Het grote Bittorrent-clients topic [2]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.828 views sinds 30-01-2008

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
je internetverbinding doet het nog wel daarna?

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Hoe vaak ik het ook blijf zeggen, BitSpirit blijft hier de allersnelste die er is, dus voor mensen die hun verbinding niet vooruit kunnen krijgen, probeer die eens :Y)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb de poorten geconfigureerd in mijn sweex router als goed is maar krijg toch heel de tijd gele smilies ik wil groene :(
Hier heb een screenie
Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/8439/sweex.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
two way only...
probeer eens dat op disabled te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Heb het geprobeerd maar heeft geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Laatst online: 16-09 16:46

Niek

f.k.a. The_Surfer

B0MBACI schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 01:55:
Ik heb de poorten geconfigureerd in mijn sweex router als goed is maar krijg toch heel de tijd gele smilies ik wil groene :(
Hier heb een screenie
[afbeelding]
Volgens mij zit je in het verkeerde windowtje te kijken, dit is zo te zien geen NATing. Kijk eens op http://portforward.com/routers.htm voor een handleiding vooe je router.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Ik gebruik TorrentStorm....werkt prima, valt erg mee met het gebruik van resources en crasht niet echt...

http://www.torrentstorm.com/

[ Voor 14% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 26-11-2004 07:58 ]

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

The_Surfer schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 06:51:
[...]

Volgens mij zit je in het verkeerde windowtje te kijken, dit is zo te zien geen NATing. Kijk eens op http://portforward.com/routers.htm voor een handleiding vooe je router.
Op die site heb je geen handleiding voor mijn router en volgens mij zit ik wel op de juiste window er staat NAT -Special Application :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ik gebruikt Bitcomet en nu kun je bij preferences een random listen port open zetten.
Moet je deze poort nu ook openen in je Router instellingen??

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@demonfreak, beetje domme vraag... als de router poortnummer dicht is hoe kan je pc dan "luisteren"?

@alle anderen: iemand de CVS van azureus al uitgeprobeerd? er zit nu zo een malle "swarm" grafisch tabje(normaal 4 tabjes. nu 5)

het slaat nergens op maar ik vond het lollig om te zien hoe data van de ene pc in de andere stroomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg soms de error: "connectionreset by peer" ofzo bij bittornado. wat betekent dit en wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 21:43:
ik krijg soms de error: "connectionreset by peer" ofzo bij bittornado. wat betekent dit en wat kan ik er aan doen?
doet de rest van je verbinding het dan nog wel? Betekent in ieder geval dat ergens de verbinding verbroken is. Maar dat kan zo ontzettend veel zijn! [google=connection reset by peer]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 03:01:
@alle anderen: iemand de CVS van azureus al uitgeprobeerd? er zit nu zo een malle "swarm" grafisch tabje(normaal 4 tabjes. nu 5)

het slaat nergens op maar ik vond het lollig om te zien hoe data van de ene pc in de andere stroomt....
aanvulling: je ziet nu bij elke konnektie met een seeder: connection estabilished enz staan.

overigens.... heeft iemand azureus 2.2.0.0 samen met java 5.0 ? ik krijg dan als ik een torrent stop zet "javablokfout". en als ik weer start staat er weer: "OK"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 03:30:
overigens.... heeft iemand azureus 2.2.0.0 samen met java 5.0 ? ik krijg dan als ik een torrent stop zet "javablokfout". en als ik weer start staat er weer: "OK"
Ja ik draai Azureus 2.2.0.0 samen met java 1.5.0, en ik heb niet dat probleem wat je noemt. Als ik een torrent stop zet krijg ik de melding "Scrape OK". En verder heb ik eigenlijk helemaal geen problemen. :) Geen idee waar die fout door kan komen tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is het veldje tracker waar die fout gemeld wordt (ALLEEN als de torrent stop wordt gezet)... iig hier komt de volledige foutmelding:

code:
1
Blok Fout:java.lang.NumberFormatException: for input string: ""

ik heb java 5.0 opnieuw gedownload en mijn oude 5.0 netjes geuninstalleerd. ik koos voor de JRE offline installation (15 mb) op de volgende url.

Https://sdlcweb2b.sun.com...5DFA9354B8977E79A9FB25155

het helpt allemaal nix...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
ik draai ook JRE 1.5.0 icm Azureus 2.2.0.0 maar geen enkel probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
ik JRE 1.5.0 + Azureus 2.2.0.18 op debian testing =) draait als 'n tiet! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kweenie of het toeval is of niet, maar ik had bitcomet gedl. Inderdaad, snelheid veel beter dan ABC, maar alle 3 torrents kregen ineens een kruisje. Kweeniet waar het voor staat, want progress stond wel op 100%.

Toeval alle 3 niet goed werkende torrents, of ligt het aan mijn instellingen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[***] is dood, weet een van jullie hier al meer van?

Modbreak:Ongewenst op GoT; dit soort websites

[ Voor 42% gewijzigd door Spider.007 op 30-11-2004 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 12:10:
S*prn*a is dood, weet een van jullie hier al meer van?
Quoteje van sloncek:
We have latley been experiencing a lot of problems with out servers. While some of you say, we are not doing anything about it, we are in fact working our ass off. Now site probably wont be up tomorrow yet or maybe not in two days, but it will be back up. We have ordered new servers, more powerful, better... whatever....
We will be back soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh gelukkig, want heel veel sites liggen momenteel plat (hierdoor). Waar heeft dit gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikte eerst ABC en sinds zonet BitComet. Ik zie geen verschil in snelheid. Ik heb een speedlinq all-in 8mb abbonement. Eerst had ik Chello classic. Zelfs met populaire anime zoals Naruto haal ik hele lage snelheden. +/- 1 dag om e dl-en.

1) Iedereen zegt poort 6881 t/m 6889 open. Maar hoe doe je dat bij BitComet? Ik kan geen streep tussen zetten en maximaal 5 cijfers. Alleen getallen achterelkaar (bv. 65535 (dit is ook gelijk max)).

2) Mn broertje gebruik ABC op zijn pc, en daar zie ik nergens dat je upload kan instellen.

3) Heeft het mee te maken zo traag omdat wij beide ABC aanhebben? Is het beter alles dl-en op 1 pc?

p.s. Nu ik BitComet gebruik en hij ABC, haalt hij met de anime Rockman 30kb/s dl, terwijl normaal maar op 10kb/s zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:44

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat vaak ook wel "kan" helpen is de standaard poort/poortrange te veranderen van default (6881) naar een andere range. Vaak wordt aangeraden ergens tussen de 10.000-64.000 je BT client in te stellen.
Voor de rest heb ik altijd Azureus gebruikt (ja, vreet resources.. maar boeieh.. snelheid is belangrijkste) en nu download ik zowat alleen maar anime (welke vaak 1000+ seeds en nog meer peers hebben). Ik haal altijd boven de 200KB/s, soms zelfs tot 600KB/s. Snap niet dat velen van die slome snelheden halen (alles onder 150KB/s is sloom :P). Als je een hoog poort nummer instelt, je poorten/NAT goed open staan, moet je gewoon max. kunnen lurken.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 14:12:
Wat vaak ook wel "kan" helpen is de standaard poort/poortrange te veranderen van default (6881) naar een andere range. Vaak wordt aangeraden ergens tussen de 10.000-64.000 je BT client in te stellen.
Voor de rest heb ik altijd Azureus gebruikt (ja, vreet resources.. maar boeieh.. snelheid is belangrijkste) en nu download ik zowat alleen maar anime (welke vaak 1000+ seeds en nog meer peers hebben). Ik haal altijd boven de 200KB/s, soms zelfs tot 600KB/s. Snap niet dat velen van die slome snelheden halen (alles onder 150KB/s is sloom :P). Als je een hoog poort nummer instelt, je poorten/NAT goed open staan, moet je gewoon max. kunnen lurken.
mwah... ik heb geen router en firewall laat automatisch de poorten open. en toch heb ik nog nooit meer dan 100 kb/s gehaald terwijl ik toch echt een abbo heb van 200 kb/s. meestal zit ik op 30 kb/s op elk torrent. het zegt dus nix... het zijn gwoon die fokkin leechers die niets uploaden of weggaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 20:21
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:11:
1) Iedereen zegt poort 6881 t/m 6889 open. Maar hoe doe je dat bij BitComet? Ik kan geen streep tussen zetten en maximaal 5 cijfers. Alleen getallen achterelkaar (bv. 65535 (dit is ook gelijk max)).
BitComet gebruik maar 1 enkele binnenkomende poort. Als je die openzet, moet het goed gaan. Hier iig wel als ik hem in de XP SP2 firewall openzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat moet ik dus intypen bij poort?

ik zit nu te testen

- zelfde progamma
- standaard settings
- zelfde file: Naruto 110_111
- snelheid van m'n neefje: 220
- snelheid van mij: 30
zij hebben abbo van 2mb, ik eentje van 8mb, alleen zijn ze nu een beetje aan het klooien met mn snelheid dus zit ik ook op 2mb of zo. Maar alsnog, 30 en 220 is wereld van verschil man!!!

Met router kwam ik niet hoger dan 10, zonder dus op 30

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Het poortnummer maakt niet uit! Zolang het maar niet de standaard poort is. Kies er gewoon een tussen de 10000 en 64000. :P

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kzal volgende keer topic beter lezen. :P

en zal het niet meer over die sites hebben. :*)

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

escalante: lees het topic eens, bijvoorbeeld: [rml]The_Surfer in "Het grote Bittorrent-clients topic [ 2]"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:10:
is **PLOP** down :( Snap het niet kan er niet opkomen. www.**PLOPPER**.org
wat ik echt niet snap, mag je me ff uitleggen, het stikt hier overal in dit topic van de waarschuwingen, het irriteert me zelfs en dan nog lees jij eroverheen of negeer je het bewust? het staat onderin het topic vlak boven Quick reply of als je het bekijk bericht aanklikt staat het onder je voorbeeldpostje... en daartussendoor posten diverse modjes waarschuwingen in koeieletters....
Waarschuwing

Dit topic gaat over Bittorrent clients; we willen dus geen namen of URL's zien naar trackerwebsites!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:53
K gebruik al een hele tijd Bittornado 0.3.8 Werkt voor mij perfect. De snelheid is goed, vreet geen resources en het is lkkr simpel. Heb al heel veel anderen geprobeerd (bitcomet, azureus, torrentstorm, ABC, torrentflux, bittorrent, burst) maar deze vink gewoon de beste.

Just my 2cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

FnF schreef op donderdag 25 november 2004 @ 08:28:
Hoe vaak ik het ook blijf zeggen, BitSpirit blijft hier de allersnelste die er is, dus voor mensen die hun verbinding niet vooruit kunnen krijgen, probeer die eens :Y)
Hier sluit ik me dus bij aan. Jammer dat men niet de moeite neemt om deze eens te proberen.

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Het is huilen met de pet op hiero.

Heb BitComet geinstalleerd omdat het beter zou zijn dan Azureus (minder systeembronnen nodig), maar BitComet is net zo erg. Ik heb tevens Netlimiter geinstalleerd, maar ook dit boeit schijnbaar niet. Nog geen paar minuten na opstarten van BitComet kan geen enkele pagina meer geladen worden. En nu zijn de instellingen ook nog vrij mager ingesteld in BitComet dus het is nu huilen met de pet op.

Maximale upload heb ik ingesteld op 15kb/s (dit kan max. 95 kb/s) en download onbeperkt (haalt toch nooit de 900 kb/s). Global max upload slots staat op 10, maximum connections per task staat ook op 10 kb/s en de listen poort staat op 7000 (opgesteld in de router).

Na het proberen van BitTorrent, BitTornado, Azureus en nu ook al BitComet zie ik het somber in dat er ooit een oplossing voor komt. * Snowwie weet het gewoon niet meer.

Opties?

[ Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 01-12-2004 20:18 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Hier met Azureus en een 8 / 1 Mbits DSL connectie prima resultaten. Snelheid

Nou heb ik de volgende instellingen staan mbt de up en download snelheiden.

Ik heb mijn Azureus op poort 49881 draaien

[ Voor 9% gewijzigd door Chutney op 02-12-2004 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelfde verbinding als Chutney. Zelfde client ( Azureus \o/ ) Snelheid
Instellingen
Poort @ 32085

[ Voor 34% gewijzigd door Blisterin_Bull op 02-12-2004 12:10 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Snowwie schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:16:
Het is huilen met de pet op hiero.

Heb BitComet geinstalleerd omdat het beter zou zijn dan Azureus (minder systeembronnen nodig), maar BitComet is net zo erg. Ik heb tevens Netlimiter geinstalleerd, maar ook dit boeit schijnbaar niet. Nog geen paar minuten na opstarten van BitComet kan geen enkele pagina meer geladen worden. En nu zijn de instellingen ook nog vrij mager ingesteld in BitComet dus het is nu huilen met de pet op.

Maximale upload heb ik ingesteld op 15kb/s (dit kan max. 95 kb/s) en download onbeperkt (haalt toch nooit de 900 kb/s). Global max upload slots staat op 10, maximum connections per task staat ook op 10 kb/s en de listen poort staat op 7000 (opgesteld in de router).

Na het proberen van BitTorrent, BitTornado, Azureus en nu ook al BitComet zie ik het somber in dat er ooit een oplossing voor komt. * nero355 weet het gewoon niet meer.

Opties?
Router die vol looopt door teveel connecties :? Dan raakt je verbinding verstopt, maar eigenlijk is het dan je router die gek wordt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Snowwie schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:16:
schijnbaar niet. Nog geen paar minuten na opstarten van BitComet kan geen enkele pagina meer geladen worden. En nu zijn de instellingen ook nog vrij mager ingesteld in BitComet dus het is nu huilen met de pet op.
Bittorrent, na een tijdje geen netwerk

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Laatst online: 11-09 16:32
Ik had heel even een vraagje of de clients:

Maakt het nou veel uit welke poort er ingesteld wordt? Ik draai zelf azareus altijd op de standaart poort (6881) en ik zit regelmatig gewoon op mijn max van mijn provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Ik geef eerlijk toe dat ik niet de volledige draad gelezen heb (te groot). Ik heb azureus geïnstalleerd (nieuwste versie), maar als ik deze afsluit blijft die maar doorgaan met seeden. Dit heeft me in 1 dag 25Gb aan dataverkeer gekost.

Is dit een bekend probleem en/of hoe kan ik dit voorkomen ?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Cobra_Lup schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 11:21:
Ik heb azureus geïnstalleerd (nieuwste versie), maar als ik deze afsluit blijft die maar doorgaan met seeden.
Je bedoeld dat hij actief blijft in je taskbar (naast de klok? ). Als je daar een "right click" doet op het kikkertje kun je hem wel afsluiten.

Even wennen aan de interface. (heb je een upload van 300 Kb/s? niet gek!)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Het vreemde is dat het kikkertje al weg is en dat azureus niet meer tussen de processen staat in de taskmanager.

offtopic:
Heb een up/down van 100Mbit ;) deze machine draaid in RedBus

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobra_Lup schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 11:39:
Het vreemde is dat het kikkertje al weg is en dat azureus niet meer tussen de processen staat in de taskmanager.

offtopic:
Heb een up/down van 100Mbit ;) deze machine draaid in RedBus
als het goed is staat er wel javaw.exe in je processen. Da's ook azureus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Laatst online: 11-09 16:32
je kan natuurlijk ook je max upload speed instellen via azareus, zeker als je een datalimiet hebt kan dat heel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wietman!!! schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:36:
K gebruik al een hele tijd Bittornado 0.3.8 Werkt voor mij perfect. De snelheid is goed, vreet geen resources en het is lkkr simpel. Heb al heel veel anderen geprobeerd (bitcomet, azureus, torrentstorm, ABC, torrentflux, bittorrent, burst) maar deze vink gewoon de beste.

Just my 2cents
Als je met Elipse werkt maak je je geen zorgen meer over die paar MB's Azureus :P
Ik maak me er in ieder geval niet druk over. Tegenwoordig heeft zo'n beetje elke machine toch al geheugen zat. Ik heb er in ieder geval geen last van als Azureus in de achtergrond draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:29
Het enige waar ik last van heb als Azureus in de achtergrond draait is die verrekte hoge pings als ik wil gaan gamen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Maar dat is altijd als je aan het downloaden bent. ;) Moet je eens proberen online te gamen als eMule een tijdje aan staat met een behoorlijk aantal bestanden in de queue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na dagenlang clients uittesten gekozen voor bitcomet, omdat het nederlands is en het is de snelste bij mij (tis maar wat je snel noemt) nou heb ik een kabel verbinding van @home (de goedkoopste) Hoe kan ik nou zorgen dat ik de max snelheid eruit haal?
Upload is nl 3x zo snel als download.
Wie weet wat ik kan proberen om hem sneller te krijgen???

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Muse schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:41:
Maar dat is altijd als je aan het downloaden bent. ;) Moet je eens proberen online te gamen als eMule een tijdje aan staat met een behoorlijk aantal bestanden in de queue.
Een methode om dat op te lossen in traffic shaping/QoS. Ik blijf het zeggen: erg merkwaardig dat nog geen een fabrikant van ADSL routers dat heeft geimplementeerd. Als je een Linux routertje gebruikt, kan je dit installen: http://niekvandermaas.nl/adsl-shaper/adsl-shaper. Ik game altijd terwijl ik download, geen probleem :)
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:07:
Ik heb na dagenlang clients uittesten gekozen voor bitcomet, omdat het nederlands is en het is de snelste bij mij (tis maar wat je snel noemt) nou heb ik een kabel verbinding van @home (de goedkoopste) Hoe kan ik nou zorgen dat ik de max snelheid eruit haal?
Port forwarding. Lees de howto's en www.portforward.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:29
Heb hier met azureus het vage probleem dat na een paar minuten uploaden @ m'n max speed m'n modem eruit klapt :(

Modem resetten en hij gaat weer, maar is hier iets tegen te doen? Max. connecties o.i.d. ver olaag halen? vind 't iig knap irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steel-Frog schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:17:
Heb hier met azureus het vage probleem dat na een paar minuten uploaden @ m'n max speed m'n modem eruit klapt :(

Modem resetten en hij gaat weer, maar is hier iets tegen te doen? Max. connecties o.i.d. ver olaag halen? vind 't iig knap irritant...
Yep, zo min mogelijk downloads laten draaien, of je max connections cappen. Mijn modem trekt het ook niet er 5+ torrents draaien :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:07:
als we dat wisten he... deden we dat allemaal. affijn dat je upload hoog is en je down zo laag is kan door meerdere dingen komen, leechers die amper iets uploaden. je upload is veel te hoog. (80 % van je totale upload is echt de maximum.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste dagen wat last met Bittorrent.

Ik download al paar maand zeer tevreden grote bestanden met het programma bitsprit. Maar op een dag stak ik het scherm aan van men server en wat zie ik? Overal 0 seeds / 0 peers. Hij kon ook niet meer connecten met de tracker. Dan maar azureus geprobeert maar zelfde prob, status blijft rood...

Maar het was toch eens tijd voor een format dus ik doe een format en windows er trug op, maar zelfde probleem. Dan maar de router teruggezet naar fabrieksinstellingen en dan nog eens geprobeerd, en jawel, hij kan terug verbinden naar de tracker. Maar heeeel moeizaam vind hij een paar seeds/peers en upload is altijd zelfde als download +/- 5kb/sec terwijl het een zeer populaire file is. Na een paar uur heb ik al 32mb gedownload en 32mb geupload, zit er misschien in de laatste nieuwe bitspritit een beveiliging ofzo dat je evenveel moet uploaden als downloaden? Of gewoon toeval? En waarom gaat het nu ineens zo slecht/traag? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat het echt aan je client ligt. De site's waar ik mijn torrents vandaan haal zijn de laaste paar dagen ook allemaal down, of die site werkt dan wel weer half maar kan je die torrents niet pakken. Heel vaag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je per IP maar 1 bestand downloaden?

Want ik heb in shareaza er 3 staan maar hij download alleen de eerste. :r
Ik heb ook al andere progies gedownload maar die doen er ook maar 1.
En als ik op mijn tweede pc shareaza installeer dan kunnen beide pc's ook niet verschillende bestanden te gelijkertijd downloaden.
Dus nu download ik met 20kb/s, maar ik heb genoeg bandbreedte om de andere ook te downloaden.
Kan iemand me helpen om verschillende bestanden tegelijktijd te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:58:

En als ik op mijn tweede pc shareaza installeer dan kunnen beide pc's ook niet verschillende bestanden te gelijkertijd downloaden.
Dus nu download ik met 20kb/s, maar ik heb genoeg bandbreedte om de andere ook te downloaden.
lijkt me sterk dat bv Azureus met standaard instellingen niet meerdere bestanden tegelijk kan verwerken bij jou.
Per IP kan je wel meerdere bestanden tegelijk downloaden, echter niet meerdere keren hetzelfde bestand tegelijk (maar dat is hier niet het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)

Dit is een standaardoptie, neem aan dat dit in je config allemaal goed staat. Waarschijnlijk heb je gewoon brakke torrents ;)

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of heb ik per bestand een apparte port nodig?
sanfranjake schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:09:
[...]

Dit is een standaardoptie, neem aan dat dit in je config allemaal goed staat. Waarschijnlijk heb je gewoon brakke torrents ;)
ik denk niet dat het brakke torrets zijn... :)
maar wat zijn goede settings? ik heb verschillende dingen geprobeert.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:15:
ik denk niet dat het brakke torrets zijn... :)
maar wat zijn goede settings? ik heb verschillende dingen geprobeert.
Wat heb je allemaal al geprobeerd dan?

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanfranjake schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:16:
[...]

Wat heb je allemaal al geprobeerd dan?
ik wil liever geen namen noemen. ;)
maar als ik de eerste verwijder dan start de tweede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik denk dat er een soort van queue optie aan gang is, waarbij steeds maar een tegelijk aan het downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 17:50
Steel-Frog schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:17:

Windows XP SP2 and tcpip.sys patch with BitComet
Windows XP SP2 limits TCP connection attempts to 10 (quite small ). If there are more concurrent TCP connection attempts, Windows generate a warnning: EventID 4226: TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts. Since XP SP2 there are only 10 concurrent TCP connection attempts possible, while in SP1 it has not been limited. (A connection attemp is a query to a computer, if it accept the TCP connection or not. If the computer is for example no more existent, it will be waited for a few seconds, until a timeout occurs and the connection attemp get canceled. )

BitComet 0.55 or above was modified for SP2 so that they can work in SP2 without any configuration. However, it may cause slow speed at the beginning of downloading, since less peers can be connected at the same time. For those behind NAT or firewalled user, The thrid-party patch [Download] for tcpip.sys to fix that SP2 issue is still recommended. Read here: http://www.bitcomet.com/news/20040908_xp2_4226.htm After you installed that patch, you may need to changed the Max Simultaneous TCP connection attempts in the BitComet Options - Advanced - Connections Dialog.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Azureus is erg fijn, maar sinds die javaw.exe om de haverklap de boel 100% CPU laat vreten ben ik het toch wel een beetje zat (nieuwste versies van alles, FYI)
Ik ga dus maar eens fijn bittorrent client hoeren >:)
Dus ik ga eens even dit topic doorspitten voor advies.

[ Voor 2% gewijzigd door 2Dutch op 06-12-2004 21:09 . Reden: maandag... ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bajo schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:07:
Windows XP SP2 and tcpip.sys patch with BitComet
Windows XP SP2 limits TCP connection attempts to 10 (quite small ). If there are more concurrent TCP connection attempts, Windows generate a warnning: EventIbla bla bla.
dit hele verhaal geldt NIET voor azureus omdat azureus al rekening heeft gehouden met deze SP2limitering. ("langzaam verbinden" heet die optie, staat standaard aan sinds de SP2 invoering)

ik heb de patch gedaan onlangs en merk geen verschil op geen enkele manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Dutch schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:57:
Azureus is erg fijn, maar sinds die javaw.exe om de haverklap de boel 100% CPU laat vreten ben ik het toch wel een beetje zat (nieuwste versies van alles, FYI)
Ik ga dus maar eens fijn bittorrent client hoeren >:)
Dus ik ga eens even dit topic doorspitten voor advies.
hoe het kan weet ik niet maar ik bleek een virus te hebben in me java.exe. terwijl ik deze netjes van sun.java.com had gedownt, (uninstall en herinstall en daarna de scan met KAV) die rare foutmelding (zie paar postjes geleden) als ik torrent stopzette is nu weg. misschien heb jij ook zoiets? want java hoort geen 100% van je cpu te vragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:25:
[...]
hoe het kan weet ik niet maar ik bleek een virus te hebben in me java.exe. terwijl ik deze netjes van sun.java.com had gedownt, (uninstall en herinstall en daarna de scan met KAV) die rare foutmelding (zie paar postjes geleden) als ik torrent stopzette is nu weg. misschien heb jij ook zoiets? want java hoort geen 100% van je cpu te vragen.
Heb ook KAV en die zeurt snel, maar niet over java.exe..
Hij heeft het niet altijd, maar vaak genoeg om me er aan te ergeren.
Ik ben nu even aan het duurtesten, tot nu toe loopt ie nog niet vast. Kan misschien een combinatie tussen proggels zijn. Maar ik hou even Bitcomet en ABC achter de hand.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramtl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05-2013

bramtl

Mr. Sysbeh

ik wil op school ook ff gebruik maken van de goede internet verbinding :*) . ik ben docent }) en dan ben je bij ons op het netwerk poweruser dus instaleren van ABC is geen probleem maar hij blijft hangen bij connecting to peers. :'(
Iemand tips?

Wat is dat voor wouse sjit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:25
Voor de mldonkey gebruikers. Er is een nieuw project opgestart dat ongeveer hetzelfde wil gaan doen als mldonkey,maar dan beter. Aangezien de mldonkey development bijna helemaal stil ligt kan dit wel wat worden

http://hydranode.com/

Ze zijn nog niet erg ver,maar het ziet er wel veel belovend uit.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:06
bramtl schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:07:
ik wil op school ook ff gebruik maken van de goede internet verbinding :*) . ik ben docent }) en dan ben je bij ons op het netwerk poweruser dus instaleren van ABC is geen probleem maar hij blijft hangen bij connecting to peers. :'(
Iemand tips?
Je kunt dan misschien wel rechten hebben om dergelijk progs te installeren, maar als de firewallbeheerder de boel potdicht heeft staan, gebeurd er natuurlijk niks. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Ik ben al een half jaar tevreden gebruiker van ABC, maar weet iemand of je bij een bepaalde client ook de download kan cappen? Bij ABC zit dit er namelijk niet in en omdat ik vaak alleen dingen download om up te loaden zou het fijn zijn als ik niet eerst het hele bestand hoef te downloaden.

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, met Azureus kan je de download (zowel totaal als per torrent) afknijpen. ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

Hmm heb nu Azureus geinstalled, hij doet het opzich wel, toch heb ik nog een paar opmerkelijkheden:
-Hoef je hier geen port - range op te geven? Alleen maar die listen port ? (das neem ik aan ook gewoon een poort die geforward is?)
-Heb nog een gele smiley
-Waar kan ik instellen wat ik allemaal in die balk kan zien (die balk waar DL speed/ UL speed/ Naam ed in staat)
-Als ik nu een torrent wil downloaden dan kan ik hem om de een of andere manier niet saven: screen: Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdsande/azureus.JPG
Kan hier dus niet op 'Ok' klikken.

Met IE doet hij het wel...

Hij werkt dus opzich wel al (met wat torrents die ik nog op m'n schijf had staan)

[ Voor 21% gewijzigd door FrostXL op 08-12-2004 18:54 ]

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik werk met Azureus. Ik ben daar best tevreden over. Echter:

Mijn smilies blijven op geel staan. Volgens de help betekend dat dat ik een "NAT probleem" heb. Iemand enig idee of dit iets uitmaakt, en hoe dit te fixen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:12:
Mijn smilies blijven op geel staan. Volgens de help betekend dat dat ik een "NAT probleem" heb. Iemand enig idee of dit iets uitmaakt, en hoe dit te fixen is?
http://azureus.aelitis.com/wiki/index.php/PortForwarding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Thanks. Overigens kan ik wel gewoon downloaden. Maakt het dan nog wat uit?

/edit

Laat ik de vraag anders stellen. Ik vindt het best een ingewikkeld verhaal. Loont het echt de moeite het wel te doen? Scheelt het 1, 10 of 100% in snelheid, of is dat niet te zeggen?

[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 08-12-2004 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:17:
[...]

Thanks. Overigens kan ik wel gewoon downloaden. Maakt het dan nog wat uit?

/edit

Laat ik de vraag anders stellen. Ik vindt het best een ingewikkeld verhaal. Loont het echt de moeite het wel te doen? Scheelt het 1, 10 of 100% in snelheid, of is dat niet te zeggen?
zonder blijf je gemiddeld rond de 10 tot 15 KB/s hangen, af en toe 30 KB/s max.
Met portforwards wordt bij snelle torrents vaak de verbinding vol getrokken. voor mij persoonlijk houdt het op met 120KB/s (adsl light 1120/352), vrienden van mij halen gerust 300KB/s met bv Chello Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MMM. Ik heb zelf 4 Mbit, en haal inderdaad iets van 20Kb/s :( Toch maar even kijken of ik er iets van begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

Ik heb nu dus ook die gele smileys maar ik haal met gemaak 300 kB/s hoor, ik vraag me af voor hoever die smiley nog wat te betekenen heeft.

Nog ff een vraagje, kan iemand mij vertellen hoe ik die balk waar naam/snelheden/grote enzo allemaal in staan kan aanpassen?

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
FrostXL schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:38:
Ik heb nu dus ook die gele smileys maar ik haal met gemaak 300 kB/s hoor, ik vraag me af voor hoever die smiley nog wat te betekenen heeft.

Nog ff een vraagje, kan iemand mij vertellen hoe ik die balk waar naam/snelheden/grote enzo allemaal in staan kan aanpassen?
azureus sourcecode wellicht?
een gebruiksvriendelijker manier bestaat afaik (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb zelf een Casema abp, met motorola modem. Daarhaan hangt een Belkin Wireless Router. Als ik het goed begrijp zit het probleem dus in de Router?

Sorry voor de noob vragen, ik ben goed in software, maar netwerken heb ik de ballen verstand van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

bigfoot1942 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:41:
[...]

azureus sourcecode wellicht?
een gebruiksvriendelijker manier bestaat afaik (nog) niet.
Volgens moet het wel op de een of andere manier komen, deze screen staat op de site van azureus:
Afbeeldingslocatie: http://azureus.sourceforge.net/img/sc/2.2.0.0/my_torrents_-_choose_columns.png
clickable

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelf gebruik ik deze column setup en vind ik goed overzichtelijk genoeg. :)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ok, het is nu groen. Echter, ik download nog maar met 20KB/S. Heeft er iemand een Torrent waar de snelheid hoog zou moeten zijn, waarmee ik kan testen? Ik kan nu niet controleren hoeveel mensen daadwerkelijk deze file sharen.

Natuurlijk een legale Torrent zoals een trail shareware version van een product of Linux distro?

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 08-12-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
een windows sp2 torrent is niet legaal hoor!
ik denk dat je moet zoeken bij de linux distributies.

bovendien moet je de torrent wel de tijd gunnen om op gang te komen, pas na een uur (of twee) is hij op snelheid.

[ Voor 118% gewijzigd door bigfoot1942 op 08-12-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

Blisterin_Bull schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:52:
Zelf gebruik ik deze column setup en vind ik goed overzichtelijk genoeg. :)
Maar hoe heb je die zo ingesteld dan?
En hoe kan je een torrent 'forced seeden' ?
offtopic:
btw wel lekkere snelheden heb je :)

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Bestaan er clients waarmee je net zoals met Azureus ook maar een paar bestanden kan downloaden van een torrent? Op het moment gebruik ik ABC, maar die trekt me veel te vaak véél te veel CPU (weliswaar met 8-10 torrents, aan maar ik heb haast en ik blijf graag lang seeden).
Azureus zelf zie ik niet zitten ivm met verhoogde belasting door java :/

Ik zie hier vaak de naam bitcomet vallen, die zal ik ook eens gaan proberen :) Oeh, de features van bitcomet zijn vet :9~Eens kijken hoe het in de praktijk is, maar ik denk dat ik er maar op overstap 8)

[ Voor 13% gewijzigd door cryforhelp op 08-12-2004 20:09 ]

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bigfoot1942 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:57:
een windows sp2 torrent is niet legaal hoor!
ik denk dat je moet zoeken bij de linux distributies.

bovendien moet je de torrent wel de tijd gunnen om op gang te komen, pas na een uur (of twee) is hij op snelheid.
Ah, ok, dat veranderd het verhaal. Ik download Top Gear episodes. Dat is ook het enige wat ik doe, ik download verder nooit software. Als je zegt dat hij er zo maar 2 uur over kan doen om op gang te komen is het geen probleem. Zal even mijn toch misschien niet zo legale request weghalen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:04:
[...]

Ah, ok, dat veranderd het verhaal. Ik download Top Gear episodes. Dat is ook het enige wat ik doe, ik download verder nooit software. Als je zegt dat hij er zo maar 2 uur over kan doen om op gang te komen is het geen probleem. Zal even mijn toch misschien niet zo legale request weghalen O-)
Top Gear episodes zouden snel genoeg moeten gaan, ieg ik heb mijn tracker goed geconfigureerd en er zijn genoeg seeders (650+) voor de laatste aflevering.
Als je maar zorgt dat je in de configuratie het maximum aantal connecties per torrent flink omhoog gooit... probeer 2000 eens. idem met "totaal aantal connecties per torrent".

[ Voor 3% gewijzigd door bigfoot1942 op 08-12-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bigfoot1942 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:09:
[...]

Top Gear episodes zouden snel genoeg moeten gaan, ieg ik heb mijn tracker goed geconfigureerd en er zijn genoeg seeders (650+) voor de laatste aflevering.
Als je maar zorgt dat je in de configuratie het maximum aantal connecties per torrent flink omhoog gooit... probeer 2000 eens. idem met "totaal aantal connecties per torrent".
Ik krijg er maar 40? Ga nu overigens wel 140kb/s. Het maximum stond op 1000, dus dat zou dan geen probleem mogen zijn? Zou het te maken hebben met het feit dat ik mijn upload heb gelimiteerd op 20kb/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:14:
[...]

Ik krijg er maar 40? Ga nu overigens wel 140kb/s. Het maximum stond op 1000, dus dat zou dan geen probleem mogen zijn? Zou het te maken hebben met het feit dat ik mijn upload heb gelimiteerd op 20kb/s?
ja je krijgt er elke 20 minuten (zoals ik het nu ingesteld heb staan) een aantal. vandaar dat ie ook niet plankgas van start gaat. Wat kan helpen is zo snel mogelijk op de knop "handmatige update" klikken, dan wacht ie niet langer maar vraagt ie gewoon weer extra peers.

[ Voor 7% gewijzigd door bigfoot1942 op 08-12-2004 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

thanks voor al je antwoord en. Laatste vraag dan
Waar kan ik die knop vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

FrostXL schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:02:
[...]

Maar hoe heb je die zo ingesteld dan?
En hoe kan je een torrent 'forced seeden' ?
offtopic:
btw wel lekkere snelheden heb je :)
Rechtsklikken in dat main venster en "Select Columns" ;)
Forced seeden kan pas als je in je config hebt ingesteld dat ie na x:1 ratio moet stoppen. Als de torrent dat getal gehaald heeft, stopt Azureus de seeding torrent. Wil je blijven doorseeden rechtsklik je op de torrent en kies je "Force Seeding". ;)
* Blisterin_Bull is (bittorent) Azureus elite user... hehe.. gebruik Azureus al sinds 2.0.6.x tijd. :) en nooit meer overgestapt op een C++ of Python versie van BT. Dat gedoe over resources vind ik beetje overbodig (tenzij je pc sloom is). Of anderen stellen het niet goed in, of ik ben zo l33t, maar hoeveel torrents ik erin pleur (grootste batch ooit waren 20 torrents van samen 18GB) cpu/mem blijft onder de 10%/120MB. Instellingen zoals max. aantal verbindingen en "relaxte" geheugen instellingen heb ik allemaal op maximum staan. Ik geef dan ook niet om resources, DL snelheid is belangrijkste voor me. :P Het is een keuze die je maakt. Of Azureus die snel download (of in iig meest efficiente), of een andere client zoals BitComet of BitTornado die minder resources slurpen maar "vaak" niet dezelfde performance als Azureus halen.
Ja, ik heb bijna alle clients uitgeprobeerd het afgelopen anderhalf jaar. Met BTornado haalde ik max. 200KB/s. BitComet haalde ik max. 300KB/s en met Azureus is mijn record 700KB/s.
Dit haalde ik met torrents die ong. zo'n 3000~12000 seeds en 1000~6000 peers hadden.
Naast al het performance gedoe vind ik Azureus gewoon het fijnst/meest overzichtelijk. Dat het in Java geschreven is, is in feite een positief iets (ja, echt waar). Hierdoor is Azureus beschikbaar op meerdere platformen: win32/linux/mac osx.

Ohja, dit alles haal ik op een CistroN 8Mbit/1Mbit abbo direct op het modem dus geen router die verbindingen limiteerd of filtert. Altijd full power/vol gas dus. ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:30:
thanks voor al je antwoord en. Laatste vraag dan
Waar kan ik die knop vinden :X
in het torents overzicht venster: rechtklik op desbetreffende torrent -> bekijk details.
en vervolgens moet je het subtabje "algemeen" hebben... (waar hij hoogstwaarschijnlijk gelijk al op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hoe kan dit?

Afbeeldingslocatie: http://img99.exs.cx/img99/1441/azureus5ln.th.jpg

Ik heb een 4Mbit lijn. Die Top gear afleveringen die er onder staan kwamen allemaal binnen met 400Kb/s tegelijk, prima dus.

Nu heb ik die Risk staan, die een gigantisch aanbod heeft, maar niet vooruit te trappen is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
je bent maar met 5 van de 301 seeds verbonden, en maar met 14 van de bijna 800 peers. Vandaar dat het erg langzaam gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

Hmmm als ik nu mijn upload speed op 0 zet dus unlimited, dan schommelt de upload speed wel nog heel hard, zie deze screen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdsande/azureus2.jpg
bij ABC bleef hij altijd mooi rond m'n max upload hangen, is hier ook nog iets voor in te stellen?

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik soms ook last van als ik grote files Dl.
Bij mij is de HD de grote boosdoener, kan het allemaal niet bijhouden. Probeer een defrag ofzow. Anders merk ik niet eens dat het aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
FrostXL schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:45:
Hmmm als ik nu mijn upload speed op 0 zet dus unlimited, dan schommelt de upload speed wel nog heel hard, zie deze screen:
[afbeelding]
bij ABC bleef hij altijd mooi rond m'n max upload hangen, is hier ook nog iets voor in te stellen?
ja... stel m gewoon in op 80% van je max. anders slibt je verbinding dicht en krijg je dit soort gedoe.
En als ABC t anders weergeeft: misschien pakt ABC een gemiddelde waarde die hij weergeeft, waardoor het niet lijkt te schommelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

azureus doet kut, elke dag krijg ik minstens 1 bluescreen te zien. als ik azureus 1 dag niet gebruik dan zie ik nix. ik heb zowel 2.2.0.0 als alle beta's en nieuwste java keer op keer gedownt en geinstalleerd. ik denk dat er ergens iets behoorlijks in register staat of zo... hoe clean ik het zo goed mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bigfoot1942 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:20:
ja je krijgt er elke 20 minuten (zoals ik het nu ingesteld heb staan) een aantal.
Waar kun je dat instellen?
Ik dacht dat de tracker dat bepaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:44:
[...]

Waar kun je dat instellen?
Ik dacht dat de tracker dat bepaalde.
klopt. ik draai dan ook de tracker waarmee PWM verbonden was :Y)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Bittorrent clients; we willen dus geen namen of URL's zien naar trackerwebsites!