[PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 15.382 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje321
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 14:40
Anoniem: 94390 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:48:
Bartje321 en truegrit, screenshots willen we zien !
ik ben mn savegames verloren met overschakelen van ttdpatch naar openttd, helaas wil ttdpatch niet meer opstarten :(
maar ik heb wel nog een savegame van een uber ineffectief symetrice(of hoe je het mag schrijfen) station (het idee was leuk, maar de treinen wilden niet meewerken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60418

truegrit schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:43:
Ik heb ook zoiets, een station met 24 ingangen/uitgangen, en dan laat ik treinen vanuit de hele map op 1 rail rijden naar het grote station, waar dan een factory, powerstation en lumbermill staat. Verdient bakken met geld, en het scheelt ook nog eens in railkosten, alleen een verbinding van station naar de grote lijn nodig :)

het is overigens wel een lange, smalle map, dus alles ligt dichtbij de grote lijn
Ik heb meestal het probleem dan dat de spoorlijn overvol raakt en de wachtrij te lang wordt.

Dit probeer ik altijd op te lossen door 3 of 4 hoofdlijnen naar het station te maken. (ligt aan het aantal ingangen) Meestal is mijn max 16 ingangen/uitgangen. 4 ingangen per hoofdlijn.

Zo blijven mijn wachtrijen kort.

Enige nadeel is dat je veel meer land nodig hebt bij het station. Ben nu bezig met een map waar ik bijna het station af heb. Wanneer ik het geheel draaiend heb zal ik proberen een screenshot te maken en dat hier te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:33
Met een van die hier geposte scenario's (die met die vierkanten en lomp veel resources van hetzelfde type naast elkaar) had ik op een gegeven moment tussen de coalmines en een powerstation (of wood en sawmill, kan ook) bijna 800 treinen... O wat was ik blij met "clone train" :+

Volgens mij was dat met PBS. Maar dan kom je inderdaad op problemen met (efficiente) pathfinding, en het verdelen van de treintjes over de banen...

Uiteindelijk had ik stationspread zeer hoog staan, (bruikbare) station 20 breed ofzo (de rest was om de catchment area te vergroten :P ) en per 4 vakjes 1 aan- en 1 afvoerlijn, en die 5 lijnen kwamen verder ook nergens bij elkaar.

Dit kost echter wel HEEEL veel land ja :P

Ik zal kijken of ik de savegame of een screenshot nog kan vinden :) Savegame is dan wel van een nightly met PBS, ik zal kijken of ik die ook nog heb dan :P

[ Voor 6% gewijzigd door Paul op 09-05-2006 10:14 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-05 14:42
Anoniem: 94390 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:48:
Bartje321 en truegrit, screenshots willen we zien !
http://img158.imageshack....ransport15thnov209012.png

hier dan maar :)

Alle treinen komen van rechtsboven binnen, en gaan er linksonder weer uit. Het zijn wel 3 verschillende ingangen/uitgangen, zodat het feitelijk 3 keer zo veel treinen kan behandelen. Dat dubbele spoor rechts onder gaat ongeveer de hele map door.

De savegame:
http://grit.programmin.ne...t,%206th%20Apr%202090.sav

hij is al wel in 2090, dus veel meer is er niet te doen

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ziet er nice uit, alleen je moet je mailine maken met vééél minder hickups, zoals depots en 90graden bochten.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
Als je het over mijn baan hebt, er zitten helemaal geen 90 graden bochten in hoor, alle bochten die er nu in zitten worde op een of andere manier door elke maglev op volle snelheid genomen ;)

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dat geen instelling in je config van OpenTTD of TTDpatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
Anoniem: 60418 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:13:
Niet dat ik weet, maar het is ook alleen met maglevs. Normale treinen gaan wel langzamer, monorails ook.

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Anoniem: 60418 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:13:
Ik denk 'Enable Realistic Acceleration for train: on/off' bij OpenTTD :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 10:13:
Ik zal kijken of ik de savegame of een screenshot nog kan vinden :) Savegame is dan wel van een nightly met PBS, ik zal kijken of ik die ook nog heb dan :P
Okee, het waren er maar 180 :+ En wood ipv coal. Die (onbezette) lijnen noord-zuid zijn eenzelfde opzet voor coal. Die opstopping in het oosten is omdat ik net klaar was met wat grote veranderingen meen in...

De savegame is met r3047 gemaakt. Geen idee of die nog ergens online te vinden zijn? Ik heb ook geen idee welke bestanden er allemaal nodig zijn voor zo'n nightly, als het enkel de files uit de root-openttd-map zijn dan kan ik die ook nog wel ergens uploaden (exclusief de screenshots dan, die gian screenshots zijn een halve gieg per stuk :X :P )

Screenshot (150kb)
Savegame (396kb)

Hmm, dat rarren van die savegame helpt niet echt :P Uitgepakt is hij 400kb. Ach, nu heeft hij iig een simpeler naam :+
Ook zie ik nu pas dat screenshots gewoon de resolutie van het venster aannemen :X Ach, nu past er tenminste wel het meeste op :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94390

Zit echt te wachten op een Open versie met zowel de electrische rails als de PBS erin, anders gaat hetgene wat ik hieronder heb staan noooooit werken. Het werkt nu dus ook niet, vandaar het weinige aantal treinen wat je ziet. Ik heb een keer een overzicht van de Kijfhoek gedownd, hier dus : http://www.sporenplan.nl/ en als directe link : http://www.sporenplan.nl/.../kijfhoek-ontwerp-77.html
en dit gebruikt om hem na te bouwen. Kwam dit uit:

Let op resolutie
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/6046/kijfhoekbv15thaug19736qp.th.png

Links en rechts zijn twee schaduwstations Barendrecht en Zwijndrecht, net zoals op modelbanen, vanwaar de treinen dan moeten komen. Ik heb er een zo groot mogelijke berg voor gebouwd zodat je dat gedeelte niet zo goed ziet. Dat is ook niet realitisch, maar het dient een doel zeg maar. Nadeel van het spoorplan van de Kijfhoek is dat het eigenlijk niet werkbaar te krijgen is zonder PBS. Althans mij lukt het niet.
Nog een plaatje waar je wat nederlandse treinen ziet, met de originele (!) Dutchtrainset GRF en de ook door hun gemaakte Dutch Signals.
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/6395/kijfhoekbv18thnov19733ts.th.png
Deze maak ik dus nog wel eens beter als de Dutchtrainset word uitgebreid en als PBS er weer in zit.
Ben nu begonnen met een oude versie mét PBS om de Loreley lijn langs de Moezel in Duitsland na te bouwen. Tis wel takkewerk, maar ach het houdt je bezig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Electrische rails zit al in OpenTTD? Zie de nightlies.

PBS komt over een tijdje terug, YAPF de nieuwe pathfinder (lees: tomtom voor de voertuigen :P ) is klaar maar is nog in beta-stage. Als dat af is zal er wel gewerkt worden aan PBS. Maar omdat PBS + NPF (de oude pathfinder) niet goed werkte moest er een nieuwe pathfinder komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie de screenshots, dan zie je ook electrische rails erin 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
webfreakz.nl schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:42:
PBS komt over een tijdje terug, YAPF..
Gaat die "En alweer een Path Finder" beter om met [rml]webfreakz.nl in "[ PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 2"[/rml] ? Dan wordt PBS pas echt nuttig namelijk :P Van die bugs in PBS heb ik overigens nooit zoveel gemerkt :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:06:
[...]
Gaat die "En alweer een Path Finder" beter om met [rml]webfreakz.nl in "[ PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 2"[/rml] ? Dan wordt PBS pas echt nuttig namelijk :P Van die bugs in PBS heb ik overigens nooit zoveel gemerkt :P
Wat bedoel je precies? Want dat plaatje werkt niet :+

En die bugs, tja, er was wat gedoe met depots in een PBS block en wat andere zooi waar de developers het niet mee eens waren. Ze zullen het vast wel beter weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174657

Waar kan je dit spel verkrijgen?
Is dit spel nog wel in de winkel te krijgen?
Of kan je het ergens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
webfreakz.nl schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:25:
[...]

Wat bedoel je precies? Want dat plaatje werkt niet :+
Ik wilde hem opnieuw tekenen maar wat gezeur met local authorities die me niet lief vonden omdat ik een bui bomen sloopte in combinatie met treintjes die niet stil gaan staan als ik op stop druk (of ja, ze _gaan_ wel stil staan, maar niet daar waar ik op stop druk :P ) zorgt ervoor dat ik het maar met tekst doe:

Op dat plaatje zag je een prachtig PBS systeem met een station met 4 tracks, en 4 aanvoertracks, en 4 treinen die aan komen rijden. Ipv dat ze allemaal @ full speed 'rechtdoor' racen om zo alle 4 meteen binnen te lopen besluit de trein die het eerste aan komt de hele kruising te bezetten door dwars over te steken en in 'andermans' track het station binnen te lopen :)
Anoniem: 174657 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:14:
Waar kan je dit spel verkrijgen?
Is dit spel nog wel in de winkel te krijgen?
Of kan je het ergens downloaden?
Je kunt het wel downloaden, maar echt legaal is het niet. Op GoT straffen de modjes je af als je er (te) actief bij helpt of naar vraagt. Het valt nog wel te kopen her en der, ik heb een aantal maanden terug nog een Replay-versie op de kop weten te tikken op de Engelse Amazon.com. Beetje overkill, een hele cd voor die 10mb, maar liever dan floppies zeggen we maar :P

Op tt-forums.net valt wel te vinden hoe je aan het spel kunt komen, die vraag wordt namelijk vaker gesteld :+

[ Voor 1% gewijzigd door Paul op 12-05-2006 12:22 . Reden: 2 -> shift2 ( = @ ) :P ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

/me krijgt weer kriebels als hij dit topic ziet.

Moest het ook maar weer eens gaan instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

@Paul:

Ik snap hem! Hopelijk gaat dat wel opgelost worden in PBS rev-2.0 i.s.m YAPF. YAPF gebruik ik nu 100% en werkt prima. Heb zelfs de developer al een paar keer geholpen met path-finding-probleempjes op te lossen door te vertellen waar het fout ging en savegame te sturen :)

Heb net de broncode even aangepast; De maximum snelheid van Maglev Lev'4 even opgeschroeft naar 1280 km/h @ 45k PK en bij de 'duurste' brug de maximum snelheid opgeschroeft naar 1000km/h (8>

[ Voor 27% gewijzigd door webfreakz.nl op 12-05-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Voelt iemand zich nog geroepen voor een Friese vertaling? Er staan nog 2482 strings te wachten om vertaalt te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Sorry, mijn Fries is niet zo geweldig (as in: non-existent)... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor diegene die vroeg waar mijn stationoverkapping vandaan kwam, hier dus :

http://users2.tt-forums.net/ttdur/ttdur.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

webfreakz.nl schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:44:
@Paul:

Ik snap hem! Hopelijk gaat dat wel opgelost worden in PBS rev-2.0 i.s.m YAPF. YAPF gebruik ik nu 100% en werkt prima. Heb zelfs de developer al een paar keer geholpen met path-finding-probleempjes op te lossen door te vertellen waar het fout ging en savegame te sturen :)

Heb net de broncode even aangepast; De maximum snelheid van Maglev Lev'4 even opgeschroeft naar 1280 km/h @ 45k PK en bij de 'duurste' brug de maximum snelheid opgeschroeft naar 1000km/h (8>
Die MagLev level4 mag van mij wel op zijn oude snelheid blijven, maar er mogen wel wat snellere locs bij komen eigenlijk...
Misschien icm een nieuw railtype... soort van tunnelsysteem op pootjes ofzo... iig iets lekker futuristisch :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

McKaamos schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:33:
[...]

Die MagLev level4 mag van mij wel op zijn oude snelheid blijven, maar er mogen wel wat snellere locs bij komen eigenlijk...
Ontwerp ze zelf? ;)
Misschien icm een nieuw railtype... soort van tunnelsysteem op pootjes ofzo... iig iets lekker futuristisch :P
Nieuw railtype gaat dacht ik niet, omdat alle bits voor een tile ofzo al gebruikt zijn. Stel dat Darkvater hier nog eens langskomt, dan kan hij je het prima vertellen als gepensioneerd-OpenTTD-developer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

2 nieuwe features:

1: Deze zit al in /trunk/. De nightlies dus.
Afbeeldingslocatie: http://webfreakz.nl/upload/Ronald%20Transport,%2010th%20May%202042_1_cr.png

2: Deze zit in /branch/bridge/ en zal vast wel binnenkort naar /trunk gaan:

Afbeeldingslocatie: http://webfreakz.nl/upload/Ronald%20Transport,%2010th%20May%202042_cr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Die eerste is filteren op cargo en transportmiddel, maar die 2e? Hoge bruggen? Schuine rails (en signals? Stations? Parallel?)? Beide?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:48:
Die eerste is filteren op cargo en transportmiddel,
Correctement ;)
maar die 2e? Hoge bruggen? Schuine rails (en signals? Stations? Parallel?)? Beide?
Inderdaad, schuine rails onder bruggen. Kon eerst nog niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
In TTD kon het niet, dus ik heb in OpenTTD nog nooit geprobeerd een hoge brug te maken of schuine rails onder een drug te leggen :P Ik wist dus niet welke van de 2 dan nieuw zou zijn :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 02-06 23:03

djidee

Mr. Slungel

Hoge bruggen werkt prima in de laatste officiele release (0.4.7), schuine rails eronderdoor nog niet... Ik gebruikt trouwens bruggen van Purno (ook NL), zie os linkje naar screenshot..

http://www.xs4all.nl/~djidee/screenie2.png

Wel beetje buggy graphics, maar is weer eens wat anders :+
(ze zijn ook niet gemaakt voor oTTD , maar voor de patch)

[ Voor 11% gewijzigd door djidee op 17-05-2006 13:27 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

djidee schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:27:
Hoge bruggen werkt prima in de laatste officiele release (0.4.7), schuine rails eronderdoor nog niet... Ik gebruikt trouwens bruggen van Purno (ook NL), zie os linkje naar screenshot..

http://www.xs4all.nl/~djidee/screenie2.png

Wel beetje buggy graphics, maar is weer eens wat anders :+
(ze zijn ook niet gemaakt voor oTTD , maar voor de patch)
Kan je die graphics toch eens proberen met OpenTTD en dan de nightlies? Er zit namelijk nieuwe GRF support in! Je kan nu ook skins gebruiken voor stations en nog meer van die zooi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

webfreakz.nl schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:41:
[...]

Kan je die graphics toch eens proberen met OpenTTD en dan de nightlies? Er zit namelijk nieuwe GRF support in! Je kan nu ook skins gebruiken voor stations en nog meer van die zooi :+
Heb je een linkje of zo ? Snap niet hoe je dan andere station graphics kunt invoegen ? Heb nightlie 4890 nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Anoniem: 94390 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:32:
[...]

Heb je een linkje of zo ? Snap niet hoe je dan andere station graphics kunt invoegen ? Heb nightlie 4890 nu..
Een link naar graphics heb ik niet, omdat ik ze toch niet gebruik. Ze zullen vast wel te vinden zijn op www.tt-forums.net. Je moet ook in openttd.cfg toevoegen:

[newgrf]
<pad_naar_newgrf>.grf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja heb wat gevonden:
hier namelijk
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=24991
Nu alleen de graphics nog bij elkaar zoeken

EDIT:

Dat kun je hier doen : newstats.grf
http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/
download>new stations
en de platforms en ander stuff
http://www.as-st.com/ttd/stations/index.html

EDIT2:
http://grfcrawler.tt-forums.net/index.php?
mis er eeen paar nog, hier staat in ieder geval glassstationw.grf (via search functie)

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 94390 op 17-05-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Mijn server draait nu zo goed als 24/7, onder nl.mine.nu - 512x512 map, temperate climate, v0.4.7. standaard zonder toevoegingen.

Er komen best redelijk vaak Nederlanders kijken, dus als je zin hebt kom langs :) Loopt automatisch van 1940 tot 2010, dus lekker veel tijd met normale treinen. Vliegtuigen staan uitgeschakeld!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik gebruik OpenTTD 0.4.7, werkt opzich goed. Maar heb een probleempje met de treinen. Sommige stukken rails worden gedeeld door meerdere treinen, dus heb ik seinen geplaatst ervoor. Maar soms "ziet" een trein al dat ie verderop niet op dat spoor kan omdat het bezet is (sein ver voor hem staat op rood), dan duikt ie zo'n depot in, ipv door rijden tot sein en daarvoor wachten.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de treinen doorrijden tot het sein en wachten tot deze groen is?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik denk dat je een exit-signal moet plaatsen? 1x CTRL+CLICK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Als je alleen maar normale seinen gebruikt zou hij er gewoon bij moeten gaan staan wachten? Komt die trein ook meteen weer uit dat depot? Dan is het nl gewoon toeval en is hij aan zijn service-beurt toe :P

Ik speel overigens vals :P Vehicle breakdowns staat _uit_ en ik heb meestal dan ook nul depots aangesloten.
Behalve als ik treinen automatisch wil laten wisselen, dan gaat er een mandatory service ding op een hoofdweg :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:41:
Als je alleen maar normale seinen gebruikt zou hij er gewoon bij moeten gaan staan wachten? Komt die trein ook meteen weer uit dat depot? Dan is het nl gewoon toeval en is hij aan zijn service-beurt toe :P

Ik speel overigens vals :P Vehicle breakdowns staat _uit_ en ik heb meestal dan ook nul depots aangesloten.
Behalve als ik treinen automatisch wil laten wisselen, dan gaat er een mandatory service ding op een hoofdweg :P
Ik heb het ook altijd uitstaan (ik speel met de ttdpatch) omdat die dingen zó vaak stil komen te staan dat het gewoon niet leuk meer is. Het gaat mij meer om een efficient netwerk met een beetje realisme, maar die break downs zijn gewoon te irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Muse schreef op zondag 21 mei 2006 @ 01:45:
[...]

Ik heb het ook altijd uitstaan (ik speel met de ttdpatch) omdat die dingen zó vaak stil komen te staan dat het gewoon niet leuk meer is. Het gaat mij meer om een efficient netwerk met een beetje realisme, maar die break downs zijn gewoon te irritant.
Ik heb het ook altijd uitstaan. Hoef ik daar geen rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

webfreakz.nl schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:20:
Ik denk dat je een exit-signal moet plaatsen? 1x CTRL+CLICK
Hmm jij lijkt verstand te hebben van de signaling :P
leg eens uit hoe de verschillende signals werken, please :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 02-06 23:03

djidee

Mr. Slungel

McKaamos schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:04:
[...]

Hmm jij lijkt verstand te hebben van de signaling :P
leg eens uit hoe de verschillende signals werken, please :)
Kijk eens hier
http://wiki.openttd.org/index.php/Advanced_signal_placement

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

dat kende ik al, maar ben daar nogsteeds niet helemaal wijs uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Post je savegame + versie eensch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 09:50

WarPuppy

Electronic Technology

Is er ook een patch of mogelijkheid om oude wagens/treinen/etc.. automatisch te laten vervangen? Vooral met een groot wagenpark is het teveel werk om alles te vervangen.
Maak trouwens gebruik van OpenTTD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

webfreakz.nl schreef op maandag 22 mei 2006 @ 10:55:
Post je savegame + versie eensch :)
heb geen savegame, probeer de theorie te doorgronden ;)
versienummer is 0.4.7, maar dat is niet echt van belang als je de theorie wil snappen ;)
WarPuppy schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:49:
Is er ook een patch of mogelijkheid om oude wagens/treinen/etc.. automatisch te laten vervangen? Vooral met een groot wagenpark is het teveel werk om alles te vervangen.
In het menu "Configure Patches" (tijdens spelen onder het knopje met de steeksleutel) en dan Vehicles kiezen ;) Daar staat de optie "Autorenew vehicles"

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 22-05-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

WarPuppy schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:49:
Zie McKaamos z'n post; of kijk ook eens bij dat Trein-icoontje in het midden van de bovenste balk, dan staat eronderin dat venster "Replace Vehicles"
McKaamos schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:53:
[...]
heb geen savegame, probeer de theorie te doorgronden ;)
versienummer is 0.4.7, maar dat is niet echt van belang als je de theorie wil snappen ;)
Ja, maar bij elke release veranderd de versie-nummering in de savegame dus als jij nu speelde met een nightly dan kan ik die met 0.4.7 niet openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163846

die verbeterde support voor grf's is echt super, kijk eens naar de het volgende bouwsel, vliegveld met treinterminal:

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~vdvlies/screen.png

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 163846 op 23-05-2006 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:06

mikeya

:o

Is er al enige voorruitgang geboekt met eigen Ottd graphics?
Dat ik nog steeds een originele versie nodig heb, enkel voor die graphics vind ik eigenlijk een beetje jammer.

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is daar zo erg aan, je kunt ze overal vandaan halen, ik zal niet zeggen waar, maar een hint: g**gle.com :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Anoniem: 163846 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:33:
wat is daar zo erg aan, je kunt ze overal vandaan halen, ik zal niet zeggen waar, maar een hint: g**gle.com :X
Euh, Google heeft ze niet hoor? :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je een beetje weet hoe je moet zoeken, kun je ze echt wel vinden ;) Ik heb dit 1 keer gedaan en heb ze gevonden, ik heb ook de officiele versie btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:06

mikeya

:o

Ja, maar je mist het punt denk ik. Het gaat mij er niet om of ik nu wel of niet die bestanden kan vinden of dat ik het spel gekocht heb.

Waar het mij omgaat is dat linux distributies en dergelijke dit spel niet kunnen meeleveren. Dat ik bij gentoo niet simpelweg emerge openttd kan doen, maar later nog even die bestanden erbij moet zetten.

Eigenlijk ben ik dus gewoon te lui om die benodigde bestanden erbij te zetten. Dat is het hele punt :-P.

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mikeya schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:25:
Ja, maar je mist het punt denk ik. Het gaat mij er niet om of ik nu wel of niet die bestanden kan vinden of dat ik het spel gekocht heb.

