pw = "ttdgot"
werkt dat niet probeer dan "gotttd"
werkt dat niet probeer dan "gotttd"
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
OpenTTD staat erop.webfreakz.nl schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:13:
@ sgrovert:
ik weet niet of je OpenTTD of TTDX bedoelt, maar de multiplayer van TTDX schijnt helemaal bagger te zijn..... Die van OpenTTD is helemaal herschreven een keertje....
-niks-
Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.
je mag mijn nick gokkenBlackpanter schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:18:
Reset is om 3 uur vanmiddag(dacht ik )
ps. ik ben Superman op de server daar
-niks-
-niks-
[ Voor 8% gewijzigd door webfreakz.nl op 20-10-2005 17:17 ]
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Verwijderd
en ik maar denken dat onze verbinding ( 2048 / 512 kbit/snum-lock schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:06:
Server verbreekt om de X minuten de verbinding!
OMG! WTF!
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Waarschijnlijk ligt het niet aan het gamen van je broertje. Zelfs met een goed belaste ADSL lijn kan ik hier normaal gesproken prima spelenwebfreakz.nl schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:29:
[...]
en ik maar denken dat onze verbinding ( 2048 / 512 kbit/s) dicht zit omdat me broertje America's Army zit te spelen op de PC beneden
Ligt dus niet aan mijn kant!?
[ Voor 8% gewijzigd door Thandor op 23-10-2005 00:04 ]
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Ja natuurlijk weet ik dat je voor OTTD eerst TTDX nodig hebtThandor schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:17:
Uiteraard draai ik OpenTTD. Echter heb ik daar wel eerst TTDX voor nodig
Zonder OpenTTD had ik ook niet kunnen melden dat de GoT server er bij mij ook uit vliegt
Hij kan gaan draaien op mijn 24/7 mailserver pc, is de server software appart te downloaden of moet dat al ergens in die openttd download zitten?webfreakz.nl schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:07:
@Sinery
Nou start een server dan!Is het 'localhost' of een dedicated/colocated bak?
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 25% gewijzigd door webfreakz.nl op 24-10-2005 10:27 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Hans1990 op 24-10-2005 13:01 ]
-
Ik skip 'm. Ik heb het erg druk op mijn werk, en als ik een keertje vrij ben, zit ik te SimCityen of zit ik bij mijn vriendin, tv te kjken enzoHans1990 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:52:
Btw, gaan we ooit nog eens een wedstrijd doen ? Ik heb er persoonlijk wel zin in, ik weet niet wat julle ervan denken...
Natuurlijk moeten we dan ook nog een scenario verzinnen.. Ik dacht zelf aan een scenario weer waar je alles op een eiland moet transporteren.. Of naar helemaal de borders van het landschapje.. Lekker groot op 1024x1024 zodat je meer dan genoeg ruimte heb.
Desnoods maak ik even een lijstje hieronder met ideëen en deelnemers.
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Verwijderd
Ik heb er ook wel zin in, alleen m'n vakantie is net voorbij, dus ik weet niet of ik alle tijd hebHans1990 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:52:
Btw, gaan we ooit nog eens een wedstrijd doen ? Ik heb er persoonlijk wel zin in, ik weet niet wat julle ervan denken...
Natuurlijk moeten we dan ook nog een scenario verzinnen.. Ik dacht zelf aan een scenario weer waar je alles op een eiland moet transporteren.. Of naar helemaal de borders van het landschapje.. Lekker groot op 1024x1024 zodat je meer dan genoeg ruimte heb.
En misschien is het ook wel fun dat de deelnemer 2 savegames opstuurt. Bijvoorbeeld een van 2000 en een van 2030 zodat je 2 beoordelingen krijgt en het 'gemiddelde' telt dan als eind oordeel. Natuurlijk denk ik niet dat iedereen een game van 1950 t/m 2030 gaat spelen.
Maar mijn vraag tot nu toe: Heeft iemand zin om weer mee te doen ? Wie heeft een idee voor een scenario thema/doel/obstakel ? Ik dacht zelf aan gewoon weer een vlakke map met grotere steden aan de hoek, in het midden een mini eiland en daar vervoer je alles naar toe. Maar dat was de vorige ook al. Of een scenario waar je een stad in het midden hebt, factory, power station & oil refinery, steel mill en sawmill in de hoeken hebt staan en tussen die 2 lagen zitten dus laad stations. Lijkt mij ook wel fun om te maken, wie het het beste gaat aanpakken om steel van de ene kant naar de andere kant te vervoeren maar tegelijkertijd ook goederen te vervoeren.
Desnoods maak ik even een lijstje hieronder met ideëen en deelnemers.
[ Voor 76% gewijzigd door SinergyX op 24-10-2005 20:23 ]
-niks-
Verwijderd
Dat vind ik dan juist weer nadelig. De maglev maakt het door de enorme snelheid en kracht makkelijk, en de dagelijkse reset zorgt ervoor dat je harde werk binnen max. 24 uur helemaal verdwenen is. Maar dat ben ik natuurlijk.MLM schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:03:
random 1024x1024 very flat, no water, extreem veel steden & industrieen
groot pluspunt aan n0ne's server vindt ik het startjaar van 2040 (snelste trein net beschikbaar), en de dagelijkse restart
maar dat ben ik natuurlijk
[ Voor 15% gewijzigd door Hans1990 op 25-10-2005 10:15 ]
-
helemaal mee eensMLM schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:03:
random 1024x1024 very flat, no water, extreem veel steden & industrieen
groot pluspunt aan n0ne's server vindt ik het startjaar van 2040 (snelste trein net beschikbaar), en de dagelijkse restart
maar dat ben ik natuurlijk
-niks-
-
Verwijderd
Als het goed is word je (met standaard instelling) na 6 maanden eruit geknikkert als je inactief benwebfreakz.nl schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:31:
Ik wil me pc wel aan laten staan maar ik vind me boxed cooler niet zo prettig om naar te luisteren 's nachts op <2 meter afstand!
Verwijderd
Vanaf begin deze middag tot 10 minuten geleden aan 1 stuk on-line op Argh. Zonder problemen. (eigen company i.p.v. bestaande gejoined).Sgrovert schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:50:
Ik denk dat het desync probleem in de grootte van de map zit. Daarom heb ik even een kleinere map op de ARGH server gezet. Ik hoop dat er hier mensen zijn die willen testen. Als map heb ik zolang maar even de map van de vorige contest gemaakt. ...
Ticking away, the moments that make up a dull day
't is een bekend verschijnselPropov schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:28:
Ik heb een probleem met het automatisch vervangen van treinen. Als ik een enkelvoudig locomotief laat vervangen door een dubbele loc, wordt maar één deel van de dubbele loc geplaatst. Dit is nogal vervelend omdat de trekkracht van de loc daardoor minder wordt.
Is dit een bekend verschijnsel? Is er een oplossing voor? (Niet handmatig aub 150+ locs)
[ Voor 87% gewijzigd door blackangel op 31-10-2005 10:20 . Reden: even quote erboven, wel zo handig op een nieuwe pagina :) ]
Gewoon op de argh server gaan prutsen. Daar draaid op het moment een redelijk netwerk, en kan je spieken hoe de seinen werken.Wormaap schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 02:46:
Er is niet toevallig ook een n00b-server?Ik vind't namelijk erg leuk enzo, maar ik kan er natuurlijk geen zak van, laatste keer dat ik't spel 'echt' gespeeld heb is jaren geleden, en toen was ik nog te klein en onintelligent om zo monsterlijk te spelen
Vooral de signs heb ik nogal'n probleem mee om goed te krijgen
Ik heb ook geleerd hoe ik die seinen moet plaatsen toen ik 2 maanden geen internet hadWormaap schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 02:46:
Er is niet toevallig ook een n00b-server?Ik vind't namelijk erg leuk enzo, maar ik kan er natuurlijk geen zak van, laatste keer dat ik't spel 'echt' gespeeld heb is jaren geleden, en toen was ik nog te klein en onintelligent om zo monsterlijk te spelen
Vooral de signs heb ik nogal'n probleem mee om goed te krijgen
In de laatste nightlies ( http://nightly.openttd.org ) is dit opgelostPropov schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:28:
Ik heb een probleem met het automatisch vervangen van treinen. Als ik een enkelvoudig locomotief laat vervangen door een dubbele loc, wordt maar één deel van de dubbele loc geplaatst. Dit is nogal vervelend omdat de trekkracht van de loc daardoor minder wordt.
Is dit een bekend verschijnsel? Is er een oplossing voor? (Niet handmatig aub 150+ locs)
[ Voor 37% gewijzigd door webfreakz.nl op 31-10-2005 11:28 ]
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ik speel ook zonder breakdown, alleen heb de service interval wél op 360 dagen gezet. Anders zijn alle treintjes in m'n "train list" allemaal rood en dat wil ik nietPaul Nieuwkamp schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:09: ik heb de service interval uitgezet (speel zonder breakdowns) maar dan komen ze dus nooit in een depot -> worden nooit vervangen
[ Voor 179% gewijzigd door webfreakz.nl op 31-10-2005 17:17 ]
Rood = oud -> vervangenwebfreakz.nl schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:15:
[...]
Ik speel ook zonder breakdown, alleen heb de service interval wél op 360 dagen gezet. Anders zijn alle treintjes in m'n "train list" allemaal rood en dat wil ik niet
Ik heb het ook maar ergens op internet gevondenWormaap schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:00:
Oe, mandatory servicing is wel erg leukBen't nu overal aan't toepassen, en alle service intervals naar 700 dagen ofzo aan't schoppen
Thx voor de tip.
Of je leest ook even de rest van die alinea die je je post ervoor quote
[ Voor 9% gewijzigd door Paul op 31-10-2005 18:28 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
Bedankt voor je uitleg maar ik wist wel wat die rooie namen betekenenPaul Nieuwkamp schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:27:
[...]
Rood = oud -> vervangen
Dat gebeurt inderdaad automagisch als ze een bepaalde leeftijd bereiken (instelbaar tot x maanden voor of na de leeftijd waarop ze oud worden volgens TTD) en ze een depot binnengaan.
Echter, als je ze zelf laat besluiten waar en wanneer ze naar een willekeurig depot gaan, zijn ze erg goed in staat je hele netwerk plat te leggen
Zo damn, na zelfs deze pagina + vorig gelezen te hebben zag ik hem nog niet.Of je leest ook even de rest van die alinea die je je post ervoor quote![]()
Verwijderd
Eeh, heb je een screenie waar dit op staat ? Wil dit ook wel eens proberen, maar bij mij weigeren ze dan iedere keer het hoofdspoor op te gaan en komen dus niet langs het depot. Sommige rijden alleen maar rondjes en komen ook niet meer langs het station.Paul Nieuwkamp schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:09:
Nee, bij de ingang. Anders komen ze bij je station aan, denken ze "o ja, ik moet weer servicen, de interval is verlopen", kachelen door je station heen zonder te stoppen en gaan dan weer op zoek naar een weg naar je station.
Wat je ook kunt doen is mandatory servicen.
Recht stuk spoor van 5 lang, op beiden uiteinden een one-way-signal de goede kant op, in het midden een de verkeerde kant op en dan een depot bij het middelste stukje, 2 hokjes van het spoor af. Schuine stukjes naar het depot leggen, daar een one-way-signal op dat de goede kant op wijst en je treinen worden allemaal, of ze nu al moeten of niet, geservicedOok erg makkelijk als je treinen vervangt, ik heb de service interval uitgezet (speel zonder breakdowns) maar dan komen ze dus nooit in een depot -> worden nooit vervangen
Ik heb met zo'n opzet altijd het probleem dat die treinen heel egoistisch (en stom) de kortste route nemen. Dat is dan zelden de _snelste_, en ze blokkeren dan ook nog eens de hele kruising (omdat ze dan van linksonder naar het onderste spoortje rechts willenwebfreakz.nl schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:18:
Jup.... maar dit ook nogsteeds:
[afbeelding]
Rhàshan - Aditu Sunlock
Wat precies is dat, wat is de bedoeling ervan, en hoe werkt het?webfreakz.nl schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:18:
Jup.... maar dit ook nogsteeds:
[afbeelding]
Dat doen ze hier toch ookPaul Nieuwkamp schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:40:
[...]
Ik heb met zo'n opzet altijd het probleem dat die treinen heel egoistisch (en stom) de kortste route nemen. Dat is dan zelden de _snelste_, en ze blokkeren dan ook nog eens de hele kruising (omdat ze dan van linksonder naar het onderste spoortje rechts willen
Nou check die zwarte stukken rails, daar wil de bovenste trein overheen rijden. Maar daardoor moeten die onderste 2 treinen stoppen!Wolfensteijn schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:12:
[...]
Wat precies is dat, wat is de bedoeling ervan, en hoe werkt het?
Ah, bedoelde je dat
Rhàshan - Aditu Sunlock
[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 07-11-2005 14:39 ]
changelog in de nightlyBjarni:
-Feature: [autoreplace] autoreplace can now remove cars from too long trains
-Trains will now remember the length of stations it visits and sell cars
when being autoreplaced if they became too long
-If it needs to remove cars, then it starts from the front and sells
all it can find until the train is short enough
-This only works for trains, that knows the station length of the route
so a full uninterrupted run is needed
-a train needs 1-2 runs to detect if the shortest station is expanded
-This feature can be turned on and off in the train replace window
and each company can have it's own setting
-NOTE: minor savegame version bump
[ Voor 3% gewijzigd door webfreakz.nl op 09-11-2005 14:44 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ik snap niet heel veel van de nightly? Kan ik dan gewoon mijn huidige savegames behouden en waar kan ik die downloaden?webfreakz.nl schreef op maandag 05 december 2005 @ 14:44:
@Bobje: Welke signs bedoel je? PBS? Die zitten vanaf nightly r28xx er in. Ze zijn nu rond r3300.
[ Voor 6% gewijzigd door webfreakz.nl op 05-12-2005 15:07 ]
Verwijderd
Ja ik denk ik wel.AdrianP schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:51:
Mijn treinen stoppen toch op stations als ik ze in de orders een non-stop meegeef...
Kost een hoop centjesiemand een idee?
Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org
Verwijderd
is al lang opgevallenVerwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:34:
Is iemand het volgende wel eens opgevallen?
Je bouwd 2 vliegvelden.
Tussen die 2 velden laat je zo'n super sonisch vliegtuig vliegen. Die haalt, 2000km/u ofzo?
Onder het vluchtpad van 't vliegtuig laat je een trein rijden, zo'n snelle maglev.
De trein haalt het vliegtuig in...
weird?
ze krijgen naar alle stations een non-stop, alleen naar het station waar geladen en waar gelost moet worden niet...Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:54:
[...]
Ja ik denk ik wel.![]()
Je moet ze ook nog het ga non-stop naar station(...) geven.
Anders zou ik het ook nie wete
Klopt, is expres gedaan? moet je ff op www.tt-forums.net/index.php?c=20 zoeken? Weet alleen niet waar, en die PHPBB search is toch maar #*^&*(#$& dus....Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:34:
Is iemand het volgende wel eens opgevallen?
Je bouwd 2 vliegvelden.
Tussen die 2 velden laat je zo'n super sonisch vliegtuig vliegen. Die haalt, 2000km/u ofzo?
Onder het vluchtpad van 't vliegtuig laat je een trein rijden, zo'n snelle maglev.
De trein haalt het vliegtuig in...
weird?
Dat is de manier waarop in TTDpatch de non-stop werkt. In openttd geef je met nonstop aan dat die trein zonder te stoppen door moet rijden naar dat stationAdrianP schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:42:
[...]
ze krijgen naar alle stations een non-stop, alleen naar het station waar geladen en waar gelost moet worden niet...
[ Voor 89% gewijzigd door KillerDream op 18-12-2005 17:52 ]
Wolfensteijn schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:08:
[...]
Dat is de manier waarop in TTDpatch de non-stop werkt. In openttd geef je met nonstop aan dat die trein zonder te stoppen door moet rijden naar dat station.
Rhàshan - Aditu Sunlock
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq