How to Become a DJ... deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.885 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik krijg die nightclubs echt niet goed, al de hele avond niet, liggen te skippen bij het geringste stoootje tegen de tafel.
Maar hoed, ik was al van plan te stoppen met italiaanse plaatjes te draaien :P
Binnenkort wil ik wat nieuwe platen gaan halen en in een heel nieuwe style gaan draaien, zal wel kijken of ik dan een keer een mixje online kan zetten :)

Maar niemand die weet of dat skippen normaal is met die naald plus element?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:45
Lijkt me niet echt normaal.. ik heb dan wel geen nightclub maar een Ortofon concorde DJ-S , die komt wel redelijk in de buurt. Lijkt wel haast of je naalddruk niet goed is, misschien staat je arm wel te hoog voor die dunne italiaanse plaatjes?

Ik merk wel altijd dat als ik met 'italiaans plastic (:P)' draai de platen meer blijven plakken aan de slipmat, en sneller tot stilstand komen als je er kracht op uitoefend. Maar dat lijkt me geen reden voor de naald om uit de groef te springen.
OverSoft schreef op 08 oktober 2004 @ 00:13:
Het blijft wel zo, dat je bij vinyl of cd zelf gevoel moet hebben voor de muziek, je hoort of de plaat te snel of te langzaam loopt en of de beats goed gelijk lopen.
Zo'n sync knopje is allemaal leuk en aardig, maar je hebt totaal geen gevoel meer voor je muziek en hoort ook niet snel genoeg wanneer het fout dreigt te gaan (plaat gaat "weg lopen").

En het heeft natuurlijk geen stijl :p
Mja zoals ik al eerder hier zei ik heb 3 jaar MP3 gedraaid (meeste met sync aan) en nu dus iets meer dan 2 maanden vinyl. Het is amper te vergelijken qua techniek. Zoals ik er nu tegen aan kijk is dat MP3 draaien met sync meer plaatjes 'plakken' dan echt draaien. Kijk er zijn best tricks die je met MP3 kan leren (toepassen van flangers, phasers, diverse FX, killswitches, fadergebruik). Maar daar houdt het dan ook mee op.. Platenselectie blijft natuurlijk wel iets voor te zeggen maar ik denk dat een goede set 50% platenkeus en 50% techniek is.

[ Voor 53% gewijzigd door ScuL op 08-10-2004 00:44 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem maar meer naalddruk gegeven, en dan springen ze er niet meer uit, ben alleen bang dat ie nu te veel heeft eigenlijk voor mijn gewone platen, maar ja, het werkt.
Ben ze gewoon aan het testen om te kijken of ik mijn shures wil inruilen voor de concordes, want die shures vind ik niet echt fijn, maar goed, zit wel een enorm prijsverschil in :P
Ik mocht ze dus overkopen en dat is dus iets wat ik denk ik maar ff niet ga doen.
Zal morgen ff nog 2 tonars gaan lenen ter vergelijking, die zouden dan namelijk op zich dezelfde problemen moeten gaan geven.
Maar ja, van even wat meer naalddruk slijten mijn platen nu ook weer niet zo veel vlugger van :P

(heeft er iemand een goede guide voor het balanseren van elementen, wil mijn kennis zo nodig even wat aanscherpen, wil toch wel even weten of het nu mijn onkunde is (Kan best zijn want ik heb nog niet veel elementen in mijn bezit gehad) ofdat die stomme dingen echt niet helemaal goed zijn.

Owkee, probleem gevonden, het is dat rotte extra gewichtje van technics wat erachter op nog een keer zit, zonder die ellendige dingen krijg ik ze in een keer afgesteld, pff, dat ik daar zo laat achter moet komen zeg 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Het staat notabene nog in Reind's aboutDJ tutorials... sloop die extra ring eraf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:28

Chiron

Moderator Discord
zowww vanavond heb ik het wederom tot de finale van de P60 contest geschopt.. vorig jaar als 2e geeindigd.. wie weet wat me dit keer brengt... 3 decks ging goed.. maar moet nog zwaar aan m'n uitstraling werken.. iemand nog een tsjakkaa cursusje in de aanbieding? ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

OverSoft schreef op 08 oktober 2004 @ 00:13:
Het blijft wel zo, dat je bij vinyl of cd zelf gevoel moet hebben voor de muziek, je hoort of de plaat te snel of te langzaam loopt en of de beats goed gelijk lopen.
Zo'n sync knopje is allemaal leuk en aardig, maar je hebt totaal geen gevoel meer voor je muziek en hoort ook niet snel genoeg wanneer het fout dreigt te gaan (plaat gaat "weg lopen").
Sorry, maar dit vind ik dus echt onzin. Het enige wat een sync knop doet is de BPM van het ene deck gelijk stellen aan die van de andere. Dit is nog altijd een benadering van de BPM - of je moet zo anal zijn dat je van elke track in je collectie zelf de BPM helemaal (tot op de afronding) perfect instelt. Ik draai met een collectie van 2000-3000 nummers, en ik mag dan wel gek zijn - maar ik ga daar echt niet elk nummer van fixen.
Dat betekent dat je er altijd wat afzit - en dat je plaat dus altijd wegloopt als je alleen maar de sync knop gebruikt. Ik zit net zo goed tempo te adjusten en te pitchbenden om beide decks gelijk te krijgen en te houden.

Ik geef toe: Het is allemaal veel simpeler dan vinyl. Ik kan veel minder zorgvuldig zijn met plaatselectie (timestretching lost alles op), ik hoef minder moeite te doen om te beatmatchen (die sync knop zet mij al 90% op de goede weg), ik hoef minder moeite te doen om 'm gematcht te houden (fase-indicators laten zien hoe hard je aan het weglopen bent)...

Maar het is alles behalve "Oh de computer doet alles voor je". Als dat zo was dan kon ik dat ding op de automatische piloot zetten en weglopen - en aangezien dat mij meerdere weken extra uitgaan zou opleveren zou ik daar absoluut geen probleem mee hebben als die mogelijkheid bestond.

[ Voor 9% gewijzigd door Acolyte57 op 08-10-2004 04:34 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Chiron schreef op 08 oktober 2004 @ 02:00:
zowww vanavond heb ik het wederom tot de finale van de P60 contest geschopt.. vorig jaar als 2e geeindigd.. wie weet wat me dit keer brengt... 3 decks ging goed.. maar moet nog zwaar aan m'n uitstraling werken.. iemand nog een tsjakkaa cursusje in de aanbieding? ;)
Hang de vlag uit Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/static.gif. Feli dude :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Acolyte57 schreef op 08 oktober 2004 @ 04:29:
[...]
Sorry, maar dit vind ik dus echt onzin. Het enige wat een sync knop doet is de BPM van het ene deck gelijk stellen aan die van de andere. Dit is nog altijd een benadering van de BPM - of je moet zo anal zijn dat je van elke track in je collectie zelf de BPM helemaal (tot op de afronding) perfect instelt. Ik draai met een collectie van 2000-3000 nummers, en ik mag dan wel gek zijn - maar ik ga daar echt niet elk nummer van fixen.
Dat betekent dat je er altijd wat afzit - en dat je plaat dus altijd wegloopt als je alleen maar de sync knop gebruikt. Ik zit net zo goed tempo te adjusten en te pitchbenden om beide decks gelijk te krijgen en te houden.

Ik geef toe: Het is allemaal veel simpeler dan vinyl. Ik kan veel minder zorgvuldig zijn met plaatselectie (timestretching lost alles op), ik hoef minder moeite te doen om te beatmatchen (die sync knop zet mij al 90% op de goede weg), ik hoef minder moeite te doen om 'm gematcht te houden (fase-indicators laten zien hoe hard je aan het weglopen bent)...

Maar het is alles behalve "Oh de computer doet alles voor je". Als dat zo was dan kon ik dat ding op de automatische piloot zetten en weglopen - en aangezien dat mij meerdere weken extra uitgaan zou opleveren zou ik daar absoluut geen probleem mee hebben als die mogelijkheid bestond.
Nou ja, ik weet wel zeker dat die mogelijkheid er op zit. Bijvoorbeeld bij virtual DJ...
En vrijwel alle PC mix programma's van nu houden de beat precies gelijk. Dus ik weet niet waar jij mee draait, maar misschien wordt het eens tijd om over te stappen, zodat je wat vaker op stap kan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Is er iemand die al ervaring heeft met de Reloop RMX-40 DSP Mixer?
Ziet er zeker wel goed uit, maar misschien net zo brak als de Behringer?
Hoe zijn die reloop mengpanelen op zich? Het enige B-merk waarme ik ervaring heb qua mixers zijn JB-systems. Deze deden het altijd lang en goed

[ Voor 35% gewijzigd door pimsaint op 08-10-2004 10:12 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
num-lock schreef op 06 oktober 2004 @ 21:20:
[...]

Het is gewoon een slip mat.. maar met een 'butter rug' een ultra glad laagje kunstof (een beetje te vergelijken met een boterhamzakje)

maar ik heb je via een vriend uit de v.s. gekreegen, weet jij waar die dingen in de EU te bestellen zijn? (jammer dat ze dit product niet gewoon bij new-line hebben :X )
Thanx! Helemaal duidelijk!

Na het zien van een turntablism dvd met Dj Qbert was ik behoorlijk enthousiast en wilde ze ook weleens proberen.
Hier in Nederland (of de EU) ben ik ze ook nog niet tegengekomen dus ik denk dat ook ik ze rechtstreeks uit de US moet laten komen... :/

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 13:06
Ik heb BPM Studio 4.9.1 (legaal) en een Creative Audigy 2 ZS geluidskaart.

Mijn vraag is: kan je de Audigy 2 ZS zo instellen dat hij 2 kanalen stereo (4 kanalen mono dus) apart uitstuurt?

Of moet ik een extra Audigy 2 ZS kopen en erbij zetten?

Mijn bedoeling is om dus Player A & Player B apart via mijn mengpaneel (Pioneer DJM-600) te gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door jeroenzelle op 08-10-2004 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
pimsaint schreef op 08 oktober 2004 @ 10:10:
Is er iemand die al ervaring heeft met de Reloop RMX-40 DSP Mixer?
Ziet er zeker wel goed uit, maar misschien net zo brak als de Behringer?
Hoe zijn die reloop mengpanelen op zich? Het enige B-merk waarme ik ervaring heb qua mixers zijn JB-systems. Deze deden het altijd lang en goed
het schijnt dat er exact dezelfde hardware in zit als bij een echte Pioneer... dus wie weet..

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BezurK schreef op 06 oktober 2004 @ 22:13:
[...]

Is een kenmerk van een "hype" niet dat het kortstondig populair is? DJ'en (in z'n puurste vorm) is nou niet bepaald een hype dan ;)
DJ's bestaan al sinds er re-produceerbare muziek is, zeg maar zo'n kleine 100 jaar :)

Waar heb je het dus eigenlijk over?
Bedoel je radio-dj's? Turntablism/hip-hop cultuur? Of de dance/house-cultuur en de daarbij behorende DJ's? Iets duidelijker graag ;)
Ik heb het over het mixen van plaatjes, dus draaitafels en dan niet de radiomannetjes want dat is denk ik niet waar het hier ook over gaat. Maakt het qua stijl zoveel uit wanneer het is begonnen en hoe het precies is ontstaan? Dacht ergens gehoord te hebben dat het begon met hip hop inderdaad en daarna dance en house kwamen?! Iemand een link of tips waar ik gewoon vrij algemene informatie hierover kan krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 01:22:
(heeft er iemand een goede guide voor het balanseren van elementen, wil mijn kennis zo nodig even wat aanscherpen, wil toch wel even weten of het nu mijn onkunde is (Kan best zijn want ik heb nog niet veel elementen in mijn bezit gehad) ofdat die stomme dingen echt niet helemaal goed zijn.
Ik dacht dat de guide op mijn site er nu ondertussen wel een keer ingeramd zat bij het nl dj volk :P
http://www.aboutdj.nl/ind...task=view&id=40&Itemid=41

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Chiron schreef op 08 oktober 2004 @ 11:13:
[...]

het schijnt dat er exact dezelfde hardware in zit als bij een echte Pioneer... dus wie weet..
Hoe kom je daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Had ergens iets gelezen, weet niet meer waar.. maar het zou best kunnen als je naar de layout kijkt van het ding, die komt bijna exact overeen met een djm500/600... en zo geweldig zijn de onderdelen niet die er in een Pioneer zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Oh, ik dacht dat de pioneer juist goed stevig was. Werk nu al jaren met een JB classic 6. Natuurlijk nooit de intentie geweest dáár lang mee te blijven draaien, maar dat geluid is gewoon goed, en nu nog steeds (jaren later). Nu vind ik dat ik toch eindelijk eens over moet gaan stappen naar een proffesioneler ding. Allen&Heath is me te duur, dus ik wilde voor de pioneer gaan. Tot ik dus die reelop tegenkwam. Ziet er niet verkeerd uit, er zijn alleen nog geen reviews van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Dat vraag ik me ook af want dat is juist iets wat ze niet willen bij Reloop ;)

Maar ik heb al iets gevonden op de Reloop, er zit geen tap button op voor de effecten. Ik heb ze er over gemaild en kreeg als antwoord: Ik denk niet dat ze zoeits op de markt brengen terwijl het niet functioneert... (nee dat blijkt de laatste tijd wel weer met alle bugs die je gratis bij een nieuw product krijgt, geld overigens voor alle fabrikanten)

Waarom is een Tap button zo belangrijk, Een TAP toets is er voor om in sommige geisoleerde gevallen als de beatcounter niet correct telt (beats vallen buiten het bereik van de counter of er is gewoon geen beat om te tellen in bijvoorbeeld een acapella) je de beatcounter kan helpen door zelf even te tappen en daardoor als het ware zelf een BPM in kan voeren.

Dussssss............

(ik heb overigens niets meer gehoord van Reloop na die tijd dus ze zullen het mischien wel gefixed hebben)

[ Voor 7% gewijzigd door R2D2 op 08-10-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Iemand dan ervaring met een andere RMX mixer van reloop? Kom niet erg veel tegen, paar reviews bij new-line en that's it. Veel winkels hebben reloop niet eens in hun assortiment. Ben toch zeer benieuwd of deze mixer kan vergelijken met de pioneer, of met de behringer (bah). Het scheelt namelijk € 400 (Pioneer - reloop)

Ze hebben trouwens beide exact dezelfde afmetingen (320 x 357 x 87 mm)

[ Voor 12% gewijzigd door pimsaint op 08-10-2004 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Mixers moet je niet vergelijken maar gewoon an sich bekijken. En zo goed is Pioneer nou ook weer niet, als de pioneer 300€ minder had gekost had ik het een goede mixer gevonden voor het geld, nu is ie simpelweg te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Dat is dus het probleem. Ik ken de prijs ( dik 400 euri), maar dan houdt het op. Ik kan hem nog nergens proberen en hij is nergens te zien. Was benieuwd of er zich een pioneer onder ons bevindt die wel weet of ie zn geld waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 08 oktober 2004 @ 13:24:
[...]

Ik dacht dat de guide op mijn site er nu ondertussen wel een keer ingeramd zat bij het nl dj volk :P
http://www.aboutdj.nl/ind...task=view&id=40&Itemid=41
ja ik weet heel goed hoe het moet, kan het makkelijk zonder guide, maar ik was vergeten dat ik die extra gewichtjes er nog niet af gehaald, en ik was in de verondersteling van wel de hele tijd, knap lullig eigenlijk 8)7
Maar goed, het is een goede guide idd ja, alleen het afstellen doe ik
bij een stap net wat anders maar dat maakt op zich niet zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
pimsaint schreef op 08 oktober 2004 @ 19:23:
Dat is dus het probleem. Ik ken de prijs ( dik 400 euri), maar dan houdt het op. Ik kan hem nog nergens proberen en hij is nergens te zien. Was benieuwd of er zich een pioneer onder ons bevindt die wel weet of ie zn geld waard is
Als je Dre van New-line even een mailtje stuurt, dan mag je em vast wel even proberen bij New-line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

JT schreef op 07 oktober 2004 @ 22:35:
[...]

