Betaalde newsservers met binaries [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.156 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Xandrios schreef op zondag 26 december 2004 @ 14:27:
Wat ik gehoord heb, is de TweakDSL newsserver berekend op veel meer capaciteit. Dus ik verwacht niet dat het echt een capaciteitsprobleem is. Maarja, wat het probleem dan wel is: geen idee.
Ik vermoed I/O problemen want news server zit fysiek aan een dubbele gigabit interface en die is nog lang niet vol wat ik heb begrepen.
Maar dat mag de newsmaster gaan uitvogelen, daar wordt hij voor betaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 17:01
Dames en Heren,

Ik heb net mijn eweka account binnengekregen en heb in newsleecher 1 server ingesteld met 4 mogelijke connecties. Nu ga ik headers downloaden en haal slechts 20 kilobyte per seconde, terwijl ik bij @home-servers op 300-450 kilobyte per seconde zat. Ligt dit aan het headers downloaden, moet ik nog wat instellen of is Eweka gewoonweg butt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Is dit alleen bij het ophalen van headers, of bij het downloaden van files?
Ik had dit laatst ook, andere server btw, het downloaden van files ging wel volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 17:01
Coenen schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:08:
Is dit alleen bij het ophalen van headers, of bij het downloaden van files?
Ik had dit laatst ook, andere server btw, het downloaden van files ging wel volle snelheid.
Dit is alleen bij het binnenhalen van headers.... Vooral bij groepen met duizenden headers duurt het een "eeuwigheid". Het valt me ook op dat in newsleecher van de 4 mogelijke connectie die ik mag maken er maar eentje staat te pompen. De rest heeft wel connectie met de server gemaakt en gaat daarna weer offline. Of is het zo dat je voor het binnehalen van headers dit maar met 1 connectie tegelijk mag doen?

[ Voor 31% gewijzigd door boekhour op 27-12-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Binnenhalen van headers gebeurt idd met 1 connectie, zelfs als je 2 groepen update.
En het gaat altijd stukken langzamer als het downloaden zelfs.
Zou dan ook met NZB gaan werken als het ff ken. :)

Ik heb nu een account bij Kabelfoon, werkt goed, haal maximale snelheid en compleetheid is ook goed, alleen retentie is iets minder (5 dagen geloof ik) maar wel voldoende. Scheelt me weer 8euro voor Tweaknews :P

[ Voor 36% gewijzigd door Aikon op 27-12-2004 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

boekhour schreef op maandag 27 december 2004 @ 17:21:
Dames en Heren,

Ik heb net mijn eweka account binnengekregen en heb in newsleecher 1 server ingesteld met 4 mogelijke connecties. Nu ga ik headers downloaden en haal slechts 20 kilobyte per seconde, terwijl ik bij @home-servers op 300-450 kilobyte per seconde zat. Ligt dit aan het headers downloaden, moet ik nog wat instellen of is Eweka gewoonweg butt!!!
Waarom gebruik je geen Xpat? De "usenet search" in newsleecher, dan hoef je niet alle headers te downlaoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yuppie ik kan xpatten via tweaknews.

is dit een test ofzo of blijft dit zo
ik hoop dat het blijft want het bevalt me wel zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 18:38
Lang leve giganews, je vraagt of er problemen zijn geweest en ze cancellen ala minute je account :(
Lekker is dat, cc wordt ook meteen niet meer geaccepteerd.... wat een balle bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
ScooBY_DoO schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:17:
Lang leve giganews, je vraagt of er problemen zijn geweest en ze cancellen ala minute je account :(
Lekker is dat, cc wordt ook meteen niet meer geaccepteerd.... wat een balle bedrijf.
Ja, dat hoor ik overal.

Werkt t, prima, vraag wordt meteen beantwoordt:

"ow, geen probleem, als t bij u niet goed werkt kunt u gewoon opzeggen hoor", bam, account weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 01:07:
yuppie ik kan xpatten via tweaknews.

is dit een test ofzo of blijft dit zo
ik hoop dat het blijft want het bevalt me wel zo
Als ik zoek via de gewone search tabblad, dan krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.dabombe.com/zooi/huh.JPG

Op de @home server gaat dit wel..

Hoe kan ik dan wel zoeken?

ik ben newbie in usenet

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
DJSmiley schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:24:
[...]

Ja, dat hoor ik overal.

Werkt t, prima, vraag wordt meteen beantwoordt:

"ow, geen probleem, als t bij u niet goed werkt kunt u gewoon opzeggen hoor", bam, account weg.
Ze kunnen dat, lijkt mij, op z'n minst VRAGEN..... of je opzeggen wilt en niet zo botweg het gewoon maar DOEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over GigaNews: Ik gebruik deze nu 3 maanden ongeveer, want ik weet dat TweakDSL nog steeds in een probleemgebiedje zit. Ook de retentie van 50 dagen kan ik beter mee leven zeg maar. Ik zit op 400 GB tot 1 TB per maand (!) en er is niks over een snelheidsbeperking bekend. Ik ben nog nooit gecapped en zowel uptime als articles is 99,9%.
Dit is overigens wel via TweakDSL, maar ik kan me niet voorstellen dat dit afhankelijk is van je provider.

/EDIT: Humor; op het moment dat ik dit verstuurde zie ik dat ik al een tijdje maar 300KB/sec haal bij Giganews en niet de 750-800 die ik gewend ben. Toeval? :?

/EDIT 2: Inderdaad toeval; Newsleecher pakte even 100% CPU en dan gaat automatisch je download omlaag. Nu weer volle snelheid.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm raar nu kan ik niet meer xpatten via tweaknews.

misschien was het een test ofzo of dat het kon.
ik weet het ook niet maar ik weet zeker dat het gisteravond werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ScooBY_DoO schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:17:
Ik weet natuurlijk niet wat je in dat mailtje geschreven hebt, maar misschien is dit de reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
joopv schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 16:00:
[...]

Ik weet natuurlijk niet wat je in dat mailtje geschreven hebt, maar misschien is dit de reden?
Welnee.... ik vroeg ze enkel of ze een snelheidsprobleempje hadden aangezien die niet hoger kwam dan 720K/s en dat ook exact zo hield. Toen via USA geprobeerd en die gaf exact dezelfde snelheden aan (alsof het gecapped werd dus), verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik begin steeds minder tevreden te worden over Tweaknews. Ik gebruik nu naast Grab-it ook Newsleecher, maar met beide programma's heb ik dezelfde problemen. Soms kan ik maar 1 thread gebruiken, de snelheid schommelt harder als een kind met ADHD in een speeltuin en nu is zelfs helemaal geen verbinding mogelijk.

Ik hou het lekker bij die 3 weken gratis proefperiode en dan zoek ik naar een andere account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben de laatste weken wel weer erg tevreden over usenetserver. Ik haal met 1 thread constant 175-180kbyte/sec (volgens mij moet je er dan met 8 en een 8mbit verbinding wel 800kbyte/sec kunnen halen) en retentie is nog steeds 15-20 dagen. Ik vind het helemaal prima voor het geld :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Laatst online: 18-10-2024
JvS schreef op woensdag 29 december 2004 @ 01:11:
Ik ben de laatste weken wel weer erg tevreden over usenetserver. Ik haal met 1 thread constant 175-180kbyte/sec (volgens mij moet je er dan met 8 en een 8mbit verbinding wel 800kbyte/sec kunnen halen) en retentie is nog steeds 15-20 dagen. Ik vind het helemaal prima voor het geld :).
Jij vind 15 dollar voor 15-20 dagen OK, maar als je nou gratis een (bijna) verdubbeling kan krijgen naar 30+ dagen, voor hetzelfde geld?
Newshosting is een stuk beter, ik heb UNS gecanceld vorige week.
Niet naar NH, maar Giganews.
Die is helemaal bruut met 55 dagen retentie! :9~

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
JvS schreef op woensdag 29 december 2004 @ 01:11:
Ik ben de laatste weken wel weer erg tevreden over usenetserver. Ik haal met 1 thread constant 175-180kbyte/sec (volgens mij moet je er dan met 8 en een 8mbit verbinding wel 800kbyte/sec kunnen halen)
Acht threads openen om een fatsoenlijke download te krijgen van 800K zou ik niet tevreden over zijn. Bij een beetje kwalitatief goede NSP moet je dat met het openen van een thread kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barracuda_82 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 21:54:
Ik begin steeds minder tevreden te worden over Tweaknews. Ik gebruik nu naast Grab-it ook Newsleecher, maar met beide programma's heb ik dezelfde problemen. Soms kan ik maar 1 thread gebruiken, de snelheid schommelt harder als een kind met ADHD in een speeltuin en nu is zelfs helemaal geen verbinding mogelijk.

Ik hou het lekker bij die 3 weken gratis proefperiode en dan zoek ik naar een andere account.
Ik haal met 5 lijnen 500kb :) (530 is me max..)
Ik ben super tevreden over tweaknews, Maarja, Ik kan het ook alleen maar vergelijken met @home..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dat er veel torrentsites down zijn ben ik me maar meer verdiepen in usenet servers met binaries.

Heb een trial account besteld van Usenetservers.com (3 dagen) en een tweaknews test account besteld.

Ik heb vele programs geprobeerd (newsbinpro, newsleecher, newsreactor, newspro, xnews). Toch lijkt newsbinpro de beste van al die...

Ik heb veel nieuwsgroepen aangeklikt die veel posts (?) zouden hebben, maar het aanbod lijkt me een beetje tegen te vallen. Soms hebben nieuwsgroepen helemaal geen berichten of gewoon dingen waar ik niet zo veel aan heb. Selecteer ik steeds de verkeerde nieuwsgroepen?

Is een newsserver een goede oplossing voor alternatief van bittorrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:18:
Ik heb vele programs geprobeerd (newsbinpro, newsleecher, newsreactor, newspro, xnews). Toch lijkt newsbinpro de beste van al die...
Ok, alhoewel zoiets natuurlijk persoonlijk blijft moet ik toch even reageren: newsbinpro is toch een beetje verouderd ondertussen. Geen xpat en nzb ondersteuning (tenminste niet de versies waar ik mee gewerkt heb, er staat me iets bij dat nzb ondertussen wel ondersteund wordt) en de multiply server support werkt veel minder prettig dan in newsleecher oid... magoed.
Ik heb veel nieuwsgroepen aangeklikt die veel posts (?) zouden hebben, maar het aanbod lijkt me een beetje tegen te vallen. Soms hebben nieuwsgroepen helemaal geen berichten of gewoon dingen waar ik niet zo veel aan heb. Selecteer ik steeds de verkeerde nieuwsgroepen?
Sowieso is het zoeken in de nieuwsgroepen zelf niet zo handig ;) Daar hebben ze indexsites enzo voor, wat hier overigens niet besproken mag worden, maar die moeten wel te vinden zijn.
Wat voor groepen klik je dan trouwens aan? En haalt newsbinpro standaard wel alle headers op, en niet alleen de laatste xxx duizend headers?
Als je het mij vraagt is usenet veel beter dan bittorrent! Maar het is ook maar net een kwestie van wennen en persoonlijke smaak geloof ik... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:18:

Kijk hier is:
http://binaries4all.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Laatst online: 12-09 15:59
Nou ik heb vannacht mijn pc aanlaten staan om een full update te krijgen van alt.binaties.nl maar vanmorgen stond de pc nog te ratelen. Krijg het maar niet voor elkaar en dat terwijl ik normaal met 470 kB/sec download met Chello Classic

Is het normaal dat dat zo lang duurt? Binnen een uurtje moet je een full update toch wel binnenhebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderFlow
  • Laatst online: 15-01-2024
ligt eraan, volgens mij is die groep heel erg groot.

Het duurt over het algemeen nogal eventjes om een complete groep binnen te trekken met een grote hoeveelheid headers. Ligt denk ik ook aan het feit dat vaak maar 1 thread gebruikt wordt voor de header download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
ExTaxi schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:19:
Nou ik heb vannacht mijn pc aanlaten staan om een full update te krijgen van alt.binaties.nl maar vanmorgen stond de pc nog te ratelen. Krijg het maar niet voor elkaar en dat terwijl ik normaal met 470 kB/sec download met Chello Classic

Is het normaal dat dat zo lang duurt? Binnen een uurtje moet je een full update toch wel binnenhebben?
Eh, met welke server?

Als je op giganews ofzo een full update van a.b.nl doet ben je met die 50 dagen retentie toch wel even zoet hoor :X

Daarom is het in deze tijd ook gewoon niet meer te doen om te gaan headeren, maargoed, je hebt van die mensen die toch de headers willen hebben 8)7

Btw, misschien een idee om even te melden hoe snel het nu gaat dan? :Y) Leuk dat je normaal 470kB/sec haalt, maar je zegt nergens hoe snel het nu gaat :P

edit:

Even ter info trouwens: Hier met Usenetserver zijn de volledige headers van a.b.nl precies 3.5GB, voor 14 dagen dus...

[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 29-12-2004 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderFlow
Ow ennuh om even algemeen in dit topic een post te doen.

Ben nu sinds 4 maanden een tevreden gebruiker van de nolimit server van virtualbox. Ze hebben even wat problemen gehad begin december, waar ze zelf weinig aan konnen doen, maar dat hebben ze mijns insziens zeer netjes opgelost.

Retentie en snelheid is goed tot zeer goed en ik vind de prijs best meevallen. 50 euro per kwartaal vind ik best redelijk voor de retentie/snelheid/service die ze leveren. Ben even kwijt welke provider zij gebruiken voor hun nolimit accounts, volgens mij usenetserver, maar dat weet ik niet zeker.

Heb ook 2 maanden eweka geprobeert, die was wel lekker snel, maar vond ik iets te instabiel. Vaak gehad dat ik niet, of maar ten dele verbinding kon maken met de server. Artikels die toch niet compleet blijken te zijn etc. Leuk prijsje dat wel, maar verder heb ik er toch maar vanaf gezien. Vond virtualbox toch een stuk stabieler werken.

Verder moet ik ook even een beklag kwijt over grabit en newsleecher... lijken leuke progjes om te downloaden en als ze werken zijn het dat ook, maar ik heb er in de laatste versies alleen nog maar gezeik mee. Ben nu lekker terug naar newsbin pro. Grabit loopt te bokken bij nieuwsgroepen van headers in de miljoenen en newsleecher heeft een verneukte cache. Kreng download continu alle headers ook al heb ik ze de dag vantevoren al een keer compleet gedownload. Magoed... dit is eigenlijk off-topic, dus ik kap er wel mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderFlow
XanderH schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:22:
[...]

Daarom is het in deze tijd ook gewoon niet meer te doen om te gaan headeren, maargoed, je hebt van die mensen die toch de headers willen hebben 8)7

edit:

Even ter info trouwens: Hier met Usenetserver zijn de volledige headers van a.b.nl precies 3.5GB, voor 14 dagen dus...
Ik wil ook graag alle headers hebben, blader graag op mijn gemak door de groep heen :). Maaruh het zijn imho maar een selecte groep nieuwsgroepen die enorme hoeveelheden headers hebben. Dat zijn dan ook vaak de algemenere groepen. Zodra je iets specifiekers wilt hebben, kelderen de header aantallen naar acceptabele hoeveelheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
XanderH, met Tweakdsl, proefabonnement, zie nu dat ik maar met 50 KB/sec aan het downloaden ben.....dat schiet natuurlijk niet op! Hebben meer mensen nu dit soort snelheden met Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
ExTaxi schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:38:
XanderH, met Tweakdsl, proefabonnement, zie nu dat ik maar met 50 KB/sec aan het downloaden ben.....dat schiet natuurlijk niet op! Hebben meer mensen nu dit soort snelheden met Tweak?
Het downloaden van headers gaat wel vaker langzaam, sowieso omdat het maar met 1 thread tegelijkertijd verloopt, en daarnaast gaat het op veel servers ook nog eens trager dan gewoon downloaden met 1 thread...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
OK, maar dan berekent ie nu dat ik er een uur of 6 a 7 over ga doen om die headers te downloaden, lijkt me wat ERG lang duren. Ik hoor iedereen over een uurtje bij andere servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderFlow
Welke groepen ben je allemaal aan het binnenhalen qua headers?

Als ik al mijn subscribed groups ga downloaden aan headers de eerste keer, dan is ie er met mijn brakke snelheid op dit moment zowat een dag mee bezig.

[ Voor 56% gewijzigd door UnderFlow op 29-12-2004 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
ExTaxi schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:42:
OK, maar dan berekent ie nu dat ik er een uur of 6 a 7 over ga doen om die headers te downloaden, lijkt me wat ERG lang duren. Ik hoor iedereen over een uurtje bij andere servers.
Misschien minder lange retentie? Ik ben hier ook 6 uur bezig voor een full a.b.nl update @ usenetserver hoor... dat ga ik dus ook echt niet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderFlow
Ach joh, als je dat een keer doet en daarna alleen maar incremental updates (of hoe het ook heet in je programma) waarbij alleen nieuwe headers sinds de laatste update worden gehaald, dan valt het allemaal best wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

misschien is dit al eens langs geweest, maar is het mogelijk via de tweaknews server te zoeken naar binaries? Heb het nog niet zo lang als payserver, maar telkens als ik powersearch of search gebruik in newsleecher dan blijft hij op searching staan maar komt niet met results....ben ik de enige met problemen?

of moet ik ipv6 gaan gebruiken met tunneling?

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 02:14

Zym0tiC

^_^

De laatste week is de snelheid bij Eweka diepdroevig op Newsreader5, als ik 100kB/s haal mag ik blij zijn, gemiddelde ligt op een 40-50kB/s dit met een @home breedband verbinding :(

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
KatirZan schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:27:
misschien is dit al eens langs geweest, maar is het mogelijk via de tweaknews server te zoeken naar binaries? Heb het nog niet zo lang als payserver, maar telkens als ik powersearch of search gebruik in newsleecher dan blijft hij op searching staan maar komt niet met results....ben ik de enige met problemen?
Xpat wordt niet ondersteund op tweaknews.
of moet ik ipv6 gaan gebruiken met tunneling?
:? Volgens mij ondersteund tweaknews geen IPv6, maar al zouden ze dat doen lijkt het me erg sterk dat ze via IPv6 wel xpat ondersteunen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind xpat een groot gemis bij tweaknews, tenzij de posten een nzb'tje erbij heeft gedaan, of je een abo hebt bij newsleecher, dan kan je gewoon de headers downloaden. (die schemes zoekdienst klopt nl werkelijk voor geen meter)

Snelheden zijn wel goed, maar ik moet voor een vriend vaak een xpat doen op newszilla zodat hij tenminste kan downen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

neographikal schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:04:
Ik vind xpat een groot gemis bij tweaknews, tenzij de posten een nzb'tje erbij heeft gedaan, of je een abo hebt bij newsleecher, dan kan je gewoon de headers downloaden. (die schemes zoekdienst klopt nl werkelijk voor geen meter)

Snelheden zijn wel goed, maar ik moet voor een vriend vaak een xpat doen op newszilla zodat hij tenminste kan downen :)
De reden dat ik tweaknews gebruik is dat de dienst van planet steeds slechter wordt (zit nu echt in een diep dal) maar aangezien ik wel bijv. een nzb bestand kan downloaden via nova.planet.nl kan ik deze ook gebruiken voor tweaknews, dus het is opzich geen probleem....

Maarja, ipv6 wordt idd niet ondersteunt bij tweaknews, las ik net, hoop wel dat ze snel xpat gaan ondersteunen want het is toch best lastig om telkens alle headers binnen te gaan halen van een volledige binaries groep....(circa 1,1 miljoen headers duurt wel even)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
KatirZan schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:21:
Maarja, ipv6 wordt idd niet ondersteunt bij tweaknews, las ik net, hoop wel dat ze snel xpat gaan ondersteunen want het is toch best lastig om telkens alle headers binnen te gaan halen van een volledige binaries groep....(circa 1,1 miljoen headers duurt wel even)
Daar hebben ze dus indexsites voor uitgevonden ;) Dan hoef je helemaal geen headers meer op te halen.

Dat tweaknews geen xpat heeft is opzich niet zo gek, het zorgt wel voor een flinke serverload...

[ Voor 16% gewijzigd door Xander op 29-12-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar hebben ze dus indexsites voor uitgevonden Dan hoef je helemaal geen headers meer op te halen.
leg eens uit. zelfs met een "uniek nummer" (je weet wat ik bedoel) zal je toch OF de headers moeten ophalen alvorens je de bestanden kan zien, OF met een nzb moeten werken? of is er nog een makkelijkere manier die ik al die tijd over het hoofd gezien heb? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Nee, hij bedoeld gewoon NZB files. Betaal 35eurocent/week aan die oranje site en je bent van al je geouwehoer met headers af. Scheelt veel tijd en moeilijk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
BusMastah schreef op woensdag 29 december 2004 @ 01:21:
Jij vind 15 dollar voor 15-20 dagen OK, maar als je nou gratis een (bijna) verdubbeling kan krijgen naar 30+ dagen, voor hetzelfde geld?
Newshosting is een stuk beter, ik heb UNS gecanceld vorige week.
Niet naar NH, maar Giganews.
Die is helemaal bruut met 55 dagen retentie! :9~
De retentie vind ik lang genoeg, xpatten is leuk maar ik 'browse' ook af en toe door de nieuwsgroepen nadat ik de headers op heb gehaald in O+ Powergrab O+, ik moet er niet aan denken om headers op te halen van 55 dagen, ik heb het ook gewoon niet nodig.

Verder ben ik op zich heel tevreden over UNS, alleen is Above.net kut voor mij en de reden waarom ik op dit moment met 4 connecties.. eh.. hey.. ik zit zomaar ineens weer aan de 700 Kb/sec! Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/schater.gif

Ik heb niks gezegd, go UNS! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:34:
[...]

leg eens uit. zelfs met een "uniek nummer" (je weet wat ik bedoel) zal je toch OF de headers moeten ophalen alvorens je de bestanden kan zien, OF met een nzb moeten werken? of is er nog een makkelijkere manier die ik al die tijd over het hoofd gezien heb? :)
www.easynews.com ? ;)

Verwijderd

ff over dat xpat van tweaknews ik zit op dit ogenblik duzz te xpatten met tweaknews.
ik zal het vanmiddag nog een keer proberen kijken wat ie dan doet.

Verwijderd

Astraweb vraagje:

Ik heb het unlimited dsl abonnement. Je mag hiermee volgens de site max. 4 connecties maken. Je kan echter in de praktijk 6 connecties maken waardoor het wel 30% sneller gaat.

Nu vond ik het een beetje link om gelijk 6 connecties te maken terwijl er volgens de site maar 4 zijn toegestaan. Ik heb Astraweb gemaild en gezegd dat ik met 6 connecties kon downloaden en dat ik aannam dat dat wel goed was omdat ze anders het wel geblocked hadden op 4 connecties.

Het mailtje wat ik terugkreeg luidde als volgt:

Hi,
Please limit your connections to 4 only to avoid getting lockouts.

Have a nice day!!
Herman

Hoe doen jullie dit? Downloaden met 6 of met 4 en hoe zit dat met die lockouts?

• Xander
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:04:
Hoe doen jullie dit? Downloaden met 6 of met 4 en hoe zit dat met die lockouts?
Denk dat als je 4 connecties hebt en een thread disconnect perongelijk dat hij meteen weer kan reconnecten, ookal is astraweb er nog niet achter dat die ene thread "disconnected" is, omdat je 6 threads totaal kunt openen.
Als je met 6 threads download en eentje disconnect perongelijk en wil automatisch reconnecten heb je kans dat je een foutmelding krijgt dus, denk dat ze daar op doelen.

Verwijderd

XanderH schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:06:
[...]

Als je met 6 threads download en eentje disconnect perongelijk en wil automatisch reconnecten heb je kans dat je een foutmelding krijgt dus, denk dat ze daar op doelen.
Mijn Engels is niet zo goed, ik begreep dat woord lockout al niet. Ik had het vermoeden dat het blokkering van het account betekende (lockout van de service van astraweb).

Zou het dit zijn? Dus als jouw interpretatie goed is kan ik dus zonder problemen met 6 connecties in Newsleecher downloaden?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 10:23 ]

• UnderFlow
Als zij zeggen dat het maximum 4 connecties is, dan zou ik persoonlijk niet 6 connecties gaan draaien, ook al kan dat.

Het kan idd zijn dat een lockout betekend dat je tijdelijk even geen connectie kunt maken als je newsclient loopt te fokken. Maar als een lockout betekend dat ze je niet lief vinden met je 6 connecties en dat ze je account afsluiten...

Assumption is the mother of all fuck-ups :)

• Xander
UnderFlow schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:30:
Als zij zeggen dat het maximum 4 connecties is, dan zou ik persoonlijk niet 6 connecties gaan draaien, ook al kan dat.

Het kan idd zijn dat een lockout betekend dat je tijdelijk even geen connectie kunt maken als je newsclient loopt te fokken. Maar als een lockout betekend dat ze je niet lief vinden met je 6 connecties en dat ze je account afsluiten...

Assumption is the mother of all fuck-ups :)
Eh, ja, en bij UNS kun je ook "maximaal 4 connecties" maken en toch zit de helft van de UNS klanten met 8 connecties (nntp1 & nntp2) of zelfs 12 connecties (63.223.5.246 & 63.223.5.251 & 63.223.5.254).

Zolang het werkt zou ik me er niet al te druk over maken...

Verwijderd

XanderH schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:32:
[...]

Eh, ja, en bij UNS kun je ook "maximaal 4 connecties" maken en toch zit de helft van de UNS klanten met 8 connecties (nntp1 & nntp2) of zelfs 12 connecties (63.223.5.246 & 63.223.5.251 & 63.223.5.254).

Ik gok er maar op. Als ze mijn account sluiten, dan moet ik maar overstappen op giganews ofzo. Het is veel te aanlokkelijk.

Het gaat namelijk een stuk sneller met 6 dan met 4 connecties (met 4 haal ik 250KB, met 6 400 tot 450KB).

Waarschijnlijk krijg je toch eerst een waarschuwing (hoop ik maar).

Ik heb trouwens wel een week met 6 connecties gedownload zonder problemen, ik had vervolgens gemaild en het maar op 4 gezet. En ik neem aan dat als het maximum echt 4 is , dat ze dit zo wel hadden ingesteld? Meer dan 6 mag namelijk niet en bij het 25 gig pakket mag je unlimited connections maken en kan je er gewoon 8 of meer maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 10:46 ]

• ScooBY_DoO
XanderH schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:32:
[...]

Die 3e krijg ik niet meer werkend? 8 connecties krijg ik nog op die ip's.

Andere vraag, hoe snel levert Newshosting eigenlijk zijn nieuws?
Ik heb een 10mbit-abbo, leveren zei zoveel?

• Xander
ScooBY_DoO schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:25:
[...]

Die 3e krijg ik niet meer werkend? 8 connecties krijg ik nog op die ip's.

Andere vraag, hoe snel levert Newshosting eigenlijk zijn nieuws?
Ik heb een 10mbit-abbo, leveren zei zoveel?
Hm, volgens mij heb ik toch echt ooit 12 conns gehad hoor... maar nu idd ook maar 8 maximaal...

• UnderFlow
Dat van usenetserver aanhaalt zijn feitelijk ook twee verschillende servers. Bij virtualbox krijg je ook 2 adressen door voor de nolimit servers en daar mag je ook per server met 4 verbindingen naartoe connecten, dus effectie 8 connecties. Ook al geven ze dan een limiet op van 4.

• ScooBY_DoO
XanderH schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:35:
[...]

Hm, volgens mij heb ik toch echt ooit 12 conns gehad hoor... maar nu idd ook maar 8 maximaal...
Er staat toch ook ''niet meer''
Voorheen idd 12

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zit er over te denken om een abbo bij eweka.nl te nemen
7,50 euro en geen download limmiet
doen of effe verder zoeken naar een andere server
ik haat wanadoo :(

Verwijderd

Ik kan ineens niet meer connecten naar tweaknews? Iemand met het zelfde probleem?

• UnderFlow
Je kunt het altijd een maandje testen voor dat geld. Als je namelijk niet meer betaald na die maand gaat je abbo gewoon voorbij.

Ik ben er uiteindelijk mee gestopt omdat ik de verbindingen niet stabiel genoeg vond. Te vaak dat er iets niet goed was. Kan zijn dat ik net twee klote maanden trof ofzo, maar uiteindelijk ben ik toch naar virtualbox overgestapt. Is iets duurder, maar wel degelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door UnderFlow op 30-12-2004 14:10 ]

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 14:09:
Ik kan ineens niet meer connecten naar tweaknews? Iemand met het zelfde probleem?
Ja hier ook niet meer :(

Verwijderd

ah gelukkig, Ik heb precies 10Gb gedownload dus ik dacht dat ik over een of ander datalimiet zat..

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:13
haha nee geen datalimiet hoor 10 gig dan ligt de gemiddelde tweaknews gebruiker er denk al naar een dag uit. maar ik kan er ook niet meer op

Edit:
Hmmm nu zit er ik weer op naja vaag hoor

[ Voor 16% gewijzigd door Vipertje op 30-12-2004 15:05 ]

Verwijderd

martijnf schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:04:
haha nee geen datalimiet hoor 10 gig dan ligt de gemiddelde tweaknews gebruiker er denk al naar een dag uit. maar ik kan er ook niet meer op

Edit:
Hmmm nu zit er ik weer op naja vaag hoor
Ik zit er ook weer op met 4 connecties ipv 5 :(?

• Vipertje
uhm het is de bedoeling dat je maar 4 connecties hebt hoor :D

10 Dagen retentie
géén downloadlimiet
80.000 groepen
10 dagen gratis op proef
4 threads van 1,5 Mbit /sec
Alle grote binary groepen
16 TB online
Gratis voor Tweak Abbonnees

Verwijderd

martijnf schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:48:
uhm het is de bedoeling dat je maar 4 connecties hebt hoor :D

10 Dagen retentie
géén downloadlimiet
80.000 groepen
10 dagen gratis op proef
4 threads van 1,5 Mbit /sec
Alle grote binary groepen
16 TB online
Gratis voor Tweak Abbonnees
ow :D Ik kon op het begin 7 connecties openen :D maar dat vond ik te veel van het goede..
tweaknews lijkt weer down te zijn btw. Ben benieuwd wat ze allemaal aan het doen zijn

• Tito129
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:01:
[...]

ow :D Ik kon op het begin 7 connecties openen :D maar dat vond ik te veel van het goede..
tweaknews lijkt weer down te zijn btw. Ben benieuwd wat ze allemaal aan het doen zijn
Heb het idee dat ze niks doen... het is de laatste tijd wel vaak raak, iets rebooten helpt misschien voor korte duur, maar neemt de oorzaak niet weg. En wat meer berichtgeving op hun site zal goed zijn.

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
Tito schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:15:
[...]

Heb het idee dat ze niks doen... het is de laatste tijd wel vaak raak, iets rebooten helpt misschien voor korte duur, maar neemt de oorzaak niet weg. En wat meer berichtgeving op hun site zal goed zijn.
Dat er niet aktief op de zaken gereageerd word, is naar mijn idee onjuist. Dat de communicatie beter kan is bekend.

Rebooten is vaak inderdaad geen oplossing; word ook weinig tot niet gedaan. Het platform is nieuw, wat tot gevolg kan hebben dat er kinderziektes boven komen drijven.

Onder andere hebben twee Raid Unit's 't begeven, begin december en recent. Je neemt raid units voor betrouwbare opslag, maar als die stuk gaan is er een uitdaging.

Zo ook vandaag. Er staan caching readers om veelvuldig opgevraagde berichten sneller toegankelijk te maken, met een loadbalancer ervoor. Twee caches gaven 'rare nieuwigheden'. Dit soort zaken moeten gewoon permanent opgelost worden en dat kost tijd.

De hoeveelheid data is te groot om de boel stil te zetten, aan te passen en daarna een backup terug te zetten.

• Razer
Ik hoop ook dat het snel wat beter word, want download is nu max 100 kb/s bij TweakNews :(

• Vipertje
hmm jah ik ben het er mee eens dat op hun site minimaal een balk moet komen ofzo waar de storingen in staan want dat het een keer niet werk of traag werkt vind ik niet zo heel erg. maar dat je niet weet waarom niet vind ik wel erg.

• Tito129
Ghandi schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:43:
[...]

Dat er niet aktief op de zaken gereageerd word, is naar mijn idee onjuist. Dat de communicatie beter kan is bekend.

Rebooten is vaak inderdaad geen oplossing; word ook weinig tot niet gedaan. Het platform is nieuw, wat tot gevolg kan hebben dat er kinderziektes boven komen drijven.

Onder andere hebben twee Raid Unit's 't begeven, begin december en recent. Je neemt raid units voor betrouwbare opslag, maar als die stuk gaan is er een uitdaging.

Zo ook vandaag. Er staan caching readers om veelvuldig opgevraagde berichten sneller toegankelijk te maken, met een loadbalancer ervoor. Twee caches gaven 'rare nieuwigheden'. Dit soort zaken moeten gewoon permanent opgelost worden en dat kost tijd.

De hoeveelheid data is te groot om de boel stil te zetten, aan te passen en daarna een backup terug te zetten.
Zulke dingen gebeuren altijd tijdens kerst en oud jaar;)
Suc6 er mee zou ik maar zeggen.
Heb me abbo verlengd dus heb er vertrouwen in..

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

God, ik zit bij de provider Ipact die bij UNS zit (Geniale nieuwsgroepservice overigens, heerlijke retentie :o)

Alleen.. Ik ga dus via Above.net :(, vandaar dat mijn snelheden de laatste twee maanden zo laag zijn. Het ligt dus niet aan modem / provider of aan UNS, maar door die stomme backbones :(

Wanneer word dat (verwacht?) gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Yapser schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:03:
Alleen.. Ik ga dus via Above.net :(, vandaar dat mijn snelheden de laatste twee maanden zo laag zijn. Het ligt dus niet aan modem / provider of aan UNS, maar door die stomme backbones :(

Ik zit bij Demon en ga ook via Above.net naar UNS, ik heb vanmiddag en gisteren aan de 700 kb/sec gemiddeld gezeten, maar nu kan ik even helemaal niet verbinden.. Ligt volgens mij niet aan UNS, er doet wel meer vaag op t moment..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
TweakNews is hier nu ook al 3 dagen om te huilen, heel erg vaak errors zoals Article not found, en download snelheid komt al 3 dagen niet meer boven de 50 kb/s. Terwijl ik vorige week nog makkelijk 520 kb/s haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Silencer
  • Laatst online: 01-07 20:43
nova.planet is nu echt een drama, bijna alle bestanden komen incomplete binnen, is dit bij iedereen zo? Ik ga denk maar is een eweka account proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
tweaknews is hopeloos, ga opzoek naar iets realistisch dit heeft geen zin rond 100kb/s :/. Ik wou iets anders zoeken voor multikabel maar dit bereikt gewoon nog een dieper dal dan multikabel.

ps: ze hebben de proeftijd ook van 3 weken naar 10 dagen gezet?

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Laatst online: 22:25
Het klinkt misschien vreemd, maar ook ik heb de laatste 2 dagen veel connections refuses gehad bij UNS (zoals ook aangegeven op hun site). Ook ik had deze nog nadat alles gefixt zou moeten zijn. Iets anders gebruiken dan Newsleecher of Grabit heeft mijn probleem 100% gefixt. Ik download nu met Newspro (niet te verwarren met Newsbin Pro) wat allemaal fantastisch gaat, geen enkele connection refused error.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchCommando op 01-01-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de openingspost staat arnout109 maar dat moet zijn newsxs :P denk dat ik foutje heb gemaakt met invullen srry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

The_Silencer schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 01:02:
nova.planet is nu echt een drama, bijna alle bestanden komen incomplete binnen, is dit bij iedereen zo? Ik ga denk maar is een eweka account proberen.
Valt mee, de retentie is echter opeens heel laag laatste tijd... maar ze zijn met het fixen bezig als het goed is.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien staat het antwoord van mijn vraag al ergens in dit lange topic, maar heb een beetje weinig tijd dus : Word je snelheid bij Demon ook afgeknepen als je een abbo bij Eweka of Tweaknews neemt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
heeft iemand de andere poorten die je met newshosting kan gebruiken waardoor hij eventueel beter loopt? me snelheid schommelt enorm beetje irritant.

ja dat had ik uiteindelijk ook gevonden. maar welke hiervan kan ik nou gebruiken?

Standard routing ports

port(s): 119, 23, 25, 80, 3128 routing: default (bgp) <-- deze ports? (wat betekent bgp trouwens?)

The following ports allow you to force your packets out a particular connection of ours:

port(s): 8000 routing: Cogent (path1) <--- Wat doen deze ports?
port(s): 9000 routing: BtN (path1) <---

zou heel fijn zijn als iemand die kon uitleggen?

[ Voor 62% gewijzigd door Pollore op 01-01-2005 22:25 ]

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Laatst online: 18-10-2024
Craytahar schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:04:
heeft iemand de andere poorten die je met newshosting kan gebruiken waardoor hij eventueel beter loopt? me snelheid schommelt enorm beetje irritant.
www.newshosting.com ??

Hier:
http://www.newshosting.com/support/info/
Server Info

News Server Information (standard accounts)

hostname: news.newshosting.com
port: 119
max connections: 8

News Server Information (unlimited accounts)

hostname: unlimited.newshosting.com
port: 119
max connections: 4

Standard routing ports

port(s): 119, 23, 25, 80, 3128 routing: default (bgp)

The following ports allow you to force your packets out a particular connection of ours:

port(s): 8000 routing: Cogent (path1)
port(s): 9000 routing: BtN (path1)

[ Voor 55% gewijzigd door BusMastah op 01-01-2005 21:45 ]

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
ik heb newshosting genomen omdat ik wel goede verhalen ervan hoorde nette prijs en tweaknews is complete bagger. Alleen nu gebruik ik newshosting een aantal uurtjes maar het valt me toch vies tegen de snelheid varieert echt heel erg van 150KB/s tot max 300KB/s ik heb dan port 8000 en 9000 geprobeerd maar dit helpt niks ten opzichte van de snelheid. Heeft iemand nog een ideetje of moet ik nu al gaan mailen?

ik kan dus 600KB/s halen en daar hoopte ik ook op maar komt niet echt in de buurt.

[ Voor 11% gewijzigd door Pollore op 01-01-2005 23:58 ]

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Craytahar schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:57:
ik heb newshosting genomen omdat ik wel goede verhalen ervan hoorde nette prijs en tweaknews is complete bagger. Alleen nu gebruik ik newshosting een aantal uurtjes maar het valt me toch vies tegen de snelheid varieert echt heel erg van 150KB/s tot max 300KB/s ik heb dan port 8000 en 9000 geprobeerd maar dit helpt niks ten opzichte van de snelheid. Heeft iemand nog een ideetje of moet ik nu al gaan mailen?

ik kan dus 600KB/s halen en daar hoopte ik ook op maar komt niet echt in de buurt.
't Hangt van zoveel factoren af de gemiddelde en maximale doorvoersnelheid. Verschilt al per ISP gezien iedere ISP ergens anders (of in verschillende combinaties) de backbone verbindingen inkoopt.

Bij welke partij heb je nu een product gekocht/afgenomen waar afgesproken is dat je snelheid altijd persé hoger dan XXX Kbit/s moet zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 02-01-2005 00:03 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 12-09 19:19
gebruikt dan niemand hier de nieuwsgroepen van TUDelft :P

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
DataBeest schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 14:34:
[...]
Dat is toch jammer. Vroeger was XS4ALL's newszilla relatief gezien helemaal de bom. Is Newszilla zo hard achteruit gegaan of hebben de payservers gewoon een enorme boost gehad?
Usenet traffic verdubbelt ruwweg ieder jaar. Je zult dus ook de feed, serverpark en de storage ieder jaar moeten upgraden wil je alleen maar de trend bijhouden, laat staan als je nog iets wilt verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

donald_dick schreef op zondag 02 januari 2005 @ 00:07:
gebruikt dan niemand hier de nieuwsgroepen van TUDelft :P
:? Vertel is :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 12-09 19:19
naja je hebt alleen toegang als je studetn bent bij de TUDelft, maar ik weet er eigleijk nisk over
misschien weten andere mensen er wat over :)

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Jeey TweakNews op dit moment op hun top ik haal wel 28 kb/s!!! Heb er nu al spijt van dat ik een vast accountje heb betaald/besteld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik zit momenteel bij USN non-stop op +/- 700 kb/s met Demon 8192/1024. Wat dat betreft perfect dus, al krijg ik wel vaak connection refuses. Maar ach, zolang ik nog minimaal 4 van de 14 threads (12 van USN, 2 van Demon) over houd ben ik allang tevreden.

[ Voor 6% gewijzigd door MaZo op 02-01-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

MaZo schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:12:
Ik zit momenteel bij USN non-stop op +/- 700 kb/s met Demon 8192/1024. Wat dat betreft perfect dus, al krijg ik wel vaak connection refuses. Maar ach, zolang ik nog minimaal 4 van de 14 threads (12 van USN, 2 van Demon) over houd ben ik allang tevreden.
Ben normaal ook wel tevreden met USN, alleen krijg nu weer continu disconnects (iets waar ze al tijden last van hebben). Zal wel komen omdat het zondag is.

[update] Ben het gedoe bij UNS beetje zat, account aangevraagd bij giganews en UNS opgezegd.

[ Voor 9% gewijzigd door MeNTaL_TO op 02-01-2005 17:59 . Reden: update ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

Craytahar schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:57:

K Heb ook Newshosting (2240 lijntje) en heb de afg. maand 120 gb gedowned via newshosting en hij doet het prima bij mij. Altijd prima zelfs. Erg tevreden hierover. Gebruik gewoon poort 119 en heb een unlimited abo.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
nou newshosting is hier ook een ramp geworden, als ik boven de 100kb/s uitkom mag ik blij zijn. Is er nou geen 1 goede nieuwsserver behalve giganews die gewoon 500kb/s+ heeft via multikabel.

ps: hoorde dat usenet over above.net gaat voor multikabel en dat is dus ook complete bagger.

[ Voor 21% gewijzigd door Pollore op 02-01-2005 22:23 ]

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:28:
Jeey TweakNews op dit moment op hun top ik haal wel 28 kb/s!!! Heb er nu al spijt van dat ik een vast accountje heb betaald/besteld :(
Hier ook dikke ellende.. Ik was best onder de indruk van de snelheid de laatste week. Maar het is nu toch wel wat traagjes met 15kB/s :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 09:57
Download hier met tweaknews gewoon met 235 kb/s (max adsl)

Nergens last van dus .

De loadbalancer van tweaknews is op dit moment niet helemaal lekker .

[ Voor 126% gewijzigd door michelc85 op 02-01-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Craytahar schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:22:
nou newshosting is hier ook een ramp geworden, als ik boven de 100kb/s uitkom mag ik blij zijn. Is er nou geen 1 goede nieuwsserver behalve giganews die gewoon 500kb/s+ heeft via multikabel.

ps: hoorde dat usenet over above.net gaat voor multikabel en dat is dus ook complete bagger.
Newshosting valt op zich mee, ik heb nu zo'n beetje alle ''bekende'' newsservers wel gehad uit dit topic waarbij duidelijk is geworden dat alleen Giganews echt een tevreden gevoel GAF!
(was 3 dgn stuk trager maar daarna weer goed, tot ze meteen abbo cancelde na een simpele vraag)
UNS en Newshosting zijn opzich prima ware het niet dat ze heel erg drukte-onderhevig zijn.
'S avonds en ik het weekend is de verbinding instabiel, daarbuiten goed en de retentie is ook prima bij beide.
Ik zit ook via Multikabel (Extra) en idd above.net wordt je weinig vrolijk van.
Dus of een Europese server nemen of tevreden zijn met Above.net
(Tweaknews en Eweka hebben bij mij iig afgedaan.....6x niks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
michelc85 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:22:
Download hier met tweaknews gewoon met 235 kb/s (max adsl)

Nergens last van dus .

De loadbalancer van tweaknews is op dit moment niet helemaal lekker .
Op dit moment Oo :x je bedoelt de laatste weken zeker tering man echt je wordt er of constant uit gegooit of er is iets weer iets met cache. of de snelheid is niet hoger als 100KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:59
Yapser schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:03:
God, ik zit bij de provider Ipact die bij UNS zit (Geniale nieuwsgroepservice overigens, heerlijke retentie :o)

Ik werd inderdaad ook niet echt vrolijk van de snelheden de laatste tijd. Volgens UNS moet er nu snel verbetering in komen.
Thank you for your request.

We have currently been experiencing bandwidth issues with Above.net. This situation should be solved within the next couple of days. We apologize for the inconvenience. Please email with any further questions.

Your UNS Support-Team
-
Marjan
Let's hope so :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Laatst online: 22:25
Ik verwacht wel dat jullie allemaal een snelheidsverbetering krijgen door het verdwijnen (of verbeteren van die above.net meuk). Ik route namelijk niet via above.net en heb gewoon continue max speed (235kB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:59
Ik verwacht dat inderdaad ook wel, want met een XS4ALL Power ADSL verbinding heb ik geen problemen. Het verkeer loopt met die verbinding via Cogentco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Same here DutchCommando. Ik heb Demon (regio A'dam) en ga ook niet via above.net naar USN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 07:45
Ik heb zelf ook UNS unlimited. Vroeger altijd max van het internet (8/1mbit) gehaald maar laatste weken niet meer. Zit nu aan de 250kb/s met 8 connecties... Wel vaag want ik ga via cogentco.

[ Voor 6% gewijzigd door PhuSioN op 03-01-2005 14:12 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !