[PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.537 views sinds 30-01-2008

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
bob.ross schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:03:
ben gelijk begonnen toen ik thuis kwam :P

maaruhm, de HAM vraag! zijn er nog mensen die alleen maar "normale" treinen maken en geen Maglev? ik vind de normale eigenlijk 100x leuker dan maglev.
ben ik daar alleen in?
Kan je dan ook later dan jaren 60 beginnen dan? Zie nergens iets staan tussen de opties

Hallo met Tim

• bob.ross
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07-2024
Timlog schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:13:
[...]

Kan je dan ook later dan jaren 60 beginnen dan? Zie nergens iets staan tussen de opties
welke versie van 't spel gebruik je? originee, ttdpatch, openttd?

met openttd kan 't wel hoor, maar ben op m'n werk, kan 't thuis wel ff opzoeken voor je
sterker nog, volgens mij begin je standaard toch in de jaren '30?

[ Voor 12% gewijzigd door bob.ross op 15-09-2005 13:12 ]

• Pkunk
Ik gebruik openTTD. E je begint standaard in de jaren 50 :). En als je dat zou willen opzoeken zou mijn dank groot zijn :D

Hallo met Tim

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07
Timlog schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:15:
Ik gebruik openTTD. E je begint standaard in de jaren 50 :). En als je dat zou willen opzoeken zou mijn dank groot zijn :D
Je kunt 'm veranderen onder Configure Patches. Kun je 'm nog steeds niet vinden: Sluit OpenTTD af, ga naar de directory van OpenTTD (c:\prog files\openttd) en pas de openttd.cfg (ofzow :) ; het is iig de *.cfg) aan. Ergens staat daar 1950 en die moet je veranderen in 1980 ofzow :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Standaard is 1950.
Anders stel je het in (in de intro voordat je op 'new game'->'generate random new game' drukt) op
Configure Patches->Economy->Starting Date.

Je kan of met de pijltjes gaan klooien of op de datum klikken en het gewoon intypen.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• bob.ross
DAMN!!! ik ontdek net de 'autorail' functie!!!

godgloeiende, dat is alléén al een reden om openttd te installeren! hoe heb ik daar ooit zonder kunnen werken??!?!?!?

jeeeeeez

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben druk bezig gegaan met alles optimaliseren. :)
Voorheen moesten mn treinen te lang wachten voordat ze vol waren.
Nu staan ze er een week en dan gaan ze weer, volgens mij is dit veel gunstiger.
Hebben jullie de treinen ook op Full-load staan?

Whatever.

• Cis
meendering schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:32:
Ben druk bezig gegaan met alles optimaliseren. :)
Voorheen moesten mn treinen te lang wachten voordat ze vol waren.
Nu staan ze er een week en dan gaan ze weer, volgens mij is dit veel gunstiger.
Hebben jullie de treinen ook op Full-load staan?
Beter de vraag: wie niet?! :D

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 14:44
ik niet.
passagiers/post-treinen heb ik nooit op wachten staan. Dit omdat misschien bij de ene stad geen passagiers zijn, maar er in de andere 1000 staa tte wachten.

Lost In Music

• Cis
Sgrovert schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:46:
ik niet.
passagiers/post-treinen heb ik nooit op wachten staan. Dit omdat misschien bij de ene stad geen passagiers zijn, maar er in de andere 1000 staa tte wachten.
2 treinen nemen. Eentje bij de ene stad laten loaden, de andere bij de andere stad :)
Bij goederen zet ik sowieso ALTIJD een full load, bij passagiers / post ook _vaak_
Tot nu toe heb ik alleen maar meer winst gezien na het fullloaden...

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 09:41
Cis schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:17:
[...]

2 treinen nemen. Eentje bij de ene stad laten loaden, de andere bij de andere stad :)
Bij goederen zet ik sowieso ALTIJD een full load, bij passagiers / post ook _vaak_
Tot nu toe heb ik alleen maar meer winst gezien na het fullloaden...
Ik gebruik ook vrijwel altijd full load. Behalve met passagiers, dan staan de treinen soms te lang te wachten en kunnen mijn goederen treinen niet lossen :P

Verder vind ik het diesel tijdperk ook het leukste wat er is, daarna gaat het allemaal te snel.

Wat me trouwens wel een keer leuk lijkt is om met een paar man online in dezelfde company _alles_ met elkaar te verbinden. Dat bv een trein van linksboven naar rechtsonder kan gaan zonder te verdwalen. In mijn eentje duurt het altijd te lang :P maar misschien dat het met meerdere personen sneller gaat. Ook moet je aanpassen aan elkaars bouwstijl, wat me ook erg leuk lijkt.

misschien een ideetje

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
^^ ik heb zo al regelmatig gespeeld op een 256x256 samen met 1 ander. Meestal kwamen er nog wat andere van irc kijken, maar die bakten er een stuk minder van :P Samen ging het wel goed. Overigens begonnen we wel samen meestal met een klein kolennetwerkje. Vervolgens aan de andere kant een echt netwerk bouwen (met mainline-systeem zegmaar) en vervolgens het kolennetwerkje overnemen :) (that is: stations opnieuw aansluiten, niet netwerk aansluiten)

Best gezellig, dan ben je zo een dag bezig. Zo rond het begin van monorailtijdperk (wat we nooit bouwen) heb je wel alles aangesloten. /quit klaar :) Ik vind zelf diesel/electro leuk, vooral omdat het dan niet meer zo langzaam gaat dat je echt op geld moet wachten. Je krijgt een wat constantere geldstroom binnen, al hoewel we in 1960~1965 al meestal wel genoeg geld hebben om alles aan te sluiten wat we maar willen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Wat mij erg leuk lijkt, misschien is iemand anders hier ook voor in:

een grotere map dan normaal, met extreem veel iron ore mijnen.
om met een paar man een gigantisch distributie netwerk op te zetten, voornamelijk gericht op iron ore-->steel-->goods.
zo maak ik m'n scenario's voornamelijk tegenwoordig en vind ik super fascinerend.

waar je dan aan moet denken is dat er in 't midden van de map een aantal steel mills komen te staan, die alle iron ore uit de hele regio omzetten naar staal en vandaaruit wordt een 2e netwerk opgezet om alle staal naar een factory te verplaatsen.

vind 't prima om ook andere industrie in de map te maken, coal, boerderijen, olie.
maar 't gaat mij er om een gigantisch imperium op te zetten voor staal.

iemand hier voor in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Wat misschien leuker is om twee teams te maken hier op got, een gigantische map te nemen, en tegen elkaar gaan strijden op die map. Wat de bedoeling is dat beide bedrijven door meerdere spelers gerund worden, en er na X tijd gekeken word wie het meeste geld met zijn netwerk verdiend, of zo iets.
Als er genoeg animo voor is zet ik wel een servertje op.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Sgrovert schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:32:
Wat misschien leuker is om twee teams te maken hier op got, een gigantische map te nemen, en tegen elkaar gaan strijden op die map. Wat de bedoeling is dat beide bedrijven door meerdere spelers gerund worden, en er na X tijd gekeken word wie het meeste geld met zijn netwerk verdiend, of zo iets.
Als er genoeg animo voor is zet ik wel een servertje op.
als er iemand met mijn post boven jouw post eens is en wil doen ben ik hier voor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
lijkt me leuk :)
ik heb het wel eens geprobeerd met "random" mensen die al op de server zaten, maar sommige hebben echt de meest vage bouwstijlen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17
* SysRq meldt ook. Ik moet alleen nog wel even een beetje oefenen. :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
hoe groot zullen we de map maken?

kan iedereen wat suggesties doen wat hij/zij er zowieso in wil? veel grote of juist kleine steden? veel of weinig van een bepaalde industrie.
dan kan ik met een prototype scenario bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
ikzelf houd mij nooit bezig met kolen en passagiers, meer met livestock/grain > factory > goods en iron ore > steel > factory > goods
maar als we alles met elkaar gaan verbinden is een aantal leuke steden ook wel leuk.
liefst ook maar 4 factory's ofzo, word het lekker spannend als ze sluiten :P
en verder veel farms en iron ore mines, dat je echt hele stromen treinen krijgt die je zo min mogelijk moet laten wachten e.d.

edit:
Groooote map :P

[ Voor 8% gewijzigd door messi op 16-09-2005 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Je kan toch nieuwe factory's bouwen op plekken die jou uitkomen ;)

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Sgrovert schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:28:
Je kan toch nieuwe factory's bouwen op plekken die jou uitkomen ;)
mja, ik heb wel eens gehad dat ik met veel moeite een mooi netwerk had opgezet en eindelijk windst had kunnen maken, maar toen sloot ie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
messi schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:34:
[...]

mja, ik heb wel eens gehad dat ik met veel moeite een mooi netwerk had opgezet en eindelijk windst had kunnen maken, maar toen sloot ie :/
daarom, is het dús handig dat je kan investeren in een nieuwe fabriek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Ik wil ook wel meedoen. Ik zit alleen vrij krap in tijd. Ik kan sporadisch een uurtje of 2 uurtjes per dag vrijmaken, maar daar durf ik ook geen zekerheid aan te geven. Het beste is dat 2 teams gewoon een account en pw krijgen en dat ieder van een team op elk gewenst moment kan inloggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Cis schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:17:
Ik wil ook wel meedoen. Ik zit alleen vrij krap in tijd. Ik kan sporadisch een uurtje of 2 uurtjes per dag vrijmaken, maar daar durf ik ook geen zekerheid aan te geven. Het beste is dat 2 teams gewoon een account en pw krijgen en dat ieder van een team op elk gewenst moment kan inloggen :)
en hoe zou je zoiets moeten zien? één blauw en één rood team bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Cis: Ik hep op dit moment ook niet al te veel tijd, dus misschien kunnen we het mooi combineren.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
damn, ik maak net ff een map van 1024*1024, dat is fucking huge!! veel te groot volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
bob.ross schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:42:
damn, ik maak net ff een map van 1024*1024, dat is fucking huge!! veel te groot volgens mij!
512 is idd denk ik genoeg. Wel complete leenbedrag toekennen. Dan is de start wat makkelijker en kun je snel overstappen op vette netwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
ik zou dolgraag mee doen, maar ik heb op het moment halve rsi en ben dus aan het afkicken van gamen (wat ik toch al zelden deed). Voor mij zou ik dus soms wel mee kunnen doen, maar meestal niet. Het probleem is dat je dit soort dingen eigenlijk moet hebben die sporadisch opstarten van een irc/msn/whatever-chat, op momenten dat iedereen kan voor een paar uur (zaterdagavonden, zondagmiddagen, dagen tussen kerst en nieuwjaar, etc :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Tja, misschien is het dan toch leuker om er een soort contest van te maken. Met een leuke map, en een scoreserver lijkt dat me wel weer eens leuk om te doen. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Als je twee teams maakt heb je al een soort van contest. Het grote voordeel is dat ook mensen met weinig tijd dan goed mee kunnen doen. Tevens kan je met zoveel mensen spelen als je wilt. En mensen die later instappen gaan gewoon bij het bedrijf dat het verste achter ligt. Want met hoe meer mensen je bouwd, hoe sneller het netwerk groeit.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
mensen, ik heb een map gemaakt, 512*512 met goed veel iron ore mijnen en verder alle industrie over het hele veld verspreid, kunnen jullie er even naar kijken en zeggen of dit een leuke is om met 2 teams te spelen?

Scenario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Vanavond heb ik, DENK IK, wel een uurtje of 2 of 3 tijd. Van half 9 tot half 12 ongeveer. Ik kan hier op mijn werk geen TTDLX spelen, maar ik lees vanavond in het forum wel of er al een server is gestart :)
Vooralsnog vind ik het initiatief erg leuk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
SHIT, ben in m'n eigen game vergeten de competitors uit te zetten en nou rijden d'r allemaal f*cking auto's rond van andere bedrijven!!
is er een manier om die gasten dwars te bomen zodat ze falliet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
yup, zo uit me hoofd kun je gemeentes omkopen zodat jij de enige bent die er nog mag handelen in die omgeving. Nogal duur, maar het kan erger. Andere optie is de bedrijven gewoon opkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
wtf! ik zet in m'n scenario instellingen: vehicle breakdown: NONE

start ik 't spel op, springt ie weer op "reduced"

weet iemand hier iets op?

edit: hmm had niet op save geklikt |:( 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door bob.ross op 16-09-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
ik heb vnv ook de tijd
dus misschien vanavond al beginnen?
Als iemand een servertje kan starten, join ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
Lol, ben ik de enigste hier die geen supernetwerken bouwt, maar gewoon een directe verbinding van bijv. een farm naar een factory en ze laat draaien bij de stations zelf?

Is er misschien anders ergens een tut die je uitlegt hoe je goede netwerken kunt bouwen (ik kijk zelf direct ff in de ts)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
flappie27 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:43:
Lol, ben ik de enigste hier die geen supernetwerken bouwt, maar gewoon een directe verbinding van bijv. een farm naar een factory en ze laat draaien bij de stations zelf?

Is er misschien anders ergens een tut die je uitlegt hoe je goede netwerken kunt bouwen (ik kijk zelf direct ff in de ts)?
Denk dat jij een van de weinige bent ja :P
Ik zou zeggen join eens een game als wij bezig zijn, je zult snel genoeg de bouwstijlen zien.
Ik maak altijd gebruik van dubbel of tweedubbel spoor me seinen. en bij het station 1 ingang en 1 uitgang met seinen. alles is een richting dus. op die manier raken de treinen bijna nooit verdwaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Qua tutorial:

Kijk naar andere savegames / pics in dit (of een ander) topic. Probeer zoiets na te maken en kijk waar het mis gaat. Het gaat mis, dat weet ik zeker. Lees vervolgens dit topic door, want de problemen zijn al bekend en de oplossingen ook :P Laat ik je 1 tip geven, speciale stoplichten maak je door eerst een stoplicht te maken, en vervolgens met control+muisklik aan te pakken.

Begin overigens eerst even met een simpele cirkel, met 2 lijnen (1 heen, 1 terug), stationnetjes op het eind. Daar komt het op neer, waarna je als je dat een beetje door hebt kunt gaan spelen met meerdere stationnetjes op het eerdere netwerk aansluiten :) Efficientie is niet belangrijk, daar kom je later nog wel achter, tevens zoals hoe je het liefste bouwt. Ikzelf ga in single player bijna altijd voor overzichtelijke chaos. Meestal kost mij dat teveel geld in het begin, waardoor het voor mij moeilijk is om op te starten. Ben ik opgestart dan gaat het echt lekker en is het voor mij alleen nog maar een kwestie van optimalisatie en andere stationnetjes aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Goed nieuws mensen ik heb een servertje draaien. (131.155.226.24:3979) Vermaken julllie je er vanavond maar mee, ik heb vanavond een feestje en kan helaas niet meedoen.
Verder ben ik nog aan het zoeken of ik ergens de tijd uit kan zetten zodat hij in een bepaald jaar eindigd en er gewoon door gebouwd kan worden. Daarnaast zoek ik nog naar een manier om de game op pause te gooien als er geen spelers actief zijn.

Edit
pass = argh

[ Voor 3% gewijzigd door Sgrovert op 16-09-2005 19:12 ]

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
wat is de pass?

ok :P

[ Voor 24% gewijzigd door messi op 16-09-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Ok even een paar regeltjes,
ik hoop dat iedereen het vanavond naar zijn zin gaat hebben, en doorvoor is het belangrijk dat het er gezellig aan toe gaat. er zal gegarendeerd concurentie gaan ontstaan. Concureren kun je op twee manieren:
1- zoals het in het spel bedoeld is (omkopen veel treinen op een grondstoffenindustrie laten reiden etc.)
2- Op een lame manier. dit is door sporen aan te leggen/grond te kopen zodat een tegenstander daar niet meer kan bouwen. Of bewust jouw treinen tegen die van een tegenstander aan laten botsen.

iedereen zal begrijpen dat de tweede manier van spelen NIET leuk is. Daarom stel ik voor om als vuistregel het volgende te gebruiken.
- Je mag alleen sporen aaneleggen waar je logischer wijs ook met een trein overheen gaat rijden. Dus onlogische losliggende spoorstukjes zijn verboden.
- grond mag alleen gekocht worden als je ook echt van plan bent er in de nabije toekomst (5 jaar ofzo) er iets te gaan bouwen.

Ik hoop dat iedereen ongeveer snapt wat de bedoeling is.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
en welke scenario is 't geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Degene die hier gepost is,

Lost In Music

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56
Kunnen open TTD en TDDpatch tegelijk gebruikt worden???

(ik heb weer zin om het te spelen, dus voor vanavond nog even me cdtje opzoeken.)

• bob.ross
zeg, als je vanuit één depot telkens dezelfde trein maakt (zelfde traject) gaat ie op een gegeven moment vanzelf de goede stations invullen (in de "train orders" zeg maar)
maar dat doet ie niet áltijd, weet iemadn waarom?

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:13
Jfwiet schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:12:
Kunnen open TTD en TDDpatch tegelijk gebruikt worden???

