Betaalde newsservers met binaries [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.154 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 11:55
Blisterin_Bull schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:02:
Giganews unlimited schijnt niet echt unlimited te zijn. Las eens in een NG dat iemand capped werd nadat hij 300~500GB in 10 dagen verstouwt had. Toen hij daarop een mailtje sturen over hoe of wat, kreeg hij een mail terug dat hij z'n geld terug zou krijgen en afgesloten zou worden van Giganews. Ook niet helemaal lekker dus. Tenzij je niet zoveel data verstouwt natuurlijk. Zelf push ik zo'n 250~420GB per maand via NewsHosting. :)
8)7 8)7

dat zijn dus maximaal:

- 600 CD's per maand
- of 98 DVD's per maand
- of 3 en een halve 120gb schijven

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
BusMastah schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:13:
[...]

Welke ISP heb je, die zulke hoeveelheden dataverkeer accepteert?
Je bent zeker professioneel bakker of niet?
Ik heb bij Tiscali de optie 'onbeperkt dataverkeer' genomen en het lijkt er sterk op, dat zij dit soort hoeveelheden zouden accepteren. Om wat te spelen, heb ik in drie maanden tijd net geen terabyte aan data 'verschoven' en Tiscali klaagt niet. Ik heb ze zelfs gevraagd wat 'onbeperkt' inhoud en ik kreeg een mail terug met letterlijk de tekst 'onbeperkt is bij Tiscali inderdaad onbeperkt'. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Beste medetweakers,

Ik heb een vraagje.. Sinds veel torrentsites ermee stoppen wil ik graag een abonnement nemen op een goede nieuwsgroep. Ik heb al wat informatie opgezocht maar het probleem is.. Ik heb geen CreditCard. Welke nieuwsgroep is nu een goed alternatief waarmee je gewoon zonder CC kunt betalen? Unlimited dataverkeer.

Ik gebruik ze vooral voor het downloaden van DVD's / HDTV films.. Kan iemand me op dit gebied advies geven?

Alvast bedankt!

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:24:
Vraag wat een beetje offtopic is..
Ik zit hier in Casema kabel gebied, een nieuw netwerk wat goed werkt.
Je kan of Wanadoo of Casema nemen

Wanadoo is Euronet newsserver
Dit werkt niet lekker en is traag, ik kom met 3 threads niet boven de 35KB
Wat zou dit moeten zijn, 15KB per thread of zo ??

En Casema dan, die lijkt interresant. Als ik die trace is het giganews europe.
Ze claimen geen datalimiet... welke snelheid kan je hier halen op de newsserver ??
Hey best leuk die giganews testtool
Op de onbeveiligde wireless verbinding van m'n buurman trek ik op wanadoo cable 2656 kbps

Ik wil nog wel steeds weten wat Casema cable in huis heeft

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
@LaZZ: Je zou het topic kunnen doornemen?

[ Voor 10% gewijzigd door Aikon op 19-12-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
LaZZ schreef op zondag 19 december 2004 @ 17:33:
Beste medetweakers,

Ik heb een vraagje.. Sinds veel torrentsites ermee stoppen wil ik graag een abonnement nemen op een goede nieuwsgroep. Ik heb al wat informatie opgezocht maar het probleem is.. Ik heb geen CreditCard. Welke nieuwsgroep is nu een goed alternatief waarmee je gewoon zonder CC kunt betalen? Unlimited dataverkeer.

Ik gebruik ze vooral voor het downloaden van DVD's / HDTV films.. Kan iemand me op dit gebied advies geven?

Alvast bedankt!
http://www.tweaknews.nl
http://www.eweka.nl
http://www.virtualbox.nl

Dit had je zelf ook kunnen vinden ... :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
LaZZ schreef op zondag 19 december 2004 @ 17:33:
Beste medetweakers,

Alvast bedankt!
Als je een abonnement wilt nemen op een nieuwsgroep raad ik je toch sterk aan om je eerst even in het fenoneem van usenet te verdiepen. Wat betreft downloaden enzo mag je dit op GoT niet bespreken, maar ik hoop toch voor je dat je eerst even uitzoekt hoe het e.e.a. werkt voordat je zomaar een abonnement gaat nemen ;)

Je hebt betaalde nieuwsservers, al deze servers voeren in principe dezelfde groepen en het is maar goed ook dat je niet voor al deze groepen een abo hoeft te nemen ;)

Voor de servers, ik denk dat pven wel een compleet lijstje heeft gegeven :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Het gaat niet zozeer om een abo op een specifieke nieuwsgroep maar met de nieuwsgroepen die standaard bij @home abo zitten kan ik niks.. daar staat bijna niks op dus vandaar.. Met Tweaknews zou dat dus wel moeten kunnen? alt.binaries.hdtv staat er tussen en daar kan ik dan alles vanaf halen of heb je daar dan weer een apart abo bij usenet voor nodig?

Want ik dacht op Usenet te lezen dat een abo niet noodzakelijk is maar het geheel alleen makkelijker maakt...

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Nee, met die nieuwsserver van @Home kan je niks. Met de groepen is niks mis, de groepen zijn overal hetzelfde.
Een abo is niet noodzakelijk nee, want je kan via @Home gratis erop, alleen werkt het dus bout. Daarom kan je een payserver nemen, die werken wel goed.

Lees http://www.binaries4all.nl/ eens door zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:24
twiekert schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:22:
[...]

8)7 8)7

dat zijn dus maximaal:

- 600 CD's per maand
- of 98 DVD's per maand
- of 3 en een halve 120gb schijven

8)7
300~500 GB per 10 dagen = min. 900GB / max. 1500GB per maand = min. 225 DVD's / max. 375 DVD's per maand (1DVD = 4GB). ;)

Ik download ruim 350GB per maand, en dat vind ik wel meer dan genoeg. :+
LaZZ schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:21:
Het gaat niet zozeer om een abo op een specifieke nieuwsgroep maar met de nieuwsgroepen die standaard bij @home abo zitten kan ik niks.. daar staat bijna niks op dus vandaar.. Met Tweaknews zou dat dus wel moeten kunnen? alt.binaries.hdtv staat er tussen en daar kan ik dan alles vanaf halen of heb je daar dan weer een apart abo bij usenet voor nodig?

Want ik dacht op Usenet te lezen dat een abo niet noodzakelijk is maar het geheel alleen makkelijker maakt...
Tip: Kijk eens op Binaries4All. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Mawlana op 19-12-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaZZ een aantal posts geleden heb ik dezelfde vraag als jij gesteld. Nu 2 sec geleden heb ik eweka aangevraagd ik zal je laten weten of et wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

[hier stond iets wat NIET mag]

[ Voor 97% gewijzigd door robbydw op 19-12-2004 20:02 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Wat is hier onduidelijk aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Aikon schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:57:
[...]