Je vergelijking gaat TOTAAL NIET op. Playbacken is hetzelfde als een mix cd opzetten en eigenlijk niet mixen. Wanneer een plaat inspringt, hoe hard enzovoort bepaal ik nog steeds allemaal zelf. En ook met een programma op de pc kan je er 60 platen in een uur doorheen jagen of "maar" 12. Je mixt nog steeds zelf, het programma mixed niks aan elkaar.

[...]

Waarom heeft een pc geen gevoel ? Een eigen stijl kan je wel degelijk ontwikkelen, zie hierboven.

* JT merkt mensen op die niet met de tijd meegaan en niet kunnen erkennen dat het een niet voor het ander onderdoet.

Dat het anders is dat klopt. Maar slechter of beter is helemaal afhankelijk van smaak. Zelfde verhaal als cd's of vinyl mixen.
1 je mixt niet zelf de pc neemt een stuk over (geen ambacht geen skill)
2 een PC heeft geen gevoel, een PC is een machine een pc is nooit vrolijk, een pc is nooit depri een pc zal nooit een kick krijgen
3 dan zijn die mensen oude zakken ja, maar meestal weten ze wel waarover ze praten
4 CD's -> vinyl persoonlijk prefereer ik vinyl maar ik zal een CD jock niet afkraken omdat hij CD's als medium gebruikt, Mensen die rustig een pint pakken terwij een apparaatje alles doet voor hen zullen echter nooit mijn respect krijgen wat zij doen heeft niets met DJ'en te maken.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 12:57:
[...]

Ik heb het over het mixen van plaatjes, dus draaitafels en dan niet de radiomannetjes want dat is denk ik niet waar het hier ook over gaat. Maakt het qua stijl zoveel uit wanneer het is begonnen en hoe het precies is ontstaan? Dacht ergens gehoord te hebben dat het begon met hip hop inderdaad en daarna dance en house kwamen?! Iemand een link of tips waar ik gewoon vrij algemene informatie hierover kan krijgen??
Ik ken iemand die is op z'n 15e met een drive-in begonnen. Rond z'n 18e begon ie met pitch te spelen. Hij is nu 44, dus tel zelf maar uit :) Zegt Saturday night fever je iets?

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yalopa schreef op 08 oktober 2004 @ 22:17:
[...]

2 een PC heeft geen gevoel, een PC is een machine een pc is nooit vrolijk, een pc is nooit depri een pc zal nooit een kick krijgen
3 dan zijn die mensen oude zakken ja, maar meestal weten ze wel waarover ze praten
4 CD's -> vinyl persoonlijk prefereer ik vinyl maar ik zal een CD jock niet afkraken omdat hij CD's als medium gebruikt, Mensen die rustig een pint pakken terwij een apparaatje alles doet voor hen zullen echter nooit mijn respect krijgen wat zij doen heeft niets met DJ'en te maken.
Ik bemoei me niet met de rest van de discussie, alleen punt 2 klopt niet. Je zegt dat een pc nooit vrolijk is of nooit depri -> heb jij wel is een vinyl of cd blij zien kijken of juist niet ;) ? De pc wordt hier besproken als middel om muziek mee te draaien, net zoals vinyl/ cd. Er is nog altijd de dj die hem bedient en de sfeer creeert.
Overigens heb ik mijn eerste ervaringen ook op gedaan op de pc, en ben ik pas met echte gear begonnen toen ik er klaar voor was. Hierdoor kan het dan ook best zijn om mee te beginnen.
En in sommige opzichten kan een pc handiger zijn als vinyl/ cd. Bijvoorbeeld voor een resident dj ergens, in een kroeg of discotheek, tijdens apres ski (ja, dat is ook een stijl) etc.
En nee, een 'set' draaien met alleen een pc met daarop een programma als pcdj, traktor icm met de autosync methode vind ik ook niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 19:33
Toevallig: ik lees alle posts hierboven over computer vs. vinyl.

Vinyl-lovers: even ogen dicht, want ik moet eerlijk bekennen: ik heb vanavond een zonde begaan...

Omdat ik geen goede platenspeler meer heb ben ik vanavond naar een maat van mij geweest om mijn oude ep's (oer-house) om te zetten naar mp3. Ik heb Traktor gekocht om thuis wat mee te prutsen. Nu nog een controller en twee goede soundcards.

Ik ben 9 jaar geleden gestopt met draaien, maar ik had nog wat oude platen liggen... en die wilde ik graag weer gaan gebruiken. Nostalgie :)

Om even terug te komen op het pc vs. vinyl verhaal:

Er is er maar één de beste en dai is en blijft vinyl. Als je draait met vinyl ben je 99% zelf in control. Met zo'n programma als Traktor ben je afhankelijk van het programma.... dus je hebt gewoon niet de volledige controle over je eigen muziek. Okee, ik ben geen dj meer, maar dat is wat ik ervan vind.

Obviously you're not a golfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 21:11:
alleen het afstellen doe ik
bij een stap net wat anders maar dat maakt op zich niet zo uit.
Ik ben benieuwd bij welk punt ;)
LangTall schreef op 08 oktober 2004 @ 23:02:
[...]

Ik ken iemand die is op z'n 15e met een drive-in begonnen. Rond z'n 18e begon ie met pitch te spelen. Hij is nu 44, dus tel zelf maar uit :) Zegt Saturday night fever je iets?
Ik doe een wilde gok, Frank Marsmeier :P

Heb hem laatst trouwens een keer life gezien (degene die je wel bedoeld), 4 cdj1000's, memory card er in en een stapel cd's klaar liggen. Ik doe het hem niet na in ieder geval.

[ Voor 53% gewijzigd door R2D2 op 09-10-2004 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Reind schreef op 09 oktober 2004 @ 00:49:
[...]

[...]

Heb hem laatst trouwens een keer life gezien (degene die je wel bedoeld), 4 cdj1000's, memory card er in en een stapel cd's klaar liggen. Ik doe het hem niet na in ieder geval.
Dat mixen doe je hem nog wel na, zo moeilijk is dat niet, maar die maar eens de juiste acapella bij die ene plaat te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Yalopa schreef op 08 oktober 2004 @ 22:17:
[...]

Ja, ik zet het op play en ik ga zelf de dansvloer op, de pc doet alles 8)7 Misschien moet je het is proberen voor je oordeelt :P Je moet nog altijd zelf het cue-point inzetten, de faders bedienen, de EQ bedienen, je kan zelf beatmatchen als je wilt enz.
Klopt, je platenspelers en mixer ook niet :)
Of ze blijven hangen in de oude tijd en zien alles wat nieuw is als inferieur vanwege een onderbewust nostalgiegevoel.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
Gisteren zou ik samen met een vriend op een verjaardagsfeestje van een vriend van die vriend een paar uurtjes mogen spelen.
Helaas was het allemaal nogal laat geregeld en waren er blijkbaar al andere afspraken gemaakt, waardoor we uiteindelijk niet echt hebbe kunne spelen.

Die vriend is nog niet zo lang bezig met dj'en, en heeft thuis enkel 1 platenspeler, een oud mengpaneel (zonder equalizer) en een gewone draagbare mp3 speler als 2de deck :)
Omdat we toch niet mochten spelen zijn we nog ff bij hem wat plaatjes gaan spelen, en het was best wel eens een uitdaging om met slechts 1 pitch-fader en een mp3 speler die ontzettend laat start nadat je play drukt toch lekkere mixen te maken.
Uiteindelijk ging het nog wel beter als ik gedacht had, behalve natuurlijk dat je de correcties iets harder hoort als je van plaat -> mp3 wil mixen, omdat je alle correcties met de pitch-fader van de platenspeler moet doen.

Als DJ'en echt om de skills van de techniek gaat, dan is er totaal geen skill meer voor nodig om plaatjes te mixen met 2 technics en een degelijk mengpaneel in vergelijking met deze setup.
Zelfs als een dj gezien de omstandigheden het nog behoorlijk goed kan doen, denk ik toch dat ik liever een dj zie die gewoon goede apparatuur heeft, die het hem wel wat makkelijker maakt, maar waardoor het eindresultaat ten minste beter is.

Volgens mij kan het pc of cd mixen op dezelfde manier gezien worden.
De computer zal inderdaad nog steeds een hoop dingen niet kunnen overnemen, en als je echt goed wil worden in het dj'en zal je naast de autosynch toch ook nog wel manueel moeten kunnen corrigeren en gelijkzetten, vermits er nog geen autosynch is die perfect voor alle muziek werkt.

Hoewel een plaat iets visueler is, zijn de mogelijkheden die je hebt in dat opzichte het zelfde, je kan zowel een plaat als een mp3 op een bepaald tijdstip starten, de pitch aanpassen, en wat sneller en trager laten gaan.

Dit betekend dus dat een goeie mix met gevoel en creativiteit, etc... gemaakt met vinyl even goed gemaakt kan worden met pc. (met uitzondering van scratchen misschien, maar bij de genres die hier het meeste worden gedraaid is dat niet echt van toepassing denk ik)

Er zijn inderdaad genoeg programma's die je toelaten om gewoon het programma op autoplay ofzo te zetten waarna hij alles zelf doet, maar je zal als publiek heus wel het verschil opmerken tussen een pc dj die gewoon autoplay aanzet of een pc dj die echt zelf mixt.
Mits hij lang genoeg geoefend is, en er echt goed in is, kan je volgens mij dan echter niet meer een vinyl dj op het gehoor onderscheiden met een pc dj.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
JT schreef op 09 oktober 2004 @ 03:08:
[...]

Ja, ik zet het op play en ik ga zelf de dansvloer op, de pc doet alles 8)7 Misschien moet je het is proberen voor je oordeelt :P Je moet nog altijd zelf het cue-point inzetten, de faders bedienen, de EQ bedienen, je kan zelf beatmatchen als je wilt enz.

[...]
Ja, dat is dus wel zo...
Ja, wauw, fader bedienen, je douwt op een knopje en hij staat op de eerste beat, daarna douw je op play en loopt de plaat al gelijk, daarna gooi je met de mixer de plaat erin. Nou, pffffffff..., dat is ff moeilijk zeg....

Sorry hoor, maar PC mixen krijgt echt mijn respect niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Afstellen van de hoogte, op de shell van de naald doe ik dat plastieke bescherm dingetje, leg ik dan op de platter, stel ik de hoogte af en geef hem dan 0,2 extra gram ofzo, werkt ook, iig zo heb ik het destijds geleerd en werkt ook prima en heb nooit wat gemerkt dat mijn platen vlugger slijten ofzo.

(voor de duidelijkheid, ik stel dus eerst de hoogte in, en dan pas de balans, klinkt misschien raar maar werkt net zo goed)

En dat hele vinyl vs cd vs mp3? mijn mening?

Vinyl klinkt nog het best, maar voor de meeste dj's is dat van ondergeschikt belang merk ik zo hier in de buurt :'(
Cd is lekker compact, makkelijk mee te nemen dus en er wordt beweert dat ie robuuster is, nou ik beweer dat ze even fragiel zijn hoor...
Mp3? Mja, als je geen hoge bitrates neemt is het geeneens om aan te horen, 'nouf said.
Het mixen met die 3? Zowel cd als mp3 vorm hebben meerdere mogelijkheden, en tegenwoordig draaitafels ook steeds meer.
Maar mensen, wat moet ik nu met een reverse knop voor de platter bijv.? die paar plaatjes uit de jaren 70 en 80 met verborgen teksten draaien? kom nou.
MP3 begin ik niet aan want ik wil niet pc afhankelijk zijn, en dat plaatjes wisselen, of het nu vinyl of cd's zijn bevalt me wel, het geeft toch ff het gevoel alsof je wat meer in je handen hebt.
Zelf zou ik best cd willen draaien want ik kan genoegen nemen met de kwaliteit, echter, de beschikbaarheid van muziek is een ramp, en ik heb geen zin om telkens gekochte plaatjes om te zetten op cd.
Op een draaitafel zitten precies de functies die ik nodig heb, en of ik nu op een technics moet draaien of een super oem bak dat maakt mij niet uit, ik heb liever geen overbodige functies erop zitten, want al die extra functies gebruik ik toch niet.
Moet iemand mij ff uitleggen waar die handig voor zijn?
En ja, ik heb een avond met pioneers gedraaid ter vergelijking en ik had al die extra foefjes echt niet nodig, heb ze geprobeerd maar ik wist niet wat ik ermee aan moest.

Wat hierboven ook gezegd wordt dat bij mp3's de kybdigheid weggenomen wordt als het zijnde en ik ben er helemaal mee eens. Zulke mensen mogen zich geen DJ noemen...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Ach.. eigelijk boeit het toch niet? Als ze me maar voor een hele avond kunnen vermaken zonder tenenkrommende overgangen, dan ben ik tevreden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeit wel zeker wat, zijn hier genoeg kleinere clubs die mp3 bakken hebben waar ze wat mee aan klungelen enzo en hoewel de overgangen behoorlijk klinken weet je gewoon aan de manier van draaien dat er haast geen hand aan te pas komt, dat hoor je.
Nu kan het zijn dat alleen een dj dat in de gaten heeft en enkele mensen met een scherp gehoor maar het gross merkt het geeneens :|
Vind dat toch wel een kwalijke zaak als ik zeggen mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Nogmaals mijn vraag aan jullie:
Jeroenz18 schreef op 08 oktober 2004 @ 11:01:
Ik heb BPM Studio 4.9.1 (legaal) en een Creative Audigy 2 ZS geluidskaart.

Mijn vraag is: kan je de Audigy 2 ZS zo instellen dat hij 2 kanalen stereo (4 kanalen mono dus) apart uitstuurt?

Of moet ik een extra Audigy 2 ZS kopen en erbij zetten?

Mijn bedoeling is om dus Player A & Player B apart via mijn mengpaneel (Pioneer DJM-600) te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik over zowel dat mengpaneel als een Audigy beschik zou ik het niet weten :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 12:08 . Reden: typo :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 11:50:
Boeit wel zeker wat, zijn hier genoeg kleinere clubs die mp3 bakken hebben waar ze wat mee aan klungelen enzo en hoewel de overgangen behoorlijk klinken weet je gewoon aan de manier van draaien dat er haast geen hand aan te pas komt, dat hoor je.
Nu kan het zijn dat alleen een dj dat in de gaten heeft en enkele mensen met een scherp gehoor maar het gross merkt het geeneens :|
Vind dat toch wel een kwalijke zaak als ik zeggen mag...
Maar dat is het nu net.
Het probleem is bij mp3 gewoon dat er idd mp3-dj's zijn die denken dat het niet meer is dan ff op een knopje drukken.
Als die dj *WEL* moeite zou doen en daarvoor een heeelee tijd geoefend had, net zoals vinyl-dj's, dan zou je het waarschijnlijk niet horen.

Het feit dat er ook slechte vinyl-dj's zijn die van zichzelf denken dat een overgang of een scratch of een irritant effect ofzo wel lekker klinkt wil toch ook niet zeggen dat het medium op zich niet geschikt is om te mixen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
ispierings

Hoe doe jij dat dan? Met welk programma draai je?

Want ik zit er sterk over na te denken om nog een kaartje erbij te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai vinyl, niet mp3, zoals je hierboven al lezen kon.
Maar ik wil nog steeds de mogelijkheid van mp3 draaien onderzoeken, puur om te weten hoe en wat.
Zelf heb ik Virtual DJ en traktor klaarliggen, alleen nog niet de tijd genomen om rustig uit te zoeken.
Maar als ik je een tip mag geven gebruik de KX drivers, daarmee kun je veel meer instellen, lagere latencies gebruiken desgewenst, en je hebt geen troep van creative die mee start en register keys aan maakt in het wild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OverSoft schreef op 09 oktober 2004 @ 11:28:
[...]

Pure flauwe kul,als je een goede set kan neerzetten waar het publiek van uit z'n dak gaat is daar niks mis mee en ik speel zelf wel eens met Traktor en dat is niet alleen maar een knopje drukken,ook hier speelt timing en corrigeren een rol.
Ik durf zelfs te stellen dat je met bv Traktor of een goede cd player(bv Denon 3000s) zelfs een veel betere set kan neerzetten dan met 2 draaitafels omdat je gewoon veel meer mogelijkheden hebt,alleen nadeel van Traktor is dat er nog steeds geen goede hardware controller is ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iig nooit gezegd dat mp3 mixen mijn respect niet krijg iig...
Dus niemand kan mij daar op aan rekenen ;)
Nee puur een lijst met mp3's door de pc laten mixen zoals ik hier hoor vind ik niets, komt echt geen mens aan te pas behalve de nummers een beetje te selecteren :r
Verders denk ik dat mp3 mixen nog niet zo uitgewerkt is en gewoon nog in de kinder- (of baby? :P) schoenen staat.
Maar op dit moment is het nog niet veel, iig zal ik es binnenkort eens kijken wat ik ervan bak, ik probeer altijd alles, heb ik tenminste het recht ergens over mee te lullen :P
Bovenstaande zijn dus ook puur observaties geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall

LangTall

Hehehe das idd degene waar ik het over heb ja. Maar het was meer een antwoord op de vraag 'hoe lang wordt dit al gedaan, en wanneer is die hype over' :P Gezien zijn leeftijd kan je het geen hype noemen. ;) De muziek verandert, maar de skill van het draaien blijft gelijk.....

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

OverSoft schreef op 09 oktober 2004 @ 11:28:
[...]

Ja, dat is dus wel zo...
Ja, wauw, fader bedienen, je douwt op een knopje en hij staat op de eerste beat, daarna douw je op play en loopt de plaat al gelijk, daarna gooi je met de mixer de plaat erin. Nou, pffffffff..., dat is ff moeilijk zeg....
Ik weet niet hoe jij mixt, maar ik zoek wel het punt waar die het beste erin kan springen, het nummer. Je doet precies hetzelfde, jij zoekt met je hand (als je het uberhaupt doet) en ik zoek met m'n hand aan de muis. Oeh, nu heb ik geen vinyl, nu ben ik niet |337...Sorry, maar ik krijg echt het idee hier dat sommige mensen zich met hun vinyl heel elitair voelen.
Heb ik ook niet nodig om er plezier in te hebben en straks met ervaring een net zo goede set als jij neer te zetten. Jammer dat je een product beoordeeld op het productieproces en niet op het eindresultaat.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
feit blijft wel dat iemand die regelmatig platen verwisselt en druk aan het cue'en en met de mixer in de weer is interessanter is om naar te kijken dan iemand die gebukt achter z'n laptopje met een hand aan de muis zit te vogelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Mwah...hangt van de DJ af :) Super Marco May kijk je niet naar voor hoe die met de platen bezig is, maar hoe die zelf uit z'n dak gaat :P Cue'en doe ik trouwens ook met mp3s :) Je hebt op zich wel een beetje gelijk, maar dat hangt dan ook weer af vn de DJ.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall

LangTall

Waarom heeft iedereen het toch steeds over kijken? Als ik uit ga, ga ik om uit m'n dak te gaan op de muziek die gedraaid wordt, en ik luister dus voornamelijk naar hoe er gedraaid wordt dan dat ik er naar kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, klopt. Ik kijk ook niet echt veel. Het is wel extra leuk hoor, maar als de muziek goed is dan vind ik het wel goed :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
JT schreef op 09 oktober 2004 @ 18:17:
Mwah...hangt van de DJ af :) Super Marco May kijk je niet naar voor hoe die met de platen bezig is, maar hoe die zelf uit z'n dak gaat :P Cue'en doe ik trouwens ook met mp3s :) Je hebt op zich wel een beetje gelijk, maar dat hangt dan ook weer af vn de DJ.
ja oke, maar nou wil het geval dat ik niet bijster onder de indruk ben van Super Marco May :p

maargoed als je zelf draait ga je toch met een andere blik naar dj's kijken dan als 'leek'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Z'n mixtechniek is niks bijzonders. Maar z'n platenkeuze was echt vet toen ik hardstyle nog leuk vond. En over dat laatste: ik denk dat dat per persoon anders is hoor. Ik kan volledig opgaan in de muziek, echt compleet uit m'n dak gaan. En dan ga ik niet kijken hoe de DJ draait :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
JT schreef op 09 oktober 2004 @ 17:49:
[...]

Ik weet niet hoe jij mixt, maar ik zoek wel het punt waar die het beste erin kan springen, het nummer. Je doet precies hetzelfde, jij zoekt met je hand (als je het uberhaupt doet) en ik zoek met m'n hand aan de muis. Oeh, nu heb ik geen vinyl, nu ben ik niet |337...Sorry, maar ik krijg echt het idee hier dat sommige mensen zich met hun vinyl heel elitair voelen.
Ik zeg alleen dat er bij mp3 mixen veel minder techniek komt kijken dan bij vinyl of cd's, je doet lang niet zo veel bij mp3's. Natuurlijk cue je (anders kan je niet echt mixen he). Ik zeg niet dat je perse vinyl moet hebben om goed te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de startpost staat precies wat een dj dient te doen...
hetzij met vinyl , cd's of pc.

het laaste vind ik zelf geen goede ontwikkeling, maar helaas zie ik op kleinere feesten vaak een dj opduiken met een laptop in de aanslag.
Ik zelf vind het er niet uitzien, maar als hij goed mixt en de sfeer goed aanvoelt dan voeldoed hij aan de eis voor een goede dj.

ik hoop dat het gros van het publiek een keer naar de dj zal kijken en het gebruik van een pc zal afkeuren !

als ik aan mp3 mixen denk, zoals in de berichten hierboven krijg ik zo'n idee van "mmm ik heb veel mp3's gedownload, laat ik traktor downloaden en dj worden"
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

't heet trouwens ook niet voor niks Disc Jockey ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 03:15:
als ik aan mp3 mixen denk, zoals in de berichten hierboven krijg ik zo'n idee van "mmm ik heb veel mp3's gedownload, laat ik traktor downloaden en dj worden"
Iets met kortzichtig :? :z Misschien zijn er ook mensen die er de ruimte niet voor hebben :z Erg vreemd dat jij de hoeveelheid geld en/of ruimte die iemand beschikbaar heeft als criterium gebruikt of iemand er echt voor gaat of niet :/

[ Voor 20% gewijzigd door JT op 10-10-2004 12:39 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 10 oktober 2004 @ 12:37:
[...]

Iets met kortzichtig :? :z Misschien zijn er ook mensen die er de ruimte niet voor hebben :z Erg vreemd dat jij de hoeveelheid geld en/of ruimte die iemand beschikbaar heeft als criterium gebruikt of iemand er echt voor gaat of niet :/
Mwah, aan de ene kant kan ik me ook wel een beetje vinden in wat fokkol zegt. Ik kom namelijk ook vaak genoeg van die gastjes van 13, 14 tegen die zichzelf dan dj huppelepup noemen terwijl ze nog nooit iets gemixed hebben....
Kweet niet wanneer je de titel dj mag dragen, maar niet wanneer je er over denkt om misschien met de hobby te gaan beginnen iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 12:46:
[...]

Mwah, aan de ene kant kan ik me ook wel een beetje vinden in wat fokkol zegt. Ik kom namelijk ook vaak genoeg van die gastjes van 13, 14 tegen die zichzelf dan dj huppelepup noemen terwijl ze nog nooit iets gemixed hebben....
Kweet niet wanneer je de titel dj mag dragen, maar niet wanneer je er over denkt om misschien met de hobby te gaan beginnen iig...
Gjeh, doet me denken aan gisteravond :)
Ben dus met een maat van mij mee geweest naar Citylife in Reeuwijk waar de 2e voorronde was van de dutch dj championships... Daar waren een aantal jongens die zich dus opgegeven hadden die in de veronderstelling waren dat als je na elkaar plaatjes in kan starten dat je dan een DJ bent en een contest kan winnen :+
Serieus, die gasten (het waren er geloof ik 3 of 4) draaiden voornamelijk hardstyle (typisch ;) nofi hahaha :D) en draaiden bijvoorbeeld eerst een nummer van 145 BMP ofzo, dan in de break gooiden ze gewoon de intro van de volgende plaat erin. Ook als die volgende bijv. 160BMP had haha, en dan zo snel mogelijk de eerste plaat uitfaden. Waardeloos dus want van mixen was absoluut geen sprake, puur plaatjes na elkaar opzetten :P

Heb me best vermaakt ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omg hoe bekend :X
Hier zijn er ook een aantal die zo draaien en denken dat ze alles zijn, op het einde van het nummer, wat ook zo typisch is, laten ze de ene mp3 weg faden en de andere zetten ze dan in, met als gevolg dat het als een slecht radio station klinkt :P
Gelukkig ga ik nu niet meer naar die kleine zaltjes en clubs aangezien ik wel op betere plekken kan draaien inmiddels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

boesOne

meuh

De hele term DJ is aan inflatie onderhevig. Techniek om mixjes te maken, met mp3 dus, is vrij beschikbaar. Dus gaat iedereen het ook doen. Veel crap en soms wat goeds komt daar uit.. Da's normaal.
Reageren dat mp3 mixen niet echt is.. tja.. De monniken die vroeger boeken maakten met de ganzeveer waren vast ook niet blij met de boekdrukpers.. Helaas en jammer dan.

Het gaat nog steeds om opbouw en platenkeus.. ook met mp3's.. Er zijn 2 soorten mixen.. goede en slechte. Hoe ze gemaakt zijn doet er niet toe...

/2cts

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
De term 'dj' ben ik persoonlijk ook niet echt van de indruk hoor.. zodra iemand al 2 plaatjes na elkaar opzet ben je in mijn ogen al 'dj'...

Als je niet kon mixen kan je dat nog steeds niet als je simpelweg 'dj' voor je naam plakt. En daar gaat het uiteindelijk om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
ChojinZ schreef op 08 oktober 2004 @ 10:25:
[...]
Thanx! Helemaal duidelijk!

Na het zien van een turntablism dvd met Dj Qbert was ik behoorlijk enthousiast en wilde ze ook weleens proberen.
Hier in Nederland (of de EU) ben ik ze ook nog niet tegengekomen dus ik denk dat ook ik ze rechtstreeks uit de US moet laten komen... :/
Leuke dvd is dat hé O+ (heb jij vol.2 al?)
mail mij anders ff! heb nog wel ander leuk spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op 10 oktober 2004 @ 19:07:
De term 'dj' ben ik persoonlijk ook niet echt van de indruk hoor.. zodra iemand al 2 plaatjes na elkaar opzet ben je in mijn ogen al 'dj'...

Als je niet kon mixen kan je dat nog steeds niet als je simpelweg 'dj' voor je naam plakt. En daar gaat het uiteindelijk om
Of je dan al meteen het etiket DJ waardig bent is dan toch nog een heel ander verhaal hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Vertel wat houdt het 'etiket' dj in dan?

Zoals ik al zei het gaat er in mijn ogen om wat je presteert achter de tafels, ongeacht of je nu 'dj' voor je naam zet of niet, dat interesseert mij niet zoveel

Als Pietje van 14 om de hoek spontaan besluit om 2 cd spelers aan een mixer te knopen of wat aan het frobelen is met Traktor, en zich ineens stoer bombardeert tot 'dj' prima.. moet ie helemaal zelf weten.

Uiteindelijk zijn alle grote namen ergens begonnen..

'Discjockey' is nog altijd een functieomschrijving, geen diploma of ereteken of zoals je het in dit geval 'etiket' noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik noem mezelf plaatjes draaier. Ik vind DJ door de jaren heen zo'n p**p woord geworden dat ik het onder geen beding voor mijn naam wil hebben staan.

Ik ben geen DJ, Ik ben Reind en ik kan toevallig 2 plaatjes aan elkaar draaien, thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

-boesOne- schreef op 10 oktober 2004 @ 15:55:
De hele term DJ is aan inflatie onderhevig. Techniek om mixjes te maken, met mp3 dus, is vrij beschikbaar. Dus gaat iedereen het ook doen. Veel crap en soms wat goeds komt daar uit.. Da's normaal.
Reageren dat mp3 mixen niet echt is.. tja.. De monniken die vroeger boeken maakten met de ganzeveer waren vast ook niet blij met de boekdrukpers.. Helaas en jammer dan.

Het gaat nog steeds om opbouw en platenkeus.. ook met mp3's.. Er zijn 2 soorten mixen.. goede en slechte. Hoe ze gemaakt zijn doet er niet toe...

/2cts
Hier ben ik het 100% mee eens :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om de ecler Nuo 5 mixer aan te schaffen.
Heeft iemand deze al in handen gehad?? Ben dit hele topic door geskipped, maar kon er zo snel niks over vinden.

Ik heb op andere sites al het een en ander gelezen.
En een van de negatieve punten was dat je alleen op kanaal 1 & 3 Hi-Line hebt.
Plus dat alleen kanaal 1 & 4 Crossfade assignable zijn.
Zijn er nog andere minpunten??

Ik wil graag weten hoe robuust deze mixer is, of de sound goed is en wat jullie er van vinden.

De Tascam X-9 en Pioneer vind ik allebei niks.
Maar over DN-X1500 vs Xone62 vs Nuo5 kan ik zelf niet heel veel zeggen, misschien dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Alle tips zijn welkom!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 00:52 . Reden: Xone62 ipv Xone92, anders wordt de keus iets te makkelijk :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Ja, ikke. Hij is geweldig! Wordt zekersteweten mijn volgende mixer! Ik zal ff kijken wat ik kan zeggen op je vragen:

Punt 1: Wat versta jij onder Hi-Line? :?
Punt 2: Klopt half: Tussen 2 en 3 kan je de crossfader niet gebruiken (beide kanalen delen dezelfde crossfaderknop als ik het goed herinner). Tussen 2 en 1 of 2 en 4 dus wél om maar een voorbeeld te geven (tussen 3 en 4 ook, alleen tussen 2 en 3 niet). Verder weet ik niet wat je draait maar ik moet je waarschuwen: Die crossfader is SPEK- EN SPEKGLAD! Mss ideaal voor turntablisten, maar voor mensen zoals ik die dat ding nooit gebruiken begint het eng te worden ;). Gelukkig kan die crossfader uitgeschakeld worden (dat ding krijg je nooit netjes in de middenstand, zo glad is die), anders hadden we het hier over een enorm minpunt.

De sound is absoluut SUPERB! Vooral bij een draaitafel merkte ik dat er hele goeie RIAA filters in dit ding zitten: Geluid klinkt hoorbaar beter dan mijn XTC, zelfs met een minder goed klinkend element (Stanton AL500 vs Concorde Pro's). Het geluid van een CD speler maakt eigenlijk niet veel uit, dat is toch al line en de kwaliteit gaat daar meestal van achteruit als we praten over brakke VCA's (indien van toepassing), brakke faders of gewoon brakke componenten. Beide zijn bij de Nuo 5 niet van toepassing.

Dus ja ik vind het een heerlijke mixer die ik ook zeker zal kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 03:15:
Zo is het bij mij min of meer wel gegaan, ja. Ik vond anderhalf a twee jaar geleden de manier waarop muziek werd gedraaid in mijn societeit (winamp playlist aanzetten en hele avond niet meer aankomen) totaal bagger en wou daar iets aan doen. Veel gelezen over mixen en uiteindelijk om financiele redenen voor mp3 mixen gekozen. Alle progs die beschikbaar waren geprobeerd en vervolgens op Traktor uitgekomen. Geoefend totdat ik respectabel wat nummers aan elkaar vast kon mixen om een proof of concept te geven, en vervolgens het bestuur net zo hard geschopt totdat ik een commissie mocht opstarten om dit idee voort te zetten.

Dat heeft idd niks te maken met de traditionele learning curve of beweegredenen van vinyl DJs. Ik snap dat dat mensen ergert. Waarschijnlijk ben ik het daarom niet eens ben met veel mensen hier - mijn originele insteek om te draaien was anders. Ik zie het DJ'n niet als een grootsch ideaal of heilig doel om te bereiken, maar als een middel om mijn vereniging een leuke avond te bezorgen, nothing more (in dat opzicht dus meer te vergelijken met een drive-in disco DJ dan een 'echte' *kuch* DJ). En dat zijn mensen die zich niet zo druk maken om vinylgebruik of hoe goed je 1337 skillz0rs zijn, die willen enkel leuke muziek horen waar ze op kunnen dansen - en dan het liefst zo dat de sfeer leuk blijft en er geen loze pauzes tussen de nummers zitten. Vraag / aanbod, he :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Vash schreef op 11 oktober 2004 @ 01:26:
Punt 1: Wat versta jij onder Hi-Line? :?
Review: Ecler Nuo-5 - Page 2

Inputs

Now then, the inputs are a point which is definitely worth a mention. There aren’t just your normal phono and line inputs, you get phono, H-line, and L-line inputs. High line inputs have a sensitivity of 0dBV ands should be used for CD players, DAT machines, MP3 players, and DVD audio. Low line inputs have a sensitivity of –10dBV and should be used for tape players, tuners, and production devices like samplers and sequencers.

The mic input is a combo jack/XLR3 connector to allow for microphones with different connectors to be used with the same socket (although obviously not simultaneously). A phantom power supply is built in for the use of condenser mics, and there is a switch to select between normal high sensitivity microphones signals.

Turntables can be plugged into any of the first channels, but CD decks can only be plugged into channels 1 and 2. (It is possible to plug CD decks into L-lines but care would be needed if switching between sources on a channel from a turntable to a CD deck plugged into an L-line input, because the signal from the CD deck will be far too high unless the gain was turned down accordingly before any sound was played). Channel 2 can also have an L-line signal plugged into it, whilst channel 4 can have a two L-lines plugged into it, where the second L-line is on the control surface.
Channel 5 is for the microphone, and another L-line. Channel 5 has pretty much the same controls as the other 4 channels, except for smaller EQ controls, no bass cut switch, and a rotary volume control instead of a fader.

At first I thought this use of H-lines and L-lines was going to be a problem for me. I have two 1210s and a DN-S5000, which has two outputs, and my original plan was to have the 1210s going into channels 1 and 4 (so that I could use the cross fader to cut their signals), and then have the outputs from the DN-S5000 on channels 2 and 3 and use the channel faders to mix these signals:

Channel 1 – 1210 1
Channel 2 – DN-S5000 Alpha signal
Channel 3 – DN-S5000 Main signal
Channel 4 – 1210 2

But, due to the usage of High and Low lines, they are connected as follows:

Channel 1 – 1210 1
Channel 2 – DN-S5000 Alpha signal
Channel 3 – 1210 2
Channel 4 – DN-S5000 main signal

Most, if not all, 3 and 4 channel mixers I have used have had just channels 1 and 4 assigned to the cross fader, whilst channels 2 and 3 are controlled by the up-faders. But with the Nuo channels 1 and 4 are assignable to the cross fader, whilst channels 2 and 3 are permanently assigned to the cross fader. This means that moving the cross fader from left to right cuts in the sound of both channels 3 and 4. But although this works fine for me, a fully assignable cross fader would have been nice.

[ Voor 63% gewijzigd door BezurK op 11-10-2004 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Of je nu met CD's, Vinyl of PC draait, ik vind dat een DJ zélf zijn beats moet matchen. Zolang dat gaat met Final Scratch, of een DJ speler is het in principe hetzelfde als met je platen toch? Je Cue-t m waar je m wilt hebben, en je gaat m matchen. Vinyl, Finalscracth of CDJ's, allemaal één pot nat.
En Autosync of dat soort sjit; da's zelf geen beatmatchen. Da's de computer uit laten rekenen hoe hoog de pitch gaat zijn, op een knopje klikken als je denkt "ja nu kan ie wel" en voila, als de computer zn werk goed heeft gedaan hoef je alleen nog maar te spelen met je schuifjes. Dat dát er niet erg interresant uitziet kan ik me voorstellen; maar een DJ met bijv. FinalScratch hoeft dan wel z'n platen niet meer te verwisselen, toch is hij wel degelijk ZELF aan het beatmatchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
pimsaint schreef op 11 oktober 2004 @ 10:05:
Of je nu met CD's, Vinyl of PC draait, ik vind dat een DJ zélf zijn beats moet matchen. Zolang dat gaat met Final Scratch, of een DJ speler is het in principe hetzelfde als met je platen toch? Je Cue-t m waar je m wilt hebben, en je gaat m matchen. Vinyl, Finalscracth of CDJ's, allemaal één pot nat.
En Autosync of dat soort sjit; da's zelf geen beatmatchen. Da's de computer uit laten rekenen hoe hoog de pitch gaat zijn, op een knopje klikken als je denkt "ja nu kan ie wel" en voila, als de computer zn werk goed heeft gedaan hoef je alleen nog maar te spelen met je schuifjes. Dat dát er niet erg interresant uitziet kan ik me voorstellen; maar een DJ met bijv. FinalScratch hoeft dan wel z'n platen niet meer te verwisselen, toch is hij wel degelijk ZELF aan het beatmatchen!
Maar leg jij mij eens uit wat er zo bijzonder is aan beatmatchen? Kijk, dat je zelf bepaald waar je de plaat ge-cue't wilt hebben lijkt me duidelijk, maar wat boeit het nou of je zelf aan de pitch zit of dat de computer het voor je doet behalve dan dat het een klein beetje tijd scheelt.... Zo boeiend is beatmatchen nou ook weer niet, het is puur noodzakelijk kwaad vind ik.

(en nee, ik zeg dit niet om mezelf te verdedigen. Ik draai met platen en heb het beatmatchen compleet onder controle. Ik zeg dit puur uit rationeel oogpunt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Owja verdomd da's waar ook: Ik heb maar 1 Hi-line gebruikt en dat was voor de CDX. Voor de rest was dit me over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Hey mensen,

Ik ben zelf al zon 2 jaar Dj (Hardtrance, Hardstyle met een vleugje progressive en hardcore) en nou ga ik voor een klasgenoot 2 liedjes aan elkaar mixen... Tjah opzich geen probleem, maar deze liedjes heb ik dus niet op venyl of dergelijke en ik moet het dus met mp3's doen. Is er een (snelle) manier om deze twee mp3's te bewerken (korter maken) en bijvoorbeeld een effect aan toe te voegen zoals crossfade, reverb en dergelijke zonder al te moeilijk te doen en weer een half uurtje van m'n tijd kwijt te zijn?

TYiA

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik weet niet in hoeverre je ervaring hebt met geluidsbewerkings progs, maar dat soort dingen deed ik vroeger altijd even snel met soundforge (als je de bpm's weet kun je zo berekenen hoeveel je moet timestretchen om de snelheid gelijk te krijgen en het prog heeft standaard wat effectjes en crossfade-paste erin zitten).
Zou het tegenwoordig met traktor doen, maar dat komt omdat ik dat nu wat beter ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
num-lock schreef op 10 oktober 2004 @ 20:28:
[...]

Leuke dvd is dat hé O+ (heb jij vol.2 al?)
mail mij anders ff! heb nog wel ander leuk spul
Leuk??? Tis de beste Dvd die ik het afgelopen jaar heb gezien!
En yep! Vol. 2 heb ik ook in mijn bezit (god zij dank bestaat er p2p ;) )
Ook een aanrader is deze:

http://www.cduniverse.com...pid/4924092/a/Scratch.htm

Maar, ik ga er vanuit dat iemand die de qbert tutorial dvd heeft deze ook al heeft gezien ;)

BTw. bedankt voor je aanbod maar ik heb zo'n beetje alles al....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Dat vond ik een superleuke documentaire, het is niet echt mijn ding qua muziek maar wel super interessant om te zien... vooral hun verslag van die battles en dat ze dan wat hoogtepunten lieten zien... die kerel die met z'n hele lichaam alles deed en die ene die dat zinnetje naar een andere zin omscratchde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

'if you step up you gonna get hurt' :P classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Persoonlijk vind ik scratchen ook interessanter dan beatmixen. Bij het scratchen heb ik net iets meer het gevoel dat ik zelf muziek maak. Daarnaast heb je veel meer technieken die je kan gebruiken.

<edit> daarnaast is de beatmix markt in nederland zo verzadigt dat je wel wat anders moet zoeken wil je nog een beetje opvallen.

[ Voor 26% gewijzigd door ChojinZ op 11-10-2004 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nou dames de review van de nieuwe Synq CDX1 cd speler is online :>

Voor de liefhebbers dus weer een way much to long stukje tekst om door te lezen (ik ben nogal slecht in het verhaal kort houden namelijk ;) )

http://www.aboutdj.nl/ind...task=view&id=75&Itemid=44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 08:37

Reacher

oldschool

geilheid :9

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
ja leuk disco ding.. :+ :z

misschien is het leuk om even een lijst te fixen van vids waar de dj in centraal staat, wat ik zelf heb:

- DJ Qbert's complete DO-IT-YOURSELF, Vol. 1 Skratching
- Scratch 2001
- Dmc Technics DJ Championship 2003

natuurlijk ben ik altijd op zoek naar meer.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
ik heb die DJ qbert half, maar denk dat ikd at maar eens moet proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scratch Perverts Tutorial 1 + 2

Heb ik hier ergens liggen, kan zijn dat ik de titel niet helemaal goed heb.
Nog nooit bekeken, zal vanavond eens kijken of het de moeite waard is het te kijken.

Btw is Scratch the movie gelijk aan Scratch 2001? Die eerste heb ik hier ook liggen...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 16:14:

Btw is Scratch the movie gelijk aan Scratch 2001? Die eerste heb ik hier ook liggen...
Volgens mij wel.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij begint met een snelweg gevolgd door een neger behangen met goud die vertelt dat ie volgens zijn moeder de muziek te hard had staan? Zo ja dan is het dezelfde :)

Eerder een soort documentaire dan een echte film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

num-lock schreef op 12 oktober 2004 @ 15:08:
misschien is het leuk om even een lijst te fixen van vids waar de dj in centraal staat, wat ik zelf heb:
Groove, een film met docu ambities over een illegale rave in verlaten pakhuizen. Leuk om te zien, hoewel het plot flinterdun is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, alles naar de klote 8)7
Is alleen op vhs beschikbaar, heb die vhs alleen helaas niet, zou hem dan voor de gein naar dvd-r omzetten, ook al zal ik er niet vaak naar kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 12 oktober 2004 @ 03:02:
Nou dames de review van de nieuwe Synq CDX1 cd speler is online :>

Voor de liefhebbers dus weer een way much to long stukje tekst om door te lezen (ik ben nogal slecht in het verhaal kort houden namelijk ;) )

http://www.aboutdj.nl/ind...task=view&id=75&Itemid=44
Werd hier ook al via andere kanalen over geinformeerd..
Beste,

In het augustus nummer van DJ Gear stond er al een mooie review
van de gloednieuwe SYNQ CDX-1 dubbele CD-speler.

Nu staat er ook een review online op de bekende nederlandse site "AboutDJ.nl"

Reeds eerder werd ons door heel wat gebruikers gemeld dat SYNQ Audio,

na de overbekende X-TRM1 en SMX-1, alweer een kwaliteitsproduct van de

bovenste plank op de markt heeft gebracht.

Deze test zet deze stelling alleen maar kracht bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Laatst online: 16-06 16:33
Laatst zag ik op Q-Dance.nl een DJ staan met een koptelefoon waarvan de oorschelpen licht gaven (blauw). Ik heb meteen allerlei websites afgezocht en heb google en de GoT-search gebruikt, maar kon helaas niks vinden over een dergelijke hoofdtelefoon. Weet iemand van jullie misschien iets af van zo'n ding?

Overigens is mijn interesse rondom het hele DJ-gebeuren gewekt... maar die prijzen :o

[ Voor 14% gewijzigd door Thanatos op 12-10-2004 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Thanatos schreef op 12 oktober 2004 @ 20:05:
koptelefoon waarvan de oorschelpen licht gaven (blauw).
Stanton DJ Pro 3000 koptelefoon.

Belachelijk lelijk ding met die lampjes maar das persoonlijk ;)

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13307

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Reind schreef op 12 oktober 2004 @ 20:13:
[...]

Stanton DJ Pro 3000 koptelefoon.

Belachelijk lelijk ding met die lampjes maar das persoonlijk ;)

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13307
Volgens mij is dat hem niet. Die andere koptelefoon gaf echt licht, hier zitten alleen maar 1 of 2 ledjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
'k was vandaag bij de Blokker heb toch geen bak gevonden die past hoor :)
de meeste bakken waren te laag (minder dan 20cm), en dan anderen die wel een deksel hadden liepen schuin af. Van boven dus wel 32cm maar aan de onderkant maar 28. Als je er dan in een hoes in zet gaan de hoeken omkrullen..... en hij was niet hoog genoeg om een bodempje in te maken want dan gaat de deksel weer niet dicht.

Maar ik geef het niet op.. volgende week bij een andere zaak kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Thanatos schreef op 12 oktober 2004 @ 20:20:
[...]

Volgens mij is dat hem niet. Die andere koptelefoon gaf echt licht, hier zitten alleen maar 1 of 2 ledjes in.
Anders laat je ons ff die bewuste foto zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Stanton DJ Pro 3000 klink helemaal niet slecht voor z'n geld btw, hij is z'n geld beter waard dan de Sony, die veel duurder is, alleen is niet zo goed als de Pioneer, maar prijstechnisch vind ik deze het beste geprijst :)
Welke die andere dan is weet ik niet, maar mocht je overwegen een nieuwe koptelefoon aan te schaffen dan zou ik die Stanton serieus in overweging nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 20:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Persoonlijk vind ik die 'koplampen' van de DJ in de eerste Blade film ook nog steeds geniaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Hm zit wel raar prijsverschil in ...

De Stanton DJPro 3000 is in Duitsland 149,- en bij Dré 119,-
terwijl dat de
Sony 169,- is bij Dré en 111,- in Duitsland en de Pioneer 199,- bij Dré en 169 in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
BezurK schreef op 12 oktober 2004 @ 20:35:
[...]

Anders laat je ons ff die bewuste foto zien? :)
Die kan ik jammer genoeg niet meer vinden :'(
Volgens mij was het Dana die hem op had, maar daar heb je natuurlijk niks aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanatos schreef op 12 oktober 2004 @ 21:01:
[...]

Die kan ik jammer genoeg niet meer vinden :'(
Volgens mij was het Dana die hem op had, maar daar heb je natuurlijk niks aan...
Als het Dana is kan ik het wel vragen, das dan niet zo'n heel groot probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 21:02:
[...]

Patser :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 21:02:
[...]

Offtopic: ken jij Dana persoonlijk? Toch niet je zus he B) :P
Maar ik weet dus niet 100% zeker of zij het was, maar ja, zou wel liev zijn als je het zou doen :> :P

Edit: laat maar, het is Dana niet, ik heb een manier gevonden op op Q-Dance.nl op DJ-naam foto's weer te geven en op geen van deze foto's zie ik een lichtgevende hoofdtelefoon. Helaas...

[ Voor 28% gewijzigd door Thanatos op 12-10-2004 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ben ook wel benieuwd. zij is de meest afgeschermde hardstyle artiest(e) om mee in contact te komen. Zo goed als onmogelijk tenzij je haar kent of iemand die haar goed kent
welke foto was het dan? was het misschien Lady Tom die hem had?

[ Voor 16% gewijzigd door ScuL op 12-10-2004 21:26 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.