Beetje overdreven om het een flop te noemen. Ik denk dat het tegendeel waar is. Digitenne / KPN Digitale TV heeft een grote toekomst. Ik zal even uitleggen waarom ik dat denk. De analoge tv die je op dit moment met een antenne gratis kunt ontvangen op je tv zal verdwijnen. KPN heeft al aangeboden NED123 gratis digitaal aan te gaan bieden. Daarvoor zullen ze eerst landelijk dekking krijgen. Daar zijn ze nu druk mee bezig. Probleem daarbij is dat de zendmasten nog niet overal geplaatst mogen worden. Vervolgens zal het signaal versterkt worden, ook daar zijn ze mee bezig. Vervolgens kunnen ze zich dan gaan richten op uitbreiding van het aantal zenders. Deze vorm van digitale tv is daarom een zeer goed alternatief voor als je van je kabelaar af wilt (daar heb je geen vrije keus in), je toch digitale tv wilt kijken, geen zin hebt in kabels en geen schotel op je dak wil plaatsen.-d- schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 09:35:
[...]
Blablabla. Waarom nou weer een flop ? Ik ben zelf tevreden gebruiker en ken ook aardig wat mensen die KPN/Digitenne gebruiken. Voor 7.95 per maand (bijna de helft van de kabelboer) een redelijk goed pakket aan zenders, mij hoor je niet klagen.
http://webwereld.nl/articles/36665 :
[...]
Dit artikel is uit Augustus '05, en gaat alleen over KPN klanten (dus geen digitenne). Ik vind dit zeker geen 'flop' want het switchen van TV aanbieder is iets wat mensen niet snel doen.
Idd, een flop is wat anders dan tegenvallend en zelfs dat waag ik te betwijfelen of de KPN dit vindt, maar als ik voor me zelf spreek ben ik niet meer ontevreden dan met de kabel, integendeel zelfs, goed je kan allemaal afzonderlijk tv kijken mits je goed doorverbindt met een eventueel versterker er tussen, maar de prijs stemt mij meer tevreden dan de kabel waar ook steeds meer zenders verdwijnen en tegen betaling misschien weer terug te halen zijn.
Zoals KPN al zegt, het is gewoon een goed alternatief voor de kabel, het is zeker niet meer ergernis dan met de kabel
, de prijs is goed.
Smaken verschillen.
Zoals KPN al zegt, het is gewoon een goed alternatief voor de kabel, het is zeker niet meer ergernis dan met de kabel
Smaken verschillen.
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Ben hier in Dordrecht overgestapt op kpn tv.
Het heeft een verbazend goede beeldkwaliteit in vergelijking met upc.
Het bedieningsgemak van het samsungkastje is ook stukken beter dan dat van de upc mediabox.
Het bedieningsgemak van het samsungkastje is ook stukken beter dan dat van de upc mediabox.
Grappig om te zien dat iemand het beeld ook nog goed vind.makreel schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:21:
Ben hier in Dordrecht overgestapt op kpn tv.
...
Ik ben onlangs verhuist naar een andere stad, op mijn oude adres had Casema daadwerkelijk mijn kabel afgesloten toen ik overstapte naar KPN DTV maar daar was ik niet over getreurd. Ik kon door de ruis en de strepen toch niet zoveel van de kabel zien.
Maar op m'n nieuwe adres zit de casema nog aangesloten, dus afgelopen week heb ik eens op m'n gemak zitten vergelijken tussen de analoge kwaliteit van Casema en KPN DTV.
Ik heb natuurlijk even voor een zo optimaal mogelijke situatie gezorgd, goede TV, goede kabel, geen splitter. Hoewel de casema kabel op mijn nieuwe adres zo goed als ruisvrij is, ben ik wederom tot de conclusie gekomen dat KPN DTV het voor mij beter doet, ondanks haar sterke compressie waardoor je mpeg artifacts ziet.
Casema (of analoge kabel in het algemeen) maakt gewoonweg geen goed beeld. Naast ondertiteling bijvoorbeeld zie ik altijd (niet alleen thuis) een te dikke zwarte schaduw staan. 't is echt geen gezicht.
Waarschijnlijk is dit technisch gezien niet op te lossen omdat het beeld gemultiplext aankomt bij je TV (composiet) en tja, dat heeft z'n beperkingen.
KPN DTV kan gewoon via RGB aanleveren... En dat scheelt oa het schaduwen bij ondertiteling.
Alles kan stuk.
Goed om te horen dat ik tot een groep behoor.
De kleuren zijn ook beter.
Wat mij ook opviel (upc heeft de ana nog niet afgesloten):
ik zat per ongeluk analoog op de belg naar michael palin's himalaya te kijken;
toen de zwarte balken onder en boven me begonnen te irriteren schakelde ik over naar de digi:
geen zwarte balken...
De kleuren zijn ook beter.
Wat mij ook opviel (upc heeft de ana nog niet afgesloten):
ik zat per ongeluk analoog op de belg naar michael palin's himalaya te kijken;
toen de zwarte balken onder en boven me begonnen te irriteren schakelde ik over naar de digi:
geen zwarte balken...
Verwijderd
Wanneer is Nijmegen nou eens aan de beurt
De oudste stad van Nederland mag het met de oudste spullen doen
De oudste stad van Nederland mag het met de oudste spullen doen

Kun je in Nijmegen niet de duitse dvb-t ontvangen?
In duitsland is het niet eens gecodeerd. Kost nada.
http://nrw.ueberallfernsehen.de/empfangsgebiet.html
In duitsland is het niet eens gecodeerd. Kost nada.
http://nrw.ueberallfernsehen.de/empfangsgebiet.html
[ Voor 22% gewijzigd door makreel op 07-02-2006 16:06 ]
Ik heb sinds kort digitale televisie van KPN. Bevalt op zich super maar er zijn wat puntjes.
Wat me nu opvalt is dat de beeldkwaliteit van Nederland 1-2-3 subliem is terwijl ik merk dat naarmate je meer naar de hogere zendernummers gaat, dat de beeldkwaliteit minder wordt. Ik kan bij BBC Prime, BBC World, CNN, Discovery Channel en National Graphic Channel, Animal Planet niet zeggen dat het zo goed is als van Nederland 1-2-3. Beeldscherpte is minder en ook beeldruis / korreligheid is te zien, ik denk dat de korrel een effect is door de compressie artifacts in combinatie met een sooirt basisruis die in het signaal zat voordat Digitenne ging MPEG2 encoden ofzo. Soms zie ik ook duidelijk compressie artifacts, bijvoorbeeld in subtiele kleurgradaties van studio achtergronden enzo.
Is hier wat aan te doen? Klagen bij KPN of ze minder compressie willen toepassen? Of heeft dat geen zin en komt het doordat ze teveel stations in te weinig bandbreedte voeren? Hoe kan ik zien hoeveel megabit een station is, is daar een truukje voor? Het schijnt dat ze 1,5 megabit gebruiken voor discovery channel, als dat waar is, dat is toch belachelijk weinig?
Ik heb nooit iets gezien van DVB-C / DVB-S, vanwege de kosten heb ik voor KPN gekozen. DVB-S zou kunnen, maar dan moet ik een schotelantenne midden in de tuin plaatsen, want er is nergens een muur aan de achterkant van mijn appartement waar die schotel kan zodat hij goed gericht staat. Eerlijk gezicht lijkt het me helemaal niets, zo?n schotel op een paal in de tuin, gewoon lelijk.
Een ander puntje is de kwaliteit van de radio ontvangst. Die blijft gewoon niet overeind staan in vergelijking met FM radio ontvangst! Echt totaal niet!
Bijvoorbeeld Radio 4, die wordt via de KPN weergegeven op een veel vlakkere manier, er zit helemaal geen diepte meer in het geluid, de bassen zijn goeddeels verdwenen en er zit meer ruis doorheen. Ook moet ik het volume op 75% van het max zetten terwijl voor hetzelfde geluidsniveau ik bij de FM tuner van mijn receiver slechts voor 25% de volume knop open hoeft te draaien. Dus ze hebben het op een veel lagere signaalsterkte gecodeerd?! (Voor andere zenders is het verschil minder).
Ligt dit aan de transmissie en digitalisering van DVB-T of ligt dit aan de conversie/decodering kwaliteit van de Samsung (twin-tuner) digitale ontvanger?
Ik weet niet hoe de kwaliteiten van de codecs zijn die gebruikt worden, maar DVD had altijd wel goede audio dacht ik (is dat zo?)
In ieder geval vermeldt het boekje:
Audio codec MPEG1/2 Layer 1 en 2.
Modus: Mono, Dual, Joint Stereo, er is ook: stereo voor digitale uitgang (AC3)
Frequency Respons:
20-20 kHz < +/- 3 dB
60 Hz ? 18 kHz < +/- 0,5 dB voor digitaal
Stel ik zou nu een nieuwe hi-fi versterker kopen met een S/PDIF AC3 digitale ingang (heb ik nu niet), zal ik dan een veel beter geluid krijgen in vergelijking met de audio-decodering van de Samsung ontvanger? Die 3 dB is dat afschuwelijk slecht voor hifi-liefhebbers of is dat wel in orde?
Many thanks!
Wat me nu opvalt is dat de beeldkwaliteit van Nederland 1-2-3 subliem is terwijl ik merk dat naarmate je meer naar de hogere zendernummers gaat, dat de beeldkwaliteit minder wordt. Ik kan bij BBC Prime, BBC World, CNN, Discovery Channel en National Graphic Channel, Animal Planet niet zeggen dat het zo goed is als van Nederland 1-2-3. Beeldscherpte is minder en ook beeldruis / korreligheid is te zien, ik denk dat de korrel een effect is door de compressie artifacts in combinatie met een sooirt basisruis die in het signaal zat voordat Digitenne ging MPEG2 encoden ofzo. Soms zie ik ook duidelijk compressie artifacts, bijvoorbeeld in subtiele kleurgradaties van studio achtergronden enzo.
Is hier wat aan te doen? Klagen bij KPN of ze minder compressie willen toepassen? Of heeft dat geen zin en komt het doordat ze teveel stations in te weinig bandbreedte voeren? Hoe kan ik zien hoeveel megabit een station is, is daar een truukje voor? Het schijnt dat ze 1,5 megabit gebruiken voor discovery channel, als dat waar is, dat is toch belachelijk weinig?
Ik heb nooit iets gezien van DVB-C / DVB-S, vanwege de kosten heb ik voor KPN gekozen. DVB-S zou kunnen, maar dan moet ik een schotelantenne midden in de tuin plaatsen, want er is nergens een muur aan de achterkant van mijn appartement waar die schotel kan zodat hij goed gericht staat. Eerlijk gezicht lijkt het me helemaal niets, zo?n schotel op een paal in de tuin, gewoon lelijk.
Een ander puntje is de kwaliteit van de radio ontvangst. Die blijft gewoon niet overeind staan in vergelijking met FM radio ontvangst! Echt totaal niet!
Bijvoorbeeld Radio 4, die wordt via de KPN weergegeven op een veel vlakkere manier, er zit helemaal geen diepte meer in het geluid, de bassen zijn goeddeels verdwenen en er zit meer ruis doorheen. Ook moet ik het volume op 75% van het max zetten terwijl voor hetzelfde geluidsniveau ik bij de FM tuner van mijn receiver slechts voor 25% de volume knop open hoeft te draaien. Dus ze hebben het op een veel lagere signaalsterkte gecodeerd?! (Voor andere zenders is het verschil minder).
Ligt dit aan de transmissie en digitalisering van DVB-T of ligt dit aan de conversie/decodering kwaliteit van de Samsung (twin-tuner) digitale ontvanger?
Ik weet niet hoe de kwaliteiten van de codecs zijn die gebruikt worden, maar DVD had altijd wel goede audio dacht ik (is dat zo?)
Frequency Respons:
20-20 kHz < +/- 3 dB
Stel ik zou nu een nieuwe hi-fi versterker kopen met een S/PDIF AC3 digitale ingang (heb ik nu niet), zal ik dan een veel beter geluid krijgen in vergelijking met de audio-decodering van de Samsung ontvanger? Die 3 dB is dat afschuwelijk slecht voor hifi-liefhebbers of is dat wel in orde?
Many thanks!
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Verwijderd
De kwaliteit van NED123 is hoger als van b.v. Animal Planet. Bij mij heb ik dit kunnen verbeteren door een buitenantenne. Daardoor storen deze zenders niet meer. Het was eerst soms bijna niet te doen. Ook een de PVR tuner van Samsung zorgt voor een betere kwaliteit. Het is wel duidelijk dat KPN / Digitenne op dat zendkanaal iets doet waardoor die zenders er niet helemaal zo goed uit komen als NED123.mr_a schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:29:
Ik heb sinds kort digitale televisie van KPN. Bevalt op zich super maar er zijn wat puntjes.
Frequency Respons:
20-20 kHz < +/- 3 dB
Many thanks!
Wat betreft radio. Dat klopt. Ik vind het zelf lastig dat ik op mijn stereo niet kan zien welke zender ik luister, dit gaat ook via je tuner. Daarom heb ik er gewoon een ouderwetse FM / AM antenne bij gekocht. Werkt prima en voor mij is de kwaliteit van het geluid meer als voldoende.
Ik lees nu een paar keer dat men om betere beeld kwaliteit te krijgen (beter dan 123) een externe antenne op het apparaat aanschaft. Als ik logisch nadenk zou dit absoluut geen verschil uitmaken aangezien we hier niet te maken hebben met analoge tv waar ruis kan ontstaan.Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:57:
[...]
De kwaliteit van NED123 is hoger als van b.v. Animal Planet. Bij mij heb ik dit kunnen verbeteren door een buitenantenne. Daardoor storen deze zenders niet meer. Het was eerst soms bijna niet te doen. Ook een de PVR tuner van Samsung zorgt voor een betere kwaliteit. Het is wel duidelijk dat KPN / Digitenne op dat zendkanaal iets doet waardoor die zenders er niet helemaal zo goed uit komen als NED123.
Wat betreft radio. Dat klopt. Ik vind het zelf lastig dat ik op mijn stereo niet kan zien welke zender ik luister, dit gaat ook via je tuner. Daarom heb ik er gewoon een ouderwetse FM / AM antenne bij gekocht. Werkt prima en voor mij is de kwaliteit van het geluid meer als voldoende.
Het zijn nulletjes en eentjes dus je hebt ontvangst OF je hebt het niet...slechte ontvangst bij digitenne/kpn ziet er dus uit als bad blocks op je scherm of een freezz in je beeld. Maar naar mijn bescheiden mening is het onmogelijk dat je door een buitenantenne een scherper beeld krijgt...je zal dus hooguit minder stotteringen krijgen.
Of ben ik uit de poppekast gevallen
Verwijderd
Deels waar. Als de ontvangst slecht is heb je geen ruis / sneeuw zoals bij analoge tv. Wat je krijgt is wegvallend geluid, haperend / blokkerig / vastlopend beeld (gaat paar seconde weer verder) of als je echt geen signaal hebt een zwart beeld (dit heb ik nog nooit gehad). Met een buitenantenne kun je wel degelijk beter beeld krijgen, omdat de ontvangstkwaliteit (niet het signaalsterkte) beter wordt. Dit geeft de tuner ook aan.xon schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:52:
[...]
Ik lees nu een paar keer dat men om betere beeld kwaliteit te krijgen (beter dan 123) een externe antenne op het apparaat aanschaft. Als ik logisch nadenk zou dit absoluut geen verschil uitmaken aangezien we hier niet te maken hebben met analoge tv waar ruis kan ontstaan.
Het zijn nulletjes en eentjes dus je hebt ontvangst OF je hebt het niet...slechte ontvangst bij digitenne/kpn ziet er dus uit als bad blocks op je scherm of een freezz in je beeld. Maar naar mijn bescheiden mening is het onmogelijk dat je door een buitenantenne een scherper beeld krijgt...je zal dus hooguit minder stotteringen krijgen.
Of ben ik uit de poppekast gevallen?
De zenders die echt duidelijk minder zijn dat zijn Animal Planet, National Geographic Channel, BBC World, CNN. Discovery Channel is weer wat beter vind ik.Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:57:
[...]
De kwaliteit van NED123 is hoger als van b.v. Animal Planet. Bij mij heb ik dit kunnen verbeteren door een buitenantenne. Daardoor storen deze zenders niet meer. Het was eerst soms bijna niet te doen. Ook een de PVR tuner van Samsung zorgt voor een betere kwaliteit. Het is wel duidelijk dat KPN / Digitenne op dat zendkanaal iets doet waardoor die zenders er niet helemaal zo goed uit komen als NED123.
Het is NIET dat ik die blokjes heb, door slechte ontvangst, ik bedoel dat het beeld gewoon minder scherp is. Het beeld heeft niet de resolutie van de betere zenders. Bij een persoon onder spotlights van een studio verlichting zie je op de betere zenders de haartjes ragfijn afgetekend, terwijl op bovenstaande zenders het gewoon waziger is: minder scherp. Alsof je bij een digitale camera alle sharpening uitzet op het bestand ofzo (voor de mensen die weten wat ik bedoel dus).
Ik denk niet dat een buitenantenne iets kan oplossen als ze de MPEG compressie te ver opvoeren?
Voor wat betreft die radio: het is toch belachelijk dat het zo slecht is? Het is toch op 256 kilobits geencodeerd? Dat moet veel beter kunnen.
Die DVD recorder vond ik veel te duur. Ik heb een VHS recorder (en een Video2000
Je krijgt pas echt een zeer slechte beeldkwaliteit als je National Geographic Channel opneemt op video. Het is al een lagere kwaliteit stream door de compressie, maar dan ga je het ook nog eens downsamplen naar VHS. Dan wordt het echt geen fraai beeld meer.
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Het probleem met Digitenne/KPN Digitale TV is dat het in 1 keer moet worden geencodeert, namelijk realtime. De codec is pas op zijn efficientst als het in 2x wordt gedaan. 2x encoderen levert echter een enorme vertraging op (als het uberhaupt al kan op streams, dat weet ik niet), wat dus niet handig is met DVB-T. Daarnaast gaat het om MPEG-2, wat niet zo efficient werkt als MPEG-3. Toch vind ik de radio beter klinken dan de gemiddelde FM etherzender (waarbij ik meteen moet toegeven dat ik niet zo vaak radio luister). Een betere kwaliteit met de huidige bitrates is gewoon niet mogelijk, en de enige manier waarop ze kunnen uitbereiden is als ze meer frequenties tot hun beschikking krijgen. En dit gebeurt op z'n vroegst op 1 april, als de analoge zenders de lucht uit gaan.mr_a schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:19:
[...]
Voor wat betreft die radio: het is toch belachelijk dat het zo slecht is? Het is toch op 256 kilobits geencodeerd? Dat moet veel beter kunnen.
[ Voor 4% gewijzigd door RSpliet op 08-02-2006 00:02 ]
Schaadt het niet, dan baat het niet
Aha, dat is verhelderend!Seven of Nine schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:58:
[...]
Het probleem met Digitenne/KPN Digitale TV is dat het in 1 keer moet worden geencodeert, namelijk realtime. De codec is pas op zijn efficientst als het in 2x wordt gedaan. 2x encoderen levert echter een enorme vertraging op (als het uberhaupt al kan op streams, dat weet ik niet), wat dus niet handig is met DVB-T. Daarnaast gaat het om MPEG-2, wat niet zo efficient werkt als MPEG-3. Toch vind ik de radio beter klinken dan de gemiddelde FM etherzender (waarbij ik meteen moet toegeven dat ik niet zo vaak radio luister). Een betere kwaliteit met de huidige bitrates is gewoon niet mogelijk, en de enige manier waarop ze kunnen uitbereiden is als ze meer frequenties tot hun beschikking krijgen. En dit gebeurt op z'n vroegst op 1 april, als de analoge zenders de lucht uit gaan.
Dus op 1 april stopt de reguliere TV via VHF/UHF? Dus op 1 april gaat de bandbreedte per televisiezender op Digitenne / KPN Digitale televisie omhoog? Is dat een beetje zeker of is dat een wishful thinking?
Over die radio, ik heb het meerdere mensen laten horen en het verschil is echt heel groot, "ouderwetse" FM radio klinkt hier gewoon veel beter. Ik kan heen en weer schakelen tussen digitenne output en FM output. Ouderwetse FM radio geeft veel meer en betere lage tonen, veel betere definitie, tot en met de middentonen. Daardoor hoor je veel meer diepte.
Als je zelf nog eens wilt vergelijken kun je het beste een zender als Radio 4 gebruiken, aan klassieke muziekinstrumenten kun je heel goed horen hoe geluid vervormd wordt, dat werkt beter dan met elektronische popmuziek van andere zenders, alhoewel je het daar ook hoort. Ik denk dat een klank van bijvoorbeeld een hobo ofzo dermate complex is dat een vervorming meteen opvalt.
Goed, voor mij is het een teleurstelling dat digitenne radio me niet bevalt, maar het is geen dealbreaker. Het gaat mij om de TV, en ik hoop alleen maar dat ze die bandbreedte omhoog gaan gooien, want de keuzes die ze nu lijken te maken vind ik maar matig. Er was net een documentaire over sprinkhanen op NG channel en als er teveel sprinkhanen in beeld kwamen, werd het gewoon een grijze massa...
Dat is nog helemaal niet zeker...mr_a schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 01:58:
[...]
Dus op 1 april stopt de reguliere TV via VHF/UHF? Dus op 1 april gaat de bandbreedte per televisiezender op Digitenne / KPN Digitale televisie omhoog? Is dat een beetje zeker of is dat een wishful thinking?
En of de bitrate omhoog gaat is ook nog maar afwachten of ze dat gaan doen.
De meest mensen nemen ook al genoegen met de huidige digitenne "kwaliteit" blijkt..
[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 08-02-2006 02:08 ]
Het is vrij hoopvol inderdaad om te denken dat per 1 april direct de bitrate omhoog gaat. De analoge zenders zijn aangekondigd om op 1 april uit te gaan. Of KPN die frequenties tot zijn beschikking krijgt is 1, wat ze ermee gaan doen (meer zenders?) is 2, hoelang ze er over doen is 3, en of het uberhaupt 1 april wel uitgaat is ook nog niet zeker (alhoewel dat zo goed als vast staat).mr_a schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 01:58:
[...]
Aha, dat is verhelderend!
Over die radio, ik heb het meerdere mensen laten horen en het verschil is echt heel groot, "ouderwetse" FM radio klinkt hier gewoon veel beter. Ik kan heen en weer schakelen tussen digitenne output en FM output. Ouderwetse FM radio geeft veel meer en betere lage tonen, veel betere definitie, tot en met de middentonen. Daardoor hoor je veel meer diepte.
Als je zelf nog eens wilt vergelijken kun je het beste een zender als Radio 4 gebruiken, aan klassieke muziekinstrumenten kun je heel goed horen hoe geluid vervormd wordt, dat werkt beter dan met elektronische popmuziek van andere zenders, alhoewel je het daar ook hoort. Ik denk dat een klank van bijvoorbeeld een hobo ofzo dermate complex is dat een vervorming meteen opvalt.
Goed, voor mij is het een teleurstelling dat digitenne radio me niet bevalt, maar het is geen dealbreaker. Het gaat mij om de TV, en ik hoop alleen maar dat ze die bandbreedte omhoog gaan gooien, want de keuzes die ze nu lijken te maken vind ik maar matig. Er was net een documentaire over sprinkhanen op NG channel en als er teveel sprinkhanen in beeld kwamen, werd het gewoon een grijze massa...
Wat is de bron van de informatie dat per 1 april de analoge uitzending van NL 1, 2 en 3 uit de lucht gaat? Neem me niet kwalijk, maar ik heb STERK het vermoeden dat het hier om een 1 april grap gaat! Op 1 april is Digitenne / KPN DVB-T namelijk nog lang niet landelijk dekkend, en de analoge uitzending mag pas gestaakt worden wanneer dat wel het geval is. Voor zover ik weet is de planning dat DVB-T pas eind 2006 landelijk dekkend is.
Voor wat betreft de radio via DVB-T, ikzelf heb op mijn Digitenne Samsung decoder een SP/DIF uitgang die ik op mijn best aardige 5.1 receiver heb aangesloten zodat die het digitale signaal omzet naar analoog geluid, en bij mij klinkt het ECHT wel beter dan via analoge FM. Dus ik denk dat klachten over de kwaliteit van het radiogeluid bij KPN DVB-T toch gezocht moet worden in een kwalitatief minderwaardige digitaal --> analoog audio decoder in het decoderkastje.
Voor wat betreft de radio via DVB-T, ikzelf heb op mijn Digitenne Samsung decoder een SP/DIF uitgang die ik op mijn best aardige 5.1 receiver heb aangesloten zodat die het digitale signaal omzet naar analoog geluid, en bij mij klinkt het ECHT wel beter dan via analoge FM. Dus ik denk dat klachten over de kwaliteit van het radiogeluid bij KPN DVB-T toch gezocht moet worden in een kwalitatief minderwaardige digitaal --> analoog audio decoder in het decoderkastje.
BronHaay schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:23:
Wat is de bron van de informatie dat per 1 april de analoge uitzending van NL 1, 2 en 3 uit de lucht gaat? Neem me niet kwalijk, maar ik heb STERK het vermoeden dat het hier om een 1 april grap gaat! Op 1 april is Digitenne / KPN DVB-T namelijk nog lang niet landelijk dekkend, en de analoge uitzending mag pas gestaakt worden wanneer dat wel het geval is. Voor zover ik weet is de planning dat DVB-T pas eind 2006 landelijk dekkend is.
En ik zeg dus al: op z'n vroegst.
Ook een leuk nieuwsbericht
[ Voor 15% gewijzigd door RSpliet op 08-02-2006 15:48 ]
Gisteren meldde men in het journaal dat KPN gaat beginnen met TV via internet, weet iemand hier wellicht of er dan ook iets van een aanbieding/pakket komt voor de mensen die willen switchen van digi tv naar internet tv?
Verwijderd
Daar is al een topic over.marko77 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:05:
Gisteren meldde men in het journaal dat KPN gaat beginnen met TV via internet, weet iemand hier wellicht of er dan ook iets van een aanbieding/pakket komt voor de mensen die willen switchen van digi tv naar internet tv?
Lees maar eens rustig door:
KPN IP-TV, digitale televisie via adsl
Verwijderd
Gisterenavond (zaterdag 11 februari 2006) bleef MTV hangen. Geen geluid en het beeld stond stil. Nu vanochtend (zondag 12 februari 2006) doet het geluid het weer, alleen zie ik geen MTV maar een testbeeld. Hebben meer mensen hier last van? Ik kom zelf uit Papendrecht.
MTV lag er op kabel ook uit gisteravond (Utrecht/Casema), dus misschien dat het probleem ergens anders ligt? Nu doet hij het wel weer iig.
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Verwijderd
Weet iemand hoelang de levertijd is, als je via de site besteld?
Ik kan het nergens terug vinden op de site

5 werkdagen.Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:54:
Weet iemand hoelang de levertijd is, als je via de site besteld?
Bij mij in Schiedam lagen de helft van de zenders eruit (oa Talpa) maar via Digitenne werkten ze gewoon, dus vermoed dat er idd ergens anders een probleem was.Willem2 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 09:18:
MTV lag er op kabel ook uit gisteravond (Utrecht/Casema), dus misschien dat het probleem ergens anders ligt? Nu doet hij het wel weer iig.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
ik heb nu digitale tv van kpn zown 3 maande.
en tot mijn verbazing bevalt het aardig.
ik dacht eerst van ja.. kpn dat word niks.
ik had via desite besteld 1 single en 1 twin tuner.
3 dage verder tpg hij bedrag was in plaats van (uit mijn hoofd) 110 maar het dubbele)220.
ik bellen foutje komt vaker voor door de site.
volgende dag tpg.met 1 twin en 1 single.(erg netjes)
7 dagen verder kon ik dus genieten van mijn beeld.
wat betreft de kwaliteit je merkt het verschil wel met normale tv.
en geluid is ook stuk beter.
maar wat wel groot nadeel is wat ik dan vind.
is dat het beeld er tog vaak 10 sec zo ong. uitligt.
elke week komt het wel 1 keer voor is geen ramp maar leuk is het niet.
wat ook raar is is dat digitale tv sneller is dan normale.
ik en vriend van mij hebben een test gedaan.
we kijken een show die begon op een zonder om 19.30
bij mij al eerder.
maar all om all ben ik best tevreden en dat voor 8 euro
en tot mijn verbazing bevalt het aardig.
ik dacht eerst van ja.. kpn dat word niks.
ik had via desite besteld 1 single en 1 twin tuner.
3 dage verder tpg hij bedrag was in plaats van (uit mijn hoofd) 110 maar het dubbele)220.
ik bellen foutje komt vaker voor door de site.
volgende dag tpg.met 1 twin en 1 single.(erg netjes)
7 dagen verder kon ik dus genieten van mijn beeld.
wat betreft de kwaliteit je merkt het verschil wel met normale tv.
en geluid is ook stuk beter.
maar wat wel groot nadeel is wat ik dan vind.
is dat het beeld er tog vaak 10 sec zo ong. uitligt.
elke week komt het wel 1 keer voor is geen ramp maar leuk is het niet.
wat ook raar is is dat digitale tv sneller is dan normale.
ik en vriend van mij hebben een test gedaan.
we kijken een show die begon op een zonder om 19.30
bij mij al eerder.
maar all om all ben ik best tevreden en dat voor 8 euro
Ja, geloof dat dit het enige project is van kpn waarbij haast alles vlekkeloos verloopt. De levertijd is gemiddeld 3 werkdagen, ook al zeer bijzonder. En zo te merken (werk zelf ook bij KPN helaas) weinig problemen. Ben benieuwd hoe het iptv van kpn in combinatie met Internet plus bellen gaat verlopen, de pilot loopt nu al.
wees realistisch, eis het onmogelijke!
Good to hear. ooit zal ik ook wel een versterker hebben met digitale ingang, als deze niet meer voldoet (en dat doet hij nu nog wel).Haay schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:23:
Mijn versterker is in de lineup van de versterkers geen dure, maar daar gaat het niet om, ik praat niet over 1% vervorming, maar over minstens de helft minder bastonen bij Radio 4, zo op het gehoor. 50% verzwakking, ik weet niet hoeveel dB dat is, maar die versterker is daar niet de reden van, het audiochipje in het kastje is quite possible. vandaar die verdachte dubbele specs in de handleiding, dat de dB vervorming sterker is als je de anloge aansluiting gebruikt...
Dat gezegd hebbende, wat ik dan weer interessant vond is dat toen ik de decoder via SCART aangesloten had op een goede kwaliteit Philips TV met goed geluid, toen kwamen er betere klanken uit dan uit mijn versterker..
Anyway, het maakt me verder ook niet uit, de belangrijkste functie is TV, en die bevalt me prima.
Op de 28" breedbeeld zag het beeld er gewoon prima uit en stoor ik me niet aan artefacten ofzo, gewoon de goede kijkafstand van 5x in acht houden, dan is het prima. Met mijn 14" keuken TVtje (op zich wel een goede Sony Trinitron) zit je snel te dichtbij en dan vallen karteltjes wat sneller op.
Met de olympische spelen was er zeer briljant beeld van heel hoge scherpte op Nederland 2, terwijl het vergelijkbare beeld op Eurosport wat minder is. Dus veel hangt af van de bandbreedte, en ze weten bij KPN/Digitenne ook wel dat ze er niet verder op kunnen bezuinigen, zeker als DVB-C meer bandbreedte gaat krijgen en beter afsteekt in de concurrentie, dan moet KPN/Digitenne toch wel volgen, dus ik zie het positief in. Er is KPN ook alles aan gelegen een positie op de TV markt te veroveren nu de analoge lijnen minder belangrijk worden.
ik heb een samsung PVR 160 gigabyte besteld en krijg deze morgen binnen.
wat ik me nu afvraag is het volgende, moet ik 1 van mijn single tuners hierop aansluiten om de volgende situatie te krijgen.
Namelijk: tv kijken en tegelijkertijd de picture in picture optie en dan ook nog eens 2 programma's opnemen op andere zenders.
is de PVR een betere tuner opzich zelf dan de single samsung tuner? (beter beeld/ontvangst?)
ik kom er morgen sowieso van zelf wel achter natuurlijk, maar ben nu alvast heel benieuwd!
Wat zijn jullie ervaringen met de Samsung PVR en eventuele problemen (en bijbehorende oplossingen...)
wat ik me nu afvraag is het volgende, moet ik 1 van mijn single tuners hierop aansluiten om de volgende situatie te krijgen.
Namelijk: tv kijken en tegelijkertijd de picture in picture optie en dan ook nog eens 2 programma's opnemen op andere zenders.
is de PVR een betere tuner opzich zelf dan de single samsung tuner? (beter beeld/ontvangst?)
ik kom er morgen sowieso van zelf wel achter natuurlijk, maar ben nu alvast heel benieuwd!
Wat zijn jullie ervaringen met de Samsung PVR en eventuele problemen (en bijbehorende oplossingen...)
en van je aai ja jippie jippie
Ik heb sinds kort de topfield (en dat zal vergelijkbaar zijn met de samsung denk ik).
De single tuner kan de deur uit.
Je sluit de samsung aan op de antenne en de tv en dan kan je daarmee de pip doen en de programma's opnemen.
Oh ja, en het beeld is een stuk beter dan de standaard tuners.
De single tuner kan de deur uit.
Je sluit de samsung aan op de antenne en de tv en dan kan je daarmee de pip doen en de programma's opnemen.
Oh ja, en het beeld is een stuk beter dan de standaard tuners.
[ Voor 14% gewijzigd door Anakin239 op 16-02-2006 11:02 ]
Verwijderd
Ik heb een zenderscan uitgevoerd en Radio Veronica is toegevoegd. Dit staat nog niet op de website van KPN, ook niet in de zenderlijst die op de website staat. Dus voor de liefhebbers van Radio Veronica, even een zenderscan en hij staat in je lijstje. Nu nog wat nieuwe TV zenders erbij!
Verwijderd
Ik zit ook aan TV van KPN te denken om makkelijk eens in de keuken of op een slaapkamer tv te kijken. Ben je lekker vrij in je keuze waar je gaat zitten zonder kabels! Ik had wel een vraagje over het verschil tussen de single en de twin ontvanger. Die twin is om naast je tv ook een videorecorder aan te sluiten. Maar... de ontvangers zitten toch in de videorecorder en de tv zelf...? Als ik een single aan m'n videorecorder koppel en de tv weer aan de video, dan heb ik toch genoeg aan een single...?
M.a.w.: ik snap denk ik nog niet helemaal hoe dit werkt.
Het is zo dat je ingebouwde (anloge) tuners in de TV en video niet meer kunt gebruiken. Je krijgt het videosignaal direct aangeboden van je digitale (kpn) tuner, meestal via een scart aansluiting. Als je dus een ander programma op tv wilt zien dan je wilt opnemen op de video heb je 2 digitale tuners, dus de twin tuner nodig.Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 23:15:
Ik zit ook aan TV van KPN te denken om makkelijk eens in de keuken of op een slaapkamer tv te kijken. Ben je lekker vrij in je keuze waar je gaat zitten zonder kabels! Ik had wel een vraagje over het verschil tussen de single en de twin ontvanger. Die twin is om naast je tv ook een videorecorder aan te sluiten. Maar... de ontvangers zitten toch in de videorecorder en de tv zelf...? Als ik een single aan m'n videorecorder koppel en de tv weer aan de video, dan heb ik toch genoeg aan een single...?
Ik heb vanavond tijdens de voetbalwedstrijd ajax-inter continu tetris. Signaalsterkte is goed, beide balkjes meer dan 90%. Zeer vervelend dit
Iemand in huis die het licht 100 X uit en aan deed?Miki schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:15:
Ik heb vanavond tijdens de voetbalwedstrijd ajax-inter continu tetris. Signaalsterkte is goed, beide balkjes meer dan 90%. Zeer vervelend dit
OF
De opgevoerde Brommer van de 16 jarige buurjongen
OF
De buurman die met de boor bezig was?
De eerste 2 waren niet van toepassing... de derde zou kunnen. Het is wel zeer iritant dat het zo storingsgevoelig is.xon schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:21:
[...]
Iemand in huis die het licht 100 X uit en aan deed?![]()
OF
De opgevoerde Brommer van de 16 jarige buurjongen
OF
De buurman die met de boor bezig was?
Verwijderd
Een week de digitale box getest, maar het beeld was een tikkeltje minder dan van upc (iets meer ruis), bleef af en toe qua geluid uiteraard stilstaan en de beelformaten werkte niet goed samen met mijn tv, iets dat wel werkt bij upc. Ondanks het prijsverschil heb ik er het gedoe met antenne box etcetera niet voor over. Hij is weer teruggestuurd.
Verwijderd
Installeer een buitenantenne (telefoontje naar KPN en je krijgt hem gratis) en je bent van het gezeur af. Dan heb je perfect beeld!Miki schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:15:
[...]
De eerste 2 waren niet van toepassing... de derde zou kunnen. Het is wel zeer iritant dat het zo storingsgevoelig is.
Ik heb gebeld, toen zei de mevrouw dat ik eerst 30 moest proberen om de binnenantenne buiten te plaatsen, en dan te kijken of dat beter is. Als dat beter zou werken, dan moest ik opnieuw bellen en kreeg ik de buitenantenne.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:08:
[...]
Installeer een buitenantenne (telefoontje naar KPN en je krijgt hem gratis) en je bent van het gezeur af. Dan heb je perfect beeld!
Dus ik aan de slag, maar het lukt met niet om buiten een goede ontvangst te krijgen? Niet beter dan binnen in ieder geval.
Aan de voorkant van het huis (straatkant) heb ik op kanaal 52, 57 en 64 allemaal 99% sterkte en kwaliteit, kennelijk zijn dat degenen die met een steunzender in Delft staan. Maar kanalen 21 en 34 is dan nog niet goed. Het ergste is wel dat als ik de antenne dus aan de straatkant heb, dan valt het beeld weg als er een vrachtwagen of bus door de straat rijdt. (benedenwoning)

Aan de achterkant van het huis heb ik daar geen last van (maar slechts 50% signaalkwaliteit op een aantal kanalen, en dus af en toe een flikkering of hapering).
Er zijn ook betere antennes.
http://www.testberichte.d...ch/level4_chip_24493.html
Ze zijn wel lelijk.
http://www.testberichte.d...ch/level4_chip_24493.html
Ze zijn wel lelijk.
Verwijderd
Ik kreeg buiten met de normale antenne wel een beter signaal, maar de standaard binnenantenne is niet te vergelijk met de buitenantenne. Als ik jou was zou ik KPN gewoon bellen zeggen dat je buiten een beter signaal hebt. Dan krijg je gratis die buitenantenne (die beter ontvangt en minder gevoelig is voor storingen) en dan kun je die uit proberen.mr_a schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 00:24:
[...]
Ik heb gebeld, toen zei de mevrouw dat ik eerst 30 moest proberen om de binnenantenne buiten te plaatsen, en dan te kijken of dat beter is. Als dat beter zou werken, dan moest ik opnieuw bellen en kreeg ik de buitenantenne.
Dus ik aan de slag, maar het lukt met niet om buiten een goede ontvangst te krijgen? Niet beter dan binnen in ieder geval.![]()
![]()
![]()
Aan de voorkant van het huis (straatkant) heb ik op kanaal 52, 57 en 64 allemaal 99% sterkte en kwaliteit, kennelijk zijn dat degenen die met een steunzender in Delft staan. Maar kanalen 21 en 34 is dan nog niet goed. Het ergste is wel dat als ik de antenne dus aan de straatkant heb, dan valt het beeld weg als er een vrachtwagen of bus door de straat rijdt. (benedenwoning)
Aan de achterkant van het huis heb ik daar geen last van (maar slechts 50% signaalkwaliteit op een aantal kanalen, en dus af en toe een flikkering of hapering).
I.v.m. die buitenantenne:
Ik vroeg de helpdesk hoe ik op 1 binnenantenne 2 decoders moest aansluiten, omdat ik 1 plek in huis heb waar de ontvangst optimaal is.
Het antwoord was dat dat niet kan omdat de antenne dan van 2 dozen stroom krijgt.
De medewerker begon toen zelf over een buitenantenne die dat wel kon (ik denk dat daar een voeding/stekker aan zit of hij is passief).
Ik zei dus, stuur er maar 1 op, maar dat weigerde hij met de bewering dat je die alleen kreeg als er een monteur bij je thuis geweest was die na meting zou hebben besloten dat je recht had op zo'n buitenantenne.
Je moet gewoon geluk hebben dat je de juiste medewerker treft lijkt het.
We zullen het over een paar weken met een aangepast verhaal nog eens proberen.
Ik vroeg de helpdesk hoe ik op 1 binnenantenne 2 decoders moest aansluiten, omdat ik 1 plek in huis heb waar de ontvangst optimaal is.
Het antwoord was dat dat niet kan omdat de antenne dan van 2 dozen stroom krijgt.
De medewerker begon toen zelf over een buitenantenne die dat wel kon (ik denk dat daar een voeding/stekker aan zit of hij is passief).
Ik zei dus, stuur er maar 1 op, maar dat weigerde hij met de bewering dat je die alleen kreeg als er een monteur bij je thuis geweest was die na meting zou hebben besloten dat je recht had op zo'n buitenantenne.
Je moet gewoon geluk hebben dat je de juiste medewerker treft lijkt het.

We zullen het over een paar weken met een aangepast verhaal nog eens proberen.
Verwijderd
Persoonlijk ben ik een voorstander van DVB-T. Het gebruiksgemak is hoog. Je bent daarmee ook niet afhankelijk van je lokale kabelaar (in mijn geval UPC). Wat ik mij nu afvraag, in hoeverre heeft DVB-T in Nederland (Digitenne / KPN) toekomst? Er is op dit moment echt een strijd gaande over Digitale TV. Denk aan de vele zenders die je digitaal bij de kabelaars kunnen ontvangen en de komst van diensten als IPTV. Mijn gevoel zegt dat DVB-T een goed alternatief kan zijn, echter ben ik bang dat ze weinig toekomst heeft. Waarom? De landelijke uitrol wil nog niet echt opschieten. Te veel regels in Nederland. Daarnaast te weinig frequenties beschikbaar, dus weining uitbreiding qua zenders en het niet mee kunnen gaan naar bijvoorbeeld HD formaat.
Hoe denken jullie hierover?
p.s. Ik ben een tevreden gebruik van KPN Digitale TV, maar ben wel een beetje bezorgd om de toekomst. Het lijkt een beetje een ondergeschoven kindje te worden.
Hoe denken jullie hierover?
p.s. Ik ben een tevreden gebruik van KPN Digitale TV, maar ben wel een beetje bezorgd om de toekomst. Het lijkt een beetje een ondergeschoven kindje te worden.
Ik heb geen kennis van zaken, maar het lijkt mij dat HD formaat televisie uitzendingen toekomstmuziek is. Het zal hier heus wel komen, maar verwacht het niet de komende 15 jaar ofzo.... 
Mijn redenering:
We zitten nu al 12-15 jaar met breedbeeld TV's en PAL-plus en nog steeds hebben zo veel mensen een oude 4:3 formaat televisie...... dus het maakt die mensen allemaal niets uit... gewoon een goedkope 4:3 TV van de ALDI en dat vinden de meeste mensen prima.
Maar het effect is wel dat de meeste televisie zenders zich nog steeds op 4:3 richten en zo wordt de vooruitgang (ja, 16:9 is echt een vooruitgang!) tegengehouden.
Ik hoop dat van de huidige populariteit van grote flatscreens, die grotendeels 16:9 zijn, een nieuwe impuls kan uitgaan voor de televisiestations om de move te maken.
Voor HD televisie uitzendingen zal dit probleem ook sterk gelden. Als slechts 5% van de mensen een HD-capable televisie hebben, ga je dan als televisiezender de investeringen doen om het die mensen naar de zin te maken of hou je het geld in de zak en richt je je op 95% van de markt?
Daarnaast spelen voorlopig de bandbreedte issues.
Voor de film wereld is het niet zo moeilijk om dit te doen want die werken al op hoge kwaliteit en hoeven als het ware alleen een downsampling parameter aan te passen.
Ik zie HD dus alleen in de sfeer van HD-DVD enzo en voor de rest zou ik mijn adem er niet voor in willen houden. (hmm dat is een slechte vertaling van "don't hold your breath")
Mijn redenering:
We zitten nu al 12-15 jaar met breedbeeld TV's en PAL-plus en nog steeds hebben zo veel mensen een oude 4:3 formaat televisie...... dus het maakt die mensen allemaal niets uit... gewoon een goedkope 4:3 TV van de ALDI en dat vinden de meeste mensen prima.
Maar het effect is wel dat de meeste televisie zenders zich nog steeds op 4:3 richten en zo wordt de vooruitgang (ja, 16:9 is echt een vooruitgang!) tegengehouden.
Ik hoop dat van de huidige populariteit van grote flatscreens, die grotendeels 16:9 zijn, een nieuwe impuls kan uitgaan voor de televisiestations om de move te maken.
Voor HD televisie uitzendingen zal dit probleem ook sterk gelden. Als slechts 5% van de mensen een HD-capable televisie hebben, ga je dan als televisiezender de investeringen doen om het die mensen naar de zin te maken of hou je het geld in de zak en richt je je op 95% van de markt?
Daarnaast spelen voorlopig de bandbreedte issues.
Voor de film wereld is het niet zo moeilijk om dit te doen want die werken al op hoge kwaliteit en hoeven als het ware alleen een downsampling parameter aan te passen.
Ik zie HD dus alleen in de sfeer van HD-DVD enzo en voor de rest zou ik mijn adem er niet voor in willen houden. (hmm dat is een slechte vertaling van "don't hold your breath")
Kan iemand mij uitleggen waarom de zender in Sliedrecht (en de anderen) niet even kanaal 23 en 33 steunen, zodat ik hier in Dordrecht TV Noord-Holland, AT5 en regio tv Utrecht
een beetje behoorlijk kan ontvangen?
Als ik het goed begrijp worden deze kanalen verder in Nederland toch niet gebruikt.
infobron:
http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/dvb.html
Als ik het goed begrijp worden deze kanalen verder in Nederland toch niet gebruikt.
infobron:
[ Voor 20% gewijzigd door makreel op 27-02-2006 16:55 . Reden: verduidelijking ]
Verwijderd
Goede vraag, ik zou dat ook wel willen (Papendrecht). Ik ontvang ze nu wel, maar slechte kwaliteit. Volgens kunnen of mogen ze niet meer uitbreiden i.v.m. freuquenties enz.makreel schreef op maandag 27 februari 2006 @ 16:31:
Kan iemand mij uitleggen waarom de zender in Sliedrecht (en de anderen) niet even kanaal 23 en 33 steunen, zodat ik hier in Dordrecht TV Noord-Holland, AT5 en regio tv Utrecht
infobron:
Dank uVerwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:06:
[...]Goede vraag
Ik vraag me ook af waarom bouquet 1 op kanaal 34 en kanaal 49 wordt uitgezonden (verschilt per antenne) en de andere bouquetjes op 1 kanaal.
Je zou zeggen:
laat alle antennes bouquet 1 op kanaal 34 uitzenden, dan kan je een nieuw bouquet van zo'n 5 zenders op kanaal 49 gooien.
Verwijderd
Dit jaar zal nog wel een hoop gaan wijzigen. KPN en Digitenne zijn er heus wel druk mee bezig. Dat lijkt misschien niet zo omdat we er niets van horen, maar achter de schermen gebeurt een hoop. De pijlen voor de komende periode zijn gericht met name op IPTV. Op de weblog van Dutchmedia had ik gelezen dat een bedrijf TSS in opdracht van KPN bezig is met het onderzoeken hoe ze het zenderaanbod voor DVB-T kunnen uitbreiden. KPN zou de komende maanden ook met nieuws hierover naar buiten komen. Een hoop nieuws hierover zal betrekking hebben op mobiel gebruik. Daarnaast heeft KPN Nozema Services overgenomen, wat natuurlijk een strategische overname is. Nozema beheert de frequenties en die kan KPN goed gebruiken voor DVB-T. Ook wordt er achter de schermen hard gewerkt aan landelijke dekking. Kortom; het kan allemaal nog veel mooier worden en ik denk dat we nog lang niet aan het eind van DVB-T zijn in Nederland. Het gaat alleen niet zo snel als wij zouden willen....makreel schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:34:
[...]
Dank u.
Ik vraag me ook af waarom bouquet 1 op kanaal 34 en kanaal 49 wordt uitgezonden (verschilt per antenne) en de andere bouquetjes op 1 kanaal.
Je zou zeggen:
laat alle antennes bouquet 1 op kanaal 34 uitzenden, dan kan je een nieuw bouquet van zo'n 5 zenders op kanaal 49 gooien.
Verwijderd
National Geographic Channel is per direct verdwenen bij Digitenne/KPN TV. Volgens het tv-station zender 'kon geen overeenstemming worden bereikt over continuering van doorgifte van de documentairezender'. Digitenne stelde in een persverklaring " op korte termijn bekend te kunnen maken op welke wijze de hierdoor ontstane ruimte zal worden ingevuld". In 2005 verdween National Geographic Channel kortstondig bij Canal Digitaal Satelliet door onenigheid over contractuele voorwaarden, maar keerde terug nadat het kanaal overeenstemming met de satellietexploitant verkreeg.
Bron: http://dutchmedia.web-log.nl/log/5100788
Het kan uiteraard aan mij liggen, maar ik kijk nog vrolijk NGC. Of zitten er gewoon nog wat documentaires in de lucht, maar zijn ze er bij Digitenne vast mee gestopt?Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:29:
National Geographic Channel is per direct verdwenen bij Digitenne/KPN TV. Volgens het tv-station zender 'kon geen overeenstemming worden bereikt over continuering van doorgifte van de documentairezender'. Digitenne stelde in een persverklaring " op korte termijn bekend te kunnen maken op welke wijze de hierdoor ontstane ruimte zal worden ingevuld". In 2005 verdween National Geographic Channel kortstondig bij Canal Digitaal Satelliet door onenigheid over contractuele voorwaarden, maar keerde terug nadat het kanaal overeenstemming met de satellietexploitant verkreeg.

xon drukt op kanaal 20 en ziet toch echt nog steeds allerlei zoete documentaires op NGVerwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:29:

Verwijderd
Ik kan het ook ontvangen (KPN), dus weet niet of het bericht wel klopt.Seven of Nine schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:14:
[...]
Het kan uiteraard aan mij liggen, maar ik kijk nog vrolijk NGC. Of zitten er gewoon nog wat documentaires in de lucht, maar zijn ze er bij Digitenne vast mee gestopt?
Het digitenne (en dus KPN) gebied is uitgebreid:
http://www.hetdigitaletel...a725f835df908db829060/amp;
Het ging eigenlijk over Radio veronica maar het gebied is nu al wat groter.Digitenne biedt nu een pakket aan met 19 radiozenders en 27 televisiezenders. Het aantal huishoudens dat in Nederland Digitenne kan ontvangen, is opgelopen tot bijna 2,8 miljoen. Het aanbod is uitgebreid naar Amersfoort, Dordrecht, Gorinchem en Leiden. Digitenne bestrijkt nu het gebied tussen Rotterdam, Den Haag, Haarlem, Amsterdam, Almere, Utrecht en Amersfoort. Eind 2006 zal Digitenne naar verwachting in heel Nederland te ontvangen zijn.
http://www.hetdigitaletel...a725f835df908db829060/amp;
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
En ja, NGC is pleite, aldus mijn scherm met een rood rechthoekje, een blauw rechthoekje en een groen cirkeltje
http://img453.imageshack.us/my.php?image=ngc6ot.jpg
hm, in de ochtend ook geen bizniz news?
hm, in de ochtend ook geen bizniz news?
[ Voor 15% gewijzigd door makreel op 28-02-2006 21:25 ]
Als er een buitenlandse publieke op komt, is het waarschijnlijker ARD ofzo. Die voegt denk ik meer toe aan het pakket, nu BBC Prime er al tussen zit.xon schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:55:
wel een beetje lompe pagina :-)
Wat zouden we in de plaats willen?
BBC 1/2 ?
Verwijderd
Er zal idd wel een duitser komen. BBC 1/2 is kansloos, mag niet van BBC. Ik hoop niet op zo'n flut thema zender.Seven of Nine schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:59:
[...]
Als er een buitenlandse publieke op komt, is het waarschijnlijker ARD ofzo. Die voegt denk ik meer toe aan het pakket, nu BBC Prime er al tussen zit.
Verwijderd
Ik heb dat ook. Twijfel sterk om over te stappen naar Canal Digitaal. Dan maar een schotel. Of misschien nog even IPTV afwachten.mr_a schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 22:26:
Wat is dit voor malle zooi?
Het was 1 van de 10 zenders die ik keek, dus het digitenne zenderaanbod is nu met 10% gekrompen? Leuk hoor
Dit is in ieder geval geen goede set van KPN / Digitenne. Het is een zender die al jaren in elk pakket zit. Ik keek er soms na, niet vaak. Maar het is wel één van de favoriete zenders. Animal Planet hoop ik dat ze daar vanaf blijven anders ben ik echt weg. Das de favoriete zender van mijn hond!
Wat mij betreft de hele dag cnbc met in de avond leno en conan.
Travel channel mag ook.
Travel channel mag ook.
[ Voor 60% gewijzigd door makreel op 01-03-2006 09:04 ]
En zoals ik al had verwacht, het is ARD geworden. Zie deze pagina
Wat mij betreft niet omdat het ten koste gegaan is van NGC !makreel schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:57:
ARD is wel een verrijking van het pakket wat mij betreft.
Ik zit er ook aan te denken om over te stappen naar KPN. Wat mij er nog van weerhoudt is het karige zenderaanbod...
En even een vraag: heb je per se die recorder nodig van de KPN site om uitzendingen op te nemen? Ik heb zelf namelijk al een DVD recorder...
En even een vraag: heb je per se die recorder nodig van de KPN site om uitzendingen op te nemen? Ik heb zelf namelijk al een DVD recorder...
Je kunt je DVD-recorder gewoon aansluiten met een SCART-kabel.
Als je een single tuner neemt en je wil opnemen moet je je tuner dus afstemmen op het gewenste kanaal, je kunt dan niet op een ander kanaal kijken.
Je stelt je DVD-recorder in dat hij moet opnemen vanaf de SCART ingang en klaar is Kees.
Als je een single tuner neemt en je wil opnemen moet je je tuner dus afstemmen op het gewenste kanaal, je kunt dan niet op een ander kanaal kijken.
Je stelt je DVD-recorder in dat hij moet opnemen vanaf de SCART ingang en klaar is Kees.
Wel kl*te dat NGC weg is, ARD/ZDF/etc kijk ik nooit naar. Gelukkig kan ik het sinds kort ontvangen met Versatel/Tele2, moet dan alleen ff tussen decoders switchen
In geen enkel land wordt via DVB-T een buitenlandse zender aangeboden.
Bovendien vind ik een duitser totaal niet veel meerwaarde hebben, hoogstends het oosten van het land zal daar naar kijken, en juist, die kunnen al via het free2air systeem van Duitsland kijken.
Ofwel weg met die duitse zender en terug met NGC! Ik keek dat ook regelmatig, en nu zit ik naar duitse rommel te kijken
.
Ik heb al gemaild dat ik hier totaal not amused over ben, en dat ik geen reet geef om duitse zenders, en uiteraard de bovenstaande reden.
Bovendien vind ik een duitser totaal niet veel meerwaarde hebben, hoogstends het oosten van het land zal daar naar kijken, en juist, die kunnen al via het free2air systeem van Duitsland kijken.
Ofwel weg met die duitse zender en terug met NGC! Ik keek dat ook regelmatig, en nu zit ik naar duitse rommel te kijken
Ik heb al gemaild dat ik hier totaal not amused over ben, en dat ik geen reet geef om duitse zenders, en uiteraard de bovenstaande reden.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Geachte heer NetBlade,
Wij hebben onderstaand e-mail bericht in goede orde ontvangen.
Met ingang van 3 maart is de zender National Geographic Channel (NGC) uit het zenderpakket van Digitenne verwijderd en vervangen door de Duitse zender ARD. Reden hiervoor is het feit dat Digitenne met NGC geen overeenstemming heeft bereikt over de voorwaarden voor continuering van de doorgifte. Digitenne is op dit moment in onderhandelingen met NGC ten einde dit kanaal weer toe te voegen aan ons zenderpakket.
Wij vragen hiervoor uw begrip en vertrouwen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Ronald Sep
Digitenne Klantenservice
Postbus 396
1200 AJ Hilversum
Tel: 0900-3453456 (15 ct. p/m)
E-mail: klantenservice@digitenne.nl
Website: http://www.digitenne.nl
Met ingang van 3 maart is de zender National Geographic Channel (NGC) uit het zenderpakket van Digitenne verwijderd en vervangen door de Duitse zender ARD. Reden hiervoor is het feit dat Digitenne met NGC geen overeenstemming heeft bereikt over de voorwaarden voor continuering van de doorgifte. Digitenne is op dit moment in onderhandelingen met NGC ten einde dit kanaal weer toe te voegen aan ons zenderpakket.
Wij vragen hiervoor uw begrip en vertrouwen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Ronald Sep
Digitenne Klantenservice
Postbus 396
1200 AJ Hilversum
Ik heb een klacht ingedient bij KPN. Ik keek best veel naar NGC, vooral documentaires etc. Echt een kutstreek.
Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Zoals ik ook al op Sat4All heb verkondigd: volgens mij is dit niet een hele slechte wissel. Opzich hebben ze kwaliteit voor kwaliteit omgeruild, je hebt er niet iets ala The Box voor terug gekregen. Daarnaast is het aanbod nu diverser, een Duitse zender hadden wij nog niet, en wij Nederlanders willen dat toch wel geloof ik
. En cijfers uit 99 (kon ze niet nieuwer vinden, maar of er veel verandert is weet ik niet) tonen aan dat er zo'n 2x zoveel mensen naar ARD keken als naar NGC. Sommige mensen vinden het ongetwijfeld jammer dat NGC eraf is, maar er zijn ook genoeg mensen die toch niet naar NGC keken, en nu eindelijk het Duits voetbal kunnen zien.
offtopic:
FlyDuck: is centrale-koe.nl in je sig van jou... Zo ja: volgens mij staat er wat reclame op tegenwoordig
FlyDuck: is centrale-koe.nl in je sig van jou... Zo ja: volgens mij staat er wat reclame op tegenwoordig
[ Voor 73% gewijzigd door RSpliet op 05-03-2006 16:06 ]
Ik ben wel blij met ARD, jammer van NGC maar we hebben nog Discovery die ik persoonlijk wat beter vind.
Maar wat ik uit de berichtgeving van Digitenne begrijp is dat ARD (voorlopig tot eind april) een extra zender is en dat NGC mogelijk weer terug komt naast dus ARD. Anders kunnen ze het geen zender uitbreiding noemen.
Maar wat ik uit de berichtgeving van Digitenne begrijp is dat ARD (voorlopig tot eind april) een extra zender is en dat NGC mogelijk weer terug komt naast dus ARD. Anders kunnen ze het geen zender uitbreiding noemen.
Ik hoop dat ze canal plus(of de opvolger ervan) eraf gooien. Volgens mij worden daarvoor geen nieuwe abbonementen meer afgesloten en dat levert dan weer 3 kanalen op.fulgore schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:56:
Ik ben wel blij met ARD, jammer van NGC maar we hebben nog Discovery die ik persoonlijk wat beter vind.
KPN is dus van mij verhuist (is dat me een d of een t?) naar de kuiken, en daar keek ik wel eens NGC... Mijn Duits is nog slecht, ik kan ARD niet volgen. Daarom vind ik het jammer dat NGC weg is en dat het plaatsd moet maken voor ARD.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
ik heb geloof ik al een jaartje digitale tv via kpn, maar de laatste tijd stoor ik me wel aan een functie; EPG.
Sinds het begin is de EPG vet onvolledig en dan bedoel ik voornamelijk de informatie van programma's. Vaak staat alleen op de 1e pagina (als je de EPG window krijgt) wat informatie, maar dit is vaak ook na 1 of 2 zinnen afgebroken of zelfs in een zin zomaar afgebroken. (i.v.t. casema erg gebrekkerig)
Ik weet niet of dit aan kpn ligt, of aan het kastje. (samsung smt-1000t)
De software versie die er op dit ding staat is 1.20. Kan dit geupdate worden op de 1 of andere manier? (ik denk dat het nl. aan het kastje ligt)
wie o wie heeft hier verstand van?
Sinds het begin is de EPG vet onvolledig en dan bedoel ik voornamelijk de informatie van programma's. Vaak staat alleen op de 1e pagina (als je de EPG window krijgt) wat informatie, maar dit is vaak ook na 1 of 2 zinnen afgebroken of zelfs in een zin zomaar afgebroken. (i.v.t. casema erg gebrekkerig)
De software versie die er op dit ding staat is 1.20. Kan dit geupdate worden op de 1 of andere manier? (ik denk dat het nl. aan het kastje ligt)
Ltrz,....
Mijn kastje (dual tuner) heeft versie 1.21 en die heeft hetzelfde probleem, deze is van februari.Steelo schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:22:
ik heb geloof ik al een jaartje digitale tv via kpn, maar de laatste tijd stoor ik me wel aan een functie; EPG.
Ik vind ook dat de functie niet heel elegant is zoals hij gedaan is. Je kunt de naam van 't programma zien, dat is tenminste wat, maar meer is het niet.
NMa keurt overname Nozema Services goed
KPN heeft er met voldoening kennis van genomen dat de NMa de overname van Nozema Services door KPN heeft goedgekeurd.
Met de NMa zijn afspraken gemaakt over beheer en exploitatie en uiteindelijke verkoop van een aantal hoge zendmasten. KPN had al eerder aangegeven het bezit van deze zendmasten niet tot zijn kerntaken te rekenen.
KPN zal nu digitale ether televisie versneld landelijk uitrollen. KPN biedt hiermee consumenten vanaf eind 2006 een digitaal alternatief voor de Kabel. De overname verzekert de toekomst van Nozema Services, ook na het wegvallen van huidige analoge TV diensten door de migratie naar digitale technieken. KPN herhaalt zijn aanbod om de landelijke en regionale Publieke Omroepen digitaal uit te zenden zonder dat eindgebruikers een betaald maandabonnement hoeven te nemen.
Begin december 2005 jaar bereikten de Nederlandse Staat en KPN in principe overeenstemming over de overname van alle aandelen van Nozema Services voor een bedrag van EUR 75 miljoen. De ondernemingsraden van KPN en Nozema Services hadden al eerder een positief advies gegeven met betrekking tot de overname.
Verwijderd
De Britse DVB-T aanbieder Freeview heeft vorige week ter ere van de uitlevering van de 10 miljoenste settopbox de champagnekurken laten knallen. Freeview levert 30 TV kanalen en 20 radiostations zonder abonnement. Kijkers met interesse voor deze digitale dienst hoeven slechts een DVB-T ontvanger te kopen en deze op hun bestaande tv-toestel aan te sluiten. Na en aanvankelijk weinig succesvolle start als abonnee-tv aanbieder heeft men met de gratis variant in relatief korte tijd te 6.4 miljoen huishoudens aan zich weten te binden. Sky Satellite bereikt zo’n 8 miljoen huishoudens terwijl de kabelbedrijven in het Verenigd Koninkrijk goed zijn voor 3 miljoen aansluitingen.
Freeview spreekt door een steeds beter aanbod ook de jongere consument meer aan. Een consument die ook bereid is te betalen voor additionele dienstverlening en belangstelling heeft voor harddiskvideorecorders. De verkoop van deze zogenaamde PVR’s nam het laatste halfjaar spectaculair toe. Eén op de drie nieuwe Freeview kijkers heeft zo'n apparaat. Vorig jaar circuleerde ook in Nederland het bericht dat de combinatie KPN/Digitenne een gestripte gratis variant op het Nederlandse DVB-T aanbod zou willen introduceren. Een optie die naar verluidt later dit jaar toch nog gelicht zal worden.
Bron: http://venturo.web-log.nl/log/5159776
Freeview spreekt door een steeds beter aanbod ook de jongere consument meer aan. Een consument die ook bereid is te betalen voor additionele dienstverlening en belangstelling heeft voor harddiskvideorecorders. De verkoop van deze zogenaamde PVR’s nam het laatste halfjaar spectaculair toe. Eén op de drie nieuwe Freeview kijkers heeft zo'n apparaat. Vorig jaar circuleerde ook in Nederland het bericht dat de combinatie KPN/Digitenne een gestripte gratis variant op het Nederlandse DVB-T aanbod zou willen introduceren. Een optie die naar verluidt later dit jaar toch nog gelicht zal worden.
Bron: http://venturo.web-log.nl/log/5159776
Verwijderd
Misschien een gek idee, maar... via KPN kun je gewoon Film 1.1 en Sport 1.1 (voorheen CanalPlus) krijgen. Waarom staan ze dan wel in het lijstje. Gooi ze eraf en zet er 3 goeie zenders in, die wel iedereen mag bekijken. Wat vinden jullie?
In principe elemaal mee eens! Film 1.1, Sport 1.1 en Film 1.2 zijn ook voor mij loze kanalen.Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 09:31:
Misschien een gek idee, maar... via KPN kun je gewoon Film 1.1 en Sport 1.1 (voorheen CanalPlus) krijgen. Waarom staan ze dan wel in het lijstje. Gooi ze eraf en zet er 3 goeie zenders in, die wel iedereen mag bekijken. Wat vinden jullie?
Maar aan de andere kant, Canal Digital zal wel een vergoeding betalen aan Digitenne/KPN voor het doorgeven van die kanalen, wat weer doorwerkt op de abonnementsprijs. Zonder die vergoeding, en met eventuele extra kosten voor 3 alternatieve TV kanalen, is het goed mogelijk dat de abonnementsprijs flink omhoog gaat...
Precies, ik heb het liefste TV5 erbij en NGC terug, en dan de huidige abonnementsprijs houden.
Als ze meer bandbreedte en zendvermogen krijgen, graag, maar niet met een hoger aantal zenders en een hogere abonnementsprijs. Als ik 14.95 wil betalen had ik wel kabel genomen.
Ik krijg overigens ook de gratis buitenantenne toegestuurd die een betere ontvangstkwaliteit moet geven. De laatste dagen is het BBC en CNN eigenlijk volkomen uitgevallen.
Iets anders. Wie heeft er ook de twintuner met een probleem dat er een slecht contact in het antenneaansluiting op de achterkant zit?
Mijn pa blijkt hetzelfde te hebben als ik, dat de antenne uitvalt als je kracht op het snoer zet. Als je dan de steker ronddraait gaat de LED van de antenne opeens wel aan en heb je ontvangst. Lijkt op een slecht contact, na bestudering niet in het snoertje maar in de connector op de achterkant, de shielding maakt niet voldoende contact.
Andere mensen die dit hebben? Just curious.
Als ze meer bandbreedte en zendvermogen krijgen, graag, maar niet met een hoger aantal zenders en een hogere abonnementsprijs. Als ik 14.95 wil betalen had ik wel kabel genomen.
Ik krijg overigens ook de gratis buitenantenne toegestuurd die een betere ontvangstkwaliteit moet geven. De laatste dagen is het BBC en CNN eigenlijk volkomen uitgevallen.
Iets anders. Wie heeft er ook de twintuner met een probleem dat er een slecht contact in het antenneaansluiting op de achterkant zit?
Mijn pa blijkt hetzelfde te hebben als ik, dat de antenne uitvalt als je kracht op het snoer zet. Als je dan de steker ronddraait gaat de LED van de antenne opeens wel aan en heb je ontvangst. Lijkt op een slecht contact, na bestudering niet in het snoertje maar in de connector op de achterkant, de shielding maakt niet voldoende contact.
Ik had ook veel problemen met de twin tuner die op mijn plasma aangesloten zat. Zelfs zo erg dat hij zelfs een paar keer gewoon helemaal vastgelopen is en er vertraging optrad in het beeld. Heb hem vervangen door de single tuner die ik op mijn kamer had, en nu heb ik geen problemen meer
Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Verwijderd
Ik heb een probleem met mijn KPN Samsung PVR. Om de ongeveer 2 weken heb ik bij het zappen een blokkerige overgang. Dit is alleen op te lossen door de stroom er af te halen. Dan is het opgelost. Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen? Voor de rest werkt de PVR prima.
Verwijderd
Cees Vis: aanbod KPN interessant!
Cees Vis, lid van de NOS-Raad van Bestuur vindt het aanbod van Koninklijke KPN NV om de publieke landelijke en regionale omroepen kosteloos landelijke free to air middels digitale ethertelevisie uit te zenden interessant. Cees Vis, die in het bestuursorgaan van de publieke landelijke omroep de post distributie op zich neemt, liet DutchMedia weten dat het aanbod van KPN de oplossing kan zijn om de analoge televisie-etheruitzendingen te staken. De stand van zaken is thans dat Nederland 1, 2 en 3 tenminste tot 1 september aankomende analoog 'in de lucht' blijven, terwijl slechts een zeer beperkt aantal kijkers hier gebruik van maakt. Volgens Vis is er 'geen geld' om als NOS zelf de uitzendingen van Nederland 1, 2 en 3 in DVB-T landelijke free to air te verzorgen. De NOS heeft evenwel wèl de beschikking over een eigen uitzendlicentie die het thans bij Digitenne heeft ondergebracht. Nu KPN de meerderheid van Digitenne in handen krijgt, heeft het bij de overname van Nozema Services NV aangeboden Nederland 1, 2 en 3 alsmede de regionale publieke omroepen kosteloos free to air uit te zenden. Cees Vis zegt desgevraagd nog niet bij KPN op gesprek te zijn geweest, maar zei tegenover DutchMedia wel geinteresseerd te zijn om hier met KPN verder over te praten. KPN kondigde aan nog eind dit jaar het DVB-T netwerk landelijk dekkend te hebben.
Bron: http://dutchmedia.web-log.nl/log/5229568
Cees Vis, lid van de NOS-Raad van Bestuur vindt het aanbod van Koninklijke KPN NV om de publieke landelijke en regionale omroepen kosteloos landelijke free to air middels digitale ethertelevisie uit te zenden interessant. Cees Vis, die in het bestuursorgaan van de publieke landelijke omroep de post distributie op zich neemt, liet DutchMedia weten dat het aanbod van KPN de oplossing kan zijn om de analoge televisie-etheruitzendingen te staken. De stand van zaken is thans dat Nederland 1, 2 en 3 tenminste tot 1 september aankomende analoog 'in de lucht' blijven, terwijl slechts een zeer beperkt aantal kijkers hier gebruik van maakt. Volgens Vis is er 'geen geld' om als NOS zelf de uitzendingen van Nederland 1, 2 en 3 in DVB-T landelijke free to air te verzorgen. De NOS heeft evenwel wèl de beschikking over een eigen uitzendlicentie die het thans bij Digitenne heeft ondergebracht. Nu KPN de meerderheid van Digitenne in handen krijgt, heeft het bij de overname van Nozema Services NV aangeboden Nederland 1, 2 en 3 alsmede de regionale publieke omroepen kosteloos free to air uit te zenden. Cees Vis zegt desgevraagd nog niet bij KPN op gesprek te zijn geweest, maar zei tegenover DutchMedia wel geinteresseerd te zijn om hier met KPN verder over te praten. KPN kondigde aan nog eind dit jaar het DVB-T netwerk landelijk dekkend te hebben.
Bron: http://dutchmedia.web-log.nl/log/5229568
ik vind dit echt te gek voor woorden, je moet zelf gaan mailen om te vragen waar die ene zender is. Als ze dat nou eens netjes van te voren communiceren....netblade schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 10:59:
Geachte heer NetBlade,
Met vriendelijke groet,
Ronald Sep
Digitenne Klantenservice
Postbus 396
1200 AJ Hilversum
ik hoop dat ze m snel weer terugbrengen, het was 1 van de weinige zenders die ik nog wel eens keek.
http://www.digitenne.nl/klantenservice/nieuws.asp , kijk eens rechts in het nieuwsarchiefmarko77 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:45:
[...]
ik vind dit echt te gek voor woorden, je moet zelf gaan mailen om te vragen waar die ene zender is. Als ze dat nou eens netjes van te voren communiceren....
ik hoop dat ze m snel weer terugbrengen, het was 1 van de weinige zenders die ik nog wel eens keek.
Beetje aanknijpen met een waterpomptangmr_a schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:30:
Precies, ik heb het liefste TV5 erbij en NGC terug, en dan de huidige abonnementsprijs houden.
zal best maar ik kijk niet op de site van digitene als ik digitale tv van kpn hebSeven of Nine schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:47:
[...]
http://www.digitenne.nl/klantenservice/nieuws.asp , kijk eens rechts in het nieuwsarchief
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Tsja, KPN weet nou eenmaal niet zoveel van communicatiechucky666 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 20:05:
[...]
zal best maar ik kijk niet op de site van digitene als ik digitale tv van kpn heb
Buitenantenne slechter?
Ik heb nu de buitenantenne ontvangen, en als ik hem aansluit dan schiet ik niet veel op.... of eigenlijk het werkt averechts. De signaalsterke is bij alle kanalen zwakker! Op 64 ga ik van 99% naar 75% signaalsterkte.... maar de signaalkwaliteit is dan wel weer op sommige beter.
Dit is dus als ik hem op de plekken neerzet waar ik met de binnenantenne de beste ontvangst had.
Heeft de buitenantenne wel een ingebouwde versterker ofzo of moet ik die los kopen?
Er staat niets over in het leaflet. Er staat wel dat er een 5 volt adapter plug moet zijn, maar die zie ik nergens en het apparaat heeft ook geen mogelijkheid een extra steker erin te steken.
Any ideas? Ik weet dat ik hem buiten moet installeren, maar daar was ik nog niet aan toegekomen. Daarnaast moet dat voor de ontvangst toch niet uitmaken, als het binnen al slechter is dan met de binnenantenne dan is dat buiten toch net zo?
Ik heb nu de buitenantenne ontvangen, en als ik hem aansluit dan schiet ik niet veel op.... of eigenlijk het werkt averechts. De signaalsterke is bij alle kanalen zwakker! Op 64 ga ik van 99% naar 75% signaalsterkte.... maar de signaalkwaliteit is dan wel weer op sommige beter.
Dit is dus als ik hem op de plekken neerzet waar ik met de binnenantenne de beste ontvangst had.
Heeft de buitenantenne wel een ingebouwde versterker ofzo of moet ik die los kopen?
Er staat niets over in het leaflet. Er staat wel dat er een 5 volt adapter plug moet zijn, maar die zie ik nergens en het apparaat heeft ook geen mogelijkheid een extra steker erin te steken.
Any ideas? Ik weet dat ik hem buiten moet installeren, maar daar was ik nog niet aan toegekomen. Daarnaast moet dat voor de ontvangst toch niet uitmaken, als het binnen al slechter is dan met de binnenantenne dan is dat buiten toch net zo?
Ja dat ga ik doen, maar wil garantie niet verspelen.
Daarom zeg ik ook een beetjemr_a schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 00:34:
Ja dat ga ik doen, maar wil garantie niet verspelen.
en toen?
Maar waarom de ARD??? 
Hadden ze toch ook gewoon Eurosport-2 op kunnen zetten?
Zien we weer eens wat anders dan kutjesvoetbal en biathlon
>Select * FROM users WHERE clue > 0
Ik vind biathlon altijd wel leukdmace schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:58:
Maar waarom de ARD???
Nou er is anders genoeg sport op TV zo lijkt me, want naast Eurosport is er ook op alle andere kanalen sportverslaggeving.dmace schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:58:
Maar waarom de ARD???
Nu is er ook iets duits op de TV en dat ontbrak. Dus niet zo vreemd lijkt me. Lijkt me ook dat ze eerder Duitse zenders erop zetten dan franse trouwens, omdat we ons als land sterker op Duitsland orienteren dan op Frankrijk denk ik.
Je kunt daar wel over blijven discussieren, maar ik denk dat we geen overeenstemming gaan bereiken over wat de beste vervangende zender is, we moeten leven met wat de KPN bedacht heeft... of we dat leuk vinden of niet.
Maar zoals de nieuwsberichten aangeven, er gaat dit jaar nog het nodige veranderen, dus er kan van alles gebeuren.
Ik hoop in ieder geval dat NGC terugkomt, want dat het erbij zat was voor mij wel een punt waaar ik op gelet had bij de aanschaf van KPN digitale TV.
mr_a schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:16:
[...]
Nou er is anders genoeg sport op TV zo lijkt me, want naast Eurosport is er ook op alle andere kanalen sportverslaggeving.
Nu is er ook iets duits op de TV en dat ontbrak. Dus niet zo vreemd lijkt me. Lijkt me ook dat ze eerder Duitse zenders erop zetten dan franse trouwens, omdat we ons als land sterker op Duitsland orienteren dan op Frankrijk denk ik.
Je kunt daar wel over blijven discussieren, maar ik denk dat we geen overeenstemming gaan bereiken over wat de beste vervangende zender is, we moeten leven met wat de KPN bedacht heeft... of we dat leuk vinden of niet.
Maar zoals de nieuwsberichten aangeven, er gaat dit jaar nog het nodige veranderen, dus er kan van alles gebeuren.
Ik hoop in ieder geval dat NGC terugkomt, want dat het erbij zat was voor mij wel een punt waaar ik op gelet had bij de aanschaf van KPN digitale TV.
En ja, ook ik zie liever NGC...
Alles kan stuk.
Ook mijn stem maar laten horen dan 
Wij hebben nu een half jaar KPN, om verschillende redenen... UPC was hier ronduit slecht, wat een vriend van mij verschrikkelijk ergerde. Hij had TV van kpn, dus een keer zijn single tuner meegenomen, die aangesloten en vergeleken met UPC. Echt een hele vooruitgang.
Een tweede reden was dat mijn pa bij de bouw van ons huis niet had verwacht dat uiteindelijk op elke slaapkamer een tv terecht zou komen, waardoor er eigenlijk maar naar een paar kamers een coax kabel lag (en helaas geen kabelgoot
). Dit was wel op te lossen door wat kabels langs de muur, maar daar is mijn pa zwaar allergisch voor. Digitale TV is nagenoeg draadloos, dus dat stond hem echt wel aan.
Reden drie waren de kosten
2 abbo's digi TV kost ons net zoveel als 1 abbo UPC.
Ik vind de beeldkwaliteit (zeker in vergelijking tot UPC) echt goed, en wij zitten niet eens in het dekkingsgebied. Dit had als gevolg dat ik wel wat moest hanessen voor mijn antenne op de goede plek stond, maar dan heb je ook wat..
Inderdaad wel zonde dat NGC weg is, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het net pas merkte na het lezen van berichten hier... dus zoveel keek ik het niet
Wij hebben nu een half jaar KPN, om verschillende redenen... UPC was hier ronduit slecht, wat een vriend van mij verschrikkelijk ergerde. Hij had TV van kpn, dus een keer zijn single tuner meegenomen, die aangesloten en vergeleken met UPC. Echt een hele vooruitgang.
Een tweede reden was dat mijn pa bij de bouw van ons huis niet had verwacht dat uiteindelijk op elke slaapkamer een tv terecht zou komen, waardoor er eigenlijk maar naar een paar kamers een coax kabel lag (en helaas geen kabelgoot
Reden drie waren de kosten
Ik vind de beeldkwaliteit (zeker in vergelijking tot UPC) echt goed, en wij zitten niet eens in het dekkingsgebied. Dit had als gevolg dat ik wel wat moest hanessen voor mijn antenne op de goede plek stond, maar dan heb je ook wat..
Inderdaad wel zonde dat NGC weg is, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het net pas merkte na het lezen van berichten hier... dus zoveel keek ik het niet
M.i.v. 15 april as. verdwijnen Film 1 en Sport1 uit het zenderaanbod van Digitenne / KPN TV. De reden is omdat de overeenkomst tussen Canal+ en Digitenne per 15 april wordt beëindigd en het dan niet meer mogelijk is om via Digitenne een abonnement op Canal+ af te sluiten.
Goed nieuws,
Meer ruimte voor ECHTE kanalen, NGC terug, en 2 andere kanalen voor andere zenders.
Ik denk dat ARD blijft staan en dat ze ZDF erbij zetten. Het andere kanaal zou best wel eens the box kunnen zijn. Ze willen een grote groep aanspreken dus ik denk dat The Box dan wel bij het aanbod hoort.
Goed nieuws,
Meer ruimte voor ECHTE kanalen, NGC terug, en 2 andere kanalen voor andere zenders.
Ik denk dat ARD blijft staan en dat ze ZDF erbij zetten. Het andere kanaal zou best wel eens the box kunnen zijn. Ze willen een grote groep aanspreken dus ik denk dat The Box dan wel bij het aanbod hoort.
Dat was inderdaad mijn vermoedennetblade schreef op zondag 19 maart 2006 @ 13:36:
M.i.v. 15 april as. verdwijnen Film 1 en Sport1 uit het zenderaanbod van Digitenne / KPN TV. De reden is omdat de overeenkomst tussen Canal+ en Digitenne per 15 april wordt beëindigd en het dan niet meer mogelijk is om via Digitenne een abonnement op Canal+ af te sluiten.
Goed nieuws,
[ Voor 12% gewijzigd door RSpliet op 19-03-2006 18:53 . Reden: Hmm, dat had ik dus 3x gepost ipv 2x :p ]