[3d] post je 3d stuff maar weer - part 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.418 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 22:36:
Zijn er nog tips en trucs om 3d Max sneller te krijgen tijdens het editen (behoudens het uitschakelen van objecten)?

Ik zit nu op ca. 115k faces en ik merk nu dat m'n (soft)quadro moeite krijgt met het updaten van de viewports.
Het project waar ik mee bezig ben heeft zeer veel glas.
Rendertijd boeit mij niet, maar ik wil m'n viewports sneller hebben.
Iemand?

Om een idee te geven:

[afbeelding]

En nog veeeeeel meer glas in het project.

specs: W2k3, Max7, 128mb geforce4 Ti 4800 SE, 1gig ram, Athlon XP 1800+

Heerlijk trouwens die Walktrough mode in Max7 :D
Hoe kan je die walktrough mode aanzetten als ik vragen mag :z ...?
never mind gevonden :p

*D-tox heeft lol en loopt uren lang door een scene met boxen door 8) *

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
XLerator schreef op 31 oktober 2004 @ 11:30:
En z`n oogkassen zijn raar, vierkant en je ziet het witte oog gedeelte nog. Wil je dat zo?
Je bedoelt dat de pupillen nog wat groter zouden kunnen?
De ogen zijn idd wel een beetje vierkant, komt denk ik door de oogleden. Ik zal er nog ff naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max sneller maken in viewport, 1 viewport tegelijk gebruiken versnelt maar ook de transparancy van BEST naar off helpt een heleboel, ook adaptive regeneration of zoiets... press 'o' to toggle helpt bij het bewegen van viewports... HTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Een snelle videokaart is dé oplossing :) En veel RAM

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:01
alientje schreef op 30 oktober 2004 @ 12:10:
Ik zag dat er meer mensen waren die het Tab-panel missen bij 3dsmax 6/7.

Ik heb eens op een eerder genoemde link gekeken en je krijgt je Tab-panel inderdaad terug met een .CUI die iemand aanbiedt, maar je bent wel je snaps e.d. kwijt. Nu heb ik zelf een (vrij drukke) .CUI is elkaar gezet, maar daar zit wel alles in.
Het resultaat ziet men hier:
[afbeelding]

Je kunt de .CUI file hier downloaden:
http://members.home.nl/twalter/MaxShowAll.CUI
ah super bedankt :) . Heb 't al een hele tijd te druk gehad om te 3dsmax'en (helaas wel cheap-ass 3d-progs voor studie), maar ik denk dat ik nu maar weer eens ga beginnen :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:55

Sharky

Skamn Dippy!

KayFatih38 schreef op 31 oktober 2004 @ 04:44:
dit allemaal in 8 uurtjes non-stop gemaakt.... C&C welkom :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik kan je een tip geven, neem de tijd. zo te zien heb je de techniek onder de knie maar er zitten nog een hoop onvolkomenheden in. als je naar het origineel kijkt (ik neem dat je de tut van cgtalk heb gebruikt) dan is die een stuk strakker. dat vind ik dan beste zonde aangezien ik echt denk dat je beter kunt. als ik zolang aan hetzelfde model werk moet ik mezelf na een tijdje dwingen om dingen niet af te raffelen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laythian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-08 09:05
sharky schreef op 31 oktober 2004 @ 13:34:
[...]

ik kan je een tip geven, neem de tijd. zo te zien heb je de techniek onder de knie maar er zitten nog een hoop onvolkomenheden in. als je naar het origineel kijkt (ik neem dat je de tut van cgtalk heb gebruikt) dan is die een stuk strakker. dat vind ik dan beste zonde aangezien ik echt denk dat je beter kunt. als ik zolang aan hetzelfde model werk moet ik mezelf na een tijdje dwingen om dingen niet af te raffelen.
:) dit is het eerste keer dat ik box modelling gebruik.. ik wou gewoon ff kijken hoe dat is. normaal gebruik ik een plane.. maar ben er achter gekomen dat het zo makkelijker en mooier wordt :) dit was gewoon een testje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:55

Sharky

Skamn Dippy!

KayFatih38 schreef op 31 oktober 2004 @ 15:42:
[...]

:) dit is het eerste keer dat ik box modelling gebruik.. ik wou gewoon ff kijken hoe dat is. normaal gebruik ik een plane.. maar ben er achter gekomen dat het zo makkelijker en mooier wordt :) dit was gewoon een testje
ok. tis iig een vette bak waar je mee bezig bent :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
En wederom voor school, deze keer weer voor een ander vak, ben ik bezig aan een cartoony low-poly Duitse soldaat. Ik post hem nu, omdat ie nu nog niet geunwrapped is en ik dus nog flink veel kan veranderen aan de hand van jullie commentaar. Dus doe maar lekker kritisch a.u.b.!

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/06-render.jpg

Overigens ga ik hem maken in twee versies: een voetsoldaat met een wapen en een soldaat die gepropt zit in een voor hem teveel te kleine schutskoepel van een tank.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
Oogst schreef op 31 oktober 2004 @ 18:19:
En wederom voor school, deze keer weer voor een ander vak, ben ik bezig aan een cartoony low-poly Duitse soldaat. Ik post hem nu, omdat ie nu nog niet geunwrapped is en ik dus nog flink veel kan veranderen aan de hand van jullie commentaar. Dus doe maar lekker kritisch a.u.b.!

[afbeelding]

Overigens ga ik hem maken in twee versies: een voetsoldaat met een wapen en een soldaat die gepropt zit in een voor hem teveel te kleine schutskoepel van een tank.
Mooi :). Even wat opmerkingen:

Afbeeldingslocatie: http://xs.to/pics/04100/456234523452345.JPG

1. De ogen hebben erg weinig profiel. Het lijkt meer een rechte inham dan ogen. Misschien kun je een duidelijke scheiding maken tussen de twee ogen.
2. Zijn deze twee zwarte plekken verkeerd geplaatste vertices of zijn hetdubbele vertices? Ik kan er namelijk niets anders in zien.
3. Is dit een borstzakje? Misschien kun je het dan wat minder laten uitsteken.
4. Ook al is het low-poly zou ik deze rand een beetje ronder maken. Anders ziet het er een beetje gek uit.

Verder zijn de voeten nogal lomp groot maar dat is misschien ook juist de bedoeling.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Qylos schreef op 31 oktober 2004 @ 19:03:
[...]

