[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.542 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Eddey schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:31:
'Vroeger' had ik FF zo ingesteld dat een URL van een extern programma in een nieuwe tab opende. Dat krijg ik nu niet meer voor mekaar; de URL wordt nu gewoon in de actieve tab geopend.

Het externe programma voert het volgende uit in de shell: firefox.exe URL
mozilla-firefox -remote "openurl(http://www.tweakers.net)"
staat in de startpost, zo laat ik in linux allerhande progsels urls openen met de shell :)
Rudy_V schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:28:
Nah, ik heb ook maar eens firefox geinstalleerd en het bevalt me wel ok eigenlijk.

Ik had alleen 1 vraagje. In IE organiseer ik altijd de bovenste taakbalken ed zo, dat ik NAAST "file, edit, view etc" bijvoorbeeld de "links" te zetten (ik hou van veel browse-schermoppervlak). Dit lijkt bij firefox niet mogelijk, alles is locked. Weet iemand of en zo ja HOE dit te doen is?

En ik hoorde ook dat ik rss feeds met firefox kon lezen, maar ik zie niet hoe (nou ben ik niet zo'n rss held, maar de uni gebruikt het tegenwoordig).
als je oppervlakte wilt moet je het theme littlefox eens proberen :) . en sage is een handige rss-extensie imho, alleen het icoontje ervoor is voor littlefox wat te groot 8)7

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

oZner schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:24:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om vanuit MSN Messenger oid Firefox geopend te krijgen bij het klikken op een link. Er gebeurt dan helemaal niks en moet dus de link copy-pasten.
Waar moet je wat instellen om gewoon een link in FF geopend te krijgen als je er op klikt?
Zo simpel werkt het helaas niet. Er zijn al een aantal topics over het openen van een alternatieve browser met MSN Messenger maar bij de meeste mensen lijkt het niet werken. Er is wel een registery key maar als je die veranderd gebeurd er of helemaal niks meer of meestal opent ie dan de je FF homepage. (proggie om browser in te stellen werkt hier ook niet)
Het lijkt erop dat MS hier aan misbruik doet van zijn monopoly positie.

Ik gebruik aMSN(waar het wel werkt) maar die moet nog bij versie 1.0 komen maar is wel veelbelovend.

edit: Dit ging dus om de mail en niet normale links!

@Rudy_V
Bij customize kan je de bookmarks toolbar en search verplaatsen naar de bovenste balk en vervolgens kan je de bookmarks toolbar balk uitvinken.

[ Voor 13% gewijzigd door SSH op 21-11-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:41
Ik heb er geen problemen mee hier, als ik na install kies om firefox als standaard browser te nemen opent hij alle links gewoon in firefox, behalve my mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Nu online
wat ik wel een minpuntje vind aan die themespagina van mozillaupdate is dat er geen voorbeeldplaatjes bijstaan |:(

maar goed, ben blij met littlefox, nu littlebird 0.9 nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124838

Gelijk een tip als eerste post voor jullie wat echt zal helpen om FireFox nog sneller te maken! :)

Zet deze settings is in about:config en je zal merken dat het surfen veel sneller gaat:

In een nieuw venster tik je in de adresbalk "about:config"
Nu zoek je naar de volgende settings en verander je de waarden

nglayout.initialpaint.delay veranderen naar 0
network.http.max-connections veranderen naar 64
network.http.max-connections-per-server veranderen naar 21
network.http.max-persistent-connections-per-server veranderen naar 8
network.http.pipelining veranderen naar true
network.http.pipelining.maxrequests veranderen naar 200
network.http.proxy.pipelining veranderen naar true
nglayout.initialpaint.delay op 0 (Het kan zijn dat je deze instelling moet toevoegen, rechtsklikken in about:config)

Met dank aan het mozbrowser forum!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 124838 op 21-11-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anoniem: 124838 schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:21:
Trouwens ik heb een paar tips om FireFox nog sneller te maken! :)

Zet deze settings is in about:config en je zal merken dat het surfen veel sneller gaat:

In een nieuw venster tik je in de adresbalk "about:config"
Nu zoek je naar de volgende settings en verander je de waarden

nglayout.initialpaint.delay veranderen naar 0
network.http.max-connections veranderen naar 64
network.http.max-connections-per-server veranderen naar 21
network.http.max-persistent-connections-per-server veranderen naar 8
network.http.pipelining veranderen naar true
network.http.pipelining.maxrequests veranderen naar 200
network.http.proxy.pipelining veranderen naar true
nglayout.initialpaint.delay op 0 (Het kan zijn dat je deze instelling moet toevoegen, rechtsklikken in about:config)

Met dank aan het mozbrowser forum!
Waren daar niet wat problemen mee, dat sommige pagina's dus raar gaan doen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124838

gladiool schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:24:
[...]

Waren daar niet wat problemen mee, dat sommige pagina's dus raar gaan doen?
Ik heb geen problemen gehad, en internet al een paar uur op deze instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
anandus schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:14:
[...]
Je kan toch ook gewoon rechtsonder op het RSS-icoon klikken en dan "subscribe to...." klikken? :)
Niet bij alle sites ;) . Sommige sites bieden wel een RSS-feed aan, maar voegen die vervolgens niet toe in de <head> van de opgevraagde pagina en dan krijg je dus geen icoontje te zien ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Deddiekoel schreef op zondag 21 november 2004 @ 11:01:
Wat ik ook mis is de mogelijkheid om je huidige venster te kopieren. Als ik in IE op Ctrl-N druk dan opent een nieuw venster met daarin de pagina die open stond. Dat bond ik best handig en zou dat graag ook in FF willen.
Grappig. Dat is juist functionaliteit waarom ik IE vervloek. :D
Als ik een nieuw venster open wil ik meestal naar een andere site en zit ik niet te wachten op een browser die een pagina die ik al heb nog eens compleet gaat inladen. Enniewee: ALT-D gevolgd door ALT-ENTER opent een nieuwe tab met de site in de adresbalk. (ja ik weet dat je om een nieuw venster vroeg :+ , misschien TBP africhten op nieuwe vensters ipv tabs. Ik persoonlijk heb liever tabs.)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik weet niet of het al langs is geweest, maar ik zit met het volgende :

Stel je zit op een pagina/got, je zit kwa text onderaan. Je drukt op een link, en drukt later op vorige.

Nu springt het beeld van de pagina weer boven aan.

IE had hier geen problemen mee.

Bestaan hier extensies voor om dit probleem op te lossen? Of moet ik nu alle links in een niewue tab blijven openen?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hey Audi-Addict, Ik heb hier geen last (meer) van. Wat volgens mij mede oplossingen zijn geweest is dit:
- Zet op GoT de optie "Gebruik HTTP 304 headers?" aan.
- Zorg dat je de 'vorige' pagina volledig uit laat laden voordat je zelf gaat scrollen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik gebruik sinds kort ook FireFox, alleen ik kan nu www.speakerenco.nl niet laden. Heeft dit met JAVA te maken.
Daar heb ik overigens ook een probleem mee, ik krijg een fout aan het einde van de install.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
B_FORCE schreef op maandag 22 november 2004 @ 02:42:
ik gebruik sinds kort ook FireFox, alleen ik kan nu www.speakerenco.nl niet laden. Heeft dit met JAVA te maken.
Daar heb ik overigens ook een probleem mee, ik krijg een fout aan het einde van de install.
Bij mij kan de site goed geladen worden, het ziet alleen niet helemaal goed uit vergeleken met IE.

Het lijkt er trouwens niet op dat de site java gebruikt, het is vooral flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Wanneer komt er nou eigenlijk een officiele nederlandse verzie ?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Puresmoker schreef op maandag 22 november 2004 @ 08:09:
Wanneer komt er nou eigenlijk een officiele nederlandse verzie ?
Of morgen of woensdag. De laatste patches staan klaar en dan kan de build van vanavond in deze map als RC dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Audi-Addict schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:17:
Ik weet niet of het al langs is geweest, maar ik zit met het volgende :

Stel je zit op een pagina/got, je zit kwa text onderaan. Je drukt op een link, en drukt later op vorige.

Nu springt het beeld van de pagina weer boven aan.

IE had hier geen problemen mee.

Bestaan hier extensies voor om dit probleem op te lossen? Of moet ik nu alle links in een niewue tab blijven openen?
Dit probleem is al vaak voorgekomen, waarschijnlijk is het probleem van FF zelf en is dus geen extension hiervoor te krijgen.

Nu heb ik zelf een andere probleem , is het mogelijk om mijn bookmarks allemaal verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
Zhadum schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:08:
[...]

Dit probleem is al vaak voorgekomen, waarschijnlijk is het probleem van FF zelf en is dus geen extension hiervoor te krijgen.

Nu heb ik zelf een andere probleem, is het mogelijk om mijn bookmarks allemaal verwijderen.
Alle bookmarks kun je verwijderen... probeer het maar. Alleen de "parent", de folder "Bookmarks", kun je zelf niet verwijderen. De rest wel.

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:14

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Ik heb nu iets vaags: ik gebruik TBE en als ik met dubbelklik een nieuwe tab open krijg ik in mijn adresbalk 'undefined' en ga ik naar http://undefined.cc/.
Terwijl als ik met een middelklik een nieuwe tab open ik gewoon een lege adresbalk krijg (zoals het hoort dus).
hoe kan dit?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Nu online
hm, crap, sinds gisteren werkt m'n flash niet meer... niet dat ik het ZO erg vind, maar ik hoop dat het met de volgende ff-build die bij debian zit weer is opgelost :P

wat ik wel fijn zou vinden is als adblock en flashblock iets intelligenter met elkaar samenwerkten, eerst adblock en dan flashblock ipv andersom :)

wat ik ook wel een strak idee zou vinden is een extension voor firefox die a la enigmail de content van een invoerveld (zoals dit hier) door GPG haalt zodat digitale ondertekening van dingen simpeler wordt.

[ Voor 25% gewijzigd door Bananenplant op 22-11-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

gaat steeds beter met onze browser! http://www.webwereld.nl/nieuws/20087.phtml

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81877

FF zeuren: (als in even)

Is het niet zo dat nu FF (als in FireFox)1.0 uit is de topictitel "firefox: Wat vinden we ervan" vervangen kan worden met bijvoorbeeld: Het grote FF topic.

Ik vind dat Firefox niet meer gewaardeerd hoeft te worden, maar zich reeds bewezen heeft. Dus nu Deel V zo goed als vol geblaat is.. lijkt het mij een mooi moment om over te gaan naar een FF waardige topictitel.

2 eurocenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik vind dat FF nog wel wewaardeerd moet worden. Ik kom nog legio pagina's tegen die het niet of niet goed doen in Firefox. Dat is waar de eindgebruiker naar kijkt. Of deze pagina's nu wel of niet volgens de standaarden zijn opgezet is voor de thuisgebruiker niet interessant, in IE doen ze het immers wel. Dat zijn de dingen die een echte doorbraak nog in de weg staan voor de eindgebruikers. Het marktaandeel van Firefox is wellich enorm gegroeid maar ik vrees dat veel mensen er nog gewoon IE naast gebruiken voor "lastige" pagina's.

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 22-11-2004 17:33 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
RedFox schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:48:
Ik heb nu iets vaags: ik gebruik TBE en als ik met dubbelklik een nieuwe tab open krijg ik in mijn adresbalk 'undefined' en ga ik naar http://undefined.cc/.
Terwijl als ik met een middelklik een nieuwe tab open ik gewoon een lege adresbalk krijg (zoals het hoort dus).
hoe kan dit?
Zal wel aan TBE liggen. Heb je de nieuwste versie?
Anoniem: 81877 schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:17:
FF zeuren: (als in even)

Is het niet zo dat nu FF (als in FireFox)1.0 uit is de topictitel "firefox: Wat vinden we ervan" vervangen kan worden met bijvoorbeeld: Het grote FF topic.

Ik vind dat Firefox niet meer gewaardeerd hoeft te worden, maar zich reeds bewezen heeft. Dus nu Deel V zo goed als vol geblaat is.. lijkt het mij een mooi moment om over te gaan naar een FF waardige topictitel.

2 eurocenten.
We moeten nog wel meer dan 150 posts, maar ik zal erom denken bij deel 6!

De reden dat ik het zou veranderen is dat het vaak niet meer om meningen gaat, maar om hulp voor problemen. Dan dekt jouw titel de inhoud beter.

Verder kan Firefox nog verder geaccepteerd worden, nog niet alle sites doen het goed etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:14

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Gert-Paul schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:34:
[...]

Zal wel aan TBE liggen. Heb je de nieuwste versie?
heb TBE ff opnieuw geinstalleerd en hij doet het nu weer goed 8)7

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
Bor_de_Wollef schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:31:
Ik vind dat FF nog wel wewaardeerd moet worden. Ik kom nog legio pagina's tegen die het niet of niet goed doen in Firefox. Dat is waar de eindgebruiker naar kijkt. Of deze pagina's nu wel of niet volgens de standaarden zijn opgezet is voor de thuisgebruiker niet interessant, in IE doen ze het immers wel. Dat zijn de dingen die een echte doorbraak nog in de weg staan voor de eindgebruikers. Het marktaandeel van Firefox is wellich enorm gegroeid maar ik vrees dat veel mensen er nog gewoon IE naast gebruiken voor "lastige" pagina's.
Dat is juist niet de bedoeling van een browser (c.q. Firefox), dingen ondersteunen die niet standaard zijn. Als iedereen dat zo zou doen (á la Microsoft) dan krijg je dus een wirwar van verschillende "standaarden". En hier willen we vanaf, dus is juist het streven alleen de standaarden te ondersteunen, niks meer en niks minder.

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

MarkvE schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:10:
[...]

Dat is juist niet de bedoeling van een browser (c.q. Firefox), dingen ondersteunen die niet standaard zijn. Als iedereen dat zo zou doen (á la Microsoft) dan krijg je dus een wirwar van verschillende "standaarden". En hier willen we vanaf, dus is juist het streven alleen de standaarden te ondersteunen, niks meer en niks minder.
Daar sta ik ook volkomen achter echter is de "ie" manier van interpretatie de defacto standaard geworden. Veel users stappen niet over als bv internetbankieren of de site van hun werkgever het niet fatsoenlijk doet zonder zelf veel kunstgrepen te moeten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:15:
[...]

Daar sta ik ook volkomen achter echter is de "ie" manier van interpretatie de defacto standaard geworden. Veel users stappen niet over als bv internetbankieren of de site van hun werkgever het niet fatsoenlijk doet zonder zelf veel kunstgrepen te moeten uitvoeren.
Het prachtige is dus dat de laatste maanden steeds meer webdesigners ervan doordrongen beginnen te raken dat standaarden nut hebben en dat het toepassen voordelen biedt. Ik verwacht dat die ontwikkeling in de toekomst door zal zetten en dat juist daardoor steeds meer sites goed opgezet worden en dus geen problemen meer veroorzaken. Dat een site van de zus van de overbuurvrouw het dan niet doet, zal dan niet als groot probleem ervaren worden, zo lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 18:13
[quote]SSH schreef op zondag 21 november 2004 @ 17:46:
[...]

Zo simpel werkt het helaas niet. Er zijn al een aantal topics over het openen van een alternatieve browser met MSN Messenger maar bij de meeste mensen lijkt het niet werken. Er is wel een registery key maar als je die veranderd gebeurd er of helemaal niks meer of meestal opent ie dan de je FF homepage.

Heb gister hier mee zitten kloten en ik heb het voor elkaar..
MSN 7 beta + msgplus+ plugin StuffNG. Dan gebruikt msn FF als je default browser bij alles!
zie hier: [rml]legolas82 in "[ XP] Standaard browser MSNM 6"[/rml]
edit: zie post hieronder voor andere alternatieven

[ Voor 9% gewijzigd door legolas82 op 23-11-2004 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 21-06 01:45
Allemachtig houdt dat gemekker om die hotmail in IE dan nooit op?

DAT LIGT NIET AAN FIREFOX!

MSN Messenger opent hotmail hard-coded in IE, Firefox heeft hier helemaal niets mee te maken en kan hier ook helemaal niks aan doen.

Gelukkig bestaan er goede oplossingen voor:

1. Gebruik een alternatieve MSN client zoals Miranda, dan kun je meteen ook connecten naar andere netwerken zoals Jabber, Yahoo enz.

2. Als je dan perse de officiele MS client wilt gebruiken: Installeer Messenger Plus en de Stuffit plugin , dan kun je instellen waarin Hotmail wordt geopend. oeps! deze optie stond dus ook al in de post hierboven

3. Gebruik helemaal geen Hotmail maar een fatsoenlijk mailaccount. Als je perse MSN wilt gebruiken, dan kun je een Passport adres aanvragen en vervolgens met een normaal e-mailadres toch MSN'en.

En nu ophouden Firefox hier de schuld van te geven!

[ Voor 4% gewijzigd door PhilipsFan op 23-11-2004 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24491

Volledig off-topic, maar ik moet hem toch maar even kwijt hier, Mozilla ondersteunt nu ook Klingon :P

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=239977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-06 22:02
Firefox doet raar sinds ik het geupdate heb tot 1.0. Soms laad de browser sommige afbeeldingen niet en als ik kleine bestanden wil openen zoals .torrent blijft het haken.

Weet iemand hoe ik het op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 20-06 17:34

Jimbolino

troep.com

Browser Firefox steeds populairder
Het toale marktaandeel van Mozilla is gestegen tot 7,35 procent.
[...]
Internet Explorer is wel nog steeds de meest gebruikte internetbrowser met een totaal marktaandeel van 88,90 procent.
met een beetje geluk zitten we eind van het jaar op 10% :D

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zoals ik al eerder aangaf vraag ik mij hoeveel van de 7,35 er IE naast gebruikt. Hoe is deze meting uberhaubt uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 19:24
Ik gebruik heel zelden nog IE, vrijwel alle sites die ik bezoek werken gewoon in FF.

Ik heb wel een ander vraagje: is er iemand die weet wanneer de nederlandse versie van 1.0 uitkomt ?

Ik geef software trainingen en probeer mensen over te krijgen naar FF ivm de spyware plaag, maar gewone simpele gebruikers willen een NL versie en geen Engelse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Laatst online: 22:22

Ottooo

Vuurvlieg

Ik gebruik bijna altijd (als ik thuis ben dan, nu ben ik op school veroordeeld tot IE ;( ) FF, alleen voor de site van mijn vriendengroep gebruik ik eigenlijk nog IE, maar dat komt omdat je de berichtenbalk niet kan lezen in IE jammer genoeg.

Heb het al een eerder gevraagd, maar toen kon niemand mij helpen, het gaat om net zo'n balk die je op deze site linksbovenin (tussen het logo en de knop voor het hoofdmenu) kan vinden. Deze krijg ik dus niet te zien in FF en ik zou niet weten waarom. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hoorde jullie dat ook net op het radio-nieuws? :D

Ging over het bericht dat FF dus aan het groeien is.

Volgens mij de eerste keer dat ik FF in non-ICT-related nieuws hoor :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5760

anandus schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:03:
Hoorde jullie dat ook net op het radio-nieuws? :D

Ging over het bericht dat FF dus aan het groeien is.

Volgens mij de eerste keer dat ik FF in non-ICT-related nieuws hoor :)
Wat mij betreft kan het niet stil genoeg worden rond Firefox.
Hoe populairder het wordt, hoe interessanter voor voor schrijvers van malware. Het is nu relatief veilig in gebruik, maar dat kan snel veranderen, als de doelgroep maar groot genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 5760 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:18:
[...]

Hoe populairder het wordt, hoe interessanter voor voor schrijvers van malware. Het is nu relatief veilig in gebruik, maar dat kan snel veranderen, als de doelgroep maar groot genoeg is.
Mwah, dat gaat niet helemaal op.

Qua idee en structuur is FF zo opgebouwd dat het minder vatbaar is voor malware dan bijvoorbeeld IE, waarbij security minder hoog op de agenda stond

Een andere veelgebruikte vergelijking:
Omdat Apache groter zou worden zouden er meer exploits gevonden worden dan in IIS, dit gaat ook niet op.

Bekend hoeft niet te betekenen dat het automagisch vatbaarder is voor bijv. malware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:33
Ik val er een beetje midden in, maar ik vind firefox een comfortabele browser op 1 eigenschap (bug) na.

Indien er een plug-in aktief is (in mijn geval Quicktime), reageert firefox niet meer op ALT-F4. Dit is nogal storend omdat ik bijna de muis weiger te gebruiken en bijna alles via shortcuts doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:37

Reinier

\o/

Anoniem: 5760 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:18:
[...]
Naast wat Anandus zegt: als het stil blijft rond FF zullen sitebouwers blijven weigeren hun sites niet meer IE-only te maken. En dat is irritant voor ons FF gebruikers. Laat het maar lekker populair worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
jvdmeer schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:24:
Ik val er een beetje midden in, maar ik vind firefox een comfortabele browser op 1 eigenschap (bug) na.

Indien er een plug-in aktief is (in mijn geval Quicktime), reageert firefox niet meer op ALT-F4. Dit is nogal storend omdat ik bijna de muis weiger te gebruiken en bijna alles via shortcuts doe.
Dat is een bekende bug. Het komt er op neer dat op het moment dat een plugin actief de focus ook op de plugin staat en niet meer op de pagina zelf. De oplossing of work around is dat je even moet klikken in het gedeelte van de pagina waar de plugin niet actief is, en dan werkt het weer goed. Echter, de bug is dus bekend en zal mogelijk dus opgelost worden in latere versies van Firefox :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7379

Wel een grappig nieuwsbericht, ik weet niet of het al eerder voorbij is gekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Anoniem: 24491 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:37:
Volledig off-topic, maar ik moet hem toch maar even kwijt hier, Mozilla ondersteunt nu ook Klingon :P

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=239977
Handig man ik praat bijna 24/7 Klingon en dan is zoiets wel handig 7(8)7

NOT :P

Maar wel inderdaad een goeie demonstratie om dingen automatisch om te zetten als het in een andere taal is geschreven, of is het alleen lettertype herkenning ??
Anoniem: 7379 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:50:
Wel een grappig nieuwsbericht, ik weet niet of het al eerder voorbij is gekomen. :)
Is niet zo heel erg toch ?? Het kan toch zo zijn dat iemand die bij MS(N) werkt FireFox veel fijner vindt ?? Maar wel grappig ja :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82429

Ik gebruik Firefox maar ik ben nog niet te spreken over de snelheid van flash. In IE gaat het toch een stuk soepeler. Iemand die weet waaraan dat ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93647

new usericon
Afbeeldingslocatie: http://img86.exs.cx/img86/2484/fxvsieiconanimatedresized.gif
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Leuk, maar waarom dan zo'n :/ icoontje bij? Moet toch _/-\o_ icoon zijn? :)

Gelijk even een ander vraagje. Ik zie dat er geen Nightly's meer zijn, wel trunk's van Firefox? Is geen goed idee om die erop te zetten zeker?

[ Voor 22% gewijzigd door Br@m op 23-11-2004 17:49 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Br@m schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:47:
[...]

Leuk, maar waarom dan zo'n :/ icoontje bij? Moet toch _/-\o_ icoon zijn? :)
:P
Ik had hem eerst voor 75*75 gemaakt maar moest 60*60 zijn. Nu is hij wat lelijker geworden door een resize :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Anoniem: 93647 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:55:
[...]

:P
Ik had hem eerst voor 75*75 gemaakt maar moest 60*60 zijn. Nu is hij wat lelijker geworden door een resize :'(
Maak je hem toch overnieuw, maar dan op 60*60. :)

[edit]
Idd, je hebt gelijk

[ Voor 7% gewijzigd door Br@m op 23-11-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Br@m schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:57:
[...]

Maak je hem toch overnieuw, maar dan op 60*60. :)
hehe... Geen zin in.
Dit wordt btw beetje slowchat :P
Ik zal zo IRC wel ff opstarten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Waarom knipte je er dan niet gewoon 15 pixels vanaf (zeg 7 boven, links en 8 onder en rechts.)?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Br@m schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:47:
Gelijk even een ander vraagje. Ik zie dat er geen Nightly's meer zijn, wel trunk's van Firefox? Is geen goed idee om die erop te zetten zeker?
Is wel een idee, alleen je mist een aantal nuttige UI-features van Firefox 1.0. Denk dan aan de nieuwe extension en theme manager en het updatemechanisme. De betreffende bugs moeten nog van de branch naar de trunk gebracht gaan worden en dat zal de aankomende weken gaan gebeuren. Wanneer dat gebeurt, zo is de verwachting, zullen er een aantal weken zeer instabiele nightly's te verkrijgen zijn, in verband met incompatibiliteit van code uit de trunk en de branch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Harm schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:45:
[...]

Is wel een idee, alleen je mist een aantal nuttige UI-features van Firefox 1.0. Denk dan aan de nieuwe extension en theme manager en het updatemechanisme. De betreffende bugs moeten nog van de branch naar de trunk gebracht gaan worden en dat zal de aankomende weken gaan gebeuren. Wanneer dat gebeurt, zo is de verwachting, zullen er een aantal weken zeer instabiele nightly's te verkrijgen zijn, in verband met incompatibiliteit van code uit de trunk en de branch.
Bedankt voor je reactie, maar dan blijf ik voorlopig toch maar bij 1.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Is er ook een mogelijkheid om de sites te verwijderen die je altijd intikt en op enter drukt? Als ik nu op die pijl druk zie ik altijd www.tweakers.net www.google.nl staan. Hier ben ik zelf niet zo'n liefhebber van, is er ook een mogelijkheid om dit uit te schakelen?

Alvast bedankt!

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niox
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Niox

I'm sorry, who?

FnF schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:45:
Is er ook een mogelijkheid om de sites te verwijderen die je altijd intikt en op enter drukt? Als ik nu op die pijl druk zie ik altijd www.tweakers.net www.google.nl staan. Hier ben ik zelf niet zo'n liefhebber van, is er ook een mogelijkheid om dit uit te schakelen?

Alvast bedankt!
Ik weet het niet zeker maar misschien helpt bij options -> privacy -> history op clear drukken en dan 'Remberber visited pages for the last x days' op 0 zetten.

Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
FnF schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:45:

Alvast bedankt!
Alles verwijderen kan op Niox's methode, maar door op Shift + Del te drukken kun je 1 voor 1 items verwijderen (dus ook sommige items bewaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 17:32
Heeft iemand hier ervaring met Firefox optimized builds?
http://www.moox.ws/tech/mozilla/firefox_m3.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ja, ik draai nu een M2 build van Moox, ben er blij mee :)
Voor mijn gevoel is ie sneller dan de standaardversie, dus dat is winst. Voor de rest is er geen verschil.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tweeke schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:16:
[...]
Ja, ik draai nu een M2 build van Moox, ben er blij mee :)
Voor mijn gevoel is ie sneller dan de standaardversie, dus dat is winst. Voor de rest is er geen verschil.
Ik ben ook wel geinteresseerd in zo'n optimized build, maar ik vernam ergens dat plugins & extensions niet helemaal goed werken ofzo? Klopt hier iets van? En hoe gaat installatie precies, gewoon in een map gooien en klaar, of moet je ook nog wat anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Ik heb net de M3 build van Moox geinstalleerd en al mijn plugins en extentions lijken nog te werken. Ik heb Mozilla Firefox via het configuratiescherm gedeinstalleerd en de map laten behouden op het eind van de installatie. Vervolgens het sfx 7zip bestand uitgepakt in c:\program files\Mozilla firefox\ en alles werkte als vanouds, alleen de startpagina was anders. Qua snelheidswinst heb ik nog niet echt veel gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:59

Hu9o

Schokkend

Ik gebruik al een poosje firefox, bevalt allemaal prima. Maar 1 ding vind ik lastig; Als ik ctrl + n in druk. Dan wil ik graag dat de nieuwe browser dezelfde pagina heeft als de browser waar ik ctrl + n op deed. IE heeft dit wel en bij de options kon ik niks vinden?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:05
Afgelopen weekend een verse windows xp professional installatie; servicepack 2 met alle overige updates geïnstalleerd; ik gebruik Norton systemworks 2004 professional en had hier ook alle updates van gedraaid; ik zit hier achter 3 routers; enz.

