[PC]Half-Life 2 Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.586 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:35
Anoniem: 89518 schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:50:
[...]

Dat is het ook..je moet niet luisteren naar de weinige mensen die anders zeggen.. die personen kunnen imo beter stoppen met gamen want beter dan dit is er op dit moment niet.

Dit is met afstand de beste first person shooter die er ooit is uitgekomen..

Geloof me, far cry en doom 3 zijn pure troep vergeleken hiermee..

Wat ik wil zeggen:

Kijk naar 90% van alle reacties 'beste spel ooit, enz', inclusief reviews, en je moet genoeg weten.

--

Je moet kijken naar het totaal, niet naar een schaduwtje dat ergens wel of niet is.

Als je al het goeie geluid, de sfeer, de levensechte personages, de spanning, het goede verhaal, enz bij elkaar optelt is dit gewoon een briljante titel die op dit moment nergens competitie ondervind.. en dat zal nog wel een jaar zo blijven waarschijnlijk, of langer.
OMG ... die 2 spellen zijn troep vergeleken met HL2 ?? Dan heb jij toch iets verkeerds gedaan ... vond Far Cry velen malen beter dan HL2 tot nu toe... vooral vanwege betere AI - variatie in vijanden - verhaal wordt iets beter uitgelegd ( ik als n00b weet totaal niet wat City 17 - G Man is/zijn ... heb HL1 nooit gespeeld .. kon me nooit boeien ... ) grotere levels en mooiere graphics ( weet nog goed dat ik met open mond naar het eiland zat te kijken ... zooo mooi )

Doom 3 ... ook zwaar goed engine .. tovert ook prachtige decors op je scherm. Veel variatie in monsters ... levels waren mooi enz ...

HL2 .. ok levels zijn mooi maar kort ... dingen worden snel eentonig ( ben nu dat ik met afval over het zand moet bij die Ants ) maar die hover en dan wagentje waren gewoon te lang gemaakt ... AI is echt niet zo geweldig ( ze gaan bijna niet in dekking enz enz. )

1 - Far Cry
2 - Doom 3
3 - Half Life 2

maarja ieder zijn mening ... :> O+

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34437

spoiler:
klein beetje terug gaan(net voorbij die laatste turret die uit de grond schiet) daar zou een deurtje moeten zijn waar jij alleen naar binnen gaat en je squad blijft staan...daar moet je dus over die lasers springen via dozen, dan een switch enablen zodat de schuifdeur opengaat en dan sta je achter dat forcefield dat je nu ziet en dus bij de reactor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Dit deel is alweer vol. Zou degene die het volgende deel wilt openen dit willen melden bij Crash, Fuelke of mij via IRC/ICQ/MSN? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

Timocos schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:05:
[...]

OMG ... die 2 spellen zijn troep vergeleken met HL2 ?? Dan heb jij toch iets verkeerds gedaan ... vond Far Cry velen malen beter dan HL2 tot nu toe... vooral vanwege betere AI - variatie in vijanden - verhaal wordt iets beter uitgelegd ( ik als n00b weet totaal niet wat City 17 - G Man is/zijn ... heb HL1 nooit gespeeld .. kon me nooit boeien ... ) grotere levels en mooiere graphics ( weet nog goed dat ik met open mond naar het eiland zat te kijken ... zooo mooi )

Doom 3 ... ook zwaar goed engine .. tovert ook prachtige decors op je scherm. Veel variatie in monsters ... levels waren mooi enz ...

HL2 .. ok levels zijn mooi maar kort ... dingen worden snel eentonig ( ben nu dat ik met afval over het zand moet bij die Ants ) maar die hover en dan wagentje waren gewoon te lang gemaakt ... AI is echt niet zo geweldig ( ze gaan bijna niet in dekking enz enz. )

1 - Far Cry
2 - Doom 3
3 - Half Life 2

maarja ieder zijn mening ... :> O+
sommige dingen ben ik met je eens en andere weer niet.

Far cry is de AI echt vele malen beter (wat jij ook zal zei)
ziet er grafische heel erg goed uit!,

maar Doom3 vond ik qua alles waardeloos, erg simpel verhaal, de graphics vielen zo erg tegen, interactie met de omgeving :? een paar hendels misschien maar dat was het, vond de graphics van Far CRy ook veel beter dan Doom3.
de sfeer was wel goed gemaakt, maar ja alles heel erg donker maken, en laat maar beestjes op je afspringen wie schrikt er dan niet (doe hl2 ook gedeeletekijk)!

HL2 graphics zijn super, de engine is stukken malen beter dan de beide andere.
het verhaal vond ik zelf wel erg goed, alleen jammer dat het best kort was.
in 2 dagen uitgespeeld.
en de graphics wint HL2 denk ik net van Far cry,

1. Hl2
2. Far Cry

doom 3 komt niet in een lijstje voor.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 12:50

bAdmuTs

mAzE

Timocos schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:05:
[...]

Hmmm, hoe kan jij HL2 eentonig vinden worden en D3 niet terwijl D3 juist erg veel van hetzelfde is :? :P.

Ik respecteer je mening wel hoor :).

[ Voor 7% gewijzigd door bAdmuTs op 22-11-2004 18:15 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
bAdmuTs schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:14:
[...]

Hmmm, hoe kan jij HL2 eentonig vinden worden en D3 niet terwijl D3 juist erg veel van hetzelfde is :? :P.

Ik respecteer je mening wel hoor :).
Hmm toch iets verkeerds getypt :P

Ok soms werd Doom 3 ook eentonig maar dat vind ik bij HL2 meer opvallen ... vooral dan met die buggy en hover ... ook de schrikmomenten in D3 hielpen bij mij mee dat ik het niet snel eentonig vond vinden.

De physics in HL2 zijn wel echt geweldig _/-\o_ Echt geweldig dat je met alles kan smijten. .. ben benieuwd hoe ze dat ik D3 exp willen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100999

Anoniem: 34437 schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:06:
[...]

spoiler:
klein beetje terug gaan(net voorbij die laatste turret die uit de grond schiet) daar zou een deurtje moeten zijn waar jij alleen naar binnen gaat en je squad blijft staan...daar moet je dus over die lasers springen via dozen, dan een switch enablen zodat de schuifdeur opengaat en dan sta je achter dat forcefield dat je nu ziet en dus bij de reactor
`

spoiler:
Heb echt dat hele gedeelte alle deuren geprobeerd te openen.
Echter ze blijven allemaal dicht..
Kan je anders je savegame hosten.. dan kan ik verder :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Anoniem: 44430 schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:56:
Net HL2 uitgespeeld ...

** hier stond ook nog wat **

Zelf heb ik ongeveer 10 uur gedaan over HL2 zelf vind ik dit veel te kort omdat ik er vanuit ging dat ik minsten een HL1 rit voorgeschoteld zou krijgen. Het einde is veel te abrupt en ik keek raar op toen de credits kwamen, eerlijk gezegd dacht ik pas dat ik op de helft was. Temeer omdat de eindbaas niks voorstelt, ik probeer niet te spoileren maar in mijn opinie is er geen eindbaas.

Het verhaal zelf laat veel te wensen over ja, fanboys zullen wel ongeveer weten hoe het loopt. Maar een hoop is giswerk, waarom kom je in City 17? Omdat G-man zograag wil dat je met zielepieten van de resistance in contact komt? Sorry maar na HL1 had ik wel iets grootsers verwacht. Ook het feit dat de vortigaunts je allies zijn, en de rest van de wereld in puin ligt verbaasde me ook.
Lol, je bent in 10 uur door HL2 heen en dan zeuren dat je het verhaal (lees: bepaalde dingen van het verhaal) niet snapt :P. Alles wordt haarfijn uitgelegd aan de hand van hints/npc's/posters/graffiti/enz. Als je er gewoon doorheen raced zonder wat onderzoek te doen of is een keer te praten met een npc dan is het logisch dat je bepaalde onderdelen van het verhaal niet snapt.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

ben ik nu echt de eerste die gezien heeft dat we er een kadotje bij hebben gekregen?

codename freeman, platformspelletje.

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77857

Vaag als ik een game wil loaden krijg ik "Could not load the necesarry gamefiles because the connection to Steam servers was lost" Ik kan nu wel een level opnieuw spelen (was bij level 8, maar het is maar tot level 6 unlocked) Echt vaag allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50780

Ik wil toch wat kritiek uiten op dit spel.

Waar ik me toch wel een beetje aan stoor is dat alles zo voorgekouwd wordt. Staat er een vat dan weet je dat straks daar een mannetje gaat staan. Ditzelfde geld voor houte balkonnen etc. En waarom zijn vaten met benzine en kistjes met ammo gelabled? Het valt mij nog mee dat ze niet met stickers aangeven welke houtsoorten er wel of niet kapot te schieten zijn. Ik begrijp dat het het spel wat makkelijker maakt,.. maar dan nog..zo moeilijk is het niet. Ik denk dat ik nu halverwege ben en ik heb nog nooit zonder ammo gezeten bijv.

Verder prachtig kwa physics/graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjikoschutte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-01 09:56
Tja illegale versie he ;) Er is een patch daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:30
Mensen PLEASE HELP ME EVEN :) Wil graag verder spelen....

spoiler:
http://home.planet.nl/~bijl0621/hl2.jpg

Ik zit hier vast :? Moet ik nou door die deur of wat? Hij gaat iig niet open :(

Please help!! Ik wel verder spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Anoniem: 50780 schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:33:

Waar ik me toch wel een beetje aan stoor is dat alles zo voorgekouwd wordt. Staat er een vat dan weet je dat straks daar een mannetje gaat staan. Ditzelfde geld voor houte balkonnen etc. En waarom zijn vaten met benzine en kistjes met ammo gelabled? Het valt mij nog mee dat ze niet met stickers aangeven welke houtsoorten er wel of niet kapot te schieten zijn. Ik begrijp dat het het spel wat makkelijker maakt,.. maar dan nog..zo moeilijk is het niet. Ik denk dat ik nu halverwege ben en ik heb nog nooit zonder ammo gezeten bijv.

:D :'( :D Geweldige opmerking :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Leuk, heb hem dus net (fysiek) gekocht, krijg na 2min al de fout van 'The Instruction at 0x####### referenced memory at 0x#######. The memory could not be 'read''. :{
Maar ja, zo maar eens m'n geheugen testen.
M'n geheugen loopt overigens op 200MHz en is daarvoor ontworpen, mijn CPU werkt ook op 200MHz bus, maar is officieel 133Mhz. Zou dat het nog kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 15:49

Remi

Moo!

obme_ief schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:30:
ben ik nu echt de eerste die gezien heeft dat we er een kadotje bij hebben gekregen?

codename freeman, platformspelletje.
Is al beschikbaar sinds mei of zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110333

Danielson schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:36:
Mensen PLEASE HELP ME EVEN :) Wil graag verder spelen....

spoiler:
http://home.planet.nl/~bijl0621/hl2.jpg

Ik zit hier vast :? Moet ik nou door die deur of wat? Hij gaat iig niet open :(

Please help!! Ik wel verder spelen :D
spoiler:
Als het goed is loopt die vortigant voor je uit en opent hij de deur :P

--

ff offtopic:

Ik heb trouwens ook erg genoten van met name Far Cry en Doom3, ik vind het alle 3 topgames, maar HL2 is in mijn mening toch de beste.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 110333 op 22-11-2004 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

Wat een hoop gezeur zeg. Dit is een top game, als je het er niet mee eens ben dan kan het haast niet anders dat je of geen shooter fan bent, of een doom3,farcry kwijler bent (ik ook overigensook).
Ik weet halflife 2 zwaar te waarderen, dit is gewoon een waanzinnig spel. Het is natuurlijk nooit goed voor iedereen. Mischien wordt het weer eens tijd om op een andere manier naar games te gaan kijken voor sommige (steeds meer), en in te gaan zien dat je games speel voor de fun. i.p.v. een hele game op een maatschappelijke manier gaat uitkleden om over kleine dingetjes te gaan zeiken. :r
Games r fun?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118269

Jerry schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:28:
[...]

Lol, je bent in 10 uur door HL2 heen en dan zeuren dat je het verhaal (lees: bepaalde dingen van het verhaal) niet snapt :P. Alles wordt haarfijn uitgelegd aan de hand van hints/npc's/posters/graffiti/enz. Als je er gewoon doorheen raced zonder wat onderzoek te doen of is een keer te praten met een npc dan is het logisch dat je bepaalde onderdelen van het verhaal niet snapt.
Dit is meer dan waar! Als je het spel in 10 uur hebt uitgespeeld zul je het verhaal niet gevolgd hebben en de moeilijkheidsgraad op easy hebben of iets dergelijk want 10 uur op dit spel is... zonde dat jij dit spel hebt... Dat is misschien de enigste conclusie.

En over de Hype:

Dat heet "Marketing" mensen. Heb je de marketing rond halo 2 gezien? Of de sims? Zegt een hype hoe goed het spel is? Volgens mij niet echt. Black & White had ook al zo'n leuke hype eromheen maar het spel zelf stelde weinig voor al was de Ai erg goed gedaan. De gameplay vond ik zwak uitgewerkt...

Dit spel is zo goed als je het zelf maakt. Als je de hype gevolgd hebt dan zul je vast een neerslachtig idee hebben van HL2 aangezien dit ALTIJD zo is bij hypes. Hypes zijn er voor de massa. Met de massa bedoel ik de mensen die op die hypes afgaan. Mensen die denken: "Oh, dat is wel een vette commercial/poster, die zal wel zo goed zijn!"

Dat vind ik hetzelfde als (wat al eerder gezegd is) muziek. Je vindt het leuk of niet. Over de graphics mag echt niet geklaagd worden, ze zijn echt niet "slecht" of "saai". Wie doom3 mooier en beter vindt dan HL2 moet echt voortaan knight rider of a2 racer gaan spelen, want met zo'n smaak is het gebrek aan smaak! (Slecht verhaal, zwaar herhalend, verschillende enemies? )

Op Graphics wordt zoiezo al teveek gelet en op afgeschreven. Ik weet niet of iemand hier het woord gameplay nog kent, maar dit vind ik zelf velen malen belangrijk dan graphics. Graphics moeten voor mij meehelpen aan de sfeer in het spel. Bij HL2 is dit zo enorm het geval! Het hele spel ademt dat communistische/claustrofobische sfeertje uit en alles helpt eraan mee.

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik vind de "ouderwetse" spellen vaak veel en velen malen beter dan de nieuwste games. Graphics zijn dan wel niet zo goed maar de sfeer/gameplay/verhaal zijn vaak zo ontzettend veel beter! Bij HL2 heb ik eindelijk weer het idee dat er naar het spel in het geheel is gekeken: Sfeer, Gameplay, sound (achtergrond muziekjes zijn vaak erg mooi/gaaf ) en hoe het allemaal in elkaar past.

Ik kan zo snel geen voorbeelden noemen, maar ik ken weinig spellen van de afgelopen 3 jaar voor de pc die hierop gemaakt zijn!

Dit was dan mijn 2 centjes, ik hoop dat mensen zichzelf erin herkennen. Zo niet, dan begrijp ik waarom EA zoveel verkoop heeft... :X :|

En over diegene die over zo weinig interactief wil praten: Waarom wil je alle ruiten kapot schieten in het level ? heb je enig idee hoeveel dit van je pc vergt als alles kapot wil en/of beweegbaar? Ik vind dat ze het erg goed gedaan hebben in combinatie met de graphics en dan toch een draaibaar spel maken!

Hulde aan valve!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 08:09
Anoniem: 110333 schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:41:
[...]

spoiler:
Als het goed is loopt die vortigant voor je uit en opent hij de deur :P

--

ff offtopic:

Ik heb trouwens ook erg genoten van met name Far Cry en Doom3, ik vind het alle 3 topgames, maar HL2 is in mijn mening toch de beste.
Of hij moet het orgineel kopen :)
Ik heb nergens last van gehad, en veel AI bugs hebben te maken met warez versies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Het probleem in dit topic is dat je niet mag roepen dat je bepaalde spellen beter vind zonder dat die spellen dan met de grond gelijk gemaakt worden. Ik vind Far Cry en Doom 3 simpelweg ook gewoon beter maar dat is mijn voorkeur. Dat mensen HL2 echter beter vinden valt heel goed te begrijpen. Het zegt echter iets van het niveau van iemand als een persoon gaat roepen dat Doom 3 en Far Cry troep zijn. In mijn ogen ben je dan geen enkele game waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 23:33
poeh wat een geklaag ineens, de halflife haters hebben het furum gevonden ofzo
ik vind het wel meevallen, elk voordeel heb ze nadeel zegmaar

mijn mening over de vergeleken spellen

doom 3: geweldige engine maar een drama op mijn videokaart. Gewoon rustig aan doen dan valt de korte duur wel mee. Ik vond het een erg leuk spel. Gave monsters en lekker knallen daar houd ik wel van. Ook fijn creepy spel. Volgens mij heeft deze engine het grootste potentieel, maar dan moet er eerst wel veel betere hardware komen zodat er ook buitenlevels te maken zijn die actually draaien.

far cry: prachtig om te zien vooral het water, mijn videokaart was ook hier niet blij mee. AI was erg goed maar het spel ging na een tijdje vervelen, ik heb het nooit uitgespeeld. De moeilijkheidsgraad ging ook nergens over, of ik was er gewoon slecht in maar op een vrij laag nivo vond ik het al verdomde moeilijk.

half life: echt uitermate goede videopower/graphics verhouding. Niets mooiers gezien op mijn videokaart en loopt als een tierelier op een resolutie waar ik met far cry en doom3 niet aan hoefde te denken. Hier en daar zie je waarom die engine zo lekker draait, vooral van dichtbij. Physics zijn baanbrekend, en de gravity gun is echt een leuk nieuw speeltje. Als je zoals ik de hele tijd met het ding zit te spelen verdubbel je de speeltijd ;)
AI is een drama maar wel leuk dat je nu en dan hulp krijgt. Wat betreft de lengte van het spel, ff afwachten want nog niet uitgespeeld. Ik vind tot nu toe dit spel net zo leuk als halflife1 toen dat net nieuw was

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Ok...mijn "korte" mening ook even kwakkeloos neer kwakken dan maar ;)

Mooi spel.....zeker de moeite waard om te spelen...maar of het nu waar maakt wat er van verwacht werd???

Voor mij niet dus...
De graphics zijn goed..maar er zitten weinig special effecten in naar mijn gevoel.
Het water is natuurlijk meesterlijk...Farcry vond ik al super...maar HL2 gaat op dit punt Farcry nog voorbij.
Maar veel meer dan het water en hier en daar wat bescheiden effectjes zie je niet naar mijn mening.
Had best wat meer mogen zijn.
Al met al ziet het er goed uit...maar mijn mond viel (op het laatse level na) niet open van verbazing (dit had ik met D3 bv. juist weer wel)

Verhaallijn is al 100x gezegd..dus daar kan ik niets anders zeggen dan dat ik me erbij aan sluit.

De physics...die zijn leuk....vooral in het begin is het erg cool om alles op te pakken en weg te smijten.
Maar als je wat verder bent merk je dat het eigenlijk nog best beperkt is.
lampen kun je niet kapot schieten (voor een spel dat zo op realisme leunt vind ik dit wel een gemis).
Ook bewegen de lampen die hangen totaal niet als je er op schiet...en dit geldt voor meer dingen om je heen.
Ik vind dat er zo zuidelijk een grens is getrokken met "dit mag wel bewegen...en dit niet"..
Komt zeer onlogisch over als je doos A weg kan smijten..en een voorwerp verder op van dezelfde afmeting is een onbeweeglijk iets :?
Door die grens heb ik nog steeds geen "realistisch" gevoel...terwijl dit naar mijn idee best makkelijk haalbaar was in HL2.

Ook miste ik enorm die "anti-zwaartekracht-gun" die in de geleakte versie zat.
Dat was zo'n cool iets in het spel.
Ook het "puntlassen" met die bolletjes wat je wel in de geleakte versie kon doen vind ik echt een gemiste kans.
Erg jammer dat ze dat er uit hebben gehaald :(
Dit soort dingem maakte HL2 juist zo uitdagend om met de physics te gaan spelen :)

Verder zaten er inderdaad een aantal saaie langdradige stukken in.
Scooter,buggy en met een stel maten door die ruïnes vechten vond ik erg langdradig .

Spijt van mijn aankoop?
Nee!!!....het is naar mijn mening gewoon een goed spel...maar niet zo goed als ik gehoopt had helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110333

Anoniem: 118269 schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:47:
[...]

Dit is meer dan waar! Als je het spel in 10 uur hebt uitgespeeld zul je het verhaal niet gevolgd hebben en de moeilijkheidsgraad op easy hebben of iets dergelijk want 10 uur op dit spel is... zonde dat jij dit spel hebt... Dat is misschien de enigste conclusie.

En over de Hype:

Dat heet "Marketing" mensen. Heb je de marketing rond halo 2 gezien? Of de sims? Zegt een hype hoe goed het spel is? Volgens mij niet echt. Black & White had ook al zo'n leuke hype eromheen maar het spel zelf stelde weinig voor al was de Ai erg goed gedaan. De gameplay vond ik zwak uitgewerkt...

Dit spel is zo goed als je het zelf maakt. Als je de hype gevolgd hebt dan zul je vast een neerslachtig idee hebben van HL2 aangezien dit ALTIJD zo is bij hypes. Hypes zijn er voor de massa. Met de massa bedoel ik de mensen die op die hypes afgaan. Mensen die denken: "Oh, dat is wel een vette commercial/poster, die zal wel zo goed zijn!"

Dat vind ik hetzelfde als (wat al eerder gezegd is) muziek. Je vindt het leuk of niet. Over de graphics mag echt niet geklaagd worden, ze zijn echt niet "slecht" of "saai". Wie doom3 mooier en beter vindt dan HL2 moet echt voortaan knight rider of a2 racer gaan spelen, want met zo'n smaak is het gebrek aan smaak! (Slecht verhaal, zwaar herhalend, verschillende enemies? )

Op Graphics wordt zoiezo al teveek gelet en op afgeschreven. Ik weet niet of iemand hier het woord gameplay nog kent, maar dit vind ik zelf velen malen belangrijk dan graphics. Graphics moeten voor mij meehelpen aan de sfeer in het spel. Bij HL2 is dit zo enorm het geval! Het hele spel ademt dat communistische/claustrofobische sfeertje uit en alles helpt eraan mee.

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik vind de "ouderwetse" spellen vaak veel en velen malen beter dan de nieuwste games. Graphics zijn dan wel niet zo goed maar de sfeer/gameplay/verhaal zijn vaak zo ontzettend veel beter! Bij HL2 heb ik eindelijk weer het idee dat er naar het spel in het geheel is gekeken: Sfeer, Gameplay, sound (achtergrond muziekjes zijn vaak erg mooi/gaaf ) en hoe het allemaal in elkaar past.

Ik kan zo snel geen voorbeelden noemen, maar ik ken weinig spellen van de afgelopen 3 jaar voor de pc die hierop gemaakt zijn!

Dit was dan mijn 2 centjes, ik hoop dat mensen zichzelf erin herkennen. Zo niet, dan begrijp ik waarom EA zoveel verkoop heeft... :X :|

En over diegene die over zo weinig interactief wil praten: Waarom wil je alle ruiten kapot schieten in het level ? heb je enig idee hoeveel dit van je pc vergt als alles kapot wil en/of beweegbaar? Ik vind dat ze het erg goed gedaan hebben in combinatie met de graphics en dan toch een draaibaar spel maken!

Hulde aan valve!
Argh AMEN _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72628

dit zal een oneindige discussie worden. Iedereen heeft gewoon zijn eigen mening.
Laten we er gewoon mee ophouden. dit leid tot nergens.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77857

Schaapje_BlaaT schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:56:
ik vind het wel meevallen, elk voordeel heb ze nadeel zegmaar
ik denk dat mensen er nu achter komen dat de hype rond Half Life 2 toch iets teveel van het goede was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Laatst online: 30-05 06:58

Shaidar

Anoniem: 72628 schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:02:
dit zal een oneindige discussie worden. Iedereen heeft gewoon zijn eigen mening.
Laten we er gewoon mee ophouden. dit leid tot nergens.............
Je hebt gelijk, dit hoort helemaal niet in een topic. :Z

Nog eens, ik heb m'n persoonlijke mening gegeven, en natuurlijk is niet iedereen het daarmee eens. Maar als ik zie wat dat we al allemaal op ons scherm getoverd hebben gekregen de afgelopen tijd, is HL2 echt maar een medium game hoor... Gfx waren in D3 veel beter, en qua omgevingen kan Valve eens bij Crytek op de koffie.

Maar .. over and out, misschien dat ik HL2 voor een leuke mod nog wel eens uit de kast haal, maar replay value ... gelijk doom3, leuk voor 1 keer, maar geen 2 keer.

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Anoniem: 50780 schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:33:

Het is zelfs nog erger... overal waar je een halflife icoontje op de muren gepoten ziet is een geheim :P

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Laatst online: 30-05 06:58

Shaidar

Schaapje_BlaaT schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:56:

...
Mmm... ik dacht dat men hier zijn eigen mening mocht neerpennen indien het wat onderbouwt was? Niet dan? Men moet hier op GoT van HL2 houden?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

Hmmz... dat ze maar eens vaart zetten achter de collector's edition :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 104748 schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:41:
Wat een hoop gezeur zeg. Dit is een top game, als je het er niet mee eens ben dan kan het haast niet anders dat je of geen shooter fan bent, of een doom3,farcry kwijler bent...
Ik vind het juist wel interessant om te horen wat men als plus èn minpunten ervaart aan HL2. Sowieso vind ik een onderbouwde mening interessanter dan roepen dat je het super de super vindt.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105997

Anoniem: 125883 schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:21:
Als ik dat hier zo lees, kan ik beter mijn HL2 CE pre-order cancellen en gewoon de Bronze versie in de winkel halen, om het maar even gespeeld te hebben ?

'k wou de CE hebben owv het doosje. Kost bij dvdzone2.com 66 €. Valt nog wel mee imo.

Ik verwachtte dat HL2 meer en beter ging zijn dan HL1, op vlak van verhaal en duurzaamheid van het spel... spijtige zaak is dit :'(
Wie zegt dat hl2 dat niet is. Natuurlijk is het niet zo goed als hl1, maar dat spel kon gewoonweg niet verbeterd worden. Ik vind hl2 een fantastisch spel, veel en veel beter dan doom 3. Mensen die zeggen dat doom 3 mooier is vind ik niet, lichteffecten heel leuk allemaal. Hoeveel leuker is het om alles uit de omgeving weg te rippen en weg te schieten met je gravity gun. Hl2 is een fantastische ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
shaidar schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:10:
[...]

Je hebt gelijk, dit hoort helemaal niet in een topic. :Z

Nog eens, ik heb m'n persoonlijke mening gegeven, en natuurlijk is niet iedereen het daarmee eens. Maar als ik zie wat dat we al allemaal op ons scherm getoverd hebben gekregen de afgelopen tijd, is HL2 echt maar een medium game hoor... Gfx waren in D3 veel beter, en qua omgevingen kan Valve eens bij Crytek op de koffie.

Maar .. over and out, misschien dat ik HL2 voor een leuke mod nog wel eens uit de kast haal, maar replay value ... gelijk doom3, leuk voor 1 keer, maar geen 2 keer.
Hier ben ik het voor het grootste deel wel mee eens. Ik moet zeggen dat ik HL2 veel leuker vind dan D3, wat dat werd echt saai omdat het steeds hetzelfde was. HL2 heb ik echt tot het einde van genoten, maar het is zo jammer dat dat einde zo snel kwam. Ik was er in een paar dagen doorheen, en dat terwijl ik nog genoeg andere dingen te doen heb naast gamen. Als ik nou bedenk dat ik voor die paar dagen dat geld heb neergelegd, en dat valve voor een paar dagen plezier 6 jaar gewerkt heeft, heb ik toch zoiets van.... jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34437

Anoniem: 100999 schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:24:
[...]

`

spoiler:
Heb echt dat hele gedeelte alle deuren geprobeerd te openen.
Echter ze blijven allemaal dicht..
Kan je anders je savegame hosten.. dan kan ik verder :'(
heb jammergenoeg geen savegame van vlak daarna..maar host jouwe ff..dan doe ik het voor je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:30
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Hou het nuttig. Niet nuttige posts worden getrashed *

* Zoek eerst zelf voordat je een vraag stelt! *

* Het is niet interessant om te melden dat je het spel gekocht hebt
of dat je niet met Steam kan connecten *

* Spoil het spel niet voor mensen! Gebruik [spoiler] en [/spoiler] tags en resize je pics! *

* Voor kleine mededelingen kun je terecht op IRC. irc.tweakers.net #HalfLife2 (link) *