(ik heb weer zin om het te spelen, dus voor vanavond nog even me cdtje opzoeken.)
Ja geen probleem, openTTD setup zich in een andere directory, met een aparte executable. Dus je kunt gewoon kiezen welke je start :)

bob.ross wat orders betreft check de manual even Copy & Shared orders

• bob.ross
llevering schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:19:
[...]

bob.ross wat orders betreft check de manual even Copy & Shared orders
thanks!

• Black Sparrow
  • Laatst online: 12-09 10:17
Dit spel blijft trouwens ownen hoor... Ik heb het maar weer eens gespeeld, maar zeker met OpenTTD is het echt geweldig. 2048x2048 maps wow! Multiplayer veel beter!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Begin steeds weer nieuwe dingen te ontdekken. :)
Volgende potje alles maar beter inrichten. :P
Vind die stoplichten best wel tricky.... is best wel complex.
Binnenkort maar ff de tutorials van wiki doorlezen.
Jullie nog tips? Vind het maar moeilijk te zien, die signals zijn erg klein.

Whatever.

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

meendering schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:27:
Begin steeds weer nieuwe dingen te ontdekken. :)
Volgende potje alles maar beter inrichten. :P
Vind die stoplichten best wel tricky.... is best wel complex.
Binnenkort maar ff de tutorials van wiki doorlezen.
Jullie nog tips? Vind het maar moeilijk te zien, die signals zijn erg klein.
CTRL+D - Zoom (eigenlijk screen double size, maar je snapt wat ik bedoel) :).

[ Voor 7% gewijzigd door Jerry op 17-09-2005 23:55 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Mocht iemand tijd over hebben, zou hij/zij dan even mijn savegame willen bekijken en kunnen kijken hoe ik dit kan oplossen?

ik wil alle iron ore uit de hele regio hier verwerken, maar moet toch misschien naar een betere logistieke manier kijken, want dit gaat binnenkort dichtslibben...
Afbeeldingslocatie: http://img120.imagevenue.com/loc162/th_c04_Flarnbury_Transport,_27th_Dec_2026.jpg
(clickable)

edit: kijk vooral ff links, daar staat me nog een partij iron ore klaar waar je niet goed van wordt, dat moet er ook allemaal nog bij he!

[ Voor 31% gewijzigd door bob.ross op 18-09-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
O_o waarom produceren die fabrieken bij jou zo bizar veel?
Wel geinig om zo eens iemand anders' savegame te zien. Ben wel benieuwd naar wat anderen er van maken. Bij mij is het volgens mij echt een zootje :) Krijg met geen mogelijkheid alle passagiers vervoerd.klik

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
@ bob.ross

Zorg ervoor dat je de depots niet direct op de hoofdlijnen aansluit, maar er een stukje parallele lijn naast met alleen daaraan het depot. De treintjes die niet naar het depot moeten hoeven dan niet te wachten op treintjes die eruit komen. Het klinkt misschien wat onduidelijk, maar alles stroomt dan direct een stuk beter door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
blackangel schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:02:
@ bob.ross

Zorg ervoor dat je de depots niet direct op de hoofdlijnen aansluit, maar er een stukje parallele lijn naast met alleen daaraan het depot. De treintjes die niet naar het depot moeten hoeven dan niet te wachten op treintjes die eruit komen. Het klinkt misschien wat onduidelijk, maar alles stroomt dan direct een stuk beter door :)
klopt, thanks, maar mijn treinen gaan nooit naar de depots, maintenance heb ik uitstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Misschien een leuk idee om op deze zondag een potje multiplayer te doen? :)

Ik kan wel een server opzetten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Ramon de Jesus schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:04:
Misschien een leuk idee om op deze zondag een potje multiplayer te doen? :)

Ik kan wel een server opzetten.
count me out, ik ben mega druk met m'n eigen game, maar jullie veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
bob.ross schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:04:
[...]

klopt, thanks, maar mijn treinen gaan nooit naar de depots, maintenance heb ik uitstaan
bij mij gaan ze er wel heen in jouw savegame hoor :P

Overigens, qua savegame. Ik heb zelf nog wel een leuke. Het is een ietswat oudere, maar mijn doel was een overkill netwerk bouwen. Conclusie, dubbellijnsnetwerk. Overigens is het lang niet geoptimaliseerd, omdat ik nog niet het nut begreep van full load :+

512x256, 41M winst per jaar, 285 vliegtuigjes, 75 tsjoektsjoeks :9 En nog lang niet alle industrie-en bezet :) Zeker met optimalisatie dmv. full load zou ik nog verder komen, maar ik vind de savegame wel mooi geweest zo. Vrienden die deze savegame zien zeggen (afhankelijk van of ze het spel leuk vinden of niet) "omfg, jij hebt geen leven" of "omfg :9 "

* blackangel trots op is :)

Ik was de savegame kwijt maar 1 van me vrienden @ irc had hem nog wel. Dus bij deze presenteer ik u:

http://rolfrolf.net/got/vroem2.sav

[ Voor 3% gewijzigd door blackangel op 18-09-2005 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
blackangel schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:16:

Ik was de savegame kwijt maar 1 van me vrienden @ irc had hem nog wel. Dus bij deze presenteer ik u:

http://rolfrolf.net/got/vroem2.sav
grappig, je maakt helemaal geen gebruik van waypoints, maar toch weten je treinen de weg te vinden!

en sommige vliegtuigen trekken 't slecht! wat een rook komt daaruit! haha!

maar superstrak verder hoor!

damn, ik wou dat ik m'n oude savegames van vroeger nog had, wát een netwerken had ik toen gebouwd, ook in de trent van "alles over de zelfde lijn" bumper aan bumper kwamen de treinen voorbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
bob.ross schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:42:
Mocht iemand tijd over hebben, zou hij/zij dan even mijn savegame willen bekijken en kunnen kijken hoe ik dit kan oplossen?

ik wil alle iron ore uit de hele regio hier verwerken, maar moet toch misschien naar een betere logistieke manier kijken, want dit gaat binnenkort dichtslibben...
Opgelost. Het linkse station heeft bijna oneindige capaciteit nu. Het grootste probleem zit hem in het wegrijden van de treinen. Dit zorgt namelijk voor invoegene treinen op andere sporen en dat houdt de rest op.
inrijden heb ik als volgt gemaakt. Ik zag dat het meeste verkeer van twee kanten binnen kwam. Van elk van die twee kanten waren er 2 binnenkomende sporen. Dus 4 in totaal. Het station mocht maximaal 12 sporen krijgen, dus elk van de 4 sporen heeft 3 perrons tot beschikking. een binnenkomende trein zal altijd eerst proberen 1 van de drie voor hem bedoelde perrons te nemen. Zijn deze bezet probeerd hij eerst zijn buur van zijn eigen hoofdgroep, en zijn die ook vol, dan gaat hij proberen om op een van de 6 perrons van de andere hoofdgroep binnen te komen.
Dit stuk leek goed te werken, dus binnenkomen is geen probleem.
Het wegrijden was een stuk lastiger. De twee meest rechtste sporen lagen onlogisch.De twee linkse sporen lagen namelijk meer in de richting van het station waar de rechtse naar toe gingen dan de rechtse. Hom dit op te lossen heb ik een extra spoor moeten leggen wat niet echt logisch is. Maar als het goed is vind nu elke trein probleemloos het station waar hij moet zijn.
probeer maar eens uit hoeveel treinen je maximaal op het systeem wat ik gebouwd heb kan laten rijden. Als het dichtslibt kijk ik er nog wel eens na, Maar acht die kans erg klein dat je genoeg treinen daarvoor kan bouwen })
savegame

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
bob.ross schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:42:

[afbeelding]
(clickable)

edit: kijk vooral ff links, daar staat me nog een partij iron ore klaar waar je niet goed van wordt, dat moet er ook allemaal nog bij he!
Hoe komt het dat die industrie zo ontigelijk veel produceerd. Kan je dat zelf regelen? of komt dat met de tijd ofzo?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
bob.ross schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:29:
[...]

grappig, je maakt helemaal geen gebruik van waypoints, maar toch weten je treinen de weg te vinden!
Waypoints heb ik ook nog nooit nodig gehad. Zolang je netwerk logisch in elkaar zit zal een trein altijd op de goede plek uitkomen. vaak kan de afslag de andere kant op maken al genoeg zijn om de boel weer goed te laten werken.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Sgrovert schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:57:
[...]

Waypoints heb ik ook nog nooit nodig gehad. Zolang je netwerk logisch in elkaar zit zal een trein altijd op de goede plek uitkomen. vaak kan de afslag de andere kant op maken al genoeg zijn om de boel weer goed te laten werken.
helemaal mee eens. Volgens mij gaan mijn treinen ook niet helemaal goed, altijd, maar door het in een cirkel te maken (en dan ook echt alles) komen treintjes altijd wel goed uit. Soms niet altijd even efficient (lees: kan efficienter), maar die knooppunten van mij waren iig hardstikke leuk om mee te prutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Sgrovert schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:51:
[...]

probeer maar eens uit hoeveel treinen je maximaal op het systeem wat ik gebouwd heb kan laten rijden. Als het dichtslibt kijk ik er nog wel eens na, Maar acht die kans erg klein dat je genoeg treinen daarvoor kan bouwen })
savegame
DAMN! ziet er goed uit hoor!

ik moet me ook maar eens goed gaan verdiepen in de presignal business, weet iemand daar nog een goeie uitgebreide uitleg/tutorial van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Timlog schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:56:
[...]

Hoe komt het dat die industrie zo ontigelijk veel produceerd. Kan je dat zelf regelen? of komt dat met de tijd ofzo?
ik maak altijd zelf m'n scenario's omdat ik specifieke wensen heb qua regio (veel iron ore)

dus ik flikker gewoon 6 of 8 iron ore mijnen naast elkaar en bouw hier één station, nou gegarandeerd dat je als je net begint met 't spel 6 treinen af en aan kan laten rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
lol kom d'r net achter dat je automatisch je dingen kan laten varvangen als ze oud zijn :D

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Timlog schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:35:
lol kom d'r net achter dat je automatisch je dingen kan laten varvangen als ze oud zijn :D
Ik weet eigenlijk niet waarom dat nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Breakdowns ;)
Hoe ouder de trein hoe onbetrouwbaarder.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Sgrovert schreef op maandag 19 september 2005 @ 01:18:
Breakdowns ;)
Hoe ouder de trein hoe onbetrouwbaarder.
Oh, ik dacht dat de leeftijd van de trein niet uitmaakte, maar alleen de reliability bij aankoop.
Anyways: breakdowns staat toch altijd uit als ik TTD speel.... behalve op jouw server natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Ik zal eens uit gaan zoeken hoe ik alles precies instel. Daarna moeten er hier twee teams gevormd worden en zal er een nieuwe game gestart worden. Dan bouwen we een week of twee, en kijken wat we er van gemaakt hebben.
Buiten dat ben ik van plan om een kleine tuturial te schriijven over de technieken die ik zelf gebruik.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bob.ross schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:37:
[...]

DAMN! ziet er goed uit hoor!

ik moet me ook maar eens goed gaan verdiepen in de presignal business, weet iemand daar nog een goeie uitgebreide uitleg/tutorial van?
Hmmmmm, ik ben er niet zo optimistisch over..

Kijk, het probleem met dat station is dat de treinen net ovor het inrijden van het station worden gesorteerd. Ik vind dat persoonlijk niet perfect werken. Zeker nu ik zie dat het systeem wat je hebt niet 100% werkt.

1) Ik zie soms wel eens een trein rare actie's maken om in een laan te komen terwijl die voor hem gewoon vrij is
2) Ik zie soms dat een trein in een specifieke laan wilt komen die al vol zit. Laat het dan net een toevoel zijn dat er een trein van de ene sectie naar de andere probeert te gaan (met die tunnel enzo) en dat die dan net voor zijn one way signal is (in dat stukje tussen die 2 way signal - kruising en 1 way signal). De andere trein probeert dan ook die kant op te gaan maar dat gaat niet. Door rijden kan ook niet naar andere mini sectie kan ook niet.. Omkeren kan ook niet want signal is te vroeg neergezet. Wat heb je ? Een traffic jam die je alleen kan fixxen door treine achter uit te laten rijden en signals te verwijderen..
3) Ik zie soms gewoon treinen een station in te gaan terwijl die vol is.. Als ik dan die mogelijk weghaal (rails opblazen) gaat ie een andere station laan en keert ie om >_<. Gaar :P

Wat ik zelf beter vind werken is voorsorteren op de main line. Ik bedoel dan dus: 4-way track.. een trein kiest de laan bij in voegen die vrij is. Anders stopt ie.. (zo min mogelijk stoppen eh ;) alles moet door rijden, door rijden, door rijden, door rijden etc. :P) Dit systeem kan je dus in feite ook verbreden naar 6 track, wat in mijn nieuwe savegame (still under construction, heb het ontwerp wat schematisch al af) wel een must is. Ik ga proberen om 300 treinen op een map van 256x256 te laten rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33
Zooooo wat irritant, zag gister dit topic bovenaan staan in active topic list. Vroeger_zo_ veel dit spel gespeeld :D Direct gedownload en nu ga ik maar weer beginnen :p Ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig kaas gegeten heb van alles behalve een 1 op 1 verbinding tussen 2 stations :> Ga dus druk met de wiki aan de gang :D

Lijkt me verder ook leuk om eens met iemand een multiplayer game te starten, waarschijnlijk wordt ik dik ingemaakt, maar ik hoop er een lading ervaring aan over te houden! Iemand die deze beginner een keer in wil peperen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
SGrovert, je server lagt verschrikkelijk. Ik hoop dat je daarvan op de hoogte bent op dit moment... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
het is best wel onspeelbaar zeg maar.
Zo kan team GOT natuurlijk nooit winnen eh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
messi schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:22:
het is best wel onspeelbaar zeg maar.
Zo kan team GOT natuurlijk nooit winnen eh ;)
We stonden al ruim voor, hoor :)

Zodra we onze 2 vliegvelden kunnen promoten tot internationale, gaat het geld binnenstromen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 21:40
Misschien is dit al ergens besproken, of is het antwoord heel simpel, maar ik had toch een vraagje.

Als ik een tijdje bezig ben zie ik dat ikzelf meestal voor 75% ben 'opgekocht' door een andere speler.
Maar als ik zelf iemand deels wil overkopen, krijg ik meestal te zien: "This company doesn't share trades yet" , soms werkt het wel maar dan heb je weer te veel geld of het bedrijf is niets waard en wordt ook niets waard.

Aangezien ik nu bijna elke avond te vinden ben in een online server van ttd vond ik het maar eens tijd dit te vragen, ik kon het zo 1.2.3.. niet vinden ergens.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Cis schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:14:
SGrovert, je server lagt verschrikkelijk. Ik hoop dat je daarvan op de hoogte bent op dit moment... :)
Hmm dat wist ik dus niet. denk dat ik maar een andere server moet gaan gebruiken.
Het punt is dat de server die op het moment gebruikt word overdag het waarschijnlijk wel goed trekt (in de tijd dat ik zelf speel) maar waarschijnlijk 's avonds in de problemen komt omdat er dan veel mensen Counterstrike op spelen, en dat vreet CPu tijd. bij de vorige map die we speelden (die was een stuk kleiner) was dit probleem er niet.
Waarschijnlijk ga ik een andere server nemen (die op mijn eigen kamer staat) als dit probleem zich voor blijft doen.

Voor de contest heb ik het volgende in gedachten:
we maken twee teams, en elke speler word bij een team ingedeeld. Als er spelers die niet mee doen, maar later willen beginnen worden deze bij het zwakste team erbij gestopt. Daarnaast krijgt elk team krijgt zijn eigen forumpje, waar ze de plannen kunnen bespreken.

Maar voor we kunnen beginnen moet ik nog enkele zaken uitzoeken.
- De lag moet opgelost worden (laat me zo precies mogelijk weten wat er mis gaat)
- Ik moet uitzoeken hoe ik de tijd rond het aar 2000 still kan zetten. De bedoeling is namelijk dat het allemaal niet te snel gaat.
- Het liefst zou ik hebben dat de server gepauseerd word als er nieman aanwezig is. Dit omdat een verstopping van het netwerk een bedrijf failliet kan laten gaan.
- ik heb zelf last van random disconnects als ik even niet actief ben. Moet ik ook nog even naar kijken. (nog meer mensen last van disconnects???)

daar ben ik vandaag naar op zoek geweest. Wat ik wel al verbeterd heb:
- ik weet nu precies hoe ik een server met gewenste instellingen kan opstarten.
- breakdowns staan uit. (als het goed is)

Als er verder nog dingen zijn die verbeterd moeten worden, laat maar weten

[ Voor 5% gewijzigd door Sgrovert op 20-09-2005 00:52 ]

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Hans1990 schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:21:
[...]

Hmmmmm, ik ben er niet zo optimistisch over..

Kijk, het probleem met dat station is dat de treinen net ovor het inrijden van het station worden gesorteerd. Ik vind dat persoonlijk niet perfect werken. Zeker nu ik zie dat het systeem wat je hebt niet 100% werkt.
Het probleem wat je zag kwam door de orders. Er waren namelijk treinen die eerst op upper fruborough probeerden binnen te reiden, die nu opeens alleen maar bij Lower sontfingpool konden komen (dus alleen nog maar bij het "nieuwe station") hierdoor volgden ze een verkeerde route wat opstoppingen veroorzaakte. dit probleem is opgelost in de nieuwe savegame
1) Ik zie soms wel eens een trein rare actie's maken om in een laan te komen terwijl die voor hem gewoon vrij is
komt vaak omdat het blok van de 3 stations voor hem vrij is, maar de trein die voor hem binneging zich nog een sukje tussen voorsein en hoofdseinen bevind. Hierdoor wilt de trein naar een ander vrij blok, en gaat hij een ander vrij spoor zoeken. Het voordeel daarvan is dat de trein snelheid houdt, en niet hoeft te stoppen.
Maar het is inderdaad een zwak punt van de oplossing, het zou op te lossen zijn door op het hoofspoor de seinen 1 hokje verder uit elkaar te zetten, waardoor de treinen verder van elkaar gaan rijden.
2) Ik zie soms dat een trein in een specifieke laan wilt komen die al vol zit. Laat het dan net een toevoel zijn dat er een trein van de ene sectie naar de andere probeert te gaan (met die tunnel enzo) en dat die dan net voor zijn one way signal is (in dat stukje tussen die 2 way signal - kruising en 1 way signal). De andere trein probeert dan ook die kant op te gaan maar dat gaat niet. Door rijden kan ook niet naar andere mini sectie kan ook niet.. Omkeren kan ook niet want signal is te vroeg neergezet. Wat heb je ? Een traffic jam die je alleen kan fixxen door treine achter uit te laten rijden en signals te verwijderen.
Werd veroorzaakt door de verkeerde orders. is in de nieuwe sav opgelost.
3) Ik zie soms gewoon treinen een station in te gaan terwijl die vol is.. Als ik dan die mogelijk weghaal (rails opblazen) gaat ie een andere station laan en keert ie om >_<. Gaar :P

Wat ik zelf beter vind werken is voorsorteren op de main line. Ik bedoel dan dus: 4-way track.. een trein kiest de laan bij in voegen die vrij is. Anders stopt ie.. (zo min mogelijk stoppen eh ;) alles moet door rijden, door rijden, door rijden, door rijden etc. :P) Dit systeem kan je dus in feite ook verbreden naar 6 track, wat in mijn nieuwe savegame (still under construction, heb het ontwerp wat schematisch al af) wel een must is. Ik ga proberen om 300 treinen op een map van 256x256 te laten rijden :P
doet het systeem ook. Kijk anders eens naar wat ik bij de laatste contest gebouwd heb. Dat systeem kon ruim 150 treinen aan.

Edit:
ik heb nog eens goed gekeken, en ontdekt waarom een trein soms het "verkeerde" blok inrijd. Dit komt door de realistic train acceleration. hierdoor vertraagde de trein bij het inrijden van het station, waardoor het blok voor het station langer bezet houdt dan zonder de realistic train exceleration. Een oplossing voor dit probleem zou hetvolgende kunnen zijn, maar voor ellk perron 4 hokjes recht spoor. De trein remt dan op die 4 hokjes pas waardoor het blok voor het inrijden van het station eerder vrij komt.
Wie zin heeft mag het uittesten om het hele inrijdtsysteem 4 hokjes te verschuiven. ik wil wel eens zien of dit echt het probleem is. Helaas heb ik zelf niet de tijd om dit te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sgrovert op 20-09-2005 01:23 ]

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
SGrovert: Gisteren hadden TGMessi en ik erg veel last van lag (geen idee of dat aan de grootte van de map ligt (dataverkeer) of aan jouw pc). Daarnaast werden we er rond kwart over 11 / half 12 constant uitgeknikkerd. Connections lost, synchronization errors... dit moet nog wel worden opgelost. Wellicht dat de map iets kleiner kan worden gemaakt? (1024x512 ofzow).
BD's stonden inderdaad uit, goed zo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
Net kreeg ik ook binnen een paar minuten een synchronisatie error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Ok, flink geoefend met verschillende soorten sporen/kruizingen gisteravond :> Nu heb ik nog 1 vraag:

ik heb twee iron ore mines zo dicht mogelijk bij elkaar in de buurt gelegd en productie opgekrikt tot 1000+ per maand (jaja valsspelen, maar om te oefenen in efficient bouwen!). Nu heb ik dus een roundabout aangelegd (7 sporen, 7 lang) alsmede eentje een stuk verderop bij de steel mill. Hiertussen liggen twee lijnen (noord en zuid lijn). Alleen heb ik nu continu het probleem dat de treinen op elkaar moeten wachten op de lange stukken (om de zoveel hokjes een eenwegs sign gezet).

Heeft het nut om te verbreden naar vier sporen? Dan moet er wel een handige constructie zijn om die lijnen samen te laten komen in het station, kan natuurlijk twee sporen op een roundabout aansluiten, maar loopt dit qua signs ook?

Hmmm eigenlijk meer een trial-error vraag, kga zelf nog wel ff prutsen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Siliakus schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:35:
Ok, flink geoefend met verschillende soorten sporen/kruizingen gisteravond :> Nu heb ik nog 1 vraag:

ik heb twee iron ore mines zo dicht mogelijk bij elkaar in de buurt gelegd en productie opgekrikt tot 1000+ per maand (jaja valsspelen, maar om te oefenen in efficient bouwen!). Nu heb ik dus een roundabout aangelegd (7 sporen, 7 lang) alsmede eentje een stuk verderop bij de steel mill. Hiertussen liggen twee lijnen (noord en zuid lijn). Alleen heb ik nu continu het probleem dat de treinen op elkaar moeten wachten op de lange stukken (om de zoveel hokjes een eenwegs sign gezet).

Heeft het nut om te verbreden naar vier sporen? Dan moet er wel een handige constructie zijn om die lijnen samen te laten komen in het station, kan natuurlijk twee sporen op een roundabout aansluiten, maar loopt dit qua signs ook?

Hmmm eigenlijk meer een trial-error vraag, kga zelf nog wel ff prutsen :p
anders post je ff een screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dit is wel vet, ik heb ttd redelijk veel gespeeld een paar jaar geleden (heb 'm toen gekocht). Toen vaak met patch, maar OpenTTD ziet er wel gaaf uit. Multiplayer coop lijkt mij wel erg leuk. Wordt dat nog regelmatig gespeeld hier? Toch altijd leuk om dat met een stel Nederlanders te doen. :9

/me gaat eens openttd downloaden en installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Cis schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:43:
SGrovert: Gisteren hadden TGMessi en ik erg veel last van lag (geen idee of dat aan de grootte van de map ligt (dataverkeer) of aan jouw pc). Daarnaast werden we er rond kwart over 11 / half 12 constant uitgeknikkerd. Connections lost, synchronization errors... dit moet nog wel worden opgelost. Wellicht dat de map iets kleiner kan worden gemaakt? (1024x512 ofzow).
BD's stonden inderdaad uit, goed zo! :)
Ik had heel veel disconnects ja, en op een gegeven moment hield heel openttd er mee op na een disconnect. Toen ben ik ook maar gestopt (wat jammer was wat mijn 10 miljoen kostende spoorlijn was net af :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:25
Zo Het gaat hard met de post nu. Krijg ook een beetje zin om een keertje online te spelen. Vroeger was het zo dat het heel erg last had met lag met ze 2jen. Maar toen stopte me broertje er mee om dat ik een keer gecheat had. Maar dat doe ik nu niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Calamor op 20-09-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Iemand zin om vanmiddag paar uurtjes online door te brengen? Of meerdere mensen? :p

oja Sgrovert? Mag iedereen een company starten op je server?

[ Voor 28% gewijzigd door Siliakus op 20-09-2005 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Ik heb afgelopen zondag een potje gespeeld online tegen wat andere luitjes, maar let op zet een pass op je bedrijf want je hebt altijd van die klootzakken die als jij ff pissen bent jouw bedrijfje joinen en dan je geld weggeven. Lame.

Meteen server maar uitgegooid toen :r

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Siliakus schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:38:
Iemand zin om vanmiddag paar uurtjes online door te brengen? Of meerdere mensen? :p

oja Sgrovert? Mag iedereen een company starten op je server?
Ja

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
maar het is leuker als je een bestaande company uitbreid :) (vind ik dan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb paar keer online gespeeld nu, dat co-op in 1 bedrijf vind ik erg leuk :D Eentje richt zich op treintjes, de ander happy met busjes en vliegtuigen.

Jammer dat aantal mensen altijd gaan zitten road-blocken, beetje zielig gebeuren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Als iemand tijd heeft? Ik heb een voorbeeld gemaakt van mijn probleem :> Beetje utopie voorbeeld maargoed, gaat om de oplossing :>

**

kan iemand een voorbeeld maken van hoe ik van 1 naar 2 sporen ga? Alvast bedankt :>

Weggedit, heb t al opgelost :D zo simpel :>

[ Voor 23% gewijzigd door Siliakus op 20-09-2005 13:35 ]

Verwijderd

k speel t nu ook 'n weekje of anderhalf, en moet zeggen dat het aardig verslavend werkt :)

ben nu ff aan t kijken of ik zelf 'n servertje kan hosten
als t goed is zouden jullie 'm moeten kunnen zien op 213.134.237.109

moet verder ff uitzoeken welke instellingen je kan instellen bij de dedicated server.. maar die staat denk ik gewoon 24/7 aan (op m'n webserver die hier thuis staat)
dus als jullie ff 'n keertje kunnen kijken of je hem kunt bereiken :) anders ff wat in me router op gooien, maar als t goed is is alles goed ingesteld

• llevering
Het werkt wel, maar ik word er constant uitgeknikkerd ('Netwerk synchronisatie mislukt'), je mag m'n bedrijf er dan ook uitgooien of overnemen, whatever :)

Persoonlijk lijkt het mij alsof de verbinding te traag is, downloaden map van 364kb duurt best lang

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Timlog schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:35:
Ik heb even gezocht maar ik kon het niet vinden. Waar zit deze optie of is die alleen voor de patch? Ik heb gewoon de nieuwste OpenTTDL :).

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Bobje schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:54:
[...]
Ik heb even gezocht maar ik kon het niet vinden. Waar zit deze optie of is die alleen voor de patch? Ik heb gewoon de nieuwste OpenTTDL :).
Het zit gewoon in OpenTTD en daar kan je het vinden in: Configure Patches en dan naar het kopje: Vehicles. Daar heb je ergens in het midden 2 regels staan met: autorenew...
:)

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Je kan ook instellen dat alle voertuigen van model 1 vervangen worden door model 2 :)
Onderaan de treinlijst voor "Vervang voertuigen" kiezen.

internix.be

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Woei, gaat best lekker.... heb nu 60 treinen en 30 vliegtuigen.
Heb zo'n €13.000.000 p/j. Zit nu in 1975. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Siliakus schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:28:
Als iemand tijd heeft? Ik heb een voorbeeld gemaakt van mijn probleem :> Beetje utopie voorbeeld maargoed, gaat om de oplossing :>

**

kan iemand een voorbeeld maken van hoe ik van 1 naar 2 sporen ga? Alvast bedankt :>

Weggedit, heb t al opgelost :D zo simpel :>
Het zou misschien voor andere mensen ook leuk zijn als je jouw oplossing laat zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
oeh ik weet niet zeker of ik die savegame nog heb, zal straks al ik thuis kom even kijken. Dan upload ik hem wel ff ergens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 17:44
Weet iemand trouwens hoe dit werkt:
Afbeeldingslocatie: http://vassili.josti.nl/Transport.png

Kan je een bedrijf altijd (na een bepaalde tijd?) opkopen of alleen als het bedrijf slecht draait?

[Updated spec's]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.