Waar het mij omgaat is dat linux distributies en dergelijke dit spel niet kunnen meeleveren. Dat ik bij gentoo niet simpelweg emerge openttd kan doen, maar later nog even die bestanden erbij moet zetten.

Eigenlijk ben ik dus gewoon te lui om die benodigde bestanden erbij te zetten. Dat is het hele punt :-P.
Dat geldt niet alleen voor de linux versie, je moet ze bij alle versies erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik ben bij het monorail tijdperk aangekomen, maar ben er achter gekomen dat het monnikenwerk is om alles te vervangen. Er is een track replace functie, maar die neemt niet de treinen en depots mee. Iemand enige idee hoe ik zonder RSI te krijgen monorail kan uitrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Kaassoevlee schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 16:24:
Ik ben bij het monorail tijdperk aangekomen, maar ben er achter gekomen dat het monnikenwerk is om alles te vervangen. Er is een track replace functie, maar die neemt niet de treinen en depots mee. Iemand enige idee hoe ik zonder RSI te krijgen monorail kan uitrollen?
volgens mij is dat de enige manier...
hopelijk is er een depot+trein convert optie in de maak...
Ik sla monorail altijd over en ga dan direct door met maglev.
Voor die paar jaar monorail met zoveel werk? no thnx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

With ^,

ik sla monorail ook altijd over, gelijk naar Maglev toe! Er is op het OpenTTD forum al vaak genoeg gezeurd over rails-->monorail-->maglev vervangen, maar bij de developers is er nog niks van gekomen. Weet ook niet of het op de planning staat?

Dit is ook wel leuk om te zien: http://tt-forums.net/viewtopic.php?t=25037

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik speel met de patch, dus ik gebruik helemaal geen maglev. Maglevs rijden gewoon op het monorailspoor als je electrified railways gebruikt.
Sowieso blijf ik meestal gewoon bij electrified hangen trouwens. Maglevs zijn minder leuk om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Whoei! /branch/yapf/ is gemerged met /trunk/ ! Hij zit dus straks ook in de OpenTTD nightlies!

En /branch/bridge/ is daarna geupdate, zodat die ook YAPF bevat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spockster
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:21
Wilt dit dan ook zeggen dat pbs terug is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Nope, maar theoretisch zou het wel mogelijk zijn dat te programmeren (C++) met YAPF. Krijg op IRC ook geen duidelijk antwoord of het nogsteeds een toekomst plan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanOekelen
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Sinds kort heb ik open ttd weer op mijn pctje staan, alleen een ding lukt me niet meer wat me eerst altijd wel lukte, hoe kan je snel lange schuine stukken spoor leggen?
Ik dacht dat jet iets met ctrl was maar het lukt me niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shift ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanOekelen
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Met shift werkt het niet, dan krijg ik de verwachte kosten.
Ik gebruik overigens een nightly r4777, misschien dat het daar aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

probeer het eerst eens met een recht stuk spoor, dus slepen, en als je aan het slepen bent shift indrukken, dan hoort het normaal gesproken sneller te verlopen ;)

edit:

ff vraag van mezelf:

Als ik op internet wil spelen, krijg ik hele tijd van die network synchronisation errors en kapt het spel ermee :( Heeft dit te maken met de verschillende versies die er op de servers worden gedraaid? (Als ik op een server wil met dezelfde versie, gebeurt het ook :'( ) Nightly's installeren helpt ook niet. Zou het kunnen komen door mijn router? Denk zelf van niet, maar toch raar. Btw over LAN heb ik precies hetzelfde probleem. Ik heb zowel in ubuntu, zowel in windows hetzelfde probleem :(

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 163846 op 28-05-2006 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt in OpenTTD een icoontje dat stukken rails zo kan neerpleuren. Zit direct naast de normale stukken rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Lupare: heb je in je router UDP & TCP/IP geforwarded?

BP: Sneltoets 'A' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

webfreakz.nl schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:05:

Je hebt volkomen gelijk. Ideaal is dat. Je kan echt grote stukken direct neerplanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

webfreakz.nl schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:05:

welke poort dan? (ga zelf ook alvast googelen, maar evt voor anderen ook handig ;))

edit:

heb poort 3979 zowel udp&tcp/ip opengezet, maar nog steeds zelfde probleem

(had het probleem zowel met mijn oude router (linksys befsr41 als met mijn nieuwe 3com OfficeConnect ADSL Wireless Firewall Router)

dit is de output van de console:

dbg: [NET] Sync error detected!

ga maar eens verder googlen :+

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 163846 op 28-05-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NAT tabel aangepast? Dat was bij mijn Netopia het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kwam er even in, daarna vloog hij eruit zonder een message te geven en daarna weer sync error, had me pc zelfs even in DMZ gezet, maar nee, totaal niets (behalve sync errors dan) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ga anders even naar irc.freenode.org/#openttd en vraag het daar even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb weinig zin meer :( ga zelf wel een dedicated server draaien in mijn netwerk, kijken of dat wel goed lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86236

Lupare, servers met nightly builds gebruiken ook vaak aparte patches en/of grf files. Probeer daarom eens met de laatste stabiele build 0.4.7, als het dan nog niet lukt bij meerdere servers heb je inderdaad een probleem ergens in je verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergeten alle new grf's te unloaden, nu werkt het perfect 8)7 mja, het oog wil ook wat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:36

Gotiniens

Fairly odd Tim

Ik heb een probleem waar ik niet echt uitkom, volgens mij doe ik het goed en het kan dus een bug zijn, maar om dat uit te sluiten zou ik eerst van jullie willen weten of het niet aan mij ligt ;)

Het zit zo: ik heb een station waar de trein eerst moet een grondstof moet afgeven, en daarna een meenemen, normaal is dat geen probleem maar de grondstof die afgegeven moet worden word niet geaccepteerd door het station omdat er geen industrie daarvoor in de buurt is. Die grondstof zou zodra hij afgegeven is met een andere trein mee de goede kant op gaan.

Ik moet dus op dat station overladen, alleen dat doet hij niet? Ik heb de order al staan op overladen en neem goederen. Als de trein aankomt vliegt er wel het woord overladen omhoog met een bedrag, maar de grondstof blijft gewoon in de wagonnen liggen.

zo heb ik het dus staan:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gotiniens/treinorders.png

Doe ik het niet goed of is dit een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Splits die order eens in tweeën en zorg en voor dat je station minimaal 1 hokje langer is dan je trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 04-06 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik vermoed dat hij bij de take cargo gewoon weer meeneemt wat hij achtergelaten heeft

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

zoals janoz zegt: je moet een Transfer and leave empty order nemen, dan vertrekt je trein weer leeg. (combineer de "Unload" en "Transfer" knop)

als je "Full Load" en "Transfer" combineert dan neemt je trein direct de uitgeladen spullen weer mee :P

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:36

Gotiniens

Fairly odd Tim

Bij een transfer and leave empty laat hij de spullen wel achter, maar de trein moet bij datzelfde station ook wat kolen ophalen, en dat gebeurt dan dus niet.

Ik gebruik trouwen transfer niet in combinatie met full load, maar gewoon een enkele transfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Enige mogelijkheid je savegame te uploaden ergens? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En als je doet transfer en wait for full load ? Dan zou het moeten werken want hij wacht tot er 1 soort goed aan z'n maximum zit, heb het zelf ook zo bij sommige treinen

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 94390 op 05-06-2006 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

dat kan dus principieel gezien niet...
met je transfer order laadt de trein alle spullen uit op dat station (en ontvangt +transfer geld)
daarna doe je de "take cargo" en neemt die trein dezelfde spullen ook blij weer mee terug :)
(transfer + full load = default als je transfer-order geeft)

als ik het goed begrijp rijdt jouw trein van "kolenmijn 1" naar "kolenmijn 2" en dan naar "energiecentrale"? dan hoef je geen transfers te gebruiken.

als je toch wilt transferen moet je zoiets doen:
[trein 1]
kolenmijn 1 - full load
kolenmijn 2 - transfer and leave empty
[trein 2]
kolenmijn 2 - full load
energiecentrale

(transfers zijn alleen nuttig met meerdere treinen)

[ Voor 9% gewijzigd door MLM op 05-06-2006 12:41 ]

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik heb transfers zelf nog nooit (commercieel) nuttig gevonden :P Het enige wat het doet is je transit-time gigantisch verhogen :P Rij dan door naar de bestemming :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foutje, had niet goed gekeken wat je bedoelde, zal nog eens denken hoe wel kan werken...

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 94390 op 05-06-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

transfers zijn wel leuk om te doen hoor!
(meer treinen > minder treinen)

het is vooral nuttig als je een bepaald netwerk niet wilt overbelasten, in plaats van 4 korte kooltreinen te laten rondrijden, laat je 3 treintjes bij de 4e mijn transferren, en dan haal je daar met 1 langere trein alles op (effectief heb je dus maar 1 trein over je netwerk rijden, en 3 op een subnetwerk)

je kan ook makkelijk de uiteindelijke doelbestemming van al het kool veranderen, je update de (shared) orders van de afleverende trein, in plaats van alle 4 je kleine treinen moeten gaan zoeken :P

maar je kan prima spelen zonder hoor ;)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
  • Laatst online: 13:38
Hoe zit dat met transfers met geld verdienen. krijg je de opbrengst van het heel traject (van die 2 treinen samen) of geld alleen die afstand van het laatste trein die hem afleverd bij de centrale?

als het laatste het geval is dan hoeft transfares voor mij niet,dan gaan ze maar meteen door naar de centrale :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb vaak dat ik twee sporen op 1 stations spoor moet aansluiten. Ik plaats dan vlak voor het samenkomen van de sporen normale seinen (links + rechts), maar is dit de beste oplossing?
Afbeeldingslocatie: http://img116.imageshack.us/img116/2122/spoor2pg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

bij dat station zou ik het andere spoor ook gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
S: sein

-S-\-/-S--[SPOOR 1]--S-----------
    X                    /
-S-/-\-S--[SPOOR 2]--S--/

voordeel is dat je treinen uit de "samenkomende" richting allebei de sporen kunnen gebruiken
de trein uit de "losse" richting kan kiezen welk spoor hij wilt

(zorg wel dat je treinen mogen omdraaien in stations in het "Kies Patches"-optiemenu, anders gaan ze het andere spoornet op :P)

je kan ook op de openTTD wiki kijken, daar staat het ook wel mooi :P

[ Voor 59% gewijzigd door MLM op 17-06-2006 23:28 ]

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

En zijn het standaard seinen aan beide kanten?

[ Voor 21% gewijzigd door jelmervos op 18-06-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

yep... je zou ook PBS seinen kunnen gebruiken, maar ik zie in zo'n simpel geval geen reden om te gaan presignallen of een roro inmekaar te steken ;)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Euh, tijd voor een deeltje 3 ?? 1002 posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Om maar weer eens een plaatje te laten zien. :)
TTDpatch 2.5 beta 3
Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/6699/ttdscr27lr.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Laatst online: 27-05 15:46
Ziet er goed uit zeg, vooral die nieuwe gebouwen en de trams. Ik spel zelf openttd, maar die heeft toch iets minder extra graphics. Op de een of andere manier is het mij nooit gelukt om een versie van ttdpatch aan de praat te krijgen. Vooral die trams lijken me wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Die graphics zijn de belangrijkste reden dat ik nog steeds bij de patch blijf hangen. ;)
Damsplaat schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:14:
zou je mij anders je volledige installatie kunnen mailen? (exclusief de originele graphic files) op tdamsma(apenstaartje)hotmail...
Mijn complete install is rond de 30MB, dus dat gaat niet zo heel makkelijk lukken, maar dit zijn bijna allemaal graphics van www.ttdpatch.net.
In de wiki kun je daar ook een heleboel terugvinden over de patch en de graphics.

[ Voor 85% gewijzigd door Muse op 20-06-2006 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Laatst online: 27-05 15:46
zou je mij anders je volledige installatie kunnen mailen?
30 mb is idd wat veel, zal es kijken of ik mjn ftp weer eens open kan gooien

[ Voor 42% gewijzigd door Damsplaat op 21-06-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Damsplaat schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 14:43:
Ziet er goed uit zeg, vooral die nieuwe gebouwen en de trams. Ik spel zelf openttd, maar die heeft toch iets minder extra graphics. Op de een of andere manier is het mij nooit gelukt om een versie van ttdpatch aan de praat te krijgen. Vooral die trams lijken me wel wat
Ook niet met de nieuwste nightly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
webfreakz.nl, Damsplaat heeft het over de PATCH, _niet_ over OpenTTD.

True, het is vrij verwarrend en ik heb me er ook wel eens schuldig aan gemaakt, maar mensen let aub even op voordat je mensen tips geeft over welk product ze het hebben!

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

OpenTTD timmert hard aan de weg om newgrf's te ondersteunen. Nog lang niet alles werkt goed, maar het begint er op te lijken ;)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:20
Is het niet eens tijd voor deel 3? we zitten over de 1000 post.
TTD is wel 1 van de best spellen op CIV na dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Calamor schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 13:45:
Is het niet eens tijd voor deel 3? we zitten over de 1000 post.
TTD is wel 1 van de best spellen op CIV na dan
[rml][ PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 3[/rml]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.