KPN begint met Digitale TV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 19.878 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
KPN begint met Digitale TV

Digitale TV van KPN het alternatief voor de kabel. De vertrouwde zenders en kijken waar u wilt. Tv met haarscherp beeld en radio met perfect geluid.

Beter, makkelijk aan te sluiten en extra voordelig als u klant bent van KPN.

Het signaal ontvangt u niet via de kabel of schotel, maar wordt uit de lucht opgepikt door een speciale kleine antenne.

kost ongeveer €13,95 tot €7,95 in combinatie met andere KPN diensten.

zenderaanbod is gelijk aan digitenne.

Wat vinden we hiervan?

Op zich zie ik het wel zitten. Ik heb toch al mot met mijn kabelleverancier en voor 8 euro's digitale TV lijkt mij wel aantrekelijk. Maar wat zijn de nadelen / voordelen?

zie voor meer info kpn.com, webwereld en planet multimedia.

[ Voor 5% gewijzigd door mughato op 04-10-2004 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Standaard nadeel nummer 1: maar op 1 TV te gebruiken, of je moet bijbetalen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
ze bieden wel een zogenaamde dual ontvanger aan waar je dan programma's op het ene kanaal kan opnemen en een ander programma op een ander kanaal kan bekijken. Met twee Scart aansluitingen als ik de plaatjes goed bekijk. Wat ik mij dan afvraag is, of ik dan ipv van een videorecorder een tv daarop aansluit toch ook Tv kan kijken. Hebben andere digitale leveranciers ook iets dergelijks. Apparatuur is trouwens van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het is dus gewoon digitenne, maar kpn verkoopt het abbonement en de decoder
en het liefst ook een telefoonlijn en adsl ......

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:30
Is dit iets anders dan Digitenne? KPN is namelijk aandeelhouder van Digitenne dus het lijkt me vreemd dat ze een extra netwerk zouden bouwen, dan beconcurreren ze zichzelf. Wellicht gewoon een andere naam voor hetzelfde product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 17:03
Uiteraard is dit gewoon Digitenne, onder een andere naam. Digitenne is van KPN, dus no doubt about that :)

Als je een dual-ontvanger erbij krijgt, is dat wel een stuk mooier. Voor zover ik weet is dat bij Digitenne niet het geval.

Enige nadeel (als je twee TV's wilt aansluiten), is dat die TV's meestal niet in de buurt van elkaar staan. Je krijgt het videosignaal maar op 1 plaats aangeleverd, als SCART / Svideo oid (Bij de decoder). Dat is lastig te verlengen naar TV-2....

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 04-10-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 16:39

job

als ik al overwegen om digitale tv aan te schaffen, dan zou ik veeeel eerder voor tvhome kiezen. 8.50 voor 30 radiozenders.. en 80 tv kanalen.

komop zeg.. zelfde aanbod als digitenne.. digitenne heeft nog minder zenders als m'n analoge kabel abo. En natuurlijk duurt het wel tot 2007 voordat het hier verkrijgbaar is..

[ Voor 22% gewijzigd door job op 04-10-2004 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
Bij mijn kabelboer betaal ik al €13,x voor het analoge abbo. wil ik daarnaast ook nog eens digitaal kijken kost dat €8,- extra. Gooi ik mijn kabelboer eruit, dan is digitale TV via de ether toch wel aantrekkelijk.

40 zenders is wel leuk, maar Irian Yaya tv hoef ik echt niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

Zenderpakket is in mijn ogen toereikend, enige nadeel is dat op 1 kabelboer aansluiting 4 tv's en 1 pc draaien, wil ik dat met KPN, dan moet ik dus veel meer gaan betalen, mooi beeld en geluid is me wel wat waard maar niet overdrijven.

Ja, inderdaad 4 tv's voor minder krijg ik het er hier niet door! :>

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-05 16:03

MAZZA

Barbie is er weer!

Jammer dat er geen BBC in het pakket zit. Vind ik toch een kwaliteitszender die ik liever niet mis op m'n tvtje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9405

Tijd voor eens wat nieuwe zenders.

Zou zelf graag CNBC zien, maar dat komt er ongetwijfeld voorlopig niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:41

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

eigenlijk weer jammer dat eerste weer de randstad aan de beurt is en de rest van nederland nog LANG kan wachten op zo'mn beetje "alles"

doe mij maar alles in officieel HDTV :9

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:23
Is er ook al zoiets als tv via internet? En dan gewoon het standaard pakket? Dat zou nl. voor ons ideaal zijn... Want de antennes van KPN storen op onze COAX kabels (goede afgeschermde kabels met gouden pluggen, maar ja wat wil je: KPN staat 150 m verderop :( )
En ook digitenne en alle andere aanbieders gaat allemaal over COAX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36
Glashelder schreef op 04 oktober 2004 @ 18:17:
Standaard nadeel nummer 1: maar op 1 TV te gebruiken, of je moet bijbetalen.
Dit is dus onzin, je mag maximaal 3 startpakketten ZONDER extra kosten aanschaffen. Je krijgt dus maximaal 3 smartcards voor hetzelfde geld. Bij digitenne moet je wel per decoder betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:50

vooghel

Cunning linguist

MAZZA schreef op 05 oktober 2004 @ 11:57:
Jammer dat er geen BBC in het pakket zit. Vind ik toch een kwaliteitszender die ik liever niet mis op m'n tvtje..
Dat is ook voor mij de voornaamste reden om hier verder niet naar te kijken. Verder lijkt het me erg interessant, maar dit is gewoon een té groot bezwaar.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:35

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

vooghel schreef op 06 oktober 2004 @ 16:36:
[...]
Dat is ook voor mij de voornaamste reden om hier verder niet naar te kijken. Verder lijkt het me erg interessant, maar dit is gewoon een té groot bezwaar.
Dat besluit heb ik een tijd terug ook al genomen om precies dezelfde reden (en ik weet dat een gemeenschappelijke kennis er ook precies zo over denkt).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 17:03
Paultje3181 schreef op 06 oktober 2004 @ 11:23:
Is er ook al zoiets als tv via internet? En dan gewoon het standaard pakket? Dat zou nl. voor ons ideaal zijn... Want de antennes van KPN storen op onze COAX kabels (goede afgeschermde kabels met gouden pluggen, maar ja wat wil je: KPN staat 150 m verderop :( )
En ook digitenne en alle andere aanbieders gaat allemaal over COAX...
Nee, en dat gaat er ook nog lang niet komen in deze vorm....

