[PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.540 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:13
Eindelijk werkt multiplayer met r3005! Beter! Bij Stoney3k is nu wel een leuk spel aan de gang, maar ik ben als enige actief aan het bouwen, wie komt meedoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol @ Afbeeldingslocatie: http://img83.imageshack.us/img83/2271/lol0vb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Laatst online: 12-09 19:13
Het schijnt dat headquarters ook ook passagiers opleveren, misschien een metrolijntje van maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 21:40
Ik ben lekker aan het spelen, kapt ineens de server ermee en start overnieuw (2e electrotrein was net uit).
lekker...

Maar het was wel lachen, hier wat screenshots van vanavond:

Afbeeldingslocatie: http://ephotohut.com/images/coolyboy/meviustransport20thapr1969.png

Afbeeldingslocatie: http://ephotohut.com/images/coolyboy/meviustransport5thoct1969.png

Afbeeldingslocatie: http://ephotohut.com/images/coolyboy/meviustransport6thnov1969.png

Afbeeldingslocatie: http://ephotohut.com/images/coolyboy/meviustransport3rdmar1970.png

Afbeeldingslocatie: http://ephotohut.com/images/coolyboy/meviustransport10thaug1970.png

Afbeeldingslocatie: http://ephotohut.com/images/coolyboy/meviustransport16thnov1971.png

Afbeeldingslocatie: http://ephotohut.com/images/coolyboy/meviustransport4thdec1971.png

Afbeeldingslocatie: http://ephotohut.com/images/coolyboy/meviustransport14thfeb1973.png

Afbeeldingslocatie: http://ephotohut.com/images/coolyboy/meviustransport29thjul1973.png

Afbeeldingslocatie: http://ephotohut.com/images/coolyboy/meviustransport26thjan1974.png

*edit > door die reclame banner kunnen jullie het jaartal en mijn financieën niet zien, bagger..

[ Voor 5% gewijzigd door Mevius op 03-10-2005 00:00 ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
super dit spel online :D. Volgend weekend zien jullie me wel weer op de server :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vanacht even snel gespeeld op de GoT server (weet niet precies welke) met op de map bergen bos-fabriekjes :) Draaide lekker snel en stabiel, ws zal mijn bedrijfje nog bestaan voor de liefhebber (Sinergy - paar treintjes met bagger structuur qua rails).

Heb eerder gespeeld op wat andere servers, zitten toch aardig wat mensen die je rails gaan zitten blokkeren of goederen van je fabriek leechen :(

Vanavond eerst een CoH Hamidon-raid, daarna kom ik weer eens kijken (hopelijk nu wel met mensen online :P)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 12-09 20:09
Sinergy schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 11:39:
Heb eerder gespeeld op wat andere servers, zitten toch aardig wat mensen die je rails gaan zitten blokkeren of goederen van je fabriek leechen :(
Goederen van je fabriek leechen (als jij het zelf niet al doet) == gebruik maken van een grondstof die je naar zijn gebruiker brengt. En dan niet zodra je ziet dat iemand iets naar een fabriek gaat leggen al meteen goederentreintjes bouwen, maar als iemand na een paar jaar nog steeds niets met de goederen doet zie ik het probleem niet :P

Trouwens: als een ander een station bij dezelfde grondstof zet als jij dan is dat normale gezonde concurrentie :) Zorg maar dat je station dichterbij staat en dat je hogere ratings hebt, dan win je alsnog :P
Maar het kan wel irritant zijn ja, als daar niets over is afgesproken. Je kunt bijvoorbeeld ook van te voren afspreken dat iedereen alleen kolen doet en dat je elkaar moet beconcureren of zo :)

Hoe wil je trouwens rails blokkeren? Bedoel je snel even een trackje leggen als ze zien dat jij ana het bouwen bent? Dat is lame ja... Net zo lame als een stukje rails + trein over een weg met als enige doel de autootjes te crashen.

[ Voor 11% gewijzigd door Paul op 03-10-2005 11:53 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Veelal ging hij die land-property dingen plaatsen rond om mijn station of diagonale rails neerleggen in de lijn van mijn 2-sporig recht stuk. Ik begon daar wat later in het spel, hij had enkele miljoenen op zijn rekening dus kon daar vrij-uit spelen met alles.

Ik had een fabriekje waar van diverse kanten al ijzer/farm dingen naartoe gingen, 2 treintjes die de goederen weer doorgooien naar een stadje vlakbij. Vraag dan eerst of je ook goederen mag doen, fabriek maakte toch ruim voldoende. Ik kreeg namelijk eerder heel orkest over me heen toen ik een treintje maakte bij een sawmill waar een 9 treinen hout kwamen brengen (ik had er 2 treinen van, vind ik wel zo eerlijk).

(leuk vond ik wel een server waar er "producenten" en "retail" mensen waren. Aantal mensen gingen voor de oil->fabriek / forest->sawmill lijnen, waar de andere die goederen weer gingen vervoeren, krijg je echt schitterende rail-constructies bij fabrieken, 4 bedrijven door elkaar, maar niet concurrerend. Ik ben meer een co-op persoon dan dat concurrentie gebeuren)

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 03-10-2005 12:21 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
Sinergy schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:20:(leuk vond ik wel een server waar er "producenten" en "retail" mensen waren. Aantal mensen gingen voor de oil->fabriek / forest->sawmill lijnen, waar de andere die goederen weer gingen vervoeren, krijg je echt schitterende rail-constructies bij fabrieken, 4 bedrijven door elkaar, maar niet concurrerend. Ik ben meer een co-op persoon dan dat concurrentie gebeuren)
klinkt interessant :) Denk dat ik dat ook nog eens een keer ga doen met iemand waarmee ik wel vaker game :9

Maar het probleem met cheaten herken ik. Gelukkig zit ik alleen maar op GoT-servers (waar ze toch wel redelijk fatsoenlijk spelen imho, en dat doe ik zelf dan ook :) ) of op een server waar een pass op staat en ik de server-beheerder ken (en goed mee kan samenspelen). Gewoon eerlijk spelen, en anders wet van de sterkste, en als wij dat niet zijn is het gewoon een kick en verwijder bedrijf :P (alleen bij lame users die inderdaad treintjes gaan blokkeren enzo)

[ Voor 6% gewijzigd door blackangel op 03-10-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik ben ook weer druk bezig met TT na een jaartje. Zal binnenkort ook een potje meespelen met jullie. Ik word wel gek van dat 'Refuses another airport to be build' gezeur. Kheb al mega bossen gebouwd in en naast de stad, maar blijft kutten. OpenTTD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:48:
Zo, ik ben ook weer druk bezig met TT na een jaartje. Zal binnenkort ook een potje meespelen met jullie. Ik word wel gek van dat 'Refuses another airport to be build' gezeur. Kheb al mega bossen gebouwd in en naast de stad, maar blijft kutten. OpenTTD..
bribe :>

moet je alleen wel beetje geluk bij hebben, want er zit een leuk risico in die ervoor zorgt dat je anders tijdelijk helemaal niks met die stad kunt doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Das best nog wel een optie die ze van mij in mogen bouwen ja. Ratings @ stad altijd op 100% (en dan voor iedereen natuurlijk, moet wel eerlijk concureren blijven, alleen dat stationsgedoe hoeft van mij niet. Huisjes kun je ook weghalen met de magic bulldozer maar dan begint het gezeik over de stations weer :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik ga voor de verandering elke avond een server aanzetten...

62.194.246.195 ik zoek nu mensen en dan herstart ik de server zodat iedereen een eeurlijke start heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33
Werkt niet :p zie iig geen game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm moet er een bepaalde poort open staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Poort 3979 als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die snapt waarom ik helemaal geen airports meer kan maken? Heb superveel bomen geplant, funds gedaan, bribes (die op 2 keer na bi jalle steden lukte) en mag nergens wat doen..
Sommige steden hebben er maar 2! Me Ratings zijn wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb de poort gegooid

62.194.246.195

ik wacht op mensen die willen spelen ;) en als er genoeg man is zal ik de server resetten zodat we een eerlijke start hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:04:
Niemand die snapt waarom ik helemaal geen airports meer kan maken? Heb superveel bomen geplant, funds gedaan, bribes (die op 2 keer na bi jalle steden lukte) en mag nergens wat doen..
Sommige steden hebben er maar 2! Me Ratings zijn wel goed
kun je even de savegame online zetten? Dan is het denk ik iets makkelijker om te kijken of het kan of niet (evt gebied waar je wilt bouwen afzetten met "ik 0wn deze grond"-bordjes (whatever ze ook mogen heten))

ik ken het verschijnsel wel, maar weet niet meer precies hoe ik het opgelost had :) (en of ik het wel opgelost had :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:12:
ok ik heb de poort gegooid

62.194.246.195

ik wacht op mensen die willen spelen ;) en als er genoeg man is zal ik de server resetten zodat we een eerlijke start hebben :)
Ik zie nogsteeds geen server?
Ik ga spelen in de andere GoT server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
goeienavond

ik ben ook maar weer is gaan spelen een maand terug en kwam nu dit topic tegen ik speel met ottd 0.4.0.1 laatse ottd versie als ik me niet vergis gebruiken jullie nog andere modds/plug-ins ???

en als ik met jullie online wil mee doen heb ik dan nog dingen nodig??

en hebben jullie een server om met elkaar te praten
zo nee, heb ik die wel

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
We spelen gewoon met de laatste stabiele versie, dat is inderdaad 0.4.0.1.

Als je mee wilt doen heb je niets nodig, gewoon multiplayer en dan het IP invullen van GoT server of "Find servers" kiezen en hem daar uitzoeken.
Er zit een ingame chat in het spel, maar als je iets in de trant van Teamspeak bedoeld hebben we dat naar mijn weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
ik bedoel idd in de trand van teamspeak is daar intresse voor??

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
en wat is het pw van de got server

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

pw was/is ttdgot

Gister eventjes op de got server gezeten, andere gingen al snel weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Ik wordt zelf compleet gestoord van de disconnects van de GOT server. Zoedoende heb ik maar even een 2e GOT server op gezet, met nightly 'mod' erop.

IP: 84. 81. 145. 144
pass: ttdgot

Ik hoop dat deze een stukje stabieler blijft als GOT server...

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07-2024
ik ga die laatste geposte server ook ff proberen.

maar seriously, ik snap écht niet wat "nightly build" precies inhoudt, heb ook gekeken op de wiki van open ttd, maar snap nog steeds niet wat 't nou écht inhoudt.
iemand een duidelijk/helder antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

ik speel zelf ook nog maar net nightly. Maar wat ik begrijp is het gewoon transport tycoon met wat extra opties, zoals clone train... Soms verdomt handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
bob.ross schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:45:
ik ga die laatste geposte server ook ff proberen.

maar seriously, ik snap écht niet wat "nightly build" precies inhoudt, heb ook gekeken op de wiki van open ttd, maar snap nog steeds niet wat 't nou écht inhoudt.
iemand een duidelijk/helder antwoord?
Dat zijn versies met experimentele opties, ze kunnen dus goed werken, maar ze kunnen ook compleet instabiel zijn. Je kan alleen wel in een vroeg stadium al nieuwe opties gebruiken en uitproberen, dat is een beetje het idee erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zal vanavond mijn server eens testen, soort van back-up server. Wel met laatst stable build (0401?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Four schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:27:
Ik wordt zelf compleet gestoord van de disconnects van de GOT server. Zoedoende heb ik maar even een 2e GOT server op gezet, met nightly 'mod' erop.

IP: 84. 81. 145. 144
pass: ttdgot

Ik hoop dat deze een stukje stabieler blijft als GOT server...
net geprobeerd, ziet eruit offline te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

dan zit er toch iets in me config / modem verkeert... ff kijken...

moet maar ff config van none hebben :)

[ Voor 93% gewijzigd door Four op 04-10-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm,

Ik moet die disconnects toch op een of andere manier gaan fixen want dit zuigt idd.

Zou iemand weten hoe die disconnects komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik ga ook maar eens OpenTTD proberen... had pas nog wel TTD for windows (de repack) ff op mijn laptop staan... OpenTTD is wel een geniaal idee eigenlijk :) lijkt me wel weer eens leuk om TTD te spelen :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zin om zo een potje te spelen? Ik ben er na 8 jaar ofzo ook maar weer eens aan begonnen :+

Vroeger speelde ik altijd (1 jaar lang ofzo, dat ik het speelde) met point-to-point treinen, heb gisteren pas geleerd hoe netwerken nou eigenlijk werken :D

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:50:
Iemand zin om zo een potje te spelen? Ik ben er na 8 jaar ofzo ook maar weer eens aan begonnen :+

Vroeger speelde ik altijd (1 jaar lang ofzo, dat ik het speelde) met point-to-point treinen, heb gisteren pas geleerd hoe netwerken nou eigenlijk werken :D
ik werk ook nog altijd met point-to-point.. is eigenlijk fout, afaik... maarja... ik ga maar eens een custom map designen om op te spelen, om het goed neerleggen van rails te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

FireWurX schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:56:
[...]

ik werk ook nog altijd met point-to-point.. is eigenlijk fout, afaik... maarja... ik ga maar eens een custom map designen om op te spelen, om het goed neerleggen van rails te leren :)
En als je die af hebt, kan je die dan hier neer zetten? Altijd leuk om scenario's van andere mensen te spelen :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Jerry schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:57:
[...]

En als je die af hebt, kan je die dan hier neer zetten? Altijd leuk om scenario's van andere mensen te spelen :).
sure, maar verwacht het niet al te snel hoor ;) heb nog meer hobbies buiten TTD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
ZandBak schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:03:
ik bedoel idd in de trand van teamspeak is daar intresse voor??
Ik heb zelf ook een Teamspeak server draaien, dus er speciaal één voor opzetten is niet nodig.
Maar het lijkt me best wel leuk om tijdens het spelen te kunnen praten met mijn medespelers/tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

FireWurX schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:02:
[...]
sure, maar verwacht het niet al te snel hoor ;) heb nog meer hobbies buiten TTD :P
Balen :(. Ik had verwacht binnen 5 minuten te kunnen spelen.

:+

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Muse schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:01:
[...]

Dat zijn versies met experimentele opties, ze kunnen dus goed werken, maar ze kunnen ook compleet instabiel zijn. Je kan alleen wel in een vroeg stadium al nieuwe opties gebruiken en uitproberen, dat is een beetje het idee erachter.
in praktijk zijn die extra opties meestal al stabiel voordat ik ze gebruik. Echter zijn er sommige functies waarvan ik vind dat je daarvoor een nightly mag installeren.

Zelf heb ik regelmatig 3 coaltreintjes nodig. Dan is clonetrain toch echt een stuk handiger hoor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Volkomen mee eens. Ik speel dan voornamelijk met ttdpatch, maar daarvan installeer ik ook altijd de alpha-releases, omdat daar veel meer nieuwe dingen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dat online spelen ook es proberen, lijkt me gaaf :Y) . moet ik dan de GoT 24/7 testing hebben?
(ik hoop dat dit werkt :/ )

Edit: ik kan geen nieuwe company beginnen, moet ik iemand joinen of kan ik op een andere manier er toch bij? B)

Zo die persoon met zn HQ berg verveelde zich :+

Ik ga wel ipv player 7, die doet toch niets :O

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
OF je komt om 20:00 op de server van none.nl, dan is de reset weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah dat zal ik doen, waarom doen jullie alleen met treinen?
ah, dat zal wel met server capacity te maken hebben :P
en welke server?

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
omdat de rest niet leuk is? :)

adres van zijn server = n0ne.nl en dan pas = gotttd of ttdgot 1 van die 2 :)

[ Voor 58% gewijzigd door Siliakus op 04-10-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de rest is wel leuk! O-)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:40:
Ik ga dat online spelen ook es proberen, lijkt me gaaf :Y) . moet ik dan de GoT 24/7 testing hebben?
(ik hoop dat dit werkt :/ )

Edit: ik kan geen nieuwe company beginnen, moet ik iemand joinen of kan ik op een andere manier er toch bij? B)

Zo die persoon met zn HQ berg verveelde zich :+

Ik ga wel ipv player 7, die doet toch niets :O
Mooi he die berg :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Welke berg? :)

CoolyBoy is also known as Mevius (H) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoolyBoy schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:38:
Welke berg? :)

CoolyBoy is also known as Mevius (H) :)
@ marzaal, alhoewel dat eiland leuker was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe game is weer gestart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar staat ie, kan m nie vinden (naam)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Jerry schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:28:
[...]

Balen :(. Ik had verwacht binnen 5 minuten te kunnen spelen.

:+
reken er wel op dat het een map word die supersimpel in elkaar gaat steken.
veel rechte lijnen, vlak land, veel resources, mooie afmeting steden.
zo kan je makkelijk al je rails recht neerleggen om een beetje overzicht te houden en te experimenteren met rail layout theorie :)
de trein AI raakt dan ook niet zo gauw in de war :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom kan ik n0ne.nl als servet nie vinden!? :/ B)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ist nog steeds de GoT server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

FireWurX schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:05:
[...]

reken er wel op dat het een map word die supersimpel in elkaar gaat steken.
veel rechte lijnen, vlak land, veel resources, mooie afmeting steden.
zo kan je makkelijk al je rails recht neerleggen om een beetje overzicht te houden en te experimenteren met rail layout theorie :)
de trein AI raakt dan ook niet zo gauw in de war :)
Niks mis mee dus :). Ik heb nooit zin om zelf maps te maken :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Jerry schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:20:
[...]

Niks mis mee dus :). Ik heb nooit zin om zelf maps te maken :P.
heb een tijdelijke versie klaar iig... ga er nog wat aan tweaken... wat meer kleine plaatsjes er in maken, wat meer industrie etc
heb het nu iig al best snel voor elkaar om een mooi trein netwerk te bouwen
vooral omdat ik veel rechte lijnen kan maken, is het simpel om de basisprinciepes van rotondes en aftakkingen te onderzoeken :)
straks ga ik eens testen of ik ook een klaverblad kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
heb een tijdelijke versie klaar iig
Klikklikklik... hmm, werkt niet. :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
ik heb trouwens nog wel een mooie map voor jullie als jullie willen hoor!
veel resources! en een gróte map!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Kom maar door met die map :p

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

bob.ross schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:02:
ik heb trouwens nog wel een mooie map voor jullie als jullie willen hoor!
veel resources! en een gróte map!
Posten maar :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens ik ben nog op zoek naar een map... Maar geen uber shit ofzo voor m'n server..

eisen: map1

Tileset 512 x 512
Temperate
Tijd 1950
Resources niet overdreven... ik wil er een moeilijkheidsgraad in houden..

map2

Tileset 256 x 512
Funny envirement.. die rechter dus :p
tijd 1970
Resources ook niet overdreven ik wil er een moeilijkheidsgraad in houden

Dus voor de mensen die zich hopeloos zitten te vervelen..

Dan draai ik ze op mijn dedicated server.. 62.194.246.195 Ik start of herstart de server elke avond om 18:30!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
http://rapidshare.de/files/5167186/got.scn.html

scenario! had 'm hier al eerder gepost in dit topic, maar dit is wel een leuke denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:13:
Ik start of herstart de server elke avond om 18:30!
Tenzij mam of pap per ongeluk de server weg of uit drukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja helaas... dat zal niet nog een keer gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

zeg, ik zit nu in het tijdperk dat de monorail net komt. straks, in 2020 ofzo komt de maglev.
Hoe doen jullie dat? ik heb nu een geweldig mooi trein netwerk (mooier dan ik ooit heb gebouwd :) ), maar straks raken gewone treinen uitgefaseerd.
Herbouwen jullie het hele trein netwerk? of bouw je dan een 2de, nieuw netwerk?
of blijf je gewoon doorwerken met gewone treinen en laat je monorail en maglev links liggen?

en als je dan het hele netwerk overhoop haalt, hoe doe je zoiets netjes? eerst alle treinen die op een bepaald segment komen naar een bepaald depot sturen, rails herbouwen/converten (leuke functie van openTTD :) ), trein verkopen, nieuwe bouwen (zodattie orders behoud), weer een trein verkopen, weer nieuwe kopen, etc etc? (om de orders te behouden dus 1 voor 1 doen)

edit: overhoop halen is een optie iig... geld zat voor. zit nu begin 2001, en heb 22miljoen euro en 25 treinen :)

[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 05-10-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik heb meestal 1 groot dubbelbaans grid, de meeste treinen kunnen dus gewoon rondjes blijven rijden, eventueel via een omweg.
Ik begin in 1 hoek en vervang een heel stuk tegelijk. Treinen die dan nergens meer heen kunnen (of waarvan ik berichten krijg dat hij de weg kwijt is) vervang ik ter plekke. Zo ligt je netwerk een paar jaar overhoop, maar goed, met 100+ miljoen maakt dat ook niet echt uit :) Tegen die tijd ben ik al lang aan de vergevorderde landschapsmodellering begonnen, alles 1 hoog voor zover dat kan en zo. Af en toe wat leuke trajectjes maken, 100 treintjes opzetten met seinen, en dan de seinen weghalen of zo.
Ik zit iig niet meer en meer meuk op elkaar aan te sluiten, passagiers (enkele ZEER grote steden op grote afstand van elkaar uitgesloten) vervoer ik bijvoorbeeld helemaal niet. Ook niet voor subsidie in het begin van het spel.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:16:
Ik heb meestal 1 groot dubbelbaans grid, de meeste treinen kunnen dus gewoon rondjes blijven rijden, eventueel via een omweg.
Ik begin in 1 hoek en vervang een heel stuk tegelijk. Treinen die dan nergens meer heen kunnen (of waarvan ik berichten krijg dat hij de weg kwijt is) vervang ik ter plekke. Zo ligt je netwerk een paar jaar overhoop, maar goed, met 100+ miljoen maakt dat ook niet echt uit :) Tegen die tijd ben ik al lang aan de vergevorderde landschapsmodellering begonnen, alles 1 hoog voor zover dat kan en zo. Af en toe wat leuke trajectjes maken, 100 treintjes opzetten met seinen, en dan de seinen weghalen of zo.
Ik zit iig niet meer en meer meuk op elkaar aan te sluiten, passagiers (enkele ZEER grote steden op grote afstand van elkaar uitgesloten) vervoer ik bijvoorbeeld helemaal niet. Ook niet voor subsidie in het begin van het spel.
ik ga zelf ook nooit in op subsidies. tis veel interessanter om een paar goede rendabele lijnen te hebben.

Ik werk nu op mijn eigen map. het is een 512x512 map, waarin de rand tot iets van 30 vakjes uit de kant vlak land is gemaakt.
een + en een X vorm op elkaar in het midden gelegd om snel van de linkerhoek naar de rechterhoek te kunnen (bijvooorbeeld).
ik heb nu de helft van de ring ongeveer belegd met rails. alles 2baans met aftakkingen/afritten en een paar klaverbladen op de hoeken.
soms een beetje lichtelijke opstopping op de klaverbladen, en een hele enkele keer op een afrit/oprit
meestal is dat veroorzaakt door een breakdown. rolt vanzelf weer verder iig, nog geen ingrijpen van mijzelf nodig geweest.
maargoed, het is dus een goed plan om de hele cirkel rond te leggen? en dan van 1 kant af de cirkel gaan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
De circel afmaken is sowieso een goed idee, voor bijvoorbeeld treintjes die van linksboven naar bovenlinks moeten bijvoorbeeld :P Anders moeten ze de hele wereld over.

Doen trouwens meer mensen dat? 1 powerstation zoeken en daar dan alle coal heen? Hoe verder de afstand, hoe groter de winst (mits je het er op tijd kunt krijgen ;)
Volle maglev-treintjes (7 wagons dual powered) leveren op het oude formaat levels van de ene hoek naar de andere hoek zo een paar miljoen per rit op.

Ik begin trouwens altijd met coal, dat levert het meeste op. Olie verdient ook wel lekker, maar schepen zijn traag, dijkjes bouwen om een station bij een boorplatform te krijgen is in het begin VEEL te duur, en die land-based krengen gaan na een paar jaar allemaal weg.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tegenwoordig 2 dubbelbaans spoortjes, heen en terug voor personen en mail en een keer heen en terug voor goederen etc...
(dus ik heb een vier sporen breed baantje door mijn mapje (1024*1024) lopen) B)
werkt nu nog perfect :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:52:
De circel afmaken is sowieso een goed idee, voor bijvoorbeeld treintjes die van linksboven naar bovenlinks moeten bijvoorbeeld :P Anders moeten ze de hele wereld over.

Doen trouwens meer mensen dat? 1 powerstation zoeken en daar dan alle coal heen? Hoe verder de afstand, hoe groter de winst (mits je het er op tijd kunt krijgen ;)
Volle maglev-treintjes (7 wagons dual powered) leveren op het oude formaat levels van de ene hoek naar de andere hoek zo een paar miljoen per rit op.

Ik begin trouwens altijd met coal, dat levert het meeste op. Olie verdient ook wel lekker, maar schepen zijn traag, dijkjes bouwen om een station bij een boorplatform te krijgen is in het begin VEEL te duur, en die land-based krengen gaan na een paar jaar allemaal weg.
cirkel afmaken ga ik doen :) wel een pokkewerk, overal signals maken en high-flow kruisingen enzo.
ik doe trouwens ook zoveel mogelijk resources naar 1 verwerkingsplaats brengen. en dan met 2 of 3 goederentreinen de goods wegbrengen naar de grote steden.
waar ik wel een beetje tegenaan zit, is dat je nogal veel ruimte op de aftakkingen enzo moet laten als je lange treinen wil gebruiken, anders blokkeren ze het hoofdspoor. af en toe knap irritant. vooral als je niet direct rekening houd met de seinen die erbij moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
FireWurX schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:59:
[...]

cirkel afmaken ga ik doen :) wel een pokkewerk, overal signals maken en high-flow kruisingen enzo.
ik doe trouwens ook zoveel mogelijk resources naar 1 verwerkingsplaats brengen. en dan met 2 of 3 goederentreinen de goods wegbrengen naar de grote steden.
waar ik wel een beetje tegenaan zit, is dat je nogal veel ruimte op de aftakkingen enzo moet laten als je lange treinen wil gebruiken, anders blokkeren ze het hoofdspoor. af en toe knap irritant. vooral als je niet direct rekening houd met de seinen die erbij moeten...
Tenzij die lange treinen moeten wachten op een andere trein, nemen ze niet te scherpe bochten (minstens 3 "schuine" tiles) en heuveltjes van 1 hoog niet noemenswaardig langzamer dan wanneer ze rechtdoor rijden :? Bij mij niet iig, misschien is dat ergens een switch.
Je hebt dan inderdaad kans dat een trein die vlak achter de lange trein zit even moet wachten, maar dan was dat toch al een snellere trein en was deze toch al ieder sein even aan het wachten op zijn voorganger.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:31:
[...]

Tenzij die lange treinen moeten wachten op een andere trein, nemen ze niet te scherpe bochten (minstens 3 "schuine" tiles) en heuveltjes van 1 hoog niet noemenswaardig langzamer dan wanneer ze rechtdoor rijden :? Bij mij niet iig, misschien is dat ergens een switch.
Je hebt dan inderdaad kans dat een trein die vlak achter de lange trein zit even moet wachten, maar dan was dat toch al een snellere trein en was deze toch al ieder sein even aan het wachten op zijn voorganger.
er is idd een switch/patch oid om de vertraging op heuvels en bij bochten uit te schakelen.
normaal vertraagt de trein tot ongeveer 50% van de maximumsnelheid.
die switch vind ik niet realistisch, dus die staat gewoon uit.
en ik heb alleen maar asiastars op het moment, dus wachten omdat er 1 niet snel genoeg gaat is er niet bij.

edit: weet je wat trouwens zwaar irri is? als er ufo's landen... word er meteen een 8x8 vlak grond gebombardeerd.
en laat die kut ufo's nou altijd landen op drukke plekken... bam! weg rails, treintjes, seintjes, eventuele stations e.d. ;(

edit2: ik ga er maar ff 1 filmen met Hypercam, er vliegt er nu een rond op mijn map.
zo ook ff het bombarderen filmen.
mayb een leuke icon van te maken :P

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 05-10-2005 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is weer een nieuwe game bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Heb maar ff dat icon in elkaar gedraait:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/webmasterfirewurx/ttdufo.gif
Hastalavista, ufo!

en heb mijn scenario file ook maar ff gezipt en geupload.
Cliquez ici

kheb ondertussen ook nog ff een efficienter kruispunt dan een klaverblad uitgetest... lijkt succesvol te zijn iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hoe ziet dat kruispunt eruit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte bochtjes :X

Kweet niet of mensen dit weten, maar ik zie nog vaak genoeg dat mensen van die korte bochtjes nemen, terwijl dat onwijs de snelheid van de trein aantast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
:) Zat ik ook al naar te kijken. Al is-t-ie waarschijnlijk wel efficienter dan een klaverblad als je de korte bochtjes weghaalt. Geen 270 graden bochten meer, en dat scheelt toch ook. Zelfs ruime bochten kosten nog steeds snelheid, dus hoe minder bochten hoe beter.

Edit:
Nu ik nog eens wat beter naar die tekening kijk... Volgens mij kun je 'm nog efficienter maken door het spoor dat van linksonder naar rechtsboven gaat door twee tunnels onder het geheel door te leiden. Dan heb je op dat traject minder last van verkeer vanaf de andere kant.

Edit2:
En een tunnel scheelt 4 bochten... :+

[ Voor 41% gewijzigd door Parody op 05-10-2005 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Parody schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:14:
:) Zat ik ook al naar te kijken. Al is-t-ie waarschijnlijk wel efficienter dan een klaverblad als je de korte bochtjes weghaalt. Geen 270 graden bochten meer, en dat scheelt toch ook. Zelfs ruime bochten kosten nog steeds snelheid, dus hoe minder bochten hoe beter.

Edit:
Nu ik nog eens wat beter naar die tekening kijk... Volgens mij kun je 'm nog efficienter maken door het spoor dat van linksonder naar rechtsboven gaat door twee tunnels onder het geheel door te leiden. Dan heb je op dat traject minder last van verkeer vanaf de andere kant.

Edit2:
En een tunnel scheelt 4 bochten... :+
verrek, jah :) thnx :)
maaruh, 270 graden bochten heb ik niet hoor... alles is 90 of minder, de stoplichten moeten namelijk gevolgd worden. je komt dan nergens meer dan 90 graden tegen.

edit: alles rijd bij mij dan ook rechts. je moet het zien als de autosnelweg, altijd rechts rijden, en als je linksaf wil, moet je eerst rechtsaf een afslag pakken.

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 06-10-2005 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
uiteindelijk is je setup gewoon een rotonde, met voor rechtsaf een bypass, en voor rechtsoner naar links boven een onderdoorgang. met de tunnel eronderdoor krijg je dat ook voor de andere richtingen, maar ik zou er dan nog eens naar kijken of je de rotonde effcienter kunt laten werken door minder 90 graden hoeken te maken, en dus een iets ruimere opzet te maken. 345 graden, recht en dan weer 45 graden.

misschien is dan een asymetrisch oplossing met een bochtje minder te maken op een dorgaande track.

ook worden de rechtdoor sporen nu getrakteerd op extra voordeel door minder bochtwerk. misschien is echter linksaf een belangrijker spoor.

[ Voor 13% gewijzigd door engelbertus op 06-10-2005 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wil ik ook graag even posten wat mijn favoriete dubbelspoors kruising is:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dadyo/ploaties/ttd4x1.gif
Deze kan ook nog wat vereenvoudigd worden, maar dat is (meestal) minder goed doordat er minder plek is voor afslaande treinen naar 1 hoofdbaan:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dadyo/ploaties/ttd4x2.gif
Meestal rek ik ze wel iets uit zodat er op de stukjes om linksaf te slaan genoeg plek is voor 1 trein tussen de seinen (dan is er ook genoeg plek op de rechtsaf stukken.)
Grote voordeel aan deze kruising is dat treinen die linksaf willen niet eerst een rechtse spoor op de eerste of 2e splitsing hoeven te nemen en daarna bij het aankomen bij de doorgaande banen al de goede kant 'op kijken'. Ze 'kijken' dus nergens de verkeerde kant op. Nadeel is dat alle treinen behalve rechtsafslaanden 1 maal omhoog moeten.
Overigens gebruik ik ook nagenoeg het zelfde bij driesprongen (maar dan kan het hier en daar zonder bulten en tunnels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
het is dan de vraag of je driesprongen niet kunt combineren tot een 4 sprong, die uiteindelijk eficienter is dan een viersprong zoals hierboven o.a.
een driesprong hof je voor een richtingverandering slechts 1 bocht te nemenen voor rechtdoor geen linksaf ook 2. zoals gezegd is een aantal afslagen dan te maken zonder tunnels en dus zonder opgang

door combinatie krijg je dan minder opgangen en tunnels. maar misschien een bocht meer voor bepaalde afslagen

misschien is het dan zelfs handig goederen niet meer rechtdoor te vervoeren, maar altijd rechtsom te laten gaan. dan bij terugkeer weer echts, en zo dus een andere route te maken dan a-b-a-b-a-b etc maar bijvoorbeeld a-b-c-b-a-b-c-b of a-b-c-d-a-b-c-d

nadeel kan een omweg zijn, maar bijvoorbeeld bij twee bronnen en een doel kan dit nuttig zijn.

zijn er nog niet van die draaiplatuea'z uitgevonden btw ?
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
engelbertus schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:51:
zijn er nog niet van die draaiplatuea'z uitgevonden btw ? :p
Die zijn voor normaal gebruik waanzinnig inefficient :) Die zijn vooral om op beperkte ruimte (zoals onderhoudsgebouwen) toch veel locomitieven of wagons @ random neer te kunnen zetten :) Misschien in de newGRF van het depot of zo, maar anders zou ik niet weten waar je zo;n ding in TTD neer moet zetten :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
tja.. die zijn toch ook wel te patchen? open ttd is toch open? er zijn toch wel hacks voor om dingen beter te laten werken dan ze zouden moeten werken ;-)
even een leuke cheat bedenken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

engelbertus schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 01:50:
tja.. die zijn toch ook wel te patchen? open ttd is toch open? er zijn toch wel hacks voor om dingen beter te laten werken dan ze zouden moeten werken ;-)
even een leuke cheat bedenken....
cheaten is lam ;)
vind het wel leuk als het een beetje realistisch is iig :)
ik heb nog even het design van mijn 2track kruissing gereviseerd :) zou nu nog efficienter moeten zijn :)
paar tunnels onderlangs, bochtjes op de heuvelruggen wat minder krap gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/webmasterfirewurx/crossingrevised.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
Lange tunnels... Misschien kun je ze beter ergens nog een keer onderbreken om een sein neer te zetten...

/edit Beter nog is pas wat later onder de grond gaan. Je hoeft daar helemaal niet zo vroeg te gaan. :)

[ Voor 34% gewijzigd door SysRq op 06-10-2005 09:39 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Als ik zelf een tunnel bouw, bouw ik er altijd precies zo'n tunnel naast, zodat een trein altijd een lege tunnel in kan duiken als er al een andere trein in de tunnel ernaast zit.

misschien een tip voor anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:29

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

HEb ik weer :( ik heb het maximum aantal stations bereikt (255). En TTD loopt de laatste tijd vaak vast. Dan ben ik lekker aan het bouwen, en plop, daar gaat ttd en is mijn hele progressie verdwenen. echt heel vervelend. ik zit nu in 2027 trouwens, wanneer krijg je dat scherm van hoera je hebt t zo lang uit gehouden blah blah blah? ik dacht dat dat na 100 jaar was, maar aangezien ik in 1921 begonnen ben, had ik dat scherm nou al gezien moeten hebben.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
volgens mij krijg je dat in 2050 ofzo

maarruhm, kan je in de patch config niet gewoon instellen dat je meer dan X aantal stations kan bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:29

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

bob.ross schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:51:
volgens mij krijg je dat in 2050 ofzo

maarruhm, kan je in de patch config niet gewoon instellen dat je meer dan X aantal stations kan bouwen?
is idd in 2050, kwam het net tegen. en het maximum aantal stations is hard coded, dat kunnen ze niet aanpassen. heeft iets met bitjes en bytejes te maken.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Yukkie schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:16:
[...]

is idd in 2050, kwam het net tegen. en het maximum aantal stations is hard coded, dat kunnen ze niet aanpassen. heeft iets met bitjes en bytejes te maken.
je eindscore word ook bepaald aan de hand van het aantal stations. daar zal het ook wel mee te maken hebben, anders kan je score boven de 1000 komen.

ik heb zonet 909 gehaald op mijn eigen map. kreeg de status "Mogul"
kwam helaas wat stations en voertuigen tekort om de 1000 te halen...
trouwens, aanbouwen bij 1 station telt wel als een extra station, dus bouw gewoon overal bus en truckdepots bij :P en een heliport :P
met trucks kan je wel snel extra voertuigen genereren, en met treinen zorgen dat je op elke route 2 of meer kleine treintjes hebt ipv 1 lange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Yukkie schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:16:
[...]

:? Dat ligt er maar net aan wat je speelt :) Op 9 feb zat het nog in de nighlty builds van OpenTTD. Aangezien 0.4.1 in mei uitkwam ga ik er vanuit dat die limiet nu ook in de release-versie verleden tijd is :) Of ja, er is nog wel een limiet maar die ligt op 64k :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
FireWurX schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 03:36:
[...]

cheaten is lam ;)
ik heb nog even het design van mijn 2track kruissing gereviseerd :) zou nu nog efficienter moeten zijn :)

[afbeelding]
Er staat een seintje verkeerd trouwens :P

Van linksonder, naar linksboven staat er in de afslag een sein verkeerd om. Geen idee of je er al last van hebt gehad, maar het viel me zo op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Wolfensteijn schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:52:
[...]

Er staat een seintje verkeerd trouwens :P

Van linksonder, naar linksboven staat er in de afslag een sein verkeerd om. Geen idee of je er al last van hebt gehad, maar het viel me zo op :P
gut nou je het zegt... zal het wel verbeterd hebben tijdens het spelen, anders had ik stapels opstoppingen gehad daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
FireWurX schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 03:36:
[...]

cheaten is lam ;)

[afbeelding]
Hmmmm, dat kruispunt vind ik niet erg denderend :P. Nog steeds erg krappe bochten. Ik heb even een betere ontworpen, maarliefst 3 niveau's:

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/729phpKlvvL8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Hans1990 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:00:
[...]

Hmmmm, dat kruispunt vind ik niet erg denderend :P. Nog steeds erg krappe bochten. Ik heb even een betere ontworpen, maarliefst 3 niveau's:

[afbeelding]
betere? mwa, vast wel :). Optimaal? nee. Je kan het hele kruispunt 1 vlak lager halen. :)

Qua kruispunten doe ik meestal maar random wat. Er staat toch altijd de helft van de tijd een farm boven ofzo :P

Overigens moet ik zelf ook nog wat gaan aanpassen in de source. Ik heb een hele mooie map gemaakt. 512x512, opgesplitst in eilandjes van 128x128. Random industry, 4 dorpjes (elke hoek 1)...

mag je maar 10 stations bouwen per dorp :/ Nog even kijken hoe ik dat ga oplossen, de source is een beetje onbegrijpbaar :P En (evt met een cheat) dorpjes toevoegen kan ook al niet... En 40 stationnetjes is natuurlijk te weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmz, ik heb eigenlijk helemaal niet van die kruisingen gemaakt.... af en toe een afsplitsing en koppeling. ;)
Zo'n kruising is allemaal leuk etc.. maar wel erg vertragend lijkt me.... trein moet heuvel op en af... kost veel tijd. Spoor kost toch niks. ;)

Ben nu in 2035. Company value is € 3.900.000.000 (miljarden)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Hans1990 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:00:
[...]

[afbeelding]
ik vind deze nog verder van denderend... hier moet je 2 vlakjes omhoog om linksaf te gaan (bij 2 van de 4 rightingen dan), en heuveltjes nemen is enorm snelheid verlagend. nog erger dan krappe bochten.
en zoals al gezegd: de hele kruising kan een nivo omlaag.
denk dat mijne nog net wat efficienter is, hoewel die misschien een beetje groter gemaakt kan worden, om ruimte te maken voor wat ruimere bochten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
  • Laatst online: 30-07 02:32
`Mensen, wat is het wachtwoord van de server? Kan ik nergens meer vinden, heb het halve topic doorgebladerd 8)7

Edit: Dankje! :)

[ Voor 9% gewijzigd door r0bert op 07-10-2005 11:15 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.