[PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.547 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:47
AdrianP schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:32:
dude, lees gewoon de tekst goed, ik geef de naam checkpoint eraan, maar je kunt het ook "tussen gelegen stations" noemen. Net als in het echie, de intercity stopt toch ook niet op alle kleine tussengelegen stations. :x
Over lezen gesproken.. had je mijn oplossing al geprobeert?
start spel op, ga naar Configuratie patches, kies Stations en zoek "TTDpatch compatible nonstop handeling" op en kijk even of die aan staat.

En die checkpoints zit in het Rails venster tussen de "Garage" en stations. Als je die neer zet krijg je een checkpoint.

[ Voor 12% gewijzigd door TWBMS op 19-12-2005 13:27 ]

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 15:44
Jouw "oplossing" heb ik geprobeerd, maar zonder resultaat.

Zal vanavond eens de checkpoints proberen.

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben bezig een groot railnetwerk te maken, met 2-sporige stations.
Nu is het geval, dat als er 2 treinen aan het laden/lossen zijn, dat de 3e die er aan komt, midden op het wissel gaat staan (bij normale seinen) en dat de ladende treinen niet meer weg kunnen doordat het wissel is geblokkeerd.

Nu zit ik de andere seinen te bekijken (met CTRL), maar ik kom er maar niet uit welke seinen ik waar moet plaatsen om te zorgen dat de treinen elkaar niet in de weg zitten. Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.dynamedia.nl/fokke/g/hdhtp_ottd_1.jpg

Waar bij het station moet ik de seinen plaatsen, en welke seinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

koelkast schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:27:
Ik ben bezig een groot railnetwerk te maken, met 2-sporige stations.
Nu is het geval, dat als er 2 treinen aan het laden/lossen zijn, dat de 3e die er aan komt, midden op het wissel gaat staan (bij normale seinen) en dat de ladende treinen niet meer weg kunnen doordat het wissel is geblokkeerd.

Nu zit ik de andere seinen te bekijken (met CTRL), maar ik kom er maar niet uit welke seinen ik waar moet plaatsen om te zorgen dat de treinen elkaar niet in de weg zitten. Plaatje:

[afbeelding]

Waar bij het station moet ik de seinen plaatsen, en welke seinen?
voor het kruisinkje voor het station zet je 1-richtings lichten neer, er na 2 richtings
de 1richtings doe je natuurlijk in harmonie met de daarop uitkomende baan ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat grotere bochten anders gaan ze te langzaam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
McKaamos schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:38:
[...]

voor het kruisinkje voor het station zet je 1-richtings lichten neer, er na 2 richtings
de 1richtings doe je natuurlijk in harmonie met de daarop uitkomende baan ;)
Dat werkt dus niet; dan krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.dynamedia.nl/fokke/g/hdhtp_ottd_2.jpg

De trein die buiten 't station staat, blokkeert de hele boel :|
Hoe krijg ik het goed met de seinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

http://wiki.openttd.org/index.php/Advanced_signal_placement

edit:

Je moet waar die trein nu verkeerd staat, de entrance-presignal zetten (CTRL + 1x klik) en als die niet werkt, moet je combo signal doen (CTRL + 3x klik) die zijn allebei geel :)

Zie hier voor welke ik bedoel

[ Voor 81% gewijzigd door webfreakz.nl op 19-12-2005 17:30 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ok, RoRo station maken met een overflow baan er aan. dan rijd de trein gewoon door over de overflow, en dan slaat de boel niet vast

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelkast schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:26:
[...]

Dat werkt dus niet; dan krijg je dit:

[afbeelding]

De trein die buiten 't station staat, blokkeert de hele boel :|
Hoe krijg ik het goed met de seinen?
Dit is eigenlijk al bijna goed.
Nu klik je nog 1 x met ctrl ingedrukt op het meest rechtse sein in je plaatje. (Dan wordt het 1 met een horizontale gele balk)
En je klikt 2x met ctrl ingedrukt op je beide 2-way-signals. (Dat worden dan seinen met een grijze vertikale balk)
3x klikken, wat webfreakz zegt, komt pas bij complexere lijnen.
En je hebt ook geen overflow nodig.

Denk er wel om dat je genoeg opstel-/wachtplaats hebt voor dat eerste pre-signal zodat de laatst wachtende treinen geen kruisingen e.d. gaan blokkeren. Je 'moet' ook dat wissel/seinen gebeuren nog één vakje dichter naar het station brengen. Dat scheelt je toch weer een beetje wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 17:36
* -Jaap-io gaat eens kijken of hij zijn transport tycoon bestanden nog kan vinden....

k zag dit vandaag voorbij komen, ben echt super benieuwd naar die patches :D

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb maar weer eens een server opgezet :)

ip: 80.61.67.107
pss: ttdgot

als je er niet op kan komen moet je het hierff melden dan kan ik er naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
Heel vaag, ik heb de windows versie gedownload, en thuis deed die het perfect, maar nu download ik em weer, en zegt ie dat tycoon.exe en tdx.exe niet bestaan (bestaan ook niet in de geinstalleerde map). En als ik GameGFX.exe dan verander in tycoon.exe geeft ie een foutmelding dat ik het spel alleen in DOS kan draaien. Dus heb ik nou de goede versie of niet??

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32
Tha Ertenal schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:38:
Heel vaag, ik heb de windows versie gedownload, en thuis deed die het perfect, maar nu download ik em weer, en zegt ie dat tycoon.exe en tdx.exe niet bestaan (bestaan ook niet in de geinstalleerde map). En als ik GameGFX.exe dan verander in tycoon.exe geeft ie een foutmelding dat ik het spel alleen in DOS kan draaien. Dus heb ik nou de goede versie of niet??
Heb je nu de patch gedownload of openttd?

Voor de patch: in dezelfde dir zetten als waar je Transport Tycoon Deluxe hebt geinstalleerd. Voor OpenTTD: installer gebruiken en wijzen waar je TTD geinstalleerd staat, of de .zip uitpakken en de correcte bestanden van je TTD-installatie naar de goede locatie van de OpenTTD-installatie kopieren :)

Het klinkt alsof je de patch wilt gebruiken zonder dat je TTD hebt, en dat gaat niet werken :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:41

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Weet iemand hoe je die nieuwe graphics die worden genoemd in de openingspost in OpenTTD werkend krijgt? Want die werkt niet met TTDPatch volgens mij of zit ik nu fout.

[ Voor 14% gewijzigd door DeNachtwacht op 26-12-2005 11:34 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsAD
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-04 09:07
HetWonder schreef op maandag 26 december 2005 @ 11:33:
Weet iemand hoe je die nieuwe graphics die worden genoemd in de openingspost in OpenTTD werkend krijgt? Want die werkt niet met TTDPatch volgens mij of zit ik nu fout.
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=9424

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan aan mij liggen, maar volgens mij kan je pas na 11uur online spelen ofzo?
ik heb nou al 4 ochtenden achter elkaar dat ik niet online kan spelen, en elke dag wel weer na 11uur.
weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Welke servers?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan 's ochtends geen enkele server vinden, en plots in de middag wel.
geen problemen met firewall ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Die nieuwe 'patch based signals' zijn echt handig. Het is echt mooi om te zien hoe meerdere treinen tegelijkertijd vanuit dezelfde richting het station komen binnenrijden.

Wat mij wel opviel is dat een trein, bij te lang wachten voor een PBS, gewoon het rode licht negeren. Misschien doe ik wat fout, toch zijn er al 120 digitale mensen overleden door zo'n foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Als je zeker weet dat het een bug is (en hem kan reproduceren) kan je hem melden op www.ttforums.net/index.php?c=20 of op irc.freenode.org/#openttd en dan bij Tron/TrueLight/Darkvater/Peter1138/Bjarni :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Weet iemand of je die dutch graphic sets (nederlandse treinen) voor Transport Tyocon deluxe nog ergens kan downloaden? Ik heb via google gezocht en op het forum van TT-forums.net gekeken maar ik kan het niet vinden. Voor zover ik begrijp is het ook een abandoned project of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
OCTheEagle schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:34:
[...]Wat mij wel opviel is dat een trein, bij te lang wachten voor een PBS, gewoon het rode licht negeren. Misschien doe ik wat fout, toch zijn er al 120 digitale mensen overleden door zo'n foutje.
Zat er toevallig een depot aan de kruising? Ik meen ergens gelezen te hebben dat er een bugje is/was waardoor het rode licht dan genegeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Klopt, het gebeurt met dat depot. Ik heb de nieuwste nightly gedownloaded en volgens mij gaatie nu goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07
Kunnen meerdere mensen niet connecten met de serverlijst?
Als ik nu "Find Server" druk, komt er geen lijstje :/

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
* Feature: New display option: 'transparent station signs' (2438)
* Feature: Removing tracks with the 'remove' tool, automatically removes signals on the tracks (2469)
* Feature: Clone vehicles (2764)

Eindelijk! :)

Vooral de laatste maakt het nog interessanter om 1 groot spoornetwerk te maken.
Nieuwe trein nodig? Pak depot, copy een train en rijden maar :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door Cis op 01-02-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Alleen jammer dat ze PBS eruit hebben gehaald; Dit omdat het té buggy was (ik kon er wel mee leven want heb nooit echt bugs gemerkt?). Dit was vooral een handige functie omdat je 2+ treinen in 1 block kon laten rijden op hetzelfde 'tijdstip' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
webfreakz.nl schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:27:
Alleen jammer dat ze PBS eruit hebben gehaald; Dit omdat het té buggy was (ik kon er wel mee leven want heb nooit echt bugs gemerkt?). Dit was vooral een handige functie omdat je 2+ treinen in 1 block kon laten rijden op hetzelfde 'tijdstip' :)
Zit het nog wel in de nightlies? Anders kan ik mijn huidige save wel weggooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Nee, je hoeft hem niet weg te gooien. Hij zet alle PBS signals automagisch om naar die gele verticale signals ( 3x CTRL+click). Het zit niet meer in de nightlies ( of de SVN vanaf svn://svn.openttd.org/trunk/) maar wel in /branch/pbs/ ( svn://svn.openttd.org/branch/svn/ ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Wolfensteijn schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:43:
[...]

Zit het nog wel in de nightlies? Anders kan ik mijn huidige save wel weggooien...
Kans op crashes is mogelijk, als er juist 2 paden kruisen en de treinen zijn al in het PBS blok. Aangeraden is dus om te pauzeren en eens de mogelijke punten vlug te overlopen. :)

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
ik wil dit spel ook erg graag gaan spelen maar kan het nergens vinden?! kan je het ook ergens gewoon legaal gratis downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=3407

Zegt:

Niets wijst uit dat het wel legaal is, dus er is geen reden waarom je het als freeware kunt beschouwen

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
webfreakz.nl schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:02:
Niet wijst er daar naar uit dat het illegaal is, lijkt me ok dus?
Daar is volgens mij nog steeds een discussie over bezig. Dus het lijkt mij verstandiger om voor het moment in ieder geval die 2de link niet te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wolfensteijn schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:04:
Daar is volgens mij nog steeds een discussie over bezig. Dus het lijkt mij verstandiger om voor het moment in ieder geval die 2de link niet te plaatsen.
Ik snap niet dat ze de game ondertussen niet gratis het net opgooien. Quake (deel 1 of 2) Is toch ook al gratis (legaal) op het net te krijgen.

Nou goed, als ze de game maar binnenkort werkend krijgen op de psp met fw 2.5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Het grootste probleem is dat niemand precies weet wie de rechten erop heeft. En daarnaast is het waarschijnlijk van een bedrijf die lekker op de rechten blijft zitten, zodat ze mensen aan kunnen klagen die het downloaden omdat ze het willen spelen.

Naja, abandonware is al jaren een heikel punt, en zal het voorlopig ook nog wel blijven jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:57

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Zeg, de patch heeft tegenwoordig ook trams. :P zijn er eigenlijk mensen die de patch gebruiken? of is iedereen hier helemaal weg van OpenTTD? Van de patch vind ik het vet dat er zoveel nieuwe graphics en cargo's zijn, dat geeft wel een nieuwe dimensie aan het spel vind ik. jammer alleen dat die trams bij mij nog een beetje buggy zijn, ik krijg ze gewoon niet :?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr was toch ook een railroad of transport tycoon versie voor op de playstation? Ik kan me er iets vaags van herinneren namelijk, wie heeft dat uitgegeven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

transport tycoon is idd ook playstation spel geweest, maar was erg bagger :P (wel vette 3d optie)
Transport Tycoon (DOS,Mac,PSX) Published by Microprose in 1994 bron

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 09-02-2006 16:00 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Yukkie schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:42:
Zeg, de patch heeft tegenwoordig ook trams. :P zijn er eigenlijk mensen die de patch gebruiken? of is iedereen hier helemaal weg van OpenTTD? Van de patch vind ik het vet dat er zoveel nieuwe graphics en cargo's zijn, dat geeft wel een nieuwe dimensie aan het spel vind ik. jammer alleen dat die trams bij mij nog een beetje buggy zijn, ik krijg ze gewoon niet :?
Trams? Ow, die heb ik nog niet gehad... Tellen die als trein of bus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:57

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

als bus (als ze het doen). je pikt ze uit het weg menu'tje zoals je el-rails uit het trein menu'tje pakt.

overigens als antwoord op deze post:
Wolfensteijn schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:04:
[...]

I can't find Transport Tycoon available to buy - Can I just download it?
No! All versions of Transport Tycoon are protected by copyright, and are the subject of a publication agreement with Microprose, which means the only legal way to obtain the game (and support the developer) is to purchase the full boxed product. If you can't find it in your country, you can usually purchase by mail order from another country - See Games/Purchasing for more details.
bron: http://www.chrissawyer.com/faq2.htm

[ Voor 81% gewijzigd door Yukkie op 09-02-2006 19:13 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
ZIjn er ook geëlektrificeerde (speelt iemand hier Scrabble, onthoud dit woord) treinsporen bij openTTD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Laatst online: 10-09 13:54
Damn wat heb ik dit spel veel gespeelt zeg! na het zien van de nieuwe patches en openttd heb ik weer zin om te gaan spelen. Ga het vaanvond weer eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Hoort het zo of is het een bug maar die MagLev treinen gaan maar met 50km/h omhoog in opentTTD, kan ik dit veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
mcandor schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:30:
Hoort het zo of is het een bug maar die MagLev treinen gaan maar met 50km/h omhoog in opentTTD, kan ik dit veranderen?
Bedoel je 50km harder dan de monorail? Of bedoel je de berg op?

Indien de berg op: dit is een instelling die je kan zetten in OpenTTD. Weet even niet precies welke dat ook alweer was. Iets met realistic train speed geloof ik :)
Als je die uitzet, gaan ze wel met 401 de berg op :)

Evt. een workaround is het inzetten van 4 locomotieven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
maar die realistische snelheid van de treinen staat al uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
mcandor schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:30:
maar die realistische snelheid van de treinen staat al uit :?
Dan is het een andere instelling :)
Wellicht dat iemand anders je hier verder kan helpen :) Of gewoon even zoeken in de instellingen en op het forum van openttd :)

edit: misschien hoort het wel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Cis op 15-02-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
De realistische snelheid moet juist aan staan. Het is niet realistisch als een trein ineens keihard afremt bij een klein heuveltje, dus vandaar... Alleen als je heuvels langer worden remmen ze wel steeds meer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atari heeft nu waarschijnlijk de rechten op TT door alle overnames - maar toen een paar spelers er naar vroegen wisten ze het zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:01
Dank je, ik ben nu gelijk weer verslaaft.. weet iemand of openttd pre signals ondersteund zoals in TTDpatch?

Ik neem nog een pilletje.... argg de drang om te spelen zakt alweer een beetje .. ;)

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

ja, met control click kun je signals veranderen in pre signals!

http://wiki.openttd.org/index.php/Advanced_signal_placement

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Die PBS is wel superstoer!

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Tja, het is er alleen uitgehaald bij de nightlies ( /trunk/ ) al wordt het nog wel verder ontwikkeld in /branch/pbs/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer even een servertje opgezet ( :) ).

Voor meer info join #ttd on irc.tweakers.net >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

jammer dat die dutch trainset nog niet af is (enigste waarom ik af en toe nog locomotion speel). Ze waren er leuk mee bezig, lag even stil, maar volgens mij zijn ze weer aan het coden als ik het ttforums een beetje kan volgen. Jammer dat oTTD (veel lekkerder dan ttd + patch) nog geen waslijntjes boven het spoor heeft, en inderdaad, pbs zou erg fijn zijn.... Zeker als je van die sjoelbak stations als DenHaag CS hebt midden in een stad, beetje moeilijk om dan een goed werkend roro station ervan te bakken.... Gebruik nu nieuwste oTTD met dbsetxl... Moet alleen nog weer ff mooie vrachtwagentjes en busjes (long buses) zien te scoren ipv de standaardmeuk

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Sorry, maar ik houd het even niet meer bij en ik heb een vraagje:

Iedereen in dit topic is blij, want er zijn nieuwe scenario's voor OpenTTD. Dus heb deze scenario's ook gedownload. Maar daar heb je dus TTD deluxe voor nodig blijkt bij het installeren. Dus dat is dan weer de voorloper van Locomotion die ik erg leuk vond. Is OpenTTD + scenario's leuker en mooier dan Locomotion en voegt het wat toe aan Locomotion :?

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 07-03-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
wwillem schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:37:
Sorry, maar ik houd het even niet meer bij en ik heb een vraagje:

Iedereen in dit topic is blij, want er zijn nieuwe scenario's voor OpenTTD. Dus heb deze scenario's ook gedownload. Maar daar heb je dus TTD deluxe voor nodig blijkt bij het installeren. Dus dat is dan weer de voorloper van Locomotion die ik erg leuk vond. Is OpenTTD + scenario's leuker en mooier dan Locomotion en voegt het wat toe aan Locomotion :?
Ik vond Locomotion niet leuk, maar dat zal per persoon verschillen. Vooral de " ouwe rotten" zullen ttd leuker vinden. Maar ik denk dat sowieso 80% TTD leuker vindt: de gameplay is fijner en de grahpics zijn duidelijker... + het draagvlak voor Loco is veel kleiner. Er zijn maar weinig mensen die Loco spelen

De online functie van TTD is goed uitgevoerd. Daarnaast is het imho ook realistischer (geen rare tunnels enzo...)

[ Voor 9% gewijzigd door Cis op 07-03-2006 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hele manier van bouwen in Locomotion is waardeloos, TTD gaat veel sneller :)
Chris had beter kunnen samenwerken met de makers van ttdpatch of openttd en nog een betere deluxe edition maken :P , daar had ik nog wel geld voor willen neerleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:43

ChangeLife4Ever

owned by above

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:22:
Chris had beter kunnen samenwerken met de makers van ttdpatch of openttd en nog een betere deluxe edition maken :P , daar had ik nog wel geld voor willen neerleggen :)
Komt nog eens bij dat je trein voor trein moet gaan vervangen en alle routes opnieuw in moet stellen (voor zover ik weet) bij Locomotion. Als je een eindje gevorderd bent, dan ben je alleen maar bezig met vervangen :(

remember your end, someone owns us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ChangeLife4Ever schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:50:
[...]

Komt nog eens bij dat je trein voor trein moet gaan vervangen en alle routes opnieuw in moet stellen (voor zover ik weet) bij Locomotion. Als je een eindje gevorderd bent, dan ben je alleen maar bezig met vervangen :(
nu met ttd (open of patch) ben je ook vaak bezig met vervangen van ...
nog niet eens gesproken van dat je vaak met de sporen bezig bent om die goed te laten lopen.

ik zou het persoonlijk superstoer vinden als je onder de stad een vet station zou kunnen bouwen dus -1 level. van de stad.
Je hebt dus op een heuvel/berg je steden staan op nivo + 3 ofzo en op nivo +1 zit je "resources"goederen etc .. dat je dus je treintjes onder je stad laat gaan om daar alles aan/af te voeren.

als ik zelf senario's maak waar ik dus lekker met treinen aan/af voer doe naar een stad waar bv ook een bank+ fabriek staat bij het station dan krijg ik het op een gegeven moment niet meer af gevoerd.

ik las ook ergens in dit topic met iemand die een factory ofzo had met 10.000 units goederen productie die krigj je alleen als je het veel afvoert .. vraag me af hoe die dat gedaan had.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vso schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 01:00:
[...]

nu met ttd (open of patch) ben je ook vaak bezig met vervangen van ...
nog niet eens gesproken van dat je vaak met de sporen bezig bent om die goed te laten lopen.

ik zou het persoonlijk superstoer vinden als je onder de stad een vet station zou kunnen bouwen dus -1 level. van de stad.
Je hebt dus op een heuvel/berg je steden staan op nivo + 3 ofzo en op nivo +1 zit je "resources"goederen etc .. dat je dus je treintjes onder je stad laat gaan om daar alles aan/af te voeren.

als ik zelf senario's maak waar ik dus lekker met treinen aan/af voer doe naar een stad waar bv ook een bank+ fabriek staat bij het station dan krijg ik het op een gegeven moment niet meer af gevoerd.

ik las ook ergens in dit topic met iemand die een factory ofzo had met 10.000 units goederen productie die krigj je alleen als je het veel afvoert .. vraag me af hoe die dat gedaan had.
ik gebruik ttdpatch en daar kun je aangeven dat ie zoveel X maanden voordat een vehicle te oud is dat ie automagisch vervangen wordt :)

Bouwen van schuine stukken rails is er ook makkelijker op geworden: je kunt nu gewoon de linkermuisknop ingedrukt houden :)

Ook kun je de rails vervangen door ze gewoon te 'overschrijven', en dat je vaak bezig bent met de sporen goed te laten verlopen > is dat nou net niet het leukste aan TTD :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:39:
ik gebruik ttdpatch en daar kun je aangeven dat ie zoveel X maanden voordat een vehicle te oud is dat ie automagisch vervangen wordt :)
erhm meer van 1 rail soort naar andere rail soort dus van rails naar maglev ofzo dan is het bijzonder irritant dat je de treinen moet vervangen.
Bouwen van schuine stukken rails is er ook makkelijker op geworden: je kunt nu gewoon de linkermuisknop ingedrukt houden :)
owww dat wist ik niet dat is wel stoer, echter openttd heeft "magisch rails" daarmee hoef je niet elke keer het type rails te selecteren maar de manier waarop je met je muis beweegt en "ingedrukt houdt en sleept" kan je heel makkelijk rails aanleggen. dat mis ik wel bij ttdpatch.

overgens als ik Patch vs Open vergelijk is de patch mooier echter de Open is speelbaarder.
allebei hebben ze hun charme ze zouden alleen het beste van alle2 moeten samenvoegen .. dan pas heb je een echt tof iets :) denk ik maar zo
Ook kun je de rails vervangen door ze gewoon te 'overschrijven', en dat je vaak bezig bent met de sporen goed te laten verlopen > is dat nou net niet het leukste aan TTD :? ;)
ach soms wil je gewoon ook achterover zitten en kijken naar een goed lopend iets :) waarna je je weer verveelt en verder gaat bouwen ;)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
vso schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:17:
[...]

erhm meer van 1 rail soort naar andere rail soort dus van rails naar maglev ofzo dan is het bijzonder irritant dat je de treinen moet vervangen.
Ik weet niet of ze het onder de patches of onder de cheats hebben gegooid, maar je kunt ergens instellen dat alle treintjes stiekem over alle rails kunnen meen ik me te herinneren.

Samen met het in een depot automagisch vervangen van de treinen (al gaat dat helaas niet op voor de wagons meen ik) heb je daar de oplossing voor je probleem :)

Treinen vervangen vind ik overigens meestal niet zo'n probleem. Op de high-volume lijnen rijden toch treinen met shared orders, en als je meteen na het weggooien van een trein een andere trein aanmaakt krijgt deze de orders van de oude.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:27:
[...]
Ik weet niet of ze het onder de patches of onder de cheats hebben gegooid, maar je kunt ergens instellen dat alle treintjes stiekem over alle rails kunnen meen ik me te herinneren.

Samen met het in een depot automagisch vervangen van de treinen (al gaat dat helaas niet op voor de wagons meen ik) heb je daar de oplossing voor je probleem :)

Treinen vervangen vind ik overigens meestal niet zo'n probleem. Op de high-volume lijnen rijden toch treinen met shared orders, en als je meteen na het weggooien van een trein een andere trein aanmaakt krijgt deze de orders van de oude.
Daarnaast zit er ook een optie in ttdpatch dat je als je de goto button gebruikt dat je 1 keer kunt klikken op een al bestaande trein en dat ie alle orders overneemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
In openttd ook ;) Dat zijn (ongeveer) de shared orders die ik noem :)

In openttd (van de patch zou ik het niet weten) kun je ofwel de orders kopiëren van de ene naar de ander, of je kunt ze letterlijk dezelfde orders geven. Het verschil is dat je bij de eerste (kopiëren) als je de orders van de ene veranderd, je in de kopie nog de oude orders hebt, en bij de 2e (Shared orders) veranderen de orders van alle treinen die aan die lijst hangen.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:50:
In openttd ook ;) Dat zijn (ongeveer) de shared orders die ik noem :)

In openttd (van de patch zou ik het niet weten) kun je ofwel de orders kopiëren van de ene naar de ander, of je kunt ze letterlijk dezelfde orders geven. Het verschil is dat je bij de eerste (kopiëren) als je de orders van de ene veranderd, je in de kopie nog de oude orders hebt, en bij de 2e (Shared orders) veranderen de orders van alle treinen die aan die lijst hangen.
dat op treinen klikken wist ik maar kopieren vs shared dat wist ik niet ..

overgens dat je 1 trein "weggooid" en daarna 1 nieuwe op het andere spoor aanmaakt, dat wist ik maar het blijft irritant ;)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Cis schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:18:
Ik vond Locomotion niet leuk, maar dat zal per persoon verschillen. Vooral de " ouwe rotten" zullen ttd leuker vinden. Maar ik denk dat sowieso 80% TTD leuker vindt: de gameplay is fijner en de grahpics zijn duidelijker... + het draagvlak voor Loco is veel kleiner. Er zijn maar weinig mensen die Loco spelen

De online functie van TTD is goed uitgevoerd. Daarnaast is het imho ook realistischer (geen rare tunnels enzo...)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:22:
Tnx beide: Das duidelijk. Misschien moet ik toch maar eens gaan beginnen aan OpenTTD :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Laatste dagen gaan de ontwikkelingen bij OpenTTD erg hard (http://svn.openttd.org/cgi-bin/trac.cgi/timeline). Er wordt gewerkt aan een nieuwe 'map-array' waardoor het makkelijker is ingewikkeldere 'junctions' te maken met minder 'lag' en andere bugs. Ook is PBS wat geupdate maar dit staat op het moment even stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu ook een electrische rails beschikbaar in OTTD (je kan hem testen)!

Meer info: www.openttd.org

Binaries: http://nightly.openttd.org/elrail/files/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
webfreakz.nl schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:34:
Laatste dagen gaan de ontwikkelingen bij OpenTTD erg hard (http://svn.openttd.org/cgi-bin/trac.cgi/timeline). Er wordt gewerkt aan een nieuwe 'map-array' waardoor het makkelijker is ingewikkeldere 'junctions' te maken met minder 'lag' en andere bugs. Ook is PBS wat geupdate maar dit staat op het moment even stil.
Ik weet niet of er ideeen zijn, maar zou leuk zijn om "templates" van junctions te kunnen saven. Ik maak vaan dezelfde junctions, maar moet ze constant helemaal opzetten. Best veel werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Cis schreef op zondag 19 maart 2006 @ 13:56:
[...]
Ik weet niet of er ideeen zijn, maar zou leuk zijn om "templates" van junctions te kunnen saven. Ik maak vaan dezelfde junctions, maar moet ze constant helemaal opzetten. Best veel werk
Dat is idd een goed idee :). Het zou wel leuk zijn als dat erin verwerkt wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerry op 19-03-2006 14:03 . Reden: typo ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Cis schreef op zondag 19 maart 2006 @ 13:56:
[...]

Moet je eens zoeken in het suggestions forum van Openttd. Dat is al vele malen voorgesteld. Sommige zijner voor, het is handig enzo, anderen zijn er tegen, het zou te simpel worden om snel een netwerk op te bouwen.

Persoonlijk zou ik het erinsteken, het is niet omdat het aanwezig is dat je het moet gebruiken :)

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Jump schreef op zondag 19 maart 2006 @ 15:02:
[...]

Moet je eens zoeken in het suggestions forum van Openttd. Dat is al vele malen voorgesteld. Sommige zijner voor, het is handig enzo, anderen zijn er tegen, het zou te simpel worden om snel een netwerk op te bouwen.

Persoonlijk zou ik het erinsteken, het is niet omdat het aanwezig is dat je het moet gebruiken :)
Misschien zouden ze het erin kunnen stoppen als cheat? En/of disablen als je tegen elkaar op een netwerk/internet speelt?

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Oh ja, voor wie het nog niet gezien had: 0.4.6 is uit, met de volgende bugfixes:
General release information

Release date: 22th Mar, 2006

List of Bugfixes

* Codechange: [win32] Show the revision in crash.txt and enable the button to show the crash text in the crash-window (r3965)
* Codechange: Add additional linker information to release builds to help figure out crashes more easily (r3526)
* Fix: [OSX 10.3 and newer] [ 1157244 ] Can't save game if name contains german umlauts (loading savegames with certain chars still look odd) (r4038)
* Fix: [OSX] major speedup for PPC fullscreen (r4034)
* Fix: [Makefile] Make sure the ICON_DIR gets created before copying files there. (r4032)
* Fix: [win32] Change compiler settings to use the multithreaded CRT. This prevents certain crashes on multi-threaded machines. (r4031)
* Fix: [ 1453646 NPF ] Road vehicles planning through the back of depots and stations. (r4029)
* Fix: Use the title of a savegame in the saveload dialog-editbox. (r4018)
* Fix: Improper resolution written to the configuration file when exiting from fullscreen. (r4017)
* Fix: When removing rail track from a tile where only X and Y pieces exist, explicitly update signals in both directions. (r4016)
* Fix: Default the patch-setting 'pause_on_join' to true. (r4015)
* Fix: Slope and height information returned for some tile types is wrong (r4014)
* Fix: Fixes a bug introduced by r3228 which allowed steep rail tiles resulting in ... unwanted effects such as display artifacts. (r4012)
* Fix: Update french translation (r3978)
* Fix: FS#56 *[Crash] Missing glyph(s) in big-font. Added several missing glyphs for the big font. (r3970)
* Fix: [ 1439907 ] Increase client list window width so at least most languages fit. (r3969)
* Fix: Update german and finnish languages. (r3968)
* Fix: Properly set back the owner of a crossing/road-under bridge after removing it. (r3967)
* Fix: [autoreplace]: (FS#67) autoreplacing trains now keep their tile length instead of their pixel length. (r3964)
* Fix: Mark the right tile as dirty. It's just a graphical glitch which happend in r1592. (r3962)
* Fix: Fix crash when resizing news history window. (r3961)
* Fix: Correctly implement minimum search, so road vehicles head twoards the closest station, not the last one in the list. (r3960)
* Fix: [FS#61] The tooltips for raising and lowering land buttons in the scenario editor are interchanged (r3959)
* Fix: Correctly restore the roadside after roadworks are finished. (r3957)
* Fix: [Multistop] Check the status of the destination road stop instead of a station's first road stop. This only has effect with road vehicle queuing disabled. (r3956)
* Fix: validate the setting of max_companies/spectators through the console. (r3955)
* Fix: Improve game-load times. (r3954)
* Fix: On loading a game, GetPlayerRailtypes() didn't account for the fact that vehicles are introduced a year after their introduction date. This will also relieve possible (rare) network desyncs. (r3952)
* Fix: Restore plural forms of cargo types for several languages. (r3951)
* Fix: [win32] Add directives to allow Visual Studio 2005 compilation. (r3950)
* Fix: [ 1415782 ] crash in string code with openbsd/zaurus; alignment issues (r3948)
Uiteraard te vinden op de gebruikelijke plaats... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ja, en net als 0.4.5 staat hij niet in de Meuktracker :( :(

Dit http://svn.openttd.org/cgi-bin/trac.cgi/timeline is ook een leuke link om in de gaten te houden :)

[ Voor 48% gewijzigd door webfreakz.nl op 23-03-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
OpenTTD 0.4.7 is uit, nadat er toch een grote bug in 0.4.6 gevonden was omtrent NPF :)

Changelog:
* Feature: [OSX] Add support for triple-binaries (PPC, PPC970, i386) (r4102)
* Fix: [OSX] crash when going to fullscreen (r4100)
* Fix: Allow unused wagons to have their first cache set. Fixes faulty cache-warning message and noticably speeds up depot operations (r4094)
* Fix: [NPF] Trains & busses were unable to find a route when leaving a depot or bus stop. (r4072)

[ Voor 71% gewijzigd door Jump op 26-03-2006 23:41 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Klopt, een trein bijvoorbeeld ging altijd als die uit een train-depot naar links, ongeacht of de weg van links->rechts liep zodat de trein eigenlijk ook naar rechts moest (al dan niet door signals).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind dat er weinig plaatjes gepost worden, dus begin ik maar ;-)

Dit is een map die ik al een hele tijd speel, heb nu alle steden aangesloten niet altijd met treinen maar soms met bussen. Heb nu 477 treinen 503 autos en 25 schepen. Heb het door verschillende OTTD versies gespeeld maar converteren naar de nieuwe elecdemo lukt me niet. Alle treinen komen een station binnen en gaan gelijk door naar het volgende station zonder te stoppen.

Het is gesitueerd in Duitsland hoewel ik de tijd heb laten doorlopen naar het maximale (2091).

Overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://img385.imageshack.us/img385/8862/spidotrans5ky.th.png

Sommige treinen lopen echt al OTTD eeuwen lang waardoor je af en toe een oude voorbij ziet komen, zoals de blauwe rechtsonder in de tweede screenie.

1 van mijn leukste stations vind ik zelf, gebouwd in de lijn met onderdoorgangen in beide richtingen voor treinen die niet stoppen op het station. De blauwe loc met gele iron-ore wagens gaat net de tunnel in onder het station door. Op het station zitten ook verschillende banken aangesloten met geldwagens die dan door treinen naar een station worden gebracht waar wel geld word geaccepteerd.
Deze stad heeft nog geen bussen.

Afbeeldingslocatie: http://img390.imageshack.us/img390/3074/spidotrans1stsep209017yi.th.png

Blijf er voorlopig wel nog effe mee bezig maar ben ook een nieuwe elecdemo map begonnen. Lekker klein met de Nederlandse grf. Mijn bedoeling is om de Kijfhoek na te bouwen, alles met transfer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er wel leuk uit hent_1, zou je de savegame eens willen posten :D. Dan kunnen we het ook van dichtbij bekijken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke hier istie dan

Ben op het moment nog aan het rotzooien aan de oostkust, daar heb ik nog te veel files.

http://rapidshare.de/files/16717356/spidotrans.zip.html

Compatibel met OTTD R3411 en onderstaande GRF's staan in mijn openttd.cfg

[newgrf]
csrailsetw.grf
dbsetw.grf
tempsetpw.grf
cargosetw.grf
LongBusesw.grf
334LongCutBusesw.grf
euroadstw.grf
newfactoryw.grf
offices.grf
newoffice3.grf
coalminew.grf
ironminew.grf
bighq.grf
brp.grf
newshipsw.grf
anglebuilding.grf
ukwaypointsw.grf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
hoe krijg je die mooie stations en die mooie tunnels die je daar hebt op je screenie? Met dat pakket hierboven? En hoe installeer je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehh, van sommige weet ik ook niet meer waar ik ze vandaan heb, er staan wat links in de startpost maar de meeste kun je wel vinden in de forums, hier bijvoorbeeld :

http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=14243

Je plaatst de GRF files in je DATA dir/folder en daarna maak je in je openttd.cfg in de root van je gameinstallatie een sectie die heet [newgrf] daaronder kopieer je de namen van de grf files. copy and paste werk dus.

EDIT:
De meeste zijn ook voor de patch gemaakt ipv openTTD dus uitproberen maar of het werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

En Elrails is verplaatst naar /trunk/ (de nightlies dus ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het werd tijd dat oTTD met electrified rails kwam zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Had het dan zelf gedaan! :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zo'n held ben ik dan ook weer niet. ;) Sowieso zowat de hele winter niets met TTD gedaan, maar daarvoor speelde ik toch nog steeds met TTDpatch. Voorlopig ga ik er ook nog maar niet aan beginnen, want heb genoeg te doen voor school en TTD heeft nogal de neiging om veel tijd op te slokken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik heb trouwens een server draaien die 24/7 draait:

[EN/NL] Maarten's Server

Meestal van 1940 tot 2020 ongeveer, GEEN vliegtuigen, en echt gericht op het bouwen van treinnetwerken. :)

Kom es spelen zou ik zeggen, komen sowieso vaak wat lui van Fok! op spelen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:04
wow topic loopt nog steeds :)

heb ttd zelf al een tijd weer niet gespeeld. denk dat ik hem binnenkort er maar weer eens op gooi
blijft een uitermate verslavend spelletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Zeg dat wel, heb 'm zelf toevallig vorige week ook weereens aan de praat geslingerd. :)

Momenteel ben ik bezig met het zoeken naar een goede layout voor vierbaans netwerken (2x heen en 2x terug), maar ik kom er nog niet helemaal uit. Het mooiste zou denk ik zijn als je een snelle mainline hebt waarover de grote afstanden worden afgelegd, waarbij je er een track naast legt waarop alle afsplitsingen naar stations uitkomen.

Daarmee hou je alleen niet echt rekening met het probleem van treinen die kapot gaan.

Hebben jullie nog tips voor een 4-track design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Binnenste 2 voor TGV's/Sneltreinen, buitenste 2 voor treintjes die op alle stations stoppen en vrachttreintjes... Maak (in Ottd) goed gebruik van Waypoints... En gebruik altijd bij voorkeur RoRo stations

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Minos111 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:22:
Zie: http://www.transporttycoon.net

Of het OpenTTD forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Eens in de zoveel tijd ben ik weer eens hooked (ongeveer 1x per jaar), en het is weer zover. Via een iets verouderde OpenTTD install ben ik weer druk treintjes aan het bouwen in de jungle :)

Ik ga me binnenkort weer hard in het treinen verdiepen, maar ik heb de indruk dat het het meest eenvoudige is als ik de oospronkelijke TTDLX aanschaf. Is die nog ergens in de budgetbak te krijgen? Zal mij daarna eens gaan verdiepen in nieuwe graphics etc.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik heb halverwege februari dit jaar TTD nog (nieuw/budget) gekocht voor 6.5 GBP, ongeveer een tientje dus, inclusief transport. Helaas ziet het er naar uit dat hij nu wat duurder is.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Zo, heb de meest recente OpenTTD draaien. Had eerst 0.41, die was redelijk bugvrij. Nu draai ik o.47 (meen ik) en die heeft nog wel eens wat issues bij het routezoeken met de bussen. Nu kan je wel een alternatieve AI instellen die beter werkt, maar daarvan gaat alles soms een beetje schokken (ondanks dat CPU load geen 100 is). Heb ook de nightlies geinstalleerd (elec. rail).

Nu ben ik heel veel sites met addons tegengekomen, maar die zijn allemaal voor TTDPatch, zoals treinsets bijvoorbeeld. Is er ergens een walkthrough beschikbaar hoe deze in OpenTTD te installeren, indien mogelijk?

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minos111 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:22:
Zeg dat wel, heb 'm zelf toevallig vorige week ook weereens aan de praat geslingerd. :)

Momenteel ben ik bezig met het zoeken naar een goede layout voor vierbaans netwerken (2x heen en 2x terug), maar ik kom er nog niet helemaal uit. Het mooiste zou denk ik zijn als je een snelle mainline hebt waarover de grote afstanden worden afgelegd, waarbij je er een track naast legt waarop alle afsplitsingen naar stations uitkomen.

Daarmee hou je alleen niet echt rekening met het probleem van treinen die kapot gaan.

Onderstaande link is van een gozer die een 4 track heeft.

http://www.tt-forums.net/...ort__23rd_apr_2015__2.png

Vind dit geen logische oplossing. Maar misschien past het in jouw plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

YAPF, de nieuw routeplanner, heeft testers nodig!
SVN: /branch/yapf/

4 Ways: http://tt-forums.net/viewtopic.php?t=24753

Iemand dit al gezien? http://tt-forums.net/download.php?id=45771 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Na wat gezoek op wiki heb ik nu eindelijk verse grf-files draaien. Ik heb ook de Nederlandse treinenset geinstalleerd, maar heb daar een vraag over. De passenger-coach is daar een mooi Intercity-treinstel geworden, echter, hoe zit het met de locs. Ik zit nu in 1960, komen er extra locs, overschrijven ze de vorige, of krijg ik als OpenTTD´er alleen de rijtuig-graphics en verder niet de Nederlandse locs.

Iemand die dit weet? Ik speel momenteel in de Jungle-map, mocht dat van invloed zijn. Zit nu in 1960, en kan me in elk geval uren vermaken met een locomotiefje met een Nederlands treinstel erachter ;)

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat me op een gegeven moment zo te irriteren aan sommige gebouwen dat ik maar eens wat gebouwen ben gaan vervangen. Ergens hierboven had ik een screenshotje van een station met oudere graphics gepost, dit is zoals het er nu uit ziet.

Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/4656/spidotrans24thfeb20908cm.th.png

Stom eigenlijk maar het leukste vind ik nog dat ik het fonteintje heb veranderd voor een tile met 4 autotjes erop, krijg je een soort parkeerplaats.

Over die Nederlandse GRF, er zit wel een losse locomotief in, de 1300, in meerdere kleuren, en een stoomlocomotief, wel de laatste versie gebruiken natuurlijk.
http://users.tt-forums.net/dutchset/home.php
Heb het zelf nog niet geprobeerd maar je kunt met speciale tools de sprites die in het nederlandse trainset topic voorbijkomen zelf erin zetten. Moet je wel met de Duitse XL beginnen geloof ik.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.