Zeer veel zenders (vooral payzenders) willen niet over IP gebroadcast worden, wegens de grote hoeveelheden mogelijkheden om te rippen / illegaal te kijken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 14:49

Dido

heforshe

Mr. Liu schreef op 06 oktober 2004 @ 16:40:
Dat besluit heb ik een tijd terug ook al genomen om precies dezelfde reden (en ik weet dat een gemeenschappelijke kennis er ook precies zo over denkt).
:>

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Het aanbod is natuurlijk wel erg beperkt. Ik vraag me af of er voor de komende jaren wel genoeg ruimte is om dit aanbod concurrerend te houden met het aanbod van kabelmaatschappijen. KPN/Digitenne zal ook steeds weer te maken krijgen met licenties voor het uitzenden in frequentiegebieden, voor kabelnetten zijn veel minder beperkingen. Met de komst van HDTV is er ook nog eens meer bandbreedte nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

MAZZA schreef op 05 oktober 2004 @ 11:57:
Dat is inderdaad het grote gemis. Geen BBC? Dan toch maar kabel. Het biedt in elk geval niets wat voor mij interessant is maar wat ik nog niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
Anoniem: 26306 schreef op 06 oktober 2004 @ 21:51:
[...]

Dat is inderdaad het grote gemis. Geen BBC? Dan toch maar kabel. Het biedt in elk geval niets wat voor mij interessant is maar wat ik nog niet heb.
Ze hebben toch een "best of BBC" variant. Daarnaast is het digitaal en goedkoop (afhankelijk van de KPN abbo's die je hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

Je krijgt ook de adult zender Spice Platinum er gratis bij.
En dat kost normaal jaarlijks ERG veel doekoes.

Is geen RTL 5 erotisch gestuntel maar het echte werk zeg maar. :)
Dusss een grote lokker. Alleen het Spice Platinum abbo zelf is geloof ik al duurder dan heel digitenne per jaar zou kosten of die nieuwe dienst van KPN.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:35

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

DeMoN schreef op 07 oktober 2004 @ 15:18:
Je krijgt ook de adult zender Spice Platinum er gratis bij.
En dat kost normaal jaarlijks ERG veel doekoes.

Is geen RTL 5 erotisch gestuntel maar het echte werk zeg maar. :)
Dusss een grote lokker. Alleen het Spice Platinum abbo zelf is geloof ik al duurder dan heel digitenne per jaar zou kosten of die nieuwe dienst van KPN.
Dat hele ero-gedoe mogen ze van mij houden. Ik vind de BBC veel interessanter. (Sex moet je niet over praten, maar gewoon doen :P)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:50

vooghel

Cunning linguist

mughato schreef op 07 oktober 2004 @ 15:13:
[...]

Ze hebben toch een "best of BBC" variant. Daarnaast is het digitaal en goedkoop (afhankelijk van de KPN abbo's die je hebt)
Best of BBC? Je bedoelt BBC Prime? Ik bepaal liever zelf wat ik het beste van de BBC vind, en die selectie komt niet bepaald overeen met BBC Prime.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

Mr. Liu schreef op 07 oktober 2004 @ 15:22:
[...]

Dat hele ero-gedoe mogen ze van mij houden. Ik vind de BBC veel interessanter. (Sex moet je niet over praten, maar gewoon doen :P)
Jah, maar reken maar dat er veel mensen alleen al hierom digitale tv nemen.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17540

Is er al iemand die dit werkend heeft? Hoe werkt het opnemen van programma's via de Twin tuner? Stel je de tweede tuner automatisch in via de EPG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Ik heb het dus aangeschaft, 3 tuners( max idd) waarvan 1 twintuner, kabel opgezegd en nu maar afwachten wanneer ik het in huis heb en werkend.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

'k vind het aanbod wel erg magertjes, vooral ook het radio-aanbod is een lachertje :(
Lijkt me eigenlijk pas interessant als de apparatuur in TV en video/dvd-r gebouwd is. Nou zit je weer met extra kastjes, extra AB's, extra apparaat wat stand-by stroom staat te vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Totaal niet aantrekkelijk vanwege het aanbod. Ik ga dan liever voor digitale tv via Casema, dan kan ik tenminste het voetbalkanaal ontvangen (als ik al digitale tv zou nemen, dan is het met name voor deze zender).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

Als ze digitale tv aanbieden mag je ook wel een goede beeldkwaliteit verwachten maar ze zenden slechts op 480 x 576 (SVCD formaat) uit. Daar kan een goed kabel signaal makkelijk mee concurreren.

Ik zou eerder digitale tv van de kabelboeren overwegen als het beschikbaar is.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 2479 op 22-10-2004 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:32

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Anoniem: 2479 schreef op 22 oktober 2004 @ 11:02:
....Daar kan een goed kabel signaal makkelijk mee concurreren....
Daar zeg je wat. met de nadruk op goed. De meeste analoge kabelsignalen die ik thuis en om me heen zie zijn waardeloos, de digitale varianten zijn goed maar kosten dan wel ruim 10 euro duurder dan de goedkoopste variant van KPN (=7,95 per maand) (als je telefoon en ADSL van KPN hebt)

Aangezien de meeste huishoudens naar nederland 1-3, rtl4,5 sbs6,yorin, net 5,nickelodeon, discovery, mtv en tmf kijken lijkt me het zender aanbod compleet genoeg. Voor mij wel in ieder geval.
Zet ik dat dan tegenover de ruim 13 euro per maand die ik nu aan de Casema betaal voor een belachelijk slechte kwaliteit dan weet ik het wel.
Sowiso heeft kpn bij de digitale TV een binnen 8 dagen retour = geld terug, dus ik denk dat ik 't eens ga bestellen met een twin tuner.

Nog even wat extra info: ik las dat de single en twin tuner beide minimaal 1 RF uitgang hebben, dus een coaxje naar boven toe of naar de computer kan ook gewoon, ipv van een rare lange scart kabel te maken en leggen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

zeikerds :P

Het is een PRIMA! alternatief.

Ik gebruik nu al enkele maanden Digitenne, en wordt (hopelijk vandaag afgeleverd) vervangen door KPN (digitenne)

het aanbod in zenders is prima, en ik heb weldegelijk NBC e.d. zenders
Ook Discovery (errug belangrijk) en NG.

het neuk kanaal is een extra, maar stel je hier geen Amerikaanse kwaliteit bij voor :|

daarbij is het werkelij kspotgoedkoop.
heb je een telefoon en adsl van KPN, dan betaal je peanuts.

een ontvanger voor maar 30 EUR ( :o ) is ook helemaal niks.
3 kaarten max. per abo.
HEEL erg goed gedaan KPN

;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

remco_k schreef op 22 oktober 2004 @ 13:29:
[...]

Daar zeg je wat. met de nadruk op goed. De meeste analoge kabelsignalen die ik thuis en om me heen zie zijn waardeloos, de digitale varianten zijn goed maar kosten dan wel ruim 10 euro duurder dan de goedkoopste variant van KPN (=7,95 per maand) (als je telefoon en ADSL van KPN hebt)

Zet ik dat dan tegenover de ruim 13 euro per maand die ik nu aan de Casema betaal voor een belachelijk slechte kwaliteit dan weet ik het wel.
Als ieder alternatief beter is dan het kabelsignaal zou ik ook niet twijfelen. Het signaal is hier in de wijk (ook verzorgd door casema) prima. Het gaat mij er meer om in welke mate de technische mogelijkheden van dvb-t worden benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Vandaag werkend en tot me verbazing moet ik zeggen boven verwachting.

Prima beeld en prima geluid op me Phillips 100 hz TV'tje, zichtbaar mooier en strakker dan de kabel.

Heb 2 single en 1 twin aangeschaft, rest nog installen, ik zal eens kijken of ik een 2e tv kan aansluiten op de plek waar eigenlijk de video zou moeten en zal ook eens kijken of je 2 tv's kan aansluiten op 1 single tuner.

Heb dus volle korting en betaal ipv bijna 14 euro nu bijna 8 euro.

[ Voor 33% gewijzigd door Flame17 op 23-10-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Flame17 schreef op 23 oktober 2004 @ 00:07:
Vandaag werkend en tot me verbazing moet ik zeggen boven verwachting.

Prima beeld en prima geluid op me Phillips 100 hz TV'tje, zichtbaar mooier en strakker dan de kabel.

Heb 2 single en 1 twin aangeschaft, rest nog installen, ik zal eens kijken of ik een 2e tv kan aansluiten op de plek waar eigenlijk de video zou moeten en zal ook eens kijken of je 2 tv's kan aansluiten op 1 single tuner.

Heb dus volle korting en betaal ipv bijna 14 euro nu bijna 8 euro.
én een nueqe kanaal

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Moet ik nog even aanvragen dus zodra dat er is zal ik wel posten of dat wat is, kijken is wel aardig maar sexen moet je gewoon doen! :9

Oke dan, alles werkend nu en 2 tv's en 1 pc op 1 single tuner, moet dan wel op alle tv's zelfde net kijken maar dat is hier geen probleem omdat de kinderen overdag kijken en Pa en Ma in de avond, radio is goed geluid en het beeld nog even aangepast van de TV en dus tot nu toe een tevreden digitale TV kijkerd :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Flame17 op 23-10-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-05 23:04

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Wat moet je eigenlijk doen met dat contract in de doos? Er wordt met geen woord meer over gerept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm, ik heb het hier geïnstalleerd en ik vind de kwaliteit toch erg matig. Het beeld is niet scherp bij veel zenders. Dan houd ik toch maar bij de kabel.

Sowieso ontvang ik niet alle zenders hier of ik moet de ontvanger zo'n beetje buiten neerzetten, dus pakket gaat weer terug naar KPN. Toch jammer, want qua prijs is het wel een perfect alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

msx2 schreef op 24 oktober 2004 @ 01:50:
Hmm, ik heb het hier geïnstalleerd en ik vind de kwaliteit toch erg matig. Het beeld is niet scherp bij veel zenders. Dan houd ik toch maar bij de kabel.

Sowieso ontvang ik niet alle zenders hier of ik moet de ontvanger zo'n beetje buiten neerzetten, dus pakket gaat weer terug naar KPN. Toch jammer, want qua prijs is het wel een perfect alternatief.
Misschien handig voor de mensen die willen aanschaffen welke regio je zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Misschien een rare vraag, en zag hem al eerder hier in deze topic maar las er geen antwoord op.

Kan je met een twintuner op 2 tv's 2 verschillende kanalen ontvangen of moet je echt TV + Videorecorder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Niet online
Flame17 schreef op 24 oktober 2004 @ 02:08:
[...]

Misschien handig voor de mensen die willen aanschaffen welke regio je zit?
Ik zit net onder Haarlem, qua ontvangst kan dit inderdaad per regio verschillen.

Echter ik blijf de kwaliteit van het beeld (voor de zenders die wel goed doorkomen) erg slecht vinden. Ondertitels die niet scherp zijn enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

msx2 schreef op 24 oktober 2004 @ 13:07:
[...]

Ik zit net onder Haarlem, qua ontvangst kan dit inderdaad per regio verschillen.

Echter ik blijf de kwaliteit van het beeld (voor de zenders die wel goed doorkomen) erg slecht vinden. Ondertitels die niet scherp zijn enz.
Hmm, vreemd zit hier niet ver van je vandaan( Haarlemmermeer) en soms een kleine ribbel in het beeld, beetje met de antenne schuiven en je komt een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

heb je de antenneversterker wel ingeschakelt? 5V antenna power heet 't geloof ik (tenminste, op m'n Hauppauge DEC2540 @ Digitenne heet 't zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 17:48

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Hier in Heemstede (ook vlak bij Haarlem) werkt het super 99/100%... Wat ik mij nou af vroeg... Is het mogelijk op 1 abonnement 2 kastjes te kopen. De ene in Haarlem neer te zetten en de ander in Hoofddorp?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Op 1 abbo zelfs 3 kastjes(maximaal) en met de smartcard acitveer je, zonder te weten waar je bent.

Dus 1 in Haarlem en 1 in Hoofddorp moet werken dacht ik zo, ze maken ook reclame dat het zo makkelijk is al je op de camping zit( indien dekking daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Vandaag bij Primafoon een startpakket gehaald. Sluit de tv in de woonkamer via de scart aan en die op slaapkamer via coax op één tuner. Gebruik altijd maar 1 tv tegelijk! :)

Verwacht een goede ontvangst (Hilversum), maar dat laat ik wel weten als het up and running is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26569

Hier ook een nieuwe gebruiker!

Werkelijk fantastisch dit. Nadat de kabel voor de zoveelste keer geen beeld gaf, waren wij casema spuug en spuug zat. Gister naar primafoon gegaan, twee abbos afgesloten voor 15 euro per maand en 5 decoders gekocht.

Het aansluiten was werkelijk waar 3 tellen werk en dan is alle klaar. Over de kwaliteit ben ik uiterst tevreden. Soms heb ik wel het idee dat va rtl4 de kleuren wat flets zijn, maar verder is alles haarscherp en absoluut geen spikkeltje ruis.

Wat ook grappig is, dat ik een decoder ook bij mijn buren of famillie kan plaatsen. Kan je onderling de abbo kosten delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Sterker nog, waar dekking is kan je hem meenemen, handig als ik op me werk voetbal willen kijken( alleen maar Ned 1,2 en 3).

Met een Twintuner kan je alleen gebruiken om 1 op te nemen en 1 te kijken, dus niet beide verschillend kijken of beide verschillend kijken, of dit zo is weet ik niet zeker omdat ik het nog niet heb uiteprobeerd, maar als ik alles bekijk moet dit haast wel, iemand dit dit wel heeft uitgetest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16683

Even een vraagje aan degenen die al digitale tv van KPN hebben:

Als je naar de Primafoon, of een andere winkel, gaat om zo'n starterkit te kopen, heb je dan ook legitimatie nodig?

Wacht namelijk nog op nieuw paspoort en de oude is al onbruikbaar gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

rijbewijs of andere identiteitsbewijs misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
Flame17 schreef op 05 november 2004 @ 11:51:
Met een Twintuner kan je alleen gebruiken om 1 op te nemen en 1 te kijken, dus niet beide verschillend kijken of beide verschillend kijken, of dit zo is weet ik niet zeker omdat ik het nog niet heb uiteprobeerd, maar als ik alles bekijk moet dit haast wel, iemand dit dit wel heeft uitgetest?
Schijnt niet zo te zijn ;)
Met een Single tuner sluit u een enkele televisie aan. U kunt eventueel wel een videorecorder aansluiten, maar dan kunt u niet iets opnemen en tegelijkertijd op een ander kanaal televisie kijken.
Met een Twin tuner kunt u een televisie én een videorecorder aansluiten, en dan terwijl u iets opneemt met de video, op een ander kanaal televisie kijken.
Zie http://www.dekabelkaneruit.nl/tuners.php :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Ik wist dat je met een twin kan kijken en opnemen en dan verschillende zenders, wat niet kan is volgens mij met een twin kijken op 2 tv's met veschillende zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Flame17 schreef op 05 november 2004 @ 21:42:
Ik wist dat je met een twin kan kijken en opnemen en dan verschillende zenders, wat niet kan is volgens mij met een twin kijken op 2 tv's met veschillende zenders.
Een twin tuner lijkt mij gewoon twee tuners in 1 apparaat ... maar aangezien DAT je tuner is, en je TV gewoon op videokanaal komt, kun je dus niet lekker 1 TV boven en 1 TV beneden neerzetten, tenzij je steeds naar beneden wilt rennen om even van kanaal te wisselen ...

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Je zet bij een Twin via een menu opnemen een kanaal in wat je opneemt terwijl je een ander kijkt, ik geloof niet dat je dat kan omzeilen door TV te kijken op een ander kanaal.

Je hebt ook 2 scarts op de achterkant van je tuner, 1 TV scart en 1 VCR scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Vraagje ik heb thuis een KPN vaste telefoon aansluiting, maar die staat niet op mijn naam, kan ik dan wel ik aanmerking komen voor de €3 per maand korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Op de website http://www.dekabelkaneruit.nl/kanalen.php staat aan de rechter zijkant

Digitale TV van KPN
- haarscherp beeld
- geen kabeltroep achter uw televisie
- gratis een twintuner
- al snel goedkoper dan kabel-televisie

Die gratis twin tuner leek me wel leuk, maar op de rest van de site wordt er niks meer over gezegd. Dus ik heb gebeld naar het betaald nummer van KPN Servicedesk, 0900-0576, maar daar wisten ze me niet te vertellen of het echt zo was :S Misschien heb ik een niet goed ingelicht persoon gehad, dus weet iemand hier of het wel waar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessel
  • Laatst online: 05-11-2024
Net op de site geweest van kpn ... Een leuke postcode check hebben ze daar.... Ik noem het eerder een adress check... Je moet nl bij je postcode check ook het huis nummer opgeven. Met andere woorden ze weten exact wie gekeken heeft. Dat gaat mij een beetje te ver

Grutte Pier fansels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
hessel schreef op 09 november 2004 @ 18:03:
Net op de site geweest van kpn ... Een leuke postcode check hebben ze daar.... Ik noem het eerder een adress check... Je moet nl bij je postcode check ook het huis nummer opgeven. Met andere woorden ze weten exact wie gekeken heeft. Dat gaat mij een beetje te ver
Lekker belangrijk zeg. Denk je soms dat KPN niet in bezit is van alle NAW gegevens van iedereen die in het dekkingsgebied woont? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

en bovendien is het nodig. ik ken mensen die op de rand van een buitengebied wonen en geen adsl/kabel/etc kunnen krijgen, terwijl mensen op de rand van de kern (met DEZELFDE postcode) dat wel kunnen.

maar als je gewoon in een woonwijk woont en flink para bent kun je gewoon het adres van de buren invullen. no prob. bedenk je dan wel dat jouw telefoon/isdn/adsl-lijn waarmee je dat doet altijd (ongeacht je provider) door een KPN draadje moeten, en ze dus altijd je hele internetverkeer kunnen monitoren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hessel schreef op 09 november 2004 @ 18:03:
Hoezo para :P

Wij hebben het hier zondag besteld :) Op naam van de hoofdbewoner, dus €3 p/m korting :)

Mij benieuwen wanneer we de tuners binnen krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik heb het ook besteld zondag, dus ben ook benieuwd wanneer ik het kan bekijken allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:27

rammes

koekebakker 1e klas

hmm klinkt leuk maar. ik als upc "misbruiker" met mijn chello abbo MOET een kabel aansluiting hebben voor mijn tv om chello te kunnen gebruiken. (als ik het goed heb) dus dan moet ik ook weer overstappen op een andere internet boer :(

Ik zou het doen!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 00:12

fulgore

goud

rammes schreef op 09 november 2004 @ 22:20:
hmm klinkt leuk maar. ik als upc "misbruiker" met mijn chello abbo MOET een kabel aansluiting hebben voor mijn tv om chello te kunnen gebruiken. (als ik het goed heb) dus dan moet ik ook weer overstappen op een andere internet boer :(
Mooi moment dan om van UPC af te stappen ;)

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, kreeg net een brief dat het abo bevestigd wordt, en dat het vanaf 19nov geactiveerd word, maar dat hele pakket heb ik nog niet gezien?

Krijg je eerst die brief ofzo? Of zit een TPG' er nu op mijn abo TV te kijken ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Laatst online: 11:21
Sinds vandaag heb ik problemen met mij Samsung twin tuner. Iedere knop die ik op mij AB intoets, resulteerd in allemaal zessen. Als ik bijvoorbeeld een 1, de teletekst, de aan/uit toets, en een 7 intoets, dan verschijnt er op het display 6666. Het maakt dus niet uit wat ik doe. Doe ik op de tuner zelf een pagina omhoog of omlaag dan werkt het wel. Het lijkt dus dat hij een beetje van slag af is. Weet iemand hoe ik dat ding kan resetten? (zonder in het menu te komen). Op internet is er vrij weinig over te vinden, zelfs op de Samsung site kan ik het hele apparaat niet terug vinden. Iemand een idee?

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Flame17 schreef op zaterdag 06 november 2004 @ 08:58:
Je zet bij een Twin via een menu opnemen een kanaal in wat je opneemt terwijl je een ander kijkt, ik geloof niet dat je dat kan omzeilen door TV te kijken op een ander kanaal.

Je hebt ook 2 scarts op de achterkant van je tuner, 1 TV scart en 1 VCR scart.
Je kan met de twin tuner gewoon met 2 tv's naar 2 verschillende zenders kijken. Kwestie van handig aansluiten.
De TV out scart direct naar je Tv, de VCR out scart via je video naar je TV.
Dan kan je op je TV kiezen naar welke tuner (1 of 2) je kijkt.
De 2e TV (bijv. boven) hangt aan de RF modulator, die altijd het beeld van de tv tuner weergeeft. Dus als je boven iets anders wilt kijken als beneden, dan is de tv tuner voor boven en de vcr tuner voor beneden.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik snap niet waarom KPN/Digitenne niet wat meer moeite doet om een overeenkomst te sluiten met de BBC voor doorgifte van BBC1 en BBC2...
Ik weet zeker dat er dan heeel erg veel mensen zullen overstappen :)
Mijn ouders balen ook van UPC, en aangezien die al telefonie en ADSL van KPN hebben, is het redelijk voordelig :)
Dus ik zou tegen KPN/Digitenne zeggen: kleine investering in de rechten om BBC1/2 door te geven, veel nieuwe abonnees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behind_You
  • Laatst online: 05-05 21:41

Behind_You

Kijk altijd achter je

Ik heb ff een vraagje over digitale tv van KPN.
Hoeveel antenne's krijg je er bij als je 3 tuners besteld? Krijg je dan 1 antenne er bij en moet je die dan koppelen aan alle drie de tuners. Of is het zo dat je per tuner een antenne er bij krijgt?

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 04-05 14:21

Tourniquet

Hiya, fellas!

Per tuner een antenne.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Hier was btw een storing van de KPN, geen signaal en geen TV dus, je wil niet weten wat dat teweeg brengt bij de hedendaagse jeugd ;) , jezus wat een rustig ochtendje heb ik mee gemaakt :P .

Stroring duurde tot ongeveer 10.30 en was een regionale aangelegenheid.

Oja, en per tuner 1 antenne, dat van die twintuner met vcr de tv bedienen zal ik eens uittesten, bedankt voor de tip.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 19:19
Ralphie schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 23:14:
Sinds vandaag heb ik problemen met mij Samsung twin tuner. Iedere knop die ik op mij AB intoets, resulteerd in allemaal zessen. Als ik bijvoorbeeld een 1, de teletekst, de aan/uit toets, en een 7 intoets, dan verschijnt er op het display 6666. Het maakt dus niet uit wat ik doe. Doe ik op de tuner zelf een pagina omhoog of omlaag dan werkt het wel. Het lijkt dus dat hij een beetje van slag af is. Weet iemand hoe ik dat ding kan resetten? (zonder in het menu te komen). Op internet is er vrij weinig over te vinden, zelfs op de Samsung site kan ik het hele apparaat niet terug vinden. Iemand een idee?
Duivels dude! })

[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 18-11-2004 09:54 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Misschien een beetje een n00b vraag, maar kan je nou ook gewoon je single-tuner op iemand anders zijn tv aansluiten?
Deze vraag is omdat ik misschien het huis uit ga binnenkort en dus van me vader/moeder een single-tuner ding heb gekregen voor me tv.
Maar kan ik dus ook meenemen en op een andere tv aansluiten, zodat ik dus in me nieuwe huisje zeg maar gratis tv heb? (mits me ouders natuurlijk abbo opzeggen etc.)
Hoe werkt het eigenlijk als je niet betaald meer? Hoe kunnen ze je afsluiten zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden
  • Laatst online: 02-02 16:06

mjhzenden

... vooral stilte ...

Zou iedereen die dit al heeft zijn ervaringen kunnen posten. Ik heb veel interesse in deze nieuwe dienst. Alleen, ga ik er veel op vooruit qua beeldkwaliteit? Geen signaal uitval. Bij slecht weer ook goeie ontvangst?
Is het beeld echt te vergelijken met DVD kwaliteit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Indien dekking kan je de tuner overal neerplekken, dus zolang de abbo bestaat, ik geloof niet dat hij alleen bij je adres hoort en ze maken tenslotte reclame dat je kan kijken waar je wil.

Over je andere vragen zullen ze wel antwoord weten op de site van KPN, je moet je smartcard activeren in het bergin, dus ik denk dat ze hem op afstand ook wel kunnen deactiveren.

En ja, het beeld is zichtbaar beter en dat heb ik getest op de dag dat ik die storing had, aangezien met Multikabel nog loopt.

Ik had dus een DVD lopen, Multikabel en Digi van KPN aanstaan( ja de storing was toen verholpen) en zo op het oog was duidelijk waarneem baar het stabiele beeld van Digi van KPN en de DVD en de kabel gaf trillingen een bibberend beeld, dus in mijn ogen zichtbaar verschil.

Dit alles op een 100 hz Phillips 70cm grootbeeld TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 19:19
Tha BasZ schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:24:
Misschien een beetje een n00b vraag, maar kan je nou ook gewoon je single-tuner op iemand anders zijn tv aansluiten?
Deze vraag is omdat ik misschien het huis uit ga binnenkort en dus van me vader/moeder een single-tuner ding heb gekregen voor me tv.
Maar kan ik dus ook meenemen en op een andere tv aansluiten, zodat ik dus in me nieuwe huisje zeg maar gratis tv heb? (mits me ouders natuurlijk abbo opzeggen etc.)
Hoe werkt het eigenlijk als je niet betaald meer? Hoe kunnen ze je afsluiten zeg maar?
Ik neem aan dat die tuner gekoppeld wordt aan abo-gegevens. Ben benieuwd hoe lang t duurt voordat er mensen op jou abo zitten te digitennen >:)
Maareh, het kan iig.. want ze zeggen ook dat je het op de camping kunt gebruiken, dus jij kunt t ook in je eigen huisje gebruiken op abo van je ouders :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

DKasemier schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 12:15:
[...]

Ik neem aan dat die tuner gekoppeld wordt aan abo-gegevens. Ben benieuwd hoe lang t duurt voordat er mensen op jou abo zitten te digitennen >:)
Maareh, het kan iig.. want ze zeggen ook dat je het op de camping kunt gebruiken, dus jij kunt t ook in je eigen huisje gebruiken op abo van je ouders :)
De tuner word niet gekoppeld aan de abbo gegevens maar het kaartje wat je erin zet wel.
Maximaal 3 kaartjes per aboo kan je krijgen en die kaartjes kan je dan in het hele dekkingsgebied inzetten.
Als je je abbo niet betaald, dan stuurt KPN een signaal mee, waarin verteld word dat het kaartje van familie Tha BasZ niet meer mag kijken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

remco_k schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:28:
[...]

De tuner word niet gekoppeld aan de abbo gegevens maar het kaartje wat je erin zet wel.
Maximaal 3 kaartjes per aboo kan je krijgen en die kaartjes kan je dan in het hele dekkingsgebied inzetten.
Als je je abbo niet betaald, dan stuurt KPN een signaal mee, waarin verteld word dat het kaartje van familie Tha BasZ niet meer mag kijken.
Ja, maar is dat dekkingsgebied dan heel NL zeg maar...
Of alleen het gedeelte waar mijn ouders hun huis staan (adres-gegevens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
heel nederland, KPN kan niet bepalen waar je kijkt.. wel wie er kijkt..

[ Voor 68% gewijzigd door MrBarBarian op 19-11-2004 13:44 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ik was eerst overtuigt maar nu begin ik toch te twijfelen na de eerste beelden gezien te hebben moet ik zeggen dat alles toch een beetje flets is. Het beeld is strak. Verder hoor ik verhalen dat KPN het moet doen met een zeer smalle bandbreedte en zij daarom alles zwaar compressen. De kwaliteit zou niet kunnen opboxen tegen die van de normale kabelaars en zeker niet tegen die van UPC (digitaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Ik twijfelde eerst ook. Maar de kwaliteit van de kabel in Utrecht (Casema) vond ik alles behalve geweldig. Ik heb nu sinds een week digitene, en het bevalt goed.. Gister regende het stevig, en dat is de kwaliteit wat minder, maar niet zorgwekkend. Oh, ik heb een 72cm tv...

En dat voor 8 euro ipv de 12-15 euro.. ik zie alleen maar voordelen..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Als UPC dan beter is(of gelijkwaardig) zet dan eens hier de kosten neer van dat abbo, zodat we dat ook kunnen meenemen in het verhaaltje.

Gister ook hier wat te merken van het weer, maar dat was ook zo bij Multikabel.

Ernham, waar heb je dat gelezen of gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Flame17 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:51:
Als UPC dan beter is(of gelijkwaardig) zet dan eens hier de kosten neer van dat abbo, zodat we dat ook kunnen meenemen in het verhaaltje.

Gister ook hier wat te merken van het weer, maar dat was ook zo bij Multikabel.

Ernham, waar heb je dat gelezen of gehoord?
Is een nederlands blad op de markt waar ze besprekingen doen van alles op het gebied van tv's audio, hifi. Daar stond ook een review van KPN digitaal in. Via een speciale kaart in de pc konden ze direct het digitale signaal aftappen al voor het werd omgezet naar analoog. Daarin zagen ze dat de bitrates die KPN gebruikt zeer laag waren en het oordeel was dan ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Is er ondertussen al duidelijkheid over die "Gratis twintuner" van http://www.dekabelkaneruit.nl/kanalen.php ?

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Famoso schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:01:
Is er ondertussen al duidelijkheid over die "Gratis twintuner" van http://www.dekabelkaneruit.nl/kanalen.php ?
Hmm, heb net gebelt met xs4all.. en zij zeggen dat de twintuner niet gratis is.. veel overige dingen wel... Ga nu wel nog even een mailtje sturen met dat ik het op een zeer vreemde manier opgesomt vind..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

MrBarBarian schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:17:
[...]

Hmm, heb net gebelt met xs4all.. en zij zeggen dat de twintuner niet gratis is.. veel overige dingen wel... Ga nu wel nog even een mailtje sturen met dat ik het op een zeer vreemde manier opgesomt vind..
Inderdaad, het staat er namelijk gewoon letterlijk:
Digitale TV van KPN

* haarscherp beeld
* geen kabeltroep achter uw televisie
* gratis een twintuner
* al snel goedkoper dan kabel-televisie

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, UPC praktijken bij KPN... :{

Mog steeds geen tuners, zouden eind deze week aan komen, was iets fout gegaan met inboeken.... Maar ik heb dus nog steeds niets, terwijl het abo vandaag in gaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Ik neem aan dat Digitenne precies dezelfde dienst is als de digitale tv van KPN? Dus ook dezelfde kwaliteit enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Glacier schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 19:42:
Ik neem aan dat Digitenne precies dezelfde dienst is als de digitale tv van KPN? Dus ook dezelfde kwaliteit enzo....
Ik ben het toevallig net wezen vragen bij de lokale Expert. Is inderdaad dezelfde dienst, alleen een andere verpakking dus.

Overigens zag het beeld er wel goed uit, maar hadden ze alléén plasma/tft schermen op de tuners aangesloten. |:( Anyways, ik ga het straks in mijn nieuwe huisje wel bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 23:33

Fisico

by Fabian

Wanneer je alleen bent is het een mooi systeem. Ik denk dat ik het tzt best in mijn huis wil hebben. Ik heb immers aan 1 tv meer dan voldoende.

Een bak sneeuw zorgt ervoor dat ik de normale kabel ook slecht zie, dus zo spannend is een beetje storing niet.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61153

Inderdaad, DTV komt er over een tijdje bij mij ook in. Ben alleen en dus voor 7,95 klaar (alles bij KPN); bovendien: ik kan geen kabel ontvangen van UPC of Casema; de glasvezel is hier (Capelle aan den IJssel) nog niet aangesloten. Breedband I'net kan dus alleen via ADSL. Enige mogelijkheid voor mij voor DTV is via Digitenne /KPN (ether dus).

Oja, omdat er binnenkort een LCD-TV hier in huis komt, is DTV zeer aan te raden. Anders heb je nog niet veel kwaliteitwinst met een plat scherm (zeker bij bv SBS6 ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:18

Steffie

Opaque

Fisico schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 18:53:
Wanneer je alleen bent is het een mooi systeem. Ik denk dat ik het tzt best in mijn huis wil hebben. Ik heb immers aan 1 tv meer dan voldoende.

Een bak sneeuw zorgt ervoor dat ik de normale kabel ook slecht zie, dus zo spannend is een beetje storing niet.
Een te hoge compressie is wel een probleem. Nu weet ik niet in welk formaat en met welke bitrate die kanalen de ether in worden geslingerd, maar ik kan je nu al wel vertellen dat sport kijken tegen gaat vallen. Niet alleen wanneer het sneeuwt, maar ook bij goed weer ga je vast compressie artifacts zien. Een beetje geoefend oog ziet ze nu ook op enkele DVB kanalen, immers bandbreedte op een sateliet is ook niet gratis.

Dit verschijnsel kom je trouwens ook tegen wanneer je naar NGC via een ouderwetse kabelaansluiting gaat bekijken. Het valt dus niet alleen te verwijten aan de draadloze signaaloverdracht, maar het is wel een factor die extra meeweegt.

[ Voor 14% gewijzigd door Steffie op 20-11-2004 21:19 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Laatst online: 13:37
op zich willen wij UPC heel graag de deur uit doen hier, niets anders dan problemen slechte ontvangst en een buitensporige verhoging van de tarieven vorig jaar. ( van 10.95 naar 14,95 voor een uitgekleed pakket, BBC 2 is vervangen door een tell sell kanaal, NGC is eraf. Eurosport hebben we niet)

toch is er nog de twijfel, digitale tv van KPN biedt nog niet alles. minder aanbod het UPC aanbod is wel aardig maar wie kijkt er nu RAI UNO, TV5, TRT en Tellsell channel??? dus zowiezo al 4 zenders waar je voor betaald maar niet gebruikt of kijkt. verder missen we in het digitale tv van KPN de duitse zenders, die zijn hier in huis erg welkom (vriendin is Oostenrijkse)

Dan is er nog de schotel, opzich kosten die dingen ook bijna niets meer en pluk je alles wat je wilt uit de lucht voor minder dan het UPC tarief (aanschaf schotel niet meegerekend)

volgend jaar gaan we dit eens op een rijtje zetten de voordelen en de nadelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

ik heb gister al Google geraadpleegd om iets te vinden over de compressie etc, kon niks vinden, misschien iemand die er wel iets van af weet, technisch onderlegd in deze materie, anders ergens iemand die iets vindt op het WWW.

Zit net naar de Mummy te kijken en het is dus gewoon wel lekker kijken zo, strak als een DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 23:33

Fisico

by Fabian

Steffie schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 21:17:

Een te hoge compressie is wel een probleem. Nu weet ik niet in welk formaat en met welke bitrate die kanalen de ether in worden geslingerd, maar ik kan je nu al wel vertellen dat sport kijken tegen gaat vallen. Niet alleen wanneer het sneeuwt, maar ook bij goed weer ga je vast compressie artifacts zien. Een beetje geoefend oog ziet ze nu ook op enkele DVB kanalen, immers bandbreedte op een sateliet is ook niet gratis.
Laat ik mijn tv zo'n beetje alleen voor sport gebruiken, dus dat is dan weer lastig. En in de door mij gewenste setting ga ik een stuk maar tv kijken dan ik nu doe. Best lastig dus, maar tzt win ik wel ergens advies in. Ik ken nog wel een kritisch persoon die zelfs puntje in een nova-uitzending ziet of teveel bass hoort ;)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wij hebben nu ook DgiTV :)

Wat me wel opvalt is dat het beeld op mijn BreedBeeld TV een stuk minder is dan op de 4:3 TV die in de huiskamer staat, he grotere beeld zorgt voor meer pixel helaas.

Maar ik vind het acceptabel, het is dezelfde kwal. als ik met UPC had, in de huiskamer is het dus beter dan met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Om een idee te krijgen van compressie is de volgende pagina interessant:
http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=42&page=4

Daarop staan metingen van het Digitenne-signaal in Den Haag (dus ook die van KPN Digitale TV). De bitrates van zenders verschillen nogal van elkaar. Volgens de metingen daar is de bitrate van Nederland 2 bijvoorbeeld ruim verhoogd tijdens het EK Voetbal. Blijkbaar valt de kwaliteit van de beelden doorgaans dus nogal tegen tijdens voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:18

Steffie

Opaque

haribold schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:29:
Om een idee te krijgen van compressie is de volgende pagina interessant:
http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=42&page=4

Daarop staan metingen van het Digitenne-signaal in Den Haag (dus ook die van KPN Digitale TV). De bitrates van zenders verschillen nogal van elkaar. Volgens de metingen daar is de bitrate van Nederland 2 bijvoorbeeld ruim verhoogd tijdens het EK Voetbal. Blijkbaar valt de kwaliteit van de beelden doorgaans dus nogal tegen tijdens voetbal.
MPEG2 voor het beeld en MPEG1 Layer 2 voor het geluid. Met een bitrate van gemiddeld zo'n 2.5Mbit/sec blijft er dan zo'n 2304kbit/sec over voor de beeldinformatie. Dat zou voor mij echt onacceptabel zijn gezien ik veel naar sporten kijk waarin veel snelle acties plaatsvinden. Logisch ook dat ze dan tijdens zo'n evenement als het EK de bitrate aanpassen, maar persoonlijk vind ik 4Mbit/sec nog steeds niet geweldig, want om die bitrate te bewerkstelligen moet je natuurlijk wel een optimale ontvangst hebben. Gezien de weersomstandigheden en hoeveelheid signalen in de ether kan je denk ik zelden van een optimale ontvangst spreken.

Het is ook logisch dat Eurosport een hogere bitrate heeft gezien de content die ze uitzenden. Ik vraag me alleen af of Eurosport bilangual wordt uitgezonden en dus twee audiostreams bevat. Dat zou namelijk betekenen dat je alweer een halve Mbit inlevert voor alleen het geluid.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Dat verklaart dus net de plekjes op het beeld gedurende studio sport(1uur tijd op 1 hand te tellen), maar zou KPN niet iets extra's doen om de kwaliteit te doen verhogen?...nu of in de toekomst, zoals men bij de conclusie vertelt op die bewuste site( ondertussen bij de favorieten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Het probleem van Digitenne / KPN TV is natuurlijk dat ze maar een zeer beperkte ruimte hebben in de ether. Ze kunnen maar rond een klein aantal frequenties uitzenden en daarbij komt ook nog dat het netwerk bestaat uit een groot aantal uitzendstations met allemaal kleine uitzendgebieden die elkaar deels overlappen. Als de analoge tv-zenders uitgeschakeld worden, komt er natuurlijk weer ruimte bij. Maar tegen die tijd zal HDTV ook wel in opkomst zijn, waardoor de behoefte aan bandbreedte ook weer groter is. Een betere kwaliteit gaat ten koste van het aantal zenders. En dat aantal is op dit moment al niet zo groot (zeker in vergelijking met digitale kabel en satelliet)

Het lijkt me dat door de komst van meer themazenders, wellicht ooit nog eens het populair worden van video-on-demand en de ontwikkeling van mobiele netwerken er slechts een kleine markt overblijft voor aardse digitale tv in deze vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Famoso schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:29:
[...]

Inderdaad, het staat er namelijk gewoon letterlijk:

[...]
Goed, ik ben hoer nog even over verder gegaan met KPN en XS4ALL. eerst gebelt met xs4all, die verwezen me naar KNP. Toen gebelt met KPN, die verwezen me naar XS4ALL.

Gemailt met XS4ALL, en die snappen er zelf ook een f*ck van! Mijn conclusie zover is dat je alleen gratis een twintuner krijgt als je tegelijkertijd een adsl abbo en digitenne aanvraagt. Ik weet niet of dit duidelijk op www.dekabelkaneruit.nl staat, maar ik vind het wel een dubieuze actie, en dat ben ik niet zo van xs4all gewend eigelijk.

Ik vindt dat het op zijn minst misleidend op die site staat, zover ik het heb begrepen.

en nu heb ik er geen zin meer in ;)

iRacing Profiel

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste