[3d] post je 3d stuff maar weer - part 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.221 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-04 15:58
Hier een nieuwe render van m'n half life² icoon hoe vinden jullie hem ik heb geprobeerd die hoeken zo veel mogelijk weg te halen
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/Timon/h2max5.jpg
(klikbaar voor 1600×1200 een wallpaper mischien :) )

[ Voor 3% gewijzigd door Rynji op 02-12-2004 21:14 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122042

T!m0n schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:12:
Hier een nieuwe render van m'n half life² icoon hoe vinden jullie hem ik heb geprobeerd die hoeken zo veel mogelijk weg te halen
[afbeelding]
(klikbaar voor 1600×1200 een wallpaper mischien :) )
Ze zijn nog steeds zichtbaar hoor :o :o ;)

Ik zou er gewoon een ferme turbo/meshsmooth op zwiepen, en als het moet, de edges 1 of meerdere keren chamferen met een waarde van 0.1 ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91469

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~henkdam/wipje2.jpg

ff update enzo
en een probleem!!! (this is where you guys come in)
2 zelfs! :|

oke, ff de eerste
ik doe zegmaar linkconstraint op een onderdeel (in dit geval de onderkant van de auto) maar als ik dat dan doe vliegt ineens het onderdeel alle kanten op! (zonder de linkconstraint ergens aan gelinkt te hebben). ik kan 'm daarna wel resizen enzo maar lijkt me een kutwerkje om alles opnieuw te scalen gezien ze allemaal kleiner moeten enzo.

hee! een tweede probleem;
ik probeer onderdelen van die grijparm aan elkaar te linken (niet met constraint maar gewoon een..uh...linkgeval) en dan gaan die ook ineens overal naartoe :| |:(
hoe los ik die shizzle op? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 15-04 15:58
Anoniem: 122042 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:56:
[...]

Ze zijn nog steeds zichtbaar hoor :o :o ;)

Ik zou er gewoon een ferme turbo/meshsmooth op zwiepen, en als het moet, de edges 1 of meerdere keren chamferen met een waarde van 0.1 ofzo :)
Als ik camfer of meshsmooth dan krijg ik niet meer een mooie rechte randen en dat is juist de bedoeling.
Hier de render van dat AMD dinges (nog WIP)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/Timon/amd1.jpg
(klikbaar voor 1600×1200)

[ Voor 14% gewijzigd door Rynji op 02-12-2004 22:13 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Anoniem: 91469 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:56:
[afbeelding]

ff update enzo

oke, ff de eerste
ik doe zegmaar linkconstraint op een onderdeel (in dit geval de onderkant van de auto) maar als ik dat dan doe vliegt ineens het onderdeel alle kanten op! (zonder de linkconstraint ergens aan gelinkt te hebben). ik kan 'm daarna wel resizen enzo maar lijkt me een kutwerkje om alles opnieuw te scalen gezien ze allemaal kleiner moeten enzo.

hee! een tweede probleem;
ik probeer onderdelen van die grijparm aan elkaar te linken (niet met constraint maar gewoon een..uh...linkgeval) en dan gaan die ook ineens overal naartoe :| |:(
hoe los ik die shizzle op? :p
Heel apart. Gebruik je bones, of gebeurt dit spontaan? En is dat MAX en indien ja, welke MAX?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Begonnen met een kleine scene om klaas heen, vers uit de viewport:
Afbeeldingslocatie: http://img120.exs.cx/img120/7425/be-wip03.png

De 'schoorsteen' is natuurlijk een dummy (ik ben al een paar uur schoorstenen aan het maken maar het blijft er prut uitzien) en klaas blijft niet zo dom voor zich uit staren.

(TODO: echte sneeuwvlokken, textures voor klaas, mooie schoorsteen, staf, paard (?), voetstappen in de sneeuw, ijs/sneeuwpegels langs het dak, sneeuwvlokken, belichting, wolken, 'schilderen' van achtergrond, lichaam van klaas, rig voor klaas, cadeautjes van klaas, gepaste uitdrukking op het gezicht van klaas)

@phaas: Je vlag hangt beginstok ipv halfstok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:12
Erkandude schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:06:
Ik had een leuk ideetje voor een casemod maar wegens tijdgebrek ben ik 'm nu virtueel aan het maken :) :
[afbeelding]
Goh lijkt geheel niet op de BlackMesa II mod / officiele demo PC van Valve. :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Laatst online: 11-04-2021
T!m0n schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:08:
[...]

Als ik camfer of meshsmooth dan krijg ik niet meer een mooie rechte randen en dat is juist de bedoeling.
Hier de render van dat AMD dinges (nog WIP)
[afbeelding]
(klikbaar voor 1600×1200)
niet lullig bedoelt tim maar zou je mis alleen dingen willen posten waar veel tijd in heeft gezeten of gaat zitten, wat mooi is of iets waarbij je een vraag hebt... 3ds max is erg leuk maar basic shit kennen wij ook wel dus hoeven we geen wips van te zien (zoals text > extrude dingen :P ) (tenzij iemand het hier niet mee eens is en dit soort wips heel boeiend vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 09:24
Sorry ik wil me nergens mee bemoeien ofzo hoor, maar ik vind het egienlijk wel leuk dat hij dit soort dingen post.
Zelf ben ik nog 3D n00b, dus als iemand commentaar krijgt op z'n werk leer ik daar vaak ook nog wat van ook al is het dan het wat basic 3D geklooi :)

Dus ik zeg post maar lekker veel pics en blaat een end commentaar, ik vind het niet erg! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
jlammertink schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 02:17:
[...]

niet lullig bedoelt tim maar zou je mis alleen dingen willen posten waar veel tijd in heeft gezeten of gaat zitten, wat mooi is of iets waarbij je een vraag hebt... 3ds max is erg leuk maar basic shit kennen wij ook wel dus hoeven we geen wips van te zien (zoals text > extrude dingen :P ) (tenzij iemand het hier niet mee eens is en dit soort wips heel boeiend vind)
Daar staat tegenover dat nog niet iedereen hier hele ingewikkelde en spannende dingen kan maken en dat dit de best gelukte render van Timon tot nog toe is, als je het mij vraagt. Voor jou is het misschien niet interessant, maar ik vind dit alweer een stapje verder dan de vorige model. En sowieso: het is 3D en we hebben hier (gelukkig) geen minimale kwaliteitseis of originaliteitseis of zo voor je hier mag posten.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

[...]

Niet lullig bedoeld, maar misschien zou je kunnen verhuizen naar een ander forum als CGTalk als je eisen wilt gaan stellen aan dingen die hier gepost worden. Die render van timon vind ik beter als menige render die hier geplaatst word. We kunnen niet allemaal zo goed zijn als Devega, Oogst of D-Tox.

Als je alleen maar mooie plaatjes wilt zien moet je lekker in de galleries van CGTalk gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:13:
[...]

Heel apart. Gebruik je bones, of gebeurt dit spontaan? En is dat MAX en indien ja, welke MAX?
gebeurt net als ik de constraints / links instel (ik gebruik geen bones). ik heb van een aantal models een group gemaakt en probeer die dan aan een andere group te linken of constraint-linken.

ik gebruik max6 :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 15:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Albinoraptor schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:48:
[...]

Goh lijkt geheel niet op de BlackMesa II mod / officiele demo PC van Valve. :+ :P
Die vind ik zelf een beetje te druk en rommelig, en ik wil de thema voornamelijk baseren op het zwarte gevaarte in hl2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 02:27

Spikey

Make it accessible!

Hey luitje, ff een wat algemenere vraag.

welke renderer gebruiken mensen hier vooral?
Ik heb zelf laatst brazil r/s toegevoegd en zie duidelijk een verschil
maar de ene keer ziet brazil er beter uit, de andere keer de default scanline van max

teach me with your knowledge! :)

The future is accessible | Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Spikey schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:27:

maar de ene keer ziet brazil er beter uit, de andere keer de default scanline van max

Ik gebruik 3ds max 5 met brazil ook, en die bevalt mij prima. Brazil gebruik ik soms wel en soms niet. Bij dingen zoals global illumination en glas etc., de speciale dinge, gebruik ik brazil vaker omdat dat sneller mooie resultaten oplevert. Maar er zijn ook genoeg situaties dat de default scanline voldoet :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

brazil < meest gebruikte hier
Barracuda_82 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 09:46:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar misschien zou je kunnen verhuizen naar een ander forum als CGTalk als je eisen wilt gaan stellen aan dingen die hier gepost worden. Die render van timon vind ik beter als menige render die hier geplaatst word. We kunnen niet allemaal zo goed zijn als Devega, Oogst of D-Tox.

Als je alleen maar mooie plaatjes wilt zien moet je lekker in de galleries van CGTalk gaan kijken.
ik voel me vereerd \o/

en took dan ?
:\
litoki hoort hier zeker ook tussen ;)
en hymz
en .. meer ;)
Oogst schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 09:34:
[...]

Daar staat tegenover dat nog niet iedereen hier hele ingewikkelde en spannende dingen kan maken en dat dit de best gelukte render van Timon tot nog toe is, als je het mij vraagt. Voor jou is het misschien niet interessant, maar ik vind dit alweer een stapje verder dan de vorige model. En sowieso: het is 3D en we hebben hier (gelukkig) geen minimale kwaliteitseis of originaliteitseis of zo voor je hier mag posten.
idd ;)
iedereen mag van mij posten
het is aan een ander dan daadwerkelijk over of ze het commentaar waard vinden

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 03-12-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 91469 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 09:58:
[...]

gebeurt net als ik de constraints / links instel (ik gebruik geen bones). ik heb van een aantal models een group gemaakt en probeer die dan aan een andere group te linken of constraint-linken.

ik gebruik max6 :]
Hmm, heel apart, gebeurt het ook wanneer je niet met groups werkt? En gebeurt het ook wanneer je eerst alle linking instelt en daarna pas gaan animeren? Eerst animeren en dan linken gaat bij bones nog wel eens mis.

Drie verschillende renderers:
-Brazil is mijn standaard renderer
-Scanline gebruik ik als ik bijvoorbeeld een animatie of een preview wil hebben en niet kan/wil wachten op de lange rendertijden van Brazil (maar dan dus ook Scanline die alleen belicht is met shadow maps, want anders istie nog te traag)
-V-ray gebruik ik wanneer ik micro-poly displacement wil, of wanneer ik de typische, zeer heldere look van V-ray wil hebben

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 91469 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:56:
[afbeelding]

ff update enzo
ik dacht eerst dit is wat van die MECH.

Waar blijft die mech ;) , ik zeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28333

Erkandude schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:06:
Ik had een leuk ideetje voor een casemod maar wegens tijdgebrek ben ik 'm nu virtueel aan het maken :) :
[afbeelding]
je weet dat deze bestaat?
Afbeeldingslocatie: http://elmo.bit-tech.net/~blackmesa/image001.jpg
http://www.bit-tech.net/article/146/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gp500 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 15:25:
[...]

ik dacht eerst dit is wat van die MECH.

Waar blijft die mech ;) , ik zeur.
welke mech :p

edit:

ook nog bezig met een WW2 vliegtuigje O-)

wip no.1

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~henkdam/01-modelling01.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 91469 op 03-12-2004 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109676

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

update
best veel gebeurt
Moet nog steeds veel gebeuren

Afbeeldingslocatie: http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/4793/4793_1102092857_medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 80198 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 17:55:
update
best veel gebeurt
Moet nog steeds veel gebeuren

[afbeelding]
Je trui mist bij de plooien net wat de dikte. Kun je er niet de shell-modifier overheen kwakken? Daarnaast vind ik je belichting en texture net niet helemaal, maar ik weet niet goed hoe het komt. Is dit een opstelling met key/fill/back-lights?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:35:
[...]

Je trui mist bij de plooien net wat de dikte. Kun je er niet de shell-modifier overheen kwakken? Daarnaast vind ik je belichting en texture net niet helemaal, maar ik weet niet goed hoe het komt. Is dit een opstelling met key/fill/back-lights?
jup shell heb ik net gedaan. Textures vind ik ook niet goed...waarom weet ik ook niet precies, belichting stelt nog nix voor, gwoon 3 omnis eromheen gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

updatje
moet nog wat tweaken, en nog veel texturen
Het begint te komen, dan over naar de ruimteschepen en kapot geschoten gebouwen en evnt lijken etc... :Y) long way to go

Afbeeldingslocatie: http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/4793/4793_1102116647_medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laythian
  • Laatst online: 20-04 11:52
Anoniem: 80198 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 00:33:
updatje
Het begint te komen, dan over naar de ruimteschepen en kapot geschoten gebouwen en evnt lijken etc... :Y) long way to go

[afbeelding]
ziet er echt mooi uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126938

[...]

Omg.

*is trots op T!mon

Zeer netjes D_Tox:
Alleen ik snap de texture van de broek niet helemaal.. beetje uhtja.. kweet niet. Maar zoals je al zegt, je bent er mee bezig. :D

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 126938 op 04-12-2004 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 80198 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 00:33:
updatje

[afbeelding]
paar puntjes van kritiek:
-broek is teveel bumped, lijkt wel een spijkerbroek. (mss is dat de bedoeling?)
-hij heeft geen wenkbrauwen?
-voet gaat door ondergrond heen :p (was eerder ook al een keer gezegd)
-tranen zijn niet echt duidelijk, het is alleen zichtbaar waar de tranen ophouden, waardoor het lijkt alsof ie daar glimmende puisten heeft zitten.
-Zn schouder klopt ook niet, veel te hoekig (was ook al eerder gezegd.
-Zn voorhoofd lijkt teveel naar voren uit te steken, kan ook komen door ontreken van wenkbrauwen?
-Verder weet ik niet of die gaten gescheurd moeten lijken, maar het lijkt nu meer alsof het geknipt is. Mss is dat de bedoeling?

Voor de rest ziet het er netjes uit :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chester schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 02:16:
[...]

paar puntjes van kritiek:
-broek is teveel bumped, lijkt wel een spijkerbroek. (mss is dat de bedoeling?)
-hij heeft geen wenkbrauwen?
-voet gaat door ondergrond heen :p (was eerder ook al een keer gezegd)
-tranen zijn niet echt duidelijk, het is alleen zichtbaar waar de tranen ophouden, waardoor het lijkt alsof ie daar glimmende puisten heeft zitten.
-Zn schouder klopt ook niet, veel te hoekig (was ook al eerder gezegd.
-Zn voorhoofd lijkt teveel naar voren uit te steken, kan ook komen door ontreken van wenkbrauwen?
-Verder weet ik niet of die gaten gescheurd moeten lijken, maar het lijkt nu meer alsof het geknipt is. Mss is dat de bedoeling?

Voor de rest ziet het er netjes uit :)
zal ik morgen es allemaal naar kijken als ik tijd heb :9

anyway updatje
(ook beetje mee geknoeit in ps)

Afbeeldingslocatie: http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/4793/4793_1102123123_medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-04 14:35
omfg zeer nice !!!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/ju87wip9.jpg

ofcourse zal mijn stuka je mustang in 2miljoen deeltjes over 20 km verspreiden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94113

Anoniem: 80198 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 02:20:
[...]

anyway updatje

[afbeelding]
haha een helle lijst maat tochn og op het laaste zeggen voor de rest ziet het netjes uit. :D

maar ziet er goed uit man goed gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laythian
update.. deze keer area light gebruikt en ziet er idd veel mooier uit

Afbeeldingslocatie: http://img28.exs.cx/img28/7865/70-phaetonbody5AWESO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
KayFatih38 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:00:
update.. deze keer area light gebruikt en ziet er idd veel mooier uit

[afbeelding]
Area light? Ik zie helemaal geen effect van die area light. De schaduwen zijn allemaal haarscherp.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Anoniem: 80198 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 02:20:
[...]

anyway updatje

[afbeelding]
Z'n kop is nog steeds way too oud :)
Verder, ligt z'n duim er nou af? Of moet ik andere ogen? Komt mss door de shaduw maar anders vind ik toch wel een tikje ver gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Oogst schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:21:
[...]

Area light? Ik zie helemaal geen effect van die area light! De schaduwen zijn allemaal haarscherp.
Als dit als feedback bedoeld is kun je dat best vriendelijker brengen.. :|

@D-Tox.. Gaat de goede kant op! Goed bezig. Nog één klein puntje.. de handen zien er vrij volwassen uit. Dat komt denk ik doordat de beentjes in de hand erg zichtbaar zijn. :)

Hier is een wip van mijn B25. Het is de bedoeling dat mijn B-25 samen de Stuka van Devega en met de Mustang van preatorian een soort van luchtgevecht gaat houden.. Maar goed eerst maar eens het vliegtuig modellen..
Afbeeldingslocatie: http://www.mesu.nl/images/b25/004.jpg

Hier is een reference van een B25.

http://www.airliners.net/...version=&nr_pages=6&page=

[ Voor 3% gewijzigd door HawVer op 04-12-2004 12:42 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

phaas schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:24:
[...]

Z'n kop is nog steeds way too oud :)
Verder, ligt z'n duim er nou af? Of moet ik andere ogen? Komt mss door de shaduw maar anders vind ik toch wel een tikje ver gaan....
way too oud is overdreven vind ik, maar nog wel gwoon te oud ja. Ik ben van plan om hem on lange muts op te doen... scheelt denk ik wel weer wat, het komt denk ik voornamelijk door zijn haren datie zo oud lijkt...

ligt zijn duim eraf 8)7 ? ehhh ja wat je denk je zelf... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Laatst online: 23-01 14:47
Anoniem: 80198 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:43:
[...]
ligt zijn duim eraf 8)7 ? ehhh ja wat je denk je zelf... :X
Niet dan? Ik zou zweren van wel :? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
HawVer schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:41:
[...]

Als dit als feedback bedoeld is kun je dat best vriendelijker brengen.. :|
Het was niet onvriendelijk bedoeld. Komt het echt zo onvriendelijk over? Ik lees het nu nog eens en voor mij is het gewoon een technische constatering zonder enig oordeel over de model of zo. Het is inderdaad niet vriendelijk, maar toch ook niet onvriendelijk?

[ Voor 9% gewijzigd door Oogst op 04-12-2004 13:01 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 13:50

Dexter

d((o_o))b

Dus simpelweg het uitroeptekentje even weghalen. Dan is het ineens een heel stuk vriendelijker...toch?

@ D-tox: ziet er strak uit!! Een puntje van mijn kant (weet niet of het al eerder gezegd is), de hand waarmee het kind zijn knuffel vasthoud vind ik er erg "volwassen" uitzien. Is niet echt een kinderhandje als je het mij vraagt met. Misschien iets minder profiel in de vingers/aders waardoor het geheel wat softer wordt?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Dexter schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 15:00:
Dus simpelweg het uitroeptekentje even weghalen. Dan is het ineens een heel stuk vriendelijker...toch?

@ D-tox: ziet er strak uit!! Een puntje van mijn kant (weet niet of het al eerder gezegd is), de hand waarmee het kind zijn knuffel vasthoud vind ik er erg "volwassen" uitzien. Is niet echt een kinderhandje als je het mij vraagt met. Misschien iets minder profiel in de vingers/aders waardoor het geheel wat softer wordt?
[rml]HawVer in "[ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 2..."[/rml]
^^ Dan zijn we het er over eens.. :) Maar maakt niet uit.. als er meer stemmen zijn moet D-Tox er haast wel wat aan gaan doen. :P

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

phaas schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:52:
[...]

Niet dan? Ik zou zweren van wel :? B)
omg meen je toch niet echt he, omdat ie recht richting de camera is gericht zie je hem niet zo goed, maar houd niet in dat ie der ook niet is... Je hebt dit zelf hopelijk ook door....

Ik ga toch niet hier uren instoppen en dan zoiets al zijn rechterduim er vergeten op te zetten 8)7

anyway als je het egt niet wil geloven(lijkt me zowiezo logisch om te doen voordat je zoiets zegt) kijk es naar eerdere plaatjes van de mesh b.v...

|:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HawVer schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 15:06:
[...]

[rml]HawVer in "[ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 2..."[/rml]
^^ Dan zijn we het er over eens.. :) Maar maakt niet uit.. als er meer stemmen zijn moet D-Tox er haast wel wat aan gaan doen. :P
hahaha, ja nou moet ik wel he :Y) ik ga der iets aan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Altijd al een walkcyclus van een lul willen zien?
Klik dan hieronder op de link

Afbeeldingslocatie: http://www.purc.nl/zooi/3D/Zooi/Wheeney_looptest.jpg

Walking down the street
Rechtermuis save as... Divx 5.02 nodig om te checken

Ben bezig om te kijken hoe die zou kunnen lopen. Dit is 1 van de opties. Moet nog wel wat fine tunen maar zo gaat die ongeveer lopen (achtergrond is echt alleen maar achtergrond en geen aandacht aan besteed).

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 126938 op 04-12-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126938 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 15:47:
Altijd al een walkcyclus van een lul willen zien?
Klik dan hieronder op de link

Walking down the street
Rechtermuis save as... Divx 5.02 nodig om te checken

Ben bezig om te kijken hoe die zou kunnen lopen. Dit is 1 van de opties. Moet nog wel wat fine tunen maar zo gaat die ongeveer lopen (achtergrond is echt alleen maar achtergrond en geen aandacht aan besteed).
wahahha, ziet er ingeval wel grappig uit, toch is de beweging nog ietsje te houterig. Maar nietemin ziet het er gwoon goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121486

Een eigen ontwerpje. Geheel in LightWave gemaakt.
Het licht moet duidelijk nog ff wat anders en de reflecties ook maar het is een leuk beginnetje.
Er moet ook nog veel an de texures gedaan worden

Graag reactie
Afbeeldingslocatie: http://www.graphyxz.com/3d/Car_0000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.graphyxz.com/3d/Car_0001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.graphyxz.com/3d/Car_0002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.graphyxz.com/3d/Car_0003.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 121486 op 04-12-2004 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 121486 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 15:58:
Het licht moet duidelijk nog ff wat anders en de reflecties ook maar het is een leuk beginnetje.

Graag reactie
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er netjes uit, ik vind het wel wat weg hebben van Bugatti :)
Je zegt zelf al dat er wat aan de reflecties en texture gedaan moet worden, dus daar valt voorlopig niet zoveel over te zeggen.
Maar wat zijn die witte puntjes? lage aa settings?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is gerenderd met F-Prime dus dan heb je geen aa instellingen maar is het een proces van endlessly refine. :P (kijk maar is op www.worley.com)
Maar ik denk dat ik de HDRI map ga verkleinen.
Dit is trouwens een tip voor iedereen. Als je met HDRI gaat uilichten probeer je HDRI Map dan 25x25 pixels ofzo te maken, klinkt raar maar je krijgt een softere en cleanere belichting (geld natuurlijk niet voor de reflectie. Het werk echt. Deze tip heb ik gekregen van larry schultz, een koning in het 3d-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:39

Sharky

Skamn Dippy!

Anoniem: 121486 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:26:
Het is gerenderd met F-Prime dus dan heb je geen aa instellingen maar is het een proces van endlessly refine. :P (kijk maar is op www.worley.com)
Dit is trouwens een tip voor iedereen. Als je met HDRI gaat uilichten probeer je HDRI Map dan 25x25 pixels ofzo te maken, klinkt raar maar je krijgt een softere en cleanere belichting (geld natuurlijk niet voor de reflectie. Het werk echt. Deze tip heb ik gekregen van larry schultz, een koning in het 3d-en.
ik geef de map altijd gewoon een vette blur zodat het wat vage vlekken zijn, praktisch hetzelfde effect, me dunkt.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
k zag al die vette dingen hier, en d8 dat moet k ook weer s doen. K was opzoek naar iets moois en daarbij kwam k uit op de golden gate bridge, die ben k nu aan t namaken in 3d. ben dr gisteravond pas mee begonnen en al dat vakwerk is echt een klere werk.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kunst/ggb(groot).jpg
*klik voor 1280*960

[ Voor 9% gewijzigd door DP Kunst op 04-12-2004 18:15 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 15:34
Anoniem: 30579 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 10:17:
[afbeelding]

ofcourse zal mijn stuka je mustang in 2miljoen deeltjes over 20 km verspreiden :P
Dat zullen we nog moeten zien :Y) Stuka is natuurlijk meer een anti-tank dan een dogfighter :P

Anyway, ik moet zeggen dat ik ook altijd nog een keer een P-40 wil maken in max, ken mezelf alleen... Denk dat ik na een half vliegtuig er achter komt dat ik het leuker vind om effects te maken dan te modellen... (wat ik eigelijk oh zo jammer vind, als ik al die auto's/vliegtuigen zie wil ik dat ook kunnen!)

[ Voor 31% gewijzigd door Neejoh op 04-12-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/ju87wip10.jpg
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laythian
ziet er netjes uit :)

over mijn phaeton :
ik zou graag commentaar willen op de auto zelf.. niet op de belichting shaduw enz.

[ Voor 20% gewijzigd door Laythian op 04-12-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 121486 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:26:
De variant waarbij je gewoon een dikke vette blur op die hdri-map stopt, heeft ongeveer hetzelfde effect en staat in de meeste tutorials. Maar voor mensen die geen tutorials doen, is dit inderdaad een uitkomst. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61849

klein vraagje tussendoor na het zien van al dit moois zoals het vliegtuigje van devega en kayfatih38 z'n wagen als voorbeeld.Hoe maak je nu op een mooie goede manier cuts in een mesh van zoiets als een auto of een vliegtuig.Ik was namelijk ook net iets aan het proberen , maar het is nogal moeilijk voor mij om echt op quads uit te komen ( lees : Totale chaos ).Ik kom vaak op dingen uit met 5 vertices per polygoon en als je dan nog gaat snijden of herschikken kom je ooit wel weer op een tri uit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Hoe heb jij die vluegels zo mooi eraan gekregen? ik ben nu een messersmith 262 aan het maken en heb een line extrude als vleugel gebruikt alleen dan krijg je allemaal vage lijnen op die vleugel als je gaat smoothen (vleugen bouwen uit dezelfde mesh als me romp lukt me niet :X).

Hoe krijgen jullie die renders allemaal zo mooi? als ik wat render ziet het er niet uit, iig niet veel beter dan in max zelf ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 05-12-2004 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 61849 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:55:
klein vraagje tussendoor na het zien van al dit moois zoals het vliegtuigje van devega en kayfatih38 z'n wagen als voorbeeld.Hoe maak je nu op een mooie goede manier cuts in een mesh van zoiets als een auto of een vliegtuig.Ik was namelijk ook net iets aan het proberen , maar het is nogal moeilijk voor mij om echt op quads uit te komen ( lees : Totale chaos ).Ik kom vaak op dingen uit met 5 vertices per polygoon en als je dan nog gaat snijden of herschikken kom je ooit wel weer op een tri uit :|
Nou, de belangrijkste tip die ik je daarvoor kan geven, naast natuurlijk dat je met veel ervaring er van zelf beter in wordt, is om tevoren al de belangrijkste lijnen in je auto te kennen. Er zijn heel duidelijke plekken waar je polies netjes de curve van de auto moeten volgen. Als je die nou eerst maakt en die daarna gaat verbinden, is je vorm al bijna vanzelf een stuk netter. Dat werkt ook heel goed bij gezichten: eerst de hoofdlijnen identificeren (teken ze gewoon in paint over een foto heen!) en daarna die als eerste maken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354 schreef op zondag 05 december 2004 @ 11:10:
[...]

Hoe heb jij die vluegels zo mooi eraan gekregen? ik ben nu een messersmith 262 aan het maken en heb een line extrude als vleugel gebruikt alleen dan krijg je allemaal vage lijnen op die vleugel als je gaat smoothen (vleugen bouwen uit dezelfde mesh als me romp lukt me niet :X).

Hoe krijgen jullie die renders allemaal zo mooi? als ik wat render ziet het er niet uit, iig niet veel beter dan in max zelf ;(
Ik ben niet (meer) zo'n 3D Max man maar als je de vleugels heb geextrude heb je dan niet in de vleugel zelf ook nog allemaal meshes, Als je die delete zou het weer cleaner moeten zijn (correct me if i'm wrong)
Gewoon een HDRI map downloaden en met radiosity aan uitrenderen, is opzich niks aan, dat kan iedereen wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354 schreef op zondag 05 december 2004 @ 11:10:
[...]

eerst vleugels maken ;)

en daarna uitwerken tot basic romp vorm ..
en die vervolgens uitwerken zodat ie aansluit to je nosecone etc .

renderen brazil
skylight aan + brzl light
hdri light gebruik ik zelden
duurt mij te lang voordat je een fatsoenlijke render hebt die je net zo goed had kunnen faken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op zondag 05 december 2004 @ 12:38:
[...]

Nou, de belangrijkste tip die ik je daarvoor kan geven, naast natuurlijk dat je met veel ervaring er van zelf beter in wordt, is om tevoren al de belangrijkste lijnen in je auto te kennen. Er zijn heel duidelijke plekken waar je polies netjes de curve van de auto moeten volgen. Als je die nou eerst maakt en die daarna gaat verbinden, is je vorm al bijna vanzelf een stuk netter. Dat werkt ook heel goed bij gezichten: eerst de hoofdlijnen identificeren (teken ze gewoon in paint over een foto heen!) en daarna die als eerste maken.
hmm , was misschien was het inderdaad handig geweest als ik er wat meer denkwerk in gestoken had :P want ik zat dus onder andere met het volgende probleem.Had ook met vleugeltjes te maken.Ik probeer namelijk gewoon een eerste ring van polygoontjes te maken en extrude dan steeds de edges tot de mesh(eerste vraag : is dit een foute methode?).Dat ging nog wel , maar toen kwam ik uit bij dit :

Afbeeldingslocatie: http://img83.exs.cx/img83/840/c7fdinges2.jpg
Je ziet de lijntjes en de chaos , is er nog een mogelijkheid dit op een nette manier goed te krijgen?
plaatje is klikbaar overigends

edit:
woei , ik zie net de plaatjes van stereomatrix die het gister niet deden , wan een mooie en glimmende creatie :D

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 61849 op 05-12-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 61849 schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:46:
[...]

hmm , was misschien was het inderdaad handig geweest als ik er wat meer denkwerk in gestoken had :P want ik zat dus onder andere met het volgende probleem.Had ook met vleugeltjes te maken.Ik probeer namelijk gewoon een eerste ring van polygoontjes te maken en extrude dan steeds de edges tot de mesh(eerste vraag : is dit een foute methode?).Dat ging nog wel , maar toen kwam ik uit bij dit :

[afbeelding]
Je ziet de lijntjes en de chaos , is er nog een mogelijkheid dit op een nette manier goed te krijgen?
plaatje is klikbaar overigends

edit:
woei , ik zie net de plaatjes van stereomatrix die het gister niet deden , wan een mooie en glimmende creatie :D
Ik zie ook wel heel erg veel non-quads, moet ik zeggen. Netjes maken kun je misschien nog het beste doen door een stuk weg te gooien en opnieuw te doen (het vieze stuk er tussenin dus). Nog een tipje: probeer ook langgerekte polies te voorkomen. Vierkante polies zijn vaak mooier. Maar niet noodzakelijk, gekke quads werken vaak ook wel.

En over edge extrude: het is de fijnste manier, vind ik. Maar maak jezelf er niet al te hard aan vast met spijkers door je handen en zo. Een zeer relaxed alternatief, vind ik, is om losse stukken te maken met edge extrude en om die dan met een combi van edge extrude en create poly weer samen te voegen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

euh modelen is meer voorbereiden van je model dan de tijd dat je echt spendeerd om het te maken

dank bijv aan het uitvogelen hoeveel segmenten je nodig hebt
en op welke locaties .
voor bijvoorbeeld je paneling
zie als voorbeeld mijn vliegtuig ..
het is makkelijk om zomaar even in een mesh object te gaan snijden ..
moeilijker is om dit te voorkomen .
om ergens over na te denken en dan er voor te zorgen dat er geen problemen optreden bij meshsmooth e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Timon vroeg om uitleg over glow en het lijkt me wel interessant voor de mogelijke beginners hiero, dus ik post hier ook nog eventje hoe glow te krijgen in de 3ds max via de video post (er is ook een andere weg dan via de video post).
  1. selecteer alle objecten die glow moeten hebben
  2. klik rechter knopje op een object en ga naar properties
  3. verander het getal achter "object channel" in 1 (staat standaard op 0)
  4. ga uit de properties
  5. ga naar video post (rendering>>video post)
  6. klik op add scene event (theepot met een klein pijltje er naartoe
  7. kies onder view je camera en klik dan OK
  8. klik op "add image filter event" (geel blokje met een rood golfje ervoor)
  9. kies "lens effects glow" en klik op ok
  10. dubbelklik op de glow
  11. klik in het menuutje op setup
  12. klik op "preview" en op "vp queue" (pas op, als je een erg complexe scene hebt, kan dit erg lang duren!)
  13. je zou nu al glow moeten hebben
  14. om te renderen, render in de video post met het rennende mannetje ("execute sequence")

[ Voor 20% gewijzigd door Oogst op 05-12-2004 15:56 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76427

heeft iemand misschien ook een tip hoe je het snelste kunt renderen met optimaal resultaat. Momenteel ben ik een animatie aan het renderen met veel dynamics en raytrace materialen. Voor slechts 4 seconden ben ik meer dan 12 uur bezig met renderen op een 1.7Ghz systeem (256mb werkgeheugen, 32mb vid).

edit:
Ik zag elders een tip om raytrace depth van 9 naar 2 te zetten. Dit heb ik nog niet uitgeprobeerd. Iemand nog meer tips?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 76427 op 05-12-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Jånnis schreef op zondag 05 december 2004 @ 15:53:
heeft iemand misschien ook een tip hoe je het snelste kunt renderen met optimaal resultaat. Momenteel ben ik een animatie aan het renderen met veel dynamics en raytrace materialen. Voor slechts 4 seconden ben ik meer dan 12 uur bezig met renderen op een 1.7Ghz systeem (256mb werkgeheugen, 32mb vid).

edit:
Ik zag elders een tip om raytrace depth van 9 naar 2 te zetten. Dit heb ik nog niet uitgeprobeerd. Iemand nog meer tips?
Welke renderer, hoeveel lampen, wat voor schaduwen op de lampen, hoeveel polies, welke resolutie, hoeveel frames? Meer info helpt. :) En de raytrace depth verlagen kan ook enorm helpen ja.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

opnieuw beginnen dan maar?
Afbeeldingslocatie: http://img71.exs.cx/img71/1351/v3ohind4.jpg

Ik heb nu het vleugel gedeelte min of meer proberen opnieuw te maken(bedankt voor het advies tot nu toe :) ) maar er zitten nog een aantal oneffenheden in.Als cut echt zo evil is heb ik echter nogal een probleem , want ik moet nog 3 kleppen voor wielen er uit snijden en nog een aantal uitsteksels :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 61849 op 05-12-2004 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76427

Oogst schreef op zondag 05 december 2004 @ 15:58:
[...]

Welke renderer, hoeveel lampen, wat voor schaduwen op de lampen, hoeveel polies, welke resolutie, hoeveel frames? Meer info helpt. :) En de raytrace depth verlagen kan ook enorm helpen ja.
100 frames (PAL)
300 x 200 .avi format, divx compressie
Default scanline renderer
geen lampen, ik heb genoeg licht aan de fluoresentie van de textures.

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 76427 op 05-12-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Geinspireerd door die shader voor die huid van de contest, heb ik eens zitten klooien met shaders in MAX. Erg interessant om de kleur te laten varieren afhankelijk van de lichtsterke (de kleur, niet de lichtheid). Ziet er verder niet zo cool uit, maar ik vond het wel leuk:

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/lichttest2a.jpg
Anoniem: 61849 schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:22:
opnieuw beginnen dan maar?
[afbeelding]

Ik heb nu het vleugel gedeelte min of meer proberen opnieuw te maken(bedankt voor het advies tot nu toe :) ) maar er zitten nog een aantal oneffenheden in.Als cut echt zo evil is heb ik echter nogal een probleem , want ik moet nog 3 kleppen voor wielen er uit snijden en nog een aantal uitsteksels :'(
Ziet er al best leuk uit anders. Maareuh: hoe kom je erbij dat cut zo verschrikkelijk is? Mooie tool hoor. :) Niks mis mee.
Jånnis schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:24:
[...]

100 frames (PAL)
300 x 200 .avi format, divx compressie
Default scanline renderer
geen lampen, ik heb genoeg licht aan de fluoresentie van de textures.
Hoeveel polies en hoeveel rendertijd blijft er over per frame als je de raytrace terug zet naar 2? En is er misschien iets als een skylight in verwerkt of zo?

[ Voor 63% gewijzigd door Oogst op 05-12-2004 16:48 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121486 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 15:58:

Graag reactie
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ff wat commentaar
:P

ik zie veel mesh errors [ door de reflecties] het strechen van je raam reflectie is hier een voorbeeld van

overigens zou ik je reflectie op 30 % zetten ofzo .
je material lijkt nu meer een spiegel dan reflecterende laklaag .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op zondag 05 december 2004 @ 15:45:
Timon vroeg om uitleg over glow en het lijkt me wel interessant voor de mogelijke beginners hiero, dus ik post hier ook nog eventje hoe glow te krijgen in de 3ds max via de video post (er is ook een andere weg dan via de video post).
  1. selecteer alle objecten die glow moeten hebben
  2. klik rechter knopje op een object en ga naar properties
  3. verander het getal achter "object channel" in 1 (staat standaard op 0)
  4. ga uit de properties
  5. ga naar video post (rendering>>video post)
  6. klik op add scene event (theepot met een klein pijltje er naartoe
  7. kies onder view je camera en klik dan OK
  8. klik op "add image filter event" (geel blokje met een rood golfje ervoor)
  9. kies "lens effects glow" en klik op ok
  10. dubbelklik op de glow
  11. klik in het menuutje op setup
  12. klik op "preview" en op "vp queue" (pas op, als je een erg complexe scene hebt, kan dit erg lang duren!)
  13. je zou nu al glow moeten hebben
  14. om te renderen, render in de video post met het rennende mannetje ("execute sequence")
vergeet niet dat je het niet als subtree mag gebruiken anders werkt een eventueele image output event niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Nog een belichtingstestje. Deze keer in Brazil een gradient ramp als skylight:

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/lichttest1.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op zondag 05 december 2004 @ 18:42:
Nog een belichtingstestje. Deze keer in Brazil een gradient ramp als skylight:

[afbeelding]
wat heb je precies getest dan, dit lijkt me vrij standaart belichting...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
hmm wilde mijn fiat 500 posten, werkt mn chello FTP account niet :r
gaan we weer.. support! :Z

edit: lol, doet het weer, met oude password, dat veranderd zou moeten zijn. niet te volgen.. 8)7 :z
Hoe dan ook, af en toe beetje bezig met een fiat 500. Af en toe laat ik me qua volgorde van het modellen een beetje leiden door de fiat500-tutorial, maar grotendeels doe k 't op mezelf..
renders:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/wip09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/wip12.jpg

moet die randen nog beetje recht maken.. 8)7

[ Voor 74% gewijzigd door geez op 05-12-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 80198 schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:13:
[...]

wat heb je precies getest dan, dit lijkt me vrij standaart belichting...?
De objecten zijn wit. Kijk naar al die kleuren! Ik heb een de skylight rondom van kleur laten wisselen met behoorlijk extreme kleurkeuzes. Voor mij is het weinig standaard in elk geval.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren heb ik toevallig een videotutorial gezien waarin dezelfde techniek (van Oogst, hierboven) werd gebruikt, ben alleen de url weer vergeten :(
Ik weet nog wel dat de video te vinden is op de pagina van de maker van dat "3D-blog" waarbij iedere dag een nieuwe render werdt gepost met de gekste en vreemdste onderwerpen (ie. koeien die ontvoerd werden door ufo's, dat soort dingen)...

Maar het geeft idd wel een leuk effect ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Aardbei: bedoel je deze site: boring3d? (die dagelijkse renders kan je hier vinden)

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Laatst online: 22-04 13:29
Nou ook weer eens iets gedaan. Geen idee of het wat gaat worden maar ja ben tenminste weer bezig...
Afbeeldingslocatie: http://80.60.156.25/jochem/pics/cartoon1s.jpg
commetaar ed altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Elite_Dead:

Yup, dat is em :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:42:
[...]

De objecten zijn wit. Kijk naar al die kleuren! Ik heb een de skylight rondom van kleur laten wisselen met behoorlijk extreme kleurkeuzes. Voor mij is het weinig standaard in elk geval.
ja ik bedoel ook niet helemaal standaart. Maar veel speciaals is ut toch ook niet, ik heb het nog nooit geprobeert maar ut lijkt mij niet egt bijzonder (NOFI)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579 schreef op zondag 05 december 2004 @ 18:08:
[...]

ff wat commentaar
:P

ik zie veel mesh errors [ door de reflecties] het strechen van je raam reflectie is hier een voorbeeld van

overigens zou ik je reflectie op 30 % zetten ofzo .
je material lijkt nu meer een spiegel dan reflecterende laklaag .
He bedankt, ik heb het lager gezet en het ziet er idd beter uit. :o
Tja af en toe dan zie je het niet meer zo scherp alle maal zal ik maar zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ook dan maar

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~henkdam/01-modelling09.jpg

het was orgineel de bedoeling om een vliegtuig te maken die cooler was dan die van devega, kon vanaf deze mesh best nog wel eens moeilijk worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:P ik schiet je toch neer want je vleugels is niet aerodynamisch genoeg ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 80198 schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:22:
[...]

ja ik bedoel ook niet helemaal standaart. Maar veel speciaals is ut toch ook niet, ik heb het nog nooit geprobeert maar ut lijkt mij niet egt bijzonder (NOFI)...
Nou ok, dan is het niet bijzonder, ik vond het gewoon wel leuk. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-04 15:55
Hallo,

Ik heb net Brazil geinstalleerd en wil daarmee renders gaan maken. Alleen heb ik nu het probleem dat het niet helemaal zo gaat als ik wil...

Ik heb wielen op mijn F1 auto en deze worden heel raar gerenderd als ik het Brazil skylight aan heb staan. Er komen allemaal zwarte vlakken in terwijl de band een net iets andere kleur heeft. Heeft iemand dit al een keer gehad en ook opgelost?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
joostingh schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:49:
Hallo,

Ik heb net Brazil geinstalleerd en wil daarmee renders gaan maken. Alleen heb ik nu het probleem dat het niet helemaal zo gaat als ik wil...

Ik heb wielen op mijn F1 auto en deze worden heel raar gerenderd als ik het Brazil skylight aan heb staan. Er komen allemaal zwarte vlakken in terwijl de band een net iets andere kleur heeft. Heeft iemand dit al een keer gehad en ook opgelost?

Alvast bedankt
Zit er een soort vage ruis overheen, of zijn het echt harde, zwarte vlakken? Als het dat laatste is, dan zitten er dubbele polies in de je mesh, waarschijnlijk. Bij dat eerste staat je sampling rate te laag.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laat eens een render zien aub ?

ik denk dat je te maken hebt met dubbele facing .
veelkomend probleem bij brazil

lol @ oogst net ff sneller -_-

ps
undersampeling maakt geen zwarte vlekken :P

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 06-12-2004 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-04 15:55
Ik laat het vanavond wel eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Ik heb die gratis versie van brazil gedownload en al die bestanden uit de plugin map in de plugin map van max gezet maar hoe kan ik nu met brazil renderen? als ik op render druk is alles hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354 schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:36:
Ik heb die gratis versie van brazil gedownload en al die bestanden uit de plugin map in de plugin map van max gezet maar hoe kan ik nu met brazil renderen? als ik op render druk is alles hetzelfde.
Kies voor Brazil/Rio in de "Assign Renderer" roll-out (onderste in de eerste tab van het Render dialoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Voor school heb ik een animatie-groep gemaakt van een simpel robot-rennertje. Op zich ben ik programmeur en niet modeller of animator, maar de modellers hebben nog geen volledig geanimeerde mechs voor me, dus tot die tijd moet ik ergens anders mee kunnen werken. Daarom heb ik dus zelf een mech gebouwd en geanimeerd, die op termijn weer weggegooid zal worden. Ik heb alle 14 animaties bij elkaar geknald en gerenderd in een filmpje:

Filmpje 1 (126kb, XVID)

Filmpje 2 (146kb, XVID)

En een rendertje met Brazil:

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Walkcycletest02%20combifile%20render%2002.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:15:
Voor school heb ik een animatie-groep gemaakt van een simpel robot-rennertje. Op zich ben ik programmeur en niet modeller of animator, maar de modellers hebben nog geen volledig geanimeerde mechs voor me, dus tot die tijd moet ik ergens anders mee kunnen werken. Daarom heb ik dus zelf een mech gebouwd en geanimeerd, die op termijn weer weggegooid zal worden. Ik heb alle 14 animaties bij elkaar geknald en gerenderd in een filmpje:

Filmpje 1 (126kb, XVID)

Filmpje 2 (146kb, XVID)

En een rendertje met Brazil:

[afbeelding]
animatie ziet er zkr goed uit, het zou geweldig zijn met mooie mechs en mooie effecten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 80198 schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:53:
[...]

animatie ziet er zkr goed uit, het zou geweldig zijn met mooie mechs en mooie effecten :)
Dat gaat hopelijk ook nog komen allemaal, maar ik ga eerst voor gewoon lekker kunnen racen met deze mechs, dan ben ik voor mezelf al heel tevreden. :) Art is toch niet mijn verantwoordelijkheid.

[ Voor 6% gewijzigd door Oogst op 06-12-2004 17:57 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.purc.nl/zooi/3D/Zooi/3_Poses.jpg

En de Animaties:

Zwaaien
Rechtermuis save as...

Karate Slag
Rechtermuis save as...

Rock ON
Rechtermuis save as...

Quicktime Sorensen3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 126938 schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:47:
[afbeelding]

En de Animaties:

Zwaaien
Rechtermuis save as...

Karate Slag
Rechtermuis save as...

Rock ON
Rechtermuis save as...

Quicktime Sorensen3
Ze zjin erg leuk, maar het valt wel heel erg op dat je het onderlijf en het bovenlijf los animeert: wanneer die bijvoorbeeld zwaait is de rest erg statisch. Dat valt me bij allemaal erg op, omdat de vorm vraagt om een meer soepel en elastisch bewegen van heel het lichaam, euh, zwellichaam. ;)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:01:
[...]

Ze zjin erg leuk, maar het valt wel heel erg op dat je het onderlijf en het bovenlijf los animeert: wanneer die bijvoorbeeld zwaait is de rest erg statisch. Dat valt me bij allemaal erg op, omdat de vorm vraagt om een meer soepel en elastisch bewegen van heel het lichaam, euh, zwellichaam. ;)
Ah bedankt voor je tips. Ik zal er bij de volgende animaties eens goed naar kijken. Best tricky animeren moet ik zeggen.. hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/fuckf500.jpg
Een en al hopeloze spaghetti-mesh, die me tot wanhoop heeft gedreven... als ik ooit tijd teveel mocht hebben begin ik opnieuw :)

/frustratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slotje ?:)
op naar 25 ! :Y)

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 06-12-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer