[PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.539 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Volgens mij kan dat altijd wel, maar het wordt wel steeds duurder naarmate een bedrijf meer waard is.
Ik koop altijd meteen 75% als ze beginnen zodat het minder duur is om ze op te kopen later.
Mocht dat nodig zijn.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 17:44
Als ze beginnen krijg ik dit als ik ze wil kopen:
Afbeeldingslocatie: http://vassili.josti.nl/Transport2.png
Of moeten ze eerst wat voertuigen hebben? (ga het meteen even proberen)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zijn dat jou sporen Gaming247?
Leg ze wat rechter neer, scheelt veel snelheid.. nu moet je trein steeds afremmen voor de 'bochten'.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07
Gaming247 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 18:08:
Als ze beginnen krijg ik dit als ik ze wil kopen:
[afbeelding]
Of moeten ze eerst wat voertuigen hebben? (ga het meteen even proberen)
Je kan pas na 5 jaar ofzow aandelen kopen. IN de engelse versie staat er dat het bedrijf nog niet oud genoeg is...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan een bedrijf altijd overnemen, let alleen wel op want je koopt ook alle slechte kanten van de AI (te veel bussen/bustations, slecht aangelegte rails e.d.). In ttd-patch kon je een bedrijf na het kopen van 75% al managen maar ik weet niet of dat met openttd ook kan. Dat is wel handig want dan kun je eerst de problemen oplossen en daarna de boel pas overnemen.

Vergeet overigens ook niet om een eventuele schuld af te lossen, anders betaal je gewoon rente. (Ook handig om van te voren ff te checken of je die wel kan betalen maar dat zal bij jou niet zo'n probleem zijn. :D)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 22:41 . Reden: Blijkbaar dus toch niet altijd. Zie hierboven. ]

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmz, heb nou weer iets vaags. :X
Zit in 1995, heb nu de Asiastar (dubbele)
Laat nu mn voertuigen automatisch vervangen.... krijg ik nu enkele asiastars. :/
Iemand een oplossing? Handmatig is klote werk... heb 65 treinen. :P

Whatever.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
yep moet handmatig toch... als je ze dan daarna zou willen vervangen dan doet ie het wel goed.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand online :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is nu een game bezig:

80.61.67.
pass = fff

<--> niet meer dus

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot enkele jaren geleden actief transport tycoon deluxe gespeeld toen ik dos kwijt raakte bij de nieuwere windowsversies ben ik gestopt nu zie ik dat t ook in xp draait tegenwoordig weet iemand een plaats waar ik het complete xp game kan KOPEN k ben nl m'n tycoon diskette's kwijt.
Zoniet dan moet ik een hele tijd zoeken en maar hopen dat ze nog werken. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 17:06 . Reden: kopen ipv halen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:09
Ik heb TTD helaas nog nooit ergens in een winkel zien liggen, ik had het namelijk ook graag gekocht :'(

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:16

Stewie!

Keen must die!

Paul Nieuwkamp schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:12:
Ik heb TTD helaas nog nooit ergens in een winkel zien liggen, ik had het namelijk ook graag gekocht :'(
Bij de outlet store van de FRS kan je hem voor € 5 kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
FRS outlet store? Google kan me er niet aan helpen, op frs.nl kan ik hem ook niet vinden? Wel heeft frs.nl een Transport Giant Tycoon voor 6 euro, maar dat is geen TTD :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
cool dit zeg!
tt was erg leuk om te s[elen, maar drdat we geen inet hadden en slechts een 386 , en later 486 nooit met andderen of zo gespeeld.

wel handig trouwens dat op een 486 j ewat sneller speelde, zodat je sneller eens een nieuw vliegtuig of trein kon kopen. qua tijd dan.. uitspelen heb ik nog nooit gedaan.
( tot 2050)
maar ik lees nu over ttd en open ttd , wat zijn dta voor versies, en hoe kan ik nu oner xp tt gaan spelen?

heb ik perse de diskettes nodig? dan heb ik een probleem. ik heb nog wel een kopie van de hd waar tt op geinstaleerd was. gaat dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
TTD = Transport Tycoon Deluxe, een uitgebreidere versie van TT, door MicroProse / Chris Sawyer zelf uitgebracht.
OpenTTD = TTD maar dan open source, compleet nieuw geschreven (deels ge-disassembled geloof ik)

OpenTTD valt gewoon op XP (of os/x of Linux of je Smartphone) te draaien. Zie de website en (vooral) de wiki. Diskettes heb je niet nodig, wel een originele versie van TTD (dos of Windows maakt geloof ik niet uit).

[ Voor 11% gewijzigd door Paul op 25-09-2005 17:54 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 05:16

Stewie!

Keen must die!

Paul Nieuwkamp schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:43:
FRS outlet store? Google kan me er niet aan helpen, op frs.nl kan ik hem ook niet vinden? Wel heeft frs.nl een Transport Giant Tycoon voor 6 euro, maar dat is geen TTD :)
Die zit in Rotterdam tussen de coolsingel en de media markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Hmm, das een beetje ver (100+ km). Ik kan je er natuurlijk niet toe overhalen er een te halen en op te sturen? :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
heb een kopie van d edos disk, was maar een klein dingetje. waar heb je die originele versie voor nodig? serienummers oid? of heeft open ttd de code ervan nodig?

ik weet btw niet meer hoe ik er toen ben aangekomen, kan best eens een niet zo legaal verkregen exemplaar zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Op de wiki, en dan met name het deel over de installatie, staat exact waarvoor ze het nodig hebben :) Zodra de nieuwe graphics af zijn (meerjarenplan geloof ik :P) heb je de originele versie niet meer nodig afaik.

Als ik het goed begrijp heb jij TT, dus de niet-Deluxe-versie. Je zult dus ergens de Deluxe-versie aan moeten zien te komen om OpenTTD te kunnen spelen.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33
Iemand zin om over een uurtje een multiplayer game te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siliakus schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:01:
Iemand zin om over een uurtje een multiplayer game te doen?
Ik wil t wel eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Okay, ip = 145.99.213.211

eerste keer dat ik een MP host, dus weet nog niet hoe het zal gaan :p Staat nu nog op pauze, 20:10 haal ik hem van pauze af! (bouwen tijdens pauze uitlaten btw :p)

msn = siliakus apestaartje hetwasietsmet.nl

[ Voor 15% gewijzigd door Siliakus op 25-09-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siliakus schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:57:
Okay, ip = 145.99.213.211 / pass = argh

eerste keer dat ik een MP host, dus weet nog niet hoe het zal gaan :p Staat nu nog op pauze, 20:10 haal ik hem van pauze af! (bouwen tijdens pauze uitlaten btw :p)

Ik krijg net te horen dat we zo weg moeten dus dat potje moet je helaas van me tegoed houden sorry ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siliakus schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:57:
Okay, ip = 145.99.213.211

we zijn al met z'n 3en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 17:44
Daar zit ik ook in! :)

Het blijft leuk Transport Tycoon, online helemaal.

Hier wat van mijn vluchtige creaties:
Afbeeldingslocatie: http://vassili.josti.nl/VassiliTransport.png

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

was het nou mogelijk om met 1 click je hele spoort te veranderen naar monorail/maglev?
Of moet je stukje voor stukje die tool gebruiken?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
je kan die tool slepen en als je dan loslaat wordt alles wat je met het slepen geselecteerd hebt veranderd.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
Ramon de Jesus schreef op zondag 25 september 2005 @ 23:01:
je kan die tool slepen en als je dan loslaat wordt alles wat je met het slepen geselecteerd hebt veranderd.
true

alleen wel jammer treintjes dan niet meegeconvert worden :( Als die nog op een stukje rails staan, wordt dat stukje niet meegeconvert. Nogal onhandig... Net als dat je de treintjes met de hand moet gaan converten (en dat is veel werk als je er een paar tientallen hebt). Maar het houd je wel van de straat he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

ok! dus handmatig. :/
Wanneer komt de maglev eigenlijk? Zit nu in 2002.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
wacht dan nog maar 18 jaar :P

overigens zou ik niet overgaan op monorail, anders mag je echt teveel gaan omzetten. Zelf sla ik dat altijd over, hoe leuk het ook had kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik rijd zelf ook nooit met monorail. er zijn ook maar een paar treinstellen voor (alhoewel maglev er ook maar 4 heeft , erg jammer.. had wel een keer een mod gedownload met een hevig omgebouwde TTD waar je een trein had die 1000km/h ging ofzo :P). Ergens in 2016 komt maglev dacht ik, maar dan is het nog niet echt de moeite waard. Je zou natuurlijk kunnen beginnen met overzetten , maar in 2036 ofzo komt level 4 uit, en als je het kan betalen zou ik die doen. Tenminste een trein die 400mph rijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
't is toch echt 2020 voor de lev1 hoor :)
lev 4 is in 2038, en heeft een top van net 402mph, iets wat deze in mijn maps zelden haalt, maargoed :P

Overigens zet ik wel altijd direct om naar maglev in 2020, gewoon zodat het netwerk het dan alvast gedaan heeft. Wachten tot 2038 is leuk, maar dan heb je weer 18 jaar gehad (en dat is veel!) waarin je je netwerk hebt uitgebreid, geoptimaliseerd etc.

Owja, en de lev1 is nog altijd 50% sneller dan de asiastar. Al hoewel ik meestal genoegen neem met de Ginzu A4 - SH'40 - Asiastar - Lev1 - Lev4. Niet teveel updaten, en vooral niet teveel verschillende treintjes laten rijden. Zo voorkom ik altijd de zwakste schakels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

k dan... wacht ik eventjes... :>
Heb nl. 60 treinen, dus ben dan wel ff zoet met omzetten. O-)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Jep, erg saai werk. Binnenkort komt er een mogelijkheid om dat sneller te doen.

Maar als ik een netwerk bouw wat efficient moet werken dan heb ik altijd zo'n aanpak:
* Start in 2040, maglev level 4 :P *
- Maak een paar transport (passagiers, groeit lekker :P) verbindingen
- Laat dit jaren en jaren lang draaien totdat je 1000 mil ofzo hebt (ik zet OpenTTD meestal op 'doorspoelen' , minimaliseer het en zet in taak beheer de prioriteit op Laag. Zo kan ik gewoon nog rustig internetten en dat het niet 15 seconde duurt voordat je je firefox hebt opgestart).
- Vlakeer de map volledig
* Cheat: Verwijder alles op de map :P.
Nu zal je nog genoeg geld over hebben om een op een clean map met wat geld een netwerk te beginnen. Zo begin ik altijd, wel een cheat erbij maar dat boeit mijn geen flikker. Het gaat toch om het netwerk enzo ? En niet om hoeveel je daarvoor hebt weggehaald ? Maar dat is mijn mening.

Ik heb misschien ook een wat ander doel dan de normale TTD'er. Bij mij moet alles perfect door stromen. Bij wijze van spreke mag een trein tijdens zijn reis niet onder de 400km/h per komen behalve bij stations. Dat betekent altijd , lange bochten (heb treinen van 18 lang), als je een tunnel onder iets maakt worden het er meestal al 3 - 4 en niet 1 (zodat een trein niet hoeft te wachten voordat een andere trein uit de tunnel is).

En owja, voor de mensen die eerder in dit topic al hebben gelezen (hier) over een savegame van mijn vriend. Nou hij is weer een beetje bezig geweest en 'wat' veranderingen aangebracht. Meer chaos, meer treinen, meer winst :P

Savegame

Zitten wel wat geinige verbeterde kruispunten en stations. De moeite waard om te kijken ;)

Zijn email staat als een sign in die savegame, als je hem add. Houd wel rekening mee dat als ik vraag hoeveel intern geheugen hij in zijn PC heeft zitten al :? :? :? staat. Met andere woorden: Niet erge computer freak, wel Transport tycoon freak :P

[ Voor 11% gewijzigd door Hans1990 op 26-09-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 18:35
het gaat om je netwerk, maar ook om het volledig zelf opbouwen van deze. Geeft mij veel meer voldoening als ik alles zelf verdien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07-2024
hans: die savegame is echt té irritant! die treinen stoppen méga lang bij die 'checkpoints'!!

zou er zelf niet tegen kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
bob.ross schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 08:03:
hans: die savegame is echt té irritant! die treinen stoppen méga lang bij die 'checkpoints'!!

zou er zelf niet tegen kunnen!
met hem

laat die vriend van je eens instellen dat die "chechpoints" non-stop zijn :) Dan stoppen ze er niet (nee echt? Ja echt :P)

[ Voor 3% gewijzigd door blackangel op 27-09-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Euh, misschien moet je dan eens bij patches wat aanzetten bij kies patches -> stations -> TTDPatch-compatibel nonstop-gebruik. Wie heeft dat tegenwoordig nog uit staan :/?

[ Voor 7% gewijzigd door Hans1990 op 27-09-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
weet iemand waarom ik m'n scenario niet later kan laten starten dan 1 jan 2000? ik zet 'm in de patch config op 2030 starten, maar toch wel ie niet verder.

enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 14:44
Een scenario start volgens mij altijd in het jaar wat tijdens het maken van het scenario ingesteld is.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
Zo, vandaag weer lekker TTD gespeeld. Het was een tijdje geleden, maar ik zit er weer helemaal in.

Nog nieuws van de contest?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Sgrovert schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:05:
Een scenario start volgens mij altijd in het jaar wat tijdens het maken van het scenario ingesteld is.
ja, maar in het scenario kan ik 'm niet láter laten ingaan als 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-09 13:43
Zal hier vanst wel vaker gevraagd zijn, maar ik kon het niet vinden, is dit spel nog ergens legaal te verkrijgen?

Of is er een andere manier om eraan te komen?

[ Voor 21% gewijzigd door Game Error op 27-09-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Legaal zal moeilijk worden denk ik.... :/

Probeer anders eens een p2p netwerk. (Dc++)
Heb hem zelf daar vandaan. O-)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Game Error schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:26:
Zal hier vanst wel vaker gevraagd zijn, maar ik kon het niet vinden, is dit spel nog ergens legaal te verkrijgen?

Of is er een andere manier om eraan te komen?
[rml]DaMorpheus in "[ PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 2"[/rml]

Klaar :)

• bob.ross
Toch wel. Voor zover ik weet is TTDX nog steeds geen freeware.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 12:35 ]

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik speel graag maps van 2048 x 2048 ( het grootst mogelijke ), maar ik wil heel graag een plat scenario spelen (geen heuvels en geen water midden in de map). Heeft er iemand zo'n scenario toevallig al gemaakt?

Een dag scenario bouwen is flink rot :P.

• Paul
Bobje schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:30:
Ik speel graag maps van 2048 x 2048 ( het grootst mogelijke ), maar ik wil heel graag een plat scenario spelen (geen heuvels en geen water midden in de map). Heeft er iemand zo'n scenario toevallig al gemaakt?

Een dag scenario bouwen is flink rot :P.
OpenTTD?

Men neme de random-knop :P
Vervolgens opene men een nieuw venstertje (ergens bij de bomen of de signs kon dat geloof ik).
Dit venstertje zet men in de bovenste hoek.

Men scrolle naar de onderste hoek, en neme de level-tool. Men begint in het venstertje en eindigd op het grote veld. Laat de knop los en alles hiertussenin is even hoog als je beginvakje :)

Nu nog wel even wat extra stadjes / industrie neerzetten want daarvan heb je zojuist de helft verwijderd :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:47:
[...]

OpenTTD?

Men neme de random-knop :P
Vervolgens opene men een nieuw venstertje (ergens bij de bomen of de signs kon dat geloof ik).
Dit venstertje zet men in de bovenste hoek.

Men scrolle naar de onderste hoek, en neme de level-tool. Men begint in het venstertje en eindigd op het grote veld. Laat de knop los en alles hiertussenin is even hoog als je beginvakje :)

Nu nog wel even wat extra stadjes / industrie neerzetten want daarvan heb je zojuist de helft verwijderd :P
Is een mogelijkheid maar dan moet je drie kwartier die muisknop ingedrukt houden :P

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 21:40
Nee, gewoon 1 extra viewpoint openen, dat op 1 hoek van de map zetten.
Zelf naar de uiterste andere hoek gaan, level tool selecteren en beginnen met slepen vanuit dat viewpoint en dan naar de 'gewone' map, zo heb je alles in één keer.

[ Voor 12% gewijzigd door Mevius op 28-09-2005 13:01 ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• Siliakus
iemand zin om vanavond een potje te spelen? Zal om 20:00 eens kijken of er meer gegadigden zijn :)

[ Voor 40% gewijzigd door Siliakus op 28-09-2005 15:30 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is er trouwens nog behoefte aan een permanente dedicated server? (8/1mbit bbnet)

Eind van de maand loopt mijn domein af, wordt mijn mail/webserver beetje overbodig..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Siliakus
volgens mij wordt daar aan gewerkt door Sgrovert, weet het niet zeker hoor.. zolang volg ik deze thread nog niet :)

Verwijderd

Siliakus schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:02:
iemand zin om vanavond een potje te spelen? Zal om 20:00 eens kijken of er meer gegadigden zijn :)
count me in

:)

<-- ow ik kom er net achter dat ik misschien nog weg moet, naja het word misschien dus ;) -->

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 18:00 ]

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 14:44
Siliakus schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:17:
volgens mij wordt daar aan gewerkt door Sgrovert, weet het niet zeker hoor.. zolang volg ik deze thread nog niet :)
Yep ben er inderdaad aan bezig. Heb een 10 mbit verbinding, maar moet eerst even extra netwerkkaartje in Server bijprikken voordat ik een server erop kan draaien.
Ga er volgende week waarschijnlijk aan verder, maar heb nu een beetje te druk met andere dingen.

Ook wil ik nog even kijken of ik een manier kan vinden om de tijd in een bepaald jaar vast te zetten.

Lost In Music

• Paul
Sgrovert schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:44:
Ook wil ik nog even kijken of ik een manier kan vinden om de tijd in een bepaald jaar vast te zetten.
Het is Open Source.. De regel "++year" in commentaar zetten? :P Ik zou alleen niet weten waar die regel ergens zit :+

Probleem is dan wel dat je vehicles niet verouderen (nu ja, weet niet of je dat een probleem vind :P), dat treinen die tijdens de jaar"wisseling" vracht vervoeren een negatieve reisduur krijgen (geen idee dus wat dat met de inkomsten doet) en dat er geen nieuwe vehicles worden geintroduceerd :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• blackangel
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:06:
[...]

Het is Open Source.. De regel "++year" in commentaar zetten? :P Ik zou alleen niet weten waar die regel ergens zit :+

Probleem is dan wel dat je vehicles niet verouderen (nu ja, weet niet of je dat een probleem vind :P), dat treinen die tijdens de jaar"wisseling" vracht vervoeren een negatieve reisduur krijgen (geen idee dus wat dat met de inkomsten doet) en dat er geen nieuwe vehicles worden geintroduceerd :)
Na 2090 blijft het jaar ook hangen. Kijk of je die functie die dag regelt ook kan aanpassen naar 2000 ofzo :)

• Mevius
Ja ik doe ook wel mee denk ik.

• blackangel
ik zou op zich wel graag mee doen, maar helaas moet ik nog wat schoolwerk doen (niet aan toegekomen laatste paar dagen)

Overigens, voor dat aanpassen van de laatste speeltijdjaarwhatever.

In openttd.h staat een stukje, namelijk het volgende:

code:
1
#define MAX_YEAR_END_REAL 2090

voor zij die geen c/c++ spreken: #define vervangt nog voor het compilen (tijdens de run van de zogenoemde precompiler) alle stukjes MAX_... door de waarde 2090. Met het aanpassen van deze #define, pas je dus in princiepe de hele code aan en vervang je alle waardes van 2090 door bijvoorbeeld 1986 of wat je ook wilt :)

Wel leuk om dat aan te passen, zal ook direct de oplossing zijn :) Ik zie overigens nu ook net dat je op deze manier de speelsnelheid kunt aanpassen :9 (2 regels hoger, + het commentaar ervoven)

[ Voor 3% gewijzigd door blackangel op 28-09-2005 20:06 ]

• Siliakus
OK ik zet nu zo een server aan op 145.99.213.211/ pass = blaat

staat tot 20:20 op pauze om mensen tijd te geven om in te loggen, kleuren te kiezen, namen in te stellen etc.

• blackangel
ik wil best wel even kijken, maar welke versie draaien jullie?

0.4.0?
laatste nightly?
random nightly? (zoals, ondergetekende :P)

Verwijderd

Er is nu ook een IRC channel, irc.tweakers.net #ttd

TTD only :P

• blackangel
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:48:
Er is nu ook een IRC channel, irc.tweakers.net #ttd

TTD only :P
\o/

btw, ik heb zojuist mijn deel van de online game afgesloten. van 1962 tot 1969 gespeeld

Het resultaat is hier te bewonderen: 1024x768, 116KB

ik zou hem ofcourse niet posten als ik niet de beste was O-)

Overigens was het wel een gezellig spelleke, zonder dat er mensen ranzig gingen doen met andere blokkeren :) En natuurlijk nog \o/ voor Hans (wit) die me regelmatig nog inhaalde. Hij was later begonnen en zou me op de duur wel ingehaald hebben, maar ik hou de eer aan mezelf :+ en iets met huiswerk enzo :X

• Siliakus
Haha ok lui, was leuke pot! Net afgesloten en gesaved.