Nu staat mijn pc 15 uur aan en heb ik nog maar nauwelijks op internet gezeten

Ik start internet explorer en zie opeens menutjes in mijn beeld verschijnen. 30 seconden onderzoek wijzen uit dat het ging om de alom bekende coolwebsearch. Mijn 15 uur oude windows installatie maar weer verwijderd en opnieuw begonnen. Na een 30 minuten had ik alles weer in de oude situatie en toen heb ik maar meteen firefox 1.0 gedownload. Geïnstalleerd; ingesteld als de standaardbrowser enz. Mijn eerste gedachte was wat laden die plaatjes langzaam maar naarmate je er meer mee werkt ga je juist dit bewonderen. De tekst van een website wordt zo snel mogelijk op beeld getoverd en dan pas wordt er overgegaan op het downloaden van alle images welke bandbreedte vreten.

Ik vind alles lekker werken in Firefox; het aanwennen duurde alles bij elkaar misschien 5 minuten en toen wist ik prima de weg door firefox. Ik gebruik op het moment nog geen tabs; ik heb het liefst ook altijd gewoon een knop onder op mijn taakbalk om naar een programma te gaan dus of ik ooit de tabs ga gebruiken is nog maar de vraag. In ieder geval een eerste goede ervaring met Firefox van mijn zijde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Uit de startpost:

Hieronder een aantal handige extensies en plugins. Mist er iets belangrijks. Neem dan contact met me op!
Ik mis hier eigenlijk wel de "Tweak Network Settings" extensie. FF is redelijk rap maar deze extensie is toch wat het echt boven IE uit doet stijgen qua snelheid _/-\o_

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hu9o schreef op woensdag 24 november 2004 @ 00:24:
Ik gebruik al een poosje firefox, bevalt allemaal prima. Maar 1 ding vind ik lastig; Als ik ctrl + n in druk. Dan wil ik graag dat de nieuwe browser dezelfde pagina heeft als de browser waar ik ctrl + n op deed. IE heeft dit wel en bij de options kon ik niks vinden?
Die vraag stond hier eerder ook al.. Kun je d'r mischien bij vertellen waarom je dat in godsnaam zou willen? Want ik snap er niets van :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68393

Hu9o schreef op woensdag 24 november 2004 @ 00:24:
Je moet CTRL + N voor een nieuw venster, en CTRL + T voor een nieuw tabblad. Dat is denk ik wat je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 17:28
Anoniem: 68393 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 08:06:
[...]
Je moet CTRL + N voor een nieuw venster, en CTRL + T voor een nieuw tabblad. Dat is denk ik wat je bedoeld.
Nee, hij bedoeld dat als je bijvoorbeeld op www.tweakers.net zit en je drukt CTRL + N dan krijg je een nieuw venster maar dan blanco en niet een nieuw venster met daarin tweakers.net.

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het valt me op dat Firefox bij mij zoveel CPU gebruikt. Hij stond net op 60%. En dat met 6 tabjes open. Ik sloot er 3 af, en toen daalde het naar ong 30%. Lijkt dus wel alsof Firefox ongeveer 10% CPU per tabje gebruikt. Is dit een bekend verschijnsel? Bug?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Microkid schreef op woensdag 24 november 2004 @ 08:19:
Het valt me op dat Firefox bij mij zoveel CPU gebruikt. Hij stond net op 60%. En dat met 6 tabjes open. Ik sloot er 3 af, en toen daalde het naar ong 30%. Lijkt dus wel alsof Firefox ongeveer 10% CPU per tabje gebruikt. Is dit een bekend verschijnsel? Bug?
Het viel mij juist op dat het cpu gebruik amper stijgt met extra tabs open, in tegenstelling tot IE waar elk geopend venster van je resources loopt te vreten

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Hier totaal geen last van (FF 1.0 Linux), maar op de windowsmachines op mijn werk merk ik daar ook niets van.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Bij mij is dit ook zo. Veel tabjes en de cpu belasting schiet omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Bor_de_Wollef schreef op woensdag 24 november 2004 @ 08:54:
[...]
Bij mij is dit ook zo. Veel tabjes en de cpu belasting schiet omhoog.
Hmmm, dus wellicht een bug gevonden. Want de tabjes vertonen geen active content ofzo, gewoon statische pagina's. Er is absoluut geen reden waarom FF zoveel CPU zou gebruiken.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Laatst online: 20-06 08:29
CPU? Bijna totaal niet. Ik heb nu 13 tabs open en cpu gebruik zegt 0. Mem daarintegen is 80mb. Ik heb nu wel veel topics open met 100+ posts per pagina en heel veel pics. Gebruik je wel een nieuwe versie?

Ik heb Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.3) Gecko/20041027 Firefox/1.0RC1 (MOOX M2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

tatata schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:58:
[...]
Gebruik je wel een nieuwe versie?

Ik heb Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.3) Gecko/20041027 Firefox/1.0RC1 (MOOX M2)
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.5) Gecko/20041107 Firefox/1.0

Nieuwer zelfs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Gert-Paul schreef op maandag 22 november 2004 @ 08:18:
[...]

Of morgen of woensdag. De laatste patches staan klaar en dan kan de build van vanavond in deze map als RC dienen.
Vandaag dan dus..........................? spannend :)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:59

Hu9o

Schokkend

Zaagmans schreef op woensdag 24 november 2004 @ 08:09:
[...]

Nee, hij bedoeld dat als je bijvoorbeeld op www.tweakers.net zit en je drukt CTRL + N dan krijg je een nieuw venster maar dan blanco en niet een nieuw venster met daarin tweakers.net.
Ik bedoel dus precies het omgekeerde. Als ik op een site zit, en ik druk op die site op ctrl N dan krijg ik een nieuw window, met een nieuwe browser (dus niet tabbed!) en die site displayed dezelfde url als dat het orgineel had.

Waarom ik dat zou willen, tja er zijn vreemde gebruikers op inet en ieder heeft zo z'n voorkeuren :Y)

p.s. ik kon deze vraag niet vinden in dit topic.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Woei \o/ . Ben Goodger heeft een eerste draft van de roadmap naar Firefox 2.0 gepubliceerd. Er staat zeg maar amper of niets in, maar dat geeft niet :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Puresmoker schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:49:
[...]

Vandaag dan dus..........................? spannend :)
Sorry, maar er zijn sinds die tijd een aantal dingen gebeurd.
De buildmachine maakte op maandag eigenlijk geen windows builds, waardoor die niet als RC betiteld konden worden (te laat is er toen wel wat gemaakt) en dat zou dan die van gisteravond RC builds moeten worden.
Gister ontdekte iemand gelukkig nog een wat dieper verborgen fout waardoor de plugin finder niet werkte. Die is er gisteren uitgehaald, maar helaas bevatte de linux versie de oplossing niet meer.

Wat betekent dit? De build van vanavond zal waarschijnlijk 1.0NL zijn. Deze moet daarna alleen nog goedgekeurd worden door Mozilla. Als het meezit gebeurd dit snel en is 1.0NL morgen al officieel, maar ik weet niet hoe lang ze daar mij Mozilla over doen.

Meer info kun je ook vinden op http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?p=11823
Harm schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:55:
Woei \o/ . Ben Goodger heeft een eerste draft van de roadmap naar Firefox 2.0 gepubliceerd. Er staat zeg maar amper of niets in, maar dat geeft niet :P .
Het geeft wel aan wat ze willen en het ziet er goed uit :) Ik weet niet of alle data kloppen, maar volgens het document moeten we over een jaar al weer Firefox 2 hebben.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Nu online
he, nu ben ik toch even pissig over m'n settings :(

ik wil:
• ctrl-t: nieuwe tab met focus;
• middelklik: openen in nieuwe tab zonder focus;
• klik op een link die een nieuw window opent: nieuwe tab.

met tabbrowser preferences krijg ik het niet voorelkaar, de eerste twee uit m'n lijstje zijn onlosmakelijk verbonden ofzo waardoor ik of ongewild focus krijg met een middelklik of geen focus krijg met ctrl-t :/ ...

help me, ik wil niet terug naar TBE :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
ucchan schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:10:
he, nu ben ik toch even pissig over m'n settings :(

ik wil:
• ctrl-t: nieuwe tab met focus;
• middelklik: openen in nieuwe tab zonder focus;
• klik op een link die een nieuw window opent: nieuwe tab.

met tabbrowser preferences krijg ik het niet voorelkaar, de eerste twee uit m'n lijstje zijn onlosmakelijk verbonden ofzo waardoor ik of ongewild focus krijg met een middelklik of geen focus krijg met ctrl-t :/ ...

help me, ik wil niet terug naar TBE :P
Dit kan gewoon met alle ingebouwde instellingen van Firefox (en die door TBP wat netter en uitgebreider gepresenteerd worden).
Je moet de volgende opties aanzetten in TBP onder Tab focus:
'Load windows diverted into new tabs in the background' moet UIT staan.
'Load new tabs behind the currently selected tab' moet AAN staan.
Volgensmij heb je dan wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Nu online
Ik heb zelf al van alles geprobeerd, de settings die je noemt heb ik idd nu, maar nu moet ik zelf nog op een tab klikken dat ik met ctrl-T geopend heb voordat die focus krijgt :) . Wat ik wil moet idd wel kunnen met ingebouwde firefoxsettings, met RC1 stonden er wat extra tabdingen in het menu (die crashes schenen te veroorzaken), toen had ik het gedrag wat ik wilde zonder TBE nodig te hebben, ik heb alleen sindsdien m'n profiel opnieuw gemaakt :/ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
ucchan schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:25:
Ik heb zelf al van alles geprobeerd, de settings die je noemt heb ik idd nu, maar nu moet ik zelf nog op een tab klikken dat ik met ctrl-T geopend heb voordat die focus krijgt :) . Wat ik wil moet idd wel kunnen met ingebouwde firefoxsettings, met RC1 stonden er wat extra tabdingen in het menu (die crashes schenen te veroorzaken), toen had ik het gedrag wat ik wilde zonder TBE nodig te hebben, ik heb alleen sindsdien m'n profiel opnieuw gemaakt :/ ...
Die instellingen kun je weer terugkrijgen door browser.tabs.showSingleWindowModePrefs in about:config op true te zetten.

Verder raar dat het niet werkt, want hier heb ik er nooit problemen mee gehad. Daarom sloeg ik dat punt over :)
Ik zou proberen Firefox in safe mode op te starten om te zien of het aan Firefox of een van je extensies ligt. Als het het eerste is, zal een nieuw profiel waarschijnlijk wonderen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Nu online
* Bananenplant bidt dat ie nu geen vage crashes krijgt

Ik heb nu wat ik wil met het ingebouwde single window behaviour dat ik nu aangezet heb en zonder TBP, ik heb hetzelfde gedoe in linux en windows (2x: normaal en portable), de extensions die ik extra heb zijn dan:

• Adblock
• Disable Targets For Downloads
• MiniT
• FLST
• Popup Count
• Nuke Anything

Kga nog wel even kijken naar settings die in de weg kunnen zitten in dit lijstje, heb ik nu alleen even geen zin in :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meer mensen last van crashes bij het bezoeken van Fok.nl? Kan iemand even naar Fok.nl gaan en een stuk of 5 a 6 vensters met een nieuwsbericht erin tegelijk openen, de kans op een crash is dan groot. De vraag is nu alleen, ligt dit aan Firefox of aan Fok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

D'r was een extensie die voor problemen zorgde... zoek eens in dit topic op fok en tabbed browsing, daar was iets mee...

Dees:
DeMoN schreef op woensdag 17 november 2004 @ 16:16:
[...]

ff reageren op een oude reactie....

TABBROWSER EXTENSIONS

veroorzaakt crashes
op Fok.nl en flabber.nl !!!
Hier had ik al een tijd last van en ik ben er nu door proberen achter :)

[ Voor 59% gewijzigd door Motrax op 24-11-2004 14:02 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Motrax schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:01:
D'r was een extensie die voor problemen zorgde... zoek eens in dit topic op fok en tabbed browsing, daar was iets mee...

Dees:

[...]
Nee, dat is het probleem zeer waarschijnlijk niet. Mijn broertje, die nooit die extensies heeft gebruikt, heeft er ook last van. Op Fok zelf klagen mensen er ook over, zie dit nieuwsbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Nu online
okay, ik lulde dus, in windows werkt het WEL op de manier zoals Gert-Paul vertelde :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Heeft er iemand ook een goede pagina waarin uitgelegd wordt hoe je de interface kunt veranderen?! Iemand had het over een tiny theme, maar die vind ik niet echt mooi... dus ik dacht als ik nou zelf wat aanpassingen kan doen...
Maar in die theme kan ik niks bruikbaars vinden :( Ik heb al op een pagina als http://www.mozilla.org/unix/customizing.html gekeken, maar daar missen nogal wat items.
Het lijkt me wel cool om zelf een paar aanpassingen in de huidige theme (in userChrome & userContent css?!) te maken zodat alles naar wens is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

Heb je al de "Paintball" theme gezien, oZnar. Klein, fijn en niet zo lelijk als Tiny.

[ Voor 15% gewijzigd door Twisted op 24-11-2004 22:31 . Reden: ben schijnbaar niet echt wakker ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Laatst online: 20-06 16:52
Twisted schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:12:
Heb je al de "Paintball" theme gezien, oZnar. Klein, fijn en niet zo lelijk als Tiny.
waar is die te downen? Op update.mozilla.org staat ie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Twisted schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:12:
Nee niet gezien. Ik zal er eens naar zoeken, tnx.
Maar ik zou toch graag wel meer info willen over de items welke je zou kunnen bewerken... :) Ik ben niet zo snel tevreden :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Het mooie van Opera was dat ie de openstaande pagina's bewaart en weer opent zodra je Opera start. Ik kon nog geen plugin vinden die dit ook deed.
Bestaat er ook zo iets voor Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Microkid schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:02:
Het mooie van Opera was dat ie de openstaande pagina's bewaart en weer opent zodra je Opera start. Ik kon nog geen plugin vinden die dit ook deed.
Bestaat er ook zo iets voor Firefox?
Session saver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

ik kan dat paintball theme niet vinden.... kan iemand de link geven?
en misschien meer links naar theme websites? update.mozilla.org niet natuurlijk.
zelf ken ik wel www.spuler.us

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

_/-\o_
Vreemd dat deze niet in de extensions lijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
op deviantart kun je vette skins krijgen. Ikzelf gebruik nu deze:
http://www.deviantart.com/deviation/10429888/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24491

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Rev! schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:32:
op deviantart kun je vette skins krijgen. Ikzelf gebruik nu deze:
http://www.deviantart.com/deviation/10429888/
Wow! _o_

Die is mooi zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Laatst online: 20-06 16:52
ik dacht dat er paintball werd gezegt :). Maar maakt niet uit. ziet er ook goed uit dit, alleen vind ik whiteart beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Het gevaar bestaat dat dit al eerder gevraagd is maar ik had geen idee welke termen ik zou moeten gebruiken om deze vraag te vinden.

In IE kwam ik als ik terug ging met de back knop precies op het punt waar ik gebleven was voordat ik een nieuwe pagina opende. Dit is vooral in forums erg handig. Bij Firefox gebeurd dit dus niet. Als ik terug ga in de geschiedenis laad hij de pagina opnieuw en begint die bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Is er een optie, of kijk ik er gewoon over om per site flashes toe te laten of niet.
Op meeste sites wil ik gewoon geen flash zien, tot het niet anders kan (bv : menu) Of dat hij auto op non-play en loop staat ?
Toch wel een top product die firefox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 20-06 20:19

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Blizard schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:24:
Is er een optie, of kijk ik er gewoon over om per site flashes toe te laten of niet.
Op meeste sites wil ik gewoon geen flash zien, tot het niet anders kan (bv : menu) Of dat hij auto op non-play en loop staat ?
Toch wel een top product die firefox :)
http://flashblock.mozdev.org/

Alleen je kan hem niet per website instellen

[ Voor 6% gewijzigd door Johnny op 24-11-2004 20:34 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.