Betaalde newsservers met binaries [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.117 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Speed issues

System Alert01/02/04 04:00PM EST

We have a ethernet trunk down between our core switch and router that is causing speed issues for users. We're working to resolve the issue.

staat op de website van newshosting, laat dit nou hopelijk het probleem zijn dan heb ik nog een sprankje hoop over om het sneller te laten gaan. Anders nog 3 dagen proefaccountje bij USN proberen.

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:48

Wildfire

Joy to the world!

Craytahar schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:09:

[..]

Anders nog 3 dagen proefaccountje bij USN proberen.
Bedoel je niet UNS, Usenetserver? Die zijn echt brak, brak, brak... ik ben er nu al een maand of anderhalf weg, en gezien de ellende die ik in usenetserver.support lees was dat een erg goede keuze.

Het is daar de ene ramp na de andere...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Jammer dat virtualbox nolimit ook wat problemen heeft op het moment. Ik geloof trouwens dat die ook bij UNS zaten voor het nolimit account.

Ze gaan iig gefaseerd over naar een andere provider die stabieler is. Dus dat is dan wel een goede zaak. Tis alleen nu een beetje een griebus zooi. Veel incompletes, hij verbind slecht etc.

Trouwens even zijdelings een opmerking, ik ben weer met newsbin pro aan het pielen. Even met een trial versie, maar echt goed werkt het allemaal niet. Raak heel vaak mijn complete download lijst gewoon kwijt. Iemand een idee waar dat door kan komen? Ik blijf zo bezig met news clients. Grabit werkt niet met grote groepen, newsleecher heeft een fokked up cache...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105510

Sinds wanadoo zijn newsservers afknijpt heb ik een en al ellende. DL gedaald van 0,8 - 1 Mbit/s naar 0,2 Mbit/s
Nu een weekje een account bij UNS en...helemaal geweldig!
3 servers, 12 lijntjes.
Met mijn 3 Mbit verbinding krijg ik continu data binnen met 2,8 - 2,9 Mbit/sec. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-07 10:54
Even een update, momenteel zit ik weer de hele dag met volle snelheid (700~800kB/s) bij UNS te leechen :) Hopelijk geeft dit aan dat het probleem met above.net opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hmm, nu snap ik de frustratie van mensen wiens verbinding naar USN via above.net gaat. Ik denk eens even testen vanaf m'n 100 Mbit colo, nou ik kwam mooi niet boven de 300 Kb/s uit met 6 threads. Bleek dat deze dus via above.net gaat. :s

[ Voor 11% gewijzigd door MaZo op 04-01-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29216

Ik ben vandaag aan de gang gegaan met Newsleecher, maar aangezien ik gebruik maak van een Chello verbinding, ben ik nu op de zoek naar een goeie betaalde newsserver.
Het ophalen van de group headers duurt een eeuwigheid, ik haal een snelheid van 20-35 kb/s.

Ik zie bij de TopicStart een lijst met heel veel newsservers waarvan een boel als score een 10 hebben.
Kan iemand mij in het kort uitleggen waar ik op moet letten en wat nou de beste nieuwsserver is? Ik lees namelijk een hoop over UNS met problemen met above.net ofzo iets?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 29216 op 04-01-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-06 23:30
Newshosting accountje genomen. Password opgegeven, geprobeerd in te loggen maar password werkt niet. Password recovery geprobeerd via hun site (3 keer), tot nu toe ook niks ontvangen. Op mail wordt ook niet echt vlot gereageerd. Dat was bij Usenetserver toch wel iets beter. Mag toch wel verwachten dat ik buiten de rekening die ik al heb wat meer respons krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Duck schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:25:
Ik verwacht dat inderdaad ook wel, want met een XS4ALL Power ADSL verbinding heb ik geen problemen. Het verkeer loopt met die verbinding via Cogentco.
Julle kijken toch wel naar de terugroute gezien dat de route is van jullie download bitjes? De heen route is niet echt boeiend verder natuurlijk en routes zijn vaak heen en terug niet gelijk!

Reverse Traceroute Utility op de pagina van UNS.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21
bjck schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:20:
[...]

Julle kijken toch wel naar de terugroute gezien dat de route is van jullie download bitjes? De heen route is niet echt boeiend verder natuurlijk en routes zijn vaak heen en terug niet gelijk!

Ik kijk daar wel naar ja. (Xs4all Basic NIET via Above.net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 08:30
Ik zit nu een beetje te twijfelen welk usenet abo ik zal nemen..
Ik gebruikte voorheen altijd nova.planet.nl, maar dat is de laatste tijd toch wat minder.. :(

Ik maak nu gebruik van een test account bij tweaknews, wat me eigenlijk wel prima bevalt..laatste 3 dagen is de snelheid soms wat lager.. (max 150kb/sec ongeacht hoeveelheid threads)
Of kan ik beter naar Eweka gaan? prijs en retentie is ongeveer hetzelfde..

Wat zou de beste keus zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Conan schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 23:24:
Ik zit nu een beetje te twijfelen welk usenet abo ik zal nemen..
Ik gebruikte voorheen altijd nova.planet.nl, maar dat is de laatste tijd toch wat minder.. :(

Ik maak nu gebruik van een test account bij tweaknews, wat me eigenlijk wel prima bevalt..laatste 3 dagen is de snelheid soms wat lager.. (max 150kb/sec ongeacht hoeveelheid threads)
Of kan ik beter naar Eweka gaan? prijs en retentie is ongeveer hetzelfde..

Wat zou de beste keus zijn??
Lees de rest van dit draadje eens door? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-07 14:07
DraadJE ????? Zeg maar rustig DRAAD.

Wel erg helpful. Denk dat ik maar eens wat met astraweb ga proberen. Newszilla is wel ERG incompleet vanaf rond de jaarwisseling.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-07 10:54
bjck schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:20:
[...]

Ik had het er beter even kunnen bij zeggen, maar ik heb inderdaad de reverse traceroute util gebruikt.

Oja, ook op dit moment zit ik met volle snelheid te leechen en dat via above.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13
Even een snel vraagje: Het was toch Giganews die een webinterface voor z'n NNTP dienst heeft / had? Waarom kan ik die niet vinden 8)7

Of vergis ik me nu gruwelijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76818

Xandrios schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:21:
Even een snel vraagje: Het was toch Giganews die een webinterface voor z'n NNTP dienst heeft / had? Waarom kan ik die niet vinden 8)7

Of vergis ik me nu gruwelijk? :P
Easynews heeft een webinterface, niet giganews ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
Anoniem: 76818 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:26:
[...]

En Newshosting geloof ik ook nog... Giganews idd niet :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Anoniem: 76818 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:26:
[...]

Ik moet er niet aan denken om via m'n Giganews account 16 miljoen headers in a.b.boneless te bekijken via een webinterface ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Uhuruburu schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 05:56:[...]Ik moet er niet aan denken om via m'n Giganews account 16 miljoen headers in a.b.boneless te bekijken via een webinterface ;)
Deze easynews gebruiker zou daar ook niet aan moeten denken.

Gelukkig biedt easynews de gedecodeerde files, dus de mp3 / rar / par / enz. files aan via de web interface. En dat zijn er dus hooguit enkele duizenden per dag in de dumpgroepen. (ca 3000-3500 / dag in a.b.boneless)

Bovendien kan je alle files vinden via een search engine die over alle bin. groepen werkt, kun je taggen en opslaan in queue's enz enz.

Ik heb nog nooit een newsreader gebruikt voor binary usenet... Moet er niet aan denken, al die miljoenen nutteloze headers ophalen...

[ Voor 4% gewijzigd door joopv op 06-01-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Ik snap het probleem met UNS niet helemaal.
Ik zit nu ook weer vol tussen de 700 / 750 te downloaden (8mbit adsl),
op sommige dagen / tijdstippen gaat het inderdaad wat lanzamer, maar dan heb ik
het nog over zo'n 500 kB/s.
Als ik hier lees wat sommige "klagers" bij andere halen... dan blijf ik wel lekker zitten bij UNS,
en dan doet dvd er maar een uurtje langer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Usenetserver is hier ook maar bagger de laatste tijd. Heb een poosje nogal weinig gedownload, maar moest nu weer wat hebben en het is echt slooom.

Ik heb usenetserver indertijd genomen omdat xs4all nogal variabel was in snelheid en niet bij bepaalde groepen kon. Nu is usenetserverhet trage eendje van de twee (zelfs met 8 lijntjes). Xs4all kan alleen bepaalde files niet completen en dat doet usenetserver een beetje.... beetje jammer. Als ik nu iets haal uit een groep die xs4all niet heeft is het gewoon ronduit triest.

Iemand nog een goed alternatief voor unlimited acces? Dat giganews is een beetje duur in vergelijking met usenetserver (al zal die wel sneller zijn) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-07 21:26

Nitai

Live the life you love.

joopv schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 20:40:
[...]

Deze easynews gebruiker zou daar ook niet aan moeten denken.

Gelukkig biedt easynews de gedecodeerde files, dus de mp3 / rar / par / enz. files aan via de web interface. En dat zijn er dus hooguit enkele duizenden per dag in de dumpgroepen. (ca 3000-3500 / dag in a.b.boneless)

Bovendien kan je alle files vinden via een search engine die over alle bin. groepen werkt, kun je taggen en opslaan in queue's enz enz.

Ik heb nog nooit een newsreader gebruikt voor binary usenet... Moet er niet aan denken, al die miljoenen nutteloze headers ophalen...
Ik had Easy News ook, maar het werd me te onduidelijk. Toen ben ik overgestapt naar Astraweb (Unlimited 2mbit) en download alles wat ik nodig heb met m'n Versatel abo (max 2mbit). Ik heb toen ook een abonnement genomen op Newsbin en ik moet zeggen dat het toppie werkt met Newsleecher. Gewoon downloaden wat ik nodig heb. Ja, nzb files zijn echt een uitvinding.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105510

Duck schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:55:
[...]
Ik had het er beter even kunnen bij zeggen, maar ik heb inderdaad de reverse traceroute util gebruikt.

Oja, ook op dit moment zit ik met volle snelheid te leechen en dat via above.net :)
Hier ook via above.net met 2,9 Mbit/s.

Na lang nadenken heb ik dan toch een minpuntje gevonden over UNS (om met de rest mee te kunnen klagen :P ) Door de lange retentie (>21d) redelijk veel dubbele (re)posts. Maar dit is dan ook een luxeprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Da's geen minpuntje van UNS, da's een minpunt van hoge retenties..

@ yellowpage en Duck: overdag haal je prima snelheden met UNS over het algemeen, zo rond deze tijd is het echter al behoorlijk ingezakt meestal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 00:33

Jive

MooMooMastah

TripleM schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:20:overdag haal je prima snelheden met UNS over het algemeen, zo rond deze tijd is het echter al behoorlijk ingezakt meestal..
Dat is niet het probleem van UNS, maar van providers & peers & transits.

Ik haal in de avond nml ook amper nog de 8mbit naar giganews-europe of de eigen ftp van xs4all, laat staan daar nog eens internationale transits bij.

Above is gewoon goedkoop, net als Cogent ... daar is de doorvoer gewoon te beperkt van voor wat wij nederlanders uit het buitenland halen. Tis gewoon weer net alsof je terug in de tijd gaat, dat je naar de states enzo gewoon lage snelheden had door latency en transit-bottlenecks.

De fluctuaties lijken minder te worden, maar als ik eind vd maand nog steeds van xs4all's eigen download-doos tussen 16 en 00 niet met volle snelheid kan leechen kunnen ze een mooie brand-mail van me krijgen.
Als het op hun eigen netwerk al te krap is, hoe wou je dan ooit verderop in de stroom nog snel zijn.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 08:47

gakkethijs

niks

naar paar dagen grote problemen gehad te hebben met eweka draait nu alles weer perfect 830 kb/s
alles komt goed binnen. ze reageren op het forum snel op vragen wat een fijn gevoel geeft. en ze zijn met een paar leuke dingen bezig maar die moet je zelf maar op het eweka forum lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 06-07 19:35
Ik wil graag een payserver in NL. (geen CC dus probleempje)
Tweaknews heeft e.e.a. aan reakties (goed en slecht), maar snelheden van enkele kb/s is niet echt iets waar je graag voor betaald, toch heb ik de 10dagen-uitprobeer-aktie ingevult. En toch maar n's kijken wat het is.

Iemand anders misschien nog tips voor servers in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 04-07 18:58

job

Ik heb na mijn 10 dagen proeftijd bij tweaknews een abo afgesloten.
Ik zat na een dag of 3 drie ook met een kwakkelende snelheid, maar na het invullen een vast ip van een van de newsservers heb ik een snelle verbinding.

Ook ondersteunen ze xpat (staat niet vermeldt op hun site), het gaat niet razend snel (vrij langzaam zelfs) maar toch altijd beter dan het wachten tot alle headers binnen zijn.
Van de meeste dingen die ik download zijn nzb bestanden verkrijgbaar, dus zo vervelend is een langzame xpat ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 08-01-2005 04:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Niet online
Zal je altijd zien .. ik zeg gister me usenetserver op, omdat het zo traag was. Neem astraweb (op aanraden van een vriend), start ik vanmorgen me newsleecher en doe ff alleen usenetserver aan. Is het vet snel :(
Kijk nog wel ff wat ik nu doe .. beetje irritant dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Laatst online: 04-07 20:27
Ik weet niet of het hier genoemd is, maar kreeg net de volgende mail binnen:
Hello Jelle (Westereinder),

We are sorry to announce that BuzzardNews.Com is no longer able to accept payments through PayPal. This is an unfortunate event that we have no control over. PayPal has decided that the product we sell, "Usenet Newsgroups Access", violates their Acceptable Use Policy. We received no advance notice of this from PayPal, they simply closed our account without any warning. We have appealed this decision to PayPal but do not hold out much hope for a favorable resolution. If PayPal does decide to reverse this decision we will let you know.

We are currently putting into place additional payment methods for those of you who do not have credit cards. Please let us know if you do not have a credit card available so that we may make other arrangements for your payments.

If your account was due to renew today we have extended your account by 3 days to allow you time to make the change.
.

Dus helaas, Buzzardnews betalen met paypal is niet meer mogelijk
Als er geen oplossing komt zal ik moeten overstappen op een ander. :/

-Einde bericht-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-07 10:07

robbydw

live your life

Tweaknews kent voor mij geen geweldige start.

OP 10 dec. heb ik een aanvraag gedaan op tweaknews.nl Van deze aanvraag kreeg ik diezelde dag per mail ene bevestiging waarin stond dat een brief zou volgen.

Deze kreeg ik echter maar niet. Op 23 dec. heb ik daarom een mail gestuurd en gevraagd waar deze brief bleef. Zeer snel daarna kreeg ik antwoord en werd mij verteld dat de brief er al had moeten zijn. Omdat deze er echter nog niet was stuurden ze mij nogmaals een brief die ik enkele dagen later ontving.

Deze heb ik direct daarna ondertekend en teruggestuurd. Dat was op 27 dec. Daarna heb ik weer niks van tweaknews vernomen tot ik vandeweek (5 jan) een mail kreeg waarin stond:

----------------
Beste xxxxx,

Uw TweakNews abonnement met username xxxxxxxx is omgezet naar een betaald
abonnement. U wordt hier nu maandelijks voor gefactureerd.
Mocht u nog vragen hebben omtrent uw abonnement, dan kunt u contact opnemen
met onze helpdesk op telefoonnummer 0900-8932543 of via mail op
info@tweaknews.nl.

Wij wensen u veel plezier met TweakNews.

Met vriendelijke groet,
TweakNews
-------------
Lekker dan want ik heb nog niet eens een password waarmee ik me kan aanmelden, hoe kan ik dan van de gratis 3 weken gebruik maken.

Ik heb deze week al een aantal malen gemaild, maar krijg geen reactie. Normaal krijg ik een ontvangstbevestiging van mails richting info@tweaknews.nl maar ook die krijg ik niet. Telefonisch werd mij meegedeeld dat ik beter kon mailen dan bellen |:(

Ik neem aan dat ik een brief had moieten ontvangen met username pwd enz. Die heb ik nooit gezien.

Is er iemand die deze problemen ook heeft ondervonden?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Je mist dus gewoon de eerste brief, iets fout gegaan bij de post?
In die eerste brief horen je username en password te staan inderdaad. De 2e brief, die je nu wel ontvangen hebt, sturen ze je volgens mij aan het eind van je proefperiode. Als je die dus ondertekend krijg je inderdaad een betaald abonnement, dat is het idee erachter ;)
Daarna krijg je dus inderdaad geen nieuwe brief met username en wachtwoord enzo, die had je allang moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Ik heb bij het aanvragen van mijn TweakNews account, hierbij kreeg ik een tweede brief van een ander account. Maybe heb ik jou brief wel :P ( 3523sz Utrecht). Toen ik de brief had gekregen heb ik tweaknews gebeld, en die zouden een nieuwe brief aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

awaarle schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:22:
[...]

Ik heb bij het aanvragen van mijn TweakNews account, hierbij kreeg ik een tweede brief van een ander account. Maybe heb ik jou brief wel :P ( 3523sz Utrecht). Toen ik de brief had gekregen heb ik tweaknews gebeld, en die zouden een nieuwe brief aanmaken.
hehe datz ou wat zijn :) nee ik woon niet in Utrecht... dus dat zal mijn brief niet geweest zijn.
Maar wel klote dat ik dus wel toestemming heb gegeven voor betaling maar mijn account gegevens niet heb

Ik ga maar weer bellen

Edit: en maandag zijn ze dus pas weer bereikbaar :(

[ Voor 5% gewijzigd door robbydw op 08-01-2005 12:31 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87541

Hmm vandaag is het niks met tweaknews :( kan steeds niet connecten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
robbydw schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 11:57:
Is er iemand die deze problemen ook heeft ondervonden?
Ikzelf niet, maar een vriend van me heeft ook nog steeds (na 2 weken oid) geen brief ontvangen van zijn proefabo. Volgens mij is het een beetje een rotzooi bij Tweaknews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakobian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 10:06
Tweaknews doet bij mij vandaag ook niet echt zijn best. De hele tijd disconnects, langzame snelheid, en soms helemaal geen connectie.

Vetterdetet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122133

newshosting down?

ik kan niet connecten, site is wel gewoon up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 20:36
ÙNS wil ook niet echt...

Ik heb UNS opgezegd. Ik heb een accountje van iemand bij Kabelfoon, retentie is 4 dagen, en snelheid is vrijwel altijd 800k daar. Ik heb een 10gig-account bij Giganews voor de oudere dingen en incomplete.

En ga newshosting oid eens proberen als ik wat meer ga downloaden, laatste weken doe ik ff weinig ivm drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb vandaag een aantal rar's binnen gehaald met GrabIt maar nu missen er een aantal rar's dus heb ik er niks aan. Wanneer ik echter in News Leecher ga kijken en met Super Search ga zoeken staan de rar's wel degelijk in de betreffende nieuwsgroep maar op de een of andere manier ziet GrabIt ze niet.

Ik heb geen CC dus Newsleecher kan ik niet gebruiken. NewsbinPro is mijn termijn verstreken maar daar moet ik geloof ik eerst alle headers binnen halen. Hoe kan ik nu die laatste (in Grabit) missende bestandjes binnen halen zodat ik niet 4 GB voor niks heb gedownload? Wel beetje knudde zo want in GrabIt zijn bij mij bijna alle films incompleet.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
LaZZ schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 01:59:
Ik heb vandaag een aantal rar's binnen gehaald met GrabIt maar nu missen er een aantal rar's dus heb ik er niks aan. Wanneer ik echter in News Leecher ga kijken en met Super Search ga zoeken staan de rar's wel degelijk in de betreffende nieuwsgroep maar op de een of andere manier ziet GrabIt ze niet.

Ik heb geen CC dus Newsleecher kan ik niet gebruiken. NewsbinPro is mijn termijn verstreken maar daar moet ik geloof ik eerst alle headers binnen halen. Hoe kan ik nu die laatste (in Grabit) missende bestandjes binnen halen zodat ik niet 4 GB voor niks heb gedownload? Wel beetje knudde zo want in GrabIt zijn bij mij bijna alle films incompleet.
Die Supersearch zoekt toch in een db? Of was dat xpat?

In het eerste geval heb je gewoon pech, dat supersearch ze vind betekend niet dat ze ook op jouw server staan. Overigens, rar's missen meestal niet volledig, je kunt ze over het algemeen wel incompleet downloaden en repareren met pars natuurlijik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 08:50

beerns

it is I, Leclerc

Anoniem: 122133 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 23:58:
newshosting down?

ik kan niet connecten, site is wel gewoon up
Hierro ook. Kan met max 2 draadjes connecten. Moet wel zeggen dat ze op de site aangeven dat we 'wat' problemen hebben, die vandaag worden opgelost, maargoed. Gister was het nog prima en nu ineens slecht. FF afwachten maar.

[edit] 10.03u; Lijkt ondertussen bij mij alweer opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door beerns op 11-01-2005 10:03 ]

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
XanderH schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 07:09:
[...]

Die Supersearch zoekt toch in een db? Of was dat xpat?

In het eerste geval heb je gewoon pech, dat supersearch ze vind betekend niet dat ze ook op jouw server staan. Overigens, rar's missen meestal niet volledig, je kunt ze over het algemeen wel incompleet downloaden en repareren met pars natuurlijik :)
THNX!!! Ik had inderdaad de incomplete files er niet bijstaan maar nu werkt het wel.. nogmaals bedankt :)

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 04-07 16:13
Ik zit er over te denken om een acountje te nemen bij eweka, das niet al te duur & aangezien het met me casema (helaas via wanadoo :( ) acount zo super traag gaat heb ik besloten om er dan maar wat voor te moeten betalen.

Is eweka dan een goede keus, of hebben jullie een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:48

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik denk er ook maar over om een payserver te nemen. Ik ben nova.planet een beetje zat aan het worden :r. Zelf dacht ik ook aan Eweka. Maar k zal eerst even dit topic verder doorspitten en kijken wat de voor en nadelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik ben zelf redelijk tevreden over eweka, heb nooit een dat ik een bestand niet kon builden omdat er teveelmiste, alleen de snelheid is af en toe wat matig

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:48

KatirZan

Wandelende orgaanzak

heb nu dus sinds 2 weken (nog proefperiode) tweaknews en ben zeer tevreden, hoge retentie en (bijna) alles volledig compleet binnen tegen een respektievelijke snelheid (heb zelf adsl, 4mbit en haal alles dus binnen met 370 ~ 400kb/s).

Nu maar hopen dat de snelheden zo blijven, en dat voor 7,95 per maand :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Aikon schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:27:
[...]

Ikzelf niet, maar een vriend van me heeft ook nog steeds (na 2 weken oid) geen brief ontvangen van zijn proefabo. Volgens mij is het een beetje een rotzooi bij Tweaknews...
Inmiddels telefonisch contact gehad met tweaknews. Ik had dus idd als eerste een brief moeten krijgen met o.a. username en password. die heb ik dus niet gehad. wel brief met verzoek tot ondertekening voor betaling.

Gisteren heb ik van de dame aan de telefoon een username gehad met een password. Dit was alles wat ik nodig had volgens haar.

Lijkt me echter ook handig als ik newsserver adres heb. Kan iemand mij hieraan helpen?
toevallig news.tweaknews.nl of...????

Ze gaan nog bekijken of ze me alsnog de drie weken gratis kunnen aanbieden.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
News.tweakdsl.nl :)

Mensen toevallig hier ook problemen met giganews? Deed het tot vanmiddag goed, maar nu ineens lijkt er telkens een pauze te zitten voordat hij aan het volgende alrtikel kan beginnen. Daarmee zit de snelheid strak op zo'n 180K per thread (ipv de normale 500) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Xandrios schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:54:

Mensen toevallig hier ook problemen met giganews? Deed het tot vanmiddag goed, maar nu ineens lijkt er telkens een pauze te zitten voordat hij aan het volgende alrtikel kan beginnen. Daarmee zit de snelheid strak op zo'n 180K per thread (ipv de normale 500) :/
Heb rond 18:30 nog zitten downen met 750+ kilobyte/sec...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:23

Remi

Moo!

Nope geen problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Inmiddels getest en het is dus news.tweaknews.nl :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137

Heb zelf na een maandje pauze weer eweka genomen. Maar nu ben ik wel heel erg te spreken. Ik zit nu ook op een andere server, maar de headers downloaden en het downloaden zelf gaat nu bijna altijd op max. snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Laatst online: 01-07 18:31
Ik heb gisteren een TweakNews test accountje aangevraagd, kijken hoe het werkt. Ik kreeg vandaag al de brief in de bus en ik download met 4 connecties standaard zo rond de 450KB/sec. Elke keer als hij eroverheen wil gaan (soms 460 of 470 ofzo) gaat hij weer terug naar op of onder de 450. Ervaren jullie het ook zo alsof het lijkt dat de snelheid is gelimit op 450KB/s?

En voor de slimme jongens en meisjes: nee, dat is niet de max van mijn provider... :P

Edit: Thunderbolt, hoe bevalt Eweka je, goed neem ik aan? Wat zijn jouw speeds en doen xpats het ook?

[ Voor 11% gewijzigd door mbvisiontt op 11-01-2005 19:24 ]

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mbvisiontt schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:23:
Ik heb gisteren een TweakNews test accountje aangevraagd, kijken hoe het werkt. Ik kreeg vandaag al de brief in de bus en ik download met 4 connecties standaard zo rond de 450KB/sec. Elke keer als hij eroverheen wil gaan (soms 460 of 470 ofzo) gaat hij weer terug naar op of onder de 450. Ervaren jullie het ook zo alsof het lijkt dat de snelheid is gelimit op 450KB/s?

En voor de slimme jongens en meisjes: nee, dat is niet de max van mijn provider... :P

Edit: Thunderbolt, hoe bevalt Eweka je, goed neem ik aan? Wat zijn jouw speeds en doen xpats het ook?
Ja, het bevalt goed. Een tijd geleden had ik ook Eweka, toen vielen de snelheden echter tegen. Maar nu heb ik met chello classic de maximale snelheid, eigenlijk altijd, 500 Kbytes/s. Upload is ook goed, en dat voor 7,50 per 30 dagen :9 En Xpatten heb ik nog niet geprobeerd, maar volgens mij ondersteunen ze dat wel. Ik ben dus uiterst te vreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:28
naja dit gaat denk mijn korste abbotje worden ooit hoor op tweaknews. soms gaat het dus gewoon perfect niks op aan te merken. en dan ineens weer boom article not on server van iets wat er net of een paar dagen pas opstaat.

en dan weer ineens dat je bestanden crashen met van die rare tekens allemaal erachter. vervolgens loopt de cache weer eens te kutten zodat weer alle bestanden chrashen. ik wordt er niet goed van

het probleem is dus ik ga niet 8 uur achter me pc zitten om te kijken hoe die bestanden binnekomen laat lekker s'nachts da ding lopen kom je de volgende dag terug heeft ie 100MB aan bestanden binnengetrokken naja daar wordt je niet vrolijk van hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123664

Dat probleem heb ik ook met grabit martijn, zodra ik overschakel op newsleecher is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Das idd een bekende bug van grabit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Laatst online: 01-07 16:52
Ik gebruik de nova server van planet, beetje korte retentie, maar voor de rest echt niets op aan te merken, je haalt vrij hoge snelheden ik heb 2 mbit down en haal regelmatig stuk boven de 200 Kb/sec. Ook is vrijwel alles compleet, nauwelijks par nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Ik las ook iets van iemand van met TweakNews 10GB downen is de limiet of zoiets? Ik had net dus een dikke 10GB gehad, en ineens deed 1 server het niet meer met de message "check password/username or download quota" (NewsLeecher). Beetje later deden de andere 3 het ook niet meer. Ik handmatig disconnect en weer connect, en nu gaat ie weer gewoon verder met 450KB/s.... :?

Is dat de bedoeling? Of is dat een restrictie van het test account? Beetje raar dat je moet disconnecten en connecten om weer verder te kunnen, das niet echt handig als je ff van huis gaat en je wilt in de tussentijd wat spul binnenhalen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
kk zeg dan meteen dat ik geen grabit moet gebruiken :+ anyway limiet denkut niet hoor ik download zon 100 tot 150 gig per maand en ik heb nog nooit iemand horen klagen dus denk niet dat er een limiet is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Ja ik bedoel niet limiet van downloaden totaal, maar misschien van per sessie ofzo? Maar kennelijk is dat niet zo of had je me verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Laatst online: 22:09
mbvisiontt schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:57:
Ik las ook iets van iemand van met TweakNews 10GB downen is de limiet of zoiets?
Van de TweakNews site:
10 Dagen retentie
géén downloadlimiet
80.000 groepen
...

Denk dat je connecties even bleven hangen o.i.d., gebeurd me ook wel eens. Voor zover ik weet doet TweakNews niet aan downloadlimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Shartar schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 10:40:
[...]

Van de TweakNews site:
10 Dagen retentie
géén downloadlimiet
80.000 groepen
...

Denk dat je connecties even bleven hangen o.i.d., gebeurd me ook wel eens. Voor zover ik weet doet TweakNews niet aan downloadlimiet.
Thanx voor het reageren, maar uhmmm..... :P
Ja ik bedoel niet limiet van downloaden totaal, maar misschien van per sessie ofzo? Maar kennelijk is dat niet zo of had je me verkeerd begrepen?
Heb je dit wel ervaren of was dat van mij iets eenmaligs/toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
mbvisiontt schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:23:

Ik heb me TweakNews test accountje gisteren aangevraagd, dus hoop dat de brief er bij mij ook al vandaag is, dan ga ik ff kijken hoe die bevalt, daarna ga ik eweka testen en dan neem ik de gene die me het beste bevallen is.

Hoe zit het trouwens met TweakNews met abbonementsduur, kan je die per maand opzeggen of zit je er voor een bepaalde tijd aan vast? Want dat is wel mooi van eweka, die kan je gewoon per maand doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:56
mbvisiontt schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:57:
Ik las ook iets van iemand van met TweakNews 10GB downen is de limiet of zoiets? Ik had net dus een dikke 10GB gehad, en ineens deed 1 server het niet meer met de message "check password/username or download quota" (NewsLeecher). Beetje later deden de andere 3 het ook niet meer. Ik handmatig disconnect en weer connect, en nu gaat ie weer gewoon verder met 450KB/s.... :?

Is dat de bedoeling? Of is dat een restrictie van het test account? Beetje raar dat je moet disconnecten en connecten om weer verder te kunnen, das niet echt handig als je ff van huis gaat en je wilt in de tussentijd wat spul binnenhalen. :(
Ik heb ook een test account gehad en heb nu een betaalde account, maar limiet echt niet.
In download snelheid haal ik constant 500Kb/s(max connectie), en limiet in data nog niks van gemerkt, haal heel wat gigs binnen per maand. maar zowel tweaknews als @home klagen niet.
Heb idd net zoals shartar wel is even dat me connectie blijft hangen. Soms ook wel is reconnect

Maar meestal is het tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
je kan maar 1.5mbit per sessie jah dus daarin heb je wel een limiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
ik wil het contract terug sturen van tweaknews maar ik vraag me eigenlijk af wat hun adres is, kan iemand dat effe geven? Wan onderaan het contract staat het een beetje vaag of dit moet hem zijn:

Randstad 22-133
1316 BW Almere

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Juh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Hoeveel connecties mag je eigenlijk maximaal maken met tweaknews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
ik ga toch maar een maandje proberen met tweaknews naast me newshosting ik haal gewoon maar max 300kb/s met newshosting en kan 600kb/s halen dus dat irriteert me gewoon. Voor de rest is newshosting prima, constant, lange retentie altijd up en bijna alles compleet. Alleen snelheid haalt je gewoon niet maximale eruit.

ps: tweaknews mag je 4 connecties, staat ook duidelijk op de website vermeld (www.tweaknews.nl):

4 threads van 1,5 Mbit/sec ( 4 threads is dus 4 connecties van 1,5Mbit/s )

[ Voor 3% gewijzigd door Pollore op 13-01-2005 17:57 ]

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar dit is gewoon 0,45 cent duurder dan Eweka, en als ik het goed begrijp heb je bij tweakdsl max snelheid van 4x 1,5 Mbit=6Mbit/s? Niet echt concurrend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
6 mbit is 775KB/sec, zo'n beetje het maximale van elke ADSL verbinding....das volgensmij (zeker met de lage prijs en 10 dagen retentie) echt wel concurrerend dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Laatst online: 27-11-2023
Xandrios schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:12:
6 mbit is 775KB/sec, zo'n beetje het maximale van elke ADSL verbinding....das volgensmij (zeker met de lage prijs en 10 dagen retentie) echt wel concurrerend dus ;)
Mja, ik denk alleen dan dat de rate-limit niet klopt, op 150K ipv op 1.5Mbit, had vanochtend namelijk tweak getest, en deed 600KBps, maar hij leek echt 'gecapped' zeg maar, beetje flatlinen. Die 775K kon ik zeker niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Punica- schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:26:
[...]

Mja, ik denk alleen dan dat de rate-limit niet klopt, op 150K ipv op 1.5Mbit, had vanochtend namelijk tweak getest, en deed 600KBps, maar hij leek echt 'gecapped' zeg maar, beetje flatlinen. Die 775K kon ik zeker niet halen.
Maar jij werkt toch bij Eweka? Beetje de ontwikkelingen van de concurrent in de gaten houden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar dat heeft Eweka ook, en zelfs 10 tot 14 dagen retentie. Van een nieuwkomer zou je dan verwachten dat ze de huidige providers overtreffen qua snelheid/prijs of wat dan ook. Maar dat doen ze niet. Waarschijnlijk gaat het succes van tweakdsl van mensen komen die op het woordje 'tweak' geilen in de productsnaam.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 74137 op 13-01-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Nee, ik heb TweakNews genomen omdat ik me eerst aangemeld had bij Eweka..... :P

See Eweka had ff dikke vette pech dat ze me zo'n 5 dagen gingen laten wachten op mijn overboeking, en daar zat ík dus niet op te wachten, dus maar naar TweakNews gegaan en de volgende morgen (binnen iets van 18 uurtjes) had ik netjes een brief met wachtwoord en kon ik aan de slag. :) Had Eweka ook meer directe aansluiting gehad had ik hun getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
mbvisiontt schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:28:
Nee, ik heb TweakNews genomen omdat ik me eerst aangemeld had bij Eweka..... :P

See Eweka had ff dikke vette pech dat ze me zo'n 5 dagen gingen laten wachten op mijn overboeking, en daar zat ík dus niet op te wachten, dus maar naar TweakNews gegaan en de volgende morgen (binnen iets van 18 uurtjes) had ik netjes een brief met wachtwoord en kon ik aan de slag. :) Had Eweka ook meer directe aansluiting gehad had ik hun getest.
Eh,

Dude, bij is het het juist zo dat je na aanmelding een mail krijg met betalingsinstructies, je moet dan ZELF dus 7.50 over maken, als het op onze rekening staat krijg je meteen je account.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Punica- schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:33:
[...]

Eh,

Dude, bij is het het juist zo dat je na aanmelding een mail krijg met betalingsinstructies, je moet dan ZELF dus 7.50 over maken, als het op onze rekening staat krijg je meteen je account.

:)
Denk eerder dat daar het probleem zit? Overboekingen via de bank duren soms best eventjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
XanderH schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 07:36:
[...]

Denk eerder dat daar het probleem zit? Overboekingen via de bank duren soms best eventjes ;)
Eh ja,

En jij geloof in de goedheid van de consument ? :), Als we dat zouden doen zou iedereen account krijgen, en dan moeten we weer nazoeken wie 'r wel of niet betaald heb etc etc.

Ons systeem blijkt gewoon goed te werken, als je geen 2 dagen kan wachten, mja, dan moet je even naar een sneller iemand gaan zoeken ja:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 22:59
* donald_dick blij is met zijn TUDelft newsgroups, downlaoden met 4 mbyte per seconde :P

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Craytahar schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:56:
....
ps: tweaknews mag je 4 connecties, staat ook duidelijk op de website vermeld (www.tweaknews.nl):

4 threads van 1,5 Mbit/sec ( 4 threads is dus 4 connecties van 1,5Mbit/s )
Niet goed gekeken, sorry.

Maar wat betreft TweakNews, dat bevalt me tot op heden echt prima, heb alleen nogal een vreemd probleem, heb het vermeld in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/932562/5 iemand hier enig idee wat dat kan zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door Phoolie op 14-01-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
heb naar je probleem gekeken maar ik snap het niet echt. Of de bestanden staan nog op pauze of je nieuwsserver wil je files gewoon niet completen een andere oorzaak zou ik er niet voor kunnen verzinnen.

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:55
gebruikt iemand ook wel eens de newsserver van HCCnet?
De laatste paar dagen is het een beetje gedaan met de binaries daar. Nu kan ik gelukkig nog steeds downen bij Astraweb. Maar het liefst gebruik ik de HCCnet server, want da's gratis (zit bij abbo in) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik word steeds positiever over UNS. Momenteel ben ik nl. iets aan het downloaden, wat ik in mijn vakantie heb gemist. Ondanks dat het 21 dagen oud is en in een grote groep staat, kan ik het nog gewoon binnentrekken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

pven schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 09:13:
Ik word steeds positiever over UNS. Momenteel ben ik nl. iets aan het downloaden, wat ik in mijn vakantie heb gemist. Ondanks dat het 21 dagen oud is en in een grote groep staat, kan ik het nog gewoon binnentrekken! :)
Je zult niet lang positief blijven over UNS. Ze hebben zeer regelmatig problemen, dat merk je nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wildfire schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 10:14:
[...]

Je zult niet lang positief blijven over UNS. Ze hebben zeer regelmatig problemen, dat merk je nog wel.
Valt best mee. Ik heb ze sinds oktober 2004 en ze hebben inderdaad wat dipjes gehad, maar de laatste tijd gaat het weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Raymond schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:38:
De laatste paar dagen is het een beetje gedaan met de binaries daar. Nu kan ik gelukkig nog steeds downen bij Astraweb. Maar het liefst gebruik ik de HCCnet server, want da's gratis (zit bij abbo in) :)
Ik probeer ook wel eens wat te downloaden van hccnet. Lukt me alleen nooit. Zat laats wel headers met 200k te downloaden :p Was helemaal verbaast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:21

dennisvz

Intentionally left blank

Raymond schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:38:
Jup, de laatste tijd is het soms echt huilen, de snelheid en brakheid van de HCCnet-nieuwsserver. Ik zit erover te denken om een payserver (Eweka wellicht) te nemen, zeker omdat HCCnet nergens op hun site melding maakt van deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110564

pven schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 10:39:
[...]

Valt best mee. Ik heb ze sinds oktober 2004 en ze hebben inderdaad wat dipjes gehad, maar de laatste tijd gaat het weer beter.
Inderdaad. En vooral de retentie is top! En de laatste tijd download ik gewoon weer met 12 draadjes @800-950KB/s met chello plus. Het is vooral tussen november en januari een tijdje waardeloos geweest omdat ze behoorlijke problemen hadden. Maar het wordt met de week weer beter. Daarbij kan je UNS delen met anderen. Ik heb mijn inlogsgegevens met een aantal personen gedeeld en dat gaat prima. Soms kan ik dan maar 4 draadjes gebruiken, maar blijft de snelheid goed. Aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:55
dennisvz schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:47:
Jup, de laatste tijd is het soms echt huilen, de snelheid en brakheid van de HCCnet-nieuwsserver. Ik zit erover te denken om een payserver (Eweka wellicht) te nemen, zeker omdat HCCnet nergens op hun site melding maakt van deze problemen.
Ik was eigenlijk best te spreken over de HCCnet server. Eigenlijk kwam alles wel voorbij waaien. De snelheid was alleen iets minder en na een dag of 3 was het alweer weg. Maar dat maakt niet zo heel veel uit. Maar gelukkig ligt het dus niet aan mij :)

Ik kan je astraweb wel aanraden, als je niet zo heel veel download. Dan kan je voor $10 25GB downen. Het is een prima aanvulling op de HCCnet server (als'ie het doet tenminste :) )

Ik download maar een paar GB in de week, dus ik kan wel een tijdje vooruit met die 25GB. Als je veel meer download, is een maandabbo wel wat verstandiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Hm, usenetserver is weer lief :>

Hij geeft nu wel errors tijdens het connecten, ik krijg op twee servers maar 4 threads totaal, maar de snelheid is nu weer lekker... een weekje geleden ofzo had ik max 260kb/s door cogentco.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/49458/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:38
Anoniem: 110564 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:58:
[...]

Daarbij kan je UNS delen met anderen. Ik heb mijn inlogsgegevens met een aantal personen gedeeld en dat gaat prima. Soms kan ik dan maar 4 draadjes gebruiken, maar blijft de snelheid goed. Aanrader dus!
Daar zou ik mee oppassen... ik deelde ook een account met een vriend van me, maar dat werd dus na een half jaartje ofzo wel mooi afgesloten. Mailtje erbij dat de algemene voorwaarden werden overtreden...

Toen maar allebei een eigen account genomen. $40 per kwartaal is wel overheen te komen, zeker met de huidige dollarkoers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ik heb nu dat test acountje van tweaknews, bevalt op zich prima, alleen werkt XPAT nu ineens niet meer, is dit een algemeen probleem of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83846

Punica- schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:41:
[...]

Eh ja,

En jij geloof in de goedheid van de consument ? :), Als we dat zouden doen zou iedereen account krijgen, en dan moeten we weer nazoeken wie 'r wel of niet betaald heb etc etc.

Ons systeem blijkt gewoon goed te werken, als je geen 2 dagen kan wachten, mja, dan moet je even naar een sneller iemand gaan zoeken ja:)
Vrijwel altijd duren overboekingen van bank naar de postbank en vice versa meer dan 2 dagen. Om de klantvriendelijkheid te vergroten zou je ook een bankrekeningnummer kunnnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 04:31

Zym0tiC

^_^

Phoolie schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:17:
Ik heb nu dat test acountje van tweaknews, bevalt op zich prima, alleen werkt XPAT nu ineens niet meer, is dit een algemeen probleem of ben ik de enige?
Zover als ik weet maakt tweaknews geen gebruik van XPAT. Correct me if i'm wrong

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 04-07 18:58

job

Zym0tiC schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:55:
Zover als ik weet maakt tweaknews geen gebruik van XPAT. Correct me if i'm wrong
Op hun pagina wordt niet vermeldt dat ze het ondersteunen.

Ik heb het idee dat ze ermee aan het experimenteren zijn, Het werkt prima. :)
Maar soms moet je ook 2/3 maal de search opnieuw starten omdat hij dan opeens stopt met het analyseren van de search bestanden.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 18-01-2005 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wildfire schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 10:14:
Van de UselessServer statuspagina:

Due to issues with one of our primary backend feeding servers we lost
a substantial chunk of recent articles. As a result there will be a
12-16 hour gap in articles that we could not recover. We apologize of
the inconvenience.
Thanks,
Engineering

Dat wordt reposten ;)

Modbreak:gebruik ajb de normale naam van dat ding...

[ Voor 6% gewijzigd door Korakal op 19-01-2005 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
job schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 00:33:
[...]

Op hun pagina wordt niet vermeldt dat ze het ondersteunen.

Ik heb het idee dat ze ermee aan het experimenteren zijn, Het werkt prima. :)
Maar soms moet je ook 2/3 maal de search opnieuw starten omdat hij dan opeens stopt met het analyseren van de search bestanden.
Dat zou wel eens kunnen ja, want eerst werkte het wel & nu weet niet, dan krijg ik gewoon de melding dat de server het niet kan 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:49
Ik heb op dit moment een UNS-account dat ik deel met mijn broer (ieder 4 dradjes). UNS bevalt ons eigenlijk niet zo goed meer, dus willen we overstappen naar NewsHosting of Giganews. Voorwaarde is wel dat we met 1 account vanaf 2 IP-adressen naar de server kunnen connecten. Heeft iemand van jullie ervaring hiermee?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !