Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik heb allerlei tutorials op YT gevolgd en heb net een trein netwerkje met signals (rechtsbovenin (gele rails) proberen op te zetten op de server maar het is veel te rommelig steeds en ik kom er gewoon niet uit en het wil maar niet lukken :( echt frustrerend ik begrijp er blijkbaar gewoon helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30
@Anakin_
https://wiki.openttdcoop.org/Main_Page heeft veel wiki/howto informatie die vaak duidelijker uitgelegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:22
Anakin_ schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 01:01:
Ik heb allerlei tutorials op YT gevolgd en heb net een trein netwerkje met signals (rechtsbovenin (gele rails) proberen op te zetten op de server maar het is veel te rommelig steeds en ik kom er gewoon niet uit en het wil maar niet lukken :( echt frustrerend ik begrijp er blijkbaar gewoon helemaal niks van.
Als je een concrete vraag stelt met wellicht wat screenshots erbij kunnen we je wat beter helpen :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Anakin_ schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 01:01:
Vaak zijn het kleine foutjes waardoor het spul vast gaat lopen, zoals gezegd post even een screenshot dan kunnen wij meedenken en meehelpen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin_
Ik ben er inmiddels uit, en heb het (als het goed is) gefixed!

Ik heb even in de single player zitten oefenen en gezien waar het fout ging, een van de YT tutorials die ik had gezien legde het verkeerd uit en ik zag de entrance signals aan als blokkeer/1 weg signaals, Nu blijkt dat als je slechts 1 basis signaal plaatst (ipv2) dat hij dan automatisch de tegenliggers blokeert daarmee. Eigenlijk is het vrij makkelijk als je het onder de knie hebt.

Op mijn netwerkje (gele rails) rechtsbovenin rijden nu 2 treintjes, omdat er enkele factories waren verdwenen en ik geen tijd meer over had. De komende dagen heb ik ook helaas weinig tijd maar zal hier en daar proberen het netwerk uit te breiden en treintjes toe te voegen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik heb gisteren nog even zitten spelen, verdacht rustig. Server was al wel verder dan ik gedacht had.
Aantal dingen wat meer optimalisatie gegeven en 1 lijn erbij gebouwd. Nu vullen die lijnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H Jeroen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:55
Het is iedere keer inderdaad verrassend rustig, maar wel leuk om te zien dat het iedere keer toch weer gegroeid is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik ben afgelopen dagen weinig (tot niet) thuis geweest, misschien vanavond, maar geen garanties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:54
Ik heb ook helaas te weinig tijd om te spelen. Maar wel leuk dat er weer interesse is in de game. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:35
Jaaaaren terug dit spel gespeeld en nu maar weer eens geïnstalleerd.
Kreeg bij het installeren wat foutmeldingen m.b.t. geluiden en muziek, mis het onder het spelen niet echt.Ik heb echter ook geen AI die "tegen mij" speelt, het is dus een beetje in m'n remie treintjes laten rijden.

Hoe vind ik Coopgame?

Als ik bij "netwerkspel" zoek op de servernaam van hierboven dan vind ik niets. Doe ik iets verkeerd en/of op de verkeerde plek?

Lijkt me namelijk wel leuk om samen wat te knutselen (en af te kijken :P) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
@B-Real
Multiplayer/Netwerk

Let erop dat er linksboven in dat venster bij Advertised "Yes" staan, anders vind je de server niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ah, nee. Rechtsbovenin moest ik eerst een naam ingeven, vervolgens zoeken op "tweakers" en er verscheen ineens wel iets in de lijst :)

Er zitten al flink wat bouwwerken in zie ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin_
Ik heb me netwerkje net even uitgebreid en het aantal treinen van 2 naar 14 :)

maar toen keek ik even op de map en als ik zie wat de anderen hebben gebouwd :O wauw....

Toch ben ik heel tevreden dat mijn netwerkje iig al netjes loopt nu ^^

Nu ik basic junctions en signals onder de knie heb en meerdere treinen over hetzelfde spoor laat rijden wat zou een goede volgende stap/uitdaging kunnen zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door Anakin_ op 05-05-2019 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:01

WhySoSerious

Be the change.

Iemand die even on the fly company wachtwoord wil DM'en? Of is @Suicyder al online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H Jeroen
@WeHoDo Hij geeft hier aan dat de server offline is! Maintenance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
H Jeroen schreef op zondag 5 mei 2019 @ 17:50:
@WeHoDo Hij geeft hier aan dat de server offline is! Maintenance?
Is zo weer up!

Update: is weer up and running.
Blijkbaar reboot Windows toch na een aantal dagen zelf.

Enne, bedankt voor het melden!

[ Voor 24% gewijzigd door WeHoDo op 05-05-2019 18:41 ]

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H Jeroen
WeHoDo schreef op zondag 5 mei 2019 @ 18:36:
[...]

Is zo weer up!

Update: is weer up and running.
Blijkbaar reboot Windows toch na een aantal dagen zelf.

Enne, bedankt voor het melden!
Jij bedankt voor het hosten! Offline momenten horen erbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Gisteren alle treinen op de vervanging gezet, (vrijwel) alles is nu Lev4, alle tracks ook update gegeven naar PURR en/of Maglev. Dit zou wat chaos moeten voorkomen door alle verschillende snelheden die er waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Is dat nog een beetje makkelijk te doen, of moet je echt banen verwijderen en opnieuw opbouwen?
Dat is iets waar ik zelf ook wel eens tegenaan loop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Toevallig afgelopen weekend zitten uitzoeken v.w.b. automatisch vervangen van voertuigen.

Banen kun je eenvoudig omzetten met een tool (meest rechter icoon bij het aanleggen van een baan, zeg ik uit m'n hoofd). Je moet dan nog wel alle tracks selecteren, maar je zet ze daarmee eenvoudig om.

Voertuigen kun je ook eenvoudig automatisch laten vervangen, maar (volgens mij) alleen naar nieuwere types en dus niet naar een vers exemplaar van het bestaande type. Dat doe je in de lijst met alle treinen (of voertuigen), rechts onderin op "beheer" o.i.d. klikken, vervolgens op automatisch vervangen en daarbij kun je per voertuig aangeven door welk nieuw exemplaar deze moet worden vervangen.

N.b. Bovenstaand zeg ik uit m'n hoofd en op basis wat ik dit weekend heb gelezen, heb het nog maar beperkt zelf uitgeprobeerd. So correct me if im wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Top, dank voor de info! Klinkt wel bekend moet ik zeggen, alleen voor mij is het ook even geleden zeg maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:12
Onbekend schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:53:
Ik heb ook helaas te weinig tijd om te spelen. Maar wel leuk dat er weer interesse is in de game. :)
Dit :'(

Wellicht kan ik in het weekend een gaatje vinden, begint hier ook wel weer een beetje te kriebelen!

Home Assistant | ☀️ 12kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H Jeroen
Suicyder schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 07:44:
Gisteren alle treinen op de vervanging gezet, (vrijwel) alles is nu Lev4, alle tracks ook update gegeven naar PURR en/of Maglev. Dit zou wat chaos moeten voorkomen door alle verschillende snelheden die er waren.
Was weer even gezellig en leerzaam! Net nog even het drop off station voor de olie omgebouwd 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ondertussen is de game wel weer doodgebloed geloof ik. Zelf wat minder tijd te spelen.

Op zich wil ik nog wel een ronde, maar dan meer 1 netwerk, ipv heel veel losse. Wellicht kleine kaart, korte treintjes ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:08
De mensen van http://www.openttdcoop.org/ maken meestal eerst een netwerk plan. Dan kan je goed overzicht bewaren en wordt het meestal geen chaos.
Ik mis openttdcoop trouwens ook een de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Jaren geleden heb ik dit gespeeld en nu weer even opgepakt, maar het sein gedeelte ben ik even kwijt.

Kan iemand vertellen waarom de trein alleen maar het bovenste spoor pakken?
Er staat een ingangssein, daarop volgen 2 combi seinen en daarachter een exit seinen.

Afbeeldingslocatie: https://cdn1.imggmi.com/uploads/2019/10/20/e2d15f9783f9710546981110baf53996-full.png

[ Voor 26% gewijzigd door Simbob op 20-10-2019 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-05 09:04
Haal de combi seinen weg. Laat alleen het enkele ingangsein staan en de uitgang seinen na de perrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Ook dan gaat alles via het bovenste lijntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:54
Treinen moeten wel naar dat station toe?
En mogelijk dat bij een vertrekkende trein uit dat station alle sporen op rood staan?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:01

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
fietsbob schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:40:
Jaren geleden heb ik dit gespeeld en nu weer even opgepakt, maar het sein gedeelte ben ik even kwijt.

Kan iemand vertellen waarom de trein alleen maar het bovenste spoor pakken?
Er staat een ingangssein, daarop volgen 2 combi seinen en daarachter een exit seinen.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://wiki.openttd.org/images/6/69/Ro-ro1.png
Bouw het op een van deze twee manieren (pre-signals of path signals).

[ Voor 8% gewijzigd door Bart ® op 20-10-2019 11:33 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Dank je.
Ik ben al een stukje verder. Ik moest de treinen de opdracht geven om langs het station te gaan. Er stonden geen orders in zodat ze de korte weg bleven volgen. Nu is het al een stuk beter, maar niet optimaal bij een hoog aantal treintjes.

Kunnen one way pbs signals de normale blocksignals vervangen?
Want hierboven staan geen entry of exit signals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik startte laatst OTTD weer eens op, het viel me op dat de stootblokken die ik vanuit de mod "Industrial Station Renewal" geplaatst had, verdwenen zijn. Ook stukken land die ik met stationtiles (meestal grondstoffen) opvulde zien er ineens anders uit. Dit is sinds de update van OpenTTDLX een maand ofzo geleden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8R1lr49rgZzkHLhw02mi9UPl-1o=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AKpAr2q7vSIRJtMxC6qE9XZi.jpg?f=fotoalbum_medium
Ik weet vrij zeker dat ik hier een stootblok had staan.

BTW, hoe groot hebben jullie een stad ooit gekregen? Bij mij is de grootste nu 993.964 inwoners. Kijken of tie de miljoen gaat halen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxlFGl5MEWEIVcjiwJ9yyeusLfo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R3Rd36f3pSFicRFiWFvfSN0J.jpg?f=fotoalbum_medium

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

@Niekleair Staan er dan ook 100.000 man bij de bushalte te wachten ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Neuh, 'maar' circa 11.000 a 12.000 op het drukste station

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RiVS1eLzEr3k8Wbz-EdvL0nfWY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/QgoxrlciJTip0H0cHgsjYgm8.png?f=fotoalbum_medium

op het plaatje zie je alleen maar duitse treinen. Ik rijdt voornamelijk met NL treinen in dit scenario, aangevuld met DE, Oostentrijk, Zwitesers en Engels matrieel.

Te veel addons om op te noemen.

[ Voor 20% gewijzigd door Niekleair op 31-05-2020 07:03 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34
Wat blijft dit toch een gaaf en verslavend spel! Ik had dit spel vroeger toen deze net uit was heel veel gespeeld samen met wat vriendjes op onze oude 386er :)
Avonden, weken achter elkaar waren we dan bezig :)

Sinds kort deze weer ontdekt en een aantal crashcourses (letterlijk) gedaan wat signals betreft maar heb het weer aardig onder de knie.
Ik heb nu een enorm netwerk draaien op een 4096x4096 map (bij lange na nog niet alles verbonden overigens).

Hoe doen jullie dat met meerdere treinen op hetzelfde spoor?
Ik heb bijvoorbeeld 4 grote steden verbonden met 2 sporen en 4 baans stations, over het hele spoor verschillende crossovers met pathway signals zodat treinen langs elkaar kunnen. Zo heb ik 7 treinen over dit traject langs elkaar lopen.
Echt mooi om te zien hoe dat langs elkaar afgaat en maar heel even op elkaar hoeft te wachten.

Delen jullie wel eens kaarten onderling? Lijkt me wel gaaf om te zien wat anderen zoal bouwen. Multiplayer trekt me verder niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik heb vooral multiplayer gebouwd, leuk om alles aan elkaar te knopen. Wel als coöperatief in 1 bedrijf, dat vind ik het leukste.
Ik kan kijken of ik nog leuke savegames terug kan vinden voor je @Marsman83

Zit zelf ook te denken het weer een keer op te pakken, wie weet gewoon als een server weer, waar men kan joinen op aanvraag :+

[ Voor 23% gewijzigd door Suicyder op 19-06-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 10:08
Ik ben met steeds meer limitaties gaan werken, station max 10 lang, max 6 breed, maximale is electrische treinen (normale rails), zeker wanneer je geld genoeg hebt en bv monorail/maglev heb, is een 8 baansbreed lijntje trekken van top naar zuid te makkelijk gedaan, zoiets zag je ook vaak bij de server-versies, sky is the limit qua design en werkende complete gebieden volledig vlak gemaakt 'want geld genoeg'.

Vond die mod met cargo-destinations de leukste, waar je moet puzzelen om continue bepaalde bestemmingen beter bereikbaar te maken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-05 22:55
Excuses als dit niet de juiste topic is.

Maar ik probeer al een paar dagen een server op te zetten waar mijn maat mee kan joinen.

Maar hij ziet mijn server niet. Geen flauw idee wat te doen.
Port openen in een Ziggo box want ik hier en daar lees, werkt ook niet omdat de uitleg niet overeen komt met wat ik zie. Kan iemand helpen?

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het je wel gelukt om een poort te openen? Want dat moet je sowieso doen, wil je van buitenaf je server kunnen zien.
Wat heb je wel al ingesteld in je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Dit heb ik zelf gedaan, geen idee of het goed was. 20(ish) jaar geleden was dit allemaal easy kan ik me nog herinneren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QVhpdHMuaMEoTzPyUuc5mvXdjA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qrbwD2JrbkJpXxWxyVIx4632.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UbHqf4fa2JDY40J6AIdOgTARGew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xqAbcfH384wEJvSq7R7l14uV.png?f=fotoalbum_large

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
JinShepard schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:59:
Dit heb ik zelf gedaan, geen idee of het goed was. 20(ish) jaar geleden was dit allemaal easy kan ik me nog herinneren

[Afbeelding]

[Afbeelding]
je afzender of bestemming moet op het IP van de server staan volgens mij.. al is dit niet klassiek port forwarding ivm IPv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
mschol schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

je afzender of bestemming moet op het IP van de server staan volgens mij.. al is dit niet klassiek port forwarding ivm IPv6
Dit is de hele lijst, ik host het op mijn eigen pc. Die IPv6 vind ik erg verwarrend;
''2a02:a212:9402:dc00:6470:9a92:46ee:75e4
Your public IP address''

En volgens mij veranderd hij continue maar nog steeds de error.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dXmDBXqfNwTyE4mtSi_wkzVjAhs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZcdbdRdz3bFzb579yR0tKpUl.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dx2tdTTU2NnaSsXdT5253cDGKZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1ip0bomIctbF1o7DbQV5PgeD.png?f=fotoalbum_large

Zou stateless of stateful nog invloed hebben? Durf niet zomaar settings te veranderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQjYQJCDy9VQ0OLj-vQeSIcPH3E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1bkZUYYgYlQSvd72q0Wiukg7.png?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door JinShepard op 23-08-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Dit is zo'n spel wat eens in de zoveel tijd weer boven komt drijven bij mij waarna ik er weer een hoop uurtjes aan spendeer. De lol is er vaak na een weekje of wat ook wel weer vanaf omdat, als je eenmaal genoeg geld hebt, de uitdaging er vanaf is.

Ik pak het nu anders aan. Heb een paar mods gedownload voor betere graphics (ZBase) en meer industrie (FIRS) en heb de instellingen wat moeilijker gezet. Echter heb je na verloop van tijd toch altijd weer genoeg geld om maar te doen wat je wilt, dan moet de uitdaging (naar mijn mening) vooral in een ingewikkeld netwerk gaan zitten.

Grote stations bouwen en hele drukke hoofdsporen met daarin grote kruizingen/klaverbladen, zonder dat de boel, vastloopt zijn de uitdaging voor nu. Uiteindelijk loopt het altijd wel ergens vast, dus ik ben nog opzoek naar een oplossing waarbij ik misschien wel een dubbele hoofdlijn wil hebben maar dan worden de kruizingen/klaverbladen ook weer een stapje lastiger.

Verder wil ik nog eens een keer een echt grote stad hebben die dik over 100.000 inwoners gaat, maar daarbij ook nog een mooie dekking/realistische van trein/bus stations heeft.

Echter kan het ook zomaar zijn dat ik er volgende week weer klaar mee ben en het spel een jaar lang niet op start :P

Tot slot, klopt het dat er altijd maar maximaal twee treinen tegelijk geladen worden ondanks dat er genoeg vracht ligt? Waarbij trein twee pas begint met laden als trein één bijna 100% geladen is.

Ik heb bijv. twee grote stations met kool met bij beide stations een energiecentrale, treinen brengen dus telkens kool van A naar B en van B naar A en rijden dus nooit leeg. Ik heb kool genoeg, er staan genoeg treinen te wachten maar ze laden niet allemaal tegelijkertijd ondanks dat het qua aanbod wel kan. Er zouden bij wijze van wel 5 treinen tegelijk kunnen laden.
Mis ik ergens een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:30

Oxigeon

En zo is dat!

Probleem vind ik altijd dat ik niet weet welke sets ik moet aanzetten als ik een nieuwe pot start.

[ Voor 61% gewijzigd door Oxigeon op 24-08-2020 13:10 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:08
@B-Real Misschien helpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Hmm dat is het niet helemaal, maar het helpt wel met het verder zoeken. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
B-Real schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:19:
[...]
Tot slot, klopt het dat er altijd maar maximaal twee treinen tegelijk geladen worden ondanks dat er genoeg vracht ligt? Waarbij trein twee pas begint met laden als trein één bijna 100% geladen is.

Ik heb bijv. twee grote stations met kool met bij beide stations een energiecentrale, treinen brengen dus telkens kool van A naar B en van B naar A en rijden dus nooit leeg. Ik heb kool genoeg, er staan genoeg treinen te wachten maar ze laden niet allemaal tegelijkertijd ondanks dat het qua aanbod wel kan. Er zouden bij wijze van wel 5 treinen tegelijk kunnen laden.
Heb je 'cargo distribution' aanstaan? Heb je de treinen een 'unload order' gegeven of een 'transfer order'?** Zou je een save game kunnen delen? Weet je zeker dat de energiecentrale in het bereik van het station ligt?

**Ik heb het spel nooit in 't Nederlands gespeeld dus de vertalingen zou ik niet exact kunnen noemen

• Suicyder
JinShepard schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:06:
[...]

Dit is de hele lijst, ik host het op mijn eigen pc. Die IPv6 vind ik erg verwarrend;
''2a02:a212:9402:dc00:6470:9a92:46ee:75e4
Your public IP address''

En volgens mij veranderd hij continue maar nog steeds de error.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zou stateless of stateful nog invloed hebben? Durf niet zomaar settings te veranderen.

[Afbeelding]
Ik zit even te kijken, ben niet heel bekend met het modem (Ziggo denk ik?). Forward je de poorten wel echt naar de PC waar je de game op host? En staat de firewall op de PC goed voor de game (en de poorten dus).?

Ik heb eigenlijk nooit echt veel issues gehad met hosten, het is al wel weer een paar jaar geleden dat ik een game gehost heb. Misschien ergens weer een keer doen :+

Random of co-op, geen idee meer wat te hosten momenteel. Heb OpenTTD lang niet aan geraakt, maar zal zo weer in de maffe bouwwerken zitten denk ik.
B-Real schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:19:

Ik vermoed zoals aangegeven een ding in de orders of cargo distribution, savegame zou kunnen helpen (of screenshots).

[ Voor 20% gewijzigd door Suicyder op 02-09-2021 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 16:22
Denk dat ze een jaar later het probleem wel hebben gefixt :)

• Suicyder
Ugh, ik pak nog een bak koffie :D |:(

• B-Real
Nou nee :P
Antwoord van @Arie- heb ik even gemist, wordt gewaardeerd evenals dat @Suicyder mij quote :)

Dit is typisch zo’n spel wat ik twee jaar niet speel en dan ineens weer een week of wat heel veel.
Mijn probleem heb ik nog niet opgelost, ik ga tzt nog eens kijken naar de cargo distribution.

Heb nog zat te leren met het spel. Vind het tof om grote steden met gigantische goederenaanvoer te maken, maar vroeg of laat stokt het ergens en dan ben ik er weer even klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
@B-Real
Vragen mag altijd, ik heb het topic even op mijn 'tracker' gezet ook (dan zie ik een post ook zonder @ mention of quote)
Heb toch wel flink wat gebouwd, gehost en gedaan in deze game. Ook enorme projecten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Ik had het inderdaad gefixed en plezierig weer effe getycooned.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:30

Oxigeon

En zo is dat!

Aangezien ik nu vakantie heb en weer wat tijd om te gamen wil ik graag een nieuwe map beginnen.

Welke sets of GFR's of hoe die dingen ook heten zetten jullie meestal aan als jullie een nieuwe pot starten?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
@Oxigeon
Heel eerlijk, ik zou niet weten wat ik momenteel zou pakken, geen beeld bij wat er nu allemaal beschikbaar is.

Wat ik vrij standaard gebruikte was:
GRF's voor stationsuiterlijk, oog wil ook wat af en toe
Logic Train, puur voor logic met bijzondere projecten
Veelal de standaard treinen, af en toe sets.
En regelmatig industrysets als FIRS of ECS om het wat ingewikkelder te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:12
Oxigeon schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:37:
Aangezien ik nu vakantie heb en weer wat tijd om te gamen wil ik graag een nieuwe map beginnen.

Welke sets of GFR's of hoe die dingen ook heten zetten jullie meestal aan als jullie een nieuwe pot starten?
Toevallig heb ik begin dit jaar nog een midweekje een lange game gespeeld met een goede vriend. Na aardig wat onderzoek zijn we op de volgende modcombinatie uitgekomen. Versienummers zullen inmiddels achterhaald zijn maar het geeft wel een beeld.

Wij houden van realisme en uitdaging. Dus onderstaande mods maken de game een stuk complexer (met uitgebreidere goederenstromen) en ook moeilijker op de lange termijn. Het is alles behalve vanzelfsprekend dat je de company de100 jaar haalt.
  • FIRS 3.0.12 of 4.0 RC1 (https://grf.farm/firs/index.html) - Industry Replacement Set, let op de interest multiplier! Wij hadden deze ergens tussen 2.5 en 4x staan
  • Iron Horse! 2.21.1 - Comprehensive train set with a gameplay focus
  • Maglev Track Set 2.5 - Track set that allows the user to separate their various maglev trains on different types of tracks for extra realism
  • Metro Track Set 2.1.2 - Adds third rail tracks
  • Improved Town Layouts 1.3.3 - Zorg dat steden realitischer groeien (qua in-/uitstroom van passagiers en betere layout
  • RIMS - Real International Maglev Set 1.6 - Contains the real maglev trains from around the world that are/have been commercially used
  • Dutch town names - self explanatory :)
Wij hebben ons met bovenstaande combinatie goed vermaakt en een game gespeeld die ~30 uur geduurd heeft, daarna ging ik failliet vanwege een te risicovolle beslissing. Is dus goed gebalanceerd, maar wel op het randje. >:) Moet je van houden :)

Home Assistant | ☀️ 12kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:10
Het TTD virus heeft me weer te pakken...

Nu ik weet hoe steden groeien faciliteer ik makkelijk mega steden. Ik bouw eerst 4 bus haltes en koop meteen de grond er omheen voor toekomstige stations en... vliegvelden. Nu vind ik dat de mensen een beetje zeuren wanneer ze geen 4 vliegvelden willen in hun stad. 1 of 2 vliegvelden lukt wel, daarna komt er geklaag over geluidsoverlast. Kan ik ergens in de config bestanden dit uitzetten? In de in-game settings staat wel iets over 'max 2/afhankelijk van overlast', meer heb ik niet kunnen vinden.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Ik heb gezocht, maar de links die ik in dit topic tegn kom werken niet meer, maar heeft iemand nog de grote map van Nederland??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:01

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Anoniem: 135360 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:26:
Ik heb gezocht, maar de links die ik in dit topic tegn kom werken niet meer, maar heeft iemand nog de grote map van Nederland??
Link uit de OP zou weer moeten werken: http://lingen.nu/ttd/nederland.scn

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Yes thnx!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:04
OpenTTD is beschikbaar op Steam! waarschijnlijk wel eens lang gekomen hier...

maar wie speelt de game nog? ik ben sinds gisteren weer begonnen.

blijft heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Laatst online: 19:43
Systeemeisen bij Steam:
Processor: Yes
Blijft leuk inderdaad. Ik mis nog altijd het gedeelte in OpenTTD van de non Deluxe met starttijd 1930 (Old houses, oudere treinen en "echte" Mars modus). Met wat NewGRF aanpassingen niet volledig zo te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ah jah, OpenTTD eens in de zoveel tijd (1x per jaar ofzo) slinger ik het spel weer aan en gaat er veel te veel tijd in zit.
Vroeg of laat loop ik dan ergens vast en/of is de lol er af en raak ik het een jaar lang niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:04
stel ik wil een single player sessie starten, welke tips raden jullie aan mbt bijv AI? hoeveel cpu tegenstanders?

deze game blijft in dit genre dik op nummer 1, welk transport tycoon game lijkt het meeste op deze?

[ Voor 31% gewijzigd door Kol Nedra op 23-01-2023 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Pfoeh ik heb eigenlijk nooit single player sessies gedaan, altijd multiplayer met als favoriet hier de multiplayer coöp sessie. Heb het spel ook al een paar jaar niet meer aangeraakt, spijtig eigenlijk.

Maar persoonlijk haalde ik geen lol uit het competitieve deel, maar uit oplossingen bedenken voor logistieke problemen (welke ik zelf veroorzaakte door alles naar 1 plek te willen vervoeren etc).
Andere uitdagingen waren ingewikkelde resource sets als FIRS en ECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:29

D4NG3R

kiwi

:)

Blijft toch een leuk spelletje, alleen ben ik een beetje in het standaard riedeltje gevallen dat ik direct vanaf dag 1 alles perfectionistisch / optimaal aanleg.

Verre van het 1e spel wat ik op die manier voor mezelf verneukt heb. :'(

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ja perfectionistisch/optimaal lukt, maar daarom stuur ik dus uiteindelijk bijvoorbeeld alle 'Iron Ore' van de kaart naar 1 plek, om dat vervolgens weer van daaruit als staal door te vervoeren.
Sure het levert enorme stations op (spread 64 bij voorkeur zonder stationwalking), maar zorgt voor enorme verkeerschaos potentieel. Dan is het leuk dat op te lossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:23
Kol Nedra schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:16:
stel ik wil een single player sessie starten, welke tips raden jullie aan mbt bijv AI? hoeveel cpu tegenstanders?

deze game blijft in dit genre dik op nummer 1, welk transport tycoon game lijkt het meeste op deze?
Lekker bouwen zonder AI, die is alleen maar vervelend. Veel custom assets van een bepaald thema (sneeuw, Japan, Nederland, US etc) gebruiken en realistische wegen en spoorwegen aanleggen is mijn favoriete singleplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Dit is spel is weer eens uit de spreekwoordelijke kast gekomen.

Heb voor de verandering de maintenance kosten eens aangezet, dit omdat je in no time zoveel geld hebt dat het echt 0,0 problemen meer geeft.

De maintenance costs vertragen dat effect inderdaad, maar al snel groeien deze kosten zo snel dat ik gewoon keihard verlies maak.

Enige oplossing is in rap tempo door blijven bouwen denk ik? Terwijl voor mij juist de charme van het spel is dingen te optimaliseren, stukken van een route opnieuw op te bouwen, zoveel mogelijk vracht over een lijn/door een station etc.
Kortom, ik heb niet zoveel zin om in een hoog tempo door te bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Maintenance costs heb ik in het verleden ook wel eens aan gehad, maar op een gegeven moment stijgen die kosten zoveel sneller dan de inflatie dat de los eraf is. Er zijn overigens newGRF's voor geweest in het verleden, maar die heb ik nooit geprobeerd.

Leukste voor mij in (Open)TTD was altijd zoveel mogelijk van product A naar een fabriekslocatie te brengen en het uitgaande product weg te brengen naar de volgende locatie, daardoor moest je enorm veel blijven aanpassen etc.
Of alles over enorm mainline constructies laten lopen met in en uitvoegingen etc.

Mijn grootste probleem met het spel was dat ik op den duur altijd naar enorm complexe oplossingen op zoek ging om mijzelf maar bezig te houden, anders werd het al heel snel 'te simpel'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Exact mijn gedachte inderdaad. Uiteindelijk is de inflatie niet meer in verhouding en niet meer bij te benen.

Mijn plezier zit er ook in om grote netwerken te maken. Bijv. groot centraal punt voor voedsel, daar bouw ik dan diverse tot voedselverwerkende fabrieken zodat ik van alles en nog wat kan aanvoeren.
Met dat voedsel voet ik dan weer zoveel mogelijk steden.
Hetzelfde voor goederen.

Ik speel wel met een uitbreiding waar veel meer soorten industrie in zitten, dat maakt het ook een stuk leuker. Steden met een recycling probeer ik dan zo groot mogelijk te laten groeien (productie is obv stadsomvang), om zo ook de recyclebare materialen weer op een centraal punt te verzamelen en vanaf daar weer verder naar een staalfabriek en uiteindelijk weer goederen.

Naja, dan ben je best wat uurtjes zoet om zaken uit te breiden en te finetunen. Vroeg of laat loopt het toch vast bij mij en/of is de lol er af en begin ik opnieuw of raak ik het spel zomaar een jaar niet meer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuPaToLL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-04 19:55
Gaaf om dit ook nog te zien op dit forum.

Zelf al heel wat jaren in de game zitten sinds jongs af aan, en jullie kunnen mij zo nu en dan nog steeds vinden onder de naam Teuntjuh.

Zeg dus gerust is hoi mocht je mij spotten ingame :)

Edit:
typfoutjes 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door SuPaToLL op 04-12-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Yes, OpenTTD is nogsteeds een hot topic. Zeker sinds OpenTTD ook officieel op o.a. Steam staat.

Ik speel ook al sinds mensenheugenis. Ooit begonnen met TTD en later OpenTTD.
Tegenwoordig wel minder, vooral met grote tussenpozen en dan ineens weer weken lang. Maar het blijft gaaf.
Had tot ergens vorig jaar zelfs nog een servertje draaien voor vrienden/bekenden, maar dat viel op t gegeven moment dood dus ik heb 'm weer opgeheven.
Had er o.a. WRBI en OpenGFX+ op draaien, geen hele complexe mods zoals FIRS. Kan je lekker bouwen.

Misschien binnenkort eens kijken dat ik er weer eentje opricht. Ff in de vakantie ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 05-12-2023 10:12 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1 ... 52 53 Laatste