Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CIP] CRT²PC

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 848 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:52
Afbeeldingslocatie: http://host.the-baboon.nl/crt2pc/Top/crt2pc-chrome.jpg

Hoi Tweakers.

Eerst even vertellen wat het idee is van deze mod. Ik(Bjorn) en ~MYST~(Joris) kwamen enkele maanden geleden op het idee om een mod te maken. Maar wat voor een, alles was al gedaan of is aan het gebeuren. Toen plots kwamen we op het idee van een E-mac.
Een handig scherm waat tegelijkertijd een volledige PC in zit. Maar volledig nutteloos om te gamen e.d. Dus zochten we iets in die richting, Het opzet was gevonden. Maar hoe zou dit mogelijk zijn? Dus begonnen we de brainstormen, het leek ons haalbaar met een 17" CRT en een 15" TFT en aangezien we gebruik zouden maken van mATX leek dit ons haalbaar.
Maar welke hardware zouden we plaatsen on zo'n systeempje? heel simpel een high end pc die voor alles kan gebruikt worden:

De Hardware(bevestigd)

-Moederbord: Intel mATX(865chipset, 2x ide, 2xsata, vga/audio on board)
-Processor: Pentium4 3,00GHz
-RAM geheugen: 2x DDR module 512 Mb - PC3200 (400) - Apacer
-Harde schijf: DATA 2*300gig S-ata
SYSTEM 1*250 gig
-Voeding: Modulaire voeding Ultra X-Connect 500W Ultra Modular Black Titanium

wijziging: het word een pentium M setup met een DFI 855GME-MGF moederbord voor de rest blijft alles ongeveer hetzelfde

Dit is dus onze oplossing. Maar toen sloeg het noodlot toe, Soefkonijn(een bekende Belgische modder) wist ons te vertellen dat dit al eerder gedaan was. Dus wij moetsen er over gaan. Simpel op te lossen, we zouden waterkoeling itegreren in ons systeem.

De waterkoeling (eveneens voorlopig)

1) de pomp: Eheim 1048 waterpomp 600l/h

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakstore.nl/shop/images/e1048.gif

2) radiator: Airplex evo 120

Afbeeldingslocatie: http://www.geizhals.at/img/pix/73286.jpg

3) Koelblok: Dangerden Maze4 AMD

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakstore.nl/shop/images/Maze4-AMD_250.jpg

4) reservoir: Cape AGB2 Natur polished

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakstore.nl/shop/images/alphacool_agb1.jpg

We hadden dus een plan, en zelf al een sponsor. Maar de wet van Murphey sloeg opnieuw toe; wegens een intern defect in de voeding van de Alien cube begon die te roken en werd mijn Gnd lijn belast met 12V gevolg alle hardware dood behalve de Cpu.
het project werd dus gestaakt en er werd eerst voor een deftige vervanger van de Alien cube gezorgd. Deze vond ik een een Shuttle(SB61G2 20TH Special Edition Mini Barebone) met een P4 3.0. Maar de plannen voor de CRT²PC werden gestaakt. De klok tikte verder en er werd niet meer over gesproken, tot deze week er plots een defecte CRT monitor opdook. Hij was vanbuiten helemaal in orde en er was zelf voldoende plaats intern. We besloten dus om het systeem nieuw leven in te blazen en dus verder te gaan met het project, Deze keer echter ZONDER sponsor. We doen het in 4 fases waarvan de meeste fases een maand zullen duren om zo de kosten toch een beetje te drukken.

Fase 1
-Het zoeken van een CRT (ondertussen gebeurd door ~MYST~).
-De aan koop van een TFT (Done).
-Het slopen van de CRT (ondertussen gebeurd door ~MYST~).
-De TFT inbouwen in de de gesloopte CRT.(gebeurd door MYST en ikzelf
-Maken van een glowfeet en inbouwen van USB-poorten en Audio in de voet van het scherm.
-Afronden van fase 1 en tft paar dagen testen.
Fase 2
-Aanschaf van hardware zoals eerder vermeld.(gebeurd door mezelf)
- Inbouw van de hardware zonder waterkoeling.
- Afronden fase 2 en het systeem enkele maanden testen.
Fase 3
-Aanschaf van waterkoelings matriaal (hoop hiervoor stiekem op hulp van Brubacker).
-Waterkoelsysteem inpassen in de kast en droog instaleren.
-Waterkoeling verwijderen uit kast en opvullen + Testen op lekken.
-Afronden van Fase 3 en waterkoeling instaleren in de kast.
Fase 4
-Het systeem optimaliseren met X800-XT en een Audigy 2
en verdere afwerking.

Deze startpost duurt nu al lang genoeg en het is al laat (moet nog een filmpje gaan bekijken) dus nu ff plaatjes van wat ~MYST~ al heeft gedaan.

Uitgepakt, overzichtsfoto
Afbeeldingslocatie: http://host.the-baboon.nl/crt2pc/crt2.JPG

En dan nog een van het front
Afbeeldingslocatie: http://host.the-baboon.nl/crt2pc/crt..JPG

De hele hoop nadat de kap eraf was:
Afbeeldingslocatie: http://host.the-baboon.nl/crt2pc/crt3.jpg

Shotje van het inwendige:
Afbeeldingslocatie: http://host.the-baboon.nl/crt2pc/crt6.JPG

De behuizing na leeg te zijn, de kap:
Afbeeldingslocatie: http://host.the-baboon.nl/crt2pc/crt8.JPG

En een totaalshot van de behuizing terug geassembleerd:
Afbeeldingslocatie: http://host.the-baboon.nl/crt2pc/crt4.JPG

Greetz SA en ~MYST~

Onkosten CRT²PC

Hardware
CRT == > free met dank aan ~Myst~
TFT == > 350€
Moederbord == > 75€
CPU== > 200€
Voeding==> 115€ (IA van Xavyer)
Verassing :P == > 168€

Mod stuff

Led's==> 40€
Bondo== > 15€ (3x250gr)
Afwerk plamuur == > 4€

Tot nu toe zitten we dus aan 967€

P.s het hele verhaal is ook te lezen op onze Home page met iets meer gezever er rond, elke update komt daar een dag vroeger aan dan hier.
http://www.1337gaming.be/forum/

vragen die niet rechtstreeks verband houden met de cip kunnen gemaild worden naar crtpc[at]skynet[punt]be of Soul__Assasin[at]1337gaming[punt]be

Updates:20/10/04 aankoop van TFT (zie pag 2)
Update: Soul__assasin schreef op 02 november 2004 @ 18:30:
Toestemming: AcouSE & m-m

[ Voor 29% gewijzigd door Soul__assasin op 15-08-2005 15:50 ]

www.weefab.com

Verwijderd

Als ik dat zo zie duurt het nog wel even voordat je klaar bent met alles. Wat kunnen jullie belgen trouwens veel zeveren zeg in dat gaming.be forum :S

Anyways, ben wel benieuwd, al had ik liever een mooie midi-case gezien met ingebouwde TFT.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:46
gave mod heb ik op GoT nog niet eerder gezien, wordt krap, ik ga dit zeker in de gaten houden, veel succes

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Leuk idee, nog nooit eerder gezien =) lekker origineel.
wordt wel veeel werk denk ik.
Wil je ook een cdrom/dvd-speler erin? een mooie pioneer 106s slot-in aan de voorkant zou wel lekker zijn, gewoon een gleuf waar je die cd dan in stopt.

Ohja, heb je al overwogen om de crt-behuizing zwart te spuiten (of evt. een andere kleur)?
Dat geeft meteen een extra flair to aan de CM, bovendien vind ik de standaard grijze kleur van PC's maar lelijk.
Nu zit er nog niks in, dus zou het perfecte moment zijn om te spuiten. (moet je daarna wel voorzichtig zijn met inbouwen enzo dat je geen krassen/beschadigingen maakt. Kleine beschadigingen kun je natuurlijk altijd nog bijwerken achteraf.)

• Soul__assasin
al even een paar vragen beantwoorden...
Robert Valk: inderdaad dat doen we daar het meest daar zijn we belgen voor eh...

HyperioN: in de oorspronkelijke plannen voorzien we geen optische drives, de kleur houden we voorlopig standaard.. mss word het nog gespoten maar daar zijn we het nog niet over eens. Ook omdat het de bedoeling is dat het niet zichtbaar is dat het een volledige pc is eh.

de updates komen eens om de week, antwoorden en reacties dagelijks is het niet door mij dan gebeurd het door ~MYST~. Voorlopig zijn de plannen dat ik volgende week ga shoppen achter een TFT , om die dan 2 weken nadien in te bouwen bij ~Myst~ thuis. Vroeger kan echt niet omdat we redelijk ver uit elkaar wonen en omdat ik binnen 2 weken lan heb

www.weefab.com

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Goejemiddag iedereen, ik ben dus ~MYST~, medewerker aan de crt²pc.
We zullen dus proberen zo veel en zo snel mogelijk te antwooden op vragen, dus vraag maar raak!
Over het plaatsen, ik heb zelf al een paar kladschetsjes gemaakt, en met een beetje puzzelwerk zou alles moeten passen, maar dat zijn zorgen voor later, nu moet ik eerst vakantie hebben en Soul__Assasin hier geraken met de tft.
Try to keep you informed as well as possible!

[ Voor 16% gewijzigd door MYST op 17-10-2004 15:38 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tja helaas moet ik zeggen dat ik ook dit al eens heb gezien en dus niet volledig origineel meer is, maar het is iig niet vaak uitgevoerd :)

*Bookmarked

• Soul__assasin
Daar heb je gelijk in Kawaii. Wij zijn er van op de hoogte gebracht door Soefkenijn( een bekende Belgische modder) dat er al zo een pc bestaat. Maar wij willen nog net ietsje verder gaan door H²O te integreren in ons systeem.. wij willen dus echt een High-end PC die we kunnen OC'en

www.weefab.com

Verwijderd

wel erg handig, ik ga dit zeker volgen, dit lijkt me ook wel wat voor mij :) als het een beetje goed te doen is :)

OF voor je HTPC het in je tv bouwen

• MYST
De redenen dat we dit maken: 1)alles in 1 is heel handig voor op bv lanparty's, en 2) Je komt op een lan, en begint luid te roepen en schelden dat je je tower vergeten bent, iedereen komt kijken en lachen met je, en dan duw je doodserieus op de powerknop van je scherm en je pc start op, isn't that sweet? >:)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
vind het wel een leuk idee, ben iig al aardig benieuwd hoe het gaat worden, hoop voor je dat alles er in past

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

MYST schreef op 17 oktober 2004 @ 17:46:
De redenen dat we dit maken: 1)alles in 1 is heel handig voor op bv lanparty's, en 2) Je komt op een lan, en begint luid te roepen en schelden dat je je tower vergeten bent, iedereen komt kijken en lachen met je, en dan duw je doodserieus op de powerknop van je scherm en je pc start op, isn't that sweet? >:)
Dat is idd volledige ownage ja.. rofl... ik zie het echt al helemaal voor me... moet je wel eigenlijk zorgen dat je een 'fake' monitorkabel hebt en zorgen dat je aan de achterkant maar 1x een powerkabel erin hoeft te douwen. (binnenin verdelen, en dat gaat best, want een TFT gebruikt niet zoveel stroom ;)! )

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• MYST
De vga kabel is al gerecupereerd, de buitenkant van de crt zal een perfect ongeschonden behuizing zijn, buiten een lan ingang ;) Dus je ziet aan de buitenkant nu een mooie losse vgakabel hangen, zal er effe een foto van maken, ik post hem zo snel mogelijk!
Afbeeldingslocatie: http://www.warcraft3.be/replays/tft/crt2pc/crt9.jpg
De foto van de achterzijde, nu met 230volt plug!
(clickable, eindelijk gelukt)

[ Voor 158% gewijzigd door MYST op 17-10-2004 19:21 ]

• Soul__assasin
Een zondags mini updateje... de vga kabel zat nog vast aan het scherm/ beelsbuis deze is nu losgemaakt en gewoon terug op zijn plaats gestoken

Zo ziet het er nu achteraan uit

Afbeeldingslocatie: http://host.the-baboon.nl/crt2pc/crt9.jpg

ik ben een kleine spuit11

[ Voor 19% gewijzigd door Soul__assasin op 20-11-2004 13:35 ]

www.weefab.com

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 14:57
dr staat een spelfoutje in de link naar de foto; warcraf3.be ipv warcraft3.be (3e foto)
Ook missen er vanaf de 3e foto een paar characters in de URL; nl: /crt2pc/
... en bij de laatste 2 foto's mist de '3' van 'warcraft3'
:)

Verder een heel mooi en origineel idee. Ik heb zo mn twijfels of het moederbord gaat passen, maar het lukt jullie vast wel. suc6!

[ Voor 38% gewijzigd door Necrite op 18-10-2004 16:26 ]

• Soul__assasin
zoals eerder al gezegd opteren we voor een mATX moederbord dat meet namelijk 245mm*245mm en de crt is tot bijna helemaal achteraan 26 cm breed... en aangezien we in lagen gaan werken kunnen de hdd's en de gestripte voeding onder het moederbord terecht... hoe we dat gaan doen word nog puzzelen

Prettige zondag verder

www.weefab.com

Verwijderd

MYST schreef op 17 oktober 2004 @ 17:46:
hmm monitor vergeten lijkt me toch leuker:P maar als jullie de buitenkant helemaal intact willen laten, waar komen dan de ps/2 poorten en al dat soort onzin. en daarbij opgeteld, een pc zonder dvd / cd drive kan je tegenwoordig haast geen pc meer noemen.

*bookmark

• Soul__assasin
toetsenbord en muis zender komen in het scherm... usb en audio poorten worden doorgelust naar de voet van het scherm een netwerk aansluiting komt onderaan de achterkant van het scherm niet zichtbaar dus ook geen probleem... en een dvd drive word mss geintegreerd in fase 4 desnoods ook een usb/firewire aparaat

www.weefab.com

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 14:58:
Als ik dat zo zie duurt het nog wel even voordat je klaar bent met alles. Wat kunnen jullie belgen trouwens veel zeveren zeg in dat gaming.be forum :S

Anyways, ben wel benieuwd, al had ik liever een mooie midi-case gezien met ingebouwde TFT.
(offtopic)
Als jij dat liever ziet, dan bouw je dat toch lekker Robert? :?

(half ontopic)
Ik vind het een geinig plan. Ja hij is al is eerder gedaan maar dat betekent niet dat deze niet mooier kan worden.

(ontopic)
Ik heb laatst op een beurs iemand gezien die ongeveer hetzelfde deed. Alleen liet hij een groot gedeelte van zijn slangen (water) buiten de case. Misschien een leuk idee om hem deels naar buiten te laten komen? ;-) Ik wil daar zelf ook is mee gaan klooien.

Irrelevant by default - rm -rf /

• Soul__assasin
ik doe even een oproep aan jullie allemaal :p
aangezien de crt bij ~MYST~ staat en hij aan het studeren is (kwil de jongen niet storen...)
zou ik graag even van jullie weten wat de zichtbare schermdiagonaal is van een 17" crt is.
ik ben namelijk een TFT'tje aan het kiezen ;) dat heb ik dan woensdag in mijn bezit en dan begint het echte werk

[ Voor 3% gewijzigd door Soul__assasin op 18-10-2004 19:01 ]

www.weefab.com

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-11 21:37
Soul__assasin schreef op 18 oktober 2004 @ 18:58:
ik doe even een oproep aan jullie allemaal :p
aangezien de crt bij ~MYST~ staat en hij aan het studeren is (kwil de jongen niet storen...)
zou ik graag even van jullie weten wat de zichtbare schermdiagonaal is van een 17" crt is.
ik ben namelijk een crt'tjeaan het kiezen ;) dat heb ik dan woensdag in mijn bezit en dan begint het echte werk
Zal wel een tft'tje zijn... :9

Maar ff 2-the-. , das per crt verschillend... misschien als je een merk hebt, dat het ergens op internet staat...

[ Voor 16% gewijzigd door tafkaw op 18-10-2004 19:01 ]

Verwijderd

Op de monitor staat Acer V771 ==> 5e hit op Google:

Key Features:
* 17" flat square CRT (16.0", 40.6cm viewable)
* 0.27mm diagonal dot-pitch (0.23 Horizontal dot-pitch)
* AG, AR, AS coating
* Maximum resolution:
1280x1024@ 67Hz
1024x 768@ 89Hz
800x 600@114Hz
640x 480@120Hz
* OSD control with 5-language adjustment
* Contrast and brightness hot-key adjustment
* Universal power supply (100~240VAC)

(Bron: http://www.cshowcase.com/webfiles/acer_v771.htm)

:Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 23:55 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Soul__assasin schreef op 17 oktober 2004 @ 14:38:

Fase 2
-Aanschaf van hardware zoals eerder vermeld.
- Inbouw van de hardware zonder waterkoeling.
- Afronden fase 2 en het systeem enkele maanden testen.
Waarom eigenlijk het systeem enkele maanden testen. Is dat niet erg lang?
Lijkt me trouwens wel heel erg vet zon pc :*) Nog met super hardware ook :7
Heeft het nog nut en gebruik je hem vast ook vaak. Met een p2 kan je niet zo veel

[ Voor 28% gewijzigd door Satch op 19-10-2004 00:11 ]

• Soul__assasin
de specs verzwaren er zelfs telkens op... we gingen beginnen met enkel 200 gig opslag nu houden we in de plannen rekening met 1Tb. Maar een maand testen is om te kijken of de warmte van het moederbord e.d een probleem vormt. naar gelang die situatie passen we de waterkoeling aan, voorlopig word enkel de cpu zo gekoeld (in fase 3) maat het kan een volledig gekoelde pc worden gpu en Nb inclusief

www.weefab.com

• Fidel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Fidel

The Hedgehog

om nog even terug te komen op de aansluitingen..
is het geen id om alle aansluitingen via die vga kabel te laten lopen
die is toch 15 aderig??
usb heeft maar 4 aansluittingen
ps2 ook 4
en lan ook maar 4
toch?

iig hij word vast mega kewl
ik ga hem in de gaten houden ;)

Van hoge bomen, zaagt men lange planken

• HyperioN
Fidel schreef op 19 oktober 2004 @ 11:23:
om nog even terug te komen op de aansluitingen..
is het geen id om alle aansluitingen via die vga kabel te laten lopen
die is toch 15 aderig??
usb heeft maar 4 aansluittingen
ps2 ook 4
en lan ook maar 4
toch?

iig hij word vast mega kewl
ik ga hem in de gaten houden ;)
pfft. ten eerste heeft een ps/2 aansluiting 6 pins, dus ik neem aan dat hij deze ook alle 6 gebruikt. En UTP LAN is 8-aderig. Dus qua aantal haal je het sowieso niet.

Maar veel belangrijker is, dat je niet zomaar de ene kabel voor de andere mag verwisselen. Er bestaan niet voor niks duizend en een verschillende soorten kabel. UTP is namelijk twisted-pair. Dat wil zeggen dat ze per twee aders gedraaid zijn, en die "twisted pairs" zijn vervolgens ook weer gedraaid. Voor PS/2 zal het misschien niet zo heel veel uitmaken, maar hier zal ook iets speciaals voor zijn. Heeft allemaal te maken met afscherming enzo. Probeer jij maar eens een coax-connector aan te sluiten op bijvoorbeeld een telefoonkabel en dan kijken wat voor mooi signaal je hebt....
Gaat dus niet werken.

[ Voor 10% gewijzigd door HyperioN op 19-10-2004 12:06 ]

• Fidel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Fidel

The Hedgehog

bij een utp cable worden maar 4 aansluitingen gebruikt
idd het is een ander soort kabel... maar het was ook zomaar een id..
en volgens mij maakt die 1e meter ook niet echt heel veel uit op storingsgebied
ik heb thuis ook alles door 1 kabel gefrot en alles werkt perfect
nix aant handje
35x0.4 mm2
er gaat doorheen
2x lan (4 aderig)
telefoon
adsl (vanaf splitter naar modem)
en een data kabel naar een printer
geen perfecte opstelling..maar werkt wel degelijk
zonder storing of falen
de kabel is +_ 7 meter

btw ps2 gebruikt er ook maar 4
PIN SIGNAL
1 -------------------------------- KBDAT (data)
2 -------------------------------- not used
3 -------------------------------- GND
4 -------------------------------- VCC (+5v)
5 -------------------------------- KBCLK (clock)
6 -------------------------------- not used

[ Voor 43% gewijzigd door Fidel op 19-10-2004 12:26 ]

Van hoge bomen, zaagt men lange planken

• Soul__assasin
mss van de vga een utp/ usb kabeltje maken... dat is pas voor fase 4 liggen we nu nog niet echt wakker van. ps2 hebben we niet nodig aangezien toetsenbord en muis draadloos zijn en de zender IN de crt zal zittten.

morgen word et dus shoppen achter een crt en bondo (ken de nederlandse benaming niet :s) dus dan krijgen jullie morgen een teaser van de tft en binnen een van de volgende weken een update van een afgewerkte tft IN een crt de hardware is dan voor binnen enkele weken

www.weefab.com

• Roa
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Leuk idee, ben benieuwd. Ook leuk verzonnen die zender voor een draadloos tobo/muis in de monitor. Maar je zegt zelf al dat het even testen is met de hitte e.d. en de voeding zit onderop, je mag wel een soort gesloten systeem gaan maken dan, om te voorkomen dat de voeding roet in het eten gaat gooien. Verder, waar ga je de frisse lucht vandaan halen zonder uiterlijke kenmerken van de monitor te wijzigen?

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

• HyperioN
@Roa:
ik denk niet dat de warmte zo'n heel groot probleem is. Een CRT-monitor wordt veel warmer dan een kast...dus er is ventilatie genoeg hoor, door de roosters aan de boven/zijkant.
Dus ik zou gewoon aan de bovenkant tegen het rooster twee 120mm fans tegenaan hangen ofzo, zodat je fatsoenlijke intake hebt.

• Soul__assasin
idd HyperioN.. warmte is onz ons ogen geen prob... de voeding en hdd haald zijn intake van de onderkant achteraan een gleuf van 3cm breed en de lengte van de monitor ong outake is gewoon de natuurlijke airflow langs de zijkanten... de etage voor het moederbord haald zijn intake op de zelfde manier maar aan de voorkant...

www.weefab.com

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Leuk id, hoop dat jullie het mooi gaan afwerken, just like the mac:D......

@ Roa too, hoe denk je dat een orginele monitor zijn warmte wegwerkt????, ik denk juist dat dit nog beter koelt dan een pc, omdat een monitor op een passief gekoelde manier gebouwd is, en dus ook aanvoer/afvoer lucht (dmv thermiek).

Hoewel een 12 cm fannetje IN de kast achter het rooster zou geen kwaad kunnen: zie je achter dat fijn gerasterde plastic toch niet.

Succes, ik houd het in de gaten.

T60P Widescreen

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

nice :) ik wil hetzelfde doen met een oude televideo, maar ik heb t geld er niet voor over om er een tft voor aan te schaffen. Leek me namelijk wel gaaf, zo'n stuk antiek met daar een gewone pc in :P

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:48
Tof, idee. Mocht mijn Vision Master Pro 454 ooit nog overlijden dan zou ik 'm best zo'n reïncarnatie willen gunnen :)

• diontjuh
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

SA en myst, dit project word wel heftig w00t _/-\o_
als ik m ooit irl kan bewonderen als die af is zal ik dat zeker doen :) meteen ff S__A weer de hand schudden :)

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

• MYST
(offtopic: krijgt een grote bewonderaar van de aliencube dan geen handdruk :'( )
ontopic: over het gebruiken van de vga kabel staan nog geen besluiten vast, langs de ene kant zouden we hem graag in originele staat houden, omdat dit toch iets heeft, maar langs de andere kant zou het wel handig zijn...
Dus heel mischien maken we er een usbkabeltje van, maar dat zien we nog wel;)
Voor de koeling, de processor wordt sowieso h20 cooled, over nb en vga moeten we het nog eens hebben. Voor de rest zullen er wel een aantal fans achter de roosters komen, hoe wen wat blijft nog even geheim, daarover zijn we volop aan het brainstormen :9
Stay tuned for more!
~MYST~

• Soul__assasin
Dion... dat zal zeker geen probleem worde... we geven je wel eens een seintje als fase 2 af is dan werkt de pc al en kan je gelijk eens een dagje afkomen :p

BONDO is een fucking probleem hier in de buurt... niemand kent dit :'(

www.weefab.com

• Roa

Roa

Ohk, tis duidelijk, warmte geen probleem :P I was just wondering about it. Maar het blijft een geweldig project :D

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

bondo vind je sowieso niet zo snel in nederland, het is namelijk een merk, en geen product, ze hebben tientallen soorten plamuur producten.
Ga gewoon op zoek naar staal of polyester plamuur. Of milliput?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:37

Rmg

Lijkt op een gateway astro.

Klote dingen.

Moest vandaag dat hele ding uitelkaar slopen op de fdd te vervangen :(

veel suc6 met je mod :p

• MYST
We hebben de naam gevonden, namelijk glasvezelplamuur, en dit is in BELGIE (hint @_ferry_ ;) ) te krijgen bij brico, gamma weet ik niet zeker.
Soul__assasin gaat morgen wat gaan halen, en beginnen oefenen >:)
Ook wordt normaal de tft morgen gekocht, en ik ben nog een schets aan het maken om iedereen duidelijk te maken hoe het er nu uit zal zien als hij af is, of dan toch het inwendige gedeelte.
Over de afwerking hebben we daarjuist nog een beetje gepraat, en er zitten uberplannetjes in ons hoofd, eerst nog wat experimenteren, en dan zouden ze mischien wel werkelijkheid kunnen worden :9
Grtz,
~MYST~

[ Voor 3% gewijzigd door MYST op 19-10-2004 23:14 ]

• Soul__assasin
En ik ben thuis van de TFT aankoop :p
Het is een Packard bell L15-C geworden lekker compact en dun. Afbeeldingslocatie: http://common.packardbell.com/ItemPhotoDwn/calcoml15c.jpg

digicam ligt nu niet bij me thuis maar ik neem zsm foto's van mijn test pcke, nu tijdelijk met dual TFT...

www.weefab.com

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 15:19

Yotta

0110101001111010

En de sponser is??
Pa?

[ Voor 5% gewijzigd door Yotta op 20-10-2004 19:21 ]

0110101001111010

• MYST
De sponsor was een winkel(waar ik ondertussen al naam ben van vergete, doens't mather anyway), nu wordt alles betaalt door soul__assasin.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Soul__assasin schreef op 19 oktober 2004 @ 14:19:
mss van de vga een utp/ usb kabeltje maken... dat is pas voor fase 4 liggen we nu nog niet echt wakker van. ps2 hebben we niet nodig aangezien toetsenbord en muis draadloos zijn en de zender IN de crt zal zittten.
Je kan ook simpel doen, en er alleen usb over gooien en er een usb-netwerk convertertje aan solderen.

Als je nl maar 4 draden overzet heb je geen full-duplex.

Als je nog zo'n ding zoket heb ik er nog wel 1 over ;)

• Soul__assasin
Die VGA kabel is een groot probleem.. we kunnen er veel dingen mee doen.. een paar id'tjes.

1) doorlussen naar kvm-switch 2 schermen en geen pc of 2pc's op de CRT²PC op een lan moet wel ownen
2) een netwerk kable maken waar de vga extren omgevormd word naar utp
3) een extern lcd'tje aansluiten voor pc stats
4) netwerk/ usb combo...
5) gewoon origineel laten en gewoon los op je bureau laten liggen

mss een id voor een poll alleen weet ik niet hoe deze hier gemaakt moeten worden

www.weefab.com

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022

• MYST
SA007 schreef op 20 oktober 2004 @ 20:24:
[...]

Je kan ook simpel doen, en er alleen usb over gooien en er een usb-netwerk convertertje aan solderen.

Als je nl maar 4 draden overzet heb je geen full-duplex.

Als je nog zo'n ding zoket heb ik er nog wel 1 over ;)
Die dingen zijt superhandig, worden op mn werk(computerwinkel)altijd gebruikt als er geen netwerkkaart in de pc zit :9 Is weldegelijk geen slecht idee!
hierbij:
Poll: Wat te doen met de vgakabel?
Kvm switch van maken
Netwerkkabel
Extern lcd
Netwerk/usb combo
Origineel laten
Andere, graag uitleggen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=22399&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
@Archetta, thanks!

[ Voor 47% gewijzigd door MYST op 20-10-2004 21:50 ]

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Anders, graag uitleggen:
Ik zou er een aansluiting voor een twee monitor van maken. Koppelstukje ertussen en je vga signaal gaat door een vga kabel.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Roa

Roa

Wat je ook zou kunnen doen, mits je videokaart 2 schermen ondersteunt, is er gewoon een uitgang van maken. Dus je 2e VGA uitgang doorlussen in die vga kabel. Moet je natuurlijk wel een male stekker erop maken :P

Niet grappig, ik wilde eerst zijn met dat geniale plan |:( O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Roa op 20-10-2004 22:50 ]

• Soul__assasin
ROA jij bent een kleine spuit11 maar tis u vergeven...

pff 2 dagen verlof hebben en niet KUNNEN modden wat een tijdsverspilling

www.weefab.com

• MYST
Dat was ook al bij me op gekomen, maar s__a ziet tegen het solderen op, ik zelf zie het wel zitten :) Nog goede ideen?
Probleem is dat een crt en een tft naast elkaar wel lullig staan op een lan, en 2crt's wordt ook al onhandig/groot he >:)
Grtz

Verwijderd

*gaat binnenkort 2 21"schermen voor eigen pc kopen.

ik denk dat je deze pc met at meer moet uitrusten. ik haat imac's (onverklaarbaar) dus er moet wel iets anders aan zijn, op de binnenkant na. dus doe je best op de aankleding. zoals bijv. een lcdtje met stats van je pc, of echt iets van een pc.

• HyperioN
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 01:02:
*gaat binnenkort 2 21"schermen voor eigen pc kopen.

ik denk dat je deze pc met at meer moet uitrusten. ik haat imac's (onverklaarbaar) dus er moet wel iets anders aan zijn, op de binnenkant na. dus doe je best op de aankleding. zoals bijv. een lcdtje met stats van je pc, of echt iets van een pc.
nee ze willen juist het helemaal op een monitor laten lijken, zodat je van de buitenkant niet kan zien dat er een PC in zit....
maar ik ben nog wel steeds vóór een paintjob..

• Soul__assasin
Paint job zal wss wel gebeurten hoor... heb geduld..

Vandaag mogen kennis maken met de domme Belgische wetgeving

Chloroform is maar vrij te koop tot 9gr, ik ging dus meerder apotheken afdoen om aan deftige hoeveelheid te komen...

1ste apotheek 15gr @ 2€
2de apotheek 9 gram(het was een potloodneuker) @ 1,5€
3de apotheek (een ongeloofelijk knappe dame :p) 250ml @ 8€

wat zijn die lekkere vrouwen steeds lief voor mij :p

www.weefab.com

• Thunde®
  • Laatst online: 07-02 14:21

Thunde®

Don't Worry :)

Ik snap 1 ding niet. De CRT is bol (de beeldbuis) en een TFT is vlak, hoe ga je dat dan onopvallend maken?

Mijn spec's | Modelbouwforum

Verwijderd

je hebt tegenwoordig toch ook platte crt's? als je nou gewoon zo'n behuizing uit zoekt is dat probleem opgelost toch?

• Soul__assasin
Thunde® schreef op 21 oktober 2004 @ 11:29:
Ik snap 1 ding niet. De CRT is bol (de beeldbuis) en een TFT is vlak, hoe ga je dat dan onopvallend maken?
de behuizing van de crt en de overgang naar de tft word afgewerkt met Glasvezelplamuur
@HyperioN. er komt dus idd een paintjobke aan

www.weefab.com

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-11 21:10
Ga je dan ook de behuizing van je tft onder plamuren :? No offence maar stel dat et allemaal niet lukt of je vindt et resultaat niet mooi, dan zou je beter een soort mal kunnen maken waar de tft precies inpast zodat als et allemaal niet lukt je de tft gewoon nog kan gebruiken...

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• MYST
De tft moet sowieso gesloopt worden, want de knopjes voor instellingen zitten aan de zijkant, en moeten aan de voorkant komen.
(En we hebben er vertrouwen in dat alles goed komt :9 ))
Paintjob zal wel moeten gebeuren, er komt glasvezelplamuur(bondo dus)aan te pas, en dat is niet heel mooi he ;)
Grtz,
~MYST~

• Soul__assasin
Ik heb dus onze voorganger gevonden... en ik moet zeggen de lat ligt niet echt hoog...
Hier volgd dus een link naar waar de voorgonger staat

http://www.hardcoreware.net/reviews/review-160-1.htm

Have fun tweakertjes...

www.weefab.com

• Jozz
  • Laatst online: 15:25
Soul__assasin schreef op 22 oktober 2004 @ 19:22:
Ik heb dus onze voorganger gevonden... en ik moet zeggen de lat ligt niet echt hoog...

Have fun tweakertjes...
Het is best een origineel idee. Jullie voorganger heeft het ook best aardig gedaan, alleen jammer van de kleur. Ik zou hem dan nooit groen spuiten, eerder iets van metallic grijs ofzo.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• Soul__assasin
mja wij gaan er dus geen opticals insteken ik vind de afwerking maar zo en zo de p,ze is de bedoeling dat et nit te onderscheiden is van een echte crt als je dit al mooi vind( het heeft wel iets vind ik) wacht tot tot de onze af zal zijn...

www.weefab.com

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
waarom maak je geen imac pc? Koop een inbouw TFT en bouw die ook in in de monitor. Bouw alles zo compact mogelijk en hoppa, je eigen echte compacte computer :)

• Soul__assasin
mss een id om de sp eens opnieuw te lezen hunterpro

EDIT: stratpost aangepast HARDWARE is bevestigd

[ Voor 34% gewijzigd door Soul__assasin op 22-10-2004 20:06 ]

www.weefab.com

• MYST
Euhm, hoe bedoel je?
Er komt een tft in hoor, het is een all in one pc, dus geen los scherm ofzo...
Ik zal dringend mijn schets eens moeten afwerken, dan begrijpt iedereen de bedoeling, want blijkbaar is hier nog een beetje vaagheid rond..(en anders, read the sp ;))
Grtz
edit:lol, we reageren wel snel he :9

[ Voor 13% gewijzigd door MYST op 22-10-2004 19:48 ]

Verwijderd

allow kben nog maar nieuw hier en nog niet zolang bezig met casemoding (allei geintreseerd) maar dit vind ik wel zalig maar het gaat lastig zijn denk ik om alles in de omhuizing te krijgen en geen lekken in je koelsysteem te hebben maar kom ja wie ben ik wel grappig dat apple een pc heeft waarin alles in een tft schermpje (nee wel geen waterkoeling of 2x200gb maarja) zit maar toch zalig idee _/-\o_ khoop dat het lukt hou ons op de hoogte he :)

• MYST
2x200gb? Je bedoelt 4X 250gb en een of andere snelle bootschijf(suggesties?) :9
Lekken in het koelsysteem zal waarschijnlijk wel veel testen en good luck worden, maar bij 99%van de gebruikers zijn er niet echt problemen bij, dus we hebben er goede hoop in :) En apple heeft weldegelijk alles in hun tft, maar ik denk dat deze pc net iets vlotter zal gamen >:)
Grtz en thx om het zalig te vinden!

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:38
Waar gaan jullie de voeding bestellen, want ik zoek hem zelf ook een tijdje maar ik heb maar 1 bedrijf en die zit in amerika en die verzend kosten zijn dan erg hoog, veel succes trouwens met jullie mod.. ziet er vrij lastig uit!
*bookmarked*

• MYST
Er loopt momenteel een ac op www.inkoopacties.net, en we hopen dus dat deze door gaat, anders zal het ergens anders zoeken worden, of een andere( :'( ) zoeken...
Grtz

• Soul__assasin
nix te andere voezding het word deze... ze is ook in nl of duidsland te bestellen op zon sugesties weet google meestal raad nu hopen dat die ia doorgaat

www.weefab.com

Verwijderd

MYST schreef op 22 oktober 2004 @ 20:54:
Er loopt momenteel een ac op www.inkoopacties.net, en we hopen dus dat deze door gaat, anders zal het ergens anders zoeken worden, of een andere( :'( ) zoeken...
Grtz
Deze AC die inmiddels een IA geworden is.. :9

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

ik zou van die VGA-kabel een kabel maken naar een externe baybus, net zoals ik dat heb gedaan met een parallele kabel :P

[ Voor 12% gewijzigd door collission op 24-10-2004 15:05 ]

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Soul__assasin
Mja ik denk dat we hem origineel gaan laten qua uitzicht maar er gewoon een netwerkabel van gaan maken 8 draadjes soolderen en we zijn klaar, dan even een omvormer van vg naar RJ-45 maken ingieten in een doorzichtig hars en klaar zijn we..

en ander probleem nu.. we zijn van plan om de pc aan te schakelen dmv 2 keycards een om op te starten met lichten aan en een om optestraten zonder lichten aan, het worden gewoon plexy kaartjes met een kleine magneet in, die magneet trekt bij het bij het inschuiven even een reed contact aan==> pc aan en bij het uitrekken opnieuw pc schakeld dan op een gewone manier uit.. ( de keycard moet dus te aller tijde in de pc blijven zitten)

Nu hadden we graag een design logo van de CRT²PC gehad die we op de kaarten kunnen plaatsen maar wat voor een ik ben een noob qua designen en hoop op hulp van een paar tweakers... ontwerpjes mogen gemaild of hier getoond worden en het winnende ontwerp krijgt heel mss een kleine atentie

edit: 1 typo

www.weefab.com

Verwijderd

bedoel je twee gleuven waar je een keycard in wil steken?

Of een gleuf waar je twee verschillende keycards in kan steken met het magneetje op een andere plek?

De laatste oplossing lijkt me wel 1337

voor het logo, hoe lijkt je een graffity "tag" ?

• MYST
Jup, een sleuf, 2verschillende kaartjes, het ene erin=booten zonder verlichting, het andere erin=booten met verlichting >:)
Het zijn de kleine dingen die een mod doen owne he :9
Een graffiti tag lijkt me wel iets, zin om er eentje te proberen maken?(mail to pootje3000[at]hotmail dot com of post hier maar he)

Verwijderd

MYST schreef op 24 oktober 2004 @ 15:45:
Jup, een sleuf, 2verschillende kaartjes, het ene erin=booten zonder verlichting, het andere erin=booten met verlichting >:)
Het zijn de kleine dingen die een mod doen owne he :9
Een graffiti tag lijkt me wel iets, zin om er eentje te proberen maken?(mail to pootje3000[at]hotmail dot com of post hier maar he)
Ben niet zo'n ster in paint.. Ik zal r wel eentje pennen en inscannen

check je mail

Beetje komeet achtige gedachte erachter

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 16:05 . Reden: update ]

• Soul__assasin
Xavyer: jouw idee is best goed om als geravure te dienen op de glowfeet en een promotiepaneel da we gaan maken voor op lans.... voor de keycards zoeken we ziet dat iets uitbundiger is ma uw ontwerp gaan we eens in een etsje proberen gieten

www.weefab.com

Verwijderd

Je moet m wel ff opknappen.. Is maar een ruwe penschets he :9

• Soul__assasin
whe know
als we het verfijnd hebben plaatsen we hier wel een gifje ofzo :p

www.weefab.com

Verwijderd

voor de keycard.. Misschien een ideetje om dat logo op een achtergrond te plakken met sterren en planeten?

• Soul__assasin
Ik heb mijn vriendin ook even losgelaten op een ontwerpje jullie krijgen dus concurentie

Afbeeldingslocatie: http://host.the-baboon.nl/crt2pc/Logo's/logo1.jpg

zeg gerust eerlijk wat je er van vind eh :p

[ Voor 12% gewijzigd door Soul__assasin op 20-11-2004 13:44 ]

www.weefab.com

Verwijderd

oh oh,,, Nooit je vriending laten ontwerpen..

Als je het ontwerp van haar niet mooi vind, heb je een probleem O-)

• Soul__assasin
ik vind het wel meevallen ;)
je verwacht van een stundente interieur ontwerpster dat ze er toch iets van kan eh

www.weefab.com

Verwijderd

Soul__assasin schreef op 24 oktober 2004 @ 17:29:
ik vind het wel meevallen ;)
je verwacht van een stundente interieur ontwerpster dat ze er toch iets van kan eh
Zal wel meevallen jah, maar ik vind he wel eng om dat te doen..

Ik heb het een keer int verleden laten doen.. Mijn toenmalige vriendin was enigzins beledigd.

• Soul__assasin
moet je wel eerst met vrouwen kunnen omgaan eh :p:p:p:p:p:p

www.weefab.com

• MYST
LOL, moet zeggen dat je vriendin wel mooi kan tekenen, het ziet er heel nice uit(waar blijf je btw met xavyer zn paint? :P ) die ziet er nl ook niet mis uit >:)
Nog ideen, laat je inspiratie de wilde loop, en posten die ontwerpen!
Grtz

• Soul__assasin
die word ook ontworpen maar op een hoger niveau die word namelijk al dirrect digitaal herwerkt daar kruipt iets meer tijd in

www.weefab.com

Verwijderd

MYST schreef op 24 oktober 2004 @ 18:05:
LOL, moet zeggen dat je vriendin wel mooi kan tekenen, het ziet er heel nice uit(waar blijf je btw met xavyer zn paint? :P ) die ziet er nl ook niet mis uit >:)
Nog ideen, laat je inspiratie de wilde loop, en posten die ontwerpen!
Grtz
Ik ben geen ster met paint.. Maar als ik nog ff de tijd vind zal ik nog ff de kleurdoos pakken..

Ik teken niet in paint.. Op een of andere manier kan ik daar mijn "gevoel" niet in kwijt.

• Soul__assasin
Het logo van Xavyer mooi gehertekend in ilustrator...

Afbeeldingslocatie: http://host.the-baboon.nl/crt2pc/Logo's/test.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Soul__assasin op 20-11-2004 13:45 ]

www.weefab.com

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:21
Soul__assasin schreef op 22 oktober 2004 @ 19:22:

Have fun tweakertjes...
De lat ligt in ieder geval zo hoog dat deze mod wel twee optische drives heeft.

Ik vind een diskettestation, zipdrive en cardreader een beetje overkill maar een combodrive of een slot-in moet toch kunnen...

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 16:48
De voorganger is een lelijk groen monster, met veel te veel rotzooi er op/in. Dus wat dat betreft ligt de lat niet zo hoog. :)

• Soul__assasin
mja hij heeft optische drives maar ik vind dat daarme alles gezegd is.... wij zullen ook een optische drive hebben maar voorlopig niet IN het scherm maar op USB of firewire...

en zeg nu eens eerlijk hoe veel keer gebruik je optische drives als je geen cd's brand... ik heb enkel een DVD-rom in me shuttle zitten en ik moet zeggen die is nog maar een keer gebruikt en dat is bij de install van me systeem... dus opticals zijn imo niet echt nodig

www.weefab.com

• Ganzz
  • Laatst online: 23-10-2021
zal ook wel een leuk logo tekenen en inscannen hebben jullie nog voorkeur?
:+

[www.ganzz.nl]

• MYST
Ganz schreef op 24 oktober 2004 @ 21:46:
zal ook wel een leuk logo tekenen en inscannen hebben jullie nog voorkeur?
:+
Nowpe, geen voorkeur, maak er iets :9~ van, we willen gewoon al jullie ideejen, maakt niet uit in wat voor stijl! De beste(of 2beste) worden er dan uitgekozen en daar proberen we iest zo mooi mogelijk vban te maken!(en mischien een kleine attentie voor de winnaar+vermelding op lans natuurlijk)
Grtz

Verwijderd

Toch maar ff met paint klooien.. Vergeef mijn kunsten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.modguru.nl/crt2pc_ver2.gif

• Xevox
  • Laatst online: 25-07-2022
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 03:44:
Toch maar ff met paint klooien.. Vergeef mijn kunsten :)

[afbeelding]
dat is niet in paint gedaan :P. dat is Photoshop :+

BramBoterham

Verwijderd

LJ LIGHTNING schreef op 25 oktober 2004 @ 05:37:
[...]

dat is niet in paint gedaan :P. dat is Photoshop :+
Jah, sorry.. Bedoelde Photoshop.. Geef mij maar een spuitbus :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 08:53 ]

• Ganzz
  • Laatst online: 23-10-2021