[PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.541 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
r0bert schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:10:
`Mensen, wat is het wachtwoord van de server? Kan ik nergens meer vinden, heb het halve topic doorgebladerd 8)7
[rml]Siliakus in "[ PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 2"[/rml]
:)

[ Voor 56% gewijzigd door SysRq op 07-10-2005 11:12 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:29

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:02:
[...]

:? Dat ligt er maar net aan wat je speelt :) Op 9 feb zat het nog in de nighlty builds van OpenTTD. Aangezien 0.4.1 in mei uitkwam ga ik er vanuit dat die limiet nu ook in de release-versie verleden tijd is :) Of ja, er is nog wel een limiet maar die ligt op 64k :P
ik gebruik de drexler patch, geen openTTD. En alle graphics en instellingen over te bouwen naat OTTD heb ik geen zin in. (of het moet heel erg simpel/makkelijk zijn ;) )

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07-2024
Yukkie schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:24:
[...]

ik gebruik de drexler patch, geen openTTD. En alle graphics en instellingen over te bouwen naat OTTD heb ik geen zin in. (of het moet heel erg simpel/makkelijk zijn ;) )
wow, hey volgens mij heeft openTTD toch wel behoorlijk wat pluspunten t.o.v. de patch, toch? heeft de patch versie ook goede multiplayer mogelijkheden etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
bob.ross schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:42:
[...]

wow, hey volgens mij heeft openTTD toch wel behoorlijk wat pluspunten t.o.v. de patch, toch? heeft de patch versie ook goede multiplayer mogelijkheden etc?
Ik gebruik ook nog steeds de TTDPatch. Daar zit geen goede multiplayer in, maar goed, ik speel dan ook vooral single player en probeer dan zo'n efficiënt mogelijk netwerk aan te leggen. Niet met MagLevs, maar met de electrified treinen. Ik vind het ook leuk om te proberen een beetje een realistisch netwerk te creëren, dus verschillende modellen en geen passagiers modellen gebruiken voor vrachttreinen of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bestaat er eigelijk een lijst met precies dingen die veranderd zijn (realistischer? :?) in openTTD?
Ik had vaak de 90 graden bochten, wat nu bijna altijd afgeraden wordt, omdat (schijnt) hellingen van 1 hoog haast geen invloed meer hebben op de snelheid van je treintje. Zo merkte ik ook op stations die treinen tergent langzaam het laatste stukje in rijden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Muse schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:16:
[...]

Ik gebruik ook nog steeds de TTDPatch. Daar zit geen goede multiplayer in, maar goed, ik speel dan ook vooral single player en probeer dan zo'n efficiënt mogelijk netwerk aan te leggen. Niet met MagLevs, maar met de electrified treinen. Ik vind het ook leuk om te proberen een beetje een realistisch netwerk te creëren, dus verschillende modellen en geen passagiers modellen gebruiken voor vrachttreinen of andersom.
doe es een savegame! ben heel benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
meendering schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:49:
Hmmz, ik heb eigenlijk helemaal niet van die kruisingen gemaakt.... af en toe een afsplitsing en koppeling. ;)
Zo'n kruising is allemaal leuk etc.. maar wel erg vertragend lijkt me.... trein moet heuvel op en af... kost veel tijd. Spoor kost toch niks. ;)

Ben nu in 2035. Company value is € 3.900.000.000 (miljarden)
Realistic train acceleration >_<? Als je die aan zet, dan heb je hier een erg goed kruispunt...

Btw, ik bouw kruispunten meestal 1 vlakje hoger dan de rest. Zo kan je er nog een tunnel onder gooien.
blackangel schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:17:
[...]

mag je maar 10 stations bouwen per dorp :/ Nog even kijken hoe ik dat ga oplossen, de source is een beetje onbegrijpbaar :P En (evt met een cheat) dorpjes toevoegen kan ook al niet... En 40 stationnetjes is natuurlijk te weinig
Rename je stations , een station naam word altijd opgebouwd met:

[Dorpnaam] - [random achtervoegsel]

[ Voor 6% gewijzigd door Hans1990 op 07-10-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
Hans1990 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:38:
[...]

Realistic train acceleration >_<? Als je die aan zet, dan heb je hier een erg goed kruispunt...

Btw, ik bouw kruispunten meestal 1 vlakje hoger dan de rest. Zo kan je er nog een tunnel onder gooien.

[...]

Rename je stations , een station naam word altijd opgebouwd met:

[Dorpnaam] - [random achtervoegsel]
nu je dat zo zegt snap ik ook de errormeldig wat beter als ik naar de source kijk :P

\o/ thnx, hoef ik toch niet het scenario opnieuw te bouwen enzo \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben deze week ook weer begonnen met dit geweldige verslavende spel. Ik doe nu eigenlijk niet anders...

Jammer vind ik dat het moeilijkste niveau eigenlijk nog erg slecht is. Zie twee onderstaande screens (die twee busjes op de onderste screen rijden de hele game rondjes achter elkaar aan daar).

Afbeeldingslocatie: http://renebeerten.serv-it.net/Overig/Niveau%20TTD.png

Afbeeldingslocatie: http://renebeerten.serv-it.net/Overig/Niveau%20TTD%202.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Ik vind zelf dat de AI in OpenTTD ook echt bagger is en blijft. Ik vind het veel leuker om zelf doelen te stellen in een game of gewoon online kloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
hoe komen jullie aan zulke wegen en electriciteits masten heb ik nie in openttd 0.4.0.1

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
bob.ross schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:31:
[...]
doe es een savegame! ben heel benieuwd! :)
Ik heb geen recente savegames meer, maar op mijn laptop staat er nog wel 1 van afgelopen zomer. Dat is een beetje een savegame geworden waarin ik eigenlijk maar wat heb lopen aankloten. :p Maar goed, het was dan ook vakantie hè.
Ik zal eens kijken of ik die even online kan zetten.
ZandBak schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 02:12:
hoe komen jullie aan zulke wegen en electriciteits masten heb ik nie in openttd 0.4.0.1
Zo te zien is dit met de TTDPatch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gemerkt dat de master server down is dus je kan geen servers meer zoeken... hierbij is mijn server gereset ip 62.194.246.195 ... even handmatig toevoegen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
De reden van downtime:
To respond to the topic starter: the problem is rather simple:

The ISP had a power-blackout, and the backup generator couldn't keep up the needed power for the time the power was out. So.. after a while all servers just stopped working. About 12 hours ago the power kicked back in, but too bad, the server didn't reboot how it should. Because it is Saturday it is kind of hard to get enough personal in, and because of the amount of servers that are hosted there, my request is going to take some more minutes. Short: I am doing my best to get the server back online ASAP.

Because the server is down, and we are in the process of moving stuff around, those services are down:

DNS (which you notice the most, because all openttd.org domain resolving is down)
Main Web
Master SVN

What is still working:

Nightlies
Wiki
MasterServer
Backup SVN

That is, if you can reach it by the lack of DNS :)

All problems will be solved in the near future. Currently we are placing new servers and I started a coop with MiHaMiX, which will allow us to mirror every service we have. This means that DNS will have a primary and secondary, but also the webpage will be mirrored (and load-balanced). For those who are interested in this process, soon we will create a page where will we explain the whole topology of the OpenTTD-network, which is getting bigger every day ;) (mostly tnx to Orudge and MiHaMiX)

Enough talking, more answer then you ever needed ;)
Bron: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=21330#363013

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Ik heb een scenario gemaakt met allemaal eilanden. Hoe ga je een goed netwerk aanleggen als land door stukken zee wordt gescheiden?

Je kunt het scenario hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Euh, bruggen ? :P Ik vind het eigenlijk best wel stom dat je niet onder water kan bouwen met tunnels. (dat water niet niveau 0 (absoluut) maar niveau 2 bv is, en dat je dan er nog 2 tunnels onder kan bouwen). Ik ga denk eens even wat proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://www.bornacorn.com/SCR15.png

Was door een bug in een nieuwe functie voor TTDPatch, is er ondertussen al terug uitgehaald.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Jumper schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:09:
Zoiets?

[afbeelding]

Was door een bug in een nieuwe functie voor TTDPatch, is er ondertussen al terug uitgehaald.
hey, das best vet eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

bob.ross schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:21:
[...]

hey, das best vet eigenlijk!
Ja best wel.
Maar dan moeten ze het wel beter inbouwen, zodat de tunnel dan in ieder geval ook onder het water doorgaat en niet op hetzelfde niveau zit.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:18:
Jammer vind ik dat het moeilijkste niveau eigenlijk nog erg slecht is. Zie twee onderstaande screens (die twee busjes op de onderste screen rijden de hele game rondjes achter elkaar aan daar).
Binnenkort weer eens naar de source kijken. Ik was begonnen met een oplossing maar nooit afgemaakt, 't is enigzins tricky. De theorie hoe je 't fixt is op zich simpel (peephole optimizer) maar de code is best wel braque (TM). Ik denk dat ik een programma moet schrijven om de desbetreffende code te late schrijven.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
kan ik ttdpatch over openttd gebruiken en wat zijn andere leuke modds??

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:09
ZandBak schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 01:14:
kan ik ttdpatch over openttd gebruiken??
Nope. De patch gaat op allemaal geheugen- en bestandslocaties dingen aan lopen passen, OpenTTD is van scratch opnieuw geschreven.

Echter, als je een lijstje maakt van dingen die wel in de patch, maar niet in OpenTTD zitten, en daarvoor (na te hebben gekeken of er die niet al zijn) dan feature requests indient, dan heb je zomaar kans dat het er binnenkort wel inzit :P
Maar afaik doet OpenTTD het meeste dat de patch kan al lang :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
ok ik wil electra paaltjes en dan je steden altijd mag buldozeren zonder gezeik

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Electra paaltjes = graphics, daar zijn ze afaik al mee bezig, om compleet los te komen van de originele TDD (je hebt nu nog steeds de graphics daarvan nodig).

Bulldozeren zonder gezeik kun je met de "Magic bulldozer", druk Ctrl-Alt-C in en zorg dat het vakje groen is. Er komt een kruisje bij te staan om aan te geven dat je gecheat hebt (want dat is het in OpenTTD) maar daar zitten verder geen gevolgen aan vast.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Magic Bulldozer altijd terug uitzetten! De stad heeft deze anders ook en kan over fabrieken en ook jouw spoorwegen enzo bouwen :/

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Yups, en dat is heel erg irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik ga denk ik vandeweek of in de herfst Nederland namaken met de goede steden etc in een map van 2048 x 2048. Duitsland (Ruhr) en Belgie (Antwerpen) enzo erbij als industrie. Ik moet alleen een goede kaart van Nederland hebben in een ruitvorm. Zodat die goed over een map van OpenTTD kan worden 'geschoven'. Dus Nederland niet rechtop zoals op een landkaart, maar een achtste deel links of rechtsom gedraait (liefst rechtsom), zodat de Noordzee linksboven ligt. Ook rivieren en steden etc komen erbij. Ik zal als ik thuis van wel even een plaatje ervan maken (schematisch).

Ik weet niet of iemand het een goed idee vind en of er animo voor is?

En dan probeer ik het spoornetwerk net zo realistish te maken zoals het nu is in Nederland :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

ik denk niet dat het zo lastig is met photoshop ofzo... dan kan je met skew en rotate een heel eind komen in ieder geval...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fam.rijnaard/nederland_ttd.jpg

Zoiets dan, of Nederland gewoon 'rechtop' Dus een achtste linksom gedraaid. Zeg het maar, of liever niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Laatst online: 12-09 19:13
Er is al een 'basis' kaart van Nederland, alleen zonder steden en industrie op het forum van OpenTTD ik zal even zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
llevering schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:37:
Er is al een 'basis' kaart van Nederland, alleen zonder steden en industrie op het forum van OpenTTD ik zal even zoeken :)
Al uitgezocht :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Laatst online: 12-09 19:13
Kwam ff wat tussen :P

http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=15118

Kon 'm ff niet vinden, maar deze bedoelde ik eigenlijk:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=20886

[ Voor 43% gewijzigd door llevering op 10-10-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Is 2048x2048 niet wat aan de grote kant? Ik zou eerder iets met 512x512 doen. Dat lijkt me wel genoeg :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mojo schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:07:
Is 2048x2048 niet wat aan de grote kant? Ik zou eerder iets met 512x512 doen. Dat lijkt me wel genoeg :)
nee joh :) lekker groot mag wel :)
512x512 is nog aardig goed te overzien, maar dat niet meer, en das wel cool :P mag je goed je best gaan doen om al je treinen goed te laten rijden.
daarnaast heb je wel zo'n grote map nodig, wil je een beetje nederlands eigen railnetwerk namaken, en het dan ook nog een beetje profit laten genereren. anders moet je van die kleine stadjes maken, op kleine afstand van elkaar enzo, levert nauwelijks geld op, wat weer een lagere eindscore oplevert

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat 1024x1024 wel groot genoeg is. :9
dan zit je teminste niet met te weinig fabrieken ofzo.
maar als je het anders wil maakt mij et nie uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:44
Als de map af is wil ik hem wel hosten voor een mooie multiplayer.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 13:34
Ik heb zojuist gepoogd om openttd te installeeren via rdp op een windows2003 server. Hij geeft echter de volgende foutmelding

Unable to load driver win32(Win32 WaveOur driver). The error was: waveOutOpen failed.

Iemand tips deze server heeft geen geluidskaart!

[ Voor 3% gewijzigd door BrammeS op 11-10-2005 20:11 . Reden: code tags werkte niet voor mij ]

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

BrammeS schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:10:
Ik heb zojuist gepoogd om openttd te installeeren via rdp op een windows2003 server. Hij geeft echter de volgende foutmelding

code:
1
2
Unable to load driver win32(Win32 WaveOur driver). 
The error was: waveOutOpen failed.

Start OpenTTD op met "-m null -s null" om geen geluid te hebben. Recente nightlies en de volgende release detecteren dit automatisch en hoef je niks te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Darkvater op 11-10-2005 21:39 ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unable to load driver win32(Win32 WaveOur driver). The error was: waveOutOpen failed.

Starten met volgende optie:
-s null -m null
(geen geluid en geen muziek)

Edit: Was ik net te laat...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Darkvater schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:38:
[...]

Start OpenTTD op met "-m null -s null" om geen geluid te hebben. Recente nightlies en de volgende release detecteren dit automatisch en hoef je niks te doen.
Inderdaad dit heeft gewerkt.

Ik krijg nu echter een andere error: no available languagepacks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul

Dat je je verveelt op je werk: tja kan :P Maar als mijn baas mij een spelletje ziet spelen op een server (zelfs op een WS kan maar amper door de beugel, dan ook krijg ik gezeik) dat sta ik 5 minuten later inclusief mijn persoonlijke bezittingen en doorgescheurd contract op straat :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

kheb ondertussen mijn eigen map verbouwd, en heb nu aardig wat klaverbladen liggen. leuk en aardig natuurlijk maar er zijn een paar die echt extreem druk zijn. zo druk dat er bijna constant files zijn en sommige treinen roepen dat ze "lost" zijn...
heb er dan ook 100 treinen rijden (over de hele map that is) maar er gaat best veel traffic naar een bepaalde plaats.

ik wil wel graag 4baans gaan werken maar zijn er ook goede oplossingen voor 4baans klaverbladen?
iemand screenies van zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Is dat met de release-versie of met een nightly? Indien die laatste: helpt PBS (of gebruik je dat al? :P)

Je kunt sowieso kijken welke routes de meeste treinen rijden / waar de files door ontstaan. Deze route (veel kans iets dat linksaf gaat als je treinen rechts rijden :) ) kun je dan een heel eind voor het klaverblad al aftakken van de mainline, die met 2x2 tunnels en een verlaagd stukje schuin naar de afvoerlijn laten lopen :)

Even screenshotje knutselen :P

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/68288/full.jpg
Deze heeft geen signals en wat te korte bochten, maar het idee is duidelijk :)

[ Voor 14% gewijzigd door Paul op 12-10-2005 01:22 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:15:
[...]
Dat je je verveelt op je werk: tja kan :P Maar als mijn baas mij een spelletje ziet spelen op een server (zelfs op een WS kan maar amper door de beugel, dan ook krijg ik gezeik) dat sta ik 5 minuten later inclusief mijn persoonlijke bezittingen en doorgescheurd contract op straat :P
Het is nog erger. We hebben bij een klant van ons een 10Mbit up/down :P glasvezelgekregen internetverbinding gekregen. Deze is echter nog niet op het netwerk van de klant aangesloten! tot die tijd hebben ik en een paar collega's er even een testserver op aangesloten. De lijn moet namelijk wel eerst getest worden voordat het ingezet gaat worden. 8) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 01:06:
Is dat met de release-versie of met een nightly? Indien die laatste: helpt PBS (of gebruik je dat al? :P)

Je kunt sowieso kijken welke routes de meeste treinen rijden / waar de files door ontstaan. Deze route (veel kans iets dat linksaf gaat als je treinen rechts rijden :) ) kun je dan een heel eind voor het klaverblad al aftakken van de mainline, die met 2x2 tunnels en een verlaagd stukje schuin naar de afvoerlijn laten lopen :)

Even screenshotje knutselen :P

Edit:
[afbeelding]
mjah dit is weer gewoon 2baans verbouwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik ben in de TTDPatch nu aan het rommelen met Path-Based-Signalling. Wat een briljante uitvinding!! Dit maakt het veel makkelijker en sneller om bijvoorbeeld vanaf twee kanten een station binnen te rijden.
Ook grotere terminus-stations zullen sneller doorstromen doordat er meerdere treinen over een junction kunnen, zolang hun paden elkaar maar niet kruisen.
Ik had er eerder nog niet echt intensief naar gekeken, maar ik wou dat ik dat wel had gedaan zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het gaat juist om de bypass

Ikzelf gebruik al tijden geen klaverbladen meer. Het grote probleem dat ik daarbij heb is dat veel opritten nog voor de afritten zitten. Hierdoor is er een kort stuk rails dat extra druk bereden wordt (door invoegende en uitvoegende treinen). Ik probeer juist altijd de oprit na de afrit te krijgen. Ik werk daarom eigenlijk alleen maar met T splitsingen. Twee T splitsingen zijn makkelijker efficient te krijgen dan 1 kruising.

Als het echt druk wordt wil ik nog wel eens een rotonde gebruiken. Hierbij heeft elke afrit zijn eigen 'spiraal'. Elke oprit heeft een aansluiting op elke spiraal. Ik zal binnenkort wel even kijken of ik een plaatje kan vinden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Muse schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 10:39:
Ik ben in de TTDPatch nu aan het rommelen met Path-Based-Signalling. Wat een briljante uitvinding!! Dit maakt het veel makkelijker en sneller om bijvoorbeeld vanaf twee kanten een station binnen te rijden.
Ook grotere terminus-stations zullen sneller doorstromen doordat er meerdere treinen over een junction kunnen, zolang hun paden elkaar maar niet kruisen.
Ik had er eerder nog niet echt intensief naar gekeken, maar ik wou dat ik dat wel had gedaan zeg.
Het aller grootste voordeel lijkt mij dat een 4 baans route nu makkelijker mogelijk is. Tot PBS had je tussen beide sporen nog een two way signal nodig waardoor een 4 baans route minimaal 6 breed werd en de kruising behoorlijk vertragend werkte (veel bochten). Nu kun je gewoon 1 'wisselveldje' tussen signals zetten en de boel loopt wel door.

* Janoz gaat ff de nightly downloaden vanavond. Ben wel ff toe aan weer wat ontspanning :D

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

die PBS, gaat die via die ctrl-click signal plaatsing?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja via de ctrl click kun je die gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
kan iemand ff een screenshot/voorbeeld laten zien van dat PBF??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

BrammeS schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:46:
[...]

Inderdaad dit heeft gewerkt.

Ik krijg nu echter een andere error: no available languagepacks
Ik weet niet welke versie en waar je het vandaan hebt. Maar dezelfde plek waar je openttd.exe vandaan hebt, moet je ook (minimaal) english.lng vandaan halen en in je lang/ folder zetten. Als je een officiele build downloadt of een nightly, dan zit het er al bij; vergeet het niet allemaal uit te pakken :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 01:06:
[afbeelding]
Dat kan iets slimmer: als je een heuvel maakt voor die linker tak, dan kan het rechtdoorgaande spoor door een tunnel en de schuine tak kan dan over de heuvel schuin lopen. Dat voorkomt dat je het doorgaande spoor haaks moet kruisen. en dat scheelt dus twee 45 graden bochten per kruising

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is eigenlijk het passwoord van de server?
ik heb morgen niks te doen op school.

ik had ook zomaar een ideetje..

als ze nou eens een functie zouden maken dat je een vliegveld kan delen.. dat zou wel een leuk element in het spel zijn denk ik. Het moet natuurlijk alleen kunnen als je toestemming krijgt om te landen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:02:
wat is eigenlijk het passwoord van de server?
ik heb morgen niks te doen op school.

ik had ook zomaar een ideetje..

als ze nou eens een functie zouden maken dat je een vliegveld kan delen.. dat zou wel een leuk element in het spel zijn denk ik. Het moet natuurlijk alleen kunnen als je toestemming krijgt om te landen.
ttdgot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propov
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-03-2023
Hier mijn kruispunt. Eerder werd de term rotonde gebruikt, dat bracht mij op dit idee.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/propov/images/TTDkruising.bmp

[ Voor 1% gewijzigd door Propov op 13-10-2005 22:18 . Reden: Sein aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propov schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:40:
Hier mijn kruispunt. Eerder werd de term rotonde gebruikt, dat bracht mij op dit idee.
[afbeelding]
er staat alleen wel een stoplicht verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ja, en de verschillende richtingen kruisen elkaar, waardoor treinen weer op elkaar moeten wachten en een ander spoor blokkeren. Ziet er leuk uit, maar een groot genoeg klaverbad werkt waarschijnlijk veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
In die kaart van NL + deel BE + deel DU mist Thyssenkrupp Steel AG bij Duisburg :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Kan iemand me vertellen hoe ik het moet installeren, ik heb alle bestanden binnen gehaald (ook zodat je onder XP kan spelen) maar ik krijg het spel niet aan de praat, ik ben wel benieuwd of ik dit spel nog net zo leuk vindt als 10 jaar geleden _/-\o_

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

el-jorge schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:41:
Kan iemand me vertellen hoe ik het moet installeren, ik heb alle bestanden binnen gehaald (ook zodat je onder XP kan spelen) maar ik krijg het spel niet aan de praat, ik ben wel benieuwd of ik dit spel nog net zo leuk vindt als 10 jaar geleden _/-\o_
same here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Orginele TTD gewoon uitpakken/installeren. Dan de OpenTTD zip indezelfde directory uitpakken en openttd.exe opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
el-jorge schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:41:
Wat bedoel je precies met "ook zodat je onder XP kan spelen"? Heb je het dan over OpenTTD of over de TTDPatch ?

Voor de patch: http://wiki.ttdpatch.net/tiki-index.php?page=Installation
Voor OpenTTD: http://wiki.openttd.org/index.php/FAQ_installation

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Darkvater schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:19:
[...]

Ik weet niet welke versie en waar je het vandaan hebt. Maar dezelfde plek waar je openttd.exe vandaan hebt, moet je ook (minimaal) english.lng vandaan halen en in je lang/ folder zetten. Als je een officiele build downloadt of een nightly, dan zit het er al bij; vergeet het niet allemaal uit te pakken :)
We hebben het al opgelost. we hebben vanmiddag de server gedowngrade naar windows2000. En toen de ttd opnieuw geinstalleerd. ttd draait echter nog niet onder een rdp venster. we hebben dit opgelost door realvnc te gebruiken. Ik ben nu nog even updates aan het draaien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Hmm, $spelletje draait niet op mijn € 800 kostende OS op mijn peperdure server. Laat ik eens gaan downgraden naar een oud en (relatief) slecht ondersteund pakket...

Kijk, als je nu gameservers host, dan snap ik wel dat je, als je de server-versie van dat spel (CS1.6, CSS, BF2, CoD, UT2004 etc) niet geinstalleerd krijgt, van OS overstapt, maar OpenTTD :?

Die mag je me uitleggen :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:21:
Hmm, $spelletje draait niet op mijn € 800 kostende OS op mijn peperdure server. Laat ik eens gaan downgraden naar een oud en (relatief) slecht ondersteund pakket...

Kijk, als je nu gameservers host, dan snap ik wel dat je, als je de server-versie van dat spel (CS1.6, CSS, BF2, CoD, UT2004 etc) niet geinstalleerd krijgt, van OS overstapt, maar OpenTTD :?

Die mag je me uitleggen :P
Multiboot!?

Wij doen nog wel gekkere dingen voor de leuk op het werk.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Multiboot? Een server onderuit halen om een spelletje te spelen? :P
Als je dan toch multiboot kun je net zo goed XP installeren of zo, daar werkt het sowieso wel op :P

Al kun je nu wel naar de OpenTTD-developers mailen dat het onder Win2K server ook werkt, en dat er een bugje optreed onder win2K3 server 8)7

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik wist niet dat er een xTTD topic hier was :)
Speel het spel TTD sinds vorig jaar denk ik en had begin februari dit jaar OpenTTD is gedownload maar nooit verder mee gegaan. Nu speel ik alleen maar OpenTTD :*)

Ben bezig met een 1024x1024 map voor de meest zieke dingen :P Er zijn alleen maar industrieën die op 2,040 ton produceren en minimale stadsgrootte ± 4000!
Heb hem nog niet klaar want moet meer velden maken met dit soort industrie kampen!

Lijkt me stug dat er iemand is die dit scenario wil hebben want alles is 100% plat, alle industrieën produceren @ max en het is eigenlijk gewoon gemaakt om in zo'n kort mogelijke tijd zo veel mogelijk geld te verdienen maar als je hem tóch wilt hebben mag dat denk ik wel ;)

Ik heb nog ergens een savegame dat ik per jaar meer dan 1 miljard verdien 8)7 B)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Plat is leuk, hier met dat scenario :P

Ik speelde laatst een multiplayerpotje (waardoor het iet of wat lastiger is om zomaar opnieuw te beginnen als je het verkloot) en in de eerste halve minuut had ik al 750k van de max loan van 900k uitgegeven om een heeeeel stuk van 3x(veel) vakjes vlak te krijgen. Het was een 1024x1024 map en daar lagen een flink aantal coalmines lekker op een rij.

Ik meteen vloeken, en hopen dat ik nog een treintje + rails zou kunnen kopen :X :P Gelukkig wel, maar ik heb 5 jaar lang op een company value van $3 gestaan, terwijl mijn "tegenstander" al aan de 11 miljoen zat :P

(veel te simpel getrokken) Conclusie: Bergen / hoogteverschil zuigt :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

ik kan wel een screenshot posten van de map als dat past :P

maar alleen de SE range v/d kaart is bebouwd (ook nog niet helemaal) dus het is nog wel erg leeg :+

Afbeeldingslocatie: http://www.webfreakz.nl/upload/openttd_scenario.jpg

De groene lijn is de primary lijn voor een stuk rails om je hele kaart heen ± 15 bakjes breed
De gele lijn is de secundaire lijn om vanaf de primary lijn in het midden te komen en is ± 10 vakjes breed

Ook waar de groene lijn begint (linksonder) zie je een heel klein stukje erboven/eronder een paar rare driehoeken, dit is gemaakt omdat dit beter is:

-------------- = track ; \ = bocht
code:
1
2
3
4
5
6
----------------\
                 \
                  \
                   \
                    \
                     \ ------------

dan dit:
code:
1
2
------------------\
                   \---------------

[ Voor 76% gewijzigd door webfreakz.nl op 16-10-2005 12:42 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Post toch maar vast :P Kan ik alvast prutsen met mega_lompe (tm) treinen en rails :P Waarom zelf zo'n scenario bouwen als een ander dat al heeft gedaan en kan emailen / uploaden :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Paul Nieuwkamp schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:39:
Post toch maar vast :P Kan ik alvast prutsen met mega_lompe (tm) treinen en rails :P Waarom zelf zo'n scenario bouwen als een ander dat al heeft gedaan en kan emailen / uploaden :P
Scenario

[ Voor 22% gewijzigd door webfreakz.nl op 16-10-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
_O_, _maar_... :P

Welke versie van OpenTTD gebruik je? Ik krijg een foutmelding als ik hem wil openen :'( (Game load failed).

Ik heb 0.4.0.1, maar ik denk dat ik hierbij wel PBS wil gebruiken om het een beetje vlot te houden, dus dan zou ik aan een nightly moeten (niet dat dat zo'n probleem is).

Edit: Ja, met een nightly (r3047 in dit geval) werkt het wel :) _O_
Edit2: 3mld resources, 0,0 industrie 8)7 Even een powerstation, oil refinery, steelmill en factory plaatsen :P

Werkbare versie :) Alleen oppassen dan de industries niet closed wegens supply problems :P Maar goed, als je er snel 1 aansluit dan lijkt het me dat je al erg snel meer dan genoeg geld hebt om zelf industrie te bouwen :)

[ Voor 54% gewijzigd door Paul op 16-10-2005 13:02 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

ja idd een nightly ;)

Het is idd wel een t*ring werk, dacht dat doe je wel ff maar dat valt zwaar tegen.
Wat vind je van die grote stad?:P

Sinds wanneer verdwijnen industrieën? Gebeurt dat nog met OpenTTD tegenwordig?
Want in me game (waar ik vertelde dat ik 1 miljard / jaar verdien) stonden 2 industrieën in de weg en werden nooit gebruikt maar gingen ook niet weg? Later kwam ik dus via TT-forums.net achter dat je in OpenTTD cheat kan gebruiken door CTRL+ALT+C te doen en dan kan je met Magic Dynamite die industrieën weghalen. Wel snel uitzetten want als je dat aan laat staan, en een stad is aan het uitgroeien, en een weg komt heel dicht bij een industrie dan kan die die verwijderen! :X :z

[ Voor 68% gewijzigd door webfreakz.nl op 16-10-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje, hoe had je dat allemaal aan willen sluiten. alle mijnen etc... staan zo dicht op elkaar dat je er geen fatsoenlijk station neer kan zetten. (of geef je daar gewoon niks om :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

nee dat komt wel goed :)

maar nu je het zegt: als je helemaal SE zit, waar 'alleen' die 20 kolenmijnen + 20 bossen staan ( :P ) daar kan het nog is ingewikkeld worden met die kolenmijnen.... of die moeten gewoon naar South gereden worden dan kan het wel. In iedergeval was het de bedoeling dat het hout van die bossen naar North gaan :)

Maarja, al die industrieën moeten nog geplaatst worden. Ben nu bezig met 4 gekke 'landmarks' in die 4 grote vakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Die coal sluit je aan door je station-spread te verhogen en vervolgens te wandelen met lorry-stations :P
Met trein-stations gaat sneller, maar dan moet je er rekening mee houden dat als je er 1 verwijderd, je ze allemaal verwijderd. Lorry-stations kun je wel per stuk verwijderen.

Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/openttd/megacoal.jpg
Edit: Ik geloof dat ik nu de uiterste rechtse mijn nog niet heb.
Wat wel simpel zou zijn is als je catchment area groter kon. Eens zoeken of dat al kan en zo :P

[ Voor 19% gewijzigd door Paul op 16-10-2005 15:56 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Paul,

hoe werkt dat met die lorry stations? want als ik zo'n ding neerzet komt er gewoon een bordje boven te staan net als bij dat station? En bij jou is er maar 1 'bordje' ?

Catchment area kan je groter maken door bij Patches ergens te zoeken naar 'realistisch handelgebied' ofzo :)

edit:

kan je dat plaatje wat groter/duidelijker aanleveren? :>

[ Voor 16% gewijzigd door webfreakz.nl op 16-10-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Paul Nieuwkamp schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:55:
Die coal sluit je aan door je station-spread te verhogen en vervolgens te wandelen met lorry-stations :P
Met trein-stations gaat sneller, maar dan moet je er rekening mee houden dat als je er 1 verwijderd, je ze allemaal verwijderd. Lorry-stations kun je wel per stuk verwijderen.

[afbeelding]
Edit: Ik geloof dat ik nu de uiterste rechtse mijn nog niet heb.
Wat wel simpel zou zijn is als je catchment area groter kon. Eens zoeken of dat al kan en zo :P
Station kan je ook deeltjes verwijderen. Je moet kiezen voor een station te bouwen, en dan die bulldozer. Dan kan je stukjes ervan verwijderen (in Openttd dan)

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Oke, das handiger dan die lorry stations, want daar passen er maar 3 of 4 max naast elkaar, dus moet je iedere x verwijderen. Thanks mate:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog ergens een server actief? Ik vind tot nu alleen maar dode of inactieve. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
webfreakz.nl schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:09:
Paul,

hoe werkt dat met die lorry stations? want als ik zo'n ding neerzet komt er gewoon een bordje boven te staan net als bij dat station? En bij jou is er maar 1 'bordje' ?
"wandelen" :) 1 neerzetten, een andere ernaast (eerst moest dat lorry -> bus en v.v., sinds 0.4(0.1?) kun je 8 {lorry|bus}stations aan 1 logisch station hangen) en dan de eerste verwijderen :)
Catchment area kan je groter maken door bij Patches ergens te zoeken naar 'realistisch handelgebied' ofzo :)
Die optie, Allow more realistically sized catchment areas (modified_catchment) staat al aan. Treinstations hebben een catchment area van 4 blokjes, lory/bus 3 etc
kan je dat plaatje wat groter/duidelijker aanleveren? :>
Origineel formaat (PNG, 67kb)
Jumper schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:50:
Station kan je ook deeltjes verwijderen. Je moet kiezen voor een station te bouwen, en dan die bulldozer. Dan kan je stukjes ervan verwijderen (in Openttd dan)
Ja, dat las ik inderdaad ook net, tnx :) Nu met treinstations (JPG, 301kb) Geen idee waarom die 2e zoveel groter is, ik krijg hem niet kleiner zonder aan de JPG-kwaliteit-schuifbalk te komen in Irfanview :P
webfreakz.nl schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:11:
Oke, das handiger dan die lorry stations, want daar passen er maar 3 of 4 max naast elkaar, dus moet je iedere x verwijderen. Thanks mate:)
8 :) Misschien dat je station spread nog te klein staat?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:26:
Is er nog ergens een server actief? Ik vind tot nu alleen maar dode of inactieve. :/
Ik heb er een gestart op een andere server. Ik denk dat deze stabieler is dan de vorige:
ip: 131.155.227.192
poort: 3979
pass: argh

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik ga toch voor die oplossing met het station, is sneller te realiseren ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Sgrovert schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:19:
[...]

Ik heb er een gestart op een andere server. Ik denk dat deze stabieler is dan de vorige:
Wil ik meespelen moet ik downgraden :(
Of jij upgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
0.4.0.1 is toch de laatste versie ??

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik heb een nightly. Ook handig is http://svn.openttd.org/ en de forums http://www.tt-forums.net/index.php?c=20 met als je zoekt een aantal super handige patches.
Zoals:
Aircraft queing patch (betere afhandeling vliegtuigen)
More Disasters
Susidairies management (in SP mode heel makkelijke meerdere bedrijven beheren: snel switchen)
En er is nog een patch dat ervoor zorgt dat een trein later vertraagt als die een station binnen rolt

Er is vast wel een kennis die Visual Studio heeft ;) of je moet een linux bak draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik heb weer wat feature requests :P
  • PBS exit-signals die meteen pre-signal entrance zijn
  • Treinen die de snelste route nemen, ipv de kortste. In het volgende voorbeeld nemen alle treinen (mits vrij) heel stompzinnig het onderste spoor, daarbij de hele (of halve) kruising blokkerend, afremmend tot onder de 100, terwijl ze gewoon met (bijvoorbeeld) 300km/u door hadden kunnen knallen, en dat dan met 3 treinen tegelijk:
    Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/openttd/stommetrein.png
  • Clone train (en met name Ctrl-Clone train (shared orders), bij een gewone clone wil je misschien/waarschijnlijk de orders anders hebben) GEEN schermpje/viewport met de trein laten spwanen. 75 treinen erbij maken dmv Ctrl-Clone is _O_ want je krijgt er een stuk minder RSI van, maar die schermpjes hoeven van mij echt niet, ik maak shared orders clonen, wat moet ik dan met dat schermpje? Ik klik wel op het vlaggetje in het depot om hem te laten vertrekken...
  • "sign" ofzo dat je op een stuk rails zet en dat telt hoeveel treinen er dat jaar (en evt historie van vorig jaar) langs zijn gekomen :P
Ik heb nu een lijn met 150 treinen. Dit vergt uiteraard VEEL van je ontwerp. Nu heb ik op zich een heel leuk ontwerpje gemaakt (voorbeeldje, nog niet alle pre-signals en zo, eigenlijk nog bijna geen signals, maar die kunnen de meesten hier zelf wel bedenken lijkt me :P):
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/openttd/meerspoors_thumb.jpg *klik* (PNG, 96kb)

Echter, hoe zorg ik nu dat treinen gelijkmatig over de 3 sporen verdeeld worden? Ik moet namelijk 2 huidige stations gaan verbouwen (heb net het aantal treinen verdubbeld: 75 -> 150) en het is wat lastig om handmatig op ieder van de 3 sporen 50 treinen te zetten :)

Edit: He, een opmaakbugje gevonden :P Zie de [img] in de [list] :P

[ Voor 3% gewijzigd door Paul op 16-10-2005 23:33 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik zou die dingen gewoon posten op hun forum, of zelfs scripten en er een .dfif van maken en hier posten:)

Dat treinen klonen (inclusief orders) kan als die trein in het depot staat. dan is het 'naar depot' knopje een kloon knop geworden :)

Verder dat PBS is nog niet helemaal 100% gereleased, het zijn ook nog nightlies he :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
webfreakz.nl schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:14:
Ik zou die dingen gewoon posten op hun forum, of zelfs scripten en er een .dfif van maken en hier posten:)
Ja, even kijken waar ik feature requests kan dumpen inderdaad :) (forum, sourceforge, wiki? Maar dat moet te vinden zijn :)
Dat treinen klonen (inclusief orders) kan als die trein in het depot staat. dan is het 'naar depot' knopje een kloon knop geworden :)
Hmm, kun je in het schermpje van een bestaande trein ook zeggen dat je die wil klonen dan? Je kunt wel, in een (eventueel leeg) depot, op het knopje "Clone train" drukken en dan een willekeurige trein aanknlikken (al dan niet icm Ctrl), dan wordt die aangeklikte trein gecloned inclusief (met Ctrl: shared) orders.
Verder dat PBS is nog niet helemaal 100% gereleased, het zijn ook nog nightlies he :Y)
Ook zonder PBS gaat een trein daar naar het onderste spoor :'(

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:39:
[...]
Ja, even kijken waar ik feature requests kan dumpen inderdaad :) (forum, sourceforge, wiki? Maar dat moet te vinden zijn :)
[...]
Hmm, kun je in het schermpje van een bestaande trein ook zeggen dat je die wil klonen dan? Je kunt wel, in een (eventueel leeg) depot, op het knopje "Clone train" drukken en dan een willekeurige trein aanknlikken (al dan niet icm Ctrl), dan wordt die aangeklikte trein gecloned inclusief (met Ctrl: shared) orders.
[...]
Ook zonder PBS gaat een trein daar naar het onderste spoor :'(
Treinen nemen met eenrichtingsverkeer altijd het eerste spoor ongeacht of deze vrij is of niet , maar met tweerichtings seinen pakken ze het dichtsbijzijnde vrije spoor en dat is vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Beetje jammer dat er too many vehicles zijn. Zo kan ik je monopoly nooit crushen natuurlijk. Ziet er erg netjes uit trouwens. De treinen kunnen alleen niet stuk?? Dat is een beetje vreemd. Ze gaan alleen een beetje traag rijden.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:55:
[...]

Treinen nemen met eenrichtingsverkeer altijd het eerste spoor ongeacht of deze vrij is of niet
Eerste == het spoor dat de pathfinder als kortste opgeeft ;)
maar met tweerichtings seinen pakken ze het dichtsbijzijnde vrije spoor en dat is vooruit.
Het eerste spoor dat de pathfinder als kortste opgeeft envrij is ;)

Helaas is (zoals op mijn plaatje) het kortste spoor zelden het efficientste spoor. Probeer het zelf maar, bouw die situatie, zet er 10 treinen op en zie: ze willen allemaal over het onderste spoor, pas als dat bezet is nemen ze het 1na onderste en verder...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Sgrovert schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:19:
[...]

Ik word er nog steeds erg vaak uitgegooid.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Hmm vaag.
Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? Of is het gewoon een probleem ven ttdl?
Want dit is fisiek een andere server dan de vorige.

Edit: Ik merk nu dat hij inderdaad een stuk instabieler is dan gisteren. Ik ga eens kijken wat hij met een kleinere map doet.

[ Voor 30% gewijzigd door Sgrovert op 17-10-2005 16:49 ]

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

wcduck schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:56:
Beetje jammer dat er too many vehicles zijn. Zo kan ik je monopoly nooit crushen natuurlijk. Ziet er erg netjes uit trouwens. De treinen kunnen alleen niet stuk?? Dat is een beetje vreemd. Ze gaan alleen een beetje traag rijden.
Too many vehicles? :/
Je kan 5000 treinen / wegvoertuigen / vliegtuigen / schepen hebben ! Dus in totaal 20.000 voertuigen :D

Als je wilt dat treinen stuk kunnen gaan moet je in het patches menu "Defecten toestaan" ofz uit zetten....

en feature-request moet je plaatsen in het OpenTTD Suggestions forum :)

@ sgrovert:

ik weet niet of je OpenTTD of TTDX bedoelt, maar de multiplayer van TTDX schijnt helemaal bagger te zijn..... Die van OpenTTD is helemaal herschreven een keertje.... :9~

[ Voor 6% gewijzigd door webfreakz.nl op 17-10-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor wachtwoord staat er op de multiplayer server van GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Welke MP server van GoT? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT 24/7 testing Powerd by n

ik neem aan dat iemand van GoT die heeft opgestart...
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.