Morgenavond, 20:30 gaatie weer aan :) hopelijk tot dan!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik moet duidelijk nog even oefenen... :-) Heel eerlijk keek ik nooit naar de scores en zette ik gewoon een netwerk op. Als je alleen speelt boeit dat ook niet zo. Die AI's (AD's?) stellen niks voor, "echte" mensen zijn veel leuker! :) Ga ik zeker nog een keer doen. Morgenavond of zo... :Y)

Bijkomend voordeel is trouwens dat je niet tot zeer diep in de nacht aan het spelen bent. Vermoedelijk kent iedereen het "nog even dit, dan ga ik echt naar bed" wel. En dan vervolgens op de klok kijken en er achter komen dat je morgen heeeeeel boos op je wekker gaat zijn... :Z

• Mevius
Was leuk potje inderdaad, ik heb nog niet zoveel online ttd ervaring maar ik heb weer wat bruikbare tips opgedaan.

Ik stond op het moment van blackangel's screenshot derde, maar ik werd net op het laatste moment nog ingehaald door Parody.
We zullen zien hoe het morgen verder gaat :)

• Parody
  • Niet online
Morgen ga ik eens even kijken hoe anderen nou bouwen. Op zich speel ik al een behoorlijke tijd OTTD (en jaren daarvoor behoorlijk wat middagen/avonden/nachten aan TTD gezeten), maar op een gegeven moment bouw je alleen maar dezelfde dingen omdat die lijken te werken.

Wat wel weer helpt is dat er weer elementen bij komen, zoals de path based signals in de huidige nightlies. Dat spoort je toch weer aan om eens wat anders te proberen. Met PBS kun je bijvoorbeeld platte kruisingen aan je hoofdbaan maken die het normale verkeer niet ophouden als er niks van links of rechts komt. Ideaal, want het scheelt een hoop ruimte en bouwtijd.

De enige anti-RSI maatregel die ik nog mis is copy/paste, maar daar schijnt aan gewerkt te worden. :)

• blackangel
mwa, wat ikzelf vooral mis (ik speel normaal gesproken nightly's) dat ik niet een complete trein kan kopieren. De route kan nu wel al, maar in de huidige nightly's is het ook mogelijk om alles (tsjoektsjoek + wagonnetjes + route) te kopieren. Veel handiger imho :)

Overigens ga ik zelf morgen niet joinen als company, hooguit als spectator (lees: zeer waarschijnlijk :P)

[ Voor 15% gewijzigd door blackangel op 28-09-2005 23:47 ]

• Parody
  • Niet online
De clone had ik idd ook al gevonden, dus die mis ik niet meer... ;) Geniale functie, scheelt je ontzettend veel werk. Met ctrl-click schijn je zelfs de shared-routes mee te kunnen nemen, maar dat moet ik nog proberen (afgelopen weekend pas gelezen in de help). Overigens zijn shared routes ook zoiets dat heel veel werk scheelt. Ik kan me nog wel herinneren dat ik tientallen treinen om moest bouwen omdat een olierafinaderij er mee uitschee toen ik net al m'n treinen daarop gezet had... |:( En natuurlijk al die keren dat je goederen naar een stad brengt, die dan twee tellen later geen goederen meer accepteert... Frustraties!!! ;)

Die copy/paste gaat trouwens om stukken spoor, zodat je ineens een compleet klaverblad kunt kopieren. Dat zou bergen tijd (en klikwerk!) schelen...

[ Voor 12% gewijzigd door Parody op 29-09-2005 00:00 ]

• bob.ross
Wat wel weer helpt is dat er weer elementen bij komen, zoals de path based signals in de huidige nightlies. Dat spoort je toch weer aan om eens wat anders te proberen. Met PBS kun je bijvoorbeeld platte kruisingen aan je hoofdbaan maken die het normale verkeer niet ophouden als er niks van links of rechts komt. Ideaal, want het scheelt een hoop ruimte en bouwtijd.
come again? heb je hier wat meer informatie over?

• Parody
  • Niet online
Path Based Signals zijn in de huidige nightlies het 4e type signal (volgorde pre-signal begin, presignal eind, presignal tussen, PBS, normaal, etc.) dat je met ctrl-klik kunt selecteren. Ze werken door treinen paden door een netwerk te laten kiezen. Als treinen geen kruisend pad hoeven te nemen kunnen ze tegelijk over de kruising heen.
Edit:
Oh ja, als je meer info wilt kun je in de OTTD manual of op het OpenTTD forum kijken. Zoeken naar PBS doet wonderen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Parody op 29-09-2005 00:33 ]

• Siliakus
OK, hij staat gepauzeerd aan. ip = 145.99.213.211 / pass = blaat

• SysRq
Ok, ik kom zo even kijken. :)

-

• llevering
  • Laatst online: 12-09 19:13
Weer ouderwetse synchronisatie problemen voor mij, geen idee waar dat in zit, problemen met NAT ofzo?

• SysRq
* SysRq kon er ook niet op? Aanmelden ging niet helemaal lekker...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03 08:13

BitBit3r

Lid

Na lang lurken en veel spelen ben ik tot de conclusie gekomen dat steden _niet_ groter te krijgen zijn dan 25.000 :| (voor mij althans)
Wat zijn de beperkingen? heeft je personen vervoer er eigenlijk invloed op grootte? Ik heb steden met 3000+ passengers per maand die kleiner zijn dan steden waar ik alleen een vliegveld bij heb gebouwd..

Als je de industrie bij een stad gebruikt neemt de grootte van de stad sneller toe.
Als je 2 steden met elkaar verbind neemt de grootte van de stad toe, en de hoeveelheid passagiers.
Als je goods afzet in een stad zal deze sneller groeien.
Ook als er huizen bij grondstof producenten worden gebouwd vergroten die hun afzet lijkt het...

Wie heeft er nog meer van deze "regels" (kloppen ze ueberhaupt) en misschien is het een keer een uitdaging op ipv veel goederen te moven een keer een map vol te krijgen met steden oid.. (wie regelt de grootste stad voor het jaar 2050 oid)

Wat er ook gebeuren moogh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
als ze niet grioter te krijgen zijn dan 25000, dan lijkt het me haniger om te doen wie de meeste steden, of meeste inwoners per spel kan krijgen? of is dat ook net zo beperkt ?

overiogens heb ik nu deluxe geinstaleerd, plus de patch om het op windows XP te draaien, maar nu crasht mijn laptop daarmee..
niet zo vreemd, dat doe t ie vaker, maar is wel klote dat ik nu dus niet kan spelen.

t licht waarschijnlijk aan een verotte pentium3 1000 Mhz

[ Voor 44% gewijzigd door engelbertus op 01-10-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

*Schops*

Iemand zin om vanavond of morgenavond nog mee te doen? Dan zet ik wel even een dedicated servert op 83.160.168.23 (stoneynet.demon.nl) poortje 3979. Ik zie wel wie er inlogt... pass is blaat.

Edit: Zijn die PBS pas ingebouwd na een bepaalde nightly? Op 0.4.0.1 heb ik ze nog niet kunnen ontdekken.

[ Voor 22% gewijzigd door Stoney3K op 01-10-2005 22:56 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Stoney3K schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:44:
*Schops*

Iemand zin om vanavond of morgenavond nog mee te doen? Dan zet ik wel even een dedicated servert op 83.160.168.23 (stoneynet.demon.nl) poortje 3979. Ik zie wel wie er inlogt... pass is blaat.

Edit: Zijn die PBS pas ingebouwd na een bepaalde nightly? Op 0.4.0.1 heb ik ze nog niet kunnen ontdekken.
echte mannen spelen altijd nightly :)

Overigens mis ik wel meer dingen in 0.4.0.1, vooral de clone-train-functie in een depot. In die versie ben je veel langer bezig om 8 goodstreintjes te laten rijden dan in de laatste nightly. Verder nog wat dingen die ik zelf niet direct gebruik en dus ook niet zo makkelijk kan opnoemen. Maar het werkt imho wel fijner. En daarnaast, waarom niet? :)

Overigens heb ik vandaag al een spelletje gedaan met iemand van me dpc-subteam (en een andere member wat uitgelegd hoe en wat presignals zijn). Morgen is het studeerdag, dus ik zal dan niet mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik draai ook voor de single players vaak een nightly, laatst nog 2991 gedraaid die me wel aansprak. Alleen kun je dan de meeste Internet-servers weer niet op. Clone train enz. zijn inderdaad verrekte handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Stoney3K schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 02:37:
Ik draai ook voor de single players vaak een nightly, laatst nog 2991 gedraaid die me wel aansprak. Alleen kun je dan de meeste Internet-servers weer niet op. Clone train enz. zijn inderdaad verrekte handig.
tsja...

volgens mij vrijdag, toen Siliakus een server ging draaien vroeg ik ook of hij op een nightly wilde spelen. Maar dat heeft niemand weer draaien zei hij (terecht), maar zo draait niemand natuurlijk de nightly's online :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook maar weer eens begonnen met OpenTTD. Alleen de competitie komt maar niet:S De computer spelers dus. Alleen als ik dat Experimental Alpha AI aangooi zijn ze er (maar dan bouwen ze alleen bussen toch?). Het staat op 3 maanden na speler dat de competitie komt, met IQ van medium enzo... Snap der geen kont van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Zit de newgrf voor stations al in OpenTTD nightlies? Lang geleden dat ik de nightlies gespeeld heb.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
BitBit3r schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:29:
Na lang lurken en veel spelen ben ik tot de conclusie gekomen dat steden _niet_ groter te krijgen zijn dan 25.000 :| (voor mij althans)
Wat zijn de beperkingen? heeft je personen vervoer er eigenlijk invloed op grootte? Ik heb steden met 3000+ passengers per maand die kleiner zijn dan steden waar ik alleen een vliegveld bij heb gebouwd..
Gooi meer busstations in de stad. Laat ook wat mail vervoeren in de stad. De stad groeit uit tot +/- 33000, mits hij genoeg groeiruimte heeft (geen steden in de buurt ofzow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03 08:13

BitBit3r

Lid

Cis schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 12:38:
[...]

Gooi meer busstations in de stad. Laat ook wat mail vervoeren in de stad. De stad groeit uit tot +/- 33000, mits hij genoeg groeiruimte heeft (geen steden in de buurt ofzow)
Dat is meestal inderdaad een probleem, andere steden groeien in omgeving en dwingen de steden om weer kleiner te worden, post doe ik met vliegtuigen, maar ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen met wagentjes. En ik kan in veel steden geen nieuwe busstations bouwen "te veel laadstations in de buurt" oid. Maar ik las ergens dat je dan de bestaande stations anders moest noemen, en dan kon je weer verder gaan met neerzetten....
Maarja zal vanaaf es ff kijken :)

Wat er ook gebeuren moogh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Kheb ff een dedicated server opgezet:
ip = 80.61.67.107 pass = ttdgot

Have Fun :D

Server blijft 24/7 aan als dat kan :>

http://servers.openttd.org/server_detail.php?id=447

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Ik werd net gedisconnect, en nu kan ik niet meer reconnecten.

server down?, zou jammer zijn want ik was lekker bezig.

*edit
Hij zegt inderdaad server offline.

[ Voor 38% gewijzigd door Mevius op 02-10-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

had ik ook :)

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 19:04

Sjonny

Fratser

ik kreeg niet eens een sync fout, maar reconnecten wil ook niet ..

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 30-08 18:22
ja, hier ook, server down...

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Server is dood?? :?

En nightly r3005 is uit... :)

Edit: Voor de mensen die al r3005 draaien, ik heb op mijn eigen host (stoneynet.demon.nl / 83.160.168.23) een r3005 servertje geplakt voor de liefhebbers.

[ Voor 61% gewijzigd door Stoney3K op 02-10-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

na 15 min te hebben ge-googled, geef ik het op. Wat is nightly r3005 voor een versie, en kan iemand aub even een linkje posten?

merci :)

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Kijk hier eens: http://nightly.openttd.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 19:04

Sjonny

Fratser

sja, svn revisies gaan wel snel .. maar wat is nu het echte voordeel aan zo'n checkout? .. na mijn update was het alweer 3007, en dat zegt ook nix.

Stoney3K: wat is het passwd nou?

[ Voor 13% gewijzigd door Sjonny op 02-10-2005 19:30 ]

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

3007 wordt als het goed is pas vannacht gebuild. Laatste nightly is 3005 van gisternacht en is zo te downloaden: Klikkerdeklik voor Win32. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Stoney3k: je server is pass protected?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Laatst online: 12-09 19:13
Ik zat ook net te kijken :P

Op n0ne.nl z'n server ook gelijk weer een disconnect, het lijkt hier te zitten. Houdt de openttd server logs bij? Als dat zo is kan je dan kijken voor het volgende ip adres 62.163.***.2*7, wat de reden is (als dat wordt opgeslagen). Misschien dat het aan Chello ligt, of aan de NAT (w2k ics). Vind het toch wel jammer!

[ Voor 86% gewijzigd door llevering op 02-10-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Sorry, ik dacht dat ik de pass erin gezet had: hij is 'gotopenttd' . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, beetje vreemd, m'n netwerk was eruit geknald :P

Is nu weer gefixt alleen ttd moest ik restarten, want die liep helemaal bagger.

Ip 80.61.67.107, pass = ttdgot

http://servers.openttd.org/server_detail.php?id=447

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Oke probeer ik het nog eens.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.