Wat is hier onduidelijk aan dan?
Uhh helder....

Dat ik hierover heen heb gelezen.... 8)7 |:(

In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).

IK schaam me diep

[ Voor 31% gewijzigd door robbydw op 19-12-2004 20:03 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Hmmm als je een berichtje plaatst hier krijg je toch dit in beeld?

n dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).

Ga ook verder niet op je vraag in, het antwoord heb/had je al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Er staat in die tabel dat demon een retentie van maar 3 dragen is, maar volgens mij klopt dat niet en is dat verschillend per group. (alt.binaries.movies.divx bv heeft 21.4 dagen)

te checken per groep hier: http://www.supernews.com/stats/retention.cgi?

offtopic:
Btw heb nu mooi newszilla over ipv6 lopen :D 3 threads per IP (en dat zijn er nogal wat met ipv6)

[ Voor 21% gewijzigd door M55 op 20-12-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben DIK DIK DIK tevreden met Astraweb

ze zijn niet alleen de goedkoopste van alle betaalde servers, het werkt ook nog eens perfect ! heb nog nooit een bestand niet binnen kunnen halen ! ik heb tot nu toe alleen de pay-by-download optie gebruikt. dus 65gig voor $25,- (18€)

De snelheid die ik met chello haal was eerst 300kbps en nu met de nieuwe snelheidsverhoging 500kbps gemiddeld. een vriend van me haalt gemiddeld 3000kbps, maar die werkt dan ook in het Erasumus Univ.( T1 / T3 ... ??? ) iig dus de snelheden zijn perfect !

ik zit eraan te denken om over te stappen op het unlimited account van Astraweb. Unlimited downloaden voor $10,- p/mnd ( max 600kbs en 4 lijnen) ik haal toch niet meer met mn chello classic 4mbit lijntje ! ik zit nu op de 75 gig per maand, VER boven chello met haar FUP.
ik heb gelukkig geen enkele waaschuwing gekregen van chello! dat terwijl vele kennissen en vrienden flink zijn gecapped ! (4mbit terug naar 64kbps ) waarom ze niet naar mijn datagebruik kijken weet ik niet maar iik vind het niet erg :)

het enige nadeel dat ik me kan bedenken is dat je enkel met een CC kan betalen ! en dat is flink balen. omdat ik niet graag met een CC in het buitenland betaal !

nog mensen ervaring met het $10,- unlimited account van Astraweb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:23:
... ik zit nu op de 75 gig per maand, VER boven chello met haar FUP.
ik heb gelukkig geen enkele waaschuwing gekregen van chello! dat terwijl vele kennissen en vrienden flink zijn gecapped ! (4mbit terug naar 64kbps ) waarom ze niet naar mijn datagebruik kijken weet ik niet maar iik vind het niet erg :)
....
Heb je toevallig nog een oud Com21 modem? Daarvan kunnen ze alleen het verkeer zien als ze t echt gaan bijhouden, de nieuwere (eurodocsis) modems gaat alles automatisch (en dus ook het terugzetten en waarschuwen enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neej dat is juist het vreemde ! ik heb het nieuwe modem ! Thompson .

als ik inlog op datagebruik.chello.nl dan zie ik dat ik deze maand 58167 megabyte heb gedownload !? dat is toch echt ver boven de FUP grens van 40 gig :9 en het is pas de 20ste

misschien komt het doordat er weinig mensen uit mijn wijk chello hebben ? })

als mijn lijn geknepen wordt dan ga ik uiteraard overstappen ! quicknet of tiscali ofsow !

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 12:51
Kan je van tweaknews ook gebruik maken in Belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:23:
Unlimited downloaden voor $10,- p/mnd ( max 600kbs en 4 lijnen) ik haal toch niet meer met mn chello classic 4mbit lijntje !
Hou je er wel even rekening mee dat 600kb/s dus 75kB/s is? Dat red je makkelijk met je 4mbit lijntje ;) wel meerdere keren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Mantis schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:02:
Kan je van tweaknews ook gebruik maken in Belgie?
Mail ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Zie jij een mailadres? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

kan iemand mij vertellen hoe lang het ongeveer duurt voordat ik een brief van Tweak news kan ontvangen. Op 10 december heb ik een mailtje ontvangen met de bevestiging van mijn aanvraag. (10 dagen geleden)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Hmmmm :P
Adres is info@tweakdsl.nl
robbydw schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:18:
kan iemand mij vertellen hoe lang het ongeveer duurt voordat ik een brief van Tweak news kan ontvangen. Op 10 december heb ik een mailtje ontvangen met de bevestiging van mijn aanvraag. (10 dagen geleden)
Geen 10 dagen, dus ik zou ze ook maar ff mailen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
robbydw schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:18:
Hier had ik hem met 2 tot 3 dagen binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Dat zou betekenen dat ik morgen al aan de slag kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Nu ik me er toch aan begin te ergeren dus de volgende vraag:

Ik heb een Unlimited DSL ($15p/m) bij AstraWeb. Werkt perfect op 1 ding na: de snelheid. De downloadsnelheid schommelt enorm en komt niet boven de 75KB/s uit. Al geprobeerd met meerdere treahds te downen, maar 2, 4 of 6 threads maakt niks uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/astraweb.PNG

Ik hoor namelijk niemand klagen over de snelheid terwijl ik met mijn lijntje toch de 200KB/s zou moeten halen. Ik heb de volgende poorten open staan speciaal voor astraweb:
119, 23, 1818 or 8080

Ik heb vroeger (toen idd alles beter was ;) ) wel gewoon 200KB/s (max van mijn lijntje) gehaald, maar toen kocht ik wat GB/s per periode in. Halen andere mensen wel gewoon goede snelheden met een Unlimited DSL? Want dan ga ik even mailen, aangezien dit pas is gebeurd toen ik mijn account heb omgezet van af en toe wat inkopen naar een Unlimited DSL :)

[ Voor 18% gewijzigd door We Are Borg op 21-12-2004 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Een paar posts omhoog staat dat de max. snelheid van dat account 600kbps is, dat is 75KB/sec. Dus dat klopt dan gewoon :)

[ Voor 67% gewijzigd door Aikon op 21-12-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Aikon schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:33:
[...]

