Betaalde newsservers met binaries [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.116 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-07 14:07
Waarom wil je met 2 ip adressen connecten? Je kan ook gewoon even een SSH tunneltje bouwen tussen je netwerken. denk dat het een NNTP provider erom gaat dat je niet via meerdere aansluitingen bandbreedte op 1 naam zit te verbruiken dus als je niet tergelijkertijd connect lijkt me het geen probleem. Hoe zou het anders met DHCP werken?

Heb zelf sinds zaterdag giganews unlimited. net even gekeken. 44G DL tot nu toe, alles full speed. werkt perfect!

Vraag me overigens wel af wat er gaat gebeuren met de newsservers op het moment dat KPN upgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-07 16:13
Phoolie schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:16:
[...]
Dat zou wel eens kunnen ja, want eerst werkte het wel & nu weet niet, dan krijg ik gewoon de melding dat de server het niet kan 8)7 |:(
Ik bedenk me net ineens dat ik toen ook nog wanadoo er in had staan als server, heeft die natuurlijk gezocht, en vanaf dat ik wanadoo op pauze had staan kon ik niks meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
pipo de C schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:45:
Waarom wil je met 2 ip adressen connecten? Je kan ook gewoon even een SSH tunneltje bouwen tussen je netwerken. denk dat het een NNTP provider erom gaat dat je niet via meerdere aansluitingen bandbreedte op 1 naam zit te verbruiken dus als je niet tergelijkertijd connect lijkt me het geen probleem. Hoe zou het anders met DHCP werken?

Heb zelf sinds zaterdag giganews unlimited. net even gekeken. 44G DL tot nu toe, alles full speed. werkt perfect!

Vraag me overigens wel af wat er gaat gebeuren met de newsservers op het moment dat KPN upgrade...
Heb je misschien een howto'tje om een tunnel te bouwen?

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13
Een tunnel bouwen voor dit soort dingen is gewoon misbruik in princiepe: Bij deze dus ook de vraag om dat niet hier te bespreken.

Overigens helpt zo'n tunnel niets; Je zult dan als 2e persoon maximaal de uploadsnelheid van de andere persoon kunnnen halen. Dat is in het beste geval mischien 75KB/sec...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Xandrios schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:00:
Een tunnel bouwen voor dit soort dingen is gewoon misbruik in princiepe: Bij deze dus ook de vraag om dat niet hier te bespreken.

Overigens helpt zo'n tunnel niets; Je zult dan als 2e persoon maximaal de uploadsnelheid van de andere persoon kunnnen halen. Dat is in het beste geval mischien 75KB/sec...
Het gaat mij er niet om dat ik met meerdere mensen in kan loggen, dat zou ik nooit doen om verscheidene redenen. Vond het alleen wel interessant om te weten omdat je als enige gebruiker met meerdere internetverbindingen alsnog vaak aangemerkt wordt als abuser, ondanks het feit dat je dus niet eens met iemand anders je account deelt.

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:43
zover ik weet, en mijn ervaring met giganews is dat het niet uitmaakt vanaf welk ip je connect, al log je met 3 ip's tegelijk in, ze gaan er een probleem van maken als jij van verschillende i'p's dezelfde files download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 00:33

Jive

MooMooMastah

Is hier al vaak genoeg gezegd, als je met een unlimited account vanaf 2 ip-adressen tegelijk gaat leechen, is vragen om gekicked te worden. Tis namelijk een Violation van de TOS.
Reden om per direct zonder restitutie afgesloten te worden.

Ook bij UNS zijn er mensen voor gekicked.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 18:46
Mooi overzicht. Misschien een idee om bij de tabel te vermelden waarvoor de score staat en hoe die is berekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:02
Welke NewsLeecher gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb altijd GrabIt gebruikt maar die werkt niet meer naar behoren iemand misschien tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:38
Razer schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:43:
Welke NewsLeecher gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb altijd GrabIt gebruikt maar die werkt niet meer naar behoren iemand misschien tips?
Welke NewsLeecher ik gebruik? Uh NewsLeecher :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Razer schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:43:
Wat is er in godsnaam mis met Grabit? Ik heb ze zo'n beetje allemaal wel geprobeerd en bleef bij Grabit hangen vanwege de simpele interface en het gemakkelijke gebruik. Sinds de nieuwe versie zit zoeken en NZB ondersteuning erin en heb sindsdien niet 1 keer meer headers hoeven te downloaden :Y) .

Maar ik houdt je natuurlijk niet tegen om wat anders te proberen, wil alleen weten wat je dan slecht vindt aan Grabit (en kan ik kijken of dit wel klopt... ;) ).

[ Voor 3% gewijzigd door Dukey op 18-01-2005 19:54 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 21:02
Nou krijg de laatste tijd constant errors met rare tekens, en en dan decode hij de berichten niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Razer schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:57:
Nou krijg de laatste tijd constant errors met rare tekens, en en dan decode hij de berichten niet meer :(
Ik heb hetzelfde soms, maar dat ligt aan m'n ISP nieuwsserver aangezien ik het bij m'n Astraweb abbo niet heb. Als je het aantal connecties ietsie lager zet (bijv van 3 naar 2) en dan gewoon opnieuw doet (retry automatisch aanzetten kan ook) krijg je ze wel binnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dukey op 18-01-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Djoekie schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:54:
[...]

Wat is er in godsnaam mis met Grabit? Ik heb ze zo'n beetje allemaal wel geprobeerd en bleef bij Grabit hangen vanwege de simpele interface en het gemakkelijke gebruik. Sinds de nieuwe versie zit zoeken en NZB ondersteuning erin en heb sindsdien niet 1 keer meer headers hoeven te downloaden :Y) .

Maar ik houdt je natuurlijk niet tegen om wat anders te proberen, wil alleen weten wat je dan slecht vindt aan Grabit (en kan ik kijken of dit wel klopt... ;) ).
Het ondersteunen van meerdere newsservers, zo heb ik nova van planet voor de snelheid en eweka voor net die laatste parts van een file, dus voor de compleetheid, bij grabit is het de hele file van nova of van eweka, erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Symsonic schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:04:
[...]

Het ondersteunen van meerdere newsservers, zo heb ik nova van planet voor de snelheid en eweka voor net die laatste parts van een file, dus voor de compleetheid, bij grabit is het de hele file van nova of van eweka, erg irritant.
Hij ondersteund wel meerdere servers maar idd niet voor het compleet krijgen van 1 file. Je kunt natuurlijk wel proberen dezelfde file te pakken van een andere server met de kans dat ie wel compleet is.

Maar Ik vindt het verder absoluut geen probleem aangezien ik bij Astraweb zeer weinig incomplete files heb en PAR files helpen natuurlijk ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50662

18-1-2005 22:54:08 Unable to connect / authenticate server: NNTP1 (205 Closing connection - goodbye).

Laatste tijd kan ie op UNS heel slecht connecten. Komt dat door de servers die ik gebruik? Of is het over het algemeen gewoon bagger de laatste tijd?

Waar kan ik trouwens een lijstje vinden met server die ik kan gebruiken. Bij UNS geven ze er maar een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:43
Razer schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:57:
Dat schijnt een bekende bug te zijn. Bij mij werkt alleen afsluiten en grabit opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Laatst online: 29-06 15:48
Anoniem: 50662 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:03:
18-1-2005 22:54:08 Unable to connect / authenticate server: NNTP1 (205 Closing connection - goodbye).

Laatste tijd kan ie op UNS heel slecht connecten. Komt dat door de servers die ik gebruik? Of is het over het algemeen gewoon bagger de laatste tijd?

Waar kan ik trouwens een lijstje vinden met server die ik kan gebruiken. Bij UNS geven ze er maar een.
nntp1.usenetserver.com
nntp2.usenetserver.com
nntp3.usenetserver.com
news.usenetserver.com

laatste tijd heb ik ook wat connectieproblemen, maar de snelheid is verder toppie, 600-750KB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

news.usenetserver.com = nntp1.usenetserver.com = 63.223.5.246, 63.223.5.251, 63.223.5.254
63.223.5.251 = nntp3.usenetserver.com
63.223.5.246 = my.usenetserver.com
63.223.5.254 = news.usenetserver.com

Dus als je random alledrie wilt gebruiken pak je news.uns.com , als je wilt specificeren, pak je de 3 ip-adressen.
Als je gaat combineren ga je tegen connection-limits en andere grappen aanlopen.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-07 14:07
Xandrios schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:00:

Ik bedoelde een tunnel naar huis om je downloads in de gaten te houden en door te laten lopen. Werk zelf ook met SSH, werkt prima en is trouwens ook niet illegaal o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Heb nu een maandje Eweka & die bevalt me qau compleetheid van de bestanden prima, alleen de snelheid vind ik minder dan van tweaknews. Zijn er mensen met Eweka die dit ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87541

Phoolie schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 10:34:
Heb nu een maandje Eweka & die bevalt me qau compleetheid van de bestanden prima, alleen de snelheid vind ik minder dan van tweaknews. Zijn er mensen met Eweka die dit ook hebben?
Hoeveel KB per seconde haal je dan?

* Anoniem: 87541 heeft zojuist eweka besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:03

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb ook Eweka sinds een week. Ik haal gewoon de maximale snelheid van mijn verbinding (230KB/s) Bevalt op zich goed, alleen ik kan nu geen connectie maken?
Meer mensen hier last van?

Lama, hij doet t alweer.... :+

[ Voor 32% gewijzigd door SayWhatAgain! op 21-01-2005 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-07 16:16
Zoals ik :S
Jive schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:34:
Is hier al vaak genoeg gezegd, als je met een unlimited account vanaf 2 ip-adressen tegelijk gaat leechen, is vragen om gekicked te worden. Tis namelijk een Violation van de TOS.
Reden om per direct zonder restitutie afgesloten te worden.

Ook bij UNS zijn er mensen voor gekicked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:48
Ik heb nu mijn usenetaccount opgezegd, had alleen al de 14de betaalt voor de volgende drie maanden :(

Maar dat maakt niet zoveel uit, omdat het maar een eurotje of 30 is (lage dollar) :P

Waarschijnlijk ga ik na mijn usenetaccount bij giganews :) Nu ik ook de snelste adsl van de kpn krijg is het ook wel een vereiste om bij een qualitatieve goede service te zitten, die jou ook altijd goede snelheden kan garanderen. Hierbij ontbreekt het bij usenet en dan zwijg ik nog over de andere storingen.

Het is verder wel jammer, want in het begin was usenet altijd toppie, maar het is nu echt een zooitje. Ik denk dat er zo een week aan data fucked is daar. Nog nooit zoveel incomplete dvd's binnen gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpim
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
Ja, klopt het is echt waardeloos daar.
Ik heb dan nog zo'n reseller er tussen zitten. Virtualbox.nl
Nou neem daar maar geen account, je wordt gewoon genaaid, zo even plat gezegd.
Halen ook alle data van de usenetserver af. Laatste tijd veel incompleet, waardeloze snelheiden, vaak niet kunnen connecten. Maar het ergste is. Ze verwaarlozen de klanten. Ze vinden het wel prima. Ze zijn al 3 maanden bezig met een andere leverancier en ze zeggen ook al een maand bezig te zijn met nieuwe klanten over te zetten bij de andere leverancier. Nou ik geloof er geen bal van en vele andere ook niet. Lees meer op het forum van http://www.virtualbox.nl/forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
tweakerpim schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:48:
Ja, klopt het is echt waardeloos daar.
Ik heb dan nog zo'n reseller er tussen zitten. Virtualbox.nl
Nou neem daar maar geen account, je wordt gewoon genaaid, zo even plat gezegd.
Halen ook alle data van de usenetserver af. Laatste tijd veel incompleet, waardeloze snelheiden, vaak niet kunnen connecten. Maar het ergste is. Ze verwaarlozen de klanten. Ze vinden het wel prima. Ze zijn al 3 maanden bezig met een andere leverancier en ze zeggen ook al een maand bezig te zijn met nieuwe klanten over te zetten bij de andere leverancier. Nou ik geloof er geen bal van en vele andere ook niet. Lees meer op het forum van http://www.virtualbox.nl/forum
Er is dus maar 1 goede en dat is giganews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpim
  • Laatst online: 04-06-2024
PacinoAllstars schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:15:
[...]

Er is dus maar 1 goede en dat is giganews?
Tjsa, dat weet ik niet. Denk het wel. Maar voorlopig zit ik nog tot maart met dit $#$@&*# account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Uploaden via AstraWeb lukt me momenteel niet. Meer mensen met dit probleem?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Laatst online: 26-11-2021
Bij mij ligt Usenetserver de hele dag er al uit .... :(
En bij een vriend van me hier in de buurt ook al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Reignman schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:21:
Bij mij ligt Usenetserver de hele dag er al uit .... :(
En bij een vriend van me hier in de buurt ook al...
Gebruik je de 3 afzonderlijke IP's om erin te proberen komen ?

Anders kan het zijn dat de routering van je provider het probleem is, omdat ze over de routes lopen die er momenteel uitliggen ?
January 21st, 2005 03:10 AM
Two of our upstream providers, Above.net and Wvfiber, had simultaneous outages reducing our bandwidth capacity by 50%. This will cause slow speeds and time outs for many users. We hope this will be resolved within an hour or two.
Thanks,Engineering

January 22nd, 2005 10:54 AM
Customers are seeing 'connection refused' errors and slow speeds at this time. Our engineers are working to get all the new hardware that has been installed over the past week configured and into production. We apologize for the inconvenience, during this upgrade.

Thank you,UNS Support

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
UNS lag er bij mij niet uit, maar het is wel tergend traag. Upload via UNS gaat overigens wel goed (op 40kb per seconde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Jive schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:53:
[...]

Gebruik je de 3 afzonderlijke IP's om erin te proberen komen ?

Anders kan het zijn dat de routering van je provider het probleem is, omdat ze over de routes lopen die er momenteel uitliggen ?

[...]
Ik gebruik gewoon news.usenetserver.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Anoniem: 87541 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 10:37:
[...]

Hoeveel KB per seconde haal je dan?

* Phoolie heeft zojuist eweka besteld..
Tussen de 200 & 300, maar als ik kijk naar de compleetheid dan mag ik toch niet klagen, heb nu al aardig wat binnen geslurpt waar ik niet eens par bestanden voor nodig had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
UNS deed gister raar ben nu 2 weken lid, wel tevreden over snelheid (heb adsl basic en download altijd full speed). Veel problemen met inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 20:50

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ben sinds kort ook met Usenet begonnen. Heb samen met een vriend gekozen voor Eweka. We gebruiken allebei 2 connecties en dat gaat prima.
Overdag trek ik mijn verbinding dicht, 's avonds is het wat minder maar ach.

En zo kost het maar 3,75 per maand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Heb nu een giganews accountje ik wacht nog op de bevestigings email :)

Had 3 maanden uns gehad en alleen maar storingen :( Als het werkte deed die het wel goed, maar het probleem was dat die bijna nooit werkte 8)7

Ben benieuwd of dat heilige giganews goed is. Kan in iedergeval nog van me uns account gebruik maken t/m april lmao

EDIT mail is binnen dat word leuk...

[ Voor 6% gewijzigd door PacinoAllstars op 24-01-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129625

Giganews is de beste usenet provider die ik ken. Dus goeie keus. Jammer dat ik er niet meer bij zit, maar bij UNS :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Krijg je bij UNS eigenlijk restitutie? Ik vind het nogal raar dat een betaalde dienst continue problemen heeft. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 21:19

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zit ook bij UNS, al 7 maanden ofzo en ik moet zeggen dat dit pas de allereerste keer is dat ik door storingen bij hun een film niet kan binnenhalen. In november/december hadden ze conneciteproblemen, maar niet zoveel dat ik niet m'n dingetjes kon downloaden. Dit is wel erg klote, het zou relaxed zijn als ze alsnog konden synchroniseren met een andere news-server, want er is gewoon een hoop data weg.

Overigens stap ik vanaf maart over op Casema, ik ben heel erg benieuwd hoe hun server is. news.casema.nl is namelijk europe.isp.giganews.com, dus ik ben erg erg benieuwd!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 16:45
Ik gebruik al een aantal maanden usenetserver icm met newszilla. Ik heb in die tijd nog nooit een film niet binnengekregen met deze combo. Af en toe ligt usenet er wel eens uit maar dit is maar zelden. Snelheid eigenlijk ook bijna nooit om over te klagen. Krijg mijn 2,2 mbit lijntje eigenlijk altijd wel vol. Zo erg zelfs dat je niet meer fatsoenlijk kan surfen >:)

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
JvS schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:35:
Overigens stap ik vanaf maart over op Casema, ik ben heel erg benieuwd hoe hun server is. news.casema.nl is namelijk europe.isp.giganews.com, dus ik ben erg erg benieuwd!
Ik zit ook al 'n tijdje op giganews, en het zal je zeker niet gaan tegenvallen ;)

Wat ik me wel afvraag, is of je met Casema echt ongelimiteerd gebruik mag maken van die giganews server? Aangezien giganews niet de goedkoopste is...kan ik me voorstellen dat dat op een of andere manier gelimiteerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Xandrios schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:59:
[...]

Ik zit ook al 'n tijdje op giganews, en het zal je zeker niet gaan tegenvallen ;)

Wat ik me wel afvraag, is of je met Casema echt ongelimiteerd gebruik mag maken van die giganews server? Aangezien giganews niet de goedkoopste is...kan ik me voorstellen dat dat op een of andere manier gelimiteerd is?
Xandrios, ik geloof, maar dit weet ik niet zeker dat de server op 350KB/sec gecapped is.

Wat overigfens nog steeds RUIM voldoende is voor het gros v/d mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
[...]

Inderdaad man. Wat roeleerd dat giganews zeg. En profesioneel en die retentie is helemaal super. Kan eindelijk de missing delen van me dvd's ophalen van de afgelopen week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50662

UNS doet het al heel de dag verdomme niet :(

ellende,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 21:19

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

je kan er met max 2mbit van downloaden, maar dat boeit niet, want we krijgen een 2mbit verbinding. En andere limieten zal ik niet zo snel tegenaan lopen denk ik, ik download met moeite 50Gbyte / maand (en dat is al een uitzondering!).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Na 10 maanden toch maar opgezegd.
In december al besloten tijdens het grote outage-drama en above-net-ongein om over te stappen als het weer zo uit de klauw loopt bij UNS.

Opzeg-email gestuurd, en account genomen bij NewsHosting.com .... binnen 30sec mail met password binnen, 30sec later password gewijzigd en client ingesteld.

Weliswaar nu nog niet strak de 800KB/s die ik bij UNS had, maar wel die film waarvan bij UNS de laatste 30files miste.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 50662 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:14:
UNS doet het al heel de dag verdomme niet :(

ellende,...
Ik heb echt nergens last van; mijn download schommelt heel de dag al rond de 1,8Mbit (op een 2,2Mbit lijntje). :?

Een tijdje terug zat ik eraan te denken om naar NewsHosting over te stappen, maar de laatste paar weken ben ik eigenlijk best weer tevreden over UseNetServer. Ik weet niet wat de retentie van NH tegenwoordig doet; bij UNS heb ik de laatste tijd al een paar keer een-en-ander gedownload wat er 22 dagen terug op was gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Laatst online: 15:18

TheFruitNerd

iets met fruit

dennisvz schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:47:
[...]

Jup, de laatste tijd is het soms echt huilen, de snelheid en brakheid van de HCCnet-nieuwsserver. Ik zit erover te denken om een payserver (Eweka wellicht) te nemen, zeker omdat HCCnet nergens op hun site melding maakt van deze problemen.
Omdat HCCNet zo dramatisch slecht was met hun nieuwsserver, heb ik een abo genomen bij Eweka. Tot mijn grote verbazing maakt HCCNet sinds een week of wat een of andere inhaalslag ofzo. Ik download headers op meer dan 200kb/s en de retentie lijkt ook wel opgeschroefd te zijn. De compleetheid is nog steeds niet even ok, maar ook dat lijkt steeds beter te gaan. Eweka mag dan wel compleet zijn en meer groepen hebben, maar HCCNet is heel veel sneller met de headers. En dat is een positieve afwisseling :)

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
JvS schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:01:
[...]

je kan er met max 2mbit van downloaden,
Waar heb je dat vandaan dan, want Casema zelf beweert dat je gewoon je Maximale snelheid kan halen, tenminste bij de 2 duurste abbonementen. Ik moet helaas nog tot 1 Augustus wachten :'(
Maar goed, tot die tijd maar even redden met Eweka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb nu in newsleecher 3 servers staan.

In deze volgorde :

Eweka (betaald abbo)
Tweakdsl ( try out abbo)
Newszilla

Ik heb newszilla op paused staan, en tweak dsl en eweka downloaden nu in totaal met 8 threads.
Is dit verstandig? Dus van beide servers bestanden trekken? Ze downloaden allemaal het zelfde volgens het overzicht, krijg ik hier geen problemen mee?

Hiermee heb ik dus als voordeel dat hij me verbinding helemaal vol trekt, dus als eweka wat langzamer is dan vult tweakdsl dat aan en andersom. Mocht dit zinvol zijn, ben ik eventueel nog bereid om een abbo bij tweakdsl er bij te nemen.

Ik download overigens via nzb, zonder headers/supersearch. Is deze methode nou wel verstandig? Of kan ik beter iets langzamer downloaden en niet een 2de server er bij gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Workaholic op 25-01-2005 23:59 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Omdat je 8 threads open hebt staan ga ik er van uit dat je iets van een 8Mbit lijntje hebt liggen. Anders zou je ook met 4 threads wel uit de voeten kunnen. Het gebeurt bij mij regelmatig dat ik incomplete bestanden download. Daar hebben we dan ook PAR voor. Ik weet niet hoe het bij Tweaknews zit, maar de compleetheid op Eweka is meestal goed. Dus hoef ik ook maar af en toe bestanden te repareren.
Daarom zou ik als ik jou was juist gebruik maken van deze bandbreedte. Een bestand van 4,5GB binnen halen met 8 threads gaat toch 2x zo snel als met 4 threads. Daarnaast heb je met 2 servers het voordeel dat als een keer brak is, de ander dat op kan vangen. Owja downloaden via NZB is prima toch, zolang als je het spul maar binnen krijgt denk ik dan maar.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
TheFruitNerd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 00:12:
[...]

Omdat je 8 threads open hebt staan ga ik er van uit dat je iets van een 8Mbit lijntje hebt liggen. Anders zou je ook met 4 threads wel uit de voeten kunnen. Het gebeurt bij mij regelmatig dat ik incomplete bestanden download. Daar hebben we dan ook PAR voor. Ik weet niet hoe het bij Tweaknews zit, maar de compleetheid op Eweka is meestal goed. Dus hoef ik ook maar af en toe bestanden te repareren.
Daarom zou ik als ik jou was juist gebruik maken van deze bandbreedte. Een bestand van 4,5GB binnen halen met 8 threads gaat toch 2x zo snel als met 4 threads. Daarnaast heb je met 2 servers het voordeel dat als een keer brak is, de ander dat op kan vangen. Owja downloaden via NZB is prima toch, zolang als je het spul maar binnen krijgt denk ik dan maar.
Meeste wat jij zegt begrijp ik wel, maar het ging er mij meer om dat bestanden wel correct worden gedownload als het vanaf 2 verschillende servers komt. Ik gebruik uiteraard al par2 bestanden, maar het is niet de bedoelign dat ik 1000+ blocks ga repareren omdat deze techniek dmv 2 server met ieder 4 threads niet helemaal stabiel werkt.

Kort door de bocht, heeft het downloaden dmv 2 servers geen invloed op de (in)compleetheid van bestanden? Dat aanvullen van elkaar gebeurt automatisch neem ik aan?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:58

job

Als je ipv 1 server nu 2 servers gebruikt heeft dit geen (negatieve) invloed op de compleetheid van bestanden.
Een bestand is namelijk opgedeelt in blocks. zo maken bijvoorbeeld 110 blocks een volledig rar bestand. Het is zo geregeld dat een block altijd via één connectie wordt gedownload.
dus via tweaknews download je bijvoorbeeld block 1,3,5,7 enz...
En via eweka download je 2,4,6,8 enz..
Alle bijbehorende blocks worden door je download programma dan samengevoegd tot 1 rar.

Twee Servers zou zelfs een voordeel kunnen hebben.
Soms staan er bestanden incompleet op een server, dan mist er dus van een bestand een block.
Is die missende block veroorzaakt door een server waar je download, dan is het ideaal als je een tweede server gebruikt. Want die block zal dan waarschijnlijk wel op de tweede server staan.
Dit scheelt je dan in het downloaden van par bestanden.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 26-01-2005 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Audi-Addict schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 00:38:
[...]

Meeste wat jij zegt begrijp ik wel, maar het ging er mij meer om dat bestanden wel correct worden gedownload als het vanaf 2 verschillende servers komt. Ik gebruik uiteraard al par2 bestanden, maar het is niet de bedoelign dat ik 1000+ blocks ga repareren omdat deze techniek dmv 2 server met ieder 4 threads niet helemaal stabiel werkt.

Kort door de bocht, heeft het downloaden dmv 2 servers geen invloed op de (in)compleetheid van bestanden? Dat aanvullen van elkaar gebeurt automatisch neem ik aan?
Dat maakt in principe niets uit. Ik gebruik zowel Eweka als HCCNet naast elkaar. Dit heeft tot nu toe nog nooit problemen opgeleverd. Wanneer je newsleecher gebruikt, kijkt deze welke parts van een bestand compleet op de server staan. Wanneer een van de servers brak is, zal de andere server meer aangesproken worden. Tenzij ze alletwee brak zijn, dan houdt het natuurlijk op. Maar mijn persoonlijke ervaring is dat ik er geen last van ondervind.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 20:57
job schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 00:49:
Twee Servers zou zelfs een voordeel kunnen hebben.
Soms staan er bestanden incompleet op een server, dan mist er dus van een bestand een block.
Is die missende block veroorzaakt door een server waar je download, dan is het ideaal als je een tweede server gebruikt. Want die block zal dan waarschijnlijk wel op de tweede server staan.
Dit scheelt je dan in het downloaden van par bestanden.
Dan dient je programma automatisch op de andere server te kijken óf je dient een "fill-server" (server met een goede compleetheid) op een lagere prioriteit te zetten zodat deze alleen maar wordt aangesproken wanneer een blokje ontbreekt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128752

usenetserver.com of newshosting.com ??

Momenteel gebruik ik astraweb unlimited (2Mbs) en Planet Internet.

Aangezien mijn ADSL wordt geupgrade naar 3200 Kbs ben ik op zoek naar een nieuw account.

Giganews vind ik te duur ($25) en de retentie van eweka (10 dgn) te kort.

Welke "unlimited"news provider moet ik nu nemen ?

usenetserver.com of newshosting.com ($15 pm, 21/23 dgn)

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Hmm, ik mag nog steeds niet klagen over Usenetserver.
Ik ga gemiddeld met 1700 KB/s. vanaf een 100mbit verbinding, en dit via above.net!

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
Anoniem: 128752 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:44:
usenetserver.com of newshosting.com ??

Momenteel gebruik ik astraweb unlimited (2Mbs) en Planet Internet.

Aangezien mijn ADSL wordt geupgrade naar 3200 Kbs ben ik op zoek naar een nieuw account.

Giganews vind ik te duur ($25) en de retentie van eweka (10 dgn) te kort.

Welke "unlimited"news provider moet ik nu nemen ?

usenetserver.com of newshosting.com ($15 pm, 21/23 dgn)

Thx.
Ikzelf vind dit een goede referentie: http://newsgroupservers.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Anoniem: 128752 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:44:
......en de retentie van eweka (10 dgn) te kort.
Eweka is 10 dagen gegarandeerd, maar in de praktijk blijkt het er zelfs tot wel soms 17 dagen op te staan, das toch lang zat lijkt me? Ik heb overigens aan die 10 al wel genoeg, er is pas 1 keer geweest dat ik iets gedownload heb wat er langer dan 10 dagen op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Is Newshosting (unlimited abbo $15) nog steeds 2Mbit down?? Mijn XS4ALL Fast abbo gaat nl. naar een downstream van 8Mbit dalijk tussen 1 febr en 1 apr... dus ik zit te twijfelen om mijn Usenetserver abbo te switchen met een ander... Giganews is toch 8 euro in de maand duurder... maar die ondersteunt het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik krijg heel veel bestanden niet binnen met de melding "article not found" die files zijn dan incomplete maar ik kan ze natuurlijk laterna repareren met Quickpar. Maar Grabit weigerd simpelweg om de items te downloaden. Proeftermijn voor newsleecher / newsbin zijn verstreken dus dat is geen optie en ik wil eigenlijk ook gewoon Grabit blijven gebruiken.

Download incomplete articles by default heb ik aangevinkt maar nog steeds krijg ik continue de volgende error:

Error while download article (en dan een naam met allemaal vreemde tekens)

Hoe los ik dit op? Please help ik kan er niks over vinden....

Ik gebruik overigens Tweaknews...

[ Voor 5% gewijzigd door LaZZ op 27-01-2005 10:38 ]

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
Reignman schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:03:
Is Newshosting (unlimited abbo $15) nog steeds 2Mbit down?? Mijn XS4ALL Fast abbo gaat nl. naar een downstream van 8Mbit dalijk tussen 1 febr en 1 apr... dus ik zit te twijfelen om mijn Usenetserver abbo te switchen met een ander... Giganews is toch 8 euro in de maand duurder... maar die ondersteunt het wel...
Volgens mij is dat per draadje. Dus moet snel genoeg zijn. Giganews is wel sneller maar ondersteund geen XPAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
MaZo schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:27:
Ik ga gemiddeld met 1700 KB/s. vanaf een 100mbit verbinding, en dit via above.net!

Probeer het eens een keer met GigaNews. ;)
LaZZ schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:38:
Ik krijg heel veel bestanden niet binnen met de melding "article not found" die files zijn dan incomplete maar ik kan ze natuurlijk laterna repareren met Quickpar. Maar Grabit weigerd simpelweg om de items te downloaden. Proeftermijn voor newsleecher / newsbin zijn verstreken dus dat is geen optie en ik wil eigenlijk ook gewoon Grabit blijven gebruiken.

Download incomplete articles by default heb ik aangevinkt maar nog steeds krijg ik continue de volgende error:

Error while download article (en dan een naam met allemaal vreemde tekens)

Hoe los ik dit op? Please help ik kan er niks over vinden....

Ik gebruik overigens Tweaknews...
"Article not found" betekent simpelweg dat het bestand dat je wil downloaden niet meer op de server staat. Tweaknews heeft een retentie van maar 10 dagen, en als je iets van 11 dagen geleden wil downloaden levert dat meestal problemen op.
guidob schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:40:
[...]

Giganews is wel sneller maar ondersteund geen XPAT.
Als je $ 25 per maand voor GigaNews kan betalen, kun je ook $ 0,50 per week voor een niet nader te noemen (oranje) NZB-site betalen. Dat is omgerekend ongeveer € 1,57 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
"Article not found" betekent simpelweg dat het bestand dat je wil downloaden niet meer op de server staat. Tweaknews heeft een retentie van maar 10 dagen, en als je iets van 11 dagen geleden wil downloaden levert dat meestal problemen op.
Dat snap ik wel maar dat artikel is 24 januari geplaatst dus daar ligt het niet aan. Het zijn gewoon incomplete bestanden, er mist een van de honderden textfiles die hij binnen moet halen maar dan stopt hij meteen helemaal met het downloaden van dat bestand. Ik wil dat hij gewoon doorgaat zodat ik later de incomplete bestanden kan repareren...

[ Voor 4% gewijzigd door LaZZ op 27-01-2005 11:08 ]

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dan staan die bestanden waarschijnlijk gewoon incompleet op de server, óf je hebt GrabIt toch niet goed ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
sylvesterrr schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:21:
Dan staan die bestanden waarschijnlijk gewoon incompleet op de server, óf je hebt GrabIt toch niet goed ingesteld.
Ja maar incompletes moet ik toch ook gewoon kunnen downloaden? En ik heb "download incompletes by default" aangevinkt staan. Als ik Grabit tig keer opnieuw opstart pakt hij de bestanden wel.. erg vaag. Moet toch iets aan te doen zijn? Zo is het ineens een stuk minder aantrekkelijk om van nieuwsgroepen te downloaden.

EDIT: moet ik bij article import eigenlijk NZB of BNS files selecteren?

[ Voor 8% gewijzigd door LaZZ op 27-01-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
LaZZ schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:24:
[...]

Ja maar incompletes moet ik toch ook gewoon kunnen downloaden?
Een fatsoenlijke nieuwsreader zou dat inderdaad moeten kunnen doen. Ik weet niet of GrabIt een fatsoenlijke nieuwsreader is, omdat ik em in een ver verleden maar een paar minuten heb gebruikt omdat je te weinig kon (kan?) instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Maar ik heb geen CC dus betalen is geen optie dus welke nieuwsreader zou ik dan kunnen gebruiken waarmee ik wel alle bestanden binnen kan halen en die dus gratis is?

[ Voor 7% gewijzigd door LaZZ op 27-01-2005 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

LaZZ schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:24:Ja maar incompletes moet ik toch ook gewoon kunnen downloaden? En ik heb "download incompletes by default" aangevinkt staan. Als ik Grabit tig keer opnieuw opstart pakt hij de bestanden wel.. erg vaag. Moet toch iets aan te doen zijn? Zo is het ineens een stuk minder aantrekkelijk om van nieuwsgroepen te downloaden.

EDIT: moet ik bij article import eigenlijk NZB of BNS files selecteren?
1. Is een BUG in GrabIT helaas :|

k gebruik dan ook Usenetjunkie (Voor nzb files die ik via GrabIT vind) en GrabIT (Search + Headers) naast elkaar, maar ik heb laatste tijd heel erg flink de neiging om Newsleecher is te gaan exploren sinds iedereen hier dat gek proggie o zo goed vindt ;)

2. NZB voor NZB en wat BNS is geen idee...

** LET OP **

Sommige files kan GrabIT niet goed lezen ofzo en daardoor heb ik een keer 7 GB aan nutteloze files gedownload :/ Vandaar dat ik dus ook Usenetjunkie gebruik !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76818

LaZZ schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:01:
Maar ik heb geen CC dus betalen is geen optie dus welke nieuwsreader zou ik dan kunnen gebruiken waarmee ik wel alle bestanden binnen kan halen en die dus gratis is?
xnews is een gratis nieuwslezer die goed met incompletes omgaat. Je kunt ervoor kiezen de bestanden te downloaden naar een plek op je harde schijf of even opslaan in de zgn archive (tis wel handig als je problemen met je verbinding hebt of als je verwacht dat er segments gerepost gaan worden). Daarnaast kun je ervoor kiezen niet alle headers van een groep te downloaden, maar een geavanceerd zoeksysteem moet je er niet bij voorstellen. Het ondersteunt echter geen nzb-files en je kunt niet met meerdere threads tegelijk uit een groep downloaden, wel uit meerdere groepen tegelijk met elk een thread. Er is vast wel ergens een tutorial op het internet te vinden. Ben er laatst een tegengekomen, maar weet ff niet waar. Een andere oplossing is dat je een paypal-accountje opent gelieerd aan je giro- of bankrekening. Newsbin pro kun je nml. met paypal betalen.

edit: dit is aardig off-topic. Wellicht is het beter een apart topic erover te openen of kijken of er iets over te vinden is op GoT ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 76818 op 27-01-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Volgens mij ondersteunt xnews mbv een plugin wél nzb'tjes. Owja, er is al een mooi topic over usenet clients: [rml][ Discussie] Usenet clients & hun features[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:23

duderuud

Sliden is koel

Nou, ik heb ook een testaccount van Tweaknews, maar daar ga ik niet voor betalen...

Onwijs veel fluctuaties, de ene keer full download (220kb/sec), dan weer 0kb/sec. Veel te instabiel. Jammer!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Mensen, houden we dit even in de gaten?

In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).

Daaronder vallen dus ook de usenet-indexing diensten, sites etc :)

[ Voor 12% gewijzigd door Xandrios op 27-01-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Klopt de openingspost nog wel?

In het overzicht staat eweka opeens erg vaak vermeld met verschillende retenties bij verschillende prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127255

hebben meer mensen problemen met newsleecher en newsleecher.com.
Ten eerste is m'n code verlopen, wat niet kan want ik heb voor 2 jaar betaald en ik kom ook niet op de website.....
Hebben meer mensen te maken met een verlopen key terwijl ze wel betaald hebben??

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62830

Duderuud schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:42:
Nou, ik heb ook een testaccount van Tweaknews, maar daar ga ik niet voor betalen...

Onwijs veel fluctuaties, de ene keer full download (220kb/sec), dan weer 0kb/sec. Veel te instabiel. Jammer!
Vreemd, ik heb sinds 25-01-2005 ook een testaccount, maar ben erg te spreken juist over de verbinding. Voorheen maakte ik gebruik van Supernews (Demon) en nu het testaccount van TweakNews. Stabiele snelheid, geen verbindingsproblemen; erg goed gewoon :P

Ik maak overigens gebruik van een Speedlinq All-in 3072 abonnement. Mijn snelheid van 3 threads samen zit constant tussen de 325-360 KB/s!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 127255 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:03:
hebben meer mensen problemen met newsleecher en newsleecher.com.
Ten eerste is m'n code verlopen, wat niet kan want ik heb voor 2 jaar betaald en ik kom ook niet op de website.....
Hebben meer mensen te maken met een verlopen key terwijl ze wel betaald hebben??

Alex
[rml][ Newsleecher] Licentiecode wordt niet meer geaccepteerd? *[/rml] :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MaZo schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:27:

NNTP3 :?. Sinds wanneer heeft Usenetserver een derde serverfarm dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ze maken gebruik van round-robin DNS.

nntp1.usenetserver.com = 63.223.5.254
nntp2.usenetserver.com = 63.223.5.246
nntp3.usenetserver.com = 63.223.5.251

Doe maar eens een tracert naar de IP's. :)

[ Voor 13% gewijzigd door MaZo op 28-01-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Genghis Khan schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:13:
[...]

NNTP3 :?. Sinds wanneer heeft Usenetserver een derde serverfarm dan?
NNTP1, NNTP2 en NNTP3 komen allemaal bij hetzelfde IP-adres, net zoals news.usenetserver.com. Is dat die load-balancer van ze of gaat het onder water toch naar verschillende servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Laatst online: 03-07 13:21
Zo veel topics en zoveel berichten. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Daarom heb ik een topic geopend waar ik simpelweg vraag wat de beste nieuwsserver voor mij is. Ik ben een newbie wat betreft dit onderwerp dus weet niet precies waar ik op moet letten. Ik wil waarschijnlijk net als de rest verschillende dingen downen als games, films, muziek etc. Ik heb een wanadoo adsl basic abo maar die newsserver is echt te langzaam. Ik heb allerlei topics doorgelezen maar vind het toch te onoverzichtelijk. Zou iemand mij kunnen vertellen wat een goede (de beste) payserver op dit moment is met een behoorlijke retentie, geen download limiet en een goede download snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 04-07 18:58

job

Ik zat in mijn archief te zoeken naar de algemene voorwaarden van tweaknews, maar ik kon deze niet vinden. Ik kan me overigens ook niet herinneren deze ooit te hebben gekregen.
Is er een tweaker die deze algemene voorwaarden voor mij scannen en ze naar me kan mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
michielvz schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:13:
Zou iemand mij kunnen vertellen wat een goede (de beste) payserver op dit moment is met een behoorlijke retentie, geen download limiet en een goede download snelheid.
Gebruik je een CreditCard (CC) om te betalen? Zo ja, dan zou ik voor http://www.newshosting.com/ gaan; die bieden unlimited dataverkeer aan voor 15 dollar per maand en dan kan je dus echt downloaden wat je wilt; de retentie is ruim 20 dagen. Ik persoonlijk vind http://www.usenetserver.com/ ook goed (is zo'n beetje hetzelfde als NewsHosting), maar gezien het aantal klachten in dit draadje zou ik die niet nemen. Voorts is de beste retentie bij http://www.giganews.com/ te halen; kost 25 dollar per maand, maar dan kan je tot 50 dagen terug.

Wil je alleen downloaden of wil je ook uploaden? In dat geval kan je een account bij http://news.astraweb.com/ nemen; kost je eenmalig wat dollars, maar daarna kan je onbeperkt en anoniem uploaden.

Kortom: zet alles even op een rijtje, lees dit draadje op je gemak en neem de juiste beslissing! ;)
job schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:36:
Ik zat in mijn archief te zoeken naar de algemene voorwaarden van tweaknews, maar ik kon deze niet vinden. Ik kan me overigens ook niet herinneren deze ooit te hebben gekregen.
Is er een tweaker die deze algemene voorwaarden voor mij scannen en ze naar me kan mailen?
Zoek je iets speciaals in die voorwaarden?

[ Voor 18% gewijzigd door pven op 29-01-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
pven schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:44:
[...]

Gebruik je een CreditCard (CC) om te betalen? Zo ja, dan zou ik voor http://www.newshosting.com/ gaan; die bieden unlimited dataverkeer aan voor 15 dollar per maand en dan kan je dus echt downloaden wat je wilt; de retentie is ruim 20 dagen. Ik persoonlijk vind http://www.usenetserver.com/ ook goed (is zo'n beetje hetzelfde als NewsHosting), maar gezien het aantal klachten in dit draadje zou ik die niet nemen. Voorts is de beste retentie bij http://www.giganews.com/ te halen; kost 25 dollar per maand, maar dan kan je tot 50 dagen terug.

Wil je alleen downloaden of wil je ook uploaden? In dat geval kan je een account bij http://news.astraweb.com/ nemen; kost je eenmalig wat dollars, maar daarna kan je onbeperkt en anoniem uploaden.

Kortom: zet alles even op een rijtje, lees dit draadje op je gemak en neem de juiste beslissing! ;)

[...]

Zoe je iets speciaals in die voorwaarden?
Bedankt voor je reactie,

Eindelijk iemand die normaal reageert en niet meteen noobs afkat. Ik kan betalen met een creditcard. Is dat wel betrouwbaar dan ? Ik ga kijken naar newshosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Ik heb gekeken op www.newshosting.com maar kon niks over de download snelheid vinden. Weet iemand dat toevallig ? Beschikt deze server over alle binaries en groepen ? Als je hiervan lid wordt kan je het dan meteen gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
michielvz schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:01:
Ik heb gekeken op www.newshosting.com maar kon niks over de download snelheid vinden. Weet iemand dat toevallig ? Beschikt deze server over alle binaries en groepen ? Als je hiervan lid wordt kan je het dan meteen gebruiken ?
Zij beschikken volgens mij over zo'n beetje alle binaire groepen. Als je lid wordt, kan je het meteen gebruiken (dat is het voordeel van een CC :)). Over de snelheid van NewsHosting is in dit draadje van-alles te vinden; uit mijn hoofd gezegd mag je vier connecties maken die elk max. 2Mbit zijn, dat is ruim voldoende voor basic ADSL.

Je hebt het advies van het slotje goed opgevolgd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
pven schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:29:
[...]

Zij beschikken volgens mij over zo'n beetje alle binaire groepen. Als je lid wordt, kan je het meteen gebruiken (dat is het voordeel van een CC :)). Over de snelheid van NewsHosting is in dit draadje van-alles te vinden; uit mijn hoofd gezegd mag je vier connecties maken die elk max. 2Mbit zijn, dat is ruim voldoende voor basic ADSL.

Je hebt het advies van het slotje goed opgevolgd! ;)
Laatste vraagje, kan je een abo ook delen. Dus dat een vriend van mij de helft betaald aan mij en vanaf ze eigen adres er gebruik van maakt. Ik begrijp dat de host dat niet leuk vind maar das een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
michielvz schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:35:
[...]

Laatste vraagje, kan je een abo ook delen. Dus dat een vriend van mij de helft betaald aan mij en vanaf ze eigen adres er gebruik van maakt. Ik begrijp dat de host dat niet leuk vind maar das een ander verhaal.
Dat werkt gewoon. Als je maar niet boven die 4 uitkomt. Hoewel ik soms zelfs op 8 zit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
guidob schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:56:
[...]

Dat werkt gewoon. Als je maar niet boven die 4 uitkomt. Hoewel ik soms zelfs op 8 zit. 8)
Maar dan moet je ook niet zeuren als ze je afsluiten. In de voorwaarden staat immers dat je vanaf één IP-adres connecties mag maken; niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Ik heb een lidmaatschap van 1 maand aangemaakt. Alles gelukt email binnen en GrabIt ingesteld.
Servername = unlimited.newshosting.com
poort 119
username en password goed ingesteld

Doe ik update groups maar er gebeurt niks.
Iemand die weet wat het kan zijn ? Mijn wanadoo server werkte goed op poort 119 dus dat is het niet

Laat maar hij doet het perfect.

[ Voor 8% gewijzigd door michielvz op 29-01-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
michielvz schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:16:
Ik heb een lidmaatschap van 1 maand aangemaakt. Alles gelukt email binnen en GrabIt ingesteld.
Servername = unlimited.newshosting.com
poort 119
username en password goed ingesteld

Doe ik update groups maar er gebeurt niks.
Iemand die weet wat het kan zijn ? Mijn wanadoo server werkte goed op poort 119 dus dat is het niet

Laat maar hij doet het perfect.
Ik ken GrabIt niet goed, maar volgens mij heb je een nieuwe missie: uitzoeken hoe XPAT werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

2e Missie ...
Zoeken naar NZB files :P

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Jive schreef op zondag 30 januari 2005 @ 01:18:
2e Missie ...
Zoeken naar NZB files :P
Xpat weet ik niet maar NZB weet ik wel, kheb NZB Leecher. Xpat ga ik uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
3e missie, een account nemen bij nzb4u.com o.i.d. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
MaZo schreef op zondag 30 januari 2005 @ 10:36:
3e missie, een account nemen bij nzb4u.com o.i.d. :P
Waarom, alt.binaries.nl doet het toch goed ? Is nzb4u beter ? Ik dacht trouwens eerst dat je echt nzb bestanden kon downloaden, ben er nu achter dat je gewoon bestanden kan zoeken die moet samenvoegen naar een nzb en dan importeren in grabbit. Echt veel handiger is het niet. Het zou makkelijker zijn als je nzb bestanden kon downen en dat grabbit dan alle bestanden voor je bij elkaar zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik merk de laatste tijd steeds vaker dat bestanden die via AstraWeb worden geupload, niet snel bij anderen terecht komen. Bij UseNetServer zie ik het redelijk snel terug, maar bij Planet duurt het uren voordat het opduikt op de server (als het überhaupt opduikt).

Meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:38
pven schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:43:
Ik merk de laatste tijd steeds vaker dat bestanden die via AstraWeb worden geupload, niet snel bij anderen terecht komen. Bij UseNetServer zie ik het redelijk snel terug, maar bij Planet duurt het uren voordat het opduikt op de server (als het überhaupt opduikt).

Meer mensen met deze ervaring?
Ik up niet zo veel meer, maar een dag of 5 terug nog iets geupped met astraweb.
Bij astraweb zag ik het onmiddelijk (:+), bij UseNetServer ook vrij snel en Newszilla duurde ietsje langer, ook niet extreem lang.

Overigens, dat ligt volgens mij gewoon aan de server van planet. Ik weet niet of je je ooit verdiept hebt in het principe van usenet, maar alle servers stuuren als het goed is gewoon alles naar elkaar door enzo... de route naar een kleine nederlandse ISP server kan misschien wat omslachtiger zijn...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
XanderH schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:59:
[...]

Ik up niet zo veel meer, maar een dag of 5 terug nog iets geupped met astraweb.
Bij astraweb zag ik het onmiddelijk (:+), bij UseNetServer ook vrij snel en Newszilla duurde ietsje langer, ook niet extreem lang.

Overigens, dat ligt volgens mij gewoon aan de server van planet. Ik weet niet of je je ooit verdiept hebt in het principe van usenet, maar alle servers stuuren als het goed is gewoon alles naar elkaar door enzo... de route naar een kleine nederlandse ISP server kan misschien wat omslachtiger zijn...
Een paar weken terug leek het wel snel bij Planet uit te komen (max enkele uren), maar de laatste dagen komt het er niet zo goed doorheen. Uiteraard heb ik aan de mensjes met Planet gemeld dat ze dan maar een payserver moeten nemen. ;)

'Gelukkig': ik zie net bij FTD dat er meer mensen zijn met dit probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 30-01-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
michielvz schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:34:
[...]

Waarom, alt.binaries.nl doet het toch goed ? Is nzb4u beter ? Ik dacht trouwens eerst dat je echt nzb bestanden kon downloaden, ben er nu achter dat je gewoon bestanden kan zoeken die moet samenvoegen naar een nzb en dan importeren in grabbit. Echt veel handiger is het niet. Het zou makkelijker zijn als je nzb bestanden kon downen en dat grabbit dan alle bestanden voor je bij elkaar zoekt.
Wat is de beste manier om NZB files te vinden ?

Met nzb4u ?
In forums als FTN ?
Met alt.binaries.nl ?
Met iets anders ?
of kan je gewoon beter zoeken in grabbit en alle articles los downen ?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !