[PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.409 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32
[PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 2
Afbeeldingslocatie: http://www.vermoeiend.nl/ttdlx/topicheader.gif
Wat is Transport Tycoon? :?

Transport Tycoon is een spel uit 1993. Niet echt wat je noemt een recent spel, maar toch wordt het, en zijn opvolger (Transport Tycoon Deluxe uit 1995) nog steeds door veel mensen gespeeld.

Bij dit spel, als beste te beschouwen als een transport simulator, is het de bedoeling dat jij, de speler, een transportnetwerk opzet waarmee je zoveel mogelijk vervoert en winst maakt. Je hebt de beschikking over bussen, treinen, schepen en vliegtuigen.

De charme van het spel zit hem niet in de graphics, alhoewel het er voor een spel uit 1995 zeer goed uitziet! Het is geen 3D maar isometrisch, een techniek die ook in de andere tycoonspellen te zien is (Rollercoaster, Zoo). Een klein nadeel is bij TT(D) dat je de view niet kunt draaien. Je hebt altijd beeld vanuit 1 vooraf bepaalde hoek.

Het succes waar deze topper op draait, is de charme van het inrichten van je transport. Iedere TT-fanaat zal het met me eens zijn dat het opzetten van een spoornetwerk het uitdagendst en leukst is. Waar plaats je de seinen om je treinen zo efficient mogelijk te laten rijden.
Uiteraard is het ook leuk (en vooral lief :> ) om een MPS Regal busje te laten rijden van Michelhausen tot Glockendorf, maar dat is voor velen een bijzaak. :)

Het spel begint in 1930 (voor Deluxe 1950) en eindigt in 2050. Je kunt weliswaar gewoon doorspelen, maar er zullen geen nieuwe voertuigen meer beschikbaar worden gesteld.

TTDPatch, de vooruitgang!

Een paar jaar geleden kwam TTDPatch in de wereld. TTDPatch was (en is!) fantastisch! Het was de eerste patch waarmee het mogelijk was om onder Windows 2000 en XP te spelen.
Maar dit is niet het enige voordeel van TTDPatch. Je kunt nu ook stations maken van bijvoorbeeld 7x7 squares (i.p.v. 4x5). Omdat je nu grotere stations kunt maken, is er ook meteen een optie gekomen om grotere treinen te maken. Kortom: Bouw een Kirby Steam uit 1915, gooi er 64 karretjes volgeladen met coal achteraan, bouw de steilste berg die mogelijk is, en geniet van het gezicht en leun achterover: een stoomlocomotief met 300pk die na 5 maanden tijd de top van de berg bereikt! :Y)

Inmiddels is versie 2.0 al uit, dus indien je interesse hebt:
http://www.ttdpatch.net/

OpenTTD, dé verandering waar iedereen naar verlangde

OpenTTD is eigenlijk wel dé verandering van afgelopen maanden. Het biedt een hoop functionaliteit wat je van een huidige game mag verwachten: inzoomen met je scrollwiel, het in kunnen stellen van de resolutie, feilloos werkend met XP. Ook kun je het nu spelen op o.a. je Unix-bakje, PDA (in de trein of op straat :D ), XBoX en op de MacOS.
Maar dit is niet het enige wat OpenTTD biedt. De developers zijn continue bezig nieuwe features in te bouwen. Zo kun je nu in 1 klap je railway vervangen door de monorail of de maglev :9 . Treinen kunnen automatisch worden vervangen, grote leningen kunnen met 1 muisklik worden terugbetaald, etc etc. Te veel om op te noemen!
Lees het allemaal na op:
http://www.openttd.org

Ik las iets over een contest? :?

Dat kan kloppen. B)
Onder ons, GoTTers zitten nog een hoop TTD-fanaten. En uiteraard willen we iedereen in hun behoeften voorzien. Daarom zijn we met een klein clubje een contest begonnen.
Het idee hiervan is simpel: iemand maakt een map, daar gaan we allemaal mee spelen, en na xx jaar gametijd kijken we wie de beste is. We geven elkaar genoeg tijd om eraan te werken, meestal zo'n 1,5 maand, dus iedereen krijgt genoeg tijd.
Informatie over de huidige contest is hier te vinden: http://www.vermoeiend.nl/ttdlx , of uiteraard in dit, en het vorige topic :Y)

Waar kan ik meer info vinden? :?

Op een heleboel plaatsen op internet uiteraard, maar dit zijn even een paar goede om te beginnen:
Macca's TTDX scenarios
OpenTTD
TTDPatch
Transport Tycoon Semi-FAQ (tip!)
TT Forums (tip!)
Owen's Transport Tycoon Station (tip!)
Transport Tycoon - The New Graphics

Wat zijn de vorige delen? :?

De vorige delen waren:
[rml][ PC] Het Transport Tycoon topic[/rml]

Created by Cis B)

[ Voor 7% gewijzigd door Cis op 22-10-2004 12:50 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:47

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Heb nog een mooie link :)

Transport Tycoon - The New Graphics

Een site met graphics voor TTDPatch, nieuwe trein sets, nieuwe signalposten (waypoints) en meer.

Zeker de moeite waard :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:35
bij sommige "kopjes" uit de startpost hebben ze wel :? , en sommige niet

doe ze allemaal ff..

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 20:11
jarnotjuh schreef op 22 oktober 2004 @ 07:28:
bij sommige "kopjes" uit de startpost hebben ze wel :? , en sommige niet

doe ze allemaal ff..
Sommige kopjes zijn een vraag, en sommige niet :P

Het gaat trouwens aardig met de contest :P Ben nog druk bezig.
En inderdaad, 12,5 uur is niet veel. Bouwen in pauze-mode is dan well zo makkelijk.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Misschien even het linkje naar GoT op http://www.vermoeiend.nl/ttdlx/ aanpassen, zodat het naar dit topic verwijst?

Edit: * SysRq me kan de edit-knop niet meer vinden... :X

[ Voor 28% gewijzigd door SysRq op 22-10-2004 08:53 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:35
SysRq schreef op 22 oktober 2004 @ 08:50:
[...]

Sommige kopjes zijn een vraag, en sommige niet :P

Het gaat trouwens aardig met de contest :P Ben nog druk bezig.
En inderdaad, 12,5 uur is niet veel. Bouwen in pauze-mode is dan well zo makkelijk.
ow, nog niet eens gezien :)
sorry :P, wel _/-\o_ voor de startpost, toppie!

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Zou de openingspost een beetje aangepast kunnen worden?
1. www.opentttd.org ipv www.openttd.com
2. andere grootste innovatie is dat OpenTTD niet alleen op Windows draait, maar ook op *nix, PDA's, XBoX, MacOS, etc. ;)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

www.opentttd.org doet het hier niet?
edit:
oh
3x t :P

(maakt het trouwens uit? .com of .org?)

[ Voor 51% gewijzigd door WJP op 22-10-2004 12:08 ]

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Misschien is het een idee om een linkje naar de laatste versie van OpenTTD op te nemen in de TS. Er zijn volgens mij nogal wat mensen die verschillende versies (een oudere dus) gebruiken. Wel jammer dat ik weinig tijd heb, anders had ik zeker meegedaan aan de contest ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

WJP schreef op 22 oktober 2004 @ 12:06:
(maakt het trouwens uit? .com of .org?)
Het is een OS programma, en daar past een .org extensie veel beter bij dan .com. Dat, en dat de hosting gratis .org doen, maar geen .com :)

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:19

Gotiniens

Fairly odd Tim

Darkvater zou je wat meer kunnen vertellen over het nieuwe bouw systeem? De aankondiging op www.openttd.org klinkt goed :9~. Zou ik het al kunnen checken vanuit de SVN?

[ Voor 1% gewijzigd door Gotiniens op 23-10-2004 14:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-06 08:10
Bobje schreef op 22 oktober 2004 @ 17:26:
Misschien is het een idee om een linkje naar de laatste versie van OpenTTD op te nemen in de TS. Er zijn volgens mij nogal wat mensen die verschillende versies (een oudere dus) gebruiken. Wel jammer dat ik weinig tijd heb, anders had ik zeker meegedaan aan de contest ;).
Dus je hebt de komende maand geen tijd om een paar uurtjes vrij te maken om mee te doen aan de contest?

De bedoeling is namelijk dat je laat zien welke oplossing je voor het probleem bedacht hebt, en of hij (enigzinds) werkt.
Het is niet de bedoeling dat je per se het beste systeem moet ontwerpen. Dus meer het principe van meedoen is belangrijker dan winnen.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Maarehm, ik denk dat ik zelf niet in geld problemen zal komen, aangezien ik in jaar 1983 zit en al 11 miljoen heb (farms, wood, coal )
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43618/full.jpg
>:)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

ik denk dat jou oplossing voor het middelste eiland het beste is. ik heb het een beetje geprobeerd met andere opstellingen maar dan heb je toch te weinig ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb een andere oplossing bedacht, die werkt ook aardig, vlekkeloos zelfs.

Wat ik doe:

Ik bouw eerst een grote 'cirkel', eigenlijk gewoon een main line om het eiland heen
Ik maak op het eiland 2 stations, ze zijn vrij breed en hebben 2 ingangen en uitgangen (elk), zo kom je dus op 4 in en uit gangen dus 8 lijnen maken. Beide ingangen van een staton bouw je naastelkaar en sluit je aan op de main line die je om het eiland hebt lopen, zo heb je geen zooi op je eiland zelf waar je niet zoveel ruimte hebt en veel buitenom, en alsnog kunnen de treintje's toch snel hun weg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

hmm ik krijg die cheat window er maar niet voor... (om build in pauze te enablen)

ctrl + shift + c
ctrl + shift + windows + c
werken beide niet :|

edit:

ctrl + alt + windows + c dus (de windows knop hoeft alleen als je trillian gebruikt ;) )

[ Voor 25% gewijzigd door WJP op 23-10-2004 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Control + Alt + C = cheat window

edit:

Ik heb nog een leuke savegame van mij, daar heb ik de laatste paar maanden (lees: weken) o.a. aan zitten werken. Wel grappig. Mijn basis idee was: Alle lijnen moeten zo recht moegelijk zijn. Maar OK, er zitten nog wat dingetje's in die niet helemaal recht zijn maar die moet ik nog verhelpen. Ook heb ik een 8 kruispunt junction eringebouwt :) met maglev, ik zit wel in jaar 2090 omdat ik in 2030 begon (ik wil snel maglev hebben zodat ik dat niet hoef om te bouwen). Maar inflatie heb ik uitgezet. Het main netwerk is trouwens nog niet helemaal af, ik moet nog 2 vakje's opvullen met banen, en dan moet ik die eerst nog egaliseren ect. Ik heb trouwens geen cheats gebruikt ;)

Download hier de savegame :)

Tip: Zet realistic train acc. aan

[ Voor 109% gewijzigd door Hans1990 op 23-10-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Gotiniens schreef op 22 oktober 2004 @ 18:27:
Darkvater zou je wat meer kunnen vertellen over het nieuwe bouw systeem? De aankondeging op www.openttd.org klinkt goed :9~. Zou ik het al kunnen checken vanuit de SVN?
:). Heel kort dan:
Een van de grootste limitaties van TTDLX was 1. maximum aantal 'dingen' en 2. mapsize 3. beperkingen van het bouwsysteem.
1. Dit heeft weliswaar niks met het mapsysteem maken, maar wordt ook binnenkort opgelost. Nooit meer foutmeldingen dat je niet meer treinen kan bouwen of meer stations, etc. Je bouwt zoveel als je zelf wil en je PC aankan.
2. De grootte van de map was vastgesteld op 256x256. Dit proberen we ook te verhelpen. Momenteel denken we aan een 'zachte limiet' van 1024x1024 (16x zo groot als nu), dat iedereen tevreden moet stellen. Er zijn ook plannen voor dedicated servers met een soort van MMOTS (Massive Multiplayer Online Transport Simulation) met mappen van 64000x64000, maar dat zijn nog maar ideeen en ik weet niet of er wat van komt.
3. Waar je naar vroeg. Door de limitaties van het mapsysteem was het bijvoorbeeld niet mogelijk om signalen te bouwen op bruggen, etc. Of signalen in tunnels, of tunnels uberhaupt die kunnen buigen (een tunnel was een soort van een teleport waar alleen de ingang en uitgang werden opgeslagen). Je kon ook geen schuine wegen bouwen onder een brug, etc. etc. Of bij 2 parallele tracks, als de linker een presignal was, was de rechter dat ook. Er was gewoon geen plek voor in het mapsysteem. Dit proberen we dus te verhelpen door alles wat met de map/landscape te maken heeft te herschrijven. Als het klaar is kan je in eerste instantie NIKS meer doen dan daarvoor. Alle per ongeluk geintroduceerde bugs moeten er eerst uitgehaald worden. Maar omdat nu de enige beperking die is opgelegd is opgelegd door ons, restricties in het bouwsysteem, en niet door het onderliggende structuur, zullen heel snel nieuwe features aangemaakt worden. Een van de eerste zal zijn denk ik signalen/semaphores op bruggen. Vanaf hier zul je alles kunnen doen wat je maar wilt. Laat je fantasie maar de loop gaan :) "Helaas" kwam Locomotion uit voordat wij dit gerealiseerd hebben, dus lijkt het er misschien op dat wij al die ideeen van LoMo zouden 'stelen'. Maar deze ideeen zijn al zeker 5-6 jaar oud, en al sinds de start van OpenTTD is hier al over nagedacht. Iig hopen we dat er een beter systeem uitkomt dan wat LoMo ervan gemaakt heeft, want dat is een drama.

Hoe het preciese bouwsysteem voor al die extra dingen (ondergronds tunnel, treinen op supports, etc. etc.) eruit komt te zien is nog niet helemaal duidelijk. Maar hoogstwaarschijnlijk zal het een DWYM systeem zijn, dwz. Do What You Mean. Iig is er nog veel werk te doen. Het coderen is een heel groot stuk, maar alle nieuwe graphics is een nog grotere uitdaging, omdat we daar afhankelijk zijn van andere mensen....programmeurs zijn nou niet echt bekend als goede artiesten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:14
http://ttdgraphics.cjb.net zag ik nog niet in de startpost staan bij de links, misschien hebben jullie er iets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

Darkvater schreef op 23 oktober 2004 @ 14:14:
[...]

:). Heel kort dan:
1.
2.
3.
geblaat
Dank je voor deze heldere uitleg _/-\o_

Ik wou dat ik zelf ook c++ kon maar dat duurt nog wel even voordat ik dat zo goed kan :)
edit:
mag dit voor de contest? ik denk van wel omdat je zo niet echt een extra ader creeert.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wytze.posthumus/stuff/WJP%20Transport,%204th%20May%201977.png

[ Voor 26% gewijzigd door WJP op 23-10-2004 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Eigelijk niet.
De vuurtorens aan het begin en aan het einde van de toevoerende aders stonden er met de bedoeling dat mensen het spoor er tussen door legde. Iedereen had dan namelijk een evenlang stuk recht spoor, en dus een evengroot probleem.
Daarnaast was het ook niet de bedoeling om bruggen over het water heen te bouwen.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

ok dus alles moet tussen de vuurtorens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
WJP schreef op 23 oktober 2004 @ 16:50:
ok dus alles moet tussen de vuurtorens door.
Had je dit zelf niet kunnen bedenken? :Y) Anders wordt het wel erg makkelijk denk ik :Y)

Btw: wat zie ik nou? Een vliegveld, een busstation EN een treinstation? Pak jij het productie-eiland in 1 keer? :D Cheatah! :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

Ik blijf trouwens maar bezig bomen te verwijderen en daarna weer plaatsen om zo goed in het boekje bij de autoriteiten op het productie eiland te komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Als alles tussen die vuurtorens door moet heb ik het op sommige punten een beetje verkeerd gedaan. Zie ook eerste screen hierboven, zoals aan de rechterkant (schuin langs de vuurtoren). Bij mij gaat wel alles tussen de twee zendmasten (iets verder de "pier" op) door. Mag dit, of moet ik mijn spoor verleggen? (mja, dan kloppen mijn nauwkeurig berekende 7 hokjes tussen signals niet meer :()

Heb mijn eerste jaar nog niet eens achter de rug en heb al een miljoen NLG's "over" :D. Ik moet meer op pauze spelen :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door MLM op 23-10-2004 19:19 ]

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrian-
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

Ik vind het echt zo cool dat dit spel nieuw leven in is geblazen.
Heb het spel vroeger heel veel gespeeld. ( was ook te merken aan m'n cijfers op school ) maar onder xp werkt de orginele dus voor geen meter. deze versie doet het prima. zie nu alleen dat ik wat versie's achter loop dus ff updaten :D

Adrian- werkt en leert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
MLM schreef op 23 oktober 2004 @ 19:17:
Als alles tussen die vuurtorens door moet heb ik het op sommige punten een beetje verkeerd gedaan. Zie ook eerste screen hierboven, zoals aan de rechterkant (schuin langs de vuurtoren). Bij mij gaat wel alles tussen de twee zendmasten (iets verder de "pier" op) door. Mag dit, of moet ik mijn spoor verleggen? (mja, dan kloppen mijn nauwkeurig berekende 7 hokjes tussen signals niet meer :()
Eigenlijk niet, aar als jij het acceptabel vind moet je het zo laten. Dat kan je het beste zelf bepalen. Het eerlijkste is om het spoor om te leggen omdat dan iedereen hetzelfde doet.
(Tip) als je seinen selecteerd kan je ze als je op een plaats klikt en dan over je spoor heen sleept automatisch seinen op een vaste afstand van elkaar plaatsen. (die afstand kan je bij de instellingen instellen).
Heb mijn eerste jaar nog niet eens achter de rug en heb al een miljoen NLG's "over" :D. Ik moet meer op pauze spelen :Y)
Ja ken het. Na 3 jaar zit ik op 15 miljoen.
(en het gaat op aan bouwkosten :'( )

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Hoe kun je op deze map ooit 50 jaar spelen
Ik heb binnen 2 jaar alle grote industriëen en meest winstgevende lijnen al aangelegd...

Sterke punt van OpenTTD zou grotere map wezen (lees ik hierboven), waarom gebruiken we die dan niet?

Grotere map = Meer treinen = Moeilijker om allemaal op PEiland te krijgen.

Beetje tegenvallende uitdaging dit

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
MLM schreef op 27 oktober 2004 @ 13:12:
Hoe kun je op deze map ooit 50 jaar spelen
Ik heb binnen 2 jaar alle grote industriëen en meest winstgevende lijnen al aangelegd...

Sterke punt van OpenTTD zou grotere map wezen (lees ik hierboven), waarom gebruiken we die dan niet?

Grotere map = Meer treinen = Moeilijker om allemaal op PEiland te krijgen.

Beetje tegenvallende uitdaging dit
Sgrovert heeft in het vorige topic meerdere keren gevraagd om feedback. Niemand gaf commentaar op de map. En in een democratie is het immers altijd zo dat het volk beslist. En als 20% vindt dat het goed is, en de overige 80% zwijgt, dan zal het wel goed zijn... :Y) Lang leve democratie :Y)

Ik denk dat het nog best een leuke uitdaging is. Hoe weet jij dat jij de beste oplossing hebt verzonnen? :) Misschien is het wel veel verstandiger om 2 ingangen en 2 uitgangen te maken ipv 4 in/uitgangen. En misschien moet je wel 3 stations maken ipv 2 op het eiland... genoeg mogelijkheden B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
De bedoeling van de map was om zo efficient mogelijk met de ruimte op PI om te gaan, en zo veel mogelijk treinen over de toevoerende aders laten reiden. Om dit te doen heb je geen grote map nodig, maar moet je alleen veel treinen hebben die op het eiland moeten zijn.
Daarom ook dat in de map vaak dezelfde industriën heel kort bij elkaar liggen, zodat je met 1 station 6 industriën bestrijkt. (Is namelijk minder bouwwerk).

Daarom zal het zo zijn, dat je in 5 jaar al je spoor hebt liggen, en alle industriën aangesloten hebt, maar de volgende 45 nodig hebt om alles goed af te stemmen zodat er geen opstoppingen ontstaan. Ook kun je als je dat wilt een goed passagiers-syteem opzetten zodat alle steden/dorpen lekker gaan groeien. Hierdoor wordt het vervoeren van goederen weer complexer, en zal je nog efficienter moeten gaan werken.

Nog een tip van mijn kant, als je een station bij een van de 4 hoeken in de map niet fatsoenlijk aangelegd krijgt, leg het dan in zee ;)

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20589

Ik heb dit spel ook maar weer eens onder het stof vandaan getrokken. En wat is het verslavend.

Maar ik was eigenlijk benieuwd hoeveel treinen jullie richting production island hebben rijden, zonder dat er al te ernstige opstoppingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-04 22:08
MLM schreef op 27 oktober 2004 @ 13:12:

omdat deze gewoonweg nog niet afgewerkt zijn :)

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Anoniem: 20589 schreef op 27 oktober 2004 @ 18:16:
Ik heb dit spel ook maar weer eens onder het stof vandaan getrokken. En wat is het verslavend.

Maar ik was eigenlijk benieuwd hoeveel treinen jullie richting production island hebben rijden, zonder dat er al te ernstige opstoppingen komen.
Op het moment 100, zonder problemen. Ongeveer de helft van die 100 rijdt over 1 spoor bumper aan bumper, dus naasr schatting kan mijn netwerk zoals het nu is 200 treinen aan.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Laatst online: 29-05 12:36
k moet ff zeggen dat ik ff geen TTD meer speel nu ik Locomotion heb, alhoewel TTD veel beter is
bij Locomotion is het wachten op de uitbreidingen.

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
joostve schreef op 28 oktober 2004 @ 09:49:
k moet ff zeggen dat ik ff geen TTD meer speel nu ik Locomotion heb, alhoewel TTD veel beter is
Leg uit,
Waarom.
Ik snap niet dat iemand een game gaat spelen terwijl hij een andere leuker vind.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Laatst online: 29-05 12:36
omdat de gameplay in locomotion beter is als in TTD
maar das niet zo gek natuurlijk want dit spel is nieuw

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

joostve schreef op 29 oktober 2004 @ 10:13:
omdat de gameplay in locomotion beter is als in TTD
maar das niet zo gek natuurlijk want dit spel is nieuw
Vreemde redenatie. TTDPatch rulet Locomotion op alle fronten. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 21:59
wat te doen als mijn ijzerertsfabriek op het Prod.Eiland in rook is opgegaan? Nieuwe aanleggen kost paar miljoen, opzich geen probleem maar vraag het me af

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
argro schreef op 29 oktober 2004 @ 15:35:
wat te doen als mijn ijzerertsfabriek op het Prod.Eiland in rook is opgegaan? Nieuwe aanleggen kost paar miljoen, opzich geen probleem maar vraag het me af
Eventjes wachten, volgens mij wordt er vanzelf een nieuwe aangelegd. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
argro schreef op 29 oktober 2004 @ 15:35:
Teruggaan naar je vorige savegame en dan weer verderspelen. Om te zorgen dat industrie niet verdwijnt moet je zorgen dat je iig 1 goedertje naar de fabriek vervoert per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ben aangekomen op 01-01-2000 (en dat in de tentamenweek, geeft toch de kwaliteit van dit spel, en misschien de zwakte van mij, aan)
Een aantal tussenstanden
code:
1
2
3
Company value:    f530.000.000
Cash valuta:      f475.000.000
Performance rate: 980

Ben erg nieuwsgierig naar cijfers en plaatjes (die van mij komen morgen) van andere deelnemers aan de contest.

[ Voor 17% gewijzigd door argro op 02-11-2004 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Goeden avond,

Ik ben laatst ook weer eens begonnen na een (hafljaar :?) pauze.

Nu heb ik een probleempje.. ik gebruik de laatste patch die er is.. ik heb een station dat de volgende opbouw heeft:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jc.bijl/Tweakers.net/ttd/Hoe.jpg
klikbaar

aan de achterkant gaat het uiteraard gewoon verder..
maar is het nu mogelijk dat als hij bij de eerste split aankomt dat hij al meteen kiest of eigenlijk weet welke hij bij de volgende moet pakken? Even te verduidelikking:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jc.bijl/Tweakers.net/ttd/Hoe2.jpg
klikbaar

Is dit mogelijk ja/nee.. is wel nodig eigenlijk.. 50 treintje op 12 banen, 1 station loopt nu niet zo lekker :9

Oplossing gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

en? hoe was de oplossing?

nog even een vraagje over de contest:
gaan we nou tot 2025 of 2050?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is het alleen mogelijk met de Windows versie van TTD in een window te spelen, in plaats van Full-screen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

@ WJP, de eerste grijze signs weghalen.

Met welk product verdien je nou eigenlijk het meest als je het goed aanpakt?

Als de mijnen/bossen gewoon de standaard hoeveelheid produceren.

Forrest: 117t
Iron Ore: 135t
etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Good Fella schreef op 02 november 2004 @ 20:40:
@ WJP, de eerste grijze signs weghalen.

Met welk product verdien je nou eigenlijk het meest als je het goed aanpakt?

Als de mijnen/bossen gewoon de standaard hoeveelheid produceren.

Forrest: 117t
Iron Ore: 135t
etc...
[img]src="http://home.wanadoo.nl/argro/pics/cargopayment.JPG[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Wanneer moet ie ook alweer af zijn ? kben maar weer eens begonnen met spelen, ben nog maar in jaar 1997 , maar ik heb wel de helft van mijn netwerk al af :). Verdien nu ongeveer 12 miljoen, maarja, das nog maar de helft.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Hans1990 schreef op 02 november 2004 @ 22:23:
Wanneer moet ie ook alweer af zijn ? kben maar weer eens begonnen met spelen, ben nog maar in jaar 1997 , maar ik heb wel de helft van mijn netwerk al af :). Verdien nu ongeveer 12 miljoen, maarja, das nog maar de helft.. :P
mijn ervaring is dat de eerste paar jaar redelijk lang duren, je bent nog veel spoorlijnen aan het aanleggen terwijl het spel op pauze staat. Zodra je netwerk af is speel je niet meer op pauze, het is dan een kwestie van knelpunten signaleren en wegwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
WJP schreef op 02 november 2004 @ 20:22:
en? hoe was de oplossing?

nog even een vraagje over de contest:
gaan we nou tot 2025 of 2050?
We spelen 50 jaar was afgesproken.
dat is dus tot 2025

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127797

haha verslaving, verslaving verslaving...

Tja, moet ik ook maar weer eens beginnen!!! :9~

En oja 2 tipjes: Hoeveelheid stations per stad dat moet aangepast worden
en het platgooien van dorpjes, dat je net bij het laatste huisje vast zit.. " de gemeente keurt het niet goed bla bla bla"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

je kunt de gemeente omkopen (bribe) kost wel veel geld en je kunt gepakt worden :P

je kunt ook heeel veeel bomen rond het dorp plaatsen ;)
Gunner schreef op 02 november 2004 @ 20:33:
Is het alleen mogelijk met de Windows versie van TTD in een window te spelen, in plaats van Full-screen?
je kunt met openTTD wel gewoon in windowed mode spelen -> gewoon alt + enter

van de andere versies weet ik het niet.

[ Voor 54% gewijzigd door WJP op 03-11-2004 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Gunner schreef op 02 november 2004 @ 20:33:
Met OpenTTD kan je heel makkelijk met ALT+ENTER of de betreffende setting in options kiezen tussen windowed mode of full-screen. Voor TTDLX moet je in de setup programma kiezen tussen 5 verschillende modi. 2 zijn windowed (640x480) en 3 zijn full-screen (640x480).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
ben reeds aangekomen in 2002 en het omrekenen naar euro's klopt niet, treininkomsten waren 40.000 en nu 26.000, dat is geen verhouding van 2.20371:1 maar1.548:1
licht dit aan mijn versie of is dit een algemeen probleem? ik speel met versie 0.3.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Er worden simpele omrekenkoersen gebruikt. De base unit is Engelse Ponds. 1 Pon is 2 EUR en 3 NLG. Dus het klopt wel :), iig tot er wat complexere omrekensvormen worden gebruikt, maar ik denk niet dat dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
spijtig dat je uit de staalproductie niet echt veel winst kan halen :/

edit: na een dagje gespeeld te hebben haal ik er toch met 2 treinen 300000$ per jaar uit :)

[ Voor 41% gewijzigd door Jump op 06-11-2004 23:23 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:08
Kan iemand mij misschien vertellen hoe die signalen werken, welke er allemaal zijn en wat het verschil is? Ik heb nu soms vervelende opstoppingen en die moeten volgens mij op te lossen zijn met andere soorten signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:23

Mojo

The Power Within

Sowieso kan je opstopingen toewijten aan verkeerd gebruik van kruisingen én signalen. Bij kruisingen gebruik ik geen presignals, wordt me te lastig en is denk ik ook niet te doen :P

Iig, je moet kruisingen bouwen waar méér dan 1 trein tegelijk over kan rijden, dan krijg je een stuk minder snel opstoppingen.

Mijn probleem is nu dat er een rij treinen voor de ene kruising staat, die de andere blokkeert :P Vrijwel alles naar station Wijchen :z

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Mojo schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 23:59:
Sowieso kan je opstopingen toewijten aan verkeerd gebruik van kruisingen én signalen. Bij kruisingen gebruik ik geen presignals, wordt me te lastig en is denk ik ook niet te doen :P
BTW, het is met presignals wel mogelijk om de trein die op spoor A zit voorrang te geven op een trein die op spoor B reidt. Hiervoor heb je alledrie de presignals nodig. Op spoor B staat een (enkel)entrance signaal, en op spoor A staat vanaf de kruising gezien eerst een (dubbel)Combo sein en daarna een (dubbel)exit sein.
Dit werkt alleen als op beide sporen een trein maar 1 richting op kan reiden, maar ik neem aan dat je als je seinen gebruikt, je ook dubbel spoor gebruikt).

Als je precies wilt weten hoet dit werkt zul je tot 28 november moeten wachten. Dan eindigd de contest, en kan je in het gebouwde netwerk goed zien hoe dit systeem werkt.

Lost In Music

• Hans1990
  • Niet online
Ik heb vanmiddag weer eens even 8 jaartje's verder gespeelt en veel 'bugs' in mijn junctions verholpen. Loopt nu veel beter door, maar toch gaat mijn winst per jaar naar beneden :S. Maargoed, ik heb mijn netwerk verbetert, en ik vind het aantal geld dat je verdient nooit zo interresant. :+

Zit nu dus in 2008 en heb nog maar 17 jaar left om iets te doen. Denk dat ik nog wat kleine factory's ga aansluiten ofzo.

edit:
Weer ff wat doorgespeelt en zit nu in 2016, heb nog wat fabriekje's aangesloten en voorsoorteer vakken, nu loopt alles heel erg vlotje's bijna geen wachttijden. Alleen is mijn netwerk er niet netter op geworden :+

[ Voor 45% gewijzigd door Hans1990 op 18-11-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129866

Dag allemaal , ik ben nog nieuw hier ik heb deze topic al een tijdje gevolgt ( ja ook Deel 1 ) en ik heb gezien dat er 2 patches zijn enzo ..

maar ik heb een probleem ...

ik heb dus TTDpatch gedownload , en dus alles gaat prima , alleen die pre-signals blijkt een probleem te zijn .... blijkt dat je een graphic-file moet downloaden , zodat je die kunt zien , zodus heb ik dit gedownload .. maar nu komt het probleem , op de site van TTDpatch
lees ik deze instructies :

Instructions:
-Download the right version (DOS or Windows), depending on your TTDPatch version
-Unzip into your newgrf folder
-Add it to your newgrfw.cfg (Windows) or newgrf.cfg (DOS) and turn on the switches needed for each graphics set
-Enjoy!

wel nu , ik snap daar dus niks van , wat ik eruit kan besluiten dat er een newgrf folder moet zijn , die ik helemaal niet heb , en ik moet het naar newgrf.cfg verplaatsen ofzoiets ( ik gebruik dos .. ) .... ofzoiet , en ik heb geen enkele folder in mijn TTD directory of niks , ik heb zoveel mogelijk informatie te probere winnen in dit topic ( wel Deel 1 maar ja dit is het vervolg :) ) maar ik raak er maar niet uit

kunnen jullie mij helpen ? Ik snap gewoon niks van die instructies , als jullie het zouden willen uitleggen zou ik zeer blij zijn .

alvast bedankt

een noobie die een pro zoals jullie wil worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

hmm ik heb geen verstand van de TTDPatch (ik gebruik OpenTTD)

Ik ben trouwens klaar met de contest!

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
WJP schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:51:
hmm ik heb geen verstand van de TTDPatch (ik gebruik OpenTTD)

Ik ben trouwens klaar met de contest!

Klik
game load failed, ligt dit aan mijn versie van OpenTTD (2004-07-01) of ligt het aan de save-game, ben erg benieuwd namelijk, ik moet nog 10, naar verwachting morgen klaar

Anoniem: 129866

mmmhhhh , weet er iemand anders de oplossing?
ik dacht toch dat openttd ongeveer hetzelfde was he ?
met enkele kleine verschillen , maar pre-signals zijn der ook he dacht ik ??
misschien is het beter dat ik dan openttd ga gebruiken :)

maar , als ik bijvoorbeeld openttd ga downloade , en ga gebruiken , wat met de ttdpatch?
ik bedoel , moet ik ttdpatch eerst wegwissen? nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Nee je hoeft niet te wissen. Je kan gewoon de openttd installeren in een andere directorie als ttdpatch, de benodigde files in die directorie zetten, en spelen. Ik zelf heb (geloof ik) op het moment op 4 verschillende plaatsen,, op mijn schijf, een andere versie van openttd staan. (die "vervelende contest ook" ;) )

wel geloof ik dat openttd verder ontwikkeld is dan ttdpatch. wil je dit zeker weten moet je even in het topic zoeken.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Sgrovert schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 04:47:

wel geloof ik dat openttd verder ontwikkeld is dan ttdpatch. wil je dit zeker weten moet je even in het topic zoeken.
uhu, ttdpatch gaat bijna stilvalen alles de 2.0 uitkomt. Josex Dexler gaat zich meer met locomotion bezighouden

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

argro schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:57:
[...]

game load failed, ligt dit aan mijn versie van OpenTTD (2004-07-01) of ligt het aan de save-game, ben erg benieuwd namelijk, ik moet nog 10, naar verwachting morgen klaar
ik heb de versie van de Contest gebruikt (0.3.4)

en hij doet het hier wel gewoon... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Ik kon hem ook gewoon loaden

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Ben net weer even hard aan het bouwen geweest aan de contest, en begint het in het midden een beetje druk te worden, krijg ik de ellendige melding "to many vehicles in the game" 8)7 8)7
Zeer frustrerend. Voor wie wil weten wat ik gebouwd heb hier alvast een preview voor de contest. >:) www.student.tue.nl/h/r.l.w.lahaije/tt/contest_screen1.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door Sgrovert op 27-11-2004 22:49 ]

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Eigenlijk is de contenst ten eide gelopen, maar heeft iemand wel iets ingelevert ? Ik ben het zelf helemaal vergeten en kom er net weer achter dat je het moet inleveren. Nu zou ik graag willen weten waar je dat kan doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
post hier een link naar je savegame.
btw. Ik meen dat de contest nog tot morgen liep, maar kan me vergissen

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

8. Inzendingen kunnen tot en met zondag 28 november 2004 ingezonden worden. 28 november 2004 23:59 is dus deadline.
hmm nog maar 1 inzending... :X

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Hmm dat denk ik niet dat ik ga halen. Hoop deze week ergens mijn inzending te kunnen doen. (kan toch niet meer veel bouwen omdat ik tegen de voertuigenlimiet zit. :'(

Ik hoop dat deze er in versie 2 helemaal uit gaat.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:41
Sgrovert schreef op zondag 28 november 2004 @ 15:27:
post hier een link naar je savegame.
btw. Ik meen dat de contest nog tot morgen liep, maar kan me vergissen
Ik ga dat helaas niet halen. Niet echt tijd gehad om wat te kunnen doen.
Waren andere dingen ik moest/kon doen enzo :|

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Hier is mijn savegame (uit 1982).
Ik denk dat ik deze week nog een keer kijk hoe het netwerk er in 2025 bijligt, maar ben meer iemand die het leuk vind om een vloeiende treinenstroom te maken, en zo veel mogelijk treinen over een klein stukje grond probeerd te jagen. Wie mijn savegeman bekijkt zal zien dat er op veel plaatsen treinen op spoor A voorrang krijgen op treinen die op spoor B rijden. Daarnaast lijkt het op het eerste gezicht een beetje een rommeltje te zijn totdat je precies gaat kijken hoe ik wil dat bepaalde treinen rijden, en hoe ze in werkelijkheid rijden.

