Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 16:50:
[...]
K hier vanmiddag op sgool een lijstje comments bij geschreven..druk ik op versturen heeft die lijer van een leraar ineens internet overal afgesloten, omdat we ook maar es voor sgool moesten werken, yeah right

..
Maarehh anyway nog een keer dan maar
Om te beginnen vind ik het model niet slecht maar het kan beter(zoals in prinicipe bij elk model). Schoenen vind ik overdreven groot, en te glimmend, het zijn te clowns schoenen, zelfs voor een cartoon poppetje..Het moet een stoere soldaat voorstellen denk(aan zijn gezicht gezien tenminste), dan zou ik hem iets breder/gespierder maken. Hij heeft nou egt een hel mager tenger lichaampje(geld ook voor de armen en benen. Je kan de armen mischien nog iets beter maken, door egt de elleboog smal te maken, heel globaal beetje de grote grote spieren maken. Dus brede onderarm klein elleboogje grote boven arm...zoiets is mischien wel leuk

. De benen mogen ietsje breder, En mischien in de texture wat vouwen maken ofzo... Maar mijn broer zit in het leger, en dit lijkt egt voor geen meter op legerkleding, volgens mij heb je dit zo uit je kop gemaakt

, wat opzich nix uitmaakt hoor.... Mischien kan je het hoofd ook nog wat meer defineren, kaken oogkas enzo, natuurlijk kan je het dan nog steeds cartoon maken door dingen te overdrijven, grote neus grote oren (hij heeft trouwens nog helemaal geen oren

, mischien ook een idee)
K hoop dat je er wat hebt, je model ziet er verder leuk uit hoor, ik denk gwoon dat het nog ietsje beter kan

OK, bedankt voor de comments!

Met het meeste ben ik het niet eens, met een paar dingen wel, dus ik zal dat ff uitleggen. Ten eerste het volgende: hij is bedoeld als ontiegelijk lange slungel, het is echt buiten proporties. Dat is de rode draad in mijn model en maakt waarom ik het meeste van je commentaar niet toe ga passen. Per puntje:
"Schoenen vind ik overdreven groot, en te glimmend, het zijn te clowns schoenen, zelfs voor een cartoon poppetje."
Te lange mensen hebben zeker ook veel te grootte schoenen, dit is bedoeld om dat effect te vergroten. Clows-schoenen mogen wat mij betreft ook wel bij de te korte broek en trui.
"Het moet een stoere soldaat voorstellen denk(aan zijn gezicht gezien tenminste), dan zou ik hem iets breder/gespierder maken."
Het moet geen stoere soldaat zijn, het moet een lange slungel zijn die kijkt alsof tie stoer is, maar vooral ook een lange slangul is.
"Dus brede onderarm klein elleboogje grote boven arm...zoiets is mischien wel leuk"
Das idd waar, ik zal eens kijken hoeveel polies dat kost en wat het effect is, maar dit is wel een goed punt.
"De benen mogen ietsje breder"
Nope, het was een lange slungel.
"En mischien in de texture wat vouwen maken ofzo..."
Dat is een goed idee, maar ik moet nog even kijken hoe ik die vouwen dan kan doen. Vouwen zijn namelijk normaal gesproken een subtiel licht/donker-spel en dat past niet in de stijl. Dus het zal veeleer een paar veel te lompe vouwen zijn dan subtiele vouwen.
"Mischien kan je het hoofd ook nog wat meer defineren, kaken oogkas enzo"
Hmm, lastig, want zijn mond is een streepje, dus waar valt zijn kaaklijn? Die kaaklijn zal ik wel ff proberen of dat er leuk uitziet. De oogkas daarentegen ga ik niet nog verder doen, want die zit al in de model, maar doordat het zo low-poly is wordt dat een beetje uitgevlakt door de shading. Meer polies daar gebruiken is geen optie, want het was tenslotte een game-model.
"grote oren"
Die ga ik ff proberen.
"dit lijkt egt voor geen meter op legerkleding, volgens mij heb je dit zo uit je kop gemaakt"
Nee, ik heb dit gemaakt aan de hand van foto's. Serieus.

Maar de dingen die legerkleding vooral definieren zijn de manier waarop het valt bij de schoenen en het middel, wat niet kan zoals normaal omdat zijn kleren te klein zijn, en de camouflage-kleuren, wat niet kan binnen de stijl, vind ik.
Al met al ben ik het dus met een hoop niet eens, omdat het botst met het lange-slungel-doet-alsof-tie-stoer-is-principe. Die andere dingen ga ik nog ff proberen, want ik ben het met je eens dat de model nog vrij saai is.
[
Voor 5% gewijzigd door
Oogst op 04-11-2004 19:33
]