[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.541 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 7379 schreef op zondag 14 november 2004 @ 23:58:
Jammer, na een lange zoektocht op internet heb ik nog steeds niet kunnen vinden hoe ik precies nieuwe vensters kan openen met mijn middelste muisknop ;(

Tabbed browsing is voor veel mensen vast heel handig, maar het lukt mij niet om er aan te wennen. Dan maar terug naar Mozilla 1.7.3., daar werkt het openen van nieuwe vensters met de middelste muisknop wel gewoon prima.

Wat mis ik eigenlijk precies als ik naar Mozilla terug ga? Ik ben me ervan bewust dat Mozilla een suite is en Firefox slechts een browser, maar afgezien van het Firefox extensie & theme aanbod, vind ik de browser vrij gelijkwaardig.
Er bestaat nog een TabKiller-extensie. Maar ik weet niet hoe goed die werkt en of ie up-to-date is. Als het goed is zou die alle sporen van tabbed browsing uit Fx moeten slopen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

Ik ben een verwend Mozilla gebruiker. Nu heb ik Firefox geprobeerd en het bevalt me goed behalve twee punten:

- als ik een adres in de url balk in Mozilla intyp, kan ik met CTRL+Enter een nieuwe tab openen. Dit kan niet in Firefox.
- Er is geen apart vakje voor Google search in Mozilla maar je zoekt direct in de url balk. Pijltje naar onder indrukken en je gaat direct naar de resultaten

Weet iemand hoe ik deze twee problemen kan verhelpen? Trouwens, die Google balk kan van mij part helemaal weg ...

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Twisted schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:50:
- als ik een adres in de url balk in Mozilla intyp, kan ik met CTRL+Enter een nieuwe tab openen. Dit kan niet in Firefox.
Je moet ook alt-enter doen :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

StarTAC schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:05:
[...]

Je moet ook alt-enter doen :P
Argh! :P

Hoe kon ik dat nou weten :D

Is er mischien een manier om die snelkoppeling om te zetten naar Ctrl-Enter?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Twisted schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:50:
- Er is geen apart vakje voor Google search in Mozilla maar je zoekt direct in de url balk. Pijltje naar onder indrukken en je gaat direct naar de resultaten
Dit kun je in Fx niet hetzelfde krijgen als in Moz. Vond ik ook irritant; nu is het gewoon [ctrl]-[K] voor de zoekbalk (ipv [ctrl]-[L] voor de url-balk), misschien uiteindelijk nog wel handiger (1 toets minder).

Extra Tip: pijltje omhoog is makkelijker als je toch verder gaat met de Mozilla Suite.
Trouwens, die Google balk kan van mij part helemaal weg ...
View -> Toolbars -> Customize, sleep alles wat je niet wilt zien naar het venstertje toe.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Twisted schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:09:
Is er mischien een manier om die snelkoppeling om te zetten naar Ctrl-Enter?
Probeer de Keyconfig extensie eens.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Helaas kan keyconfig extensie niet de key's aanpassen die ik wil. Maar ik denk ik kan wel wennen aan Alt-Enter.

Bedankt voor jullie ideeen iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Mensen,

ik heb een website en daarmee is een vreemd probleempje.
Er is nieuws te lezen op de website.
bij korte berichten ziet het er prima uit. Bij lange berichten moet je scrollen, dat is op zich ook prima. echter, bij die korte berichten zie je in firefox geen scrollbalk, en bij lange berichten wel.
het probleem: bij het verschijnen van deze scrollbalk verspringt de hele pagina een klein stukje (ter breedte van die scrolbalk).
dat is best irritant en dat wil ik niet.
weet iemand hoe je hier iets mee kunt doen?

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7379

Zpottr & Twisted, gebruik de Search Button extensie om weer een gecombineerde adres & zoek balk te hebben. Doe ik ook, werkt prima. Je moet wel eerst met customize de oude zoekbalk weg halen en de search knop toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHoltman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik gebruik Firefox nu ruim één maand en heb vandaag mijn eerste crash gehad :) Dit is wel eens anders geweest...LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 15:25
Pretorian_ schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 16:05:
het probleem: bij het verschijnen van deze scrollbalk verspringt de hele pagina een klein stukje (ter breedte van die scrolbalk).
Dat is een bekend 'probleem'. Je kunt als 'vieze' oplossing een stukje CSS gebruiken:

code:
1
html, body { height: 101%; }

Maar mooi is anders. Misschien dat er tegenwoordig trouwens alweer een andere oplossing is. Volgens mij loopt er sinds jaar en dag al een bug voor in Bugzilla, voornamelijk omdat het niet echt een bug is ;)

[ Voor 7% gewijzigd door eborn op 16-11-2004 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

In Mozilla firefox en forums werdt zojuist een oplossing voor het probleem hier @ GoT dat FF bovenaan de pagina staat bij het het gebruik van de Back-button gevraagd. In de sluitmessage wordt er naar dit topic verwezen maar in deze en voorgaande delen kan ik zo snel geen oplossing vinden. Maar ik heb dit probleem niet, ik heb het opgelost door in mijn prefs "Gebruik HTTP 304 headers?" aan te vinken, dan heb je nergens last meer van :)

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 16-11-2004 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24491

eborn schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 17:24:
[...]
Dat is een bekend 'probleem'. Je kunt als 'vieze' oplossing een stukje CSS gebruiken:

code:
1
html, body { height: 101%; }

Maar mooi is anders. Misschien dat er tegenwoordig trouwens alweer een andere oplossing is. Volgens mij loopt er sinds jaar en dag al een bug voor in Bugzilla, voornamelijk omdat het niet echt een bug is ;)
Net zo vies maar dan lekker :P
code:
1
html, body {height:100%; margin-bottom:1px;}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Woudloper bedankt!

Maar AtleX, die 304 headers willen nog niet echt helpen...:(

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Even nog een vraag mijner zijds... Ik ben op zoek naar een extension waarmee je Firefox kan hiden uit je taskbar. Met Maxthon kon dat geloof ik middels de toetscombinatie: CTRL-~. Heeft Firefox ook zo'n extension?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zpottr schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:03:
[...]

Er bestaat nog een TabKiller-extensie. Maar ik weet niet hoe goed die werkt en of ie up-to-date is. Als het goed is zou die alle sporen van tabbed browsing uit Fx moeten slopen.
Het werkt _/-\o_

Tabbed browsing wordt hiermee inderdaad compleet uitgeschakeld en ik kan nu ook weer nieuwe windows openen met mijn middelste muisknop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 7379 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 20:35:
[...]
Het werkt _/-\o_

Tabbed browsing wordt hiermee inderdaad compleet uitgeschakeld en ik kan nu ook weer nieuwe windows openen met mijn middelste muisknop :)
Hahaha, goed zeg! :)
Eindelijk :P
Zo zie je maar: Firefox is intens customisable!
Woudloper schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 20:05:
Even nog een vraag mijner zijds... Ik ben op zoek naar een extension waarmee je Firefox kan hiden uit je taskbar. Met Maxthon kon dat geloof ik middels de toetscombinatie: CTRL-~. Heeft Firefox ook zo'n extension?
Zoiets zou ik ook graag willen zien. een soort minimise-to-tray, en dat-ie daar ook blijft, net als ik atm met Winamp ook heb :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

dat is er wel http://minimizetotray.mozdev.org (werkt ook voor thunderbird)

over mijn scrollbar probleem: dit schijnt te werken body{overflow:-moz-scrollbars-vertical;} in je CSS zetten.

werkte wel, maar is toch echt geen w3c. maar goed het werkt dan ook alleen voor firefox en dat is dan weer handig. IE heeft er verder dan weer geen last van.

[ Voor 65% gewijzigd door Pretorian_ op 16-11-2004 20:50 ]

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pretorian_ schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 20:47:
dat is er wel http://minimizetotray.mozdev.org (werkt ook voor thunderbird)

over mijn scrollbar probleem: dit schijnt te werken body{overflow:-moz-scrollbars-vertical;} in je CSS zetten.

werkte wel, maar is toch echt geen w3c. maar goed het werkt dan ook alleen voor firefox en dat is dan weer handig. IE heeft er verder dan weer geen last van.
En vanafa Moz 1.8 a3 werkt overflow-y ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, deze gebruik ik al (zie mijn post), maar je kan FF er niet permanent mee verbergen in de taskbar. Dat zoek ik eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

wat bedoel je dan met permanent??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:49
sheez, nu ik een website aan het maken ben merk ik wat voor crap IE zoal is, moest al dingen fixen voor de "guillotine bug" en nu weer gedoe met iframes...

firefox _O_

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ucchan schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 21:09:
sheez, nu ik een website aan het maken ben merk ik wat voor crap IE zoal is, moest al dingen fixen voor de "guillotine bug" en nu weer gedoe met iframes...

firefox _O_
Wacht maar tot je goed aan de slag gaat met css, divs, tabellen, <li>, <ul>, tekst selecteren, etc. :P

* anandus gebruikt bijna té vaak javascript om sites in IE goed te krijgen :/
Gewoon, dat FF nooit in de taskbar komt, alleen een mooi klein icoontje in de systray :)
(Zoals ik zei: Net als dat je met Winamp kan doen :) )

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 16-11-2004 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Anoniem: 7379 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 16:59:
Zpottr & Twisted, gebruik de Search Button extensie om weer een gecombineerde adres & zoek balk te hebben. Doe ik ook, werkt prima. Je moet wel eerst met customize de oude zoekbalk weg halen en de search knop toevoegen.
Is het ook mogelijk om een key toe te wijzen aan die search button? Nu kan iik wel de search vanuit de url bar doen maar moet dan nog steeds nog met de muis naar de knop gaan.

Ik ben iig op de goede weg :) waarvoor dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

anandus schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 21:11:
(Zoals ik zei: Net als dat je met Winamp kan doen :) )
Overigens wil ik het nog een stapje verder. De applicatie mag geeneens zichtbaar zijn als systray icon en tevens wil ik hem ook niet zien in het applications overzicht in de task manager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Waarom wil je dat als ik vragen mag?
Kun je hem dan met alt-tab nog bereiken?

Ik gebruik vaak dat knopje wat je desktop laat zien en dan vind ik het persoonlijk erg makkelijk dat programma's nog in mijn taskbar staan.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
volgens mij maakt woudloper een grapje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

darkrain schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:32:
Waarom wil je dat als ik vragen mag?
Kun je hem dan met alt-tab nog bereiken?
Nee, dan kun je hem ook niet meer zien met ALT-Tab. De enige manier om hem weer zichtbaar te maken is middels ALT-~, tenminste zo werkt het in Maxthon (de IE schil welke ook tabbrowsing ondersteund e.d.).
Ik gebruik vaak dat knopje wat je desktop laat zien en dan vind ik het persoonlijk erg makkelijk dat programma's nog in mijn taskbar staan.
Die ken ik ook, maar wil hem écht gewoon verbergen. Onder Maxthon noemde ze het ook de (vrij vertaald) Baasknop.
ucchan schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:45:
volgens mij maakt woudloper een grapje 8)7
Nee, helaas maakte écht geen grapje... Zie hetgeen wat ik bedoel in de changelog van Maxthon:
v 0.9.11
# Hide tray icon when boss key is pressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

maar waarom toch? dat lijkt me vrij onhandig.... maar goed, je kunt altijd de mensen van minimizetotray vragen om zulke functionaliteit. wie weet

voor mensen die graag overal hun bookmarks bij zich willen hebben lijkt er volgens mij een oplossing te komen: http://syncmarks.mozdev.org/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Pretorian_ schreef op woensdag 17 november 2004 @ 00:50:
maar waarom toch? dat lijkt me vrij onhandig.... maar goed, je kunt altijd de mensen van minimizetotray vragen om zulke functionaliteit. wie weet

voor mensen die graag overal hun bookmarks bij zich willen hebben lijkt er volgens mij een oplossing te komen: http://syncmarks.mozdev.org/index.html
Hij wil misschien de browser kunnen hidden voor z'n baas of op school als er een leraar langsloopt ofzo. Dat is het enige nuttige wat ik heb kunnen bedenken.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twisted schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:25:
[...]

Is het ook mogelijk om een key toe te wijzen aan die search button? Nu kan iik wel de search vanuit de url bar doen maar moet dan nog steeds nog met de muis naar de knop gaan.

Ik ben iig op de goede weg :) waarvoor dank
Volgens mij is dat momenteel niet mogelijk, maar je kan wel de maker vragen of hij deze functionaliteit toevoegt. Hij heeft wel vaker functies toegevoegd waar andere mensen om vroegen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 7379 op 17-11-2004 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3821

Mozilla Firefox 1.0 lijkt stricter om te gaan met Content-Types van bestanden. Een groot probleem voor mij is het openen van locale PDF bestanden in firefox. Ik krijg dan meteen de vraag of ik de file wil downloaden, ipv dat deze opent in de plugin.

Krijgt iemand van jullie een lokale PDF file open in firefox?
(RMB=>Open With=>Mozilla Firefox)

Anders lijkt het me toch wel een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 3821 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:01:
Mozilla Firefox 1.0 lijkt stricter om te gaan met Content-Types van bestanden. Een groot probleem voor mij is het openen van locale PDF bestanden in firefox. Ik krijg dan meteen de vraag of ik de file wil downloaden, ipv dat deze opent in de plugin.

Krijgt iemand van jullie een lokale PDF file open in firefox?
(RMB=>Open With=>Mozilla Firefox)

Anders lijkt het me toch wel een bug.
* anandus krijgt niet eens dat :/

Als ik 'openen met' kies, en dan moet kiezen uit de lijst, staat FF er niet tussen.
Als ik dan naar Firefox.exe blader en op OK klik, dan staat-ie nog niet in de lijst?
Weird hoor.

Vreemder is nog dat TB er wel tussenstaat en dan vervolgens niets met die lijst doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nope, werkt hier ook niet. Het bestand wat ik dan wil openen wordt automatisch gedownload naar m'n Desktop en wordt niet geopend. Lijkt dus inderdaad een bug te zijn, maar of die bug dan in Firefox of in de pdf-functies van Adobe Reader zitten weet ik zo 1-2-3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quote: Harm
maar of die bug dan in Firefox of in de pdf-functies van Adobe Reader zitten weet ik zo 1-2-3 niet.
Ik neem aan dat de browser moet beslissen waarin een bestand geopend moet worden. Dat geldt denk ik ook voor plugins.

Ik denk dat ik dan maar een bugreport ga schrijven.
Annoying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij werkt het wel. Ik kan gewoon 'rechtermuisknop -> openen met.. -> firefox' doen en dan krijg ik de PDF in Firefox te zien. Ook werkt in Firefox zelf 'file:///' & 'File -> Open File..'.

Ik gebruik Adobe Acrobat 5.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quote: Vertex
Bij mij werkt het wel.
Welke versie van Firefox gebruik je??

Ik heb net de laatste nightly gebruikt om te kijken of het probleem zich daar wel voordoet. Maar zowel in de Mozilla Suite, als Firefox werkt het daar. :)
http://ftp.mozilla.org/pu...fox/nightly/latest-trunk/

Alleen het versienummer lijkt daar wel een beetje raar:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8a5) Gecko/20041116 Firefox/0.9.1+

Is dat wel een 1.0 build? Hij is wel van gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Anoniem: 3821 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:19:
Is dat wel een 1.0 build? Hij is wel van gisteravond.
Nee, dat is een trunkbuild en die zitten nog lang niet op versie 1.0. Dat komt pas als de branch (waar 1.0 uitkomt) en de trunk (alle versies eerder dan 0.9) weer samengevoegd worden binnen nu en maart 2005 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik de 1.0 final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7379 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:06:
Bij mij werkt het wel. Ik kan gewoon 'rechtermuisknop -> openen met.. -> firefox' doen en dan krijg ik de PDF in Firefox te zien. Ook werkt in Firefox zelf 'file:///' & 'File -> Open File..'.

Ik gebruik Adobe Acrobat 5.0.
Bij mij werkt het ook, FF 1.0 met Acrobat 6.02 (Ik heb wel Acrobat Prof geinstalleerd, weet niet of dat er iets mee te maken heeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quote: Harm
Nee, dat is een trunkbuild en die zitten nog lang niet op versie 1.0.
Damn. Ik ben maar weer teruggegaan naar de 1.0 versie.
Ik ga wel proberen acrobat reader en firefox compleet te
verwijderen inclusief alle accounts. Opnieuw installeren, en
kijken of het probleem weg is.

Er zijn mensen die het probleem niet hebben, dus het zal
wel aan een instellingen van mij liggen. ;(

Ik edit het resultaat straks nog wel even in dit bericht.

Thread op mozillazine over dit probleem:
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?p=970443#970443

edit:

Ik heb nu (na ook een nieuwe account te hebben geprobeerd), mijn complete installatie gezuiverd van alles wat Adobe Acrobat Reader en Firefox was. Dus alle accounts en directories ook weggegooid.

Hierna opnieuw firefox geinstalleerd, en acrobat reader geinstalleerd. Een update van acrobat reader gedaan. Het probleem is nu weg. Waar het nu uiteindelijk aan gelegen heeft weet ik niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 3821 op 17-11-2004 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 01:46

DeMoN

Pastafari

Anoniem: 7379 schreef op zondag 14 november 2004 @ 16:13:
[...]
Die heb ik getest, en ik heb bij 'Options -> Tabbed Browsing' 'load links in' & 'load external links in' allebei op 'New Window' gezet, maar dit heeft geen effect. Nog steeds wordt alles in tabs geopend.

Ook heb ik een nieuwe Firefox bug ontdekt. Ga eens naar de Tweakers.net frontpage en open dan in het Fokzine menu (kun je aanzetten in je frontpage preferences) de volgende link: '[upd] Verdonk: godslastering geen probleem'. Resulteert bij mij in een crash.
ff reageren op een oude reactie....

TABBROWSER EXTENSIONS

veroorzaakt crashes
op Fok.nl en flabber.nl !!!
Hier had ik al een tijd last van en ik ben er nu door proberen achter :)

[ Voor 6% gewijzigd door DeMoN op 17-11-2004 16:16 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 10:55

André

Analytics dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppyzbrite
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
Afgelopen vrijdag zou Firefox 1.0 NL toch uitkomen? Ik hoor en lees er nl niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
poppyzbrite schreef op woensdag 17 november 2004 @ 17:58:
Afgelopen vrijdag zou Firefox 1.0 NL toch uitkomen? Ik hoor en lees er nl niets over.
Dat was een gokje van vorige week. Ik ben redelijk dicht bij l10n betrokken en gok nu op eind deze week. Ik durf alleen geen zekerheid te geven. We moeten een goede vertaling afleveren en dat kan het beste door niet te veel te haasten.

De hoofdvertaler, Martijn Ras, had altijd een voorkeur voor échte Nederlandse woorden zoals webstek en bladerprogramma. In de week rond Firefox 1.0 reageerde hij niet, maar sinds hij vorige week weer volop helpt is het website en browser geworden. Sindsdien is er veel verbeterd en is nu een vertaling geworden die bij mensen durf te installeren. Met oudere versies was ik er minder over te spreken.
Verder kan ik zeggen dat op ftp://ftp.mozilla.org/pub...nightly/latest-0.11-l10n/ al best goede vertalingen te downloaden zijn. Omdat die machine maar 1x per dag nieuwe versies maakt kan het zijn dat op de server al betere versies staan. Ik verwacht dat de versies van morgenavond bijna alles zullen bevatten. Als het aan mij ligt kunnen we zo'n build als RC betitelen en dan zouden mensen het laatste commentaar kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop dat bookmark niet weer bladwijzer wordt, daar stoorde ik me wel aan. Ook vind ik bladerprogramma en webstek niet echt klinken, zijn die woorden ook weer zoals in de Engelse versie? Trouwens, browser, bookmark & website staan officieel te boek als leenwoorden en daarom maken ze nu dus ook onderdeel uit van de Nederlandse taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Anoniem: 7379 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:04:
Ik hoop dat bookmark niet weer bladwijzer wordt, daar stoorde ik me wel aan. Ook vind ik bladerprogramma en webstek niet echt klinken, zijn die woorden ook weer zoals in de Engelse versie? Trouwens, browser, bookmark & website staan officieel te boek als leenwoorden en daarom maken ze nu dus ook onderdeel uit van de Nederlandse taal.
Ik moet je dan teleurstellen, want Bladwijzer zit er nog steeds in. Hier is volgensmij voor gekozen omdat voor beginners zowel Bookmark als Bladwijzer onbekend zou zijn. Ik zelf heb ook niets tegen bladwijzer, ook om de reden dat het in het Nederlands niet veel gebruikt wordt.

Verder heb ik verschillende mensen horen zeggen dat ze voor het verschijnen van 1.1NL (waarschijnlijk maart 05) ook onderzoek te willen doen hoe duidelijk bepaalde termen zijn. Het zou goed kunnen dat termen als Bladwijzer, programmatuur etc. dan wel vervangen worden. Bladerprogramma en webstek waren echter de ergste vormen en ook de termen waar sommige gebruikers van zouden schrikken en misschien daardoor geen Firefox zouden gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tato
  • Laatst online: 21-06 00:50
Kan je Nederlands ook (weer) installeren als een extensie, of zijn er alleen maar apparte Nederlandse versies van Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
als extensie lijkt me ook wel handig, ja :)

trouwens :/ ... je moet niet proberen een portable firefox met de ingebouwde updatefunctie van firefox up te daten, in windows is m'n firefoxprofiel van de lokale installatie verneukt geraakt 8)7

op zich is dat niet zo'n ramp, maar wel iets om aan te denken, niet doen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
taT0 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:39:
Kan je Nederlands ook (weer) installeren als een extensie, of zijn er alleen maar apparte Nederlandse versies van Firefox?
Alles is mogelijk, zip xpi exe dmg.gz tar.gz ..

Ik gebruik ook het taalpakket (xpi) samen met Swith Locales extensie om van taal te wisselen.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 08:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gert-Paul schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:31:
[...]

Alles is mogelijk, zip xpi exe dmg.gz tar.gz ..

Ik gebruik ook het taalpakket (xpi) samen met Swith Locales extensie om van taal te wisselen.
Oh die moet ik dan eens bij mijn ouders gaan installeren... ik heb vorige week de NL-versie van Firefox (ik weet niet meer zeker of dat nou RC1/2 of 1.0 is) geïnstalleerd, maar bij een update (een keer op het irritante icoontje rechtsbovenin gedrukt :| ) wilde hij een taalpakket En-US installeren. Dat heb ik gedaan, omdat ik FF zelf graag in het Engels gebruik. Hij wilde daarna alleen niet meer terug naar NL?

Ik denk niet dat dit gaat werken, je zou hem kunne posten op mozillazine in de extensie sectie van het forum, misschien dat iemand een extensie kan maken die dat kan.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Ik ben van plan van Opera naar FF te switchen; Opera crasht te vaak. Nu zoek ik een paar dingen:

1-Een map met bookmarks openen door de mapnaam of een trefwoord te typen (in Opera had ik bijv. een bookmarkmap met de naam en titel "weblogs", als ik dit intypte opende dat gelijk alle bookmarks uit die map)
2-Een manier om naar de startpagina te gaan d.m.v. CTRL-Spatie, die combo ben ik gewend ;)
3-Een manier om met CTRL-N een nieuwe tab te openen i.p.v. een nieuw venster
4-Een manier om ervoor te zorgen dat er eigenlijk NOOIT een nieuw venster wordt geopend.
5-Een manier om op google te zoeken via "g zoekterm" i.p.v. "google zoekterm"

Dank alvast!

leoaq.fm // Jeune Loop

• Nielsz
  • Niet online
Bookmarks - Manage Bookmarks - Google Quicksearch
En dan het Keyword wijzigen :)

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
leokennis schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:24:
Ik ben van plan van Opera naar FF te switchen; Opera crasht te vaak. Nu zoek ik een paar dingen:

1-Een map met bookmarks openen door de mapnaam of een trefwoord te typen (in Opera had ik bijv. een bookmarkmap met de naam en titel "weblogs", als ik dit intypte opende dat gelijk alle bookmarks uit die map)
2-Een manier om naar de startpagina te gaan d.m.v. CTRL-Spatie, die combo ben ik gewend ;)
3-Een manier om met CTRL-N een nieuwe tab te openen i.p.v. een nieuw venster
4-Een manier om ervoor te zorgen dat er eigenlijk NOOIT een nieuw venster wordt geopend.

Dank alvast!
Misschien kan je wat met keyconfig

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Wel wat, maar alleen [space] schijnt hij niet te kennen...CTRL-N gefixt dus, maar CTRL-Space nog niet...

En nog dat van die bookmarks

Maar tnx iig!

leoaq.fm // Jeune Loop

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Hier zou ik graag vanaf willen, Ik had flashgot nog niet eens geinstalleerd toen dit ineens in het contextmenu stond.

Afbeeldingslocatie: http://www.marbri.demon.nl/pics/italifox.JPG

Het gaat dus om de onderste 3 regels, iemand een idee hoe ik dit weg of begrijpelijk krijg?

Tnx.

@ Vertex hieronder... Gracias :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Bornin op 18-11-2004 18:57 ]

Non taken

Puresmoker schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:10:
Hier zou ik graag vanaf willen, Ik had flashgot nog niet eens geinstalleerd toen dit ineens in het contextmenu stond.

[afbeelding]

Het gaat dus om de onderste 3 regels, iemand een idee hoe ik dit weg of begrijpelijk krijg?

Tnx.
Hier kan je de oplossing vinden.

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Dit voelt als een domme vraag maar goed... Ze hebben het daar over de evaluation textbox . Wat is dat precies?? Ik draai NL firefox, vandaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Bornin op 18-11-2004 19:34 ]

Non taken

Puresmoker schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:33:
[...]

Dit voelt als een domme vraag maar goed... Ze hebben het daar over de evaluation textbox . Wat is dat precies?? Ik draai NL firefox, vandaar.
Dat is de witte balk, die er hetzelfde uit ziet als bijv. de URL balk.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
leokennis schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:10:
Wel wat, maar alleen [space] schijnt hij niet te kennen...CTRL-N gefixt dus, maar CTRL-Space nog niet...

En nog dat van die bookmarks

Maar tnx iig!
Ctrl+Spatie doet het prima!
Je ziet dan idd "Ctrl+" staan, maar dat is om dat een spatie     is, weet je wel... Leeg ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Zo! drukte.. anyway, zoals ik al eerder in dit topic iets over merchandise zei
[rml]Letatcest in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel V"[/rml]
heb ik vandaag een mailtje van mozilla europe gehad, en dat was kort maar krachtig:
A European Mozilla Store is being studied at the moment. The shipping price is tough problem. We are working on it and appreciate your feedback.

--Tristan
--
Mozilla Europe - http://www.mozilla-europe.org/
Mozilla Europe is a Mozilla Foundation affiliate Site in CA, CS, DE, EL, EN, ES, FI, FR, IT, NL and NO.
Dus het is nog even afwachten, helaas staat er niks bij van: kijk, zo kun je ons helpen! Aangezien ik dat in het mailtje heen wel had laten doorschemeren dat we er eventueel wel aan mee zouden willen helpen (als in: er zijn vast wel mensen te vinden die... :) )

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Room42 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 20:01:
[...]

Ctrl+Spatie doet het prima!
Je ziet dan idd "Ctrl+" staan, maar dat is om dat een spatie     is, weet je wel... Leeg ;)
Sommige dinken zijn zo D'OH hè :P

Mensen! Ik wil bookmarkmappen openen met 1 woord! ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 21-06 08:08
ongetwijfeld domme vraag maar ik kan de extensie niet meer vinden die je bookmark zo sorteerde dat eerst de mappen netjes op alfabet gezet worden en eronder dan de losse favorieten :)

wie kan me terug op goede pad krijgen ? tnx *D

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Ik heb ooit eens de Crazy Browser add-on voor IE gebruikt en die onthoud welke tabs (lees: pagina's) je geopend had toen je de browser afsloot. Hij zal deze tabs/pagina's automatisch weer openen bij het starten van de browser.. Zit deze functionaliteit ook in FireFox verstopt? Ik kan 'em namelijk niet vinden en vind het wel errug handig.. Ik lees vaak dezelfde sites..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:14
yonexfreak schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:04:
ongetwijfeld domme vraag maar ik kan de extensie niet meer vinden die je bookmark zo sorteerde dat eerst de mappen netjes op alfabet gezet worden en eronder dan de losse favorieten :)

wie kan me terug op goede pad krijgen ? tnx *D
Sort Bookmarks moet je hebben :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-06 10:41

Nitai

Live the life you love.

SIerra-NL, ik weet wel dat als je een folder hebt waar je jouw sites in zet, dat je ze in 1 klik allemaal tegelijk kunt openen door middel van open in tabs. Kijk maar in je bookmark menu, en ga naar een folder, dan zul je onder de linkjes 'open in tabs' zien staan. Het is niet wat je vraagt, maar misschien een optie.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sierra-NL schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:13:
Ik heb ooit eens de Crazy Browser add-on voor IE gebruikt en die onthoud welke tabs (lees: pagina's) je geopend had toen je de browser afsloot. Hij zal deze tabs/pagina's automatisch weer openen bij het starten van de browser.. Zit deze functionaliteit ook in FireFox verstopt? Ik kan 'em namelijk niet vinden en vind het wel errug handig.. Ik lees vaak dezelfde sites..
Volgens mij wel, maar dat kan ook aan een van de extensies liggen die ik geïnstalleerd heb.

Sowieso heb je de extensie "Session Saver", waarmee je een hele sessie kan bewaren en later weer oproepen, ook handig als je eerst zoekt naar A en 9 sites open hebt en dan opeens naar B moet zoeken, dan kan je rustig je sessie opslaan, om daar later mee door te geen. *bijvoorbeeld*

Of het ligt aan een andere extensie :P
Maar de mogelijkheid is er bij mij wel, heel erg fijn is dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Hmmm, vaag...

Ik hou het inderdaad maar even bij een appart mapje met bookmarks die ik dan allemaal tegelijk kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Sierra-NL schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:13:
Niet standaard volgens mij, maar in bijv. de tabbrowser-extension zit een functie "Restore the last tabsession" onder het tabblad startup, dus ik denk dat het daarmee ook wel te regelen is.

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tato
  • Laatst online: 21-06 00:50
Puresmoker schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:10:

[afbeelding]

Tnx.

@ Vertex hieronder... Gracias :*)
Wat heb jij als theme gebruikt? Het lijkt namelijk erg veel à la Windows XP, Office2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 14:42

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Weet iemand of er een manier is om firefox ook regels te laten afbreken op streepjes ( -, dus)?
Op een vBulletin-forum werd een lange, onzinnige post van iemand die eruitzag als 'postpostpost-post-post-postpost' en dat dan nog langer niet gewrapped aan het einde van de regel, wat de layout nogal vernachelde. IE breekt dit wel af op een van de - tjes, en het zou mooi zijn als FireFox dat ook kon.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Sierra-NL schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:44:
Hmmm, vaag...

Ik hou het inderdaad maar even bij een appart mapje met bookmarks die ik dan allemaal tegelijk kan openen.
sessionsaver doet wel wat je graag wilt, hoor. je kunt losse sessies opslaan, maar je kunt 'm ook zo instellen dat ie je tabs herstelt na opnieuw starten of een crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Laatst online: 20:37
m'n fox heeft het ff goed gedaan.. maar nu doet ie echt vaak.. ik zit nu bijvoorbeeld in een venster eh, sluit ik dat zo af en wil ik over 5 minuten weer firefox opstarten om te internetten, komt dat venster gewoon niet :\ moet ik eerst via taakbeheer weer die firefox.exe weghalen (draait blijkbaar wel maar ik zie gewoon niks) en als ik dan weer opnieuw firefox opstart doet ie het wel gewoon.. vaag hoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
diabyte schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 21:24:
m'n fox heeft het ff goed gedaan.. maar nu doet ie echt vaak.. ik zit nu bijvoorbeeld in een venster eh, sluit ik dat zo af en wil ik over 5 minuten weer firefox opstarten om te internetten, komt dat venster gewoon niet :\ moet ik eerst via taakbeheer weer die firefox.exe weghalen (draait blijkbaar wel maar ik zie gewoon niks) en als ik dan weer opnieuw firefox opstart doet ie het wel gewoon.. vaag hoor :(
Klinkt als een corrupt profiel.. Start Firefox via -p en gebruik MozillaBackup om je gegevens terug te zetten en het zal verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Weet iemand ook of er een exif plugin beschikbaar is ? Zodat ik met een rechtermuisknop op een foto gelijk de exif van die foto kan uitlezen. Heb al gezocht op extensionmirror.nl en update.mozilla.org maar geen resultaten.....

Iemand :? ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Nog een vraagje: ik heb een tweetal extensions met nogal irritante icons: het EditCSS icon is te klein zodat de tekst erond te hoog staat, het NewTabAndGo icon is te groot zodat ie de balk hoger maakt...waar kan ik deze iconen vinden zodat ik ze kan aanpassen?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Laatst online: 12-06 18:13
Dit is ook wel een vage. Als ik de volgende site bezoek crasht FF altijd!!.. Is nog niet eerder gebeurd en voor de rest crasht FF nooit. Echt heel erg vaag.

http://users.pandora.be/tvdinges/index.htm
Site van TV Dinges.. wel handig progje, stond pas geleden in de meuktracker

edit: Firefox 1.0 , WinXP Pro.
het rare is, op mn pa zn pc doet ie het wel.. ligt denk ik aan extension.. zal wel ff gaan kloten...

[ Voor 21% gewijzigd door legolas82 op 20-11-2004 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 00:59

breinonline

Are you afraid to be known?

legolas82 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:52:
Dit is ook wel een vage. Als ik de volgende site bezoek crasht FF altijd!!.. Is nog niet eerder gebeurd en voor de rest crasht FF nooit. Echt heel erg vaag.

Werkt hier prima. (FF 1.0 onder Linux)
DoRRoN schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:23:
Weet iemand ook of er een exif plugin beschikbaar is ? Zodat ik met een rechtermuisknop op een foto gelijk de exif van die foto kan uitlezen. Heb al gezocht op extensionmirror.nl en update.mozilla.org maar geen resultaten.....

Iemand :? ????
Helaas, ik kan ook niets vinden.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
legolas82 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:52:

Ook hier geen problemen (1.0 win XP)
leokennis schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:14:
Nog een vraagje: ik heb een tweetal extensions met nogal irritante icons: het EditCSS icon is te klein zodat de tekst erond te hoog staat, het NewTabAndGo icon is te groot zodat ie de balk hoger maakt...waar kan ik deze iconen vinden zodat ik ze kan aanpassen?
Je moet de .xpi openen in een zip programma (bv 7-zip) of hernoemen naar zip en dan uit laten pakken. In de map chrome zit een .jar bestand dat ook openen/uitpakken. Meestal zitten de afbeeldingen in de map skin. Die moet je dus aanpassen en dan de omgekeerde weg weer inpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

[url]http://http[/url] als ik hierop klik wordt ik redirected naar microsoft.com :? ontdekte ik bij toeval maar heb verder niets veranderd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Anoniem: 26235 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:08:
[url]http://http[/url] als ik hierop klik wordt ik redirected naar microsoft.com :? ontdekte ik bij toeval maar heb verder niets veranderd ofzo?
Nope, dan wordt je doorgestuurd naar het eerste zoekresultaat dat Firefox via Googles Doe Een Gok-zoekoptie terugkrijgt. En voor 'http' is dat toevallig Microsoft :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

offtopic:
Whaha er stond hier een bericht van Spider.007 als ik het goed heb gezien en die heeft ie sneaky gedelete >:) Hij was dubbel omdat Harm hetzelfde schrijft :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hoe zorg ik dat als ik op "Nieuw Tabblad" druk er een lege tab geopend wordt en niet een met mijn startpagina?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 00:59

breinonline

Are you afraid to be known?

about:blank als startpagina instellen denk ik :?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
leokennis schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:08:
Hoe zorg ik dat als ik op "Nieuw Tabblad" druk er een lege tab geopend wordt en niet een met mijn startpagina?
Standaard doet Firefox dat. Het kan zijn dat je een extensie als TBP/TBE geïnstalleerd hebt die die optie aangepast heeft. Je moet daar dus zoeken. In TBP kun je het bovenin het scrollbare opties venster vinden (als je v1.0.0 of beta's daarvan gebruikt)
TBE gebruik ik gelukkig niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Wat ik ook mis is de mogelijkheid om je huidige venster te kopieren. Als ik in IE op Ctrl-N druk dan opent een nieuw venster met daarin de pagina die open stond. Dat bond ik best handig en zou dat graag ook in FF willen.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Deddiekoel schreef op zondag 21 november 2004 @ 11:01:Wat ik ook mis is de mogelijkheid om je huidige venster te kopieren. Als ik in IE op Ctrl-N druk dan opent een nieuw venster met daarin de pagina die open stond. Dat bond ik best handig en zou dat graag ook in FF willen.
Ik weet wel dat in de tabbrowser extension ook ergens de eigenschap zit dat je in je rechterklikmenu een item 'clone tab' kan krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Electronical op 21-11-2004 11:08 ]

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Laatst online: 20-06 08:29
Wanneer ik naar een www.a.com pagina wil typ ik nu a in en ctrl enter. Dat is zeer handig. Kan ik ook www. .nl automatisch bv met alt-enter instellen?

zo ja, hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Laatst online: 16-06 10:10

M_V

Nah, ik heb ook maar eens firefox geinstalleerd en het bevalt me wel ok eigenlijk.

Ik had alleen 1 vraagje. In IE organiseer ik altijd de bovenste taakbalken ed zo, dat ik NAAST "file, edit, view etc" bijvoorbeeld de "links" te zetten (ik hou van veel browse-schermoppervlak). Dit lijkt bij firefox niet mogelijk, alles is locked. Weet iemand of en zo ja HOE dit te doen is?

En ik hoorde ook dat ik rss feeds met firefox kon lezen, maar ik zie niet hoe (nou ben ik niet zo'n rss held, maar de uni gebruikt het tegenwoordig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Rudy_V schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:28:
Ik had alleen 1 vraagje. In IE organiseer ik altijd de bovenste taakbalken ed zo, dat ik NAAST "file, edit, view etc" bijvoorbeeld de "links" te zetten (ik hou van veel browse-schermoppervlak). Dit lijkt bij firefox niet mogelijk, alles is locked. Weet iemand of en zo ja HOE dit te doen is?
Rechtermuisknop op de werkbalk, kies dan voor Customize en sleep dan de Bookmarks Toolbar Items naar de plek waar je ze wil hebben. Kies dan Done en klaar ben je bijna. Je moet namelijk de Bookmarks Toolbar nog weghalen en dat doe je door het vinkje weg te halen bij die balk door opnieuw het contextmenu van de werkbalken op de te roepen.
Rudy_V schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:28:
En ik hoorde ook dat ik rss feeds met firefox kon lezen, maar ik zie niet hoe (nou ben ik niet zo'n rss held, maar de uni gebruikt het tegenwoordig).
Bookmarks > Manage Bookmarks... > File > New Live Bookmark. En als URL dan de URL naar de rss-feed invoegen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik krijg het maar niet voor elkaar om vanuit MSN Messenger oid Firefox geopend te krijgen bij het klikken op een link. Er gebeurt dan helemaal niks en moet dus de link copy-pasten.
Waar moet je wat instellen om gewoon een link in FF geopend te krijgen als je er op klikt?

Oh ja en hoe kun je je hele profile backuppen (inclusief alle extensies)... Aangezien de extensies op de C schijf staan leek het me wel handig ivm met herinstallaties van Windows... Daarna Firefox installeren en het complete profiel terug zetten. In MozBackup (ofzo) lukt het me niet.

[ Voor 35% gewijzigd door iAR op 21-11-2004 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Laatst online: 15-06 23:19
'Vroeger' had ik FF zo ingesteld dat een URL van een extern programma in een nieuwe tab opende. Dat krijg ik nu niet meer voor mekaar; de URL wordt nu gewoon in de actieve tab geopend.

Het externe programma voert het volgende uit in de shell: firefox.exe URL

Ik heb de nieuwste Moox (geoptimaliseerd voor Pentium-M) en de nieuwste versie van de Tabbrowser Extensions. Daarin heb ik ingesteld dat "External links" in een nieuwe tab worden geopend. Blijkbaar niet dus.

Weet iemand hoe ik dit wel kan laten werken? Ik kan het externe programma ook aanpassen, zelf geprogd namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Laatst online: 16-06 10:10

M_V

Harm schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:31:
[...]

Rechtermuisknop op de werkbalk, kies dan voor Customize en sleep dan de Bookmarks Toolbar Items naar de plek waar je ze wil hebben. Kies dan Done en klaar ben je bijna. Je moet namelijk de Bookmarks Toolbar nog weghalen en dat doe je door het vinkje weg te halen bij die balk door opnieuw het contextmenu van de werkbalken op de te roepen.
Wow, thanx, ik had die "customize" dus al gevonden, maar ik had dus niet door dat je er zoveel mee kon. Ik dacht dat het meer een soort IE-achtig ding was waarmee je wat knopjes kon toevoegen, zoals history ed. Ik heb hem nu helemaal gecustomized zodat alle zooi op 2 regels past. Ik heb met wat gevogel ook die GO knop weg weten te krijgen (wie weet trouwens waar dat ding voor dient?)
Bookmarks > Manage Bookmarks... > File > New Live Bookmark. En als URL dan de URL naar de rss-feed invoegen :) .
Dat had ik via een omweg al voor elkaar, gewoon die ene die er stond kopieren en dan de juist info invullen, maar nu kan ik het ook op de "nette" manier. Raar dat je niet gewoon kan kiezen voor die "live bookmark" als je er eentje creeert zonder dat manage venster.

Maar in ieder geval superbedankt. Ik vind hem nu al even prettig werken als IE., dus het kan alleen maar beter worden (20 minuutjes mee gewerkt ofzo)

[ Voor 9% gewijzigd door M_V op 21-11-2004 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Deddiekoel schreef op zondag 21 november 2004 @ 11:01:
Wat ik ook mis is de mogelijkheid om je huidige venster te kopieren. Als ik in IE op Ctrl-N druk dan opent een nieuw venster met daarin de pagina die open stond. Dat bond ik best handig en zou dat graag ook in FF willen.
http://www.extensionsmirr...php?showtopic=25&hl=clone
tatata schreef op zondag 21 november 2004 @ 11:16:
Wanneer ik naar een www.a.com pagina wil typ ik nu a in en ctrl enter. Dat is zeer handig. Kan ik ook www. .nl automatisch bv met alt-enter instellen?

zo ja, hoe ?
Canonical URL is waarschijnlijk wat je zoekt.
In about:config kun je trouwens met browser.fixup.alternate.suffix de waarde van het .com adres ook veranderen.
oZner schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:24:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om vanuit MSN Messenger oid Firefox geopend te krijgen bij het klikken op een link. Er gebeurt dan helemaal niks en moet dus de link copy-pasten.
Waar moet je wat instellen om gewoon een link in FF geopend te krijgen als je er op klikt?

Oh ja en hoe kun je je hele profile backuppen (inclusief alle extensies)... Aangezien de extensies op de C schijf staan leek het me wel handig ivm met herinstallaties van Windows... Daarna Firefox installeren en het complete profiel terug zetten. In MozBackup (ofzo) lukt het me niet.
Bij mij werkte dat altijd goed. Staat Firefox goed als je standaardbrowser ingesteld, probeer het eventueel met een programma als SetBrowser

Als je je hele profiel inclusief extensies wilt backuppen moet je de map Mozilla in C:\Documents and Settings\Username\Application Data kopiëren en daarna weer terugplaatsen. Mozilla Backup neemt extensies ec. niet mee en kopieert alleen sommige bestanden uit je profiel.
Eddey schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:31:
'Vroeger' had ik FF zo ingesteld dat een URL van een extern programma in een nieuwe tab opende. Dat krijg ik nu niet meer voor mekaar; de URL wordt nu gewoon in de actieve tab geopend.

Het externe programma voert het volgende uit in de shell: firefox.exe URL

Ik heb de nieuwste Moox (geoptimaliseerd voor Pentium-M) en de nieuwste versie van de Tabbrowser Extensions. Daarin heb ik ingesteld dat "External links" in een nieuwe tab worden geopend. Blijkbaar niet dus.

Weet iemand hoe ik dit wel kan laten werken? Ik kan het externe programma ook aanpassen, zelf geprogd namelijk...
Ik gebruik Tabbrowser Extensies niet meer en weet niet of er op dit moment problemen mee zijn (gebeurt namelijk best vaak). Je zou eerst een nieuw profiel kunnen proberen om het op te lossen.
Rudy_V schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:06:
Ik heb hem nu helemaal gecustomized zodat alle zooi op 2 regels past. Ik heb met wat gevogel ook die GO knop weg weten te krijgen (ik weet alleen niet meer HOE, maar ok, wie weet trouwens waar dat ding voor dient?)
Als je erop klikt ga je naar de URL die in de locatiebalk is ingevoerd, net zoals in IE

[ Voor 8% gewijzigd door Unverter op 21-11-2004 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Harm schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:31:
[...]
Je kan toch ook gewoon rechtsonder op het RSS-icoon klikken en dan "subscribe to...." klikken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

http://www.cosmicat.com/extensions/uptime/

Alleen deze werkt nog niet met versie 1.0, hoe kan ik dat voor elkaar krijgen, ik dacht dat je het ergens handmatig kon veranderen, maar ben het vergeten.

Edit: een 1.0 versie gevonden: http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=120

[ Voor 19% gewijzigd door Zhadum op 21-11-2004 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Laatst online: 20:37
Weer een vaag probleem hier, in normale windows dingen doet me toetsenbord het goed, dan krijg ik een apenstaartje als ik shift en 2 doe.. nu staan al die dingen op andere plekken..

Waar ik normaal een apenstaartje hoor te krijgen krijg ik nu een " , en waar ik normaal een dubbelpunt heb krijg ik nu een ± .. god mag weten waar ik dat kan veranderen, ik heb al bij talen gekeken maar daar heb ik niks bijzonders kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 20-06 20:02

Dennahz

Life feels like hell should.

Zet je toetsenbord instelling eens op Verenigde staten.

Of heb je dit alleen met FF?

Twitter

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.