Komt er nog wat van dat contest ?!
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 88478 op 05-05-2006 23:53 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 88478
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 88478 op 05-05-2006 23:53 ]
zal niet gewaardeerd worden. Ten eerste zijn niet alle sprites van de dutch set open source (ik geloof zelfs alleen de sprites van purno?).Heb het zelf nog niet geprobeerd maar je kunt met speciale tools de sprites die in het nederlandse trainset topic voorbijkomen zelf erin zetten. Moet je wel met de Duitse XL beginnen geloof ik.
Anoniem: 94390
Niet erg hoor, is ook duidelijk, ontwikkel zelf dingen voor een ander spel waar ook dit soort dingen schering en inslag zijn. Erger nog mijn payware spullen komen soms hier in een ander topic voorbij en staan op verschillende nieuwsgroepen en bittorrent sites als illegale download. Maar wees gerust, ik heb geen intenties om files te gaan verspreiden. Ook al klopt het licentietechnisch niet, de files die ik aanpas zijn alleen voor eigen gebruik. Trouwens alle gebruikte sprites die je in het screenshot ziet zijn ook publiekelijk als GRF file verkrijgbaar. (Als je goed kijkt zie je geen aangepaste GRF files van Blunck of anderen). De Duitse treintjes komen gewoon van zijn eigen DBset, en de aangepaste gebouwtjes voornamelijk uit de US set. Wat ik voornamelijk gedaan heb is sprites van GRF's die niet in OpentTTD werken maar wel in de patch in de standaard TTD Grf files te zetten.breadje schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 16:45:
@hent_1 niet om het een of ander maar:
[...]
zal niet gewaardeerd worden. Ten eerste zijn niet alle sprites van de dutch set open source (ik geloof zelfs alleen de sprites van purno?).
Belangrijker is dat Micheal Blunck nu al verscheidene ruzies heeft gehad met mensen die meende zijn code te moeten gebruiken. Zijn spullen zijn zeker niet opensource (op een paar na). Ik weet het ik zit tegen een bierkaai te vechten enzo.... maar ik ben betrokken (of misschien beter 'was') bij de dutch set en er zijn al eerder van dit soort dingen gebeurd bij andere sets en dat is niet bevorderlijk voor de sfeer binnen de groep makers van de dutch trainset. (die is overigens tussen OTTD en TTDpatch toch al niet al te best zo nu en dan)
... zo zegje gedaan
[ Voor 35% gewijzigd door Mojo op 08-05-2006 01:45 ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Chris Sawyer zegt over die graphics: ga maar naar Micropose.Mojo schreef op maandag 08 mei 2006 @ 01:44:
Kan niet, die files moet je hebben van je originele TTD. Met goed zoeken is het vast te vinden op een of andere site, ergens weggestopt in een forum...Het is namelijk abandonware, of zelfs gewoon nog eigendom van Chris Sawyer en Microprose. Niet vrijgegven voor het publiek dus
In ieder geval, moet toch niet zo een probleem zijn om dat te vinden.
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
"Mekker, blaat"
hallo
ik ben mn savegames verloren met overschakelen van ttdpatch naar openttd, helaas wil ttdpatch niet meer opstartenAnoniem: 94390 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:48:
Bartje321 en truegrit, screenshots willen we zien !
Anoniem: 60418
Ik heb meestal het probleem dan dat de spoorlijn overvol raakt en de wachtrij te lang wordt.truegrit schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:43:
Ik heb ook zoiets, een station met 24 ingangen/uitgangen, en dan laat ik treinen vanuit de hele map op 1 rail rijden naar het grote station, waar dan een factory, powerstation en lumbermill staat. Verdient bakken met geld, en het scheelt ook nog eens in railkosten, alleen een verbinding van station naar de grote lijn nodig
het is overigens wel een lange, smalle map, dus alles ligt dichtbij de grote lijn
[ Voor 6% gewijzigd door Paul op 09-05-2006 10:14 ]
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
http://img158.imageshack....ransport15thnov209012.pngAnoniem: 94390 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:48:
Bartje321 en truegrit, screenshots willen we zien !
hallo
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
hallo
Niet dat ik weet, maar het is ook alleen met maglevs. Normale treinen gaan wel langzamer, monorails ook.Anoniem: 60418 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:13:
Is dat geen instelling in je config van OpenTTD of TTDpatch?
hallo
Ik denk 'Enable Realistic Acceleration for train: on/off' bij OpenTTDAnoniem: 60418 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:13:
Is dat geen instelling in je config van OpenTTD of TTDpatch?
Okee, het waren er maar 180Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 10:13:
Ik zal kijken of ik de savegame of een screenshot nog kan vindenSavegame is dan wel van een nightly met PBS, ik zal kijken of ik die ook nog heb dan
Rhàshan - Aditu Sunlock
Gaat die "En alweer een Path Finder" beter om met [rml]webfreakz.nl in "[ PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 2"[/rml] ? Dan wordt PBS pas echt nuttig namelijkwebfreakz.nl schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:42:
PBS komt over een tijdje terug, YAPF..
Rhàshan - Aditu Sunlock
Wat bedoel je precies? Want dat plaatje werkt nietPaul Nieuwkamp schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:06:
[...]
Gaat die "En alweer een Path Finder" beter om met [rml]webfreakz.nl in "[ PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 2"[/rml] ? Dan wordt PBS pas echt nuttig namelijkVan die bugs in PBS heb ik overigens nooit zoveel gemerkt
Anoniem: 174657
Ik wilde hem opnieuw tekenen maar wat gezeur met local authorities die me niet lief vonden omdat ik een bui bomen sloopte in combinatie met treintjes die niet stil gaan staan als ik op stop druk (of ja, ze _gaan_ wel stil staan, maar niet daar waar ik op stop drukwebfreakz.nl schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:25:
[...]
Wat bedoel je precies? Want dat plaatje werkt niet
Je kunt het wel downloaden, maar echt legaal is het niet. Op GoT straffen de modjes je af als je er (te) actief bij helpt of naar vraagt. Het valt nog wel te kopen her en der, ik heb een aantal maanden terug nog een Replay-versie op de kop weten te tikken op de Engelse Amazon.com. Beetje overkill, een hele cd voor die 10mb, maar liever dan floppies zeggen we maarAnoniem: 174657 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:14:
Waar kan je dit spel verkrijgen?
Is dit spel nog wel in de winkel te krijgen?
Of kan je het ergens downloaden?
[ Voor 1% gewijzigd door Paul op 12-05-2006 12:22 . Reden: 2 -> shift2 ( = @ ) :P ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
[ Voor 27% gewijzigd door webfreakz.nl op 12-05-2006 17:12 ]
Die MagLev level4 mag van mij wel op zijn oude snelheid blijven, maar er mogen wel wat snellere locs bij komen eigenlijk...webfreakz.nl schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:44:
@Paul:
Ik snap hem! Hopelijk gaat dat wel opgelost worden in PBS rev-2.0 i.s.m YAPF. YAPF gebruik ik nu 100% en werkt prima. Heb zelfs de developer al een paar keer geholpen met path-finding-probleempjes op te lossen door te vertellen waar het fout ging en savegame te sturen
Heb net de broncode even aangepast; De maximum snelheid van Maglev Lev'4 even opgeschroeft naar 1280 km/h @ 45k PK en bij de 'duurste' brug de maximum snelheid opgeschroeft naar 1000km/h
Ontwerp ze zelf?McKaamos schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:33:
[...]
Die MagLev level4 mag van mij wel op zijn oude snelheid blijven, maar er mogen wel wat snellere locs bij komen eigenlijk...
Nieuw railtype gaat dacht ik niet, omdat alle bits voor een tile ofzo al gebruikt zijn. Stel dat Darkvater hier nog eens langskomt, dan kan hij je het prima vertellen als gepensioneerd-OpenTTD-developerMisschien icm een nieuw railtype... soort van tunnelsysteem op pootjes ofzo... iig iets lekker futuristisch
Rhàshan - Aditu Sunlock
CorrectementPaul Nieuwkamp schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:48:
Die eerste is filteren op cargo en transportmiddel,
Inderdaad, schuine rails onder bruggen. Kon eerst nog nietmaar die 2e? Hoge bruggen? Schuine rails (en signals? Stations? Parallel?)? Beide?
Rhàshan - Aditu Sunlock
[ Voor 11% gewijzigd door djidee op 17-05-2006 13:27 ]
"Mekker, blaat"
Kan je die graphics toch eens proberen met OpenTTD en dan de nightlies? Er zit namelijk nieuwe GRF support in! Je kan nu ook skins gebruiken voor stations en nog meer van die zooidjidee schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:27:
Hoge bruggen werkt prima in de laatste officiele release (0.4.7), schuine rails eronderdoor nog niet... Ik gebruikt trouwens bruggen van Purno (ook NL), zie os linkje naar screenshot..
http://www.xs4all.nl/~djidee/screenie2.png
Wel beetje buggy graphics, maar is weer eens wat anders
(ze zijn ook niet gemaakt voor oTTD , maar voor de patch)
Heb je een linkje of zo ? Snap niet hoe je dan andere station graphics kunt invoegen ? Heb nightlie 4890 nu..webfreakz.nl schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:41:
[...]
Kan je die graphics toch eens proberen met OpenTTD en dan de nightlies? Er zit namelijk nieuwe GRF support in! Je kan nu ook skins gebruiken voor stations en nog meer van die zooi
Een link naar graphics heb ik niet, omdat ik ze toch niet gebruik. Ze zullen vast wel te vinden zijn op www.tt-forums.net. Je moet ook in openttd.cfg toevoegen:Anoniem: 94390 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:32:
[...]
Heb je een linkje of zo ? Snap niet hoe je dan andere station graphics kunt invoegen ? Heb nightlie 4890 nu..
[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 94390 op 17-05-2006 15:02 ]
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ik heb het ook altijd uitstaan (ik speel met de ttdpatch) omdat die dingen zó vaak stil komen te staan dat het gewoon niet leuk meer is. Het gaat mij meer om een efficient netwerk met een beetje realisme, maar die break downs zijn gewoon te irritant.Paul Nieuwkamp schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:41:
Als je alleen maar normale seinen gebruikt zou hij er gewoon bij moeten gaan staan wachten? Komt die trein ook meteen weer uit dat depot? Dan is het nl gewoon toeval en is hij aan zijn service-beurt toe![]()
Ik speel overigens valsVehicle breakdowns staat _uit_ en ik heb meestal dan ook nul depots aangesloten.
Behalve als ik treinen automatisch wil laten wisselen, dan gaat er een mandatory service ding op een hoofdweg
Ik heb het ook altijd uitstaan. Hoef ik daar geen rekening mee te houden.Muse schreef op zondag 21 mei 2006 @ 01:45:
[...]
Ik heb het ook altijd uitstaan (ik speel met de ttdpatch) omdat die dingen zó vaak stil komen te staan dat het gewoon niet leuk meer is. Het gaat mij meer om een efficient netwerk met een beetje realisme, maar die break downs zijn gewoon te irritant.
Hmm jij lijkt verstand te hebben van de signalingwebfreakz.nl schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:20:
Ik denk dat je een exit-signal moet plaatsen? 1x CTRL+CLICK
Kijk eens hierMcKaamos schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:04:
[...]
Hmm jij lijkt verstand te hebben van de signaling
leg eens uit hoe de verschillende signals werken, please
"Mekker, blaat"
dat kende ik al, maar ben daar nogsteeds niet helemaal wijs uit...
heb geen savegame, probeer de theorie te doorgronden
In het menu "Configure Patches" (tijdens spelen onder het knopje met de steeksleutel) en dan Vehicles kiezenWarPuppy schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:49:
Is er ook een patch of mogelijkheid om oude wagens/treinen/etc.. automatisch te laten vervangen? Vooral met een groot wagenpark is het teveel werk om alles te vervangen.
Maak trouwens gebruik van OpenTTD.
[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 22-05-2006 11:53 ]
Zie McKaamos z'n post; of kijk ook eens bij dat Trein-icoontje in het midden van de bovenste balk, dan staat eronderin dat venster "Replace Vehicles"WarPuppy schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:49:
Is er ook een patch of mogelijkheid om oude wagens/treinen/etc.. automatisch te laten vervangen? Vooral met een groot wagenpark is het teveel werk om alles te vervangen.
Maak trouwens gebruik van OpenTTD.
Ja, maar bij elke release veranderd de versie-nummering in de savegame dus als jij nu speelde met een nightly dan kan ik die met 0.4.7 niet openenMcKaamos schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:53:
[...]
heb geen savegame, probeer de theorie te doorgronden
versienummer is 0.4.7, maar dat is niet echt van belang als je de theorie wil snappen
Anoniem: 163846
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 163846 op 23-05-2006 21:23 ]
Mike,
Euh, Google heeft ze niet hoor?Anoniem: 163846 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:33:
wat is daar zo erg aan, je kunt ze overal vandaan halen, ik zal niet zeggen waar, maar een hint: g**gle.com
Mike,
Dat geldt niet alleen voor de linux versie, je moet ze bij alle versies erbij zetten.mikeya schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:25:
Ja, maar je mist het punt denk ik. Het gaat mij er niet om of ik nu wel of niet die bestanden kan vinden of dat ik het spel gekocht heb.
Waar het mij omgaat is dat linux distributies en dergelijke dit spel niet kunnen meeleveren. Dat ik bij gentoo niet simpelweg emerge openttd kan doen, maar later nog even die bestanden erbij moet zetten.
Eigenlijk ben ik dus gewoon te lui om die benodigde bestanden erbij te zetten. Dat is het hele punt :-P.
volgens mij is dat de enige manier...Kaassoevlee schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 16:24:
Ik ben bij het monorail tijdperk aangekomen, maar ben er achter gekomen dat het monnikenwerk is om alles te vervangen. Er is een track replace functie, maar die neemt niet de treinen en depots mee. Iemand enige idee hoe ik zonder RSI te krijgen monorail kan uitrollen?
[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 163846 op 28-05-2006 13:59 ]
Je hebt volkomen gelijk. Ideaal is dat. Je kan echt grote stukken direct neerplanten.webfreakz.nl schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:05:
Lupare: heb je in je router UDP & TCP/IP geforwarded?
BP: Sneltoets 'A'
welke poort dan? (ga zelf ook alvast googelen, maar evt voor anderen ook handigwebfreakz.nl schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:05:
Lupare: heb je in je router UDP & TCP/IP geforwarded?
BP: Sneltoets 'A'
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 163846 op 28-05-2006 17:14 ]
Anoniem: 86236
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
-niks-
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 94390 op 05-06-2006 01:28 ]
[ Voor 9% gewijzigd door MLM op 05-06-2006 12:41 ]
-niks-
Rhàshan - Aditu Sunlock
[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 94390 op 05-06-2006 14:26 ]
-niks-
1
2
3
4
5
| S: sein -S-\-/-S--[SPOOR 1]--S----------- X / -S-/-\-S--[SPOOR 2]--S--/ |
[ Voor 59% gewijzigd door MLM op 17-06-2006 23:28 ]
-niks-
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq