Ja maar niet een fucking week lang
En weer opnieuw beginnen
Iedereen zegt wel dat het makkelijk wordt met die autosync...moettie wel goed werken

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Vanavond gaat het helemaal kut....vergeten om je faders open te zetten wanneer het andere nummer erin moet komen enz
Ik doe het morgen wel want 3 pogingen vind ik wel weer genoeg zo laat op de avond

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
OD zal van de week wel een keer failliet verklaard worden.Vash schreef op 03 oktober 2004 @ 23:21:
Ligt eruit. Kan gebeuren lijkt me? Ik ben eerder benieuwd wat er nou met OD aan de hand is...
Wat ik hoorde bij andere platenzaken (jajajaja als ik bij een platenzaak ben dan drink ik koffie en gaan de roddels over en weer in plaats van dat ik platen koop
De laatste tijd gaat het allemaal niet meer zo van een lijen dakje bij al die dj gerelateerde bedrijven, de echte goede zaken boeren nog steeds goed maar de "hobby" zaakjes vallen langzaam maar zeker weg.
Mischien zijn ze plat gelegd door dezelfde klootzakken die het nodig vonden mijn site aan gort te helpen. Complete database fucked up en een beste bult gegenereerde traffic. Ik vraag me af wat zulke mensen bezielt, van mij mogen ze ze ophangen aan een boom die net iets hoger is als hunzelf zodat ze langzaam maar zeker .............
IOk kon dus de hele teringzooi weer gaan fixen en daar ben ik nu nog steeds mee bezig, erg leuk is dat een site omver leggen waar geen commercieel doeleinde achter zit en waarbij getracht word mensen te helpen.
[ Voor 29% gewijzigd door R2D2 op 04-10-2004 00:26 ]
Zo, heb mijn eerste track met m'n SP-808 gemaakt.
Ti's eigenlijk meer een testje en als introtje voor op de studievereniging.
http://www.oversoft.nl/thor.mp3
Let op, ik heb dat ding nou dus 4 dagen ofzo, dus ik weet nog niet hoe alles werkt
(vond het al knap dat ik een zelfgemaakte kick uit dat ding heb getoverd
)
Let op, ik heb dat ding nou dus 4 dagen ofzo, dus ik weet nog niet hoe alles werkt
"... deze DJ doet niet aan verzoeknummers..." 
Erg amusant
Erg amusant
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Hij is werkelijkwaar zoooooo fout dat ie eigenlijk ongelofelijk goed is en ik in een deuk zou liggen als ik dit in het echt zou horen.
Ik blijf herinderd u zich deze nog midden in een set bij het draaien van een oude plaat ook altijd leuk vinden. Heb je meteen weer alle aandacht van de mensen er bij als de zooiw at dreigt te verslappen
Verwijderd
Echt fout is het niet eerder apart 
In het zuiden hier zou dat wel eens heel goed kunnen overkomen
Nou ja eigenlijk toch stiekum wel een beetje heeel apart
In het zuiden hier zou dat wel eens heel goed kunnen overkomen
Nou ja eigenlijk toch stiekum wel een beetje heeel apart
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 08:08 ]
hoe kom je eigenlijk aan die mysterieuze vrouwenstem? Je vriendin? 
"meek som nois, meek som nois"
Geweldig
"meek som nois, meek som nois"
[ Voor 34% gewijzigd door BezurK op 04-10-2004 09:34 ]
Rookworst zonder R is ook worst.
Mysterieuze vrouwenstem:
http://www.lhsl.com/realspeak
Ja, ik was gewoon wat aan het pielen, en dit kwam eruit
http://www.lhsl.com/realspeak
Ja, ik was gewoon wat aan het pielen, en dit kwam eruit
Met die stem heb ik een tijdje terug ook al eens aardige grappen & grollen uitgehaald.. geniaal met een vlaams accent lol
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
ja, echt veel beter dan die nederlandse snol van 80-ScuL- schreef op 04 oktober 2004 @ 12:16:
Met die stem heb ik een tijdje terug ook al eens aardige grappen & grollen uitgehaald.. geniaal met een vlaams accent lol
Nee, het was Ellen
[ Voor 22% gewijzigd door OverSoft op 04-10-2004 12:24 ]
Grappig dingetje, heb er net even mee gestoeid maar hij kan noch de naam van m'n vereniging noch die van de societeit uitspreken, jammer
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
ja, ik moest mijn vereniging naam ook in tikken als toR (ipv. Thor, wat ze uitspreekt als FFF or ):PAcolyte57 schreef op 04 oktober 2004 @ 14:45:
Grappig dingetje, heb er net even mee gestoeid maar hij kan noch de naam van m'n vereniging noch die van de societeit uitspreken, jammer
Walhalla had ie nog meer problemen mee
[ Voor 7% gewijzigd door OverSoft op 04-10-2004 16:09 ]
hoe heb je dr dj laten zeggen? Dat lukt mij steeds niet.OverSoft schreef op 04 oktober 2004 @ 16:09:
[...]
ja, ik moest mijn vereniging naam ook in tikken als toR (ipv. Thor, wat ze uitspreekt als FFF or ):P
Verwijderd
Diej jeej klinkt aardig alleen ik krijg het maar niet zo dat het enigzins natuurlijk klinktgomaster schreef op 04 oktober 2004 @ 17:43:
[...]
hoe heb je dr dj laten zeggen? Dat lukt mij steeds niet.

Hmm.OverSoft schreef op 04 oktober 2004 @ 01:12:
Zo, heb mijn eerste track met m'n SP-808 gemaakt.
Let op, ik heb dat ding nou dus 4 dagen ofzo, dus ik weet nog niet hoe alles werkt(vond het al knap dat ik een zelfgemaakte kick uit dat ding heb getoverd
)
01: Rune - Calabria
02: ?
03: Ernesto vs. Bastian - Who's the starter
Eitje
die djeegomaster schreef op 04 oktober 2004 @ 17:43:
[...]
hoe heb je dr dj laten zeggen? Dat lukt mij steeds niet.
2 = decoy & roy - innerlifeVash schreef op 04 oktober 2004 @ 18:27:
[...]
Hmm.
01: Rune - Calabria
02: ?
03: Ernesto vs. Bastian - Who's the starter
Eitje
eitje
Owja dat was m. Die standaard synthjes zijn bijna niet uit elkaar te houwen
Hehehehe, zal het zometeen ook eens phonetisch proberen... had ik nog niet eens aan gedacht. Van aegee (eesjee) maakte ze standaard 'aa gee' en van asterion (nadruk op de te klank) maakte ze AStrion.OverSoft schreef op 04 oktober 2004 @ 16:09:
ja, ik moest mijn vereniging naam ook in tikken als toR (ipv. Thor, wat ze uitspreekt als FFF or ):P
Met een klein beetje spelen bleek soociëteit assTeeerion van eejsjee enschede redelijk acceptabele resultaten te leveren.... nu eens kijken of het ook in het engels kan
[ Voor 10% gewijzigd door Acolyte57 op 04-10-2004 20:03 ]
grootste nadeel van die site is dat ie relatief traag is, dus het duurt gewoon ff voordat je het goeie hebt gevondenAcolyte57 schreef op 04 oktober 2004 @ 19:51:
Met een klein beetje spelen bleek soociëteit assTeeerion van eejsjee enschede redelijk acceptabele resultaten te leveren.... nu eens kijken of het ook in het engels kan
Verwijderd
die djee irujaa -> jaaahaa, klinkt exact zoals het moet, wel grappig dit, ga ff spelen in combinatie met audition ff kijken wat ik ervan maken kan 
Maybe ga ik het software pakket wel enigzins aanschaffen als ik een demo te pakken kan krijgen en het mij bevalt want hier kun je toch wel heel leuke dingen doen.
Ik heb ooit een paar jaar geleden zo'n philips speechmike gehad maar dat was niets maar dit is al zeer bruikbaar, wel enigzins hier en daar wat helpen maar het klinkt enigzins natuurlijk en niet langer robotachtig, wel mooi dit
Nou ja een beetje langdurige demo zonder tijdslimiet en beperkingen is om te testen ook wel goed
Koop het heus wel als het echt het geld waard is, houd jullie wel op de hoogte
(Zo te zien werkt ie alleen als module in ms office en niet openoffice
)
Nou zelfs die hele "demo" werkt van geen kanten
Waarmee moet dat pakket uberhaubt werken? Ik dacht teksten voorlezen uit word?
Maybe ga ik het software pakket wel enigzins aanschaffen als ik een demo te pakken kan krijgen en het mij bevalt want hier kun je toch wel heel leuke dingen doen.
Ik heb ooit een paar jaar geleden zo'n philips speechmike gehad maar dat was niets maar dit is al zeer bruikbaar, wel enigzins hier en daar wat helpen maar het klinkt enigzins natuurlijk en niet langer robotachtig, wel mooi dit
Nou ja een beetje langdurige demo zonder tijdslimiet en beperkingen is om te testen ook wel goed
(Zo te zien werkt ie alleen als module in ms office en niet openoffice

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 12:42 ]
Ik heb geen idee, ik gebruik alleen die website.Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 01:53:
die djee irujaa -> jaaahaa, klinkt exact zoals het moet, wel grappig dit, ga ff spelen in combinatie met audition ff kijken wat ik ervan maken kan
(Zo te zien werkt ie alleen als module in ms office en niet openoffice)
Werkt dat nou nog een beetje? Zat er zelf lang aan te twijfelen om ze ook te halen maar uiteindelijk maar niet gedaan omdat ik het niet vertrouwde.
En hoe werkt het precies? Moet je hierop nog een slipmat plaatsen of is de butter rugs tevens je slipmat?
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Is volgens mij geen pakket maar een SDK... dus een lib om in je eigen programmas te gebruiken.Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 01:53:
pff plaat naar plaat.. oefenen oefenen, het probleem "pitchen" damn wordt er gek van 
Na eindelijk de goede pitch te hebben gevonden (wat een opluchting) kan ik weer aan de gang met de volgende plaat!
Zijn er wat tips met het pitchen om sneller de goede snelheid te kunnen vinden of is het gewoon diehard oefenen oefenen en goed luisteren naar de plaat of hij sneller/langzamer moet???
Als het goed is moet de snelheid niet veel verschillen van de platen toch? (recente hardstlye platen)?
Ik hoor graag jullie mening
Na eindelijk de goede pitch te hebben gevonden (wat een opluchting) kan ik weer aan de gang met de volgende plaat!
Zijn er wat tips met het pitchen om sneller de goede snelheid te kunnen vinden of is het gewoon diehard oefenen oefenen en goed luisteren naar de plaat of hij sneller/langzamer moet???
Als het goed is moet de snelheid niet veel verschillen van de platen toch? (recente hardstlye platen)?
Enige tip die ik je kan geven is: oefenen!Shockers schreef op 05 oktober 2004 @ 16:39:
pff plaat naar plaat.. oefenen oefenen, het probleem "pitchen" damn wordt er gek van
Je bent in ieder geval al goed op weg, want je krijg ze goed
Wat je met de laatste opmerking bedoeld weet ik niet, maar het is iig de bedoeling dat je BPM gelijk ligt als je gaat mixen
Hmm. ik weet niet.... er zijn platen waar ik meer moeite mee heb dan anderen (Southstylers - E-Town, Donkey Rollers - Ruff, LTC Project) om maar eens wat te noemen. Maar dat komt voornamelijk door een gebrek aan goede stukken waar een kale schone bassline is zodat je daarop kunt pitchen. Echter, hoe vaker je het oefent des te makkelijker kun je het ook op mindere kale stukken, zoals claps & snares.
Maar ik draai nu sinds begin augustus en pitch de meeste platen vlekkeloos op 't zelfde niveau. Soms duurt het een minuut, soms 30 secs.. ik heb ze ook wel eens in 15 seconden (bijv. bij The Pither - Start Rocking en Deepack vs Luna - Kick this muttha <- erg easy).
De snelheid tussen platen kan wel degelijk verschillen ookal zijn ze van dezelfde producer. Pitchverschil tussen 33rpm em 45rpm platen wil ook wel 's voorkomen.
Wat ik meestal als 'truc gebruik' is door de pitch van de inkomende plaat een stuk hoger te zetten dan de andere zodat ik zeker weet dat hij sneller is. Dan hou ik hem steeds met mijn vinger op de plaat of platter tegen zodat hij afremt en weer snel loopt en dan gelijk de pitchschuif weer naar beneden net zo lang totdat ze gelijk zijn. Imho de snelste methode en makkelijker te horen dan een inkomende plaat die langzamer loopt dan de reeds spelende.
Maar ik draai nu sinds begin augustus en pitch de meeste platen vlekkeloos op 't zelfde niveau. Soms duurt het een minuut, soms 30 secs.. ik heb ze ook wel eens in 15 seconden (bijv. bij The Pither - Start Rocking en Deepack vs Luna - Kick this muttha <- erg easy).
De snelheid tussen platen kan wel degelijk verschillen ookal zijn ze van dezelfde producer. Pitchverschil tussen 33rpm em 45rpm platen wil ook wel 's voorkomen.
Wat ik meestal als 'truc gebruik' is door de pitch van de inkomende plaat een stuk hoger te zetten dan de andere zodat ik zeker weet dat hij sneller is. Dan hou ik hem steeds met mijn vinger op de plaat of platter tegen zodat hij afremt en weer snel loopt en dan gelijk de pitchschuif weer naar beneden net zo lang totdat ze gelijk zijn. Imho de snelste methode en makkelijker te horen dan een inkomende plaat die langzamer loopt dan de reeds spelende.
Verwijderd
Ik heb zelf gemerkt dat het ook uit maakt op wat voor tafel je draaid
(maar das logisch
)
Ik draai zelf op reloops 4000 en ik was pas bij een vriend ff een avondje kloten op zijn technics
Dan merkt je goed wat voor voordeel z'n sterke motor heeft, de plaat cue-en ect. gaat een stuk beter en dat verhoogd ook het draaiplezier !
/edit
iemand nog technics te koop ?
(maar das logisch

Ik draai zelf op reloops 4000 en ik was pas bij een vriend ff een avondje kloten op zijn technics
Dan merkt je goed wat voor voordeel z'n sterke motor heeft, de plaat cue-en ect. gaat een stuk beter en dat verhoogd ook het draaiplezier !
/edit
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 17:12 ]
of een super OEM... zelfde torque.... misschien ben ik wel verwend, maar ik ben daarmee begonnen. (Niet helemaal eerlijk, ik heb ook nog 2 weken gedraaid op 1 super OEM en 1 beltdrive tafel uit 1978
)
Verwijderd
tis niet eerlijk !
Welke platen case/tas gebruiken jullie eigenlijk ?
en welke tas is eigenlijk een goede beginners tas ? (mocht ik ergens gaan draaien)
en welke tas is eigenlijk een goede beginners tas ? (mocht ik ergens gaan draaien)
Tassen van UDG zijn wel goed en ik heb ook een DAP koffer (die bij Dré in de aanbieding is/was)
voor extra opslag/stevigheid. Mocht je ooit je platen in het vliegtuig mee willen nemen is een koffer beter dan een tas
Kheb een flinke UDG tas en een American Audio flightcase (zit natuurlijk al een Recess sticker op dat AA logo
)
Puur een kwestie van oefenen. Het grappig is, dat je in het begin echt met je volle concentratie moet luisteren naar welke plaat sneller gaat en hoeveel je de pitch moet bijstellen enzo, terwijl het later puur een kwestie van gevoel is.Shockers schreef op 05 oktober 2004 @ 16:39:
Je 'voelt' gewoon of'ie goed loopt of niet en offie sneller of langzamer moet. De meeste platen gooi ik erop, cue ik (zonder pitch te verstellen), die gooi ik er dan in op een goed moment (op koptelefoon uiteraard
Dus: blijf in jezelf geloven en blijf oefenen, je krijgt het vanzelf door! Geloof me
Toen ik net begon met mixen (is nog niet eens zo lang geleden, lol) dacht ik echt dat het onmogelijk zou zijn. Ik snapte niet hoe het kon dat alle DJ's het zo snel konden. Tegen de tijd dat ik bij een plaat de pitch goed had was de andere al lang afgelopen
Ik heb een UDG Courierbag (Silver), is vrij goedkoop (€36), is mooi (vooral de zilveren vind ik) en is goed stevig (duh, tis UDG). Er passen maar 40 platen in, dus niet enorm veel maar daar staat weer tegenover dat de tas lekker klein en licht is. Ideaal voor als je platen gaat halen in de platenzaak, of ff gaat draaien bij een vriend of kennis ofzo en ff platen mee wilt nemen. Ook als je maar een korte set hoeft te draaien ergens is 40 platen ruim voldoendeVerwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 17:28:
tis niet eerlijk !![]()

Deze dus
Bij mij staat er alleen niet "ultimate-dj-gear.com" op maar gewoon een badge met daarop het UDG-logo:

Verwijderd
Bovenstaande tas heb ik ook, in het bronze.. Mooie tas verder, gebruik hem ook voor school. Lekker stevig idd, en verder perfect als je platen gaat shoppen.
En tegen de tijd dat je ergens echt gaat draaien koop je misschien wel een grotere, moet je nu nog echt niet over na gaan denken..
En tegen de tijd dat je ergens echt gaat draaien koop je misschien wel een grotere, moet je nu nog echt niet over na gaan denken..
Ik wil even een sitetip geven; kreeg hem van een buitenlandse kennis:
http://www.recordcase.de/
Ik vond hier onder andere de Pioneer CDJ1000MK2 voor slechts 947 euro, een Sony MDRV700DJ voor 111 euro en de Pioner HDJ1000 voor maar 165 euro
. Als je niet echt problemen hebt met terugzenden voor garantie zeker een aanrader
http://www.recordcase.de/
Ik vond hier onder andere de Pioneer CDJ1000MK2 voor slechts 947 euro, een Sony MDRV700DJ voor 111 euro en de Pioner HDJ1000 voor maar 165 euro
http://www.krausdj.de
hier heb ik mijn stantons gekocht.. prima online winkel!
het nadeel is wel dat je eerst geld moet overmaaken, maar dan heb je het ook binnen twee werk dagen binnen.. (alles minstens 100euro goedkoper dan in NL! *red. new-line*)
het nadeel is wel dat je eerst geld moet overmaaken, maar dan heb je het ook binnen twee werk dagen binnen.. (alles minstens 100euro goedkoper dan in NL! *red. new-line*)
Bestellen uit Duitsland is over het algemeen goedkoper. Eigenlijk doe ik niets anders meer. Ennuh, de service is bij de meeste zaken ook wel ok. Zo bestel ik zelf hier: www.musicstore.de
let wel, niet alles is hier goedkoper!
let wel, niet alles is hier goedkoper!
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
hmm... de Sennheiser HD-25 is hier maar 168 euro.. Da's best gunstig..num-lock schreef op 06 oktober 2004 @ 10:07:
http://www.krausdj.de
BTW Num-Lock,
hoe zit het met die butter rugs? (zie mijn vraag een aantal post's terug)
hoe zit het met die butter rugs? (zie mijn vraag een aantal post's terug)
bij www.musicstore.de istie nog goedkoper, namelijk: 155 euro!Empathy schreef op 06 oktober 2004 @ 11:23:
[...]
hmm... de Sennheiser HD-25 is hier maar 168 euro.. Da's best gunstig..
Ik zie 'm niet op de site staan?
Ik heb mn technics een paar maanden geleden in Duitsland gekocht voor 410,- p/s
Gevonden via de prijsvergelijkings site [link]http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?index [/link]
En ik heb een Gemini platentas bij Dré vandaan lekker stevig tasje
Gevonden via de prijsvergelijkings site [link]http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?index [/link]
En ik heb een Gemini platentas bij Dré vandaan lekker stevig tasje
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
De indeling is een beetje vaag. Als je onder de catergorie djgear> koptelefoons kijkt vindt je er maar 1 sennheisermodel. Echter, gebruik je de search dan vind je er een stuk meer.Empathy schreef op 06 oktober 2004 @ 11:42:
Ik zie 'm niet op de site staan?
Dus ff de search van de site gebruiken. dan vind je hem wel.
Ik ga er onder doorEmpathy schreef op 06 oktober 2004 @ 11:23:
[...]
hmm... de Sennheiser HD-25 is hier maar 168 euro.. Da's best gunstig..
145€ bij recordcase.de
De service van new-line mag dan super zijn, met de duitse prijzen kunnen ze helaas niet concureren... (uitzonderingen daar gelaten)
ik ken het probleem.. ik heb om op 3 decks te kunnen oefenen nu ff een soundlab belt ding geleend, en dat ding 'kruipt' steeds maar uit de maat, terwijl ik er bij mijn eigen decks geen last van heb... heel erg frustrerend, maar het legt de lat weer een stukje hoger denk ik maar zo... op 3x technics morgenavond zou het dan stukken beter moeten gaanVerwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 17:11:
Ik heb zelf gemerkt dat het ook uit maakt op wat voor tafel je draaid
(maar das logisch)
Ik draai zelf op reloops 4000 en ik was pas bij een vriend ff een avondje kloten op zijn technics![]()
/edit
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Ben vandaag bij een kennis geweest en die heeft 2x Denon DN-S5000's staan, maar dat zijn mooie dingen zeg, zelfs ik zou die wel willen hebben 
Erg goede respond times, vinyl feel en look, en de bediening is makkelijk!
Verbleken die pioneers en andere helemaal bij.
Jammer dat het spul dat ik draai niet op cd verkrijgbaar is haast anders ging ik er ook wel voor sparen

Als ik nu maar het geld had, oeh...
Erg goede respond times, vinyl feel en look, en de bediening is makkelijk!
Jammer dat het spul dat ik draai niet op cd verkrijgbaar is haast anders ging ik er ook wel voor sparen

Als ik nu maar het geld had, oeh...
Heeft er iemand een idee voor opbergsystemen voor vinyl? Ik heb een beetje zitten zoeken naar platenbakken enzo maar de meesten zijn van hout of dik karton en zonder deksel . Aangezien mijn huis vrij stoffig is (woon aan de weilanden) en er op 2 meter van mijn kamer dagelijks een wasdroger stof staat te produceren zoek ik eigenlijk het liefst iets van plastic met een bijbehorende deksel zodat alles lucht/stofvrij opgeborgen kan worden.
tot nu toe is de Numark CDX echter koning op het gebied van 'vinyl feel', na finalscratch...Verbleken die pioneers en andere helemaal bij.
en wat betreft opbergsystemen> wat dacht je van die megagrote curverbakken bij de blokker... zit een deksel op, en vaak zelfs nog wieltjes onder
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ja ik heb zelf al zo'n ding staan die ik ergens anders voor gebruik maar daarvan lopen de binnenwanden ietwat schuin af dus ik denk dat ik daar een bodempje in moet maken omdat anders de hoeken van de hoezen al het gewicht te verduren krijgen.
Verwijderd
Nog helaas geen kans gezien die Numark uit te proberen, maar dit is voor zo ver ik weet wel een erg fijne, helaas ken ik niet zoveel vergelijkingsmatriaal nog, omdat ik zelf altijd nog met vinyl draai...
Ik gebruik zelf deze bakken van Curver/Rubbermaid:-ScuL- schreef op 06 oktober 2004 @ 15:15:
Heeft er iemand een idee voor opbergsystemen voor vinyl? Ik heb een beetje zitten zoeken naar platenbakken enzo maar de meesten zijn van hout of dik karton en zonder deksel . Aangezien mijn huis vrij stoffig is (woon aan de weilanden) en er op 2 meter van mijn kamer dagelijks een wasdroger stof staat te produceren zoek ik eigenlijk het liefst iets van plastic met een bijbehorende deksel zodat alles lucht/stofvrij opgeborgen kan worden.

Daarin passen zo'n 100 platen als je nog wil kunnen bladeren en zo'n beetje 120 ofzo als het puur voor opslag is.
Je kan er ook een hoger model van aanschaffen, met deksel:

Maar ik weet niet of die deksel er wel op kan als er platen inzitten? Bij mij steken ze er iig bovenuit.
Dat zal je dus even moeten proberen bij de plaatselijke blokker. Plaatje mee en proberen maar
edit:
Een simpele berekening (12 x 2.54cm) leert dat een plaat inclusief hoes ongeveer 31cm groot is. Idd te hoog voor die bak met deksel want die is slechts 242mm hoog
Zonder deksel past overigens prima
Een simpele berekening (12 x 2.54cm) leert dat een plaat inclusief hoes ongeveer 31cm groot is. Idd te hoog voor die bak met deksel want die is slechts 242mm hoog
Zonder deksel past overigens prima
Een platenkoffer is natuurlijk ook een goeie oplossing maar veel duurder en in feite overbodig als het puur voor opslag is...
[ Voor 10% gewijzigd door BezurK op 06-10-2004 16:32 ]
Verwijderd
Misschien een beetje rare vraag, maar weten jullie wat over hoe het dj'en is ontstaan en waar ik daar meer informatie over kan vinden? dat het een hype is is duidelijk, maar ik ben ook wel benieuwd hoe het is begonnen, wanneer, welke stijl, hoe is het zo populair geworden etc.
alvast bedankt
alvast bedankt
Dit vind ik echt shitargumenten, alsof nu er een nieuwe CD speler is de Pioneers opeens waardeloos zijnVerwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 15:08:
HET ZIJN GEWOON BEIDE GOEIE DINGEN!! Punt

Overigens moet ik zeggen: De CDX pwnt alles wat ook maar op vinyl probeert te lijken
Verwijderd
Nou ja, die pioneers vond ik al lekker werken, maar deze nog veel fijner.
Het zou voor mij een reden kunnen zijn om op cd over te stappen maar ik zit nog steeds met het probleem dan dat ik alles op vinyl moet kopen en naar cd moet omzetten
Het zou voor mij een reden kunnen zijn om op cd over te stappen maar ik zit nog steeds met het probleem dan dat ik alles op vinyl moet kopen en naar cd moet omzetten

Ja precies die gebruik ik nu maar ik heb inmiddels al meer platen dan daar inpassen en wil ze toch stofvrij bewarenBezurK schreef op 06 oktober 2004 @ 16:27:
Een platenkoffer is natuurlijk ook een goeie oplossing maar veel duurder en in feite overbodig als het puur voor opslag is...
Die had ik ook al gezien... echt ziek duur idd! En dan niet eens een deksel erbij. Een houten bak kun je idd ook simpel zelf maken maar is dus eigenlijk niet wat ik zoek. Ik ga wel ff kijken bij de Blokker of ze wat hebben wat pastBezurK schreef op 06 oktober 2004 @ 16:33:
UDG heeft trouwens ook storage boxes, maar die zijn gigantisch duur. Als je een beetje handig bent kan je die dingen zo namaken met goedkoop MDF/Spaanplaat
Grappig trouwens dat jullie het over Pioneer CDJ1000 vs Numark CDX hebben, op een ander forum waar ik kom was die discussie laatst ook gaande
[ Voor 9% gewijzigd door ScuL op 06-10-2004 20:12 ]
Het is gewoon een slip mat.. maar met een 'butter rug' een ultra glad laagje kunstof (een beetje te vergelijken met een boterhamzakje)ChojinZ schreef op 05 oktober 2004 @ 14:54:
[...]
Werkt dat nou nog een beetje? Zat er zelf lang aan te twijfelen om ze ook te halen maar uiteindelijk maar niet gedaan omdat ik het niet vertrouwde.
En hoe werkt het precies? Moet je hierop nog een slipmat plaatsen of is de butter rugs tevens je slipmat?
maar ik heb je via een vriend uit de v.s. gekreegen, weet jij waar die dingen in de EU te bestellen zijn? (jammer dat ze dit product niet gewoon bij new-line hebben

Hebben jullie dat nou ook wel es, dat je een uur echt een heerlijk setje voor jezelf staat te draaien, en achteraf denkt, K*T, had ik die record knop maar ingedrukt?
Ik net wel
Ik net wel
[ Voor 1% gewijzigd door OverSoft op 06-10-2004 21:37 . Reden: Censuur :P ]
Is een kenmerk van een "hype" niet dat het kortstondig populair is? DJ'en (in z'n puurste vorm) is nou niet bepaald een hype danVerwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 19:33:
Misschien een beetje rare vraag, maar weten jullie wat over hoe het dj'en is ontstaan en waar ik daar meer informatie over kan vinden? dat het een hype is is duidelijk, maar ik ben ook wel benieuwd hoe het is begonnen, wanneer, welke stijl, hoe is het zo populair geworden etc.
alvast bedankt
DJ's bestaan al sinds er re-produceerbare muziek is, zeg maar zo'n kleine 100 jaar
Waar heb je het dus eigenlijk over?
Bedoel je radio-dj's? Turntablism/hip-hop cultuur? Of de dance/house-cultuur en de daarbij behorende DJ's? Iets duidelijker graag
Ja afgelopen zaterdag nog.. meestal voordat ik na een feest ga gaat het gruwelijk goed. Ik heb ook altijd het idee dat ik minder 'perform' als ik me er bewust van ben dat de MD-recorder aan staat!!OverSoft schreef op 06 oktober 2004 @ 21:37:
Hebben jullie dat nou ook wel es, dat je een uur echt een heerlijk setje voor jezelf staat te draaien, en achteraf denkt, K*T, had ik die record knop maar ingedrukt?
Ik net wel
Jeuj, zonet m'n eerste enigzins serieuze mixje gemaakt
Darkcore, iemand interesse ? 5 nummers, 23 minuten. Playlist:
1.) Nexes - Explore
2.) Peter File - Valley Of Souls
3.) Knightvision - Humanoid
4.) Wedlock - Ganjaman (Al Ferox Remix)
5.) Ferox - Purple Road
Hij is niet foutloos. Een keer pakte de mp3 sync net niet goed, maar dat was gelukkig niet bij de bas zelf, nog bij de drum, volgens mij was het wel te doen. En nog een of 2 andere foutjes die ik onder het mixen zelf heb opgemerkt.
1.) Nexes - Explore
5.) Ferox - Purple Road
Hij is niet foutloos. Een keer pakte de mp3 sync net niet goed, maar dat was gelukkig niet bij de bas zelf, nog bij de drum, volgens mij was het wel te doen. En nog een of 2 andere foutjes die ik onder het mixen zelf heb opgemerkt.
Ecodan warmtepomp
http://www.djfurniture.tk/-ScuL- schreef op 06 oktober 2004 @ 15:15:
Staan handige/mooie kasten.
Sorry? MP3 sync?JT schreef op 07 oktober 2004 @ 00:21:
Jeuj, zonet m'n eerste enigzins serieuze mixje gemaaktDarkcore, iemand interesse ? 5 nummers, 23 minuten. Playlist:
1.) Nexes - Explore
5.) Ferox - Purple Road
Ja, aangezien bediening via de pc te traag is om zelf te beat matchen, moet je dat automatisch laten doen. Dan zet je sync aan en doe je heel kort voordat de beat erin komt op deck a op play drukken bij deck b en dan matcht hij vanzelf. Tenminste dat is de bedoeling, ik schat dat dat in 75-90 procent van de gevallen goed gaat.
Ecodan warmtepomp
Huh? Welk prog gebruik je dan? De sync in Traktor is waardeloos en daar kun je feilloos zelf cue'n, dus dat zal 't wel niet zijn.
[ Voor 63% gewijzigd door Acolyte57 op 07-10-2004 00:57 ]
Virtual DJ werkt wel aardig, en de sync in traktor 1 werktte perfect.Acolyte57 schreef op 07 oktober 2004 @ 00:56:
Huh? Welk prog gebruik je dan? De sync in Traktor is waardeloos en daar kun je feilloos zelf cue'n, dus dat zal 't wel niet zijn.
Mja... sync...
Traktor 2 en cue gaat ook wel gewoon, maar beat matchen met je muis ofzo zuigt. Dat werkt niet.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Oplossing, ik heb altijd een minidisk deck meelopenOverSoft schreef op 06 oktober 2004 @ 21:37:
Ik net wel
Kan ik alles fijn terug luisteren
JT probeer djdecks eens
Jah, daarom zullen al die mensen zeker Traktor gebruikenJT schreef op 07 oktober 2004 @ 01:09:
Traktor 2 en cue gaat ook wel gewoon, maar beat matchen met je muis ofzo zuigt. Dat werkt niet.
De sync synchrostart een gelockte beat aan de eerstvolgende beat in het spelende nummer... maar Traktor wil bij muziek die wat gecompliceerder, vuiler of algemeen onhandiger is die beat nog wel eens op een volledig idiote plek zetten. Sync heeft mij iig meer problemen opgeleverd dan pluspunten. Het is wel fijn om in 1x de tempo goed te zetten, maar ik dubbel klik er altijd op om meteen de syncstart functie uit te zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door Acolyte57 op 07-10-2004 03:47 ]
en waar zit de fun / uitdaging nog met zo'n sync functie?
(of ben ik alweer de zeiker) ???
(of ben ik alweer de zeiker) ???
You don't need eyes to see, you need vision
Ik heb dit altijd al een interresant draadje gevonden.
Nu heb ik de gok gewaaagd en ook maar 2 draaitafeltjes (reloop 4000 dacht ik) en een mixertje (gemini 626I).
De stijlen die ik ga draaien zijn : trance, hardstyle, dance en hier en daar een beetje happy hardcore
Nu heb ik de gok gewaaagd en ook maar 2 draaitafeltjes (reloop 4000 dacht ik) en een mixertje (gemini 626I).
De stijlen die ik ga draaien zijn : trance, hardstyle, dance en hier en daar een beetje happy hardcore
Ueh ja.. waar zit de uitdaging ?
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
De uitdaging zit hem in de selectie van nummers, de manier waarop de overlopen gemaakt wordt en de creativiteit die je kwijt kunt in alle andere aspecten van het mixen behalve het beatmatchen - aangezien ik in 1 klik kan waar jullie 10 seconden over doen. Of bedoel je dat het enige wat jullie doen het beatmatchen is?
Maar goed, als je het echt wilt horen: Nee, er zit geen uitdaging in. Die zoek ik ook niet, ik moet een commissie draaien waarin mensen leren om met de minste investering in tijd en geld avondvullend plaatjes aan elkaar te mixen ter plezier van de verenigingsleden. Dan wil je het snel en simpel hebben. Tada: Mp3s mixen.
Maar goed, als je het echt wilt horen: Nee, er zit geen uitdaging in. Die zoek ik ook niet, ik moet een commissie draaien waarin mensen leren om met de minste investering in tijd en geld avondvullend plaatjes aan elkaar te mixen ter plezier van de verenigingsleden. Dan wil je het snel en simpel hebben. Tada: Mp3s mixen.
[ Voor 7% gewijzigd door Acolyte57 op 07-10-2004 09:09 ]
Ok dan! Welkom en veel plezier met draaiendj_dysaster schreef op 07 oktober 2004 @ 07:16:
Ik heb dit altijd al een interresant draadje gevonden.
Idd... Toen ik net begon met mixen was beatmatchen voor mij eigenlijk het hele mixen. Daar draaide het om. Maar als je dat eenmaal feilloos onder de knie hebt is het gewoon een soort van noodzakelijk kwaad. Het is iets wat je doet voordat je begint met mixen eigenlijk.... Het is dus helemaal geen uitdaging meer danAcolyte57 schreef op 07 oktober 2004 @ 09:07:
De uitdaging zit hem in de selectie van nummers, de manier waarop de overlopen gemaakt wordt en de creativiteit die je kwijt kunt in alle andere aspecten van het mixen behalve het beatmatchen - aangezien ik in 1 klik kan waar jullie 10 seconden over doen. Of bedoel je dat het enige wat jullie doen het beatmatchen is?
Dus mij boeit het ook niet of je het nou met een "sync" knopje doet of met je gehoor. Al moet ik zeggen dat je het wel met je gehoor moet kunnen voordat je jezelf de stempel "DJ" mag geven maar dat is een ander verhaal
Ik ben voorbije 2 weekends samen met m'n broer bezig geweest aan een DJ meubel om onze apparatuur netjes op kwijt te kunnen.
Sinds zondag is het klaar, dus hier wat fototjes
De tafel is gemaakt uit een mdf plaat. Het verzagen is in de winkel gebeurd, dus moesten enkel de hoeken nog afgerond worden, en moest het geheel in elkaar gelijmd worden.
Daarna hebben we de tafel zwart geverfd, te beginnen met een witte grondlaag.

De tafel op locatie en met het DJ Gear er op:

Momenteel dus een Hercules DJ Console en een Omnitronic DD-3120 Direct Drive turntable met Ortofon Concorde Pro S naald.
De platenspeler heb ik trouwens ondertussen ongeveer een jaar, en ik ben er tot nog toe erg tevreden over, zeker als je bekijkt dat ze inclusief concorde element+naald slechts een 210 euro gekost heeft.
De draaitafel gaat via een Phono Pre-amp naar de pc, waar djDecks dienst doet om alles te mixen.
Ik kan dus zowel gewone vinyl, gewoon mp3 met dj console, of mp3 met FinalScratch plaat gebruiken om te mixen.
Tegen 1 van de komende maanden komt er normaalgezien een Sync draaitafel bij.
De tafel is gemaakt uit een mdf plaat. Het verzagen is in de winkel gebeurd, dus moesten enkel de hoeken nog afgerond worden, en moest het geheel in elkaar gelijmd worden.
Momenteel dus een Hercules DJ Console en een Omnitronic DD-3120 Direct Drive turntable met Ortofon Concorde Pro S naald.
De platenspeler heb ik trouwens ondertussen ongeveer een jaar, en ik ben er tot nog toe erg tevreden over, zeker als je bekijkt dat ze inclusief concorde element+naald slechts een 210 euro gekost heeft.
De draaitafel gaat via een Phono Pre-amp naar de pc, waar djDecks dienst doet om alles te mixen.
Ik kan dus zowel gewone vinyl, gewoon mp3 met dj console, of mp3 met FinalScratch plaat gebruiken om te mixen.
Nou, ik zal je wat vertellen: mixen bestaat uit meer dan beatmatchen.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Idd, het maakt mij persoonlijk niets uit of je het automatisch laat doen of dat je het zelf doet. Als je het zelf doet heb je natuurlijk wel zo'n gevoel van: "Gaaf, dat heb ik toch weer ff mooi voor elkaar gekregen!", maar dat geld natuurlijk hetzelfde als je een goede platenkeuze hebt en je AutoSync't ze.JT schreef op 07 oktober 2004 @ 11:21:
[...]
Het gaat om het eindproduct, vind ik, en dat je mensen ermee 'on the move' krijgt.
Hm . ik heb al meer dan 3 jaar meer MP3's gemixt (ja ook met sync) voordat ik op vinyl over ging. En ik moet zeggen dat het verschil in techniek toch best wel groot is alhoewel ik veel dingen die ik met Mp3's deed ook wel met vinyl kan doen.
Die tafel ziet er goed uit! Proficiat ermeeAdion schreef op 07 oktober 2004 @ 10:41:
Ik ben voorbije 2 weekends samen met m'n broer bezig geweest aan een DJ meubel om onze apparatuur netjes op kwijt te kunnen.
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Maar is een nieuwe mixer geen goede investering voordat je een 2e draaitafel gaat kopen?
Ik denk niet dat ik met vinyl zou kunnen draaien. Alles wat ik nu kan is helemaal gericht op werken met mp3s; ik denk in termen van cuepoints, waveforms, etc.-ScuL- schreef op 07 oktober 2004 @ 11:57:
Hm . ik heb al meer dan 3 jaar meer MP3's gemixt (ja ook met sync) voordat ik op vinyl over ging. En ik moet zeggen dat het verschil in techniek toch best wel groot is alhoewel ik veel dingen die ik met Mp3's deed ook wel met vinyl kan doen.
Ik zou helemaal de weg kwijt zijn als ik met platen zou moeten uitzoeken waar ik in het nummer was enzo.
Verwijderd
Lol haha, je hebt je spullen niet aangesloten

Maarem, ziet er perfect uit hoor, veel plezier ermee!
(Ik moet nog steeds verder met mijn dj-meubel

Kwestie van leren "groef lezen"Acolyte57 schreef op 07 oktober 2004 @ 12:48:
[...]
Ik denk niet dat ik met vinyl zou kunnen draaien. Alles wat ik nu kan is helemaal gericht op werken met mp3s; ik denk in termen van cuepoints, waveforms, etc.
Ik zou helemaal de weg kwijt zijn als ik met platen zou moeten uitzoeken waar ik in het nummer was enzo.
Trust me, als je goed kijkt naar de groeven in de plaat, kan je dat haast net zo aflezen als een waveform
Verwijderd
Als je goed kijkt, en anders doe dat eens onder een felle lamp, zie je verschillende kleuren zwart tinten.
Bij het afspelen zul je zien dat die punten ook meteen "omslag" punten zijn.
Zo zul jij ook wel kunnen zien waar een nieuw nummer begint, daar is het vinyl immers een 2mm ofzo vlak, maar als je oplet met het afspelen kun je zien waar de bass ingezet wordt bijv, doordat er een ring is die zwarter lijkt dan andere ringen, enz...
Vroeger gebruikte ik die om vlug refreinen te zoeken op een plaat, al is dat tegenwoordig van ondergeschikt belang.
Vooral kijken en luisteren tegelijk met eventueel een sterke lamp erboven kan ik je toch wel aanraden, ook al doe je dat maar 10 min dan zul je wel het een en het ander opmerken.
Op een gegeven moment heb je van elke plaat in je collectie letterlijk een beeld in je kop zitten waar je moet inzetten en waar je moet overmixen dat je zelfs al bijna alleen op het zien van de plaats waar je naald zich bevind kunt mixen, hoef je geeneens echt op de muziek zelf te leten
Goed, dit leer je alleen maar door te doen maar het is wel iets wat iedereen kan leren.
Bij het afspelen zul je zien dat die punten ook meteen "omslag" punten zijn.
Zo zul jij ook wel kunnen zien waar een nieuw nummer begint, daar is het vinyl immers een 2mm ofzo vlak, maar als je oplet met het afspelen kun je zien waar de bass ingezet wordt bijv, doordat er een ring is die zwarter lijkt dan andere ringen, enz...
Vroeger gebruikte ik die om vlug refreinen te zoeken op een plaat, al is dat tegenwoordig van ondergeschikt belang.
Vooral kijken en luisteren tegelijk met eventueel een sterke lamp erboven kan ik je toch wel aanraden, ook al doe je dat maar 10 min dan zul je wel het een en het ander opmerken.
Op een gegeven moment heb je van elke plaat in je collectie letterlijk een beeld in je kop zitten waar je moet inzetten en waar je moet overmixen dat je zelfs al bijna alleen op het zien van de plaats waar je naald zich bevind kunt mixen, hoef je geeneens echt op de muziek zelf te leten
Goed, dit leer je alleen maar door te doen maar het is wel iets wat iedereen kan leren.
ThanksVerwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 12:49:
Lol haha, je hebt je spullen niet aangesloten![]()
.
Maarem, ziet er perfect uit hoor, veel plezier ermee!
(Ik moet nog steeds verder met mijn dj-meubel)
Alles is daar trouwens wel aangesloten hoor, als ik de plaat laat draaien komt er effectief geluid door de boxen
Kabel van de dj console gaat langs achter de tafel naar beneden, om zo tegen de andere muur (die je op de foto's niet ziet) in de pc te gaan.
Zelfde geld voor platenspeler, die gaat langs achter in de voorversterker, en van daaruit lopen opnieuw draden de pc in.
Dan komt vanuit de pc een master-kabel naar de versterker terug.
Direct in de pc zit dan ook de koptelefoon ingeplugd.
Verder vind ik momenteel die dj console best wel behoorlijk werken als mixer.
Er zitten 2 verticale volume-faders op, een crossfader en 2x 3 equalizer draaiknoppen.
Verder zijn er ook een paar knopjes toegekend aan de effecten, maar die bedien ik toch al meestal vanop de pc gewoon met de muis.
Als ik een nieuwe mixer wil kopen zou het toch liefst iets digitaal/midi-achtig zijn, zodat de geluidskwaliteit niet door de mixer wordt beinvloed.

Zoiets zou ik LIEVER kopen dan
Hé Vash je zat toch te klagen dat Den Haag te ver was. Well.... Özgür komt binnenkort naar Nijmegen 
http://partydata.snt.utwe...N/single/NEWSID/3758.html.. daarnaast zal de Zweedse progressive DJ Özgür Can zijn Nederlandse event debuut maken...
YES! \o/
In de Matrixx ook nog ?
En de Nuo 5 is een WE-RELD-MIXER! Ik moet Reind nog steeds de review sturen
(kheb m al bijna af!)
BTW, heeft PF problemen? Na het inloggen blijft hij maar weer schreeuwen dat ik me in moet loggen...
In de Matrixx ook nog ?
En de Nuo 5 is een WE-RELD-MIXER! Ik moet Reind nog steeds de review sturen
BTW, heeft PF problemen? Na het inloggen blijft hij maar weer schreeuwen dat ik me in moet loggen...
[ Voor 28% gewijzigd door Flake op 07-10-2004 15:23 ]
o sorry ik gaf je een donateurslink
http://party.snt.utwente....N/single/NEWSID/3758.html
http://party.snt.utwente....N/single/NEWSID/3758.html
Verwijderd
Heeft iemand hier ervaring met die nightclubs elementen? Heb ff een setje geleend van de Nightclub S, klinken geweldig, al vind ik ze aardig duur, maar ze blijven niet plakken aan mijn italiaanse plaatjes, je weet wel, die met die ondiepe groeven...
Is dit puur dat ik de draaitafel niet goed afgesteld heb of is dit een bekend probleem...
Kan zijn dat de draaitafels niet goed afgesteld staan maar ik durf niet meer contragewicht erop te zetten want alleen bij deze plaatjes heeft ie dat probleem.
Of is dat te verhelpen met de E versie van de naald? Die is elips vormig is ik neem aan dat die een groter draagoppervlak geeft...
Maar als ik die nu es voor een andere prijs dan nabij de 100E kopen kan dan wil ik er best wel een setje van bij hebben, vind ze best goed, en zoveel italiaans draai ik nu ook niet meer, maar het is toch wel vervelend
Ze draaien op zich lekker alleen dat armpje voelt zo fragiel aan, niet dat dat een probleem is maar ik ben bang dat die afbreken
Is dit puur dat ik de draaitafel niet goed afgesteld heb of is dit een bekend probleem...
Kan zijn dat de draaitafels niet goed afgesteld staan maar ik durf niet meer contragewicht erop te zetten want alleen bij deze plaatjes heeft ie dat probleem.
Of is dat te verhelpen met de E versie van de naald? Die is elips vormig is ik neem aan dat die een groter draagoppervlak geeft...
Maar als ik die nu es voor een andere prijs dan nabij de 100E kopen kan dan wil ik er best wel een setje van bij hebben, vind ze best goed, en zoveel italiaans draai ik nu ook niet meer, maar het is toch wel vervelend
Ze draaien op zich lekker alleen dat armpje voelt zo fragiel aan, niet dat dat een probleem is maar ik ben bang dat die afbreken

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 19:44 ]
Mij maak dat dus wel uit... en veel zelfs. Het is hetzelfde als een band die live speelt en een playback slet.. Geef mij maar de live band. Aan de manier van platen inmixen kan je een DJ soms al herkennen. Vergelijk Jeff Mills anders eens met Dave clarke. Jeff gaat er met een sneltreinvaart door 60 platen / uur. terwijl Dave veel show en skills propt in zn mixen. Vervang dat door een algoritme en je krijgt een ganse avond saai, steeds op dezelfde manier aan elkaar geplakte platen. Dan mogen ze nog zo goed geseleteerd zijn, er is geen bal aan...Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 11:57:
Idd, het maakt mij persoonlijk niets uit of je het automatisch laat doen of dat je het zelf doet. Als je het zelf doet heb je natuurlijk wel zo'n gevoel van: "Gaaf, dat heb ik toch weer ff mooi voor elkaar gekregen!", maar dat geld natuurlijk hetzelfde als je een goede platenkeuze hebt en je AutoSync't ze.
Het gaat om het eindproduct, vind ik, en dat je mensen ermee 'on the move' krijgt.
Groot gelijk heb je, maar een PC kan geen eigen stijl ontwikkelen omdat een PC geen gevoel heeft, beatmatchen is meer dan 2 platen op hetzelfde BPM zetten. Een beetje ambacht mag wel...JT schreef op 07 oktober 2004 @ 11:21:
[...]
* Yalopa merkt verval....
You don't need eyes to see, you need vision
Het mixen gebeurd met die programma's nog altijd door de gebruiker zelf. Het ENIGE wat die "sync" functie doet is de pitch goed zetten zodat de BMP klopt. That's allYalopa schreef op 07 oktober 2004 @ 19:50:
[...]
Mij maak dat dus wel uit... en veel zelfs. Het is hetzelfde als een band die live speelt en een playback slet.. Geef mij maar de live band. Aan de manier van platen inmixen kan je een DJ soms al herkennen. Vergelijk Jeff Mills anders eens met Dave clarke. Jeff gaat er met een sneltreinvaart door 60 platen / uur. terwijl Dave veel show en skills propt in zn mixen. Vervang dat door een algoritme en je krijgt een ganse avond saai, steeds op dezelfde manier aan elkaar geplakte platen. Dan mogen ze nog zo goed geseleteerd zijn, er is geen bal aan...
[...]
Groot gelijk heb je, maar een PC kan geen eigen stijl ontwikkelen omdat een PC geen gevoel heeft, beatmatchen is meer dan 2 platen op hetzelfde BPM zetten. Een beetje ambacht mag wel...
De creativiteit en mixsnelheid/techniek is nog altijd afhankelijk van degene achter de knoppen hoor
Al ben ik het met je eens dat het toch ergens niet klopt, het is nou ook weer niet zo dat de computer het hele mix-gebeuren overneemt en het dus totaal niks meer aan is voor de DJ/het publiek...
Vash: ik ben hopeloos hard aan het sparen voor de Nuo5. Mijn 626i is het aan het begeven (krakende faders) en ik ben dat ding zat, ik wil een nieuwe mixer en de Nuo5 is echt mijn grote droom
[ Voor 8% gewijzigd door BezurK op 07-10-2004 20:37 ]
Je vergelijking gaat TOTAAL NIET op. Playbacken is hetzelfde als een mix cd opzetten en eigenlijk niet mixen. Wanneer een plaat inspringt, hoe hard enzovoort bepaal ik nog steeds allemaal zelf. En ook met een programma op de pc kan je er 60 platen in een uur doorheen jagen of "maar" 12. Je mixt nog steeds zelf, het programma mixed niks aan elkaar.Yalopa schreef op 07 oktober 2004 @ 19:50:
[...]
Mij maak dat dus wel uit... en veel zelfs. Het is hetzelfde als een band die live speelt en een playback slet.. Geef mij maar de live band. Aan de manier van platen inmixen kan je een DJ soms al herkennen. Vergelijk Jeff Mills anders eens met Dave clarke. Jeff gaat er met een sneltreinvaart door 60 platen / uur. terwijl Dave veel show en skills propt in zn mixen. Vervang dat door een algoritme en je krijgt een ganse avond saai, steeds op dezelfde manier aan elkaar geplakte platen. Dan mogen ze nog zo goed geseleteerd zijn, er is geen bal aan...
Waarom heeft een pc geen gevoel ? Een eigen stijl kan je wel degelijk ontwikkelen, zie hierboven.[...]
Groot gelijk heb je, maar een PC kan geen eigen stijl ontwikkelen omdat een PC geen gevoel heeft, beatmatchen is meer dan 2 platen op hetzelfde BPM zetten. Een beetje ambacht mag wel...
* JT merkt mensen op die niet met de tijd meegaan en niet kunnen erkennen dat het een niet voor het ander onderdoet.
Dat het anders is dat klopt. Maar slechter of beter is helemaal afhankelijk van smaak. Zelfde verhaal als cd's of vinyl mixen.
Ecodan warmtepomp
Het blijft wel zo, dat je bij vinyl of cd zelf gevoel moet hebben voor de muziek, je hoort of de plaat te snel of te langzaam loopt en of de beats goed gelijk lopen.JT schreef op 07 oktober 2004 @ 22:35:
* JT merkt mensen op die niet met de tijd meegaan en niet kunnen erkennen dat het een niet voor het ander onderdoet.
Dat het anders is dat klopt. Maar slechter of beter is helemaal afhankelijk van smaak. Zelfde verhaal als cd's of vinyl mixen.
Zo'n sync knopje is allemaal leuk en aardig, maar je hebt totaal geen gevoel meer voor je muziek en hoort ook niet snel genoeg wanneer het fout dreigt te gaan (plaat gaat "weg lopen").
En het heeft natuurlijk geen stijl
Dit topic is gesloten.