[PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.545 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pw = "ttdgot"
werkt dat niet probeer dan "gotttd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k tnxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:49
webfreakz.nl schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:13:
@ sgrovert:

ik weet niet of je OpenTTD of TTDX bedoelt, maar de multiplayer van TTDX schijnt helemaal bagger te zijn..... Die van OpenTTD is helemaal herschreven een keertje.... :9~
OpenTTD staat erop.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

mja, ik ging gister op de server @ n0ne.nl, maar kan die niet gewoon als de game helemaal verneukt is (als in: al het terrein opgehoogt, bijna alle industrieën bezet) resetten? Nu is er niks te doen :(

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:25
Reset is om 3 uur vanmiddag :) (dacht ik )

ps. ik ben Superman op de server daar :)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

Blackpanter schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:18:
Reset is om 3 uur vanmiddag :) (dacht ik )

ps. ik ben Superman op de server daar :)
je mag mijn nick gokken :)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Ik ben inmiddels best bedreven met TT(D), maar ik word helemaal gestoord van de fluctuerende economie... Heb je net een beetje lijn met kolen lopen, gaat de kolenmijn Wéér dicht. Bij mijn tegenstanders: Geen probleem...

Is er misschien iemand die weet hoe je dit voorkomt? Bijvoorbeeld niet het maximum van een kolenmijn gaan pushen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

voor zover ik weet zijn grondstofleverende industrieën (kolenmijn, bos, ijzermijn) random qua verdwijnen
grondstofverwerkende industriëen (factory, steel mill, oil refinery) blijven staan zolang je tenminste 1 product per maand vervoert
energiecentrales verdwijnen geloof ik nooit

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
heb net mijn transport tycoon deluxe cd gevonden onder het stof, bedankt voor de patch!

Was er vroeger aan verslaafd, eens kijken of ik dat nu weer word!

Dit spel is echt fun :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Sommige gasten die ik ken denken echt van: "komt die gast uit de prehistorie dat hij dat spel speelt ofzo?"
maar het is gewoon verslavend :P

[ Voor 8% gewijzigd door webfreakz.nl op 20-10-2005 17:17 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet waarom ik geen games op een server (n0ne.nl?) kan vinden. Zijn er momenteel games actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Got testing server
die is van n0ne :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Server verbreekt om de X minuten de verbinding! :(
OMG! WTF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, inderdaad. Ik kan er niets beginnen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
't Is nu idd wel een kleine uitdaging (en veel, heel veel geduld nodig) om te spelen op none's servertje... Gelukkig heb je bij een server altijd nog een soort van autosave (dwz het spel loopt gewoon verder)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

num-lock schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:06:
Server verbreekt om de X minuten de verbinding! :(
OMG! WTF!
en ik maar denken dat onze verbinding ( 2048 / 512 kbit/s :O ) dicht zit omdat me broertje America's Army zit te spelen op de PC beneden :(
Ligt dus niet aan mijn kant!?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:16

Thandor

SilverStreak

webfreakz.nl schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:29:
[...]

en ik maar denken dat onze verbinding ( 2048 / 512 kbit/s :O ) dicht zit omdat me broertje America's Army zit te spelen op de PC beneden :(
Ligt dus niet aan mijn kant!?
Waarschijnlijk ligt het niet aan het gamen van je broertje. Zelfs met een goed belaste ADSL lijn kan ik hier normaal gesproken prima spelen :)

/me Thandor is nu Transport Tycoon Deluxe aan het installeren \o/
Al te lang niet meer gespeeld ;)

edit:
De GoT server vliegt er hier ook uit...

[ Voor 8% gewijzigd door Thandor op 23-10-2005 00:04 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

* SinergyX nog steeds eventueel beschikbaar voor een server te draaien ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

@Thandor:
Waarom niet gewoon OpenTTD? Is veel beter met nieuwe features :)

@Sinery

Nou start een server dan! :P Is het 'localhost' of een dedicated/colocated bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:16

Thandor

SilverStreak

Uiteraard draai ik OpenTTD. Echter heb ik daar wel eerst TTDX voor nodig ;)
Zonder OpenTTD had ik ook niet kunnen melden dat de GoT server er bij mij ook uit vliegt B)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Thandor schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:17:
Uiteraard draai ik OpenTTD. Echter heb ik daar wel eerst TTDX voor nodig ;)
Zonder OpenTTD had ik ook niet kunnen melden dat de GoT server er bij mij ook uit vliegt B)
Ja natuurlijk weet ik dat je voor OTTD eerst TTDX nodig hebt B) Maar jij had het in je vorige post erover dat je TTDX ging installeren terwijl je alleen sample.cat en een paar *.grf's nodig hebt :P

maar hoe zit dat nou met die Got-OTTD-server? Want dat ding van n0ne.nl knalt er telkens uit :'(
Wil er zelf wel 1 draaien maar me upload zit soms een beetje dicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

webfreakz.nl schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:07:
@Sinery
Nou start een server dan! :P Is het 'localhost' of een dedicated/colocated bak?
Hij kan gaan draaien op mijn 24/7 mailserver pc, is de server software appart te downloaden of moet dat al ergens in die openttd download zitten? :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik weet niet waar je mailserver op draait maar ik hoop Linux, dan moet je ff hier ff kijken welke je nodig hebt. Er staat een precompiled i386.tar.gz tussen en een source.tar.gz. Wat jij wilt ;) Als je windhoos draait kan je ook iets met openttd.exe -D doen maar heb geen idee hoe dat precies werkt. Je kan ook gewoon op Multiplayer klikken, en dan Start Server en de rest wijst zich daar vanzelf :P

edit:

we kunnen ook nightlies gaan draaien van http://nightly.openttd.org/ maar dan blijf én jij én de clients bezig met upgraden naar de nieuwste. Dus handigste lijkt mij om gewoon de laatse release 0.4.0.1 te draaien. Jammer dat die natuurlijk een paar handige functies mist die de nightlies tegenwordig wel hebbben :)

[ Voor 25% gewijzigd door webfreakz.nl op 24-10-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik draai windows :P zal vanavond eens proberen ermee, zal iig die 0.4.0.1 versie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Btw, gaan we ooit nog eens een wedstrijd doen ? Ik heb er persoonlijk wel zin in, ik weet niet wat julle ervan denken...

Natuurlijk moeten we dan ook nog een scenario verzinnen.. Ik dacht zelf aan een scenario weer waar je alles op een eiland moet transporteren.. Of naar helemaal de borders van het landschapje.. Lekker groot op 1024x1024 zodat je meer dan genoeg ruimte heb.

En misschien is het ook wel fun dat de deelnemer 2 savegames opstuurt. Bijvoorbeeld een van 2000 en een van 2030 zodat je 2 beoordelingen krijgt en het 'gemiddelde' telt dan als eind oordeel. Natuurlijk denk ik niet dat iedereen een game van 1950 t/m 2030 gaat spelen.

Maar mijn vraag tot nu toe: Heeft iemand zin om weer mee te doen ? Wie heeft een idee voor een scenario thema/doel/obstakel ? Ik dacht zelf aan gewoon weer een vlakke map met grotere steden aan de hoek, in het midden een mini eiland en daar vervoer je alles naar toe. Maar dat was de vorige ook al. Of een scenario waar je een stad in het midden hebt, factory, power station & oil refinery, steel mill en sawmill in de hoeken hebt staan en tussen die 2 lagen zitten dus laad stations. Lijkt mij ook wel fun om te maken, wie het het beste gaat aanpakken om steel van de ene kant naar de andere kant te vervoeren maar tegelijkertijd ook goederen te vervoeren.

Desnoods maak ik even een lijstje hieronder met ideëen en deelnemers.

[ Voor 27% gewijzigd door Hans1990 op 24-10-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21
* SysRq meldt even. Nog steeds zin, helaas op dit moment even niet al te veel tijd om actief mee te ontwerpen.

Zorg in ieder geval voor een site. en een duidelijk doel. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een wedstrijd lijkt mij wel leuk, goed plan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik weet alleen niet wanneer dat gaat beginnen / af moet zijn want heb de komende 2 weken een gigantische stapel dingen te doen voor school :'(. Maar misschien moet ik me scenario maar is gaan afmaken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07
Hans1990 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:52:
Btw, gaan we ooit nog eens een wedstrijd doen ? Ik heb er persoonlijk wel zin in, ik weet niet wat julle ervan denken...

Natuurlijk moeten we dan ook nog een scenario verzinnen.. Ik dacht zelf aan een scenario weer waar je alles op een eiland moet transporteren.. Of naar helemaal de borders van het landschapje.. Lekker groot op 1024x1024 zodat je meer dan genoeg ruimte heb.

Ik skip 'm. Ik heb het erg druk op mijn werk, en als ik een keertje vrij ben, zit ik te SimCityen of zit ik bij mijn vriendin, tv te kjken enzo ;)

Misschien dat ik over een paar maanden weer zin krijg, maar momenteel vind ik TTD even niet meer zo heel erg leuk. Helaas :/

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans1990 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:52:

En misschien is het ook wel fun dat de deelnemer 2 savegames opstuurt. Bijvoorbeeld een van 2000 en een van 2030 zodat je 2 beoordelingen krijgt en het 'gemiddelde' telt dan als eind oordeel. Natuurlijk denk ik niet dat iedereen een game van 1950 t/m 2030 gaat spelen.

Maar mijn vraag tot nu toe: Heeft iemand zin om weer mee te doen ? Wie heeft een idee voor een scenario thema/doel/obstakel ? Ik dacht zelf aan gewoon weer een vlakke map met grotere steden aan de hoek, in het midden een mini eiland en daar vervoer je alles naar toe. Maar dat was de vorige ook al. Of een scenario waar je een stad in het midden hebt, factory, power station & oil refinery, steel mill en sawmill in de hoeken hebt staan en tussen die 2 lagen zitten dus laad stations. Lijkt mij ook wel fun om te maken, wie het het beste gaat aanpakken om steel van de ene kant naar de andere kant te vervoeren maar tegelijkertijd ook goederen te vervoeren.

Ik heb er ook wel zin in, alleen m'n vakantie is net voorbij, dus ik weet niet of ik alle tijd heb :/ . Maar ik doe iig wel mee :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb een testje draaien op 195.64.92.156:3979

Ok.. blijkt nog niet dedicated te draaien (heb toch echt met openttd.exe -d laten starten), game start op met een dos-window erbij. Deze guide gevolgt, toch iets niet goed gedaan. :X

edit2: ok, het moest -D zijn (ipv -d). Iemand nog leuke maps?

edit: pass natuurlijk ttdgot :Y)

[ Voor 76% gewijzigd door SinergyX op 24-10-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

random 1024x1024 very flat, no water, extreem veel steden & industrieen ;)

groot pluspunt aan n0ne's server vindt ik het startjaar van 2040 (snelste trein net beschikbaar), en de dagelijkse restart

maar dat ben ik natuurlijk :P

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MLM schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:03:

groot pluspunt aan n0ne's server vindt ik het startjaar van 2040 (snelste trein net beschikbaar), en de dagelijkse restart

Dat vind ik dan juist weer nadelig. De maglev maakt het door de enorme snelheid en kracht makkelijk, en de dagelijkse reset zorgt ervoor dat je harde werk binnen max. 24 uur helemaal verdwenen is. Maar dat ben ik natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Ik vind de reset meer irritant dan handig. Heb je net een leuk netwerkje in de middag opgezet, en je komt er 's avonds weer. Hej, waar is mijn netwerk nou gebleven ? :X. Zet het uit!!

Maar over de contest, iemand al ideëen over scenario dat we gaan doen ? Ik dacht zelf aan dit:

klik :+

Het is een beetje kris kras door elkaar heen. Transport alle coal enzo vanuit de midden sectie (1 lvl hoger dan alles) naar de borders en transport goederen vanaf de borders naar de steden (bedoeling is eigenlijk naar de stad in het midden). En steel ofcourse door het hele land je heen :+ . Ik ben erg benieuwd wat jullie van die idee vinden,. Ik denk zelf dat het wel iets heeft van een uitdaging.. zeker als je er heel wat treinen op laat rijden

NB: Ik ga denk ik nog wel groepje's van 3 of 4 farms bij elkaar zetten enzo zodat je niet talloze stations hebt waardoor het gewoon niet meer aan te sluiten is.

En ik hoop een kleine website waar je je kan inschrijven vanmiddag dan wel vanavond online te hebben
Wedstrijd website: http://ttd.interhit.nl/

[ Voor 15% gewijzigd door Hans1990 op 25-10-2005 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Zo, ook even geregd. :)

Die scn zal ik thuis even gaan bekijken.

Wat stellen we trouwens als termijn. Een 4-weken contest? Langer?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

MLM schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:03:

helemaal mee eens :)

@hans:"

de server wordt gereset om 3 uur 's nachts dacht ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

@hans:
kan je eventueel in het deelnemersoverzicht op die site zorgen dat de emailadressen niet zo heeeel makkelijk te vinden zijn (door oa. webcrawlers)?

anders heb ik binnen no-time veel te veel spam :)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
OK, gefixt ;) (nu zijn het plaatjes). Enneuh, misschien de wedstrijd te laten eindigen rond nieuwjaar? Dan heeft iedereen meer dan genoeg tijd om te bouwen. Of rond begin december vind ik ook best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Ergens halverwege december is wel goed.

Kun je trouwens een linkje in je sig dumpen? Dan hoef ik niet zo te zoeken :X

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
@hans1990: leuk scenario! :D

*Kick!*

Jullie ook wel eens last van een "desync error" online?

server info:
GoT 24/7 Powered by nOne.nl - 80.61.67.107:3979
pw = "ttdgot"
reset tijd: 12:00u

!ARGH!.Testserver - 131.155.227.192:3979
pw = "argh"
reset tijd: ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Ik denk dat het desync probleem in de grootte van de map zit. Daarom heb ik even een kleinere map op de ARGH server gezet. Ik hoop dat er hier mensen zijn die willen testen. Als map heb ik zolang maar even de map van de vorige contest gemaakt. Hierbij heb ik al het een en ander aangesloten, maar heb helaas de tijd niet om alle industrien aan te sluiten. (moet weg). Ik zou zeggen als er industrien verdwijnen, bouw ze terug, en vermaak je in de tussentijd maar met de map. Daarnaast zit er geen reset op de server. In principe loopt de tijd dus door tot 2090. Ik ben aan het zoeken of ik hem in een eerder jaar kan laten stoppen, maar dat wil niet erg lukken. Dus als iemand weet hoe de tijd eerder gestopt kan worden in bv. 2020 zou ik dat graag horen.

Dus de gegevens van de server zijn:
131.155.227.192:3979
pw="argh"
reset tijd: is er niet.

Graag even testen of er nog steeds desync errors optreden, of dat dit probleem nu verholpen is.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

ik zal morgen ochtend testen :)
nu maar is slapen ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Ok, laat maar horen of hij dan wel werkt, of nog steeds last heeft van desync errors.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik wil me pc wel aan laten staan maar ik vind me boxed cooler niet zo prettig om naar te luisteren 's nachts op <2 meter afstand! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Btw, ik heb toen ik een eigen private server draaide ook last van (nouja, de spelers die er op zaten) van desync errors. Als je bij console (` drukken) kijkt staat daar iets dat je iets moet verhogen, misschien heb je daar wat aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webfreakz.nl schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:31:
Ik wil me pc wel aan laten staan maar ik vind me boxed cooler niet zo prettig om naar te luisteren 's nachts op <2 meter afstand! ;)
Als het goed is word je (met standaard instelling) na 6 maanden eruit geknikkert als je inactief ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sgrovert schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:50:
Ik denk dat het desync probleem in de grootte van de map zit. Daarom heb ik even een kleinere map op de ARGH server gezet. Ik hoop dat er hier mensen zijn die willen testen. Als map heb ik zolang maar even de map van de vorige contest gemaakt. ...
Vanaf begin deze middag tot 10 minuten geleden aan 1 stuk on-line op Argh. Zonder problemen. (eigen company i.p.v. bestaande gejoined).
Op een paar normale wegen na heb ik alles nu weer schoon gemaakt zodat de grote company alle ruimte heeft en niet meer te tunnelen of te bruggen hoeft onder/over mijn lijnen.
Thanks Sgrovert.
(PS, ik vind maps waarin je tegen elkaar/naast elkaar 'moet' spelen eigenlijk leuker.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Geef maar een savegame van een andere map, dan draaien we die op de server ;)

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09
Er is niet toevallig ook een n00b-server? :P Ik vind't namelijk erg leuk enzo, maar ik kan er natuurlijk geen zak van, laatste keer dat ik't spel 'echt' gespeeld heb is jaren geleden, en toen was ik nog te klein en onintelligent om zo monsterlijk te spelen :P Vooral de signs heb ik nogal'n probleem mee om goed te krijgen 8)7

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propov
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-03-2023
Ik heb een probleem met het automatisch vervangen van treinen. Als ik een enkelvoudig locomotief laat vervangen door een dubbele loc, wordt maar één deel van de dubbele loc geplaatst. Dit is nogal vervelend omdat de trekkracht van de loc daardoor minder wordt.

Is dit een bekend verschijnsel? Is er een oplossing voor? (Niet handmatig aub 150+ locs ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
Propov schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:28:
Ik heb een probleem met het automatisch vervangen van treinen. Als ik een enkelvoudig locomotief laat vervangen door een dubbele loc, wordt maar één deel van de dubbele loc geplaatst. Dit is nogal vervelend omdat de trekkracht van de loc daardoor minder wordt.

Is dit een bekend verschijnsel? Is er een oplossing voor? (Niet handmatig aub 150+ locs ;) )
't is een bekend verschijnsel :)

[ Voor 87% gewijzigd door blackangel op 31-10-2005 10:20 . Reden: even quote erboven, wel zo handig op een nieuwe pagina :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Wormaap schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 02:46:
Er is niet toevallig ook een n00b-server? :P Ik vind't namelijk erg leuk enzo, maar ik kan er natuurlijk geen zak van, laatste keer dat ik't spel 'echt' gespeeld heb is jaren geleden, en toen was ik nog te klein en onintelligent om zo monsterlijk te spelen :P Vooral de signs heb ik nogal'n probleem mee om goed te krijgen 8)7
Gewoon op de argh server gaan prutsen. Daar draaid op het moment een redelijk netwerk, en kan je spieken hoe de seinen werken.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Wormaap schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 02:46:
Ik heb ook geleerd hoe ik die seinen moet plaatsen toen ik 2 maanden geen internet had :P Dus jou moet het ook wel lukken ;)
Propov schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:28:

In de laatste nightlies ( http://nightly.openttd.org ) is dit opgelost :) Dus dan wordt 1 loc (front) vervangen door 2 (front + back) als jij dat wilt ;)

[ Voor 37% gewijzigd door webfreakz.nl op 31-10-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Klopt het dat ik bij een one-way station (dus zoeen met zo'n 'rondje' eromheen zeg maar, met 1 heen en 1 terug-lijn) de depots bij de uitgang v.h. station moet maken omdat anders m'n treinen regelmatig een rondje rijden op weg naar een depot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48
Nee, bij de ingang. Anders komen ze bij je station aan, denken ze "o ja, ik moet weer servicen, de interval is verlopen", kachelen door je station heen zonder te stoppen en gaan dan weer op zoek naar een weg naar je station.

Wat je ook kunt doen is mandatory servicen.
Recht stuk spoor van 5 lang, op beiden uiteinden een one-way-signal de goede kant op, in het midden een de verkeerde kant op en dan een depot bij het middelste stukje, 2 hokjes van het spoor af. Schuine stukjes naar het depot leggen, daar een one-way-signal op dat de goede kant op wijst en je treinen worden allemaal, of ze nu al moeten of niet, geserviced :) Ook erg makkelijk als je treinen vervangt, ik heb de service interval uitgezet (speel zonder breakdowns) maar dan komen ze dus nooit in een depot -> worden nooit vervangen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:09: ik heb de service interval uitgezet (speel zonder breakdowns) maar dan komen ze dus nooit in een depot -> worden nooit vervangen :)
Ik speel ook zonder breakdown, alleen heb de service interval wél op 360 dagen gezet. Anders zijn alle treintjes in m'n "train list" allemaal rood en dat wil ik niet :P

[ Voor 179% gewijzigd door webfreakz.nl op 31-10-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Oe, mandatory servicing is wel erg leuk :D Ben't nu overal aan't toepassen, en alle service intervals naar 700 dagen ofzo aan't schoppen :) Thx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

mandatory servicing? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
webfreakz.nl schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:15:
[...]

Ik speel ook zonder breakdown, alleen heb de service interval wél op 360 dagen gezet. Anders zijn alle treintjes in m'n "train list" allemaal rood en dat wil ik niet :P
Rood = oud -> vervangen :)
Dat gebeurt inderdaad automagisch als ze een bepaalde leeftijd bereiken (instelbaar tot x maanden voor of na de leeftijd waarop ze oud worden volgens TTD) en ze een depot binnengaan.
Echter, als je ze zelf laat besluiten waar en wanneer ze naar een willekeurig depot gaan, zijn ze erg goed in staat je hele netwerk plat te leggen :P
Wormaap schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:00:
Oe, mandatory servicing is wel erg leuk :D Ben't nu overal aan't toepassen, en alle service intervals naar 700 dagen ofzo aan't schoppen :) Thx voor de tip.
Ik heb het ook maar ergens op internet gevonden ;) Ik weet niet of dat signaal de verkeerde kant op met NPF of GPF nog nodig is, maar in het oude systeem kon de trein anders de weg niet vinden. Schuin -> depot -> keren -> andere schuin eruit was te lastig voor de pathfinder :P

Tenzij je treinen soms 2 jaar onderweg zijn (2048x2048 en dan in 1938 van de ene naar de andere hoek bijvoorbeeld :P) is 700 hoog genoeg als je MS gebruikt. Iedere keer dat ze een depot binnenrijden beginnen ze opnieuw met tellen :)
Of je leest ook even de rest van die alinea die je je post ervoor quote ;) :P

[ Voor 9% gewijzigd door Paul op 31-10-2005 18:28 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:27:
[...]
Rood = oud -> vervangen :)
Dat gebeurt inderdaad automagisch als ze een bepaalde leeftijd bereiken (instelbaar tot x maanden voor of na de leeftijd waarop ze oud worden volgens TTD) en ze een depot binnengaan.
Echter, als je ze zelf laat besluiten waar en wanneer ze naar een willekeurig depot gaan, zijn ze erg goed in staat je hele netwerk plat te leggen :P
Bedankt voor je uitleg maar ik wist wel wat die rooie namen betekenen ;) :P
Of je leest ook even de rest van die alinea die je je post ervoor quote ;) :P
Zo damn, na zelfs deze pagina + vorig gelezen te hebben zag ik hem nog niet.
Na http://gathering.tweakers...%20&data%5Bboolean%5D=AND gebruiken vond ik hem wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:09:
Nee, bij de ingang. Anders komen ze bij je station aan, denken ze "o ja, ik moet weer servicen, de interval is verlopen", kachelen door je station heen zonder te stoppen en gaan dan weer op zoek naar een weg naar je station.

Wat je ook kunt doen is mandatory servicen.
Recht stuk spoor van 5 lang, op beiden uiteinden een one-way-signal de goede kant op, in het midden een de verkeerde kant op en dan een depot bij het middelste stukje, 2 hokjes van het spoor af. Schuine stukjes naar het depot leggen, daar een one-way-signal op dat de goede kant op wijst en je treinen worden allemaal, of ze nu al moeten of niet, geserviced :) Ook erg makkelijk als je treinen vervangt, ik heb de service interval uitgezet (speel zonder breakdowns) maar dan komen ze dus nooit in een depot -> worden nooit vervangen :)
Eeh, heb je een screenie waar dit op staat ? Wil dit ook wel eens proberen, maar bij mij weigeren ze dan iedere keer het hoofdspoor op te gaan en komen dus niet langs het depot. Sommige rijden alleen maar rondjes en komen ook niet meer langs het station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Wat ik altijd doe, en als ik het zo lees makkelijker is, is het depot in de orders op te nemen en dan op 'servicing' te zetten. Op deze manier gaan de treinen netjes datzelfde depot in als dat nodig is zonder dat ze een vreemde route gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Path Based Signaling is echt fantastisch. Dit soort dingen zijn er nu eindelijk mogelijk :).

Afbeeldingslocatie: http://shusen.net/gallery2/d/6433-2/Nufield+Transport_+13th+Aug+1962.png
3 treintjes die naast elkaar tegelijk hetzelfde station binnenlopen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Jup.... maar dit ook nogsteeds:

Afbeeldingslocatie: http://fuzzle.org/ottd/argh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik heb met zo'n opzet altijd het probleem dat die treinen heel egoistisch (en stom) de kortste route nemen. Dat is dan zelden de _snelste_, en ze blokkeren dan ook nog eens de hele kruising (omdat ze dan van linksonder naar het onderste spoortje rechts willen 8)7

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Wat precies is dat, wat is de bedoeling ervan, en hoe werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:40:
[...]

Ik heb met zo'n opzet altijd het probleem dat die treinen heel egoistisch (en stom) de kortste route nemen. Dat is dan zelden de _snelste_, en ze blokkeren dan ook nog eens de hele kruising (omdat ze dan van linksonder naar het onderste spoortje rechts willen 8)7
Dat doen ze hier toch ook ;)
Wolfensteijn schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:12:
[...]

Wat precies is dat, wat is de bedoeling ervan, en hoe werkt het?
Nou check die zwarte stukken rails, daar wil de bovenste trein overheen rijden. Maar daardoor moeten die onderste 2 treinen stoppen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Dan moet je je netwerk beter bouwen.
Vroeger zonder path based signals kon je toch ook een goed netwerk maken. Alleen dankzei de nieuwe seinen zijn daar een aantal functies bijgekomen. En zo te zien, werken die niet op de manier waarop jij het nu aan het proberen bent.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Nou:

1. Dat plaatje heb ik niet gehost, die wordt gehost door een OpenTTD developer dus het zal vast wel een bug zijn ;)
2. Het is niet mijn savegame/whatever :)
3. PBS is er om gebruikt te worden, niet om terug te vallen naar pre-signals (hoewel die soms nogsteeds handig zijn), dus moeten ze goed werken ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ah, bedoelde je dat :) Ik had niet gezien dat je die lijntjes wat donkerder had gemaakt :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

rofl:P als ik treinen automagisch laat vervangen, wanneer het beide dubbelkops locs zijn, word maar 1 helft vervangen :P
gaat helaas ten koste van de snelheid...

kzit nu trouwens met 2 vrienden de spelen :P erg handig dat je kan saven en je savegame kan laden als game :)

hoop dat in de volgende release die treinenbug gefixt is ;)

edit: ahh als de trein voor de 2de keer naar het depot gaat word het andere deel ook vervangen :P

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 07-11-2005 14:39 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

@FireWurX:

Is dat probleem met die dubbelkops locs vervangen nogsteeds in de nieuwste nightlies ( http://nightly.openttd.org/) ? Zoja: post het dan op het forum ( http://www.tt-forums.net/index.php?c=20 ) of als je geen zin hebt in een registratie-procedure (wat een woord :P) mail dan je bericht ofzo naar mij! dan zal ik hem ook nog @ sourceforge.net plaatsen, wat eigenlijk ook nog moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ik draai gewoon de officiele laatste release... geen nightly... weet nie hoe dat gaat met compatibility ivm oudere versies (non-nightly)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik zou toch maar is die savegame kopieren en het uittesten met de nieuwste nightlies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
In de laatste nightlies zou het treinenwisselprobleem opgelost moeten zijn. Heb het nog niet getest, maar ze zeggen dat het weer werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Bjarni:
-Feature: [autoreplace] autoreplace can now remove cars from too long trains
-Trains will now remember the length of stations it visits and sell cars
when being autoreplaced if they became too long
-If it needs to remove cars, then it starts from the front and sells
all it can find until the train is short enough
-This only works for trains, that knows the station length of the route
so a full uninterrupted run is needed
-a train needs 1-2 runs to detect if the shortest station is expanded
-This feature can be turned on and off in the train replace window
and each company can have it's own setting
-NOTE: minor savegame version bump
changelog in de nightly :)

[ Voor 3% gewijzigd door webfreakz.nl op 09-11-2005 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Klein schopje.

Ik heb nu de nieuwste OpenTTD gedownload, maar ik heb nog steeds niet die nieuwe signs. Hoe zit dat precies? Op het forum van OpenTTD kan ik echt niets vinden waar ik het kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Bedoel de je plaatjes of de functionaluteit? De plaatjes zitten er gewoon in (al weet ik niet of ze anders reageren/werken of dat het alleen een grafisch iets is), als je ze plaatst met Ctrl ingedrukt krijg je van die ouderwetse bordje die op en neer gaan.

Qua functionaliteit: pre-signals zitten in de 0.401-build, voor de PBS-signals moet je een (niet te oude) nightly hebben :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

@Bobje: Welke signs bedoel je? PBS? Die zitten vanaf nightly r28xx er in. Ze zijn nu rond r3300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
webfreakz.nl schreef op maandag 05 december 2005 @ 14:44:
@Bobje: Welke signs bedoel je? PBS? Die zitten vanaf nightly r28xx er in. Ze zijn nu rond r3300.
Ik snap niet heel veel van de nightly? Kan ik dan gewoon mijn huidige savegames behouden en waar kan ik die downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Nightly is een pre-stable, het is alleen erg lang geleden sinds de laatste stable is uitgebracht (= 0.4.0.1 die jij gedownload hebt, in mei ofzo uitgebracht?). Van een nightly wordt op den duur gewoon een stable van gemaakt, uiteraard na uitvoerig testen!
Als je het verschil tussen de nightlies & latest-stable wilt weten van OpenTTD at-the-moment:

Nightly:
  1. PBS
  2. Autoreplace is herschreven
  3. een paar veranderingen in graphics
  4. bugfixes
  5. Code veranderingen (beter/makkelijker enz...)
  6. language files veranderd
  7. AI's (artificial intelligence --> computer als tegenstander) is verbeterd, die maakte wel is domme fouten
  8. Betere cross-platform support, geloof dat zelfs AmigaOS gebruikt kan worden om OpenTTD te draaien... 8)7
te downloaden op:

http://nightly.openttd.org/ ---> Win32 (zip)

of zelf compilen vanaf:

svn.openttd.org (trunk version) en dan heb je geloof ik zelfs ook nog Win64 support...

En die nightlies worden automatisch gecompiled (nederlandse tijd 8uur 's avonds) met de broncode vanaf svn.openttd.org

De nightlies zijn backward compatible. Dus je kan met de nightly wel de saves van 0.4.0.1 en de nightly van gisteren openen. Maar als je hem dan opslaat, kan je hem niet met 0.4.0.1 openen....

[ Voor 6% gewijzigd door webfreakz.nl op 05-12-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 15:44
Mijn treinen stoppen toch op stations als ik ze in de orders een non-stop meegeef... :s

Kost een hoop centjes :) iemand een idee?

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdrianP schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:51:
Mijn treinen stoppen toch op stations als ik ze in de orders een non-stop meegeef... :s

Kost een hoop centjes :) iemand een idee?
Ja ik denk ik wel. :)
Je moet ze ook nog het ga non-stop naar station(...) geven.
Anders zou ik het ook nie wete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:39
Kijk eens tussen je patches, daar staat een vinkje ergens.. weet zo uit mijn hoofd niet waar.
Waarmee je TTD-patch compatibility kan aan zetten voor waypoints, misschien lost dat jouw probleem op?

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand het volgende wel eens opgevallen?

Je bouwd 2 vliegvelden.
Tussen die 2 velden laat je zo'n super sonisch vliegtuig vliegen. Die haalt, 2000km/u ofzo?
Onder het vluchtpad van 't vliegtuig laat je een trein rijden, zo'n snelle maglev.
De trein haalt het vliegtuig in...

weird?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:34:

Je bouwd 2 vliegvelden.
Tussen die 2 velden laat je zo'n super sonisch vliegtuig vliegen. Die haalt, 2000km/u ofzo?
Onder het vluchtpad van 't vliegtuig laat je een trein rijden, zo'n snelle maglev.

weird?
is al lang opgevallen ;)
klopt ook geen hol van, maar als je er rekening mee houd dat een vliegtuig de kortste route kan nemen en een trein gebonden is aan het spoor, zal dat vliegtuig 9 van de 10 keer toch wel eerder op zijn bestemming zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:54:
[...]

Ja ik denk ik wel. :)
Je moet ze ook nog het ga non-stop naar station(...) geven.
Anders zou ik het ook nie wete
ze krijgen naar alle stations een non-stop, alleen naar het station waar geladen en waar gelost moet worden niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:34:

Je bouwd 2 vliegvelden.

weird?
Klopt, is expres gedaan? moet je ff op www.tt-forums.net/index.php?c=20 zoeken? Weet alleen niet waar, en die PHPBB search is toch maar #*^&*(#$& dus.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
AdrianP schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:42:
[...]

ze krijgen naar alle stations een non-stop, alleen naar het station waar geladen en waar gelost moet worden niet...
Dat is de manier waarop in TTDpatch de non-stop werkt. In openttd geef je met nonstop aan dat die trein zonder te stoppen door moet rijden naar dat station :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
Hoe krijg je die PBS aan de praat?

Ik heb:

- openTDD r3310.
- PBS signal zitten in mijn spoor (die met een extra geel lampje)

Moet het dan al werken, of moet ik nog een setting veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ik volg nogsteeds niks van hoe PBS nou moet werken... hoe zit dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
Gevonden!

Het vinkje bij patch > voertuigen > nieuwe global routeplanner moet aan staan.

[ Voor 89% gewijzigd door KillerDream op 18-12-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Hmm, die klassieke TT en TTD tunes zijn gewoon echt nostalgie :)
http://users.tt-forums.net/jfs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Wolfensteijn schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:08:
[...]

Dat is de manier waarop in TTDpatch de non-stop werkt. In openttd geef je met nonstop aan dat die trein zonder te stoppen door moet rijden naar dat station :).
:)
Enig idee hoe ik dit op kan lossen? want ik werk zeg maar met checkpoints omdat ze over veel "kruisingen" komen. Ik wil ze dus van checkpoint, naar checkpoint, naar checkpoint en dan de zooi afgeven.
Nu moeten ze dus niet op de "checkpoints" stoppen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ze stoppen ook niet op checkpoints? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
dude, lees gewoon de tekst goed, ik geef de naam checkpoint eraan, maar je kunt het ook "tussen gelegen stations" noemen. Net als in het echie, de intercity stopt toch ook niet op alle kleine tussengelegen stations. :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Dude ( :P ), als jij die dingen checkpoints noemt terwijl er in het spel echte checkpoints zitten (speciaal voor dit doel gemaakt), dan is de verwarring nu niet echt vreemd, of wel :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
kijk, dat wist ik dus niet :)
waar kan ik die dingen vinden, dude?

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.