[PC] Het Transport Tycoon topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.469 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 00:14

Cis

Aangezien ik weinig ervaring heb met signals (lees: geen), denk ik dat jullie dit keer een (erg) goede kans maken om mij met vlag en wimpel te verslaan.
Maar goed, we zullen zien :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4720

Waar vind ik scenarios's voor openttd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Anoniem: 4720 schreef op 05 september 2004 @ 11:14:
Waar vind ik scenarios's voor openttd ?
Ik denk nog nergens. Maar meestal kan je TTDLX scenario's gewoon openen in OpenTTD.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Even een snel vraagje: is het nu eigenlijk mogelijk om multiplayer te draaien onder Windows XP (binnen een LAN)? OpenTTD ondersteunt het nog niet (toch?) en bij de TTD Patch wordt vermeld dat de games onder XP snel out of sync raken.

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sgrovert schreef op 05 september 2004 @ 00:18:
Ach zo moeilijk is het niet,
als je begint leg je eerste een paar lijntjes waar je goed op verdiend. Meestal neem ik kolen, maar als die te moeilijk zijn graan of erts. En als je dan na een jaar of 10 lekker geld met dit soort dingen verdiend ga je rustig het netwerk opbouwen. Die doe je tussen nog nieuw aan te leggen stations. Pas als dat nieuwe netwerk uiteindelijk goed werkt sluit je de stations die je in het begin gebouwd hebt pas aan, en gooi je overbodige rails weg.
Ik begin eigenlijk gewoon een plekje te zoeken voor coal en een power station (of een iron ore en een steel factory) en bouw er een main line tussendoor. Dan bouw ik 2 stations en koppel ik die aan die main line. En bouw ik 2 treintje's en wacht ik :) Maar soms wil ik meteen groot uitpakken dus koop ik even 20 miljoen dollar. In feite is het gewoon geduld ;)
Sgrovert schreef op 05 september 2004 @ 00:18:
Er zit alleen nog een groot probleem in het netwerk van mijn savegame. Als er een trein (trein 1) op het hoofdspoor in wilt voegen, en hij kan er niet meteen op komt hij stil te staan voor een rood sein. Op het moment dat de trein (trein 2) waar hij voor moest wachten gepasseerd is voegd hij in, maar moet eerst optrekken. Door deze invoegende trein moet de trein (trein 3) die achter trein 2 reed stoppen, en alle treintjes die daar achter reden ook weer. Hierdoor ontstaan dus files.
Het probleem is nu eigelijk dat ik Trein 3 op een of andere manier voorrang wil verlenen op trein 1, zodat er alleen treinen invoegen als ze geen andere treinen ermee hinderen. Wie heeft een idee welke presignals ik hoe aan moet leggen om dit voor elkaar te krijgen?
Dus je wilt graag dat alle treinen op de main line voorrang krijgen ?

Misschien werkt om de signals een paar hokje's verder weg te plaatsen (aan de ene kant denk ik dat het werkt, maar aan de andere kan ook weer niet)

Ik denk eigenlijk dat je met presignals moet werken. Maar je hebt 3 soorten pre signals die je moet bijelkaar plaatsen om een werkend iets te krijgen. Begin, tussen en end.

[ Voor 41% gewijzigd door Hans1990 op 05-09-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 14:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

MrData schreef op 05 september 2004 @ 22:21:
Even een snel vraagje: is het nu eigenlijk mogelijk om multiplayer te draaien onder Windows XP (binnen een LAN)? OpenTTD ondersteunt het nog niet (toch?) en bij de TTD Patch wordt vermeld dat de games onder XP snel out of sync raken.
OpenTTD ondersteund mutiplayer via de command line, zie eerder in dit topic :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
StarLite schreef op 05 september 2004 @ 23:27:
OpenTTD ondersteund mutiplayer via de command line, zie eerder in dit topic :)
In de svn builds is er zelfs al een stuk interface voor te vinden. Lijkt redelijk te werken allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60418

Voor de volgende contest gaat ik niet meer als jury lid fungeren. Heb nu echt heel weinig vrije tijd.

Ik schrijf me wel in om de map te gaan spelen. Gebruiken we weer dezelfde nightly builds???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:37
Dan denk ik dat je voor de volgende contest nieuwe jury-leden nodig gaan hebben, of dat we een ander punten-systeem zullen moeten verzinnen.

Wie wil jury-lid spelen?

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-03 20:24
Kan je dan niet het zelfde systeem gebruiken zoals ze bij de 3D contesten doen.

Het is maar een ideetje.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4720

Hmm, ik krijg het niet voor elkaar om de ttdlx scenarios's te openen in openttd, ze listen niet in de box als ik browse voor scenario's.

Iemand oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sgrovert schreef op 06 september 2004 @ 14:35:
Dan denk ik dat je voor de volgende contest nieuwe jury-leden nodig gaan hebben, of dat we een ander punten-systeem zullen moeten verzinnen.

Wie wil jury-lid spelen?
Sowieso moet het punten systeem voor de juryleden van te voren bepaald zijn. Ik heb nu ook zelf de punten moeten verzinnen.

Heb deze aangehouden.

Structuur van netwerk
Wachttijden voor treinen/vliegtuigen
Hoe aardig ben je tegen de dorpjes geweest.
Ratings op stations
Hoe vol de stations over het algemeen staan.
en nog wat puntjes die ik nu even niet kan vinden (zit op werk)

Ik hou ook bij welke trein het meeste oplevert, vliegtuig trouwens ook.

Zit een aardige trein tussen, verdient iets van 3 miljoen.

Ik gaat vanavond proberen de pagina te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

hoe maken jullie trouwens het vervoer van pasagiers?

ik deed het eerst altijd met bussen maar ik wil het nu met treinen doen en ik weer nog niet helemaal hoe ik dat moet doen... iemand ideen?

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

WJP schreef op 06 september 2004 @ 20:54:
hoe maken jullie trouwens het vervoer van pasagiers?

ik deed het eerst altijd met bussen maar ik wil het nu met treinen doen en ik weer nog niet helemaal hoe ik dat moet doen... iemand ideen?
Passagiers: alleen met vliegtuig op lange afstanden
Op iets kortere afstanden met de trein (maar liever niet)

Later in het spel, tegen de tijd van de MagLev kun je overschakelen op grote afstanden met snelle treinen.

Bussen verdienen niks en is eigenlijk alleen interessant om een stand ongehinderd snel te kunnen laten groeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:37
pff ik ben met die contest map bezig, maar elke keer als ik net de infra structuur een beetje heb liggen gaat of die (&%#&$&#) houtzagerij of die ($#%&#$#*$) steel factory falliet

dit is me nu al een paar keer achter elkaar overkomen, kun je dit ergens uitzetten?

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zorg dat je iig wat afleverd. Al is het maar 1 vrachtwagen die wat brengt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Janoz schreef op 07 september 2004 @ 14:16:
Zorg dat je iig wat afleverd. Al is het maar 1 vrachtwagen die wat brengt.
In dat geval kun je beter meteen een treinverbinding aanleggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon zo snel mogelijk alle industrieen bezetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Anoniem: 60418 schreef op 07 september 2004 @ 16:22:
Gewoon zo snel mogelijk alle industrieen bezetten
Of gewoon veel op pauze spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:00
Cis schreef op 06 september 2004 @ 21:54:
[...]
Bussen verdienen niks en is eigenlijk alleen interessant om een stand ongehinderd snel te kunnen laten groeien :)
dan spreek ik dat toch wel goed tegen :)
ga jij maar eens een stuk of 4 bussen op 1 traject laten lopen, op scenario west ***** 90210, zoiets :P en dn tussen de plaatsen cardiff en clifton, dan verdien je echt rete veel :P

ook haal ik met vrachwagentjes een dikke winst van 150duizend per jaar....

en dat noem je dan niks? :|

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

jarnotjuh schreef op 07 september 2004 @ 17:24:
[...]

dan spreek ik dat toch wel goed tegen :)
ga jij maar eens een stuk of 4 bussen op 1 traject laten lopen, op scenario west ***** 90210, zoiets :P en dn tussen de plaatsen cardiff en clifton, dan verdien je echt rete veel :P

ook haal ik met vrachwagentjes een dikke winst van 150duizend per jaar....

en dat noem je dan niks? :|
Linkje naar dat scenario?

Ik durf bijna te wedden dat een treinverbinding meer verdient.

Maar als je even naar dat scenario linkt, ga ik het vanavond uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zit toch bij de standaard versie? (zonder ttdlx patch/openttd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:01
Mocht de volgende contest weer beginnen doe ik ook mee. :) Vroeger erg veel gespeeld, tegenwoondig niet zo veel meer, maar het lijkt me erg leuk om een keer mee te doen. 1 uur per dag vrijmaken zal me echter niet lukken, liever een wat langere looptijd. :)

-

Anoniem: 79886

Sgrovert schreef op 06 september 2004 @ 14:35:

Wie wil jury-lid spelen?
Ik wil best voor jury spelen, als het nodig is.

Anoniem: 81294

Geweldig dat hier een topic over is gekomen, ik heb het toevallig 2 weken geleden weer eens geïnstaleerd. Helaas moest het met een illegale versie omdat mijn originele cd weg is. Ik heb de verpakking nog wel ;) Ik heb het hier trouwens over Transport tycoon. Welke ik gekocht heb toen ik nog echt een klein snot mannetje was. Ik zag het spel in de dixons staan, en ik had de demo al helemaal grijs gespeeld, en ik wou nu het origineel toch wel graag hebben. Het spel koste 15 gulden zelfs toen al een stomzinnig laag bedrag voor een spel maar desondanks vond ik het een enorm bedrag. Ik heb er dan ook een week over nagedacht voor dat ik het kocht. Mijn beste aankoop ooit mag ik wel zeggen. Ik heb het letterlijk 6 jaar gespeeld, bijna elke dag. Ik heb het dan ook wel honderd keer zo lang gespeelt dan welk spel dan ook. En het is nog steeds leuk.
Ik ben dan ook van plan, zo mogenlijk, actief mee te gaan doen aan dit topic, nadat ik de site's die aan het begin van het topic staan goed heb door gelezen uiteraard.

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Ik stel mijzelf wel vrijwillig voor jurylid indien nodig.

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108621

Zijn er nog plannen, of is dit topic doodgebloed sinds de komst van Locomotion? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Ja de contest gaat door,
alleen heb ik het deze eerste paar weken erg druk met vanalles, maar zodra ik tijd heb gooi ik de nieuwe contest definitief online.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Anoniem: 4720 schreef op 06 september 2004 @ 15:18:
Hmm, ik krijg het niet voor elkaar om de ttdlx scenarios's te openen in openttd, ze listen niet in de box als ik browse voor scenario's.

Iemand oplossing hiervoor?
Hoe heb je de file genoemd?
* .SCN OpenTTD style scenario file
* .SV0 Transport Tycoon Deluxe (Patch) scenario
* .SS0 Transport Tycoon Deluxe preset scenario
Die moet je allemaal kunnen zien als je op "Load Scenario" of "New Game" drukt.

Psst: misschien lost dit het wel op: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=10377

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• SysRq
Sgrovert schreef op 14 september 2004 @ 20:55:
Ja de contest gaat door,
alleen heb ik het deze eerste paar weken erg druk met vanalles, maar zodra ik tijd heb gooi ik de nieuwe contest definitief online.
Mooi :P Ben iig druk aan het oefenen... :P

Heb je de definitieve map al?

-

• Remi
  • Laatst online: 15:49

Remi

Moo!

Het zal wel niet maar ik vraag het even voor de zekerheid. :P

Is er ook een manier zodat je ervoor kan zorgen dat er sneller banken in de steden komen? :)

• Sgrovert
Heb je de definitieve map al?
Nee nog niet, maar ik zal waarschijnlijk alleen nog maar wat industrie toevoegen. Dit vanwege het feit dat ik zelf zonder veel problemen alle grondsftoffen en goederen kon vervoeren.

De officiele map geef ik pas vrij als de contest begint. Als er mensen in deze "oefen-map" nog problemen zijn tegengekomen, of er nog dingen inmoeten, laat het dan even weten.

Lost In Music

• TWBMS
enige probleem waar ik tot nu ben tegen gekomen zijn opstoppingen heh :)

Maar de methode die ik nu gebruik moet daar een einde aan maken.. hopelijk :P
Moet nog even wat haken en ogen er uit werken :P

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

• SysRq
Heb je bewust de sawmill zo ver van de andere industrieen gezet? Was een beetje lastig om het op een mooie manier op te lossen... Maar dat is natuurlijk ook een uitdaging. :P
TWBMS schreef op 15 september 2004 @ 11:46:
Maar de methode die ik nu gebruik moet daar een einde aan maken.. hopelijk :P
Moet nog even wat haken en ogen er uit werken :P
vertel eens? ;)

[ Voor 42% gewijzigd door SysRq op 15-09-2004 11:49 ]

-

• TWBMS
SysRq schreef op 15 september 2004 @ 11:49:
Heb je bewust de sawmill zo ver van de andere industrieen gezet? Was een beetje lastig om het op een mooie manier op te lossen... Maar dat is natuurlijk ook een uitdaging. :P
ja die Sawmill is best irri om zo maar te zeggen :)
vertel eens? ;)
:X :X :X :X ... O-)

• SysRq
Wat is eigenlijk het verschil tussen de seinen. Als ik zonder ctrl een sein maak is het zo'n kleintje, die ik dus ook altijd gebruik. (Met pre-signals e.d.) Maar als ik mét ctrl een sein maak krijg je een grote? Ik heb het verschil nog niet echt kunnen ontdekken....of zoek ik niet goed?

-

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Ik heb een probleem. Ik ben sinds jaren weer Open TTD gaan spelen en wat ik vroeger deed werkt nu niet meer.
Als ik een station bouw dan willen alle treinen altijd op het eerste spoor, ook als er 6 andere vrije sporen zijn, dit maakt al die andere sporen een beetje zinloos. Ik heb gemerkt dat er tig andere signals zijn, maar ik weet niet wat ik ermee moet. Dit is zoals het station nu is:
Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/zeikerd/pics/station_thumb.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Macros op 15-09-2004 16:42 ]

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• WJP

WJP

Shibby

die "grijze" signals voor het station moeten dubbel zijn, dan maakt ie een keuze.

• TWBMS
SysRq schreef op 15 september 2004 @ 15:00:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de seinen. Als ik zonder ctrl een sein maak is het zo'n kleintje, die ik dus ook altijd gebruik. (Met pre-signals e.d.) Maar als ik mét ctrl een sein maak krijg je een grote? Ik heb het verschil nog niet echt kunnen ontdekken....of zoek ik niet goed?
Dat zijn semiforen, enige verschil is hun uiterlijk.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:35
[img]src=http://home.wanadoo.nl/argro/tycoon.JPG[/img]

zo doe ik het altijd, werkt prima, trein kiest altijd een vrij spoor, is dat er niet dan blijft hij voor het 'gele' sein wachten totdat er een spoor vrij is.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• WJP

WJP

Shibby

• Sgrovert
Hoe is de nieuwe versie?

Kunnen we de contest gelijk met deze versie spelen, of zitten er nog veel bug's in?

Lost In Music

• Hans1990
  • Niet online
Ik ben maar weer eens met een 'klein' netwerk bezig geweest :).

Mijn doel was eigenlijk om geen cheats te gebruiken, wat gelukt is :) (natuurlijk nog niet af, heb nog gewoone rails, ik wacht tot maglev :D) Maar heb wel eens wat leuks, bijvoorbeeld een station bij een factory waar ik al mijn steel, livestock en grain naartoe doe. (max wat ik heb gezien is 1080 crates / month)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/729qEr5wD32.jpg

En soms raakt is het wel eens druk (vooral als je merkt dat je station capiteit te klein is en je moet uitbreiden van 6 naar 10 lines en dat er dan 15 treintje's vastzitten)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/729n665SqUu.jpg

En als je zo bezig bent denk je: Ik kan dat station (in en uit gang) wel even met die in en uit gang connecten, en die gaat ook de goeie kant op dus kan dat daar wel aan enz. en dat krijg je dit :P (werkt ook nog perfect, is hier nl niet zo druk)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/7294aiSfVYA.jpg

edit:
Voor de mensen die mijn savegame willen bewonden: Klik hier

[ Voor 13% gewijzigd door Hans1990 op 15-09-2004 21:35 ]

• Muse
  • Niet online
AAAHHHH!!!! Haakse bochten :r Die moet je echt NOOIT gebruiken! Die remmen enorm af en het ziet er ook gewoon niet uit. Foei! :P

• TWBMS
^_^

Kon het niet laten, ik heb de rails rond station in eerste pics wat aan gepast.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/dennis.vandiepen/forum/GoT/pics/remodel1.png

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/dennis.vandiepen/forum/GoT/pics/remodel2.png
Nou gaat het iets beter, treinen blokken nu minder snel de "hoofd adder" en er zijn geen onnodige vertragingen in de rails.
Ze kunnen nu ook sneller weg bij station vandaan wat doorstroom ten goede komt :)
Enige knel punt dat er nu nog zit is die vlak na de brug waar ze de tunnel in gaan, maar heb geen zin om complete detours uit te gaan halen. :P

• Sgrovert
Misschien is het nog beter om dubbele seinen voor de brug te zetten, nu rijden namelijk alle treinen toch nog steeds over een spoor.

Daarnaast kun je ook een kijken of je bij het spoor dat naar de brug toe gaat vanaf het station (het linkse) De in en uitgang van het station omdraaid. Dus dat de trein die door het station gegaan is verop het hoofdspoor terugkomt dan dat hij ingereden is. Nu heb je namelijk de kans dat een inrijdende en uitrijdende trein elkaar tegenkomen, en alles vastloopt. Draai je de twee sporen om loopt het nooit vast.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Sgrovert schreef op 15 september 2004 @ 19:14:
Hoe is de nieuwe versie?

Kunnen we de contest gelijk met deze versie spelen, of zitten er nog veel bug's in?
Tot nu toe werkt het bij mij perfect. Vooral het seinen plaatsen werkt veel beter in deze versie. Gewoon slepen zoals je een spoor aanlegd, en de seinen worden om de 4 blokjes geplaatst. Kun je trouwens ook instellen. :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108621

In de nieuwe versie kun je niet meer bouwen in Pause-mode :( :(
Althans: kon die optie nergens meer vinden. Erg balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Anoniem: 108621 schreef op 17 september 2004 @ 17:24:
In de nieuwe versie kun je niet meer bouwen in Pause-mode :( :(
Althans: kon die optie nergens meer vinden. Erg balen :(
Jongens, lees de changelog ;)

De 'build in pause' is naar de "cheats" menu verplaatst. Het was namelijk erg oneerlijk tegenover de AI om dat te doen. Je komt in de cheats menu door op 'CTRL+ALT+C' te drukken (of op sommige machines 'CTRL+WINKEY+ALT+C' en daar die optie aan te vinken.
Er is veel weerstand geweest hiertegen (andere categorie), dus het zal straks wel weer ergens anders heen verhuisd worden, maar daar was helaas geen tijd meer voor.

code:
1
- Fix: [ 1009621 ] build in pause is now a cheat instead of a patch (truesatan)

Haha, OpenTTD staat op SuprNova :P

[ Voor 13% gewijzigd door Darkvater op 17-09-2004 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 11:31
Ik heb net ook even OpenTTD geinstalleerd,
alleen als ik hem probeer te starten, komt
ie met een foutmelding

Unable to load driver dmusic (directMusic MIDI Driver). The error was: Unable to initialize DirectMusic.

Ik heb directx 9, en ook m'n geluidskaart doet het perfect, ja ook midi files.

Ik begrijp niet wat hier nou mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

ArchRAIDen schreef op 19 september 2004 @ 20:35:
Unable to load driver dmusic (directMusic MIDI Driver). The error was: Unable to initialize DirectMusic.

Ik heb directx 9, en ook m'n geluidskaart doet het perfect, ja ook midi files.

Ik begrijp niet wat hier nou mis is.
Welke OS gebruik je? WinXP/Win2k laden default de directmusic driver, die zou dus ook moeten werken! Het je al DxDiag gedraaid, en is alles goed? Anders kan je natuurlijk de oude midi gebruiken: openttd.exe -m win32
Directmusic is: openttd.exe -m dmusic

Als het zowiezo niet wil doen, dan doe je het maar zonder muziek: openttd.exe -m null

Je kan zowiezo alle opties zien door de switch -h te gebruiken. En als het echt een foutmelding is, post een bug op Sourceforge :) http://www.sourceforge.net/projects/openttd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchRAIDen
thx, met de optie -m win32 doet hij het wel met muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Ik ben wel benieuwd, wat is je OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchRAIDen
WinXP Professional SP1

[ Voor 42% gewijzigd door ArchRAIDen op 20-09-2004 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Lijkt het toch dood te bloeden. :/

Willen degene die mee willen doen aan een eventuele nieuwe contest / wedstrijd in TTDLX even een bericht posten? Dan kijken we of er genoeg (serieuze!) animo is (>5) en of het zinvol / leuk is om er 1 te houden :)

Deelnemers:
  • Cis
  • SysRQ
  • Sgrovert
  • TWBMS
  • argro
  • Hans1990
  • ...?

[ Voor 14% gewijzigd door Cis op 20-10-2004 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Nu je het erover hebt,

Ik heb all een tijdje alle bestanden bij elkaar staan, alleen kwam Locomotion toen uit. Aangezien ik verwachtte dat veel mensen eerst locomotion gingen spelen voordat ze aan de contest begonnen heb ik alles maar in de ijskast gezet.

Aangezien Locomotion al een tijdje uit is, en jij ook zin hebt om te beginnen heb ik net even snel de spelregels opgeschreven en kan wat mij betreft contest 2 van start. Alle bestanden (inclusief regels) zijn te vinden op www.student.tue.nl/h/r.l.w.lahaije/tt/contest2.zip
ik zal zo snel mogelijk een site de lucht ingooien waar alles overzichtelijk opstaat. Tevens wil ik ook daarop zetten wie allemaal mee wilt doen. Hij gaat sterk lijken op die van de vorige contest, dus hulp voor een mooiere contest site is welkom.

Als het aan mij ligt loopt de contest tot 15 november.

Voor nu:
Veel plezier met deze nieuwe uitdaging.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
* SysRq doet mee...
Liever tot iets verder van 15 november, heb er deze maand niet zóveel tijd voor. :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Sgrovert schreef op 07 oktober 2004 @ 02:43:

ik zal zo snel mogelijk een site de lucht ingooien waar alles overzichtelijk opstaat. Tevens wil ik ook daarop zetten wie allemaal mee wilt doen. Hij gaat sterk lijken op die van de vorige contest, dus hulp voor een mooiere contest site is welkom.

Als het aan mij ligt loopt de contest tot 15 november.
Nog een maandje. Ik hoop dat de site snel in de lucht gaat en dat er wat meer animo komt. :)

Misschien een idee voor een nieuw topic:

[PC] Het grote Transport Tycoon contest topic

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
^^ Goed idee! Waarschijnlijk kijken niet veel mensen meer in dit topic. Een nieuw contest topic werkt misschien meer belangstellihng op. Overleg weleerst even met Terr of een ander modje. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Laatst online: 29-05 12:36
ik kan het spel in multiplayer (lan) niet aan de praat krijgen
de computers kunnen elkaar wel zien (via TCP) maar zodra ik wil joinen wil het venster niet meer maximaliseren en loopt het spel vast na een tijdje :(
ik heb de patch natuurlijk geinstalleerd

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Hmmm, weet iemand hier een 8 way kruising pic te vinden ? Ik heb er ooit eens eentje gezien op Owen's Transport tycoon maar die ligt plat :(. Enneh, de moeite nemen om er eentje te maken is volgens mij een beetje erg veel gevraagt, maar ok. Ik zou je eeuwig (lees: Lang) dankbaaar zijn voor dit als je zo'n plaatje vindt _/-\o_

P.S. ik denk dat ik ook wel mee ga doen met de contenst. Begin jaar is 1950 he ?

[ Voor 24% gewijzigd door Hans1990 op 19-10-2004 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Heb ook wel intresse om mee te doen. ^-^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
ik ben er ook weer bij! blijf dit topic in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Mensen, ik heb even een site neergezet. Het is nog in pre-fase, maar het ziet er iig beter uit dan die van sgrovert ;)
Ikzelf ben voorstander van een 28 november-deadline. Aangezien het allemaal wat vertraging heeft opgelopen, biedt dit voor meer mensen de kans om mee te doen. Eventueel kunnen we later beslissen om de tijd in te korten als iedereen klaar is

De site staat geparkeerd op http://www.vermoeiend.nl/ttdlx/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper_vk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 20:48
Heeft iemand het spel 'Railway Mogul' wel eens in actie gezien?

Ik kwam dat spel tegen in z'n 5 euro bak, maar ik had er nog nooit van gehoord.
[google='Railway Mogul']

Ik blijf het steeds weer verbazingwekkend vinden hoe vaak er een poging is gedaan om een 'betere TTDX' op de markt te brengen, en ook hoe vaak dat mislukt trouwens ;) .

[ Voor 39% gewijzigd door kasper_vk op 20-10-2004 08:39 ]

The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
28 november lijkt mij ook wel wat. Ik hoop dat ik voldoende tijd kan vrijmaken ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

gaan we ook een nieuwere versie van openTTD gebruiken? 0.3.4 ofzo?

ik wil ook wel weer meedoen :)

wanneer start het eigenlijk?

[ Voor 14% gewijzigd door WJP op 20-10-2004 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Cis schreef op 20 oktober 2004 @ 02:26:
Mensen, ik heb even een site neergezet. Het is nog in pre-fase, maar het ziet er iig beter uit dan die van sgrovert ;)
De site staat geparkeerd op http://www.vermoeiend.nl/ttdlx/
Ziet er inderdaad een stuk beter uit dan wat ik gemaakt had.
(ben niet zo'n groot designer.)
Ook de deadline van 28 november lijkt me een goed idee, maar pas dit ook even aan in de zip-file en bij de spelregels).
Als laatste moet er nog iets verzonnen worden op welke manier de savegames verzameld worden. Misschien gewoon hier bij GoT een linkje plaatsen, en daarna alles savegames door iemand in 1 zipfile laten verzamelen?
gaan we ook een nieuwere versie van openTTD gebruiken? 0.3.4 ofzo?
Ja, die zit al in de savegame.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Sgrovert schreef op 20 oktober 2004 @ 13:38:
[...]

Ziet er inderdaad een stuk beter uit dan wat ik gemaakt had.
(ben niet zo'n groot designer.)
Ik ook niet hoor. :P
Ik kan het overigens niet testen in IE (heb ik niet hier), maar in FireFox ziet de pagina er gestructureerd uit :)
Ook de deadline van 28 november lijkt me een goed idee, maar pas dit ook even aan in de zip-file en bij de spelregels).
Zal ik straks even doen inderdaad.
Als laatste moet er nog iets verzonnen worden op welke manier de savegames verzameld worden. Misschien gewoon hier bij GoT een linkje plaatsen, en daarna alles savegames door iemand in 1 zipfile laten verzamelen?
Lijkt me een goed idee. Het is misschien wel handig als iedereen een standaard savegame-naam aanhoudt. Bijvoorbeeld: [contestnr] [naam] [jaartal]. Dat is voor iedereen duidelijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
ehm, een vraagje. Tot welk jaar mag je nou spelen ? En komen er ook nog tussen savegames zoals bij de vorige van 2000 ? Natuurlijk save ik alles wat ik doe dus :).

edit:

Mag je ook de rivier van production island wat veranderen ? :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door Hans1990 op 20-10-2004 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Hoeveel 'echte' uren kost het trouwens om 50 jaar ttd te spelen. (Ervan uitgaande dat we van 1950 tot 2000 spelen).

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

SysRq schreef op 20 oktober 2004 @ 14:02:
Hoeveel 'echte' uren kost het trouwens om 50 jaar ttd te spelen. (Ervan uitgaande dat we van 1950 tot 2000 spelen).
Ikzelf heb vroeger met Transport Tycoon (geen deluxe) eens gecheckt. 1 jaar kost ongeveer een kwartier.
Dus 50 jaar kost 50 x 15 = 750 minuten = 12,5 uur.
We moeten alleen nog even overeenstemmen of we in pauzestand mogen bouwen of niet. Ik ben voorstander van bouwen tijdens pauzestand, omdat ik graag 'rustig' wil kijken hoe ik dingen het beste kan oplossen. Vervolgens bouw ik, haal ik weer weg, bouw ik weer. Kortom: veel try-error-try-error :)

12,5 uur is overigens niet zo lang, maar als je alles zo goed mogelijk wil oplossen, wordt het wel wat langer dan 12,5 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Hans1990 schreef op 20 oktober 2004 @ 13:49:
ehm, een vraagje. Tot welk jaar mag je nou spelen ? En komen er ook nog tussen savegames zoals bij de vorige van 2000 ? Natuurlijk save ik alles wat ik doe dus :).

edit:

Mag je ook de rivier van production island wat veranderen ? :Y)
Nee, we mogen de rivieren niet veranderen :D
Er mogen in totaal 8 connecties naar het industrie-eiland worden gelegd. That's it :)

Ik weet niet of het nut heeft om tussentijdse savegames te maken.

Voordelen:
• Leuk om elkaars werk te zien. Brengt meer enthousiasme met zich mee

Nadelen:
• Elkaars ideeen van elkaar overnemen. Het beste model wordt overal toegepast
• 50 jaar is een stuk korter dan 100. Te kort imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
^^ Inderdaad ja. Ik was gewoon benieuwd hoelang dat was :P
Ik ben tegen de "bouwen in pauze" mode. Vind het toch een beetje cheaten (ook al doet iedereen het :P )

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Nouja, ik denk zelf dat de wedstrijd opzetters het ermee eens zijn dat je niet mag bouwen tijdens pauze. Ze hebben anders niet voor niets Versie 0.3.4 erin gezet en niet V0.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Hans1990 schreef op 20 oktober 2004 @ 21:53:
Nouja, ik denk zelf dat de wedstrijd opzetters het ermee eens zijn dat je niet mag bouwen tijdens pauze. Ze hebben anders niet voor niets Versie 0.3.4 erin gezet en niet V0.3.3
Het maakt mij niet uit wat de makers van OpenTTD vinden. Het gaat mij erom wat de mensen hier willen. :)
Ikzelf ben, nogmaals, voorstander van de Pauze-mode-bouw-mogelijkheid, maar ik denk dat als 1/3 er tegen is, dat we het gewoon niet moeten doen.
Het woord is aan jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Persoonlijk ben ik er ook voor. Je krijgt dan namelijk meer tijd om je netwerk te bouwen.
Ik ben zelf soms wel een half uur tot een uur bezig om een knooppunt te veranderen. Aangezien het de bedoeling van de contest is om een zo goed mogelijk netwerk te bouwen vind ik het een beetje zonde dat door tijdsgebrek het netwerk niet verder geoptimaliseerd kan worden.
als je wel in pauze-stand mag bouwen wordt niet tijd de beperkende factor, maar geld. (in elk geval in het begin).

Daarom denk ik dat je mooiere netwerken zal krijgen als er in pauze stand gebouwd mag worden. (of een speler dat doet moet hij zelf weten).

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ik ben ook voor het bouwen in de pauze mode. Soms ben je inderdaad lang bezig met het modden van een knooppunt, zonder pauze mode lopen dan veel treinen vast. Ten tweede kost het bouwen zonder pauze een hoop kostbare tijd.

wanneer begint de contest eigenlijk?

[ Voor 9% gewijzigd door argro op 21-10-2004 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Goed, ik ben omgepraat. :P

Beginnen per direct?

/edit hmm, het staat wel standaard uit. Hoe zet ik dat aan?

/edit 2: gevonden: Ctrl+Shift+C :P

[ Voor 55% gewijzigd door SysRq op 21-10-2004 11:51 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Yep beginnen per direct. De bestanden zijn klaar, en hoe meer dagen speeltijd, hoe makkelijker de 50 jaar te halen zijn.

Veel succes.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zie het nu weer!

Puntje op de site: "2- Op elke toevoerader van het eiland mogen maximaal 2 sporen gelegd worden. (maximaal 8 toevoerende sporen voor het eiland dus)."

Er mogen meer áfvoerende aders komen? Momenteel is mijn laptop (helaas) nog (even?) in reparatie. Als ie op redelijke termijn terugkomt ga ik proberen mee te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

YouKnow schreef op 21 oktober 2004 @ 12:28:
Ik zie het nu weer!

Puntje op de site: "2- Op elke toevoerader van het eiland mogen maximaal 2 sporen gelegd worden. (maximaal 8 toevoerende sporen voor het eiland dus)."

Er mogen meer áfvoerende aders komen?
Als jij je geproduceerde goederen per boot of per vliegtuig weer wil vervoeren naar de stad en jij verstaat dat als een afvoerende ader... :)

Zoals ook verder staat: je mag het landschap niet veranderen bij het eiland, dus je hebt geen mogelijkheid om meer dan 8 sporen naar het eiland te leggen.

Ik zal deze taalkundig gebaseerde verwarring even aanpassen op de site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

Ik heb even wat zitten prutsen maar het is best nog wel lastig om de stations aan te leggen op dat eiland :P vooral omdat de sawmill en de steelmill op een afstand van de andere staan.
Je kun nu trouwens niet echt veel van de steel verdienen omdat dat practisch naast elkaar ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

WJP schreef op 21 oktober 2004 @ 14:45:
Ik heb even wat zitten prutsen maar het is best nog wel lastig om de stations aan te leggen op dat eiland :P vooral omdat de sawmill en de steelmill op een afstand van de andere staan.
Dan maak je het station toch iets groter? 12 sporen breed ofzow? :P

Ik heb totaal geen kennis van seinen, maar toen ik het een weekje geleden ging proberen, vond ik het nog best wel meevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Cis schreef op 21 oktober 2004 @ 12:51:
[...]

Zoals ook verder staat: je mag het landschap niet veranderen bij het eiland, dus je hebt geen mogelijkheid om meer dan 8 sporen naar het eiland te leggen.
Bruggen of tunnels zijn er ook nog B) B)

Maarehm, ik denk dat ik zelf niet in geld problemen zal komen, aangezien ik in jaar 1983 zit en al 11 miljoen heb (farms, wood, coal :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Hans1990 schreef op 21 oktober 2004 @ 15:17:
[...]

Bruggen of tunnels zijn er ook nog B) B)

Maarehm, ik denk dat ik zelf niet in geld problemen zal komen, aangezien ik in jaar 1983 zit en al 11 miljoen heb (farms, wood, coal :D)
Ik denk niet dat bruggen en tunnels toegestaan zijn. Maar je hebt wel een punt B) B)

Doe het voor de zekerheid maar niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
SysRq schreef op 21 oktober 2004 @ 11:25:

/edit hmm, in pauze mode bouwens staat standaard uit. Hoe zet ik dat aan?

/edit 2: gevonden: Ctrl+Shift+C :P
En voor bij mensen waar dit niet werkt, bij mij was het ctrl + Shift+ windows + c ;)

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Cis schreef op 21 oktober 2004 @ 16:03:
[...]

Ik denk niet dat bruggen en tunnels toegestaan zijn. Maar je hebt wel een punt B) B)

Doe het voor de zekerheid maar niet :)
Hehe, maar ik denk dat tunnels en bruggen OP het eiland wel toegestaan zijn, alhoewel ik die niet ga gebruiken omdat ik al een ander ideetje in me hoofd heb wat beter gaat werken O-)

edit:

Potverdomme, de local authory vind mij opeens heel erg onaardig en laat mijn geen stations meer bouwen :(. 'Briben' dmv bomen erbij zetten gaat niet omdat geen een stukje land van hem is dus hij ook naar kijkt en toch staat er de Rating van poor :'( :'( :'(

Edit2: Opgelost, bribe local authory voor 1 miljoen :+

[ Voor 33% gewijzigd door Hans1990 op 21-10-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

Cool zo'n contest... ik doe wel mee denk ik ;)

Hopelijk kan ik TT nog enigzins een beetje

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Hmm, iemand een idee wat hier fout kan zijn?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43499/full.jpg
Het is een normaal Rolo-station, maar de linkse trein pakt niet de 'vrije' baan. Hij gaat altijd achter de trein die in het station staat staan :?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Je moet dubbele seinen plaatsen aan de kant waar de treinen naar binnen reiden, en enkele seinen plaatsen aan de kant waar ze naa buiten rijden.

Over het bouwen van tunnels en bruggen op het eiland geld het volgende:
Dit mag, zolang de loop van het water rondom het eiland niet veranderd wordt. Dit is als volgt te controleren: Als alle spoor op het midden-eiland afgebroken wordt, moet het water in zijn oorspronkelijke bedding blijven. Als dit niet zo is zijn de regels overtreden.
Daarnaast mag je niet over het water met een brug oversteken.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Je moet bij de ingang dubbele signals zetten (elke ingang van het station) en bij de uitgang enkele signals.

Ik heb trouwens een stabiele oplossing gemaakt met Production island, het werkt nu perfect er zijn geen opstoppingen, helaas verspillen de treinen wel wat afstand omdat ze met de uitgangen wat moeten omrijden maarja, het kan niet anders.

Offtopic: Nieuwe topic, we zijn al over de 1000 posts ?

[ Voor 8% gewijzigd door Hans1990 op 21-10-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 07:59
Heb je wel een end-pre-signals aan de andere kant van het station?

Je moet altijd een begin pre-signal, tussen-pre-signal en dan een end-pre-signal :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Die 4 signals direct voor je perron moeten 2-way zijn en degenen die er direct na zitten moeten 1-way zijn. Sowieso moet je in deze situatie voor de rest gewoon 1-way gebruiken. Welk nut hebben die 2-way signals op de rest van je rails? :?

edit:
Zucht......niet gezien dat er al een volgende pagina was. Blijkbaar was ik niet de enige gezien de 4-dubbelpost :P

[ Voor 21% gewijzigd door Muse op 21-10-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Mocht er vanavond na het uitzwaaien van mijn vriendin nog geen nieuw topic zijn aangemaakt, dan maak ik 'm wel even aan. Ik hoop uiteraard echter dat iemand anders wil maken. Gaarne wel met een mooi plaatje en eventueel een tutorial link naar seinen etc etc (dan kan ik die ook nog even gebruiken, want ik heb er nog niet veel kaas van gegeten ;) ... :)

[ Voor 16% gewijzigd door Cis op 21-10-2004 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Cis schreef op 21 oktober 2004 @ 20:50:
een tutorial link naar seinen etc etc (dan kan ik die ook nog even gebruiken, want ik heb er nog niet veel kaas van gegeten ;) ... :)
Ik ook :P

Ben het nu aan het proberen met bovenstaande tips. Tot nu toe ging het altijd goed, maar ik dacht dat het met one-way signal ook moest kunnen. Niet dus.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

production island is niet echt makkelijk ;)

heb al een aantal dingen geprobeerd, maar zonder echte goede oplossing te zijn tegengekomen.

Als je btw wel op de "waterranden" mag bouwen, kun je 16 sporen naar buiten maken over de in/uitgangen van production island... Neem aan dat dat niet de bedoeling is?

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Nee 8 sporen Maximaal en 2 per "ader"
btw, het is ook niet de bedoeling dat het makkelijk is. De bedoeling is dat er zoveel mogelijk verschillende oplossingen van hetzelfde probleem komen ;)

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.