Mooi :). Even wat opmerkingen:

[afbeelding]

1. De ogen hebben erg weinig profiel. Het lijkt meer een rechte inham dan ogen. Misschien kun je een duidelijke scheiding maken tussen de twee ogen.
2. Zijn deze twee zwarte plekken verkeerd geplaatste vertices of zijn hetdubbele vertices? Ik kan er namelijk niets anders in zien.
3. Is dit een borstzakje? Misschien kun je het dan wat minder laten uitsteken.
4. Ook al is het low-poly zou ik deze rand een beetje ronder maken. Anders ziet het er een beetje gek uit.

Verder zijn de voeten nogal lomp groot maar dat is misschien ook juist de bedoeling.
Dank voor het commentaar!

1. De ogen moeten toch in de texture en door smoothing groups is veel profiel bij de ogen met weinig polies amper te doen. Maar ik zal eens kijken of ik het beter krijg.
2. Dat is een kraag.
3. Nee, dat is een zakje op de schouderband van de rugzak. Maar aangezien de schouderband in de texture komt, kun je dat niet zien in de render.
4. Nu je het zegt: inderdaad. Ga ik doen!

Voeten. Dat is inderdaad de bedoeling. Hij is veel te lang en lange mensen hebben grote schoenen. Zie ook de te kleine trui (buik en onderarmen zichtbaar) en de te kleine broek (onderbenen zichtbaar).

[ Voor 8% gewijzigd door Oogst op 31-10-2004 19:14 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Oke, nu met wat grotere irissen en een plattere neusbrug:
Afbeeldingslocatie: http://edukitty.org/~barry/3d/projects/edukitty_cat/tmp/head6.2_mouth-closed.jpg
Wat denken jullie? Zijn die grotere irissen een verbetering?

@Oogst: duitse helmpjes hebben meer een 'omgekeerde-pispot' model :-) Misschien moeten de helmpjes ook wat breder.

[ Voor 7% gewijzigd door phaas op 31-10-2004 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
phaas schreef op 31 oktober 2004 @ 19:10:
Oke, nu met wat grotere irissen en een plattere neusbrug:
[afbeelding]
Wat denken jullie? Zijn die grotere irissen een verbetering?

@Oogst: duitse helmpjes hebben meer een 'omgekeerde-pispot' model :-) Misschien moeten de helmpjes ook wat breder.
Ik zie nog een gekkigheidje in de punt van de oren, is de mesh daar niet helemaal netjes of zo?

Verder mis ik er nog net iets in waardoor je kop het net niet is. Misschien komt het doordat ie wat van eigenschappen van een kat mist. Hij heeft namelijk niet echt een snuit, terwijl een kat dat wel heeft. Maar op zich is dat misschien ook wel juist de charme van je ontwerp. Misschien ligt het wel aan het gebrek aan een voorhoofd. Na de wenkbrauwen gaat ie meteen achteruit, dat is net iets te snel, denk ik. De bovenkant van het hoofd is ook wel heel erg gewoon een bol nu. Kijk hier eens, deze heeft wel een klein stukje voorhoofd:

Afbeeldingslocatie: http://www.nhm.ac.uk/hosted_sites/ina/CODENET/galleries/Blagnac01particip/image/cat_head.jpg

Anyway is je model nu al best wel cool. :>

Overigens heb ik de helm op aanraden van Timon over MSN al veranderd in een echte Duitser. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Oogst op 31-10-2004 19:25 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Wat een snoepje, die kat O+

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 19-08 19:19
phaas leuk katje en die grotere irissen zijn mooier :)

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Bedankt iedereen! Ik heb eventjes het voorhoofd 'opgehoogd'.

Afbeeldingslocatie: http://edukitty.org/~barry/3d/projects/edukitty_cat/tmp/head7_mouth-closed.jpg
side view
Afbeeldingslocatie: http://edukitty.org/~barry/3d/projects/edukitty_cat/tmp/head7_mouth-closed_side.jpg

Beter? Of moet ie nog wat hoger?

Oogst, zie mijn eerste post in dit topic voor de oren, die zijn idd nog niet helemaal o.k.

Naja, ik ga morgen weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
phaas ik vind hem van de zijkant zo'n lief snoetje hebben :P
Verder vind ik hem steeds mooier worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok that's it nou ga ik een kat kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik heb weer lekker verder gewerkt. De armen zijn gerigd om ze goed in houdingen te kunnen krijgen, maar ik ga verder niet serieus animeren. Morgen unwrappen en texturen, want hij moet wel donderdag ingeleverd en er zijn ook nog vier andere vakken die deze week dingen ingeleverd en/of tentamens gemaakt willen hebben.

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/09-render.jpg

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/11-render.jpg

@phaas:
Zo istie idd beter, maar hij heeft nog steeds niet echt een voorhoofd. Een klein stukje bijna verticaal doet misschien wonderen. Misschien ook niet. ;) Hij is in elk geval cute. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Oogst op 31-10-2004 22:39 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 22:46

Just_I

What did you just say?

* Just_I denkt inneens aan de Generaal bij het zien van deze plaat :+

Die tank is wel humor, alleen het typische petje van de Generaal mist nog.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
LOL... De Generaal idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/3803/3803_1099262803_medium.jpg

Freightertje wipje

komt nog wat meer detail in ben aan bepaalde stukken nog niet begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 11-09 23:01
Oogst schreef op 31 oktober 2004 @ 22:38:
Ik heb weer lekker verder gewerkt. De armen zijn gerigd om ze goed in houdingen te kunnen krijgen, maar ik ga verder niet serieus animeren. Morgen unwrappen en texturen, want hij moet wel donderdag ingeleverd en er zijn ook nog vier andere vakken die deze week dingen ingeleverd en/of tentamens gemaakt willen hebben.

[afbeelding]

[afbeelding]
Netjes, hoe zit het eigenlijk met de polycount?
Haal wel even die rugzak weg bij de soldaat in die geschutskoepel :P

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Laatst online: 11-04-2021
zoals al eerder gezegd ben ik bezig met een keuken...

update: (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jflammertink/keuken_wip01.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jflammertink/keuken_wip02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jflammertink/keuken_wip03.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jflammertink/keuken_wip04.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door jlammertink op 01-11-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
@Devega:
Wow, je space shizzle wordt echt gaaf zeg! Benieuwd hoe dat er uiteindelijk uit gaat zien alles bij elkaar!
Just_I schreef op 31 oktober 2004 @ 23:15:
* Just_I denkt inneens aan de Generaal bij het zien van deze plaat :+

Die tank is wel humor, alleen het typische petje van de Generaal mist nog.
Dat is geen toeval. >:)
inquestos schreef op 01 november 2004 @ 00:20:
[...]

Netjes, hoe zit het eigenlijk met de polycount?
Haal wel even die rugzak weg bij de soldaat in die geschutskoepel :P
Het losse mannetje met gun is 802 polies. De versie met tank zit op 1060, maar dat gaat zeker nog onder de 1000 worden, want er kunnen nog wat dingen weg (schoenen in de geschutskoepel, rugzak zoals je zegt).

[ Voor 9% gewijzigd door Oogst op 01-11-2004 09:43 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 00:18:
[afbeelding]

Freightertje wipje

komt nog wat meer detail in ben aan bepaalde stukken nog niet begonnen
Tegen mij zeuren op cgtalk dat ik het nergens anders mag posten en wat doe jij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 22:46

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 09:53:
[...]

Tegen mij zeuren op cgtalk dat ik het nergens anders mag posten en wat doe jij 8)7
Ga je nou alweer de discussie oprakelen :Z . Overigens laat ie hier gewoon zien waar hij mee bezig is en dit is niet een andere contest, wat devega's punt was.

Maar goed, einde discussie ... Toch ?

Anyways, nice model devega, maar wat is het ... Just_I heeft te weinig verstand van startrek en dergelijke zooi :o .

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 01 november 2004 @ 09:42:
@Devega:
Wow, je space shizzle wordt echt gaaf zeg! Benieuwd hoe dat er uiteindelijk uit gaat zien alles bij elkaar!

[...]

Dat is geen toeval. >:)

[...]

Het losse mannetje met gun is 802 polies. De versie met tank zit op 1060, maar dat gaat zeker nog onder de 1000 worden, want er kunnen nog wat dingen weg (schoenen in de geschutskoepel, rugzak zoals je zegt).
:)

komt oogst ik moet nog een aantal verschillende models bouwen en dan plak ik ff de hele vloot bij elkaar
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 09:53:
[...]

--->
Just_I schreef op 01 november 2004 @ 09:56:
[...]

Ga je nou alweer de discussie oprakelen :Z . Overigens laat ie hier gewoon zien waar hij mee bezig is en dit is niet een andere contest, wat devega's punt was.

Maar goed, einde discussie ... Toch ?

Anyways, nice model devega, maar wat is het ... Just_I heeft te weinig verstand van startrek en dergelijke zooi :o .
had het zelf niet beter kunnen zeggen ;)

een vrachtcontainerschip ding :P
vervoert manschappen / onderdelen / amunitie etc naar oorlogsgebied :x

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm oh is dat het, vroeg me ook al af, zag er even geen ruimteschip in maar een ribbelig hulpstuk voor doet-het-zelfers :)

Maar erg mooi en zeer fraaie details.
Die grote eerder gepost mag er ook zijn

heel erg netjes , complimenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dit gaan proberen te modellen:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/caroladevries/3d/swordfish.jpg

Kan ik hier nou dezelfde techniek voor gebruiken als in de fiat500 tutorials of kan je het beter op een andere manier doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik persoonlijk zou deze met polymodelling en dan meshsmooth doen, maar er zijn natuurlijk 1000 manieren. Hij leent zich ook heel goed voor NURBS of voor een spline cage. Het is maar wat je fijn vindt werken. Overigens kan ik je wel aanraden om, mocht je NURBS willen proberen, zeker niet MAX te gebruiken en gewoon direct Rhino te installeren. Rhino doet niets dan NURBS en doet dat, in tegenstelling tot MAX, nog heel goed ook. En je model kun je daarna gewoon in MAX gebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door Oogst op 01-11-2004 14:29 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt :)

Dan ga ik het maar eens met polymodellen proberen want dat is de enige manier die ik ongeveer helemaal snap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Eigenlijk moest die tank natuurlijk meteen al belachelijk klein, maar nu alsnog op halve grootte:

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/18-__render__.jpg

De tank met het mannetje erin is nu nog 884 polygonen. Ik heb ondertussen ook mijn mannetje geunwrapped, maar daar is weinig aan te zien.

edit: maar het kan altijd nog kleiner:

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/19-__render__.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Oogst op 01-11-2004 16:17 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eheheh
doet me denken aan een clown in een miniscuul wagentje lol :)

http://www.atthefront.com/g_uni.htm

wat info over duitse uniformen :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

:? En nu de domste vraag van de week :?

Ik wilde even spelen met de nieuwere versie van Brazil. Dus, fijn een versie gedownload van www.splutterfish.com en aangezien ik toch met de trial van Max7 bezig was, ook maar meteen de Max7-Brazil gedownload.

Wat schetst mijn verbazing; Brazil kan niet hoger dan 512x380 pixels renderen. Is dit een beperking van Max7 of van deze Brazil-versie?? :?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik denk van de trial ;) denk van brazil maar weet niet zeker :P

[ Voor 52% gewijzigd door GeforceDDQ op 01-11-2004 16:44 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die maximale resolutie is bij alle versies van Brazil die gratis zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 16:44:
Die maximale resolutie is bij alle versies van Brazil die gratis zijn
GeforceDDQ schreef op 01 november 2004 @ 16:43:
Ik denk van de trial ;) denk van brazil maar weet niet zeker :P
Dank U. Ik had niet de indruk dat mijn vorige Brazil geregistreerd was, maar ja; eens kijken of ik die nog terug kan vinden in \Downloads\Meuk-bende. :X

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als brazilhelpdesk mederwerker zowat ^^

mja 512 is een renderlimitatie
zou groot genoeg moeten zijn voor non comercieel werk

ook zit er een limitatie op de netwerk renderer
zo kun je dus brazil rio niet op meerdere pc's gebruiken om met backburner te renden .

oudere versies van brazil hadden een expire datum geloof ik ..
daarin kon nog wel groter gerenderd worden

dat was d8 ik wel pre 1.0 .

sind max 6 zit die limitatie er iig op :P

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 01 november 2004 @ 15:04:
Eigenlijk moest die tank natuurlijk meteen al belachelijk klein, maar nu alsnog op halve grootte:

[afbeelding]

De tank met het mannetje erin is nu nog 884 polygonen. Ik heb ondertussen ook mijn mannetje geunwrapped, maar daar is weinig aan te zien.

[afbeelding]
de eerste for sure, die onderste ziet er gewoon niet mooi meer uit, ook al moet het cartoony overkomen.. het idee is bij de eerste al duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 21:35:
Ok that's it nou ga ik een kat kopen >:)
Tijd voor het '[foto] post hier je kat maar weer' topic :7

Goed, even een updateje:
Voorhoofd opnieuw verhoogd:
Afbeeldingslocatie: http://edukitty.org/~barry/3d/projects/edukitty_cat/tmp/head7.1_mouth-closed.jpg

Ik zie trouwens, als ik naar mijn eigenlijk lieve poesbeest kijk, dat de onderkant van de basis van het oor schuin naar achter wijst. Damn, dat ben ik dus vergeten :O
Kijken of ik daar nog wat aan kan veranderen.

Hij heeft nu trouwens ook een tong:
Afbeeldingslocatie: http://edukitty.org/~barry/3d/projects/edukitty_cat/tmp/head7.1_tongue-out.jpg
Nog niet helemaal goed, maar ik wilde het toch even laten zien :Y)

Zo, nu beginnen met het hoofd vast te maken op het lichaam.

* phaas voelt zich net een plastisch chirurg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Laatst online: 11-09 16:09

Salandur

Software Engineer

Oogst schreef op 01 november 2004 @ 15:04:

[afbeelding]
Cool. :P

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
update (ff op klikken voor scherpere afbeelding):

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jflammertink/keuken_wip05.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door jlammertink op 01-11-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik ben bezig een mech :Y)

tot zover het been... Ik begon met de voet en daar ben ik nu het minst tevreden over :P , dus die zal ik als laatst nog wel helemaal aanpassen

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peerb046/pics/mech07.jpg
*k*l*i*k*

comments & criticism welcome

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Joenes schreef op 01 november 2004 @ 22:00:

tot zover het been... Ik begon met de voet en daar ben ik nu het minst tevreden over :P , dus die zal ik als laatst nog wel helemaal aanpassen

[afbeelding]
*k*l*i*k*

Zou het niet mooier uitzien als de "tenen" ook zouden kunnen bewegen, en dus x-tra ruimte te maken zodat deze vrij kunnen bewegen ?

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik ben ondertussen begonnen met texturen. In het begin had ik geen flauw idee wat ik ermee aan moest, maar nu vind ik dat ik toch wel een leuke stijl heb weten te vinden. Alleen met die handen kan ik niet zoveel, iemand suggesties voor hoe die te texturen zonder gekke lijnen in verschillende hoeken te krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/17-render.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog een noob in 3dsmax ben er 3 weken ofzo mee bezig heb nu dit gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.dartkrant.nl/audi.jpg

Moet nog heel veel aan gewijzigd worden als ik er bijv. een turbosmooth overheen doe zie ik nog een berg deuken, maar het is eigenlijk puur een oefen object.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/3803/3803_1099348104_large.jpg

jaja :)

ff die carier afmaken aleen

dan nog wat extra schepen
O_O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 23:31:
[afbeelding]

jaja :)

ff die carier afmaken aleen

dan nog wat extra schepen
O_O
hoe krijg je het toch weer voor elkaar _/-\o_ heel mooi! maak er ook ff animatie van als die af is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehe
:P
als mn pc het nog trekt dan ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Zijn er eigenlijk hier nog luitjes op het 3d-topic die nog wel eens op IRC /devschuur langshoppen?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#dekroeg . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Na nachtje doorwerken wat er van het weekend toch niet van gekomen was is ie nu bijna klaar (voor het doel waar ik hem voor wil hebben that is):

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.151/docs/tweakers/afstuderen/04-11-02%20Cam%2005-01.jpg
-klikkerdeklik-

Moet aan de andere kant van het gebouw nog wat hijsvoorzieningen aanbrengen en de groundplane moet ik nog beetje fatsoenlijk maken (die moet schuin naar het gebouw oplopen. Misschien vannacht klaar, anders morgen.

Deze kostte me op 1600x900 met high-AA overigens al 4:14uur om te renderen :)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dexter

vo;lgende keer moet je wat langer rondhangen of een andere tijd langsdroppen
om 1 uur snachts is er namelijk niemand meer @ #dekroeg

ik was net gaan slapen
O_o

en de rest is middagactief
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Aha :P Ik zal me weer eens op andere tijden melden daar. Zat vroeger nogal veel op de t.net-irc en daar was ook veel activiteit 's nachts...maar de kroeg gaat blijkbaar eerder dicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hymn, zou ik die reference nog een keer mogen :7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej, Ik ben nu net een weekje actief bezig in 3D-Max. Ben mijn eigen huis aan het namaken. zit nu alleen met een probleem misschien dat iemand er een oplossing voor heeft. Wil namelijk graag een stenen-buitenmuur hebben alleen gaat niet helemaal als ik wil.

* Ik selecteer alleen de voorzijde van het object met edit mesh > polygon (omdat ik niet het hele object met die texture wil).

* Vervolgens wil ik er een texture opzetten van een buitenmuur en krijg iets heel anders :S.

Terwijl als ik wel het hele object selecteer en dan die texture erop zet wel alles goed gaat.

dit krijg ik als resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mdegeest/effect_20000.jpg

Graag een reactie hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Wel netjes UVW mapping gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 15:46:
Heej, Ik ben nu net een weekje actief bezig in 3D-Max. Ben mijn eigen huis aan het namaken. zit nu alleen met een probleem misschien dat iemand er een oplossing voor heeft. Wil namelijk graag een stenen-buitenmuur hebben alleen gaat niet helemaal als ik wil.

* Ik selecteer alleen de voorzijde van het object met edit mesh > polygon (omdat ik niet het hele object met die texture wil).

* Vervolgens wil ik er een texture opzetten van een buitenmuur en krijg iets heel anders :S.

Terwijl als ik wel het hele object selecteer en dan die texture erop zet wel alles goed gaat.

dit krijg ik als resultaat:

[afbeelding]

Graag een reactie hierop.
Als je even in de startpost kijkt, zie je daar een linkje naar Nederlandstalige tutorials van Oogst staan. Daarin maakt ie ook een huisje, ook met texturen erbij als ik het goed heb....

