Dat lijkt mij eerder een wat onduidelijke melding dan een echte bug. Zonder antenne is er geen recentere software te vinden dus de recentst bekende heb je al.mr_a schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:32:
Mijn stelling: onze kastjes bevatten gewoon een BUG. Als de antenne er NIET aan zit en je drukt op "Software vernieuwen" via "Systeem installeren", dan zegt hij vrolijk "de meest recente software is reeds geinstalleerd!" Dat kan het apparaat toch niet weten, zonder antenne?
Analoge publiekeTVzenders worden vervangen door versleuteld signaal
Aanstaande dinsdag 27 juni is de tweede termijn over dit onderwerp in de tweede kamer.
Protesteer tegen de codering bij de volgende kamerleden:
R.Kappelhof@tweedekamer.nl
M.vDam@tweedekamer.nl
J.Atsma@tweedekamer.nl
B.Bakker@tweedekamer.nl
F.Orgu@tweedekamer.nl
De publieke omroep moet gewoon, net als overal in Europa, gratis en ongecodeerd ontvangen kunnen worden.
Aanstaande dinsdag 27 juni is de tweede termijn over dit onderwerp in de tweede kamer.
Protesteer tegen de codering bij de volgende kamerleden:
R.Kappelhof@tweedekamer.nl
M.vDam@tweedekamer.nl
J.Atsma@tweedekamer.nl
B.Bakker@tweedekamer.nl
F.Orgu@tweedekamer.nl
De publieke omroep moet gewoon, net als overal in Europa, gratis en ongecodeerd ontvangen kunnen worden.
Bron: Dutchmedia.web-log.nlVan der Laan: Publieke zenders Free to Air kost 8 miljoen eurotoon volledige bericht
D66-staatssecretaris Medy van der Laan heeft in een Tweede Kamerdiscussie afgelopen nacht verklaart dat het ongecodeerd blijven uitzenden van de publieke zenders 8 miljoen euro kost en dat de rekening bij de NOS komt te liggen. Van der Laan wees de Tweede Kamer erop dat het gevolg van het volharden in het standpunt om in de digitale ether (DVB-T) Nederland 1, 2, 3 en regio-omroepen free to air uit te laten zenden een financiele is. De regering verdedigde het accoord van de NOS, regering en KPN om per eind oktober Nederland 1, 2 en 3 alsmede de regiozenders analoog uit te faseren en alleen nog gecodeerd via DVB-T in Nederland ter beschikking te laten komen. Smartcards worden daarbij voor 20 euro aan geinteresseerden voor 'free to view' DVB-T ontvangst ter beschikking gesteld door KPN. Nederland is daarmee vermoedelijk het enige land op aarde dat haar publieke zenders in de ether zal coderen. De regering schrapt in de financiering overigens 11 miljoen euro bij de NOS als bezuiniging in relatie met het niet langer zelf laten uitzenden van de tv-uitzendingen in de ether.
In discussie pleitten VVD, CDA, SP, PvdA erop dat de uitzendingen in free to air behoren te zijn. VVD-woordvoerster Fadime Orgu pleiten voor een organisatorische loskoppeling tussen Digitenne/KPN en NOS, waarbij de NOS haar eigen multiplex vanaf eind dit jaar in eigen beheer door een andere zenderexploitant dan KPN (middels aanbesteding) ongecodeerd digitaal laat uitzenden. D66 was de enige partij die in de Tweede Kamer het beleid van partijgenoot Van der Laan steunde.
De PvdA, SP en ChristenUnie dienden een motie in waarin expliciet ongecodeerde utizending wordt geeist en tot dat de ontvangst niet met goedkope ontvangers als zodanig geregeld is, de uitfasering van de analoge ethersignalen wordt opgeschort. Het CDA hamerde weliswaar op ongecodeerde uitzending in de discussie, maar diende samen met de VVD en D66 een andere motie in om de garanties te vragen voor het oplossen van dekkingsproblemen van het DVB-T netwerk. Van der Laan garandeerde in haar antwoord op de laatste motie dat er 'vergelijkbare' ontvangst aan de analoge ontvangst in de digitale omgeving geleverd zal worden. Voor satellietuitzending van de regio-omroepen voelt Van der Laan weinig en verwijst naar de verantwoordelijkheid van de provincies. De desbetreffende gezamenlijke regio-omroepen houden weliswaar in de plannen de analoge etheruitzendkosten van 3,5 miljoen euro, maar moeten daarmee de aanvoer naar de kabel regelen, terwijl de uitzending op satelliet duuder is (voor alle regiozenders). Donderdag blijkt wat de Tweede Kamer uiteindelijk wil. Indien de motie van PvdA, ChristenUnie en SP wordt verworpen accepteert de Tweede Kamer de gecodeerde uitzending....
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
8 miljoen... waar zeiken ze over ? Dat is 50 cent per hoofd in Nederland.
Ik begrijp het argument van die 8 miljoen euro niet. Uitzenden in FTV kost niets en FTA 8 miljoen??? Hoe is het in godsnaam mogelijk dat het niet versleutelen van het signaal en dus geen administratieve crap van smartcards en verlengen daarvan duurder is dan het wel versleutelen ervan en dus die bijhorende administratieve crap.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Simpel, FTV kost de overheid niets omdat KPN de publieke zenders dan wel gratis wil uitzenden. Het moge overigens duidelijk zijn dat KPN dat niet doet uit liefdadigheid.Gerco schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:42:
Ik begrijp het argument van die 8 miljoen euro niet. Uitzenden in FTV kost niets en FTA 8 miljoen???
KPN is inmiddels aan het inkopen geslagen voor een uitbreiding/upgrade
http://www.harmonicinc.com/ah_press_release_text.cfm?ID=615
Bron: dutchmedia.web-log.nlNederland: 3 DAB, 1 DAB/DVB-T en 7 DVB-T multiplexentoon volledige bericht
De Nederlandse regering heeft bij de internationale frequentieconferentie RRC06 Geneve volgens eigen zeggen haar doelstellingen 'ruimschoots' weten te behalen. Dit schrijft Laurens Jan Brinkhorst, D66-minister van Economische Zaken aan de Tweede Kamer. Nederland krijgt de beschikking over drie landelijke DAB-multiplexen. Tot nu toe waren dat er twee. Eén daarvan is al langdurig in licentie vergeven aan de NOS (publieke landelijke omroep).
[...]
Voor DVB-T (oftewel digitale ethertelevisie) heeft Nederland in ieder geval zes landelijke DVB-T multiplexen tot haar beschikking gekregen. Een zevende met 80 % dekking zal Nederland ook kunnen gebruiken. Licentiehouder Digitenne - voor 80 % in handen van Koninklijke KPN NV - gebruikt thans vijf multiplexen in de Randstad, waarvan één aan de NOS is gelicenceerd. Nagenoeg alle zenders - ook de publieke zenders - worden daarbij gecodeerd uitgezonden, een Europees unicum. Van de verworven frequenties kan Nederland een deel ten behoeve van DVB-H (mobiele televisie-uitzendingen) inzetten.
De frequenties komen beschikbaar per 17 juni 2007, maar de minister van EZ tekent aan dat 'een deel' niet direct beschikbaar is doordat sommige frequenties in buurlanden moeten worden omgezet en daarmee nog afspraken gemaakt moeten worden. Een ander deel van de frequentieruimte wordt thans ingezet voor andersoortige Nederlandse diensten die eveeens moeten worden omgezet.
[...]
Bron: dutchmedia.web-log.nlOntslag Medy van der Laan en Laurens Jan Brinkhorst: onduidelijkheid mediabeleidtoon volledige bericht
Er is een periode ingetreden van absolute onduidelijkheid op het media- en telecombeleid van de demissionair te worden regering. Medy van der Laan en Laurens Jan Brinkhorst hebben als gevolg van de intrekking van de politieke steun van D66 aan de regering hun ontslag ingediend bij het Nederlandse staatshoofd. Als gevolg hiervan is er geen staatssecretaris Media en Cultuur en minister van Economische Zaken meer. Andere bewindslieden (van VVD, resp. CDA) zullen vermoedelijk zo snel mogelijk tijdelijk deze functies overnemen. Van der Laan diende onlangs nog een nieuwe mediawet in bij de Tweede Kamer die redelijk bediscutabel is voor veel kamerfracties. Met name de toekomst van de publieke landelijke omroep is hierdoor meer dan ooit in het ongewisse. De mediawet alsmede (niet in het mediawetvoorstel opgenomen) plannen om allerlei regels voor commerciele omroepen te schrappen en een vergaande concentratie van mediabedrijven toe te laten is hiermee hoogstwaarschijnlijk naar een langere baan geschoven. Dit geldt ook voor de plannen om de programmagegevens van Nederland 1, 2 en 3 vrij te geven (initiatiefwetsvoorstel D66/VVD) alsmede het initiatief van D66-kamerlid Bert Bakker om lokale publieke omroepen een meer gegarandeerde financiering te doen toekomen vanuit de landelijke overheid, in plaats van de gemeenten. Aangezien de Tweede Kamer tot begin september met reces is, is onduidelijk hoe een aantal zeer actuele, lopende kwesties voortgang krijgt. De Tweede Kamer heeft door de regeringscrisis niet gestemd over moties omtrent de uitfasering van analoge ethertelevisie en een mogelijke plicht tot ongecodeerd DVB-T uitzenden van Nederland 1, 2 en 3. Ook het uitblijven van een stemming over een bezuiniging op de publieke omroep in verband met het uitfaseren van de analoge zenders. Zolang overigens de huidige mediawet van kracht is (artikel 13c), is het wettelijk zo dat publieke (tv-)zenders die in de ether uitzenden ongecodeerd uitzenden, ongeacht de gebruikte techniek.
Tja, als KPN het netwerk inderdaad gaat upgraden zodat ook H264 doorgegegeven kan worden zoals ik al gepost had dan zullen ze van de huidige tuners af moeten(het lijkt mij gezien de leeftijd van het ontwerp niet dat deze H264 aankunnen)
joop99 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:02:
KPN is inmiddels aan het inkopen geslagen voor een uitbreiding/upgrade
Het is de afgelopen tijd bij mij ook weer een drama.. Ned 1/2/3 zijn gewoon niet te volgen (val van het kabinet gemist, uitzending van de Tour gemist etz enz) en Belgie is ook erg slecht. Alle andere zenders zijn wel oke.. Al meerdere malen de kanaler opnieuw laten opzoeken, maar dat helpt niets...prutser001 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:27:
Ik ben blij dat ik van dat "digitale tv" af ben, ok het beeld was iets mooier, geluid is beter maar het constante "geblok" gestotter/haper wat dan ook is echt verschrikkelijk!
Ben ik nou de enige die daar last van had? Zit je een film te kijken mis je gewoon 1 a 2 a 3 seconden omdat het beeld ineens half/helemaal stilstaat, of omdat het halve beeld gevuld wordt door "blokjes"? Heb nu weer fijn analoog, geen gehaper/gestotter/geblok wat dan ook en hou dit lekker zo.
Ik ben het aardig zat aan het worden.. binnekort ga ik denk ik maar een dreambox+ schotel aanschaffen.
Bij mij wordt het ook weer steeds erger.. als de publieke omroepen stabiel zijn dan haperen de commerciele zenders en andersom.. echt om moe van te worden.
Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Ik heb wat stabiliteit zelf nooit problemen met Digitenne. Wellicht omdat ik dichtbij de zendmast woon (IJsselstein), maar met de standaard Funke (welke klote schijnt te zijn) heb ik nergens last van. Al eens met KPN gebelt? Die willen nog wel eens een buitenantenne weggeven als de problemen aanhouden.Flyduck schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 16:06:
Bij mij wordt het ook weer steeds erger.. als de publieke omroepen stabiel zijn dan haperen de commerciele zenders en andersom.. echt om moe van te worden.
edit:
Centrale-koe.nl is volgens mij een bak spam, hoort die link nog steeds in je sig?
Centrale-koe.nl is volgens mij een bak spam, hoort die link nog steeds in je sig?
[ Voor 9% gewijzigd door RSpliet op 04-07-2006 16:10 ]
Schaadt het niet, dan baat het niet
Ja maar buitenantenne is kabels en daar wil ik nou juist vanaf..Seven of Nine schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 16:08:
[...]
Ik heb wat stabiliteit zelf nooit problemen met Digitenne. Wellicht omdat ik dichtbij de zendmast woon (IJsselstein), maar met de standaard Funke (welke klote schijnt te zijn) heb ik nergens last van. Al eens met KPN gebelt? Die willen nog wel eens een buitenantenne weggeven als de problemen aanhouden.
edit:
Had me domein opgezegt en 1 of andere idioot heeft hem daarna overgenomen..
Bron: dutchmedia.web-log.nlKPN: 'geen plannen voor MPEG4 in DVB-T'toon volledige bericht
KPN heeft geen plannen om ten behoeve van het DVB-T netwerk over te gaan op MPEG4, part 10. Dit heeft Marius Potman, woordvoerder van Koninklijke KPN NV DutchMedia laten weten. Volgens Potman heeft KPN Broadcast Services waarin Nozema Services NV, Digitenne Holding BV en KPN Broadcast zijn ondergebracht, gekozen voor een nieuw multifunctioneel encodeerplatform. Daarmee zegt KPN 'voorbereid' te zijn op de 'de toekomst' en kan kan 'multifunctioneel' worden ingezet. Potman ontkent dat er HDTV-plannen voor DVB-T in MPEG4 zouden bestaan, zoals elders in Europa, zoals in Parijs door het Franse TDF getest wordt.
De afgelopen weken was door een aankondiging van het Amerikaanse Harmonic enige onrust onstaan in de markt van DVB-T ontvangers van Digitenne/KPN. Harmonic kondigde aan dat ze met de levering van nieuwe encoders een simpele migratie kon plegen van MPEG2 naar de MPEG4 H264 standaard. MPEG4 is niet compatible op bestaande digitale etherontvangers, waardoor verwarring ontstond. KPN verklaart nu dat het hier slechts gaat om het voorbereid zijn van nieuwe diensten.
Overigens is KPN bezig met de inrichting van een nieuwe divisie onder de naam KPN Broadcast Services waarin Nozema Services NV, Digitenne Holding BV en KPN Broadcast opgaan. Volgens Marius Potman is nog onduidelijk hoe dit er exact uit zal komen te zien, evenals het onduidelijk is of de meer dan 70 jaar oude naam Nozema zal blijven bestaan. De integratie zal uiteindelijk uitmonden in het samenvoegen van Digitenne en KPN TV. Een tijdpad hiervoor kon Potman niet aangeven.
Mijn reciever doet nu erg raar... storen, geen beeld en geluid terwijl alles dik in orde is met de ontvangst. Erg irritant zo tijdens het voetebal.
Komt door het mooie weer vrees ik. Ik heb er de laatste dagen ook last van.
Ik kan me herinneren dat het de vorige keer met mooi weer hetzelfde liedje was.
Ik kan me herinneren dat het de vorige keer met mooi weer hetzelfde liedje was.
Hier gisteren ook bizar slechte ontvangst, elke minuut wel even stilstaand beeld en regelmatig "geen audio en video" voor een paar seconden. Volkomen onbruikbaar dus. Zou het zin hebben om hierover een klacht in te dienen?
[edit]
Maar even een mailtje gestuurd of hier iets aan te doen is, andere antenne misschien?
[edit]
Maar even een mailtje gestuurd of hier iets aan te doen is, andere antenne misschien?
[ Voor 21% gewijzigd door Gerco op 05-07-2006 09:25 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Ik ben serieus aan het overwegen om maar kanaal digitaal te nemen,.. maarja dan zit je wel met zo een schotel das wel een groot nadeel.
Heeft iemand nu ook als hij naar mtv kijkt dat hij geen geluid heeft en slecht beeld?
Nu doet hij het weer. Was onder surf girls ofzo, dat ik niks meer hoorde.
Nu doet hij het weer. Was onder surf girls ofzo, dat ik niks meer hoorde.
[ Voor 32% gewijzigd door DaannO op 05-07-2006 10:47 ]
Ik had gisteren ook veel storingen tijdens de wedstijd. erg vervelend.Gerco schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 08:01:
Hier gisteren ook bizar slechte ontvangst, elke minuut wel even stilstaand beeld en regelmatig "geen audio en video" voor een paar seconden. Volkomen onbruikbaar dus. Zou het zin hebben om hierover een klacht in te dienen?
[edit]
Zitten jullie ook in Utrecht stad?
Ik heb het probleem ook en woon in DordrechtLargow schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:43:
[...]
Ik had gisteren ook veel storingen tijdens de wedstijd. erg vervelend.
Zitten jullie ook in Utrecht stad?
Ik woon in Barendrecht, net even uit de buurt bij Utrecht dus. Nu merkte ik dat er gistermiddag ook een radiozender uit de lucht was in een deel van het land (538 op 102.1FM, 102.7 werkte nog wel) en er bleek een zender uitgevallen te zijn door de hitte. Misschien was dat bij KPN ook het geval?
In Woerden was het ook een stuk minder goed ontvangen! Begin mei hadden we nog goede ontvangst, de laatste weken al veel slechter en deze week is het absoluut nog slechter geworden. Ik heb ook een mailtje gestuurd. Er waren veel mensen in Woerden die met een buitenantenne wel goede ontvangst kregen. Ben benieuwd in wat voor bochten ik me moet wringen om zo'n ding te pakken te krijgen...
Ik ga binnenkort verhuizen naar de binnenstad van Utrecht en overweeg om digitale tv van KPN te nemen. Ik heb het al bij verschillende mensen gezien en het bevalt me wel, alleen lees ik hier dat enkele GoT'ers last hebben van ruis/storingen in het centrum van grote steden. Is er toevallig iemand die weet hoe de situatie in de Utrechtse binnenstad is?
Uiteraard geeft de postcodecheck van KPN.com aan dat het binnen het dekkingsgebied valt, maar ik wil graag weten hoe de kwaliteit is. Evt. buitenantenne ophangen is een optie voor mij, helemaal omdat KPN ze gratis geeft na een tijdje aandringen (twee mensen in mijn omgeving hebben dit voor elkaar gekregen red.)
Uiteraard geeft de postcodecheck van KPN.com aan dat het binnen het dekkingsgebied valt, maar ik wil graag weten hoe de kwaliteit is. Evt. buitenantenne ophangen is een optie voor mij, helemaal omdat KPN ze gratis geeft na een tijdje aandringen (twee mensen in mijn omgeving hebben dit voor elkaar gekregen red.)
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Wellicht dat dit helpt, ik had ook hele slechte ontvangst op NL1,2,3 en de Belgische zenders maar dat was met automatisch zoeken. Als ik vervolgens handmatig ging zoeken naar zenders (duurt even maar dan heb je ook wat) dan kwamen ze er bij op 1001 enz en die waren een stuk beter.BAUKstEr schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:52:
In Woerden was het ook een stuk minder goed ontvangen! Begin mei hadden we nog goede ontvangst, de laatste weken al veel slechter en deze week is het absoluut nog slechter geworden. Ik heb ook een mailtje gestuurd. Er waren veel mensen in Woerden die met een buitenantenne wel goede ontvangst kregen. Ben benieuwd in wat voor bochten ik me moet wringen om zo'n ding te pakken te krijgen...
Ontvangst is goed. Ik heb wel last van storing door andere apparaten.driedees schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:54:
Ik ga binnenkort verhuizen naar de binnenstad van Utrecht en overweeg om digitale tv van KPN te nemen. Ik heb het al bij verschillende mensen gezien en het bevalt me wel, alleen lees ik hier dat enkele GoT'ers last hebben van ruis/storingen in het centrum van grote steden. Is er toevallig iemand die weet hoe de situatie in de Utrechtse binnenstad is?
Kanalenoverzicht (misschien handig).Anakin239 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:58:
[...]
Wellicht dat dit helpt, ik had ook hele slechte ontvangst op NL1,2,3 en de Belgische zenders maar dat was met automatisch zoeken. Als ik vervolgens handmatig ging zoeken naar zenders (duurt even maar dan heb je ook wat) dan kwamen ze er bij op 1001 enz en die waren een stuk beter.
Bedankt Anakin239 en Icelus. Ik zal het eens handmatig proberen aan de hand van deze lijst. Er staat me wel iets bij van zenders die op een afwijkend nummer dan het nummer op de lijst gevonden worden...
Bedankt voor het antwoord, storing door andere apparaten is natuurlijk ook lastig, had ik niet eens aan gedacht...Largow schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:47:
[...]
Ontvangst is goed. Ik heb wel last van storing door andere apparaten.
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Weet iemand meer over de invloed van de val van de regering op het uitschakelen van de analoge uitzendingen en de direct daarmee verbonden uitbreiding van het dekkingsgebied van KPN? Ik woon namelijk in Alkmaar, op het uiterste^2 randje van het dekkingsgebied. Tenminste, het ging goed totdat een onverlaat het AZ-stadion tussen mij en de mast in de Wormer besloot te bouwen. Nou staat in Alkmaar een gigantische zendmast voor analoge tv, die per 1 september zou worden omgezet - op basis van geruchten, want KPN zegt niets. Nu de regering is gevallen en weer is opgekrabbeld gaan ze misschien geen besluit meer nemen over het hele analoog-digitaal gebeuren, en zit ik nog veel langer dan tot 1 september te wachten op degelijke dekking. Als dat het geval is ga ik straks een schoteltje kopen. Dus, wie weet er meer?
Peace is not simply the absence of war.
KroeT schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:30:
Weet iemand meer over de invloed van de val van de regering op het uitschakelen van de analoge uitzendingen en de direct daarmee verbonden uitbreiding van het dekkingsgebied van KPN? Ik woon namelijk in Alkmaar, op het uiterste^2 randje van het dekkingsgebied. Tenminste, het ging goed totdat een onverlaat het AZ-stadion tussen mij en de mast in de Wormer besloot te bouwen. Nou staat in Alkmaar een gigantische zendmast voor analoge tv, die per 1 september zou worden omgezet - op basis van geruchten, want KPN zegt niets. Nu de regering is gevallen en weer is opgekrabbeld gaan ze misschien geen besluit meer nemen over het hele analoog-digitaal gebeuren, en zit ik nog veel langer dan tot 1 september te wachten op degelijke dekking. Als dat het geval is ga ik straks een schoteltje kopen. Dus, wie weet er meer?
Bron: dutchmedia.web-log.nlOmschakelplannen analoge etheruitzendingen Nederland 1, 2 en 3 gaan gewoon doortoon volledige bericht
Het kabinet gaat gewoon door met de omschakelplannen voor de analoge uitfasering van de ethertuitzendingen van Nederland 1, 2 en 3 en het landelijke in DVB-T in free to view-modus beschikbaar stellen van de publieke landelijke en regionale zenders. Dit meldt het ministerie van OC&W desgevraagd. In de plannen van het kabinet is opgenomen dat bij de uitschakeling van analoge etherzenders de regionale publieke en publieke landelijk hoofdtaakzenders gecodeerd via DVB-T beschikbaar komen en bij KPN een digitale ethertontvanger plus smartcard aangeschafd kan worden. De NOS blijft daarmee haar digitale DVB-T multiplex inbrengen bij KPN, zoals nu ook al het geval is en Nederland zou daarmee een van de weinige landen ter wereld zijn waar de publieke omroep niet free to air te ontvangen is.
Afgelopen week is de stemming in de Tweede Kamer omtrent de financiële afwikkeling hiervan uitgesteld tot na het zomerreces. Bij de voorstellen had de PvdA samen met de ChristenUnie en de SP een motie ingediend opdat de afschakeling van analoge uitzendingen wordt uitgesteld en te werken aan een 'beter' alternatief. In diezelfde motie wordt gesteld 'dat afschakeling van het analoge signaal niet acceptabel is zolang het digitale signaal niet door iedereen gratis, ongecodeerd en met een eenvoudige, goedkope ontvanger uit de lucht kan worden geplukt'.
Als deze motie het zou halen, zou dit betekenen dat minister Maria van der Hoeven (CDA) van OC&W de omschakeling van analoog naar digitaal vooralsnog niet kan uitvoeren en een nieuw alternatief zal moeten uitwerken en dekking voor 8 miljoen euro gevonden moet worden. Medy van der Laan, de ex-staatssecretaris stelde namens het kabinet nog geen twee weken geleden dat deze 'niet anders kan dan concluderen dat free to air tot gevolg zal hebben dat de deal die is gesloten tussen de publieke omroep en KPN niet doorgaat.' OVer free to air uitzenden stelde de toenmalig staattssecretaris: "Het onderhouden van het netwerk en het uitrollen daarvan kost 8 miljoen euro. per jaar. KPN biedt een dergelijke "free to air"- constructie niet gratis aan, zonder dat het daarvoor iets terugkrijgt. Het is een commerciële partij, en wij hebben nu een win-winsituatie gecreëerd. Er is sprake van een besparing van 8 mln. voor de overheid. "
Totdat de Tweede Kamer gestemd zal hebben, blijft het kabinet ervan uitgaan dat zij haar plannen kan blijven uitvoeren en gaat de 'overschakel' campagne gewoon door. Sommige media melden dat de plannen tot omschakeling nu al van de baan zouden zijn. Voor consumenten blijft echter enige onzekerheid bestaan.
Martijn van Dam, indiener van de PvdA-motie zegt desgevraagd dat ondanks dat Van der Laan vond dat er niets meer te onderhandelen viel, er wel degelijk te onderhandelen valt, aangezien KPN de publieke omroep nodig heeft. Volgens Van Dam zegt het 'meer over haar dan over de mogelijkheden om verder te onderhandelen'. Het ministerie van OC&W heeft volgens Van Dam hem laten weten dat deze opnieuw gaat onderhandelen met KPN. Van Dam zegt dat af te wachten. "De afschakeling is dus nog niet definitief van tafel, maar mijn inschatting is dat een CDA-minister (Maria van der Hoeven) niet op 1 november wil gaan omschakelen. Daar zal ze vlak voor de verkiezingen haar vingers niet aan willen branden, lijkt me," aldus het PvdA-kamerlid tegenover DutchMedia.
Bedankt voor de link 
Overigens vind ik dat ze gewoon moeten opschieten, ook al vind ik een fta oplossing beter dan een ftv variant. Ik wil namelijk NU goede televisie zonder storingen zodra er een vrachtwagen voorbij rijdt.
KPN heeft op de website zojuist overigens de postcodecheck geupdate, mijn postcode staat er nu wel in itt gisteren. Of dit komt door het oprekken van de definitie van kwaliteit of door de werkzaamheden op de zendmast van Alkmaar weet ik niet.
Overigens vind ik dat ze gewoon moeten opschieten, ook al vind ik een fta oplossing beter dan een ftv variant. Ik wil namelijk NU goede televisie zonder storingen zodra er een vrachtwagen voorbij rijdt.
KPN heeft op de website zojuist overigens de postcodecheck geupdate, mijn postcode staat er nu wel in itt gisteren. Of dit komt door het oprekken van de definitie van kwaliteit of door de werkzaamheden op de zendmast van Alkmaar weet ik niet.
Ik woon ook in Alkmaar. Heb al een jaartje nu KPN Digitv. Mijn postcode geeft nu ook aan dat ik in het ontvangst gebied zit. Ik heb er alleen kwalitatief nog helemaal niets van gemerkt.KroeT schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 11:59:
Bedankt voor de link
De site van Digitenne geeft echter aan dat ik nog even geduld moet hebben. Op de site van Nozema (http://www.nozema.nl/Content.asp?ID=2) staat de zender in Alkmaar er niet bij.
Dus het kan betekenen dat de KPN lichtelijk op de feiten vooruit loopt.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
ennn daar hebben we weer een gezellige duitse zender terug. De ZDF dit keer ipv van de ARD waar toch wat strubbeling mee was.
Het " voetbalkanaal" is ook weer leeg dus ben benieuwd of ze daar nog een 1 of andere parkieten camera opzetten
Het " voetbalkanaal" is ook weer leeg dus ben benieuwd of ze daar nog een 1 of andere parkieten camera opzetten
Nee, ik heb kwalitatief ook nog niets gemerkt toen ik net net opnieuw automatisch de zenders heb laten zoeken. Maar die gastjes die de afgelopen weken in de zendmast aan het klauteren waren geven me wel goede hoop. Ik hoop alleen niet dat ze érg ver op de feiten vooruit lopen
Anoniem: 129805
hallo, ikzelf ben in bezit van twin tuner en digi harddisk recorder samsung.
ik woon op 3 hoog in zoetermeer en de antenne van mijn huiskamer en slaapkamer staan nagenoeg op 2 meter van elkaar verwijderd en staan allebij aan dezelfde balkonzijde je zou dus verwachten dat de ontvangst identiek moet zijn.........
niets is minder waar. de ontvangst in mijn slaapkamer is perfect nihile storing en de woonkamer was om gek van de worden........alles geprobeerd zelfs antenne buiten op de railing gezet.......
wat blijkt nu verschil de maken......je geloofd het echt niet.......het lampje op de antenne.....zal wel psychisch zijn.....maar de antenne op mijn slaapkamer staat zo dat het groene lampje naar de raamzijde toe staat.......in de woonkamer was dit nooit zo......ik draai de antenne om met het lampje ook naar de raamzijde.......en als sneeuw voor de zon verdwijnt alle storing......is dat bizar?
maar het kan ook de gouden tip zijn.......succes allen.
ik woon op 3 hoog in zoetermeer en de antenne van mijn huiskamer en slaapkamer staan nagenoeg op 2 meter van elkaar verwijderd en staan allebij aan dezelfde balkonzijde je zou dus verwachten dat de ontvangst identiek moet zijn.........
niets is minder waar. de ontvangst in mijn slaapkamer is perfect nihile storing en de woonkamer was om gek van de worden........alles geprobeerd zelfs antenne buiten op de railing gezet.......
wat blijkt nu verschil de maken......je geloofd het echt niet.......het lampje op de antenne.....zal wel psychisch zijn.....maar de antenne op mijn slaapkamer staat zo dat het groene lampje naar de raamzijde toe staat.......in de woonkamer was dit nooit zo......ik draai de antenne om met het lampje ook naar de raamzijde.......en als sneeuw voor de zon verdwijnt alle storing......is dat bizar?
maar het kan ook de gouden tip zijn.......succes allen.
Ja, dat klopt. Bovenop de antenne zit een pijltje. Die kant van de antenne moet naar buiten gericht staan, of beter nog: richting de zendmast. Omdraaien is een verschil als dag en nacht...
ik woon in zoetermeer hoe weet je waar een zendmast staat? vanaf mij huis zeg maar. weet iemand zeg maar de lokaties waar dit dingen staan in zoetermeer.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 129805 op 12-07-2006 16:21 ]
Ik heb sinds een aantal weken KPN Digitale tv, met een Topfield HDD recorder. Mooie aanbieding en tot nu toe nog niks te klagen. Dit in tegenstelling tot in mijn vorige huis, waar we de standaard samsung single tuner hadden en hier continu problemen mee hadden. Storing, slecht beeld, glitches, geen ontvangst... Maar voor de Topfield, niets dan lof!
Het maakt voor mij overigens niet uit waar ik de antenne neerzet. Bij mijn vorige huis moest hij perse bij het raam staan anders had je helemaal geen ontvangst. En dit terwijl de huizen hemelsbreed zo'n 500meter uit elkaar liggen.
Nou ja, het maakt mij niet meer uit, ik ben er blij mee nu
Het maakt voor mij overigens niet uit waar ik de antenne neerzet. Bij mijn vorige huis moest hij perse bij het raam staan anders had je helemaal geen ontvangst. En dit terwijl de huizen hemelsbreed zo'n 500meter uit elkaar liggen.
Nou ja, het maakt mij niet meer uit, ik ben er blij mee nu
Ik heb goed ontvangst eigenlijk, weinig tot geen storing. (Voorburg) Behalve als ik van kanaal verander, dan zit 1 seconde me hele beeld vol kleine vierkantjes. Meer mensen hier last van ?
Ik heb sinds een paar dagen KPN TV en het ontvangs kan bij mij per kanaal wisselen, per 2 cm dat ik de antenne verplaats. Plankje hoger of lager maakt ook veel verschil (20% of 80%) en jawel zelfs het draaien van de antenne kan invloed hebben. Moet bij mij niet helemaal richting het raam staan, waarom weet ik ook niet.
Heeft iemand er wel eens last van dat ondanks dat die bovenste balk op 99% staat en die onderste op 90 dat er haperingen zijn en als die onderste op 80% staat dat het soepel loopt???
Edit: Woon in Purmerend trouwens...
Heeft iemand er wel eens last van dat ondanks dat die bovenste balk op 99% staat en die onderste op 90 dat er haperingen zijn en als die onderste op 80% staat dat het soepel loopt???
Edit: Woon in Purmerend trouwens...
[ Voor 4% gewijzigd door djcasl op 12-07-2006 17:15 ]
There is no knowledge, that is not Power!
Op de site van kpn staan de duitse zender(s) niet meer in het overzicht.xon schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:16:
ennn daar hebben we weer een gezellige duitse zender terug. De ZDF dit keer ipv van de ARD waar toch wat strubbeling mee was.
Er staat 'gereserveerd', wat is dat nou voor ongein.
Ik hoop echt dat ze binnenkort ff wat meer kanalen toevoegen.
Volgens mij kan er nog makkelijk een stuk of 5/6 zenders toegevoegd worden
Ltrz,....
WK BREEDBEELD via digitale tv van kpnAnoniem: 164734 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:57:toon volledige bericht
Hoe zie jij de toekomstige zenderindeling van KPN Digitale TV?
Ben erg benieuwd hoe jullie de toekomstige zenderindeling van KPN Digitale TV zien! Op dit moment zijn er 3 plekken vrij (de film en sport kanalen) en nog 1 misschien extra (als ARD niet terug komt).
Een aantal aandachtspunten:Theoretisch kunnen er dus 4 zenders bij, misschien wel meer met de extra capaciteit per oktober.
- KPN gebruikt de 3 plekken nu voor WK Breedbeeld. Goede zet van KPN.
- ARD mag niet uitgezonden worden tijdens het wk.
- Per oktober gaan de analoge zenders uit de lucht, meer capaciteit voor KPN?
Hoe moet KPN dit invullen?
- Ruimte vrij houden voor speciale gelegenheden? Zoals WK Breedbeeld?
- Meer Nederlandse zenders erbij? Welke?
- Meer buitenalndse zenders erbij? Welke?
- Complete herinrichting van de zenders? Hoe dan?
Waarom wist ik daar niks van ????
Ltrz,....
Vaker op GOT komenSteelo schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:45:
[...]
WK BREEDBEELD via digitale tv van kpn
Stond ook op de KPN site trouwens
[ Voor 3% gewijzigd door -d- op 13-07-2006 00:26 ]
Yep, en je kan ook regelmatig eens kijken of er nieuwe zenders bij zijn gekomen door gewoon naar zenders te zoeken. Het breedbeeld-kanaal was voorheen 'slechtvalken TV'.-d- schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 00:25:
[...]
Vaker op GOT komen
Stond ook op de KPN site trouwens
Wel jammer dat ze die bandbreedte nu gebruiken als aankondiging dat de ARD nu ZDF is geworden.
Daar kan beter een ander kanaal op worden getoond.
>Select * FROM users WHERE clue > 0
Niet alleen breedbeeld, maar ook nog een hogere kwaliteit beeldSteelo schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:45:
WK BREEDBEELD via digitale tv van kpn
Gewoon ter infoNederland verkrijgt 7 DVB-T multiplexen (2006-07-11)toon volledige bericht
Nederland krijgt de beschikking over zes landelijk dekkende DVB-T multiplexen en een zevende die een bereik van ongeveer 80% heeft. Dat kon minister Laurens Jan Brinkhorst van EZ vlak voor zijn vertrek meedelen over de resultaten van de RCC06 (Regionale Radio Conferentie) in Geneve.
Op dit moment gebruikt Digitenne (c.q.KPN TV) vijf multiplexen die alleen in het Westen en Midden van het land te ontvangen zijn. Een van deze multiplexen behoort toe aan de Publieke Omroep.
De frequenties (in band IV en V) komen op 17 juni 2007 ter beschikking, maar moeten wel internationaal gecoördineerd worden. Dit betekent dat een aantal wellicht pas op een later tijdstip gebruikt kan worden. Volgens Brinkhorst zijn echter wel zodanige internationale afspraken gemaakt waardoor de DVB-T landelijk beschikbaar is als op 30 oktober alle bestaande analoge TV-zenders worden afgeschakeld. De zevende multiplex heeft geen dekking in het hele land in verband met mogelijke storing. De frequenties kunnen gebruikt worden voor DVB-T uitzendingen, maar ook voor mobiele TV volgens de DVB-H standaard. In 2015 zullen in heel Europa geen analoge tv-uitzendingen meer plaats vinden.
Wat digitale radio betreft verkreeg Nederland drie T-DAB multiplexen in band III. Tevens verwierf men de rechten voor een vierdemultiplex, die zowel voor digitale radio als televisie gebruikt kan worden. Op dit moment heeft ons land twee DAB multiplexen, waarvan slechts één gebruikt wordt door de Publieke Omroep. Brinkhorst kondigde voor dit najaar een discussie over het onderwerp aan, maar deze zal na de val van Balkenende II geen doorgang meer vinden. Door twijfels over de potentie en (verouderde) techniek van DAB en de komst van nieuwe technieken als DMB, die ook televisie en multimedia diensten mogelijk maken, is de toekomst van digitale radio in deze vorm onzeker.
Bron: Broadband TV Nieuws
Uitrol dekkingsgebied TV van KPN
De uitbreiding van het dekkingsgebied van TV van KPN (via het DVB-T) netwerk, start in het 4e kwartaal van 2006.
De eerste planning, met opleverdata in kwartalen, is in de postcodecheck op KPN.com inzichtelijk gemaakt. Zodra exacte opleverdata bekend worden, worden de opleverdata ook verfijnd. En wil je een bericht ontvangen als TV van KPN ook bij jou aangeboden wordt, vergeet je dan niet aan te melden op de interesselijst zodra je de postcodecheck hebt gedaan.
Uit het AD:
Zenderbedrijf Nozema, onderdeel van KPN, moderniseert zijn antennepark. Voor de consument betekent dat ontvangst van meer digitale televisie- en radiokanalen.toon volledige bericht
DEN HAAG - Klanten die via KPN televisie kijken, kunnen over enkele maanden uit meer zenders kiezen. KPN/Nozema heeft onlangs het Amerikaanse bedrijf Harmonic in de arm genomen om het netwerk op te waarderen. Met de uitbreiding wil KPN de strijd aangaan met de kabelbedrijven die op dit moment enkele tientallen tv-zenders méér aanbieden.
De opwaardering is mogelijk door verbeterde compressietechnieken, waardoor meer tv- en radiokanalen ‘door de lucht geperst’ kunnen worden. Daarmee biedt KPN zijn abonnees van Digitenne en KPN TV een breder programmapakket én nieuwe diensten aan.
De aankondiging van de plannen heeft bij de KPN-klanten echter onrust veroorzaakt. Want om het huidige MPEG-2-signaal te ontvangen, is een settopbox nodig. Dit ‘doosje’ is echter ongeschikt voor MPEG-4. Het zou betekenen dat alle huidige settopboxen waardeloos worden. ,,We gaan niet gelijk over op MPEG-4,’’ haast een woordvoerder van KPN/Nozema te zeggen. ,,Het zal heel geleidelijk gaan. We gaan steeds meer diensten via de nieuwe compressietechniek uitzenden. Op den duur is dan de huidige settop niet meer te gebruiken, maar hoelang dat duurt valt nog niet te zeggen.’’
De concurrerende kabelaars zitten evenmin stil. Het afgelopen weekeinde bleek dat het Haagse kabelbedrijf Casema mogelijk in handen komt van de investeringsmaatschappijen Cinvin en Warburg Pincus. De kans is groot dat Casema samengaat met kabelbedrijf Multikabel, dat al in handen is van Warburg Pincus. De nieuwe combinatie is dan na UPC en Essent Kabelcom met ongeveer 1,7 miljoen abonnees de derde kabelmaatschappij van Nederland.
Het aantal fusies van kabelbedrijven zal volgens marktkenners doorgaan, omdat dat de enige manier is om tegen het financieel krachtige KPN te kunnen concurreren. De consument vaart wel bij deze trend, omdat bellen, internetten en tv kijken goedkoper wordt. Deze week zal Kabelcom worden geveild. Ook hier zijn Cinvin en Warburg Pincus voor in de race, maar ook de eigenaar van UPC, Liberty Global.
wat betekend dit voor mijn dure harddisk recorder dit ik zojuist heb aangeschaft......is dit straks ook waardeloos? wel grappig dat die topsets waardeloos worden dat valt financieel nog wel te overzien.....maar me harddisk recorder is toch wel iets kostbaarder.
Neen. KPN heeft verklaart niet bezig te zijn de huidige uitzendingen naar MPEG4 te veranderen. De apparatuur die ze kopen zijn in feite dus gewoon om toekomstproof te zijn, wellicht dat ze over een aantal jaar gefaseerd de overstap willen maken.Anoniem: 129805 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 17:24:
wat betekend dit voor mijn dure harddisk recorder dit ik zojuist heb aangeschaft......is dit straks ook waardeloos? wel grappig dat die topsets waardeloos worden dat valt financieel nog wel te overzien.....maar me harddisk recorder is toch wel iets kostbaarder.
dus ik kan straks met mijn huidige spullen wel meer zenders gaan ontvangen?Seven of Nine schreef op maandag 17 juli 2006 @ 17:27:
[...]
Neen. KPN heeft verklaart niet bezig te zijn de huidige uitzendingen naar MPEG4 te veranderen. De apparatuur die ze kopen zijn in feite dus gewoon om toekomstproof te zijn, wellicht dat ze over een aantal jaar gefaseerd de overstap willen maken.
Ook de "meer zenders" is helaas lange termijn plan. Gaat namelijk gepaard met de MPEG4 encoding. Wellicht zie je er zo 1 of 2 zenders bij verschijnen, maar voor het echte werk (denk n zender per boeket extra) is toch echt die MPEG4 nodig.Anoniem: 129805 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 18:24:
[...]
dus ik kan straks met mijn huidige spullen wel meer zenders gaan ontvangen?
dus toch me recorder in de wilgen hangen............Seven of Nine schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:04:
[...]
Ook de "meer zenders" is helaas lange termijn plan. Gaat namelijk gepaard met de MPEG4 encoding. Wellicht zie je er zo 1 of 2 zenders bij verschijnen, maar voor het echte werk (denk n zender per boeket extra) is toch echt die MPEG4 nodig.
Ik snap uberhaupt niet wat het voordeel van die personal recorder is ten op zichte van een HD writer. In feite gaat het om hetzelfde product, maar dan is een HD writer niet afhankelijk van KPN en een stuk goedkoper. Nu blijkt ook dit soort risico's tot een minimum beperkt te zijn.
En een hd writer kan dvd`s afspelen dus dat scheelt weer ruimte onder je tv. Meerdere producten in een.Stephane schreef op maandag 17 juli 2006 @ 20:22:
Ik snap uberhaupt niet wat het voordeel van die personal recorder is ten op zichte van een HD writer. In feite gaat het om hetzelfde product, maar dan is een HD writer niet afhankelijk van KPN en een stuk goedkoper. Nu blijkt ook dit soort risico's tot een minimum beperkt te zijn.
Maar het scheelt idd niet zo veel
voordelen:Stephane schreef op maandag 17 juli 2006 @ 20:22:
live je tv op pauze zetten.
direct opnemen vanaf je epg.....geen 2 apparaten inprogrammeren.
dit zijn de grootste voordelen
Weet iemand of de Samsung 1100T ook voor andere DVB-T providers geschikt is? Bijvoorbeeld Digitenne?
Anoniem: 72703
Digitenne is KPN, dus ja denk het welmagic45 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:01:
Weet iemand of de Samsung 1100T ook voor andere DVB-T providers geschikt is? Bijvoorbeeld Digitenne?
Digitenne was puur als voorbeeld, de lokale CAI zend ook DVB-T uit met vele malen meer zenders tegen een spotprijs. Ik hik echter tegen de aanschafkosten van de nieuwe tuners aan. Indien ik deze kan blijven gebruiken zou dat ideaal zijn. De lokale CAI wist me hier niets over te melden.
Ik heb liever dat ze iets gaan doen aan de lcd gebruikers. ik heb sinds kort ook een lcd en denk er serieus over om weer terug te gaan naar casema, want wat is dat beeld slecht zeg.Steelo schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:41:
[...]
Op de site van kpn staan de duitse zender(s) niet meer in het overzicht.
Er staat 'gereserveerd', wat is dat nou voor ongein.
Ik hoop echt dat ze binnenkort ff wat meer kanalen toevoegen.
Volgens mij kan er nog makkelijk een stuk of 5/6 zenders toegevoegd worden
Kwaliteit is hier op LCD wel redelijk als het niet stoort wat het dus ongeveer 60% van de tijd doet. Dit ondanks buiten antenne en extra controle van KPN Monteur.Anoniem: 72703 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:15:
[...]
Ik heb liever dat ze iets gaan doen aan de lcd gebruikers. ik heb sinds kort ook een lcd en denk er serieus over om weer terug te gaan naar casema, want wat is dat beeld slecht zeg.
Volgens hun klanten'service' ligt het een de dekking deze is niet voldoende in mijn wijk, waarop ik bullshit heb gezegd het heeft tot 2 maanden geleden namelijk feilloos gewerkt.
Ik ga lekker over naar een andere aanbieder, hier zo min mogelijk KPN in en om het huis als het even kan...
Een CAI die DVB-T doet? Welke aanbieder is dat?magic45 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:15:
[...]
Digitenne was puur als voorbeeld, de lokale CAI zend ook DVB-T uit met vele malen meer zenders tegen een spotprijs. Ik hik echter tegen de aanschafkosten van de nieuwe tuners aan. Indien ik deze kan blijven gebruiken zou dat ideaal zijn. De lokale CAI wist me hier niets over te melden.
Vandaag ed KPN meuk binnengekregen en uiteraard aangesloten, maar ik heb alleen ned. 2, de rest heeft zo'n $ teken. Ik heb voor de zekerheid al het kaartnummer geregistreerd, al zou dat niet nodig moeten zijn. Kan het wellicht een dag ofzo duren? Anders zit ik straks voor nix te klooien met zenders zoeken etc.
Die kaart registreren is wel nodig, dat zorgt ervoor dat je andere zenders dan Ned 2 kunt zien. Na registratie duurt het vaak maar een paar minuten tot het werkt, ze zeggen max 1 uur.
Ah, even gebeld, bleek dat e nog geen abo. bij zat (vond het al zo gek dat ze helemaal geen rek. nummer etc. vroegen bij het bestellen). Als het goed is gaat ie het dan zo doen
Hmm de kwaliteit op mijn LG 26LC2R is echt beroerd, maarja ik ben niet anders dan crt gewendmagic45 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:54:
[...]
Kwaliteit is hier op LCD wel redelijk als het niet stoort wat het dus ongeveer 60% van de tijd doet. Dit ondanks buiten antenne en extra controle van KPN Monteur.
Volgens hun klanten'service' ligt het een de dekking deze is niet voldoende in mijn wijk, waarop ik bullshit heb gezegd het heeft tot 2 maanden geleden namelijk feilloos gewerkt.
Ik ga lekker over naar een andere aanbieder, hier zo min mogelijk KPN in en om het huis als het even kan...
Tja, de kwaliteit van digitenne IS nu eenmaal beroerd vanwege de lage resolutie en bitrate. (en om dat te zien heb je echt geen LCD nodig ofzo)Anoniem: 72703 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:18:
[...]
Hmm de kwaliteit op mijn LG 26LC2R is echt beroerd, maarja ik ben niet anders dan crt gewend
Ik kan ook niet begrijpen hoe mensen tevreden kunnen zijn met de digitenne/KPN kwaliteit..
Dat het wel goed kan blijkt uit het tijdelijke NL2 breedbeeld voetbal kanaal wat dus WEL in goede kwaliteit werd uitgezonden!
Dat de kwaliteit niet geweldig is weet ik. Echter is dit op een slaapkamer TV niet of nauwelijks te zien. Op mijn 20" LCD (Samsung) zie ik het wel, maar is het niet storend als ik gewoon TV kijk. En in vergelijking met wat ik voor Digitenne had (Nederland 2 en 3, en als ik geluk had Nederland 1 tussen de ruis door) ben ik er zeker tevreden over.The_Doman schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 00:54:
[...]
Tja, de kwaliteit van digitenne IS nu eenmaal beroerd vanwege de lage resolutie en bitrate. (en om dat te zien heb je echt geen LCD nodig ofzo)
Ik kan ook niet begrijpen hoe mensen tevreden kunnen zijn met de digitenne/KPN kwaliteit..![]()
Dat het wel goed kan blijkt uit het tijdelijke NL2 breedbeeld voetbal kanaal wat dus WEL in goede kwaliteit werd uitgezonden!
Ik heb ze gisterenavond maar eens gebeld met de klacht dat het zo slecht is op een LCD tv.
Het antwoord dat ik kreeg was ja het is bekend dat digitale televisie van KPN en een LCD tv niet goed te combineren zijn. (waarom staat dat dan nergens op de site?)
Op mjin vraag of hier iets aan gedaan zou gaan worden was het antwoord: misschien in de toekomst wel, maar meer kunnen wij er niet over zeggen.
Op mijn volgende vraag wat is dan de opzegtermijn van KPN werd geantwoord 1 maand. Ik heb dus maar casema besteld gisteren avond.
Even als reactie op een paar posts eerder. op een CRT tv is het beeld van KPN best goed (als er geen storingen zijn)
Het antwoord dat ik kreeg was ja het is bekend dat digitale televisie van KPN en een LCD tv niet goed te combineren zijn. (waarom staat dat dan nergens op de site?)
Op mjin vraag of hier iets aan gedaan zou gaan worden was het antwoord: misschien in de toekomst wel, maar meer kunnen wij er niet over zeggen.
Op mijn volgende vraag wat is dan de opzegtermijn van KPN werd geantwoord 1 maand. Ik heb dus maar casema besteld gisteren avond.
Even als reactie op een paar posts eerder. op een CRT tv is het beeld van KPN best goed (als er geen storingen zijn)
Houd je d'r wel rekening mee dat je minimaal 1 jaar vast zit aan KPN TV ?Anoniem: 72703 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 07:59:
ja heb er al 1,5 jaar op zitten, na het eerste jaar heb je een opzeg termijn van 1 maandStephane schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 17:53:
[...]
Houd je d'r wel rekening mee dat je minimaal 1 jaar vast zit aan KPN TV ?
Staat je decoder op RGB of Composiet ? Wonderbaarlijk heb ik namelijk veel beter beeld met composiet op een LCD TVAnoniem: 72703 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 07:59:
Ik heb ze gisterenavond maar eens gebeld met de klacht dat het zo slecht is op een LCD tv.
Niet zo heel vreemd, je hoort dit wel vaker bij (lage kwaliteit) digitale TV....-d- schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:06:
[...]
Staat je decoder op RGB of Composiet ? Wonderbaarlijk heb ik namelijk veel beter beeld met composiet op een LCD TV
Doordat de digitale kwaliteit van de signalen van KPN/Digitenne maar zeer matig is, zie je dat met goede RGB aansluiting veel eerder dan met de mindere composiet (=minder scherp!) aansluiting.
De artifacten/macroblokken vallen zo wat minder op....
Dat valt op zich mee, vooral de kleuren (wat normaal met RGB dus weer beter is) zijn mooier met Composite ....

Uiteraard heb ik beide opties geprobeerd. maar zonder verbetering. RGB vind ik trouwens wel beter, maar dat kan persoonlijk zijn.-d- schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:06:
[...]
Staat je decoder op RGB of Composiet ? Wonderbaarlijk heb ik namelijk veel beter beeld met composiet op een LCD TV
Casema analoog aangesloten en wat een verbetering zeg....
ik heb sinds kort kpn tv, in me oude huis had ik veel alst van storing, maar dat lag ook slecht in het dekkingsgebied. In me nieuwe huis nog geen last van gehad. Maar ik kijk wel op een slaapkamer crt scherm. ik ben benieuwd hoe het wordt als ik een lcd scherm koop.
Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff
Bron: dutchmedia.web-log.nlOud-D66 bewindslieden sloten bindend convenant voor omschakeling analoge tv-zenderstoon volledige bericht
D66'ers Medy van der Laan en Laurens Jan Brinkhorst hebben in hun voormalige functie van resp. staatssecretaris en minister een bindend convenant gesloten met de Nederlandse Omroep Stichting (middels Raad van Bestuur-lid Cees Vis) voor de omschakeling van analoge naar digitale ethertelevisie. Dit blijkt uit een pas afgelopen week in de staatsscourant gepubliceerd stuk dat op 20 juni volwaardig is ondertekend. DutchMedia werd door betrokkenen gewezen op het bestaan van het convenant.
In het convenant hebben de NOS en de ministeries de feitelijke uitschakeling van analoge naar digitale ethertelevisie afgesproken en vastgelegd. Ook wordt de intrekking van de analoge ethertelevisielicenties van de NOS en de regionale publieke omroepen formeel aangekondigd. Officieel staat nu vast dat in de nacht van 29 op 30 oktober 'direct na het einde van de reguliere uitzendingen en uiterlijk voor 06:00 uur' de analoge uitschakeling van ethertlevisiezenders zal geschieden en direct DVB-T uitzendingen beschikbaar behoren te zijn. Het bereik van DVB-T moet minimaal met dakantennevariant gelijk zijn aan de huidige analoge etheruitzendingen. De eis voor binnenhuisantenne-ontvangst (Portable B ) wordt nog 'nader bepaald', maar zal maximaal 70 % zijn. Het convenant spreekt niet over KPN en het feitelijk gecodeerd uitzenden van de publieke zenders. Wel spreekt het convenant uit dat als overweging daarvan de Tweede Kamer te kenne heeft gegeven een 'groot belang te hechten aan de digitalisering van de televisieomroep via de ether en aan de verbetering van de concurrentie met andere distributie-infrastructuren'.
Het convenant is een opmerkelijk feit, aangezien de Tweede Kamer thans twee moties ter stemming heeft staan die de regering oproept feitelijke omschakeling op te schorten en te zoeken naar een beter alternatief (motie Van Dam, 15-30402) waarbij de kamer uitspreektdat het niet acceptabel is analoog uit te schakelen zolang geen ongecodeerd alternatief beschikbaar is. Medy van der Laan heeft de Tweede Kamer nooit in openbaarheid het convenant toegestuurd, ondanks dat de een substantieel deel van de Tweede Kamer medio juni - ruimschoots nadat Van der Laan had getekend - aangaf problemen te hebben met de omschakeling. Ook toen dat duidelijk was, was dat blijkens de handtekening van de opgestapte D66-minister van Ecomische Zaken blijkbaar geen reden om te wachten met het zetten van zijn handtekening die hij op 20 juni jl. plaatste; ruim een week later stape Brinkhorst op. Het convenant is ruim drie weken niet geopenbaard, ondanks dat in het convenant is opgenomen dat dit 'binnen een week' na ondertekening dient te geschieden in de Staatscourant. Dit laatste geschiedde pas op 14 juli jl. (afgelopen vrijdag).
De regionale publieke omroepen hebben pas begin deze week het convenant toegezonden gekregen en daar kennis van kunnen nemen. Gerard Schuiteman, directeur van de koepelorganisatie ROOS zegt het te betreuren niet betrokken te zijn. Ook de regionale publieke omroepen zelf waren niet betrokken bij het convenant. "Het gaat ons om goede bedekking. We zouden graag betrokken worden bij de zenderplannen. De ministers moeten niet het geheel juridisch dichttimmeren. We vinden dat de minister ook een verantwoordelijkheid heeft voor de regionale publieke omroep," aldus Schuiteman.
Het is onduidelijk of de Tweede Kamer de juridisch 'bindende' overeenkomst nog kan blokkeren. Volgens het convenant kan dit feitelijk als internationale overeenkomsten zich verzetten tegen het convenant of bij overmacht. In politieke zin is het zeer gevoelig als ministers weten dat er gevoeligheden aan de kant van de Tweede Kamer liggen om dan een bindende afspraak daarover te maken. Brinkhorst en Van der Laan kunnen hierover zelf niet meer worden aangesproken aangezien ze zijn opgestapt. De CDA-bewindslieden Minister Joop Wijn en minister Maria van der Hoeven zijn nu verantwoordelijk voor deze dossiers.
http://radio.nl/fmtvDigitale televisie volop in aanbouw
KPN is bezig in heel Nederland Digitale TV te verspreiden. Een indruk van de werkzaamheden in Hoogersmilde.
Om de verspreiding van Digitale TV te realiseren moeten er op hoog niveau werkzaamheden worden verricht. Op dit moment wordt er op een hoogte van 280 meter in Hoogersmilde door de mensen van Volker Wessel Telecom Mobiel gewerkt om eerst de oude antennes te verwijderen en dan vervolgens de nieuwe antennes voor digitale televisie te plaatsen. Veiligheid is heel erg belangrijk voor de personen in de mast maar ook in de omgeving onder toren.
Het betreden van het terrein en het naar binnen gaan van de toren is dan ook aan strenge regels gebonden, zie foto.
Wie de regels overtreedt wordt met onmiddellijke ingang de pas ontnomen.
Ben je nieuwsgierig kijk dan eens op radio.nl/fmtv
Wat is trouwens nu wezenlijk het verschil tussen RGB of Composiet .Anoniem: 72703 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:00:
[...]
Uiteraard heb ik beide opties geprobeerd. maar zonder verbetering. RGB vind ik trouwens wel beter, maar dat kan persoonlijk zijn.
Casema analoog aangesloten en wat een verbetering zeg....
Het is vandaag weer huilen met de pet op hier in Barendrecht. Ontvangststerkte 99%, ontvangstkwaliteit 90%-93% en elke paar seconden een flinke storing/hapering in het beeld. Totaal onmogelijk om iets te volgen terwijl de ontvangststerkte/kwaliteit wel goed is. Iemand een idee hoe dit komt? Ik gebruik al een buitenantenne en het lijkt me niet dat het aan de ontvangst ligt.
[edit]
@hieronder: Nergens onweer te bekennen in de wijde omtrek. De lucht is een beetje grijzig, maar dat is alles.
[edit]
@hieronder: Nergens onweer te bekennen in de wijde omtrek. De lucht is een beetje grijzig, maar dat is alles.
[ Voor 14% gewijzigd door Gerco op 27-07-2006 20:20 ]
De ontvangststerkte en kwaliteit zeggen niet zoveel, de mijne komt niet boven de 64% en toch heb ik een strak beeld en nauwelijks haperingen.
Need dat klopt, ik heb op sommige zenders maar 40% en die doen het goed en op sommige 93 en die stotteren. Moet zeggen dat die buitenantenne wel verschil maakt. Maar ga nog iets proberen.
Tstukje ertussen en dan zowel de Binnen als de buitenanten aansluiten. Kijken wat het doet.
Tstukje ertussen en dan zowel de Binnen als de buitenanten aansluiten. Kijken wat het doet.
There is no knowledge, that is not Power!
Anoniem: 48051
Wat ik niet snap MPEG 2 en MPEG 4 is toch allemaal software matig. Waarom donderen ze voor alle mensen met een PVR er geen flinke software update uit.
Digi TV op mijn 32" breedbeeld CRT ziet er beter uit dan met het signaal van de kabelboer hier (UPC) , maar op mn 40" LCD is het echt huilen, behalve de 3 weken voetbal
Ontvangsterkte aanduiding en uiteindelijke kwaliteit die ik zie komt bij mij ook vaak niet erg overeen.
edit:
Sinds ik verhuisd ben vind ik de kwaliteit van de uitzendingen eigenlijk alleen maar minder gaan vinden. Het stoort ook steeds vaker en valt soms ook een aantal seconden weg. Gevolg je mist gewoon bepaalde delen tv die je soms niet wilt missen en daarom kijk ik nu hooguit 10 minuten tv op mn lcd. Op mn slaapkamer met digitv op mijn 14" mini schermpje kijk ik alijd nog wel het journaal wat wel aardig gaat.
Digi TV op mijn 32" breedbeeld CRT ziet er beter uit dan met het signaal van de kabelboer hier (UPC) , maar op mn 40" LCD is het echt huilen, behalve de 3 weken voetbal
Ontvangsterkte aanduiding en uiteindelijke kwaliteit die ik zie komt bij mij ook vaak niet erg overeen.
edit:
Sinds ik verhuisd ben vind ik de kwaliteit van de uitzendingen eigenlijk alleen maar minder gaan vinden. Het stoort ook steeds vaker en valt soms ook een aantal seconden weg. Gevolg je mist gewoon bepaalde delen tv die je soms niet wilt missen en daarom kijk ik nu hooguit 10 minuten tv op mn lcd. Op mn slaapkamer met digitv op mijn 14" mini schermpje kijk ik alijd nog wel het journaal wat wel aardig gaat.
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 48051 op 28-07-2006 17:12 ]
In een set top box is het niet softwarematig(omdat dat minder efficient is). Er zit in de huidige tuners een dedicated mpeg2 decoder (die dus geen mpeg4 ondersteuntAnoniem: 48051 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:08:
Wat ik niet snap MPEG 2 en MPEG 4 is toch allemaal software matig. Waarom donderen ze voor alle mensen met een PVR er geen flinke software update uit.
Dat met die updates is idd heel raar geregeld.
Ik heb zelf een twintuner (in de woonkamer) en een single-tuner (voor in de slaapkamer).
Een aantal maanden geleden kwam de single-tuner met de vraag of ik wilde gaan updaten. Dit heb ik gedaan. Op dezelfde dag ook de twintuner aangezet, maar deze gaf de melding niet en heeft dit tot op heden nog niet gedaan.
Ik heb in dit topic gelezen dat er problemen waren (zelf overigens helemaal geen problemen met de nieuwe software) en dat ze daardoor bij KPN de oude software weer neergezet hebben.
Maar dan is het dus blijkbaar zo dat de uitrol van de nieuwe software is gekoppeld aan het registratienummer van de smartcard? Want als dat niet zo zou zijn, krijgt iedere gebruiker op hetzelfde moment de update-melding... ???
Enfin... met de ontvangst gaat het redelijk de laatste tijd, maar het is beter geweest...
Hoe weet je trouwens van welke zendmast je signalen oppikt?
Ik kom op deze vraag omdat ik als regionale zenders RTV West en AT5 heb, terwijl ik toch echt in de provincie Utrecht woon. Dan zou je toch zeggen dat je RTV Utrecht behoort te ontvangen...
Ik heb zelf een twintuner (in de woonkamer) en een single-tuner (voor in de slaapkamer).
Een aantal maanden geleden kwam de single-tuner met de vraag of ik wilde gaan updaten. Dit heb ik gedaan. Op dezelfde dag ook de twintuner aangezet, maar deze gaf de melding niet en heeft dit tot op heden nog niet gedaan.
Ik heb in dit topic gelezen dat er problemen waren (zelf overigens helemaal geen problemen met de nieuwe software) en dat ze daardoor bij KPN de oude software weer neergezet hebben.
Maar dan is het dus blijkbaar zo dat de uitrol van de nieuwe software is gekoppeld aan het registratienummer van de smartcard? Want als dat niet zo zou zijn, krijgt iedere gebruiker op hetzelfde moment de update-melding... ???
Enfin... met de ontvangst gaat het redelijk de laatste tijd, maar het is beter geweest...
Ik kom op deze vraag omdat ik als regionale zenders RTV West en AT5 heb, terwijl ik toch echt in de provincie Utrecht woon. Dan zou je toch zeggen dat je RTV Utrecht behoort te ontvangen...
Ik heb precies het zelfde mn mijn singel en twin tuner. Ik denk dat de software voor de 2 anders is. Ook wel logisch, want mn singel is wel geupdate en mn twin niet. Ik denk dat de software te brak was om uit te gevenGitarist schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:01:toon volledige bericht
Dat met die updates is idd heel raar geregeld.
Dan zou je je antenne eens een aantal graden moeten draaien. Ik ontvang normaliter AT5 (wat ik ook hoor te ontvangen), maar als ik de antenne een aantal graden verplaats ontvang ik TV Rijnmond. Hij staat op dat moment ook richting Rotterdam gericht.Gitarist schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:01:
Ik heb de antenne iets beter richting Utrecht gedraaid (geen idee eigenlijk waar de zendmast daar staat), maar nu ontvang ik TV West en Rijnmondfulgore schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:10:
[...]
Dan zou je je antenne eens een aantal graden moeten draaien. Ik ontvang normaliter AT5 (wat ik ook hoor te ontvangen), maar als ik de antenne een aantal graden verplaats ontvang ik TV Rijnmond. Hij staat op dat moment ook richting Rotterdam gericht.
Blijkbaar zijn die signalen in jouw buurt sterker. Laat je tuner eens niet automatisch zenders zoeken maar stel hem handmatig in op kanaal 33.Gitarist schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:43:
Ik heb de antenne iets beter richting Utrecht gedraaid (geen idee eigenlijk waar de zendmast daar staat), maar nu ontvang ik TV West en Rijnmond
Afgelopen week met de omschakeling van het weer, werdt het hier in Delft opeens ook praktisch onmogelijk om Nederland 1-2-3 goed te blijven ontvangen. Ben het kanaalnummer in kwestie even kwijt. De Antenne moest van zijn gebruikelijke plaats af en midden op het vloerkleed geplaatst worden en een kwartslag gedraaid om nog wat te kunnen zien.Gerco schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 19:51:
Het is vandaag weer huilen met de pet op hier in Barendrecht. Ontvangststerkte 99%, ontvangstkwaliteit 90%-93% en elke paar seconden een flinke storing/hapering in het beeld. Totaal onmogelijk om iets te volgen terwijl de ontvangststerkte/kwaliteit wel goed is. Iemand een idee hoe dit komt? Ik gebruik al een buitenantenne en het lijkt me niet dat het aan de ontvangst ligt.
[edit]
Sinds gisteren is het weer in orde. Zeer vreemd allemaal, maar ik ben er aan gewend geraakt

Ik moet zeggen, als KPN, Digitenne en Samsung er niet het komende half jaar in slagen deze problemen op te lossen ga ik het abonnement wel afzeggen en wat meer betalen.
Er is zelfs sprake van dat ze hier bomen gaan kappen, op zich jammer, maar dan kan ik wel een satellietschotel gaan installeren.
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Vreemd, mijn Pa heeft ff een Samsung 1100T geleend en daar zijn Digitenne kaart in gedaan.magic45 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:01:
Werkt niet. Iemand een idee hoe dat komt? Digitenne is toch tegenwoordig van KPN? Zal dan toch moeten werken? Kan je een update van je smartcard van Digitenne aanvragen o.i.d. dat het dan werkt?
Iemand andere ervaringen met een digitenne smartcard in een KPN ontvanger (Samsung 1100T)?
Nee, dat gaat niet werken omdat de KPN ontvangers gelocked zijn voor KPN smartcards. Omgekeerd werkt overigens wel. Je kunt wel een KPN smartcard in een Digitenne tuner stoppen, omdat de Digitenne tuners niet gelocked zijn.RedHead schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:33:
Vreemd, mijn Pa heeft ff een Samsung 1100T geleend en daar zijn Digitenne kaart in gedaan.
Werkt niet. Iemand een idee hoe dat komt? Digitenne is toch tegenwoordig van KPN? Zal dan toch moeten werken? Kan je een update van je smartcard van Digitenne aanvragen o.i.d. dat het dan werkt?
Iemand andere ervaringen met een digitenne smartcard in een KPN ontvanger (Samsung 1100T)?
Ben een tijdje geleden overgestapt van Digitenne naar KPN-Digi-TV omdat je bij KPN op 1 abonnement tot 3 smartcards kunt hebben, terwijl je bij Digitenne voor een tweede smartcard weer extra abonnement (50%) moet betalen. Heb nu dus twee KPN-smartcards op m'n ene KPN abonnment, en één Digitenne decoder, en één KPN single tuner. Werkt prima.
Ik heb ooit, met succes, hetzelfde gedaan maar ik heb begrepen dat ook digitenne series tuners heeft gehad die gelocked zijn voor kaarten van een andere provider. Je moet dus even uitkijken met welke tuners je dit doetHaay schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:39:
[...]
Nee, dat gaat niet werken omdat de KPN ontvangers gelocked zijn voor KPN smartcards. Omgekeerd werkt overigens wel. Je kunt wel een KPN smartcard in een Digitenne tuner stoppen, omdat de Digitenne tuners niet gelocked zijn.
Ben een tijdje geleden overgestapt van Digitenne naar KPN-Digi-TV omdat je bij KPN op 1 abonnement tot 3 smartcards kunt hebben, terwijl je bij Digitenne voor een tweede smartcard weer extra abonnement (50%) moet betalen. Heb nu dus twee KPN-smartcards op m'n ene KPN abonnment, en één Digitenne decoder, en één KPN single tuner. Werkt prima.
Is dat ook zo voor de digital recorders? Zou een mooie zijn, leg je 300 ballen neer voor zo'n ding wat je alleen kan gebruiken met een KPN abo. Zijn hier geen regels voor oid? Ik heb bij aanschaf nooit ergens gezien of gehoord dat je deze alleen met KPN kan gebruiken. Ik dacht dat je later ook gewoon een andere card erin kon stoppen en dat het dan gewoon zou werken.Haay schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:39:
Nee, dat gaat niet werken omdat de KPN ontvangers gelocked zijn voor KPN smartcards.
Momenteel is er nog niet veel keuze kwa DVB-T aanbieders, maar ik verwacht dat er in de toekomst wel meer te kiezen is. Ik wil niet voor elke card/aanbieder een nieuwe tuner aanschaffen...
[ Voor 34% gewijzigd door Gerco op 07-08-2006 14:06 ]
Ik meen van niet, alleen worden je opnamens met zo'n ding vaak wel gecodeerd adv de smartcard, dus als je wisselt van smartcard dan kan je je oude opnamens niet meer bekijken!
KPN zit muurvast in het DVB-T zadel. Welke DVB-T aanbieders verwacht jij nog, en dan nog wel binnen de afschrijvingstermijn van een tuner?Gerco schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:04:
Momenteel is er nog niet veel keuze kwa DVB-T aanbieders, maar ik verwacht dat er in de toekomst wel meer te kiezen is. Ik wil niet voor elke card/aanbieder een nieuwe tuner aanschaffen...