Uit het (terecht gesloten) topic "[bittorrent] Waar Wie Wat Welke Client en vooral Waarom!":
Een lijst Bittorrent Clients die ik tot nog toe gevonden heb:
---
BitTorrent (de orginele client)
Platform: Windows/Mac/Linux
---
Shareaza
Platform: Windows
---
G3 Client
---
BitTornado (was TheSHAD0W's EXPERIMENTAL BITTORRENT CLIENT)
---
Yet Another Bittorent Client
Voegt wachtrij ondersteuning toe aan bitTornado.
---
PTC-Client
Platform: Windows (maar evt. portable)
---
Azureus (Java Client)
Platform: Windows/Linux (gebruikt Java, dus mogelijk ook andere platforms)
---
Burst
---
BitComet
---
Torrent Storm
---
BT++
---
Nuttig linkje:
Brian's BitTorrent Faq
---
Waarom Azureus (Linux) voor mij:
Één HEEL POSITIEVE ervaring m.b.t Azureus wil ik jullie niet onthouden...
Onderlaatst was ik een torrent aan het downloaden van 10GB waarbij slecht 1 seeder bestond, de tracker was net gestart dus zou waarschijnlijk nog wel groeien, dus ik heel ethousiast gaan downloaden. Na 2 dagen hadden zo'n 2GB te pakken, maar toen viel de (enige/oorspronkelijke) seeder eruit. Geen probleem gelukkig, want er waren nog zo'n 12 volledige kopies op het netwerk (en zo'n 90 andere clients). Maar enkele uren daarna viel ook de tracker uit, dat betekent natuurlijk "deep shit", want zonder tracker werkte het systeem natuurlijk niet (tenminste dat had ik begrepen uit faqs en andere eerdere ervaringen).
Ik begon natuurlijk wat ongerust te worden (zou ik dan voor Jan l*l 2GB gedownload hebben?), dus begon de torrent een beetje in de gaten te houden....
Maar wat bleek, Azureus (en BitComet trouwens ook) houdt onafhankelijk van de tracker een lijst bij van alle overige clients en ging stug door met downloaden. Hij bleef zelfs werken toen ik mijn PC uitzette en 6 uur later (de volgende morgen) weer "resume"de.Na een poosje begon het me op te vallen dat de enige clients (nu 30) die nog aangekoppeld waren, of Azureus, of BitComet, of Shareaza waren...
Weer 4 dagen later was mijn download (eindelijk) voltooid en waren er nog 20 clients hard bezig de torrent compleet te krijgen. Nu was er tenminste weer 1 seeder
Ergo, Azureus blijft samenwerken met andere (Azureus/BitComet/Shareaza) clients om de download te voltooien nadat de tracker is weggevallen ! Een ideale functie en dus een definitief pluspunt voor Azureus.
My 2 cents...
PS. De serie in kwestie was "A-I Gundam Wing 01-49" (de torrent/tracker bestaat (al lang) niet meer), maar als je al bezig was, houdt moed, als je een goede client gebruikt dan komt hij er wel !
[
Voor 3% gewijzigd door
LionO op 28-10-2004 14:17
. Reden: Typo's en BT++ toegevoegd. ]