Het grote Bittorrent-clients topic [2]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.824 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Illumination schreef op 16 oktober 2004 @ 18:52:
BitTorrent is poort 6881, niet 4662. Dus je moet óf poort 6881 openzetten, óf Azureus op poort 4662 laten connecten. Kijk hiervoor in de Configuration van Azureus (onder "server" voor zover ik weet?). Als je voor je downloads een groene smileys krijgt is ie goed geconnect. Bij gele smileys niet.
Ik heb hem op 4662 laten connecten en hij zegt dat het goed is, en hij is groen
Dus dan kan hij waarschijnlijk niet sneller?
En nog 1 ding...hoe snel kan ik downloaden als mijn upload 20kb/s is en hoeveel als hij 10kb/s is?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48
Ik heb eigenlijk al heel lang azureus gebruikt, maar het heeft soms van die foutjes. Bijvoorbeeld .sfv files die hij dan maar opnieuw en opnieuw blijft downloaden en dus nooit complete wordt. Dit is wat minder leuk voor het ratio dat ik bij torrents krijg. ABC heeft dit bijvoorbeeld niet.
Daar komt bij dat Azureus supersloom is in het checken van hoe ver je al bent met downloaden. ABC is sneller en BitComet nog sneller, ook al werkt BitComet niet echt geweldig samen met mijn TSC client die hier loopt. Die staat namelijk op Idle, maar schijnbaar heeft BitComet nog minder prioriteit dan dat.
Jammer van Azureus vind ik ook dat ik niet een optie kan vinden dat hij doorgaat met seeden tot een ratio van 1:1 of anders. ABC en BitComet hebben deze functie wel en ik vind deze functie eigenlijk wel een must.
Waarom gebruik ik dan Azureus? Het vreet resources, maar het is snel, maakt ook veel connecties met andere peers/seeds (ABC doet dit niet, bij mij deed abc maximaal ongeveer 20 seeds en 60 peers), maar het heeft een duidelijke interface en mogelijkheden tot plugins (ik gebruik vooral die RSSFeed Scanner).
Graag zou ik toch overstappen naar BitComet, maar er is één ding dat ik niet leuk vind, het bevestigingsschermpje bij het toevoegen van een torrent. Als bitcomet dat niet zou hebben zou ik het nu wel gebruiken. Want ik kan hopelijk zelf wel een rss feed scanner maken of downloaden, maar als ik als ik thuis kom alleen maar van die bevestigingsschermpjes open zie staan heb ik er nog niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was bezig in deel 1 te lezen en kwam iets tegen over "snubbed". Ik kijken bij mezelf en zag dat er een hoop ip adressen zijn waar snubbed bij stond.

Ik heb mijn upload op 0 staan, dat zou inhouden unlimited. Mijn upload is ongeveer 35 kb/s maar mijn download blijft ongeveer 20 kb/s. Gistermiddag ging het beter (voor even) toen had ik een download van 40 kb/s.

Wat betekent snubbed en kan ik dat bij diegene die dat bij mij doen ook doen?
Hoe kan ik mijn snelheid verhogen?
Wat zijn de "ideale" settings?

Ik gebruik ABC 2.6.9 (laatste versie)

Ik zie dat iedereen het over Azureus heb, maar is dat dan zoveel sneller? Je gaat toch naar de zelfde torrent toe. of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 18:15:
Beste People,

Ik krijg sinds kort de volgende melding van BitTornado te zien: :?
"Couldn't listen - unable to forward port via UPnP

Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

[Win XP SP2]
Door naar prefs te gaan en daar upnp uit te zetten. Na de installatie is dit automatisch aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja na veel berichten gelezen ook effe Azureus geprobeerd; betere functies daar houdt het ook bij. Bitornado gaat veel sneller bij mjj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Ik heb wat contact met de maker van BitComet en kan jullie ook vervolgens mededelen dat er over enkele dagen nieuwe 0.57 uitgaat komen waarin veel verbeteringen in zijn.

- sorteren op a-z z-a
- betere omgang met windows XP en Thompson / Alcatel modems
- Automatische bandwith teller hoeveel je kunt downloaden voor evt limieten.
- Mensen bannen die enkel maar leechen en totaal niets uploaden

Een korte greep

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
blogbuster schreef op 17 oktober 2004 @ 21:30:
Ik heb wat contact met de maker van BitComet en kan jullie ook vervolgens mededelen dat er over enkele dagen nieuwe 0.57 uitgaat komen waarin veel verbeteringen in zijn.

- sorteren op a-z z-a
Nu al? 8)
- betere omgang met windows XP en Thompson / Alcatel modems
Wat kan ik daar onder verstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is die smiley steeds geel....als ik met Azureus de poort 6881 test geeft hij een NAT-fout. De download snelheid blijft ook steeds onder de 30 kb en de upload blijft steeds bij 35 kb. Moet ik nu iets met poorten doen, openzetten ofzo. Ik heb een chello classic aansluiting. Er geen andere computer thuis die verbing maakt met internet. Ik snap der egt nix van |:(. Is er ook een verband tussen die nat-fout en de lage downloadsnelheid?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Je zit of achter een firewall, of achter een router. Poort 6881 open zetten dus (voor firewall) of doormappen naar jouw pc (voor router). En nee, als de smileys geel zijn zul je niet op maximale snelheid kunnen downloaden. Je bent namelijk niet connectable van buitenaf, dus je zult met minder sources geconnect zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Illumination op 17-10-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49
Ik heb een probleem met Azereus als ik hierbij op een link klik dan start Azereus wel maar komt de torrent niet bij downloads te staan er gebeurt dus helemaal niks. Eerder gebruikte ik altijd shareaza maar hiermee krijg ik de foutmelding "tracker plat" dus dat werkt ook niet. Ik kan nou dus helemaal niks meer downloaden met Azereus en Shareaza. :( Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Edit
Ik heb windows xp sp2 met firewall aan

[ Voor 8% gewijzigd door Maarten810 op 18-10-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 13:45

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Hitman666 schreef op 18 oktober 2004 @ 14:40:
Ik heb een probleem met Azereus als ik hierbij op een link klik dan start Azereus wel maar komt de torrent niet bij downloads te staan er gebeurt dus helemaal niks. Eerder gebruikte ik altijd shareaza maar hiermee krijg ik de foutmelding "tracker plat" dus dat werkt ook niet. Ik kan nou dus helemaal niks meer downloaden met Azereus en Shareaza. :( Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Edit
Ik heb windows xp sp2 met firewall aan
Heb ik ook wel eens gehad, probeer de torrent eens te downloaden en vervolgens vanaf je HD te openen ;)

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:55

Damian

Insane Obtrusion

Ben ik nu de enige die het probleem heeft, dat BitTornado na een tijdje vol op 100% CPU usage gaat :/

Ik draai nu de nieuwste versie (T-0.3.7), maar het ding blijft zelfs na een verse windows install brak lopen.

Iemand hier een oplossing voor ??

Ander probleem, Azureus kan maar 1 poort gebruiken, is er een soort van patch dat ie meer poorten kan gebruiken ??

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je alleen vertellen dat ik heel veel mensen met BitTornado ken en die allemaal dat probleem NIET hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Damian schreef op 18 oktober 2004 @ 18:19:
Ander probleem, Azureus kan maar 1 poort gebruiken, is er een soort van patch dat ie meer poorten kan gebruiken ??
Een poort is een voordeel geen nadeel.
Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49
mduijvendijk schreef op 18 oktober 2004 @ 14:43:
[...]

Heb ik ook wel eens gehad, probeer de torrent eens te downloaden en vervolgens vanaf je HD te openen ;)
Bedankt op deze manier werkt het wel _/-\o_ Maar heeft iemand nog een idee hoe dit ook automatisch zou kunnen dus door alleen de link te klinken en dat Azereus de rest doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 15:55

Damian

Insane Obtrusion

OlafvdSpek schreef op 18 oktober 2004 @ 18:29:
[...]

Een poort is een voordeel geen nadeel.
Wat is het probleem?
Sommige BT sites blokken de standaard poorten om veiligheidsredenen.

vandaar dat ik een andere range aan poorten wil gebruiken..

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:44

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan stel je Azureus op een andere poort in. Ik ken geen BT sites die _per se_ een range aan open poorten eist. Ja, de belangrijkste/elite sites ken ik wel, die raden wel aan om het op een andere poort in te stellen, maar niet meerdere open poorten. ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag, Ik gebruik ABC en heb internet met ee router en een speedtouch modem. Nu zie ik bij mij bijna overal snubbed bij staan. Ik heb op dit forum gelezen over napt open zetten. Dit (volgens mij) gedaan

Speedtouch Stat 192.XXXXX:6881 81.XXXXXXX:6881 tcp SYN_RECV

Sitecom router virtual server bittorent, send to 192.XXXXXXXXX tcp
internal 6881 ~ 6889
external 6881 ~ 6889

Toch blijft de torrent geel ipv groen. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k vind azereus een fijn proggie behalve dat hij soms 400 Megabyten van de 512 opslokt :| Nu heb ik ook 30 Gygabyten in de w8rij. (een fatsoenlijke iso is niet langer 700 Mb). Maar ik heb het idee dat emule met mods beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdvlist2 schreef op 17 oktober 2004 @ 16:02:
[...]

Door naar prefs te gaan en daar upnp uit te zetten. Na de installatie is dit automatisch aangezet.
Bedankt goze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Laatst online: 08-09 12:48
Hmm.. blogbuster,
kan je hem ook niet ff schoppen en zeggen dat dat bevestigingsschermpje een optie moet worden of zo.. ik háát dat schermpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke client die niet in Java werkt, is goed om te gebruiken zoals Azureus? Bij mij gebeurt het dat het bestand javaw enorm veel resources gebruikt :( Ik zoek daarom een andere client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:44

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gebruikte vorige week BitComet ff. Die vreet niet zoveel resources als Azureus. Maar ik moet zeggen dat Azureus' DL performance toch zwaarder weegt voor mij. Dus ben ik weer terug bij Azureus :> Daarnaast vind ik Az de meest gedetailleerde/overzichtelijke client.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 10:45

PoweRoy

funky!

ik gebruik ABC al een tijdje na azereus(was ook snel maar vreed resources...)
kwilde ff overstappen naar bitcomet maar site is down. wordt de nieuwe 0.57 er soms opgezet :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 13:41
Ik gebruik altijd al ABC, en heb zo'n beetje alle clients al geprobeerd... maar met ABC haal ik toch de hoogste snelheden.
Azureus haalt ook goede snelheden bij mij alleen ik vind het programma wat aan de trage kant, en (bij mij) te vaak vast lopen.

offtopic:
De 700000'ste post in SA :P

[ Voor 47% gewijzigd door BonzO op 19-10-2004 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 14:40:
Welke client die niet in Java werkt, is goed om te gebruiken zoals Azureus? Bij mij gebeurt het dat het bestand javaw enorm veel resources gebruikt :( Ik zoek daarom een andere client.
Post is wat cijfertjes in plaats van "veel" en "enorm" :)

Bij mij was het iets van 45 KB ofzo voor Azureus.exe en Java zelf (javaw dus) 22 ofzo.

* nero355 gebruikt Azureus trouwens alleen voor legale dingen en dan zullen de "connecties" die Azureus dan maakt misschien wat minder zijn ??

Heb toch zeker wel met 214 KB/sec een DEMO zitten downen !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 14:40:
Hmm ik weet niet precies wat je onder veel resources verstaat maar zie dit plaatje. Ik vind het niet echt super veel en het gaat toch kei snel.

[ Voor 7% gewijzigd door Chutney op 19-10-2004 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Niet online
Ik heb vroeger wel eens meegemaakt dat javaw dik over de 80mb verbruikte. Opzich is het geheugenverbruik nog wel te doen, maar het was vooral de cpu dat te verduren kreeg. Het schommelde van 20% naar dik over de 70% en daar bleef het de hele tijd in hangen. Sinds ik van azureus naar abc en nu bitcomet gebruik heb ik er veel minder last van en reageert mijn pc stukken sneller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Pinata schreef op 19 oktober 2004 @ 19:30:
Ik heb vroeger wel eens meegemaakt dat javaw dik over de 80mb verbruikte. Opzich is het geheugenverbruik nog wel te doen, maar het was vooral de cpu dat te verduren kreeg. Het schommelde van 20% naar dik over de 70% en daar bleef het de hele tijd in hangen. Sinds ik van azureus naar abc en nu bitcomet gebruik heb ik er veel minder last van en reageert mijn pc stukken sneller. :)
rond de 30% als me connectie vol gas gaat via AZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Niet online
Ja,

Ik heb ook van anderen gehoord dat het zeer verschilde bij mensen. Sommige mensen hadden weinig last van javaw.exe en anderen weer wel. Bij mij voelde alles gewoon stuk trager aan met azureus aan, daarom ben ik ook overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 10:45

PoweRoy

funky!

traagheid heeft met java te maken :X

welke de fijnste java build is nu nog de vraag :P

iemand al een datum wann nieuwste bitcomet uitkomt:?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 21:34
Ik gebruik ABC maar wil de webinferface gebruiken. Nu ben ik op http://php4abc.winkonz.com, hier kan je inloggen vanaf hun public interface maar dat werkt niet. Ik heb versie 2.6.9 van ABC, op de site kan ik alleen kiezen voor 2.6.2 als meest recente versie. Doe ik iets fout of is dit gewoon out of date. Ik heb mijn poort 56667 netjes doorgezet maar ik krijg een time out.

Doe ik iets fout? Zo nee zijn er andere manieren om ABC via een webinterface te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
PoweRoy schreef op 19 oktober 2004 @ 21:22:
traagheid heeft met java te maken :X

welke de fijnste java build is nu nog de vraag :P

iemand al een datum wann nieuwste bitcomet uitkomt:?
jre-1_5_0-windows-i586 Deze java build draai ik. memory gebruk is wel oke zoals je op het plaatje kon zien.

Misschien ligt het aan de snelheid of je je files on the fly laat aanmaken of voor het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ben bezig met ABC en de download gaat niet bijster snel. ong 8 kb/s upload is ong 35 kb/s. De torrent blijft geel. Zat eerst achter een router. deze ertussen uitgehaald.

heb azureus geinstalleerd en poort 6881 getest geeft ie aan ok.

Nu ben ik weer bij ABC (omdat ie daar al op 74 % staat) en ik krijg nog steeds snubbed te zien en choked. Ligt dit nu aan mijn kant of aan de andere kant ?

Bij www.grc.com gekeken of de poort nog open stond en die gaf weer aan dat ie stealth was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 21:10

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 12:49:
hallo,

ben bezig met ABC en de download gaat niet bijster snel. ong 8 kb/s upload is ong 35 kb/s. De torrent blijft geel. Zat eerst achter een router. deze ertussen uitgehaald.

heb azureus geinstalleerd en poort 6881 getest geeft ie aan ok.

Nu ben ik weer bij ABC (omdat ie daar al op 74 % staat) en ik krijg nog steeds snubbed te zien en choked. Ligt dit nu aan mijn kant of aan de andere kant ?

Bij www.grc.com gekeken of de poort nog open stond en die gaf weer aan dat ie stealth was.
heeft niks met snubbed en choked te maken :?
firewall open gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devilion schreef op 20 oktober 2004 @ 13:14:
[...]

heeft niks met snubbed en choked te maken :?
firewall open gezet?
heb geen firewall aanstaan

in mijn router napt inside 192.16XXXXXx port 6881 en outside 0.0.0.0.0 en port 6881 open gezet. krijg bij status NONE te zien

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Heeft iemand enig idee wat ik bij BitComet moet instellen om ervoor te zorgen dat hij stopt met seeden nadat de 1:1 ratio is bereikt, want meestal zet ik bitcomet aan als ik wegga. En als ik dan terugkom dan is die download allang en breed klaar maar dat ding blijft uploaden. En dan heb ik liever dat hij stopt met seeden nadat ik evenveel heb geupload als gedownload. Want ik heb ook nog te maken met een datalimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik ben een Azureusgebruiker en -adept...

Nou zijn er torrents die ik vers aantref op één of meerdere sites en trackers, die vervolgens een 0,0 resultaat geven. Wel seeds, wel ee copie online, maar geen downloadresultaat.

Enig idee wat daar aan de hand kan zijn? Afgezien van de optie dat ze er gewoon niet zijn, dan?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Kijk es bij de uitgebreide status van je download?

Afbeeldingslocatie: http://img100.exs.cx/img100/5424/naamloos28.th.jpg
wat er hier dus na het rood omcirkelde staat.

Het kan zijn dat de tracker een IP check doet en ziet dat je nog niet geregistreerd bent bij hun, wat je dan nog ff moet doen.

[ Voor 41% gewijzigd door FlashBang op 20-10-2004 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Devilion schreef op 20 oktober 2004 @ 16:24:

[afbeelding]

Het kan zijn dat de tracker een IP check doet en ziet dat je nog niet geregistreerd bent bij hun, wat je dan nog ff moet doen.
OK, thanx gaan we checken als ik thuis ben...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Niet online
Dionysos schreef op 20 oktober 2004 @ 16:04:
Heeft iemand enig idee wat ik bij BitComet moet instellen om ervoor te zorgen dat hij stopt met seeden nadat de 1:1 ratio is bereikt, want meestal zet ik bitcomet aan als ik wegga. En als ik dan terugkom dan is die download allang en breed klaar maar dat ding blijft uploaden. En dan heb ik liever dat hij stopt met seeden nadat ik evenveel heb geupload als gedownload. Want ik heb ook nog te maken met een datalimiet.
Bij opties moet je naar task toe gaan en dan "Auto stop task when share ratio reaches :100% " zetten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Pinata schreef op 20 oktober 2004 @ 16:53:
[...]

Bij opties moet je naar task toe gaan en dan "Auto stop task when share ratio reaches :100% " zetten. :*)
Super, dank je. Heb er helemaal overheen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Kan iemand mij misschien helpen met mijn download sneldheid.
Ik ben pas azureus gebruiken, dus ik ben nog vers.
Ik heb aasluiting met een kabelmoden van @home, daarna verboden met een router van linksys. Ik heb de poort 6881-6889 opgezet en tevens las ik ergens dat je ook poort 5555 kan gebruiken. Ik krijg ook geen nat -error, waardoor de groene smiley's lachend naar voren komen, echter mijn doawnload snelheid komt niet hoger dan 30 kb, heb ik iets verkeerd ingesteld, of moet ik nog eventuel iets instellen. Bedankt alvast je reactie.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 20:24:
Hoi,

Ik heb aasluiting met een kabelmoden van @home, daarna verboden met een router van linksys. Ik heb de poort 6881-6889 opgezet en tevens las ik ergens dat je ook poort 5555 kan gebruiken. Ik krijg ook geen nat -error, waardoor de groene smiley's lachend naar voren komen, echter mijn doawnload snelheid komt niet hoger dan 30 kb, heb ik iets verkeerd ingesteld, of moet ik nog eventuel iets instellen. Bedankt alvast je reactie.
Ik gebruik alleen poort 6881 en het ligt er natuurlijk ook aan wat je downloadt ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 20:24:
Hoi,

Is je smilie rood of groen? Of blauw? Hoeveel seeders/downloaders zijn er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 18:15
ik heb met de nieuwste bitspirit toch wel wat problemen. Als ik meer dan 2 downloads aanzet dan werkt mijn hele internet niet meer @ die pc. Van alles geprobeert, minder ip verbindingen etc etc maar hetlijkt er op dat het niks uitmaakt ( maar ja de oude versie s nergens meer te downen of ik ben blind )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 21:30:
[...]

Is je smilie rood of groen? Of blauw? Hoeveel seeders/downloaders zijn er?
de smilie is groen, en de seeders staan die onder details vande betreffende torrent dan zijn er 8 downloaden en stuk of twintig die op o staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Devilion schreef op 20 oktober 2004 @ 16:24:

[afbeelding]

Ik ben maar een paar andere trackers gaan gebruiken. Nu loopt-ie weer als een tierelier. Alleen jammer van die mooie torrents die ik niet meer aan de praat krijg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik BT++ http://btplusplus.sourceforge.net/

Persoonlijk ben ik er zeer tevreden over.. snelheden zijn zeer goed, nooit meldingen van virussen en ik heb nog nooit foute files gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP...
Ik heb nou een paar dagen azureus en downloaden ging goed...en nou opeens vind hij geen tracker meer...WTF...hoe los ik dit op en zijn er nog andere trackers die ik kan gebruiken?

Edit: ik heb nou ff een andere torrent geprobeerd en die doet het wel:S kan ik die tracker ook gebruiken voor mijn andere torrent? of moet ik wachten tot die specifieke tracker terug is?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 10:16:
HELP...
Ik heb nou een paar dagen azureus en downloaden ging goed...en nou opeens vind hij geen tracker meer...WTF...hoe los ik dit op en zijn er nog andere trackers die ik kan gebruiken?

Edit: ik heb nou ff een andere torrent geprobeerd en die doet het wel:S kan ik die tracker ook gebruiken voor mijn andere torrent? of moet ik wachten tot die specifieke tracker terug is?
je snapt het tracker principe niet helemaal, als de tracker van torrent #1 down is, dan zul je die niet verder kunnen downloaden, en je kunt niet zomaar de tracker van #2 kunnen instellen want zeer waarschijnlijk staat de torrent van #1 niet ook op de tracker van #2, als dit wel zo is dan kun je het instellen, maar dat komt erg weinig voor.

oplossing: ga naar een torrent site en download de torrent opnieuw maar dan van een andere tracker. als azureus vraagt waar je hem naartoe wilt downloaden doe je daar dezelfde map als met #1, als je nu geluk hebt herkent Azureus dat er al een stuk gedownload is en gaat hij verder, zoniet dan start hij gewoon overnieuw met downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das wel jammer...ik snapte het idd niet helemaal...maar nu wel...is er een kans dat zo´n tracker weer terug komt...ja tog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 11:03:
das wel jammer...ik snapte het idd niet helemaal...maar nu wel...is er een kans dat zo´n tracker weer terug komt...ja tog?
ja, het zou kunnen zijn dat de tracker maar voor even down is, omdat er onderhoud gepleegd moet worden, dus ik zou de bestanden nog niet weggooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan zo´n tracker je ook bannen, als je bijvoorbeeld nooit 1.1 shared?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

jazeker kan dat! niet sharen is sobijso fout.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaar...moet je 1.1 hebben of is 50% ofzo ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 11:57:
Give what you take, man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Jij zou nooit een hele download hebben als iedereen er zo over dacht, denk daar maar eens over na.

BTW. aan mensen die niks seeden (leechers) is KaZaA doodgegaan (niet aan spyware alleen, want daar was KaZaA Lite voor.

[ Voor 20% gewijzigd door FlashBang op 21-10-2004 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Niet online
1:1 is wel zo handig bij de meeste downloads. Ik stop alleen met sharen als ik zie dat er al een paar duizend seeders zijn en dan is het nuttig om in plaats van torrents die toch al genoeg seeds hebben, te gaan stoppen en wat anders te gaan seeden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Hmm ik heb net ff BitComet geinstalleerd, ga em es ff proberen (ben Azureus-fan), eerste wat me opvalt: mooie GUI, zeer gebruikersvriendelijk.
edit: download gaat langzaam :( wel zeer uitgebreid programma!
Nu de Downloadsnelheden nog goed :D

[ Voor 16% gewijzigd door FlashBang op 21-10-2004 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Tja, mn upload is gewoon veel trager dan mn download. Dan kan ik er niks aan doen dat ik niet 1:1 share. Ik laat mn client niet altijd aanstaan omdat online gamen dan niet gaat. De pc wordt veel trager van Azareus (die ik dus gebruik)
Als ik bij alles zou wachten tot ik 1:1 geupload heb, dan mag ik wel alvast een grote HDD kopen om alles er nogal lang op te laten staan.

Ik share altijd als ik download, maar ik laat em niet aan staan om alleen maar te uploaden als ik iets anders wil gaan doen.

Voor de rest ben ik wel erg tevreden over Azareus. Altijd de goede bestanden en nog nooit gehad dat het niet werkte.

De snelheid is heel verschillend per torrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Laatst online: 11-09 13:56
PoweRoy schreef op 19 oktober 2004 @ 16:02:
ik gebruik ABC al een tijdje na azereus(was ook snel maar vreed resources...)
kwilde ff overstappen naar bitcomet maar site is down. wordt de nieuwe 0.57 er soms opgezet :?
Je kunt hem ook hier downloaden.

http://www.p2pforums.com/viewtopic.php?t=2169

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

4hp

Ik gebruik nu al een tijdje Azureus in Suse 9.1 Personal, maar heb toch last van het veel HD activiteit bij snelheden boven de 200kb/s :/

Ik ga nu Q-Torrent installeren, maar voordat ik dat ga doen -> PyQT eerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Laatst online: 13-09 13:45

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

4hp schreef op 21 oktober 2004 @ 16:46:
Ik gebruik nu al een tijdje Azureus in Suse 9.1 Personal, maar heb toch last van het veel HD activiteit bij snelheden boven de 200kb/s :/

Ik ga nu Q-Torrent installeren, maar voordat ik dat ga doen -> PyQT eerst :)
Daarvoor heb je de volgende opties:
-Disk cash
-Vooruitlezen

Beide opties zorgen er voor dat de schijf activiteit afneemt.
Ze zitten beide in de 2.1.0.5 cvs, ik weet niet of ze ook in de 2.1.0.4 versie zitten

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb nu en torrent binnen, echter zijn het allemaal aparte rar bestandjes. Als ik ze wil extracten geeft ie aan dat ie geen archives gevonden heeft. Wat moet ik doen om het werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 23:35:
hallo,

ik heb nu en torrent binnen, echter zijn het allemaal aparte rar bestandjes. Als ik ze wil extracten geeft ie aan dat ie geen archives gevonden heeft. Wat moet ik doen om het werkend te krijgen?
Hulp met Warez == Not done ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op 21 oktober 2004 @ 23:43:
[...]

Hulp met Warez == Not done ;)
oke ik begrijp, andere resources maar informeren hahaha :)
maar mag je wel vragen hier of dat normaal is? }:O

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 21:34
mol99 schreef op 19 oktober 2004 @ 21:36:
Ik gebruik ABC maar wil de webinferface gebruiken. Nu ben ik op http://php4abc.winkonz.com, hier kan je inloggen vanaf hun public interface maar dat werkt niet. Ik heb versie 2.6.9 van ABC, op de site kan ik alleen kiezen voor 2.6.2 als meest recente versie. Doe ik iets fout of is dit gewoon out of date. Ik heb mijn poort 56667 netjes doorgezet maar ik krijg een time out.

Doe ik iets fout? Zo nee zijn er andere manieren om ABC via een webinterface te benaderen?
Even een schopje, de 24 uur zijn al verstreken.
Weet iemand hoe ik die webinterface aan de praat kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Nou heb ik dus Azereus sinds kort draaien, alleen dat werkt voor me gevoel voor geen meter, heb veel instellingen opgezocht enzo, die toegepast, upload staat op 5kb's max, connections voor uploads op 2 connecties, a fijn.

Draai op Kabel, Chello, 356kb download Max. Nou zit ik met Azereus altijd tussen de 2 en 30kb download, nooit hoger zien gaan, vind ik vreemd want tijd terug bijvoorbeeld op een andere bittorrent client had ik wel is downloads van 200kb p/s.

Vraag me af of ik ergens toch iets fout heb gedaan, of dat het misschien puur aan het bestand lig wat ik download, het vreemde is Azereus geeft aan dat er zown 400 personen online zijn die dat filetje sharen, terwijl mijn computer maar met 4 van de 400 connetie maakt.

Beetje vreemd, en niet lekker.
Snap ut niet meer

Weet ook dat mensen veel problemen hebben hiermee, maar kan ook niet echt iets duidelijks vinden op het net wat een goede basisinstelling laat zien voor de kabel of whatever.

Iemand wel misschien? of een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat is wel erg weinig he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Niet online
Als ik met BitComet mn upload laag zet (lees: minder dan 10KB), dan stort vrijwel meteen ook mn download in. Vaak word het zelfs gehalveerd. Dus je word gedwongen om goed te uploaden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Daar ligt het dus blijkbaar aan..grr...begreep ergens uit dat je je upload laag moest zetten, maar dus het tegenovergestelde, idd heb me upload nu tussen de 30 en 40 kb staan gewoon, en me download stijgt ook gelijk rond die snelheid..

ThnX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Niet online
Je moet je upload ongeveer op 80% van de maximale capaciteit zetten. Dan zorg je ervoor dat je download niet inzakt doordat je upload helemaal volzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 20:07
hoe kan ik dan bj bitcomet de maximale upload snelheid op ongeveer 80% zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Javaw.exe gaat echt kut met geheugen om, 30MB gebruik toen ik azureus aan had staan, maar met een memory defragger (ik heb system mechanic professional) en een paar keer recover en defrag doen gebruikt het 4MB, iets acceptabeler dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Niet online
arjoderoon schreef op 22 oktober 2004 @ 21:23:
hoe kan ik dan bj bitcomet de maximale upload snelheid op ongeveer 80% zetten??
Uitrekenen wat 80% van het maximaal aantal KBs dat je kan uploaden is en dat instellen in als globale upload limiet. Ik heb 512kbit upload. Dat deel je door 8 en dat is 64. 80% van 64 nemen en dat als limiet instellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 12:15
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 15:18:
Hallo.
Ik ben nieuw met azureus.
Ik heb mijn connectie ingesteld.
Nu wil ik een film gaan downloaden.
Mijn gezichtje is groen en kijkt blij.
Alleen downloaden gaat maar met 1.1 tot 5 kb/s niet hoger.
Wat kan dit zijn.
Dit heb ik met meerdere films en ook programma`s
Eerst deed ik met wanadoo via newsgroepen downloaden.
Maar ze gingen van 300 naar 25kb/s :(
het hangt heel erg af hoeveel seeders e leechers je hebt, als er maar 1 seeder is en 400 leechers dan deel je met 400 mensen zijn upload....
je moet zorgen dat je altijd torrents kiest met veel seeders, en relatief weinig leechers. als ik download is dat meestal in de verhouding seeders:leechers
1:2 dus 100 seeders 200 leechers dan haal ik een download van 80 kb/s. maar ook dat hangt weer van de verbinding van anderen af.

als de verhouding hoger is als 1:3 dan heb je meestal een erg lage kb/s
hier kan je voor de rest weinig aan doen.
Het beste is gewoon je download aan laten staan, meestal gaat ie na een tijdje wel sneller.

ik hoop dat ik je zo een beetje geinformeerd heb anders moet je maar ff mailen, kijk in mijn react voor mijn emailadres/msnadres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
NoFearWizz schreef op 22 oktober 2004 @ 22:10:
[...]

het hangt heel erg af hoeveel seeders e leechers je hebt, als er maar 1 seeder is en 400 leechers dan deel je met 400 mensen zijn upload....
je moet zorgen dat je altijd torrents kiest met veel seeders, en relatief weinig leechers. als ik download is dat meestal in de verhouding seeders:leechers
1:2 dus 100 seeders 200 leechers dan haal ik een download van 80 kb/s. maar ook dat hangt weer van de verbinding van anderen af.

als de verhouding hoger is als 1:3 dan heb je meestal een erg lage kb/s
hier kan je voor de rest weinig aan doen.
Het beste is gewoon je download aan laten staan, meestal gaat ie na een tijdje wel sneller.

ik hoop dat ik je zo een beetje geinformeerd heb anders moet je maar ff mailen, kijk in mijn react voor mijn emailadres/msnadres
dit is niet per definitie waar, soms kan juist het omgekeerde waar zijn.
Heb je een torrent met 1 seeder en 200 peers die allemaal op de 90% zitten, dan zitten die 200 allemaal up te loaden en vlieg je als een trein zelf naar de 90% toe.
Als alles meezit is tegen die tijd de torrent goed geseed, waardoor je de hele rit op het maximum van je verbinding hebt gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na maanden veel plezier met bittornado krijg ik nu sinds een aantal dagen die gele firewalled icon met alle torrents die ik start. Zelfs na uren wachten verandert het niet in groen. Ik heb al dubbel gecheckt op mijn winroute pro setting van mijn server en de poorten 10000-10100 zijn geforward naar mijn pc. Verder staat dezelfde portrange in bittornado settings. Het vreemde is als ik bitcomet of azureus neem als client met poorten in dezelfde portrange niet de melding krijg dat het gefirewalled is. De trackersite geeft dan ook bij de user lijst op mijn nicknaam met bittornado de melding NOT connectable. Als ik switch naar bitcomet of azureus meldt die trackerpage weer wel connectable.

Ik heb nog geprobeerd 0.3.7, 0.3.8 en de oude S-5.8.11 en ze geven allemaal firewalled aan :(

Ik draai op mijn pc winxp +sp1 zonder firewall. Verder kan ik vertellen dat als ik die torrents op mijn server bak draai met bittornado ik wel een groene icon krijg.

btw ik draai ook emule op mijn pc met dezelfde portrange en emule geeft een high id. Dus ik neem ook aan dat mijn poorten echt goed geforward zijn.

heeft iemand anders ook moeite om bt connectable te krijgen en weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 16:38:
Na maanden veel plezier met bittornado krijg ik nu sinds een aantal dagen die gele firewalled icon met alle torrents die ik start. Zelfs na uren wachten verandert het niet in groen. Ik heb al dubbel gecheckt op mijn winroute pro setting van mijn server en de poorten 10000-10100 zijn geforward naar mijn pc. Verder staat dezelfde portrange in bittornado settings. Het vreemde is als ik bitcomet of azureus neem als client met poorten in dezelfde portrange niet de melding krijg dat het gefirewalled is. De trackersite geeft dan ook bij de user lijst op mijn nicknaam met bittornado de melding NOT connectable. Als ik switch naar bitcomet of azureus meldt die trackerpage weer wel connectable.

Ik heb nog geprobeerd 0.3.7, 0.3.8 en de oude S-5.8.11 en ze geven allemaal firewalled aan :(

Ik draai op mijn pc winxp +sp1 zonder firewall. Verder kan ik vertellen dat als ik die torrents op mijn server bak draai met bittornado ik wel een groene icon krijg.

btw ik draai ook emule op mijn pc met dezelfde portrange en emule geeft een high id. Dus ik neem ook aan dat mijn poorten echt goed geforward zijn.

heeft iemand anders ook moeite om bt connectable te krijgen en weet een oplossing?
Ik wil niet flamen ofzo richting programma's maar er zijn tegenwoordig TE veel programma's die geen rekening houden met NAT toestanden :/ Denk dat BitTornado er zo een is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 16:38:

Zorgt dit misschien voor een conflict. Zoals het er staat gebruik je emule en bittorrent tegelijkertijd met dezelfde poortrange. Ik weet niet of dit dit soort problemen kan veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Na een paar maanden Azureus te hebben gebruikt heb ik ff Bitcomet getest en ben gelijk geswitched. Wat een verademing om van die java client af te zijn zeg, nu kan ik tenminste weer met goed fatsoen een potje gamen of een dvd'tje branden als het machien staat te downloaden. En de downloads gaan er geen Kb/sje minder snel door, integendeel zou ik haast zeggen.

Tot er zich iets beters aandient zit ik wel even aan Bitcomet vast, mark my words

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het opgelost na een bezoekje op forum van bittornado. Er werd gesuggereerd dat sommige spyware een proxy ip adres invulde in IE en blijkbaar maakt BT gebruik van die waarde :| Azureus en bitcomet negeerde het echter. Aangezien ik FF gebruik had ik daar helemaal niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Puresmoker schreef op 24 oktober 2004 @ 17:39:
Na een paar maanden Azureus te hebben gebruikt heb ik ff Bitcomet getest en ben gelijk geswitched. Wat een verademing om van die java client af te zijn zeg, nu kan ik tenminste weer met goed fatsoen een potje gamen of een dvd'tje branden als het machien staat te downloaden. En de downloads gaan er geen Kb/sje minder snel door, integendeel zou ik haast zeggen.

Tot er zich iets beters aandient zit ik wel even aan Bitcomet vast, mark my words
Ik ben als Azureus fan sinds 3 dagen ook over op BitComet, zeer gebruikersvriendelijk ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
nero355 schreef op 24 oktober 2004 @ 17:07:
[...]

Ik wil niet flamen ofzo richting programma's maar er zijn tegenwoordig TE veel programma's die geen rekening houden met NAT toestanden :/ Denk dat BitTornado er zo een is ??
Dat is niet waar, Bittornado werkt gewoon met NAT indien je je poorten in je router geforward hebt, zoals ik, dan krijg je een mooi groen lampje en nog belangrijker Remote connections.

Heb meestal gewoon 1 mbit download binnen 10 minuten icm 15 kb upload. (als de tracker dat toestaat)

Verder wil ik ff zeggen dat er id vee programma's zijn maar bittornado is zeker een van de oudgediende. Bittornado is namelijk een voortzetting van Shadow-experimental, all1 door iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind azereus wel aardig...lekkere downspeed geen gezeik

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Laatst online: 30-01-2023
mensen al nieuwe CVS (.61) van azureus geprobeert? .60 gaf bij mij nog wel 'n berg problemen, maar de beste vernieuwing vind ik toch wel up-speed cappen per torrent :D:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
dat is wel een feature waar ik al een tijd op zit te wachten eigenlijk. Fijn dat dat er nu eindelijk in komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in het emule topic was er een discussie over het anoniem zijn en ip adres, maar hoe zit dat met bittorrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:11
Wussie schreef op 25 oktober 2004 @ 16:08:
mensen al nieuwe CVS (.61) van azureus geprobeert? .60 gaf bij mij nog wel 'n berg problemen, maar de beste vernieuwing vind ik toch wel up-speed cappen per torrent :D:Y)
waar kun je die downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 19:57:
in het emule topic was er een discussie over het anoniem zijn en ip adres, maar hoe zit dat met bittorrent?
Je ziet gewoon de IP's van wie je downloadt, dus niet anoniem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 19:57:
Je ziet inderdaad alle ipadressen. Bij sommige clienten kun je zelfs per ip een prioriteit instellen of bannen voor een tijdje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionO
  • Laatst online: 24-07 21:40
Uit het (terecht gesloten) topic "[bittorrent] Waar Wie Wat Welke Client en vooral Waarom!":

Een lijst Bittorrent Clients die ik tot nog toe gevonden heb:
---
BitTorrent (de orginele client)
Platform: Windows/Mac/Linux
---
Shareaza
Platform: Windows
---
G3 Client
---
BitTornado (was TheSHAD0W's EXPERIMENTAL BITTORRENT CLIENT)
---
Yet Another Bittorent Client
Voegt wachtrij ondersteuning toe aan bitTornado.
---
PTC-Client
Platform: Windows (maar evt. portable)
---
Azureus (Java Client)
Platform: Windows/Linux (gebruikt Java, dus mogelijk ook andere platforms)
---
Burst
---
BitComet
---
Torrent Storm
---
BT++
---

Nuttig linkje:
Brian's BitTorrent Faq

---

Waarom Azureus (Linux) voor mij:

Één HEEL POSITIEVE ervaring m.b.t Azureus wil ik jullie niet onthouden...

Onderlaatst was ik een torrent aan het downloaden van 10GB waarbij slecht 1 seeder bestond, de tracker was net gestart dus zou waarschijnlijk nog wel groeien, dus ik heel ethousiast gaan downloaden. Na 2 dagen hadden zo'n 2GB te pakken, maar toen viel de (enige/oorspronkelijke) seeder eruit. Geen probleem gelukkig, want er waren nog zo'n 12 volledige kopies op het netwerk (en zo'n 90 andere clients). Maar enkele uren daarna viel ook de tracker uit, dat betekent natuurlijk "deep shit", want zonder tracker werkte het systeem natuurlijk niet (tenminste dat had ik begrepen uit faqs en andere eerdere ervaringen).
Ik begon natuurlijk wat ongerust te worden (zou ik dan voor Jan l*l 2GB gedownload hebben?), dus begon de torrent een beetje in de gaten te houden....
Maar wat bleek, Azureus (en BitComet trouwens ook) houdt onafhankelijk van de tracker een lijst bij van alle overige clients en ging stug door met downloaden. Hij bleef zelfs werken toen ik mijn PC uitzette en 6 uur later (de volgende morgen) weer "resume"de.Na een poosje begon het me op te vallen dat de enige clients (nu 30) die nog aangekoppeld waren, of Azureus, of BitComet, of Shareaza waren...
Weer 4 dagen later was mijn download (eindelijk) voltooid en waren er nog 20 clients hard bezig de torrent compleet te krijgen. Nu was er tenminste weer 1 seeder :)

Ergo, Azureus blijft samenwerken met andere (Azureus/BitComet/Shareaza) clients om de download te voltooien nadat de tracker is weggevallen ! Een ideale functie en dus een definitief pluspunt voor Azureus.

My 2 cents...

PS. De serie in kwestie was "A-I Gundam Wing 01-49" (de torrent/tracker bestaat (al lang) niet meer), maar als je al bezig was, houdt moed, als je een goede client gebruikt dan komt hij er wel !

[ Voor 3% gewijzigd door LionO op 28-10-2004 14:17 . Reden: Typo's en BT++ toegevoegd. ]

Another Stupid N00b ! Mijn machientje(s) PC Specs
"If it ain't broken, don't sell it", me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Leuk he.. die optie in Azureus :)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

LionO schreef op 28 oktober 2004 @ 13:42:
Één HEEL POSITIEVE ervaring m.b.t Azureus wil ik jullie niet onthouden...

Onderlaatst was ik een torrent aan het downloaden van 10GB waarbij slecht 1 seeder bestond, de tracker was net gestart dus zou waarschijnlijk nog wel groeien, dus ik heel ethousiast gaan downloaden. Na 2 dagen hadden zo'n 2GB te pakken, maar toen viel de (enige/oorspronkelijke) seeder eruit. Geen probleem gelukkig, want er waren nog zo'n 12 volledige kopies op het netwerk (en zo'n 90 andere clients). Maar enkele uren daarna viel ook de tracker uit, dat betekent natuurlijk "deep shit", want zonder tracker werkte het systeem natuurlijk niet (tenminste dat had ik begrepen uit faqs en andere eerdere ervaringen).
Ik begon natuurlijk wat ongerust te worden (zou ik dan voor Jan l*l 2GB gedownload hebben?), dus begon de torrent een beetje in de gaten te houden....
Maar wat bleek, Azureus (en BitComet trouwens ook) houdt onafhankelijk van de tracker een lijst bij van alle overige clients en ging stug door met downloaden. Hij bleef zelfs werken toen ik mijn PC uitzette en 6 uur later (de volgende morgen) weer "resume"de.Na een poosje begon het me op te vallen dat de enige clients (nu 30) die nog aangekoppeld waren, of Azureus, of BitComet, of Shareaza waren...
Weer 4 dagen later was mijn download (eindelijk) voltooid en waren er nog 20 clients hard bezig de torrent compleet te krijgen. Nu was er tenminste weer 1 seeder :)

Ergo, Azureus blijft samenwerken met andere (Azureus/BitComet/Shareaza) clients om de download te voltooien nadat de tracker is weggevallen ! Een ideale functie en dus een definitief pluspunt voor Azureus.
En voor BitComet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
LionO schreef op 28 oktober 2004 @ 13:42:
Zo slim is Azureus (jammer genoeg) nog niet.
Het enige wat Azureus doet is het bijhouden/opslaan van adressen van andere peers. Na een herstart kan deze lijst dan gebruikt worden om andere peers te vinden.
Azureus is nog niet in staat om zelf nieuwe peers te vinden zonder tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op 28 oktober 2004 @ 16:24:
[...]

Zo slim is Azureus (jammer genoeg) nog niet.
Het enige wat Azureus doet is het bijhouden/opslaan van adressen van andere peers. Na een herstart kan deze lijst dan gebruikt worden om andere peers te vinden.
Azureus is nog niet in staat om zelf nieuwe peers te vinden zonder tracker.
Lekker voordeel!! Dan staat er dus op je PC een lijst van IP adressen die die file uploaden wat niet helemaal legaal is als je een illegale content hebt. Wel handig om je torrent compleet te krijgen maar het speelt de FIOD ed wel in de kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
svdvlist2 schreef op 28 oktober 2004 @ 18:31:
Lekker voordeel!! Dan staat er dus op je PC een lijst van IP adressen die die file uploaden wat niet helemaal legaal is als je een illegale content hebt. Wel handig om je torrent compleet te krijgen maar het speelt de FIOD ed wel in de kaart
Hoe bedoel je?
Denk je soms dat de FIOD zelf niet in staat is zo'n 'feature' aan een (open source) client toe te voegen?
De FIOD heeft hier trouwens niks mee te maken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb een tip voor iedereen. Gebruik het programma netlimiter om de upload snelheid van de bittorent te cutten tot bv 5 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
tennisbal schreef op 28 oktober 2004 @ 22:58:
ik heb een tip voor iedereen. Gebruik het programma netlimiter om de upload snelheid van de bittorent te cutten tot bv 5 kb/s
damn you!

goede tip, de overall snelheden zullen hierdoor drastisch toenemen, vooral als iedereen het doet :X

snap je uberhaupt hoe p2p werkt?

en bovendien on je upload in te stellen doe je dat natuurlijk gewoon in je client...
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Bittorrent clients; we willen dus geen namen of URL's zien naar trackerwebsites!