EDIT:
Klik hier voor de directe link naar deel 2, over texturen

[ Voor 10% gewijzigd door DocB op 02-11-2004 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb UVW mapping gebruikt ja.....maakt geen verschil.

@ docB ik heb met dank aan die tutorial dit huis gemaakt... maar daar wordt dit probleem niet beschreven.. En in die tutorial word het hele object getextured en ik wil een zijde door middel van polygon.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Laatst online: 11-09 16:09

Salandur

Software Engineer

kijk eens bij het stukje over dakpannen texturen (http://home.hccnet.nl/w.v...turing.html#meerdakpannen). daar wordt je denk ik meer wijs uit

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Nu online

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Hier dan mijn eerste posting in dit topic. Ik stoei al een tijdje met Max en heb het nu na een jaar niks gedaan te hebben maar weer eens geinstalleerd. Ik ben eindelijk eens wat verder gekomen als de standaard tutorials.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/sdoornbos/Pics/Star-Ship-Klein.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/sdoornbos/Pics/Star-Ship-Wire-Klein.jpg

Het ruimtescheepje dat standaard in Max zit als les en dit is mijn eigen variant hier op. De aarde is een photorealistic earth tutorial. Niet helemaal foto realistisch geworden, maar toch.

Ik probeer nu alleen met bumpmapping wat detail aan te brengen (zoals de plating nu), alleen loop ik een beetje te klooien met de UWV maps. Eerst nog maar een paar goede mapping tutorials doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dexter schreef op 02 november 2004 @ 08:38:
Na nachtje doorwerken wat er van het weekend toch niet van gekomen was is ie nu bijna klaar (voor het doel waar ik hem voor wil hebben that is):

[afbeelding]
-klikkerdeklik-
Vind hem er gelikt uitzien echt heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ben zelf nu eindelijk weer eens wat gaat doen in 3ds max, maar heb er nog een vraagje over als dat mag :+

Afbeeldingslocatie: http://www.neejoh.nl/got/3dmax/explotion-1.jpg
*click voor Xvid*

C&C appreciated ;)

Zoals je kan zien heb ik in het midden een omni light zitten die constand brand. Nu heb ik in een tutorial gelezen dat je via de multiplier per frame in moet kunnen stellen hoe hoog die is? Dit krijg ik alleen inet voor elkaar... Als ik op een frame ga staan, multiplier aanpas en dan weer in een ander frame de multiplier aanpas gaat hij in het eerste frame ook mee... You get the point.
Hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh

..
zet je keyframing op auto

Change Value
move volgende key
change value weer .

etc .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
sooo easy :P thnx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hop! Een flinke lading details erbij in die texture (en stukken opnieuw geunwrapped ervoor :() en daarmee verklaar ik hem voor af en lever ik hem donderdag in. Na volgende week ga ik ook nog een keertje die tank unwrappen en texturen, maar dat hoef ik toch niet in te leveren.

Ik vind het wel leuk om eens zoiets te doen, want dit ligt toch wel heel erg ver van mijn eigen stijl af :).

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/22-render.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Oogst op 02-11-2004 23:52 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 02 november 2004 @ 23:51:
Hop! Een flinke lading details erbij in die texture (en stukken opnieuw geunwrapped ervoor :() en daarmee verklaar ik hem voor af en lever ik hem donderdag in. Na volgende week ga ik ook nog een keertje die tank unwrappen en texturen, maar dat hoef ik toch niet in te leveren.

Ik vind het wel leuk om eens zoiets te doen, want dit ligt toch wel heel erg ver van mijn eigen stijl af :).

[afbeelding]
ziet er lachuh uit. Maar ik vind dat er te weinig poly's in zitten. De handen zijn gewoon blokken, en de benen cylinders net als het hoofd. MIschien is dit de styl waar je het over hebt, maar ik vind dat sommige dingen toch wel wat gedetaileerd kunnen cartoon of niet.. En ik zou de textures nog wat verder uitwerken..
istie al gerigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 08:01:
[...]

ziet er lachuh uit. Maar ik vind dat er te weinig poly's in zitten. De handen zijn gewoon blokken, en de benen cylinders net als het hoofd. MIschien is dit de styl waar je het over hebt, maar ik vind dat sommige dingen toch wel wat gedetaileerd kunnen cartoon of niet.. En ik zou de textures nog wat verder uitwerken..
istie al gerigt?
Dat de handen blokken zijn is natuurlijk een keuze omdat het een game-model is. Ik zou er inderdaad wel wat meer detail in kunnen stoppen, maar dat kost ook weer polies. Wat betreft de benen en het hoofd: wat voor detail zou je er in willen stoppen dan? Evenzo voor de texture: dingen als vouwen passen niet binnen de stijl en wat blijft er dan nog over om in de texture te stoppen? Overigens heb ik nog 100 polies over binnen het budget, dus ik kan nog wel wat toevoegen op zich.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nog een pistooltje erbij? Of een mes misschien..?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Ok, weer even een WIPje :9

Hoofdje is nu op het lichaam geplakt:
Afbeeldingslocatie: http://edukitty.org/~barry/3d/projects/edukitty_cat/tmp/body_full1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://edukitty.org/~barry/3d/projects/edukitty_cat/tmp/body_fullback1.jpg

Raytracer van blender zuigt behoorlijk, daarom heb ik maar even een lame spotje er op gezet

Todo lijstje:
- Cleanupje, hier en daar nog wat details, tri's reduceren etc.
- Riggen
- Unwrappen maar!
- Schoenen, halsband :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

een werkje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sideshowstuff/carpainttest.jpg

Ik ben het model feitelijk beu, ik zou liever opnieuw beginnen aan de peugeot 407 of 907 maar ik vin geen blueprints

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hymn

Zou ik mishien die reference nog een keer mogen, ik kan n.m bekant nix vinden op internet...

(nou maar hopen dat je ut dit keer wel leest ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn schipje.. Aangezien ik hiermee niet meer mee mocht doen aan contest, maak ik hem hier wel ooit af :+ ...

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/3640UAQGZ42E

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/J77350I04PUA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Weet je wat ik nou zow mooi vind dat er overal detail in zit mijn complimenten ga zo door :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rynji op 03-11-2004 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

@ SideShow & D-Tox:
Ziet er erg goed uit!!! Maar ehm doe mij een lol...en resize de pictures even of maak ze even clickable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
@D-Tox:
Ik hoor het graag als je mijn model niet goed vindt, maar zou je wat meer willen toelichten wat je nou precies bedoelt? Ik zei dit als reactie op je commentaar, maar je reageert er niet op en ik zou mijn model wel nog graag verbeteren. :)
Oogst schreef op 03 november 2004 @ 10:41:
[...]

Dat de handen blokken zijn is natuurlijk een keuze omdat het een game-model is. Ik zou er inderdaad wel wat meer detail in kunnen stoppen, maar dat kost ook weer polies. Wat betreft de benen en het hoofd: wat voor detail zou je er in willen stoppen dan? Evenzo voor de texture: dingen als vouwen passen niet binnen de stijl en wat blijft er dan nog over om in de texture te stoppen? Overigens heb ik nog 100 polies over binnen het budget, dus ik kan nog wel wat toevoegen op zich.
De handen heb ik verbeterd. Met wat extra polies konden ze inderdaad stukken beter.
Scipionyx schreef op 03 november 2004 @ 12:24:
Nog een pistooltje erbij? Of een mes misschien..?
Een mes dan wel pistool zou dan aan zijn middel of borst moeten hangen en dat zijn juist de plekken waar het denk ik wel behoorlijk gedetailleerd is nu. Juist de armen en benen zijn heel erg leeg momenteel.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wat mij betreft is ie klaar :)

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/pics/final1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/pics/final2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/pics/final3.jpg

Op naar mn volgende auto :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit weer met een probleem. Ik ben met mijn eerste auto bezig in 3dsmax. Ik gebruik de methode van spline-modelling. Ik ben al een goed eindje op weg, dus ik dacht laat ik eens een meshsmooth bekijken, dan kan ik een beetje zien wat het resultaat wordt. Maar wat schetst mijn verbazing... de verkeerde polygonen worden gesmooth! Ik zal het even duidelijk maken met wat plaatjes:

Allereerst de Spline waaruit de auto is opgebouwd:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~angenen/Roel/Wire.JPG

Daarna het resultaat als ik alleen een surface modifier eroverheen gooi:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~angenen/Roel/ZonderMS.JPG

Zoals je ziet lijkt het op een auto, afgezien van enkele randjes en uitsteeksels. Nu ga ik een Mesh Smooth voor de Surface Modifier zetten. Het resultaat is als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~angenen/Roel/MetMS.JPG

Wat gaat hier nu mis??? De surface modifier werkt wel perfect, maar niet icm met een MS. Ook als ik de Spline converteer naar een Editable Poly krijg ik hetzelfde resultaat als met de MS. Hoe kan ik dit probleem oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Probeer de MS-modifier s helemaal bovenin te zetten (in je modifier-stack)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Chester schreef op 03 november 2004 @ 20:51:
Wat mij betreft is ie klaar :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Op naar mn volgende auto :)
Je model is klaar, maar je render/compositie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 14:15
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 21:03:
Wat gaat hier nu mis??? De surface modifier werkt wel perfect, maar niet icm met een MS. Ook als ik de Spline converteer naar een Editable Poly krijg ik hetzelfde resultaat als met de MS. Hoe kan ik dit probleem oplossen??
Je kan geen spline converteren naar een editable poly (of je houdt alleen vertices over ofzo, ik weet 't niet eens :P), maar de surface + editable spline wel.

Een meshsmooth tussen je spline en je surface werkt niet, omdat een surface alleen op een (editable) spline werkt. Je meshsmooth probeert het onderliggende in je stack te smoothen, surface 'snapt' dat niet.

Dus meshsmooth er altijd bovenop, maar dat was al gezegd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, ik kreeg al zo'n gevoel. Bovenop kon de MS wel, maar ik zag het effect er niet van, dus ging ik er vanuit dat de MS niet werkte. Ik kom nu echter tot de conclusie dat ik helemaal geen meshsmooth nodig heb. Ik maak gebruik van Bezier Corners voor alle vertexen en een Surface modifier met 6 Steps. Ik zie dan echt geen verschil met of zonder MS daarbovenop. Is dit wel een juiste aanpak, of krijg ik hiermee later weer problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 03 november 2004 @ 20:51:
@D-Tox:
Ik hoor het graag als je mijn model niet goed vindt, maar zou je wat meer willen toelichten wat je nou precies bedoelt? Ik zei dit als reactie op je commentaar, maar je reageert er niet op en ik zou mijn model wel nog graag verbeteren. :)

[...]

De handen heb ik verbeterd. Met wat extra polies konden ze inderdaad stukken beter.

[...]

Een mes dan wel pistool zou dan aan zijn middel of borst moeten hangen en dat zijn juist de plekken waar het denk ik wel behoorlijk gedetailleerd is nu. Juist de armen en benen zijn heel erg leeg momenteel.
Oogst, mij zou het wel leuk lijken als hij wat meer zakjes in zijn uniform had,
dus extra zakjes op zijn broekspijpen , om bijvoorbeeld een compas of zo in te doen, dit kun je ook op de armen toe passen :)

op de armen kun je ook batchjes maken zodat jekunt zien bij welke clan hij hoor zeg maar :p

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 21:03:
Ik zit weer met een probleem. Ik ben met mijn eerste auto bezig in 3dsmax. Ik gebruik de methode van spline-modelling. Ik ben al een goed eindje op weg, dus ik dacht laat ik eens een meshsmooth bekijken, dan kan ik een beetje zien wat het resultaat wordt. Maar wat schetst mijn verbazing... de verkeerde polygonen worden gesmooth! Ik zal het even duidelijk maken met wat plaatjes:

Allereerst de Spline waaruit de auto is opgebouwd:

[afbeelding]

Daarna het resultaat als ik alleen een surface modifier eroverheen gooi:

[afbeelding]

Zoals je ziet lijkt het op een auto, afgezien van enkele randjes en uitsteeksels. Nu ga ik een Mesh Smooth voor de Surface Modifier zetten. Het resultaat is als volgt:

[afbeelding]

..
-beter lezen devje :]-

maarem waarom geef je je spline niet gewoon meer segments ?

zo hoef je je stack niet te collapsen
tot het pas ECHT nodig is .

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Kan mij iemand helpen met texturen aub ?

Hoe doe ik het volgende. Ik heb een velg waar een chome materiaal op zit. Nu wil ik dat er ook op die veld (in het midden) een merknaam komt. Ik heb die naam in een jpeg file (zwarte tekst en witte achtergrond)

Hoe krijg ik in hemelsnaam die tekst op die velg zonder de chrome te verprutsen ???
Het spreekt voor zich dat ik ook chrome wil op de plaatsen van de jpeg die wit zijn.

Of hoe doe je dat ?

Plz help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Dat je dmv een alpha-channel, hoe precies weet ik niet en verschilt per applicatie, maar google weet daar vast meer over.

edit:
Dit is een tutorial erover voor 3dsmax:

http://www.3dcafe.com/asp...x/alphamaps/alphamaps.asp

[ Voor 33% gewijzigd door TheNameless op 04-11-2004 16:24 ]

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 02 november 2004 @ 23:51:

[afbeelding]
K hier vanmiddag op sgool een lijstje comments bij geschreven..druk ik op versturen heeft die lijer van een leraar ineens internet overal afgesloten, omdat we ook maar es voor sgool moesten werken, yeah right :+ ..

Maarehh anyway nog een keer dan maar
Om te beginnen vind ik het model niet slecht maar het kan beter(zoals in prinicipe bij elk model). Schoenen vind ik overdreven groot, en te glimmend, het zijn te clowns schoenen, zelfs voor een cartoon poppetje..Het moet een stoere soldaat voorstellen denk(aan zijn gezicht gezien tenminste), dan zou ik hem iets breder/gespierder maken. Hij heeft nou egt een hel mager tenger lichaampje(geld ook voor de armen en benen. Je kan de armen mischien nog iets beter maken, door egt de elleboog smal te maken, heel globaal beetje de grote grote spieren maken. Dus brede onderarm klein elleboogje grote boven arm...zoiets is mischien wel leuk :7 . De benen mogen ietsje breder, En mischien in de texture wat vouwen maken ofzo... Maar mijn broer zit in het leger, en dit lijkt egt voor geen meter op legerkleding, volgens mij heb je dit zo uit je kop gemaakt :) , wat opzich nix uitmaakt hoor.... Mischien kan je het hoofd ook nog wat meer defineren, kaken oogkas enzo, natuurlijk kan je het dan nog steeds cartoon maken door dingen te overdrijven, grote neus grote oren (hij heeft trouwens nog helemaal geen oren :P , mischien ook een idee)

K hoop dat je er wat hebt, je model ziet er verder leuk uit hoor, ik denk gwoon dat het nog ietsje beter kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Joenes schreef op 01 november 2004 @ 22:00:

[afbeelding]
*k*l*i*k*

Mooi.

Die tenen zouden mss wel wat rubber-dempers zeg maar kunnen hebben.

Maar het mech idee vind ik zo stoer.

ik weet niet of je een totaal beeld al hebt schetsen.

Maar ik zou 1 die in gekrompen een stevige verdediger (bunker met groot kanon) is en als die omhoog komt Snel en slank is.

Dus worstelaar >> atleet.!!

Wel een een heel idee hoor, vind een mech zowieso mooi.
Als die maar militair en praktisch/mogelijk er uitziet.

PS: ik wou dat ik ook goed was in 3D, alleen geen tijd te veel andere hobby's

[ Voor 6% gewijzigd door gp500 op 04-11-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SideShow schreef op 04 november 2004 @ 15:55:
Kan mij iemand helpen met texturen aub ?

Hoe doe ik het volgende. Ik heb een velg waar een chome materiaal op zit. Nu wil ik dat er ook op die veld (in het midden) een merknaam komt. Ik heb die naam in een jpeg file (zwarte tekst en witte achtergrond)

Hoe krijg ik in hemelsnaam die tekst op die velg zonder de chrome te verprutsen ???
Het spreekt voor zich dat ik ook chrome wil op de plaatsen van de jpeg die wit zijn.

Of hoe doe je dat ?

Plz help
BUMP MAP , de tekst van de naam lijkt dan als het ware geslagen te zijn in het chroom, of met negatieve waarden , lijkt de naam gevormd te zijn uit het chroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 16:50:
[...]

K hier vanmiddag op sgool een lijstje comments bij geschreven..druk ik op versturen heeft die lijer van een leraar ineens internet overal afgesloten, omdat we ook maar es voor sgool moesten werken, yeah right :+ ..

Maarehh anyway nog een keer dan maar
Om te beginnen vind ik het model niet slecht maar het kan beter(zoals in prinicipe bij elk model). Schoenen vind ik overdreven groot, en te glimmend, het zijn te clowns schoenen, zelfs voor een cartoon poppetje..Het moet een stoere soldaat voorstellen denk(aan zijn gezicht gezien tenminste), dan zou ik hem iets breder/gespierder maken. Hij heeft nou egt een hel mager tenger lichaampje(geld ook voor de armen en benen. Je kan de armen mischien nog iets beter maken, door egt de elleboog smal te maken, heel globaal beetje de grote grote spieren maken. Dus brede onderarm klein elleboogje grote boven arm...zoiets is mischien wel leuk :7 . De benen mogen ietsje breder, En mischien in de texture wat vouwen maken ofzo... Maar mijn broer zit in het leger, en dit lijkt egt voor geen meter op legerkleding, volgens mij heb je dit zo uit je kop gemaakt :) , wat opzich nix uitmaakt hoor.... Mischien kan je het hoofd ook nog wat meer defineren, kaken oogkas enzo, natuurlijk kan je het dan nog steeds cartoon maken door dingen te overdrijven, grote neus grote oren (hij heeft trouwens nog helemaal geen oren :P , mischien ook een idee)

K hoop dat je er wat hebt, je model ziet er verder leuk uit hoor, ik denk gwoon dat het nog ietsje beter kan ;)
OK, bedankt voor de comments! :> Met het meeste ben ik het niet eens, met een paar dingen wel, dus ik zal dat ff uitleggen. Ten eerste het volgende: hij is bedoeld als ontiegelijk lange slungel, het is echt buiten proporties. Dat is de rode draad in mijn model en maakt waarom ik het meeste van je commentaar niet toe ga passen. Per puntje:

"Schoenen vind ik overdreven groot, en te glimmend, het zijn te clowns schoenen, zelfs voor een cartoon poppetje."
Te lange mensen hebben zeker ook veel te grootte schoenen, dit is bedoeld om dat effect te vergroten. Clows-schoenen mogen wat mij betreft ook wel bij de te korte broek en trui.