Als er liefhebbers zijn wil ik deze week of volgende week wel een bestandje maken hoe het netwerk precies werkt, en waarom bepaalde seinen op bepaalde plekken staan. (dit is wel veel werk maken, en doe ik alleen als er mensen om vragen.)

Verder veel plezier met het bekijken van de savegame.
www.student.tue.nl/h/r.l.w.lahaije/tt/sgrovert20.sav

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
http://home.wanadoo.nl/argro/argro-final.sav

35minuten te laat maar ik neem aan dat dat niet heel erg is.

[ Voor 4% gewijzigd door argro op 29-11-2004 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
:X Helemaal vergeten....

Ik heb helaas geen savegame. Volgende keer probeer ik het weer in de gaten te houden. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Ok, ik heb me contenst ook ff geupload:

http://home.quicknet.nl/qn/prive/mp.jong/images/hans25.sav

Trouwens, zet realistic train accerlation aan. Een vriend van mij heeft hem ook gedraait zonder dat en alles liep vast (driehoek), helaas is hij dus niet perfect. Maar wel veel simpeler dan jullie savegames (met name die van sgovert). Ik heb wel op zijn minste voorsorteer sporen ^^

edit:

Ik heb trouwens ook nog een versie van 2031 waar ik wat heb aangepast, geen maglev ofzo erin gezet. Gewoon ouwe railsje's, maar wat junctions verbetert:

http://home.quicknet.nl/qn/prive/mp.jong/images/hans31.sav

Met deze savegame doe ik niet mee als het niet mag, maar als het wel mag doe ik dat natuurlijk graag :P.

[ Voor 48% gewijzigd door Hans1990 op 29-11-2004 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
In verband met schooldrukte ben ik niet in staat geweest om verder te komen dan een (te) simpel netwerkje. Ik ga me dan ook niet verlagen naar dat niveau door mijn savegame te publiceren.
De website zou heel snel weer online moeten komen, maar ik wacht op mijn hostingbedrijf totdat ze het probleem fixen. Zodra dat gebeurd is, ga ik ze erop zetten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Weet iemand toevallig als je in Locomotion een passisierstop/wacht neerzet, hoe kan je deze dan weer verwijderen? Ik heb nu de hele tijd dat ik bijv. de tramlijn al heb verwijderd, maar het hokje/wacht staat er nog.

Iemand in een idee? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Hoe staat het er voor met de contest? welke save-games zijn ingeleverd en wat zijn de resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
OpenTTD 0.3.5 is released _/-\o_

Offciële Changelog:
Happy XMas all!

Oh.. and a nice present: OpenTTD 0.3.5

Some of the features introduced in this version:
- [Network] New network, very stable, a lot of new features
- [Network] Ingame Serverlist (with online game-servers to join)
- [Network] Webbased Serverlist: http://servers.openttd.org/
- [Network] Added dedicated server support
- [Network] Cheat protection in MultiPlayer
- [Network] Patch settings are also synced with the server
- [Network] Chat
- Custom currency settings
- Per-station vehicle lists
- More realistically sized catchment areas
- Sticky windows
- Even better support for newgrf-files
- Implement improved vehicle loading algorithm
- Even more advanced console
- Game compiles under BEOS_SERVER
- Game compiles under OS/2 (no network-support)
- OpenTTD runs with the grf files of the DOS version
- [Big Endian computers, which are mac and MorphOS]: are able to load savegames by TTD(Patch)
- Many more new things...

As usual you can get the files from the "SourceForge.net Project" website.
Uitgebreide changelog:
list of changes:
- Feature: [Network] New network, very stable, a lot of new features
- Feature: [Network] Ingame Serverlist (with online game-servers to join)
- Feature: [Network] Webbased Serverlist: http://servers.openttd.org/
- Feature: [Network] Added dedicated server support
- Feature: [Network] Cheat protection in MultiPlayer
- Feature: [Network] Patch settings are also synced with the server
- Feature: [Network] Chat
- Feature: Custom currency settings
- Feature: Per-station vehicle lists
- Feature: More realistically sized catchment areas
- Feature: Sticky windows
- Feature: Even better support for newgrf-files
- Feature: Implement improved vehicle loading algorithm
- Feature: Even more advanced console
- Feature: Game compiles under BEOS_SERVER
- Feature: Game compiles under OS/2 (no network-support)
- Feature: OpenTTD runs with the grf files of the DOS version
- Feature: [Big Endian computers, which are mac and MorphOS]: are able to load savegames by TTD(Patch)
- Feature: Many more new things...
- Add: 'l' openes the landscaping toolbar globally
- Add: Make the town sometimes build streets on slopes
- Add: Manpage
- Add: New checkpoint grahpics
- Add: SHIFT+DEL now deletes all non-vital windows (only status bar and main bar remain)
- Add: Windows now shows revision, release information in title bar
- Add: Windows snap at each other
- Change: [OSX build] Moved data and lang folders inside OpenTTD. This got rid of the package system too, making installing/updating easier
- Fix: [OSX build] Music is now on by default again
- Fix: [OSX build] Made error opens the console
- Fix: [SDL] Added a confirmation dialog when quitting the game
- Fix: A train can leave and enter the same depot at the same time, then the trai simply got stuck
- Fix: Crash when making png screenshot with odd resolution (Tron)
- Fix: Directories in *nix are now sorted alphabetically in ascending order (Tron).
- Fix: Do not consider a road station as street when growing the town
- Fix: Engines from other climates do not appear any more when never_expire_vehicles is enabled
- Fix: Game options (like drive side) are not taken from the scenario when using 'new game' command
- Fix: Order checker now correctly detects station with invalid facilities
- Fix: Polished GUI in a lot of ways
- Fix: Saving or loading a map doesnt pauses the game anymore
- Fix: Some bridge part isn't displayed transparent in transparent mode
- Fix: Starting with -r option allows all resolutions (Tron)
- Fix: The pathfinder no longer sees rail with an other owner as a possible route.
- Fix: Unable to select other screenshot format in Game Option
- Fix: Unwanted town renaming
- Fix: Vehicles slow down under bridge if the track is on a foundation
- Fix: You can no longer change name of waypoints whom are owned by somebody else
- Fix: [ 1090313 ] Shares are now also sold when a company goes bankrupt
- Fix: [ 1087701 ] It is no longer possible to crash trains of other companies by building a depot close to a station. (even more: trains do no longer enter tiles that do not belong to his owner)
- Fix: [ 1087403 ] Crashed trains aren't reported to have too few orders any more
- Fix: [ 1086375 ] Backup-order-list was not closed with an OT_NOTHING,
- Fix: [ 1085255 ] Docks now have a button to display the catchment area
- Fix: [ 1070274 ] Invisible trains. Weird macros and MSVC optimizing don't always mix. (Tron)
- Fix: [ 1068269 ] Number of passangers and mail in exclusive test offer window is swapped
- Fix: [ 1066504 ] Pause key pauses the game
- Fix: [ 1066121 ] Resetting file name after deleting a file (dannys9)
- Fix: [ 1066114 ] Code error in win32.c Thanks Shai
- Fix: [ 1065247 ] Windows can be placed behind toolbar
- Fix: [ 1064742 ] Editor Map-Menu wrong String
- Fix: [ 1058809 ] Always report a bus/lorry station as unpassable
- Fix: [ 1053397 ] Refit train window stays open
- Fix: [ 1050993 ] Incorrect Tooltip in Road Vehicle List.
- Fix: [ 1048596 ] Monorail and Maglev sounds are swapped
- Fix: [ 1040119 ] Flooded wagons in depots don't keep constantly exploding any more
- Fix: [ 1035303 ] Bug about lowering tracks built on slopes
- Fix: [ 1035066 ] 'Allow goto depot' turned off, no checkpoints in orders
- Fix: [ 1034318 ] Place sign and blue message box
- Fix: [ 1033947 ] Wrong mapping between music titles and songs
- Fix: [ 1030393 ] Some screensizes crashes OTTD. Fix in general bug that only allows resolutions which were multiple of 8 in width and height. Also use closest possible resolution in fullscreen if window size is not a valid resolution (Tron)
- Fix: [ 1030275 ] 'Service at' orders ignored after 2090. After 2090 year is reset to 1. Jan 2090, so most of the time, last service was in the future and no service ensured.
- Fix: [ 1029064 ] Building a station acted weird in some rare situations
- Fix: [ 1022227 ] Ships could unload cargo at stations without docks
- Fix: [ 999669 ] Wrong trees (toyland's) in sub-tropical landscape style
- Fix: [ 993500 ] High bridge rendering error
- Fix: [ 991101 ] Disabled buttons flicker no more
- Fix: [ 985925 ] Start/stop flag in train depots always works, regardless of the horizontal scroll position
- Fix: [ 985439 ] Un-owned rail. Trains could cross competitor's tracks if there was a road-crossing over it.
- Fix: [ 982611 ] Pathfinding bug; train likes the roundabout. If train needs servicing it will now look 16 tiles along the track instead of 12 tiles manhattan style (blathijs)
- Fix: [ 967096 ] Fullscreen. New button 'Fullscreen' in 'Game Options' menu which lets you set fullscreen ingame.
- Fix: [ 958098 ] No longer road/rail crossing signals hang when a train is reversed at the wrong moment (Yeah, our longest open bug finally fixed Smile Smile Happy
- Fix: [ 926105 ] Ctrl + d bug. Longest outstanding bug has been fixed \o/ 2004-03-30 (Tron)
- Language: Added Spanish
- Language: Added Catalan
- Language: Added Icelandic
- Language: Updated most languages
- Fix: Many more things....
Download link: http://sourceforge.net/pr...=103924&package_id=111717

Veel speelplezier 8-)

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Ik vraag me toch af, wie heeft de contenst nou in werkelijkheid gewonnen ? De savegames zijn volgens mij allemaal binnen, maar dit topic loopt een beetje naar zijn einde lijkt wel :(.

Eigenlijk wil ik wel eens tegen iemand anders die fanatiek OpenTTD speelt spelen (online dus). Ik heb het laatst al een paar keer gedaan, is wel koel. Alleen helaas neemt het wel je gehele middag in beslag. Maar iemand die zin heeft ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 12:36
ik kan me nog herrineren dat die multiplayer van ttd altijd zo BAGGER was...echt niet normaal...crashte altijd...werkt het bij openttd wel goed? :o

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
YoshiBignose schreef op zondag 26 december 2004 @ 22:33:
ik kan me nog herrineren dat die multiplayer van ttd altijd zo BAGGER was...echt niet normaal...crashte altijd...werkt het bij openttd wel goed? :o
er is sinds 0.3.5 een volledig herschreven netwerkcode. Deze is zeer stabiel (op 5 uur spelen geen desyncs)

Servers kan je vinden op http://servers.openttd.org/ ofwel in het spel op multiplayer klikken en bron op "internet" plaatsen en dan servers ophalen, krijg je dezelfde lijst.

Servers met een groen bolletje kan je joinen, die met een rood bolletje niet. Oorzaak daarvan is die mogelijk een nightly build gebruiken of een andere versie.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

OpenTTD 0.3.6 is ook uit.

Enkele interessante high-lights uit het changelog:
-highscore chart (leuk voor singleplayer-gedeelte
-autorail

helaas nog geen "bigger-maps".

complete changelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
A_L schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:35:
OpenTTD 0.3.6 is ook uit.

Enkele interessante high-lights uit het changelog:
-highscore chart (leuk voor singleplayer-gedeelte
-autorail

helaas nog geen "bigger-maps".

complete changelog
bigger maps komen binnenkort in de nightly's :)

Het is nog niet de nieuwe map array, die zal pas voor 0.5 zijn. De bigmaps (tot 1024*1024) zal in 0.4 komen. Dat zal waarschijnlijk dan ook de volgende versie worden.
Zie ook: http://wiki.openttd.org/index.php/Roadmap

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Darkvater schreef op vrijdag 22 oktober 2004 @ 11:32:
Zou de openingspost een beetje aangepast kunnen worden?
1. www.opentttd.org ipv www.openttd.com
2. andere grootste innovatie is dat OpenTTD niet alleen op Windows draait, maar ook op *nix, PDA's, XBoX, MacOS, etc. ;)
Even een oude post quoten, maar welke download moet ik hebben voor een PDA?
Ik zie namelijk geen download voor de pda.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Zojuist zijn de bigmaps in de nightlies van OpenTTD gekomen. Zalig grote mappen :D

Tip: zet x en y niet op 11. Wel enorme map, maar enkel met olieraffinaderijen. 8*8 (standaard) of 9*9 is aangeraden. Grootte kan aangepast worden in het "Patches" menu.

Ook multistop zit nu in de nightly's. Bouw tot 8 busstation aan elkaar onder 1 naam. (net zoals je een station zou uitbreiden). Zie screenshot voor voorbeeld.

TT-Forums.net topic: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=13107

X en Y op 9 ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/Transport%20Tycoon/bigmaps_small.png

Multistop:
Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/Transport%20Tycoon/screenshot_small.png

(Klik voor groot)

[ Voor 50% gewijzigd door Jump op 29-01-2005 23:36 . Reden: screenshots toegevoegd ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Hmmm, raar ? Als ik een giga grote map maak dan krijg ik altijd dat er alleen maar olie industrien skomen. heb jij daar geen last van ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Hans1990 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 22:47:
Hmmm, raar ? Als ik een giga grote map maak dan krijg ik altijd dat er alleen maar olie industrien skomen. heb jij daar geen last van ofzo ?
Is een gekende bug. Er zijn nog meer bugs gevonden, maar het zijn nightlies voor iets.

Centraal bugtopic voor bigmaps op tt-forums.net: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=13124
(forum is momenteel down, maar zal wel weer snel up zijn)

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79886

Die big maps is wel geniaal in multiplayer, hij staat nu op 9x9 met towns en industries op high, normaal was de map in no time volgebouwd, terwijl we nu volledig onafhankelijk van elkaar bezig zijn met mega netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-05 17:35
Hans1990 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 22:47:
Als ik een giga grote map maak dan krijg ik altijd dat er alleen maar olie industrien skomen.
Die bug is nu in de nightlies gefixed. Voorlopig dus geen ruimtegebrek meer door te kleine mappen :P
svnlog.log
-Add: Industries are now dynamic (up to 64k industries). Generating
1kx1k maps should now be much faster, and give more than just oil-stuff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Ik heb deze week veel te veel tijd verdaan om in de nieuwe highscore lijst te komen. Nu me dat gelukt is, wil ik af en toe wel eens mijn 1e plaats ;) bewonderen. Alleen hoe krijg ik het scherm met de highscores? In het normale ttd zat volgens mij in één van de instellingen-schermpjes ergens onderaan zo'n knopje. Maar ik kan het hier nergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79886

@ A_L
Als je naar difficulty gaat in het begin menu, staat er show hi score chart onder de moeilijkheidscategorieen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Oh ja, voor wie het wil weten: versie 0.4.0 van OpenTTD is uit. Bigger, better, faster... ;)

Changes:
0.4.0 (2005-05-15)
------------------------------------------------------------------------
- Feature: Bigger maps. Enjoy playing up to 2028x2048 (64 times as big as you were used to!)
- Feature: New realistic acceleration; should be much better. Inlcudes gigger penalty on narrow curves and speedlimits in depots/stations
- Feature: It is now possible to build multiple road stations (up to 8) on a single station (multibus).
- Feature: New PathFinder (NPF). Support for train/road and ship based on A*. No more braindead pathfinding
- Feature: Dynamic towns/industries/stations/vehicles/signs/orders/everything, up to 64K
- Feature: Brand new OldLoader so OpenTTD is TTD(Patch) compatible again. Also endian safe
- Feature: Even better newgrf support, except for callbacks, everything works (ok, almost)
- Feature: Improved multiplayer. More console options, less desyncs and more fun
- Feature: Protected OpenTTD from interference of hacked clients, so it should be safe to play again.
- Feature: [ 1093261 ] Saving vehicle sorting criteria for each vehicle type
- Feature: [ 1107690 ] Resizable orders GUI
- Feature: [ 1166978 ] Focus keyboard on input-box in Multiplayer Menu
- Feature: [ 1174313 ] terrain hotkeys nonfunctional in scenario editor (D,Q,W,E,R,T,Y,U fltr)
- Feature: Complete rework of console and new commands like ls, save, load, help, etc.
- Feature: Signs are shown in the colour of the player who created them
- Feature: Add cheat option to set production of raw-material industries in game
- Feature: Replace trian GUI remembers railtype selected from the dropdown menu
- Feature: Improved Autoreplace
- Feature: many more smaller features :D
- Fix: [ 1108618 ] A wrong error message was displayed when trying to
- Fix: [ 1110407 ] Game does not crash any more when a newgrf file doesn't exist
- Fix: [ 1112469 ] Clearing land for free by reallocating HQ
- Fix: [ 1112469 ] Clearing land for free by reallocating HQ
- Fix: [ 1113037 ] crash when accessing hi-scores in editor, it is now disabled.
- Fix: [ 1113399 ] Game no longer crashes when right-clicking a disabled Full Load button
- Fix: [ 1114100 ] Dedicated server boots again
- Fix: [ 1114950 ] Game crashed sometimes when there were no industries in the map
- Fix: [ 1115200 ] In the main menu, when starting a new game while the load game dialog is open, openttd asserts.
- Fix: [ 1117538 ] non-stop orders are no longer accidently skipped
- Fix: [ 1116619 ] Generate the correct smoke type for diesel trains
- Fix: [ 1119308 ] Max passengers / mail variables are now 32 bit
- Fix: [ 1109400 ] Better test if a string actually contains any console command
- Fix: [ 1108637 ] 'Play scenario' now loads game options and difficulty, 'Load game' starts game with user-selected values.
- Fix: [ 1143587 ] carriages of newgrfs can be refitted again
- Fix: [ 1117730 ] Production values of temperate-climate banks can now be altered
- Fix: [ 1118810 ] openttd: ship_cmd.c:642 ... Assertion failed. Mapwrap fixed in ship_cmd.c (was implicitely ok before biggermaps).
- Fix: [ 1117327 ] Assertion error on kick. When a company is cleaned all its windows need to be closed. For global vehicle lists, the no-staiton index of -1 was not taken into account
- Fix: [ 1114261 ] Speeding up when pressing ALT+TAB (Windows)
- Fix: [ 1149403 ] Signals dissaper after typing text and pressing enter!. Signs in Scenario Editor have no owner so ignore that.
- Fix: [ 1149766 ] Single tile Bridge in Volcano City scenario. Some bridges still had the old single-tile bridge bug that was caused by improper town growth in combination with DC_AUTO. Fixed the scenario.
- Fix: [ 1119147 ] Stop startup memory corruption crash using optimized MSVC6. MSVC6 workaround as it's too stupid again for its own good
- Fix: [ 1101874 ] Dedicated server now accepts '-g' (load game) as param
- Fix: [ 1155696 ] Crash with german umlauts in station names.
- Fix: [ 1158618 ] Segmentation fault when loading savegame, out of bounds array check.
- Fix: [ 1149487 ] Autosave ignoring settings
- Fix: [ 1024703 ] Infinite access for A:\ (win32). Patch [1171208]. Only requery drive(s) if the user changes a directory, also surpress the OS error box that pops up on some windows machines.
- Fix: [ 1095110 ] Create Lake and draggable Create Desert tools
- Fix: [ 1172878 ] Trains "Go to depot" button: click twice skip to next order
- Fix: [ 1146215 ] Engine power not updated w/auto replace" autoreplace now forces an update of the cache.
- Fix: [ 1173690 ] Path displaying as "C:\\" in saveload window win32-only
- Fix: [ 1179892 ] click & drag removal of road assertion fail.
- Fix: [ 1174237 ] Max loan always in euros, use _opt_ptr instead of _opt
- Fix: [ 1184201 ] AI orders its vehicles to a competitor's truck stop.
- Fix: [ 1188986 ] Song in main menu screen should loop when it ends.
- Fix: [ 1188777 ] Non-existing sprite #5125 (presignal). The DOS grf file trgi.grf has 6 less sprites than the windows one.
- Fix: [ 1190625 ] Changing mapsize crashes game with highlighting.
- Fix: [ 1190896 1184378 ] [NPF] Trains ignoring their railtype (mono, maglev)
- Fix: [ 1202115 ] Clicking shipslist on bouy asserts GetPlayer().
- Fix: [ 1187613 ] No HQ present for competitor, disable 'View HQ' button
- Fix: [ 1193048 ] Pre-signal stays red when there is only a single exit signal
- Fix: [ 1185176 ] Train in tunnel is not properly detected by signal code
- Fix: [newgrf] rotors of custom helicopters are displayed correctly in the hangar window
- Fix: Scenario Editor now handles human-made roads better (try to build a city layout before placing the city, finally that works very nice)
- Fix: [Newgrf] helicopters are correctly recognized
- Fix: [autoreplace] made sure that planes only show planes in replace GUI and helicopters only show helicopters
- Fix: (Work around?) crash when generating tropical maps
- Fix: [autoreplace] Cheaters can no longer exploit autoreplace to get vehicles, that's not invented yet
- Fix: [autoreplace] Fixed a stupid bug introduced in r1687, that made a crash if anybody tried to autoreplace anything but an aircraft
- Fix: expand railroad stations beyond maximum spread
- Fix: [autoreplace] fixed a typo that could prevent autoreplaced aircraft from automatically go to a hangar
- Fix: Hacked clients can no longer be used to build vehicles that are not available yet
- Fix: Minimum profit of vehicles was calculated wrong for Performance Rating
- Fix: no longer a station where you only unload is bad for your town-rating
- Fix: Crash in scenario-editor with terraforming out-of-map bounds.
- Fix: Game would crash if you full-screened with the 'fullscreen' button than chose a resolution from the dropdown box that was no longer valid.
- Fix: Scrolling with the arrow keys is now smooth and it now also scrolls exactly in tile direction if e.g. up and left are pressed
- Fix: many more fixes but I am too tired to list them all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ziet er goed uit, binnenkort toch maar weer eens aan beginnen. :) Lang geleden, maar op 1 of andere manier komt er altijd weer een moment dat ik weer een maand verslaafd ben aan dit spel. Meest op een ongelegen moment zoals tijdens examens ofzo. :p
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.