[3d] post je 3d stuff maar weer - part 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.432 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:47

Salandur

Software Engineer

7 heb ik al, maar die heeft soms dus dat ie vast loopt. Ik zal er maar mee moeten leren leven :? :p

Die bitmap is gewoon een gifje, maar eerst deed hij het wel goed... Maar zou gaat het ook wel aardig.

@FragNeck:
Tja, ik wil wel 5 gebruiken, maar die is niet meer de downloaden vanaf de website van Discreet :) dus gebruik ik maar 7 waarvan ik hoop dat ie net zo goed is als 5 :)

[ Voor 31% gewijzigd door Salandur op 22-11-2004 23:02 ]

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Tja.. ik begrijp nog steeds niet waarom alle newbs het nieuwste van het nieuwste moeten hebben qua 3d shit.. (noFi)

Ik bedoel, max 5 lijkt me veel stabieler, er zijn veel meer plugins voor, en de meeste tutorials zijn gericht op max 5...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:42

Sharky

Skamn Dippy!

FragNeck schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:59:
Tja.. ik begrijp nog steeds niet waarom alle newbs het nieuwste van het nieuwste moeten hebben qua 3d shit.. (noFi)

Ik bedoel, max 5 lijkt me veel stabieler, er zijn veel meer plugins voor, en de meeste tutorials zijn gericht op max 5...
ben ik helemaal met je eens. is mij ook al eens opgevallen.
Niet dat ik een vette pro ben ofzo maar ik gebruik nog lekker max 5.x.
die ken ik een beetje, is stabiel en niet al te resource-intensief. Gebruik hem overigens vooral voor het renderen en bijbehorende effecten.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou als je toch begint zou ik zelf ook meteen voor het nieuwste gaan. Qua functionaliteit zijn ze nagenoeg hetzelfde en bijna alle oude tutorials/boeken kun je ook wel in het nieuwste doen.. en als belangrijkste voor argument is dat je ook nieuwe tutorials kan volgen!
Je gaat toch ook niet met windows 3.11 of whatever beginnen als je XP wilt leren :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Update:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.turan2/911/wip10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.turan2/911/wip11.jpg

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem is inmiddels al opgelost
ik kreeg eerst te horen dat mn viewport playback op realtime moest
helaas wist ik even niet waar ik die kon vinden

vond hem net dus
en stond al aan
ging vervolgens naar andere mogelijke problemen kijken
bleek mn viewport playback speed op 1/4de te staan lol :P

mja dan kan je audio idd niet realtime afspelen
dit is nu dus opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi :)
Ik ben nu bezig met een tutorial om een auto te maken:

hxxp://shadowkeeper.no.sapo.pt/tutorial01.htm

Ik ben nu bij het gedeelte waar je de bumper moet maken, en dan moet je vormpjes uit de quad patch halen door middel van de cut tool.
Maar met de cut tool kan ik alleen de buitenste randen van de patch selecteren :?
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt :)

//edit: Hij kon ze niet selectereen in de front view maar wel in de back view, vaag maar het werkt nu :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:51:

Ik ben nu bij het gedeelte waar je de bumper moet maken, en dan moet je vormpjes uit de quad patch halen door middel van de cut tool.
Maar met de cut tool kan ik alleen de buitenste randen van de patch selecteren :?
Kan iemand mij helpen?

//edit: Hij kon ze niet selectereen in de front view maar wel in de back view, vaag maar het werkt nu :)
Nette tutorial. Tenminste het begin? Weet jij waar de rest van de plaatjes zijn? Ongeveer op de helft worden alle plaatjes zwart

/edit
Alleen in firefox.. :? In IE is wel normaal.

[ Voor 4% gewijzigd door HawVer op 23-11-2004 20:56 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ook in IE zijn er bij mij een aantal plaatjes die het niet doen :/ Verder wel nette tutorial hoor :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door Neejoh op 23-11-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:51:

Kan iemand mij helpen?

De tutorial is best relaxed. Alleen werken inderdaad sommige plaatjes niet in FF. Ze worden gewoon zwart. Heel raar.

Ik zit er zelf ook al lang aan te denken om een tutorial te schrijven voor het maken van een auto. Maar dan wel eentje vanaf het opzetten van blueprints tot het laatste schroefje in de auto. Ik begrijp vaak dat er veel behoefte is aan tutorials over het maken van specifieke onderdelen van auto's, zoals banden, velgen, ruitenwissers, antenne's, glas, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

updatje

Afbeeldingslocatie: http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/4793/4793_1101221689_large.jpg

Ik er nog verre van tevreden mee...
Maar ik ga ondertussen verder met de omgeving denk ik, dit begint me nogal te vervelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de ogen nogsteeds echt niets :/ Sorry...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook nog dat de ogen nog gemaakt moeten worden! Features :S :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:36:
Ik denk ook nog dat de ogen nog gemaakt moeten worden! Features :S :X
juist, moet je toch kunnen zijn lijkt me :? , maja dit is dus alleen ffe voor het texture gedeelte, als ut model klaar is gaan de ogen open, en komen er ook ogen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 23:05

knopper

Sander Knopper

Hier dan mijn eerste kunsten (d.w.z. zonder tutorial) in Blender. Viel me om eerlijk te zijn zwaar tegen, ik weet natuurlijk dat het niet makkelijk is maar alleen al om de verhoudingen goed te krijgen.. Laat staan de vorm, materials, textures enz. enz.

Als ik dan zie wat hier voorbij komt.... 8)7

Very WIP !
Afbeeldingslocatie: http://www.knopper.tk/images/house03.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://members.webdeveloping.nl/~dev/flag.mov

Flextest

Grav + wind dynamics ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zitten nog veel te weinig polys in. Ik zou ook de noise iets minder maken, het ziet er nou wel erg druk uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:47

Salandur

Software Engineer

Ziet er wel goed uit voor een test. Ik vind dat het redelijk natuurlijk beweegd. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:07:
[...]

zitten nog veel te weinig polys in. Ik zou ook de noise iets minder maken, het ziet er nou wel erg druk uit...
1st.
geen noise

2nd.
hoe denk jij dat een vlag beweegt met 30 knopen en windkracht 6 ?
"als jij het weet hoe een vlag zich gedraagt onder die omstandigheden mag je het mij haarfijn uitleggen ondertussen doe ik het zoals ik het goed vind .. en aangezien dit nog maar een eerste test is valt er nog zat te verbeteren idd ."

3rd
Testen doe je normaal LOW poly ? . zodat je het resultaat in ruwe vorm snel ziet ?

overigens voor de mensen die denken dat ik een rasnazi ben atm
ik werk weer aan mn bismarck ..
dat is een slagschip uit ww II .
vandaar die kriegsmarine vlag .

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:16:
[...]

1st.
geen noise

2nd.
hoe denk jij dat een vlag beweegt met 30 knopen en windkracht 6 ?
"als jij het weet hoe een vlag zich gedraagt onder die omstandigheden mag je het mij haarfijn uitleggen ondertussen doe ik het zoals ik het goed vind .. en aangezien dit nog maar een eerste test is valt er nog zat te verbeteren idd ."

3rd
Testen doe je normaal LOW poly ? . zodat je het resultaat in ruwe vorm snel ziet ?

overigens voor de mensen die denken dat ik een rasnazi ben atm
ik werk weer aan mn bismarck ..
dat is een slagschip uit ww II .
vandaar die kriegsmarine vlag .
1 geen noise :? , lijkt me toch echt sterk, met noise bedoel ik dus die deuken erin...

2.
Ik ben geen zeeman he :+ , maar jij denk ook niet, maar ik dan dat ie nog gwoon te ruw beweegt, aangezien tie ook af en toe naar beneden valt gaat tie toch niet echt snel, en wel erg ruw.

3
testen voor jezelf kan low poly, maar hoe moeilijk is ut nou om er ffe een meshsmooth overheen te gooien, en dan zie je beter hoe ut allemaal beweegt...

maar je moet ut allemaal zelf weten hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:37:
[...]

1 geen noise :? , lijkt me toch echt sterk, met noise bedoel ik dus die deuken erin...

2.
Ik ben geen zeeman he :+ , maar jij denk ook niet, maar ik dan dat ie nog gwoon te ruw beweegt, aangezien tie ook af en toe naar beneden valt gaat tie toch niet echt snel, en wel erg ruw.

3
testen voor jezelf kan low poly, maar hoe moeilijk is ut nou om er ffe een meshsmooth overheen te gooien, en dan zie je beter hoe ut allemaal beweegt...

maar je moet ut allemaal zelf weten hoor...
jij ziet noise ik zie turbulentie .
zijn 2 totaal andere dingen ..

ik ben geen zeeman maar mn vader heeft meer zee gezien dan ik voor me kan halen
mn broer heeft een opleiding tot kapitein gehad

meshsmooth = meer poly's = langer renderen ..
dat heb ik niet over voor slechts een test
uit ervaring moet je er nog wel tientallen doen voordat het goed genoeg is om fatsoenlijk uit te renderen

zal wel aan mij liggen hoor .. maar ik ga geen tijd verdoen met meshsmooth tenzij ik het het echt waard vind .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:48:
[...]

jij ziet noise ik zie turbulentie .
zijn 2 totaal andere dingen ..

ik ben geen zeeman maar mn vader heeft meer zee gezien dan ik voor me kan halen
mn broer heeft een opleiding tot kapitein gehad

meshsmooth = meer poly's = langer renderen ..
dat heb ik niet over voor slechts een test
uit ervaring moet je er nog wel tientallen doen voordat het goed genoeg is om fatsoenlijk uit te renderen

zal wel aan mij liggen hoor .. maar ik ga geen tijd verdoen met meshsmooth tenzij ik het het echt waard vind .
teveel turbelentie dan, you get the point :P

Maarehh ik snap de connectie niet tussen je vader en broer die zeeman zijn geweest en jij die dan weet hoe een vlag op zee beweeg met n aantal knopen..
Maar daar ging het eigenlijk ook niet om, ik zou gwoon de turbelentie wat lager zetten.

Meshsmooth kost toch geen tijd? het toevoegen kost mischien 3 sec... En zoveel trager moet ie der toch echt niet doorgaan, wat voor specs heb je dan? Je ziet dan vaak gwoon beter hoe de beweging werkelijk is, en als het dan goed is, dan kan je weer overschakelen naar low poly om dan vervolgens andere dingen te gaan animeren... als je ut zo fijner vind ga je gang, maar mischien een handige tip....

Wat gebruik je hier nou voor, simcloth? of die 3dsmax dingen(weet de naam ffe niet :) ). Anyway ik vind stitch een echt mooi effect geven... Mischien handig om hiervoor te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flex modifier
geen extra tools niets ..
enige wat ik gedaan heb is er een soft body van gemaakt ..
[zonder reactor dan]

Verwijderd

damn wat is de Bridge tool van 3ds max 7 onwijs handig!
dat gaat een hoop werk eenvoudiger maken :) ik had um over het hoofd gezien tot vanavond....

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 00:19:
damn wat is de Bridge tool van 3ds max 7 onwijs handig!
dat gaat een hoop werk eenvoudiger maken :) ik had um over het hoofd gezien tot vanavond....
Ik heb zelf nog geen Max 7, omdat ik me afvraag of het wel een vooruitgang zal zijn..Maar wat is die Bridge Tool als ik vragen mag ? :)

Verwijderd

Zit met een dringende vraag...
Neem een gebouw (helemaal in max gemoddeled) maar nu wil ik elke verdieping appart renderen (in grondplan ==> vanuit topview dus) Het is wel zo dat de buitenmuren niet opgesplitst zijn per verdieping, dus ik zou telkens een deel van het gebouw willen maskeren. (nl alles wat in m'n topview in de weg zit om de verdieping die ik wil renderen te kunnen zien.)
Iemand? Of ben ik niet duidelijk genoeg geweest?

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

dat kan op verschillende manieren, maar ik zou de polies gewoon opsplitsen zodat je of kunt aangeven dat ze niet meegerenderd worden of idd met material ID's sommige polies onzichtbaar maken.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

antwoord op wdekreij:
als je twee borders selecteerd kan max tegenwoordig de tussen gelegen polygonen berekenen en dan zijn ze getekend..
praktische toepassing:
in de new feature guide hadden ze bijvoorbeeld een losse hand en losse arm je selecteerd de border (of de polygonen!) en klik op bridge en je hebt nu een hand die aan de arm zit..
maar bijvoorbeeld om een autodeur te maken kan je het ook gebruiken
(je moet alleen wel op de normals letten maar dat is bijzaak)

niet een mega feature maar wel verdomde handig :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 08:44 ]

• HawVer
6K schreef op donderdag 25 november 2004 @ 07:48:
dat kan op verschillende manieren, maar ik zou de polies gewoon opsplitsen zodat je of kunt aangeven dat ze niet meegerenderd worden of idd met material ID's sommige polies onzichtbaar maken.
Heej 6K Waarom post jij niks meer. Je was eerst zo een positiefe poster met een boel wips maar dat lijkt een beetje ingezakt te zijn. :)

• 6K

6K

is ook zo...

Heej HawVer, I know, ik kom er maar niet aan toe de laatste paar maanden, baal ik hevig van, maar in de donkere wintermaanden moet dat toch langzaam aan weer beter gaan hoop ik... als ik weer wat maak beloof ik je dat ik het ergens post waar jij het ook meekrijgt... denk niet dat dat hier zal zijn...

overigens, wat ik hierboven lees over max 7 is idd een leuke feature, vooral met oren kan dat wel eens gemakkelijk zijn :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:52

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@Devega, kewl vlaggetje! Ik snap de kritiek van D-Tox wel, maar ik denk ook dat die deuken wel wat minder storen als de vlag af is (dwz; meer polies, materiaal en belichting kloppen etc.) Overigens denk ik dat je je vlag wel minder vaak 'dood' moet laten vallen; op open zee is de wind meestal heel constant en zeker op een varend schip. Niets voor niets gaat er bij de marine jaarlijks een kapitaal op aan nieuwe vlaggen; een vlag wordt, hoe duurzaam ook, meestal binnen twee maanden actieve dienst helemaal opgeragd. Hij is dan tot de draad versleten!

Anyways, ik heb in het verleden wel es geprobeerd een overtuigende vlag te maken met een combinatie van geanimeerde noise modifiers en een mask (om te zorgen dat de rand die aan de vlaggestok grenst niet al te hard vervormt). Dat zag er wel ok uit maar niet heeeel levensecht... Care2share hoe je je vlag precies hebt gemaakt, of weet je daar een leuke tuto voor? Geen idee namelijk hoe je met soft body werkt enzo...

Trouwens, ben je ook weer bezig aan de Grand Space Opera van CG Talk??? Zit hard te hopen op meer Voutlooz :-)

PS misschien is het voor de sfeer op dit forum wel relext als D-Tox en Devega kritiek op elkaars werk wat minder persoonlijk nemen... NOFI!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

Ik heb veel bewondering voor de vrouw die dtox aan het maken is. Is het eigenlijk ook mogelijk om een bestaand iemand uit je kenniskring na te maken? Om bijvoorbeeld je vriendin levensecht in 3d te modeleren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:01:
Ik heb veel bewondering voor de vrouw die dtox aan het maken is. Is het eigenlijk ook mogelijk om een bestaand iemand uit je kenniskring na te maken? Om bijvoorbeeld je vriendin levensecht in 3d te modeleren?
dat kan wel ja. Maar het probleem is meestal dat niemand er zin in heeft om op de foto te gaan... :P Met veel gezeur mischien wel mogelijk om te doen, maar heb ik nog nooit egt zin in gehad, ik modeleer meestal dingen die in mun kop zitten :9 . Maar wel leuk om een keer te doen, eerst ingeval ffe aan die challenge werken :)

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
6K schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:28:
Heej HawVer, I know, ik kom er maar niet aan toe de laatste paar maanden, baal ik hevig van, maar in de donkere wintermaanden moet dat toch langzaam aan weer beter gaan hoop ik... als ik weer wat maak beloof ik je dat ik het ergens post waar jij het ook meekrijgt... denk niet dat dat hier zal zijn...

overigens, wat ik hierboven lees over max 7 is idd een leuke feature, vooral met oren kan dat wel eens gemakkelijk zijn :)
Max is er weer op tijd bij *kuch*. Maar het is idd. een leuke feature, je kan ook 'twisten' over de polygonen van de bridge, gewoon erg handig voor allerlei ledematen, of freaky torens ofzo :). Het lijkt wat dat betreft een klein beetje op loften :).

Verwijderd

je steekt me aan :P

*kuch*
enige tweakers verbergen zich sinds een korte periode [sommige langer] op irc.tweakers.net
:P
*kuch*
de laatste keer werden ze gespot in #dekroeg .

;)
anyway
we zijn atm bezig een gezelig kanaaltje op te bouwen voor 3d vriendjes ;)

feel free to drop by anyday ;)
en vragen zijn daar imho ook welkom ;P

dit is overigens subtiele spam :) voor het gemenebest van irc.tweakers.net een de 3d community die zich op dit forum bevind ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas mag ik met mijn trillian irc niet op die server, die vind mijn ip adres een proxy en daar houd ie niet van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 11:23:
Helaas mag ik met mijn trillian irc niet op die server, die vind mijn ip adres een proxy en daar houd ie niet van...
ik zal wel kijken wat ik kan doen qua java webclients ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Wipje :) ... ben 3d animatie aan het maken over een "veillig" huis... belichting en achtergrond/ondergrond zijn kut.. het huis is er in principe al..
later moet dit allemaal omgezet worden naar een interactieve flash gebeuren :) hoop werk.. maarja ..wel erg leuk om te doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.jordyhoutman.com/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jordyhoutman.com/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jordyhoutman.com/3.jpg

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

waar komen die grote lappen schaduw vandaan :?
of staan je lampen zo laag?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:56:
oke thx heb nog een vraag
ik wil deze dvd betsellen http://www.3d-palace.com/shop_dvd1.php

Is dat een goed idee kan want ik ben nog een beginen in 3ds max
Weet niemand iets van de deze cdrom ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

6K schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:00:
waar komen die grote lappen schaduw vandaan :?
of staan je lampen zo laag?
de lampen staan niet zo hoog.. maar dat is meer van de lantaarnpalen..als het goed is moeten ze niet zoveel effect hebben.

Ik heb de globale belichting met allemaal bulbs gedaan nog.. is nog niet goed.. :) ik denk dat dat het grootste is wat ik nog aan moet passen... :) ben geen 3d artiest.. moet dus nog even een tutorialtje volgen voor de belichting :z

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:08:
[...]

Weet niemand iets van de deze cdrom ???
Ik geloof gelijk dat het een een goede DVD is, maar als je net begint.. Is het niet verstandig om gewoon eerst via internet (of max zelf!) wat kleine tute's te volgen om te kijken of het überhaubt voor je weggelegt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik werk all een paar jaar met grafisch prog zoal photoshop flash indesing ik weet wel dat 3ds max wel wat anders is maar ik krijg het binnen kort ook op school :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus
starts max en druk op f1 ;)

die tuts zijn beter om mee te starten dan die van 3d palace .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Of registreer je ff bij 3dbuzz.com en download daar VTM´s :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi there, ben net registered maar ben al een tijdtje bezig met 3D. Op dit moment werk ik aan een 3D-short ala Luxor.

Voor een klant ben ik bezig met een "Sence of time" (Zandloper) zie pics.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bjchoppe/Images/3D/zandlopertotaal.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bjchoppe/Images/3D/zandloperonder.jpg

Comments en tips are welcome

greetz :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke thx voor de tips ik ga even kijken bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MatriX52 : dat zand bovenin klopt niet he ;) loopt bol naar boven, terwijl aLS het bol zou staan zou het naar binnen zijn (ook wel bekend als "hol" :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:02:
Doesn't make any sense.. ;)

(oftewel: je hebt een verschrikkelijke typo opgelopen)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:25:
[...]

Doesn't make any sense.. ;)

(oftewel: je hebt een verschrikkelijke typo opgelopen)
Ben ik enigzins met je eens. :+ De internet vertaling toonde ook een andere vertaling :Y) Type errors lol ;)

Aan het zand zelf moet ik nog wat tweaken en deze voorzien van een particle animation. Ik heb me nu voornamelijk gericht op de rest. Schijnbaar zit dat wel goed. Thnx all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
//OFFTOPIC// Shrek op VT4, lekker foutjes zoeken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laythian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:02
hier dan weer een update :) parkeer sensoren gemaakt.. en de gril helemaal opnieuw gemaakt.. C&C WELKOM !

Afbeeldingslocatie: http://img78.exs.cx/img78/9318/phaetonvoorkant.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is je motorkap niet goed ge-weld, voorderest toppie :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laythian
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:13:
Volgens mij is je motorkap niet goed ge-weld, voorderest toppie :)!
klopt inderdaad :) hier dan een update met kenteken en verbeterde motorkap, aleen die streep krijg ik niet weg op de motorkap.. als ik symmetry gaat het niet.. ik krijg dan rare vorm

Afbeeldingslocatie: http://img112.exs.cx/img112/9318/phaetonvoorkant.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Laythian op 26-11-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeh
MY BAD !
:P

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ives schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:49:
//OFFTOPIC// Shrek op VT4, lekker foutjes zoeken. 8)7
of de film gwoon voor de lol kijken :/ ( ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:02:
Hi there, ben net registered maar ben al een tijdtje bezig met 3D. Op dit moment werk ik aan een 3D-short ala Luxor.

[afbeelding]

[afbeelding]

Comments en tips are welcome

greetz :*)
3d-short :D suc6 ermee, ben benieuwd

ok @ zo'n beetje alle tweakers :P

Aangezien ik (mischien :+ ) dit jaar afstudeer (havo). Word het es tijd dat ik een geschikte opleiding ga volgen... maar welke? Ik ben in rotterdam wese kijken, multimedia vormgeven, ut zag er allemaal wel aardig uit. Maar ik heb van veel mensen gehoord dat dit een erg zwakker opleiding is, vrien van me is er ook mee gestopt, vond ut nix, en is nou bezig met opleiding camera man. Dus ik begin behoorlijk te twijfelen aan die opleiding.

Afgelopen zaterdag ben ik naar avans geweest, voor de CMD opleiding ziet er allemaal leuk en aardig uit... Je krijgt lachuh opdrachten mag creatiev zijn enzow... Nou bleek dat ze daar ook een animatie opleiding hadden, dit spreekt me dan meer aan. Dit hielt dus in je eigen filmpjes maken (duhh :+ ) met storyboard etc, zag er helemaal erg leuk uit. Maar is bekant geen informatie over te vinden, en die avans verrekt ut ook om een reactie te geven |:( . En dan nog een 2e is deze opleiding ook egt iets, word er daadwerkelijks iets nuttigs geleerd? Kan je der wat mee?

Hier sites van aantal opleidingen:

Avans(dichtbijzijnde>breda)
CMD>> http://www.avans.nl/smartsite.shtml?ch=DEF&id=4741
Animatie>> kan ik dus geen informatie over vinden, site>>www.avans.nl

grafisch lyceum (rotterdam)
grafisch vormgeven>>[url]http://www.glr.nl/mbo/gv/gv/grafisch_vormgevenstudie.htm[url]

Nog wat gegoogelde opleidingen

animatie>>http://fac-kmt.hku.nl/hku/show/id=50885
(beetje vage site)animatie>>http://www.cmm.nl/education/pages_nl/dried.htmp

Ander forum over dit onderwerp
http://www.gameskool.nl/forum/topic/667/0

Ik d8 ik zal ut hier ook maar es vragen aangezien de meeste hier al een opleiding hebben gedaan, of nog mee bezig zijn, of ook mee willen beginnen :P

ingeval alvast bedankt (8>
(wat een lap tekst :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 01:07:
[...]

3d-short :D suc6 ermee, ben benieuwd

Aangezien ik (mischien :+ ) dit jaar afstudeer (havo). Word het es tijd dat ik een geschikte opleiding ga volgen... maar welke? Ik ben in rotterdam wese kijken, multimedia vormgeven, ut zag er allemaal wel aardig uit. Maar ik heb van veel mensen gehoord dat dit een erg zwakker opleiding is, vrien van me is er ook mee gestopt, vond ut nix, en is nou bezig met opleiding camera man. Dus ik begin behoorlijk te twijfelen aan die opleiding.

Afgelopen zaterdag ben ik naar avans geweest, voor de CMD opleiding ziet er allemaal leuk en aardig uit... Je krijgt lachuh opdrachten mag creatiev zijn enzow... Nou bleek dat ze daar ook een animatie opleiding hadden, dit spreekt me dan meer aan. Dit hielt dus in je eigen filmpjes maken (duhh :+ ) met storyboard etc, zag er helemaal erg leuk uit. Maar is bekant geen informatie over te vinden, en die avans verrekt ut ook om een reactie te geven |:( . En dan nog een 2e is deze opleiding ook egt iets, word er daadwerkelijks iets nuttigs geleerd? Kan je der wat mee?

Hier sites van aantal opleidingen:

Avans(dichtbijzijnde>breda)
CMD>> http://www.avans.nl/smartsite.shtml?ch=DEF&id=4741
Animatie>> kan ik dus geen informatie over vinden, site>>www.avans.nl

grafisch lyceum (rotterdam)
grafisch vormgeven>>[url]http://www.glr.nl/mbo/gv/gv/grafisch_vormgevenstudie.htm[url]

Nog wat gegoogelde opleidingen

animatie>>http://fac-kmt.hku.nl/hku/show/id=50885
(beetje vage site)animatie>>http://www.cmm.nl/education/pages_nl/dried.htmp

Ander forum over dit onderwerp
http://www.gameskool.nl/forum/topic/667/0

Ik d8 ik zal ut hier ook maar es vragen aangezien de meeste hier al een opleiding hebben gedaan, of nog mee bezig zijn, of ook mee willen beginnen :P

ingeval alvast bedankt (8>
(wat een lap tekst :P )
CMD valt tegen in de praktijk. Te weinig diepgang, te oppervlakkig, te weinig 3d en animatie (studeer zelf CMD in Utrecht) mijn advies geen CMD. Bij gamedesign of animatiestudies op kunstacademies leer je meer.

Over me 3d short; tis weer weekend en kan weer wat tijd besteden aan 3D en snowboarden :P. Pics volgen dus binnenkort.

Nou weer verder met die video voor een klant anders wordt het n8werk :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Kijk voor die zandloper ook eens bij de tutorials die bij Max zitten; daar zit ook een zandloper tutorial bij; misschien hebben ze daar nog goede tips ;)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ikzelf moet ook dit jaar mijn studiekeuze maken, en ik zit zelf ook te denken aan een 3d/animatie-opleiding. Hieronder even een overzichtje met enkele opleiding met 3d.

HKU Animatronics: Lijkt mij een leuke opleiding, is vooral op animatie en 3d gericht (duh). Looptijd is 4 jaar, na afloop ben je Bachelor of Design in Animation.
HKU Game Design: De naam zegt het al, game design. Komt ook 3d in aan de orde. Looptijd 4 jaar, na afloop ben je Bachelor of Art and Technology in Game Design and Development.
CMM 3d opleiding: Deze beschouw ik zelf niet als een opleiding, maar eerder een cursus :) Looptijd is partime 25 weken incl. 2 weken vakantie en een examenweek. Wellicht voor anderen wat, maar niet voor mij :)
Grafisch Lyceum Rotterdam, Animation & Games: Vrij breed, je krijgt van allerlei dingen wat (tekenen, webdesign, photoshop, illustrator, basis 3ds max, director, premiere, after effects ect. ), maar het schijnt (doordat het zo breed is) niet erg diep er op in te gaan. Zelf zou ik er sowieso niet naartoe gaan omdat het een mbo is..

Uit deze vier is de eerste de enige die mij interesseert.. Maar ik weet .1 niet eens zeker of ik daar wel heen wil, en .2, al zou ik erheen willen maar ik wordt niet toegelaten, dan heb ik niet eens een 2e keus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Ik heb de texture weer verder uitgewerkt (legerkleuren en allerlei details). Ik heb graag veel commentaar, want ik ben nog niet 100% tevreden!

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/28-render.jpg

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/28-renderback.jpg

(472 triangles)

Wat oude reacties erop die ik nu min of meer erin heb verwerkt:
phaas schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:35:
Oogst: mooie textures, maar ik vind eerlijk de shader/diffuse-model niet zo mooi. De belichting is te realistisch voor zo'n cartoony ding.
* phaas vraagt zich af hoe 'ie er met een 'toon'-shader uit zou zien.
Errug LOL model verder :+

...
Het is niet de bedoeling dat deze met een toon-shader wordt gerenderd, want ik heb de toony effecten in de texture zitten: daar zitten al randen en zo in. Als je die er dan met een toon shader nog eens bij gooit, geeft dat volgens mij geen cool effect.
Just_I schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:36:
Misschien kan je proberen de textuur wat meer metaal achtig te laten lijken voor de legergroene delen. Verder mogen de popnagels nog wel wat donkerder, de rand eromheen wat donkerder iig. Het rondraaiende deel van het machinegeweer mag wel wat meer diepte krijgen bij de kleuroverloop ( Tj, hoe heten die dingen :? ).

Voor de rest _/-\o_ .
Ik heb het allemaal gedaan, alleen dat meer metaalachtig lukte niet zo goed. Hoe kun je binnen cartoon een metaal-feel geven als het wel legerkleuren moet zijn? Meer scherpe hooglichten? Ik kwam er niet erg uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Oogst op 27-11-2004 12:37 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 01:07:

Aangezien ik (mischien :+ ) dit jaar afstudeer (havo). Word het es tijd dat ik een geschikte opleiding ga volgen... maar welke?
...meerblabla...
Sowieso zou ik, als je HAVO doet, kijken naar een HBO. MBO is echt een 'lager' diploma en als je kunt, waarom dan eerst MBO doen? (MBO-ers: begrijp me niet verkeerd, met MBO is niks mis!) Er is wel een heel goede reden om MBO te doen: als je meer praktisch wilt werken en minder creatief en theoretisch. Op het grafisch lyceum leer je wat meer programma's, op de kunstacademie wat meer creatief en conceptueel denken en zo.

Als je open staat voor kunst en HAVO hebt, kun je denk ik heel goed voor animatie of animatronics aan de HKU gaan. Die staan allebei internationaal erg hoog aangeschreven en doen erg veel 3D. Maar je moet dan wel open staan voor 'gekke' opdrachten die je uit jezelf niet zou doen en voor bredere dingen, want je zult daar dus ook moeten tekenen en kleien en gewoon filmen en als je persé alleen maar 100% 3D wilt, dan ben je daar dus verkeerd. Alleen maar 3D bestaat sowieso niet in het reguliere onderwijs in Nederland, volgens mij.

Game Design & Development, wat ik zelf doe, moet je vooral niet gaan doen voor het 3D-aspect. In het hele eerste jaar komt het amper aan bod. In het tweede jaar al meer, maar nog steeds niet meer dan, nou, 20% of zo. Hoogstens. GD&D is erg breed en gaat dus nergens echt heel erg diep op in, dus als je al weet dat je alleen 3D wilt, is dat niks voor jou.
wdekreij schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:56:
...

HKU Game Design: De naam zegt het al, game design. Komt ook 3d in aan de orde. Looptijd 4 jaar, na afloop ben je Bachelor of Art and Technology in Game Design and Development.
Het is nog beter: je kunt, als je erg goed bent, ook master of art and technology in game design & development worden aan de HKU en dat duurt maar twee maanden of zo langer dan bachelor. Moet je wel erg goed zijn, maar ok.
...

Uit deze vier is de eerste de enige die mij interesseert.. Maar ik weet .1 niet eens zeker of ik daar wel heen wil, en .2, al zou ik erheen willen maar ik wordt niet toegelaten, dan heb ik niet eens een 2e keus..
Nou ja, je kunt in elk geval een poging wagen om toegelaten te worden. Als ze je afkeuren probeer je iets anders en als je wordt toegelaten en je bedenkt je, dan doe je gewoon alsnog iets anders. :) Je moet alleen wel een beetje opschieten, want ik de eerste ronde is al vrij snel, binnen 1 of 2 maanden of zo geloof ik. Kan ook anders zijn, maar als je te laat bent, schiet ook niet op. En de tweede toelatingsronde is pas zo laat, dat je echt pas heel erg laat weet of je bent toegelaten of niet.

[ Voor 80% gewijzigd door Oogst op 27-11-2004 12:37 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Laatst online: 11-04-2021
KayFatih38 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:47:
[...]

klopt inderdaad :) hier dan een update met kenteken en verbeterde motorkap, aleen die streep krijg ik niet weg op de motorkap.. als ik symmetry gaat het niet.. ik krijg dan rare vorm

[afbeelding]
je moet dan even de vertexen (lijnen) van de zijkant (het midden zeg maar) selecteren en een klein stukje naar buiten trekken... shift in houden en weer naar binnen trekken... dit zorgt ervoor dat het laatste stuk (het midden) op gelijke hoogte ligt voordat de lijnen het nul punt bereiken (ik hoop dat je het snapt :P)

hier een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jflammertink/wirevb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik denk dat een paar van z'n vertexen niet goed staan waardoor ze als de symmetry modifier er op komt elkaar niet raken en dan weld ie ze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:28:
[...]

Sowieso zou ik, als je HAVO doet, kijken naar een HBO. MBO is echt een 'lager' diploma en als je kunt, waarom dan eerst MBO doen? (MBO-ers: begrijp me niet verkeerd, met MBO is niks mis!) Er is wel een heel goede reden om MBO te doen: als je meer praktisch wilt werken en minder creatief en theoretisch. Op het grafisch lyceum leer je wat meer programma's, op de kunstacademie wat meer creatief en conceptueel denken en zo.

Als je open staat voor kunst en HAVO hebt, kun je denk ik heel goed voor animatie of animatronics aan de HKU gaan. Die staan allebei internationaal erg hoog aangeschreven en doen erg veel 3D. Maar je moet dan wel open staan voor 'gekke' opdrachten die je uit jezelf niet zou doen en voor bredere dingen, want je zult daar dus ook moeten tekenen en kleien en gewoon filmen en als je persé alleen maar 100% 3D wilt, dan ben je daar dus verkeerd. Alleen maar 3D bestaat sowieso niet in het reguliere onderwijs in Nederland, volgens mij.

Game Design & Development, wat ik zelf doe, moet je vooral niet gaan doen voor het 3D-aspect. In het hele eerste jaar komt het amper aan bod. In het tweede jaar al meer, maar nog steeds niet meer dan, nou, 20% of zo. Hoogstens. GD&D is erg breed en gaat dus nergens echt heel erg diep op in, dus als je al weet dat je alleen 3D wilt, is dat niks voor jou.
mnn die animatronics aan de HKU klinkt wel goed. Het hoeft van mij ook absoluut niet 100% 3d te zijn. Maar het moet er wel voor een groot deel bijzitten. Ik zal es naar die open dag gaan ingeval, dan word ik daar vast wel verder ingelicht, en dan es kijken wat ik er van vinf :9 .

(btw bedankt voor de reacties zijn erg hulpzaam ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Oogst schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:21:
Ik heb de texture weer verder uitgewerkt (legerkleuren en allerlei details). Ik heb graag veel commentaar, want ik ben nog niet 100% tevreden!

[afbeelding]

[afbeelding]

(472 triangles)

Wat oude reacties erop die ik nu min of meer erin heb verwerkt:

[...]

Het is niet de bedoeling dat deze met een toon-shader wordt gerenderd, want ik heb de toony effecten in de texture zitten: daar zitten al randen en zo in. Als je die er dan met een toon shader nog eens bij gooit, geeft dat volgens mij geen cool effect.

[...]

Ik heb het allemaal gedaan, alleen dat meer metaalachtig lukte niet zo goed. Hoe kun je binnen cartoon een metaal-feel geven als het wel legerkleuren moet zijn? Meer scherpe hooglichten? Ik kwam er niet erg uit.
Ik heb zelf ook problemen met de metal look. :) Ik heb nog wel wat commentaar voor je waar je misschien wat aan hebt.
- De highlights van de trap komen vanaf onderen. Terwijl licht normaal van boven af komt.
- De zwarte randen lopen niet overal over de randen heen.
- De verhoogde platen op de rupsbanden zien er duidelijk nep uit. Dit komt imho door de hightlights die teveel weg hebben van photoshop bevel. Hoe je dat kan oplossen weet ik zo niet. Misschien door de bovenkant wat lichter te maken dan de rupsbanden zelf.
- Een metal look in cartoon stijl lijkt me eigenlijk ook vrij moeilijk. De enige manier is om een harde kleur te gebruiken. Iets meer grijs dus en minder bruin.

Verder zien de textures er mooi uit. Mapping is goed gedaan. Overal dezelfde texture schaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juggernaut schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:36:
ik denk dat een paar van z'n vertexen niet goed staan waardoor ze als de symmetry modifier er op komt elkaar niet raken en dan weld ie ze ook niet.
of je hebt eerst meshsmooth gedaan, daarna symmetry xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Ik kan wel wat commentaar op mijn game model gebruiken. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.mesu.nl/images/orc/016.jpg
De Hawai versie. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.mesu.nl/images/orc/017.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
HawVer schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:45:
Ik kan wel wat commentaar op mijn game model gebruiken. :)
[afbeelding]
De Hawai versie. :P
[afbeelding]
Jij doet alleen de texture toch? Anyway, dingen waar ik zo opkom:
-Zet smooth shading aan voor heel je model. Bijvoorbeeld bij de benen zijn die vakjes erg lelijk.
-Van een heleboel materialen is niet echt duidelijk wat het voor moet stellen. Wat is dat rood/bruine spul op zijn buik? Wat zit er om zijn bovenarmen? Wat voor spul is die lendendoek? Het is veelal niet echt een duidelijk materiaal nu.
-Als je een zwarte outer glow op de bandjes rond zijn ellebogen doet, dan lijken ze vanzelf wat meer diepte te hebben.
-De unwrap is op een heleboel plekken erg slordig. Bijvoorbeeld bij de metalen band rond zijn middel, waar de schroefjes in het midden goed zijn, maar meer naar de zijkant plotseling beginnen te stretchen.
-In het spul rond zijn bovenbeen zijn de brushstroken ut Photoshop nogal duidelijk zichtbaar als zijnde brushstroken, in plaats van als zijnde een materiaaleigenschap of zo.
-Een boel plekken vragen om leuke schaduwrandjes, vuilrandjes en hooglichten. Oftewel: accenten.
-Als geheel ziet het er erg vies uit. Alsof je een jpeg op te lage kwaliteit gebruikt als texture of zo. Ik weet niet precies hoe het komt, maar het lijkt gewoon vies.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
- Smooth shading staat aan.
- Misschien duidelijker als je het concept ziet. http://www.solcon.nl/wvdridder/concept-tas/3.jpg
- Goed punt.
- Tja dat weet ik. Ga ik niet fixen. Dat komt bij het volgende model wel.
- Goed punt, wou ik nog fixen maar ben ik vergeten.
- o
- Een orc is vies en zo ook zijn kleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
HawVer schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:29:
- Smooth shading staat aan.
- Misschien duidelijker als je het concept ziet. http://www.solcon.nl/wvdridder/concept-tas/3.jpg
- Goed punt.
- Tja dat weet ik. Ga ik niet fixen. Dat komt bij het volgende model wel.
- Goed punt, wou ik nog fixen maar ben ik vergeten.
- o
- Een orc is vies en zo ook zijn kleren.
-Als smooth shading aanstaat, wat veroorzaakt dan de hoekige vlekken vlak boven zijn voeten, en de hoekige belichting bij zijn polsen en zijn hoofd?
-Met die opmerking over die onduidelijke materialen bedoelde ik niet dat ik me afvroeg wat het zou moeten zijn, maar dat de texture het niet duidelijk maakt. Je texture zou duidelijk moeten maken wat voor materiaal het is, zodat de kijker het als 'echt' of op zijn minst als 'overtuigend' ervaart.
-.
-.
-.
-.
-Ik bedoelde niet vies in de zin van modder of zo, maar vies in de zin van ranzige jpeg-compressie en/of te low-res texture en/of gekke blur in de texture. Zulke dingen. Modderig/ongewassen hoort er idd bij, maar dat zie ik er niet in.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

@ Oogst: je model ziet er erg kewl uit, maar ik zou persoonlijk kijken of je de leger-texture niet wat strakker kunt maken. De verschillende groen en bruin getinte vlakken lijken op de een of andere manier een beetje blurry te zijn. Zou het geheel niet nog wat cartoony er uit komen te zien als die wat strakker zouden zijn of was dat niet je achterliggende opzet?

Keep it going!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Dexter schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:35:
@ Oogst: je model ziet er erg kewl uit, maar ik zou persoonlijk kijken of je de leger-texture niet wat strakker kunt maken. De verschillende groen en bruin getinte vlakken lijken op de een of andere manier een beetje blurry te zijn. Zou het geheel niet nog wat cartoony er uit komen te zien als die wat strakker zouden zijn of was dat niet je achterliggende opzet?

Keep it going!
Ik zie je punt, maar dat is nou eenmaal het nadeel van game-modelling: ik heb niet oneindig veel texture-space. Dit is een texture van 512*512 en om die randen scherper te krijgen zou ik eenvoudigweg een hogere resolutie texture moeten gebruiken, en dat ga ik niet doen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst: Ik vindt de model wel prima zo. Die getekende cartoony look heeft wel wat. Kun je mij die niet leren _/-\o_

De HKU is 1 burocratische muur. Let op, waar je aan begint. Verder zijn hun criteria erg zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 14:09:
[...]

dat kan wel ja. Maar het probleem is meestal dat niemand er zin in heeft om op de foto te gaan... :P Met veel gezeur mischien wel mogelijk om te doen, maar heb ik nog nooit egt zin in gehad, ik modeleer meestal dingen die in mun kop zitten :9 . Maar wel leuk om een keer te doen, eerst ingeval ffe aan die challenge werken :)
Je bedoelt met een volledig lichaam op de foto? 8). Mijn vraag had eigenlijk meer betrekking op het gezicht. Het lichaam kun je er altijd bij verzinnen. Is het mogelijk om het hoofd er als een copy uit te laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laythian
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:34:
[...]

of je hebt eerst meshsmooth gedaan, daarna symmetry xD
ik gebruik turbosmooth.. meshsmooth gaat te langzaam bij mij maar 512 ram geheugen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 21:39:
[...]

Je bedoelt met een volledig lichaam op de foto? 8). Mijn vraag had eigenlijk meer betrekking op het gezicht. Het lichaam kun je er altijd bij verzinnen. Is het mogelijk om het hoofd er als een copy uit te laten zien?
wat denk je wel niet ;) :o , tuurlijk alleen ut gezicht, maar zelf daar doen ze hier moeilijk over :7 . Hoe goed het gezicht lijkt ligt natuurlijk aan de maker... :P Maar het is mogelijk om het er vrij realistisch uit te laten zien ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laythian
dit is dan mijn probleem

Afbeeldingslocatie: http://img103.exs.cx/img103/7739/123es.jpg

hier is een wire ervan, als het beter kan zou ik het graag willen weten

Afbeeldingslocatie: http://img103.exs.cx/img103/9569/wire.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KayFatih38 schreef op zondag 28 november 2004 @ 09:20:
dit is dan mijn probleem

[afbeelding]

hier is een wire ervan, als het beter kan zou ik het graag willen weten

[afbeelding]
klik je op het plusje naast je symmetrie modifier. Dan op position, of iets dergelijks, een van de 2 die er staat ingeval :p. Dan sleep je het icoontje mee en meteen sleep je dus ook de weld afstand mee..ik hoop dat je ut snapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en vervolges dump je je symmetry modifier ONDER je turbosmooth in je list .

zo WELD ie voor je er een turbosmooth op gooit en krijg je die harde lijn in het midden niet .

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laythian
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 10:08:
[...]

klik je op het plusje naast je symmetrie modifier. Dan op position, of iets dergelijks, een van de 2 die er staat ingeval :p. Dan sleep je het icoontje mee en meteen sleep je dus ook de weld afstand mee..ik hoop dat je ut snapt ;)
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 10:55:
en vervolges dump je je symmetry modifier ONDER je turbosmooth in je list .

zo WELD ie voor je er een turbosmooth op gooit en krijg je die harde lijn in het midden niet .
kijk is aan.. thank you thank you :)

Afbeeldingslocatie: http://img129.exs.cx/img129/9318/phaetonvoorkant.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 20:12:
Oogst: Ik vindt de model wel prima zo. Die getekende cartoony look heeft wel wat. Kun je mij die niet leren _/-\o_
Gewoon een kwestie van grote egale vlakken en op plekken waar een duidelijke rand zit (dus niet op elke edge!) een dikke zwarte streep in de texture. En dan nog een leuke berg details en hooglichten en schaduwrandjes erin.
De HKU is 1 burocratische muur. Let op, waar je aan begint. Verder zijn hun criteria erg zwaar.
Wat bedoel je precies? Ik heb hier nog amper iets van gemerkt. Wel van de zware criteria, maar niet van de bureaucratie.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 19-08 19:19
Kan je met de scanline renderer groter renderen al 800×600¿

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 18:24
CMD Leeuwarden is trouwens een aanrader als je zeer zelfstandig bent, je kunt daar aan de slag met je eigen projecten zoals games en animeren.
Wel zijn er verplichte projecten (website, cd-rom voor kids, onderzoek, marketing, nog een educatieve cd-rom, spel maken).

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 18:24
T!m0n schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:46:
Net een render gemaakt met resolutie 1600x1200 met scanline.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 19-08 19:19
iemand een idee hoe ik het beste de lichten van m'n tank kan doen¿

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laythian
update :) C&C PLZ

Afbeeldingslocatie: http://img103.exs.cx/img103/3232/phaetonbody1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:08:
[...]

Gewoon een kwestie van grote egale vlakken en op plekken waar een duidelijke rand zit (dus niet op elke edge!) een dikke zwarte streep in de texture. En dan nog een leuke berg details en hooglichten en schaduwrandjes erin.

[...]

Wat bedoel je precies? Ik heb hier nog amper iets van gemerkt. Wel van de zware criteria, maar niet van de bureaucratie.
Nou ik heb probeerd in te stromen in het 2e jaar. Alleen al de informatie verzamelen was lastig. Toen op de HKU(Hilversum) vroeg naar iemand die hier informatie over had, werd ik constant doorverwezen. Uiteindelijk heb ik via mijn eigen school een afspraak kunnen regelen met een medewerker daar. Via via dus.

Deze ging echter zeuren over geld en dat ze nix aan me verdiende, ondanks mijn creatieve tallent. De financien waren voor hun dus belangrijker. Maar daarnaast waren er wel meer burocratische questies.

Niet dat ik mensen wil ontmoedigen maar dat zijn mijn ervaringen. Ik weet dat instromen nooit makkelijker is. Maar ook op de normale manier, krijg je te maken met deze burocratie. Zo werkt de HKU nou eenmaal, ook volgens studenten daar.

Mijn voltgende post is weer OnTopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T!m0n schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:46:
Ik heb ook nooit problemen met gehad met resoluties in Scanline, zelfs niet bij
1800 x 1440

Ben alleen overstapt op Vray. Deze biedt een mooiere renderqualiteit vindt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ziet er goed uit, mss kan je de specular wat omlaag gooien voor een wat realistischer effect?

ps: Besiktas de beste ;)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Glosiness moet omhoog juist

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laythian
welke moet nou glosines of specular?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
ik vind em er geweldig uitzien zo :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 15:31:
[...]

Nou ik heb probeerd in te stromen in het 2e jaar. Alleen al de informatie verzamelen was lastig. Toen op de HKU(Hilversum) vroeg naar iemand die hier informatie over had, werd ik constant doorverwezen. Uiteindelijk heb ik via mijn eigen school een afspraak kunnen regelen met een medewerker daar. Via via dus.

Deze ging echter zeuren over geld en dat ze nix aan me verdiende, ondanks mijn creatieve tallent. De financien waren voor hun dus belangrijker. Maar daarnaast waren er wel meer burocratische questies.

Niet dat ik mensen wil ontmoedigen maar dat zijn mijn ervaringen. Ik weet dat instromen nooit makkelijker is. Maar ook op de normale manier, krijg je te maken met deze burocratie. Zo werkt de HKU nou eenmaal, ook volgens studenten daar.

Mijn voltgende post is weer OnTopic ;)
Ah, ok, dat is idd wel onhandig ja. Ik heb er zelf nog niks van gemerkt, maar dat zegt natuurlijk niks.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

@KayFatih: Als je glosiness omhoog doet wordt het gebied dat oplicht (witte vlekken) kleiner en helderder (zoals bij metaal, lak, glas etc).
Als je specular verlaagd dan blijft het zoals het nu is, maar dan wordt het minder fel, dus minder felle vlekken (uiteindelijk worden ze dan ook wel kleiner uiterarad).

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Laatst online: 11-04-2021
ey jongens ff een vraagje. ik zag laatst ergens een tutorial voor gta waarmee je je eigen 3d auto's etc in het spel kan zetten zodat je ermee kan spelen... weet iemand toevalig waar die tutorial staat? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
NOVA_TheCrew schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:49:
CMD Leeuwarden is trouwens een aanrader als je zeer zelfstandig bent, je kunt daar aan de slag met je eigen projecten zoals games en animeren.
Wel zijn er verplichte projecten (website, cd-rom voor kids, onderzoek, marketing, nog een educatieve cd-rom, spel maken).
\o/ Ben net in het tweede project van jaar één bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben voor het eerst eens aan de gang met dat Zbrush en dit is eruit gekomen. Heerlijk programma trouwens:

De opzet van het skelet zeg maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.purc.nl/zooi/3D/Zooi/Zbrush_dino1.jpg

En ben daarnet even verder gegaan met het hoofd (allemaal nog wip he)
Afbeeldingslocatie: http://www.purc.nl/zooi/3D/Zooi/Dino_hoofd.JPG
(ge-update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Inderdaad een erg indrukwekkend programma. Prachtig hoe je in een paar sleepbewegingen zo'n gedetaileerd model kan maken

Keep up the good work! Vergeet niet ons de volgende WIPs ook te laten zien he! Tis weer eens wat anders dan MAX of MAYA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
bij de opzet van het skelet ziet de kop er zo dun uit.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.