"Het moet een stoere soldaat voorstellen denk(aan zijn gezicht gezien tenminste), dan zou ik hem iets breder/gespierder maken."
Het moet geen stoere soldaat zijn, het moet een lange slungel zijn die kijkt alsof tie stoer is, maar vooral ook een lange slangul is. :+

"Dus brede onderarm klein elleboogje grote boven arm...zoiets is mischien wel leuk"
Das idd waar, ik zal eens kijken hoeveel polies dat kost en wat het effect is, maar dit is wel een goed punt.

"De benen mogen ietsje breder"
Nope, het was een lange slungel.

"En mischien in de texture wat vouwen maken ofzo..."
Dat is een goed idee, maar ik moet nog even kijken hoe ik die vouwen dan kan doen. Vouwen zijn namelijk normaal gesproken een subtiel licht/donker-spel en dat past niet in de stijl. Dus het zal veeleer een paar veel te lompe vouwen zijn dan subtiele vouwen.

"Mischien kan je het hoofd ook nog wat meer defineren, kaken oogkas enzo"
Hmm, lastig, want zijn mond is een streepje, dus waar valt zijn kaaklijn? Die kaaklijn zal ik wel ff proberen of dat er leuk uitziet. De oogkas daarentegen ga ik niet nog verder doen, want die zit al in de model, maar doordat het zo low-poly is wordt dat een beetje uitgevlakt door de shading. Meer polies daar gebruiken is geen optie, want het was tenslotte een game-model.

"grote oren"
Die ga ik ff proberen. :)

"dit lijkt egt voor geen meter op legerkleding, volgens mij heb je dit zo uit je kop gemaakt"
Nee, ik heb dit gemaakt aan de hand van foto's. Serieus. :) Maar de dingen die legerkleding vooral definieren zijn de manier waarop het valt bij de schoenen en het middel, wat niet kan zoals normaal omdat zijn kleren te klein zijn, en de camouflage-kleuren, wat niet kan binnen de stijl, vind ik.

Al met al ben ik het dus met een hoop niet eens, omdat het botst met het lange-slungel-doet-alsof-tie-stoer-is-principe. Die andere dingen ga ik nog ff proberen, want ik ben het met je eens dat de model nog vrij saai is.

[ Voor 5% gewijzigd door Oogst op 04-11-2004 19:33 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleer eerst wil ik even kwijt dat ik een zeer grote fan ben van deze topic...
Kijk me ogen B) uit naar al die creaties die tevoorschijn komen uit jullie "handen" _/-\o_ .
Daarom heb ik mezelf maar is gepushed en ben zelf aan het 3d-maxen gegaan..
Heb nog geen 2 weken ervaring...
Ziehier het resultaat :
Afbeeldingslocatie: http://www.the-value.net/Tweakers-3d/kogel-doosje.jpg

Het gaat me nu om 3 dingen:
1. Realisme creeren. (is zowieso nu nog te Cartoonish... (skylight) )
2. Tafel een weerspiegeling geven. (Flat mirror).
[Heb ik vaak geprobeerd aan de hand van een tutorial.. maar te vergeefs] :X
3. De tafel texture fixen. (herhaald zich)
[ja ik weet het "Huisje tutorial" maar krijg geen MixMap]

Wie helpt me uit de brand.
Eventueel hiervoor goeie "Newbs" :9 tutorials...
als het niet teveel gevraagd is.. :+

Bedankt iig...
Jajnemajn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:32
Hier weer is wat van mijn kant;

Ben voor school bezig met het uitwerken van een ontwerp van een groepsgenoot. We moeten aan de hand van het door ons gekozen thema een trap ontwerpen.

Het is de bedoeling dat het thema, door de gebruiker en kijker van de trap duidelijk wordt.

Ben benieuwd of de boodschap (thema) over komt.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roest.online/GoT/trap/pakhuis_15.jpg

http://members.home.nl/roest.online/GoT/trap/pakhuis_15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roest.online/GoT/trap/pakhuis_13.jpg

http://members.home.nl/roest.online/GoT/trap/pakhuis_13.jpg

C&C altijd welkom :)

[ Voor 13% gewijzigd door Plint op 04-11-2004 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk trapje leuke vorm van de treden ben alleen bang dat ik eraf val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij klopt die armleuning niet :)
ligt zo raar naast de trap, kan perspectief zijn, maar dat gelook ik eerlijk gezegt niet. :)

verder is het een zeer apparte trap, net of je over de ribben van een dino loopt.
wel zou ik iets maken aan de andere zijde ook , dus een armleuning

volgens mij klopt de koppeling tussen de liggende treden boven en de bovenzijde van de bocht ook niet helemaal .........

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sideshowstuff/velg.jpg

Ben bezig met "het perfecte wiel" te maken, niet makkelijk voor mij, ben al redelijk lang bezig hieraan. Er moet nog een remschijf komen, een remblok, en natuurlijk de band zelf ...

[ Voor 27% gewijzigd door SideShow op 05-11-2004 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

complimenten man!
dat ziet er erg strak uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
SideShow schreef op 05 november 2004 @ 02:00:
[afbeelding]

Ben bezig met "het perfecte wiel" te maken, niet makkelijk voor mij, ben al redelijk lang bezig hieraan. Er moet nog een remschijf komen, een remblok, en natuurlijk de band zelf ...
Alleen zijn de bouten nog een beetje apart hoekig gek :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Bedoel je de buitenste of de binnenste ? De binnenste moet ik inderdaad nog opnieuw maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Plint schreef op 04 november 2004 @ 21:12:
Hier weer is wat van mijn kant;

Ben voor school bezig met het uitwerken van een ontwerp van een groepsgenoot. We moeten aan de hand van het door ons gekozen thema een trap ontwerpen.

Het is de bedoeling dat het thema, door de gebruiker en kijker van de trap duidelijk wordt.

Ben benieuwd of de boodschap (thema) over komt.

[afbeelding]

http://members.home.nl/roest.online/GoT/trap/pakhuis_15.jpg

[afbeelding]

http://members.home.nl/roest.online/GoT/trap/pakhuis_13.jpg

C&C altijd welkom :)
Ik denk je klasgenoot nog even de praktische kant van zijn ontwerp moet nakijken. Op de trap zou ik niet een kind willen laten lopen... met die zijkanten is de kans dat jer af glijd groot. Nu kun je volgens mij dit prima oplossen met een subtiel klein opstaand randje bij de afbuiging van de trap. En dan de trap op de rechte stuk met een anti-slip materiaal beleggen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.