Afstellen van de hoogte, op de shell van de naald doe ik dat plastieke bescherm dingetje, leg ik dan op de platter, stel ik de hoogte af en geef hem dan 0,2 extra gram ofzo, werkt ook, iig zo heb ik het destijds geleerd en werkt ook prima en heb nooit wat gemerkt dat mijn platen vlugger slijten ofzo.
(voor de duidelijkheid, ik stel dus eerst de hoogte in, en dan pas de balans, klinkt misschien raar maar werkt net zo goed)
En dat hele vinyl vs cd vs mp3? mijn mening?
Vinyl klinkt nog het best, maar voor de meeste dj's is dat van ondergeschikt belang merk ik zo hier in de buurt

Cd is lekker compact, makkelijk mee te nemen dus en er wordt beweert dat ie robuuster is, nou ik beweer dat ze even fragiel zijn hoor...
Mp3? Mja, als je geen hoge bitrates neemt is het geeneens om aan te horen, 'nouf said.
Het mixen met die 3? Zowel cd als mp3 vorm hebben meerdere mogelijkheden, en tegenwoordig draaitafels ook steeds meer.
Maar mensen, wat moet ik nu met een reverse knop voor de platter bijv.? die paar plaatjes uit de jaren 70 en 80 met verborgen teksten draaien? kom nou.
MP3 begin ik niet aan want ik wil niet pc afhankelijk zijn, en dat plaatjes wisselen, of het nu vinyl of cd's zijn bevalt me wel, het geeft toch ff het gevoel alsof je wat meer in je handen hebt.
Zelf zou ik best cd willen draaien want ik kan genoegen nemen met de kwaliteit, echter, de beschikbaarheid van muziek is een ramp, en ik heb geen zin om telkens gekochte plaatjes om te zetten op cd.
Op een draaitafel zitten precies de functies die ik nodig heb, en of ik nu op een technics moet draaien of een super oem bak dat maakt mij niet uit, ik heb liever geen overbodige functies erop zitten, want al die extra functies gebruik ik toch niet.
Moet iemand mij ff uitleggen waar die handig voor zijn?
En ja, ik heb een avond met pioneers gedraaid ter vergelijking en ik had al die extra foefjes echt niet nodig, heb ze geprobeerd maar ik wist niet wat ik ermee aan moest.
Wat hierboven ook gezegd wordt dat bij mp3's de kybdigheid weggenomen wordt als het zijnde en ik ben er helemaal mee eens. Zulke mensen mogen zich geen DJ noemen...
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 09-10-2004 12:25
]