Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:19
Mede-auteurs:
  • Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 19:09

Mevius

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:01

Bart ®

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-06 19:16

Chillosophy

[PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 3

Afbeeldingslocatie: https://lingen.nu/img/header.png

Wat is Transport Tycoon?
Transport Tycoon is een spel uit 1993. Niet echt wat je noemt een recent spel, maar toch wordt het, en zijn opvolger (Transport Tycoon Deluxe uit 1995) nog steeds door veel mensen gespeeld.

Bij dit spel, als beste te beschouwen als een transport simulator, is het de bedoeling dat jij, de speler, een transportnetwerk opzet waarmee je zoveel mogelijk vervoert en winst maakt. Je hebt de beschikking over bussen, treinen, schepen en vliegtuigen.

De charme van het spel zit hem niet in de graphics, alhoewel het er voor een spel uit 1995 zeer goed uitziet! Het is geen 3D maar isometrisch, een techniek die ook in de andere tycoonspellen te zien is (Rollercoaster, Zoo). Een klein nadeel is bij TT(D) dat je de view niet kunt draaien. Je hebt altijd beeld vanuit 1 vooraf bepaalde hoek.

Het succes waar deze topper op draait, is de charme van het inrichten van je transport. Iedere TT-fanaat zal het met me eens zijn dat het opzetten van een spoornetwerk het uitdagendst en leukst is. Waar plaats je de seinen om je treinen zo efficient mogelijk te laten rijden.
Uiteraard is het ook leuk (en vooral lief :> ) om een MPS Regal busje te laten rijden van Michelhausen tot Glockendorf, maar dat is voor velen een bijzaak. :)

Het spel begint in 1930 (voor Deluxe 1950) en eindigt in 2050. Je kunt weliswaar gewoon doorspelen, maar er zullen geen nieuwe voertuigen meer beschikbaar worden gesteld.

TTDPatch
TTDPatch Sinds 1996-1997 is Josef Drexler begonnen met het project TTDPatch, een patch dat allerlei nieuwe mogelijkheden naar Transport Tycoon Deluxe brengt. Limieten die in het oorspronkelijke spel zaten zijn verruimd (meer voertuigen, grotere stations en langere treinen). Tevens heeft TTDPatch de mogelijkheid om nieuwe graphics in het spel te gebruiken, door users gemaakt. TTDPatch geeft de speler tevens de mogelijkheid om Transport Tycoon onder Windows 2000 en later te spelen.

Belangrijke links:

OpenTTD
OpenTTD OpenTTD is een open source port van het spel Transport Tycoon Deluxe. Doordat de broncode van het hele spel beschikbaar is, zijn er een hoop nieuwe features aan het spel toegevoegd. Op het moment van schrijven is versie 1.8.0 uitgebracht, een versie waarbij het niet meer nodig is om een originele CD van Transport Tycoon te bezitten.

OpenTTD is beschikbaar voor een groot aantal verschillende besturingssystemen. Naast Windows zijn er tevens uitgaves voor onder andere Mac OS X, Linux, BeOS en FreeBSD. Door gebruikers zijn onofficiële ports gemaakt naar verschillende handhelds, zoals voor de iPhone, Pocket PC, Playstation Portable en Nintendo DS.

Een kleine opsomming van nieuwe features die in OpenTTD zitten:
  • Grotere maps (tot 2048x2048)
  • Multiplayer via internet of LAN (tot 255 spelers in 15 bedrijven)
  • Kanalen, aquaducten en nieuwe vliegvelden
  • Grotere stations (tot 64x64 tiles) met de mogelijkheid om aparte stations samen te voegen
  • Vertalingen in meer dan 40 talen
  • "NoAI" framework, waarmee gebruikers de mogelijkheid krijgen zelf een AI te ontwikkelen
  • Ingame content download
  • Ondersteuning voor NewGRFs
  • Ondersteuning voor 32bpp graphics
Dit is bij lange na niet compleet. Bekijk de grootste features op de OpenTTD website.

Belangrijke links:

Veelgestelde vragen

Afbeeldingslocatie: https://lingen.nu/img/ttdpatch16.png Wat heb ik nodig om TTDPatch te kunnen spelen?

TTDPatch heeft een originele CD (of in ieder geval de bijbehorende bestanden) nodig van Transport Tycoon Deluxe.

Afbeeldingslocatie: https://lingen.nu/img/openttd16.png Wat heb ik nodig om OpenTTD te kunnen spelen?

Bij versies voor 1.0.0 is het nodig om de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden in het bezit te hebben. Een alternatief is om OpenGFX te gebruiken, een remake van de oorspronkelijke afbeeldingen in het spel. Vanaf 1.0.0 kan het installatiebestand voor de Windowsversie automatisch OpenGFX (graphics) en OpenSFX (geluiden) downloaden.

Afbeeldingslocatie: https://lingen.nu/img/openttd16.png Afbeeldingslocatie: https://lingen.nu/img/ttdpatch16.png Klinkt interessant, maar hoe leer ik de beginselen?

Hoewel in het spel geen tutorial zit, zijn op de OpenTTD Wiki een hoop aantal tutorials te vinden. Vele hiervan zijn ook geschikt voor TTDPatch.

Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:
Afbeeldingslocatie: https://lingen.nu/img/stapsmall.png
1. Bouw een depot in de juiste richting.
2. Klik op nieuwe voertuigen.
3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
5. Klik op de Ga naar-knop.
6. Klik op een station.
7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

Afbeeldingslocatie: https://lingen.nu/img/openttd16.png Afbeeldingslocatie: https://lingen.nu/img/ttdpatch16.png Waar vind ik de Dutch Trainset?

De "Dutch Trainset" is een vrij complete set van Nederlandse treinstellen en wagons. Screenshots zijn hier te vinden

De Dutch Trainset is op onderstaande locaties te downloaden:
- Dutch Trainset (TTDPatch)
- Dutch Trainset (OpenTTD)

Afbeeldingslocatie: https://lingen.nu/img/openttd16.png Afbeeldingslocatie: https://lingen.nu/img/ttdpatch16.png Hoe laat ik steden groeien?

Steden groeien het snelst als het vervoer voor passagiers goed geregeld is. 4 busstations verspreid door een stad is genoeg om een stad snel te laten groeien. Goederen en voedsel helpen, en in het woestijnlandschap (desert) is water benodigd. Meer informatie hierover op de OpenTTD Wiki.

Afbeeldingslocatie: https://lingen.nu/img/openttd16.png Waarom zit er geen AI bij het spel inbegrepen?

De AI die oorspronkelijk bij Transport Tycoon (Deluxe) meegeleverd was stond bekend om de bizarre spoorwegen en irritante manier van bouwen. Door de 'creatieve' constructies werd in sommige gevallen voor een recht pad van A naar B een zigzag-pad gebruikt dat erg veel ruimte in beslag neemt. Tevens werden er veel 90 graden-bochten gebruikt waardoor het vaak een wonder is dat de AI niet binnen een jaar failliet was.

Vanaf OpenTTD 0.7.0 is het mogelijk voor users om zelf een AI te maken met het NoAI framework. Inmiddels zijn er tientallen AI's, waarvan enkele een flinke uitdaging kunnen bieden.

Afbeeldingslocatie: https://lingen.nu/img/openttd16.png Wat is cargodist/cargodest?

Kort maar krachtig: cargodist en cargodest (vanaf nu cargod*st genoemd) zijn pogingen om een systeem te maken waar passagiers en goederen een bepaalde bestemming hebben. Normaal gesproken maakt het niet uit waar je passagiers of goederen heenbrengt, zolang de bestemming deze maar accepteert. Cargod*st brengt enige realisme in dit systeem en geeft de speler de uitdaging om zo efficiënt mogelijk goederen naar een specifieke bestemming te brengen. Cargod*st maakt het spel een stuk uitdagender en realistischer. Meer informatie hierover is te vinden op de OpenTTD Wiki

Afbeeldingslocatie: https://lingen.nu/img/openttd16.png Hoe krijg ik 32bpp graphics aan de praat?

Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
code:
1
blitter = 32bpp-simple

Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken.

Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD.

Waar kan ik meer info vinden?

Voorgaande delen

GoT-server
Hetgeen wat Transport Tycoon zo goed maakt, buiten de mogelijkheid om ingenieuze spoorlijnen aan te leggen, is de goede multiplayerondersteuing die erin kwam toen OpenTTD uitgebracht werd! Tweakers zou Tweakers niet zijn als we ook voor dit spel onze eigen dedicated server hebben draaien. Deze server draait 24 uur per dag zonder restarts. In de regel draait een server ongeveer drie á vier weken. Afwisseld draaien er twee of drie server. Op de servers draaien afwisselend het normale (temperate) landschap en het sub-topische (tropic) klimaat. Ook is er op 22-12-'12 een begin gemaakt aan een grote coop game, deze draait op server 3. Om hieraan mee te doen zal je je moeten opgeven in dit topic.

[GoT] Server #1
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=86.87.99.114&port=3979

[GoT] Mevius #1 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3979&lang=en

[GoT] Mevius #2 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3978&lang=en

[GoT] Mevius #3 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=46.4.144.44&port=3980&lang=en
Wachtwoord: 'tweakers'.
Als de banner van de betreffende server geladen kan worden is de server online.

Afbeeldingslocatie: https://lingen.nu/img/openttd16.png Reeds gespeelde games (vetgedrukt zijn de winnaars):
[GoT] Mevius server #1 & #2 savegames
Op- en aanmerkingen van de server zijn welkom in dit topic.

Tot slot..
Topicstart gemaakt door Cis, aangepast door cardinal808, Chillosophy, Bart ®, Yexo en Mevius. De afbeelding bovenaan komt van een screenshot van djidee. De dedicated OpenTTD-servers worden gehost door Mevius & Suicyder.

Fouten gespot of wil je wat toevoegen? Stuur me een DM. Wil je meewerken aan de startpost? Stuur een DM en ik voeg je toe als mede-auteur!

[ Voor 255% gewijzigd door Bart ® op 03-01-2023 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

\o/ whohoo new topic ;)

Is er nog een got server, of een irc chanel? Indien dit het geval is, zouden deze mischien nog even in de SP gezet kunnen worden?

[ Voor 91% gewijzigd door Four op 21-06-2006 22:02 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Wegens een overschot aan posts in het vorige topic heb ik een nieuw topic aangemaakt. De data in de TS is echter uit 2004, dus ik heb "even" 2 jaar in te halen. Er staat dus nog data in, die hier niet thuis hoort.

Ik zal informatie over OpenTTD en TTD patch uitbreiden en als mensen nog een contest willen houden zal ik deze erin plaatsen, anders wordt deze verwijderd.
Four schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:59:
\o/ whohoo new topic ;)

is er nog een got server, of een irc chanel?
Serverlijsten, misschien voor OpenTTD leuk om aan te geven waar mensen spelen. Maakt het de mede mens ook weer makkelijk

[ Voor 30% gewijzigd door Cardinal op 21-06-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

In de oude dagen hadden we een GOT server. Helaas is mijn situatie veranderd en kan ik geen 24/7 server meer draaien :(

Wellicht dat er iemand zijn server ter beschikking wil stellen voor dit nobel streven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:42
Ik wil en kan opzich wel hosten

maar moet ik wel even wat informatie en hulp krijgen daarmee
server zal win2003 zijn denk ik, of ik moet ergens nog een oude bak hebben staan als dat niet gaat werken

misschien iemand die me wat info/hulp kan mailen?
nickname@gmail.com
wordt waarschijnlijk pas zondag voordat hij online komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

ik weet niet of er wel animo voor is....

Zijn nu pas 3 mensen welk in dit topic gepost hebben in de afgelopen nacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:43
Pff, dat is dan al een hoger gemiddelde aantal posts per uur dan het vorige topic haalde hoor :P

Zodra die ander op slot zit komen de die-hards vanzelf hier terecht.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Four schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 08:48:

Het vorige topic heeft 2 jaar overleefd. Dus echt vreemd is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:38
Goed nog een postje dan ;)
Snel maar weer eens updaten, mijn OpenTTD... Die contest is ook een tof idee, wanneer loopt de volgende? /me Savantas voelt weliswaar een plekje onderaan de eindlijst, maar maakt niet uit...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

contest is leuk, multiplayer is leuk :)

hopelijk dat iemand een bak(je) over heeft om een TTD server te draaien, zo intensief is het geloof ik niet :)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
zoals ik al zei wil ik dat wel doen maar wel met hulp

dus heeft er info voor me

EDIT

stoute gase, eerst mail lezen dan pas posten 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door gasemans op 22-06-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het lijkt me wel leuk om een contest te organiseren. Ik had geprobeerd om ergens in november of december dat ook te doen, maar eigenlijk was er niks van gekomen.
Maar dan zou ik graag wel ideëen willen hebben ervoor. Als er ergens een TTD server online is zou ik graag joinen, misschien dat we daar wat ideëen kunnne bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
server is onderweg :D

Win2003 wordt momenteel geinstalleerd
als het lukt dan komt hij vanavond al online, anders wordt het pas zondag of maandag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Ik heb even #openttd geregistreert. De server is momenteel onder constructie, maar ik hoop dat we dit kanaal spoedig kunnen gebruiken voor het op zetten van de comunity ;)

<edit>
nog geen mensen, maar ook nog geen server. Hopelijk komt hier zijnertijd verandering in.
</edit>

[ Voor 25% gewijzigd door Four op 22-06-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

ik zal om de tijd es langskomen in #openttd dan :)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
server is volgens mij bijna klaar :Y)
jammer dat ik dit weekend moet werken
anders was ik er ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

gasemans schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:22:
server is volgens mij bijna klaar :Y)
Jups, nog even de restart functie testen, dan kunnen we volgens mij ;) Je moet nog wel ff een paar dingen aan passen he gasemans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Ok Server = UP AND RUNNING!

Mogelijk even in de start post.zetten?

Het IRC chanel voor de GoT OpenTTD server is #openttd deze is te vinden op de irc.tweakers.net:6667 server.

Het topic van het kanaal geeft de benodigde informatie om te kunnen connecten met de server.

Er geld een algeheel "friendly play" beleid op de server!
Zo is het bijvoorbeeld niet de bedoeling dat mensen resources gebruiken welk al door een ander "geclaimd" zijn. Claiming doe je door er een station naast te bouwen. Let wel, als er na 10 minuten (ongeveer) nog steeds een leeg station is, kun je deze plek zelf claimen en van de andere speler "eisen" (lees vriendelijk verzoeken) het station weg te halen.

Maar ook bijvoorbeeld schelden is uit den bozen!

Indien je het idee hebt dat een speler bewust niet aan friendly play doet, kun je de gebruiker naam noteren en verzoeken om een IP ban. Vermeld dan ook de datum, ivm ip lookup. Ook dit kan in het IRC chanel.

Mvg,
1 v.d. opperators ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Four op 23-06-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Dit spel is eerlijk waar zoo geweldig, dit heb ik vroeger echt van smorgens tot savonds gespeeld, toen nog onder DOS :)

Het jammere is dat ik het nergens meer kan vinden ;( Is ie wel nog ergens te krijgen? en met openttd dus gewoon onder XP te spelen?

Wat voor contest kan je trouwens houden met dit spel? Zo snel mogelijk rijk worden? Zo veel mogelijk treinen?

[ Voor 19% gewijzigd door FrostXL op 23-06-2006 20:25 ]

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157136

[quote]cardinal808 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:01:
Wegens een overschot aan posts in het vorige topic heb ik een nieuw topic aangemaakt. De data in de TS is echter uit 2004, dus ik heb "even" 2 jaar in te halen. Er staat dus nog data in, die hier niet thuis hoort.

Ik zal informatie over OpenTTD en TTD patch uitbreiden en als mensen nog een contest willen houden zal ik deze erin plaatsen, anders wordt deze verwijderd.

ik wil wel een contest hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157136

Four schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:07:
In de oude dagen hadden we een GOT server. Helaas is mijn situatie veranderd en kan ik geen 24/7 server meer draaien :(

Wellicht dat er iemand zijn server ter beschikking wil stellen voor dit nobel streven?
misschien wil n0ne nog een GoT server maken ik zal het een keer vragen

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 157136 op 23-06-2006 20:36 . Reden: stond een foutje in :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Anoniem: 157136 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 20:36:
[...]

misschien wil n0ne nog een GoT server maken ik zal het een keer vragen
Gansemans en ik hebben er al een op gezet :)
Zie mijn vorge post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Jeps :D
moet nog wel wat acties komen om het af te maken
maar momenteel verhuis ik 600 man, ben net voor vandaag klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 02:15

bAm

Ik krijg de OpenTTD ppc versie niet goed aan de gang (T-mobile MDA Compact), hij doet het wel, maar de mousepointer / cursor staat iets van 2 cm naar linksboven. Ik kom dus niet aan de rechter/onder kant van het scherm.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor ? (het editten in de OPENTTD.cfg van de resolutie heeft geen effect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
verhuizing achter de rug

Dus ga zo maar even TTD weer installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
net even geconnect met de server

Leuk om mensen te zien spelen
blij om dat ik niet iets beschikbaar stel voor niks

echt super _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:07

Kettrick

Rantmeister!

iemand openttd aan de gang gekregen op de xbox, xbox reboot meteen zodra ik het opstart. Data files staan er keurig bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Hmm, ik zie dat er alweer een reset geweest is. Wat mij betreft hoeft dat niet iedere dag. De map was nog lang niet vol. Ik denk dat de meesten ook geen tijd hebben om vele uren hier in te steken dus dan gaat het ook allemaal wat langzamer. Als je dan iedere dag opnieuw moet beginnen is het eigenlijk een beetje voor niets.
Ik weet niet hoe de rest daar over denkt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Wess, ik ben het helemaal met je eens, maar we moeten eerst van die sync errors af...

Als je nu 12 uur gespeeld is is het spel niet speelbaar meer door die #$%#$% errors...

Ik hoop ze er nou na de volgende reset uit te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik doe ook graag mee! Speel het speel bij vlagen maar ben nu weer helemaal verslaafd, zodra ik klaar op werk ben sprint ik naar huis en slinger ik mn pc aan en ga is een kijkje nemen.. Hoe geniaal is dat spel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Four schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:13:
Wess, ik ben het helemaal met je eens, maar we moeten eerst van die sync errors af...

Als je nu 12 uur gespeeld is is het spel niet speelbaar meer door die #$%#$% errors...

is dat een probleem van de server? Ik heb zelf de multiplayer functie hierdoor beetje links laten liggen, er vanuit gaande dat de error aan mijn verbinding zou liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké, dat wist ik niet. Logisch dat je dat eerst wilt fixen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
wienjo schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:55:
[...]

is dat een probleem van de server? Ik heb zelf de multiplayer functie hierdoor beetje links laten liggen, er vanuit gaande dat de error aan mijn verbinding zou liggen.
server of apps probleem maar geen verbindings probleem kwa snelheid
deze server staat op een 100 Mbits lijn
dus dat is zeker niet het probleem

En inderdaad hopen dat de problemen met sync snel opgelost zijn

[ Voor 8% gewijzigd door gasemans op 26-06-2006 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Jah, het klote is dat het heel moeilijk is om na te gaan wat het is. Als je het zelf test om achter proberen te komen, krijg je natuurlijk geen desyncs. Het beste wat je kan doen is als server de game opnieuw laden bij heel veel desyncs, dat helpt meestal wel.

Ik heb er twee hele dagen aan besteed met de server de hele tijd runnend, maar desyncen wou hij natuurlijk niet :(

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Probleem lijkt opgelost te zijn
Nu nog de exacte oorzaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Komende dagen is mogelijk de server wat moeilijk te bereiken
Er wordt dan een mod geplaatst op de webserver waar ook TTD op draait om te downloaden
Dit kan wat problemen opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Four schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 08:48:

Vind je het gek? Als er in het vorige topic niet gemeld wordt dat er een nieuwe is :O

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/7325/kadukutransport25thsep20902rz.th.png

En dit heb ik nodig om een 20.001 ton goederen/maand fabriek te bouwen :Y)
Heb nog wel meer plaatjes, Giga-screenshot on request.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
wow nice

ben wel benieuwd naar de grote image :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen, als je een screenshot maakt zet dan transparant ff uit, dat ziet er toch een stuk beter uit. :)
Ik ben weer eens aan de contest2 map begonnen, ik vind dat wel een gave map om te spelen eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

De server draait nu stabiel.

De truuuuuuk is een -G 0 optie mee te geven bij hetopstarten, zodat de random seed hetzelfde blijft.
Tevens staan de net_frame_freq op 0 en de net_sync_freq op 100 ;)

De reset is gezet op elke Dinsdag en Vrijdag om 19:00. Het zal even een minuutje duren voor dat de server opgestart is.

[ Voor 33% gewijzigd door Four op 30-06-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
waarschijnlijk is de server nu wat onstabieler

Mod is gereleased en er wordt flink gedownload
deze server draait net als de webserver virtuel op een intel xeon en die heeft een load van 45-80 procent momenteel

verkeer is rond de 6 MB nu en zal de komende dagen alleen maar meer worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Na een tijdje Simcity 2000 gespeeld te hebben via de EA website(http://simcity.ea.com/play/simcity_classic.php) begon ik ook weer aan TTD te denken :).

edit: Ik dacht eigenlijk ook dat er een nieuwe soort van TTD gereleased was of nog moet worden gereleased klopt dit?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 30-06-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Ja klopt
Locomotion

Opzich ook wel leuk alleen noet zo leuk als TTD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Sinds kort staat er in de gebruiksaanwijzing van OpenTTD een verwijzing naar de MiniIN (Mini Integrated Nightly) versie. Dit is een van de laatste nightlies + een berg patches uit andere branches. Hier zit bijvoorbeeld copy/paste, automatisch treinen vervangen tussen de verschillende rail-types (dus automatisch van rail -> electric rail -> monorail -> maglev), automatische plaatsing van seinen, PBS, en nog veel meer. Voor de (bijna) volledige lijst: zie de MiniIN pagina in de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Laatst online: 26-05-2024
Dit is Fok! niet. In het vervolg worden zulke posts getrashed.

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 08-07-2006 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Goddallemachtig. Ik heb dus openttd geinstalleerd en ik word echt gek. Mijn HQ is geplaatst maar ik kan gewoon geen voertuigen bouwen! Er is vast een simple oplossing die ik over het hoofd gezien heb maar ik kom er niet uit. Google/got helpen ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88478

* Anoniem: 88478 wordt ook ineens wakker en ziet dat er al een deeltje 3 is :x

Maargoed, ik heb het weer een tijdje niet gespeeld.

Als er heel veel vraag is kan ik wel een servertje opzetten denk ik. Ik ga ook eens een kijkje nemen op die andere GoT server :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 20:45
je hebt een depot gebouwd haijo?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Waarschijnlijk niet.
Ik zal even kijken, dank je.

Gelukt, dank je! Nu nog even uitvogelen hoe ik een trein heen en weer laat rijden. Is er trouwens een tutorial oid?

[ Voor 55% gewijzigd door Haijo op 08-07-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 23:17

renskoenraadt

Like No Other

Jongens...jullie hebben me weer enthousiast gemaakt! Ben t maar weer es ff aan t downen, en heb der zin in :) Wat ik me afvraag, wat moet ik er allemaal voor doen om bij jullie in de server te kunnen? Kan dat zomaar of heb ik daar speciale software oid voor nodig? Thanks lad's Ik gaat ff spelen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50595

Haijo schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:02:
Waarschijnlijk niet.

Gelukt, dank je! Nu nog even uitvogelen hoe ik een trein heen en weer laat rijden. Is er trouwens een tutorial oid?
Als je build vehicle hebt geklikt, krijg je als het goed is een schermpje met je vehicle in het depot. Onderaan staat stopped, met rechts 5 icoontjes, van boven naar beneden:
bekijk
clone
draai om
route
info

klik op route (dus het vierde icoontje van boven)
klik op go to
klik op je eerste station
klik nogmaals op go to
klik op je tweede station
etc.
klik je routeschermpje weg
klik op stopped, et voila trein/bus/boot/vliegtuig gaat de route volgen.

verder:
[rml]Jerry in "[ PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 2"[/rml]
In de originele TTD zitten een paar tutorials :).
In OpenTTD zijn ze eruit gehaald. Maar als je OpenTTD aan de praat heb gekregen moet je ook de originele TTD hebben, dus als je die gewoon even speelt voor de tutorials ben je er ook :).

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 50595 op 08-07-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Hmmmzz..iemand die em aan de praat heeft gekregen? mij lukt t nl niet, en heb al verschillende manieren geprobeerd...miss iemand die uit kan leggen wat precies te doen om hem geinstalleerd en gestart kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

ik heb es zitten spelen met de Mini Integrated Nightly, die is wel mooi, die heeft naast alle standaard 0.4.7 features:
- Auto Signalling, nu ook door bochten, minder RSI!
- Templates (een mooi station gebouwd? sla em op, en gooi em weer neer in je volgende game (of kopieer em naar een andere plaats :P))
- YAPF, betere path-finding voor trains
- TerraGenesis, realistischere landschappen
- Waypoints, tel het aantal treinen op een bepaalde track
- Freight Trains & Realistic Acceleration
- Path Based Signalling, signals voor n00bs ;)
en nog veel meer ;), lees http://wiki.openttd.org/index.php/Mini_Integrated_Nightly

Ik ben voor om deze versie te draaien ipv 0.4.7 ;)
Wat vinden jullie?

Edit: download hier de MiniIN http://nightly.openttd.or...2-MiniIN-r5450-MiniIN.zip (Win32)

[ Voor 9% gewijzigd door MLM op 08-07-2006 19:45 . Reden: download linkje ]

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

MLM schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:40:
ik heb es zitten spelen met de Mini Integrated Nightly, die is wel mooi, die heeft naast alle standaard 0.4.7 features:
Correctie: alle /trunk/ features ;)
-opsomming-
- Path Based Signalling, signals voor n00bs ;)
Voor n00bs? Eigenlijk moet je jezelf gewoon dwingen aanleren om alleen PBS te gebruiken als je ruimte tekort hebt.
Ik ben voor om deze versie te draaien ipv 0.4.7 ;)
Wat vinden jullie?
Tja leuk, maar het kan dus zijn dat /trunk/ zodanig geupdate wordt waardoor een paar patches uit de Mini-In f*cked-up worden zodat je savegame corrupt raakt/niet meer geopend kan worden en laat dan net de maker van die patch (veelal een normale forum user) nét op vakantie zijn en de beheerder van /branches/mini-in/ géén tijd hebben. Daar zit je dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50595

renskoenraadt schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:39:
Hmmmzz..iemand die em aan de praat heeft gekregen? mij lukt t nl niet, en heb al verschillende manieren geprobeerd...miss iemand die uit kan leggen wat precies te doen om hem geinstalleerd en gestart kan krijgen?
windows versie?

heb je om te beginnen het orginele Transport Tycoon geinstalleerd? waar gaat het fout? wat voor een foutmelding krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Ik heb deze versie te pakken, van abandonware.com, das de deluxe versie dus, voor windows (XP), is dat een goede start? Ik krijg hem al sowieso niet geinstalleerd, weet jij/jullie miss een goede/betere versie?

Edit:

Kheb em inmiddels aan de praat gekregen! wat moet ik nu doen voor het aanbrengen van de patches? Met name die met de trams wil ik graag hebben :)

Edit 2:

Het is trouwens de gepatchte versie van FishCo ltd. Is dit een goede? Zo ne, welke gebruiken jullie, en waar kan ik die dan vinden?

[ Voor 77% gewijzigd door renskoenraadt op 08-07-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

webfreakz.nl schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:50:
Tja leuk, maar het kan dus zijn dat /trunk/ zodanig geupdate wordt waardoor een paar patches uit de Mini-In f*cked-up worden zodat je savegame corrupt raakt/niet meer geopend kan worden en laat dan net de maker van die patch (veelal een normale forum user) nét op vakantie zijn en de beheerder van /branches/mini-in/ géén tijd hebben. Daar zit je dan :+
Dat maakt niet uit, jij kan gewoon een bepaalde build MiniIN blijven gebruiken, je MOET niet perse de nieuwste MiniIN te hebben :)
De server-admin bepaalt welke versie men speelt (bijvoorbeeld r5450), en biedt de binaries ter download aan voor iedereen die wilt meespelen. (Bonuspunt: Dan weet je zeker dat je geen mismatch/desync hebt met newgrf's/versies, omdat je ook een opentdd.cfg mee levert)
Aangezien er 2x per week een reset is, maken saves niet echt veel uit en kan je vrij snel naar een nieuwe versie wisselen ;)

(Tenzij je wilt single-playeren natuurlijk, maar het staat je vrij om meerdere installaties te gebruiken ;))

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

"die patch met trams" is een newgrf voor TTDPatch, google eens op TTDPatch :)

de GoT server is echter OpenTTD (die heeft nog geen volledige newgrf-ondersteuning, dus geen trams), maar wel een berg andere features.

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Wat denken jullie dat t beste is? OpenTTD of TTDPatch? Waar zitten de meeste features bij en welke is het makkelijkste te 'upgraden'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

renskoenraadt schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 20:40:
Wat denken jullie dat t beste is? OpenTTD of TTDPatch? Waar zitten de meeste features bij en welke is het makkelijkste te 'upgraden'?
OpenTTD is geschreven from scratch (sort of). TTDPatch is een hack op het al oude TTD. Bij OpenTTD kunnen de developers 'alles' doen aangezien ze de sourcecode hebben. Zelf kan je ook dingen veranderen/verbeteren/whatever(zie forum voor gave patches). En makkelijk compilen, platform onafhankelijk zo-ongeveer (het draait zelfs op de Playstation Portable :Y) )

[/openttd-is-geweldig-modus] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-05 17:35
Ik las net op het openttd forum een manier om een bepaald spoor op een kruising voorang te geven op een ander. Ik kende het niet en vond het erg handig op plaatsen waar snelle treinen met minder snelle treinen op hetzelfde spoor 'mergen'. Schematisch ziet het er zo uit:
code:
1
2
--s----------------e\
-----------s-------E-\--s---

'S' is dan een gewoon signaal, 'E' een entrance-signaal en 'e' een exit-signaal. Wat er gebeurd is als er een trein op spoor 1 in het signaalblok komt dat het entrace-signaal op spoor 2 op rood springt waardoor die trein 'een hogere prioriteit krijgt'.
Dit en meer met plaatjes hier: http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/network.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
WTF

hele tijd is het stil en dan is iedereen er weer :o

Is er nog belang bij een contest?
en zo ja wat voor een contest?

NEEEEE

Sync errrors zijn weer terug!!

5 keer achter elkaar :(

[ Voor 23% gewijzigd door gasemans op 09-07-2006 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04-2023
Heb zelf vroeger alleen het origineel gespeeld toen 486 nog een high-end computer was.

Heb het spel al geen jaren meer gespeeld. Ik ga eerst kijken of het me nog boeid zo ja dan wil ik wel meedoen met de multiplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

mja, ik desync ook heel de tijd op jouw server gasemans :X
beetje jammer, zo speelt het niet echt lekker :(

maar van wat ik van desync's weet kan het komen door:
- verschillende versie's van .grf's (dwz, verschillende files)
- verschil in de ingeladen .grf's (dwz, niet op dezelfde volgorde)
- verschillende openttd.cfg (zou niet moeten kunnen, maar er zijn voorbeelden van)

dus je zou eens kunnen proberen een exacte kopie van alle files op de server (inclusief config file) naar je desktop te kopieren, en dan kijken of je nog desync's hebt.
maak ook een logfile aan, zodat je kan teruglezen wat er fout gaat
(in ???_dedicated.scr een regel "script log.txt" neerzetten, eventueel een hoger debug_level als je dan nog niets vindt :x)

hopelijk wertk iets van bovenstaand ;)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 17:54
Ik weet nog dat ik hier 10 jaar geleden al verslaaft aan was. Ik ga het nu ook meteen opnieuw installeren, ga ook even kijken of de multiplayer wat is. :9

[ Voor 4% gewijzigd door Nevie op 09-07-2006 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

de server vertoont wat problemen atm, je wordt @ random ge disconnect met z'n allen ;)
eventjes wachten tot Four en Gasemans dat hebben opgelost voor je massaal gaat meedoen :P

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Weet een van jullie hoe ik de muziek aan de gang krijg? Ik heb de patch inmiddels erin staan, het spel start ook gewoon op, alleen de muziek ontbreekt. Welke midi hardware type ik ook gebruik (geen midi/general midi/enz.) niets geeft geluid. Weten jullie hoe ik dit opgelost krijg?

Edit:

Ah dmv OpenTTD te installen dus :) Briljant! Wordt weer een latertje vanavond denk ik zomaar... :9

[ Voor 19% gewijzigd door renskoenraadt op 09-07-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Kan iemand mij miss uitleggen wat ik moet doen om een server te starten? Of te (mogen) joinen bij een server van GoT?

[ Voor 24% gewijzigd door renskoenraadt op 09-07-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Start het spel
Ga naar multiplayer
zorg er voor dat hij op internet staat
Dan zoek je GoT 24/7 server op
Klik op join
Klik new company of join company
Voer het wachtwoord in en je joint de server

Trouwens ik zet straks even een test server online
puur om te kijken of niet de virtuele machine het probleem veroorzaakt

[ Voor 25% gewijzigd door gasemans op 09-07-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Eerst zoeken, dan vragen. Hint: #OpenTTD

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 09-07-2006 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Test server online
Zelfde wachtwoord, server is alleen niet dedicated.
Het is puur om te testen of het niet de virtuele machine is die de Syncs veroorzaakt

Dus veel bouw plezier, en hopen dat dit werkt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 10-06 22:57

djidee

Mr. Slungel

zijn jullie vannacht er nog?? (ben om 22.00 vrij, dan nog uurtje naar huis toeren)... Speel erg veel oTTD momenteel, lekker grote map, grote hsl lijnen, buurt spoorlijntjes, roro stations, heerlijk.... Gebruikte GRF's: Duitse Treintjes (fatsoenlijke ICE's, leuke locjes en aardig in de buurt), wacht met smart op het gereed komen van de nederlandse trainset.. , extra busjes en vrachtwagens (erg jammer dat je die extra trucks niet kan refitten, wil in ttdpatch wel :( )

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Pfff..ksnap er echt niets van, ik kan hem serieus niet vinden, geef nog eens een hint aub...overal waar ik #openttd intik geeft niets geen resultaat...help me aub even, zou graag willen joinen nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

jij kent dus duidelijk geen irc.
1. download een IRC client (bijvoorbeeld mIRC), of gebruik de webbased java client (http:??irc.tweakers.net)
2. connect naar irc.tweakers.net met je client
3. join #openttd
4. stel je vraag/lees het topic ;P

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119627

hmm, kwist niet dat het spel nog gespeeld werd. Vroeger heb ik ttd heeel veel gespeeld nog, maar de grapics zijn te slecht en daarom vind ik het spel veel wijzer. Spel is dus gemaakt door chris sawyer die dus ook rollercoaster tycoon, railrood tycoon, zoo tycoon en andere tycoons heeft uitgebracht. Jammer dat er geen vervolg op dit spel komt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-06 17:59
Anoniem: 119627 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:58:
hmm, kwist niet dat het spel nog gespeeld werd. Vroeger heb ik ttd heeel veel gespeeld nog, maar de grapics zijn te slecht en daarom vind ik het spel veel wijzer. Spel is dus gemaakt door chris sawyer die dus ook rollercoaster tycoon, railrood tycoon, zoo tycoon en andere tycoons heeft uitgebracht. Jammer dat er geen vervolg op dit spel komt ...
is er al lang. Locomotion genaamd :o

http://www.atari.com/us/games/locomotion/pc

[ Voor 5% gewijzigd door mrFoce op 10-07-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kende ik nog neit, morgen eens installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

MLM schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:52:
jij kent dus duidelijk geen irc.
1. download een IRC client (bijvoorbeeld mIRC), of gebruik de webbased java client (http:??irc.tweakers.net)
2. connect naar irc.tweakers.net met je client
3. join #openttd
4. stel je vraag/lees het topic ;P
Nee klopt idd, khad wel eens van mIRC gehoord, maar nooit wat mee gedaan. Maar is best wel handig heb ik inmiddels ondervonden, thanks MLM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik ben hem aan het instaleren op mijn Mac maar er staat in de redme:
To install OpenTTD, you should drag the game to any location you want and in that folder, you should create a folder called "data". It should contain:
sample.cat
trg1r.grf
trgcr.grf
trghr.grf
trgir.grf
trgtr.grf
Hoe kom ik aan die files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

van jouw originele, legale TT Deluxe CD
of
van google :x

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Even een kleine verzoek
ziet iemand de kans om even GoT 24/7 server 2 (test) te joinen
Ben benieuwd of deze nu sync errors geeft, ik kan het helaas niet zelf doen :( werk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Ben net zelf thuis en even een snelle test

Sync aswell dus het is niet de VMware die het veroorzaakt

test server gaat voorlopig weer offline, misschien zet ik hem later op als contest server

net even hulp gezocht op IRC van Openttd zelf
Helaas is er geen oplossing voor

[ Voor 18% gewijzigd door gasemans op 10-07-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haijo schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:02:
Waarschijnlijk niet.

Als je alles op Nederlands zet is het toch niet moeilijk om dat uit te vogelen?

- Iemand enig idee hoe ik met een voertuig ouder dan 2 jaar meer dan 20.000 euro kan verdienen?

- En hoe kan ik automatisch al mn bussen vervangen, ik wordt er gek van om die allemaal met de hand te vervangen :(.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 10-07-2006 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

in oTTD zit een automatisch vervangen optie, helemaal vlekkeloos werkt hij niet, maar je stelt in om een bepaald type te laten vervangen door een ander. De eerst volgende keer dat ze in een depot komen, worden ze vervangen.. Wel jammer dat je ze niet door hetzelfde type kan laten vervangen, maar logisch, zou je een oneindige loop krijgen...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djidee schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:43:
in oTTD zit een automatisch vervangen optie, helemaal vlekkeloos werkt hij niet, maar je stelt in om een bepaald type te laten vervangen door een ander. De eerst volgende keer dat ze in een depot komen, worden ze vervangen.. Wel jammer dat je ze niet door hetzelfde type kan laten vervangen, maar logisch, zou je een oneindige loop krijgen...
Van die optie heb ik ook veelvuldig gebruik gemaakt, maar heb nu veel bussen stuk of 60 denk rijden en er is geen nieuwe type meer maar heb geen zin om ze met de hand te vervangen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Anoniem: 16328 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:40:
[...]

Van die optie heb ik ook veelvuldig gebruik gemaakt, maar heb nu veel bussen stuk of 60 denk rijden en er is geen nieuwe type meer maar heb geen zin om ze met de hand te vervangen :(.
Waarom zou je vervangen door dezelfde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
In de patches staat bij vehicles een optie om automatisch oude voertuigen te vervangen. Als je voertuig met regelmaat naar een depot gaat werkt dat bij mijn weten gewoon.

Waarom je een oud voertuig vervangt? Als je breakdowns aan hebt staan moet je wel, anders staat het voertuig in kwestie elke 2 seconden stil... Tegen het einde van hun levensduur zijn ze vaak vreselijk onbetrouwbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omg, ik he zojuist chris sawyers locomotions geinstaleerd. Echt kut, voor een spel van 2004 te zijn ?? de grapics zijn gewoon slechter dan de versie van ttd uit 1993. En bouwen van treinsporen is echt omzeep geholpen, echt kut spel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Bouw stijl ala rollercoaster tycoon
Best irritant maar na een tijdje gaat dat nog best goed
alleen de hoogte verschillen zijn lastig te zien
Wat wel super is in locomotion is dat je stations boven op elkaar kan maken

maar ja
het is niet zoals TTD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:13

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Zat net ff op de GoT server, maar met die synchronisatiefouten is het niet fijn spelen. Jammer.

Update: Mmm, had er ook last van op de server van een vriend van mij, dus denkt dat het probleem zich aan mijn kant voordoet.

[ Voor 48% gewijzigd door StefSOFT op 11-07-2006 19:08 ]

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Nope is een server probleem
beter gezegt KNOWN PROBLEM

wordt nog wel na gekeken maar wat ik begrijp is dat ze er neit uit kunnen komen wat de oorzaak precies is
en hoe ze het moeten oplossen is dan ook de vraag

[ Voor 5% gewijzigd door gasemans op 11-07-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Het spel blijft leuk .. soms even laten liggen maar dan weer verder

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175154

Ah kijk, op GoT zijn er nog Transport Tycoon fans te vinden :)

Maar de server is offline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49450

De TS zei dat het spel ook te spelen is op een PDA? Waar kan ik de binaries daarvoor downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 14:37

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Anoniem: 49450 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:53:
De TS zei dat het spel ook te spelen is op een PDA? Waar kan ik de binaries daarvoor downloaden?
http://esoftinteractive.com/openttd.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Anoniem: 49450 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:53:
Ik wilde dat ook wel eens proberen en kwam hier uit:
http://www.esoftinteractive.com/openttd.html

edit:
Eerst F5-en voordat ik reply is ook wel een idee :+
Spuit 11 dus.

[ Voor 12% gewijzigd door rb338 op 14-07-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Anoniem: 175154 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:27:
Ah kijk, op GoT zijn er nog Transport Tycoon fans te vinden :)

Maar de server is offline?
Hmm server is blijkbaar even uit geweest
tegen 7 uur start hij weer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 19:09
Oke mooizo.

'k Ben weer begonnen met spelen sinds een half jaar pauze, heb het meteen weer te pakken!
Vanavond mooi weer een potje er tegenaan gooien.

Ik vind trouwens met de 'orginele' railways bouwen stukken leuker dan met mono/maglev, 'k vind het gewoon 'meer' ttdlx hebben, is het een trekje van mij of zijn er meerdere die er zo over denken?

Home Assistant | ☀️ 12kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

absoluut, gewoon tot oneindigheid door op rails... beetje testbaantjes met monorail als je je verveelt is wel leuk, maar verder, neuh, treintjes!!! Altijd proberen je systeem te verbeteren en dan vooral de doorstroming.. :+

"Mekker, blaat"

Pagina: 1 2 ... 53 Laatste