Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Weet je het zeker?CoolyBoy schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 18:43:
Inderdaad doorstroming, altijd maar proberen de treintjes op snelheid te houden en opstoppingen te vermijden.
Bij maglev is dat gewoon niet leuk meer, ze zijn binnen 1/2 sec op volle snelheid dus tacktisch bouwen hoeft totaal niet meer, altijd leuk om te zien dat jij met je 'railway' economie iemand die met maglev werkt inhaald naar verloop van tijd, terwijl jou treintjes op 250km/u blijven steken en die van hem met 400km/u het land over vliegen, tacktiek

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
[ Voor 22% gewijzigd door Mevius op 14-07-2006 19:13 ]
Zal even kijken hoe dat online-gedoe werkt, zal vast wel in de openings-post staan
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Uhm, ik ben gisteravond niet op een OpenTTD server geweest? Was ook niet thuis namelijk...CoolyBoy schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:12:
Laatste keer dat ik keek stond ik boven je, alleen er was een kleine 'knelling' bij m'n goods-depot dus waarschijnlijk liep alles in de soep (na 2300 uur gisteravond), Na de reset weer even kijken of het allemaal wat beter kan. Gaan er nu wat meer mensen meedoen want 2 spelers is wat weinig (alhoewel ook wel leuk)
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Hé, webfreaks, van de Trackmania?webfreakz.nl schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:23:
[...]
Uhm, ik ben gisteravond niet op een OpenTTD server geweest? Was ook niet thuis namelijk...
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

"Mekker, blaat"
Die andere graphics van de treinen enzo ziet er leuk uitdjidee schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:23:
eventjes een screenshotje
Wanneer komt de GOT server weer online??

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| GOT 24/7 Server Last update: Friday, July 14th 2006 23:24 GMT server type password Clients: 0 / 10 (0 / 8 companies; 0 / 10 spectators) Language: language [Any] Map: landscape Map name: "Random Map" Landscape: Temperate Map size: 1024 x 1024 Server version: 0.4.7 Server address: 85.12.17.234:3979 Start date: 2052-01-01 Current date: 2074-03-23 |
Zometeen maar ff kijken, heerlijk weekend
Begin je lekker te spelen op de GoT server, als eerste en denk je een goede start te maken, je legt wat spoortjes neer en wilt net beginnen, krijg je dit:

Fabriek die sluit... een nieuwe kopen á 1.7 miljoen gaat natuurlijk niet omdat ik net begonnen ben.
1337
Locomotion ziet er beter uit. Maar als je meer erover wilt schrijven: [rml][ PC] Locomotion (Transport Tycoon 2) deel 2[/rml] (en het is even wennen, maar daarna is het minstens even leuk als TT(d) ).Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 23:30:
Omg, ik he zojuist chris sawyers locomotions geinstaleerd. Echt kut, voor een spel van 2004 te zijn ?? de grapics zijn gewoon slechter dan de versie van ttd uit 1993. En bouwen van treinsporen is echt omzeep geholpen, echt kut spel ...

Verwijderd
Nu spelen op de server is gewoon niet leuk, elke 5/10 minuten sync error of de game hangt gewoon.
Desalniettemin heb ik toch een leuk bedrijfje lopen nu
http://wiki.openttd.org/index.php/FAQ_multiplayerbullitnl schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:42:
hoe kan je eigenlijk een internet game hosten? simpel weg via multi player een server maken werkt volgens mij niet. Moet ik bepaalde poorten forwarden?
* webfreakz.nl is bezig met een mini-mini-patch voor OpenTTD
Maar wat een gedoe om enkelt alleen het cheat-window the resizen

Verwijderd
Maar ik heb er wel al een heleboel van geleerd
Dus die ergenissen moet ik maar voor lief nemen...
Bedankt..maar ik krijg het nog steeds niet werkend, 3979 geforward. Als ik dan een game start vind ik die op een andere pc alleen maar onder netwerk games en niet onder internet games.
en dat je een game in jouw LAN ziet betekent niet dat je poort succesvol geforward is
-niks-
Had ik ook al een keer geprobeerd (advertising), maar dat werkte ook niet. de poort is inderdaad niet geforward. K*T routerMLM schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 22:12:
advertising aanzetten
en dat je een game in jouw LAN ziet betekent niet dat je poort succesvol geforward is
Heb je TCP & UDP gedaan?bullitnl schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 22:40:
[...]
Had ik ook al een keer geprobeerd (advertising), maar dat werkte ook niet. de poort is inderdaad niet geforward. K*T routerik heb de poort zo geforward als op portforward.com staat, en toch werkt het niet
ik wordtword er gek van
.
Dat weet ik dus niet...ik kan helemaal niet kiezen tussen TCP & UDP. Op portforward.com stond er niks over geschreven.
Werd helemaal gek van de sync errors
en er is blijkbaar geen oplossing voor
Ik denk dat we binnenkort weer een kleinere map proberen
puur om te zien of het dan goed gaat
Worth the shotgasemans schreef op zondag 16 juli 2006 @ 00:34:
ben zelf even gestopt om op de server te spelen
Werd helemaal gek van de sync errors
en er is blijkbaar geen oplossing voor
Ik denk dat we binnenkort weer een kleinere map proberen
puur om te zien of het dan goed gaat
Verwijderd
Gisteren was het af en toe om de 3 minuten een error..
Nog steeds geen error gehad, zo te zien heeft het gewerkt..
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 11:44 ]
Sync errors komen vaak pas laterVerwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:24:
Ben nu zo'n 20 minuten aan het spelen en nog geen syncerror, dus er zit al verbetering...
Gisteren was het af en toe om de 3 minuten een error..
edit:
Nog steeds geen error gehad, zo te zien heeft het gewerkt..
ongeveer pas nadat de server 12 uur aan staat
Verwijderd
Tot nu toe nog steeds geen syncerrors gehad!
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 14:46 ]
Morgen nog een keer joinen om te testen
als dat goed gaat dan veranderd de map bij de next reset naar 1024*512
Waarom is de begintijd eigenlijk zo ver? Het is toch leuker om met van die oude treintjes enzo te beginnen
[ Voor 78% gewijzigd door Tofu op 17-07-2006 17:01 ]
Verwijderd
Dan heb je alleen maglev nog niet toch?
Moet toch beetje uitdaging en realisme in het spel brengen hé..
Brakedowns moeten echt wel uitblijven, als je een goed netwerk wilt neerzetten kun je echt niet hebben dat ineens een treintje uit het niets stopt om ff 'roken'.
Voor de rest is de animo op de server wel lekker, ook gezellig en wordt leuk gespeeld door iedereen.
en gebruikt 145 MB
dus niet veel
Oh en mevius
Ik check net effe voor sync errors
en zag toevallig dat je mainline een beetje is vast gelopen
[ Voor 44% gewijzigd door gasemans op 18-07-2006 06:53 ]
Een beetje een late reactie, maarre.... dank voor de tip. 'k Heb 'm een paar keer uitgeprobeerd, en het werkt!TheHolyCow schreef op zondag 09 juli 2006 @ 00:09:
Ik las net op het openttd forum een manier om een bepaald spoor op een kruising voorang te geven op een ander. Ik kende het niet en vond het erg handig op plaatsen waar snelle treinen met minder snelle treinen op hetzelfde spoor 'mergen'. Schematisch ziet het er zo uit:
code:
1 2 --s----------------e\ -----------s-------E-\--s---
'S' is dan een gewoon signaal, 'E' een entrance-signaal en 'e' een exit-signaal. Wat er gebeurd is als er een trein op spoor 1 in het signaalblok komt dat het entrace-signaal op spoor 2 op rood springt waardoor die trein 'een hogere prioriteit krijgt'.
Dit en meer met plaatjes hier: http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/network.html
The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

0.4.8 rc1
http://www.xs4all.nl/~djidee/Nooooo.png
0.4.7
http://www.xs4all.nl/~djidee/scrttdx.png
"Mekker, blaat"
als 0.4.8 stable is, dan kan je altijd nog wisselen
-niks-
nee dus lol
server reset tegen 19:00 uur en dan staat meteen de map op 512*1024
als dit goed loopt dan zet ik een server online die normaal loopt vanaf 1950
[ Voor 75% gewijzigd door gasemans op 18-07-2006 18:04 ]

"Mekker, blaat"
zelfde machine alleen andere poort
en met de orginele naam GoT server 2
starttijd 1950
Breakdowns aan
Busjes/booten en treinen aan
Vliegtuigen staan uit
Veel plezier
server reset om de zelfde tijden als server 1
[ Voor 12% gewijzigd door gasemans op 18-07-2006 20:50 ]
gasemans schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:50:
2de server opgezet
starttijd 1950
Breakdowns aan
Vliegtuigen staan uit
Veel plezier
Snap nog steeds niet waar dat toefje lag vandaan kwamParody schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 23:22:
Server 1 zat vol, maar het was best gezellig met gasemans op server 2.Een klein toefje lag gehad (welgeteld 1 keer) van onbekende origine, maar het spel bleef verder gewoon lopen. Best wel aardig dus allemaal!
Server werd niet verder belast en het zelfde geld voor de lijn
maja als het nou bij die ene keer blijft dan ben ik blij
Nice one!gasemans schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:50:
2de server opgezet
starttijd 1950
Breakdowns aan
Vliegtuigen staan uit
Veel plezier
ShitzooiParody schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 00:22:
Helaas vanavond toch wel wat meer last. Langer dan 10 minuten spelen zonder onderbreking is gewoon onmogelijk...Je gaat bijna vermoeden dat het met uptime van OTTD te maken heeft...
Vreemd dat het voorkomt bij grotere mappen
Ok, wat te doen
Met de desync leven? of mappen terug zetten naar 512*512
gemiddeld trekt de server 0.1 MB per seconde
Terwijl er een 100 Mbits lijn aanhangt
af en toe een uitschieter omdat dan iemand iets van de webserver download
maar dat is ook amper het geval momenteel
het is een bug in de multiplayer dat bekend is
Helaas is er geen oplossing voor momenteel
Ik zal eens kijken of ik hem om de 12 uur of zo automatisch de map kan opslaan en dan de server kan laten herstarten en de map dan weer kan laten draaien
als dat werk dan kunnen we tenminste weer grotere mappen draaien
er is een screenshot gepost van die versieLocal Host schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:00:
ik zag dat jullie de laatste versie draaien, maar er is een rc versie uit. Misschien kun je die eens testen of het dan wel werkt. Gister nl ff op wat grote maps gespeeld met die rc versie en ik had iig nergens problemen mee.
Daar was zichtbaar dat rails dat op een schijn gedeelte loopt niet helemaal goed was
En ik denk dat ik wacht tot de final uit is voordat ik die ga hosten
ik moet leren lezen, tis opgelost
hmm krijg nu sync fouten, dat zal het net ook wel zijn geweest...
[ Voor 26% gewijzigd door FrostXL op 20-07-2006 17:28 ]
Wil eigenlijk dat om de 12 uur de map opgeslagen wordt, de server stopt met hosten en dan de map opnieuw laad en weer begint met hosten
zodat hij om de 12 uur gereset wordt
met als goede hoop dat sync errors verdwenen zijn
Maja, heb meer dingen nog te doen dus ik probeer dit te fixen wanneer ik tijd heb
Misschien toch even de moeite waard om te kijken of ze iets aan de sync hebben gedaan anders wachten op een final
Heb het aangepast op de servers
dus hopelijk geen sync errors
Oh en ik denk niet dat desync is opgelost in de nieuwe versie
aangezien ze er geen exacte oorzaak voor hadden momenteel
Verwijderd
Misschien dat de mensen die er wel last van hebben autosave aan hebben staan?
zo niet, dan vindt ik een paar scheve rails niet zo erg
-niks-
Was al bezig om te kijkenMLM schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 14:26:
mja, je zou kunnen kijken of die RC1 van 0.4.8 ook desyncs geeft op 1024x1024
zo niet, dan vindt ik een paar scheve rails niet zo erg
Maar zie er niks over staan waar dan ook
ik zal straks een test server online gooien om die verder even te testen
"Mekker, blaat"
Dit is een extra aparte patch?djidee schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 17:14:
miniIM kun je ook nog proberen (combinatie van diverse nightlies (bovenleiding enzo), gaat bij mij als een trein (help mij herrinneren dat ik linkje vanavond ff hier post...)
-niks-
daar kun je veel vinden over die patch enzo... werkt hier erg lekker
"Mekker, blaat"
Ok dat wordt hem dus nietDozzer schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 23:00:
Bij 0.4.7 blijven , dr zit ene grote bug in RC1 van 0.4.8 die het niet meer mogelijk maakt om van je staal goederen te maken etc.

en niet alleen van staal ook van houtDozzer schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 23:00:
Bij 0.4.7 blijven , dr zit ene grote bug in RC1 van 0.4.8 die het niet meer mogelijk maakt om van je staal goederen te maken etc.
[img=http://img56.imageshack.us/img56/3311/ttssnz4.th.jpg]
-niks-
Verwijderd
VanDale.nl
etc.
1 enzovoort [et cetera]
et ce·te·ra (bw.)
1 enzovoort
MLM, gefeliciteerd!
bedoelt zoiets:

Deze bouw ik meestal in wat vergrootte vorm, en met tunnels ipv bruggen. Tunnels zijn wat duurder, maar je kunt er wel seinen op plaatsen, wat weer goed is voor de doorstroming. Als je twee kruisende hoofdaders hebt kun je ervoor kiezen om dubbele tunnels te maken, zodat het gebrek aan seinen in tunnels gecompenseerd wordt.
edit:
Plaatje doet het nu.
Check ook de links in de starting-post eens, en natuurlijk de OpenTTD manual.
[ Voor 13% gewijzigd door Parody op 23-07-2006 22:52 ]
"Mekker, blaat"
Maar heb eigenlijk weinig last van opstoppingen
heb altijd last van opstoppingen bij aansluitingen van kleinere lijnen
"Mekker, blaat"
Ik zal eens kijken of ik er een screenshotje van kan maken vanavond, de savegame heb ik nog volgens mij.
Maar dat is geen volledig klaverblad he, je kan bijvoorbeeld op die 'highways' niet linksaf de kruisende 'highway' op.Parody schreef op zondag 23 juli 2006 @ 22:45:
Klaverbladen, in het bijzonder high-speed klaverbladen, nemen een flinke berg ruimte in, ja... Maar je
bedoelt zoiets:
[afbeelding]
Deze bouw ik meestal in wat vergrootte vorm, en met tunnels ipv bruggen. Tunnels zijn wat duurder, maar je kunt er wel seinen op plaatsen, wat weer goed is voor de doorstroming. Als je twee kruisende hoofdaders hebt kun je ervoor kiezen om dubbele tunnels te maken, zodat het gebrek aan seinen in tunnels gecompenseerd wordt.
edit:
Plaatje doet het nu.
Check ook de links in de starting-post eens, en natuurlijk de OpenTTD manual.
Dat doe ik ook meestal, maar ik heb nu 3 van die splitsingen vlak achter elkaar en dit roept gewoon om een mooi klaverbladdjidee schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:42:
ik probeer altijd iets in de vorm van T-splitsingen te krijgen, kun je iets makkelijker en compacter configureren... voor handig overzichtje van verschillende juntions : http://wiki.openttd.org/i...acks_and_trains#Junctions
Zo is de situatie nu bij mij:

Komen dus 4 (groen, rood, geel, paars) dubbele wegen bij elkaar die allemaal alle kanten op moeten kunnen gaan, even over na gaan denken dus
Verwijderd
Hoe kun je treinen sneller laten laden (we hebben namelijk treinen van 50 wagons).
Ik kan me herinneren dat dit in TTD sneller was. Dit is natuurlijk realistischer, maar we wilden het gewoon even proberen.
Huh? Hoe haal jij die min-profit @ 100%? Zeker omdat je geen treinen hebt die verlies draaien? Moet ik toch eens die 5 treinen hier uitschakelen die verlies draaien omdat ze te korten route moeten afleggen tussen boerderij<>fabriek.MLM schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 19:01:
jeej, eerste keer dat ik 1000 rep haal:
[img=http://img56.imageshack.us/img56/3311/ttssnz4.th.jpg]
http://tt-forums.net/viewtopic.php?t=24753FrostXL schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:28:
Is het iemand weleens gelukt om een volledig klaverblad te maken? Ik krijg het maar niet voor mekaar, of je zou het over een hele grote ruimte moeten uitstrekken, maar ik hou het liever zo compact mogelijk... Iemand tips?
Het kan idd, wel. Ik had even te vluchtig/slecht gekekenParody schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:33:
Volgens mij kun je op het door mij genoemde voorbeeld gewoon alle kanten op, hoor.Je moet alleen "rechts-af om links-af te gaan", m.a.w. als je links-af wilt, zul je de draai rechtsom moeten maken om op het goede spoor te komen (3x rechts = 1x links). De pathfinder van OTTD kan daar prima tegen, dus da's geen probleem.
Ey thanks voor die link, ziet er erg goed uit die kruispunten
[ Voor 54% gewijzigd door NightForce op 28-07-2006 08:28 ]
Verwijderd
NightForce schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:27:
is het mogelijk bij multiplayer in te stellen max 10 vliegtuigen max 50 lukt wel ja maar dat is al veel te veel voor multi.
Verwijderd
Bij de servers van gasemans stonden vliegtuigen sowieso al uit...NightForce schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:27:
Sorry, misschien wat onduidelijk, ik bedoel bij multiplayer dat je per speler maar maximaal 10 vliegtuigen mag bouwen. Nu kan je instellen Max 50/100/150 etc etc, maar 50 vliegtuigen is gewoon al te veel vind ik. Of het gebruik van vliegtuigen helemaal kan uitschakelen in multiplayer?
Alleen ik wil zelf een game maken waarbij ik dat kan instellen.
Zoek de file openttd.cfgNightForce schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 15:14:
Ja, dat zou ook fijn zijn om in te kunnen stellen.
Alleen ik wil zelf een game maken waarbij ik dat kan instellen.
open deze met wordpad
en zoek de volgende regels op
max_trains = 500
max_roadveh = 0
max_aircraft = 0
max_ships = 0
en pas ze aan naar wat je wil