http://www.planet.nl/plan...ontentid=713621/sc=84b639 idd het is nu bevestigd.
Hij is trouwens wel FTA!
Schaadt het niet, dan baat het niet
Belachelijk dat ze daar de beperkte capaciteit voor gebruiken. Gebruik het dan om de bandbreedte voor de huidige zenders te vergroten.DaannO schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:18:
http://www.planet.nl/plan...ontentid=713621/sc=84b639 idd het is nu bevestigd.
Idd. wat ik niet snap is waarom kpn niet met bedrijfen als canal+ en of sport1 enz in zee gaat. Dan wordt het allemaal nog een stuk aantrekkelijker. Natuurlijk staat hier een prijs tegenover, maar dat maakt me weinig uit.-d- schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 23:23:
[...]
Belachelijk dat ze daar de beperkte capaciteit voor gebruiken. Gebruik het dan om de bandbreedte voor de huidige zenders te vergroten.
Canal+ zijn ze juist mee gestopt (bij Digitenne) omdat er te weinig animo voor was. Ze moeten gewoon 3 "goede" bewezen zenders erbij steken (NGC, The Box, ZDF, Cartoon Network), zullen ze meer klanten mee trekken dan met Slechtvalken TVDaannO schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 23:25:
[...]
Idd. wat ik niet snap is waarom kpn niet met bedrijfen als canal+ en of sport1 enz in zee gaat. Dan wordt het allemaal nog een stuk aantrekkelijker. Natuurlijk staat hier een prijs tegenover, maar dat maakt me weinig uit.
Dat maakt jou misschien weinig uit, maar de doelgroep waar KPN met dit product op mikt maakt dit wel wat uit. Als je veeleisend bent en daar het geld voor over hebt wordt MineTV meer iets voor jou.DaannO schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 23:25:
Idd. wat ik niet snap is waarom kpn niet met bedrijfen als canal+ en of sport1 enz in zee gaat. Dan wordt het allemaal nog een stuk aantrekkelijker. Natuurlijk staat hier een prijs tegenover, maar dat maakt me weinig uit.
Ik vind dit ook een beetje zinloos, zet er dan nog een discovery bij ofzo, die slechtvalken zijn even leuk, maar om daar nu dagelijks urenlang naar te kijken....
Sja het zal (hoop ik) toch een stuk ingewikkelder zijn dan wij hier allemaal denken.
Dat valk verhaal kost ze uiteraard helemaal geen cent omdat het wel een KPN projectje zal zijn (was immers ook al op planet te bekijken). Je hebt natuurlijk kans dat het gewoon een soort geintje is die ze low profile tijdelijk aanbieden. Voor de doorsnee gebruiker is het ook alleen maar leuk.
Vergeet niet dat wij er hier allemaal op een hele andere manier naar kijken. Wij weten dat er enorm op de bandbreedte wordt geknepen en wat er allemaal nog meer speelt.
Misschien dat ze tot de grote wijziging later dit jaar voor dit soort projectjes gaan en och..als ze toch de boel niet omgooien tot die tijd...waarom niet
Dat valk verhaal kost ze uiteraard helemaal geen cent omdat het wel een KPN projectje zal zijn (was immers ook al op planet te bekijken). Je hebt natuurlijk kans dat het gewoon een soort geintje is die ze low profile tijdelijk aanbieden. Voor de doorsnee gebruiker is het ook alleen maar leuk.
Vergeet niet dat wij er hier allemaal op een hele andere manier naar kijken. Wij weten dat er enorm op de bandbreedte wordt geknepen en wat er allemaal nog meer speelt.
Misschien dat ze tot de grote wijziging later dit jaar voor dit soort projectjes gaan en och..als ze toch de boel niet omgooien tot die tijd...waarom niet
Verwijderd
Welke grote wijziging?xon schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:11:
Sja het zal (hoop ik) toch een stuk ingewikkelder zijn dan wij hier allemaal denken.
wat een stierenpoep zender die Valkenslecht.... slaat toch nergens op
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Ze hadden sport en film 1 (en 1+1), maar UPC wilde die graag alleen voor zichzelf houden en is het contract met KPN opgezegd.DaannO schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 23:25:
[...]
Of zenders waar ze al contracten mee hebben voor IPTV (alle 4 de discovery kanalen bijvoorbeeld).Seven of Nine schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 23:31:
[...]
Canal+ zijn ze juist mee gestopt (bij Digitenne) omdat er te weinig animo voor was. Ze moeten gewoon 3 "goede" bewezen zenders erbij steken (NGC, The Box, ZDF, Cartoon Network), zullen ze meer klanten mee trekken dan met Slechtvalken TV
[ Voor 34% gewijzigd door MeNTaL_TO op 19-05-2006 21:57 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Vraagje voor mensen die hier meer verstand van hebben...
De situatie is als volgt:
Ik zit in Almere-Buiten, heb een buitenantenne die signaal levert aan m'n Digitenne decoder in de huiskamer. Nu heb ik sinds zaterdag KPN DigiTV (overstap van Digitenne), en ik heb de KPN single tuner op de slaapkamer (1e verdieping) gezet. Vlak voor de Digitenne decoder in de huiskamer heb ik een splitter:
gezet. De ene kant van de T steekt direct in de Digitenne decoder, de andere kant gaat via coax naar de slaapkamer boven, waar de KPN tuner staat.
De Digitenne decoder beneden kan alle zenders weergeven, maar de KPN tuner boven geeft geen beeld bij BBC Prime, BBC World, CNN, Animal Planet en dat nieuwe valkenkanaal. De overige zenders doen het allemaal wel. Ik heb de twee tuners al omgedraaid, maar het ligt dus niet aan de tuner.
Ik denk dus dat het signaal te verzwakt boven komt. Wat zou nu de beste oplossing zijn? Een signaalversterker ertussen? En heb je dan een speciale versterker nodig voor het digitale signaal, of kan een willekeurige versterker dat doen? Eventuele andere oplossing?
Ik zit in Almere-Buiten, heb een buitenantenne die signaal levert aan m'n Digitenne decoder in de huiskamer. Nu heb ik sinds zaterdag KPN DigiTV (overstap van Digitenne), en ik heb de KPN single tuner op de slaapkamer (1e verdieping) gezet. Vlak voor de Digitenne decoder in de huiskamer heb ik een splitter:

De Digitenne decoder beneden kan alle zenders weergeven, maar de KPN tuner boven geeft geen beeld bij BBC Prime, BBC World, CNN, Animal Planet en dat nieuwe valkenkanaal. De overige zenders doen het allemaal wel. Ik heb de twee tuners al omgedraaid, maar het ligt dus niet aan de tuner.
Ik denk dus dat het signaal te verzwakt boven komt. Wat zou nu de beste oplossing zijn? Een signaalversterker ertussen? En heb je dan een speciale versterker nodig voor het digitale signaal, of kan een willekeurige versterker dat doen? Eventuele andere oplossing?
Verwijderd
Op het sat4all forum is door Seven_of_nine het volgende bericht geplaatst:
Slechtvalken TV toont uitsluitend een testbeeld op het moment. De naam van de zender is sinds vanochtend veranderd in "WK 2006 Breedbeeld HQT". Het WK komt dus in breedbeeld.
De vraag is alleen nog, is dit een HDTV signaal, of gewoon een verhoogde resolutie/bandbreedte uitzending?
Bron: http://www.sat4all.com/fo...n=0&page=0&gonew=1#UNREAD
Slechtvalken TV toont uitsluitend een testbeeld op het moment. De naam van de zender is sinds vanochtend veranderd in "WK 2006 Breedbeeld HQT". Het WK komt dus in breedbeeld.
De vraag is alleen nog, is dit een HDTV signaal, of gewoon een verhoogde resolutie/bandbreedte uitzending?
Hi-Quality TestVerwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:15:
Misschien toch de eerder aangekondigde test?
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Dat heb ik ook hier op GoT gepost hoor...Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:15:
Kleine kans trouwens dat dit echt HDTV is, al is het maar het gebrek aan bandbreedte (1 kanaal zou meer dan de helft van n boeket in gaan nemen) en het niet ondersteunen van de digitenne decoders hiervan.
Wat betreft de aanbieding waar ik het eerder over had... Digitale TV kost echt bijna niks !
Uitsluitend bij BelCompany krijg je 6 maanden cadeau + een gratis single tuner. Verder zit je maar een jaar aan het contract vast, dus 6 x 7,95 (indien je kpn klant bent)
Uitsluitend bij BelCompany krijg je 6 maanden cadeau + een gratis single tuner. Verder zit je maar een jaar aan het contract vast, dus 6 x 7,95 (indien je kpn klant bent)
LinkjeStephane schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:21:
Wat betreft de aanbieding waar ik het eerder over had... Digitale TV kost echt bijna niks !
Ehm... BelCompany is geen webshop of zo... search...
Verwijderd
als het goed is krijgen ze na de zomer (eind sept begin okt) landelijke dekkingVerwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:19:
Per wanneer is digitenne in Arnhem te ontvangen?
Nog een buitenantenne voor boven? Doet de "normale" antenne het boven niet?Haay schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:05:
Vraagje voor mensen die hier meer verstand van hebben...
Ik zit in Almere-Buiten, heb een buitenantenne die signaal levert aan m'n Digitenne decoder in de huiskamer. De ene kant van de T steekt direct in de Digitenne decoder, de andere kant gaat via coax naar de slaapkamer boven, waar de KPN tuner staat.
Bij mij boven wel en beneden niet dus heb ik de buiten-antenna aan laten slepen. Deze heb ik in de meterkast geplaatst (aangezien ik schuifpui heb. Ik ga geen gaatje in het metalen kozijn boren.) en de aansluiting over bestaande aangelegde coax geplaatst. Splitten werkte ook bij mij niet. En als je dit na doet voor 1 aansluiting, demonteer de weerstandjes in die coax inbouw aansluitingen bij je tv. Anders trekt ie het ook niet. Geloof het of nietm heb nu overal 99% beeld.
Verwijderd
Gratis breedbeeld WK 2006 met KPN TV
In samenwerking met de NOS zal KPN het WK met digitale topkwaliteit in breedbeeld uitzenden. De NOS-uitzendingen van Nederland 2 zijn met commentaar te volgen op het tijdelijke kanaal ‘WK 2006’. Deze dienst is gratis voor klanten van TV van KPN en Digitenne.
Met WK 2006, te vinden op kanaal 25 of 27, geeft KPN verdere invulling aan televisie met de kijker centraal. KPN komt met dit initiatief de vele eigenaren van plasmaschermen, LCD TV’s en reguliere breedbeeldbuizen tegemoet.
Uiteraard kunnen klanten er ook voor kiezen om via Nederland 2 de WK-uitzendingen in standaard beeldformaat te volgen. Meer informatie over televisie van KPN is te vinden op www.kpn.com, trefwoord ‘KPN TV’.
Bron: http://www.kpn.com/kpn/show/id=901900/contentid=17936
In samenwerking met de NOS zal KPN het WK met digitale topkwaliteit in breedbeeld uitzenden. De NOS-uitzendingen van Nederland 2 zijn met commentaar te volgen op het tijdelijke kanaal ‘WK 2006’. Deze dienst is gratis voor klanten van TV van KPN en Digitenne.
Met WK 2006, te vinden op kanaal 25 of 27, geeft KPN verdere invulling aan televisie met de kijker centraal. KPN komt met dit initiatief de vele eigenaren van plasmaschermen, LCD TV’s en reguliere breedbeeldbuizen tegemoet.
Uiteraard kunnen klanten er ook voor kiezen om via Nederland 2 de WK-uitzendingen in standaard beeldformaat te volgen. Meer informatie over televisie van KPN is te vinden op www.kpn.com, trefwoord ‘KPN TV’.
Thanx, goede tip, vandaag aangeschaft. De 5 extra maanden gratis is volgens mij wel een waardebon van KPN...Stephane schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:21:
Nope, het is van bc, kpn is alleen de gene die her terug stort. Bc betaalt er dus volgens mij voor, daarom is er ook niemand anders die dat heeft.Beun_de_Haas schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:20:
[...]
Thanx, goede tip, vandaag aangeschaft. De 5 extra maanden gratis is volgens mij wel een waardebon van KPN...
Klopt, echter op het formulier van bc wordt gesproken over een waardebon.
Ik ben nu niet echt een voetbal fan, maar ik moet zeggen:Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:20:
Gratis breedbeeld WK 2006 met KPN TV
Eindelijk een aanbieder die echt naar de klant luistert
Ja ik moet zeggen dat ik het ook een erg positieve ontwikkeling vind. Eindelijk iets extra's en even anders dan anders...ik zou haast zeggen..niets voor KPNSnijkoek schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:42:
[...]
Ik ben nu niet echt een voetbal fan, maar ik moet zeggen:![]()
Eindelijk een aanbieder die echt naar de klant luistert
Overigens ben ik wel ERG benieuwd wat de beeldkwaliteit zal zijn en of dat inderdaad merkbaar hoger is.Op zich best vreemd trouwens want ik neem aan dat de bandbreedte op is zoals het was verdeeld met canal digital 1 en 2. Nu hebben kunnen ze inweze dus 2 kanalen bandbreedte voor 1 kanaal gebruiken maar zenden uit op k25 en k27 ...
Zal dat niet met de regio te maken hebben? Net zoals je verschillende regio tv's hebt. Niet dat het uit zou maken, maar de bandbreedte wordt dan in ieder geval niet dubbel gebruikt.xon schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:07:
[...]
Ja ik moet zeggen dat ik het ook een erg positieve ontwikkeling vind. Eindelijk iets extra's en even anders dan anders...ik zou haast zeggen..niets voor KPN![]()
Overigens ben ik wel ERG benieuwd wat de beeldkwaliteit zal zijn en of dat inderdaad merkbaar hoger is.Op zich best vreemd trouwens want ik neem aan dat de bandbreedte op is zoals het was verdeeld met canal digital 1 en 2. Nu hebben kunnen ze inweze dus 2 kanalen bandbreedte voor 1 kanaal gebruiken maar zenden uit op k25 en k27 ...
We kunnen een poll houden, bij mij zitie op kanaal 27, regio Haarlem
Ik heb 'maar' 25 kanalen (regio A'dam), hij zit bij mij dan ook op 25.
PS ik hoop wel dat ze het live gaan uitzenden en niet een maand later ....
PS ik hoop wel dat ze het live gaan uitzenden en niet een maand later ....
http://www.kpn.com/kpn/show/id=878611WK in breedbeeldkwaliteit
Bekijk het WK 2006 in breedbeeld
Kijk gratis naar het WK 2006 in breedbeeldkwaliteit op kanaal 25 of 27. Zo zit ook u er vanaf 9 juli 'breed' bij en geniet u van alle mooie voetbalmomenten.
[ Voor 74% gewijzigd door fulgore op 06-06-2006 13:05 ]
Ik zit ook in Amsterdam en ik heb 27 kanalen waarbij kanaal 27 nu is ingeruimd voor het WK.
Sinds die laatste update loopt de tijd zo'n 10 minuten achter, zelfs op teletekst 
Is hier iets aan te doen?
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Verwijderd
Heb ik ook gehad.Xtremelead schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 07:46:
Sinds die laatste update loopt de tijd zo'n 10 minuten achter, zelfs op teletekst
Je kunt de tuner resetten naar de fabrieksinstellingen en kijken of dat nog steeds tijdsproblemen oplevert, zo ja, de helpdesk bellen en een andere tuner vragen. Ik heb inmiddels ook beide tuners (een single en een twin) omgeruild en nu geen probleem meer.
Welke kanalen heb jij meer dan ? Of zijn er 2 zwartFerret schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 07:37:
Ik zit ook in Amsterdam en ik heb 27 kanalen waarbij kanaal 27 nu is ingeruimd voor het WK.
ik zit in Muiden, en bij mij zijn 25 en 26 inderdaad zwart.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Eh... uit m'n hoofd (zit nu op m'n werk) heb ik op 24 Spice, 25 is iets van Canal+ Blauw, 26 Canal+ rood en op 27 dus nu WK Breedbeeld HQ. Daar stond eerst volgens mij Canal+ Geel.
Toevallig keek ik vanmorgen nog en ik zie nog steeds op 27 het testbeeld; van die verticale gekleurde balken. Ik ben benieuwd of het werkt als ik vanmiddag thuiskom! ;o)
Overigens zie ik niks op kanaal 25 en 26 maar iets van dat deze dienst niet beschikbaar is ofzo.
(pfff.... nog een edit) Ik heb dit op twee single tuners en een twin tuner....
Toevallig keek ik vanmorgen nog en ik zie nog steeds op 27 het testbeeld; van die verticale gekleurde balken. Ik ben benieuwd of het werkt als ik vanmiddag thuiskom! ;o)
Overigens zie ik niks op kanaal 25 en 26 maar iets van dat deze dienst niet beschikbaar is ofzo.
(pfff.... nog een edit) Ik heb dit op twee single tuners en een twin tuner....
[ Voor 25% gewijzigd door Ferret op 09-06-2006 07:47 ]
Die is toch alweer van een tijdje geleden? Of heb ik iets gemist?Xtremelead schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 07:46:
De tijd staat weer goed, thanks!Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:38:
[...]
Heb ik ook gehad.
Je kunt de tuner resetten naar de fabrieksinstellingen en kijken of dat nog steeds tijdsproblemen oplevert, zo ja, de helpdesk bellen en een andere tuner vragen. Ik heb inmiddels ook beide tuners (een single en een twin) omgeruild en nu geen probleem meer.
Kanaal 26 en 27 zijn nu verdwenen
24 is spice, 25 is WK6 en daarna komt weer NL1
het zal wel
JA JIJ!!!
Ja logisch... ze hebben anal plus verwijderd.Xtremelead schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:09:
[...]
De tijd staat weer goed, thanks!
Kanaal 26 en 27 zijn nu verdwenen
24 is spice, 25 is WK6 en daarna komt weer NL1![]()
het zal wel
En op ARD hebben we nu gedurende het WK een prachtig testbeeld van Digitenne/KPN ....
huh...is dat zo? Gebruiken ze dus dat kanaal ook tijdens wk voor bandbreedte?fulgore schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:26:
En op ARD hebben we nu gedurende het WK een prachtig testbeeld van Digitenne/KPN ....
Overigens...DAMN! zo kan het dus ook wat betreft beeldkwaliteit!!!. Als die klere bandbreedte nou eens wordt uitgebreid en ze kunnen deze kwaliteit leveren (zoals digitenne ooit beloofde) dan stromen de klanten binnen.
Precies wat ik dacht, ik ben totaal -geen- voetbal fan, ik ontwijk het zelfs liever.xon schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 08:44:
[...]
huh...is dat zo? Gebruiken ze dus dat kanaal ook tijdens wk voor bandbreedte?
Overigens...DAMN! zo kan het dus ook wat betreft beeldkwaliteit!!!. Als die klere bandbreedte nou eens wordt uitgebreid en ze kunnen deze kwaliteit leveren (zoals digitenne ooit beloofde) dan stromen de klanten binnen.
Maar ik was erg benieuwd naar de breedbeelduitzending van KPN ... en ik moet echt zeggen:
Zo kan het dus ook! Dat zag er stukken strakker en mooier uit dan andere zenders op de digitale TV van KPN. Maargoed, misschien hoeft het niet zo lang meer te duren, in oktober gaan de analoge zenders van Ned 1,2 en 3 uit dus wellicht komt er daarna wat extra bandbreedte vrij.
Alles kan stuk.
Ik hoop dat de dekking al wat eerder landelijk is, want ik heb nog immer een klote-ontvangst
. Ben erg benieuwd naar de kwaliteit van het WK Kanaal, zal vanavond even inspecteren.
Peace is not simply the absence of war.
Tijdens wedstrijden is het absoluut een mooi beeld, beoordeeld op mijn Samsung 20" non-breedbeeld TFT. Daarbuiten (dus als de 4:3 uitzendingen worden uitgezonden) lijkt het wel minder te zijn bij 4:3 "zoom". Ik heb wel het idee dat het overzicht op de wedstrijd bij breedbeeld wat hoger is, omdat je gewoon "meer data" hebt.KroeT schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:46:
Ik hoop dat de dekking al wat eerder landelijk is, want ik heb nog immer een klote-ontvangst. Ben erg benieuwd naar de kwaliteit van het WK Kanaal, zal vanavond even inspecteren.
"echt" breedbeeld is het volgens mij nog steeds niet
in de breedte zie je net zoveel als op NL2, er zijn boven en onder gewoon stukken afgehakt en ingezoomd.
Bovendien mist de tijd en score
in de breedte zie je net zoveel als op NL2, er zijn boven en onder gewoon stukken afgehakt en ingezoomd.
JA JIJ!!!
Even klein tikje off topic..
Ik ben eens een beetje gaan zoeken naar een manier hoe ik kpn/digitenne/dvb-t op mijn laptop kan bekijken samen met het kpn kaartje.
Dit blijkt lastiger gezegd dat gedaan
Er zijn zat mogelijkheden voor het bekijken van een dvb-t signaal..usb..pcmcia etc etc maar een mogelijkheid om tevens de KPN smartcard te gebruiken..nee die ben ik nog niet tegengekomen.
Je zou een mogelijkheid kunnen bedenken met een usb ontvanger + een extra cardreader maar liefst zoek ik toch 1 oplossing en natuurlijk beetje portable.
Iemand hier een mooie oplossing voor gezien ?
Ik ben eens een beetje gaan zoeken naar een manier hoe ik kpn/digitenne/dvb-t op mijn laptop kan bekijken samen met het kpn kaartje.
Dit blijkt lastiger gezegd dat gedaan
Er zijn zat mogelijkheden voor het bekijken van een dvb-t signaal..usb..pcmcia etc etc maar een mogelijkheid om tevens de KPN smartcard te gebruiken..nee die ben ik nog niet tegengekomen.
Je zou een mogelijkheid kunnen bedenken met een usb ontvanger + een extra cardreader maar liefst zoek ik toch 1 oplossing en natuurlijk beetje portable.
Na deze wedstrijd met 4 of 8mbit gezien te hebben ziet de rest er echt stront uit gewoon, zelfs de andere Nederland 2
. Maar het is wel echt breedbeeld hoor, als je naar de begin van de wedstrijd kijkt dan komt er plots een stuk beeld bij. En het was best scherp. Vond het wel een beetje dvd kwaliteit.
[ Voor 3% gewijzigd door Denizz op 11-06-2006 17:06 ]
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Het is zelfs ff met de ogen knijpen als ze weer naar nld2 schakelen (een stuk vager).Denizz schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:05:
Na deze wedstrijd met 4 of 8mbit gezien te hebben ziet de rest er echt stront uit gewoon, zelfs de andere Nederland 2. Maar het is wel echt breedbeeld hoor, als je naar de begin van de wedstrijd kijkt dan komt er plots een stuk beeld bij. En het was best scherp. Vond het wel een beetje dvd kwaliteit.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
JaJa, voor het voetbal kan er opeens WEL goede kwaliteit geleverd worden natuurlijk terwijl het beeld normaal gesproken gewoon waardeloos is. (lage resolutie en veeel te lage bitrates)Denizz schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:05:
Na deze wedstrijd met 4 of 8mbit gezien te hebben ziet de rest er echt stront uit gewoon, zelfs de andere Nederland 2. Maar het is wel echt breedbeeld hoor, als je naar de begin van de wedstrijd kijkt dan komt er plots een stuk beeld bij. En het was best scherp. Vond het wel een beetje dvd kwaliteit.
Bij digitale kabel hetzelfde verhaal:
Digitale Kabeltelevisie: WK HDTV vs breedbeeld
Ik heb het WK breedbeeldkanaal met de PC direct (digitaal) opgenomen, en ook het HD WK kanaal (De MPEG-2 versie, MPEG-4 kan mijn PC niet aan.) Het SD breedbeeldkanaal wordt met 10 Mbits/sec doorgegeven, de HD in MPEG-2 wordt met 20 Mbits/sec uitgezonden
Verwijderd
Ik vraag me af of dat uberhaupt gaat werken. Ik heb zo'n Hauppauge dec2540, die heeft een usb aansluiting, maar dat stelletje lamzakken van digitenne / kpn hebben 't weer zo gemaakt dat die voetbal zender niet op de pc te bekijken is (tuner vind hem zogenaamt niet), net als in het begin met canal+.xon schreef op zondag 11 juni 2006 @ 16:30:
Dit blijkt lastiger gezegd dat gedaan![]()
Het schijnt met een poor man's cam constructie te kunnen.xon schreef op zondag 11 juni 2006 @ 16:30:
Dit blijkt lastiger gezegd dat gedaan![]()
Complete oplossingen zijn er vooralsnog niet. Ik snap niet waarom niet, ik zou zeker interesse hebben in een DVB-T PCMCIA kaart met built in Conax-cam.Ik heb het werkend. Ik heb een freecom dvb-t stick waarbij ik de MCE drivers heb geinstalleerd. Een WBE Infinity unlimited cardprogrammer die ik als phoenix reader gebruik.
Ik gebruik de laatste versie van MyTheater. Via de MDwrapper benader ik de cwcamemu of CnxCAM die via een virtuele com poort (WBE software) de officiele KPN kaart uitleest.
Het enige wat ik nu nog heb is dat de kaart niet wordt geupdate. dit moet ik via de KPN tuner doen. Ik heb geen idee hoevaak de kaart wordt geupdate, want dit is voor mij een vakantie opstelling. In mijn woonplaats is er nog geen dvb-t ontvangst mogelijk. Een goede bron voor info is het dvbn happysat forum
[ Voor 11% gewijzigd door RSpliet op 11-06-2006 23:19 ]
Verwijderd
Heb wat oneningheid met de helpdesk van KPN
Heb als reactie dit mailtje gestuurd naar de Belbus van Kassa:
Ik ben sinds oktober vorig jaar in het bezit van een zogenaamde Personal Recorder van het merk TOPFIELD. Mijn keus was hier opgevallen door de goede reviews die ik op internet had gelezen.
Eenmaal dit product aangesloten werkte het redelijk naar behoren. Echter, sommige opnames werden niet goed opgeslagen en konden niet meer bekeken worden. Ik ben hier sinds eind vorig jaar over aan het bellen met KPN en die wisten mij steeds te vertellen dat eind april er een Software update aan zou komen. Ik heb dat keurig afgewacht. Echter de update kwam maar niet.
Dus ik heb toen weer een keer gebeld in half mei met de KPN klantenservice dat ik nog geen update had ontvangen. De medewerkster kon mij toen vertellen dat zij helemaal niets wist over een update. Jaa er was wel een update voor de Samsung Personal Recorder.
Omdat ik het gezeur met de TOPFIELD best zat was ( je neemt iets leuks op en denkt 't later te kunnen bekijken.. maar dat kon dus niet) vroeg ik of het mogelijk om mijn Topfield in te ruilen voor de Samsung. Was geen probleem en ik hoefde alleen 20 euro bij te betalen. Prima dacht ik!
Eenmaal de Samsung in huis (eind mei) begon ik dit apparaat te testen. Dit exemplaar had inderdaad geen last van het vergeten van opnames maar was veeeel minder gebruiksvriendelijk dan de topfield. Ook qua functionaliteiten was dit product aanzienlijk minder dan de Topfield.
Ik dus weer bellen met KPN, en na lang overleg kon ik de Samsung wel opsturen. Maar op 1 voorwaarde: Mocht ik weer problemen krijgen met mijn Topfield, dan krijg ik GEEN ondersteuning meer op dit product!
Ik vind dit persoonlijk een beetje achterlijk. Zij leveren mij een product wat niet goed, ik mag het ruilen maar krijg een product wat inferieur is (in mijn ogen) aan de Samsung. En als straf krijg ik geen support meer over een product dat maar voor de helft werkt.
Ik dacht dat zoiets als dit niet mocht ontbreken in een topic over KPN digi tv
Hebben jullie nog punten of adviezen ?
Heb als reactie dit mailtje gestuurd naar de Belbus van Kassa:
Ik ben sinds oktober vorig jaar in het bezit van een zogenaamde Personal Recorder van het merk TOPFIELD. Mijn keus was hier opgevallen door de goede reviews die ik op internet had gelezen.
Eenmaal dit product aangesloten werkte het redelijk naar behoren. Echter, sommige opnames werden niet goed opgeslagen en konden niet meer bekeken worden. Ik ben hier sinds eind vorig jaar over aan het bellen met KPN en die wisten mij steeds te vertellen dat eind april er een Software update aan zou komen. Ik heb dat keurig afgewacht. Echter de update kwam maar niet.
Dus ik heb toen weer een keer gebeld in half mei met de KPN klantenservice dat ik nog geen update had ontvangen. De medewerkster kon mij toen vertellen dat zij helemaal niets wist over een update. Jaa er was wel een update voor de Samsung Personal Recorder.
Omdat ik het gezeur met de TOPFIELD best zat was ( je neemt iets leuks op en denkt 't later te kunnen bekijken.. maar dat kon dus niet) vroeg ik of het mogelijk om mijn Topfield in te ruilen voor de Samsung. Was geen probleem en ik hoefde alleen 20 euro bij te betalen. Prima dacht ik!
Eenmaal de Samsung in huis (eind mei) begon ik dit apparaat te testen. Dit exemplaar had inderdaad geen last van het vergeten van opnames maar was veeeel minder gebruiksvriendelijk dan de topfield. Ook qua functionaliteiten was dit product aanzienlijk minder dan de Topfield.
Ik dus weer bellen met KPN, en na lang overleg kon ik de Samsung wel opsturen. Maar op 1 voorwaarde: Mocht ik weer problemen krijgen met mijn Topfield, dan krijg ik GEEN ondersteuning meer op dit product!
Ik vind dit persoonlijk een beetje achterlijk. Zij leveren mij een product wat niet goed, ik mag het ruilen maar krijg een product wat inferieur is (in mijn ogen) aan de Samsung. En als straf krijg ik geen support meer over een product dat maar voor de helft werkt.
Sinds gisteren hebben we nu ook tijd en scoreXtremelead schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:29:
"echt" breedbeeld is het volgens mij nog steeds niet
Ik zie toch duidelijk meer als ik m'n twee tv's naast elkaar aanzet
Jij ook al ?Snijkoek schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:14:
Ik zie toch duidelijk meer als ik m'n twee tv's naast elkaar aanzet
Wha! Echo tot je knetter bentStephane schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:17:
[...]
Jij ook al ?Ik ook... 2 grote breedbeelds
... 1 met kabel en 1 met digitale TV. Wel ff het geluid van 1 van de 2 uit zetten, dat stoort zo (dubbel commentaar)
Maar ik heb gewoon een breedbeeld en een 4x3 niet zo ver van elkaar staan. Dat scheelt fors
leg even uit svp... dus het breedbeeld van digitenne is een crop van het normale beeld? geldt dat dan ook voor BRT etc, doen die dat ook?
Ik dacht nl dat ze met breedbeeld camera's daar langs de lijn zouden staan!
Ik dacht nl dat ze met breedbeeld camera's daar langs de lijn zouden staan!
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nee, dit is een signaal wat direct van de NOB komt, en is 100% breedbeeld, wat je ook op de buitenlandse tv (bijv. ZDF) ziet. Dit is dus het echte signaal.leg even uit svp... dus het breedbeeld van digitenne is een crop van het normale beeld
Het 4:3 signaal van Nederland 2 wordt eenvoudigweg gezoomd tot 4:3. De bron van dit beeld is het 16:9 signaal van de NOB en dus van de camera's langs het veld.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Verwijderd
Hoe zie jij de toekomstige zenderindeling van KPN Digitale TV?
Ben erg benieuwd hoe jullie de toekomstige zenderindeling van KPN Digitale TV zien! Op dit moment zijn er 3 plekken vrij (de film en sport kanalen) en nog 1 misschien extra (als ARD niet terug komt).
Een aantal aandachtspunten:
Hoe moet KPN dit invullen?
Ben erg benieuwd hoe jullie de toekomstige zenderindeling van KPN Digitale TV zien! Op dit moment zijn er 3 plekken vrij (de film en sport kanalen) en nog 1 misschien extra (als ARD niet terug komt).
Een aantal aandachtspunten:
- KPN gebruikt de 3 plekken nu voor WK Breedbeeld. Goede zet van KPN.
- ARD mag niet uitgezonden worden tijdens het wk.
- Per oktober gaan de analoge zenders uit de lucht, meer capaciteit voor KPN?
- Ruimte vrij houden voor speciale gelegenheden? Zoals WK Breedbeeld?
- Meer Nederlandse zenders erbij? Welke?
- Meer buitenalndse zenders erbij? Welke?
- Complete herinrichting van de zenders? Hoe dan?
Verwijderd
(je bedoelt inferieur aan de Topfield?)Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:16: <knip>Ik vind dit persoonlijk een beetje achterlijk. Zij leveren mij een product wat niet goed, ik mag het ruilen maar krijg een product wat inferieur is (in mijn ogen) aan de Samsung. En als straf krijg ik geen support meer over een product dat maar voor de helft werkt.
Vreemd, ze hebben jouw oude Topfield nog op de schap staan met een briefje "van Pauluz"?
Jammer dat je pech had met de Topfield, ik heb er ook een en ben zeer tevreden. Twee dingen tegelijkertijd opnemen en en andere opname tegelijk kijken - dat noem ik een "amazing discovery".
Je hebt wel zelf om een Samsung gevraagd natuurlijk... maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze ergens bijhouden dat "als meneer Pauluz belt, heeft ie geen garantie meer".
Bij Digitale TV van KPN zijn ze over het algemeen juist erg coulant - niet goed geld terug.
Ik zou er nog eens een briefje aan wagen... of dit doen als je een andere Topfield hebt gekregen en die inderdaad ook mankementen vertoont...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 23:14 ]
Leuke vraagstelling waar ik ook al eens tijdens het aardappelschillen over heb na zitte te denken :-)Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:57:
Een aantal aandachtspunten:Theoretisch kunnen er dus 4 zenders bij, misschien wel meer met de extra capaciteit per oktober.
- KPN gebruikt de 3 plekken nu voor WK Breedbeeld. Goede zet van KPN.
- ARD mag niet uitgezonden worden tijdens het wk.
- Per oktober gaan de analoge zenders uit de lucht, meer capaciteit voor KPN?
Het is volgens mij geheel afhankelijk wat ze technisch doen als die analoge bende uitgaat. Ik vraag me af of ze zomaar ook alle bestaande zenders kunnen schakelen om hun signaal te verdelen over meer frequenties.
Wat ik me overigens afvraag is of de frequenties die straks vrijkomen (zitten volgens mij ergens tussen de 4 en 500 mhz uit me hoofd) ook de frequenties zijn die gelden voor DVB-T anders maakt het natuurlijk nog niet uit aangezien de ontvangers een bepaald freq bereik hebben. (sorry ben even te lui om de juiste freqs erbij te zoeken)
Mochten ze de mogelijkheid hebben tot uitbreiden vraag ik me echt af wat er gaat gebeuren. WANT ga je kiezen voor optimale beeldkwaliteit voor de steeds groter wordende groep lcd/plasme bezitters? Of ga je je kanalen uitbreiden.. Ik denk dat de gewone ' huisvader" eerder zal zeggen meer kanalen te willen dat dat hij beter beeld wilt. De " gemiddelde huisvader" ziet immers niet de compressie en geeft nog eens een tik tegen zijn scherm om te kijken of die gekke ruis wat minder wordt.
Als ze de compressie naar beneden gooien en dus meer bandbreedte gebruiken zal daar een uitgekiende reclamecampagne omheen moeten die juist de ontevreden digitale klanten alsmede nog handje vol analoge kabelklanten over moet halen om toch voor die (va) 8 euro te kijken.
Ik hoop hetVerwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:57:
Per oktober gaan de analoge zenders uit de lucht, meer capaciteit voor KPN?
Herinrichten met als doel: de bandbreedte per zender verhogen.Complete herinrichting van de zenders? Hoe dan?
Want (en ik postte dat al eerder) dat WK Breedbeeld kanaal van KPN ziet er echt helemaal te gek uit... Jammer alleen dat voetbal me geen reet interresseert.
[ Voor 20% gewijzigd door remco_k op 16-06-2006 08:30 ]
Alles kan stuk.
Op dit moment zijn er vijf boeketten. Met het vervallen van de analoge zenders komen er daar (minimaal) drie bij.Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:57:
Theoretisch kunnen er dus 4 zenders bij, misschien wel meer met de extra capaciteit per oktober.
Alle radiozenders zouden in één boeket gezet kunnen worden om zo bandbreedte voor de TV-kanalen vrij te maken. Maximaal 4 à 5 TV-kanalen per boeket.
Zo zou het mogelijk zijn om 7 x 4 = 28 kanalen in hoge kwaliteit te krijgen of 7 x 5 = 35 in een iets lagere kwaliteit.
Verder:
- Een kanaal zoals voor WK2006 vrijhouden voor evenementen (WK, EK, OS e.d.)
- Mogelijke zenders: Cartoon Network, National Geographic, Extra Discovery kanalen, evt. filmkanaal (evt. via een 'extra' abonnement bovenop het standaard abonnement?) en de 'nederland4.nl' kanalen.
- NL1,2,3 en regiokanalen FTA; m.a.w. te ontvangen zonder smartcard en abonnement (zoals het plan nu is)
- Radioboeket FTA zodat iedereen in NL direct beschikt over digitale radio (en DAB overgeslagen kan worden).
Ik ben wel voor een aantal extra Pr0n kanalen
Het plan is dus om NIETS FTA te maken!!Icelus schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:46:
[...]
• NL1,2,3 en regiokanalen FTA; m.a.w. te ontvangen zonder smartcard en abonnement (zoals het plan nu is)
Ontvangst van de nationale TV zenders wordt dus onmogenlijk zonder smartcard/registratie..!!
Free-to-Air is niet mogelijk volgens KPN en het kabinet, want alleen met
een kaart is optimale ontvangst mogelijk en er onstaat een klantrelatie
met KPN, wat weer beter is voor de service.

Date: Fri, 26 May 2006 11:34:38
Subject: DVB-T in Nederland
From: Jan de Vries <hadje@gedacht.nl>
Newsgroups: nl.media.tv
Naar aanleiding van de uitschakeling van de analoge zenders,heb ik het
ministerie van Economische Zaken enkele vragen gesteld.
Onder andere de vraag waarom de uitzendingen gecodeerd gaan worden,
waardoor er een smartcard moet worden aangeschaft.
Ik heb hierop het volgende antwoord gekregen:
>> Geachte heer De Vries,
>>
>> Bedankt voor uw e-mail met kenmerk 352429.
>>
>> De publieke omroepen moeten voor iedereen beschikbaar zijn. Deze
>> omroepen zijn echter geen kosten verschuldigd voor de aankoop of het
>> gebruik van technische voorzieningen daarvoor. Dat staat in artikel
>> 13c, lid 1a van de Mediawet. Het betekent concreet, dat televisies,
>> antennes en ook digitale ontvangers door de televisiekijker zelf
>> aangeschaft moeten worden.
>>
>> Distributeurs
>> De wijze waarop de programma’s van de publieke omroep worden
>> verspreid, is een zaak van de distributeurs. In het geval van digitale
>> ethertelevisie zijn dat Digitenne en de NOS. Beide partijen zijn in
>> overleg met de overheid overeengekomen dat vanaf 30 oktober 2006 de
>> programma’s van Nederland 1, 2 en 3 en desgewenst de
>> televisieprogramma’s van de regionale omroepen landelijk gratis via de
>> digitale ether te ontvangen zullen zijn. Wel zullen eenmalig
>> opstartkosten moeten worden gemaakt voor een digitale ontvanger,
>> antenne en voor een smartcard. Deze smartcard heeft een beperkte
>> geldigheid, maar kan zonder meerkosten worden gereactiveerd en dus
>> zonder andere kosten dan de ontvangstapparatuur.
>>
>> De handelswijze van Digitenne en de NOS is dus niet in strijd is met
>> de Mediawet en waarborgt een laagdrempelige toegang tot de programma’s
>> van de publieke omroep in de digitale ether.
>>
>> Versleuteld signaal
>> Het digitale ether signaal dat via Digitenne wordt verspreid, wordt
>> versleuteld verzonden. De voornaamste reden om het signaal versleuteld
>> te verzenden is volgens Digitenne dat op die manier de kwaliteit van
>> de dienstverlening beter kan worden gegarandeerd. Ook andere bedrijven
>> die reeds sinds langere tijd via alternatieve platforms digitale
>> televisie aanbieden (bijvoorbeeld kabel- en satellietmaatschappijen)
>> verzenden het digitale signaal veelal in versleutelde vorm ten behoeve
>> van de kwaliteit. In die gevallen is eveneens een smartcard nodig voor
>> de ontvangst van het digitale signaal.
>>
>> FTA decoders
>> Aangezien altijd een gecertificeerde digitale decoder in combinatie
>> met een verstrekte smartcard wordt gebruikt, kan gegarandeerd worden
>> dat het digitale televisiesignaal ook daadwerkelijk kan worden
>> ontvangen en van goede kwaliteit is. Bij het onversleuteld verzenden
>> van het signaal in combinatie met FTA decoders, kan de kwaliteit van
>> de ontvangst vooraf niet worden gegarandeerd. Een niet-gecertificeerde
>> FTA decoder van slechte kwaliteit zou namelijk ook de oorzaak van
>> slechte (of geen) ontvangst kunnen zijn.
>>
>>
>> Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geEformeerd.
>>
>> Ministerie van Economische Zaken.
Nu weten we dus waarom er gecodeerd gaat worden.
Het is niet te geloven dat een stelletje ambtenaren zich zo in de maling
laten nemen.
Jan de Vries
Even iets heel anders (sorry voor de break
) Op diverse fora heb ik gezien dat mensen updates hebben ontvangen van hun twintuner, naar versie 1.3.
Tot op heden blijft mijn twintuner op 1.26 ofzo steken. Ik heb al contact opgenomen met KPN maar die zeiden "dat het misschien nog wel zal komen". Kan iemand bevestigen dat m'n twintuner geupdate zou moeten worden? Mijn regio is Almere.
Moet die twintuner bij KPN bekend zijn? Ik heb het doorgegeven, want de twintuner heb ik van iemand overgenomen die een PVR had gekocht. Ik heb een single tuner pakket en een losse smartcard bij KPN aangeschaft, dus ik kan me voorstellen dat ze wel weten dat ik een single tuner heb, maar niet dat ik ook een twintuner heb. Geen idee of de updates aan je smartcard gebonden zijn ofzo...Iemand een idee?
Tot op heden blijft mijn twintuner op 1.26 ofzo steken. Ik heb al contact opgenomen met KPN maar die zeiden "dat het misschien nog wel zal komen". Kan iemand bevestigen dat m'n twintuner geupdate zou moeten worden? Mijn regio is Almere.
Moet die twintuner bij KPN bekend zijn? Ik heb het doorgegeven, want de twintuner heb ik van iemand overgenomen die een PVR had gekocht. Ik heb een single tuner pakket en een losse smartcard bij KPN aangeschaft, dus ik kan me voorstellen dat ze wel weten dat ik een single tuner heb, maar niet dat ik ook een twintuner heb. Geen idee of de updates aan je smartcard gebonden zijn ofzo...Iemand een idee?
Ik heb versie 1,20grhmpf schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:56:
Even iets heel anders (sorry voor de break) Op diverse fora heb ik gezien dat mensen updates hebben ontvangen van hun twintuner, naar versie 1.3.
Mooie uitleg van zeThe_Doman schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:45:
[...]
Het plan is dus om NIETS FTA te maken!!![]()
Ontvangst van de nationale TV zenders wordt dus onmogenlijk zonder smartcard/registratie..!!
Free-to-Air is niet mogelijk volgens KPN en het kabinet, want alleen met
een kaart is optimale ontvangst mogelijk en er onstaat een klantrelatie
met KPN, wat weer beter is voor de service.![]()
![]()
![]()
[...]
NL1,2,3 zouden gewoon FTA moeten zijn waarbij iedereen een losse tuner kan kopen en zonder smartcard, registratie en aansluitkosten deze zenders zou kunnen ontvangen (eigenlijk dezelfde situatie zoals nu het geval is met analoge TV via de ether; deze zenders worden tenslotte ook met belastinggeld betaald).
Denk dat men zo ook eerder geneigd is om -- als het goed werkt -- het volledige pakket van KPN aan te schaffen door een smartcard te kopen.
D'r zijn meerdere versie nummers:
hardware versie: 2
loader: 1.21
firmware: 1.26
hardware versie: 2
loader: 1.21
firmware: 1.26
Verwijderd
Ja dat bedoelde ikVerwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:12:
[...]
(je bedoelt inferieur aan de Topfield?)
Vreemd, ze hebben jouw oude Topfield nog op de schap staan met een briefje "van Pauluz"?
Jammer dat je pech had met de Topfield, ik heb er ook een en ben zeer tevreden. Twee dingen tegelijkertijd opnemen en en andere opname tegelijk kijken - dat noem ik een "amazing discovery".Alleen heel af en toe glitches bij het afspelen, nahjah.
Je hebt wel zelf om een Samsung gevraagd natuurlijk... maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze ergens bijhouden dat "als meneer Pauluz belt, heeft ie geen garantie meer".
Bij Digitale TV van KPN zijn ze over het algemeen juist erg coulant - niet goed geld terug.
Ik zou er nog eens een briefje aan wagen... of dit doen als je een andere Topfield hebt gekregen en die inderdaad ook mankementen vertoont...
Maar ze doen het nog echt ook. De mevrouw die ik aan de telefoon kreeg zei: U krijgt geen garantie meer op de Topfield, wij maken hiervan een notitie in uw dossier.
Ik heb beide apparaten nu nog thuis staan. Topfield aangesloten en de Samsung ingepakt. Maar ik wacht nog even met terugsturen voordat ik het zeker weet wat ik doe
Ik hoop dat je een goed rechtsbijstandsverzekering hebt. Het punt in dit geval is natuurlijk wel... zij hoeven dat apparaat niet om te ruilen, de keus is aan jou ! Het feit dat die samsung minder mogelijkheden biedt en jij daar niet tevreden mee bent, heeft voornamelijk te maken me het feit dat je vooraf te weinig onderzoek hebt gedaan naar de mogelijkheden van dit alternatief.Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:33:
[...]
Ja dat bedoelde ik![]()
Maar ze doen het nog echt ook. De mevrouw die ik aan de telefoon kreeg zei: U krijgt geen garantie meer op de Topfield, wij maken hiervan een notitie in uw dossier.
Ik heb beide apparaten nu nog thuis staan. Topfield aangesloten en de Samsung ingepakt. Maar ik wacht nog even met terugsturen voordat ik het zeker weet wat ik doe
Wat KPN niet mag is het weigeren van garantie. Zolang jij de bon nog hebt, heb jij garantie, wat zij ook verklaren ! De kans is groot dat zij moeilijk doen bij daadwerkelijke problemen, maar dan denk ik dat ze niet onder het geven van garantie uit zullen kunnen komen !
Bedenk dat die omruiling (en dat ook nog eens voor de 2e keer) puur een gunst is en geen plicht!
Bij mij (in Almere) is de loader op 1.20 blijven steken maar de firmware naar 1.3 gegaan van zowel mijn twin tuner als mijn single tuner maar dat is wel al weer een tijd geleden.
Verwijderd
Ja, als ik de smartcard uit de tuner trek, kan ik N2 gewoon blijven kijken. Straks krijgen N1 en N3 dus ook die status. Dus FTA.grhmpf schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:23:
Is nederland 2 nu trouwens ook al niet FTA omdat het een "noodzender" is? Dat gaat dus ook veranderen?
Ohja, single tuner versie 1.3, en de Topfield 1.32 (laatste update aug 2005 staat erbij??).
De Topfield heb ik ook niet gekoppeld aan een Smartcard gekocht, dus dat maakt vast niet uit. De software in dat apparaat kijkt gewoon of er updates zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 21:17 ]
Dat FTA verhaal valt aardig in de categorie: "DRM is goed voor consumenten omdat ze dan zeker weten dat de muziek die ze kopen origineel is".
Kortom bullshit. Ik zou iemand met verstand van zaken weleens met droge ogen willen horen zeggen dat bovenstaan verhaal van Digitenne enige vorm van waarheid bevat.
Irrelevant, dat is nu ook al zo. Waarom dat stukje nutteloze informatie opgenomen is in het antwoord is me onduidelijk, aangezien het geen onderdeel is van het antwoord daarop.>> Het betekent concreet, dat televisies,
>> antennes en ook digitale ontvangers door de televisiekijker zelf
>> aangeschaft moeten worden.
Dus als deze beslist dat je een apparaat van €1000,- nodig hebt voor de ontvangst is het ook goed?>> De wijze waarop de programma’s van de publieke omroep worden
>> verspreid, is een zaak van de distributeurs. In het geval van digitale
>> ethertelevisie zijn dat Digitenne en de NOS.
Tot zo ver ben ik het ermee eens, nu moet je ook zelf een TV (met ingebouwde tuner) ervoor kopen, daar is weinig mis mee.>> Wel zullen eenmalig
>> opstartkosten moeten worden gemaakt voor een digitale ontvanger,
>> antenne
Als die card enige vorm van technische noodzaak was, was dit geen probleem. Waar het echt om gaat is:en voor een smartcard.
Maar je moet dus wel elk jaar/maand/week/dag die kaart heractiveren. Hierdoor staat het de aanbieders in principe vrij om de voorwaarden voor het leveren van de dienst op elk moment te veranderen. Aangezien je toch die kaart steeds via hen moet activeren, ben je de sjaak als het je niet bevalt.Deze smartcard heeft een beperkte
>> geldigheid, maar kan zonder meerkosten worden gereactiveerd en dus
>> zonder andere kosten dan de ontvangstapparatuur.
Gratis ja, laagdrempelig is niet het woord dat ik zou gebruiken voor een methode die aanzienlijk hobbeliger is dan de huidige en bovendien voor de gebruiker geen enkel voordeel heeft.>> De handelswijze van Digitenne en de NOS is dus niet in strijd is met
>> de Mediawet en waarborgt een laagdrempelige toegang tot de programma’s
>> van de publieke omroep in de digitale ether.
In 1 woord bullshit. De enige reden om het signaal te versleutelen is om de "klant" strakker aan Digitenne te binden. Er is geen enkele technische reden om het signaal van gratis kanalen te versleutelen. Ik zou graag een onderzoeksrapport zien waarin deze claim wordt onderbouwd, zodat ik het vervolgens vol gaten kan schieten.>> Versleuteld signaal
>> Het digitale ether signaal dat via Digitenne wordt verspreid, wordt
>> versleuteld verzonden. De voornaamste reden om het signaal versleuteld
>> te verzenden is volgens Digitenne dat op die manier de kwaliteit van
>> de dienstverlening beter kan worden gegarandeerd.
Bedrijven zoals UPC? Die versleutelen het signaal zodat je het niet kan bekijken als je ze niet betaald hebt. Op zich weinig mis mee, aangezien je voor die kanalen een abonnement moet hebben. Voor Nederland 1, 2 en 3 is dat niet zo en deze reden voor versleuteling valt daarmee dus weg. Kwaliteit is op zijn zachts gezegd een drogreden en feitelijk gewoon een leugen.>> Ook andere bedrijven
>> die reeds sinds langere tijd via alternatieve platforms digitale
>> televisie aanbieden (bijvoorbeeld kabel- en satellietmaatschappijen)
>> verzenden het digitale signaal veelal in versleutelde vorm ten behoeve
>> van de kwaliteit. In die gevallen is eveneens een smartcard nodig voor
>> de ontvangst van het digitale signaal.
Dat zou inderdaad kunnen ja, een slechte analoge tuner heeft hetzelfde probleem. Dat is geen reden om de levering van Nederland 1, 2 en 3 dan maar te beperken tot mensen die een zogenaamde gecertificeerde decoder hebben gekocht. Als je een slechte decoder koopt, krijg je (heel misschien) een slecht of geen signaal. You get what you pay for. De gebruiker is zelf verantwoordelijk voor het aanschaffen van de apparatuur, mogen we dan misschien ook zelf bepalen welke?>> FTA decoders
>> Aangezien altijd een gecertificeerde digitale decoder in combinatie
>> met een verstrekte smartcard wordt gebruikt, kan gegarandeerd worden
>> dat het digitale televisiesignaal ook daadwerkelijk kan worden
>> ontvangen en van goede kwaliteit is. Bij het onversleuteld verzenden
>> van het signaal in combinatie met FTA decoders, kan de kwaliteit van
>> de ontvangst vooraf niet worden gegarandeerd. Een niet-gecertificeerde
>> FTA decoder van slechte kwaliteit zou namelijk ook de oorzaak van
>> slechte (of geen) ontvangst kunnen zijn.
Kortom bullshit. Ik zou iemand met verstand van zaken weleens met droge ogen willen horen zeggen dat bovenstaan verhaal van Digitenne enige vorm van waarheid bevat.
[ Voor 5% gewijzigd door Gerco op 16-06-2006 21:13 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Verwijderd
Ik vind het verhaal van het Ministerie ook heel vaag. Net of ze het zelf niet helemaal snappen en denken "als we er maar genoeg quasi-technische info inzetten, dan denkt deze burger wel dat het allemaal goed zit".Gerco schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:11:
[...]
Maar je moet dus wel elk jaar/maand/week/dag die kaart heractiveren. [...] Aangezien je toch die kaart steeds via hen moet activeren, ben je de sjaak als het je niet bevalt.
[...]
Maar die kaart hoef je niet te (her)activeren - de FTA-kanalen ontvang je ook zonder kaart.
Het is inderdaad een slap excuus dat ze gebruiken, maar ze hebben wel een heel klein puntje. Als ik even advocaat van de duivel mag spelen; als de signalen FTA zijn, zijn deze met elke ontvanger te bekijken. Dus ook de 15 euro "Hokkietokkie DVB-QualiTy 2000". Als er problemen zijn moet er contact opgenomen worden met iemand, en wie is dan de lul? Juist, de KPN/Digitenne helpdesk. Kost KPN/Digitenne een hoop tijd (geld) als ze dat moeten ondersteunen, terwijl ze er geen cent voor terug krijgen. Dat zij dus willen dat er uitsluitend gebruik wordt gemaakt van apparatuur die zij hebben getest, kan ze dat een hoop helpdesktijd schelen.Gerco schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:11:
[...]
Dat zou inderdaad kunnen ja, een slechte analoge tuner heeft hetzelfde probleem. Dat is geen reden om de levering van Nederland 1, 2 en 3 dan maar te beperken tot mensen die een zogenaamde gecertificeerde decoder hebben gekocht. Als je een slechte decoder koopt, krijg je (heel misschien) een slecht of geen signaal. You get what you pay for. De gebruiker is zelf verantwoordelijk voor het aanschaffen van de apparatuur, mogen we dan misschien ook zelf bepalen welke?
Maar om even terug in mijn eigen rol te vallen, ook goedkope apparatuur is vaak degelijk genoeg om "te werken". Problemen bij goedkope apparatuur zijn meestal niet van technische aard, maar zit hem meer in de afwerking van de afstandsbediening en de software. Vind t dus ook een lulargument
[ Voor 3% gewijzigd door RSpliet op 16-06-2006 21:31 ]
Na Oktober zijn Ned 1, 2 en 3 niet meer FTA. Er staat duidelijk in die mail dat de kanalen versleuteld worden verstuurd en dat is dus niet FTA. Misschien blijft Ned2 wel FTA, maar 1 en 3 zeker niet.Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:25:
Maar die kaart hoef je niet te (her)activeren - de FTA-kanalen ontvang je ook zonder kaart.
Ze zouden niet zeggen dat een smartcard nodig is als dat niet het geval was, of wel?
Bel je nu ook de broadcaster als je slecht beeld krijgt? Nee, dan geef je de TV een schop, ik zie geen reden waarom dat zou veranderen (behalve dat nu de set-top box een schop gaat krijgen).Dus ook de 15 euro "Hokkietokkie DVB-QualiTy 2000". Als er problemen zijn moet er contact opgenomen worden met iemand, en wie is dan de lul? Juist, de KPN/Digitenne helpdesk.
[ Voor 38% gewijzigd door Gerco op 16-06-2006 21:34 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Verwijderd
Nouja, als alles klopt wat ze schrijven dan klopt het dus ook dat het "zonder meerkosten" is - dus koop je eenmalig de kaart en is het heractiveren gratis.Gerco schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:31:
[...]Ze zouden niet zeggen dat een smartcard nodig is als dat niet het geval was, of wel?[...]
(Sorry, ik bedoelde met FTA zenders die je vrij kan ontvangen, niet zenders analoog uit de lucht plukken.)
Ik denk dat Icelus gelijk heeft.
- NL1,2,3 en regiokanalen FTA; m.a.w. te ontvangen zonder smartcard en abonnement (zoals het plan nu is)
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 21:44 ]
FTA zijn digitale zenders die ongecodeerd verzonden worden. Deze kun je dus zonder smartcard, digitaal uit de lucht plukken. Een smartcard die je steeds moet heractiveren valt dus duidelijk niet onder FTA. Over analoog heb ik het in het geheel niet gehad.
Er is een heel groot verschil tussen gratis en vrij. FTA is vrij, de manier die het ministerie gaat gebruiken is wel gratis, maar bepaald niet vrij.
Er is een heel groot verschil tussen gratis en vrij. FTA is vrij, de manier die het ministerie gaat gebruiken is wel gratis, maar bepaald niet vrij.
[ Voor 24% gewijzigd door Gerco op 16-06-2006 21:42 ]
Ik zei eerder:
Wat me echter niet duidelijk is:
Ik meende me te herinneren dat men ook een abonnement moest nemen, echter:NL1,2,3 en regiokanalen FTA; m.a.w. te ontvangen zonder smartcard en abonnement (zoals het plan nu is)
BronNederland 1, 2 en 3 alsmede de regio-zenders zullen landelijk gecodeerd worden uitgezonden in de digitale ether (DVB-T). [...] In de nieuwe situatie zullen per 30 oktober de publieke tv-zenders met een smartcard van 20 euro (bij KPN/Digitenne beschikbaar) kosteloos beschikbaar blijven, waarbij deze alleen met registratie en Conax-decodeer ontvangers (bij voorkeur KPN/Digitenne ontvangers) te ontvangen zijn. De regering meldt hier verder over dat 'deze smartcard heeft een beperkte geldigheid, maar kan zonder meerkosten worden gereactiveerd.'
Wat me echter niet duidelijk is:
- Zijn de overige zenders 'afgeschermd' met de smartcard (zijn er dus twee 'typen')?
- Is er een maximum per naam/adres aantal smartcards aan te schaffen?
- Waarom een smartcard die steeds gereactiveerd moet worden? (extra werk voor KPN)
I rest my case, geen FTA dus, maar FTV. Het draait allemaal om controle, want op deze manier kunnen ze opeens een KPN abo gaan verplichten om de kanalen nog te ontvangen. Als de kanalen FTA moesten zijn, was dit niet mogelijk.De strategie is tot stand gekomen nadat Koninklijke KPN NV bij de overname van zenderexploitant Nozema Services NV vorig jaar aan de regering aanbood de publieke zenders free to air uit te willen zenden voor de kijkers. Uiteindelijk is dit niet free to air, maar free to view geworden. Formeel blijft de NOS overigens beschikken over een eigen multiplex, maar maakt ze zich voor de DVB-T uitzendingen afhankelijk van KPN.
Tevens is het onmogelijk om zonder een Nederlands adres de kanalen te ontvangen (je moet je namelijk registreren). Dit zou positief uitgelegd kunnen worden, omdat je dan niet van onze publieke omroep gebruik kan maken als je er geen belasting voor betaald hebt.
Als laatste (en waarschijnlijk belangrijkste) argument telt dat voorlopig alleen ontvangers van KPN en Digitenne deze signalen kunnen ontvangen. Dit is natuurlijk geweldig voor deze bedrijven, want dat heeft uiteraard een positief effect op de verkoop ervan.
Als laatste is er nog het probleem dat voorgenoemde ontvangers helemaal geen FTA kanalen schijnen te kunnen ontvangen (zie bovengenoemde bron), omdat KPN dit heeft geblokkeerd. Stel je voor dat je gratis kanalen gaat kijken, dat kan natuurlijk echt niet.
offtopic:
Ik ben overigens een tevreden, maar kritische, klant van KPN digitale TV. Ik vind gewoon dat ze dit niet kunnen maken en heb niet per definitie een hekel aan KPN
Ik ben overigens een tevreden, maar kritische, klant van KPN digitale TV. Ik vind gewoon dat ze dit niet kunnen maken en heb niet per definitie een hekel aan KPN
[ Voor 47% gewijzigd door Gerco op 16-06-2006 22:54 ]
Sinds gisteren heb ik ook tv via kpn, thuis gekomen en wel zat ik na 5 minuten al tv te kijken. Installeren was echt te simpel voor woorden en de kanalen had hij binnen een paar tellen.
Eigenlijk heb ik tot nu toe niks negatiefs tegen gekomen, hopelijk blijft dat zo
Eigenlijk heb ik tot nu toe niks negatiefs tegen gekomen, hopelijk blijft dat zo
39
Ik zat gisteren bij een vriend met "digitenne" Nederland - Ivoorkust te kijken, maar het viel me op dat er nog best vaak glitches in het beeld waren en ook af en toe haperingen in het geluid.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik merk met mijn KPN reciever dat als mijn vriendin zapt (nog net geen 1 seconde per kanaal kijkenTourniquet schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:42:
Ik zat gisteren bij een vriend met "digitenne" Nederland - Ivoorkust te kijken, maar het viel me op dat er nog best vaak glitches in het beeld waren en ook af en toe haperingen in het geluid.

Het is nog niet beslist of er gecodeerd gaat worden blijkt het.....Gerco schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 22:45:
[...]
Tevens is het onmogelijk om zonder een Nederlands adres de kanalen te ontvangen (je moet je namelijk registreren). Dit zou positief uitgelegd kunnen worden, omdat je dan niet van onze publieke omroep gebruik kan maken als je er geen belasting voor betaald hebt.
Misschien dat men toch nog verstandig wordt...
PZC: Kamer vreest te snelle overgang naar digitale tv
Van der Laan rekende de Kamer gisteren voor dat ze eenmalig een decoder en een smartcard moeten aanschaffen. De eerste kost gemiddeld 100 euro, de tweede 20 euro. In totaal bedragen de kosten 170 euro, maar dat is als ook nog een antenne moet worden aangeschaft. De ontvangst van de publieke zender is gratis en blijft gratis, betoogde Van der Laan.
CDA-Kamerlid Atsma vond het nogal in de papieren lopen. Hij pleitte voor een drempelloze overgang. „Waarom moeten we mensen onnodig geld uit de zak kloppen?“ Vooral de kosten voor de smartcard ziet hij niet zitten. Volgens hem is die overbodig. Hij vond PvdA-Kamerlid Van Dam aan zijn zijde. „Deelt u het principe dat de publieke omroep gratis en ongecodeerd verspreid moet worden?“, vroeg hij Van der Laan.
Dat gebeurt, hield zij vol. Ook had de KPN haar gegarandeerd dat de overgang van analoog naar digitaal probleemloos gaat verlopen.
Oh ja, een decoder 100 euro, smartcard 20, antenne 50? Wat een bs. Voor 79,95 heb je het hele pakket, waarvan 40 euro borg die je weer terugkrijgt als je stopt met kijken of een KPN abonnement neemt. Natuurlijk is dit een suffe constructie, maar 170 euro om Ned 1,2 en 3 te kijken is natuurlijk volslagen uit de lucht gegrepen.
Peace is not simply the absence of war.
Die prijs geldt alleen als je een abonnement neemt bij KPN.KroeT schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 08:35:
Oh ja, een decoder 100 euro, smartcard 20, antenne 50? Wat een bs. Voor 79,95 heb je het hele pakket, waarvan 40 euro borg die je weer terugkrijgt als je stopt met kijken of een KPN abonnement neemt. Natuurlijk is dit een suffe constructie, maar 170 euro om Ned 1,2 en 3 te kijken is natuurlijk volslagen uit de lucht gegrepen.
KPN vraagt voor een losse tuner €100, een smartcard €20 (voor NL1,2,3 e.a. "FTA"-kanalen), een antenne €15; totaal €135 (er van uitgegaan dat ze geen aansluitkosten à €30 rekenen...).
Ehm... ik weet niet of die aanbieding nog geldig is van BelCompany, maar daar krijg je de decoder + smartcard gewoon gratis + 6 maanden gratis abonnement !Icelus schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:15:
[...]
Die prijs geldt alleen als je een abonnement neemt bij KPN.
KPN vraagt voor een losse tuner €100, een smartcard €20 (voor NL1,2,3 e.a. "FTA"-kanalen), een antenne €15; totaal €135 (er van uitgegaan dat ze geen aansluitkosten à €30 rekenen...).
De rest is oud nieuws !
Verwijderd
Dan heb ik nog nieuw nieuws:
Een medewerker van de primafoon vond dat ik in mijn recht stond en heeft even zitten bellen met de KPN helpdesk. Ik heb gister een nieuwe Topfield personal recorder gekregen en de oude + de Samsung opgestuurd. Tot zover geen problemen
Dus mochten jullie er niet uitkomen met de mutsen van de helpdesk, probeer de lokale primafoon is. Je moet wel melden dat je problemen hebt met de helpdesk, anders zeggen ze gewoon. Problemen met DigiTv kunt u oplossen via de tel helpdesk.
Ben echt blij dat ik nu weer een Topfield heb, want die Samsung is echt een stuk minder.
Een medewerker van de primafoon vond dat ik in mijn recht stond en heeft even zitten bellen met de KPN helpdesk. Ik heb gister een nieuwe Topfield personal recorder gekregen en de oude + de Samsung opgestuurd. Tot zover geen problemen
Dus mochten jullie er niet uitkomen met de mutsen van de helpdesk, probeer de lokale primafoon is. Je moet wel melden dat je problemen hebt met de helpdesk, anders zeggen ze gewoon. Problemen met DigiTv kunt u oplossen via de tel helpdesk.
Ben echt blij dat ik nu weer een Topfield heb, want die Samsung is echt een stuk minder.
Wat raar, die prijzen op de KPN-site.
Ik heb van de week een Single Tuner pakket gehaald, bij Primafoon, voor 39,95. Hoefde geen naam of adres op te geven. En geen borg te betalen. In het pakket zit een tuner, een antenne, een afstandsbediening en een smartcard, die ik (nog) niet in gebruik heb.
Hoe komen ze dan op het rare idee om voor een losse tuner 100 Euro te vragen, als ze van die pakketten verkopen.
Ik kan nu alleen ongeveer 10 Duitse FTA zenders ontvangen. (Arnhem)
Nog geen NL2, want ik zit buiten het dekkingsgebied. Af en toe even checken of er al een extra zendmast in gebruik is genomen. Tegen die tijd neem ik wel een abonnement.
Ik heb van de week een Single Tuner pakket gehaald, bij Primafoon, voor 39,95. Hoefde geen naam of adres op te geven. En geen borg te betalen. In het pakket zit een tuner, een antenne, een afstandsbediening en een smartcard, die ik (nog) niet in gebruik heb.
Hoe komen ze dan op het rare idee om voor een losse tuner 100 Euro te vragen, als ze van die pakketten verkopen.
Ik kan nu alleen ongeveer 10 Duitse FTA zenders ontvangen. (Arnhem)
Nog geen NL2, want ik zit buiten het dekkingsgebied. Af en toe even checken of er al een extra zendmast in gebruik is genomen. Tegen die tijd neem ik wel een abonnement.
De prijs op de site van KPN (€79,95) is inclusief €35 borg; deze krijg je op de eerste factuur teruggestort. Deze prijs geldt alleen als je een nieuw abonnement afsluit.noppus schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:12:
Wat raar, die prijzen op de KPN-site.
Voor een tweede tuner betaal je een hogere prijs.
Ik ben blij dat ik van dat "digitale tv" af ben, ok het beeld was iets mooier, geluid is beter maar het constante "geblok" gestotter/haper wat dan ook is echt verschrikkelijk!
Ben ik nou de enige die daar last van had? Zit je een film te kijken mis je gewoon 1 a 2 a 3 seconden omdat het beeld ineens half/helemaal stilstaat, of omdat het halve beeld gevuld wordt door "blokjes"? Heb nu weer fijn analoog, geen gehaper/gestotter/geblok wat dan ook en hou dit lekker zo.
Ben ik nou de enige die daar last van had? Zit je een film te kijken mis je gewoon 1 a 2 a 3 seconden omdat het beeld ineens half/helemaal stilstaat, of omdat het halve beeld gevuld wordt door "blokjes"? Heb nu weer fijn analoog, geen gehaper/gestotter/geblok wat dan ook en hou dit lekker zo.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik heb hier praktisch nooit last van. Maximaal twee keer in de week - en dan ook op bepaalde kanalen - kan het beeld een kleine seconde vast staan.prutser001 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:27:
Ik ben blij dat ik van dat "digitale tv" af ben, ok het beeld was iets mooier, geluid is beter maar het constante "geblok" gestotter/haper wat dan ook is echt verschrikkelijk!
Enige voordeel van dat zogenaamde digitale tv is dat ik door al het gezeik ermee practisch geen tv meer kijk, puur door de irritatie, als ik een dvd heb met coasters gaat deze linearecta richting het ronde archief. Het lijkt wel een kwaal hier want ook de "promotie" tv's bij de primafoon en andere zaken die digitale tv setjes verkopen hebben hetzelfde probleem ook veel "storing"Icelus schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:31:
[...]
Ik heb hier praktisch nooit last van. Maximaal twee keer in de week - en dan ook op bepaalde kanalen - kan het beeld een kleine seconde vast staan.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik heb EXACT hetzelfde probleem, en hetzeflde versienummers als jij!grhmpf schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:56:
Even iets heel anders (sorry voor de break) Op diverse fora heb ik gezien dat mensen updates hebben ontvangen van hun twintuner, naar versie 1.3.
Eind april gebeld met de KPN helpdesk en die zeiden hetzelfde.
Nou mooi niet dat het met wachten opgelost wordt!
edit:
wellicht dat het wel met wachten opgelost wordt, zie onderaan
wellicht dat het wel met wachten opgelost wordt, zie onderaan
Ga nu maar weer bellen want na 27 juni is het misschien helemaal niet meer mogelijk die update.
Ik wil hem wel omdat hij de EPG fixt onder meer!
Ik heb meermaals het apparaat hersteld naar de fabrieksinstellingen en de zenders opnieuw geladen, maar de update kreeg ik niet.
Mijn stelling: onze kastjes bevatten gewoon een BUG. Als de antenne er NIET aan zit en je drukt op "Software vernieuwen" via "Systeem installeren", dan zegt hij vrolijk "de meest recente software is reeds geinstalleerd!" Dat kan het apparaat toch niet weten, zonder antenne?
Ik ben dit Samsung apparaat zat, het is gewoon eigenlijk een goedkoop bagger apparaat.
Lees voor je vermaak eens de problemen die er met het apparaat na de update kunnen zijn, je schrikt je lam. http://www.kpn.com/kpn/show/id=1147796/spage=1375542
edit
Ik heb net gebeld met de helpdesk, met mevrouw Ter W*. Zij was heel duidelijk in haar uitleg waarom ik de update nog niet gehad heb. Prettig een KPN-er aan de lijn te hebben die de indruk maakte te weten hoe het in elkaar steekt
Ik uitte mijn zorg over dat mijn kastje steeds vrolijk zegt "Nieuwste software aanwezig".* Ze hebben de firmware update op het netwerk geactiveerd, echter er waren zoveel problemen mee dat ze hem weer weggehaald hebben van het netwerk.
* Problemen incluis: zwart scherm na de update / de beloofde verbeteringen blijven deels uit
* over een paar weken verwachten ze weer een nieuwe versie van firmware 1.3 en die gaan ze dan weer uitrollen op het netwerk. Dus NA de 27ste ook nog kans op een update...
We zullen zien...* Dit heeft er mee te maken dat de kastjes bij KPN de update 1.13-> 1.26 (in mijn geval) hebben gehad. Daarom denkt het kastje dat "de" update al gedaan is. Op het moment dat een nieuwe firmware op het netwerk staat, zal hij gewoon geinstalleerd worden.
[ Voor 31% gewijzigd door mr_a op 23-06-2006 11:55 ]
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
^^
Heb precies het zelfde probleem, zou erg mooi zijn als dit zo spoedig mogelijk is opgelost en het is ook goed te weten dat er wat mee gedaa wordt
Heb precies het zelfde probleem, zou erg mooi zijn als dit zo spoedig mogelijk is opgelost en het is ook goed te weten dat er wat mee gedaa wordt
Ik vraag me af of ze wel uitbreiden. ruim een jaar geleden hadden ze hetzelfde dekkingsgebied op de site staan als nu.noppus schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:12:
Ik heb begrepen dat het issue met de uitbreiding geld was, nu KPN eigenaar is van nozema services zou dat geen probleem meer moeten zijnGitano schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:13:
[...]
Ik vraag me af of ze wel uitbreiden. ruim een jaar geleden hadden ze hetzelfde dekkingsgebied op de site staan als nu.