KPN begint met Digitale TV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 20.077 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:52
Ja maar het is toch geen oplossing om overal maar buitenantennes op te gaan hangen? Ik wil juist van al die extra bekabeling af. Ik heb het nu bijna een jaar, en zal blij zijn als ik er weer vanaf ben. Komt er een vliegtuig of brommer voorbij, dan zit ik 30 seconden naar stilstaand beeld te kijken, en bij televisies groter dat 66 Cm is de beeldkwaliteit echt bagger, om over de kwaliteit op een LCD nog maar niet eens te spreken.

Ik ben het volledig met Poktor eens. Oh jah in woon in de randstad, dus aan het dekkingsgebied ligt het niet

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Op de 70cm Grootbeeld :P tv hier geen problemen en de buitenantenne is klein, draadje is gewoon net als dat wat je met de kabel gebruikt.

De reden voor mijn was gewoon de prijs van de kabelaar en tegelijkertijd heb ik nu een goed beeld zonder geleuter door de buitenantenne............gratis van KPN gekregen. ;)

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een aantal vraagjes hierover :)

We hebben hier een Loewe system, een combinatie van TV, VCR en DVD. Een aantal leuke puntjes van dit systeem:
-Picture in Picture
-Alles werkt via 1 afstandsbediening
-Via teletekst op de televisie de VCR in kunnen programmeren
-De VCR en DVD zitten achter een grote klep van het video-meubel, en kunnen !met de klep dicht! bedient worden, dit gaat via de ontvanger van de televisie.

Nu voorzie ik al een paar probleempjes:
-Het KPN-kastje moet in het zicht? Dus de klep die voor de video-meubel zit moet altijd open staan?
-Geen Picture-in-Picture?
-Niet alles via 1 afstandsbediening?
-Dubbel inprogrammeren?
-Minder zenders? Ik heb er nu meer dan 30.

Moet ik dit alles opgeven voor betere kwaliteit, of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:45
Hou gewoon je kabel maar even. Dit is het niet waaard, de kwaliteit is niet beter. :(

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Denizz schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:50:
Hou gewoon je kabel maar even. Dit is het niet waaard, de kwaliteit is niet beter. :(
valt wel mee hoor.
had hier eerst upc en nu dan al een tijdje kpn.
beeld ziet er toch beter uit hier op een lcd scherm en een gewone breedbeeld tv.
en het scheeld de helft in maandkosten.

maar inderdaad als je alles via 1 ab wil doen en p in p enzo wil behouden zou ik gewoon kabel blijven houden.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-09 20:38
Zou zoiets als dit veel beter beeld geven op een LCD TV, door de componente uitgang ?

Topfield TFcot3000d

Afbeeldingslocatie: http://www.improver.nl/easyshopmaker/tn_e2_6.jpg

topmerk ook bekend uit de satelliet wereld
compleet met smartcard en antenne
Smartcard lezer
Voor actieve en passieve antennes
Zeer geschikt voor Breedbeeld TV.
Zeer geschikt voor Plasmascherm.
Video en Audio uitgang via SCART en CINCH connectoren
Externe AV SCART aansluiting voor videorecorder
System Software Update via het Digitenne netwerk
Geschikt voor actieve en passieve binnen en buitenantennes
Tot 10 Favorieten lijsten te benoemen
Timerfunktie voor het aansturen van uw videorecorder
Nederlandse menusturing vooraf ingesteld
Uitgebreide Nederlandstalige handleiding
Leeftijdsbeveiliging per uitzending middels censorchip via PIN code
4 Leuke spelletjes in de software voor als er een keer niets op TV is.
enige digitenne ontvanger met component video uit!
ook voor kpn signalen geschikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

BlowFish schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:53:
Zou zoiets als dit veel beter beeld geven op een LCD TV, door de componente uitgang ?
Nee. RGB Scart is kwalitatief prima. Het 'slechte' beeld komt niet door de aansluiting met de tv, maar door de mpeg compressie van het signaal.
Component kan van een slecht signaal geen beter signaal maken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-09 20:38
Canaria schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:58:
[...]

Nee. RGB Scart is kwalitatief prima. Het 'slechte' beeld komt niet door de aansluiting met de tv, maar door de mpeg compressie van het signaal.
Component kan van een slecht signaal geen beter signaal maken.
Maar een goed signaal minder slecht, t.o.v scart,

of maakt het nix uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
mughato schreef op maandag 04 oktober 2004 @ 18:08:
KPN begint met Digitale TV

Digitale TV van KPN het alternatief voor de kabel. De vertrouwde zenders en kijken waar u wilt. Tv met haarscherp beeld en radio met perfect geluid.

Beter, makkelijk aan te sluiten en extra voordelig als u klant bent van KPN.

Het signaal ontvangt u niet via de kabel of schotel, maar wordt uit de lucht opgepikt door een speciale kleine antenne.

kost ongeveer €13,95 tot €7,95 in combinatie met andere KPN diensten.

zenderaanbod is gelijk aan digitenne.

Wat vinden we hiervan?

Op zich zie ik het wel zitten. Ik heb toch al mot met mijn kabelleverancier en voor 8 euro's digitale TV lijkt mij wel aantrekelijk. Maar wat zijn de nadelen / voordelen?

zie voor meer info kpn.com, webwereld en planet multimedia.
Het argument "haarscherp beeld" kun je wel achterwege laten, dat is simpelweg NIET WAAR! Het beeld wordt, om bandbreedte te besparen, vreselijk gecomprimeerd en uitgezonden met een bandbreedte van maximaal 2 mbit. Hierna wordt er door de ontvanger ZWARE anti-aliasing toegepast, om de blokvorming te maskeren. Het eindresultaat is een beeld wat zo wazig is, dat je denkt dat je TV stuk is! :r |:(
Ik heb het een paar maanden in huis gehad, maar was zwaar teleurgesteld. Heb vervolgens een schotel aangeschaft, had ik VEEL eerder moeten doen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nadelen zijn het kwalitatief niet geweldige beeld en het feit dat je voor elke tv en/of video/dvdrecorder in huis een aparte decoder nodig hebt, en daarnaast nog de extra afstandsbediening voor de decoder.

Voordeel is de prijs. Als je alleen tv wilt om af en toe iets te kunnen zien, is er niets goedkopers te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Flame17 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:12:
Had wel problemen, die zijn nu weg dankzij een buitenantenne op de 1e verdieping gehangen.

Al met al bespaar je ook nog eens wat euro's omdat een basispakket hier nu al op de 15 euro zit en UPC bezig is om dit te veranderen.
Ook met een schotel zit je stukken goedkoper dan met de kabel: basispakket CanalDigitaal kost 7 euro/maand, hiervoor heb je zo ongeveer hetzelfde pakket als wat je met digitenne hebt. Een schotel vedient zichzelf zo binnen 2 jaar terug, als je uitgaat van een eerste aanschaf van zo'n 300 euro, incl. CD-chipkaartje.
Het grote verschil met digitenne is, dat de bandbreedte van een schotel-kanaal bijna het TIENVOUDIGE is, van dat van digitenne, en dat zie je! Alle kanalen kijk ik nu op DVD-kwaliteit! Ik heb nu een Dreambox en neem ook uitzendingen digitaal op via mijn lokale LAN. Om deze op DVD te krijgen, moet ik de datastream DOWNGRADEN van 10 Mbit naar 8 Mbit/sec, anders krijg ik het niet op DVD, die kan deze bandbreedte niet aan! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Inderdaad kan Ik ook niet begijpen hoe men tevreden kan zijn met de Digitenne/KPN beeldkwaliteit.
Maar ja, het is DIGITAAL he, dus men denkt het zal wel goed zijn.. |:(

Hier staat nog wat meer informatie over de "fantastische" kwaliteit van Digitenne/KPN TV
Digitenne nader bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
The_Doman schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:39:
Inderdaad kan Ik ook niet begijpen hoe men tevreden kan zijn met de Digitenne/KPN beeldkwaliteit.

Hier staat nog wat meer informatie over de "fantastische" kwaliteit van Digitenne/KPN TV
Digitenne nader bekeken.
Toppie artikel, klopt helemaal! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

The_Doman schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:39:
Niet iedereen kijkt dagelijks tv. Er zijn ook mensen, zoals ik bijvoorbeeld, die de tv hooguit eens per week een uurtje hebben aan staan. Die gewoon goedkoop uit willen zijn en prima tevreden zijn met de beeldkwaliteit. Natuurlijk weet -en zie- ik ook wel dat het niet ideaal is. Maar voor die €7,95 verwacht ik ook niet de hoogste kwaliteit. Feit is dat kabeltv duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Ik ben het wel met je standpunt eens.
Ik moet echter wel zeggen, mijn broer heeft het en bij hem is het perfect, beeld is ok, ontvangst is prima! Omdat ik ook graag op de centjes let, heb ik het toen ook besteld. Bij mij was de ontvangst dramatisch en kon er eigenlijk geen 10 minuten naar kijken zonder storing. Diverse monteurs langsgehad, buitenantenne, etc. Ontvangst was geweldig goed volgens de tuner, alleen het beeld was slecht. Ik heb er dus een slechte ervaring mee en ben inmiddels erg blij met mijn digitale ontvangst van Casema (nooit gedacht dat ik nog eens echt tevreden zou zijn over Casema, maar dat even buiten beschouwing laten ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Canaria schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:27:
[...]

Niet iedereen kijkt dagelijks tv. Er zijn ook mensen, zoals ik bijvoorbeeld, die de tv hooguit eens per week een uurtje hebben aan staan. Die gewoon goedkoop uit willen zijn en prima tevreden zijn met de beeldkwaliteit. Natuurlijk weet -en zie- ik ook wel dat het niet ideaal is. Maar voor die €7,95 verwacht ik ook niet de hoogste kwaliteit. Feit is dat kabeltv duurder is.
Precies, en als je met 3 adressen 1 abbo gebruikt betaal je maar €2,65 de man 8)
Kan geen kabel of schotel tegenop.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Satelliet is nu nog perfect beeld. Het is te hopen dat dit in de toekomst zo blijft want ik vond KPN-tv ook niet scherp en te veel blokjes geven, vooral bij crossfades van beelden viel dit laatste erg hinderlijk op.

Als Canal digitaal steeds meer zenders gaat proppen binnen de nu gebruikte transponders zal echter ook de satellietkwaliteit achteruit gaan en steeds meer naar KPN-tv neigen. Dat is het nadeel van digitale tv: het kan van de een op de andere dag minder worden door de bitrate en resolutie te beperken. Je blijft afhankelijk van het besef van kwaliteit bij de exploitant.

Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:56

xon

slecht nieuws overigens dat ze hebben besloten om de analoge kanalen nog langer aan te houden...er komt dus niet meer plaats bij in de band voor digitenne/kpn signaal en dus bandbreedte..en dus minder compressie en dus betere beeldkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heeft er hier iemand al ervaring met de Samsung Personal Recorder?

Verwijderd

Ik begrijp dat er een hoop mensen zijn die slecht beeld ontvangen, maar ik daar integen heb perfect beeld, nooit geen blokjes, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik een buiten antenne heb aangeschaft en vrije ontvangst heb mbt geen verkeer voor de deur, ja af en toe een vliegtuig maar zelfs daar heb ik geen last van, en dan zit ik op de aanvliegroute van shiphol! af en toe komen ze zo laag over dat ik de piloot zijn nekharen kan bekijken.

Al met al ben ik best tevreden voor € 7.95 per maand, tuurlijk kan het altijd beter.

Verwijderd

Ik heb rond 20 oktober vorig jaar een gratis jaarabonnement gewonnen met de actie 'Nederland kijkt KPN'. Ik kijk nog steeds gratis TV, is er iets mis gegaan met de administratie van KPN?

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:44:
nooit geen blokjes, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik een buiten antenne heb aangeschaft

Hehe, nooit geen is dus altijd, maar ik heb namelijk zelfde verhaal, al had ik wel eerst last van blokjes met een binnenantenne en idem met buitenantenne, het op de 1e etage hangen verhielp dit.

En tja, de kosten zijn natuurlijk van doorslag, bij wie heb ik alle netten die ik wil voor een € 7,95.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Heeft er iemand hier ervaring met een DVD/HD recorder? Ik heb van KPN een folder gekregen waarmee ik een SAMSUNG model kan koppelen met KPN Digitaal. Het zal meteen super werken maar liever heb ik een Sony? Iemand ervaring met externe modelen?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Erhnam schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:26:
Heeft er iemand hier ervaring met een DVD/HD recorder? Ik heb van KPN een folder gekregen waarmee ik een SAMSUNG model kan koppelen met KPN Digitaal. Het zal meteen super werken maar liever heb ik een Sony? Iemand ervaring met externe modelen?
je bedoelt die samsung hd recorder met korting :?
die heeft iedere kpn klant gehad denk ik, vind hem alleen nog steeds te duur.
zover ik het kon lezen komt ie er niet tussen maar vervangt je oude kastje toch ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
chucky666 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:11:
je bedoelt die samsung hd recorder met korting :?
die heeft iedere kpn klant gehad denk ik
Ik vraag het me af; ik heb er een besteld op kpn.com, maar ze werden niet uitgeleverd omdat er softwareproblemen in zouden zitten. Wat die problemen dan waren konden ze niet vertellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik woon in Hoogland (Amersfoort-Noord) en de kwaliteit van "TV van KPN" is simpelweg om te janken. Als ik het produkt een cijfer moet geven krijgt het simpelweg een 3. Het werkt n-i-e-t. Stoort als de ziekte, bij brommers, magnetron, oven, sommige lampen, auto's etc etc. En als het een beetje sneeuwerig buiten is en/of bewolkt wordt het allemaal nog erger. Ik heb 3 ontvangers staan, op elke verdieping één en op de 2de verd. is het nog wel aardig maar beneden en op de 1ste kunnen we gewoon geen tv meer kijken: het stottert, staat stil, blokken..kortom een ramp. Een buitenantenne vind ik geen oplossing, ik ga verdorie niet terug naar de jaren 50 met antennes op het dak, of wel dan! :(

Dus wij gaan er maar een ouderwetsche kabelaansluiting bij nemen. En dan maar dubbel betalen een half jaar, gelukkig is het niet zo verschrikkelijk duur maar toch.... gemiste kans!

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Door omstandigheden gaan mijn ouders een abonnement van KPN digitale TV aanvragen. Ik woon nu in een studentenhuis ver van mijn ouders vandaan, maar wel binnen het dekkingsgebeid, met een beperkt aantal TV zenders. Is het dan gewoon mogelijk om dan voor die 40 euro een extra decoder aan te schaffen zodat ik ook eindelijk eens een normaal aantal zenders kan bekijken? Dit natuurlijk op voorwaarde mijn ouders de abo gelden blijven betalen. Dat zou dan wel ideaal zijn!

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Kiddyl, dat kan zeker. KPN kan niet controleren of het zoonlief is die tv kijkt met die decoder, of de persoon in kwestie in een camper.

Ik ben trouwens benieuwd wat het nieuwe jaar gaat brengen qua DVB-T in Nederland. Dat zou toch wel het jaar van de DVB-T moeten zijn hier; analoge masten in april uit, meer frequenties vrij, landelijke dekking, misschien meer zenders om te concurreren met de digitale kabelaars (met vaak 50 zenders) :).

[ Voor 56% gewijzigd door RSpliet op 26-12-2005 11:30 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik heb vanmiddag het pakketje met alles erin gekregen. Ik ga het meteen terug sturen, want het beeld is een stuk minder scherp dan de normale kabel. Jammer.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 09:53

netblade

Sunrise

Timlog schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:45:
Ik heb vanmiddag het pakketje met alles erin gekregen. Ik ga het meteen terug sturen, want het beeld is een stuk minder scherp dan de normale kabel. Jammer.
Je kunt wat settings veranderen zodat het beeld scherper wordt.
RGB uit mijn hoofd.

Maar dan kun je op je jumbo tv wel flink de compressie zien...

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik woon op de 4e verdieping van een flat en heb een 42" plasma scherm. Ik ben echt zwaar ontevreden over het signaal van KPN. Steeds valt het geluid even weg of storen de helft van de zenders. Er hoeft maar iets te gebeuren en het beeld staat vast. Verder als ik goede ontvangst heb valt het beeld mij ook tegen... :(

wat nu te doen??

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
netblade schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 12:40:
[...]

Je kunt wat settings veranderen zodat het beeld scherper wordt.
RGB uit mijn hoofd.

Maar dan kun je op je jumbo tv wel flink de compressie zien...
Laat ik nou net een jumbo scherm hebben. Maar dan nog, het is die extra afstandsbediening niet waard.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

30 euro aan verzendkosten :(

Maar goed, so far so good, geen storing (ik zit op 2 hoog dus misschien daarom) en morgen ga ik nog ff kijken hoe ik de video aan ga sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verhaal:

In mijn woongebied is UPC de kabelaar. Je raad het al, huilen met de pet op. Ik had eerste kabeltv en kabelinternet (Chello). Het internet gebeuren was regelmatig storing en altijd op de ongewenste momenten. De helpdesk zeer slecht qua service. Dus voor internet ben ik overgestapt op Tiscali ADSL en dat bevalt super.

Toen de kabeltv. Ik wilde UPC de deur uit hebben, want de kwaliteit van kabeltv is hier dramatisch. Ik heb wel eens een monteur laten langskomen en die deed dan wat in het kastje buiten in de straat en dat was het voor een paar dagen wat beter. Het signaal kwam niet goed door.

Ik had twee keuzes. Of digitale TV van UPC (was geen optie, UPC de deur uit), of Canal Digitaal (geen optie, schotel plaatsen op appartement mag niet) of KPN TV (goede prijs en gemakkelijk in gebruik).

Dus nu kijk ik al een paar maanden KPN Digitale TV (eigenlijk Digitenne). Bevalt prima. Ik heb er wel flink aan moeten sleutelen. Ik ben begonnen met de standard tuner (ik kreeg er 2) met de standaard binnenhuis antenne. Deed het prima, meteen al mooier beeld en geluid als UPC kabeltv. Helaas kreeg ik vaker last van kleine storingen (haperend beeld, geluid even weg enz). Na overleg met helpdesk KPN kreeg ik een gratis buitenantenne. Dit was een uitkomst, meteen weinig storingen meer.

Sinds kort heb ik een KPN Samsung PVR (harddiskrecorder) en deze tuner zorgt voor een nog betere ontvangst. Ik heb nu super kwaliteit met bijna geen storingen. Ik ben voorlopig zeer tevreden voor deze prijs, maar het was wel ff puzzelen om alles goed te krijgen.

Mijn advies: koop meteen een goede tuner en een buitenantenne. Meteen goed installeren, dan heb je weinig gezeur. Wat ook helpt is op internet zoeken waar de zendmasten staan. Bij mij scheelde het om de buitenantenne aan de andere kant van de flat te plaatsen, richting een aantal zendmasten (die overigens kilometers ver weg staan).

Het enige wat me nu nog tegenstaat is het magere aanbod van zenders (zoals het ontbreken van BBC 1 & 2). Maar goed, voor deze prijs mag ik niet klagen en ik heb goede hoop dat KPN (en ook Digitenne) het zenderaanbod zullen uitbreiden. Zeker nu KPN Nozema heeft overgenomen.

Vragen? Stel ze gerust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:29
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 22:27:

Bij mij scheelde het om de buitenantenne aan de andere kant van de flat te plaatsen, richting een aantal zendmasten (die overigens kilometers ver weg staan).
Waar heb je dat precies gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anakin239 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 09:42:
[...]

Waar heb je dat precies gevonden?
Goede vraag. Destijds heb ik dat via google gevonden. Ik heb nog even snel gekeken en kwam op deze website. Ik weet niet hoe up-to-date deze lijst is.

http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/dvb.html

en via deze website:

http://www.agentschaptele...e&vhf_uhf=&provincie=Alle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdivaneeten
  • Laatst online: 26-08 15:18

ferdivaneeten

zo gaat dat

Mijn verhaal, kort samengevat:
Begin oktober digitale TV + ADSL Direct aangevraagd, pakket voor TV binnen een week in huis. Eenvoudige installatie, een aantal zenders hapert, geluid valt af en toe weg, en weer een extra afstandsbediening. Na uitproberen blijkt de antenne beter in het toilet te functioneren dan op het balkon, geluid blijft nog wel haperen. Modem voor ADSL blijft uit, ook na herhaaldelijk bellen. Wel sturen ze een 2e tuner, die mocht weer retour. Nog een keer bellen, toen zat ik opeens zonder TV. Weer bellen, weer een nieuw abonnement, maar geen modem. Inmiddels 3 verschillende abonneenummers en 3 foute facturen. Uiteindelijk blijken ze ADSL opgeleverd te hebben zonder modem. En ik krijg opeens geld terug op mijn rekening vanwege een actie die in december startte, 50 euro retour en gratis modem. Half december alles van KPN geannuleerd en ik heb geld over! :) UPC gebeld, 5 werkdagen later kon ik eindelijk internetten.
Wie kan er nog een Samsung single tuner gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 19:44

Snijkoek

Metal up your ass

Wat ik me eigenlijk afvraag, is het mogelijk om de Topfield PVR's (via KPN) ook in combinatie met Digitenne te gebruiken? Andersom werkt het iig wel (KPN kaart in een Digitenne gecertificeerd kratje), maar als ik de Digitenne kaart in de standaard samsung twin tuner prop, geeft hij een kaartfout.

Nu had ik begrepen dat dat iig bij de Samsung apparatuur via KPN zo is, maar is dat ook bij de Topfield ontvangers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Wanneer komt KPN met digitale televisie naar Lelystad?

via de klantenservice 'in de loop van 2006' maar dat is voor mij niet genoeg..

iemand?

Ik wil overstappen naar InternetPlusBellen met digitale televisie...

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Snijkoek schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:23:
Wat ik me eigenlijk afvraag, is het mogelijk om de Topfield PVR's (via KPN) ook in combinatie met Digitenne te gebruiken? Andersom werkt het iig wel (KPN kaart in een Digitenne gecertificeerd kratje), maar als ik de Digitenne kaart in de standaard samsung twin tuner prop, geeft hij een kaartfout.

Nu had ik begrepen dat dat iig bij de Samsung apparatuur via KPN zo is, maar is dat ook bij de Topfield ontvangers?
Is er echt niemand die dit geprobeerd heeft? Als ik zo naar de afbeeldingen kijk, lijkt het dezelfde tuner als degene die Digitenne zelf in het assortiment heeft gehad. Of heeft KPN Nog een truukje uitgehaald om het te blokkeren, zoals ze ook bij de Single en Twintuners van Samsung hebben gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Snijkoek schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:23:
Wat ik me eigenlijk afvraag, is het mogelijk om de Topfield PVR's (via KPN) ook in combinatie met Digitenne te gebruiken?
Nee, de Topfield van KPN heeft specifieke software waardoor hij niet met een Digitenne-kaart gebruikt kan worden. KPN-software heeft versienummers in de TF-NPTk-serie, Digitenne-gecertificeerde software heet TF-NPTd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Kan ik dat ook aan de buitenkant zien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:29
Snijkoek schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:52:
Kan ik dat ook aan de buitenkant zien? :P
Ja, dan staat aan de buitenkant ik heb bijvoorbeeld de topfield 5300K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
vanpeltje schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:02:
Wanneer komt KPN met digitale televisie naar Lelystad?

via de klantenservice 'in de loop van 2006' maar dat is voor mij niet genoeg..

iemand?

Ik wil overstappen naar InternetPlusBellen met digitale televisie...
Op het werk hoor ik ook steeds medio 2006. dus nog even wachten.
ik wil het zelf ook. (het liefst heb ik schotel.. maarja beetje duur voor iemand van 17 met een laag inkomen om een dikke schotel+reciever aan te schaffen..)

Ik werk bij een Callcenter die KPN Digitale TV verkoopt.

[ Voor 16% gewijzigd door Imperium op 07-01-2006 04:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Toch maar de Topfield gehaald gisteren. Werkt inderdaad niet met Digitenne kaarten, maar gelukkig is er hier in huis ook een KPN kaart beschikbaar (hoewel, nu niet meer :D)
Wat een schitterend apparaat zeg! :9~ Nu maar eens kijken of ik hem toch aan de gang ga krijgen met de Digitenne kaart, en anders maar een tweede KPN kaartje opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
Imperium schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 04:45:
[...]

Op het werk hoor ik ook steeds medio 2006. dus nog even wachten.
ik wil het zelf ook. (het liefst heb ik schotel.. maarja beetje duur voor iemand van 17 met een laag inkomen om een dikke schotel+reciever aan te schaffen..)

Ik werk bij een Callcenter die KPN Digitale TV verkoopt.
Loopt die digitale televisie dan via de Experiabox?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
vanpeltje schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:40:
[...]

Loopt die digitale televisie dan via de Experiabox?
Dat is toch voor Voip ofzo?

DigiTV loopt via de Samsung tuner welke "box" dat moet zijn? geen id
klote namen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imperium schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:57:
[...]

Dat is toch voor Voip ofzo?

DigiTV loopt via de Samsung tuner welke "box" dat moet zijn? geen id
klote namen :P
Digitale TV van KPN verloopt via een tuner en het signaal komt via de ether en ontvang je met een antenne. De standaard tuners van KPN zijn te vinden op de website van KPN en de 2 merken die KPN levert zijn Samsung en Topfield. Voor digitale TV van KPN heb je dus geen Experiabox nodig.

De Experiabox is onderdeel van InternetPlusBellen. Dat is de Voip variant van KPN. Begin dit jaar zal KPN een nieuwe vorm van tv kijken introduceren, namelijk IPTV. Deze vorm van TV verloopt via internet en daarvoor zal het signaal via de Experiabox verlopen. Voor de huidige vorm digitale tv is dit niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Eindelijk mijn kastje binnen. Ik kijk nu via een scart->component via mijn VIVO aansluiting op mijn 7800GTX met VirtualDub als capture programma. Dit werkt verrassend goed en met betere kabels of S-Video moet de kwaliteit nog beter kunnen.

Wel is het zo dat het beeld op mijn scherm toch wat minder is dan als ik het opneem. Hier moet ik dus nog even mee spelen. Zolang ik geen TV-kaart heb is dit een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 09:18:
[...]

Digitale TV van KPN verloopt via een tuner en het signaal komt via de ether en ontvang je met een antenne. De standaard tuners van KPN zijn te vinden op de website van KPN en de 2 merken die KPN levert zijn Samsung en Topfield. Voor digitale TV van KPN heb je dus geen Experiabox nodig.

De Experiabox is onderdeel van InternetPlusBellen. Dat is de Voip variant van KPN. Begin dit jaar zal KPN een nieuwe vorm van tv kijken introduceren, namelijk IPTV. Deze vorm van TV verloopt via internet en daarvoor zal het signaal via de Experiabox verlopen. Voor de huidige vorm digitale tv is dit niet van toepassing.
kijk.. dit vroeg ik me dus af! thanks

ik ga binnenkort maar overstappen van UPC naar KPN InternetPlus Bellen..

en dan sodemieter ik Chello, telefonie van upc en tv van upc uit het raam :)

te duur..

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 06:27

Freak187

geen

Als je weinig tv kijkt en geen eisen stelt, dan is Digitenne een aardig alternatief. Maar voor de rest doe je een stap terug in de tijd. Brommers die langsrijden die voor storing zorgen. Als je Ned 1,2,3 wil ontvangen moet je de antenne de ene kant op richten. Voor de commercielen moet ie weer iets verzet worden. Op willekeurige momenten blijft het beeld stilstaan. Heb het bij 2 aparte huizen gezien. De ene was een flat, de ander een gewoon rijtjeshuis. Allebei in Purmerend. Eerst kon je Digitenne overal in Purmerend bestellen, nu bij bepaalde postcode's kan het niet meer. Teveel klachten. Ze moeten eerst fatsoenlijk investeren in zendmasten. En dan nog moet je niet teveel kijken naar compressie-artefacts. Die blijft je zowiezo houden.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freak187 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:13:
Als je weinig tv kijkt en geen eisen stelt, dan is Digitenne een aardig alternatief. Maar voor de rest doe je een stap terug in de tijd. Brommers die langsrijden die voor storing zorgen. Als je Ned 1,2,3 wil ontvangen moet je de antenne de ene kant op richten. Voor de commercielen moet ie weer iets verzet worden. Op willekeurige momenten blijft het beeld stilstaan. Heb het bij 2 aparte huizen gezien. De ene was een flat, de ander een gewoon rijtjeshuis. Allebei in Purmerend. Eerst kon je Digitenne overal in Purmerend bestellen, nu bij bepaalde postcode's kan het niet meer. Teveel klachten. Ze moeten eerst fatsoenlijk investeren in zendmasten. En dan nog moet je niet teveel kijken naar compressie-artefacts. Die blijft je zowiezo houden.
Ik deel deze ervaring. Echter als je er echter wat meer energie voor overhebt kun je al een eind komen. Ik heb een buitenantenne en een andere tuner (PVR van Samsung) erbij gedaan en nu werkt alles zonder storing. Ook auto's, brommers enz rijden rond. Het is denk ik wel afhankelijk van je lokatie. Ik denk dat je in alle gevallen met een binnenantenne en de standaard single/twin tuner nooit de gewenste kwaliteit krijgt. Je zult daarvoor moeten investeren in de een buitenantenne (gratis te verkijgen bij KPN, maar wel de boel goed hoog ophangen richting zendmasten) en een duurdere tuner. In sommige gebieden zal het signaal van de mast wellicht nog te zwak zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Ik heb op dit moment Digitenne EN KPN, het kastje van Digitenne is een single tuner, het kastje van KPN een twin-tuner.
Het vreemde is, met het kastje van Digitenne heb ik perfect beeld, met het kastje en de antenne van KPN (op exact dezelfde lokatie geplaatst als het kastje en antenne van Digitenne) moet ik idd de antenne blijven draaien wil ik alle kanalen goed kunnen ontvangen. Deze geeft dus veel meer storing.
Ik heb op beide kastjes de antennes al verwisseld en de kaart van KPN in het kastje van Digitenne gedaan. Geen verbetering. Het ligt dus puur aan het kastje van KPN.

[ Voor 10% gewijzigd door fulgore op 10-01-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm kan iemand mij helpen met de instellingen?

Ik heb nu een twin tuner en ik heb mijn videorecorder (Philips VR530) via SCART aangesloten (video/tv naar vcr input van twin tuner dus). Alleen normaal gesproken gaat het beeld altijd/alleen via een antennekabel en dan komt de videofeed op kanaal 0. Ik heb nu even wat dingen geprobeerd, maar ik weet niet hoe ik dit kan instellen zodat ik het toch via SCART kabel kan doen ipv antennekabel zodat ik dus met mijn vr ook dingen kan opnemen of uberhaupt iets bekijken (want nu heb ik geen flauw idee hoe ik dit moet instellen).

Ik gok nu dat ik via de twin tuner een programmanummer moet instellen, maar hoe? De handleiding verwijst naar de handleiding van de vr-handleiding en die handleiding verwijst weer naar de handleiding van mijn tv, wat volgens mij niet de bedoeling is bij de twin tuner.

Kan iemand mij hiermee helpen svp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:12:
[...]
Je zult daarvoor moeten investeren in de een buitenantenne (gratis te verkijgen bij KPN...
Investeren in iets wat gratis is? ;)

Maar even serieus, ik ben benieuwd waar je dat vandaan haalt. Het aanbod lokt zogezegd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snijkoek schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 07:57:
[...]

Investeren in iets wat gratis is? ;)

Maar even serieus, ik ben benieuwd waar je dat vandaan haalt. Het aanbod lokt zogezegd :*)
Ja, investeren. Qua geld in een tuner en qua buitenantenne in de installatie ervan (ding buiten ophangen, kabels trekken enz).

De buitenantenne van Funke kun je gratis krijgen door bij de helpdesk van KPN te klagen over storingen. Ik kreeg hem door te zeggen dat ik de antenne buiten gehouden heb en toen betere ontvangst had. Dan gaan ze een verzoek doen voor een gratis buitenantenne en die krijg je dan vaak. Keurig met 15 meter kabel. Het gaat dus om deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.smhbv.nl/images/digitennefunke_150.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 08:37:
[...]

Ja, investeren. Qua geld in een tuner en qua buitenantenne in de installatie ervan (ding buiten ophangen, kabels trekken enz).

De buitenantenne van Funke kun je gratis krijgen door bij de helpdesk van KPN te klagen over storingen. Ik kreeg hem door te zeggen dat ik de antenne buiten gehouden heb en toen betere ontvangst had. Dan gaan ze een verzoek doen voor een gratis buitenantenne en die krijg je dan vaak. Keurig met 15 meter kabel. Het gaat dus om deze:

[afbeelding]
Beaam, verhaal klopt helemaal, afmetingen niet groter dan een klein schemerlampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Hmm... vanmiddag maar eens bellen dan :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 06:27

Freak187

geen

Volgens mij is een buiten antenne bijna vereist voor stabiel beeld. Dat betekent dus dat je weer met kabels zit te klooien. Het enige voordeel dat overblijft is dus de prijs. Want draadloos kun je het niet meer noemen.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Als je dan toch een buitenantenne neemt, kun je volgens mij net zo goed schotel nemen, want dan heb je namelijk veel meer zenders en stukken betere beeldkwaliteit. Het verschil is echt duidelijk.

IMO op volgorde van kwaliteit (slecht naar goed):

KPN - Goede Analoge TV - KPN met buitenantenne - Digitale Kabel - Schotel
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:03:

Kan iemand mij hiermee helpen svp?
De VCR heeft meestal 2 scart kabels, de ene doe je naar de TV, en de 2e scart aansluiting (niet altijd, maar vaak oranje van kleur) doe je naar de VCR ingang van de tuner.

Vervolgens stel je je videorecorder in op 1 van de scart ingangen bij philips meestal ext1 of 2
De 2e tuner stel je in op de zender die je wilt opnemen, en dan druk je op opnemen op de VCR.

[ Voor 45% gewijzigd door mace op 11-01-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

MaCe1337 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:12:
Als je dan toch een buitenantenne neemt, kun je volgens mij net zo goed schotel nemen, want dan heb je namelijk veel meer zenders en stukken betere beeldkwaliteit. Het verschil is echt duidelijk.
Tja niet iedereen mag/wil zon grote lelijke schotel aan de gevel. Bij ons staat in het regelement van de VVE dat het niet toegestaan is om een schotel buiten het balkon te hangen.

Mijn kleine buitenantenne is dan een minder opvallende oplossing.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shuriken schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:47:
[...]

Tja niet iedereen mag/wil zon grote lelijke schotel aan de gevel. Bij ons staat in het regelement van de VVE dat het niet toegestaan is om een schotel buiten het balkon te hangen.

Mijn kleine buitenantenne is dan een minder opvallende oplossing.
Klopt, dat heb ik ook. Alleen zag ik dat de voorzitter van de VVE zelf een schotel op het dak van de flat heeft geplaatst. In de toekomst een nieuw huis en dan neem ik wellicht een schotel (als ik 'm ergens kan plaatsen waar je hem niet ziet). Ik vind ze ook lelijk. Zal alles straks niet via internet gaan (IPTV)? Dan hebben we geen gepruts met antennes/schotels enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Als je niet te veel eisen stelt is het een heel goed alternatief. Zit zelf in een studentenhuis met een beperkt zenderaanbod en nu heb ik heel goedkoop heel wat zenders er bij.

Kwaliteit kan zeker beter, maar ik denk dat TV via ADSL in de toekomst ons nog veel meer gaat brengen en dat KPN/digitenne dat ook inzien en wellicht de geplande investeringen misschien toch niet allemaal gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou er ooit nog een uitbreiding komen van het aantal zenders bij KPN Digitale TV / Digitenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Ik hoop het niet, ik hoop dat ze eerst de bandbreedte gaan uitbreiden (moet daar natuurlijk wel plaats voor komen), om de kwaliteit op te schroeven. Al moet ik zeggen dat ik hier in Haarlem absoluut geen verkeerd beeld heb. Als je in het randgebied woont, is het al een stuk slechter.

Verder hoor ik ook veel mensen over storing door verkeer en weer. Ook daar heb ik geen last van, terwijl ik in een drukke straat woon, met de antenne op de begane grond, in het venster. Ik denk dat het dus vooral te maken heeft met de dichtheid van de zendmasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snijkoek schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 10:16:
Ik hoop het niet, ik hoop dat ze eerst de bandbreedte gaan uitbreiden (moet daar natuurlijk wel plaats voor komen), om de kwaliteit op te schroeven. Al moet ik zeggen dat ik hier in Haarlem absoluut geen verkeerd beeld heb. Als je in het randgebied woont, is het al een stuk slechter.

Verder hoor ik ook veel mensen over storing door verkeer en weer. Ook daar heb ik geen last van, terwijl ik in een drukke straat woon, met de antenne op de begane grond, in het venster. Ik denk dat het dus vooral te maken heeft met de dichtheid van de zendmasten.
Volgens mij is KPN / Digitenne druk bezig met uitbreiding van de zendmasten. Ze zijn vooral bezig landelijke dekking te krijgen en een beter signaal te zenden. Daarna zal er wel naar zenderuitbreiding gekeken worden. Eerst moeten die analoge Ned123 de lucht uit. Die zullen gratis gaan via KPN Digitale TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Freak187 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:08:
Volgens mij is een buiten antenne bijna vereist voor stabiel beeld. Dat betekent dus dat je weer met kabels zit te klooien. Het enige voordeel dat overblijft is dus de prijs. Want draadloos kun je het niet meer noemen.
Dat is nou juist het voordeel, de prijs dus!

En al die andere zenders met een schotel, ik zit niet te wachten op Oezbekistan 5 of Congo 6, ik wil als ik al TV kijk dit tegen een redelijke prijs doen en niet uitgemolken worden door de Kabelaars, dit wordt ik al genoeg gedaan met gas, water en electra. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

In De KPN Topfield zit overigens wel gewoon op de printplaat een USB area. Alleen de plug zelf ontbreekt. Nu zijn mijn soldeerskills niet al te best :P, maar is er iemand die zou kunnen zeggen, dat als je zo'n plug erop knalt, dat je het dan ook aan kan sturen?

Op de printplaat van het bakje staat het volgende: TF50000PVRT Rev 1.3

Het lijkt dus een afgeleide te zijn van de Topfield 5000, die USB heeft. En daar is ook software voor. Maar zou dat gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, wat gebeurt er precies als je na 8 dagen dat spul nog niet heb terug gestuurd en je het contract ook nog niet heb getekend/opgestuurd?

Ik wil er nu namelijk van af (2-3 weken) en ik had ze al eerder gemailed over zaken om te kijken of ik er echt voor wil abonneren (zoals w88 met abonneren totdat kabelabo eventueel is afgezegd), maar de storingen etc beginnen mij nu wel heel erg te irriteren.

Ik heb ze nu nog even gemailed maar ik hoop niet dat ik er al aan vast zit oid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
je hebt eerst een maand contract. daarna een jaar contract.

die maand contract ben je automatisch aangegaan bij aanschaf/acceptatie telefoonaanbieding

dus KPN bellen en zeggen dat je er van afwilt
na 4 weken krijg je AUTOMATISCH een jaar contract. nu dus actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm okies, ik zal gelijk maandag gaan bellen. Thanks!

Ik heb net naar de servicedesk gebeld. Eerste persoon vertelde me dat er automatisch een jaarcontract aan vast zat na die 8 dagen en dat ze niets voor me kon doen omdat ik het al ruim 3 weken in huis had. Daarna verbond ze me door naar iemand die het misschien wel kon en die persoon heeft het gefixed naar volgende maand (dus eind feb is mijn abo beeindigd).

Mag ik nu van geluk spreken of ben ik gedold? Hoe wist jij van dat 1 maandcontract?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Ben telemarketeer voor deze rommel :r *schaam*

[ Voor 6% gewijzigd door Imperium op 23-01-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Imperium schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:49:
Ben telemarketeer voor deze rommel :r *schaam*
Leg dan ook even uit waarom het rommel is, niet iedereen heeft namelijk problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Je hoort er zoveel klachten over. niet normaal.

lage capaciteit. dus zit je met 2 mbit een tv stream te kijken.. :r
blokjes,vastlopen,schuddend beeld, storing, aantal zenders niet

noem maar op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Heb zelf ook KPN Digitale TV. Heb totaal geen klachten en uitstekende ontvangst. Vind de kwaliteit gelijk aan die van gewone kabel en ben er dus zeker niet ontevreden over. En dat voor maar 7,95 per maand. Kan dan niet klagen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

WorkForce schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:36:
Heb zelf ook KPN Digitale TV. Heb totaal geen klachten en uitstekende ontvangst. Vind de kwaliteit gelijk aan die van gewone kabel en ben er dus zeker niet ontevreden over. En dat voor maar 7,95 per maand. Kan dan niet klagen.
Dat bedoel ik dus!

Alles bovenstaande zal waar zijn over die stream enzo, maar ik ken ook zat mensen die bij mij binnen komen en gelijk het strakke beeld opvalt.( als de tv aanstaat ;) )

En als ik de ongemakken afzet tegen de Multikabel ben ik redelijk tevreden, zeker de prijs in ogenschouw nemend, de kabel hier is tegenwoordig een 15a 17 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flame17 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:12:
[...]

Dat bedoel ik dus!

Alles bovenstaande zal waar zijn over die stream enzo, maar ik ken ook zat mensen die bij mij binnen komen en gelijk het strakke beeld opvalt.( als de tv aanstaat ;) )

En als ik de ongemakken afzet tegen de Multikabel ben ik redelijk tevreden, zeker de prijs in ogenschouw nemend, de kabel hier is tegenwoordig een 15a 17 euro per maand.
Dat heb ik dus hier met UPC. Analoog via de kabel van UPC echt een waardeloos beeld. Digitale TV van KPN heb ik zeer mooi beeld, voor een lager bedrag!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Same here, zeker met de vorige week ontvangen buiten antenne is het helemaal top :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Ik heb sinds kort ook digi TV van KPN en heb ook slecht ontvangst op mijn kamer (Rotterdam). Mijn huisgenoot heeft echter prima ontvangst. Nu staat mijn antenne al bij hem in de kamer, maar hij komt lang niet ver genoeg om naast zijn antenne te kunnen staan (waar het ontvangst prima is!). Kan daar een verlengkabel tussen?? Waar moet ik dan voor kijken en wat kost dat? Ik snap er niks meer van met al die satalliet sites :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Config schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:25:
Ik heb sinds kort ook digi TV van KPN en heb ook slecht ontvangst op mijn kamer (Rotterdam). Mijn huisgenoot heeft echter prima ontvangst. Nu staat mijn antenne al bij hem in de kamer, maar hij komt lang niet ver genoeg om naast zijn antenne te kunnen staan (waar het ontvangst prima is!). Kan daar een verlengkabel tussen?? Waar moet ik dan voor kijken en wat kost dat? Ik snap er niks meer van met al die satalliet sites :(
Je kan gewoon ouderwetse coax kabel gebruiken, te koop bij de gamma of willekeurige dhz zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Dan raad ik je wel aan een hoogwaardige coax te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou KPN dit jaar BBC 1 en 2 erbij stoppen? Ik hoop het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 23:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:58:
Zou KPN dit jaar BBC 1 en 2 erbij stoppen? Ik hoop het wel.
Ik hoop van niet, heb liever iets meer bandbreedte uitgesmeerd over de andere kanalen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik denk dat BBC 1 en er er niet bijkomen omdat ze dat waarschijnlijk teveel geld gaat kosten.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De banbreedte is nu al om te huilen, erg blokkerig. Heeft iemand wat meer informatie over de bandbreedte(distributie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 23:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:57:
De banbreedte is nu al om te huilen, erg blokkerig. Heeft iemand wat meer informatie over de bandbreedte(distributie)?
Van horen zeggen:
Voor 8 kanalen gebruiken ze 20 Mbit/s - dus da's 2.5 Mbit/s per kanaal.
Maar per 8 kanalen kan de bandbreedte wel anders verdeeld worden (heeft een mooie naam, ben die even kwijt.)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

remco_k schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:14:
[...]
Maar per 8 kanalen kan de bandbreedte wel anders verdeeld worden (heeft een mooie naam, ben die even kwijt.)
VBR (Variable Bitrate), verdeeld over 8 kanalen dus ;)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:57:
Digitenne nader bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Na een jaar digitale tv van KPN, ben ik overgestapt naar digitale tv van Casema. Wat een verschil!! Ik ergerde me aan de storingen bij KPN als er een vrachtwagen voorbij reed of bij slecht weer. (Het beeld was sowieso al niet erg goed op lcd) En het zappen ging zo traag. Nu nergens meer last van, en veel meer zenders! Het kost iets meer, maar dan heb je ook wat. :P

[ Voor 7% gewijzigd door GoTyce op 30-01-2006 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook in Vista zal er geen native support zijn voor Common Interface (CI) en Conditional Access Modules (CAMs) :(
At this time there will be no support for DVB-T CI/CAM, as the current
stack implementation does not handle the CAM module communications when
changing to pay channels that the CAM would need to decrypt.

-- Windows Vista Media Center Beta Support

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloudje schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:42:
Na een jaar digitale tv van KPN, ben ik overgestapt naar digitale tv van Casema. Wat een verschil!! Ik ergerde me aan de storingen bij KPN als er een vrachtwagen voorbij reed of bij slecht weer. (Het beeld was sowieso al niet erg goed op lcd) En het zappen ging zo traag. Nu nergens meer last van, en veel meer zenders! Het kost iets meer, maar dan heb je ook wat. :P
Lucky you! Ik hoor overal goede geluiden over Casema. Helaas moet ik het verplicht doen met UPC als kabelaar en geloof me, dan is KPN Digitale TV echt een vooruitgang (niet alleen goedkoper, veel betere kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stilte voor de storm?

Zowel KPN als Digitenne hebben al vrij lang geen nieuws meer uitgebracht over Digitale TV. Van Digitenne hoor je weinig en KPN heeft het alleen maar over IPTV. Zouden ze druk dingen aan het voorbereiden zijn of zal er dit jaar weinig veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 08:39:
Stilte voor de storm?

Zowel KPN als Digitenne hebben al vrij lang geen nieuws meer uitgebracht over Digitale TV. Van Digitenne hoor je weinig en KPN heeft het alleen maar over IPTV. Zouden ze druk dingen aan het voorbereiden zijn of zal er dit jaar weinig veranderen?
Daar voor kan je beter het volgende topic volgen:

KPN IP-TV, digitale televisie via adsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, want mijn vraag is niet of KPN IP-TV aan het voorbereiden is. Mijn vraag is wanneer Digitenne en KPN gaan uitbreiden. Ik heb het gevoel dat KPN alleen aandacht geeft aan IP-TV en dat Digitenne weinig onderneemt. Misschien heb ik het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:27
Zolang de analoge TV-zenders nog niet opgeheven zijn en die kanalen dus nog niet aan Digitenne/KPN-DVBT vervallen zijn zal er denk ik nog weinig nieuws te melden zijn. Zou eind 2006 niet heel Nederland door DVB-T gedekt moeten zijn? Dan hebben ze volgens mij nog wel even te gaan met masten plaatsen!

Overigens sluit ik mij geheel aan bij de bovenstaande mensen die Digitenne vergelijken met UPC. Sowieso is het Digitenne beeld significant scherper dan het UPC-analoge kabel signaal. Ik zie het soms nog wel eens bij mensen die nog analoge UPC kabel-TV hebben, en dan stoort het beeld me echt! Verder heb ik een buitenantenne aan de goede kant van het huis geplaatst (t.o.v. de Digitenne mast) wat ook een hoop scheelt (en aan die kant van het huis ook geen last van auto's of motorfietsen). En laten we het dan niet eens hebben over de prijs per maand!

Ik zit er trouwens wel over te denken over te stappen van Digitenne naar KPN-DVBT, wat me dan nog weer 1 euro per maand scheelt, EN waarbij ik voor hetzelfde geld meer dan één aansluiting heb. Voor zover ik weet kan ik de KPN kaart ook in de Digitenne decoder stoppen, dus met 2 kaartjes en 1 extra KPN decoder kan ik voor 7,95 met 2 TV's kijken, waar ik nu voor 8,95 maar met 1 TV kan kijken...

[ Voor 20% gewijzigd door Haay op 01-02-2006 12:11 . Reden: Toevoeging overstap ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
KPN kaart kan NIET in digitenne decoder.

tis maar ff dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Imperium schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 10:23:

Dit is BULL !! Hier maak jij een grote vergissing, het is nl. precies andersom.
De Digitenne kaart kan niet in het KPN kastje.

Ik heb het hier zelf. Ik had tot voor kort nl. van beiden een werkende kaart. Na opzegging van digitenne gebruik ik de kaart van KPN in het digitenne kastje. (deze is nl. stukken beter dan die van KPN (is mijn ervaring))

Het is ook wel logisch want KPN wil natuurlijk niet dat je via een ander abbo gebruik kan maken van hun in tegenstelling tot die van Digitenne gesubsideerde kastjes.

[ Voor 14% gewijzigd door fulgore op 02-02-2006 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Imperium schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 10:23:
Dat is niet altijd waar. Nieuwere Digitenne-ontvanger kunnen inderdaad gelocked zijn op Digitenne, maar er zijn ook (oudere) ontvangers die helemaal niet zijn gelocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Hm raar. op 't werk zeiden ze van niet.

naja ik wacht toch op IP-TV. Digitale TV via de ether = een flop. zelfs kpn erkent dat.
maarja. ze moeten toch van die troep af.

[ Voor 16% gewijzigd door Imperium op 03-02-2006 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Imperium schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 02:26:
Digitale TV via de ether = een flop. zelfs kpn erkent dat.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

-d-

Imperium schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 02:26:
Hm raar. op 't werk zeiden ze van niet.

naja ik wacht toch op IP-TV. Digitale TV via de ether = een flop. zelfs kpn erkent dat.
maarja. ze moeten toch van die troep af.
Blablabla. Waarom nou weer een flop ? Ik ben zelf tevreden gebruiker en ken ook aardig wat mensen die KPN/Digitenne gebruiken. Voor 7.95 per maand (bijna de helft van de kabelboer) een redelijk goed pakket aan zenders, mij hoor je niet klagen.

http://webwereld.nl/articles/36665 :
Voor KPN TV - Digitenne onder de merknaam van KPN - heeft het telecombedrijf inmiddels 70.000 klanten. In het tweede kwartaal kwamen er 24.000 nieuwe abonnees bij.
Dit artikel is uit Augustus '05, en gaat alleen over KPN klanten (dus geen digitenne). Ik vind dit zeker geen 'flop' want het switchen van TV aanbieder is iets wat mensen niet snel doen.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste