KPN begint met Digitale TV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 20.080 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:53

netblade

Sunrise

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:56

xon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 19:44

Snijkoek

Metal up your ass

Het is in ieder geval goed nieuws. Wie neemt er nou een extra abbo van 30 Euro in de maand voor wat sport en een oneindige herhaling van dezelfde films 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Snijkoek schreef op zondag 19 maart 2006 @ 19:38:
Het is in ieder geval goed nieuws. Wie neemt er nou een extra abbo van 30 Euro in de maand voor wat sport en een oneindige herhaling van dezelfde films 8)7
Overdrijven is ook een vak hoor. Het pakket Film1 en Sport1 is 20 euro, alleen de films is 13 euro (alhoewel ik niet zeker weet of dat ook met Digitenne mogelijk is).

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
mr_a schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 00:34:
Buitenantenne slechter?

Ik heb nu de buitenantenne ontvangen, en als ik hem aansluit dan schiet ik niet veel op.... of eigenlijk het werkt averechts. De signaalsterke is bij alle kanalen zwakker! Op 64 ga ik van 99% naar 75% signaalsterkte.... maar de signaalkwaliteit is dan wel weer op sommige beter.

Dit is dus als ik hem op de plekken neerzet waar ik met de binnenantenne de beste ontvangst had.
:? :? :?

Heeft de buitenantenne wel een ingebouwde versterker ofzo of moet ik die los kopen?
Er staat niets over in het leaflet. Er staat wel dat er een 5 volt adapter plug moet zijn, maar die zie ik nergens en het apparaat heeft ook geen mogelijkheid een extra steker erin te steken.

Any ideas? Ik weet dat ik hem buiten moet installeren, maar daar was ik nog niet aan toegekomen. Daarnaast moet dat voor de ontvangst toch niet uitmaken, als het binnen al slechter is dan met de binnenantenne dan is dat buiten toch net zo?

[...]

Ja dat ga ik doen, maar wil garantie niet verspelen. :)
huh kan ik ook gewoon een gratis buitenantenne krijgen? mijn ontvangst is echt beroerd met digitv van kpn
de huidige antenne heeft al menig nachtje buiten in de regen of sneew gestaan maar is daar denk niet voor bedoeld:P anders ontvangt ie helemaal niks dus het moet wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Seven of Nine schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:15:
[...]

Overdrijven is ook een vak hoor. Het pakket Film1 en Sport1 is 20 euro, alleen de films is 13 euro (alhoewel ik niet zeker weet of dat ook met Digitenne mogelijk is).
Dat ik een 'aanbieding' kreeg bij mijn (toendertijd nieuwe) digitenne abbo kreeg, kostte het me 29.95 (of zou het kosten, want wie stinkt daar nou in) per maand. Toen kon je overigens alleen het hele pakket afnemen, dat wil zeggen Canal+ blauw, rood en breedbeeld of zoiets... Hoe dat nu zit zou ik inderdaad niet weten, maar ik ben zo geschrokken van de prijs dat ik ook nooit meer heb durven kijken O-)

[ Voor 2% gewijzigd door Snijkoek op 19-03-2006 22:18 . Reden: Iets vergeten... :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
IRCfreAk schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:52:
[...]
huh kan ik ook gewoon een gratis buitenantenne krijgen? mijn ontvangst is echt beroerd met digitv van kpn
de huidige antenne heeft al menig nachtje buiten in de regen of sneew gestaan maar is daar denk niet voor bedoeld:P anders ontvangt ie helemaal niks dus het moet wel..
Je moet de helpdesk bellen, en die geeft je dan instructies. en bepaalt of je inderdaad voor zo'n oplossing in aanmerking komt. In mijn geval moest ik eerst inderdaad buiten proberen, of het beter zou zijn, dan was wel zo, dan moest ik terugbellen. En toen heeft de technische dienst me gebeld en uitgelegd dat de buitenantenne beter is en dat ik die zou krijgen.

Maar op de een of andere manier ben ik nog niet echt overtuigd. Er zit wel 10 meter kabel bij wellicht dat dat het signaal teveel verzwakt ofzo. In ieder geval maakt het bij mij niet uit welke antenne ik gebruik lijkt het wel. Ze hebben beide even veel verstoringen.

Ik baal er goed van dat de eerste weken dat ik digitenne had dat het goed werkte zonder storingen, maar het is nu gewoon slechter... alsof het achteruit gegaan is ofzo. Nu ja ik moet de buitenantenne gaan installeren alleen daar heb ik nog even geen tijd voor.

Het enige voordeel wat ik zie van een buitenantenne is, dat je hem hopelijk verder weg van het huis, de magnetron en de straat kan bevestigen. Hopelijk dat het wat minder vaak onderbroken wordt dan, het beeld. :X

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Snijkoek schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:18:
[...]

Dat ik een 'aanbieding' kreeg bij mijn (toendertijd nieuwe) digitenne abbo kreeg, kostte het me 29.95 (of zou het kosten, want wie stinkt daar nou in) per maand. Toen kon je overigens alleen het hele pakket afnemen, dat wil zeggen Canal+ blauw, rood en breedbeeld of zoiets... Hoe dat nu zit zou ik inderdaad niet weten, maar ik ben zo geschrokken van de prijs dat ik ook nooit meer heb durven kijken O-)
Ik beroep mij dus op de prijzen vermeld op upc.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
mr_a schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:40:
[...]

Je moet de helpdesk bellen, en die geeft je dan instructies. en bepaalt of je inderdaad voor zo'n oplossing in aanmerking komt. In mijn geval moest ik eerst inderdaad buiten proberen, of het beter zou zijn, dan was wel zo, dan moest ik terugbellen. En toen heeft de technische dienst me gebeld en uitgelegd dat de buitenantenne beter is en dat ik die zou krijgen.

Maar op de een of andere manier ben ik nog niet echt overtuigd. Er zit wel 10 meter kabel bij wellicht dat dat het signaal teveel verzwakt ofzo. In ieder geval maakt het bij mij niet uit welke antenne ik gebruik lijkt het wel. Ze hebben beide even veel verstoringen.

Ik baal er goed van dat de eerste weken dat ik digitenne had dat het goed werkte zonder storingen, maar het is nu gewoon slechter... alsof het achteruit gegaan is ofzo. Nu ja ik moet de buitenantenne gaan installeren alleen daar heb ik nog even geen tijd voor.

Het enige voordeel wat ik zie van een buitenantenne is, dat je hem hopelijk verder weg van het huis, de magnetron en de straat kan bevestigen. Hopelijk dat het wat minder vaak onderbroken wordt dan, het beeld. :X
het is hier echt beroerd met kpn en ik gebruik dat kastje dus praktisch niet, alleen als ik ECHT discovery of eurosport (ja pauper rekam hiero zonder coole zenders) wil kijken.
maar ja dan moet ik het dak op klimmen en de windrichting en de luchtdruk bepalen voordat ik het pijltje de juiste richting kan op zetten wat een snert ding.
tuurlijk staan er elektrische aparaten maar wat verwacht je bij een tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Ik heb de buitenantenne nu echt buiten geplaatst en ben voorzichtig positief..... er zit nog steeds 1 of meerdere gebouwen tussen mij en de zendmast (ik weet waar die in Delft staat), maar de ontvangst is nu wel beter.

10 meter kabel is trouwens best kort. ;)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
In dit lijstje

http://www.kpn.com/kpn/show/id=878611

staat cnbc erbij.
Op zich mooi, in de avond talk met leno en conan.
Wel afleveringen van een week ervoor, maar toch wel leuk in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

makreel schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:48:
In dit lijstje

http://www.kpn.com/kpn/show/id=878611

staat cnbc erbij.
Op zich mooi, in de avond talk met leno en conan.
Wel afleveringen van een week ervoor, maar toch wel leuk in mijn optiek.
Op Sat4All vermoeden de mensen dat die (per ongeluk) is overgebleven van het verwijderen van NGC. CNBC zat namelijk altijd 's ochtends op die frequentie. Het kan uiteraard altijd, maar daar komen we over 4 weekjes wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

zag ik het nou gister goed en was de tijd van mijn epg/info al aan het begin van de avond een uur vooruit gezet? De geen die dat moest goed zetten wilde zeker vroeg naar bed...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:16

Oceria

I've been in between....

Ik heb ook net gisteren digitale TV van KPN gekocht. Mijn ervaringen tot nu toe.

In de winkel (Primafoon)
Te woord gestaan door een aardige dame, die helaas -behalve haar eigen gebruikers ervaringen- niet heel veel wist van de PVR's (de Samsung en de Topfield). Ik wilde nl weten of de modellen een LAN aansluit mogelijkheid hadden, of iig usb. Een andere collega werd geraadpleegd en er werd eventjes achterop een van de demo modellen gekeken. Helaas: KPN wil niet dat je direct op het internet kunt gaan met de uitzendingen. Daar je echter via SCART op kunt nemen is dat wat minder een issue voor mij.
Na enig getijfel mijnerzijds toch maar tot aanschaf over gegaan. De kaart (a 15 euro) kreeg ik gratis en op de Topfield 80 kreeg ik 39,95 euro korting (namelijk de kosten van de gratis single tuner).
Netjes.

Uitpakken
Iemand heeft in het magazijn staan roken in Primafoon Utrecht, want een asbak lucht komt me tegemoet bij het uitpakken. Gelukkig zijn alle stickers onbeschadigd, dus ik heb geen refurb apparaat. In de doos zit naast de Topfield recorder ook een afstandsbediening (waar de batterijen al in geplaatst zijn. Niet zo slim, want als de batterijen gaan lekken kun je direct weer terug. Apart in de doos stoppen Topfield!), de antenne, een RCA1+geluids kabel en (heel netjes) een goede SCART kabel.
Ook ontbreekt een duidelijke, uitgebreide, Nederlandstalige handleiding, welke toegespitst is op het Topfield model niet.

Installeren.
Er worden drie verschillende "quick install guides" meegeleverd, welke alle drie het zelfde vertellen, behalve hoe de kaart ingevoerd moet worden (chip onder of boven). Gelukkig geeft de PVR zelf aan of de kaart correct geïnstalleerd is of niet.
Activeren van de kaart gaat via een gratis telefoon nummer. Het duurt echter wel ongeveer 15 minuten voordat de kaart geactiveerd is en de PVR moet een keer uit en weer aan.
Op aanraden van de verkoopster plaats ik de antenne in een kast gewoon in huis en niet voor het raam, om storingen van brommers en aanverwante misbaksels te voorkomen. De ontvangst loopt meteen op naar 98%. Als ik de spanning van 5volt eraf haal zakt dat in tot 40-50%.
Voor wie een passieve antenne wil gebruiken: met de topfield kun je dus de voeding vanuit de setup uitzetten!
De zenders staan in principe al geprogrammeerd, dus kijk daar eerst even naar. Doe alleen een nieuwe scan als je zenders mist (zolas de locale zenders) en je die wilt hebben, want de scan sweep duurt lang. Daarnaast valt op dat de volgorde niet te veranderen is. Jammer.

Perifere apparatuur
De Topfield komt tussen de VCR en de TV in te staan, de VCR gaf altijd al het beeld van de DVD speler door als die aanging (zender keuze ging via de VCR) en dat blijft zo: de Topfield staat zo ingesteld dat direct naar de AV ingang doorgelust wordt als de DVD speler of VCR actief wordt. Netjes en handig.

Kwaliteit
Niet slecht moet ik zeggen. Het beeld is scherper dan van Casema analoog (maar dat kan ook aan de slechtere tuners liggen), maar soms zie je wel degelijk blokkerige artefacten.
Radio is wat slechter dan wat ik had: het systeem is echt op de huidige generatie luisteraars getuned met veel bas. Maarja, als je een Meridian tuner bent gewend....
In ieder geval is het signaal niet zo hoog ingesteld dat de zend- (en mijn ontvangst-) apparatuur direct aan het klippen slaat, dus ook over radio ben ik niet ontevreden.
De zapsnelheid is redelijk. De Topfield haalt niet de 1 seconde die het apparaat belooft, maar gaat ook niet veel langzamer dan mijn oude VCR.
De timeshift functie is een uitkomst. Daar maak ik nu al regelmatig gebruik van. Ook is de opname functie al aardig in gebruik, zodat weekelijkse programma's opgenomen staan als ik onverhoopt laat thuis kom.
IE-DEE-AAL

EPG vs Showview en PDC
Tsja, showview en PDC zitten er niet op. PDC heeft nooit goed gewerkt* in Nederland, dus dat gebruikte ik niet. Showview mis ik wel, dat was een handige functie van de VCR. Aan de andere kant heb je nu een EPG, hoewel deze met slechts één dag in de toekomst echt tekort schiet. Bovendien is deze niet echt logisch ingericht, waardoor je slecht overzicht hebt van alle programma's. Je moet alsnog op het internet gaan kijken als je verder dan een dag in de toekomst wilt programmeren...

Overige
Naast de genoemde functies zit er een redelijk intuitieve interface op om al je opgenomen programma's op te slaan. Je kunt zelf nieuwe mappen aanmaken en benoemen, maar de volgorde waarin ze weergegeven worden kun je alleen beïnvloeden door bijvoorbeeld nummers aan de directory naam vooraf te laten gaan.
Ook heeft de PVR de mogelijkheid om opgenomen programma's te editen, zodat reclame blokken weggeknipt kunnen worden.
Als laatste zijn er nog drie spelletjes op de PVR; voor als er ECHT niks op TV is.....
De code en de ruimte die gebruikt is voor de spelletjes en de KPN logo's had ik echter toch liever aan een wat uitgebreidere EPG besteed gezien.

Conclusie
Voor de persoon die geen bijzonder hoge eisen stelt aan TV en radio en niet te veel geld wil uitgeven is het aanbod van KPN zeer aantrekkelijk. Zeker voor dezen die voor het eerst op zich zelf gaan wonen zijn de pakket aanbiedingen (adsl+telefonie+tv) goedkope alternatieven welke zeker het overwegen waard zijn.
Voor de meer kwaliteit bewuste persoon is dit echter niet de oplossing. Ook voor de Cartoon network liefhebbers moet de oplossing elders gezocht worden. Wat mij betreft is de combinatie van digiTV van KPN met een 80 GB recorder echter een aanrader!

* Slechtste ervaring? Twee:
  1. alleen de aankondiging en de reclame op de video; het programma zelf was vakkundig ontweken
  2. het programma VOOR het geprogrammeerde programma was opgenomen, inclusief de aankondiging van het gewenste programma en ja, showview stond goed ;)

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

foutje B)

[ Voor 96% gewijzigd door fulgore op 26-03-2006 18:13 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
mooi na 1 telefoontje werd ik teruggebeld door monteur, ja ontvangst is alleen goed als ik antenne buiten zet, ok er komt een antenne aan.
volgende dag lag ie in de bus, gelijk geinstalleerd en de ontvangst is nu prima, niet 100% maar iig geen artifacts of zenders die eruit knallen.
jammer alleen dat het zappen zo verschrikkelijk traag blijft, samsung single tuner..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Oceria schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:59:Op aanraden van de verkoopster plaats ik de antenne in een kast gewoon in huis en niet voor het raam, om storingen van brommers en aanverwante misbaksels te voorkomen.
Leuke theorie. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Toch lijkt ze geen ongelijk te hebben: net kwam er een brommer voorbij welke geen extra storing gaf.
Het kan echter zijn dat de ontvangst voldonede is om de invloed van brommers te corrigeren.

Neemt niet weg dat ik af en toe wel degelijk een artefact zie. Dit is echter niet te relateren aan verkeer dat voorbij rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Het zou van de specifieke situatie af kunnen hangen:
als een brommer op een meter van de antenne voorbijrijdt kan ik me er iets bij voorstellen.

Overigens heb ik op de in dit forum aangegeven methode een buitenantenne gebietst.
Beide balkjes staan nu op 99% en ik heb nooit artefacten,
behalve die aan de bron worden veroorzaakt en ook zichtbaar zijn op de analoge tv,
zoals bij het Afrikaans voetbalkampioenschap (5e verdieping 6 km van de zender).

edit:
het ontgaat me waarom kpn standaard inferieure antennes meelevert.

[ Voor 8% gewijzigd door makreel op 30-03-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
makreel schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:45:
Het zou van de specifieke situatie af kunnen hangen:
als een brommer op een meter van de antenne voorbijrijdt kan ik me er iets bij voorstellen.

Overigens heb ik op de in dit forum aangegeven methode een buitenantenne gebietst.
Beide balkjes staan nu op 99% en ik heb nooit artefacten,
behalve die aan de bron worden veroorzaakt en ook zichtbaar zijn op de analoge tv,
zoals bij het Afrikaans voetbalkampioenschap (5e verdieping 6 km van de zender).

edit:
het ontgaat me waarom kpn standaard inferieure antennes meelevert.
De bijgeleverde antenne is IMO helemaal niet zo slecht, hij is niet waardeloos!
Als hij voor 90% van de klanten goed genoeg is dan snap ik de KPN best. :)

Ik ben nog altijd in dubio wat voor mij nu beter werkt, buitenantenne of binnenantenne.

Het probleem is dat ik die buitenantenne keurig geinstalleerd heb, overdag, plek aan de dakgoot uitgekozen waar de ontvangst op alle kanalen het beste is, maar een paar uur later ho maar, onwijs veel storingen enzo! :( Waar dit door komt weet ik echt niet, maar op het ene moment overdag installeer ik die antenne is het prima, en een ander moment, in de avond, storingen.

Het kan niet aan het verkeer liggen want ook midden in de nacht stoort het soms ontzettend.

Het nadeel van het installeren van een buitenantenne is dat je hem vast zet, je installeert hem en je kan er helemaal niets meer aan doen, je kan niet even aan de antenne draaien ofzo. Met de binnenantenne kan dat wel, dat is een voordeel van de binnenantenne.
.
Met de binnenantenne zijn er verschillende plekjes waar ik hem neer kan zetten voor redelijk goede ontvangst, en daar kan ik tussen wisselen afhankelijk van de aanwezigheid van storingen in het beeld.
Bijv. op de vloer tegen het raam, dan doen alle zenders het meestal wel redelijk maar kanaal 21 (BBC/CNN/Animal) is af en toe niet te ontvangen.
Een plekje iets hoger op een luidsprekerbox dan werkt kanaal 21 vrij aardig, maar de rest weer slechter etcetera.

Dus als er door een andere luchtvochtigheid, windrichting, whatever/weet ik veel, storingen optreden, dan kan ik beter de binnenantenne gebruiken i.p.v. buitenantenne.

Maar frustrerend is het wel en dit heen en weer sukkelen, ik vraag me af of het bij mij ooit prettig zal werken. Maar ja het alternatief is er ook niet echt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Ik heb overigens het idee dat het stekkertje van de standaard antenne niet heel goed is: als je deze aanraakt valt gelijk het signaal weg. Schijnbaar zit de pin niet heel erg strak vast in het contact op de tuner. Het pinnetje en de buitenmantel iets verbuigen zodat deze meer klem komen te zitten kan in sommige gevallen helpen. Natuurlijk hoef je niet zo hard te knijpen dat de pin een banaan is en de mantel een ovaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behind_You
  • Laatst online: 10-09 20:55

Behind_You

Kijk altijd achter je

Hier ook nog een digitale tv van kpn gebruiker met storingsproblemen.

Hier in huis hebben wij 3 tuners staan. Twee (ik en de huiskamer tv) hadden altijd problemen met het ontvangst. Nu heb ik mijn kamer opnieuw ingericht en mijn tv verplaatst. Nu kan ik de antenne ergens anders neerzetten waar hij goed ontvangst heb. :*)

De huiskamer tv was toch een groter probleem omdat wij de antenne het liefste uit het zicht wilden plaatsen. Hierdoor bleven er maar een paar plekken over waar de antenne kon staan, allemaal met veel storing.
Maar omdat wij vroeger nog een ouderwetse antenne op het dak hadden staan, loopt nog steeds een coax kabel (+- 10m) naar de zolder. Nu had ik de antenne op zolder gezet en aangesloten op de coax kabel en het werkte gewoon. Alleen kon de antenne alleen als passief worden aangesloten, dus het ontvangst was niet al te best. Gelukkig hadden we nog een antenne versterker/splitter liggen die niet meer gebruikt werd. Nu heb ik dus die versterker tussen de antenne en de tuner gezet en nu is het ontvangst goed :9 .

De beeldkwaliteit vind ik redelijk. Op kleinere tv's zie je de compressie niet of nauwlijks. Vooral als je er wat verder vanaf zit. Zelf heb ik een 28" philips breedbeeld tv en op een afstand van 4 meter zie je ze nauwelijks of je moet er echt op gaan letten. Als je dichterbij gaat zitten dan zie je het wel, vooral bij explosies. Maar als ik wat verder weg ga zitten vind het niet echt hinderlijk.

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Behind you, wat een goede oplossing! Dat ga ik ook eens proberen, een losse antenneversterker en mijn buitenantenne. Want ik heb ook nog zo'n antenneversterker liggen. Je configureert de antenne dan wel als "passive" neem ik aan om dubbele versterking te voorkomen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behind_You
  • Laatst online: 10-09 20:55

Behind_You

Kijk altijd achter je

mr_a schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 16:50:
Behind you, wat een goede oplossing! Dat ga ik ook eens proberen, een losse antenneversterker en mijn buitenantenne. Want ik heb ook nog zo'n antenneversterker liggen. Je configureert de antenne dan wel als "passive" neem ik aan om dubbele versterking te voorkomen? :)
Ja ik heb hem ingesteld als passief.

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Krijg net een bericht van KPN in mijn inbox (mailing)

Interessante passage:
PN werkt voortdurend aan een nòg betere kwaliteit van beeld en geluid. Op je scherm kun je zien hoe de ontvangstkwaliteit is, in het hoofdmenu en in de minigids die verschijnt bij het zappen. Heb je een wat mindere ontvangstkwaliteit, dan lossen wij dat graag voor je op. Zo kan in bepaalde omstandigheden een andere antenne uitkomst bieden. Daarnaast worden alternatieve ontvangers getest, die de komende weken beschikbaar zijn. Meer informatie hierover vind je in de volgende nieuwsbrief. Om vast te stellen hoe we nu al je beeldkwaliteit kunnen verbeteren, kun je bellen met de KPN TV Service Desk (0900-0576, € 0,10 per minuut).
Interesting! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Niet online
Er schijnt weer een nieuwe software update live te staan volgens mijn net ontvangen factuur. Nou is het punt dat mijn 3 (drie!) Samsung SMT-1000T apparaten alle drie nog versie 1.20 draaien. Zoeken naar nieuwe software levert ook niets op: "De nieuwste software is al geinstalleerd".

Heeft iemand een idee hoe ik dit wel voorelkaar krijg? Ik heb graag de nieuwe software :)

Stukje tekst van KPN:
Er is nieuwe software beschikbaar voor de single en twin tuner van TV van KPN. Met de nieuwe software zijn de volgende zaken opgelost:

De Elektronische Programma Gids (EPG) geeft informatie nu volledig weer.

Het juist weergeven van het ($) teken bij kanalen waar een smartcard nodig is; voor de zenders Nederland 2 en Radio 1 is geen smartcard nodig.

Het weergeven van teletekst pagina 110 via RTL4, RTL5 en RTL7.

Het direct kunnen switchen tussen een favorieten (FAV) radio en de top-list kanalen TV en omgekeerd.

Bij het aanzetten van de tuner krijgt u de volgende tekst te zien: " Er is nieuwe software beschikbaar. Kies 'JA' als u nu wilt downloaden of 'NEE' als u wilt annuleren".
Indien u kiest voor de optie 'JA' zal er een software upgrade plaatsvinden middels een download naar de tuner. Deze software upgrade neemt enkele minuten in beslag. Het betreft een upgrade naar versie 1.3.
Indien u kiest voor de optie 'NEE' zal er niks gebeuren. De huidige instellingen blijven behouden. U kunt dan geen gebruik maken van de eerder genoemde verbeteringen.
Kijk voor meer informatie op www.kpn.com, trefwoord 'TV update'. De software is beschikbaar van dinsdag 28 maart tot en met dinsdag 27 juni 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Geen idee, mijn SMT-1100T draait versie 1.26 en loader 1.21 en zegt ook 'de meest nieuwe software is reeds geinstalleerd'. (net gecheckd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ah mr.a dat is leuk om te horen, dat er andere ontvangers komen.
boven op zolder heb ik echt nergens last van en prima beeld zonder storingen.
maar beneden heb ik nog wel eens problemen.
heb wel eens storingen dus wilde al bellen voor zo'n buiten antenne, maar heb sinds een tijdje nu ook dat het singnaal helemaal wegvalt en het enigste wat dan nog helpt is het kastje uitzetten ff wachten en dan weer aanzetten.
dat gebeurd tegenwoordig 2 a 3 x per avond.
gebruik ik die van boven heb ik het niet ?
zal ook wel bellen voor een nieuwe turner dan , zijn alle 2 trouwens ook 1.20 firmware en ook geen update beschikbaar.
hebben trouwens meer mensen er last van dat als je naar teletekst kijkt dat je afentoe maar een halve pagina hebt :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Net gebeld met de servicedesk 0900-0576 over waarom de software update niet werkt, de mevrouw wist het ook niet. Ze vroeg of ik de softwareupdate niet ooit gecancelled had (nee dus) en daarna adviseerde ze me de fabrieksinstellingen te resetten (had ik al gedaan maargoed).

Ook deelde ze mede dat niet alle tunes tegelijk de software update krijgen. Wachten?
We hebben tot eind juni de tijd. Tegen die tijd zal het zeker werken beloofde ze.

Hmmmmm niet het idee dat het zo opschiet. ;)
Ik krijg ook de indruk dat ze op de support afdeling slechts een oplepelen wat in hun support-FAQ staat, meer dan dat kunnen ze niet doen. Jammer dat je daar dan ook voor moet betalen maar goed.

Daarom ook maar een mailtje eraan besteed naar de klantenservice, wie weet dat ik daar dan wijzer mee word..

Met name een werkende EPG lijkt me wel top namelijk. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Hmmm een folowup op mezelf. :/

Het ziet er naar uit dat de update er gewoon nog niet is, maar ergens de komende 2 maanden gaat het gebeuren, vanzelf. De mail die we gehad hebben is een soort vooraankondiging dat het gaat gebeuren.
Geachte heer,

Tussen 28 maart en 27 juni komt een software upgrade beschikbaar. Klanten met een e-mail adres zijn hiervan op de hoogte gesteld in de e-mail factuurronde rond 21 maart. Consumenten waarvan KPN TV geen e-mail adres heeft, worden niet geïnformeerd.

U krijgt vanzelf op uw beeldscherm te zien dat u de update kunt downloaden.

Zijn er nog problemen neemt u dan contact op met onze klantenservice 0900-0576.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Hier ook nog geen update. :?

Hardware versie: 2.00

Software versie: 1.26

Loader versie: 1.21

Nu (12-04-2006) ook geupdate:

Software versie: 1.30 :)

[ Voor 24% gewijzigd door Jumpman op 13-04-2006 11:36 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en vanmorgen kreeg ik dus de update.
zijn nu alle 2 :
hardware versie : 1.00
software versie : 1.30
loader versie : 1.20

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remco_k schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:14:
[...]

Van horen zeggen:
Voor 8 kanalen gebruiken ze 20 Mbit/s - dus da's 2.5 Mbit/s per kanaal.
Maar per 8 kanalen kan de bandbreedte wel anders verdeeld worden (heeft een mooie naam, ben die even kwijt.)
Dus als ze op HDTV overgaan kunnen ze maar één zender kwijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Niet online
Inderdaad, de tuners worden gefaseerd geupdate. De reden waarom ik vorige keer geen update kreeg was omdat ik blijkbaar nog niet aan de beurt was en ze door teveel problemen de update run gecancelled hadden.

Ook even gebeld (toch collega's allemaal he ;)) en ze zouden iig meenemen dat de tekst iets aangepast moet gaan worden om verwarring te voorkomen. Ergens in die periode krijg je dus de update automatisch.

Gisteren was een (van mijn 3) singletuners aan de beurt en draait nu vrolijk 1.30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

triet schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:36:

Gisteren was een (van mijn 3) singletuners aan de beurt en draait nu vrolijk 1.30.
En na de update heb je haaarscherp beeld..is geen kanaal meer sterk gecomprimeerd...zit er een speciale lichtknop/brommer/boor van de buurman filter in?

en toen werd ik wakker >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds donderdag ook de nieuwe software op de singletuner. Wat opvalt is dat de tijd NIET goed blijft staan in standby stand. :( als je tuner in weer aanzet verschijnt de tijd zoals die was op moment van uitzetten. Zijn er meer mensen die daar last van hebben???
Bij de single tuner is dit niet echt erg, maar Als dit ook gebeurt bij de twintuner dan wordt opnemen via de timer een ramp. Dan kun je de tuner dus niet meer in standby zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:45
Dat hebben wij al heel lang, duurt ff een paar minuten en is het weer normaal.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denizz schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 13:29:
Dat hebben wij al heel lang, duurt ff een paar minuten en is het weer normaal.
Bij mij is het nu na de update. En dat vind ik niet veel goeds voorspellen. Zoals ik al gemeld had voor single tuner na paar minuten opgelost en geen probleem dus, maar het gaat mij juist om de twintuner met de timer voor opname. Als het nu daar ook gaat gebeuren, kun je niet meer opnemen in standby stand, omdat daar dan klok niet meer juist loopt en opnames niet zullen beginnen.
Zijn er al mensen met een nieuwe update op de twintuner???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 15:52
Ik heb al meer dan een jaar Digitale TV van KPN. Op zich bevalt het prima, beeld is veel scherper dat het analoge signaal van Casema. Echter last van 1 probleem. Regelmatig staat de tijd compleet verkeerd. Op zich gebruik ik hem niet al klok, maar dit betekent dat als hij moet opnemen hij dit dus niet op de juiste tijd doet. Ik heb het hier niet over een paar minuutjes, maar echt over uren ernaast. Ik heb al een tweetal keer met de helpdesk gebeld en krijg stevast het antwoord dat ik de scart kabels moet vastzetten. Ik heb dit al eigenlijk vanaf het begin, soms is het wat erger dan andere keren. Zijn er meer mensen die hier al lang last van hebben?

[ Voor 14% gewijzigd door stelling op 08-04-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stelling schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 22:58:
Ik heb al meer dan een jaar Digitale TV van KPN. Op zich bevalt het prima, beeld is veel scherper dat het analoge signaal van Casema. Echter last van 1 probleem. Regelmatig staat de tijd compleet verkeerd. Op zich gebruik ik hem niet al klok, maar dit betekent dat als hij moet opnemen hij dit dus niet op de juiste tijd doet. Ik heb het hier niet over een paar minuutjes, maar echt over uren ernaast. Ik heb al een tweetal keer met de helpdesk gebeld en krijg stevast het antwoord dat ik de scart kabels moet vastzetten. Ik heb dit al eigenlijk vanaf het begin, soms is het wat erger dan andere keren. Zijn er meer mensen die hier al lang last van hebben?
Ik heb daar ook weleens last van, maar gelukkig niet echt vaak. Ik ben erg benieuwd naar de update. Hoop dat het hiermee opgelost wordt. Het zelfde probleem had ik ook op singletuner met nieuwste software, maar dat is opgelost door 5 minuten stroom van apparaat. (hiermee worden fabrieksinstellingen teruggezet) Dit op advies van hd van KPN. Heb aangegeven dat als bij twintuner dit probleem zich voordoet na update en niet opgelost wordt door opnieuw instellen van fabrieksinstellingen, ik hier niet akkoord mee kan gaan. HD gaf toen aan dat dan de twintuner omgeruild kon worden. Dus wacht even update af en kijk wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Digitenne/KPN.TV HDTV proef
Spectaculaire ontwikkelingen in het DVB-T domein waar nog deze zomer tijdens het WK voetbal proeven genomen zullen worden met HDTV over de infrastructuur van Digitenne/KPN.TV. De merknaam Digitenne zal overigens nog dit jaar verdwijnen maar dat terzijde.

Een aantal nog te benaderen abonnees kunnen in deze testperiode gratis gebruik maken van de dienst waarvoor wel een nieuwe settopbox benodigd is. De proef moet gezien worden als een belangrijke testfase voor de introductie van een broadcaster onafhankelijk 24/7 HD kanaal waarvoor Chellomedia met Film1 en Sport1 recent feitenlijk het veld moest ruimen. In principe wordt dit kanaal specifiek maar interoperabel ingezet voor sport en entertainment uitzendingen met HD registratie.

In de periode zal ook in de UK een vergelijkbare DVB-T test uitgevoerd worden over het netwerk van Freeview, de BBC dat de rechten voor het WK heeft zal dit evenement gebruiken om een test uit te voeren.

UPDATE: 11 april 2006 Een woordvoerder van KPN wist zojuist te melden dat dit bericht wat voorbarig zou zijn en dat KPN op dit moment nog geen test in de planning zou hebben.
Bron

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen gaan de zenders Film 1, Film 1.2 en Sport 1 uit het KPN / Digitenne-pakket. Ben erg benieuwd hoe ze deze nieuw ruimte gaan opvullen. Zullen ze daar echt, als we de geruchten moeten geloven, één HD kanaal voor teruggeven (wellicht tegen extra geld) of brengen ze vrij snel 3 extra zenders erbij in de lucht?

Wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Hier http://www.digitenne.nl/klantenservice/nieuws.asp in de derde zin staat dat het capaciteit is voor open netkanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Maar ja een hdtv kanaal betekent een nieuwe receiver..en een nieuwe kabel..

moet weeeeeeer me muur open >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:38:
Morgen gaan de zenders Film 1, Film 1.2 en Sport 1 uit het KPN / Digitenne-pakket. Ben erg benieuwd hoe ze deze nieuw ruimte gaan opvullen. Zullen ze daar echt, als we de geruchten moeten geloven, één HD kanaal voor teruggeven (wellicht tegen extra geld) of brengen ze vrij snel 3 extra zenders erbij in de lucht?

Wie weet meer?
Nou het is inmiddels 17april en die Film 1.1, 1.2 en Sport 1.1 zitten nog steeds in het zenderpakket... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:51:
[...]

Nou het is inmiddels 17april en die Film 1.1, 1.2 en Sport 1.1 zitten nog steeds in het zenderpakket... :(
Ik zag het ook ja. Ik verwacht dat ze in de loop van vandaag of morgen de lucht uit gaan. Ze hebben bij Digitenne / KPN ook vrij gehad met pasen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Idd, gisteren waren ze verdwenen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:55
Ik heb vandaag de update op mijn twin tuner gehad ( de single tuner is al eerder aan de beurt geweest). Wat mij opviel bij de update is dat het apparaat echt zo erg in elkaar zit als de buitenkant (met het doorluskabeltje) doet vermoeden, na elkaar worden beide tuners ge-update (en dat duurt best lang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

joop99 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 18:55:
Ik heb vandaag de update op mijn twin tuner gehad ( de single tuner is al eerder aan de beurt geweest). Wat mij opviel bij de update is dat het apparaat echt zo erg in elkaar zit als de buitenkant (met het doorluskabeltje) doet vermoeden, na elkaar worden beide tuners ge-update (en dat duurt best lang)
Hier ook de update ontvangen. Ik vond het idd ook zeer vreemd. Als je de doorlus kabel er niet op hebt zitten zal ie waarschijnlijk nog mislukken ook :P

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Shuriken schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:40:
[...]

Hier ook de update ontvangen. Ik vond het idd ook zeer vreemd. Als je de doorlus kabel er niet op hebt zitten zal ie waarschijnlijk nog mislukken ook :P
Ik heb dat doorlus kabeltje er niet op zitten (waar is ie voor :D ) , de update is gelukt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Jammer, bij mij is het ontvangst dik onder de 80%. We hebben een schuifpui als muur, beetje jammer dat je door het raam moet gaan boren als ik een buitenantenne krijg... Als ik dat moet doen lever ik het wel weer in. Net helpdesk gebeld. Een monteur zal nog contact met me opnemen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Bij mij is de ontvangst al sinds het begin zo rond de 65-70 %. Zowel met binnen als met buitenantenne. Enige verschil is dat het signaal met de buitenantenne veel constanter is en nauwelijks fluctueert. Maar afgezien van een enkele keer dat het beeld even bevriest terwijl het geluid wel doorloopt heb ik geen klacht over het beeld.

Overigens val ik volgens de postcodecheck in Almere-Buiten nog altijd buiten het bereik, maar kijk ik al meer dan een jaar via Digitenne, en dat bevalt me uitstekend. Mooier scherper beeld dan UPC analoge kabel TV, en nog stukken goedkoper ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 15:52
Ook ik heb giseravond de update ontvangen voor de twintuner, versie 1.32. Het kan perceptie zijn, maar het beeld lijkt scherper en ik heb sindsdien geen artifacs meer gezien. Kortom, het lijkt een verbetering. Nu hopen dat het verkeerde tijdprobleem ook gelijk is opgelost.

[ Voor 14% gewijzigd door stelling op 21-04-2006 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Het lijkt of extra "tuners" 35 euro duurder geworden zijn:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=682066
De term borgkosten is wat vreemd, die "tuners" zijn toch niet in bruikleen?
Bij de recorders wordt geen borg berekend en een smartcard van 12,95 is zonder borg. :?

edit:
de term "borg" komt niet voor in de algemene voorwaarden.

[ Voor 64% gewijzigd door makreel op 23-04-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:25

-d-

makreel schreef op zondag 23 april 2006 @ 10:06:
Het lijkt of extra "tuners" 35 euro duurder geworden zijn:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=682066
De term borgkosten is wat vreemd, die "tuners" zijn toch niet in bruikleen?
Bij de recorders wordt geen borg berekend en een smartcard van 12,95 is zonder borg. :?

edit:
de term "borg" komt niet voor in de algemene voorwaarden.
Zou het niet zo zijn dat je die borg weer terug krijgt als je KPN TV klant bent ? Je kan die tuners namelijk ook los kopen bij Primafoon, zonder aan te geven dat je KPN TV klant bent. Aangezien de tuners met subsidie worden verkocht door KPN, willen ze misschien zeker weten dat niet Digitenne of Buitenlandse providers gebruikt worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Een maand of 3 geleden heb ik 2 tuners in de primafoon gekocht, toen was er van borg nog geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Let op: u betaalt nu € 74,95. De € 35,- borgkosten en de korting van € 39,95 worden verrekend via de eerste en twee factuur van TV van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Is er al meer bekend over de opvulling van de ruimte die de 3 verdwenen zenders (film 1 etc.) achter hebben gelaten?

Ik zit btw ook in Almere buiten en heb de laatste tijd bijna 90/90 ontvangst, in het begin was dit 'slechts' 90/70.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Die korting heb al gehad, ik wil een derde tuner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
marko77 schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:27:
Is er al meer bekend over de opvulling van de ruimte die de 3 verdwenen zenders (film 1 etc.) achter hebben gelaten?
Misschien dat ze het toch voor een deel gebruiken voor de HDTV test komende WK?

[ Voor 16% gewijzigd door Icelus op 25-04-2006 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:45
Denk niet dat dat lukt, ze hebben iets van 6-8 mbit/s over ofzo?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:25

-d-

Denizz schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:15:
Denk niet dat dat lukt, ze hebben iets van 6-8 mbit/s over ofzo?
Niet te vergeten ; Plus het feit dat iedereen dan een nieuwe tuner nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kan ik geen kpn-tv in Arnhem ontvangen?!? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:35:
Waarom kan ik geen kpn-tv in Arnhem ontvangen?!? 8)7
Waarschijnlijk omdat Arnhem nog niet onder het dekkingsgebied valt ?! 8)7
1. Wanneer wordt het dekkingsgebied uitgebreid?
Uitbreiding gebeurt gefaseerd. Naar verwachting zal vanaf september 2006 de eerste uitbreiding plaatsvinden. Binnenkort zal hierover op deze site meer informatie worden opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antenne kan van dak af

De ouderwetse 'harkantenne' op het dak verliest binnenkort zijn functie. Vanaf 30 oktober zijn er geen tv-signalen meer mee te ontvangen.

Wel is er dan een alternatief voor de analoge signalen. Nederland 1, 2 en 3, alsmede de regionale zenders, zijn dan gratis te ontvangen via digitale ethertelevisie.

Het kabinet heeft vrijdag besloten op te houden met analoge televisie, omdat het instandhouden geld kost, terwijl bijna niemand er nog gebruik van maakt.

De harkantenne werd na de start van de televisie in Nederland, in 1951, een vertrouwd beeld. Later verdrongen kabel en sateliet de harkantenne. Daar is een derde alternatief, digitale ethertelevisie, bijgekomen.

Bron: http://www.planet.nl/plan...ontentid=707014/sc=3b1856

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Leuk aanbod van de Postbank voor houders van de Postbank creditcard. Neem KPN Digi-TV één maand op proef, en als je besluit het daarna te houden betaalt de Postbank de kosten van de tuner (39,95 euro) plus de aansluitkosten (29,95 euro) terug, dus EUR 69,90 voordeel. En je krijgt er ook nog een gratis DVD met 2 x 90 minuten hoogtepunten WK voetbal bij!

Nu heb ikzelf al sinds vrijwel het begin Digitenne, maar omdat ik een vaste telefoon-aansluiting bij KPN heb zit ik al een tijdje te denken om over te stappen naar KPN Digi-TV omdat het per maand 1 euro goedkoper is in het abonnement, EN ik voor hetzelfde maandbedrag tot 3 tuners kan aansluiten, terwijl je bij Digitenne voor een extra tuner per maand meer betaalt.

Dit is voor mij de ideale situatie om over te stappen, nu de Postbank feitelijk mijn overstappen betaalt!!! _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door Haay op 01-05-2006 07:53 . Reden: Euro teken wordt niet weergegeven. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Heb je een linkje? Klinkt interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:16:
Antenne kan van dak af

De ouderwetse 'harkantenne' op het dak verliest binnenkort zijn functie. Vanaf 30 oktober zijn er geen tv-signalen meer mee te ontvangen.

Wel is er dan een alternatief voor de analoge signalen. Nederland 1, 2 en 3, alsmede de regionale zenders, zijn dan gratis te ontvangen via digitale ethertelevisie.

Het kabinet heeft vrijdag besloten op te houden met analoge televisie, omdat het instandhouden geld kost, terwijl bijna niemand er nog gebruik van maakt.

De harkantenne werd na de start van de televisie in Nederland, in 1951, een vertrouwd beeld. Later verdrongen kabel en sateliet de harkantenne. Daar is een derde alternatief, digitale ethertelevisie, bijgekomen.

Bron: http://www.planet.nl/plan...ontentid=707014/sc=3b1856
ALs je dit bericht leest van het ministerie van economische zaken en de link naar de "omschakelen" site van het ministerie bekijkt dan wekt dit de indruk dat eind oktober overal in nederland digitenne/digitale tv van kpn of van scarlet beschikbaar zou moeten zijn. Zoals je hier ook kunt lezen zijn de publieke zenders "gratis"maar moet je wel zelf voor een dvb-t ontvanger met conax zorgen en ben je 20 euro kwijt voor het decoder kaartje(eenmalig). De 8 euro die we aan KPN betalen is dus straks alleen voor de buitenlandse en commerciele omroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
:o Je vraagt je af wie KPN heeft moeten omkopen om de publieke zenders niet ongecodeerd door te geven.
Krijgt die Aptroot toch nog gelijk.
http://www.vvd.nl/index.a...terId=1147&ContentId=4041

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
BAUKstEr schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:24:
Heb je een linkje? Klinkt interessant :)
Hier: Postbank Cardshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN introduceert vandaag minetv.nl het nieuwe tv kijken, internet tv. Allemaal mooi, prachtig en geweldig. Alleen vergeten ze KPN Digitale TV / Digitenne niet? 15 april gingen de 3 film zenders uit de lucht en die zijn nog steeds niet opgevult. Wel geruchten over een HD kanaal. Wanneer laten ze nou eens wat weten? Weet iemand hier op het forum meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:40:
KPN introduceert vandaag minetv.nl het nieuwe tv kijken, internet tv. Allemaal mooi, prachtig en geweldig. Alleen vergeten ze KPN Digitale TV / Digitenne niet? 15 april gingen de 3 film zenders uit de lucht en die zijn nog steeds niet opgevult. Wel geruchten over een HD kanaal. Wanneer laten ze nou eens wat weten? Weet iemand hier op het forum meer?
Zo zo ze beginnen zowaar met een pilot en vragen daar mensen voor. Blijkbaar geleerd van het Internetplusbellen-gekloot.
Dit valt me overigens wel erg tegen:
Na 1 oktober betaal je € 19,95 per maand.
Eenmalige aansluitkosten zijn € 29,95.

Geen korting als je al telefoon afneemt van KPN? Ik dacht eindelijk goedkoper uit te zijn dan UPC, niet dus :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Vraagje aan de mensen met een Harddisk recorder met Guide Plus.

Ik ben van plan om de Panasonic EH 55 te kopen. Hiet zit Guide Plus+ op, kan dit samen werken met de KPN digitale TV (DVB-T). Met Windows MCE worden de gegevens van internet gehaald en word de zender omgezet met een IR-Blaster.

Is dit het zelfde principie met een DVD-Harddisk recorder. Hij zal in elk geval zijn gegevens niet van de kabel/internet kunnen halen dus ben benieuwd of het uberhaupt mogelijk is.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digitenne en TV van KPN integreren binnenkort

De merken en bedrijven 'Digitenne' en 'TV van KPN' zullen binnenkort ineensmelten 'Digitenne van KPN'. Dit maakte Koninklijke KPN NV bekend tijdens de persconferentie over het nieuwe IP-TV produkt Mine in reactie op vragen van DutchMedia. Volgens de KPN-directie is het de bedoeling dat in de loop van dit jaar beide proposities inelkaar worden gevlochten, waarbij Digitenne een KPN-bedrijfsonderdeel wordt. Digitenne is eerder dit jaar door de overname van Nozema Services NV een 80 % dochter van KPN geworden. KPN hoopt begin 2007 de Digitenne-diensten landelijk te kunnen aanbieden. Thans is Digitenne/KPN alleen in de Randstad beschikbaar.

Bron: http://dutchmedia.web-log...6/05/digitenne_en_tv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb nog geen TV van KPN. Een voordeel van TV van KPN tov analoge kabel (naast de abonnementskosten) lijkt mij EPG. Werkt dit een beetje goed? Wat wel, wat niet?

Hoe ver kijkt EPG vooruit? Maw kan ik mbv EPG die film die nu aangekondigd wordt en over een paar dagen uitgezonden wordt opnemen.

Kan je mbv EPG eenvoudig alle afleveringen van een serie opnemen? Ook als niet alle afleveringen op hetzelfde tijdstip starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurk schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:53:
Ik heb nog geen TV van KPN. Een voordeel van TV van KPN tov analoge kabel (naast de abonnementskosten) lijkt mij EPG. Werkt dit een beetje goed? Wat wel, wat niet?

Hoe ver kijkt EPG vooruit? Maw kan ik mbv EPG die film die nu aangekondigd wordt en over een paar dagen uitgezonden wordt opnemen.

Kan je mbv EPG eenvoudig alle afleveringen van een serie opnemen? Ook als niet alle afleveringen op hetzelfde tijdstip starten?
De EPG werkt prima. De EPG kijkt alleen naar de dag van vandaag. Ik geloof dat Mine (IPTV van KPN) een EPG variant heeft die 7 dagen vooruit kan kijken.

Als je een PVR hebt kun je vanuit de EPG eenvoudig alle aflevering van een serie opnemen. Dit wordt ingesteld op tijd, dus ze moeten wel even laat starten. Dat is best vervelend (heb ik zelf ondervonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Iemand de advertentie van KPN DTV gezien op www.digitelevisie.nl (kolom rechts)? Deze zegt o.a.: "Digitale TV van KPN, Haarscherp beeld, Geen kabel nodig, Nu met gratis personal recorder".
Dat klinkt wel heel erg aantrekkelijk.
Deze aktie is echter niet terug te vinden op kpn.com en de KPN klantenservice zegt een dergelijke aktie ook niet te kennen...

edit: De advertentie is inmiddels aangepast: "Nu met gratis digitale ontvanger".

[ Voor 12% gewijzigd door jurk738 op 09-05-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

B)

[ Voor 100% gewijzigd door fulgore op 09-05-2006 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:41:
[...]
De EPG werkt prima. De EPG kijkt alleen naar de dag van vandaag. Ik geloof dat Mine (IPTV van KPN) een EPG variant heeft die 7 dagen vooruit kan kijken.

Als je een PVR hebt kun je vanuit de EPG eenvoudig alle aflevering van een serie opnemen. Dit wordt ingesteld op tijd, dus ze moeten wel even laat starten. Dat is best vervelend (heb ik zelf ondervonden).
Dan doet Windows Media Center het een stuk handiger..
Hier gaat het gewoon op naam dus als je bijvoorbeeld een serie wilt opnemen op de Nederlandse en de Belgische zender dan zoekt hij zelf wel uit hoe laat dat allemaal komt. Kun je er ook nog voor kiezen om de herhalingen ook op te nemen.

En als een serie afgelopen is dan blijft hij wel gewoon geprogrammeerd staan. Dus als het nieuwe TV seizoen begint dan neemt hij het gewoon weer op :)

Ze wekken bij dat hele Mine wel de indruk dat ze naar gebruikerswensen luisteren dus ik gok dat dit soort features al snel als gewenst naar boven zullen komen.
Als ze een klein stabiel kastje weten te leveren met dezelfde PVR mogelijkheden als een Mediacenter dan kan het nog wel wat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
jurk schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:01:
Iemand de advertentie van KPN DTV gezien op www.digitelevisie.nl (kolom rechts)? Deze zegt o.a.: "Digitale TV van KPN, Haarscherp beeld, Geen kabel nodig, Nu met gratis personal recorder".
Dat klinkt wel heel erg aantrekkelijk.
Deze aktie is echter niet terug te vinden op kpn.com en de KPN klantenservice zegt een dergelijke aktie ook niet te kennen...

edit: De advertentie is inmiddels aangepast: "Nu met gratis digitale ontvanger".
Primafoon heeft wel deze actie:
  • KPN Mobiel 25 abonnement (€ 25/mnd)
  • KPN TV (€ 7,95/mnd)
  • 8 maanden 25% extra bundeltegoed en geen aansluitkosten
  • Gratis Samsung S400i telefoon
  • Gratis Samsung Personal Recorder 80GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

ik had een vraagje over die Samsung personal recorders die KPN verkoopt bij hun KPN DTV....
kan dat ding ook aan een pc aangesloten worden om opgenomen films ofzo over te zetten... Ik heb geen standalone DVDrecorder ofzo vandaar dat ik het vraag.

Kon het antwoord hierop niet echt vinden.. weet iemand het toevallig als dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna een maand verder. Wat zouden ze nou met die 3 vrijgekomen zenderruimte doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:25:
Bijna een maand verder. Wat zouden ze nou met die 3 vrijgekomen zenderruimte doen?
Voorlopig denk ik niets. In Oktober komen de NL1,2,3 analoge kanalen vrij, misschien dat ze dan een compleet nieuwe indeling maken (minder zenders per bouquet?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik mis NGC. Zou dat ooit nog terug komen op Digitenne/KPN-DTV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
Haay schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:58:
Ik mis NGC. Zou dat ooit nog terug komen op Digitenne/KPN-DTV ?
Als National Geographic eindelijk eens wat minder star en gierig wordt in hun doorgifte-voorwaarden misschien wel. Ik heb gehoord dat Digitenne/KPN niet de enige is met wei ze problemen hebben.

BTW, hebben andere mensen die toevallig in Almere wonen gisteren en vandaag ook problemen met de ontvangst? Ik heb hier zowel een PC als een Topfield 3000 staan (beide op een eigen antenne) en het is niet te harden.

Om de haverklap valt op beide tegelijk het signaal compleet weg voor een seconde of 30 :/

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Eymey schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:07:
[...]

Als National Geographic eindelijk eens wat minder star en gierig wordt in hun doorgifte-voorwaarden misschien wel. Ik heb gehoord dat Digitenne/KPN niet de enige is met wei ze problemen hebben.

BTW, hebben andere mensen die toevallig in Almere wonen gisteren en vandaag ook problemen met de ontvangst? Ik heb hier zowel een PC als een Topfield 3000 staan (beide op een eigen antenne) en het is niet te harden.

Om de haverklap valt op beide tegelijk het signaal compleet weg voor een seconde of 30 :/
Ja ik woon ook in Almere en heb gisteren overdag gemerkt dat het signaal een aantal keer weg viel. Op de site van nozema stonden geen werkzaamheden aangekondigd dus het is wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon ook in Almere en heb ook sinds woensdag-avond dat het beeld met enige regelmaat wegvalt, vervolgens de melding op het scherm "zoekt signaal", en soms zelfs de meldingdat er "geen audio/video signaal" is.
Als ditnog even zo doorgaat, wordt het KPN bellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Weet iemand ook eigenlijk van welke zender we in Almere het signaal ontvangen? (waar die staat). Ik ga binnenkort m'n buitenantenne (die ik nu nog binnen heb, aan de PC) ergens ophangen, maar wil 'm zo goed mogelijk uit richten voor zo sterk mogelijk signaal :).

Ik hoop verder wel dat het snel (weer) stabiel wordt..

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm, ik zie net op de website van agentschap telecom dat er inmiddels wel een zendmast voor DVB-T in Almere staat en dat die operationeel is. Echter zendt die maar op 1 kw uit, ten op zichte van de grotere masten in Hilversum en Amsterdam bij de RAI. (die zenden op 10 kw uit).

Ook wel raar dat zowel KPN als Digitenne nog steeds bij de postcodecheck melden dat Almere Buiten buiten het ontvangstgebied ligt (overigens woon ik zelf in Almere Centrum).

In ieder geval weet ik nu dus nog niet of ik beter kan richten op een grote zender of op de lokale zender in Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Hoe kan je bepalen op welke "mast" je zit dan? Ik zie dat niet direct bij de instellingen, of hangt dat af van welk kanaalnummer je kiest bij het scannen naar zenders?

Oh trouwens, ik zit ook in Almere en het is mij ook opgevallen dat het beeld de laatste dagen soms even hangt...

[ Voor 29% gewijzigd door grhmpf op 12-05-2006 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
grhmpf schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 23:18:
Hoe kan je bepalen op welke "mast" je zit dan? Ik zie dat niet direct bij de instellingen, of hangt dat af van welk kanaalnummer je kiest bij het scannen naar zenders?

Oh trouwens, ik zit ook in Almere en het is mij ook opgevallen dat het beeld de laatste dagen soms even hangt...
Nou ja, 'even hangen' doet het wel vaker (soms zelfs al als de koelkast aan gaat of ik flip een lichtschakelaar om). Daarom wil ik uiteindelijk m'n buitenantenne (eentje van König, volgens man bij Televersum even goed als de Funke buitenantenne) ook buiten hangen, en dan beide ontvangers van signaal voorzien (met een power-inserter voor de voeding van de antenne vóór de splitter).

Over de mast: Volgens mij kun je dat niet bepalen. Er is tenminste dacht ik geen 'veld' ergens in het dvb-signaal die een ID van een mast ofzo bevat. Bovendien zitten de meeste masten in 1 gebied voor de verschillende boeketten op dezelfde frequenties.

Het digitenne pakket is op dit moment verdeeld over 5 frequenties (waar alles dus op gepropt wordt). Als ik op de site van agentschap Telecom kijk ( http://www.agentschaptelecom.nl/dav/index.html ) dan zie ik dat deze voor Hilversum, Amsterdam, Almere en eigenlijk bijna alle zenders redelijk in de buurt gelijk zijn.

Het is dus gewoon een kwestie van gaan richten, vrees ik. De zender in Almere heeft ook 10x zo weinig vermogen als de grote in Hilversum.

Overigens zit ik met nog een probleempje: Ik woon in een tijdelijk woningcomplex net buiten het centrum van Almere Stad (bij sommigen mss wel bekend) en ik heb golfplaten als materiaal aan de buitenkant van de muren. Het wordt dus ook nog de vraag hoe ik een kabel voor een antenne naar buiten ga krijgen, los van de vraag of de woningbouw het leuk vindt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Eymey schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 00:19:
[...]

Nou ja, 'even hangen' doet het wel vaker (soms zelfs al als de koelkast aan gaat of ik flip een lichtschakelaar om). Daarom wil ik uiteindelijk m'n buitenantenne (eentje van König, volgens man bij Televersum even goed als de Funke buitenantenne) ook buiten hangen, en dan beide ontvangers van signaal voorzien (met een power-inserter voor de voeding van de antenne vóór de splitter).

Over de mast: Volgens mij kun je dat niet bepalen. Er is tenminste dacht ik geen 'veld' ergens in het dvb-signaal die een ID van een mast ofzo bevat. Bovendien zitten de meeste masten in 1 gebied voor de verschillende boeketten op dezelfde frequenties.

Het digitenne pakket is op dit moment verdeeld over 5 frequenties (waar alles dus op gepropt wordt). Als ik op de site van agentschap Telecom kijk ( http://www.agentschaptelecom.nl/dav/index.html ) dan zie ik dat deze voor Hilversum, Amsterdam, Almere en eigenlijk bijna alle zenders redelijk in de buurt gelijk zijn.

Het is dus gewoon een kwestie van gaan richten, vrees ik. De zender in Almere heeft ook 10x zo weinig vermogen als de grote in Hilversum.

Overigens zit ik met nog een probleempje: Ik woon in een tijdelijk woningcomplex net buiten het centrum van Almere Stad (bij sommigen mss wel bekend) en ik heb golfplaten als materiaal aan de buitenkant van de muren. Het wordt dus ook nog de vraag hoe ik een kabel voor een antenne naar buiten ga krijgen, los van de vraag of de woningbouw het leuk vindt :?
Als ik dat complex zie dan vermoed ik dat de muren hol zijn, dat wordt dus ellende maar als de kozijnen van hout zijn dan kun je ook daar doorheen boren, dat is ook veel makkelijker te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
grhmpf schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 23:18:

Als je handmatig zoekt wel, automatisch maakt niet uit.
Ik krijg sommige bouquets twee of drie keer in de lijst van gevonden tv-kanalen (automatisch zoeken; regio Haarlem) - elk van een andere mast.
Probeer 'ns automatisch naar tv-kanalen te laten zoeken, de ontvanger zal dan per tv-kanaal het sterkste signaal als instelling opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
joop99 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 09:44:
[...]

Als ik dat complex zie dan vermoed ik dat de muren hol zijn, dat wordt dus ellende maar als de kozijnen van hout zijn dan kun je ook daar doorheen boren, dat is ook veel makkelijker te herstellen.
Ja, de muren zijn hol (echt bijna niets) met metalen golfplaten aan de buitenkanten. De kozijnen zijn van hout, dus dat moet in principe gaan lukken (zegt een vriend van me ook die daar mee gaat helpen). En hout is later idd gewoon een kwestie van weer opvullen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Laatst online: 29-06 11:36

Stephane

Behhhhh

6 maanden gratis Digitale TV, da's niet mis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Stephane schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:49:
6 maanden gratis Digitale TV, da's niet mis :P
Vertel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Laatst online: 29-06 11:36

Stephane

Behhhhh

Ik heb het ook maar gehoord, maar het schijnt een actie te zijn van BelCompany die vandaag in zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, geen idee. Ik heb een nieuwe scan uitgevoerd. De film en sport kanalen zijn nu verdwenen, die waren al een tijdje uit de lucht. Ik kreeg op 25 een kanaal erbij "Slechtvalken TV". Das een kanaal met 24/7 de stream van Planet erop:

http://www.planet.nl/plan...ontentid=579035/sc=e39b99

Beetje zonde van de ruimte, ik had gehoopt op een echt kanaal. Misschien is het nog een test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:09:
[...]

Tja, geen idee. Ik heb een nieuwe scan uitgevoerd. De film en sport kanalen zijn nu verdwenen, die waren al een tijdje uit de lucht. Ik kreeg op 25 een kanaal erbij "Slechtvalken TV". Das een kanaal met 24/7 de stream van Planet erop:

http://www.planet.nl/plan...ontentid=579035/sc=e39b99

Beetje zonde van de ruimte, ik had gehoopt op een echt kanaal. Misschien is het nog een test.
... omg... van alles dat KPN had kunnen toevoegen, een webcam gemikt op slechtvalken? :X

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste