I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Ik heb nou ook een kleine week digitale tv van kpn. Ik heb/had ook problemen met het ontvangen van sommige kanalen. Sinds vandaag kan ik wel opeens alle kanalen kijken. Eerst had ik problemen met het ontvangen van BBC world & prime, cnn, National Geographics en Animal Planet. Alleen sinds vanavond kan ik opeens alle kanalen perfect bekijken zonder haperingen in het beeld of geluid. Heb sinds een paar dagen nergens aangezeten, dus hoe dat komt is mij een raadsel. Het duurt wel lang met het zappen naar een zender die slecht ontvangen word.Dinictus schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:11:
Hebben jullie er ook last van dat door dat hele digitenne gedoe je sbs6, net5 en national geographics stoort?
Lekkere zooi en van mijn kabelbedrijf krijg ik wel een dubbel afgeschermd kabeltje maar naar boven ligt ook nog 20 meter kabel volledig weggewerkt achter de plinten enzo.
Hardstikke leuk dat gezeik.
Je mag toch wel verwachten dat het pakket waar je voor betaald ook storingsvrij aangeboden wordt.
Mijn ouders hebben nog wel problemen met het ontvangen van verschillende zenders. Allemaal haperigen ed. Waar ze de antenne ook zetten in de woonkamer, alle zenders goed ontvangen lukt niet. Wel is het zo dat als ze de antenne verplaatsen ze opeens zenders goed ontvangen die ze eerst niet konden ontvangen.
Het scheelt iig wel een heel stuk als je de antenne hoog neerzet. Zo heb mijn antenne op een randje boven een raam staan en nu heb ik een ontvangstkwaliteit van 99% en een sterkte van 100%.
Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

* DJTimo twijfelt nog tussen schotel en digitale tv van KPN...
Anoniem: 19137
Je mag per abonnement 3 single tuners hebben, kosten 39,95/stuk.Glashelder schreef op maandag 04 oktober 2004 @ 18:17:
Standaard nadeel nummer 1: maar op 1 TV te gebruiken, of je moet bijbetalen.
Schotel zit je te hannessen met meerdere kaarten en meerdere abonnementen. Tevens is het niet zo huisvrouw vriendelijk als DigiTV van KPN. Als het sneeuwt kan je elk half uur het dak op om je schotel sneeuwvrij te maken. Bij slecht weer blokkerig beeld enz. Bij onweer slaat ook de boel op tilt zodat je constant zit te stekkeren. De schotel moet ook vrij zicht hebben naar de satelliet.DJTimo schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:25:
* DJTimo twijfelt nog tussen schotel en digitale tv van KPN...
Het grote voordeel van DigiTV van KPN is bv ook dat je 2 regionale zenders erbij hebt. Echter Canal+ schijnt nog wat voeten in de aarde te hebben als je dat zou willen. De onderhandelingen zijn nog niet afgerond.
[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 19137 op 25-11-2004 12:39 ]
Ik denk dus dat ik even KPN ga bellen voor een andere Twin tuner, deze is volgens mij stuk.
Over het zappen heb ik hier verder geen problemen, net zo snel als met Kabel.
Enne Cybervee, waarom klooien met Canal+, je hebt toch al een gratis ketskanaal bij KPN
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Stel, je wilt voor de volgende week een stuk of 6 programma's opnemen. kan dit ?
http://www.botter17.nl voor zin, onzin en veel mooie foto's !
Meerdere kaarten en abbonementen? Als je canal digtaal neemt heb je voor 20euro/jaar al een aardig aantal zenders. De meeste decoders hebben plaats voor meerdere kaarten. Ik heb al meer dan tien jaar naar de schotel gekeken en nog NOOIT sneeuw van de schotel moeten halen, dat ding staat bijna vertikaal dus sneeuw kan er bijna niet op hangen. Bij onweer heb ik nog nooit moeten stekkeren. Het kan dan welk gebeuren dat de ontvangst wegvalt.Anoniem: 19137 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:29:
Schotel zit je te hannessen met meerdere kaarten en meerdere abonnementen. Tevens is het niet zo huisvrouw vriendelijk als DigiTV van KPN. Als het sneeuwt kan je elk half uur het dak op om je schotel sneeuwvrij te maken. Bij slecht weer blokkerig beeld enz. Bij onweer slaat ook de boel op tilt zodat je constant zit te stekkeren. De schotel moet ook vrij zicht hebben naar de satelliet.
Het grote voordeel van DigiTV van KPN is bv ook dat je 2 regionale zenders erbij hebt. Echter Canal+ schijnt nog wat voeten in de aarde te hebben als je dat zou willen. De onderhandelingen zijn nog niet afgerond.
.
Maar de grote voordelen: veel meer zenders en veel betere kwaliteit dan digitenne/kpn digitaal
[ Voor 5% gewijzigd door wortelsoft op 28-11-2004 18:50 ]
En de nadelen: een grotere investering en een paar honderd onzinnige zenders extra. Dan ben je of 80% van je tijd aan het zappen of 80% van je tijd zit je naar de NL zenders te kijken. Die zenders kun je net zo goed bekijken via Digitenne.Wortelsoft schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:45:
[...]
Maar de grote voordelen: veel meer zenders en veel betere kwaliteit dan digitenne/kpn digitaal
En voor die investering die je moet doen voor een beetje schotel en decoder kun je makkelijk 3 jaar naar Digitenne kijken. En tegen die tijd is er wel weer wat nieuws of beters.
[ Voor 24% gewijzigd door fulgore op 28-11-2004 19:18 ]
Op zich wel handig om te weten.Klanten van Essent Kabelcom ontvangen vanaf januari 2005 het basispakket TV-zenders in digitale kwaliteit. Bovendien worden circa 15 digitale TV-zenders toegevoegd, waarmee het totaal op 45 komt. Naast digitale televisie krijgen alle klanten ook zo’n 30 populaire radiozenders digitaal.
Het huidige zenderpakket blijft óók analoog beschikbaar. Daardoor kunnen klanten dit als vanouds overal in huis ontvangen. Voor het vernieuwde pakket (digitaal + analoog) betalen klanten standaard 14,95 euro per maand.
Met de komst van het nieuwe standaardpakket wijzigt de samenstelling van het bestaande TV Home pakket. Klanten die vanaf januari kiezen voor een aanvullend abonnement op TV Home á 7,95 euro per maand, ontvangen nog eens bijna 50 digitale zenders extra, waaronder het Voetbalkanaal.
Als toonaangevende partij op het gebied van digitale radio en televisie, is Essent Kabelcom optimaal gepositioneerd om invulling te geven aan de toenemende eisen die klanten stellen aan de kwaliteit van het TV signaal.
Klanten die over willen stappen op de digitale kwaliteit hebben de keuze uit verschillende digitale ontvangers van Nokia, Panasonic, Philips en Samsung. De ontvangers zijn te koop via de betere radio- en televisiewinkels.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul
Anoniem: 70162
GOGO KPN!!!!
* Anoniem: 70162 stille hoop heeft dat UPC dit ook gaat doen
Twintuner btw wordt omgeruild, ding lijkt niet goed te werken, vandaag even die nieuwe uittesten.
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Ik investeer liever in een schotelset dan dat ik dat digitenne neem. Bij mij staat beeldkwaliteit voorop en daar kan je niet over spreken bij digitenne.fulgore schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:12:
[...]
En de nadelen: een grotere investering en een paar honderd onzinnige zenders extra. Dan ben je of 80% van je tijd aan het zappen of 80% van je tijd zit je naar de NL zenders te kijken. Die zenders kun je net zo goed bekijken via Digitenne.
En voor die investering die je moet doen voor een beetje schotel en decoder kun je makkelijk 3 jaar naar Digitenne kijken. En tegen die tijd is er wel weer wat nieuws of beters.
Met het net zo goed bekijkken via digitenne ben ik niet eens. Schotel is DVD kwaliteit. Ik heb digitenne en kpn digitaal een paar keer bekeken bij de mediamarkt maar ik vind de kwaliteit erg matig. je ziet de mpeg compressie erg goed. Digitenne wordt pas echt interresant als de analoge zenders worden uitgeschakeld en er dus meer bandbreedte vrijkomt.fulgore schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:12:
[...]
En de nadelen: een grotere investering en een paar honderd onzinnige zenders extra. Dan ben je of 80% van je tijd aan het zappen of 80% van je tijd zit je naar de NL zenders te kijken. Die zenders kun je net zo goed bekijken via Digitenne.
Nadelen heeft een schotel natuurlijk ook de hogere aanschafprijs en de schotel die moet je ook ergens laten
Met die zin bedoel ik dat je 80% van die zenders ook kan bekijken via Digitenne/KPN. Daar bedoelde ik de kwaliteit niet mee.Wortelsoft schreef op maandag 29 november 2004 @ 18:34:
[...]
Met het net zo goed bekijkken via digitenne ben ik niet eens.

Ik hoop dat KPN snel wat aan die problemen doet anders heb ik de kat in de zak van 2004 gevonden, zal zo ook eens even een mooie mail naar ze toe sturen, misschien dat ze er wat aan gaan doen.
De beelden lopen hier regelmatig te schokken en veel blokjes in beeld, net zo als je een Avi niet goed kan afspelen.
Grrrrr...
Iemand ervaring met radio via KPN DTV? Kan ik de receiver direct aansluiten op een versterker zodat ik geen tuner meer nodig heb?
Kan ik met een single receiver TV kijken en radio luisteren tegelijk? (vraag me niet waarom ik dit wil, is gewoon wenselijk)...
Bij de twin tuner heb je aan beide kanten een rood en wit snoertje/stekkertje.
Volgens mij kan je niet afzonderlijk van elkaar luisteren en kijken omdat je overschakelt van Tv naar Radio op de tuners.
nee, daarvoor heb je een twin tuner nodig en dan twijfel ik nog of je radio en tv gelijkertijd kan gebruiken. (ik denk van wel, aangezien je ook wel eens radio wilt kunnen luisteren en met de video wat van TV op wilt nemen.)simsi000 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:10:
...
Kan ik met een single receiver TV kijken en radio luisteren tegelijk? (vraag me niet waarom ik dit wil, is gewoon wenselijk)...
Alles kan stuk.
Anoniem: 103338
Ik heb een vervelend probleem. Ik heb alles aangesloten etc. de tv en vcr allebei via scart. Hier komt het probleem:
Als ik de video aanzet dan worden alle kleuren enorm fel en lelijk en ook is het geluid gelijk voluit. Het geluid kan ik dan niet meer met de tuner bijstellen maar dat moet dan plotseling via de afstandbediening van de tv.
Ik heb al geprobeerd om de rf-out instellingen bij te stellen mbv van de rf specificaties van de vcr. Het had echter geen effect.
Ook heb ik de handleiding van de vcr doorgelezen een ook die van de twin tuner.
Ik heb zelfs geprobeerd om een single tuner van iemand anders aan te sluiten om te proberen. Er gebeurde precies hetzelde.
Weet iemand misschien een oplossing want ik kom er niet uit.

Dit komt omdat het beeld wat de tuner uitzend heel erg flets is, daarom moet je de tv bijstellen om het mooi te krijgen. Alleen het beeld van de vcr blijft wel goed, daarom lijkt dat opeens een stuk feller. De enigste optie is een tv zoeken waar je verschillende profielen kan maken met verschillende helderheid, contrast enzo.Anoniem: 103338 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:12:
Zeg mensen, ik heb digitale tv van kpn met een twin tuner.
Ik heb een vervelend probleem. Ik heb alles aangesloten etc. de tv en vcr allebei via scart. Hier komt het probleem:
Als ik de video aanzet dan worden alle kleuren enorm fel en lelijk en ook is het geluid gelijk voluit. Het geluid kan ik dan niet meer met de tuner bijstellen maar dat moet dan plotseling via de afstandbediening van de tv.
Ik heb al geprobeerd om de rf-out instellingen bij te stellen mbv van de rf specificaties van de vcr. Het had echter geen effect.
Ook heb ik de handleiding van de vcr doorgelezen een ook die van de twin tuner.
Ik heb zelfs geprobeerd om een single tuner van iemand anders aan te sluiten om te proberen. Er gebeurde precies hetzelde.
Alleen lukt het jou wel om iets op te nemen wat je geprogrammeerd hebt? Ik krijg dat niet voor elkaar. Want als ik iets programmeer om op te nemen dan geeft de tuner aan dat hij opneemt. De vcr loopt ook gewoon, maar die neemt een zwart beeld op. De tuner zend dus helemaal geen signaal uit naar de vcr.
Maar dit is alleen als ik geen tv aan het kijken ben, dus als de tv uit staat

De enigste reden dat het hier nog in huis staat is dat ik anders alleen maar ned1,2 en 3 heb. Anders was het echt al lang het huis uit geweest.
Ik heb Digitale TV van de KPN sinds 3 dgn...
Het is een single-tuner waarvan de scart-aansluiting naar me TV gaat en de COAX aansluiting in me de PVR150 van me HTPC verdwijnt (mooie Antect ARIA case
Het is dus gewoon mogelijk om TV zender 1 te kijken terwijl ik de uitzendig van een zender 2 opneem op me HTPC.
Leuk systeem dat Digitale TV
Ik twijfel dus nog of ik het houd, ik heb mijn kabel abo nog niet opgezegd want ik wou het eerst uitproberen maar als de kwaliteit niet beter wordt hier denk ik dat ik het toch ga terugbrengen
Een hele rij microsoft certificeringen.
Dat komt omdat de tuner via de scart je vcr door gaat geven naar je TV.Anoniem: 103338 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:12:
Zeg mensen, ik heb digitale tv van kpn met een twin tuner.
Daardoor kan de tuner het geluid niet meer regelen en komt het beeld ineens via composiet ipv RGB naar je tv toe.(dat verklaard het verschil in brightness en contrast - en waardeloos beeld)
-of- het kom omdat je tv zelf overschakeld naar de scart ingang waar je video aanhangt (hangt even van de manier van aansluiten af).
Lijkt me logisch, je RF uitgang van je vcr of tuner heeft niets met de scart aansluitingen te maken.Ik heb al geprobeerd om de rf-out instellingen bij te stellen mbv van de rf specificaties van de vcr. Het had echter geen effect.
Mijn tip:Ook heb ik de handleiding van de vcr doorgelezen een ook die van de twin tuner.
Heeft je vcr een 2e scart aansluiting? Sluit die dan eens op de tuner aan.
(vergeet dan niet bij opname deze aansluiting ook echt te kiezen).
Meestal stuurt een 2e scart aansluiting geen "aan" signaal mee, waardoor de tuner de vcr juist niet door gaat geven.
Dan zal je dus een extra scart van je vcr naar je TV moeten leggen om video te kijken.
Hoe je het ook aansluit, de volume knop op de ab van de tuner zal nooit het volume van je vcr bedienen.
Of aan je scart kabel - of je kiest de verkeerde ingang op je vcrBehind_You schreef op donderdag 30 december 2004 @ 14:29:
[...]
..... Het ligt dus echt aan de tuner.
Da's knap! 2 verschillende zenders op de single tuner kan helemaal niet man!Buzz_Lightyear schreef op donderdag 30 december 2004 @ 14:49:
...
Het is dus gewoon mogelijk om TV zender 1 te kijken terwijl ik de uitzendig van een zender 2 opneem op me HTPC.....
Hoe selecteer je de zenders dan op je tuner? (lees: geef mij eens een heel gedetailleerd stappenplan hoe je dat bedient)
Volgens mij heb je gewoon nog stiekum kabel
Heb ik ook (maar wel wat minder vaak), is volgens KPN een ontvangst probleem door storingen van electrische apparaten (koelkast, magnetron....). Zou een kwestie zijn van een buitenantenne aanschaffen.ErikH schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:18:...Ik heb gemiddeld 1 keer in de 10 minuten een klein hikje in het geluid, ik weet niet of meer mensen dit hebben maar ik vind het nu al vreselijk irritant worden....
[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 31-12-2004 14:06 ]
Alles kan stuk.
Ongelovige heidene!remco_k schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:04:
Da's knap! 2 verschillende zenders op de single tuner kan helemaal niet man!![]()
Hoe selecteer je de zenders dan op je tuner? (lees: geef mij eens een heel gedetailleerd stappenplan hoe je dat bedient)
Volgens mij heb je gewoon nog stiekum kabel
toch niet jaloers he?
Ik zit nu RTL4 te kijken terwijl me pc mtv clipjes opneemt...
Scart aansluiting gaat naar me TV, coax uitgang naar me WinTV PVR150..bij mij werkt alles gewoon...
Zal het schema / instellingen zsm posten; nu eerst oliebollen halen
Anoniem: 70162
is alleen de scart is digitaal uit.
de coax uit is volgens mij doorgelust van het analoge signaal..
dus heeft tie met tuner van tv kaart gewoon analoge tv...
Anoniem: 103338
Nou het is als volgt aangesloten: 2 scarts vanaf mijn tuner 1 naar de vcr en 1 naar de tvremco_k schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:04:
Dat komt omdat de tuner via de scart je vcr door gaat geven naar je TV.
Daardoor kan de tuner het geluid niet meer regelen en komt het beeld ineens via composiet ipv RGB naar je tv toe.(dat verklaard het verschil in brightness en contrast - en waardeloos beeld)
-of- het kom omdat je tv zelf overschakeld naar de scart ingang waar je video aanhangt (hangt even van de manier van aansluiten af).
Ik begrpijp het, daar had ik al naar gekeken, niet dus. Wel een coax uitgang overigens (maar dat spreekt misschien voor zich)remco_k schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:04:
Mijn tip:
Heeft je vcr een 2e scart aansluiting?
Hm.......errug jammer. Is er dan niemand anders die hier last van heeft?remco_k schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:04:
Sluit die dan eens op de tuner aan.
(vergeet dan niet bij opname deze aansluiting ook echt te kiezen).
Meestal stuurt een 2e scart aansluiting geen "aan" signaal mee, waardoor de tuner de vcr juist niet door gaat geven.
Dan zal je dus een extra scart van je vcr naar je TV moeten leggen om video te kijken.
Hoe je het ook aansluit, de volume knop op de ab van de tuner zal nooit het volume van je vcr bedienen.
Je moet met je tv dan wel kunnen kiezen uit welke scart je put, anders gaat de vlieger niet op, je moet dus kunnen kiezen uit Scart 1 of 2.......ik snap ik er nu helemaal niks van?remco_k schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:43:
[...]
Je kan met de twin tuner gewoon met 2 tv's naar 2 verschillende zenders kijken. Kwestie van handig aansluiten.
De TV out scart direct naar je Tv, de VCR out scart via je video naar je TV.
Dan kan je op je TV kiezen naar welke tuner (1 of 2) je kijkt.
De 2e TV (bijv. boven) hangt aan de RF modulator, die altijd het beeld van de tv tuner weergeeft. Dus als je boven iets anders wilt kijken als beneden, dan is de tv tuner voor boven en de vcr tuner voor beneden.
Dat begrijp je goed. Maar dat is toch geen probleem ? Ik ben nog geen TV tegengekomen waarbij dit niet kan.Flame17 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:10:
[...]
Je moet met je tv dan wel kunnen kiezen uit welke scart je put, anders gaat de vlieger niet op, je moet dus kunnen kiezen uit Scart 1 of 2.......ik snap ik er nu helemaal niks van?
Dat klopt, beetje ongelukkig geformuleerd van mij, er zijn dus wel TV( oudjes) die geen 2e scart hebben, je hebt dan geen probleem omdat het er gewoon niet is en dus niet de truc kan toepassen.sverzijl schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:24:
[...]
Dat begrijp je goed. Maar dat is toch geen probleem ? Ik ben nog geen TV tegengekomen waarbij dit niet kan.
- Is de resolutie verhoogd of zit je met digital ontvangst nog steeds vast aan de PAL resolutie (dus, slechts 288 beeldlijnen, interlaced)?
- Ik lees dat de huidige tuners alleen SCART uitgang hebben met een RGB-signaal. Leuk voor legacy-televisies, maar wat nu als ik een projectie- of plasmascherm heb? Dan wil ik graag een signaal met een hogere resolutie aangesloten via component, HDMI of DVI hebben.
- Wordt voor breedbeeld uitzendingen een WSS signaal meegestuurd zodat de een breedbeeldscherm automatisch naar de juiste beeldverhouding omgeschakeld?
- Zijn breedbeelduitzendingen anamorfish? M.a.w. zitten de zwarte balken in het signaal zoals bij de satellietzenders op de analoge kabel? Of is gekozen voor de betere variant waarbij het beeld wordt opgerekt door de TV?
- Zijn er abbo's waar (evt. tegen bijbetaling) de bitrate hoger ligt zodat je geen zichtbare compressiebijverschijnselen krijgt?
- Wat is de garantie op de bitrate?
- Is een (naar mijn mening) te lage bitrate grond voor ontbinding van het contract?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
-jammer, maar ik denk niet dat daar verandering in komt.
-volgendsmij zijn er geen breedbeeld uitzendingen
-meestal niet
-nee
-geen hangt af van ontvangst
-lijkt me niet
[ Voor 15% gewijzigd door Collaborator op 02-01-2005 17:36 ]
This space is occupied
Nee, ik kijk op een WinTV PVR 250Buzz_Lightyear schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:23:
[...]
Ongelovige heidene!
toch niet jaloers he?
toch niet jaloers he?
Ben erg benieuwd....Ik zit nu RTL4 te kijken terwijl me pc mtv clipjes opneemt...
Scart aansluiting gaat naar me TV, coax uitgang naar me WinTV PVR150..bij mij werkt alles gewoon...
Ik denk dat ...
Damn... is gunhead me net voor.Anoniem: 70162 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:37:
....of gebruik je (op wat voor weird manier dan ook) stiekum de tuner van je tv-kaart?
Dussss... kom maar op met je schema / instellingen dan kunnen wij je even uit je droom halen dat je een twin tuner in een single tuner hebt zitten...

Alles kan stuk.
Digitenne of KPN Digitale televisie met MCE:
http://www.microsoft.com/...ediacenter/settopbox.aspx
Hoe doe ik dat? - Digitale tv, uw set-top box en Media Center
Digitale televisie is in opkomst. Niet zo verwonderlijk, als u bedenkt dat digitale televisie verschillende voordelen biedt ten opzichte van traditionele televisie. Extra kanalen, een betere beeldkwaliteit en nieuwe mogelijkheden. Windows XP Media Center Edition 2005 biedt ondersteuning voor digitale televisie, zodat u profiteert van een optimale ervaring. In deze editie van ‘Hoe doe ik dat?' leest u hoe u een set-top box instelt voor gebruik met Media Center.
Voor digitale televisie maakt u in de meeste gevallen gebruik van een set-top box. Dit externe kastje verbindt u normaal gesproken met uw televisie en zorgt ervoor dat de signalen correct worden ontvangen en getoond. In plaats van de tuner van uw televisietoestel te gebruiken, wordt de ontvangst verzorgd door de set-top box. Media Center biedt ondersteuning voor digitale tv en een set-top box. Bij het aansluiten en configureren van Media Center gaat u echter anders te werk dan bij traditionele televisie.
Aangezien de set-top box verantwoordelijk is voor de ontvangst van het signaal en u de set-top box gebruikt om tussen verschillende televisiekanalen te schakelen, dient u ervoor te zorgen dat de Media Center-computer hiermee rekening houdt. Waar u bij een traditionele opstelling de televisiekabel direct aansluit op de tv-tunerkaart van de Media Center-computer, bevindt zich bij digitale tv een extra schakel in de vorm van de set-top box.

Als u drukt op de knop Kanaal omhoog/omlaag van de afstandsbediening van Media Center (1), wordt het infraroodsignaal verzonden naar de bijbehorende sensor (2). Deze geeft het signaal door aan de Media Center-computer. De Media Center-computer maakt de infraroodopdracht geschikt voor de aangesloten set-top box en stuurt het aangepaste signaal vervolgens door naar de zogeheten IR-bedieningskabel (3). Deze kabel is aangesloten op de eerdergenoemde sensor (4) en zorgt ervoor dat het signaal terechtkomt bij de set-top box (5). Deze is immers uiteindelijk verantwoordelijk voor de weergave van het opgevraagde televisiekanaal (6). Bij het gebruik van een set-top box zorgt de set-top box voor de weergave, in plaats van de tv-tunerkaart van de Media Center-computer.

Ondersteuning van set-top boxen
Hoewel Media Center een grote verscheidenheid aan set-top boxen ondersteunt, dient u eerst te controleren of de door u gebruikte set-top box compatibel is met Media Center. De volgende set-top boxen zijn na controle geschikt bevonden voor gebruik met Media Center:
* Panasonic TU-CT20CN
* Rebox RE-1150C0
* Samsung SMT- 1000T
* Samsung DTB-9401Z
* Topfield TF3000COT-d
* Topfield TF5300PVR-d
Wordt uw set-top box in bovenstaande lijst niet vermeld? Raadpleeg de website van de leverancier van uw set-top box of neem contact op om te controleren of de set-top box geschikt is. Indien uw set-top box niet compatibel is, zult u tijdens het uitvoeren van de hierna beschreven wizard merken dat Media Center de set-top box niet correct kan aansturen met behulp van de sensor en IR-bedieningskabel. De zenderkeuze wordt dan niet doorgevoerd.
In de volgende stappen leiden we u door het volledige installatieproces.
Stap 1
Allereerst zorgt u ervoor dat de infraroodsensor is aangesloten op de Media Center-computer via de USB-poort. Vervolgens sluit u de meegeleverde IR-bedieningskabel aan op sensor (1). Aan de achterzijde van de sensor vindt u hiervoor een aansluitpunt (2). Het andere uiteinde van de bedieningskabel - dat u herkent aan een donker blokje - bevestigt u aan de set-top box (3). De bedieningskabel geeft het infraroodsignaal door. Het is belangrijk dat u het blokje bevestigt op de IR-ontvanger van de set-top box. Ziet u niet direct waar dit ‘oog' zich bevindt, dan gebruikt u een zaklantaarn om de juiste positie te bepalen.

Stap 2
Sluit de digitale kabel of draadloze antenne aan op de set-top box. Maakt u bijvoorbeeld gebruik van Digitenne of Digitale TV van KPN, dan sluit u de draadloze antenne aan op de hiervoor bestemde ingang van de set-top box (1). Vervolgens sluit u de kabel voor het tv-signaal aan op de tv-tunerkaart van de Media Center-computer (3).

Stap 3Dubbele tuners
Beschikt uw Media Center-computer over twee tv-tunerkaarten, zodat u een kanaal kunt bekijken en tegelijkertijd een ander kanaal kunt opnemen? Dan hebt u twee set-top boxen nodig. Op elke tv-tunerkaart sluit u een eigen set-top box aan. Daarnaast voorziet u elke set-top box van een eigen IR-bedieningskabel. De sensor is uitgerust met twee aansluitpunten voor een IR-bedieningskabel.
Houd zowel de afstandsbediening van de set-top box als de afstandsbediening van Media Center bij de hand. Schakel de set-top box in. Controleer met de afstandsbediening van de set-top box of de set-top box reageert op de afstandsbediening voordat u verdergaat.

Stap 4Controle
Voordat u verdergaat, controleert u het volgende:
* Alle set-top boxen zijn ingeschakeld
* Het tv-signaal is aangesloten op elke set-top box
* De set-top boxen zijn aangesloten op de Media Center-computer
* Er is een correct geplaatste IR-bedieningskabel voor elke set-top box
* Alle set-top boxen zijn afgestemd op een kanaal waarvan u weet dat u het kunt ontvangen
Nu u de apparatuur op de juiste wijze hebt aangesloten, is het tijd om Media Center te configureren. Start Media Center en kies op de startpagina voor Instellingen. Vervolgens kiest u Tv, Tv-signaal instellen. In het introductiescherm van de wizard klikt u op Volgende. Vervolgens wordt de regio getoond. Doorgaans is dit Nederland. Is de regio correct, dan kiest u Ja, gebruik deze regio om televisieservices te configureren en klikt u op Volgende. Is de regio niet correct, dan kiest u voor Nee, ik wil een andere regio selecteren en kies vervolgens de juiste regio.
Stap 5
In het volgende scherm kiest u de juiste televisieservice, waarbij u kunt kiezen tussen Kabel of digitale kabel, Satelliet en Antenne. Gebruikt u een digitale service zoals Digitenne of Digitale TV van KPN, dan kiest u hier voor Antenne en klikt u op Volgende.
Stap 6
De wizard vraagt u het correcte antennesignaal te selecteren, waarbij u de keuze hebt uit Analoog, terrestrisch (PAL/SECAM) en Digitaal, terrestrisch (DVB-T). Kies voor de laatste optie en klik op Volgende.
Stap 7
De wizard vraagt of u een set-top box gebruikt. In dit scherm selecteert u Ja, waarna u klikt op Volgende.
Stap 8
Beschikt de Media Center-computer over twee tv-tunerkaarten, dan vraagt de wizard of u beide tv-tunerkaarten wilt configureren. Kies hier voor Twee en klik op Volgende. Hebt u twee tv-tunerkaarten, houdt er dan rekening mee dat in het volgende scherm eerst wordt gevraagd om de eerste set-top box te configureren.
Stap 9
De wizard toont een controlelijst. Nadat u deze hebt doorgelezen, klikt u op Volgende. Media Center zoekt vervolgens naar een beschikbaar tv-signaal. Zodra deze scan is voltooid, wordt automatisch de juiste aansluitmethode (bijvoorbeeld S-Video) geselecteerd. Klik op Volgende. Wordt het signaal niet automatisch gedetecteerd en bent u er zeker van dat de set-top box is ingeschakeld en de set-top box correct is aangesloten op de tv-tunerkaart, dan selecteert u handmatig het juiste ingangskanaal.

Correcte aansluitmethode!
Veel set-top boxen kunnen worden ingesteld voor een specifiek videosignaal, bijvoorbeeld composiet video of S-Video. In de meeste gevallen zult u de set-top box via een S-Video-aansluiting aansluiten op de tv-tunerkaart van de Media Center-computer. Zorg er vooraf voor dat u via het instellingenmenu van uw set-top box hebt gekozen voor het juiste videosignaal. Sluit u de set-top box dus aan op de S-Video-ingang van de tv-tunerkaart, dan kiest u in het instellingenmenu bij Video-uitgang voor S-Video. Doet u dit niet, dan bestaat de kans dat het videosignaal niet wordt gedetecteerd door Media Center!
Stap 10Tip: Informatiebalk uitschakelen
Set-top boxen maken vaak gebruik van informatiebalken, die kort worden getoond als u afstemt op een ander kanaal en informatie bevatten over het kanaal en het actuele tv-programma. Media Center maakt echter ook gebruik van informatiebalken. Zorg er daarom voor dat u de ingebouwde informatiebalk van de set-top box uitschakelt, zodat er geen dubbele balken verschijnen wanneer u digitale televisie met Media Center kijkt. Het uitschakelen van de ingebouwde informatiebalk is afhankelijk van merk en type set-top box. Raadpleeg de handleiding van de set-top box voor informatie over het uitschakelen van de informatiebalk.
De wizard vraagt of u beschikt over een afstandsbediening voor de set-top box. In dit venster kiest u voor Ja, waarna u klikt op Volgende. In het volgende scherm laat de wizard u weten dat de afstandsbediening van de set-top box door Media Center moet worden geïdentificeerd. Er wordt gevraagd of u enkele knoppen van de afstandsbediening van de set-top box wilt indrukken. Klik eerst op Volgende om het identificatiescherm te openen.
Stap 11
In de meeste gevallen vraagt de wizard of u de knop 0 van de afstandsbediening van de set-top box wilt indrukken. U houdt deze ingedrukt totdat de melding verschijnt dat u de knop kunt loslaten om verder te gaan. Het volgende scherm wordt automatisch geopend, waarin wordt gevraagd of het hoogste kanaal dat u via de set-top box kunt ontvangen, 2, 3 of 4 cijfers heeft. Is het hoogste kanaal dat u ontvangt bijvoorbeeld 99, dan kiest u dus voor de optie Twee cijfers. Klik op Volgende.

Stap 12
Media Center moet weten of u bij het schakelen naar een ander kanaal via de set-top box, normaal gesproken ter bevestiging op een knop als OK of ENTER moet drukken. Controleer in uw situatie of dit benodigd is en kies voor de optie Nee, ik geef alleen het kanaalnummer op of Ja, ik moet op ENTER of OK drukken. Klik op Volgende.
Stap 13
In dit scherm van de wizard maakt u gebruik van de knop Kanaal omhoog en Kanaal omlaag van de afstandsbediening van Media Center om in te stellen hoe snel Media Center tussen kanalen kan schakelen. Wordt het kanaal correct veranderd, klik dan op Volgende. Gebeurt dit niet, dan probeert u een lagere infraroodsnelheid.

Stap 14
De wizard bevestigt de goede instellingen van de set-top box. Kies nu voor de optie Gidsgegevens instellen. Klik op Volgende. Klik in het introductiescherm van de on line tv-gids wederom op Volgende. Kies voor Ja bij de vraag of u de tv-gids wilt gebruiken en klik op Volgende. Als u de leveringsvoorwaarden hebt doorgelezen en u zich hiermee akkoord verklaart, kiest u voor Ik ga akkoord en klikt u op Volgende. Geef uw postcode op en klik op Volgende. Een lijst met beschikbare dienstenaanbieders voor uw regio wordt gedownload. Klik op Volgende zodra het downloaden is voltooid. Kies uw regio of dienstenaanbieder uit de lijst (bijvoorbeeld Digitenne) en klik op Volgende. De gidsgegevens worden gedownload. Klik op Volgende zodra het downloaden is voltooid. Klik tot slot op Voltooien om de wizard af te sluiten.

Stap 15
De kans bestaat dat de kanaalindeling van de gedownloade tv-gids niet overeenkomt met de eigenlijke indeling die uw digitale tv-aanbieder hanteert. In dat geval dient u de kanaalvolgorde handmatig aan te passen. Ga hiervoor als volgt te werk.
1. Op de startpagina kiest u voor Instellingen, Tv, Gids.
2. Kies voor Kanalen bewerken.
3. Klik op de knop Nummers bewerken.
4. Vervolgens voorziet u elk kanaal van het juiste nummer. Selecteer het kanaal en geef het juiste nummer op in het bijbehorende invoervak. Is het nummer reeds toegewezen aan een ander kanaal, dan verschijnt het scherm Conflict en dient u te kiezen aan welke kanaal het nummer wordt toegewezen.
5. Hebt u het indelen van kanalen afgerond, klik dan op Opslaan. Controleer via het onderdeel Live tv of de kanaalindeling correct is en maak aanpassingen indien nodig.

Media Center is geconfigureerd voor gebruik met digitale televisie en een set-top box. U hebt gemerkt dat het eenmalige configuratieproces verschilt ten opzichte van het proces bij analoge televisie. Uw taak zit er in elk geval op. U kunt genieten van digitaal beeld in combinatie met een set-top box en Media Center.
http://www.xbmcfreak.nl/
NSTM >> AV
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Zal ik het schema dan maar posten
Leuk schema maar dit is niet het schema die er voor zorgt dat je met een SINGLE tuner kan kijken naar het ene kanaal en een ander kanaal kan opnemen zoals Buzz_Lightyear beweert te hebben. Of zie ik nu een stap over het hoofd
Dat kan ook niet.. Daarvoor heb je 2 tuners nodig of de dual tuner, maar die werkt weer niet met MCE.Erhnam schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:00:
Zal ik het schema dan maar posten
Leuk schema maar dit is niet het schema die er voor zorgt dat je met een SINGLE tuner kan kijken naar het ene kanaal en een ander kanaal kan opnemen zoals Buzz_Lightyear beweert te hebben. Of zie ik nu een stap over het hoofd
http://www.xbmcfreak.nl/
Anoniem: 7175
Als je die kunt missen gaat er niets boven sat ontvangst.
Is gewoon de meest flexibele ontvangstmogelijkheid alhoewel de analoge kabel een stuk makkelijker in het gebruik is.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 03-01-2005 23:14 ]
Het is ook om de prijs van de kabelaars en de kosten van een schotel, KPN/Digitenne biedt een goed alternatief, zeker als je meerdere abbo's hebt bij KPN, dan betaal je maandelijks maar 7,95 tegen hier voor de kabel 14 euro.Anoniem: 7175 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:14:
Enige echte voordeel van digitenne van KPN zijn de vlaamse zenders.
Als je die kunt missen gaat er niets boven sat ontvangst.
Is gewoon de meest flexibele ontvangstmogelijkheid alhoewel de analoge kabel een stuk makkelijker in het gebruik is.
Ik vind btw de ontvangst nog niet 100%, maar als het goed is dan is het zeker helder en mooi van beeld, ik vind het DVD kwaliteit, geluid is wat minder!
Buzz_Lightyear schreef op donderdag 30 december 2004 @ 14:49:
....Het is een single-tuner waarvan de scart-aansluiting naar me TV gaat en de COAX aansluiting in me de PVR150 van me HTPC verdwijnt (mooie Antect ARIA case) en een S-video van me ASUS Radeon 9200 weer naar de TV scart (nr 2) gaat
Het is dus gewoon mogelijk om TV zender 1 te kijken terwijl ik de uitzendig van een zender 2 opneem op me HTPC.
Leuk systeem dat Digitale TV
Duurt lang!Buzz_Lightyear schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:23:
[...]
Ik ben nog steeds benieuwd!
[ Voor 53% gewijzigd door remco_k op 05-01-2005 13:12 ]
Alles kan stuk.
Ik ook
Dat weet ik ook wel maar Buzz_lightyear beweert wat anders.Erhnam schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:05:
[...]
Dat kan ook niet.. Daarvoor heb je 2 tuners nodig of de dual tuner, maar die werkt weer niet met MCE.
[ Voor 47% gewijzigd door fulgore op 06-01-2005 16:23 ]
Alleen als ik digitaal wil opnemen moet ik dus analoog tv kijken. (via coax, heet dat ook echt analoog?)
Dat heet analoog.... Scart is overigens ook analoog maar bied een veel betere beeldkwaliteit.kavorka schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 16:29:
Wat ik doe is digitaal kijken (via scart) en analoog (coax) opnemen. Het kan dus wel
Alleen als ik digitaal wil opnemen moet ik dus analoog tv kijken. (via coax, heet dat ook echt analoog?)
Voor de duidelijkheid, we wachten in dit topic dus op een antwoord van Buzz_Lightyear die het volgende beweert:
Met een Single tuner 2 verschillende zenders gelijkertijd bekijken.
Zender 1 op de RF modulator (Coax uitgang), Zender 2 op de Scart.
Dat kan natuurlijk niet, maar ik ben nog steeds benieuwd wat er gepost gaat worden door Buzz_Lightyear
Alles kan stuk.
Ik weet niet of dit al eerder is langsgekomen, weinig zin om t hele topic door te spitten, maar ik dacht ik meld t ff:MrBarBarian schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:40:
[...]
Goed, ik ben hoer nog even over verder gegaan met KPN en XS4ALL. eerst gebelt met xs4all, die verwezen me naar KNP. Toen gebelt met KPN, die verwezen me naar XS4ALL.
Gemailt met XS4ALL, en die snappen er zelf ook een f*ck van! Mijn conclusie zover is dat je alleen gratis een twintuner krijgt als je tegelijkertijd een adsl abbo en digitenne aanvraagt. Ik weet niet of dit duidelijk op www.dekabelkaneruit.nl staat, maar ik vind het wel een dubieuze actie, en dat ben ik niet zo van xs4all gewend eigelijk.
Ik vindt dat het op zijn minst misleidend op die site staat, zover ik het heb begrepen.
en nu heb ik er geen zin meer in![]()
De actie van xs4all houdt in, dat je voor EUR 69,- een twintuner krijgt, een draadloos modem en een monteur die beide komt installeren. Dit is als je ADSL afneemt, dus voor nieuwe klanten. Los bij de KPN kost een twintuner EUR 69,- dus istie eigenlijk niet gratis, maar al t andere wel...
http://500px.com/Abd3licious
Anoniem: 78039
stuk terug lees ik in het topic dat er geen bbc in het pakket zou zitten:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=431224/sc=0a6ab8
daarnaast vraagt iedereen zich idd af hoe dat met die twintuners zit e.d. zoals na te lezen zijn dit de samsung apparaten: http://www.samsung.com/nl...lerecievers/dcb_9401r.asp
ik vraag me af of iemand hier positieve ervaringen mee heeft.
Ben zelf van plan een ADSL en telefoonaansluiting te nemen en digitale TV incl. single en twin-tuner (kan helaas niets vinden over de twin-tuner, of heeft dit te maken met de kaarten die erin gaan?) blijkt vanuit de website van KPN dat dit nogal een korting kan opleveren...
Sorry, het werkt niet...
Me and my big mouth
Het werkt niet zoals eerder vermeld; nu is de setup alsvolgt:
[list]
• Single tuner ]-SCART ------ Svideo+Audio-[ HTPC (WinTVPVR150)
• HTPC (Asus Radeon 9200 TD) ]-Svideo+Audio---SCART-[ TV
• HTPC (Onboard AC'97, 5.1 audio) ]-3,5mm----dual phono-[ TV
• HTPC (Onboard AC'97, 5.1 audio) ]-3,5mm---dual phono-[ Pioneer stereo setje
Niet dat nu alles al werkt overigens
Muziek speelt van me HTPC af op stereo en TV, maar het TV ontvangst van single (
He jammer, had me er zo op verheugdBuzz_Lightyear schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:14:
Iedereen die hier zat te azen op ongekende mogelijkheden van hun Single tuner
Sorry, het werkt niet...
Me and my big mouth
Het werkt niet zoals eerder vermeld; nu is de setup alsvolgt:
Anoniem: 50624
Anoniem: 83328
geen BBC 1 en 2, World en Prime zijn sinds kort (nouja...) erbij gekomen.Anoniem: 78039 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:58:
tweakers,
stuk terug lees ik in het topic dat er geen bbc in het pakket zou zitten:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=431224/sc=0a6ab8
Anoniem: 119364
Anoniem: 85748
Hoe zit dat nou eigenlijk. Nu heeft KPN weer geen BBC 1+2 in het pakket. Die wil ik toch eigenlijk graag hebben... Maar als ik een schotel op het dak zet heb ik ook geen BBC en ook geen BelgiëAnoniem: 83328 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:11:
[...]
geen BBC 1 en 2, World en Prime zijn sinds kort (nouja...) erbij gekomen.
Mmm en bij de radio niet eens KinkFM
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 85748 op 13-01-2005 00:16 ]
Da's appels met peren vergelijken.Anoniem: 119364 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:13:
Klinkt allemaal wel leuk en aardig die digi tv maar ik denk dat via de schotel nog altijd het goedkoopst is mits je de juiste aparatuur koopt en pc kennis hebt (wat op tweakers.net natuurlijk overduidelijk aanwezig is) Neem bijvoorbeeld een dreambox + schotel + bekabeling dan ben je eenmalig 300 euro kwijt en met een beetje speurwerk over de dreambox op internet ontvang je bijna alle kanalen!
Je vergelijkt legaal TV kijken met illegaal tv kijken... Zo kan ik het ook.
Alles kan stuk.
Bij mij lukt het soms wel en soms niet. En ik heb alles uit geprobeerd, maar de tuner zend soms gewoon geen signaal naar de videorecorder.
Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!
1 Probleem alleen mijn TV heeft maar 1 scart uit gang. Nu had ik een scart splitter maar als ik daar me xbox en me digitale TV op aansluit gebeurt er het volgende:
De het geluid van de digitale Televisie word is een stuk zachter. ( ik moet zowel geuid van me TV als DTV vol uit zetten om een beetje normaal te kunnen luisteren.
En als ik me Xbox aanzet gaan het geluid van de DTV in eens een stuk harder en het beeld gaat door het DTV beeld heen. Wat op zich wel logisch is. omdat de signalen gemixt worden naar de tv toe.
Nu heb ik me xbox is van de splitter gehaald en meteen ging het geluid een stuk harder van me DTV.. maar waar sluit ik nu me xbox op aan... dat switchen word een beetje vervelend. Ik dacht mischien kan ik die scart kabel in me singel tuner kastje stopen (vcr aansluiting) dat je zo kan switchen maar dat werkt ook niet.
Iemand een oplossing?
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
De enigste oplossing is om de tuner via coax aan te sluiten, en de xbox via scart.The Otherside schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:50:
We hebben sinds kort hier thuis Digitale televisie van KPN.
1 Probleem alleen mijn TV heeft maar 1 scart uit gang. Nu had ik een scart splitter maar als ik daar me xbox en me digitale TV op aansluit gebeurt er het volgende:
[...]
Iemand een oplossing?
Anoniem: 135656
Ik heb dig. tv van KPN en het werkt goed. Alleen zijn er nog plannen om meer zenders er op te gooien. Niet dat het aanbod te weinig is maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Die informatie kun je ook vinden op de KPN site. Voorlopig zijn er geen plannen.Anoniem: 135656 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:13:
Vraagje?
Ik heb dig. tv van KPN en het werkt goed. Alleen zijn er nog plannen om meer zenders er op te gooien. Niet dat het aanbod te weinig is maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Van de KPN site:
Uitbreiding van het zenderpakket
Op dit moment komt er nog geen uitbreiding. In de toekomst kan het zenderpakket worden aangepast. BBC1 en BBC2 worden voorlopig nog niet opgenomen in het zenderpakket.
Anoniem: 117824
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Een hele rij microsoft certificeringen.
Weet er iemand hoe ik de volgorde kan veranderen? In het menu kan ik wel de naam wijzigen enzo, maar niet de volgorde. Er is wel een mogelijk om favorieten in te stellen enzo, maar dat bedoel ik niet.
Ook heb ik probelemen met de ontvangst: het onderste balkje (ontvangst) is vrijwel volledig gevuld en toch heb ik regelmatig dat het geluid ff wegvalt. Ook staat het beeld (te vaak imho) weleens even stil. Is mijn receiver kaduuk, of is dit allemaal part-of-the-deal?
[ Voor 6% gewijzigd door Xtremelead op 09-02-2005 11:01 ]
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
RTFM! Staat er gewoon in meen ik uit m'n hoofd te weten.Xtremelead schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:01:
Ik heb sinds een week ook digitale tv. Wat me stoort: de zender volgorde.
Weet er iemand hoe ik de volgorde kan veranderen? In het menu kan ik wel de naam wijzigen enzo, maar niet de volgorde. Er is wel een mogelijk om favorieten in te stellen enzo, maar dat bedoel ik niet.
Het meeste is part of the deal en staat zelfs in hun voorwaarden dat ze geen stoorvrij signaal garanderen. Wil je er (grotendeels) vanaf, gebruik dan een buitenantenne. Of zet je koelkast uit.Ook heb ik probelemen met de ontvangst: het onderste balkje (ontvangst) is vrijwel volledig gevuld en toch heb ik regelmatig dat het geluid ff wegvalt. Ook staat het beeld (te vaak imho) weleens even stil. Is mijn receiver kaduuk, of is dit allemaal part-of-the-deal?
[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 09-02-2005 13:18 ]
Alles kan stuk.
Niet dus....er staat in dat je favorieten kan indelen...er staat niets over het ordenen van de kanalen zelf.remco_k schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 13:17:
[...]
Staat er gewoon in meen ik uit m'n hoofd te weten.
JA JIJ!!!
Handleiding pag. 45, 46 en 47. (download hier, onderaan)Xtremelead schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 13:45:
[...]
Niet dus....er staat in dat je favorieten kan indelen...er staat niets over het ordenen van de kanalen zelf.
Daar spreken ze over zenders indelen, wissen en hernoemen.
Hier moet dat dan toch gewoon mogelijk zijn?
Daarna hebben ze het inderdaad over de favorieten sorteren e.d.
Alles kan stuk.
JA JIJ!!!
Wij hebben momenteel een oude 2e hands pace staan voor schotelontvangst. Canal Digital gaat het huidige coderingssysteem irdeto1 overboord gooien. Daarom moeten we ons sowieso registreren bij CD. Als we Nickelodeon (nl voetbal competie) willen kijken zullen we ook een nieuwe tuner moeten aanschaffen (seca2). Bovendien is in november kabeltv (caiw) bij ons beschikbaar gekomen.
KPN digitale tv is niet duur (we hebben ook al isdn en adsl). Maar als ik alle verhalen over storing en artifacts hoor begin ik er te twijfelen of kpn dtv wijsheid is. Het meest maak ik me zorgen over de storingen. Het monteren van een buitenantenne is geen probleem.
Daarom wil ik weten of er mensen zijn met buitenantenne en die nog steeds last hebben van storingen?
Als echte tweaker ga ik instinctief voor een dreambox, maar de dm7000 is nauwelijks meer alleen te krijgen. De 7020 is ineens weer een stuk duurder, bovendien heb je dan nog steeds maar 1 tuner
Anoniem: 114218
- oplossing 1: digitenne via composiet kabeltje.... hierop reageerd mijn tv niet (als ik m op AV zet)
- oplossing 2: tvout van pc op vcr ingang van digitenne kastje... alleen hiervan ben ik niet erg zeker of dit ubrhaupt kan en mag
dat laatste heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar ja zijn er nog meer oplossingen? anders scart switcher ofzo aanschaffen.
Composiet kabeltje? Waar moet die dan vandaan komen? Uit de scart van de ontvanger?savale schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 00:06:
Ik heb sinds gisteren ook digitennemaar ik zit met een probleem. Ik heb n simpele tv met één scart. Nu gebruik ik digitenne dus dan is er geen scart meer over. Hier zat namelijk voorheen mijn tvout van mijn pc op aangesloten.
- oplossing 1: digitenne via composiet kabeltje.... hierop reageerd mijn tv niet (als ik m op AV zet)
TV op AV ? Volgens mij hebben TV's die een aparte composiet ingang hebben daar een extra voorziening voor, die heet bijv. Front, AV2 of Ext
Of bedoel je dat je de ontvanger via de coax (RF) aansluiting aansluit? In dat geval moet je TV natuurlijk niet op AV staan maar moet je gewoon de 'zender' zoeken.
Dit kan en mag.- oplossing 2: tvout van pc op vcr ingang van digitenne kastje... alleen hiervan ben ik niet erg zeker of dit ubrhaupt kan en mag
Of het werkt is vraag 2.
Yep, op RF aansluiten dus.dat laatste heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar ja zijn er nog meer oplossingen? anders scart switcher ofzo aanschaffen.
De beste kwaliteit heb je nou eenmaal via scart, (RGB) dus dat heeft de voorkeur.
Alles kan stuk.
Anoniem: 134243
Ik ben uiterst tevreden over het kanalenpakket alleen mis ik wel BBC 1 en 2. Gelukkig beschik ik wel over BBC World en BBC Prime. Dat maakt al redelijk wat goed.
De hoofdmotivatie om Digitenne te nemen is nog altijd het bannen van UPC uit mijn huishouden. Dat is gelukt met Digitenne en XS4all en wij lachen hier allemaal weer hartelijk.
Ik las op de eerste pagina van dit draadje dat er iemand 4 tv's en 1 pc aangesloten heeft via de kabelboer. Hier is dat nu lekker 2 tv's en 4 pc's. Dat ging bij de kabelboer niet.
KPN gaat er uit, het beeld is klooie (en ik zie gewoon de mast staan hier in oegstgeest) staat regelmatig stil.
Verder wordt er zeer veel compressie gebruikt waardoor het beeld vaak blokkerig is als er iets in het beeld snel beweegt zoals opspattend water of een snel wegrijdende auto.
De Samsung decoder is ook waardeloos,zelfs uit verstuurt ie een zwart beeld waardoor je met een scart verdeel box er niets aan hebt.
Uit is dus wel beeld uit,maar geen ruis,de decoder blijft dus eigenlijk aan.
Hij blijft de andere scart storen,het enige wat helpt is de schakelaar op de achterkant uitzetten.
Het " gratis" porno kanaal is al helemaal niet om aan te zien.. bij die uitzendingen gebeurt het namelijk vaak
Op een grotere tv lijkt het wel tetris voor volwassenen.
Er is ook geen tv gids voor het adult kanaal.
Via RF gebeurt het heel vaak dat het beeld op zwart wit gaat en het kanaal is niet helemaal stabiel..het schuift een beetje.
KPN is echt slecht beeld, we hebben uiteindelijk dus maar een schotel aangeschaft en het beeld is daarvan aanmerkelijk beter.
[ Voor 19% gewijzigd door Nick39 op 27-03-2005 17:58 ]
De storingen zijn bijna verdwenen en de prijs( 7,95 euro) kwaliteit in ogenschouw nemend ben ik nog steeds tevreden met Digitale TV van KPN.
Is dit een bekend probleem, met b.v. andere apparaten? En is er wat aan te doen?
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Niet met een aquarium, maar wel met een paar schakelaars hier in huis, met het plaatsen van een buitenantenne op 1e etage is dit verdwenen.reuzekind schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:56:
We hebben hier om de vaste tijd van een schok in het beeld. We zijn er nu achter gekomen dat dit gebeurt als de schakelaar van m'n pa's aquarium pompen schakelt van links naar rechts of vice versa.
Is dit een bekend probleem, met b.v. andere apparaten? En is er wat aan te doen?
Sinds een week of 3 hebben we een LCD televisie.
Het leek wel tetris voor volwassenen,zoveel blokjes.
Ik woon onder de mast zo'n beetje dus een buiten antenne was geen optie,op een stukkie draad deed ie het ook.
Ik had al 2 maanden digitale tv van kpn en dus ook geen kabel meer.
Ik heb een beroep gedaan op de support van KPN.
Na 3 telefoontjes van de "technische dienst" met de standaard vragen belde er iemand terug.
We kunnen geen goed beeld krijgen op lcd televisies.
We werken aan dit probleem.
Hoe/waar/wanneer kon niet gezegd worden.
KPN heeft mijn abonnement stop gezet.
De decoders nemen ze niet terug,dus ik zit nu met 3 van die dingen want uiteraard deden de andere 2 het ook niet meer nadat de smartcard was geblokkeerd.
Ik kan nu weer kabel aanvragen.
Wat heeft het me gekost:
3 decoders, opnieuw entreegeld voor de kabel.
Vakwerk..dat was dus hun oplossing.
Dus nooit meer digitale tv van kpn hier.. en die 3 decoders raak ik al helemaal aan de straatstenen niet meer kwijt.
[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 02-04-2005 13:15 ]
Heb zelf ook sinds ca 9 dagen digitale TV van KPN... het enige wat me stoort is een enkele onderbreking (ca 1 a 2x per uur) in het geluid van 0.5 a 1 seconde. Voor de rest tevreden en 46.6% goedkoper dan de kabel, dus dat vind ik wel een grote pre !
Maar voor mijn kleine slaapkamer tvtje 37cm ziet het er prima uit.
En bovendien geen kabel meer.
Heerlijk! Later als ik opmezelf zit neem ik een draaibare schotel zodat ik fijn een zooi engelse zenders kan ontvangen
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Bij de primafoon hebben ze volgens mij alleen maar een DVDtje draaien met "Digitale TV van KPN". Dat ziet er natuurlijk wel goed uit op LCD.cool0 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:06:
Het ziet er op een LCD televisie niet uit? Dan hebben ze dat probleem zeker verholpen want als je de primafoon binnen loopt zie je niks anders dan LCD tv's en Digitale TV van KPN.
Anoniem: 32095
Beeld is scherper dan UPC en 7.95E pm vs de 15E pm van UPC.
Het werkt mooi op mijn breedbeeld TV maar ook via de coax op mijn 16 jaar oude Sony Trinitron
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Geluidskwaliteit is echter wel matig, je hoort dat er veel compressie op zit.
Anoniem: 50624
Is het al bekend wat men daar bij de goude oude PTT gaat doen met de programmering nu we er een stortvloed aan onzinkanalen bij gaan krijgen?
Ik mag toch hopen dat ze het fijne Discovery of Animal Planet niet gaan wissen om plaats te maken
En de kanalen, staan gewoon op http://www.kpn.com/kpn/show/id=878611/sc=010f4a
Mis wel BBC1/BBC2, niet dat ik die vaak kijk, maar goed.
Eigenlijk mis ik alle zenders, want zoals gewoonlijk is, sorry dat ik het zeg, die *** randstad weer als eerste aan de beurt geweest en daarna langzaam andere gebieden, en dus kunnen wij weer eens wachten.
Natuurlijk snap ik wel dat daar meer geld te halen is, maar goed, wat heb ik als consument daaraan.. Ik heb geen Digitale TV van KPN..
[ Voor 4% gewijzigd door Nakebod op 28-06-2005 22:07 ]
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Het hangt er zo sterk vanaf waar je zit in het huis.
Bij de slaapkamer van me zusje en van me ouders perfect ontvangst geen storing niks.
Ik slaap onder de kamer van me ouders en hier schokt het beeld als de nete. Storing schokkend beeld. Weg vallend geluid. Gratis Tetris hele signaal dat weg valt.
In de huis kamer hebben we het ook en daar is het ontvangst "redelijk" zijn momenten dat je ongestoord TV kan kijken (ziet er trouwens perfect uit op een 32 inch LCD TV) maar soms is het echt waardeloos.
Ik ben eigenlijk de enige in het huis met de meeste problemen
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Nou ik had begrepen dat John de Mol ook nog met een tweede Talpa kanaal zou komen met (nog meer) herhalingen, maar wellicht komt dat pas op een later tijdstip.Nakebod schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:07:
Vraag me af welke stortvloed van onzin kanalen je bedoeld? Komen geen zenders bij op de tv, alleen die talpa troep gaat op nickelodeon uitzenden, als je dat bedoeld?
En de kanalen, staan gewoon op http://www.kpn.com/kpn/show/id=878611/sc=010f4a
Mis wel BBC1/BBC2, niet dat ik die vaak kijk, maar goed.
Anoniem: 65861
Dus je raad het al: perfect beeld en goed geluid. Ik ben zo blij!
(Plaats: Leusden )
Moest ik ook doen terwijl ze 'm in de Primafoon voor me zouden activeren ....Anoniem: 65861 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:22: ( kaart moest wél geactiveerd worden wat niet zou hoeven )
Anoniem: 148407
-ik heb een single-tuner (samsung), en daar zit een extra scart ingang op (VCR). Ik heb geprobeerd mijn xbox daar op aan te sluiten omdat mijn tv maar 1 scart aansluiting heeft, om zodoende via de single tuner tussen TV en xbox te switchen. Dit krijg ik echter niet aan de praat, weet iemand hoe dit moet?
-het geluid loopt via de output van de single tuner zelf naar externe boxen. Ik kan dan echter het volume niet meer aanpassen via de afstandsbediening van de single tuner. Is er misschien toch een manier om dit voor elkaar te krijgen?
Anoniem: 65861
Vandaag kreeg ik de melding: voer de installatie opnieuw uit blabla bij het aanzetten van de tuner.
Ik belde met de helpdesk en bij het eerste woord kon hij mijn zin al afmaken. Ik was dus niet de enige :-). Er was een nieuwe extra regionale radiozender bijgekomen dus moesten de zenders opnieuw ingesteld worden. 2 min werk.
hehehe dan had je hem gisteren zeker niet aangezet ?Anoniem: 65861 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:25:
Ik heb mn boxen op de koptelefoonaansluiting van de tv aangesloten. Maarja jouw boxen horen bij een hifi set neem ik aan.
Vandaag kreeg ik de melding: voer de installatie opnieuw uit blabla bij het aanzetten van de tuner.
Ik belde met de helpdesk en bij het eerste woord kon hij mijn zin al afmaken. Ik was dus niet de enige :-). Er was een nieuwe extra regionale radiozender bijgekomen dus moesten de zenders opnieuw ingesteld worden. 2 min werk.
ik had dat gisteren namelijk al op me 3 tv's .
ik had liever een tv zender erbij gezien inplaats van die regionale zender
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Tssss... een tweaker die de helpdesk belt als 'm door het apparaat precies word verteld (in het nederlands notabene) wat hij moet doen...Anoniem: 65861 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:25:
Ik heb mn boxen op de koptelefoonaansluiting van de tv aangesloten. Maarja jouw boxen horen bij een hifi set neem ik aan.
Alles kan stuk.