Leecher, bastardtennisbal schreef op 28 oktober 2004 @ 22:58:
ik heb een tip voor iedereen. Gebruik het programma netlimiter om de upload snelheid van de bittorent te cutten tot bv 5 kb/s
Hoe denk jij dat je hoge snelheden krijgt met downloaden? Gasten zoals jij moeten een absoluut GoT verbod krijgen en op een zwarte lijst worden gezet van leechers.tennisbal schreef op 28 oktober 2004 @ 22:58:
ik heb een tip voor iedereen. Gebruik het programma netlimiter om de upload snelheid van de bittorent te cutten tot bv 5 kb/s
Het is gewoon misselijk dat je zo het hele bittorrent idee om zeep helpt.
Jij bent zeker een tennis-bal.tennisbal schreef op 28 oktober 2004 @ 22:58:
Wat denk je wat er gebeurd als iedereen dat doet? Gaan de download snelheden ook helemaal naar benee.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
wel download maar niet uploaden wat een aap, door zulke lui kan ik dus een paar van die dingen niet compleet krijgen, blijven staan op 80% en met mij nog 100 anderentennisbal schreef op 28 oktober 2004 @ 22:58:
tjongejonge ik zet upload gewoon op 5 kb, mijn uploadsnelheid is maximaal 25 kb ofzo, als ik dit niet doe kan ik niks meer downloaden omdat alles weggeslurpt wordt.
Ach donder toch op man, 25 kb en 5 kb, ahahha laat me niet lachen, zet em dan op 15 kb ofzo, kun je nog genoeg ernaast doen.
zit hier ook in een studentenhuis, dus kan de upload niet te hoog zetten maar la maar ik ben pleite hier. bah al die moraalriddersDevilion schreef op 29 oktober 2004 @ 17:54:
Ach donder toch op man, 25 kb en 5 kb, ahahha laat me niet lachen, zet em dan op 15 kb ofzo, kun je nog genoeg ernaast doen.
dat je het ook nog als tip voor iedereen geefttennisbal schreef op 29 oktober 2004 @ 18:01:
[...]
zit hier ook in een studentenhuis, dus kan de upload niet te hoog zetten maar la maar ik ben pleite hier. bah al die moraalridders

enig idee waardoor kazaa kapot werd gemaakt, juist ook door de leecherstennisbal schreef op 29 oktober 2004 @ 18:01:
[...]
zit hier ook in een studentenhuis, dus kan de upload niet te hoog zetten maar la maar ik ben pleite hier. bah al die moraalridders
Ik zet m'n upload ook wel eens op 10Kb of zo, maar alleen als ik ga gamen. Daarna weer max upload van 44Kb, meer heb ik niet
[ Voor 10% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 29-10-2004 18:34 ]
Dus je hebt je download ook geknepen? Die moet je immers ook met de rest van het huis delentennisbal schreef op 29 oktober 2004 @ 18:01:
[...]

Voor de anderen: zet gewoon je upload op 75% tot 80% van wat je maximaal kan en je kunt verder alles doen zonder er last van te hebben.
Verwijderd
Niet waar.Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 18:03:
Haha, je komt er zelf wel achter hoor. Leechers worden gebanned van trackers.
Bit torrent?
bittorrent is de nieuwe kazaa voor noobs
en ik heb gelijk ook
bittorrent is de nieuwe kazaa voor noobs
FIOD heeft hier wel mee te maken. De stichting BREIN heeft zelf geen rechten, zij schakelen over het algemeen altijd de FIOD in, omdat het aanbieden van illegale content en/of verkopen van illegale content een economisch delict is. Hier is de FIOD de opsporende instantie in.OlafvdSpek schreef op 28 oktober 2004 @ 18:59:
[...]
Hoe bedoel je?
Denk je soms dat de FIOD zelf niet in staat is zo'n 'feature' aan een (open source) client toe te voegen?
De FIOD heeft hier trouwens niks mee te maken volgens mij.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Verwijderd
ik heb ook een tip voor je. cut je download op 5 kb/s.tennisbal schreef op 28 oktober 2004 @ 22:58:
Bestaat er een client die een verschil kan maken tussen upload while downloading en while not? Ik wil best maximaal sharen als ik niet aan het downloaden ben, maar wil hem cappen op 5 als ik aan het downloaden ben.
Als je de upload capped, cap je de download vaak ook, dus dat lijkt me zoiezo niet slim.paknaald schreef op 30 oktober 2004 @ 07:14:
Bestaat er een client die een verschil kan maken tussen upload while downloading en while not? Ik wil best maximaal sharen als ik niet aan het downloaden ben, maar wil hem cappen op 5 als ik aan het downloaden ben.
Maar volgens mij kan ABC wel doen wat jij wilt.
Verwijderd
Ik gebruik sinds kort Azureus,
Geweldig!
Alleen na ongeveer 30 minuten
sluit azureus ineens af.
Als ik hem dan opnieuw opstart moet hij eerst de hele download controleren en gaat dan pas verder.
Iemand enig idee wat er hier aan de hand is?
Geweldig!
Alleen na ongeveer 30 minuten
sluit azureus ineens af.
Als ik hem dan opnieuw opstart moet hij eerst de hele download controleren en gaat dan pas verder.
Iemand enig idee wat er hier aan de hand is?
Waar ik me wel altijd aan irriteer is dat je soms 20x zoveel upload als down.
Heeft ook een computer!
Lijkt me een tekort aan seeds. Als er nou 0 seeders zijn en 100 peers waarvan jij als een van de weinige op 95% zit, dan kun je alleen voorkomen dat je 20x zoveel shared als je de torrent stopt en de volgende dag weer start als er hopelijk weer een seeder is.Bertus schreef op 30 oktober 2004 @ 11:18:
Waar ik me wel altijd aan irriteer is dat je soms 20x zoveel upload als down.
-1 Flame/TrollHStyles schreef op 30 oktober 2004 @ 01:43:
Bit torrent?![]()
bittorrent is de nieuwe kazaa voor noobsen ik heb gelijk ook
Vergeet niet 1 ding : Om DEMO's /Linux Distro's (jaja je weet wel LEGAAL spul) te downloaden is het meestal veel beter dan een MIRROR voor je download nemen
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verkopen, k. Maar gewoon aanbieden?Cobra_Lup schreef op 30 oktober 2004 @ 01:49:
FIOD heeft hier wel mee te maken. De stichting BREIN heeft zelf geen rechten, zij schakelen over het algemeen altijd de FIOD in, omdat het aanbieden van illegale content en/of verkopen van illegale content een economisch delict is. Hier is de FIOD de opsporende instantie in.
Dat heeft toch niks met belasting/fiscaal te maken?
[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 30-10-2004 16:49 ]
zolang mensen hun upload cappen in de BT client maakt het geen drol uit aangezien je download ook gecapped word. Maar wanneer mensen gaan cappen met netlimiter of iets dergelijks dan uppen ze (bijna) niets maar downloaden ze wel vol en dat is dus net fout.Bertus schreef op 30 oktober 2004 @ 16:59:
Mijn upload staat op 35 kb, en als ik ga gamen (online dan) op 3.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
True, ik heb soms ook de neiging om gewoon op 3 te gaan cappen omdat mensen gewoon niets uploaden.Zym0tiC schreef op 30 oktober 2004 @ 17:03:
[...]
zolang mensen hun upload cappen in de BT client maakt het geen drol uit aangezien je download ook gecapped word. Maar wanneer mensen gaan cappen met netlimiter of iets dergelijks dan uppen ze (bijna) niets maar downloaden ze wel vol en dat is dus net fout.
Het lijkt soms ook alsof mensen minder open hebben staan, terwijl ze wel op 100+ uploaden, maar omdat er teveel taken openstaan
Heeft ook een computer!
Ik weet niet waar dat sprookje vandaan komt (ik lees het wel vaker), maar het is dus grote onzinZym0tiC schreef op 30 oktober 2004 @ 17:03:
[...]
zolang mensen hun upload cappen in de BT client maakt het geen drol uit aangezien je download ook gecapped word. Maar wanneer mensen gaan cappen met netlimiter of iets dergelijks dan uppen ze (bijna) niets maar downloaden ze wel vol en dat is dus net fout.
Ik vermoed dat er wat verwarring ontstaat door de software check in edonkey clients, daar is de download speed gelerateerd aan je max upload limiet (max upload moet bijv minimaal 10 KB/s zijn als ik me goed herinner). Edonkey is op deze manier wel enigsinds te faken (vandaar dat er ook edonkey-leech clients zijn), bij BT is dit dus niet het geval.
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Kazaa heeft wel zoiets geprobeerd met hun ratio/rating (0 - 1000).The_Surfer schreef op 30 oktober 2004 @ 17:31:
Geen enkel P2P protocol dat serieus genomen wil worden is op die manier gedesigned, omdat dat wel heeeeeel erg makkelijk te faken zou zijn
Verwijderd
Hallo mensen,ik heb een vraag over Bitcomet.
Ik heb onlangs service pack 2 geinstalleerd en nu download Bitcomet echt vet irritant traag,maar rond de 2 kB download en 11 kB upload.
Voordat ik service pack 2 had downloade ik met snelheden van rond de 100 kB.
Waar ligt dit nu aan en hoe kan ik weer lekker snel downloaden?
Alvast bedankt voor jullie tips.
Ik heb onlangs service pack 2 geinstalleerd en nu download Bitcomet echt vet irritant traag,maar rond de 2 kB download en 11 kB upload.
Voordat ik service pack 2 had downloade ik met snelheden van rond de 100 kB.
Waar ligt dit nu aan en hoe kan ik weer lekker snel downloaden?
Alvast bedankt voor jullie tips.
hii, ik heb net een hele frisse reinstall achter de rug..
voor de install gebruikte ik azureus, werkte prima, dus daar blijf ik bij.. ik had zelf een aantal plugins geinstalleerd, maar weet bij god niet meer welke...
wat zijn handige plugins?
(ik weet het, een hele standaard vraag, nofi)
voor de install gebruikte ik azureus, werkte prima, dus daar blijf ik bij.. ik had zelf een aantal plugins geinstalleerd, maar weet bij god niet meer welke...
Verwijderd
Hallo mensen ik heb de patch geinstalleerd voor bitcomet voor seviceopack 2 maar ik haal nog steeds erg trage downloadsnelheid van 20 KB,terwijl dit voorheen met servicepack 1 rond de 90 kB was.Is hier echt niks aan te doen,ik wil gewoon lekker snel downloaden!!
Voor de mensen die de Versie controlle uit hebben staan, Azureus 2.2.0.0 is uit
Sometimes human's are...
Zeker weten? (er gaan ook niet officele versie van het programma rond inclusief spyware)mduijvendijk schreef op 01 november 2004 @ 07:28:
op http://azureus.sourceforge.net/index.php is de versie nog 2.1.0.4
op beta is hij 2.2.0.1
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Yep, 2.2 final is uit (homepage is nog niet geupdate), zie http://sourceforge.net/pr...d=88270&release_id=279309 (Windows installer is nog niet beschikbaar).leuk_he schreef op 01 november 2004 @ 09:51:
[...]
Zeker weten? (er gaan ook niet officele versie van het programma rond inclusief spyware)
op beta is hij 2.2.0.1
ik heb um aanstaan en hij geeft nog nix geen update ofzo, ik wacht wel totdat hij beschikbaar wordt via het programma zelf, voort heb je zo'n baggerversie met spyware erinmduijvendijk schreef op 01 november 2004 @ 07:28:
Verwijderd
countrylocator voor de funCommanderKeen schreef op 31 oktober 2004 @ 16:43:
hii, ik heb net een hele frisse reinstall achter de rug..
safepeer voor je bescherming
en dat was het
windows installer is WEL beschikbaar...The_Surfer schreef op 01 november 2004 @ 09:57:
Yep, 2.2 final is uit (homepage is nog niet geupdate), zie http://sourceforge.net/pr...d=88270&release_id=279309 (Windows installer is nog niet beschikbaar).
check het nog eens? http://azureus.sourceforge.net/index.phpleuk_he schreef op 01 november 2004 @ 09:51:
Zeker weten? (er gaan ook niet officele versie van het programma rond inclusief spyware)
op beta is hij 2.2.0.1
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 11:45 ]
Je vergeet [...] Lister PluginVerwijderd schreef op 01 november 2004 @ 11:42:
[...]
countrylocator voor de fun
safepeer voor je bescherming
en dat was het
(...)
Nu wel jawindows installer is WEL beschikbaar...
(...)
[ Voor 2% gewijzigd door Spider.007 op 02-12-2004 12:16 ]
wat doet die [...] lister precies? kan er via google amper wat over vinden.The_Surfer schreef op 01 november 2004 @ 11:47:
[...]
Je vergeet [...] Lister Plugin(ik wil wel een linkje posten, maar dat mag denk ik niet).
[ Voor 6% gewijzigd door Spider.007 op 02-12-2004 12:17 ]
De SN site rippen en integreren in Azureus zodat je geen last hebt van irritante banners etc en gelijk vanuit Azureus torrents kan zoeken/downloaded/filteren/etc.Exocet schreef op 01 november 2004 @ 12:14:
[...]
wat doet die [...] lister precies? kan er via google amper wat over vinden.
[...] (ik riskeer geen ban dus een directle link durf ik niet te geven).
[ Voor 22% gewijzigd door Spider.007 op 02-12-2004 12:16 ]
Toen ik nog wat jonger was deed ik dat met kazaa ook, maar nu doe ik dat dus niet meer, is toch ook niet zo leuk als je zelf maar met 5 kb/s kan downloaden, en verder wat heb je er voor jezelf aan. Zo heb ik wel eens dat ik dubbel zo veel heb upgeload als gedownload bij een bepaald bestand. Wat maakt mij het ook uit.tennisbal schreef op 28 oktober 2004 @ 22:58:
_@/'
Ik krijg trouwens een error met die plugin, ClassNotFoundExcoption. Leek mij andere wel een handige plugin.
[ Voor 48% gewijzigd door Spider.007 op 02-11-2004 09:50 ]
Upgrade naar Azureus 2.2.0.0 of gebruik de CVS versie (staat duidelijk in de howto),Tim Schuhmacher schreef op 01 november 2004 @ 14:36:
[...]
Ik krijg trouwens een error met die plugin, ClassNotFoundExcoption. Leek mij andere wel een handige plugin.
jaja, vergeten te melden maar ik ben automatisch naar 2.2.0.0 geupdate, sorry
Verwijderd
mensen die het automatisch laten updaten hebben idd probs. mensen die het handmatig updaten zoals ik hebben geen probs.Tim Schuhmacher schreef op 01 november 2004 @ 14:56:
jaja, vergeten te melden maar ik ben automatisch naar 2.2.0.0 geupdate, sorry
bij de 1e groepje mensen hielp 4 keer opstarten van azureus
anyways The_Surfer koele plugin, ik vind hem nogal geil...
Verwijderd
iedereen heeft het over bitcomet.. maar ik kom nauwelijks over e 50 kB/s download.. Terwijl ik makkelijk de 200 moet halen..
Weet iemand hier een oplossing voor ???
Weet iemand hier een oplossing voor ???
Zojuist de nieuwe Azureus geconfigged en getest. Damn flinke vooruitgang qua snelheid.
Screenny
Ook zijn er nieuwe opties te vinden mbt geheugen gebruik.. wel nice volgens mij.
Screenny
Ook zijn er nieuwe opties te vinden mbt geheugen gebruik.. wel nice volgens mij.
Verwijderd
Voor de mensen met een wat minder snelle pc:
Mijn servertje is een PII 400mhz met 768Mb RAM.
Bij Shareaza stond de proc altijd op 100%,
Bij ABC stond de proc bij meer dan 4 of 5 downloads ook op 80%, en de download snelheid van alle torrents bij elkaar kwam zelden boven de 10KB/sec uit (ondanks de juiste poorten opzetten, geen firewall, genoeg unlimited upload en een dikke 4mb down / 1mb up internet verbinding.
Nu heb ik bitcomet geinstalleerd:
20% processor usage bij 5 downloads
80 Kb/sec download snelhied.
Redelijk prettige Gui.
Verder pakt Bitcomet mijn ABC downloads netjes op waar ABC gebleven was (dit gaat niet automatisch overigens, je moet wel de .torrent opnieuw openen in Bitcomet en als download folder dezelfde folder als de download folder van ABC aangeven).
Mijn servertje is een PII 400mhz met 768Mb RAM.
Bij Shareaza stond de proc altijd op 100%,
Bij ABC stond de proc bij meer dan 4 of 5 downloads ook op 80%, en de download snelheid van alle torrents bij elkaar kwam zelden boven de 10KB/sec uit (ondanks de juiste poorten opzetten, geen firewall, genoeg unlimited upload en een dikke 4mb down / 1mb up internet verbinding.

Nu heb ik bitcomet geinstalleerd:
20% processor usage bij 5 downloads
80 Kb/sec download snelhied.
Redelijk prettige Gui.
Verder pakt Bitcomet mijn ABC downloads netjes op waar ABC gebleven was (dit gaat niet automatisch overigens, je moet wel de .torrent opnieuw openen in Bitcomet en als download folder dezelfde folder als de download folder van ABC aangeven).
De poort waar de client naar luisterd. Staat in Options.
Ik gebruik zelf ABC Client, ding werkt prima 
Heb niet altijd super snelheden, maar soms wel de max van mn verbinding.
Hiervoor gebruikte ik Burst! Nou dat werkte dus echt bagger, 16kb/sec max... Toen had ik al helemaal geen zin meer in dat hele torrent gedoe, totdat iemand me op andere clients wees..
Heb ook nog dat Azureus geprobeerd, maar die kreeg ik bij mij niet lopend vanwege Java problemen denk ik.
Maar ach, die ABC Client doet het prima
Heb niet altijd super snelheden, maar soms wel de max van mn verbinding.
Hiervoor gebruikte ik Burst! Nou dat werkte dus echt bagger, 16kb/sec max... Toen had ik al helemaal geen zin meer in dat hele torrent gedoe, totdat iemand me op andere clients wees..
Heb ook nog dat Azureus geprobeerd, maar die kreeg ik bij mij niet lopend vanwege Java problemen denk ik.
Maar ach, die ABC Client doet het prima
Weet er iemand waar ik een irc script zou kunnen vinden voor Azureus?
http://azureus.sourceforge.net/plugin_list.phpDupje schreef op 02 november 2004 @ 16:06:
http://azureus.sourceforg...n_details.php?plugin=bdcc
als je wil advertisen wat je aan't downloaden bent;Dupje schreef op 02 november 2004 @ 16:06:
#gtsdll
mijn ervaringen met de nieuwe azureus zijn slecht: hij gebruikt nu bij mij 100% CPU dat is toch wel een beetje teveel van het goede
Ik heb hier nu de laatste paar pagina's eens doorgelezen in de hoop een soort van antwoord te vinden. Ik download zelf al een tijdje via Azureus torrents, gaat allemaal perfect, tot nu toe nog altijd complete betanden gehad en nauwelijks problemen met het programma 
Nu is het zo dat ik binnenkort een servertje ga bouwen en in wil gaan richten met een Bittorrent client. De server zou een PIII moeten worden, rond de 600/700Mhz met 512MB geheugen onder Windows 2000.
Nou vroeg ik mij af hoe de verschillende download clients bij jullie zich gedragen qua cpu en geheugen gebruik(vooral dus alle laatste versies van de clients).
Mijn Azureus(2.2.0.0) op mijn XP 2Ghz/512MB draait nu zo rond 10% cpu-belasting met zo rond de 3 downloads/ 5 uploads. Hierbij zit het geheugen gebruik ergens tussen de 50-100MB.
Nu vroeg ik mij af hoe dit bij andere tweakers ongeveer is? Wil dus alvast een beetje vooronderzoek doen naar de client met de beste cpu,mem/kwaliteit verhouding, aangezien dat wel redelijk belangrijk is met een wat ouder servertje
Misschien zelfs wel mensen die zelf ook ervaring qua low-end server+ torrents?
Nu is het zo dat ik binnenkort een servertje ga bouwen en in wil gaan richten met een Bittorrent client. De server zou een PIII moeten worden, rond de 600/700Mhz met 512MB geheugen onder Windows 2000.
Nou vroeg ik mij af hoe de verschillende download clients bij jullie zich gedragen qua cpu en geheugen gebruik(vooral dus alle laatste versies van de clients).
Mijn Azureus(2.2.0.0) op mijn XP 2Ghz/512MB draait nu zo rond 10% cpu-belasting met zo rond de 3 downloads/ 5 uploads. Hierbij zit het geheugen gebruik ergens tussen de 50-100MB.
Nu vroeg ik mij af hoe dit bij andere tweakers ongeveer is? Wil dus alvast een beetje vooronderzoek doen naar de client met de beste cpu,mem/kwaliteit verhouding, aangezien dat wel redelijk belangrijk is met een wat ouder servertje
Uit mijn eigen ervarign is Bitcomet vrij zuinig met je systeembronnen. Het heeft ook nog een mooie GUI en veel opties die je aan en uit kunt zetten.
Verwijderd
even een noob vraag, als ik het maximale uit mijn download snelheid wil halen..
Welken listen poort, moet ik dan gebruiken bij Bitcomet ??
Bij Azureus bijvoorbeeld, als je daar je upload onder de 5kB/s instelt dan word je download ook lager ingesteld. Probeer je vervolgens je download op 0 te zetten dan springt je upload weer omhoog.The_Surfer schreef op 30 oktober 2004 @ 17:31:
[...]
Ik weet niet waar dat sprookje vandaan komt (ik lees het wel vaker), maar het is dus grote onzinHet maakt geen drol uit of je nou met je BT client of netlimiter of tc of wat dan ook je upload limit, het resultaat is hetzelfde. Of dacht je nou echt dat peers hun upload speed in het BT protocol meegeven aan andere peers/seeds? Geen enkel P2P protocol dat serieus genomen wil worden is op die manier gedesigned, omdat dat wel heeeeeel erg makkelijk te faken zou zijn
Ik vermoed dat er wat verwarring ontstaat door de software check in edonkey clients, daar is de download speed gelerateerd aan je max upload limiet (max upload moet bijv minimaal 10 KB/s zijn als ik me goed herinner). Edonkey is op deze manier wel enigsinds te faken (vandaar dat er ook edonkey-leech clients zijn), bij BT is dit dus niet het geval.
Dit maakt zeker wat uit, aangezien mensen die langzaam uploaden dus ook langzamer downloaden, wat dus wil zeggen dat ze langer aan het uppen zijn en daardoor toch nog een acceptabele hoeveelheied sharen.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Dat klopt, maar wat The_Surfer wilde zeggen is dat je dit niet met Netlimiter kunt omzeilen.Zym0tiC schreef op 02 november 2004 @ 22:57:
Bij Azureus bijvoorbeeld, als je daar je upload onder de 5kB/s instelt dan word je download ook lager ingesteld. Probeer je vervolgens je download op 0 te zetten dan springt je upload weer omhoog.
De poort staat bij Options. Dit verschilt bij iedereen en kun je ook zelf instellen.Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 22:49:
even een noob vraag, als ik het maximale uit mijn download snelheid wil halen..
Verwijderd
JA ik weet waar die zit. Alleen als ik op willekeurig poort klik verandert ie steeds.En je kan zelf ook wat invullen..Pinata schreef op 03 november 2004 @ 10:42:
[...]
De poort staat bij Options. Dit verschilt bij iedereen en kun je ook zelf instellen.
Mijn vraag is, wat zal ik er nou invullen ??
Verwijderd
Ik gebruik sinds een tijdje Bittorrent. Eerst alleen het standaard programaatje en sinds een paar dagen ook een beheer programma Torrenstorm.
NU zie ik dat hij LED geel aangeeft. Nu betekent dat het volgende:
This may be due to your computer being behind a firewall or router which is blocking the incoming connections. TorrentStorm will work ok in this state, but if you can enable access for incoming connections, this will improve your download rates.
Ik weet dat bittorrent de poorten 6881 tot en 6999 gebruikt deze staan ook open op mijn suse 9.0 server:
FW_SERVICES_EXT_TCP="6881:6999","http https imap imaps pop3 pop3s smtp ssh"
En wanneer ik netstat op mijn Windows Xp preffessional computer doe zie ik dat er wel connecties op poorten 6881, 6882, 6883,etc "established" worden.
bijv:
TCP mijnwinxpcomp:1514 xx.x.xx.xx:6889 ESTABLISHED
Maar toch blijft de Led maar geel staan en is de maximale downloadsnelheid maar zo' 10 kb /sec
Wat o wat doe ik nu nog fout?
NU zie ik dat hij LED geel aangeeft. Nu betekent dat het volgende:
This may be due to your computer being behind a firewall or router which is blocking the incoming connections. TorrentStorm will work ok in this state, but if you can enable access for incoming connections, this will improve your download rates.
Ik weet dat bittorrent de poorten 6881 tot en 6999 gebruikt deze staan ook open op mijn suse 9.0 server:
En wanneer ik netstat op mijn Windows Xp preffessional computer doe zie ik dat er wel connecties op poorten 6881, 6882, 6883,etc "established" worden.
bijv:
TCP mijnwinxpcomp:1514 xx.x.xx.xx:6889 ESTABLISHED
Maar toch blijft de Led maar geel staan en is de maximale downloadsnelheid maar zo' 10 kb /sec
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 15:26 ]
Je opent de poorten in je SuSE firewall in plaats van dat je ze forward naar je Windows PC. Je moet dus FW_FORWARD_MASQ aanpassen ipv FW_SERVICES_EXT_TCP. Zie voor uitgebreide info http://azureus.sourceforge.net/wiki/index.php/PortForwarding onderaan (section 'Configuring SuSE-firewall').Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 15:25:
(...)
(...)
pak poort 8080Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 13:56:
[...]
JA ik weet waar die zit. Alleen als ik op willekeurig poort klik verandert ie steeds.En je kan zelf ook wat invullen..
Mijn vraag is, wat zal ik er nou invullen ??
kan ik vanaf school ook naar je seeden (alles is uitgaand geblockt muv 21, 25, 80, 110, 7000, 7070, 8000, 8080)
8080 heeft imho geen enkel nadeel
Verwijderd
Harstikke bedankt, hier lag het dus aan.The_Surfer schreef op 03 november 2004 @ 15:32:
[...]
Je opent de poorten in je SuSE firewall in plaats van dat je ze forward naar je Windows PC. Je moet dus FW_FORWARD_MASQ aanpassen ipv FW_SERVICES_EXT_TCP. Zie voor uitgebreide info http://azureus.sourceforge.net/wiki/index.php/PortForwarding onderaan (section 'Configuring SuSE-firewall').
Verwijderd
Hmm zo te horen klinkt bitcomet wel interessant. Gebruik zelf al een tijdje azureus en bevalt me wel goed, al is het natuurlijk iets zwaarder wat betreft CPU en memory.
Afijn zie wel wat ik ga doen nadat mijn huidige downloads klaar zijn.
Heb sowieso altijd max upload/download speed ingesteld. Ratio limit op 1.05/1 om toch net iets terug te geven.
Heb sowieso altijd max upload/download speed ingesteld. Ratio limit op 1.05/1 om toch net iets terug te geven.
Ik ga het denk ik ook een keertje uitproberen. Ik wilde voor mijn servertje eigenlijk gewoon bittorent gaan gebruiken, en dan een webclient, maar dit wil ik ook wel een keertje proberen.Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 19:45:
Hmm zo te horen klinkt bitcomet wel interessant. Gebruik zelf al een tijdje azureus en bevalt me wel goed, al is het natuurlijk iets zwaarder wat betreft CPU en memory.
_@/'
Ik heb een tijdje niks met BitTorrent gedaan, maar nadat ik dit topic eens doorlas, en er achterk omt dat er ook een mooie versie voor linux is, met een GUI voor onder windows, deze maar geinstalleerd.
Ik draai namelijk wel een linux (Debian 3.0) server in de kelder, en heb geen zin om m´n workstation aan te laten staan om te downloaden. Dus MLDonkey geinstalleerd met de G2Gui Alpha onder Windows, en het draait goed.
Toch valt me de snelheid tegen... ik heb de poorten gefoward maar toch komt de snelheid niet boven de 100 kb/sec (met 6 downloads). Ik kan wel gewoon met 100 kb/sec uploaden (wat ook de hele tijd gebeurd) maar de upload hangt rond de 70 kb/sec. Ook zet ik de upload op 80% van de max upload, blijft de download matig.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik draai namelijk wel een linux (Debian 3.0) server in de kelder, en heb geen zin om m´n workstation aan te laten staan om te downloaden. Dus MLDonkey geinstalleerd met de G2Gui Alpha onder Windows, en het draait goed.
Toch valt me de snelheid tegen... ik heb de poorten gefoward maar toch komt de snelheid niet boven de 100 kb/sec (met 6 downloads). Ik kan wel gewoon met 100 kb/sec uploaden (wat ook de hele tijd gebeurd) maar de upload hangt rond de 70 kb/sec. Ook zet ik de upload op 80% van de max upload, blijft de download matig.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Verwijderd
Voor de mensen die een Linux servertje ergens in een kelder hebben staan, probeer eens Torrentflux (http://www.torrentflux.com/). Het enige dat je hoeft te hebben op je linux doos is apache, python en bittorrent (of bittornado) werkt erg makkelijk, is snel en je kan zonder problemen meerdere accounts maken.
Ik gebruik bittorent best regelmatig (client azureus) om af en toe wat binnen te halen maar nu is mijn adsl usb paarse speedtouch modem al 3 keer vastgelopen tijdens het downloaden. Dat niks het meer deed terwijl windows wel nog een verbinding aangaf. Als je die dan verbreekt loopt windows half vast en als je daarna weer probeert te connecten weigert ie. Eff usb kabel erin en eruit (reset) en hij doet het weer. Ik heb het aantal connecties per torrent nu op 50 staan. Zijn er nog meer maatregelen die ik kan nemen om dit tegen te gaan?
Ik vraag me hetzelfde af. Ik heb nu een PIII-800MHz met 512MB SDRAM als web/mail/DNS/FTP servertje en denk erover om hier een Azureus op te zetten. geheel draait onder FreeBSD v5.2.1.cooolkast schreef op 02 november 2004 @ 20:02:
Ik heb hier nu de laatste paar pagina's eens doorgelezen in de hoop een soort van antwoord te vinden. Ik download zelf al een tijdje via Azureus torrents, gaat allemaal perfect, tot nu toe nog altijd complete betanden gehad en nauwelijks problemen met het programma
Nu vroeg ik mij af hoe dit bij andere tweakers ongeveer is? Wil dus alvast een beetje vooronderzoek doen naar de client met de beste cpu,mem/kwaliteit verhouding, aangezien dat wel redelijk belangrijk is met een wat ouder servertje![]()
Ik kan ervoor kiezen om een aparte server te plaatsen met Azureus (PIII-667MHz met 384MB SDRAM) maar dan heb ik weer een PC extra staan.
hoi,
ik gebruik g3torrent en mn downloads zijn ALTIJD een stuk lager dan mn uploads. zit soms wel 10 kb/s tussen.
heeft iemand dat nog meer? Ik heb al met upload rate zitten kloten maar dan gaat mn download ook gewono naar beneden. ik haal dus zelden meer dan 5 kb/s!
ik gebruik g3torrent en mn downloads zijn ALTIJD een stuk lager dan mn uploads. zit soms wel 10 kb/s tussen.
Het kan liggen aan de tracker die merkt dat je weinig/langzaam upload. Het kan ook een interne beperking zijn die je client je oplegt.
Zelf zette ik laatst als test met Azureus m'n upload op 10KB/s (zit op een 8Mbit/1Mbit) lijn. Mijn downloadsnelheid leed er niet onder, namelijk 400KB/s. Dus het _kan_ aan je client liggen.
- Mijn beste ervaringen zijn trouwens met Azureus. Met andere clients (heb ze bijna allemaal geprobeerd) haalde ik maar 200KB/s maximaal. Met Azureus is mijn record 680KB/s oid. Ja ok, het zuipt wel meer cpu/mem, maar dat neem ik voor lief.
Zelf zette ik laatst als test met Azureus m'n upload op 10KB/s (zit op een 8Mbit/1Mbit) lijn. Mijn downloadsnelheid leed er niet onder, namelijk 400KB/s. Dus het _kan_ aan je client liggen.
- Mijn beste ervaringen zijn trouwens met Azureus. Met andere clients (heb ze bijna allemaal geprobeerd) haalde ik maar 200KB/s maximaal. Met Azureus is mijn record 680KB/s oid. Ja ok, het zuipt wel meer cpu/mem, maar dat neem ik voor lief.
Een P3 en 512 mb RAM zijn toch genoeg voor BT?The Undertaker schreef op 09 november 2004 @ 19:20:
Ik vraag me hetzelfde af. Ik heb nu een PIII-800MHz met 512MB SDRAM als web/mail/DNS/FTP servertje en denk erover om hier een Azureus op te zetten. geheel draait onder FreeBSD v5.2.1.
Ik kan ervoor kiezen om een aparte server te plaatsen met Azureus (PIII-667MHz met 384MB SDRAM) maar dan heb ik weer een PC extra staan.
Ik gebruik nu een half jaar met grote tevredenheid Azureus.
Ik heb, in tegenstelling tot een aantal mensen hier blijkbaar, nog nooit nadelen ondervonden. Ik heb gewoon de upload op 16KB/s gezet (64 = max van @home breedband) en had laatst een downloadsnelheid van 250KB/s bij het downloaden van een Stargate Atlantis aflevering. Verder gewoon standaard instellingen. Hoogste dat ik ooit gehaald had trouwens.
De meeste bekende films en tv series download hij vaak rond de 60KB/s wat ik ook prima vind. En wat maakt memory gebruik tegenwoordig nog uit!?!?! Geheugen is spotgoedkoop, de meeste mensen die ik ken hebben 512MB of 1GB DDR-SDRAM.
Prima programma.
Ik heb, in tegenstelling tot een aantal mensen hier blijkbaar, nog nooit nadelen ondervonden. Ik heb gewoon de upload op 16KB/s gezet (64 = max van @home breedband) en had laatst een downloadsnelheid van 250KB/s bij het downloaden van een Stargate Atlantis aflevering. Verder gewoon standaard instellingen. Hoogste dat ik ooit gehaald had trouwens.
De meeste bekende films en tv series download hij vaak rond de 60KB/s wat ik ook prima vind. En wat maakt memory gebruik tegenwoordig nog uit!?!?! Geheugen is spotgoedkoop, de meeste mensen die ik ken hebben 512MB of 1GB DDR-SDRAM.
Prima programma.
[ Voor 38% gewijzigd door Yokozuna op 09-11-2004 23:19 ]
Verwijderd
Waar ik een beetje last van heb met azureus is dat mn downloads schokgewijs gaan.
hij wisselt snelheden van 100KB/s af met 8KB/s en weer naar 100 etcetc en dat binnen 10 sec en bij dezelfde torrent.
een strakke snelheid zit er dus niet in ( of dat nu 20 of 100 is)
Iemand een ideetje hierover?
Verder ben ik er wel tevreden over, werkt 10x beter dan sharezaa, kazaa.
Andere torrent clients heb ik nog niet uitgeprobeerd.
hij wisselt snelheden van 100KB/s af met 8KB/s en weer naar 100 etcetc en dat binnen 10 sec en bij dezelfde torrent.
een strakke snelheid zit er dus niet in ( of dat nu 20 of 100 is)
Iemand een ideetje hierover?
Verder ben ik er wel tevreden over, werkt 10x beter dan sharezaa, kazaa.
Andere torrent clients heb ik nog niet uitgeprobeerd.
op school werkt bitcomet niet echt lekker; heb gelezen dat je ergens proxy instellingen moet aanpassen of dergelijke? ook in dit topic vind ik er nix over
Ik heb zelf lange tijd gebruik gemaakt van emule, ik heb paar dagen geleden een DVD brander gekocht. Grote bestanden downloaden met emule gaat echt ontzettend langzaam, dus ben ik bittorrent maar gaan proberen (Azureus 2.2.0.0) en ik moet zeggen...
fantastisch!
Ik download nu met 100KB/s en mn upload 20KB/s!
Ik heb dan wel een lichtere vorm van ADSL dus mn upload is niet echt goed, ik twijfel dan ook om een zware ADSL te nemen (xs4all Fast 4480/704kbps) zodat ik meer kan uploaden (50KB/s) maar dan neem ik ook aan dat mijn downloads nog sneller gaan???
Met emule had je als je boven de (10KB/s) upload je onbeperkt kunt downloaden, hoe zit dat precies met bittorrent?
Ik heb dan wel een lichtere vorm van ADSL dus mn upload is niet echt goed, ik twijfel dan ook om een zware ADSL te nemen (xs4all Fast 4480/704kbps) zodat ik meer kan uploaden (50KB/s) maar dan neem ik ook aan dat mijn downloads nog sneller gaan???
Met emule had je als je boven de (10KB/s) upload je onbeperkt kunt downloaden, hoe zit dat precies met bittorrent?
upload je meer dan zal over het algemeen je download ook sneller gaan ja, door te uploaden naar anderen worden hun clients geprikkeld naar jou te gaan uploaden zegmaar.Innominis schreef op 10 november 2004 @ 16:00:
Ik heb zelf lange tijd gebruik gemaakt van emule, ik heb paar dagen geleden een DVD brander gekocht. Grote bestanden downloaden met emule gaat echt ontzettend langzaam, dus ben ik bittorrent maar gaan proberen (Azureus 2.2.0.0) en ik moet zeggen...fantastisch!
Maar wanneer je aan de max van je verbinding zit kan het idd niet sneller
Uiteraard heeft het zin om een snellere verbinding te nemen als je sneller wilt downloaden. En een snellere upload zal dan ook helpen inderdaad. Het werkt niet zoals eDonkey dat je als je je upload limiteert ook automatisch je download limiteert. Echter, als je harder upload zul je bij andere peers meer 'credit' krijgen, waardoor je dus ook sneller van hun zult kunnen downloaden.Innominis schreef op 10 november 2004 @ 16:00:
Ik heb zelf lange tijd gebruik gemaakt van emule, ik heb paar dagen geleden een DVD brander gekocht. Grote bestanden downloaden met emule gaat echt ontzettend langzaam, dus ben ik bittorrent maar gaan proberen (Azureus 2.2.0.0) en ik moet zeggen...fantastisch!
Ikzelf gebruik ook Azureus, en in combinatie met een 8 mbit adsl lijn gaat dat inderdaad heerlijk. Kijk zelf maar.
als ik download met Azureus dan down ik met mx 30kbs en upload max 40kbs maar alles staat max heb chello classic en heb die poort open gezet op me router 6881 volgens mij
Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n
Mijn Azureus is niet vooruit te branden, waar zou dat aan liggen?
Ik heb een 2048/320 lijn, upload staat op 40 kb max, en download gaat bijna nooit hoger dan 25 kb/s
Ik heb een 2048/320 lijn, upload staat op 40 kb max, en download gaat bijna nooit hoger dan 25 kb/s
[ Voor 5% gewijzigd door SH4D3H op 11-11-2004 17:33 ]
320 kbps (kiloBIT per seconde) upload betekent dat je effectief maar zo rond de 30 kB/sec (kiloBYTES per seconde) daarvan overhoudt. Ik zou em dus zo rond de 25 kB/s limiteren. Als je te snel upload slibt je download namelijk ook dicht.SH4D3H schreef op 11 november 2004 @ 17:27:
Mijn Azureus is niet vooruit te branden, waar zou dat aan liggen?
Ik heb een 2048/320 lijn, upload staat op 40 kb max, en download gaat bijna nooit hoger dan 25 kb/s![]()
![]()
Dat is het probleem van iedere half-duplex verbinding. Daarom is het zo handig als je kunt instellen dat de upload hoger is als er niets in de queu staat of dat de upload bijv. des nachts hoger is.Illumination schreef op 11 november 2004 @ 17:43:
[...]
320 kbps (kiloBIT per seconde) upload betekent dat je effectief maar zo rond de 30 kB/sec (kiloBYTES per seconde) daarvan overhoudt. Ik zou em dus zo rond de 25 kB/s limiteren. Als je te snel upload slibt je download namelijk ook dicht.
Hij hier beneden heeft gelijk \/\/\/
Ik moet maar niet schrijven over waar ik weinig van weet
Maar het punt is wel je zonder goede config van je client je nooit aan topsnelheden komt. Als ik upload op oneindig zet, dan duwt de upload de download constant weg... maar niet andersom. Na een week zat ik toen op een deelverhouding van 4, wel wat veel voor een 2048/256 verbinding

[ Voor 28% gewijzigd door paknaald op 11-11-2004 19:16 ]
Half-duplex?paknaald schreef op 11 november 2004 @ 18:23:
Dat is het probleem van iedere half-duplex verbinding. Daarom is het zo handig als je kunt instellen dat de upload hoger is als er niets in de queu staat of dat de upload bijv. des nachts hoger is.
Bedoel je niet asymmetrisch?
En zelfs een symmetrische verbinding is geen garantie voor het niet optreden van dit probleem?
Te veel upload?Illumination schreef op 11 november 2004 @ 17:43:
[...]
320 kbps (kiloBIT per seconde) upload betekent dat je effectief maar zo rond de 30 kB/sec (kiloBYTES per seconde) daarvan overhoudt. Ik zou em dus zo rond de 25 kB/s limiteren. Als je te snel upload slibt je download namelijk ook dicht.
Hehe, ik dacht dat je meer dload kreeg als je meer upload ^^
Klopt, maar wel tot een zeker hoogte. Je verbinding moet het wel aankunnen, anders gaat het tenkosten van je download snelheid.SH4D3H schreef op 11 november 2004 @ 19:36:
[...]
Te veel upload?
Hehe, ik dacht dat je meer dload kreeg als je meer upload ^^
K, kheb een aantal keren speedtest gedaan, en m'n upload is ~35 kB/s =)
Wat zou een goede max zijn voor BT? 25? 30? En kun je dan ook weleens downloaden met meer dan 100 kB/s?
Wat zou een goede max zijn voor BT? 25? 30? En kun je dan ook weleens downloaden met meer dan 100 kB/s?
Probeer het uit zou ik zeggen. Probeer eerst 25, dat zit ruim onder de max. Als je sneller download dan eerst kun je proberen de upload hoger te zetten en kijken of ie sneller gaat downloaden en niet inzakt.
Ik zou hem op ongeveer de helft van je max. upload zetten. Je kunt zéér zeker met meer dan 100KB/s downloaden... véél meer zelfsSH4D3H schreef op 11 november 2004 @ 20:30:
K, kheb een aantal keren speedtest gedaan, en m'n upload is ~35 kB/s =)
azureus gebruik ik al een jaar en het werkt perfect. zit sinds kort op een besloten community voor torrent (share ration minder 1.0 = kick). dat werkt echt als een trein. enige waar ik moest op letten dat ik de standaart poort moest veranderen..
omdat sommige providers die poort begrensd hebben dus mischien een tipje
omdat sommige providers die poort begrensd hebben dus mischien een tipje
[ Voor 1% gewijzigd door lightstyle op 12-11-2004 08:27 . Reden: typo ]
Zit je ook achter een router met NAT?paknaald schreef op 11 november 2004 @ 20:41:
[...]
Ik zou hem op ongeveer de helft van je max. upload zetten. Je kunt zéér zeker met meer dan 100KB/s downloaden... véél meer zelfs(Zelf haal ik gewoon het maximum van mijn verbinding, 200KB/s, maar ik heb op een 100mbit lijn ook snelheden van meerdere MB/s gezien).
Want ik gebruik BitTorrent nu al een tijd maar heb nog nooit het maximum van mijn 4Mb lijntje gehaald ook al heb ik alle poorten geforward, Windows firewall uitgeschakeld en de SP2 TCP.sys hack gedaan voor meer dan 10 verbindingen. Ik heb wel een DMZ ingesteld die naar 127.0.0.1 verwijst (volgens grc.com is alles dan stealth).
Mis ik nog iets
Ik heb sinds kort een wireless router van Sweex en heb het volgende probleem (nou ja, probleem
):
Elke keer als Azereus opstart, geeft het pakket aan een aantal poorten opgezet te hebben. Deze messages verschijnen rechtsonder in beeld... Het zijn er een stuk of 5, die ik elke keer moet wegklikken.
Apart is dat ik de bonodigde poorten zelf heb opengezet in de router. Waarom geeft Azereus dan steeds aan dat die poorten opgezet worden
En beter nog, hoe kan ik die meldingen uitzetten...
Heb de configuratie doorgekeken, maar kan niks vinden. Probleem is dat zoeken op internet voornamelijk torrent-sites oplevert
Elke keer als Azereus opstart, geeft het pakket aan een aantal poorten opgezet te hebben. Deze messages verschijnen rechtsonder in beeld... Het zijn er een stuk of 5, die ik elke keer moet wegklikken.
Apart is dat ik de bonodigde poorten zelf heb opengezet in de router. Waarom geeft Azereus dan steeds aan dat die poorten opgezet worden
Heb de configuratie doorgekeken, maar kan niks vinden. Probleem is dat zoeken op internet voornamelijk torrent-sites oplevert
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
In je opties "UPnP" uitzetten.
[ Voor 22% gewijzigd door Blisterin_Bull op 12-11-2004 17:07 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic gaat over Bittorrent clients; we willen dus geen namen of URL's zien naar trackerwebsites!
Dit topic gaat over Bittorrent clients; we willen dus geen namen of URL's zien naar trackerwebsites!