Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorToetje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-07 10:41
Bart ® schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:27:
Ik kan die maps ook toevoegen aan de TS van dit topic, als je downloadlinkjes hebt :).
Goed plan, morgen stuur ik je de links denk dat ik ze dan wel verbeterd heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:57
Ik dacht dat de ontwikkeling van OpenTTD was stilgevallen, maar ik zie nu dat versie 1.7.0-RC1 te downloaden is. http://www.openttd.org/en/
Helaas heb ik te weinig tijd om dit binnenkort weer eens te spelen. :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

Onbekend schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:15:
Ik dacht dat de ontwikkeling van OpenTTD was stilgevallen, maar ik zie nu dat versie 1.7.0-RC1 te downloaden is. http://www.openttd.org/en/
Helaas heb ik te weinig tijd om dit binnenkort weer eens te spelen. :(
Mmm moet zeggen dat de dingen die erin staan, me ook niet echt kunnen boeien :)

Gister weer eens een potje geprobeerd met het "simple city builder" script.
Leek me leuk, maar ondanks dat alles zegt dat mijn stad groeit, krimpt het inwoners aantal alleen maar :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:24
Vraagje, hoe kan ik dit het efficiëntste oplossen? Deze rotonde wordt echt te druk....

In principe zijn het allemaal kolentreintjes en ze gaan naar de centrale waar de pijl staat. Volgens mij is deze opstelling zoals nu sowieso niet verstandig....

Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/6o4yt0u53/Inked_Yoshi_Transport_12th_Sep_1998_LI.jpg

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

YoshiBignose schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:27:
Vraagje, hoe kan ik dit het efficiëntste oplossen? Deze rotonde wordt echt te druk....

In principe zijn het allemaal kolentreintjes en ze gaan naar de centrale waar de pijl staat. Volgens mij is deze opstelling zoals nu sowieso niet verstandig....

[afbeelding]
geen rotondes gebruiken helpt al :) lange brug over die 2 sporen heen ?

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 25-08-2017 22:43 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:58
@YoshiBignose
Inderdaad, probeer in plaats van rotondes een soort van klaverblad te maken, zodat de treinen wel van en naar elk spoor kunnen (indien nodig) maar niet dat de lijnen elkaar kruisen.

Hier een oversized versie (clickable)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LslLAG8ayGrTaJEmwYSBPl0g/medium.png

[ Voor 36% gewijzigd door Suicyder op 25-08-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Die rotonde hoeft inderdaad niet, omdat ze allemaal maar richting de kolencentrale op willen.
In dat geval hoef je gewoon de aankomende sporen richting het eindstation te laten lopen en uiteindelijk samen te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 09:11

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
YoshiBignose schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:27:

[afbeelding]
Probeer, zoals in de screenshot van Suicyder te zien is, elke richting (zijn er zes in jouw voorbeeld) zijn eigen aftakking naar elke andere richting te geven. En probeer daarbij ook ervoor te zorgen dat je aan het split-before-merge principe vasthoudt. Oftewel, op een richting eerst alle uitvoegers maken, en verderop pas alle invoegers. Een echt klaverblad, zoals we die ook gewoon in het Nederlandse snelwegennet tegenkomen, is merge-before-split. Dan voegen er eerder auto's in, en daarna voegen er nog auto's uit. Dat geeft meer kruisend verkeer met meer vertragingen, en in OpenTTD geeft het ook nog eens kans op deadlocks. Het enige voordeel is dat het compacter is.

Waar het in feite op neerkomt, gebruik tunnels en bruggetjes om elke kruising van lijnen te voorkomen. Enkel in- en uitvoegers. Daardoor hoeven treinen nooit op stukken spoor te rijden die ook gebruikt worden door treinen die in hele andere richtingen rijden. Elke richting dus een dedicated stuk spoor.

En nog een tip: sla screenshots op als PNG, dan zijn de screenshots kleiner qua bestandsgrootte, en je hebt geen last van zichtbare compressie-artefacts ;).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Hmm ja dat had windows gedaan door die pijlen. Hier is de originele screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/drzt5cihj/Yoshi_Transport_12th_Sep_1998.png

Ik doe ook iets niet goed met de signals. Kijk maar, sommige treintjes willen niet de rotonde 3 kwart pakken, maar gaan 1 kwart om daarna te keren (rechts). Niet dat het nu nog uitmaakt, het moet sowieso veranderd worden, maar ik begrijp niet zo echt waarom ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Het is iets te ver uitgezoomed om de seinen goed te kunnen zien. Dat treintje rechtsonder de rotonde gaat inderdaad niet goed.
Kan je eens de savegame uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Grr tweakers verkleint het. Directe link: https://postimg.org/image/sqmtdimxf/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Je kunt ook ingezoomd een screenshot maken.

Maar ik denk dat ik de oorzaak al weet: Je gebruikt Pad-seinen. Vervang deze eens voor normale (eenrichtings)seinen, en zet op de rotonde ook een aantal normale seinen neer.

Edit:
En haal die extra kruising weg waar die trein rechtsonder over omkeert.

[ Voor 15% gewijzigd door Onbekend op 26-08-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Opgelost met de constructie zoals geadviseerd, alleen wat krapper en rommeliger maar volgens mij erg efficiënt.

Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/cnacdplef/Yoshi_Transport_30th_Sep_2001.png

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Dat is een prima oplossing ja :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Grappig dat ik dit spel speelde toen het net uit was, op floppy's en nu 20 jaar later voor het eerst dit soort constructies bouw. Daarvoor was het 1 station en 1 treintje en heel af en toe een kruispunt met stoplichten haha. Maar het blijft leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik moet zeggen, dit ziet er veelbelovend uit, als opvolger voor OpenTTD: Mashinky
YouTube: The next generation Railroad Tycoon or OpenTTD? Let's Play Mashi...

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Suicyder
Ik ben nog niet heel erg onder de indruk, even afwachten.

Ik denk dat ik maar weer een keer een OpenTTD server op ga zetten, zijn er nog mensen met interesse?

• Room42
  • Niet online
Wat me wel zorgen baart is dat het al 7 jaar in development is en nu pas early access-niveau behaald heeft, met nog een lange weg te gaan. Dat is wel jammer.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik ben ook totaal niet onder de indruk, zolang de tiles hetzelfde lijken (misschien wel zijn?) als bij OpenTTD denk ik niet dat dit spel muv de graphichs (en zelfs dat is persoonlijk) een vooruitgang is.

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-07 19:08

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Room42 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:37:
Wat me wel zorgen baart is dat het al 7 jaar in development is en nu pas early access-niveau behaald heeft, met nog een lange weg te gaan. Dat is wel jammer.
Vermoedelijk gewoon een hobby project.

Mensen spelen ook geen OpenTTD vanwege de graphics, maar gewoon omdat het zo goede gameplay heeft, zonder te veel toeters en bellen. Toen ik vaak voor mijn werk moest reizen had ik OpenTTD gewoon op USB stick bij om s'avonds te snel een uurtje te gamen op een (relatief) zwakke laptop.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 19:50

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik vind het er grafisch best leuk uitzien, maar ik weet niet of ik daarom nou zou overstappen. Anderen misschien wel, maar persoonlijk hecht ik minder waarde aan graphics.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• Room42
  • Niet online
Nee, ik ben destijds gestopt met OpenTTD vanwege de miljoenen kliks die nodig waren om een track te leggen ;) De UI is te ouderwets voor mij. Is daar de afgelopen twee jaar nog verbetering in gekomen? Je had wel zo'n copy+paste add-on maar dat was niet echt update-vriendelijk of zo.

Daarnaast zijn de graphics voor mij wel echt te out-dated. Maar dat is inderdaad ondergeschikt. Zo speel ik ook OMSI 2, en dat ziet er ook niet uit :P

• Suicyder
Je kunt jezelf aardig veel clicks besparen met slepen van dingen etc. Tuurlijk kruispunten blijven een issue. Maar seinen kan je ook gewoon draggen over een lijn heen, 1 goed neerzetten en (ik geloof ctrl+drag) draggen en hop hele lijn seinen.

Toch de game maar weer eens uit de kast halen, servertje op de Nuc :P

• Onbekend
Suicyder schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 09:56:
Ik ben nog niet heel erg onder de indruk, even afwachten.

Ik denk dat ik maar weer een keer een OpenTTD server op ga zetten, zijn er nog mensen met interesse?
Ik heb wel interesse. :) Het is al een tijdje geleden dat ik het heb gespeeld, maar voor de wintermaanden is het weer een prima tijdverdrijf. :) (Soms zelfs iets te veel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Server enigszins klaar gezet, nog wensen voor ik daadwerkelijk iets online zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik wil ook wel een keer meedoen. Ben nu vooral veel openRCT2 aan het spelen, dus openTTD is een leuke afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Mijn wensen:
- Realistische acceleratie.
- Geen schepen.
- Max. stationslengte 12x6.
- Max. treinlengte 12.
- Weinig steden, en veel fabrieken.
- Steden langzaam groeien, en city multiplier op 1:1.
- Map vlak tot heuvelachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07 15:35

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ah, er is dus TÓCH een TTD topic. :)
Even opgesnord en gebookmarked.

Ik speel erg weinig en eigenlijk vnl op de NL map van Purno. (Vind zo'n real-world scenario toch het leukste.)
Maar met mijn nieuwe PC en trippl-head setup wil ik toch binnenkort weer wat avondjes bouwen.

Co-op zie ik mezelf niet snel doen, domweg vanwege de commitment die het vraagt. Ik ben zo'n open einde bouwer die gewoon bouwt, en bouwt, en bouwt. Vaak met de spoorkaart van het land er bij om de lijnen ongeveer zo te leggen zoals ze in het echt ook liggen.

Fin, wie weet dat d'r met deze kick toch weer een beetje leven in het topic komt.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07 15:35

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Van plan dit weekend weer eens OpenTTD te spelen.
Weet iemand toevallig of er al een (liefst real-world) scenario is van 8192x8192?
Het grootste dat ik zie is 8192x4096. Groot, maar van mij mag het nog wel een maatje groter. :)

(EDIT: Die werkt helaas niet met de huidige versie. "Incorrect Map Size". Vrees dat OpenTTD nog niet is aangepast aan echt grote maps.)

[ Voor 23% gewijzigd door unezra op 16-12-2017 14:07 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-07 23:24
Misschien een domme vraag, waar kan ik een water toren kopen? Sommige steden in de woestijn hebben water nodig maar hebben geen water toren?

Van andere water torens of bronnen kan ik niks exporteren naar steden.

In de wiki kan ik niks vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
Vanuit het menu waar je fabrieken kan bouwen, kan je ook watertorens dus bouwen.
Vaak is dat prijzig, en kan je beter een iets langere afstand rijden naar een dorp dat wel een watertoren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-07 23:24
Onbekend schreef op zondag 11 maart 2018 @ 23:04:
Vanuit het menu waar je fabrieken kan bouwen, kan je ook watertorens dus bouwen.
Vaak is dat prijzig, en kan je beter een iets langere afstand rijden naar een dorp dat wel een watertoren heeft.
thnx ik zie m staan.
Hoe krijg ik water van een watertoren naar een stad zonder water toren?

Een vrachtwagenlaadhal accepteert geen water

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
Isane schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:09:
[...]

thnx ik zie m staan.
Hoe krijg ik water van een watertoren naar een stad zonder water toren?

Een vrachtwagenlaadhal accepteert geen water
Niet, de watertoren is hetgeen wat voor de acceptatie zorgt. Dus dan zal je of een paar jaar moeten wachten (uiteindelijk heeft iedere plaats in desert er wel een), er zelf een moeten financieren of naar een andere plaats moeten vervoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dan kan het dus niet volgens mij. Is wel jaren geleden trouwens.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar je kunt toch alleen water vanaf waterbronnen vervoeren? Watertorens accepteren alleen maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
Correct. Water wordt in de standaard desert map verder nergens voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
is er voor openttd een lijstje met aan te raden addons/mods/gui packs?

het is nog steeds een leuke toffe game al wordt ik soms wel een beetje 'pixelmoe' ; Ik hoef echt geen state of the art grafische foefjes, maar iets minder gepixeld vind ik niet erg :P

[ Voor 57% gewijzigd door mschol op 13-03-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
@mschol
Grafisch
Je kan de OpenGFX variaties uitproberen. Echt veel voegt het niet toe.
Anders het zBase project een keer uitproberen.

Industrie
FIRS en ECS. Meer variatie, meer eisen.

Qua treinenpakketten ga ik geen advies geven, dat is voorkeur namelijk. Ik speel vooral voor de uitdaging een groot zwaar netwerk te bouwen. Een ander voor financiële uitdagingen met costmods etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Misschien voor andere ook leuk om in de gaten te houden : http://voxeltycoon.xyz/
Dit zou een beetje een mix van OpenTTD en Factorio moeten worden.
en laten dat nu net 2 van mijn all time favorieten zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Suicyder schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:48:
@mschol
Grafisch
Je kan de OpenGFX variaties uitproberen. Echt veel voegt het niet toe.
Anders het zBase project een keer uitproberen.

Industrie
FIRS en ECS. Meer variatie, meer eisen.

Qua treinenpakketten ga ik geen advies geven, dat is voorkeur namelijk. Ik speel vooral voor de uitdaging een groot zwaar netwerk te bouwen. Een ander voor financiële uitdagingen met costmods etc.
thanks, ik ga eens een kijkje nemen straks :)
heuveltje schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:40:
Misschien voor andere ook leuk om in de gaten te houden : http://voxeltycoon.xyz/
Dit zou een beetje een mix van OpenTTD en Factorio moeten worden.
en laten dat nu net 2 van mijn all time favorieten zijn :P
en op de steam wishlist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik ga vanavond weer eens een keer starten met een multiplayer game. Rond uur of 8 zou die online moeten kunnen. Even moneymaker in turbo laten draaien eerst.

Ik twijfel nog over de industrie set, standaard of ECS zonder fabriekslimieten. Denk standaard en dan lekker alles volbouwen, dan kan iedereen normaal mee bouwen.

In dit geval een Coöperatieve game, dus iedereen in 1 company. Mooie netwerken opzetten. Mocht er veel animo zijn voor een competitieve game, hoor ik het graag.

Mensen die willen joinen kunnen via DM contact met mij opnemen, aldaar zal ik de uiteindelijk gamenaam // wachtwoorden verspreiden.
Teamspeak beschikbaar op ts.31gaming.nl << hier zal ik ook aanwezig zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Suicyder op 15-03-2018 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Oeh hier is een topic van, even reactie ter reservatie. :) @Suicyder vanavond verwacht ik niet dat het uitkomt om mee te doen, maar misschien een idee, game graag met "galgje buddies" ;) .

PM anders je Steam door, mits je dat wilt/hebt. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
@Slavy de game zal wel meer dan een week draaien hoor. Daarna beginnen meestal pc's te roken :P
Het dus niet zo dat iemand die vanavond niet kan helemaal niet mee zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

mschol schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:21:
is er voor openttd een lijstje met aan te raden addons/mods/gui packs?

het is nog steeds een leuke toffe game al wordt ik soms wel een beetje 'pixelmoe' ; Ik hoef echt geen state of the art grafische foefjes, maar iets minder gepixeld vind ik niet erg :P
Ik vind het zelf heel leuk om met de nederlandse treinen te spelen. Voegt wel een stukje herkenbaarheid toe wat het leuk maakt.
Verder heb ik de generic road vehicles aanstaan, omdat ik soms nog wel eens wil beginnen in 1800, en dan zijn paard en wagen wel handig om te hebben. Samen met de hele oude treintjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ok nieuwe ronde van OpenTTD Coop. Ik ben as we speak de laatste moneymaking aan het runnen en dan ga ik de boel online zetten. De boel is online!

Belangrijk om te weten is dat het niet uit maakt hoeveel ervaring je hebt, we zijn op de server voor gezelligheid en van elkaar te leren.
Laat je dus ook niet afschrikken door sommige bouwwerken etc.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
[b]Afspraken/Regels[/b]
Landscaping -> Minimaal (dus niet hele gebieden omhoog/omlaag trekken omdat het niet bevalt)
De Logic train is puur voor logic doeleinden (gebruikt bij speciale trajecten/stations). Bij ander gebruik zal ik deze laten weghalen (of zonder pardon weghalen).

[b]Settings[/b]
Servernaam:                             SuiServer | Gathering of Tweakers Coop #1
Map grootte:                            1048x2048
Max voertuigen:                         500
Max boten:                              500
Max vliegtuigen:                        500
Max. treinen:                           5000
Max. Train length                       12
Landschap:                              Temperate
NewGRF                                  FIRS
                                        PURR Rainbow Rails
                                        Original vehicles cargo set
                                        Fast Bridge
                                        Very Large Ships
                                        Logic engine 0.9
                                        Hover Bus
OpenTTD versie:                         1.7.2
Maximale stationsbreedte:               64
Citygrid:                               3x3[/quote]

Om dit allemaal een beetje in goede banen te leiden hebben we ook een Teamspeakserver: ts.31gaming.nl
Teamspeak is niet verplicht, wel gezellig!

Downloadlocatie: http://www.openttd.org/en/download-stable
Kies zelf de juiste versie bij jouw besturingssysteem.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoleM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-01 17:56
Het was even wennen om de juiste goederenstromingen te vinden, maar het loopt wel lekker door nu.
Nu alleen nog een ietwat prettiger indeling van stoplichten te achterhalen. Ik zie er nog steeds ongewenst gedrag in terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik moet nog wat actiever worden, bezig geweest met belangrijkere zaken :P
Sowieso server verhuisd van machine voor betere performance.

Hoop vanavond wat forests erbij aan te kunnen sluiten en mijn farm supplies te herinrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Oh right, h/w fix gedaan en updates gedraaid, vergeten de boel direct weer aan te slingeren vanmorgen.
Rond 17 uur is de boel weer up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:08
Aantal jaar geleden ook meegedaan en het lijkt me leuk om weer eens mee te spelen, mits er nog voldoende ruimte is om spoorlijnen aan te leggen.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Er draaien 2 games momenteel. #1 heeft FIRS en de steden zijn mij wat te ver uitgegroeid. #2 heeft standaard industrie en nog wel ruimte. Er ligt ook al wel genoeg, maar meer is beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Je bent inderdaad al flink bezig geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Server vandaag overdag niet online. Boel uitgezet omdat 1 fan issues gaf. Deze moet ik even vervangen of uitschakelen (afhankelijk welke het is).

Eind v/d middag weer up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoleM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-01 17:56
Suicyder schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:10:
Er draaien 2 games momenteel. #1 heeft FIRS en de steden zijn mij wat te ver uitgegroeid. #2 heeft standaard industrie en nog wel ruimte. Er ligt ook al wel genoeg, maar meer is beter :P
Zit er nou ook een ander wachtwoord op? Ik kon gisteren niet inloggen op het bedrijf. Wel leuk dat ik nu ook de nederlandse treinenset heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Welke van de 2 games heb je geprobeerd te joinen? #1 heeft nog altijd hetzelfde wachtwoord. Server #2 is anders inderdaad maar die had ik nog niet op aanvraag staan? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:25
Even een n00b vraag het is even geleden dit spel :D
Ik wil eens kijken hoe het zit om een game te joinen, maar doe je dat via het menu ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
Game starten -> Multiplayer -> Bovenin advertised op yes zetten -> find servers linksonderin -> dan in de zoekbalk "tweakers" zoeken en kan je spectaten met wachtwoord "got"

Mochten de servers niet opduiken staan ze op : https://www.openttd.org/en/servers en kan je ingame bij multiplayer "add server" doen en handmatig toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrscruff
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
http://prntscr.com/j8elk0

Toch maar weer even vermaakt met TTD

map 256x256 zoveel mogelijk steden,

alles connecten en zoveel mogelijk treinen laten rijden op subsidies.

mocht iemand meer willen zien, laat maar weten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Mrscruff schreef op zondag 22 april 2018 @ 01:14:
http://prntscr.com/j8elk0

Toch maar weer even vermaakt met TTD

map 256x256 zoveel mogelijk steden,

alles connecten en zoveel mogelijk treinen laten rijden op subsidies.

mocht iemand meer willen zien, laat maar weten !
Even? Hoe lang heeft dit geduurd? :P

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 11:26

MeltedForest

Lenny-t

Wat een werkje zeg _/-\o_
Slavy schreef op zondag 22 april 2018 @ 08:13:
[...]

Even? Hoe lang heeft dit geduurd? :P
Zo lang dat ie is vergeten om Windows op tijd te activeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
MeltedForest schreef op zondag 22 april 2018 @ 12:01:
Wat een werkje zeg _/-\o_
[...]

Zo lang dat ie is vergeten om Windows op tijd te activeren...
_O-

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrscruff
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
jaa die windows, en luiheid geen goede combo. echt nog geen minuut werk haha

Het heeft me een kleine 10 uur gekost !

ik ben wel begonnen op een scenario. 1950 gestart met 200k cash

http://prntscr.com/j8jr2l Spoormapje

Er staan 1763 seinen op :+

[ Voor 15% gewijzigd door Mrscruff op 22-04-2018 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:29
Kan ik een dedicated server starten en dan de datum vast zetten? Bijvoorbeeld op 1990 oid? Via google tot heden alleen de never expire optie gevonden. Doel is in ieder geval de opties te beperken.

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 08-07-2018 19:37 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:34:
Kan ik een dedicated server starten en dan de datum vast zetten? Bijvoorbeeld op 1990 oid? Via google tot heden alleen de never expire optie gevonden. Doel is in ieder geval de opties te beperken.
is het niet gewoon mogelijk om alleen bepaalde opties toe te staan, tijd gaat dan wel door, maar nieuwere transportmiddelen komen dan niet beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Datum vastzetten is niet mogelijk, zal ook allicht met de code te maken hebben.

Wel kun je bij veel train sets opties beperken. Bijvoorbeeld de OpenGFX Trains, welke standaard treinen heeft kan je monorail/maglev uitzetten. Of gewoon iets als North American Renewal Set / Dutch Trains Set spelen, die hebben standaard ook geen maglev.

Japanese Set is ook leuk, je hebt standaard treinen en spoor voor goederen en een extra spoortype voor passagiers, zoals ze in Japan ook hebben speciaal voor de Shinkansen hebben.

edit:
Let wel op dat je inflatie beperkt en geen infrastructure costs aan zet dan, want je gaat op den duur achterlopen qua transportsnelheid vs infra kosten.

[ Voor 12% gewijzigd door Suicyder op 09-07-2018 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:29
Suicyder schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:16:
Datum vastzetten is niet mogelijk, zal ook allicht met de code te maken hebben.

Wel kun je bij veel train sets opties beperken. Bijvoorbeeld de OpenGFX Trains, welke standaard treinen heeft kan je monorail/maglev uitzetten. Of gewoon iets als North American Renewal Set / Dutch Trains Set spelen, die hebben standaard ook geen maglev.

Japanese Set is ook leuk, je hebt standaard treinen en spoor voor goederen en een extra spoortype voor passagiers, zoals ze in Japan ook hebben speciaal voor de Shinkansen hebben.

edit:
Let wel op dat je inflatie beperkt en geen infrastructure costs aan zet dan, want je gaat op den duur achterlopen qua transportsnelheid vs infra kosten.
Bij die OpenGFX kan ik het inderdaad instellen. Echter speel ik altijd met de zbase graphics en als ik die opengfx trains inschakel dan komen er 8bit treinen in mijn 32bit spelwereld.

Zou het heel lastig zijn om daar een soort patch voor te schrijven?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
sdk1985 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:25:
[...]

Bij die OpenGFX kan ik het inderdaad instellen. Echter speel ik altijd met de zbase graphics en als ik die opengfx trains inschakel dan komen er 8bit treinen in mijn 32bit spelwereld.

Zou het heel lastig zijn om daar een soort patch voor te schrijven?
Geen idee, het is in basis relatief simpele code. Ik ben alleen niet zo bekend met de mogelijkheden in hoever je ze door kan drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
@sdk1985
Is het nog gelukt met het vinden van een oplossing? En had je anders al op de TT-forums gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:10
Van de week kwam ik ineens op Transport Tycoon.
Man wat heb ik daar goede herinneringen aan.
Ik vond hem ook op mobiel, leuk en grappig, maar wilde hem wel op pc weer spelen.
Gister dus TTD gedownload.
Kwam er nog niet echt uit hoe en wat.
Maar wat me nu wel opvalt, is dat ik (denk ik) een scenario ofzo heb gedownload en als ik nu een nieuw spel start krijg ik alleen maar zuurstok bomen en snoephuizen ofzo.
Iemand een idee bij welk onderdeel ik dat kan hebben gedownload?
heb het spel al opnieuw geinstalleerd maar krijg het nog steeds hihi.

Vind het wel weer even superleuk hoor!! Man wat een nostalgie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:07
Klik op het linker vierkantje voor de 'standaard' wereld, waarschijnlijk staat het nu op de rechter:
Afbeeldingslocatie: https://wiki.openttd.org/images/e/e3/Intro_screen.png

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakin_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05-2023
Ja ik ben dit spel ook weer aan het oppakken, kreeg er ineens weer zin in!

Ik ga volgende run wat meer proberen om uitdagendere railroad netwerken op te zetten ipv simpele A naar B routes. op YT (git gud) zag ik een mooie met een centraal gelegen netwerk waar al zijn treinen overheen reden.
Ook ga ik meer aandacht besteden aan map design/eyecandy en steden een beetje mooi proberen aan te kleden met leuke riviertjes, minder rommelige heuveltjes,mooie bruggetjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Anakin_ schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:39:
Ja ik ben dit spel ook weer aan het oppakken, kreeg er ineens weer zin in!

Ik ga volgende run wat meer proberen om uitdagendere railroad netwerken op te zetten ipv simpele A naar B routes. op YT (git gud) zag ik een mooie met een centraal gelegen netwerk waar al zijn treinen overheen reden.
Ook ga ik meer aandacht besteden aan map design/eyecandy en steden een beetje mooi proberen aan te kleden met leuke riviertjes, minder rommelige heuveltjes,mooie bruggetjes etc.
maak je dan een hele map zelf??
heb al wel door dat ik nog een hoop moet leren/bijleren hahaha.

Wil dit spel eigenlijk ook voor mn zoon gaan doen. Die vind dit ook leuk.
Je kan toch ook samen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ohjee, nu gaat het kriebelen, moet ik weer een multiplayer server op gaan zetten? Normaal / Coop? (ik ben zelf meer van coop met tweakers in 1 corp samen een groot netwerk bouwen)

Dit spel is zo geweldig nog altijd.

@beebie121
Ik maak zelden/nooit de map zelf, omdat ik het mezelf 'te' makkelijk ga maken vaak.

@Anakin_
Ik zou dus een multiplayer coop server op kunnen zetten weer als in het verleden, dan kan je van elkaar leren. Ik zal zelf vooral ernaast een netwerk opbouwen om anderen ruimte te geven dingen te ontwikkelen.
Ben ook bereid dingen te helpen, vragen te beantwoorden :)

[ Voor 62% gewijzigd door Suicyder op 25-04-2019 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:11
In het verleden helemaal kapot gespeeld.
Als ik mensen zo zie, gaat het toch weer kriebelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:06
Zijn er tegenwoordig ook serieuze AI's aanwezig? Vind het bouwen van efficiente routes wel leuk, maar ook het stuk 'overleven' qua financiën etc.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Leuk! Waar kan ik me inschrijven, hehe :)
Indien nodig, heb ik ook een server beschikbaar.

[ Voor 37% gewijzigd door WeHoDo op 25-04-2019 11:29 ]

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
@WeHoDo
Beide is prima wat mij betreft, ik zou mijn werkstation in gaan zetten als server (de NUC krijgt na verloop van tijd moeite met het aantal treinen etc). Heb een 500/500 verbinding beschikbaar.

Een dedicated machine zou natuurlijk fijn zijn. Opzetten kan ik zonodig bij helpen, invulling qua toevoegingen (ja of nee) komt dan vanavond, eerst nog andere taken vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin_
@beebie121 Nee ik maak de map niet zelf, dan ga ik het mezelf te gemakkelijk maken zoals Suicyder ook al zei. En ik vind het ook niet eerlijk, want in de scenario kan je kosteloos alles aanpassen.
Dus ik genereer liever een map en probeer deze dan een beetje leuk aan te kleden ingame.

@Suicyder Het is mij niet helemaal duidelijk hoe lang je een game kan laten lopen, maar volgens mij maar tot het jaar 4000 ingame ? De komende tijd heb ik het best druk maar het lijkt me wel leuk om hier aan mee te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
@Anakin_
Geen idee best lang in ieder geval, ik stel de servers altijd zodanig in dat ze op pauze gaan zodra er niemand meer in de server zit (m.u.v. spectators). Dus als iedereen netjes de corp of server verlaat bij afwezigheid kan je heel lang spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Als ik alles een beetje onder de knie heb zou ik graag willen meespelen! Lijkt me superleuk!

heb nogal wat los gemaakt geloof ik door dit topic weer ter "heropenen".
Mooi om te zien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:07
Juist als je het nog niet onder de knie hebt is een coop server leuk om aan mee te doen, genoeg mensen die je willen helpen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin_
Suicyder schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:02:
@Anakin_
Geen idee best lang in ieder geval, ik stel de servers altijd zodanig in dat ze op pauze gaan zodra er niemand meer in de server zit (m.u.v. spectators). Dus als iedereen netjes de corp of server verlaat bij afwezigheid kan je heel lang spelen.
Oh echt ? Maar dan moet je dus elke keer uit het bedrijf wilt hij op pauze gaan ?
Maarja dat hij op pauze gaat zolang niemand op de server is is wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Suicyder schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:49:
@WeHoDo
Beide is prima wat mij betreft, ik zou mijn werkstation in gaan zetten als server (de NUC krijgt na verloop van tijd moeite met het aantal treinen etc). Heb een 500/500 verbinding beschikbaar.

Een dedicated machine zou natuurlijk fijn zijn. Opzetten kan ik zonodig bij helpen, invulling qua toevoegingen (ja of nee) komt dan vanavond, eerst nog andere taken vandaag.
Zal eens kijken of ik de server vanmiddag gereed kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Hoe kan ik garages bouwen? Die is bij mij greyed out zeg maar.
kan het niet vinden. zit nu al een half uur te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin_
@beebie121 heb je een screenshot ?
Garages bij wat ?
-Bij treinen kan je gewoon voor depot kiezen en zorgen dat ze aan je rails vast zitten/verbinden.
-Bij Auto's kan je gewoon voor depot/garage kiezen en ook zorgen dat ze aan je wegen vast zitten met de opening naar de kant van de weg uiteraard.
-Bij Vliegvelden zit er automatisch al een depot/garage, helemaal op het linker punt kan je er appart op klikken.
-Bij scheepsvaart moet je hem op een willekeurige plek op het water plaatsen.
heb je wel genoeg ingame geld ?

Is het jullie trouwens nog/al gelukt om een server op te zetten ? dan kom ik vanavond even een kijkje nemen en uurtje mee spelen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anakin_ op 25-04-2019 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Anakin_ schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:25:
@beebie121 heb je een screenshot ?
Garages bij wat ?
-Bij treinen kan je gewoon voor depot kiezen en zorgen dat ze aan je rails vast zitten/verbinden.
-Bij Auto's kan je gewoon voor depot/garage kiezen en ook zorgen dat ze aan je wegen vast zitten met de opening naar de kant van de weg uiteraard.
-Bij Vliegvelden zit er automatisch al een depot/garage, helemaal op het linker punt kan je er appart op klikken.
-Bij scheepsvaart moet je hem op een willekeurige plek op het water plaatsen.
heb je wel genoeg ingame geld ?

Is het jullie trouwens nog/al gelukt om een server op te zetten ? dan kom ik vanavond even een kijkje nemen en uurtje mee spelen :)
noudie garages zijn dus "greyed out" ik kan die niet selecteren. Dat is het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
beebie121 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:27:
[...]

noudie garages zijn dus "greyed out" ik kan die niet selecteren. Dat is het probleem
Bij sporen? Heb je per ongeluk monorail of maglev geselecteerd en deze nog niet vrij gespeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Mogelijk zijn er nog geen voertuigen beschikbaar, omdat je bijvoorbeeld in 1900 zit of zo.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Lijkt me leuk om een potje mee te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik heb geen idee of het @WeHoDo gelukt is? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beebie121
ik start in 1925. is dat het dan misschien?

jaaa dat is het hahaha. Tjonge jonge wat een noob ben ik ook haha. naar 1930 gegaan en het werkt :D

[ Voor 54% gewijzigd door beebie121 op 25-04-2019 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Suicyder schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:04:
Ik heb geen idee of het @WeHoDo gelukt is? :+
Gaat lukken :)
Ben onderweg naar huis om het dan na het eten af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Server is up (tijdelijk even test game, om te kijken of het joinen etc lukt), als je wilt joinen, stuur ff PM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suicyder
Server zou over niet al te lange tijd draaien denk ik (portforward nog :P)

Ik heb een discord dingetje voor liefhebbers : https://discord.gg/AeSfpnp

Server Draait
Naam: Gathering of Tweakers | Coop
Spectate pass/server pass: tweakers2019

Company password: is aan @WeHoDo om uit te geven.

[ Voor 33% gewijzigd door Suicyder op 25-04-2019 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Suicyder schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:52:
Server zou over niet al te lange tijd draaien denk ik (portforward nog :P)

Ik heb een discord dingetje voor liefhebbers : https://discord.gg/AeSfpnp

Server Draait
Naam: Gathering of Tweakers | Coop
Spectate pass/server pass: tweakers2019

Company password: is aan @WeHoDo om uit te geven.
Jij mag hem ook uitdelen, geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suicyder
Nu even een echte post dan ook. De boel is online! Coopgame #zoveel

Belangrijk om te weten is dat het niet uit maakt hoeveel ervaring je hebt, we zijn op de server voor gezelligheid en van elkaar te leren.
Laat je dus ook niet afschrikken door sommige bouwwerken etc.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
[b]Afspraken/Regels[/b]
Landscaping -> Minimaal (dus niet hele gebieden omhoog/omlaag trekken omdat het niet bevalt)
Probeer samen mooie netwerken te maken, niet allerhande losse treintjes. Daar gaat het bij coop om, samen iets groots opzetten!

[b]Settings[/b]
Servernaam:                             Gathering of Tweakers | Coop
Map grootte:                            2048x1024
Max voertuigen:                         0
Max boten:                              0
Max vliegtuigen:                        0
Max. treinen:                           5000
Max. Train length                       12
Landschap:                              Temperate
NewGRF                                  PURR Rainbow Rails
                                        Original vehicles cargo set
                    Bridge Renewal Set
                                        Tunnel looks set
                                        Logic engine 0.9
OpenTTD versie:                         1.9.1
Maximale stationsbreedte:               64 
Citygrid:                               random[/quote]

Om dit allemaal een beetje in goede banen te leiden hebben we ook een Discord plekje: https://discord.gg/AeSfpnp
Discord is niet verplicht, wel gezellig!

Downloadlocatie: http://www.openttd.org/en/download-stable
Kies zelf de juiste versie bij jouw besturingssysteem.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Company wachtwoord te halen bij @Suicyder of @WeHoDo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Hij loopt even niet begreep ik, server auto reboot. Er wordt aan gewerkt en anders is hij vanavond sowieso weer up (zonder reboots).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H Jeroen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:57
Supervet om weer een COOP te kunnen doen! Heb inmiddels het password aangevraagd bij Suicyder :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Misschien leuk voor dit regenachtige weekend! :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Suicyder schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:36:
Hij loopt even niet begreep ik, server auto reboot. Er wordt aan gewerkt en anders is hij vanavond sowieso weer up (zonder reboots).
Hij is weer up and running.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:04
Was weer leuk om een ouderwets avondje OpenTTD te spelen met @Suicyder :D
Pagina: 1 ... 52 53 Laatste