[PC] Het Transport Tycoon topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.468 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 10:08
Afbeeldingslocatie: http://danwa.net/junk/wolf/ttd/ttd.png

Algemene info
Transport Tycoon is een spel uit 1995. Niet echt wat je noemt een recent spel, maar toch word het, en zijn opvolger (Transport Tycoon deluxe uit 1996) nog steeds door veel mensen gespeeld.

Het is in weze een business simulator op transport gebied. De bedoeling is dat jij, de speler, een transport netwerk opzet waarmee je zoveel vervoert en winst maakt. Daarin kan je tegen worden gewerkt door de AI, of als je het via het netwerk speelt door je kleine broertje in de kamer naast je.

De charme van het spel zit hem niet in de graphics, alhoewel het er eigenlijk best wel fantastisch uitziet voor een spel uit die tijd. Het is geen 3D maar isometrisch, een techniek waar de beide Rollercoaster Tycoon spellen ook gebruik van maken, alhoewel die op een wat hogere resolutie draaien.

De charme zit hem ook niet in het handelen met aandelen, die optie is er namelijk gewoon niet. Het enige wat je kan doen is bussen en vrachtwagens laten rijden, boten laten varen, vliegtuigen laten vliegen en treintjes laten rijden.

Waar het hem wel inzit is het opzetten van een zo efficient mogelijk trein netwerk. Er is maar een beperkte hoeveelheid ruimte waar je zoveel mogelijk treinen tegelijk over wilt laten rijden. Dus ga je aan de gang met seinen.

TTDPatch
Van oorsprong is het een DOS spel, maar Microprose heeft op een gegeven moment ook een Windows 95 versie uitgebracht. Alleen de Windows versie is met de laatste onofficiele patch (waar nog steeds aan gewerkt word) onder Windows XP te draaien. De DOS versie draait dus alleen onder DOS, maar de extra opties van de patch maakt ook de DOS versie een stuk leuker om te spelen.

De TTDpatch zorgt er als eerste voor dat het spel zonder problemen onder Windows XP en Windows 2000 te draaien is. Daarnaast hebben de programmeurs er sinds de eerste versie steeds meer extra dingen aan toegevoegd. Zo is het nu ook mogelijk om grotere stations aan te leggen, 7x7 vakjes is nu het maximum. Maar 1 van de programmeurs heeft het al voor elkaar gekregen om een 7x15 station te bouwen.

Vanwege de grotere stations hebben ze ook meteen grotere treinen toegestaan. In het oorspronkelijke spel konden de treinen niet langer dan 9 wagonnen en 1 locomotief zijn. In de gepatchde versie kan je ten eerste meerdere locomotieven gebruiken voor extra trekkracht, en ten tweede kan je treinen tot 128 stellen bouwen.

Verder zijn de stations en voertuig limieten een stuk verhoogd. Daar waar je in het eerst een bepaalde hoeveelheid stations de melding kreeg dat je er niet meer kon bouwen, kan je er nu minimaal 3 keer zoveel kwijt. En als je het iets anders instelt kan dat nog meer worden.

Met de patch zijn ook de mogelijkheden met de signalen vergroot. Daar waar je vroeger alleen kon kiezen tussen 2 weg signalen of 1 weg signalen heb je er met de patch de mogelijkheid bij om er een presignal van te maken.

Op deze manier kan je dus een signaal op rood laten springen als het signaal erachter ook op rood staat. Hier een plaatje om het iets te verduidelijken:
Afbeeldingslocatie: http://www.ttdpatch.net/Manual/presig1.png

Er zijn zoveel verbetering al in uitgevoerd dat het teveel werk is om allemaal uit te leggen, en deze startpost word dan ook veel te lang. Ga naar deze pagina van de TTDpatch handleiding als je meer info wilt over wat er allemaal verbeterd is.

OpenTTD
Sinds kort (2 á 3 maanden dacht ik) is er nu ook een opensource kloon van Transport Tycoon op het internet te vinden. Ludvig Strigeus is de persoon die van de closed source TTD (waarvan de originele source ook kwijt is) een kloon geschreven, en de source daarvan onder de GPL gereleased. Het voordeel hiervan is dat mensen die wat programmeer ervaring hebben makkelijker zelf dingen aan kunnen passen in de source. Uberhaupt is het met deze source code makkelijker om functionaliteit die mist in de originele Chris Sawyer versie toe te voegen, of al bestaande functionaliteit uit te breiden.

Meer informatie over OpenTTD is te vinden op OpenTTD.com en op de forums van OpenTTD

Nightly builds van de source code zijn hier te vinden voor macos en Windows.

Links:
TT Forums
Een forum waar veel mensen zitten die het spelen tot in den treure hebben gespeeld. Als je erg specifieke vragen hebt kan je waarschijnlijk hier het beste terecht.
TTD Patch
De site waar je de patch vandaan kan halen om het spel onder Windows XP aan de gang te krijgen.
Owen Rudge's Transport Tycoon
Erg handige site over Transport Tycoon. Veel hints en tips over hoe je het beste je netwerk op kan zetten.
graphics-site
nog meer graphics

vergelijkbare spellen:
http://www.simutrans.de/
Simutrains, gemaakt door een Duitser voor zover ik weet. Is nog erg buggy, maar zeker wel leuk om eens te proberen
http://www.transportgiant.com/
[rml][ PC] Transport Giant - Deel 1[/rml]
Transport Giant van Jowood dus, loopt al een topic over hier op GoT,.

edit:
Startplaatje gefixed, en info over OpenTTD toegevoegd

[ Voor 53% gewijzigd door Wolfensteijn op 23-06-2004 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Om nog even een voorbeeld te geven van wat het kan worden.

Afbeeldingslocatie: http://danwa.net/junk/wolf/ttdx/scr18.png
Clickable.

Ikzelf verlies bij dit knooppunt vaak het overzicht, en mijn treintjes hebben daar ook last van, dan rijd er opeens een treintje ergens waar het niet hoort te rijden. En probeer hem dan daar maar eens weg te krijgen.

Dit screenshot komt uit een savegame waar ik ongeveer 2 weken geleden mee ben begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23029

Ah... Transport Tycoon... _/-\o_

Wat een nostalgie zeg... Prachtig spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 08:27

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

heerlijk spel, er komt een vervolg heeft de maker laten weten wiens naam ik ben vergeten

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
De maker is Sid Meyer, en ja, er komt een vervolg, hij weet alleen nog niet wanneer.

Rollercoaster Tycoon is trouwens gebaseerd op code die voor een deel 2 van TTD bedoeld was, maar Sid Meyer was toen kwaad weggegaan bij Microprose, en heeft toen dus RT gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Dit is toch wel één van de briljantste games ooit gemaakt ... mensen blijven het spelen en voor die tijd ziet het er nog niet eens zo lelijk uit!

Kan me herinneren dat het vrij goed liep op een 486SX 25, 4MB, SVGA. Pas wanneer je echt de hele rotzooi vol had gebouwd ging het een beetje haperen.

Tijd geleden dat ik het speelde, maar heb het wel veeeeeeeeeel gespeeld :D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88332

Goed idee, dat spel zeker in '95-'96.

Hopen maar dat er een betere versie uitkomt met al die grapichs, dit ziet er niet uit natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94631

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53707

Dit spel is geweldig. Vorige week nog weer eens geprobeerd te installeren, meer hij hing steeds na het beginscherm (Win98se). Heeft denk ik met de setup van de soundcard te maken daar moest ik me maar eens in gaan verdiepen.

Wolfenstein: ik zie op je screenshot erg veel seinpalen zonder wissel, dat gaat toch problemen geven? treinen die tegenover elkaar komen te staan enzow?

-edit-
Ik zal het bovengeposte draadje maar eens doorlezen denk ik

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 53707 op 19-10-2003 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

heerlijk spel heb em meteen maar uit de kast gehaald (-:
heb em origineel liggen (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:47

Pyrus

Hardknock life

Wolfensteijn schreef op 19 oktober 2003 @ 17:15:
De maker is Sid Meyer, en ja, er komt een vervolg, hij weet alleen nog niet wanneer.

Rollercoaster Tycoon is trouwens gebaseerd op code die voor een deel 2 van TTD bedoeld was, maar Sid Meyer was toen kwaad weggegaan bij Microprose, en heeft toen dus RT gemaakt.
Niks Sid Meyer! Chris Sawyer is de maker.
Dat vervolg zal nog wel tot in de pruimentijd duren denk ik, al zolang als ik het speel is dat aangekondigd :| De engine die ervoor was ontworpen is vervolgens gebruikt voor RCT als ik me niet vergis. Ook het feit dat site van Chris Sawyer al ruim een half jaar niet geupdate is draagt er aan bij dat ik niet verwacht dat we het vervolg binnenkort kunnen verwachten.

[ Voor 31% gewijzigd door Pyrus op 19-10-2003 17:51 ]

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Wolfensteijn schreef op 19 October 2003 @ 16:43:
Damn dat heb je netjes gedaan _/-\o_ Ben zelf nooit zo'n ster geweest in het efficiënt aanleggen van die spoorbanen :Y) Maar wel altijd ontzettend veel plezier gehad met TTD. Zou hem denk ik nog net voor Sim City 2000 plaatsen als we het over dat soort spellen hebben. *checkt* Yep hij staat nog op mn HD, misschien maar weer eens een potje starten (met die heerlijke patch natuurlijk) :)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

K heb hier TT en TT Deluxe origineel liggen, k heb helaas geen windowsversie :/

*sigh* dit spel zouden ze eens opnieuw moeten uitbrengen voor XP (er hoeft voor mij niks veranderd te worden).

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 14:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Tentacle1 schreef op 19 oktober 2003 @ 17:55:

*sigh* dit spel zouden ze eens opnieuw moeten uitbrengen voor XP (er hoeft voor mij niks veranderd te worden).
Transport Tycoon Superdeluxe :Y) :Y) :Y)

En er is een windows-versie/patch van TTDLX uitgekomen ooit. Er is zelfs een heel topic op GoT over geweest over hoe je TTDLX onder 2K/XP kan laten draaien :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Ik wist wel dat ik links vergeten was neer te zetten ;)
Pyrus schreef op 19 oktober 2003 @ 17:48:
[...]

Niks Sid Meyer! Chris Sawyer is de maker.
Dat vervolg zal nog wel tot in de pruimentijd duren denk ik, al zolang als ik het speel is dat aangekondigd :| De engine die ervoor was ontworpen is vervolgens gebruikt voor RCT als ik me niet vergis. Ook het feit dat site van Chris Sawyer al ruim een half jaar niet geupdate is draagt er aan bij dat ik niet verwacht dat we het vervolg binnenkort kunnen verwachten.
DoH! bedankt voor de verbetering.
Tentacle1 schreef op 19 oktober 2003 @ 17:55:

Met de patch op www.ttdpatch.net kan je zowel de DOS als de Windows versie draaien. Of de DOS versie onder winxp draait durf ik zo niet te zeggen, ikzelf draai namelijk alleen de Windows versie, en dan ook nog in een window zodat ik ondertussen ook nog andere dingen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

StarLite schreef op 19 October 2003 @ 18:01:
[...]

Transport Tycoon Superdeluxe :Y) :Y) :Y)

En er is een windows-versie/patch van TTDLX uitgekomen ooit. Er is zelfs een heel topic op GoT over geweest over hoe je TTDLX onder 2K/XP kan laten draaien :)
Jawel, maar dat ging over de windows versie van TTDLX en niet de dos versie.. nou is het wel mogelijk om TT onder windowsXP te laten werken, maar t is zo'n geklooi met instellingen enzo. Een installatie + instellingen die je tegenwoordig bij spellen tegenkomt zou ik graag zien.

Superdeluxe.. hmm.. geef mij maar Chris Sawyer :P

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
Clickable.

Ikzelf verlies bij dit knooppunt vaak het overzicht, en mijn treintjes hebben daar ook last van, dan rijd er opeens een treintje ergens waar het niet hoort te rijden. En probeer hem dan daar maar eens weg te krijgen.

Dit screenshot komt uit een savegame waar ik ongeveer 2 weken geleden mee ben begonnen.
In dat geval kan je het beste een groot knooppunt maken, een eindje verderop. Zoals je wellicht weet is de truc (en de kick!) om zo weinig mogelijk rails te hebben, met zoveel mogelijk treinen. In de praktijk komt dat erop neer dat er een paar 'slagaders' door je map lopen, met vertakkingen naar de verschillende industrieën. Elke lijn is uiteraard 2 sporen breed, eentje voor heen, eentje voor terug. Stations bouwen doe je perfect, ik pak het ook zo aan (ro-ro station).

Maar wanneer je zoveel lijnen hebt kan je het beste een groot kruispunt maken. Maar dan ook echt groot (20x20 squares ofzo). Dit om ervoor te zorgen dat een trein van zowel van boven, onder, links als rechts alle kanten uit kan. Dit zorgt ervoor dat je het overzicht houdt. Soms zal een trein een paar extra squares rijden maar goed, het zij zo. En met MagLev boeit dat toch niet :) Heb helaas geen screenies van wat ik bedoel. Maar het is gewoon zo dat je spaghettihopen zoals jij daar hebt, soms gewoon moet herbouwen. Door uitbreiding verlies je overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
A wolfensteijn ik heb gezien dat jij maar een topic bent begonne :P is kijken als ik over paar weekjes ofzo ook wat leuke screenies kan plaatse ;-)

alleen welke map speel jij? 8)7 is kijken als ik daar ook wat mee kan ;-)

[ Voor 22% gewijzigd door Turbo_boy op 19-10-2003 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Even kleine dingetjes over de topicstart...
Wolfensteijn schreef op 19 October 2003 @ 16:41:
http://www.ttdpatch.net
De site waar je de patches vandaan kan halen om het spel onder Windows XP aan de gang te krijgen
Net alsof dat het enige is dat die patch doet :)
Lijkt me verstandig om er iets verder op in te gaan, dingen als morevehicles, pre-signals en nieuwe voertuigen lijken me toch geen kleine zaken ;)
http://www.owenrudge.net/TT/
Erg handige site van 1 van de TTDpatch programmeurs over Transport Tycoon. Veel hints en tips over hoe je het beste je netwerk op kan zetten.
Geloof niet dat Owen uberhaupt iets aan de patch zelf heeft bijgedragen (qua code dan). Heeft wel TTDX Editor onder z'n beheer tegenwoordig (was eerder van Jens Vang Petersen), kun je bijvoorbeeld de output van industries mee aanpassen. Ook de Transport Tycoon Saved Game Manager is van hem trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Ik heb een stuk text toegevoegd over de patch, ik hoop dat je er nu wel tevreden mee bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
Bijna ;)
Allebei deze versies zijn met de laatste onofficiele patch (waar nog steeds aan gewerkt word) onder Windows XP te draaien.
:? Volgens mij is alleen de Windows versie onder Windows 2000 en XP te draaien, DOS niet. Heb niets kunnen vinden op ttdpatch.net/src of de mailinglist over dat dat nu anders is?
en ten tweede kan je treinen tot 128 126 stellen bouwen.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
oVRoM schreef op 20 oktober 2003 @ 07:05:
Bijna ;)

[...]

:? Volgens mij is alleen de Windows versie onder Windows 2000 en XP te draaien, DOS niet. Heb niets kunnen vinden op ttdpatch.net/src of de mailinglist over dat dat nu anders is?

[...]

;)
je kunt ook een patch voor de dos versie downloaden op http://www.ttdpatch.net daar kun je ze allebij downloaden als je goed kijkt ;-) versie 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
Heeft iemand ook de nieuwe grafics gedownload en die werken? want ik krijg het niet voor elkaar om het werkent te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Wat meestal goed werkt is veel tracks onder de grond laten lopen [doe 2x een kleine terrain-lowering naast elkaar op een laag stuk land, en je kan onder het speellevel door tunnels aanleggen. Het is wel erg prijzig, maar bespaart een hoop vervelende treinencrashes [ik heb nooit wissels gebruikt, en dit werkte aardig goed, en was ook best overzichtelijk..]
In TTDLX had je ook aardig grote vrachtvliegtuigen op het eind, dus dat waren ook goede goods-transporteurs [die refit optie is erg handig]

Ook een handig trucje is als je erg lange bruggen moet bouwen [en dat niet kan omdat ie zegt dat ie te lang is] : raise 2 stukjes grond naast elkaar in het water [in het pad van waar de brug moet liggen] dan kan je de brug in 2 delen bouwen, en dan werkt het wel. Natuurlijk heb je dan wel een lagerere snelheid [omdat op bruggen vaak maar een bepaald % van de engine power gebruikt kan worden] maar meestal scheelt het wel tijd, en maakt het goed overzichtelijk.

Ik heb de patches nooit geprobeerd [zal binnenkort eens kijken] maar ik zie dat er een optie is om alle tracks in een keer te veranderen, en dat is wel erg prettig [de jaren rond 2001? en 2025? waren meestal een hel, al die sporen ombouwen naar monorail/maglev..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Voor de mensen die willen weten hoe mijn volledige game in elkaar zit heb ik een rar bestandje waar de savegame inzit, de patch die ik gebruik, en de config files. Gewoon downloaden en uitpakken in je TTD directory. Wel even een backup maken van de bestanden die je overschrijft ;)

savegame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55504

dat spel is echt geweldig..... Vroeger UREN mee zitten spelen en dan lekker multiplayer via de seriele poort :D Heb TT deluxe ook nog gespeeld. Eigenlijk gekken werk om op[ een P4 2400 een spel uit 1995 te spelen, maar er kan echt niets tegen op. Spel is zo meesterlijk en verslavend...

Jammer dat er nooit een nieuwe versie is uitgebracht met de moderne techniek en voertuigen (graphics moge zo blijven enzo) en hoge winXP compat.

Vooral die mooie MIDI files.... damn dan voel je je wel ff oud als je zoeits nog speelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:38
Jammer dat er nooit een nieuwe versie is uitgebracht met de moderne techniek en voertuigen (graphics moge zo blijven enzo) en hoge winXP compat.
ik denk dat jij even moet gaan zoeken naar TTD patch.
hiermee zijn nieuwe gebouwen, voertuigen, transport middelen beschikbaar.
De windows Compatability is ook verhoogd, want het vreet niet 100% van je cpu power en kan er makkelijk winamp naast draaien, had een hekel aan die MIDI files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-06 08:51

MicroWhale

The problem is choice

ow wat zou ik graag dat spel weer spelen zeg. Het probleem is dat ik hem weg heb gedaan omdat ie niet meer te spelen was op mijn nieuwe pc. Weet iemand waar dit spel nog te krijgen is?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is echt het meest machtige spel dat ooit uitgebracht is.
Chris Sawyer verdiend wat mij betreft hiervoor een nobelprijs.
Op zich een zeer eenvoudig spel, maar zo gigantisch leuk en verslavend.

Ik hooop echt zo dat er hier een fatsoenlijk vervolg op komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 19:38
het is niet meer in de winkel te verkrijgen, maar nog wel op websites als e-bay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
Turbo_boy schreef op 20 October 2003 @ 08:50:
[...]
je kunt ook een patch voor de dos versie downloaden op http://www.ttdpatch.net daar kun je ze allebij downloaden als je goed kijkt ;-) versie 2.0
Le-zen ;)
Ik weet wel dat er TTDPatch is voor de DOS versie van TTD, die kun je echter niet onder Windows NT/2k/XP laten lopen. En dat is waar ik een opmerking over maakte :)
Zie http://www.ttdpatch.net/faq.html#faq-w2k:
How do I run TTD/TTDPatch on Windows NT, 2000 or XP?
• Only the Windows version of TTD works at this time. You have this version if you see the "Fish UK" logo at the title screen.
Edit:
Nog een klein zeurpuntje over de topicstart (ja sorry ;)):
De charme zit hem ook niet in het handelen met aandelen, die optie is er namelijk gewoon niet.
Je kunt wel aandelen kopen (van je tegenspelers) en deze ook weer verkopen. Hier is (als je het goed doet) ook nog winst mee te maken. Dus die optie is er wél! :P

[ Voor 25% gewijzigd door oVRoM op 20-10-2003 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Wel heel erg verstopt dan hoor. En je kan dus zowiezo geen aandelen van je eigen bedrijf kopen zoals dat ik Railroad tycoon 2 wel mogelijk is.

En trouwens, ik speel eigenlijk nooit met tegenspelers, dus daar heb ik nooit echt naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 22:07
zo verstopt zit het niet hoor, gewoon in het info scherm van je tegenstanders (je kan ze wel alleen maar per 25% kopen) daarmee kan je ook hele bedrijven overnemen.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-06 07:42
idd zeer machtig spel, voor mij zeker de beste strategy aller tijden :)

samen met doom 3 is transport tycoon 2 een van de weinige games waar ik ECHT naar uit kijk + die ik legaal ga kopen. alleen komt doom 3 al redelijk snel en transport tycoon gaat nog jaren duren waarschijnlijk :(

gelukkig luistert sawyer met het maken van tt2 vast wel naar de user comments, ook wel logisch want mensen die je game 6-7 jaar na dato nog steeds elke dag/week spelen... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Wat me opvalt bij de windows versie is dat als je banen gaat bouwen dat je geen preview van je track krijgt te zien (muispointer met dat ene stukje track daaraanvast) en je krijgt geen piep/klik geluidjes bij het klikken op venstertjes/sluitknopjes. (Daarnaast is het water niet geanimeerd als je hem niet onder 95 compatibiliteits modus draait). Werkt dit alleen met de patch ofzo?

[ Voor 85% gewijzigd door Tentacle1 op 20-10-2003 14:09 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Laatst online: 03-05 11:31

FrostXL

cool as ice

zeker geweldig spel, wel al een paar maanden niet meer gespeeld, daarvoor had ik nog met de patch gespeeld, maar daar was het zo dat een trein rails er gewoon uitzag, een monorail zag er ook al seen trein rails uit en een maglev, zag er als een monorail uit, ook kon je meer dan 4 stations naast erlkaar bouwen , en het was zo dat treinen-beginsels die een deel voor en achter hadden alleen maar een gedeelte voor hadden, voor de rest was het wel weer eens leuk om te spelen, ik heb als het goed is ergens nog wel een savegame liggen met zo'n turbo huge kruispunt, zal strax ff kijken, eerst naar de kapper :)

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
Wolfensteijn schreef op 20 oktober 2003 @ 09:59:
Voor de mensen die willen weten hoe mijn volledige game in elkaar zit heb ik een rar bestandje waar de savegame inzit, de patch die ik gebruik, en de config files. Gewoon downloaden en uitpakken in je TTD directory. Wel even een backup maken van de bestanden die je overschrijft ;)

savegame
is wel handig :P ik heb nu ook een station van 7.... gemaakt maar dat gaat nu nog goed met 6treinen over 1rails laten rijden ;-) (met wat tussen stops - anti-crash :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

FrostXL schreef op 20 oktober 2003 @ 13:39:
maar daar was het zo dat een trein rails er gewoon uitzag, een monorail zag er ook al seen trein rails uit en een maglev, zag er als een monorail uit.
Is op te lossen door electric rails uit te zetten. (dacht ik)
en het was zo dat treinen-beginsels die een deel voor en achter hadden alleen maar een gedeelte voor hadden
kun je oplossen door op ctrl te drukken en dan nog 1 kopen.

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ah, eindelijk weer een lopend topic over 1 van mijn favo spellen. Van tijd tot tijd besteed ik er toch weer een paar weken en menig uurtje tijd aan. :) Zeker die patch is een uitkomst. De nieuwe graphics zijn trouwens ook niet mis. :9~

Paar screenies: (allen clickable :))
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jsolcer/ttd1.png
Slechte junction: is al een oude savegame. Komt neer op gewoon alles maar aansluiten. Werkt wel, maar treinen moeten te vaak op elkaar wachten.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jsolcer/ttd2.png
Een stuk betere junction: Zou nog wel iets groter mogen, zodat tussen de signalen mijn langste trein past (loc + 9 wagons). Gaat nog wel veranderd worden, maar nu nog niet. Let niet op de bedragen trouwens. Ik speel niet om alles steeds verder te upgraden. Ik begin met een shitload of money en probeer dan alles zo efficient mogelijk te connecten. Anders moet ik met een enkele lijn beginnen, die later weer in de weg zit. Factory's op verkeerde/ongunstige plaatsen, enz, enz.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jsolcer/ttd3.png
Station(s) waar de eerdere junction aan vast zit. Op de 2e en de 3e screenie zie je trouwens ook de temperate trainset en de cargoset.

Aan Topicstarter: kan het zijn dat jouw screenie ook op tt-forums.net staat? Hij komt me bekend voor namelijk. Wa een topic met iets over efficiency?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
WJP schreef op 20 October 2003 @ 15:55:
[...]

Is op te lossen door electric rails uit te zetten. (dacht ik)
En unifiedmaglev uit zetten.

Je kan ook de nieuwe trainsets gebruiken :) Dan gebruik je de electrische rails namelijk wel. Zijn nog mooier en uitgebreider ook dan de standaard treinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Hier wat screens van mij :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lichtoog/Image2.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lichtoog/Image3.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lichtoog/Image4.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lichtoog/Image5.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lichtoog/Image6.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lichtoog/Image7.png

Patserig of niet maar die manieren die je ziet bij stations heb ik allemaal zelf bedacht :P

Verder probeer ik zo min mogelijk of eigenlijk nooit de treinsporen te laten kruisen, eerst kijken of er onderdoor een mogelijkheid is en anders eroverheen.

Ook op elk spoorstukje een stoplichtje :P

Ik maak btw altijd zelf een wereld in de editor meestal een hoog gelegen gedeelte met een grote stad (expanden) en een laag gedeelte met een grote stad en verder nog wat kleine stadjes. Ik ga meestal alleen voor passagiers en mail omdat het me anders te snel gaat kwa inkomsten.

En nu ben ik met dit level bezig om rond de hele map land aan te leggen om treinen bij de olieplatforms olie te laten ophalen en wegbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
Muse schreef op 20 October 2003 @ 16:35:
[...]

En unifiedmaglev uit zetten.

Je kan ook de nieuwe trainsets gebruiken :) Dan gebruik je de electrische rails namelijk wel. Zijn nog mooier en uitgebreider ook dan de standaard treinen.
Ik heb die nieuwe grafics gedownload maar ze worden niet geladen. ik heb alles gedaan wat daar in die .html bestand staat maar hij wilt ze maar niet laden? Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04 16:34

Odin

¯¯¯¯¯

Ik ben het ook weer aan het spelen sinds een paar weken, maar waar halen jullie al die prachtige scenario's vandaan?
Ik kan niet echt mooie vinden.
Welke scenario's spelen jullie dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
Zelf maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
maak er is wat dan en zet ze hiero op het forum :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Turbo_boy schreef op 20 October 2003 @ 17:20:
[...]

Ik heb die nieuwe grafics gedownload maar ze worden niet geladen. ik heb alles gedaan wat daar in die .html bestand staat maar hij wilt ze maar niet laden? Wie kan mij helpen?
Heb je ook een map newgrf aangemaakt? en een bestand genaamd newgrfw.cfg?

Meer info:

4.3.1 New Graphics Installation
Here's the executive summary:

Download the graphics
If you don't have it yet, create a new folder called newgrf in the TTD directory
If the files are in .zip format, unzip them. Make sure the .grf files go into the newgrf folder
Add the new .grf files to either newgrf.cfg (DOS) or newgrfw.cfg (Windows) in the TTD folder. Create that file if it doesn't exist.
Start a new game in TTD, or see the instructions below on how to import new graphics into existing savegames
Here is an example of a newgrfw.cfg file, in this case for the Windows version of TTD. For the DOS version, simply remove the "W" or "w" at the end of each name.

newgrf/newshipsw.grf
newgrf/cargosetw.grf
newgrf/dbsetw.grf
newgrf/tempsetw.grf
newgrf/signalsw.grf
newgrf/elrailsw.grf
newgrf/arcticsetw.grf
newgrf/trkfoundw.grf

You can temporarily disable a graphics file by putting a hash mark, "#" in front of it in the configuration file. Also, some graphics files allow you to modify some of their options by putting numbers behind the graphics file. For more information, refer to the readme file that should have come with the specific graphics file.

For example, the DB set normally replaces all railway crossings with versions that have gates instead of lights. If you don't want that, you can use the line

newgrf/dbsetw.grf 2

For other possibilities, refer to the readme files of each graphics file.

[ Voor 68% gewijzigd door Muse op 20-10-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin

Odin

¯¯¯¯¯

volgens mij draaien mensen best wel een hoge resolutie of niet, weet iemand hoe je de resolutie aan kan passen?

Edit:
Ah ok bedankt Muse

[ Voor 12% gewijzigd door Odin op 20-10-2003 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Kan niet, iedereen draait hier gewoon 640x480. Je kan wel in- en uitzoomen, maar dat wist je denk ik wel. :P

De grote screenshot kun je maken (mbv de patch) in het menu helemaal rechts en dan giant screenshot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Muse schreef op 20 October 2003 @ 16:25:Aan Topicstarter: kan het zijn dat jouw screenie ook op tt-forums.net staat? Hij komt me bekend voor namelijk. Wa een topic met iets over efficiency?
Dat kan kloppen, ik heb dat screenie idd op tt-forums gepost.

Afbeeldingslocatie: http://danwa.net/junk/wolf/ttdx/scr25.png
Ik ben trouwens weer eens een paar uurtjes bezig geweest om de de tracks rond mijn hoofd fabriek te herbouwen, en dit is het resultaat. Nu nog een paar uur uittrekken om te zorgen dat alle treintjes weer goed rijden, nu zijn er nog een aantal die niet meer weten waar ze heen moeten, of hoe ze er moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wolfensteijn, hoe kom jij aan die paarsige gebouwen in steden?
Want die heb ik nog nooit gezien. Ook niet met patch. Wellicht heb jij een nieuwere patchversie ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 94631 op 20-10-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Hehe, had ik het toch goed :)

Is wel een stuk beter zo. Ziet er veel geordender uit. Uiteindelijk is het wel de moeite waard.

Maar ik zie dat je de urban renewal-kit gebruikt. Waarom gebruik je niet het nieuwe airport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Muse schreef op 20 October 2003 @ 20:22:
Maar ik zie dat je de urban renewal-kit gebruikt. Waarom gebruik je niet het nieuwe airport?
Euh, als je mij dan even vertelt hoe ik die aan kan zetten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=3125

Download topic for finished graphics. Staan veel graphics in. Ook meerdere airports, zoek de mooiste uit zou ik zeggen. Zijn gewoon exe bestanden. Dus in ttd map gooien en uitvoeren. Even rondkijken, is ook een tip voor andere mensen :)

Op de site in de eerste post in dat draadje staat trouwens lang niet alles. Gewoon even door de thread bladeren dus. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Muse op 20-10-2003 20:46 . Reden: aanvullinkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 11:43

Spockz

Live and Let Live

Wolfensteijn schreef op 20 oktober 2003 @ 12:36:
Wel heel erg verstopt dan hoor. En je kan dus zowiezo geen aandelen van je eigen bedrijf kopen zoals dat ik Railroad tycoon 2 wel mogelijk is.

En trouwens, ik speel eigenlijk nooit met tegenspelers, dus daar heb ik nooit echt naar kunnen kijken.
Sorry hoor maar dat zit ook al in 1 dat weet ik zelf. (kocht me tegenstanders altijd op O-) :Y) )

Dit spel heb ik nooit gespeeld. En in RRT (1) ben ik ook ingesmeten doordat ik een safe van me pa verkloot had en dus recht mocht zetten. Volgensmij is hij nog nooit zo blij geweest O-) :Y)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Muse schreef op 20 oktober 2003 @ 20:44:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=3125

Download topic for finished graphics. Staan veel graphics in. Ook meerdere airports, zoek de mooiste uit zou ik zeggen. Zijn gewoon exe bestanden. Dus in ttd map gooien en uitvoeren. Even rondkijken, is ook een tip voor andere mensen :)

Op de site in de eerste post in dat draadje staat trouwens lang niet alles. Gewoon even door de thread bladeren dus. :)
Ik heb daar even rondgekeken, en ik kan nou niet echt zeggen dat ik er wat leuks tussen zie staan. Ik houd mijn airports dus lekker in de oude stijl ;)
Pic_Art schreef op 20 October 2003 @ 21:11:
[...]

Sorry hoor maar dat zit ook al in 1 dat weet ik zelf. (kocht me tegenstanders altijd op O-) :Y) )
Ja, ik weet wel dat het mogelijk was om je tegenstander op te kopen, maar ten eerste speel ik eigenlijk nooit met tegenstanders. En ten tweede koppel ik er niet automatisch de mogelijkheid aan om daar ook winst mee te kunnen maken.

Dus tja...

[ Voor 43% gewijzigd door Wolfensteijn op 20-10-2003 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Wolfensteijn schreef op 20 October 2003 @ 21:28:
[...]

Ik heb daar even rondgekeken, en ik kan nou niet echt zeggen dat ik er wat leuks tussen zie staan. Ik houd mijn airports dus lekker in de oude stijl ;)
Moet je zelf weten, maar die nieuwere vind ik wel beter staan bij de urban renewal-kit, vandaar dat ik het opmerkte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

ik heb weleens bij wat savegames gezien van echt goed lopende spoor/maglev wegen, en dan zie ik ook dat de coalmine, forest en al dat soort producerende dingen, een heel hoge afzet (in economische termen :) ) hebben, kan je dit beinvloeden?? zo ja hoe?

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 14:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

FrostXL schreef op 21 October 2003 @ 16:19:
ik heb weleens bij wat savegames gezien van echt goed lopende spoor/maglev wegen, en dan zie ik ook dat de coalmine, forest en al dat soort producerende dingen, een heel hoge afzet (in economische termen :) ) hebben, kan je dit beinvloeden?? zo ja hoe?
Das meestal toeval afaik. Ik heb nog geen manier gevonden [buiten editen van savegames om] om productie van een industry te laten verhogen...
zo heb ik eens een bos gehad met 1500+ opbreng, maar dat was puur toeval voor zover ik het kon zien.

[ Voor 10% gewijzigd door StarLite op 21-10-2003 18:12 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
FrostXL schreef op 21 October 2003 @ 16:19:
ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan je hier wel een beetje invloed op uitoefenen, door gewoon ervan af te nemen. Net zoals een ontvangende fabriek in ieder geval blijft staan zolang er goederen afgeleverd worden.
verder denk ik wel dat de algehele productie gewoon standaard omhoog gaat hoe verder je in het spel komt. Zo heb ik eigenlijk altijd na ongeveer 2030 wel dat de meeste producerende dingen op hun max of 1 daaronder draaien.

Zelf begin ik eigenlijk altijd in een gegenereerd landschap (genereer wel een paar keer om een redelijke map te krijgen) en ga dan van daaruit gewoon bouwen... dan loop je wel eens tegen moeilijke situaties op omdat er bijvoorbeeld niet genoeg ruimte om een fabriek is doordat er een stad vlakbij ligt, maar dit vind ik juist leuk. Als je zelf een map creëerd dan kun je het jezelf heel makkelijk maken en dan is het minder een uitdaging vind ik...

verder is het mooiste natuurlijk om zoveel mogelijk treinen van hetzelfde spoor gebruik te laten maken... dit is mijn inziens vrij gemakkelijk als je gewoon overal 1-richtings spoor aanlegd. (waarbij je dus voor jezelf afspreekt dat het rechter spoor vb altijd omhoog rijden betekend, zodat je in een later stadium de sporen makkelijk aan mekaar koppelt) En als het te druk is maak ik er gewoon dual 1-richtings spoor van, waarbij je met de stoplichten een trein makkelijk kunt laten bepalen welke hij moet nemen (de lege)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27636

Men kan wel degelijk invloed uitoefenen op producerende industrie.

Al die dingen hebben een transported goods in % rate.

Als dat hoog genoeg word zal het spel besluiten bij te gassen met meer resources, word ut minder dan remt ie het af.

Tis een ubervette game.
* Anoniem: 27636 denkt terug aan die mooie volgebouwde random levels.

Edit:
Wel vlug, maar DOH!
Je kan het verhogen door in rap tempo zoveel mogelijk af te voeren.

Cheat: als je er een truck station neerpoot en je trucks laat laden en lossen op dat zelfde station kan je ratring makkelijk naar 100%

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 27636 op 21-10-2003 21:42 . Reden: Foutje :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

Anoniem: 27636 schreef op 21 October 2003 @ 21:38:
Men kan wel degelijk invloed uitoefenen op producerende industrie.

Al die dingen hebben een transported goods in % rate.

Als dat hoog genoeg word zal het spel besluiten bij te gassen met meer resources, word ut minder dan remt ie het af.
dat is toch heoveel er op het station blijft liggen, de rest verrot dan, maar het word dan toch niet meer dan 100% ?
Cheat: als je er een truck station neerpoot en je trucks laat laden en lossen op dat zelfde station kan je ratring makkelijk naar 100%
heb meestal rond de 90% vooral doordat ik full load aan zet , blijven ze ook weer wat langer staan :Y)

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin

Odin

¯¯¯¯¯

Argh ik krijg die maglev maar niet aan de praat.
Wat ik ook doe ik krijg alleen monorail.

- Map maken en op 2030 zetten - geen resultaat.
- TTDPatch.gfc volgooien met unifiedmaglev 1/2.

Hoe krijg ik die dingen aan de praat, ik wil ze ook kunnen bouwen.

Krijg je trouwens die Maglev ook in de desert of krijg je alleen monorail in die desert theme?
Edit ik heb het aan de praat gekregen, unified maglev op 2 en een nieuwe game begonnen, en nog wat switches omgegooid

Bedankt voor het testen :Y)

[ Voor 34% gewijzigd door Odin op 22-10-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Ik heb net even getest, maar het ziet ernaar uit dat je maglev dus ook in de desert theme kan bouwen.

Als ik jou was zou ik TTD opnieuw installeren, patch er ook overnieuw inzetten, en dan TTDConfigurator gebruiken om de patch te configureren. Misschien dat het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:21
Ik zie dit topic nu pas, ik had wel verwacht dat het zou komen gezien het transport giant topic. Ik heb een windows versie met de patch geinstalled maar kan geen screenshots nemen helaas.

Heb het een paar keer uitgespeeld op de makkelijke manier, nieuwe AI bedrijven koop ik meteen 75% over zodat ik ze snel kan overkopen als ze groot worden voor een voordelige prijs.

Wat ik wel jammer vind is dat je niet bedrijven uit de primaire sector neer kan sponseren (boerderijen etc), alleen maar bedrijven uit de secundaire sector. Als ik bijvoorbeeld in 2020 ofzo zit is er niks meer aan omdat alle bedrijven uit de primaire sector al gebruikt zijn en er nauwelijks meer passengier routes bij kunnen. Het liefst vervoer ik natuurlijk goods, die verdienen na valuables het beste in het platte landschap.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

wil nu de patch instaleren (dit is op een andere comp) maar ik heb hem netjes naar dezelfde map gecopied maar dan komt er deze foutmelding:
16 bit MS-DOS Subsystem
D:/TRANSP~1/ttdpatch.exe
The system cannot open COM3 port requested by the application. Choose 'Close' to terminate the application.
kan dan kiezen tussen [Close] en [Ignore] als ik 2x op ignore duw gaat hij wel verder en start hij ook op maar springt ie naar een halve minuut weer uit :?

[ Voor 22% gewijzigd door FrostXL op 23-10-2003 20:25 ]

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 17:27
Je hbet toch geen maglev rail in TTD met Patch, als je Electr. Railroad hebt? Dan heb je wel de voertuigen, maar die rijden over monorail.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
FrostXL schreef op 23 oktober 2003 @ 20:22:
wil nu de patch instaleren (dit is op een andere comp) maar ik heb hem netjes naar dezelfde map gecopied maar dan komt er deze foutmelding:

[...]

kan dan kiezen tussen [Close] en [Ignore] als ik 2x op ignore duw gaat hij wel verder en start hij ook op maar springt ie naar een halve minuut weer uit :?
Ben je met de DOS-versie van TTD onder Windows 2000/XP bezig? If so, dat werkt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

ja is de DOS-versie onder XP........ arf

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Budgetbakken bijlangs. Bespaar een keer 5 euro bij de febo en je hebt er TTDLX voor. Nou, dat is wel twee hamburgers waard of niet :)
Slim googlen of p2p-en kan ook, maar dit spel moet je natuurlijk kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
De Windows versie is alleen te koop in "The Tycoon Collection" (iig zoiets :)). Krijg je TTD Win, RollerCoaster Tycoon en nog een tycoon. Dus als je ergens TTD los tegenkomt kun je er van uit gaan dat het de DOS versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ah, nu ook al gezever over de regels waar je je aan moet houden bij het posten van een bericht, zeker omdat te weinig mensen de FAQs lazen. 't Wordt steeds erger hier op GoT.

Maar dus maar effe ontopic en niet flame en troll.

Ik mis namelijk in de screens datgene waarmee het grote geld te maken was in TTD. Ik zie wel het roro systeem waarbij er 1 spoor is voor de heen en 1 voor de terugweg, maar ik mis dus het verplichte onderhoud wat ervoor zorgt dat de treinen dus constant met hun max aan reliability rijden en dus zo weinig mogelijk kapot gingen en dus vertragingen veroorzaakten. Of heb ik dat nu gemist in de plaatjes. Dus je zorgde ervoor dat een trein een depot in reed voor een station en dan door het stoplicht alleen verder kon gaan met zijn weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

:? ik snap je vraag niet echt
ik stel van te voren meestal in dat het aantal breakdowns 0 is/blijft :+

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Die breakdowns, en het dan verplichte onderhoud is iets waarvan ik vind dat ik er niet het juiste niveau voor heb, misschien dat ik over een aantal jaren wel op dat niveau ga spelen, maar voorlopig zeker nog niet.

Het kan zijn dat jij dat wel belangrijk vind, maar mij gaat het meer om de logica van het opzetten van een railnetwerk wat gewoon goed loopt. En al die breakdowns zijn dan zwaar vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
REDFISH schreef op 24 oktober 2003 @ 00:13:
Ah, nu ook al gezever over de regels waar je je aan moet houden bij het posten van een bericht, zeker omdat te weinig mensen de FAQs lazen. 't Wordt steeds erger hier op GoT.

Maar dus maar effe ontopic en niet flame en troll.
Waar heb je het over :?
Ik mis namelijk in de screens datgene waarmee het grote geld te maken was in TTD. Ik zie wel het roro systeem waarbij er 1 spoor is voor de heen en 1 voor de terugweg, maar ik mis dus het verplichte onderhoud wat ervoor zorgt dat de treinen dus constant met hun max aan reliability rijden en dus zo weinig mogelijk kapot gingen en dus vertragingen veroorzaakten. Of heb ik dat nu gemist in de plaatjes. Dus je zorgde ervoor dat een trein een depot in reed voor een station en dan door het stoplicht alleen verder kon gaan met zijn weg.
Je kunt met de TTDPatch ook depots aan je bestemmingslijst (hoe heet zo'n ding ook weer?) toe voegen, heb je niet meer van die moeilijke constructies nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 20:28
omg :X ik heb nu pas door hoe het werkt.. hoe groter de afstanden en hoe sneller je die aflegt hoe meer geld je krijgt..
ik maakte altijd kleine korte routes.. vind je t gek dat t nooit goed ging |:(

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:00

Stewie!

Keen must die!

Anoniem: 26235 schreef op 20 October 2003 @ 16:53:
en anders eroverheen.

Ook op elk spoorstukje een stoplichtje :P
waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 10:41

DouweGNL

Ik ben tof.

Dan kunnen er veeeeeel treinen tegelijkertijd op een spoor rijden... in principe zelfs kop/staart, bumperklevend zeg maar :). Handig, als je weinig ruimte hebt maar met veel treinen wilt rijden omdat je over dat bepaalde stuk veel te transporteren hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:06

Nibbz

Postmaster General

Wolfensteijn schreef op 19 oktober 2003 @ 16:43:

[afbeelding]
Clickable.

Ik had altijd vroeger dat ik het nog speelde, nooit van dat soort stationen bij steden.. want die mensen gingen bij mij nooit met de trein... er waren altijd maar een paar wachtende op het station.. Met vliegvelden precies hetzelfde... wat is je geheim :p

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
DouweGNL schreef op 25 October 2003 @ 17:23:
Dan kunnen er veeeeeel treinen tegelijkertijd op een spoor rijden... in principe zelfs kop/staart, bumperklevend zeg maar :). Handig, als je weinig ruimte hebt maar met veel treinen wilt rijden omdat je over dat bepaalde stuk veel te transporteren hebt :)
Ja, ik paste dit ook wel veel toe.

Alleen: niet overal werkt het capaciteitsverhogend.
Soms staat bijv op een stuk spoor net na een kruising (dus echt een kruising, geen dik knooppunt) een trein stil. Doordat de seinen zo dicht op elkaar staan, en de stilstaande trein 1 sein van het kruispunt af staat, is het 1e sein na het kruispunt nog groen, en de 2e pas rood.

Een 2e trein komt aanrijden, ziet een groen sein, en rijdt door. 1 Hokje later al staat-ie weer stil, omdat daar dus die vorige trein stil staat. De 2e trein blokkeert nu echter nog het hele kruispunt.

Hadden de seinen verder van elkaar gestaan, dan had trein 2 direct gezien dat dat stuk spoor al bezet was, en had-ie vóór het kruispunt kunnen wachten, waardoor het kruispunt niet geblokkeerd zou zijn.

Dus, in sommige gevallen werkt zoveel mogelijk seinen het beste; in andere gevallen werkt het het beste om de seinen zo ver uit elkaar te zetten dat er steeds precies 1 hele trein tussen past.

(Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel zo zonder plaatje, ik heb even geen zin om TT weer helemaal te gaan zoeken om een plaatje te maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Nibbz schreef op 25 October 2003 @ 17:32:
[...]

Ik had altijd vroeger dat ik het nog speelde, nooit van dat soort stationen bij steden.. want die mensen gingen bij mij nooit met de trein... er waren altijd maar een paar wachtende op het station.. Met vliegvelden precies hetzelfde... wat is je geheim :p
Euh, geheim? Ik bouw een station, en ik begin dingen te vervoeren. Mensen zijn in het begin absoluut geen prioriteit voor mij, maar op een gegeven moment ga ik dat toch doen, en vanaf dat moment gaat het goed.

Geen idee wat voor geheim erachter zit, maar vervoeren doe ik wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40975

Dit is voor mij nog altijd de game der games....echt vet dat er hier een topic over is.

Ik doe het tegenwoordig ook voor het beste spoornetwerk. Breakdowns ed staan dan ook uit bij mij. Problemen die ik tegenkom zijn kruispunten (duh), en stoplichten...

Zo heb ik een kruispunt wat altijd dichtstroomt, ik denk dat er gewoon te weinig spoor daar is...
Ik zal mijn laatste save weer eens opzoeken en wat posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin

Odin

¯¯¯¯¯

Wolfensteijn, zou jij misschien de scenario file van jou willen posten?
Ik wil er ook graag een gooi naar doen, en heb eigenlijk geen zin een nieuwe te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter_the_hobbit
  • Registratie: Februari 2002
ik heb hier een probleem. Ik heb de windows versie van ttdl. Maar als ik de setup start en op install klik krijg ik de volgende foutmelding:
"Directx failed to install. The game was not installed."
Hij wil gelijk per se die directx installeren. Maar ik draai een directx 8. En de versie die hij wil installeren is de 2.0. Is dit te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Odin schreef op 25 October 2003 @ 18:53:
Wolfensteijn, zou jij misschien de scenario file van jou willen posten?
Ik wil er ook graag een gooi naar doen, en heb eigenlijk geen zin een nieuwe te bouwen :)
Ik heb gewoon een random map laten genereren en ben daar op aan de slag gegaan. Dus nee, ik kan de scenario file niet posten, het enige wat ik voor je heb is de eerste savegame die ik van dit spel heb, misschien kan je daar wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
omfg ik ben verslaafd.. alweer :X
inmiddels een heel groot netwerk aan spoor liggen.. met 36 treinen verdien ik ongeveen 3M per jaar :) zit nu rond 1985.
Ik ga alleen vreselijk janken zodra ik de monorail en maglev krijg.. moet ik gvd alles weer overneiuw leggen :X...
tis niet zo moeilijk ofzo.. maar die tracks zijn zo verdomd lang :'(

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64525

Ik ga ook weer beginnen met het spel..echt heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34437

Lord_Mithril schreef op 26 October 2003 @ 01:47:
inmiddels een heel groot netwerk aan spoor liggen.. met 36 treinen verdien ik ongeveen 3M per jaar :) zit nu rond 1985.
Ik ga alleen vreselijk janken zodra ik de monorail en maglev krijg.. moet ik gvd alles weer overneiuw leggen :X...
als je tenminste overal toestemming krijgt om dat te doen :)

heb ook weer zin om meteen te beginnen spelen na het testen van Railroad tycoon3 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 21:04

Cyphax

Moderator LNX
Lord_Mithril schreef op 25 October 2003 @ 14:13:
omg :X ik heb nu pas door hoe het werkt.. hoe groter de afstanden en hoe sneller je die aflegt hoe meer geld je krijgt..
ik maakte altijd kleine korte routes.. vind je t gek dat t nooit goed ging |:(
Ja, wat ik altijd probeerde (nadat ik ook in het begin korte routes maakte) is gewoon in het begin van het spel industrieen aan weerszijden van de kaart verbinden met de snelste/sterkste trein (veel wagonnen) en dan $$$ :)
En de stadjes (nouja) volbouwen met busstations, heel netwerk... en groeien die dingen :)
als je tenminste overal toestemming krijgt om dat te doen
Je rating kan je ophogen door waar maar kan boompjes te planten in en rond het stadje dat moeilijk doet. Het is alleen niet heel stabiel; het gaat harder omLAAG dan omHOOG :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 26-10-2003 08:37 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Lord_Mithril schreef op 26 October 2003 @ 01:47:
Download de TTDPatch (even zoeken op Google).

Daar zit een zwik verbeteringen in. Ook zit er een soort cheat in om in 1 klap je hele netwerk te veranderen in een nieuw spoortype.
Het is inderdaad een beetje cheaten, maar bij mij is zelf veranderen meestal ondoenlijk omdat alles zo gigantisch in elkaar grijpt, en ik vaak geen toestemming krijg...
Dan is het beter dan niks.
TTDPatch bevat trouwens ook gewoon verbeteringen, en niet alleen cheats.

[ Voor 7% gewijzigd door wicher|IA op 26-10-2003 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
wicher schreef op 26 October 2003 @ 09:11:
[...]

Download de TTDPatch (even zoeken op Google).

Daar zit een zwik verbeteringen in. Ook zit er een soort cheat in om in 1 klap je hele netwerk te veranderen in een nieuw spoortype.
Het is inderdaad een beetje cheaten, maar bij mij is zelf veranderen meestal ondoenlijk omdat alles zo gigantisch in elkaar grijpt, en ik vaak geen toestemming krijg...
Dan is het beter dan niks.
TTDPatch bevat trouwens ook gewoon verbeteringen, en niet alleen cheats.
ik heb Wolfensteijn's savegame (inclusief patch enzo) gedownload :) dus daar zit die patch in..
maar ik doe t toch handmatig, ik ga namelijk ook een paar tracks verleggen :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Hmmm ik heb een probleem met mijn TTDLX Windows.....
Maak ik een eigen scenario wil ik een trein kopen maar staat er helemaal nix in het lijstje......

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
Welk jaar begin je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 13:21
1950 oid...

nu ik al die mensen er weer mee bezig zijn, begint het bij mij toch ook weer te kriebelen om hem straks weer eens te installeren...

het is echt 1 van de beste games die er is, niet grafisch hoogstaand, maar wel verschrikkelijk leuk om te spelem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
oooh hahah lol in 1930 hebben ze dus nog geen treinen ;)
heheh dom dom dom .....

YEAHHH speeltijd !!! :D

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 21:56

Specht

Il Cuore Sportivo

[afbeelding]
Clickable.

lol @ screen :D 8)7

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~g.straetmans/trans.jpg

Ik doe het altijd zo, kost misschien meer, maar dat verdien je binnen no time terug want dan heb je tenminste geen gezeik met treinen die verdwaalt raken. :7

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Saedbanken schreef op 26 October 2003 @ 12:33:
[...]

lol @ screen :D 8)7

[afbeelding]

Ik doe het altijd zo, kost misschien meer, maar dat verdien je binnen no time terug want dan heb je tenminste geen gezeik met treinen die verdwaalt raken. :7
Ik vind het juist een uitdaging om een goed werkend meer realistisch systeem te maken.

In de werkelijkheid zullen ze nooit voor elk treintje een apart spoor leggen, dan gaat het eerder met fly-overs.

Bij mij levert dit dit soort dingen op:

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/tt/Scr5.jpg
Hier een mooie kruising. Vanwege ruimtegebrek kon ik er niet een nog mooier knooppunt van maken, daarom is het een klaverblad geworden. Deze heeft helaas nog steeds het risico dat 4 treinen elkaar klem rijden als ze allemaal tegelijk 1 klavergedeelte innemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/tt/Scr6.jpg
Hier een aardig roro-station. Weer vanwege ruimtegebrek zijn de routes van en naar het station een beetje vreemd. De aansluitingen op de naastgelegen spoorweg zijn allemaal via fly-overs/dive-unders.

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/tt/Scr7.jpg
In veel gevallen is er in dit scenario maar ruimte voor een 2-sporig station, IN de 2-sporige spoorweg. Dit kan nogal vertragingen opleveren als er dus een trein in het station de doorgaande route blokkeert. Vandaar dat onder grote delen van de kaart tunnels onder de stations doorlopen voor doorgaande treinen.

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/tt/Scr8.jpg
Hier ligt er consequent 1 blokje tussen de 2 sporen van de spoorweg. (Hier was er wel ruimte daarvoor.) Dit maakt het aansluiten van andere spoorwegen erop via fly-overs/dive-unders een stuk gemakkelijker.

Alle plaatjes uit hetzelfde spel, The Big Smoke. Belangrijkste kenmerken hiervan: veel steden, te weinig ruimte.

[ Voor 60% gewijzigd door wicher|IA op 26-10-2003 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
je zou tenminste overal 1 station weg kunnen halen en dan alle sporen aan elkaar knopen en dan doorlaten lopen naar 4 platforms met signals..... lijkt me sterk dat ze alle 6 tegerlijk komen....

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
welk jaar kreeg je de monorail en de maglev ook alweer?
zit inmiddels in 2007 en heb ze nog niet..
ik werk nu ook nog met allemaal losse tracks per trein..
maar zodra ik de maglev krijg ga ik t beter neerleggen :) heb toch geld genoeg :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 13:21
leuke plaatjes, maar ff off-topic:

je gebruikt duitse marken omdat het dan lijkt alsof je meer geld hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
RonaldMade schreef op 26 October 2003 @ 13:25:
je gebruikt duitse marken omdat het dan lijkt alsof je meer geld hebt :?
Uhh, geen idee eigenlijk waarom ik dat destijds heb gedaan. 8)7
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.