Een paar posts omhoog staat dat de max. snelheid van dat account 600kbps is, dat is 75KB/sec. Dus dat klopt dan gewoon :)
http://news.astraweb.com/plans.html

Unlimited is 600kbps maar Unlimited DSL (wat ik heb) is 2Mbit. Kortom, 200KB/s is dan toch haalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astraweb
Unlimited DSL $15/Month Unlimited 2 Mbit/s 4
heb je dan 4 streams van 2 mbit of of een totaal van 2 mbit?

nadat ik ruim anderhalf jaar gebruik heb gemaakt van uns, ben ik nu de problemen daar zat en ben ik gekapt.
Nu zoek ik eenzelfde abo als dat ik daar had, unlimited voor 14,95 per maand ongeveer (dollar)

Is dit vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:02:
Astraweb
Unlimited DSL $15/Month Unlimited 2 Mbit/s 4
heb je dan 4 streams van 2 mbit of of een totaal van 2 mbit?

nadat ik ruim anderhalf jaar gebruik heb gemaakt van uns, ben ik nu de problemen daar zat en ben ik gekapt.
Nu zoek ik eenzelfde abo als dat ik daar had, unlimited voor 14,95 per maand ongeveer (dollar)

Is dit vergelijkbaar?
2mbit is totaal, voor 4 threads dus.

Astraweb vind ik vooral interessant voor de pay-by-download-blocks, handig als op een andere server een bepaald part eens niet beschikbaar is, maar voor unlimited accounts gebruik ik het niet. Sterker nog, als unlimited account heb ik er een hele tijd terug UNS bijgenomen... :P

Als je voor ongeveer 14,95 een leuke server zoekt en het geen UNS mag zijn zou ik eens naar newshosting kijken, hoor je veel positiefs over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zat ik net naar te kijken ja, denk dat ik me daar maar eens in ga schrijven :) tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
ik heb al een paar uur snelheidsproblemen met newshosting unlimited, met 4 draadjes maar 50 kilobyte, heb een 2mbit lijn, dus zou deze makkelijk moeten voltrekken zoals ik altijd al heb gedaan!
iemand anders dezelfde ervaringen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
We Are Borg schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:50:
[...]

http://news.astraweb.com/plans.html

Unlimited is 600kbps maar Unlimited DSL (wat ik heb) is 2Mbit. Kortom, 200KB/s is dan toch haalbaar?
Ja, 2mbit = 256KB/sec. Maar kan je sowieso wel die snelheid aan, of is je ISP gewoon bout? Want het ligt of aan Astraweb, of aan je ISP, dat moet je eerst ff uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Al eens geprobeerd via een andere poort?
's Ochtends--> 14:00 uur is het via poort 119 redelijk te doen (600KB/s).
Daarna switch ik meestal over naar poort 9000 (andere outsource transit) en blijft het lekker snel.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Ik ben even op zoek naar een goede 100 mb test file, aangezien speedtest.nl en dat soort dingen gewoon niet betrouwbaar genoeg zijn :)

Edit: hmm, een reboot van de modem en router (draytek 2200E) bleek voldoende. Schommeld nog steeds enorm, maar nu tenminste tussen de 120KB/s en de 200KB/s :). Ik denk (geen idee of het klopt) dat dit gewoon af en toe nodig is omdat mijn server toch eigenlijk wel 24/7 staat de downloaden.

[ Voor 57% gewijzigd door We Are Borg op 21-12-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
http://www.proserve.nl/100mb.bin (zo uit m'n hoofd :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 18:38
Ik krijg geen eens antwoord van Tweaknews!
Verbindinding met hun was hier ook bagger, blij dat ik een test-accountje had wat met nog 1 1/2 week te gaan dus tot het verleden behoort.
Deze jongen is Proud Giganews User geworden en hoeft nooit meer wat anders
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Totdat je snelheids problemen krijgt en hiervoor support aanvraagt en dat dan blijkt dat giganews niets kan doen en per direct je account ontbindt ;)
Voor maar 24,95 dollar per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
We Are Borg schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:48:
hmm, een reboot van de modem en router (draytek 2200E) bleek voldoende. Schommeld nog steeds enorm, maar nu tenminste tussen de 120KB/s en de 200KB/s :). Ik denk (geen idee of het klopt) dat dit gewoon af en toe nodig is omdat mijn server toch eigenlijk wel 24/7 staat de downloaden.
Volgens mij is er toch wel wat aan de hand bij Astraweb aangezien ik altijd ruim 300 kB/sec haalde
( hele lijn gewoon vol) terwijl het sinds ruim een week om te huilen is.
Het begint nu langzaam weer een beetje sneller te gaan maar het is niet echt best.
(ik gebruik zo'n pay-by-dowload account)

Edit: Zul je altijd zien: Alles is weer okee, maar dan wel op news.astraweb.com en niet op europe.news.astraweb.com.
En ook nog snelheids verhoging van chello: 6 threads:480 kB/sec 8)

[ Voor 13% gewijzigd door ToniBraxton op 22-12-2004 12:19 ]

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Wie kan me vertellen welke newsprovider een klein bundelpakket aanbiedt met de volgende eisen:

-XPAT ondersteund, zonder beperkingen
-Amerikaanse provider
-Geen upload-teller
-Anoniem posten

Heb lang rondgezocht, maar van veel servers is niet bekend of ze XPAT ondersteunen.

Voldoet Newshosting aan deze dingen?
Voornamelijk XPAT is belangrijk.

Dus geen Virtualbox o.i.d., want die is nog steeds Nederlands ;)

Edit: Astraweb lijkt alles te bieden wat ik wil, gaat uppen goed hier?

Zoals Astra moet het geen autorenewing account zijn, en niet zoals Newshosting een maandelijks account met datalimiet.

[ Voor 20% gewijzigd door BusMastah op 22-12-2004 15:34 ]

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

wups :S

This message is to inform you that your account has been deactivated due to violation of our Terms of Service. Your account was found to be logged in from more than one computer (IP address) at the same time, violating Section 9 of our Terms of Service agreement. We would like to remind you, if you plan on using our service from multiple computers you will need multiple accounts. The applicable portion of the TOS reads: 9. Limited License End-user Customers have a non-exclusive, non-transferable license to use the Services for their personal use on only one device. In no event may Customers share or transfer their account to any other person, or duplicate, copy, sell, trade, resell or exploit for any commercial purposes, any content or other portion of the Services or access to the Services. The entire Terms of Service may be viewed at the following link: https://signup.usenetserver.com/terms.html Please let us know if you have any questions or if you feel you have received this in error. Thank You, Technical Support

ik gebruik hem dus samen met een collega... iemand heir ervaring mee ?

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Laatst online: 18-10-2024
stalker_90909 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:26:

This message is to inform you that your account has been deactivated due to violation of our Terms of Service.

Typisch geval van pech hebben, denk je niet?

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 23:22
Ervaring mee? Je mag niet een account delen, dat is overal duidelijk aangegeven hoor. En ook hier is meerdere keren aangegegeven dat dit zou gaan gebeuren.

Helaas voor je, ik denk dat je op zoek mag gaan naar een andere usenet provider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Xandrios schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:29:
Ervaring mee? Je mag niet een account delen, dat is overal duidelijk aangegeven hoor. En ook hier is meerdere keren aangegegeven dat dit zou gaan gebeuren.

Helaas voor je, ik denk dat je op zoek mag gaan naar een andere usenet provider :)
nouja ik heb giganews ernaast lopen dus ja :p

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Niet online
NLsandman schreef op woensdag 22 december 2004 @ 10:51:
Totdat je snelheids problemen krijgt en hiervoor support aanvraagt en dat dan blijkt dat giganews niets kan doen en per direct je account ontbindt ;)
Voor maar 24,95 dollar per maand.
GN geeft het geld terug, wanneer je snelheidsproblemen buiten hun netwerk ligt?

Lijkt me keurig geregeld dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:43

Ik deel hem ook samen met iemand anders maar nog nooit problemen mee gehad tot nu toe :P

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Uhuruburu schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:28:
[...]

GN geeft het geld terug, wanneer je snelheidsproblemen buiten hun netwerk ligt?

Lijkt me keurig geregeld dan.
Nee, wat er staat, je vraagt hoe het komt, en je krijgt een mailtje terug dat je account is opgeheven. Dat is alles behalve netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

This message is to inform you that your account has been deactivated due to violation of our Terms of Service. Your account was found to be logged in from more than one computer (IP address) at the same time, violating Section 9 of our Terms of Service agreement. We would like to remind you, if you plan on using our service from multiple computers you will need multiple accounts. The applicable portion of the TOS reads: 9. Limited License End-user Customers have a non-exclusive, non-transferable license to use the Services for their personal use on only one device. In no event may Customers share or transfer their account to any other person, or duplicate, copy, sell, trade, resell or exploit for any commercial purposes, any content or other portion of the Services or access to the Services. The entire Terms of Service may be viewed at the following link: https://signup.usenetserver.com/terms.html Please let us know if you have any questions or if you feel you have received this in error. Thank You, Technical Support

Ben er laatst ook af gekickt wegens delen met 2 anderen ! Helaas pindakaas. We zitten nu bij Giganews. Tot nu toe geen problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/fckok/tweaknews.PNG

TweakNews weet ook niet wat 'ie wil vanavond...

Als het goed is krijg ik binnenkort de inloggegevens van een collega, die zit bij Kabelfoon en die nieuwsserver is erg goed (zowel compleetheid als snelheid) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben zelf ook van usenetserver gekicked omdat ik m'n account met iemand anders deelden. Daarna hadden we samen giganews genomen en na 2 maandjes waren we daar ook van afgesloten, in dat mailtje stond dat het zelfde bestand 2x gedownload was via een ander ip adres. Bad luck ja :P dus nu hebben we allebei maar een aparte usenet account.

• Mawlana
Aikon schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:18:
[...]

Nee, wat er staat, je vraagt hoe het komt, en je krijgt een mailtje terug dat je account is opgeheven. Dat is alles behalve netjes.
En vervolgens krijg je het geld terug. Althans, dat is wat ik van anderen heb gehoord. :)

Verwijderd

Whoops

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 08:55 ]

• iceme
  • Laatst online: 13-09 08:19

Wij hadden hetzelfde (met 5 man >:) ) ik heb gewoon gezegd dat ik dat niet wist en dat het niet meer voor zou komen, nu kunnen we er weer op met 5 man :) dus kijken hoe lang het goed gaat ut zijn blijkbaar toch een stel }:O }:O }:O daar, waarom blocken ze niet de username vanaf 1 ip, dus als deze is ingelogd vanaf 1 ip kan deze niet meer inloggen vanaf een andere ip lijkt met toch niet zo moeilijk om te doen :)

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:05:
ik ben zelf ook van usenetserver gekicked omdat ik m'n account met iemand anders deelden. Daarna hadden we samen giganews genomen en na 2 maandjes waren we daar ook van afgesloten, in dat mailtje stond dat het zelfde bestand 2x gedownload was via een ander ip adres. Bad luck ja :P dus nu hebben we allebei maar een aparte usenet account.
Forte laat het wel toe afaik :)

• DJSmiley
Giganews ook volgens mij.
Giganews allows up to 10 concurrent connections to our servers, with our current accounts except the unlimited account. The new unlimited download accounts are only permitted four connections at a time. There are no restictions on the locations from which you connect, and you may connect from multiple IP addresses, at the same time. We would like to remind you, however, that our accounts are intended as single user accounts.
't is bedoeld voor single-user, maar bij het unlimited abbo mag je gewoon 4 draadjes pakken, ook vanaf meerdere IP's tegelijk.

• BuckyBoy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 20:22
BusMastah schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:16:
Wie kan me vertellen welke newsprovider een klein bundelpakket aanbiedt met de volgende eisen:

-XPAT ondersteund, zonder beperkingen
-Amerikaanse provider
-Geen upload-teller
-Anoniem posten
Anoniem posten bestaat niet. De naam van de provider is altijd te traceren in de headers. En de provider houdt zelf wel bij wie wat gepost heeft.
Heb lang rondgezocht, maar van veel servers is niet bekend of ze XPAT ondersteunen.

Voldoet Newshosting aan deze dingen?
Voornamelijk XPAT is belangrijk.
Newshosting heeft xpat (net zoals iedere andere payserver).
Ik heb zelf newshosting en ben erg tevreden moet ik zeggen. voor 155 dollar per jaar kan ik onbeperkt downloaden op een snelheid van 500 KB/s (mijn maximum).. het uploaden moet je eerst even activeren bij newshosting, maar dan gaat het prima.
Dus geen Virtualbox o.i.d., want die is nog steeds Nederlands ;)

Edit: Astraweb lijkt alles te bieden wat ik wil, gaat uppen goed hier?

Zoals Astra moet het geen autorenewing account zijn, en niet zoals Newshosting een maandelijks account met datalimiet.
Newshosting heeft ook unlimited accounts en Astraweb is wel auto renewing.. Het kostte mij twee maanden om dat account op te zeggen. (kan niet automatisch).. ik hoorde zelfs iemand die uit wanhoop maar z'n creditcard had ge-canceled. dus niet zo netjes van Astraweb.

[ Voor 11% gewijzigd door BuckyBoy op 23-12-2004 18:37 ]

• robbydw

robbydw

live your life

neographikal schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 09:55:
[...]

Hier had ik hem met 2 tot 3 dagen binnen :)
Hmm heb nog nix gehoord....maare hoe neem ik contact met ze op. Op tweaknews.nl staat geen mail adres / tel nr. en ook in hun mail niet die ik van ze heb ontvangen.

Heb iemand die info voor mij? Alvast dank

Geen commentaar

• Xander
robbydw schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:22:
[...]

Hmm heb nog nix gehoord....maare hoe neem ik contact met ze op. Op tweaknews.nl staat geen mail adres / tel nr. en ook in hun mail niet die ik van ze heb ontvangen.

Als ik Aikon moet geloven:
Aikon schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 08:51:
[...]

Hmmmm :P
Adres is info@tweakdsl.nl

• Aikon
  • Niet online
en ook in hun mail niet die ik van ze heb ontvangen.
:D
Probeer eens 'reply' te doen...

• robbydw

robbydw

live your life

Aikon schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:25:
[...]

:D
Probeer eens 'reply' te doen...
Bij deze gedaan....We wachten af :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Sinds gisteravond een account bij Giganews genomen. Mocht eerst drie dagen gratis uitproberen (of 1GB). Daarna moet je je account activeren als het je bevalt.
Kan je zeggen dat ik al na 1 uur mn account heb geactiveerd. :)

Wat gaat dat snel zeg :) 900KB/s en dat met vier lijnen.
Was gewend bij Demon om 2 lijnen met max 130KB/s binnen te halen.

Echt een aanrader :)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

GigaNews is idd een van de betere vanwege de lange retentie en snelheid (vanwege AMS-IX mirror), maar ga niet 300GB downloaden in 5~10 dagen. Dan word gelijk je verbinding afgeknepen. Als je daarna een normaal mailtje stuurt met de vraag of er wat loos is, wordt gelijk je abbo stop gezet.
Misschien zal je nooit zo'n hoeveelheid downloaden, maar ik vind dat unlimited ook daadwerkelijk UNLIMITED moet zijn. :>

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 09:46:
GigaNews is idd een van de betere vanwege de lange retentie en snelheid (vanwege AMS-IX mirror), maar ga niet 300GB downloaden in 5~10 dagen. Dan word gelijk je verbinding afgeknepen. Als je daarna een normaal mailtje stuurt met de vraag of er wat loos is, wordt gelijk je abbo stop gezet.
Misschien zal je nooit zo'n hoeveelheid downloaden, maar ik vind dat unlimited ook daadwerkelijk UNLIMITED moet zijn. :>
Sorry dat ik het zeg dit is bullshit.Ik heb al heel lang giganews en unlimited is unlimited.Ik heb elke keer rond de 500gb niks van gehoord.
Heb ook wel eens 500gb in 2 dagen gehaald nooit wat van gehoord.
Mensen die dat hebben ligt het voor 95% bij hun ISP.Er zijn vele ISP die dat niet hebben.

Maar heb jezelf Giganews gehad?

Als je dat niet heb gehad moet en kun je geen oordeel er over geven of wel.En op de geruchten afgaan is ook zo wat.Je gaat toch niet alles op geruchten af of wel?
Als iemand zegt spring van een brug het is gezond neem je toch ook niet aan van ja het is gezond 8)7
Mocht je uitgeprobeerd hebben en jij heb hetzelf meegemaakt kun je deze alinea vergeten ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:02:
[...]

Sorry dat ik het zeg dit is bullshit.Ik heb al heel lang giganews en unlimited is unlimited.Ik heb elke keer rond de 500gb niks van gehoord.
Heb ook wel eens 500gb in 2 dagen gehaald nooit wat van gehoord.
Tja, en lees dan eens dit soort dingen:
Sjoan schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:40:
Ik heb vorige week een accountje bij Giganews genomen. Dit was echter van korte duur. Ik haalde de 1e 2 dagen gewoon mijn maximale snelheid van rond de 450KB/s. Daarna haalde ik maximaal 350KB/s. Ik kreeg sterk het vermoeden dat mijn accountje gecapped was, aangezien de snelheid constant 350KB/s was, niet meer en niet minder.
Ik heb dit ook laten testen bij een ander persoon die ook een accountje bij Giganews heeft. Hij kon met zijn account wel full speed downloaden (8mbit), maar als hij met mijn gegevens inlogde, haalde hij opeens maar 350KB/s... Ik heb hierover een mailtje gestuurd met de vraag waar dit aan ligt, en vervolgens krijg ik dit mailtje terug:

[...]

Ik krijg dan wel mijn geld terug, maar ik heb helemaal niet gevraagd of ze mijn account wilden cancellen.. Op een ander forum hebben sommigen exleden van Giganews precies hetzelfde gehad...
Overigens is Sjoan niet echt n00b wat betreft usenet... hij is moderator op een niet nader te noemen usenet-forum, meeste hier zullen wel weten waar ik het over heb. :P

Btw, 250GB per dag, jij hebt een 25mbit verbinding? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:07:
[...]

Tja, en lees dan eens dit soort dingen:

[...]

Overigens is Sjoan niet echt n00b wat betreft usenet... hij is moderator op een niet nader te noemen usenet-forum, meeste hier zullen wel weten waar ik het over heb. :P

Btw, 250GB per dag, jij hebt een 25mbit verbinding? :P
Ik weet wie Sjoan is ja.
En ja ik kan met 1 connectie op 1500KB komen , ik kan hem nog sneller laten gaan. 8)
Ik test veel payservers maar kom ook tot conclusie dat er vele niet unlimited zijn.Maar Giganews is het toch echt wel zo.Newshosting heb ik geprobeerd even een over een TB gedownload maar wat ik een mail kreeg en ook dat ik de speed minder moest hebben , zelfde geld voor usenetserver en vele andere.Daarom heb ik mijn snelheid op 1500KB staan.
Maar ik kan hem dus nog hoger.Ik zit nou op giganews met een snelheid van 2700KB.

Maar als het probleem veelal voorkomt bij de ISP dan handeld giganews zo dat ze cancellen en geld terug geven waarom omdat het buiten hun macht is.Maar valt op dat het steeds van dezelfde ISPers komt.Xs4allers matig die kan wel en die wordt gecancelled |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:14:
[...]

Ik weet wie Sjoan is ja.
En ja ik kan met 1 connectie op 1500KB komen , ik kan hem nog sneller laten gaan. 8)
Ik test veel payservers maar kom ook tot conclusie dat er vele niet unlimited zijn.Maar Giganews is het toch echt wel zo.Newshosting heb ik geprobeerd even een over een TB gedownload maar wat ik een mail kreeg en ook dat ik de speed minder moest hebben , zelfde geld voor usenetserver en vele andere.Daarom heb ik mijn snelheid op 1500KB staan.
Maar ik kan hem dus nog hoger.Ik zit nou op giganews met een snelheid van 2700KB.

Maar als het probleem veelal voorkomt bij de ISP dan handeld giganews zo dat ze cancellen en geld terug geven waarom omdat het buiten hun macht is.
Ik vind het opzich wel typisch dat het bij jou dan wel werkt, en bij Sjoan niet.
Dit stukje:
Ik heb dit ook laten testen bij een ander persoon die ook een accountje bij Giganews heeft. Hij kon met zijn account wel full speed downloaden (8mbit), maar als hij met mijn gegevens inlogde, haalde hij opeens maar 350KB/s...
Ik kan me écht niet voorstellen hoe dit aan de ISP zou kunnen liggen? Het lijkt me in dit geval vrij duidelijk dat Giganews om e.o.a. reden de snelheid bij Sjoan's account afknijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:17:
[...]

Ik vind het opzich wel typisch dat het bij jou dan wel werkt, en bij Sjoan niet.
Dit stukje:

[...]

Ik kan me écht niet voorstellen hoe dit aan de ISP zou kunnen liggen? Het lijkt me in dit geval vrij duidelijk dat Giganews om e.o.a. reden de snelheid bij Sjoan's account afknijpt?
Ik weet het zo ook niet.Maar is wel vreemd dat ik met ultra hoge snelheden wel kan leechen en nooit geen problemen mee.Ik lees ook dat Demon users en @homers geen problemen ondervinden.Het is een bepaalde groep ISPers.
Ik leech met 1500KB en hoger op giganews en iemand met 4mbit wordt geknepen omdat hij............ probleem heeft.Raar waarom wel mensen die nog hogere snelheden halen ;)

quote:
Ik heb dit ook laten testen bij een ander persoon die ook een accountje bij Giganews heeft. Hij kon met zijn account wel full speed downloaden (8mbit), maar als hij met mijn gegevens inlogde, haalde hij opeens maar 350KB/s...

Duidelijk toch?Xs4all ze weten het daar welke ISP je heb.Als dat niet zo was had hij full speed kunnen downloaden(die met 8mbit).Hiermee wil ik niet gelijk zeggen dat het aan de ISP ligt maar dit voorval wel.
Buurman van mij heeft ook Xs4all 4mbit en leeched volle bak van giganews af rond de 500Gb p/m , nooit geknepen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:20:
[...]

Ik weet het zo ook niet.Maar is wel vreemd dat ik met ultra hoge snelheden wel kan leechen en nooit geen problemen mee.Ik lees ook dat Demon users en @homers geen problemen ondervinden.Het is een bepaalde groep ISPers.
Ik leech met 1500KB en hoger op giganews en iemand met 4mbit wordt geknepen omdat hij............ probleem heeft.Raar waarom wel mensen die nog hogere snelheden halen ;)
Jep ik beweer ook niet dat ik het niet raar vind ofzo hoor, alleen als het aan een bepaalde groep ISPers ligt is het totaal niet logisch dat iemand die geen problemen met Giganews heeft dus wel problemen heeft met Sjoan's account...

Sjoan heeft overigens XS4all, jij?
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:20:
Duidelijk toch?Xs4all ze weten het daar welke ISP je heb.Als dat niet zo was had hij full speed kunnen downloaden(die met 8mbit).Hiermee wil ik niet gelijk zeggen dat het aan de ISP ligt maar dit voorval wel.
Je wil dus zeggen dat giganews kijkt naar je ISP, en op basis daarvan je snelheid van je account gaat cappen? Of lees ik nu heel krom?
Buurman van mij heeft ook Xs4all 4mbit en leeched volle bak van giganews af rond de 500Gb p/m , nooit geknepen.
Sjoan heeft dus ook XS4all, strange...

[ Voor 30% gewijzigd door Xander op 24-12-2004 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:26:
[...]

Jep ik beweer ook niet dat ik het niet raar vind ofzo hoor, alleen als het aan een bepaalde groep ISPers ligt is het totaal niet logisch dat iemand die geen problemen met Giganews heeft dus wel problemen heeft met Sjoan's account...

Sjoan heeft overigens XS4all, jij?
Ik denk dat voorval wat hij geprobeerd heeft.Xs4all heeft geen 8mbit(via kpn)Dus dat weet een payserver ook , ze zien dat hoe de tracerote verloopt en ook met de info.Dus als er iemand op het account van Xs4all zit die eigenlijk 8mbit heeft wordt het zo wie zo terug gebracht naar de snelheid wat Xs4all aan kan.De gegevens zitten gekoppeld aan de snelheden.Als ik met de inloggevens van Xs4all doe haal ik echt niet mijn snelheid.Geef ik mijn inloggegevens aan Xs4aller die haalt maximaal de snelheid die de verbinding toe laat.
Maar Sjoan kon maar 350KB dat is te weinig hij moet tegen de 500 aan zitten.

Ik vind al met al vreemde dingen.Ik kan er ook niks bij indenken.
Je wil dus zeggen dat giganews kijkt naar je ISP, en op basis daarvan je snelheid van je account gaat cappen? Of lees ik nu heel krom?
Nee dat zeg ik niet.Maar vreemde is dat het maar bepaalde ISPers zijn.Xs4all vind ik vreemd omdat er vele zijn die wel kunnen leechen op giganews.
Nogmaals Demon , @home , tweakdsl , Cistron , Wanadoo , Planet hebben geen problemen.
Dus waar het precies aan ligt weet ik niet.

Maar men zal zeker denken als je teveel er afhaalt dat ze eerst de snelle gebruikers er af knikkeren.Dus ik reken me daar wel onder.En ik hoor niks ervan zelfs niet dat ik de snelheid moet mindere.Dat was wel bij Newshosting het geval. |:(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

[...]

Geen zin om de rest van het topic te lezen, maar op de brief die ik net van tweakNews heb gekregen staat:

info@tweaknews.nl
0900-8932543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Niet online
Blisterin_Bull schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 09:46:
Net als met onbeperkt spareribs eten, krijg je in een restaurant een portie spareribs, een tweede portie, een derde portie, etc.

Maar wanneer je met een vrachtwagen volgeladen met spareribs wil wegrijden, dan houdt de kok van het restaurant je echt wel tegen.

Onbeperkt is dus nogal een ruim begrip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Uhuruburu schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:23:
[...]

Net als met onbeperkt spareribs eten, krijg je in een restaurant een portie spareribs, een tweede portie, een derde portie, etc.

Maar wanneer je met een vrachtwagen volgeladen met spareribs wil wegrijden, dan houdt de kok van het restaurant je echt wel tegen.

Is niet te vergelijken, onbeperkt spareribs eten is ook onbeperkt mits je het op eet en niet mee neemt. Unlimited bij Giganews is unlimited ik heb het samen gedaan met me broer en samen hadden we een datatransfer van ruim 1200Gb, ook het delen van een account was geen probleem

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Uhuruburu schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:23:
[...]

Onbeperkt is een ongelovelijk duidelijk begrip hoor. Tenminste... als er geen sterretje achter staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuckyBoy
  • Laatst online: 09-05 20:22
we_are_borg schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:39:
[...]

Is niet te vergelijken, onbeperkt spareribs eten is ook onbeperkt mits je het op eet en niet mee neemt. Unlimited bij Giganews is unlimited ik heb het samen gedaan met me broer en samen hadden we een datatransfer van ruim 1200Gb, ook het delen van een account was geen probleem
B) 1200 GB ???.. waar haal je de tijd vandaan om dat allemaal te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

BuckyBoy schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:52:
[...]

B) 1200 GB ???.. waar haal je de tijd vandaan om dat allemaal te bekijken?
Wel het was samen ik had iets meer transfer als hem. Maar dit was in de tijd dat ik er achter kwam dat Newsleesheer een optie had om par2 files op pauze te zetten en dat scheelt ook een heleboel.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
ik merk wel dat tweaknews achteruit gaat gewoon weg alweer teveel mensen dan gaat het zo snel. Ik haalde eergisteren nog 500kb/s gisteren 350kb/s en nu 220kb/s max. En threads ophalen ging met volle snelheid maar gaat nu met pieken van 90 tot dalen van 15kb/s. Ik denk dat het toch een giganews accountje wordt zodra mijn proeftijd over is.

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
we_are_borg schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:44:
[...]

Wel het was samen ik had iets meer transfer als hem. Maar dit was in de tijd dat ik er achter kwam dat Newsleesheer een optie had om par2 files op pauze te zetten en dat scheelt ook een heleboel.
Ja hoor.
Par2 is hoogstens 15~20% van je data, dan blijft er een TB over, oftewel ruim 500GB pp.
Je mag best zeggen dat je weleens wat voor vrienden brandt hoor ;)
Craytahar schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:13:
ik merk wel dat tweaknews achteruit gaat gewoon weg alweer teveel mensen dan gaat het zo snel. Ik haalde eergisteren nog 500kb/s gisteren 350kb/s en nu 220kb/s max. En threads ophalen ging met volle snelheid maar gaat nu met pieken van 90 tot dalen van 15kb/s. Ik denk dat het toch een giganews accountje wordt zodra mijn proeftijd over is.
Momenteel haal ik dik 400KB/sec. Maar TweakNews wisselt heel erg vind ik. Maar over het algemeen heel tevreden erover.
Headers downloaden gaat volgens mij nooit met volle snelheid. Met Chello niet, en met Tweaknews niet.
Gelukkig heb ik nu een abbo op die bekende oranje site zodat ik alles met NZB'tjes download, echt stukken beter :)

[ Voor 10% gewijzigd door Aikon op 24-12-2004 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Aikon schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:21:
[...]

Gelukkig heb ik nu een abbo op die bekende oranje site zodat ik alles met NZB'tjes download, echt stukken beter :)
Is idd ideaal, vooral dat er ook de mogelijkheid is om ZELF nzbtjes te maken aan de hand van filenamen, kun je ook nog losse files downloaden.

momenteel is t zelfs nog goedkoper daar, kerstaanbieding

Die 2 eur per maand ofzo, toppie.

ik wacht zelf nog heel ff af, nog een maandje en dan is mn UNS account afgelopen, en ga ik newshosting eens proberen. UNS haal ik nog altijd rond de 400k/sec..

news.caiway.nl (news.kabelfoon.nl) gebruik ik tegenwoordig ook veel, heb een login gekregen van iemand die daar kabelinternet heeft. Retentie 4-5 dagen, in ALLE groepen, en ik trek gewoon mn hele verbinding dicht, snelheden zijn zelfs iets hoger dan giganews (800k/sec haal ik, max van mn lijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Aikon schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:21:
[...]

Ja hoor.
Par2 is hoogstens 15~20% van je data, dan blijft er een TB over, oftewel ruim 500GB pp.
Je mag best zeggen dat je weleens wat voor vrienden brandt hoor ;)

[...]

Momenteel haal ik dik 400KB/sec. Maar TweakNews wisselt heel erg vind ik. Maar over het algemeen heel tevreden erover.
Headers downloaden gaat volgens mij nooit met volle snelheid. Met Chello niet, en met Tweaknews niet.
Ik brand alleen voor mijn eigen, er is maar 1 iemand die mijn dvd's mag lenen en dat is een vriend van mij. De rest neemt zelf maar een abbo op usenet en ga zelf maar aan de gang. Ik wil eigenlijk niemand aan mij deur hebben is lekker rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Sjonge..... zijn er meer mensen die bij giganews wat snelheidsproblemen hebben?
Ik trek nog maar max 720K/s (v/d 1220K/s ''normaal'')

Ik heb net de US server er ook bijgezet, maar die lijkt ook wel gecapped op dezelfde snelheid!?
Zie op de site ook nergens dat ze ergens mee bezig zijn ofzo.

[ Voor 43% gewijzigd door ScooBY_DoO op 25-12-2004 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
we_are_borg schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:38:
[...]

Ik brand alleen voor mijn eigen, er is maar 1 iemand die mijn dvd's mag lenen en dat is een vriend van mij. De rest neemt zelf maar een abbo op usenet en ga zelf maar aan de gang. Ik wil eigenlijk niemand aan mij deur hebben is lekker rustig.
Dan download je echt te veel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik heb sinds gisteren een (proef) abbonement op tweaknews en het bevalt me allemaal wel lekker. Heb nu 77 GB in de lijst staan en het loopt goed. Alleen het probleem is dat ik sinds een uur ofzo ineens maar 3 threads heb in plaats van 4. Hij geeft (in grab-it) nu steeds "connection limit reached".

Wie heeft hier nog meer last van? Of doe ik iets verkeerd?

Edit:
En nu doet ie het ineens weer... lekker vaag.

[ Voor 9% gewijzigd door Barracuda_82 op 25-12-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:43
Sjonge..... zijn er meer mensen die bij giganews wat snelheidsproblemen hebben?
Ik trek nog maar max 720K/s (v/d 1220K/s ''normaal'')
Nope, rond de 4 mbit per lijntje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Hmzz... hier nog geen 2 per draadje.... maar jij zit met XL-lerate, misschien scheelt dat, dat ie die 5Mbit van jou daarom wel dicht kan trekken......

[ Voor 3% gewijzigd door ScooBY_DoO op 25-12-2004 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Nu heeft mijn computer weer de hele nacht aangestaan om te downloaden, maar nu krijg ik weer allemaal hele rare errors (met allemaal gekke lange codes) en weer allemaal meldingen dat mijn host connection limit bereikt is.

Op het moment kan ik maar met 1 thread downloaden van de 4. Bij de andere zegt ie steeds:

error while selecting group: 400 cachenews.cambrium.nl: your host connection limit reached.

Ik geruik tweaknews en ik begin er inmiddels niet meer zo enthausiast over te worden. Gisterenochtend had ik ook allemaal problemen en die gingen pas in de middag over. Nu weer hetzelfde alleen dan nog erger.

Is het zo dat ik iets fout doe, of is grab-it niet het meest geschikte programma om te downloaden van nieuwsgroepen of ligt het gewoon aan tweaknews? Ik heb ook wel eens een tijdje Eweka gehad en daar heb ik geen problemen bij gehad, maar dat is ook alweer bijna een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
ik gebruik newsleecher en daar heb ik niet van zulke errors, maar de snelheid is wel dik gezakt helaas. Lijkt net een berggebied

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:14:
En ja ik kan met 1 connectie op 1500KB komen , ik kan hem nog sneller laten gaan. Ik zit nou op giganews met een snelheid van 2700KB.
Wat ik me nou afvraag, wat kost zo'n verbinding, waar kan je uberhaupt zo'n verbinding kopen?
250 GB * 365 dagen, alleen Jan Sloot zou het kunnen opslaan :)

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11
Hier begint TweakNews ook steeds slechter te worden, heb nu al een vast abo daar, hoop dat het binnekort beter word als er weer wat test users van af zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Tja... Steeds meer mensen nemen een proefabo op TweakNews... Ik hoop voor TweakNews dat ze niet dezelfde fout als Eweka gaan maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
nou die fout hebben ze volgens mij al gemaakt. Mijn connectie gaat nu met gemiddeld 200kb/s dit is dus bijna langzamer als multikabel servers en ik nam juist iets anders om snel te downloaden. Plus 2 van de 4 draadjes vallen vaak weg nu echt helemaal ingezakt tweaknews kansloze zaak weer.

ik ging net effe inloggen op de multikabel newsserver en die draait gewoon sneller dan die van tweaknews dus ik weet genoeg toch maar naar iets serieuzers kijken.

trouwens nog een vraagje, wat is nou een goede newshost die ong. vast 500KB/s haalt zowel s'avonds en in het weekend voor max 15 euro p/m. Want ik heb nu zoveel verhalen gehoord over usenet en newshosting welke van deze 2 is nou echt goed en vertrouwbaar?

[ Voor 46% gewijzigd door Pollore op 26-12-2004 18:34 ]

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 23:22
Wat ik gehoord heb, is de TweakDSL newsserver berekend op veel meer capaciteit. Dus ik verwacht niet dat het echt een capaciteitsprobleem is. Maarja, wat het probleem dan wel is: geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 12:51
Zijn er ook newsservers waarbij je poort 80 kan gebruiken ipv de gebruikelijke 119?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Mantis schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:01:
Zijn er ook newsservers waarbij je poort 80 kan gebruiken ipv de gebruikelijke 119?
Ja die zijn er als je even Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/zoek.gif in drukt en zoekt op poort dan kom je er wel wat tegen in de vorige topic staan er als het goed is meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Blisterin_Bull schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:02:
Giganews unlimited schijnt niet echt unlimited te zijn. Las eens in een NG dat iemand capped werd nadat hij 300~500GB in 10 dagen verstouwt had. Toen hij daarop een mailtje sturen over hoe of wat, kreeg hij een mail terug dat hij z'n geld terug zou krijgen en afgesloten zou worden van Giganews. Ook niet helemaal lekker dus.
Misschien niet direct met bovenstaande te maken, maar ik wil dit toch even kwijt:

Denk er aan dat je bij supportvragen aan een usenet provider NOOIT mag laten blijken dat je iets illegaals down- of upload. Denk aan de mogelijke juridische consequenties als ze zoiets formeel zouden ondersteunen. Het bedrijf zou onmiddelijk platgewalst worden met een leger advocaten en ongelooflijke schadeclaims tegemoet kunnen zien.

Als je communiceert met een usenet provider waarin je zoiets meld, is dat al direct een reden om zonder verdere communicatie je account te cancelen. Niet omdat ze dat zo graag doen, maar vanwege de mogelijke juridische consequenties als ze het niet zouden doen en jij een advocaat of onderzoeker blijkt te zijn van de RIAA / BUMA of zo.

[ Voor 9% gewijzigd door joopv op 27-12-2004 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Niet online
Mantis schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:01:
Giganews is te bereiken via poort 23, 80 en 119.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Laatst online: 12-09 09:22

GVR

Heb sinds enkele maanden Eweka. Vooral omdat ik niet nog veel meer wil betalen dan de 55 euro voor mijn internetverbinding (Planet comfort). Moet zeggen dat ik best tevreden ben tot nu toe. Heb wel eens problemen met de verbinding, maar voor 7,50 extra kan ik hem mooi combineren met nova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een (proef) abbonement op tweaknews en het bevalt me allemaal wel lekker. Heb nu 77 GB in de lijst staan en het loopt goed. Alleen het probleem is dat ik sinds een uur ofzo ineens maar 3 threads heb in plaats van 4. Hij geeft (in grab-it) nu steeds "connection limit reached".

Wie heeft hier nog meer last van? Of doe ik iets verkeerd?

Edit:
En nu doet ie het ineens weer... lekker vaag.
Ik heb hetzelfde probleem, 1 tip .. stap over op newsleecher want grabit doet vaak vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedster schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:03:
[...]
Wat ik me nou afvraag, wat kost zo'n verbinding, waar kan je uberhaupt zo'n verbinding kopen?
250 GB * 365 dagen, alleen Jan Sloot zou het kunnen opslaan :)
niets als je op een universiteit / hogeschool zit, die hebben vaak 100mbit lijnen.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !