LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 23:40
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Oeps, sorry, verkeerd begrepen
Ja, ik snap welk stukje je bedoeltWe Are Borg schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:11:
[...]
spoiler:Het speelt zich af in de prison. Je moet 3 gun turrets neerzetten (dat vertel dat vrouwtje ook via de speakers) waarna er van 4 verschillende kanten soldaten op je afkomen. Ik heb dus het probleem dat ze niet komen, dus vandaar dat ik een savegame zoek vlak na deze actie. Als je wilt kan ik nog wel even screenshot maken om het duidelijker te maken, maar denk wel dat je het nu weet. Thanks
[edit]
Helaas, ik heb ze hem niet meer
[ Voor 6% gewijzigd door Serial-X op 22-11-2004 14:41 ]
LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR
Je moet even in de balk waar je in typt, op het einde NL veranderen in VS. En dan gaat het wel goed. Keyboardsettings in windows instellen kan ook maar is minder handig vind ik.Rexomnium schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:28:
[...]
Ja, irritante bug is dat. Je moet eerst even een klinker invullen (A, E, U, etc.), dan blijft de console staan.
Verwijderd
ik ben bij dat stuk met die 3 turrets.We Are Borg schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:11:
[...]
spoiler:Het speelt zich af in de prison. Je moet 3 gun turrets neerzetten (dat vertel dat vrouwtje ook via de speakers) waarna er van 4 verschillende kanten soldaten op je afkomen. Ik heb dus het probleem dat ze niet komen, dus vandaar dat ik een savegame zoek vlak na deze actie. Als je wilt kan ik nog wel even screenshot maken om het duidelijker te maken, maar denk wel dat je het nu weet. Thanks
maar ik ben er nog niet voorbij. ik kan em wel mailen als je dat vet vind.
als je em wilt stuur ff een mailtje naar: trendyhipencool@gmail.com
ik zit nu in dat stuk highway 17 langs de kust en ik vroeg met het volgende af (toch maar tussen spoilers gezet al verwacht ik niet dat ik iets verpest
Je kunt ze aan de andere kant wel uit- en aanzetten, dus misschien toch nog een hoger doel???
| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |
Volgens mij is dit het enige doel van die "stampers".DataCopy schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:43:
spoiler:Als je daar rijdt kom je bij elke 'tussenpost' wel zo'n mijnding tegen, lijkt een beetje op een moderne 'ja-knikker' die ze ook gebruiken om olie op te pompen. Ik vroeg me eigenlijk af of daar ook nog nut of verhaal aan vast zit, misschien dat ik het ergens gemist heb maar het enige wat ik tot nu toe merk is dat het die vervelende ant-lions een beetje op afstand houd.
Je kunt ze aan de andere kant wel uit- en aanzetten, dus misschien toch nog een hoger doel???
naast cl_showfps 1 , kan je ook cl_showfps 2 gebruiken, dan krijg je naast de current fps ook de min en max.PacinoAllstars schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:04:
[...]
net_graph 1
net_graph 2
net_graph 3
cl_showfps 1 ?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
Zodra je ze uitzet komen al die antlions op je af... dus heb je nu een idee wat ze doenEvolutionz schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:54:
[...]
Volgens mij is dit het enige doel van die "stampers".
daar had je zon soort gun waarmee je stuff tegen andere dingen aan kon plakken.
je kon dus bijv. je hele buggy vol plakken met platen, zodat je beter beschermt was.
komt dat misschien?
zit nu bij dat buggy lvl, bijna aan het einde gok ik (bij die tanker-vrachtwage in het lvl Sandtraps)
en ik mis eigenlijk een outside view als je in je buggy zit
zijn geen klachten ofzo hoor, vind het het een GENIAAAL spel!
de sfeer is top, de gezichten en het water is gewoon ENG zo mooi...
Battle.net Spud#2543
[ Voor 5% gewijzigd door bAdmuTs op 22-11-2004 15:07 ]
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Opgesplitst naar Half Life 3bAdmuTs schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:04:
Vraag me nou telkens meer af wat er met de "oude" HL2 gebeurt is, lees hier bijv net in een oude PC Gameplay in een interview met Gabe Newell dat ie zegt dat je op minstens 40 uur gameplay mag rekenen, nou dat komt dus niet eens in de buurt
.
gewoon imulse 101 in je console inkloppen, dan heb je alle wapens volgens mijXrenity schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:20:
Is er een console command voor die uber grav gun?
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
give weapon_physcannon ook overigens
Ik ben opzoke gegaan naar dat level, ik kon zoiezo geen level genaamd tunnnels vinden maar die situatie in die film wel, virjwel alles kom overeen maar er zijn duidelijk dingen veranderd. Die doorgang naar dat grote trappenhuis zit 100 m verder in mijn hl2 (hij zit na het ijzeren hek en niet ervoor) en daarbij is dat ijzeren hek bij mij niet voorzien van een poort. En als je in dit gebied vordert is er maar 1 pad wat je kan volgen, en je komt geen hydra tegen.....Fire_escape schreef op maandag 22 november 2004 @ 11:54:
[...]
Stukje van Halflife2.net:
[...]
Filmpje laat een scripted event zien met Alyx, als je de game dus helemaal gespeeld hebt zou je hem moeten zijn tegengekomen.
En "the now cut Hydra" doet inderdaad vermoeden dat hij er niet in zit.
Hier volgens wat screenies van mijn bevinding waar ik uit mag concluderen dat er
GEEN Hydra in hl2 aanwezig is........
http://img100.exs.cx/img100/2701/d3_c17_80001.jpg
http://img100.exs.cx/img100/221/d3_c17_080001.jpg
http://img100.exs.cx/img100/3074/d3_c17_080002.jpg
http://img100.exs.cx/img100/6487/d3_c17_080003.jpg
Verwijderd
Had ik ook, jij hebt denk ik die niet geheel legale versie hmm ?We Are Borg schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:11:
[...]
Wat voor mij werkte was je computerdatum op November 16 zetten en in je x/hl2/config/config.cfg aan het einde toe te voegen:
ai_norebuildgraph "1"
Save, ding op read-only zetten en een save iets ervoor laden, gaan met die banaan
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
lekker makkelijk is dat zeg, motten we er weer voor betalen. Eerst lekker maken en dan niet geven.
Zo winnen ze geen zieltjes............
Verwijderd
Denk dat je nog ff goed moet kijken, het is hardstikke simpel je kan vaak maar 1 kant opMaverick schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:41:
ik schaam me dood, maar zit vast in level 0
spoiler:barney zegt ga naar de plaza? dus ik loop het gebouw waar ik in zit uit, en kom op een plein uit, maar dan? dan kan ik nergens heen, en er gebeurd verders niets
Oh ik kan me het al herrineren, er is een steegje daar moet je in, over een hek heen dan op een ladder die naar een hoger gelegen kamer leid. Waar het steegje is moet je ff uitpuzzelen geloof dat hij aan het plein ligt dicht bij een gebouw
(heb em uitgespeeld, zit nu op me werk dan niet kijken, probeer je maar te helpen hoor
[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 15:44 ]
Verwijderd
Maverick schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:41:
spoiler:barney zegt ga naar de plaza? dus ik loop het gebouw waar ik in zit uit, en kom op een plein uit, maar dan? dan kan ik nergens heen, en er gebeurd verders niets
Dat meen je nietMaverick schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:41:
Niet serieus nemenVerwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:41:
[...]
lekker makkelijk is dat zeg, motten we er weer voor betalen. Eerst lekker maken en dan niet geven.![]()
Zo winnen ze geen zieltjes............
[ Voor 26% gewijzigd door GeforceDDQ op 22-11-2004 15:47 ]
301SQN
Op m’n [url=”http://www.damn.be/specs.php”]systeem[/url] draaide het gelijk 2 tieten op 1600x1200, 2xAA, 8xAF, en alle detail groot open. Ik heb denk ik geen enkele frame gezien lager dan 45...
Ik heb het dus gisteren uitgespeeld, en hier zijn m’n bevingingen:
Please denk eraan dat dit m’n persooblijke mening is, en dat jullie het er niet mee eens hoeven te zijn
*** spoilers ahead ***
Half Life 2 is zijn geld gewoon niet waard, en wel om de volgende redenen:
Verhaal
Het verhaal, een van de sterkste punten van het eerst deeltje. Welnu, in het 2de deeltje vind ik het echt ondermaats. Op verschillende fora heb ik al de meest uiteenlopende theorieën gelezen, maar echt concrete informatie zit er toch niet in HL2. Wat doe ik in City 17, vanwaar kom ik, wat moet ik doen? Wie is die Breen, hoe komt hij aan de macht? Waarom zijn die vortigons vandaag m’n allies? Hoe past de G-man in dit plaatje? Veel vragen die niet voldoende beantwoord worden. Ok, met wat fantasie kan je er zelf wel een verhaaltje aan breien, maar moet ik daarvoor 60€ neertellen? Dan verzin ik m’n eigen verhaal wel ...
En wat wordt er nu eigelijk op het einde uitgelegd? Ik heb naar de eindsequentie gekeken, en toen die afgelopen is, had ik het gedacht waarom heb ik het nu eigelijk gespeeld? Je moet te veel van het verhaal zelf verzinnen, waardoor je nooit het “echte” verhaal te weten komt. Misschien in deel 3 ofzo?
Ik blijf toch serieus op m’n honger zitten...
Steam
Ik kan me ook niet inbeelden dat Steam iemand blij maakt. Eerste puntje dat ik van geen enkel programma kan uitstaan is dat het actief blijft nadat ik het heb afgesloten , dus ook niet van Steam. En een tweede puntje van ergernis is dat er een lege Dword value ‘Steam’ achterblijft in je HKCU\run als je uitvinkt dat Steam niet mee moet opstarten. Bah, dat is onvergeeflijk! Iemand anders zal dit niet zo erg vinden, maar mijn systeem start op in 25 seconden, heeft 11 services actief bij het booten, en sluit af in 3 seconden. En dat is niet dankzij allerlei programma’s die allerlei rotzooi in de registry achterlaten.
Ikzelf heb nu geen problemen gehad om Steam te installeren, Half Life 2 te installeren of om Half Life 2 te valideren (unlocking game files...), maar als ik dat zo lees zijn er wel veel anderen die dat probleem hadden.
Voertuigen
Tegenwoordig is een game zonder voertuigen blijkbaar niet meer hip. Maar in Half Life 2 zijn de voortuigen hun doel wat voorbij geschoten denk ik. Ik persoonlijk – en ik ben geen occasionele gamer – had die hovercraft niet onmiddellijk gevonden, en daardoor had ik een heel stuk te voet afgelegd. Ook over dat radioactief water, en dus zat ik op het einde vast met 2 healthpoints, en kon dus ook niet meer terug
Nu kan je zeggen dat dat mijn eigen fout is, maar ... in een lineair spel moet dan maar voldoende aangeven wat je nodig hebt om verder te geraken, en niet toelaten dat de speler een paar levels verderop geraakt zonder dat ‘ding’. Die levels met de voertuigen waren ongelooflijk saai, en veel te repetitief. Rijden rijden, stoppen, doorgang zoeken, schieten, rijden rijden .... Voor zo’n gehypt game had ik toch wel meer verwacht.
Bugs
Ik heb geen last gehad van bugs... één keer wou die stomme barney niet verderlopen om een deur te openen, maar ik heb ‘m wat verder geduwd, en toen had ie het wel door. Voor een game waar 6 jaar over nagedacht is, mag dat toch niet gebeuren? Als ik zo even blader door andere forums, zie ik wel veel mensen die last hebben van vervelende crashes, of stotterend geluid ... gelukkig heb ik daar geen last van gehad. Wel een paar textures gezien die niet oplichtten als je er met je zaklamp op scheen.
Teammates en A.I.
In de city levels krijg je ondersteuning van teammates. What a pain in the ass! Op grote open stukken valt het nog goed mee, maar binnen in de gebouwen is het toch wel godgeklaag. Ik heb geen 10 seconden kunnen rondlopen zonder dat er zo’n teammate voor m’n voeten liep. Sorry Gordon, let me get out of your way en Reload Gordon! ben ik nu wel beugehoord.
Als je ze dan wegstuurde naar een plekje, en je liep zelf de tegenovergestelde richting uit, dan kwamen ze toch nog achter je aan ook!
Ik heb ook niet het gevoel gehad dat ik die levels niet kon voltooien zonder die teammates.
Geavanceerde A.I. ? Waar? Die A.I. van je teammates is om bij te huilen, en die van de combine deed niet veel anders dan raak schieten. Ik had toch minstens wat tactisch inzicht verwacht als ze er zo’n ophef over maken…
Graphics
De Source enginge is wel een krachtige motor, maar soms had ik toch wel het 13 in een dozijn gevoel … ik vergelijk niet graag, maar naar Doom3 heb ik echt met open mond zitten staren naar sommige levels (bijvoorbeeld Hell) … Hier had ik eerder zo iets van ‘is het dat?’ Ik heb schrik als je de source engine weglaat uit HL2 dat er een zéér ordinaire shooter overschiet. Maar dat is misschien ook wel te zeggen van Doom3.
Dialogen
Ronduit slecht. Als een karakter iets aan het vertellen is, is het niet normaal dat ie 5 of zelfs 10 seconden niets meer zegt, een paar keer debiel rond z’n as draait, en dan verdergaat met z’n verhaal. Ook de dialogen tussen 2 verschillende karakters waren some héél slecht uitgewerkt. Lipsinc, wauw, dat had Doom3 ook al. Facial expressions, ik zie niet echt de toegevoegde waarde in een Action game ….
En zo kan ik nog wel even doorgaan …
Voor mij is de eindconslusie duidelijk, HL2 kon z’n eigen hype niet waarmaken, en is zeker z’n 50+€ niet waard. Dat Valve zo zat te kappen op Doom3 is volledig onterecht, ik heb me 100 keer meer geamuseerd met Doom3 dan met Half Life 2.
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Ik weet wel wie de man op de schermen is maar er mag wel ietsjes meer worden uitgelegd worden over hem. En ik rush zeker niet door de levels heenArfman schreef op maandag 22 november 2004 @ 11:54:
[...]
Veel vragen die Markje had (zoals: wie is die man op de schermen) worden gewoon uitgelegd hoor
Ik snap neit dat mensen overal langsrushen, HL2 is een spel wat je langzaam moet spelen, elk knopje indrukken, elk deurtje openen, dan wordt er veel meer duidelijk.
Maar ach, dit is mijn mening.
je weet dat je een useknop hebt om die deur open te doen?Maverick schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:41:
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
Je gaat naar City 17 toe om te meeten met 'the resistance', in de vorm van Barney Calhoun die je uit handen van de Combine redt.shaidar schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:48:
Ik heb de legale DVD voor 50+€ gehaald, de bronze package.
*** spoilers ahead ***
Verhaal
Het verhaal, een van de sterkste punten van het eerst deeltje. Welnu, in het 2de deeltje vind ik het echt ondermaats. Op verschillende fora heb ik al de meest uiteenlopende theorieën gelezen, maar echt concrete informatie zit er toch niet in HL2. Wat doe ik in City 17
Van Half-Life 1, 10 jaar latervanwaar kom ik
De wereld redden, kort gezegdwat moet ik doen?
Een ex-medewerker van Black Mesa, en hij heeft een pact gesloten met de Combine. Wordt allemaal uitgelegd, ik snap neit dat mensen dat missen.Wie is die Breen, hoe komt hij aan de macht?
Waarschijnlijk omdat Eli Vance een technologie heeft uitgevonden die de mensen in staat stelt om de Vortigons aan te sturen, net zoals de Nihilanth in deel 1.Waarom zijn die vortigons vandaag m’n allies?
Dat weet alleen de storywriter van ValveHoe past de G-man in dit plaatje?
Nee hoor, gewoon goed oplettenVeel vragen die niet voldoende beantwoord worden. Ok, met wat fantasie kan je er zelf wel een verhaaltje aan breien
Overigens heb ik ook een heel stuk te voet afgelegd zonder waterscooter. In het begin had ik hem wel meegenomen, maar toen kwam ik bij wat puin terecht en heb ik hem achtergelaten. Kostte me wel een uur extra speeltijd
En de graphics vond ik juist veel beter dan Doom 3, maar dat is persoonlijk. Ik vind het spel in ieder geval een topper en zeker mijn 50 euro waard, zeker als je bedenkt hoeveel mods er gaan komen op die geweldige Source engine
[ Voor 14% gewijzigd door Arfman op 22-11-2004 16:15 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dus Half Life3 heeft volgens jouw 30uur gameplay?
Idd. Wat ook opvalt is dat er maar weinig mensen echt hoort klagen over de korte speelduur (iets wat wel anders was dan bij Doom3).bAdmuTs schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:04:
Vraag me nou telkens meer af wat er met de "oude" HL2 gebeurt is, lees hier bijv net in een oude PC Gameplay (mei 2004) in een interview met Gabe Newell dat ie zegt dat je op minstens 40 uur gameplay mag rekenen, nou dat komt dus niet eens in de buurt
.
En 18 jaar development?Swatfireglide schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:17:
[...]
Dus Half Life3 heeft volgens jouw 30uur gameplay?
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Ik ben het hier wel mee eens. Natuurlijk zijn de graphics van Doom 3 ook geweldig. Maar Half Life is veel toegankelijker (het draait ook op mindere systemen) waardoor het een breder publiek kan bereiken, maar toch geweldige graphics op het scherm tovert. Nu heb ik sinds 5 dagen een nieuwe PC, dus ik heb het voorrecht alles op z'n hoogst en in een zeer hoge resolutie te spelen zonder haperingen. En bij de eerste keer spelen viel m'n mond eigenlijk open van verbazing. (dat water en die open levels!!Arfman schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:11:
[...]
Overigens heb ik ook een heel stuk te voet afgelegd zonder waterscooter. In het begin had ik hem wel meegenomen, maar toen kwam ik bij wat puin terecht en heb ik hem achtergelaten. Kostte me wel een uur extra speeltijd
En de graphics vond ik juist veel beter dan Doom 3, maar dat is persoonlijk. Ik vind het spel in ieder geval een topper en zeker mijn 50 euro waard, zeker als je bedenkt hoeveel mods er gaan komen op die geweldige Source engine
Ik heb Doom 3 zelf ook gespeeld. 3 levels, daarna ben ik er maar mee gestopt. Best leuk allemaal, en mooie graphs, maar vond het spel zelf niet veel aan. Was meer van hetzelfde. Ik zit met HL2 nu pas in Ravenholm, en alleen daarvoor had ik die 50 Euro al over gehad. Hoe smaken kunnen verschillen...
En war Arfman al zegt: ik wacht met veel spanning de mods af die op deze geweldige source engine gaan draaien
Als ik hem fysiek koop wat krijg ik er dan nog meer bij? Nog een leuk boekje of stelt het toch geen ruk voor?
Beetje loos argument. Is een beetje in de zin van dat Duke Nukem 3d mooier is dan quake1 omdat je sprites er mooier uit vind zien en het beter draait op langzame computers (in de tijd dat quake 1 uitkwam dan he).DenMan schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:26:
[...]
Natuurlijk zijn de graphics van Doom 3 ook geweldig. Maar Half Life is veel toegankelijker (het draait ook op mindere systemen) waardoor het een breder publiek kan bereiken, maar toch geweldige graphics op het scherm tovert.
Verwijderd
Bij de dvd versie krijg je een klein blaadje met een toetsen overzicht en de kans dat het niet werkt op je dvd spelerAikon schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:33:
Ik zit te twijfelen of ik HL2 via Steam of fysiek ga kopen.
Als ik hem fysiek koop wat krijg ik er dan nog meer bij? Nog een leuk boekje of stelt het toch geen ruk voor?
Nope, ik dacht dat de winkelversie de Silver edition was maar het blijkt de Bronze te zijn voor 55 euroAikon schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:33:
Ik zit te twijfelen of ik HL2 via Steam of fysiek ga kopen.
En upgraden kan ook al niet
Ik wil HL: Source!!!
KeywordsAlabama_man schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:36:
[...]
Beetje loos argument. Is een beetje in de zin van dat Duke Nukem 3d mooier is dan quake1 omdat je sprites er mooier uit vind zien en het beter draait op langzame computers (in de tijd dat quake 1 uitkwam dan he).
Respecteer elkaars mening nou eens jongens. Ik vind Doom3 ook geen zak aan maar dat betekent nog niet dat het ook zo is. Dat is gewoon mijn mening.
Wat jij vind moet je zelf weten maar voor mij is Half-Life2 echt wel 10 keer beter dan Doom3.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Doet mijn maar een D3 HL2 combo engine
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Ja dat wist ikpy.mosjuh schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:11:
[...]
je weet dat je een useknop hebt om die deur open te doen?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ah, schiet niet op dus.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:36:
[...]
Bij de dvd versie krijg je een klein blaadje met een toetsen overzicht en de kans dat het niet werkt op je dvd speler
Als ik hem via Steam koop issie 49.95$ + tax. Maar hoeveel is die tax?
Ik kan dat nergens vinden, misschien nadat ik mijn cc gegevens heb ingevoerd, maar dan zal het al te laat zijn.
Zelfs grafisch is het moeilijk vergelijken aangezien Doom3 geen buiten levels of sterk belichte levels kent. Natuurlijk ziet HL2 er prachtig uit, daar zijn we het wel over eens. Maar waar HL2 ophoudt lijkt de D3 engine verder te gaan. Bekijk in HL2 maar eens een brandend vuurtje van bovenaf, dat lijkt nog het meest op een serie gifanimaties naast elkaar gezet (1 pixel breed). Dan is de D3 heathaze wel even wat anders. Of schijn in HL2 met je flashlight in het rond: geen enkele schaduwwerking (vind je het gek dat HL2 met minder hardware specs uit de voeten kan).
Mijn mening is dat de D3 engine meer potentieel heeft en niet zomaar hogere systeemeisen stelt.
:twk
Verwijderd
Ik kan het hier niet anders dan op alle punten eens mee zijn
Physics, .. tja er is gewoon gebruik gemaakt van 3rd party software, nl. Havoc, en ik weet niet in hoeverre Doom 3 dit ingebouwd heeft maar Havoc kun je gewoon implementeren in elke engine. En ik moet eerlijk zeggen, de physics.. mwoah.. zo heel bijzonder vond ik ze nu ook niet uitgewerkt.
En inderdaad het vuur, dat was gewoon ... lelijk. Het was totaal niet realistisch itt het water en de vonken. Of het nu de source engine of de doom 3 engine wordt, dat hangt een beetje af van de mogelijkheden buiten de doom 3 sfeer. Bij doom 3 had je kleinere levels, bij hl2 om de 5 minuten "loading". En dan nog de vraag of doom 3 ook net zulke ingebouwde effecten voor water heeft, en betere voor vuur effecten.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 16:52 ]
laten we dan maar zeggen dat ik nog niet zo heel wakker was toen ik HL2 voor het eerst speeldeMaverick schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:41:
Ja dat wist ikiig, de hint met het trappetje van sommige mensen was voldoende, tnx
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 23:40
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Mail gestuurdVerwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:30:
[...]
ik ben bij dat stuk met die 3 turrets.
maar ik ben er nog niet voorbij. ik kan em wel mailen als je dat vet vind.
als je em wilt stuur ff een mailtje naar: trendyhipencool@gmail.com
Laten we aub niet Doom 3 hier met Half life 2 gaan vergelijken. De een vind doom 3 beter en de ander Half life 2. Het blijft persoonlijk, ook de ervaring met graphics
Waarom zou dat niet gewoon 19% zijn?Aikon schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:41:
Maar hoeveel is die tax?
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin
Verwijderd
Komt iets van $12 nog wat aan tax bij.Aikon schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:41:
[...]
Ah, schiet niet op dus.
Als ik hem via Steam koop issie 49.95$ + tax. Maar hoeveel is die tax?
Ik kan dat nergens vinden, misschien nadat ik mijn cc gegevens heb ingevoerd, maar dan zal het al te laat zijn.
Verwijderd
En ben zeer teleurgesteld, de open omgevingen waarover iedereen het heeft zijn erg overdreven. Het speelgebied in City 17 beslaat vaak maar een straat, je loopt erdoor gaat een gebouw in of een scripted event vind plaats en je krijgt weer een loading scherm. Over scripted gesproken, een goede singleplayer ervaring kan blijkbaar niet zonder maar Valve heeft zich er wel heel makkelijk van afgewerkt. Bij Call of Duty: United Offensive voelde het echt of je midden in het gevecht zat, er gebeurde een hoop en soms viel je aan met wel 50 man tegelijk terwijl tanks oprukte en stuka's overkwamen scheeren. Die paar duffe striders en 'helikopters' bij HL2 stelden niks voor, ik vond ze allemaal saaie reptitieve ondingen die op geen enkel moment voor spanning zorgden.
Zelf vind ik de graphics ook niet echt beter dan die van Doom3, speel het level Hell maar eens en je kunt zien dat als goede graphics en knap level design samengaan het smullen geblazen is. Ik kon bijvoorbeeld duidelijk de lijnen zien waar een texture ophield en waar de volgen begon, liggend puin (zand/steen) was bijvoorbeeld een groot hoekig liggende polygoon met een texture erop gesmeten. Maar ook de ramen van gebouwen van City 17 zijn vaak gewoon niks meer dan een texture.
Zelf heb ik ongeveer 10 uur gedaan over HL2 zelf vind ik dit veel te kort omdat ik er vanuit ging dat ik minsten een HL1 rit voorgeschoteld zou krijgen. Het einde is veel te abrupt en ik keek raar op toen de credits kwamen, eerlijk gezegd dacht ik pas dat ik op de helft was. Temeer omdat de eindbaas niks voorstelt, ik probeer niet te spoileren maar in mijn opinie is er geen eindbaas.
Het verhaal zelf laat veel te wensen over ja, fanboys zullen wel ongeveer weten hoe het loopt. Maar een hoop is giswerk, waarom kom je in City 17? Omdat G-man zograag wil dat je met zielepieten van de resistance in contact komt? Sorry maar na HL1 had ik wel iets grootsers verwacht. Ook het feit dat de vortigaunts je allies zijn, en de rest van de wereld in puin ligt verbaasde me ook.
Ik denk dat Valve zich puur op de source engine heeft gericht, hopende dat er maar lekker veel Mods uitkomen en dat iedereen HL2 zo snel mogelijk vergeet. Wat mij betreft is dit spel al net zo erg als Black & White.
Dan komt het op een kleine 50euro neer, dan kan ik hem net zo goed fysiek halen dus.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:54:
[...]
Komt iets van $12 nog wat aan tax bij.

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:45:
[...]
Ik kan het hier niet anders dan op alle punten eens mee zijnEn dat Breen met een pact met de combine aan de macht is gekomen, tuurlijk wordt dat uitgelegd, maar dat is op zijn minst nogal oppervlakkig. Want hoe komt dat gebouw daar in het midden, wat zijn de combine?, wat gebeurt er verder met dat gebouw?, wat doet gman in het verhaal en waar heeft hij profijt van? En idd, het legen van 2 clips op een combine zijn hoofd of je nu burst of niet... dat is gewoon dom ...
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Beide mee eens
shaidar schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:48:
Maar t ziet er wel leuk uit
[ Voor 3% gewijzigd door Tjikoschutte op 22-11-2004 17:03 ]
46 Euro nogwat ... dus jah .. veel maakt het niet uit ..Aikon schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:57:
[...]
Dan komt het op een kleine 50euro neer, dan kan ik hem net zo goed fysiek halen dus.
... MMORPG Addict.
Verwijderd
kan ik alleen maar beamen,Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:56:
Net HL2 uitgespeeld ...
En ben zeer teleurgesteld, de open omgevingen waarover iedereen het heeft zijn erg overdreven. Het speelgebied in City 17 beslaat vaak maar een straat, je loopt erdoor gaat een gebouw in of een scripted event vind plaats en je krijgt weer een loading scherm. Over scripted gesproken, een goede singleplayer ervaring kan blijkbaar niet zonder maar Valve heeft zich er wel heel makkelijk van afgewerkt. Bij Call of Duty: United Offensive voelde het echt of je midden in het gevecht zat, er gebeurde een hoop en soms viel je aan met wel 50 man tegelijk terwijl tanks oprukte en stuka's overkwamen scheeren. Die paar duffe striders en 'helikopters' bij HL2 stelden niks voor, ik vond ze allemaal saaie reptitieve ondingen die op geen enkel moment voor spanning zorgden.
Zelf vind ik de graphics ook niet echt beter dan die van Doom3, speel het level Hell maar eens en je kunt zien dat als goede graphics en knap level design samengaan het smullen geblazen is. Ik kon bijvoorbeeld duidelijk de lijnen zien waar een texture ophield en waar de volgen begon, liggen puin (zand/steen) was bijvoorbeeld een groot hoekig liggende polygoon met een texture erop gesmeten.
Maar ook de ramen van gebouwen van City 17 zijn vaak gewoon niks meer dan een texture.
Zelf heb ik ongeveer 10 uur gedaan over HL2 zelf vind ik dit veel te kort omdat ik er vanuit ging dat ik minsten een HL1 rit voorgeschoteld zou krijgen. Het einde is veel te abrupt en ik keek raar op toen de credits kwamen, eerlijk gezegd dacht ik pas dat ik op de helft was. Temeer omdat de eindbaas niks voorstelt, ik probeer niet te spoileren maar in mijn opinie is er geen eindbaas.
Het verhaal zelf laat veel te wensen over ja, fanboys zullen wel ongeveer weten hoe het loopt. Maar een hoop is giswerk, waarom kom je in City 17? Omdat G-man zograag wil dat je met zielepieten van de resistance in contact komt? Sorry maar na HL1 had ik wel iets grootsers verwacht. Ook het feit dat de vortigaunts je allies zijn, en de rest van de wereld in puin ligt verbaasde me ook.
Ik denk dat Valve zich puur op de source engine heeft gericht, hopende dat er maar lekker veel Mods uitkomen en dat iedereen HL2 zo snel mogelijk vergeet. Wat mij betreft is dit spel al net zo erg als Black & White.
voor diegene die nog moeten beginnen: standaard moeilijkheidsgraad zuigt, dus verander ff naar moeilijk wil je iets aan het spel hebben
ik vond de waterscooter/buggy missies net iets te lang om spannend te zijn en had vaak het gevoel dat ik te snel ging en daardoor dingen mistte, wat dus niet het geval bleek te zijn. iedereen met een beetje schietpotentieel raast gewoon door het game zonder ergens vast te zitten.
het is bovendien veel te kort in tegenstelling tot de eerste versie, ik weet nog dat ik er van versteld stond dat hl1 zo lang was en toch nog op 1cd'tje paste.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 17:09 . Reden: typo ]
Verwijderd
Bij de 3 generators lukt het me alleen om 2 uit te schakelen.
Als ik naar de 3e wil loopt het dood in een gang met lasers en machinegeweer.
Daar is een brede deur maar wil niet open.
terug zie ik aan de zijkant een metalen schuifdeur maar ook gebeurd hier
niets mee.
Heb van alles geprobeerd... maar nix wil...
Wat nu ????
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:10:
Ik kom er niet meer uit.....
Bij de 3 generators lukt het me alleen om 2 uit te schakelen.
Als ik naar de 3e wil loopt het dood in een gang met lasers en machinegeweer.
Daar is een brede deur maar wil niet open.
terug zie ik aan de zijkant een metalen schuifdeur maar ook gebeurd hier
niets mee.
Heb van alles geprobeerd... maar nix wil...
Wat nu ????
/me bAdMuTs gaat gauw op zoekMetroidPrime schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:01:
[...]
spoiler:Er schijnt trouwens ook ergens in het Water Hazard level een Vortigaunt verstopt te zitten die je uitgebreid vertelt over het verhaal.
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:11:
[...]
spoiler:via dozen over lazers springen
die dingen maak je toch kapot met een handgranaat ?
* GeforceDDQ weet waar die zit
301SQN
Verwijderd
'k wou de CE hebben owv het doosje. Kost bij dvdzone2.com 66 €. Valt nog wel mee imo.
Ik verwachtte dat HL2 meer en beter ging zijn dan HL1, op vlak van verhaal en duurzaamheid van het spel... spijtige zaak is dit
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:16:
[...]
spoiler:Welke dozen ? die daar in de hoek ? en welke lazers ?
die dingen maak je toch kapot met een handgranaat ?
Ik zit hier vast
Please help!! Ik wel verder spelen
Verwijderd
Dit is slechts de mening van een paar mensen. Sommige mensen zeuren over linearheid (raar woord), was HL1 niet linear, en toch briljant ?Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:21:
Als ik dat hier zo lees, kan ik beter mijn HL2 CE pre-order cancellen en gewoon de Bronze versie in de winkel halen, om het maar even gespeeld te hebben ?
'k wou de CE hebben owv het doosje. Kost bij dvdzone2.com 66 €. Valt nog wel mee imo.
Ik verwachtte dat HL2 meer en beter ging zijn dan HL1, op vlak van verhaal en duurzaamheid van het spel... spijtige zaak is dit
Dit absoluut geen spel wat je koopt om het even gespeeld te hebben, neem dat van mij en van vele anderen aan.
Ik heb echt genoten, en vond dit echt de allerbeste shooter die ik ooit speelde. De sfeer is echt onovertroffen, de graphics de beste tot nu toe (face it, dit is gewoon zo), de personages lijken levensecht, ik had het idee dat die personen echt bestonden, het verhaal, tsjah, ik vond het verhaal echt niet geweldig, maar heb me er totaal niet aan gestoord. Dan heb je ook nog de physics, die zijn echt briljant en brengen een hele nieuwe ervaring mee, vooral de physics gun.
Kortom: Half-Life 2 is echt geen telleurstelling, en je koopt em echt niet om even gespeeld te hebben..
----
Kijk trouwens alleen maar naar de reviews, het spel heeft een gemiddelde van 97,8 %, dat is toch alleszeggend of wat
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 18:02 ]
Verwijderd
Dat is het ook..je moet niet luisteren naar de weinige mensen die anders zeggen.. die personen kunnen imo beter stoppen met gamen want beter dan dit is er op dit moment niet.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:21:
Als ik dat hier zo lees, kan ik beter mijn HL2 CE pre-order cancellen en gewoon de Bronze versie in de winkel halen, om het maar even gespeeld te hebben ?
Dit is met afstand de beste first person shooter die er ooit is uitgekomen..
Geloof me, far cry en doom 3 zijn pure troep vergeleken hiermee..
Wat ik wil zeggen:
Kijk naar 90% van alle reacties 'beste spel ooit, enz', inclusief reviews, en je moet genoeg weten.
--
Je moet kijken naar het totaal, niet naar een schaduwtje dat ergens wel of niet is.
Als je al het goeie geluid, de sfeer, de levensechte personages, de spanning, het goede verhaal, enz bij elkaar optelt is dit gewoon een briljante titel die op dit moment nergens competitie ondervind.. en dat zal nog wel een jaar zo blijven waarschijnlijk, of langer.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 17:56 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:25:
[...]
spoiler:je hebt het toch over die rode lasers met aan het plafond in de hoeken van die machinegeweren die beginnen te vuren he?
ok, het is jou mening, en ieders mening is anders [of iig vaak welshaidar schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:48:
Ik heb de legale DVD voor 50+€ gehaald, de bronze package.
Op m’n [url=”http://www.damn.be/specs.php”]systeem[/url] draaide het gelijk 2 tieten op 1600x1200, 2xAA, 8xAF, en alle detail groot open. Ik heb denk ik geen enkele frame gezien lager dan 45...
Ik heb het dus gisteren uitgespeeld, en hier zijn m’n bevingingen:
Please denk eraan dat dit m’n persooblijke mening is, en dat jullie het er niet mee eens hoeven te zijn
*** spoilers ahead ***
*** lulverhaal over mening***
En zo kan ik nog wel even doorgaan …
Voor mij is de eindconslusie duidelijk, HL2 kon z’n eigen hype niet waarmaken, en is zeker z’n 50+€ niet waard. Dat Valve zo zat te kappen op Doom3 is volledig onterecht, ik heb me 100 keer meer geamuseerd met Doom3 dan met Half Life 2.

maar, en dat is een grote maar,
jij zegt, dat het spel je 50 euro niet waard is...
WELKOM IN DE WERELD VAN COMPUTERGAMES
ok, ik zal je ff duidelijk maken wat ik bedoel
werken = geld
geld = onder andere kopen van spellen
net als met muziek, als je een liedje leuk vind, moet je de cd kopen... die miss iets wat aan de dure kant is maar het is je hobby
bovendien, je betaald ook voor cs source... ik weet niet of je een cs fan bent maar dan haal je je geld er wel uit denk ik zo, en anders wel met de andere mods
ik vind het een erg goed spel... niet het allerbeste maar wel goed.
zo vind ik bv world racing een erg tof spel, de pers vond het niet al te best!!!
en je weet toch dat een hype niet altijd waar hoeft te zijn.... dat heet marketingstrategie!!!
dus mijn punt...
gamen kost geld en anders moet je niet zeiken
OMG ... die 2 spellen zijn troep vergeleken met HL2 ?? Dan heb jij toch iets verkeerds gedaan ... vond Far Cry velen malen beter dan HL2 tot nu toe... vooral vanwege betere AI - variatie in vijanden - verhaal wordt iets beter uitgelegd ( ik als n00b weet totaal niet wat City 17 - G Man is/zijn ... heb HL1 nooit gespeeld .. kon me nooit boeien ... ) grotere levels en mooiere graphics ( weet nog goed dat ik met open mond naar het eiland zat te kijken ... zooo mooi )Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:50:
[...]
Dat is het ook..je moet niet luisteren naar de weinige mensen die anders zeggen.. die personen kunnen imo beter stoppen met gamen want beter dan dit is er op dit moment niet.
Dit is met afstand de beste first person shooter die er ooit is uitgekomen..
Geloof me, far cry en doom 3 zijn pure troep vergeleken hiermee..
Wat ik wil zeggen:
Kijk naar 90% van alle reacties 'beste spel ooit, enz', inclusief reviews, en je moet genoeg weten.
--
Je moet kijken naar het totaal, niet naar een schaduwtje dat ergens wel of niet is.
Als je al het goeie geluid, de sfeer, de levensechte personages, de spanning, het goede verhaal, enz bij elkaar optelt is dit gewoon een briljante titel die op dit moment nergens competitie ondervind.. en dat zal nog wel een jaar zo blijven waarschijnlijk, of langer.
Doom 3 ... ook zwaar goed engine .. tovert ook prachtige decors op je scherm. Veel variatie in monsters ... levels waren mooi enz ...
HL2 .. ok levels zijn mooi maar kort ... dingen worden snel eentonig ( ben nu dat ik met afval over het zand moet bij die Ants ) maar die hover en dan wagentje waren gewoon te lang gemaakt ... AI is echt niet zo geweldig ( ze gaan bijna niet in dekking enz enz. )
1 - Far Cry
2 - Doom 3
3 - Half Life 2
maarja ieder zijn mening ...
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Verwijderd
Verwijderd
sommige dingen ben ik met je eens en andere weer niet.Timocos schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:05:
[...]
OMG ... die 2 spellen zijn troep vergeleken met HL2 ?? Dan heb jij toch iets verkeerds gedaan ... vond Far Cry velen malen beter dan HL2 tot nu toe... vooral vanwege betere AI - variatie in vijanden - verhaal wordt iets beter uitgelegd ( ik als n00b weet totaal niet wat City 17 - G Man is/zijn ... heb HL1 nooit gespeeld .. kon me nooit boeien ... ) grotere levels en mooiere graphics ( weet nog goed dat ik met open mond naar het eiland zat te kijken ... zooo mooi )
Doom 3 ... ook zwaar goed engine .. tovert ook prachtige decors op je scherm. Veel variatie in monsters ... levels waren mooi enz ...
HL2 .. ok levels zijn mooi maar kort ... dingen worden snel eentonig ( ben nu dat ik met afval over het zand moet bij die Ants ) maar die hover en dan wagentje waren gewoon te lang gemaakt ... AI is echt niet zo geweldig ( ze gaan bijna niet in dekking enz enz. )
1 - Far Cry
2 - Doom 3
3 - Half Life 2
maarja ieder zijn mening ...![]()
Far cry is de AI echt vele malen beter (wat jij ook zal zei)
ziet er grafische heel erg goed uit!,
maar Doom3 vond ik qua alles waardeloos, erg simpel verhaal, de graphics vielen zo erg tegen, interactie met de omgeving
de sfeer was wel goed gemaakt, maar ja alles heel erg donker maken, en laat maar beestjes op je afspringen wie schrikt er dan niet (doe hl2 ook gedeeletekijk)!
HL2 graphics zijn super, de engine is stukken malen beter dan de beide andere.
het verhaal vond ik zelf wel erg goed, alleen jammer dat het best kort was.
in 2 dagen uitgespeeld.
en de graphics wint HL2 denk ik net van Far cry,
1. Hl2
2. Far Cry
doom 3 komt niet in een lijstje voor.
Hmmm, hoe kan jij HL2 eentonig vinden worden en D3 niet terwijl D3 juist erg veel van hetzelfde isTimocos schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:05:
[...]
Ik respecteer je mening wel hoor
[ Voor 7% gewijzigd door bAdmuTs op 22-11-2004 18:15 ]
Hmm toch iets verkeerds getyptbAdmuTs schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:14:
[...]
Hmmm, hoe kan jij HL2 eentonig vinden worden en D3 niet terwijl D3 juist erg veel van hetzelfde is![]()
.
Ik respecteer je mening wel hoor.
Ok soms werd Doom 3 ook eentonig maar dat vind ik bij HL2 meer opvallen ... vooral dan met die buggy en hover ... ook de schrikmomenten in D3 hielpen bij mij mee dat ik het niet snel eentonig vond vinden.
De physics in HL2 zijn wel echt geweldig
Verwijderd
`Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:06:
[...]
spoiler:klein beetje terug gaan(net voorbij die laatste turret die uit de grond schiet) daar zou een deurtje moeten zijn waar jij alleen naar binnen gaat en je squad blijft staan...daar moet je dus over die lasers springen via dozen, dan een switch enablen zodat de schuifdeur opengaat en dan sta je achter dat forcefield dat je nu ziet en dus bij de reactor
Echter ze blijven allemaal dicht..
Kan je anders je savegame hosten.. dan kan ik verder
Lol, je bent in 10 uur door HL2 heen en dan zeuren dat je het verhaal (lees: bepaalde dingen van het verhaal) niet snaptVerwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:56:
Net HL2 uitgespeeld ...
** hier stond ook nog wat **
codename freeman, platformspelletje.
tijd voor verandering.
Verwijderd
Verwijderd
Waar ik me toch wel een beetje aan stoor is dat alles zo voorgekouwd wordt. Staat er een vat dan weet je dat straks daar een mannetje gaat staan. Ditzelfde geld voor houte balkonnen etc. En waarom zijn vaten met benzine en kistjes met ammo gelabled? Het valt mij nog mee dat ze niet met stickers aangeven welke houtsoorten er wel of niet kapot te schieten zijn. Ik begrijp dat het het spel wat makkelijker maakt,.. maar dan nog..zo moeilijk is het niet. Ik denk dat ik nu halverwege ben en ik heb nog nooit zonder ammo gezeten bijv.
Verder prachtig kwa physics/graphics.
Ik zit hier vast
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:33:
Ik wil toch wat kritiek uiten op dit spel.
Waar ik me toch wel een beetje aan stoor is dat alles zo voorgekouwd wordt. Staat er een vat dan weet je dat straks daar een mannetje gaat staan. Ditzelfde geld voor houte balkonnen etc. En waarom zijn vaten met benzine en kistjes met ammo gelabled? Het valt mij nog mee dat ze niet met stickers aangeven welke houtsoorten er wel of niet kapot te schieten zijn. Ik begrijp dat het het spel wat makkelijker maakt,.. maar dan nog..zo moeilijk is het niet. Ik denk dat ik nu halverwege ben en ik heb nog nooit zonder ammo gezeten bijv.

Maar ja, zo maar eens m'n geheugen testen.
M'n geheugen loopt overigens op 200MHz en is daarvoor ontworpen, mijn CPU werkt ook op 200MHz bus, maar is officieel 133Mhz. Zou dat het nog kunnen zijn?
Is al beschikbaar sinds mei of zo.obme_ief schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:30:
ben ik nu echt de eerste die gezien heeft dat we er een kadotje bij hebben gekregen?
codename freeman, platformspelletje.
Verwijderd
Danielson schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:36:
Mensen PLEASE HELP ME EVENWil graag verder spelen....
spoiler:http://home.planet.nl/~bijl0621/hl2.jpg
Ik zit hier vastMoet ik nou door die deur of wat? Hij gaat iig niet open
--
ff offtopic:
Ik heb trouwens ook erg genoten van met name Far Cry en Doom3, ik vind het alle 3 topgames, maar HL2 is in mijn mening toch de beste.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 18:44 ]
Verwijderd
Ik weet halflife 2 zwaar te waarderen, dit is gewoon een waanzinnig spel. Het is natuurlijk nooit goed voor iedereen. Mischien wordt het weer eens tijd om op een andere manier naar games te gaan kijken voor sommige (steeds meer), en in te gaan zien dat je games speel voor de fun. i.p.v. een hele game op een maatschappelijke manier gaat uitkleden om over kleine dingetjes te gaan zeiken.

Games r fun?!
Verwijderd
Dit is meer dan waar! Als je het spel in 10 uur hebt uitgespeeld zul je het verhaal niet gevolgd hebben en de moeilijkheidsgraad op easy hebben of iets dergelijk want 10 uur op dit spel is... zonde dat jij dit spel hebt... Dat is misschien de enigste conclusie.Jerry schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:28:
[...]
Lol, je bent in 10 uur door HL2 heen en dan zeuren dat je het verhaal (lees: bepaalde dingen van het verhaal) niet snapt. Alles wordt haarfijn uitgelegd aan de hand van hints/npc's/posters/graffiti/enz. Als je er gewoon doorheen raced zonder wat onderzoek te doen of is een keer te praten met een npc dan is het logisch dat je bepaalde onderdelen van het verhaal niet snapt.
En over de Hype:
Dat heet "Marketing" mensen. Heb je de marketing rond halo 2 gezien? Of de sims? Zegt een hype hoe goed het spel is? Volgens mij niet echt. Black & White had ook al zo'n leuke hype eromheen maar het spel zelf stelde weinig voor al was de Ai erg goed gedaan. De gameplay vond ik zwak uitgewerkt...
Dit spel is zo goed als je het zelf maakt. Als je de hype gevolgd hebt dan zul je vast een neerslachtig idee hebben van HL2 aangezien dit ALTIJD zo is bij hypes. Hypes zijn er voor de massa. Met de massa bedoel ik de mensen die op die hypes afgaan. Mensen die denken: "Oh, dat is wel een vette commercial/poster, die zal wel zo goed zijn!"
Dat vind ik hetzelfde als (wat al eerder gezegd is) muziek. Je vindt het leuk of niet. Over de graphics mag echt niet geklaagd worden, ze zijn echt niet "slecht" of "saai". Wie doom3 mooier en beter vindt dan HL2 moet echt voortaan knight rider of a2 racer gaan spelen, want met zo'n smaak is het gebrek aan smaak! (Slecht verhaal, zwaar herhalend, verschillende enemies? )
Op Graphics wordt zoiezo al teveek gelet en op afgeschreven. Ik weet niet of iemand hier het woord gameplay nog kent, maar dit vind ik zelf velen malen belangrijk dan graphics. Graphics moeten voor mij meehelpen aan de sfeer in het spel. Bij HL2 is dit zo enorm het geval! Het hele spel ademt dat communistische/claustrofobische sfeertje uit en alles helpt eraan mee.
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik vind de "ouderwetse" spellen vaak veel en velen malen beter dan de nieuwste games. Graphics zijn dan wel niet zo goed maar de sfeer/gameplay/verhaal zijn vaak zo ontzettend veel beter! Bij HL2 heb ik eindelijk weer het idee dat er naar het spel in het geheel is gekeken: Sfeer, Gameplay, sound (achtergrond muziekjes zijn vaak erg mooi/gaaf ) en hoe het allemaal in elkaar past.
Ik kan zo snel geen voorbeelden noemen, maar ik ken weinig spellen van de afgelopen 3 jaar voor de pc die hierop gemaakt zijn!
Dit was dan mijn 2 centjes, ik hoop dat mensen zichzelf erin herkennen. Zo niet, dan begrijp ik waarom EA zoveel verkoop heeft...

En over diegene die over zo weinig interactief wil praten: Waarom wil je alle ruiten kapot schieten in het level ? heb je enig idee hoeveel dit van je pc vergt als alles kapot wil en/of beweegbaar? Ik vind dat ze het erg goed gedaan hebben in combinatie met de graphics en dan toch een draaibaar spel maken!
Hulde aan valve!
Of hij moet het orgineel kopenVerwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:41:
[...]
spoiler:Als het goed is loopt die vortigant voor je uit en opent hij de deur
--
ff offtopic:
Ik heb trouwens ook erg genoten van met name Far Cry en Doom3, ik vind het alle 3 topgames, maar HL2 is in mijn mening toch de beste.
Ik heb nergens last van gehad, en veel AI bugs hebben te maken met warez versies...
ik vind het wel meevallen, elk voordeel heb ze nadeel zegmaar
mijn mening over de vergeleken spellen
doom 3: geweldige engine maar een drama op mijn videokaart. Gewoon rustig aan doen dan valt de korte duur wel mee. Ik vond het een erg leuk spel. Gave monsters en lekker knallen daar houd ik wel van. Ook fijn creepy spel. Volgens mij heeft deze engine het grootste potentieel, maar dan moet er eerst wel veel betere hardware komen zodat er ook buitenlevels te maken zijn die actually draaien.
far cry: prachtig om te zien vooral het water, mijn videokaart was ook hier niet blij mee. AI was erg goed maar het spel ging na een tijdje vervelen, ik heb het nooit uitgespeeld. De moeilijkheidsgraad ging ook nergens over, of ik was er gewoon slecht in maar op een vrij laag nivo vond ik het al verdomde moeilijk.
half life: echt uitermate goede videopower/graphics verhouding. Niets mooiers gezien op mijn videokaart en loopt als een tierelier op een resolutie waar ik met far cry en doom3 niet aan hoefde te denken. Hier en daar zie je waarom die engine zo lekker draait, vooral van dichtbij. Physics zijn baanbrekend, en de gravity gun is echt een leuk nieuw speeltje. Als je zoals ik de hele tijd met het ding zit te spelen verdubbel je de speeltijd
AI is een drama maar wel leuk dat je nu en dan hulp krijgt. Wat betreft de lengte van het spel, ff afwachten want nog niet uitgespeeld. Ik vind tot nu toe dit spel net zo leuk als halflife1 toen dat net nieuw was
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Mooi spel.....zeker de moeite waard om te spelen...maar of het nu waar maakt wat er van verwacht werd???
Voor mij niet dus...
De graphics zijn goed..maar er zitten weinig special effecten in naar mijn gevoel.
Het water is natuurlijk meesterlijk...Farcry vond ik al super...maar HL2 gaat op dit punt Farcry nog voorbij.
Maar veel meer dan het water en hier en daar wat bescheiden effectjes zie je niet naar mijn mening.
Had best wat meer mogen zijn.
Al met al ziet het er goed uit...maar mijn mond viel (op het laatse level na) niet open van verbazing (dit had ik met D3 bv. juist weer wel)
Verhaallijn is al 100x gezegd..dus daar kan ik niets anders zeggen dan dat ik me erbij aan sluit.
De physics...die zijn leuk....vooral in het begin is het erg cool om alles op te pakken en weg te smijten.
Maar als je wat verder bent merk je dat het eigenlijk nog best beperkt is.
lampen kun je niet kapot schieten (voor een spel dat zo op realisme leunt vind ik dit wel een gemis).
Ook bewegen de lampen die hangen totaal niet als je er op schiet...en dit geldt voor meer dingen om je heen.
Ik vind dat er zo zuidelijk een grens is getrokken met "dit mag wel bewegen...en dit niet"..
Komt zeer onlogisch over als je doos A weg kan smijten..en een voorwerp verder op van dezelfde afmeting is een onbeweeglijk iets
Door die grens heb ik nog steeds geen "realistisch" gevoel...terwijl dit naar mijn idee best makkelijk haalbaar was in HL2.
Ook miste ik enorm die "anti-zwaartekracht-gun" die in de geleakte versie zat.
Dat was zo'n cool iets in het spel.
Ook het "puntlassen" met die bolletjes wat je wel in de geleakte versie kon doen vind ik echt een gemiste kans.
Erg jammer dat ze dat er uit hebben gehaald
Dit soort dingem maakte HL2 juist zo uitdagend om met de physics te gaan spelen
Verder zaten er inderdaad een aantal saaie langdradige stukken in.
Scooter,buggy en met een stel maten door die ruïnes vechten vond ik erg langdradig .
Spijt van mijn aankoop?
Nee!!!....het is naar mijn mening gewoon een goed spel...maar niet zo goed als ik gehoopt had helaas

Verwijderd
Argh AMENVerwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:47:
[...]
Dit is meer dan waar! Als je het spel in 10 uur hebt uitgespeeld zul je het verhaal niet gevolgd hebben en de moeilijkheidsgraad op easy hebben of iets dergelijk want 10 uur op dit spel is... zonde dat jij dit spel hebt... Dat is misschien de enigste conclusie.
En over de Hype:
Dat heet "Marketing" mensen. Heb je de marketing rond halo 2 gezien? Of de sims? Zegt een hype hoe goed het spel is? Volgens mij niet echt. Black & White had ook al zo'n leuke hype eromheen maar het spel zelf stelde weinig voor al was de Ai erg goed gedaan. De gameplay vond ik zwak uitgewerkt...
Dit spel is zo goed als je het zelf maakt. Als je de hype gevolgd hebt dan zul je vast een neerslachtig idee hebben van HL2 aangezien dit ALTIJD zo is bij hypes. Hypes zijn er voor de massa. Met de massa bedoel ik de mensen die op die hypes afgaan. Mensen die denken: "Oh, dat is wel een vette commercial/poster, die zal wel zo goed zijn!"
Dat vind ik hetzelfde als (wat al eerder gezegd is) muziek. Je vindt het leuk of niet. Over de graphics mag echt niet geklaagd worden, ze zijn echt niet "slecht" of "saai". Wie doom3 mooier en beter vindt dan HL2 moet echt voortaan knight rider of a2 racer gaan spelen, want met zo'n smaak is het gebrek aan smaak! (Slecht verhaal, zwaar herhalend, verschillende enemies? )
Op Graphics wordt zoiezo al teveek gelet en op afgeschreven. Ik weet niet of iemand hier het woord gameplay nog kent, maar dit vind ik zelf velen malen belangrijk dan graphics. Graphics moeten voor mij meehelpen aan de sfeer in het spel. Bij HL2 is dit zo enorm het geval! Het hele spel ademt dat communistische/claustrofobische sfeertje uit en alles helpt eraan mee.
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik vind de "ouderwetse" spellen vaak veel en velen malen beter dan de nieuwste games. Graphics zijn dan wel niet zo goed maar de sfeer/gameplay/verhaal zijn vaak zo ontzettend veel beter! Bij HL2 heb ik eindelijk weer het idee dat er naar het spel in het geheel is gekeken: Sfeer, Gameplay, sound (achtergrond muziekjes zijn vaak erg mooi/gaaf ) en hoe het allemaal in elkaar past.
Ik kan zo snel geen voorbeelden noemen, maar ik ken weinig spellen van de afgelopen 3 jaar voor de pc die hierop gemaakt zijn!
Dit was dan mijn 2 centjes, ik hoop dat mensen zichzelf erin herkennen. Zo niet, dan begrijp ik waarom EA zoveel verkoop heeft...![]()
![]()
En over diegene die over zo weinig interactief wil praten: Waarom wil je alle ruiten kapot schieten in het level ? heb je enig idee hoeveel dit van je pc vergt als alles kapot wil en/of beweegbaar? Ik vind dat ze het erg goed gedaan hebben in combinatie met de graphics en dan toch een draaibaar spel maken!
Hulde aan valve!
Verwijderd
Laten we er gewoon mee ophouden. dit leid tot nergens.............
Verwijderd
ik denk dat mensen er nu achter komen dat de hype rond Half Life 2 toch iets teveel van het goede wasSchaapje_BlaaT schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:56:
poeh wat een geklaag ineens, de halflife haters hebben het furum gevonden ofzo
ik vind het wel meevallen, elk voordeel heb ze nadeel zegmaar
Je hebt gelijk, dit hoort helemaal niet in een topic.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:02:
dit zal een oneindige discussie worden. Iedereen heeft gewoon zijn eigen mening.
Laten we er gewoon mee ophouden. dit leid tot nergens.............

Nog eens, ik heb m'n persoonlijke mening gegeven, en natuurlijk is niet iedereen het daarmee eens. Maar als ik zie wat dat we al allemaal op ons scherm getoverd hebben gekregen de afgelopen tijd, is HL2 echt maar een medium game hoor... Gfx waren in D3 veel beter, en qua omgevingen kan Valve eens bij Crytek op de koffie.
Maar .. over and out, misschien dat ik HL2 voor een leuke mod nog wel eens uit de kast haal, maar replay value ... gelijk doom3, leuk voor 1 keer, maar geen 2 keer.
Het is zelfs nog erger... overal waar je een halflife icoontje op de muren gepoten ziet is een geheimVerwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:33:
Ik wil toch wat kritiek uiten op dit spel.
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
Mmm... ik dacht dat men hier zijn eigen mening mocht neerpennen indien het wat onderbouwt was? Niet dan? Men moet hier op GoT van HL2 houden?Schaapje_BlaaT schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:56:
poeh wat een geklaag ineens, de halflife haters hebben het furum gevonden ofzo
...
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ik vind het juist wel interessant om te horen wat men als plus èn minpunten ervaart aan HL2. Sowieso vind ik een onderbouwde mening interessanter dan roepen dat je het super de super vindt.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:41:
Wat een hoop gezeur zeg. Dit is een top game, als je het er niet mee eens ben dan kan het haast niet anders dat je of geen shooter fan bent, of een doom3,farcry kwijler bent...
:twk
Verwijderd
Wie zegt dat hl2 dat niet is. Natuurlijk is het niet zo goed als hl1, maar dat spel kon gewoonweg niet verbeterd worden. Ik vind hl2 een fantastisch spel, veel en veel beter dan doom 3. Mensen die zeggen dat doom 3 mooier is vind ik niet, lichteffecten heel leuk allemaal. Hoeveel leuker is het om alles uit de omgeving weg te rippen en weg te schieten met je gravity gun. Hl2 is een fantastische ervaring.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:21:
Hier ben ik het voor het grootste deel wel mee eens. Ik moet zeggen dat ik HL2 veel leuker vind dan D3, wat dat werd echt saai omdat het steeds hetzelfde was. HL2 heb ik echt tot het einde van genoten, maar het is zo jammer dat dat einde zo snel kwam. Ik was er in een paar dagen doorheen, en dat terwijl ik nog genoeg andere dingen te doen heb naast gamen. Als ik nou bedenk dat ik voor die paar dagen dat geld heb neergelegd, en dat valve voor een paar dagen plezier 6 jaar gewerkt heeft, heb ik toch zoiets van.... jammer...shaidar schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:10:
[...]
Je hebt gelijk, dit hoort helemaal niet in een topic.![]()
Nog eens, ik heb m'n persoonlijke mening gegeven, en natuurlijk is niet iedereen het daarmee eens. Maar als ik zie wat dat we al allemaal op ons scherm getoverd hebben gekregen de afgelopen tijd, is HL2 echt maar een medium game hoor... Gfx waren in D3 veel beter, en qua omgevingen kan Valve eens bij Crytek op de koffie.
Maar .. over and out, misschien dat ik HL2 voor een leuke mod nog wel eens uit de kast haal, maar replay value ... gelijk doom3, leuk voor 1 keer, maar geen 2 keer.
Verwijderd
heb jammergenoeg geen savegame van vlak daarna..maar host jouwe ff..dan doe ik het voor je..Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:24:
[...]
`
spoiler:Heb echt dat hele gedeelte alle deuren geprobeerd te openen.
Echter ze blijven allemaal dicht..
Kan je anders je savegame hosten.. dan kan ik verder
Dit topic is gesloten.
* Zoek eerst zelf voordat je een vraag stelt! *
* Het is niet interessant om te melden dat je het spel gekocht hebt
of dat je niet met Steam kan connecten *
* Spoil het spel niet voor mensen! Gebruik [spoiler] en [/spoiler] tags en resize je pics! *
* Voor kleine mededelingen kun je terecht op IRC. irc.tweakers.net #HalfLife2 (link) *