Leuk! Waar kan ik me inschrijven, hehe 
Indien nodig, heb ik ook een server beschikbaar.
Indien nodig, heb ik ook een server beschikbaar.
[ Voor 37% gewijzigd door WeHoDo op 25-04-2019 11:29 ]
PSN: plexforce (ps4)
[ Voor 37% gewijzigd door WeHoDo op 25-04-2019 11:29 ]
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Oh echt ? Maar dan moet je dus elke keer uit het bedrijf wilt hij op pauze gaan ?Suicyder schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:02:
@Anakin_
Geen idee best lang in ieder geval, ik stel de servers altijd zodanig in dat ze op pauze gaan zodra er niemand meer in de server zit (m.u.v. spectators). Dus als iedereen netjes de corp of server verlaat bij afwezigheid kan je heel lang spelen.
Zal eens kijken of ik de server vanmiddag gereed kan maken.Suicyder schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:49:
@WeHoDo
Beide is prima wat mij betreft, ik zou mijn werkstation in gaan zetten als server (de NUC krijgt na verloop van tijd moeite met het aantal treinen etc). Heb een 500/500 verbinding beschikbaar.
Een dedicated machine zou natuurlijk fijn zijn. Opzetten kan ik zonodig bij helpen, invulling qua toevoegingen (ja of nee) komt dan vanavond, eerst nog andere taken vandaag.
[ Voor 11% gewijzigd door Anakin_ op 25-04-2019 17:26 ]
noudie garages zijn dus "greyed out" ik kan die niet selecteren. Dat is het probleemAnakin_ schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:25:
@beebie121 heb je een screenshot ?
Garages bij wat ?
-Bij treinen kan je gewoon voor depot kiezen en zorgen dat ze aan je rails vast zitten/verbinden.
-Bij Auto's kan je gewoon voor depot/garage kiezen en ook zorgen dat ze aan je wegen vast zitten met de opening naar de kant van de weg uiteraard.
-Bij Vliegvelden zit er automatisch al een depot/garage, helemaal op het linker punt kan je er appart op klikken.
-Bij scheepsvaart moet je hem op een willekeurige plek op het water plaatsen.
heb je wel genoeg ingame geld ?
Is het jullie trouwens nog/al gelukt om een server op te zetten ? dan kom ik vanavond even een kijkje nemen en uurtje mee spelen
Bij sporen? Heb je per ongeluk monorail of maglev geselecteerd en deze nog niet vrij gespeeld?beebie121 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:27:
[...]
noudie garages zijn dus "greyed out" ik kan die niet selecteren. Dat is het probleem
Cunning linguist.
[ Voor 54% gewijzigd door beebie121 op 25-04-2019 18:16 ]
Gaat lukken
[ Voor 33% gewijzigd door Suicyder op 25-04-2019 22:24 ]
Jij mag hem ook uitdelen, geen probleem.Suicyder schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:52:
Server zou over niet al te lange tijd draaien denk ik (portforward nog)
Ik heb een discord dingetje voor liefhebbers : https://discord.gg/AeSfpnp
Server Draait
Naam: Gathering of Tweakers | Coop
Spectate pass/server pass: tweakers2019
Company password: is aan @WeHoDo om uit te geven.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| [b]Afspraken/Regels[/b]
Landscaping -> Minimaal (dus niet hele gebieden omhoog/omlaag trekken omdat het niet bevalt)
Probeer samen mooie netwerken te maken, niet allerhande losse treintjes. Daar gaat het bij coop om, samen iets groots opzetten!
[b]Settings[/b]
Servernaam: Gathering of Tweakers | Coop
Map grootte: 2048x1024
Max voertuigen: 0
Max boten: 0
Max vliegtuigen: 0
Max. treinen: 5000
Max. Train length 12
Landschap: Temperate
NewGRF PURR Rainbow Rails
Original vehicles cargo set
Bridge Renewal Set
Tunnel looks set
Logic engine 0.9
OpenTTD versie: 1.9.1
Maximale stationsbreedte: 64
Citygrid: random[/quote] |
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hij is weer up and running.Suicyder schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:36:
Hij loopt even niet begreep ik, server auto reboot. Er wordt aan gewerkt en anders is hij vanavond sowieso weer up (zonder reboots).
Als je een concrete vraag stelt met wellicht wat screenshots erbij kunnen we je wat beter helpenAnakin_ schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 01:01:
Ik heb allerlei tutorials op YT gevolgd en heb net een trein netwerkje met signals (rechtsbovenin (gele rails) proberen op te zetten op de server maar het is veel te rommelig steeds en ik kom er gewoon niet uit en het wil maar niet lukkenecht frustrerend ik begrijp er blijkbaar gewoon helemaal niks van.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Vaak zijn het kleine foutjes waardoor het spul vast gaat lopen, zoals gezegd post even een screenshot dan kunnen wij meedenken en meehelpen.Anakin_ schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 01:01:
Ik heb allerlei tutorials op YT gevolgd en heb net een trein netwerkje met signals (rechtsbovenin (gele rails) proberen op te zetten op de server maar het is veel te rommelig steeds en ik kom er gewoon niet uit en het wil maar niet lukkenecht frustrerend ik begrijp er blijkbaar gewoon helemaal niks van.
Speel ook Balls Connect en Repeat
[ Voor 24% gewijzigd door Anakin_ op 05-05-2019 01:48 ]
Is zo weer up!H Jeroen schreef op zondag 5 mei 2019 @ 17:50:
@WeHoDo Hij geeft hier aan dat de server offline is! Maintenance?
[ Voor 24% gewijzigd door WeHoDo op 05-05-2019 18:41 ]
Jij bedankt voor het hosten! Offline momenten horen erbijWeHoDo schreef op zondag 5 mei 2019 @ 18:36:
[...]
Is zo weer up!
Update: is weer up and running.
Blijkbaar reboot Windows toch na een aantal dagen zelf.
Enne, bedankt voor het melden!
DitOnbekend schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:53:
Ik heb ook helaas te weinig tijd om te spelen. Maar wel leuk dat er weer interesse is in de game.
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Was weer even gezellig en leerzaam! Net nog even het drop off station voor de olie omgebouwd 💪Suicyder schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 07:44:
Gisteren alle treinen op de vervanging gezet, (vrijwel) alles is nu Lev4, alle tracks ook update gegeven naar PURR en/of Maglev. Dit zou wat chaos moeten voorkomen door alle verschillende snelheden die er waren.
[ Voor 26% gewijzigd door Simbob op 20-10-2019 10:45 ]
Speel ook Balls Connect en Repeat
fietsbob schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:40:
Jaren geleden heb ik dit gespeeld en nu weer even opgepakt, maar het sein gedeelte ben ik even kwijt.
Kan iemand vertellen waarom de trein alleen maar het bovenste spoor pakken?
Er staat een ingangssein, daarop volgen 2 combi seinen en daarachter een exit seinen.
[Afbeelding]

[ Voor 8% gewijzigd door Bart ® op 20-10-2019 11:33 ]
Cunning linguist.
:strip_exif()/f/image/AKpAr2q7vSIRJtMxC6qE9XZi.jpg?f=fotoalbum_medium)
[img]error.jpg[/img]
/f/image/QgoxrlciJTip0H0cHgsjYgm8.png?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 20% gewijzigd door Niekleair op 31-05-2020 07:03 ]
[img]error.jpg[/img]
[ Voor 23% gewijzigd door Suicyder op 19-06-2020 14:56 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
je afzender of bestemming moet op het IP van de server staan volgens mij.. al is dit niet klassiek port forwarding ivm IPv6JinShepard schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:59:
Dit heb ik zelf gedaan, geen idee of het goed was. 20(ish) jaar geleden was dit allemaal easy kan ik me nog herinneren
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is de hele lijst, ik host het op mijn eigen pc. Die IPv6 vind ik erg verwarrend;mschol schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:58:
[...]
je afzender of bestemming moet op het IP van de server staan volgens mij.. al is dit niet klassiek port forwarding ivm IPv6
/f/image/ZcdbdRdz3bFzb579yR0tKpUl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1ip0bomIctbF1o7DbQV5PgeD.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door JinShepard op 23-08-2020 10:37 ]
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
[ Voor 61% gewijzigd door Oxigeon op 24-08-2020 13:10 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Heb je 'cargo distribution' aanstaan? Heb je de treinen een 'unload order' gegeven of een 'transfer order'?** Zou je een save game kunnen delen? Weet je zeker dat de energiecentrale in het bereik van het station ligt?B-Real schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:19:
[...]
Tot slot, klopt het dat er altijd maar maximaal twee treinen tegelijk geladen worden ondanks dat er genoeg vracht ligt? Waarbij trein twee pas begint met laden als trein één bijna 100% geladen is.
Ik heb bijv. twee grote stations met kool met bij beide stations een energiecentrale, treinen brengen dus telkens kool van A naar B en van B naar A en rijden dus nooit leeg. Ik heb kool genoeg, er staan genoeg treinen te wachten maar ze laden niet allemaal tegelijkertijd ondanks dat het qua aanbod wel kan. Er zouden bij wijze van wel 5 treinen tegelijk kunnen laden.
Mis ik ergens een instelling?
Ik zit even te kijken, ben niet heel bekend met het modem (Ziggo denk ik?). Forward je de poorten wel echt naar de PC waar je de game op host? En staat de firewall op de PC goed voor de game (en de poorten dus).?JinShepard schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:06:
[...]
Dit is de hele lijst, ik host het op mijn eigen pc. Die IPv6 vind ik erg verwarrend;
''2a02:a212:9402:dc00:6470:9a92:46ee:75e4
Your public IP address''
En volgens mij veranderd hij continue maar nog steeds de error.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zou stateless of stateful nog invloed hebben? Durf niet zomaar settings te veranderen.
[Afbeelding]
Ik vermoed zoals aangegeven een ding in de orders of cargo distribution, savegame zou kunnen helpen (of screenshots).B-Real schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:19:
Tot slot, klopt het dat er altijd maar maximaal twee treinen tegelijk geladen worden ondanks dat er genoeg vracht ligt? Waarbij trein twee pas begint met laden als trein één bijna 100% geladen is.
Ik heb bijv. twee grote stations met kool met bij beide stations een energiecentrale, treinen brengen dus telkens kool van A naar B en van B naar A en rijden dus nooit leeg. Ik heb kool genoeg, er staan genoeg treinen te wachten maar ze laden niet allemaal tegelijkertijd ondanks dat het qua aanbod wel kan. Er zouden bij wijze van wel 5 treinen tegelijk kunnen laden.
Mis ik ergens een instelling?
[ Voor 20% gewijzigd door Suicyder op 02-09-2021 09:24 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Toevallig heb ik begin dit jaar nog een midweekje een lange game gespeeld met een goede vriend. Na aardig wat onderzoek zijn we op de volgende modcombinatie uitgekomen. Versienummers zullen inmiddels achterhaald zijn maar het geeft wel een beeld.Oxigeon schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:37:
Aangezien ik nu vakantie heb en weer wat tijd om te gamen wil ik graag een nieuwe map beginnen.
Welke sets of GFR's of hoe die dingen ook heten zetten jullie meestal aan als jullie een nieuwe pot starten?
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Team anti-scalp - wauw..
Verwijderd
Link uit de OP zou weer moeten werken: http://lingen.nu/ttd/nederland.scnVerwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:26:
Ik heb gezocht, maar de links die ik in dit topic tegn kom werken niet meer, maar heeft iemand nog de grote map van Nederland??
Cunning linguist.
Verwijderd
Yes thnx!Bart ® schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:44:
[...]
Link uit de OP zou weer moeten werken: http://lingen.nu/ttd/nederland.scn
nothing stops this train
Blijft leuk inderdaad. Ik mis nog altijd het gedeelte in OpenTTD van de non Deluxe met starttijd 1930 (Old houses, oudere treinen en "echte" Mars modus). Met wat NewGRF aanpassingen niet volledig zo te krijgen.Processor: Yes
[ Voor 31% gewijzigd door Kol Nedra op 23-01-2023 13:17 ]
nothing stops this train
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Lekker bouwen zonder AI, die is alleen maar vervelend. Veel custom assets van een bepaald thema (sneeuw, Japan, Nederland, US etc) gebruiken en realistische wegen en spoorwegen aanleggen is mijn favoriete singleplayer.Kol Nedra schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:16:
stel ik wil een single player sessie starten, welke tips raden jullie aan mbt bijv AI? hoeveel cpu tegenstanders?
deze game blijft in dit genre dik op nummer 1, welk transport tycoon game lijkt het meeste op deze?
[ Voor 5% gewijzigd door SuPaToLL op 04-12-2023 16:09 ]
[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 05-12-2023 10:12 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq