Betaalde newsservers met binaries [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.153 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:22
Ik heb vorige week een accountje bij Giganews genomen. Dit was echter van korte duur. Ik haalde de 1e 2 dagen gewoon mijn maximale snelheid van rond de 450KB/s. Daarna haalde ik maximaal 350KB/s. Ik kreeg sterk het vermoeden dat mijn accountje gecapped was, aangezien de snelheid constant 350KB/s was, niet meer en niet minder.
Ik heb dit ook laten testen bij een ander persoon die ook een accountje bij Giganews heeft. Hij kon met zijn account wel full speed downloaden (8mbit), maar als hij met mijn gegevens inlogde, haalde hij opeens maar 350KB/s... Ik heb hierover een mailtje gestuurd met de vraag waar dit aan ligt, en vervolgens krijg ik dit mailtje terug:
We have researched this issue and can not find anything wrong with your unlimited account. It does not appear that we can resolve this issue to your satisfaction. I have instructed the billing department to cancel your account and issue you a refund to your credit card.

We regret that we could not reach a better conclusion to this situation.

Thank you.

Sincerely

Jonathan
Giganews Support Manager
Ik krijg dan wel mijn geld terug, maar ik heb helemaal niet gevraagd of ze mijn account wilden cancellen.. Op een ander forum hebben sommigen exleden van Giganews precies hetzelfde gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Xandrios schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:55:
Mocht een groep er echt niet opstaan, kun je altijd even mailen om hem te laten toevoegen natuurlijk. Maar het lijkt me sterk dat een populaire groep er niet tussen zou zitten eigenlijk. Ikzelf heb dat probleem nog nooit gehad iig :)

[edit]
Even gecontroleerd, a.b.ftd.nzb en a.b.ftn.nzb zijn beide gewoon beschikbaar hoor :)
Heb het even bekeken (zat net op m'n werk) en idd ze zijn er wel. Ik had nog de group-list van Chello staan, totaal niet aan gedacht.
Wel grappig dat TweakNews zegt 80.000 groepen te hebben, terwijl ik er een kleine 97.000 ophaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Laatst online: 30-08 11:55
iemand nog meer problemen met usenetserver.com?

de laatste 2 weken is het wel weer erg bar. hoger als 125K ben ik nog niet gekomen, gemiddeld 60KB p/s. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
pven schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:52:
[...]

Nope, want allle andere mail komt wel aan. Het is echt iets tussen Astraweb en mijn domein (of tussen Astraweb en Tiscali :X).
Kan je nu al vertellen dat het tiscali is.

Ik werk bij een Usenet provider, en Tiscali blokt ook onze emails.

Ik geloof dat ze bij Tiscali puur niet willen dat je gebruik maak van de mogelijkheden van je DSL verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
twiekert schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:44:
iemand nog meer problemen met usenetserver.com?

de laatste 2 weken is het wel weer erg bar. hoger als 125K ben ik nog niet gekomen, gemiddeld 60KB p/s. :(
Op dit moment ben ik met 450KB/s (mijn max) van de usenetservers aan het loaden.

Gebruik je wel beide servers?

nntp1.usenetserver.com
nntp2.usenetserver.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Laatst online: 30-08 11:55
Sjoan schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:03:
[...]

Op dit moment ben ik met 450KB/s (mijn max) van de usenetservers aan het loaden.

Gebruik je wel beide servers?

nntp1.usenetserver.com
nntp2.usenetserver.com
jep, nntp1/2 gebruik ik. ook veel problemen met het connecten naar deze servers. ga ze toch maar eens mailen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Punica- schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:48:
[...]

Kan je nu al vertellen dat het tiscali is.

Ik werk bij een Usenet provider, en Tiscali blokt ook onze emails.

Ik geloof dat ze bij Tiscali puur niet willen dat je gebruik maak van de mogelijkheden van je DSL verbinding :)
Daar ga ik ff over zeuren; dat slaat natuurlijk nergens op. :(

Mail van UseNetServer.com lijkt overigens wel goed door te komen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11
Ik zit met een klein dilemma. Ik wil graag een betaalde nieuwsserver afsluiten. Iemand misschien een idee welke beter is TweakNews van TweakDSL of EWEKA? Iemand die misschien ervaring heeft met beide?
In kosten verschillen ze niet veel, dus dat maakt niks uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Razer op 14-12-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik heb sinds 3 weken Eweka usenet, echter heeft het nog geen dag goed gewerkt :( ( newsreader.eweka.nl )

Heb al een paar keer gemaild, en ook een ticket aangemaakt op hun support desk.
Maar tot op heden geen reactie?
Als je ze belt wordt je vrolijk doorverwezen naar een 0900-80ct p.m. nummer 8)7 8)7 terwijl er op hun site staat ( flash banner ) "Geen 0900- nummers"

Hebben meerdere mensen deze problemen, en weet iemand hoe je wel op een normale manier in contakt kan komen met eweka.

[ Voor 5% gewijzigd door fast-server op 14-12-2004 12:34 . Reden: typo ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

twiekert schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:29:
jep, nntp1/2 gebruik ik. ook veel problemen met het connecten naar deze servers. ga ze toch maar eens mailen..
Als je ff op de site kijkt van UNS bij de network status, zie je meteen waarom het connecten niet goed ging. Ze zijn dus erg populair aan het worden. ;)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
fast-server schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:33:
Ik heb sinds 3 weken Eweka usenet, echter heeft het nog geen dag goed gewerkt :( ( newsreader.eweka.nl )

Als je ze belt wordt je vrolijk doorverwezen naar een 0900-80ct p.m. nummer 8)7 8)7 terwijl er op hun site staat ( flash banner ) "Geen 0900- nummers"

Hebben meerdere mensen deze problemen, en weet iemand hoe je wel op een normale manier in contakt kan komen met eweka.
Enig idee hoeveel mail er per dag binnenkomt ?

Bellen = Sneller.

Maar ff de meest gemaakte fout, heb je je wachtwoord wel met hoofdletters getikt (het letterdeel offcourse).
En daarnaast een groot probleem, de Windows XP SP2 firewall reageerd nogal onvoorspelbaar en wil ook soms wel eens Usenetservers firewallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 23:22
Punica- schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:18:
[...]

Bellen = Sneller.

Maar ff de meest gemaakte fout, heb je je wachtwoord wel met hoofdletters getikt (het letterdeel offcourse).
En daarnaast een groot probleem, de Windows XP SP2 firewall reageerd nogal onvoorspelbaar en wil ook soms wel eens Usenetservers firewallen.
Het spijt me zeer hoor, maar dan moet je meer mensen aannemen. Als jij een groot klantenbestand wilt opbouwen, dan moet je daar ook de voorbereidingen voor treffen. en dus zorgen dat je voldoende capaciteit op je support afdeling hebt.

Niet verschuilen achter "bellen is sneller", en dan mooi een halve euro per minuut in eigen zak steken. Dat slaat gewoon nergens op, het riekt zelfs naar oplichterij.

Maargoed, gelukkig komen er steeds meer Usenet Providers die makkelijk bruikbaar zijn voor ons Nederlanders. Gelukkig is er meer keuze tegenwoordig.

[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 14-12-2004 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Xandrios schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:36:
[...]

Het spijt me zeer hoor, maar dan moet je meer mensen aannemen. Als jij een groot klantenbestand wilt opbouwen, dan moet je daar ook de voorbereidingen voor treffen. en dus zorgen dat je voldoende capaciteit op je support afdeling hebt.

Niet verschuilen achter "bellen is sneller", en dan mooi een halve euro per minuut in eigen zak steken. Dat slaat gewoon nergens op, het riekt zelfs naar oplichterij.

Maargoed, gelukkig komen er steeds meer Usenet Providers die makkelijk bruikbaar zijn voor ons Nederlanders. Gelukkig is er meer keuze tegenwoordig.
Okee,

Jij snap blijkbaar niet hoe het zit. En de meeste fouten dei gemaakt worden is doordat mensen simpelweg niet lezen.

En oplichterij slaat ook nergens op. Als je een abbo afneemt dan weet je dat je een 0900 hebt voor je Usenet vragen, dus daar stem je zelf mee in. 90% v/d klanten belt niet en hoeft niet te bellen dus ik weet niet waar jij je druk over maakt.

En ik snap dat het tussen jouw en Eweka blijkbaar niet botert, naja dat is erg jammer. En inderdaad, gelukkig is er tegenwoordig meer keuze (overduidelijk dat je doelt op Tweaknews wat een directe kopie van onze dienst is ;)).. Dat komtde consument alleen maar ten goede.
Maargoed, ik weet niet of je ook medewerker van Tweaknews bent, maar je gaat zelf wel merken hoe het is als je klanten bestand groeit.

Maar het lijkt mij niet de bedoeling dat wij hier een discussie gaan voeren over deze zaak, dat komt het topic niet ten goede. We kunnen beter mensen hun vragen beantwoorden.

Overigens ik ben wel met je eens dat het 'geen 0900 nummer' wat op onze site staat voor usenet wat krom is, maar dat geld voor de andere diensten. Op dit moment is er al een nieuwe site in ontwikkeling

Groet,

Paul

[ Voor 7% gewijzigd door Punica- op 14-12-2004 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Punica- schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:47:
[...]

Okee,

Jij snap blijkbaar niet hoe het zit. En de meeste fouten dei gemaakt worden is doordat mensen simpelweg niet lezen.
Als jij je schriftelijke support laat zitten, dan ben je niet goed bezig. Dat is het enigste dat ik zeg, en dat wordt aan alle kanten bevestigd door berichten oa op dit forum.
En oplichterij slaat ook nergens op. Als je een abbo afneemt dan weet je dat je een 0900 hebt voor je Usenet vragen, dus daar stem je zelf mee in. 90% v/d klanten belt niet en hoeft niet te bellen dus ik weet niet waar jij je druk over maakt.
Dat is precies wat er mis is, dat is niet duidelijk gemaakt:
fast-server schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:33:

En ik snap dat het tussen jouw en Eweka blijkbaar niet botert, naja dat is erg jammer. En inderdaad, gelukkig is er tegenwoordig meer keuze (overduidelijk dat je doelt op Tweaknews wat een directe kopie van onze dienst is ;)).. Dat komtde consument alleen maar ten goede.
Maargoed, ik weet niet of je ook medewerker van Tweaknews bent, maar je gaat zelf wel merken hoe het is als je klanten bestand groeit.
Dat klopt, geef ik graag toe. Ik keur de werkwijze van eweka ten zeerste af, en dat is al vanaf het begin. Ze hebben zich naar mij nog nooit als een volwassen ISP kunnen presenteren, en dit soort 0900 grappen maken dat beeld niet beter. Evenals de migratie van de ADSL lijnen de laatste tijd, dat ging ook verre van vlekkeloos. (Klanten die van niets weten, ineens zonder verbinding zitten, of ineens grove rekeningen krijgen van een andere partij dan Eweka zelf).

Even voor de duidelijkheid overigens, ik reageer hier persoonlijk, ik heb totaal niets te maken met Tweaknews of Cambrium.
Maar het lijkt mij niet de bedoeling dat wij hier een discussie gaan voeren over deze zaak, dat komt het topic niet ten goede. We kunnen beter mensen hun vragen beantwoorden.

Overigens ik ben wel met je eens dat het 'geen 0900 nummer' wat op onze site staat voor usenet wat krom is, maar dat geld voor de andere diensten. Op dit moment is er al een nieuwe site in ontwikkeling

Groet,

Paul
Eens, laten we er maar even over ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Punica- schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:18:
[...]

Bellen = Sneller.

Er kan dan wel veel mail binnen komen maar 3 weken duurt wel erg lang.

een quote uit de bestellings mail

Mocht u nog vragen hebben met betrekking tot de betaling en of de usenet diensten dan kunt
u bij voorkeur per email contact opnemen met support@eweka.nl, of per telefoon
( 072 - 8500712 ) op werkdagen tussen 09:30 en 17:30 uur.

hier werd ook geen 0900 nummer vermeld, en daarbij kan ik geen 0900 nummers bellen (kinderen)

Ik heb ook geen SP2 en het wachtwoord is ook goed geschreven.

Weet je hoeveel mail er bij UNS binnenkomt! daar heb ik binnen een uur een reactie, dus 1 dag moet voor eweka ook wel haalbaar zijn.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Kan kort zijn, Eweka zuigt hard, Tweaknews is super. En dat blijkt wel uit de vele postings met negatieve ervaringen met Eweka en de vele positieve met Tweaknews.

Kan boeken volschrijven over Eweka maar dan ben ik volgend jaar nog bezig, gewoon afblijven van die zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
fast-server schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 14:10:
[...]

Er kan dan wel veel mail binnen komen maar 3 weken duurt wel erg lang.

een quote uit de bestellings mail

Mocht u nog vragen hebben met betrekking tot de betaling en of de usenet diensten dan kunt
u bij voorkeur per email contact opnemen met support@eweka.nl, of per telefoon
( 072 - 8500712 ) op werkdagen tussen 09:30 en 17:30 uur.

hier werd ook geen 0900 nummer vermeld, en daarbij kan ik geen 0900 nummers bellen (kinderen)

Ik heb ook geen SP2 en het wachtwoord is ook goed geschreven.

Weet je hoeveel mail er bij UNS binnenkomt! daar heb ik binnen een uur een reactie, dus 1 dag moet voor eweka ook wel haalbaar zijn.
Grmbl, ik kan je hier geen PM sturen, stuur anders ffies opnieuwe een mailtje met subject 'tweakers topic' met al je gegevens, dus ook IP enzo, dan kan ik es kijken wat er mis is. Btw, als je je account een keer verlengt hebt, check dat mailtje en lees goed op welke server je moet inloggen (staat bij een verlenging altijd vermeld).

Ik wil het alsnog voor je oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag mijn brief gekregen van Tweaknews en zeer te spreken over deze newsserver.
ism met newszilla werkt et egt perfeckt hier heb geen klagen.
voor de xpat functie gebruik ik zilla wel (in de groepen die ze beide hebben dan.)
ben egt een blije leecher nu :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 15:45:
ik heb vandaag mijn brief gekregen van Tweaknews en zeer te spreken over deze newsserver.
ism met newszilla werkt et egt perfeckt hier heb geen klagen.
voor de xpat functie gebruik ik zilla wel (in de groepen die ze beide hebben dan.)
ben egt een blije leecher nu :9
Wat is dat XPAT nu precies? Want ik kan met GrabIt gewoon in een groep zoeken zodat ik niet alle headers hoef te downloaden en ik hem ook TweakNews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Razer schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:24:
[...]

Wat is dat XPAT nu precies? Want ik kan met GrabIt gewoon in een groep zoeken zodat ik niet alle headers hoef te downloaden en ik hem ook TweakNews.
ja dat is xpatten, dan laat je de newsserver naar headers zoeken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Ik had gehoord dat dat met TweakNews niet meer ging, maar blijkbaar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah dan laat je hem idd zoeken naar een bepaald woord ofzo.
maar gebruikt grabbit niet een soort van supersearch zoals newsleecher?
want als ik met tweaknews probeer te xpatten krijg ik de melding van:
Unable to perform server search at server: news.tweaknews.nl - Server response: 500 What?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Grabit gebruikt een gratis dienst van Shemes, die een eigen database met usenet-headers heeft. Dat is dus geen Xpat :)

Als je Newsleecher gebruikt, dan is "Server search" het Xpatten, en "Super search" via een Database met headers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Hopen dat Tweaknews XPat snel gaat ondersteunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:24
Is GigaNews bij jou ook zo traag de laatste tijd? Zelfs via de site van GigaNews (test-tool) haal ik maar 3000kbps (8mbit-lijntje). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Punica- schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:47:

Dus blijkbaar is zelfs voor die 10% de support bagger?
Of je nu belt of e-mailt, je hoort gewoon in beide gevallen snel te worden geholpen, je bent een betalende klant. Dus niet bellen = sneller.

Ik wil je niet persoonlijk aanvallen hoor, want ook bij TeakNews is het niet perfect. De dag dat ik mijn gebruikersnaam kreeg lag de server eruit, maar op de pagina van TweakNews is geen mededeling te zien dat ze eruit liggen (wel die van TweakDSL, maar daar heb ik niks mee natuurlijk). Dus ik mail ze erover, zie ik ook geen antwoord op.

Ik werk zelf ook op een helpdesk en weet hoe vervelend klanten zijn, zeker als een service eruit ligt gaat iedereen massaal mailen. Maar dan kan je gewoon iedereen een standaard mailtje terug sturen ipv negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
sylvesterrr schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:50:
Is GigaNews bij jou ook zo traag de laatste tijd? Zelfs via de site van GigaNews (test-tool) haal ik maar 3000kbps (8mbit-lijntje). :/
Pas op met het sturen van een mailtje naar hun supportservice, ze hebben nog wel eens de neiging om direct je account te cancelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Sjoan schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:17:
[...]

Pas op met het sturen van een mailtje naar hun supportservice, ze hebben nog wel eens de neiging om direct je account te cancelen.
Ik heb je posts op dat andere forum al gelezen. Niet echt klantvriendelijk nee.

Btw, het is opgelost. Mijn router was het probleem (bandwidth management verkeerd ingesteld). Ik schaam me er diep voor. :| zelf opgelost :P

[ Voor 4% gewijzigd door Mawlana op 14-12-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:14
Ericr schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 14:21:
Kan kort zijn, Eweka zuigt hard, Tweaknews is super. En dat blijkt wel uit de vele postings met negatieve ervaringen met Eweka en de vele positieve met Tweaknews.

Kan boeken volschrijven over Eweka maar dan ben ik volgend jaar nog bezig, gewoon afblijven van die zooi.
Is maar tijdelijk. Eweka was nou eenmaal de eerste die echt goedkoop een service op de markt zette, dus iedereen massaal naar Eweka. Nu is Eweka overbelast (gezien de reacties van Punica o.a. ;) ) en zullen wat mensen overstappen naar tweaknews. Is slechts een kwestie van tijd en daar zal de emmer ook overlopen..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Goedkoop is duurkoop op den duur. Daar komt het toch op neer, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:49
dominator schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:46:
[...]

Is maar tijdelijk. Eweka was nou eenmaal de eerste die echt goedkoop een service op de markt zette, dus iedereen massaal naar Eweka. Nu is Eweka overbelast (gezien de reacties van Punica o.a. ;) ) en zullen wat mensen overstappen naar tweaknews. Is slechts een kwestie van tijd en daar zal de emmer ook overlopen..... :P
Hmm qua snelheid is tweaknews goed.heel goed. Maar compleetheid laat ter wenzen over..ben nu met 2 post bezig 1 van 2 dagen oud en 3 dagen oud, en niet eens uit boneless maar er missen best wel wat bestandjes die ik ergens anders wel zie staan.

PS hmm het schijnt nu mee te vallen na opnieuw gezocht te hebben

[ Voor 5% gewijzigd door Tito129 op 14-12-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:14
Meestal wel. Ik ben vooralsnog best te spreken over Eweka. Vorige week was de downloadsnelheid wat minder (150K i.p.v. normaal 230K) maar dat is deze week weer opgelost. OK, elke dienst heeft zo wel eens z'n storing. Da's niet meer als normaal.... maar om dat 'en masse' te gaan liggen mailen omdat usenet ff niet beschikbaar is vind ik ook vrij overdreven. Logisch dat zo'n helpdesk dan helemaal gek word.... kan je niet gewoon even een paar uur wachten en dan nog eens proberen??? Ach jah... misschien denk ik er wel allemaal te makkelijk over..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een payserver nemen, ik heb nu demon 8/1 en die newservers van demon zelf gaan mij eigenlijk niet snel genoeg en het blijft er niet lang genoeg op staan.

Nu heb ik al wel wat gelezen op dit forum maar ben wat betreft nieuwsservers nog erg noob.

Is de betalingswijze altijd met een credit card, want dat wil ik eigenlijk vermijden.

Ik ga niet vragen wat nu de beste keuze is want dan gaan er natuurlijk heel veel verschillende meningen komen :P , en voor ervaringen loop ik dit forum wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
sylvesterrr schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:50:
Misschien een effect van overboeking - 1:25 voor de normale consumenten internet lijntjes.

Die 8Mb moet je dus delen met 25 andere gebruikers. En als dat het geval is, mag je heel blij zijn met de 3Mb die je haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
joopv schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:46:
[...]

Misschien een effect van overboeking - 1:25 voor de normale consumenten internet lijntjes.

Die 8Mb moet je dus delen met 25 andere gebruikers. En als dat het geval is, mag je heel blij zijn met de 3Mb die je haalt.
Lees eens wat verder. ;) Mijn 8mbit-lijntje werkt naar behoren, ik merk niet echt veel van die overboeking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:00:
[...]

Daar ga ik ff over zeuren; dat slaat natuurlijk nergens op. :(

Mail van UseNetServer.com lijkt overigens wel goed door te komen.
Ik heb mijn zakelijk email-adres gebruikt bij support en nu heb ik de login-gegevens wel ontvangen. Tiscali heeft mijn vraag nog niet beantwoord ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit et eingelijk met uploaden via tweaknews?
mag dit en is dit anoniem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

pven schreef op woensdag 15 december 2004 @ 19:47:
[...]

Ik heb mijn zakelijk email-adres gebruikt bij support en nu heb ik de login-gegevens wel ontvangen. Tiscali heeft mijn vraag nog niet beantwoord ...
Ik denk dat dit niet zozeer te maken heeft met het feit dat het hier om usenet mail gaat..(reageer hiermee ook op eerdere mails over niet aangekomen mail via Tiscali)

Ik heb namelijk zelf ook al enige tijd wat problemen met Tiscali. Onder andere over het bouncen van mail door hun overijveige spamfilters. Ik heb namelijk geregeld dat ik van mensen hoor dat zij een returned mail krijgen met daarin de melding dat mail wordt gebounced door de mailserver van Tiscali.

Ook bij de nieuwsbrief van Tweakers is dit een tijdje het geval geweest. wanneer je vervolgens mailt naar tiscali moet je flink wat geduld hebben voordat ze hierop antwoorden, laat staan actie ondernemen. Inmiddels ontvang ik o.a. de dagelijkse nieuwsbrief van Tweakers weer.Sommige andere mails worden echter nog steeds gebounced.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

dominator schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:18:
Meestal wel. Ik ben vooralsnog best te spreken over Eweka. Vorige week was de downloadsnelheid wat minder (150K i.p.v. normaal 230K) maar dat is deze week weer opgelost. OK, elke dienst heeft zo wel eens z'n storing. Da's niet meer als normaal.... maar om dat 'en masse' te gaan liggen mailen omdat usenet ff niet beschikbaar is vind ik ook vrij overdreven. Logisch dat zo'n helpdesk dan helemaal gek word.... kan je niet gewoon even een paar uur wachten en dan nog eens proberen??? Ach jah... misschien denk ik er wel allemaal te makkelijk over..... :)
Ik gebruik nu een maand of 3 Eweka en ben vooralsnog niet echt ontevreden. Je wordt op de hoogte gebracht wanneer er onderhoud plaatsvindt en dus verstoringen kunnen optreden.

Heb nu echter ook accountje aangevraagd bij Tweaknews om het eens met elkaar te vergelijken.

Even op reactie van Punica terugkomend, waarin hij zegt "weet je wel hoeveel emails er per dag binnenkomen": Daar kan je wel gelijk in hebben, maar dat is ondernemersschap. Berekend zijn op de toekomst, dit zoat je je klanten tevreden kunt houden.

Wrom kan je wel tijd maken om berichten te posten op dit forum, terwijl klanten op een reactie per mail zitten te wachten? vervolgens vraag je een persoon nogmaals te mailen en in het onderwerp Tweakers forum te zetten. Kan ik hieruit opmaken dat je zo'n persoon dan sneller helpt? Lijkt me niet helemaal netjes tegenover andere klanten dan.

Zie dit niet als een flame. Zoals ik al paar keer heb aangegeven ben ik best tevreden over Eweka, maar je klanten waarborgen de toekomst van je organisatie.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben wat aan het uploaden met mijn Astraweb-account (ff testen). Ongeveer een half uurtje geleden heb ik iets geupt, maar tot-op-heden zie ik het niet bij NZB4U en niet bij de SuperSearch (van NewsLeecher) staan. Kan het zijn dat een upload via Astraweb iets minder snel wordt verspreid dan een upload via UseNetServer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
pven schreef op woensdag 15 december 2004 @ 22:58:
Ik ben wat aan het uploaden met mijn Astraweb-account (ff testen). Ongeveer een half uurtje geleden heb ik iets geupt, maar tot-op-heden zie ik het niet bij NZB4U en niet bij de SuperSearch (van NewsLeecher) staan. Kan het zijn dat een upload via Astraweb iets minder snel wordt verspreid dan een upload via UseNetServer?
Niet dat ik weet, maar het duurt sowieso altijd even voordat het verspreid is natuurlijk... :)
Geen idee welke servers die indexsites gebruiken en hoeveel de searchdatabase zelf geupdate wordt... maar een uur maximaal kun je wel aannemen denk ik, heb ik met mijn astraweb-uplodas ook. Usenetserver nog nooit gebruikt om te uppen eigenlijk :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
XanderH schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:02:
[...]

Niet dat ik weet, maar het duurt sowieso altijd even voordat het verspreid is natuurlijk... :)
Geen idee welke servers die indexsites gebruiken en hoeveel de searchdatabase zelf geupdate wordt... maar een uur maximaal kun je wel aannemen denk ik, heb ik met mijn astraweb-uplodas ook. Usenetserver nog nooit gebruikt om te uppen eigenlijk :)
Als ik via UseNetServer upload, staat het meestal binnen 20 minuten op NZB4U en op de SuperSearch (andere index-sites gebruik ik niet). Ik kijk morgen weer of het er dan opstaat, het zal me benieuwen! (Het kan natuurlijk zijn dat ik iets verkeerd doe; U never know :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Usenetserver uploads zijn met UsenetJunkie vrijwel direct zichtbaar. Maar volgensmij gebruikt UsenetJunkie ook UNS als basis, dus heel raar is dat niet.

In princiepe kan het wel even duren. Op meerdere plaatsen in het transport tussen jou upload en de verspreiding over de servers is een tijdelijke cache aanwezig waar hij opgehouden kan worden. Als een van de partijen druk is, zal je bestand in deze cache blijven staan tot er wel weer capaciteit beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Tja, uploads naar astraweb zijn op astraweb ook direct zichtbaar... en ook vrijwel direct op die bekende oranje indexsite ;) (ik noem de naam maar niet meer :P), die gebruikt astraweb ook als server afaik...

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

heb nu 2maanden eweka. bevalt me op zich prima. het ophalen van headers gaat meestal vrij traag en heel soms juist super snel. maar normaal gesproken gebruik ik demon voor de headers. vandaag kom ik geheel niet op eweka. het kan zijn dat het komt door nood onderhoudt op bbned maar ik snap ut nie echt. ik vind het prepay per maand betalen van eweka wel verrekte handig. de compleet van eweka is ook super tenminste bij mij heb sinds dat ik eweka geen par files nodig gehad.

• Aikon
  • Niet online
Hmm, TweakNews lijkt er uit te liggen, of als je er op komt is het baggertraag. Op TweakDSL staat wel dat er een overbelasting aan zit te komen, maar dat zal niet zo plots zijn.
Toevallig wel precies vandaag m'n snelheidsverhoging van Chello gekregen :P

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
Hebben andere mensen met een astraweb account ook last van trage downloads?
Ik kom met geen mogelijkheid boven de 60kB/sec uit.

Ik heb de europese server geprobeerd, de pay-by-dowload en de gewone op verschillende poorten.

De news-pagina van astraweb loopt altijd een beetje achter dus die helpt ook niet veel.
Ik heb ze al gemaild maar ik wilde het hier ook even vragen. :)

Misschien is chello weer bezig? ;)

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

• Xander
ToniBraxton schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:37:
Hebben andere mensen met een astraweb account ook last van trage downloads?
Ik kom met geen mogelijkheid boven de 60kB/sec uit.

Ik heb de europese server geprobeerd, de pay-by-dowload en de gewone op verschillende poorten.

De news-pagina van astraweb loopt altijd een beetje achter dus die helpt ook niet veel.
Ik heb ze al gemaild maar ik wilde het hier ook even vragen. :)

Misschien is chello weer bezig? ;)
Ik trek mijn verbinding gewoon vol met 6 lijntjes @ news.astraweb.com hoor :) (4mbit)

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
XanderH schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:42:

Ik trek mijn verbinding gewoon vol met 6 lijntjes @ news.astraweb.com hoor :) (4mbit)
Shit....dat wilde ik eigenlijk niet horen :+ Nu moet ik dus weer aan het werk ;)

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

• BuckyBoy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 20:22
Ik wou hier even zeggen dat newshosting.com toch wel veel beter is dan de rest:
Ik haal makkelijk mijn max. snelheid van 400 KB/s.. per draadje haal ik 175 KB/s.. dus ik denk dat je met 4 draadjes best 700 KB/s kan halen. Retentie is 20 dagen, 99% completes.. ook nooit problemen gehad met de verbinding.
en dat voor slechts 150 dollar per jaar! :7
(wel een unlimited account nemen)

Verwijderd

Jongens ik ben op zoek naar een goede payserver maar dan eentje waarmee ik via paypall kan betalen of gewone bankpas. Want ik heb geen creditcard en om nou eentje aan te vragen alleen voor een payserver.....

• Xander
BuckyBoy schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:56:
Ik wou hier even zeggen dat newshosting.com toch wel veel beter is dan de rest:
Welke rest? Waar heb je het mee vergeleken?

Ik geloof best dat jij hardstikke tevreden bent met newshosting.com hoor :) Maar om nou zomaar te zeggen dat het "echt wel veel beter is dan de rest" kun je imo niet.
Newshosting hoort bij de beste providers, ja, maar ik denk persoonlijk toch dat giganews een stapje beter is :)
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:59:
Jongens ik ben op zoek naar een goede payserver maar dan eentje waarmee ik via paypall kan betalen of gewone bankpas. Want ik heb geen creditcard en om nou eentje aan te vragen alleen voor een payserver.....
Die vraag komt ook echt ieder uur voorbij he :P
Er zijn meerdere servers waarbij dit kan, kijk eens naar VirtualBox, TweakNews of Eweka (laatste weet ik niet zeker) :)

[ Voor 33% gewijzigd door Xander op 16-12-2004 20:02 ]

Verwijderd

Srry ik schrok ff van al die bladzijdes vandaar ;)

Ik zal ff kijken.

edit:// eweka ziet er goed uit. VirtualBox is veel te duur en de link van Tweaknews kon ik zo snel niet vinden. Maar ik kijk nog ff verder. Bedankt!

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 20:09 ]

• Xandrios
Overigens moet ik newshosting nageven dat ze wel goed bezig zijn om een aantal punten ja. Zie dit bijvoorbeeld:
The following ports allow you to force your packets out a particular connection of ours:

port(s): 8000 routing: Cogent (path1)
port(s): 9000 routing: BtN (path1)
Dat is wat ik noem "denken aan de klant" :)

Verwijderd

Trouwens retentietijd van 6 dagen vind ik wel genoeg. Maar hoe zit het met de files zelf, zijn ze vaak incomplete bij Eweka, heeft iemand hier ervaringen mee?

• Xander
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:03:
... en de link van Tweaknews kon ik zo snel niet vinden...
http://www.tweaknews.nl/
:P
Maar ik kijk nog ff verder. Bedankt!
Neem ook "al" deze pagina's eens door, staan soms vrij nuttige gebruikerservaringen op ;)

• BuckyBoy
XanderH schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:00:
Newshosting hoort bij de beste providers, ja, maar ik denk persoonlijk toch dat giganews een stapje beter is :)
giganews is ook veel duurder: 25 dollar per maand... en dat van die 50 dagen retentie, is dat echt waar??.. of is het in praktijk wel minder?.. bv de groep alt.binaries.nl heeft altijd een lagere retentie.. die 20 dagen retentie bij newshosting.com is het minimum voor alle groepen.

• Xandrios
50 dagen is het minimale bij Giganews :)

• Xander
BuckyBoy schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:16:
[...]

giganews is ook veel duurder: 25 dollar per maand... en dat van die 50 dagen retentie, is dat echt waar??.. of is het in praktijk wel minder?.. bv de groep alt.binaries.nl heeft altijd een lagere retentie.. die 20 dagen retentie bij newshosting.com is het minimum voor alle groepen.
Tja, het is duurder, je betaald ook wat voor "het beste"... al is dit natuurlijk een discutabel begrip...

Die 50 dagen is het minimum, in a.b.nl zijn op dit moment 16661420 headers, een retentie van meer dan 55 dagen.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 18:38
En zo hebben ''ze'' allemaal wel wat.
Ik ben inmiddels met mijn 4e usenetprovider bezig en het is 1 pot nat eigenlijk.
Multikabel zelf(eigen isp), DURF ik niet eens meer te gebruiken want dan gebeurd er gewoon echt niks.
Eweka, 2 maandjes aangekeken, in het begin redelijk tot goed daarna dramatisch slecht.
Usenetserver (UNS) nu een maand gehad, ook in het begin perfect daarna wekenlang problemen aldaar waardoor er of helemaal niks gebeurde of de snelheid liet (en laat nog steeds) te wensen over.
Tweaknews, nu 1 week in gebruik, dag 1 prima, 1200Kb/s .... kleine maar, meeste was incomplete, dagen daarna snelheden gehalveerd maar completeness was al beter, heden snelheden van 40Kb/s gemiddeld.. (ik heb een 10mbit verbinding)

p.s. Giganews paar uur accountje mogen ''lenen'' van iemand en dat roeleerd toch wel zwaar!

Mijn persoonlijke Ergo Conclusio rond het usenet is zoals eerder gevraagd: Goedkoop = Duurkoop.

Ik ga maar eens een Giganews accountje nemen, hopend van al het gezeik af te zijn en knappe snelheden te halen.

Verwijderd

wat was er mis met eweka dan?

• BuckyBoy
XanderH schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:20:
[...]

Tja, het is duurder, je betaald ook wat voor "het beste"... al is dit natuurlijk een discutabel begrip...

Die 50 dagen is het minimum, in a.b.nl zijn op dit moment 16661420 headers, een retentie van meer dan 55 dagen.
toch ben ik van mening dat een unlimited account bij newshosting.com voor 155 dollar per jaar een betere deal is.. voor mij is 20 dagen minimum retentie op alle groepen meer dan genoeg.

• BuckyBoy
die kleinere newsservers kan je volgens mij beter niet meer nemen. De grote jongens zoals newshosting.com en giganews leveren een veel betere service (meer retentie en meer GB's download) voor minder geld.
Ik heb ooit nog wel eens astraweb gehad.. die was wel goed enzo, maar newshosting is toch een stukkie beter :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door BuckyBoy op 17-12-2004 18:22 ]

Verwijderd

hallo hier mijn hulpverzoek.
ik kan mij niet aanmelden bij tweaknews.nl
de link wil niet openen.
ook niet nadat ik de firewall uitgezet heb HELP _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:43
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:07:
hallo hier mijn hulpverzoek.
ik kan mij niet aanmelden bij tweaknews.nl
de link wil niet openen.
ook niet nadat ik de firewall uitgezet heb HELP _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
popup blokker aanstaan?

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee die staat er bij mij niet op..... O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

BuckyBoy schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:49:
[...]

toch ben ik van mening dat een unlimited account bij newshosting.com voor 155 dollar per jaar een betere deal is.. voor mij is 20 dagen minimum retentie op alle groepen meer dan genoeg.
Tsja, zo ongeveer alle usenetproviders uit de VS worden via Above.net naar NL gerouted. En laat ik nou net snelheidsproblemen hebben met alles wat via Above.net gerouted wordt...

Lang leve Giganews' serverfarm in Amsterdam! :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 23:58

Zym0tiC

^_^

op dit moment ben ik wel erg tevreden over Eweka, ik haal wel niet altijd de volle snelheid wat mijn verbinding aan kan maar dde snelheid blijft wel goed stabiel. Verder heb ik ook gemerkt dat de retentie iets hoger is in de praktijk, waar ik een maand terug moeite had met 6dagen heb ik gister met een beetje moeite dingen van 11 dagen kunnen binnentrekken.
Nu is het overgrote deel nog goed binnengekomen maar een paar rars en alle pars staan nu op 99% in de queue gequeued 8)7
In totaal mis ik maar 300kB per bestand alleen nu wil newsleecher de rest niet binnentrekken, op zich niet zo erg als ik wist hoe ik de al gedownloade (incomplete) bestanden evengoed kan gebruiken.

Misschien dat ik een van deze dagen eens zijn tweaknews test account probeer, vind het alleen jammer dat x-pat uitstaat. Dat is vooral handig als mensen vergeten een nzbtje te posten. Maar proberen kan altijd :)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

XanderH schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:00:
[...]

Welke rest? Waar heb je het mee vergeleken?

Ik geloof best dat jij hardstikke tevreden bent met newshosting.com hoor :) Maar om nou zomaar te zeggen dat het "echt wel veel beter is dan de rest" kun je imo niet.
Goed, ik heb dus ook sinds een tijdje newshosting. IDEAAL als ik dus eerlijk mag zijn. Maar waar ik benieuwd naar ben is het betere van Giganews tov Newshosting. Het enige van Giganews wat ik zo kan zien dat anders is dan Newshosting (of ik kijk compleet iets over het hoofd), is dat Giganews een tikkie duurder is.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

beerns schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:42:
[...]

Goed, ik heb dus ook sinds een tijdje newshosting. IDEAAL als ik dus eerlijk mag zijn. Maar waar ik benieuwd naar ben is het betere van Giganews tov Newshosting. Het enige van Giganews wat ik zo kan zien dat anders is dan Newshosting (of ik kijk compleet iets over het hoofd), is dat Giganews een tikkie duurder is.
Giganews heeft 2 voordelen, de retentie is 50 dagen of meer en ze hebben een newsserver hier in Nederland staan dus bijna iedereen heeft een goede verbinding. Het grooste nadeel is idd de prijs de kosten zijn 25 dollar per maand (300 dollar per jaar) tegen over 155 dollar per jaar vor Newshosting en 160 dollar per jaar Usenetserver.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuckyBoy
Wildfire schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 08:59:
[...]

Tsja, zo ongeveer alle usenetproviders uit de VS worden via Above.net naar NL gerouted. En laat ik nou net snelheidsproblemen hebben met alles wat via Above.net gerouted wordt...

Lang leve Giganews' serverfarm in Amsterdam! :P
ik hoorde dat je bij newshosting ook een andere poort kan kiezen, die dat probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuckyBoy
beerns schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:42:
[...]

giganews heeft 50 dagen retentie!.. daar betaal je extra voor.. maar voor mij is 20-30 dagen bij newshosting wel genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuckyBoy
we_are_borg schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:50:
[...]

Giganews heeft 2 voordelen, de retentie is 50 dagen of meer en ze hebben een newsserver hier in Nederland staan dus bijna iedereen heeft een goede verbinding. Het grooste nadeel is idd de prijs de kosten zijn 25 dollar per maand (300 dollar per jaar) tegen over 155 dollar per jaar vor Newshosting en 160 dollar per jaar Usenetserver.
usenetserver kun je niet vergelijken met newshosting denk ik.. de laatste keer dat ik bij usenetserver was (een jaar geleden), hadden ze maar 3 dagen retentie.. pfff.. :'(
hoeveel dagen is dat nu eigenlijk bij usenetserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
BuckyBoy, zou je ajb wel de [edit]-functie willen gebruiken? Het is niet de bedoeling dat je meerdere posts van jezelf onder elkaar plaatst :)

Usenetserver is tegenwoordig ook 20 dagen retentie overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat is niet het minimun hoor, ik denk dat 15 dagen realistischer is. Tot 15 dagen oud kan ik namelijk alles binnenhalen, maar als het over die datum heen gaat, staat het er vaak wel, maar dan soms wel incompleet

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BuckyBoy schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:07:
[...]
giganews heeft 50 dagen retentie!.. daar betaal je extra voor.. maar voor mij is 20-30 dagen bij newshosting wel genoeg
Ik heb dus al een paar maanden newshosting en ik heb tijdens die periode ook nog een maandje giganews gehad om wat fills te halen. Uiteindelijk werd een 10GB accountje een unlimited accountje voor een maand :o
Wat me dus opviel was dat giganews mijn downloadlijntje (2mbit) met één thread voltrok, terwijl newshosting minimaal twee lijntjes nodig had. De snelheid bij newshosting schommelt meer, maar iha haalde ik tussen 125 en 175KB/s met één lijntje. Afgelopen week had ik eigenlijk voor het eerst serieuze problemen, namelijk 40-50KB/s met een lijntje :| Mijn traceroute leek de ene dag niet in orde, de andere dag wel maar veranderen van poort hielp niet echt. Uploaden ging afgelopen week ook niet bepaald lekker, maar hier heeft het veranderen van poort wel geholpen hoewel de snelheid nog steeds niet was wat het zijn moest. Sinds twee dagen echter lijkt alles weer in orde :)
Ennuh, 50 dagen retentie was toch wel erg lekker hoor :P 23 dagen zijn sneller voorbij dan je denkt, maar 25$ en 15$ vind ik toch wel een aardig verschil. Als ik ooit een betere verbinding mocht krijgen, zou een giganews accountje wel weer interessant voor me worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit bij multikabel dus ik wordt zowat gedwongen om een payserver te nemen. Eerst Eweka geprobeert wat een ramp was, in het begin ging het goed en daarna bergafwaarts.
Nu zit ik al bijna 3 maanden bij Virtualbox en ik ben zeer tevreden.
Overdag en 's ochtends haal ik meestal de volle snelheid die mijn inet abbo aan kan (700 kb/s). Maar 's avonds als het druk is wil de snelheid wel eens zakken tot 350~400 kb/s.
Compleetheid is verder zeer goed en de retentie ook, alleen klopt de retentie van 18 dagen niet echt, in praktijk komt het neer op 14 dagen, alles ouder dan 14 dagen is incompleet en niet meer te downloaden.
Ik haal per maand ongeveer 150~200gb binnen en heb nog geen klacht van Virtualbox en Multikabel gehoord.
Virtualbox is misschien wel prijzig voor de diensten die ze leveren, maar voor de personen die geen cc hebben is het de ideale oplossing.

/me start newsbin weer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
ben al een paar dagen de snelheid van tweaknews aan het in de gaten houden, vorige week en daar voor zat ik continu op 500kB/s maar de laatste dagen moet ik blij zijn als ik 100-200kB/s haal.. Zie nergens dat ze problemen hebben, meer mensen hier last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Afgelopen weken was top, gister was het bout. 3 Uur geleden was het top, toen weer ff bout, en nu weer top.
Dus ja, ik volg ze ook niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb naast newszilla wat bij m'n adsl abo zit ook nog een payservertje bij www.virtualbox.nl . Werkt over het algemeen erg goed, en de compleetheid is echt tegen de 99,99% aan ongeveer. Retentie is in sommige groepen erg hoog, tegen de 30 dagen aan hier en daar.

Wanneer m'n GB's bij virtualbox op zijn ga ik eens buzzardnews proberen, die zijn sowieso al goedkoper en daar komt de huidige euro/dollar koers nog eens bij. Ze accepteren paypal, dus ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuckyBoy
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:38:
[...]
Wat me dus opviel was dat giganews mijn downloadlijntje (2mbit) met één thread voltrok, terwijl newshosting minimaal twee lijntjes nodig had. De snelheid bij newshosting schommelt meer, maar iha haalde ik tussen 125 en 175KB/s met één lijntje. Afgelopen week had ik eigenlijk voor het eerst serieuze problemen, namelijk 40-50KB/s met een lijntje :| Mijn traceroute leek de ene dag niet in orde, de andere dag wel maar veranderen van poort hielp niet echt. Uploaden ging afgelopen week ook niet bepaald lekker, maar hier heeft het veranderen van poort wel geholpen hoewel de snelheid nog steeds niet was wat het zijn moest. Sinds twee dagen echter lijkt alles weer in orde :)
vreemd.. ik heb zelf nooit problemen gehad bij newshosting.
Ennuh, 50 dagen retentie was toch wel erg lekker hoor :P 23 dagen zijn sneller voorbij dan je denkt, maar 25$ en 15$ vind ik toch wel een aardig verschil. Als ik ooit een betere verbinding mocht krijgen, zou een giganews accountje wel weer interessant voor me worden :)
50 dagen is inderdaad wel aantrekkelijk :) ..ik denk dat mijn volgende accountje ook bij giganews zal zijn. (als ik weer eens teveel geld over heb :7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:44
Iemand hier nog meer geen verbinding meer met TweakNews....??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
TimmyUt schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 02:19:
Iemand hier nog meer geen verbinding meer met TweakNews....??? :?
Zou best kunnen dat ze eventjes problemen hebben, probeer het straks nog eens? Is waarschijnlijk iets kleins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Als ik via Astraweb een NZB wil posten naar drie groepen, volgt er een foutmelding van een-of-ander spamfilter van Astraweb ... :?

En nu mag het wel. Drie keer hetzelfde bestand posten binnen een minuut, vinden ze bij Astraweb dus spam. :z

[ Voor 31% gewijzigd door pven op 18-12-2004 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Of ze vinden cross-posten naar teveel groepen niet zo leuk. ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
XanderH schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 02:21:
[...]

Zou best kunnen dat ze eventjes problemen hebben, probeer het straks nog eens? Is waarschijnlijk iets kleins...
Nou ik heb wel verbinding, maar de snelheid is de laatste dagen echt bagger^2, veel files die ik opnieuw moet downloaden. Nee niet echt fijn de laatste dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
'k kan niet echt zeggen dat de snelheid bagger is op dit moment, ik trek met 2 threads ruim 450KB/sec. Maar er zijn wat problemen (geweest?) die inderdaad de snelheid beinvloed hebben. Maar ze zijn er ook druk mee bezig de afgelopen tijd, om het asap te fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Momenteel met header download van af tweakdsl news zit ik op 450 kB/s en dat is dus 1 thread, niet erg langzaam denk ik ;)

Ze zijn er inderdaad mee bezig, vanacht lag hij er achter weg en vanmiddag ook al een hapering.
Zulke onderbrekingen en dan vooral die kleine duiden vaak op werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
NLsandman schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 15:51:
Momenteel met header download van af tweakdsl news zit ik op 450 kB/s en dat is dus 1 thread, niet erg langzaam denk ik ;)

Ze zijn er inderdaad mee bezig, vanacht lag hij er achter weg en vanmiddag ook al een hapering.
Zulke onderbrekingen en dan vooral die kleine duiden vaak op werkzaamheden.
Hmm raar dat jullie er dan geen last van hebben, ik haal gewoon de hele dag al 50kb.. soms een keer 100, en al helemaal niet constant.. zoals het was.
Net een tracert gedaan, die was hartstikke goed, dus verbinding naar tweaknews is goed.
Begin bijna te denken dat ik af geknepen wordt..

Kan ik op 1 of andere manier testen..

[ Voor 3% gewijzigd door Tito129 op 18-12-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 13:34:
'k kan niet echt zeggen dat de snelheid bagger is op dit moment, ik trek met 2 threads ruim 450KB/sec. Maar er zijn wat problemen (geweest?) die inderdaad de snelheid beinvloed hebben. Maar ze zijn er ook druk mee bezig de afgelopen tijd, om het asap te fixen :)
Je zei laatst dat je niets te maken hebt met Tweaknews, hoe weet je dan dat ze er zo druk mee bezig zijn?

Headers downloaden gaat altijd met 140KB/sec hier van TweakNews, en downloaden gewoon tegen m'n max aan van 512KB/sec. Heel vreemd.

Sowieso snap ik die headers niet echt, waarom duurt het zo lang? Ben nu a.b.nl aan het updaten, al 6 minuten ofzo, dat zou zo'n 40MB dataverkeer hebben gegenereert, maar slechts een file van 14MB in Newsleecher. Schiet niet erg op, aangezien ik 3,4miljoen headers moet ophalen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hoeft niet per se alle headers te downloaden hoor. Je kan ook het aantal op te halen headers instellen. Ik reken meestal ongeveer het aantal headers/dag uit voor een bepaalde groep en stel dan in dat ie ze alleen van de laatste 5~7 dagen ophaalt. ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Aikon schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:07:
[...]

Je zei laatst dat je niets te maken hebt met Tweaknews, hoe weet je dan dat ze er zo druk mee bezig zijn?
Omdat ik de TweakDSL thread goed bijlees elke dag. Daar wordt vaak iets meer info gegeven :)

Overigens lijkt het zo te zijn dat er inderdaad een scheiding vormt: Sommigen kunnen nouwlijks iets doen, anderen hebben de volledige snelheid.

[ Voor 19% gewijzigd door Xandrios op 18-12-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
  • Laatst online: 12-09 23:42
Tot gisteren ging alles lekker snel maar sinds vannacht kan ik geen verbinding meer krijgen met Tweaknews zijn ze soms bezig met werkzaamheden aan de server ofzo ????

[ Voor 22% gewijzigd door Dragons op 18-12-2004 17:56 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Toevallig vandaag me proefabo op tweaknews binnengekregen, kan ik geen verbinding maken..

Een goed begin ..... ;)

Afijn we wachten het even af :)
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 18:23:
[...]

Probeer 217.19.17.181 eens, die doet het wel. Volgens mij is news.tweakdsl.nl gewoon een (brakke) load balancer die je naar een van de 2 andere niet werkende readers doorstuurt.

Overigens zie ik nog headers van 6 december. Alleen tot 10 december ontbreken nogal wat bodies van berichten waar wel headers van aanwezig zijn.

Er komen nu ook weer heel langzaam headers bij van gisteren en ook een paar van donderdag. Maar hopen dat het weer helemaal aangevuld wordt... Met de snelheid waarmee ze er nu erbij komen zal dat alleen nooit gebeuren, want er wordt meer nieuw gepost dan er headers bij komen.
Geweldig, hij doet het hier met bovenstaande ip :)

[ Voor 73% gewijzigd door neographikal op 18-12-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
heb vandaag ook de aanvraag brief gehad en kan dus ook mooi nie connecten, ook niet met dat ip dat er staat dus begint al heerlijk. En ik zie in vorige posts al precies wat ik vreesde wat er met tweaknews zou gebeuren. Net zo langzaam als multikabel :(

mja, maar er komen alleen maar meer mensen natuurlijk, en dan krijg het bekende "eweka" effect zullen we maar zeggen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Pollore op 18-12-2004 23:06 ]

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik neem aan dat je begrijpt dat dit een tijdelijke storing is, en niet zoals bij mulikabel, altijd traag? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag wat een beetje offtopic is..
Ik zit hier in Casema kabel gebied, een nieuw netwerk wat goed werkt.
Je kan of Wanadoo of Casema nemen

Wanadoo is Euronet newsserver
Dit werkt niet lekker en is traag, ik kom met 3 threads niet boven de 35KB
Wat zou dit moeten zijn, 15KB per thread of zo ??

En Casema dan, die lijkt interresant. Als ik die trace is het giganews europe.
Ze claimen geen datalimiet... welke snelheid kan je hier halen op de newsserver ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Giganews unlimited schijnt niet echt unlimited te zijn. Las eens in een NG dat iemand capped werd nadat hij 300~500GB in 10 dagen verstouwt had. Toen hij daarop een mailtje sturen over hoe of wat, kreeg hij een mail terug dat hij z'n geld terug zou krijgen en afgesloten zou worden van Giganews. Ook niet helemaal lekker dus. Tenzij je niet zoveel data verstouwt natuurlijk. Zelf push ik zo'n 250~420GB per maand via NewsHosting. :)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Blisterin_Bull schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:02:
Giganews unlimited schijnt niet echt unlimited te zijn. Las eens in een NG dat iemand capped werd nadat hij 300~500GB in 10 dagen verstouwt had. Toen hij daarop een mailtje sturen over hoe of wat, kreeg hij een mail terug dat hij z'n geld terug zou krijgen en afgesloten zou worden van Giganews. Ook niet helemaal lekker dus. Tenzij je niet zoveel data verstouwt natuurlijk. Zelf push ik zo'n 250~420GB per maand via NewsHosting. :)
Welke ISP heb je, die zulke hoeveelheden dataverkeer accepteert?
Je bent zeker professioneel bakker of niet?

Workstation

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !