How to Become a DJ... deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.752 views sinds 30-01-2008

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
How to Become a DJ deel XI
Introductie
Dames en heren, het is mij een eer en genoegen u van harte welkom te mogen heten bij de opening van het elfde deel van de How to Become a DJ legacy Slow Chat soap Database op GoT.

Een kleine introductie is op z'n plaats, voor wat historisch besef...
Op maandag 11 juni 2001, om 19:16, plaatste Timmey het onschuldig ogende topic How to become a Dj.... in het Audio, Video & HiFi Forum gedeelte van het GoT forum.

Dit groeide meteen uit tot een van de allergrootste draadjes die we ooit gezien heben op dit forum, met maarliefst 3144 reacties.

Het totaal aantal post, zonder mislukte of dubbele nieuwe topicstarts mee te nemen, is ruim de vijftienduizend gepasseerd: 3.144 (I) + 2.004 (II) + 1.504 (III) + 2.000 (IV) + 2.005 (V) + 1.274 (VI) + 1.000 (VII) + 1.008 (VIII) + 1.000 (IX) + 1.001 (X) = 15.940 posts.

Wat er van de originele topicstarter verder gekomen is is in de nevelen der tijd verloren gegaan, maar zijn wellicht onbedoelde nalatenschap leeft voort.

Wat doet een DJ nou eigenlijk :?
DJ staat al jarenlang voor disk jockey, een term die tegenwoordig extreem gehyped wordt, maar velen weten eigenlijk niet wat het vak nou precies inhoudt. DJ zijn kent twee aspecten: De techniek en de sfeer. Onder techniek wordt het mixen van plaatjes verstaan. Mixen is het gelijkzetten van tempo en beats, om vervolgens aan het einde van een nummer een soepele overgang te regelen. Dit klinkt heel simpel, maar dat is het zeker niet (in het begin al helemaal niet). Het mixen is een zeer nauwkeurig proces, waarbij de kleinste afwijking er al voor kan zorgen dat de boel na 10 seconden niet meer gelijk loopt. Dan kennen we nog het andere aspect, de sfeer. Als DJ op een feest ben jij verantwoordelijk voor de sfeer op de dansvloer. Nu zijn er een aantal factoren waarmee je de sfeer kan beïnvloeden, waarvan de belangrijkste bij uitstek de platenkeus is. Het neerzetten van een gevarieerde en goed opgebouwde set is alles behalve makkelijk. Daarnaast is de uitstraling van de DJ ook belangrijk. Een DJ die enthousiast bezig is, zal zonder twijfel betere resultaten halen dan een zak hooi die er ook niet voor de lol staat.

Wat is het verschil tussen een DJ en producer :?
Dat zijn twee termen die vaak door elkaar worden gehaald. Een DJ staat simpelweg voor platendraaier, een figuur op een feest of op de radio die plaatjes opzet. Een producer is degene die de plaatjes maakt. De reden waarom deze twee termen door elkaar worden gehaald, is omdat een producer meestal beide doet. Denk bijvoorbeeld aan DJ Tiësto, die bekend staat om zowel zijn producties als zijn DJ-kunsten. Een vaak gemaakte fout is echter dat een goede producer automatisch als volwaardig DJ wordt aangezien. Dit is lang niet altijd waar! Er zijn voorbeelden van mensen die geniaal produceren, maar er als DJ weinig van bakken.

Wat is beter, CD of vinyl :?
Dit is een discussieonderwerp die vaak zat is gehouden in de voorgaande delen. Uiteindelijk komt het erop neer dat er geen absolute winnaar is. Beide media hebben zo hun voordelen en nadelen. Bij vinyl heb voordelen zoals direct contact met het medium, absolute controle over de plaat en uitgebreid assortiment aan platen. CD's zijn compacter, beschadigen minder snel en zijn thuis te bakken.
Qua mixgenot zijn deze systemen niet met elkaar te vergelijken. Met vinyl werk je door direct met de hand de plaat te corrigeren, bij CD's doe je dat met behulp van een groot wiel en de pitch bend. De mixtechnieken verschillen zoveel, dat je geen concrete winnaar hebt. De voorkeur qua medium is bij iedere DJ anders. Om één heel groot misverstand uit de weg te ruimen: Met beide systemen valt perfect te mixen!

Ik wil graag DJ worden, welke apparatuur moet ik nemen :?
Je zult eerst een keuze moeten maken tussen de twee verschillende media. Als je vinyl wilt draaien, hou er dan rekening mee dat je toch echt een platenzaak in de buurt moet hebben. Als je CD's wilt draaien, dan zul je er rekening mee moeten houden dat er bijna geen extended mixen van nummers in de winkel zullen liggen! Daarom is het als CD DJ ontzettend moeilijk om de desbetreffende auteursrechten te betalen en de muziekindustrie te steunen, omdat er voor CD DJ's erg weinig CD's geschikt zijn.
Voor apparatuur raden wij je aan een kijkje bij New-Line te nemen, een zeer uitgebreide DJ-gear winkel met zowel professionele apparatuur als beginnersspullen. Voor draaitafels is er zelfs een uitgebreid topic aanwezig met aanbevelingen en afraders. Verder is het verstandig om de commentaar van shopbaas André serieus te nemen, omdat deze man bijzonder veel verstand van de apparatuur heeft! Let daarom vooral op de producten die genoteerd staan als "Drés Choice", en stel hem gewoon vragen als je iets niet weet.

Voor de rest algemene aanbevelingen in de volgende categorieën (over het algemeen is het aan te raden om apparatuur te kopen bóven het very low budget!):

Mixers (geen battlemixers)
Very low-budget: Gemini PMX-500
Low budget: Gemini PS-626i / JB-Systems MX4
Midrange budget: Gemini UMX-7 (uitverkocht) / American Audio Q-D5
High budget: Dateq XTC/Allen&Heath Xone:32/Vestax PCV-275
Clubmixers: Pioneer DJM-600/ Dateq LPM7.3-GPM8.3-Apollo / Rodec 180MKII

Draaitafels (S-arm voor het normale mixwerk)
Very low budget: Reloop RP-2000MKIII/JB-Systems Q-20/Akiyama DJ-2000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
Low budget: Reloop RP-4000MKIII/JB-Systems Q-30/Akiyama DJ-3000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
Midrange budget: Reloop RP-5000MKIII/Gemini PT-2100
High budget: Technics SL-1200MK2 of M3D/Gemini PDT-6000/Synq XTRM-1 en klonen daarvan
CD-spelers (enkel)
Low budget: Gemini CDJ-20
Midrange budget: American DJ PSX
High budget: Pioneer CDJ-800/Pioneer CDJ-1000MKII/Denon DN-S5000/Numark Axis-8

CD-spelers (dubbel)
Low budget: American DJ DCD-Pro 400
Midrange budget: DAP 900D/Numark CDN-36
High budget: Pioneer CMX-3000/Pioneer CMX-5000/Numark CDN-88/Numark CDN-90

Natuurlijk zijn er ook een zat andere goede producten in deze branche. Dit is slechts een kleine indicatie van wat een goede keuze zou zijn.

Zozo dat DJ spul is aardig prijzig zeg! Kan dat niet tweedehands :?
Tuurlijk! De grote sites Ebay en Marktplaats zullen vast wel DJ gear ergens tussen hebben, maar het is ook verstandig om op het tweedehands forum van het New-Line forum te kijken en het Vraag & Aanbod-forum van DJ2DJ (URI's onderin). Beginnersapparatuur wordt erg vaak te koop aangeboden omdat de mensen besluiten om de apparatuur te vervangen met spullen uit een hogere prijsklasse, dus als je wilt beginnen zul je altijd wel tweedehands beginnersspullen tegenkomen ergens.

Hoe kom ik aan de bak als DJ :?
DJ'en is een leuke bezigheid en moet vooral een hobby blijven, maar het liefst wil je natuurlijk je kunsten ook aan een publiek tonen. Dit is niet alleen goed voor een flinke kick (als iedereen op jouw plaatjes uit zijn dak gaat), maar ook erg leerzaam. Je leert namelijk om een soort interactie tussen jou en het publiek te voeren.
De vraag is natuurlijk: hoe kom ik dan voor een publiek terecht?
Zorg eerst dat je veel geoefend hebt, dat houdt in dat je zowiezo het beatmatchen onder de knie hebt (foutjes maken mag weleens). Laat eerst een aantal van je mixen eens horen aan wat vrienden en kennisen. Zodra je een goede mix op CD hebt staan, begint het netwerken. Maak eens een praatje met de plaatselijke DJ en laat dan een CD van je achter (uiteraard met naam, e-mail ed), ook mensen op school op de hoogte brengen van jouw draaikunsten kan helpen voor wat naamsbekendheid. Ga dan niet stilletjes zitten wachten, maar onderneem zelf actie. Stel voor om een keer te draaien op een schoolfeest of doe mee aan een DJ-contest.
Wanneer je al deze stappen uitvoerd ligt het niet meer in jouw handen. Maar wat er ook gebeurt probeer het plezier in het draaien te houden, ga dus niet ergens draaien waar je jezelf absoluut niet thuis voelt (ga als Techno-DJ niet in de plaatselijke kroeg skihut-hits draaien om toch maar aan de bak te komen).

Waar kan ik muziek vinden :?
In de platenzaak :). Onderaan dit topic vindt je een lijst met links.

En hebben deze überl33te mixmeisters ook een IRC kanaal :?
Jazeker :*) Check daarvoor #GoTDJ op irc.tweakers.net
GoT DJ overzicht :+

DJ Stijlen
momania• Techno
• Club

BtM909 :: BO the Man• 2Step / UK Garage
• Funky House
• R&B / Hip Hop

EmpathyVaak:
• Trance
• Hardtrance
• Hardhouse

Minder vaak:
• Hardstyle
• Techno

JaapvR• FunkTechno
• Clubstijl

MolshoopVerschillende soorten Techno
Keez :: DJ CC (Case Closed)• Jumpstyle Trance
• Uplifting Trance
• Hardstyle
• Hardtrance

TekDrum&Bass
Universal Creations• (Progressive)Trance (dus de wat meer kwaliteits Trance)
• Progressive
• Classics (Club, Trance en House)

Daarbuiten ook:
• ClubTrance
• Techno (meestal de wat hardere)
• Hard Trance
• DnB
• Groove
• House

Vash• Techno
• Trance

JasperT• Funky
• Groovy
• House
• Club
• Funky Techno

Arne_F :: DJ LysoProgressive, Trance en Techno

numlock• Hip Hop
• Beat-crossover
• turntabelism

Jimsterrr :: DJ Jim-E• Trance

Canard• Progressive Trance
• Hardtrance
• Hardstyle
• Techno

DJ Reanimation• Trance
• Dance
• Hardstyle
• Techno

Hiddo :: Sunni• Techno
• Tech-house

BezurK :: Will M• Groovy Techno
• Minimal Techno

Gobbles, InQ.• Trance
• hardstyle
• Techno

DeNB3rt• Drum'n'bass

Steenvoorde :: Bor• Full-on Psytrance

-ScuL-• Hardstyle
• Hardtrancy

OverSoft • Techno / Techhouse
• Club

Voorgaande delen en dochterdraadjes :+
How to become a Dj...
How to become a Dj... deel II
How to become a Dj... deel III
How to become a Dj... deel IV
How to become a Dj... deel V
How to become a Dj... deel VI
How to become a Dj... deel VII
How to become a Dj... deel VIII
How to become a Dj... deel IX
How to become a Dj... deel X
How to become a Producer
How to become an LJ...

Andere DJ fora :+
DJ2DJ forum
New-Line forum
Licht & Geluid forum
DeeJay Forum
TechHouse
ebeatz.nl
Global Hardstyle Forum

Platenzaken :+
Offline ;)
Lijst platenzaken in Nederland en België

Online NL:
Dancegrooves
Recess Records
Only DJ's
Rare Records
Platenshop.nl
vinylshop

Online UK
Hard To Find Records
DotVinyl
Defected Online store!

Online DE
Important Records
DJ Gear :+
Tone Control
DJGear.com
J&H Prof Licht en Geluid
New Line licht en geluid

Handige links :+
About DJ - De DJ Info site van NL :P
Technics Dutch dance charts
Advanced Vinyl Handling
Discogs

Beginners guide:
Howto DJ: Skills, Attitudes and Basic Mixing Techniques
Introduction into DJing and Turntablism

Scratch this sh*t
The history of turntablism
The Ever :: evolving skratch tutorial

[ Voor 42% gewijzigd door BtM909 op 01-11-2004 22:10 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Jij kickt er echt op om de startpost te maken of niet? :D

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
idd :D
nou, ik voel me weer welkom hier hoor :) We gaan er een informatief en gezellig vervolg van maken :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Anoniem: 54653

Och is er iemand jaloers?
Maar we moeten maar eens wat minder lullen, ik wordt er een beetje moe van steeds mijn bookmarks te moeten wijzigen :P

• Flake
Anoniem: 54653 schreef op 15 september 2004 @ 23:11:
Och is er iemand jaloers?
Maar we moeten maar eens wat minder lullen, ik wordt er een beetje moe van steeds mijn bookmarks te moeten wijzigen :P
Jaloers? Ik heb er al 2 op mijn naam staan O-)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Vash schreef op 15 september 2004 @ 23:10:
Jij kickt er echt op om de startpost te maken of niet? :D
Nee hoor ;) Na dit deel mag jij het doen hoor... :P Ik moet alleen nog ff die webshops er allemaal inknallen. Kreeg die link doorgemaild, vandaar :)

[ Voor 32% gewijzigd door BtM909 op 15-09-2004 23:19 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:38

momania

iPhone 30! Bam!

ik sta in de lijst \o/

:P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
edit:

Na afpersing en dreigen van momania, hem toch maar even toegevoegd in de DJ lijst :/ :X

:P

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Was gelijk een mooie terugvindreply om het topic een beetje te kunnen volgen en hopelijk ook wat meer erin te replien :Y)

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
hier ook bericht zodat ie weer in mijn actieve topics staat :P

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:21
ik kan ook nog in de lijst..
stijl: hardstyle (soms hardtrancy)
btw goede winkel:
www.important-records.de
verzendkosten zijn laag en ze zijn heel snel en hebben vrij veel oud spul dat hier uitverkocht is; daarbij duitse platen zijn stukken goedkoper in Duitsland zelf dan hier!

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Flake
Kom deze tegen op TranceAddicts:

Afbeeldingslocatie: http://www.flux-hedel.nl/fotos/hardstyle/images/hardstyle%20party%20011.jpg
Das toch wel de meest waardeloze setup die ik OOIT in een club ben tegengekomen zeg!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
2 TTX'en een Pioneer en een SLDZ.

Nee is inderdaad niet iets waar ik warm voor kan lopen :P
Al is een Pioneer zolang ie niet van jezelf is en je er mee om kan gaan nog wel overheen te komen :P

Heb trouwens ook maar is een korte review over de TTX geschreven, toevallig dat ik iemand ken die net zo eigenwijs is als ik ben maar dan nog wel zo stom is om naar helemaal niemand te luisteren en dus wel TTXén heeft gekocht. Hij heeft er nu al spijt van geloof ik :P

Ow BTM vuile smeerpijp, jou naam staat sinds kort ook op de site en je maakt er nu ineens De DJ info site van NL van :P

[ Voor 13% gewijzigd door R2D2 op 16-09-2004 00:31 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• ScuL
Reind, jij als kenner kan vast wel het verschil uitleggen tussen de TTX en de OEM.
Ik ken namelijk mensen die ervan overtuigd zijn dat de TTX niet onderdoet voor de OEM :?

-edit-
nog wat; ik lees op de vinyl handling site over o.a. transport & opslag van vinyl.
Er staat dat je vinyl altijd rechtop moet plaatsen (wist ik al en doe ik ook), maar dat een overvolle platenkoffer ook niet wenselijk is.

Mijne zit niet tot de nok vol, wel bijna, maar de platen leunen zegmaar tegen het achterschot. Net zoals boeken tegen een boekensteun leunen.. Gaan ze daarvan doorbuigen? Als ze echt 100% verticaal moeten staan, hoe krijg je dat dan voor elkaar als je die koffer niet vol mag doen? :P

[ Voor 62% gewijzigd door ScuL op 16-09-2004 01:40 ]

• Flake
Kan ik je ook wel vertellen. De arm is om te beginnen van een correct formaat (die van de TTX was d8 ik te lang). Armlagering is SL-gelijk, in tegenstelling tot de TTX waar voor een andere lagering is gekozen (valt niet af te stellen). Anti-skating met een fatsoenlijke schaal (helaas maar tot 3, maar dat is nog altijd beter dan de TTX waarbij je moet gokken).

Ik ken ook iemand met 2 TTX'en, en hij snapte maar niet dat ik zo liep te kankeren op die arm ("ik heb nergens last van"... volgens mij weet je gewoon niet beter). Ik ben een keer op een avond noodgedwongen achter 2 TTX'en en een Pioneer terecht gekomen, en die idioot had ze nog als line aangesloten ook |:( (gevolg: CD spelers hadden een veel hogere helderheid dan een draaitafel, waardoor het mixen wel ERG lastig werd door die brakke RIAA filter in de TTX). Verder dacht ie erg slim te zijn door z'n CDJ-20's mee te nemen omdat ie niet met een Pioneer overweg kan.... Heel koppig mannetje is het :P

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-03 08:59
Mooi weer een nieuw topic :), deze wat sneller vol svp :P Intussen heb ik mijn Numark CDN-30 besteld :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Even een kleine discussiepunt wat ik gisteravond besprak met momania:

Waarom staan er bij sommige naalden (zie onder) dat ze speciaal voor (of tot hun recht komen bij) een bepaalde stijl gemaakt zijn :?
Ortofon Concorde Elektro
Perfect cartridge for various DJ styles and techniques, especially for techno music; delivers high output, clean crisp highs and a very deep, pounding bass.
^^ Klinkt net alsof Hip hop geen pounding bass :7 kan hebben...

• Hiddo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50
BtM909 schreef op 16 september 2004 @ 10:59:
Even een kleine discussiepunt wat ik gisteravond besprak met momania:

Waarom staan er bij sommige naalden (zie onder) dat ze speciaal voor (of tot hun recht komen bij) een bepaalde stijl gemaakt zijn :?

[...]

^^ Klinkt net alsof Hip hop geen pounding bass :7 kan hebben...
Volgens mij is dat meer een marketingtruc om mensen over te halen een duurdere naald te kopen...

Anoniem: 117735

ik heb even lopen zoeken maar ik kon het nergens eigenlijk vinden.

wie gebruikt eigenlijk de crossfader ?
want ik gebruik um eigenlijk helemaal niet :/

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Anoniem: 117735 schreef op 16 september 2004 @ 11:22:

Voor R&B en Hiphop (vroegah ook nog voor 2Step) gebruik ik het regelmatig... Maar House eigenlijk alleen maar als ik ff 1 beat er af en toe doorheen gooi.

Bij normaal mixwerk (voor Funky House), blijft ie netjes in 't midden :7

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 16-09-2004 11:31 ]

Anoniem: 65545

Vash schreef op 16 september 2004 @ 10:33:

Ik ken ook iemand met 2 TTX'en, en hij snapte maar niet dat ik zo liep te kankeren op die arm ("ik heb nergens last van"... volgens mij weet je gewoon niet beter). Ik ben een keer op een avond noodgedwongen achter 2 TTX'en en een Pioneer terecht gekomen, en die idioot had ze nog als line aangesloten ook |:( (gevolg: CD spelers hadden een veel hogere helderheid dan een draaitafel, waardoor het mixen wel ERG lastig werd door die brakke RIAA filter in de TTX). Verder dacht ie erg slim te zijn door z'n CDJ-20's mee te nemen omdat ie niet met een Pioneer overweg kan.... Heel koppig mannetje is het :P
Ik snap ook niet waarom je zo loopt te kankeren op die arm ;) Ik draai wekelijks op ttx-en en heb echt nergens last van, thuis draai ik gewoon op Technics maar het verschil merk ik nauwelijks.. Misschien dat die speling er nog insluipt ? Ik kijk ook niet in technisch opzicht naar zo'n draaitafel maar voel gewoon hoe hij draait. Misschien dat ik er daarom geen kritiek op heb.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:43

Chiron

Moderator Discord
Anoniem: 117735 schreef op 16 september 2004 @ 11:22:

alleen als ik drum 'n bass draai eigenlijk... of een zwakke poging doe tot scratchen ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Triple-D schreef op 15 september 2004 @ 23:34:
hier ook bericht zodat ie weer in mijn actieve topics staat :P
*hey Triple-D Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/bye.gif

(dit is geen terugvindpost) O-)

You don't need eyes to see, you need vision

• Flake
Anoniem: 65545 schreef op 16 september 2004 @ 11:56:
[...]

Ik snap ook niet waarom je zo loopt te kankeren op die arm ;) Ik draai wekelijks op ttx-en en heb echt nergens last van, thuis draai ik gewoon op Technics maar het verschil merk ik nauwelijks.. Misschien dat die speling er nog insluipt ? Ik kijk ook niet in technisch opzicht naar zo'n draaitafel maar voel gewoon hoe hij draait. Misschien dat ik er daarom geen kritiek op heb.
Welk element heb je?

Anoniem: 111718

misschien een idee voor djgear: http://www.sector-1.com/ pas geopend, niet veel keuze maar wel best goedkoop

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Anoniem: 111718 schreef op 16 september 2004 @ 12:44:
misschien een idee voor djgear: http://www.sector-1.com/ pas geopend, niet veel keuze maar wel best goedkoop
Ik zie alleen vinyl :?

* BtM909 Note to BtM909: beter lezen |:(

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 16-09-2004 13:11 ]

• Reacher
  • Laatst online: 21:00

Reacher

oldschool

Vash schreef op 16 september 2004 @ 00:24:
Kom deze tegen op TranceAddicts:

[afbeelding]
Das toch wel de meest waardeloze setup die ik OOIT in een club ben tegengekomen zeg!
Heb je ook de moeite genomen om te kijken dat dit een jeugd vereniging is. Dus geen discotheek. Meestal moeten dat soort verenigingen het doen met een zeer klein budget. Als dit een club was, dan had het idd een aardige schande geweest.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 65545 schreef op 16 september 2004 @ 11:56:
[...]
Zoals ik ook al heb gezegd in de review, mits je beschikt over een goede techniek (dus niet als een lompe boer aan het raggen bent) kun je er mee leren leven.
Het jammere is alleen dat veel dj's dat niet kunnen ;)

En Vash, de arm was te lang in het begin. Die is inmiddels gecorrigeerd (ben er eigenlijk helemaal vergeten op te letten).

Verder is de TTX gewoon een mooie draaitafel maar het blijft ff steken op die arm.

• ScuL
Iemand nog een verklaring voor mijn vinyl storage opmerking?

• Reacher
  • Laatst online: 21:00

Reacher

oldschool

Anoniem: 111718 schreef op 16 september 2004 @ 12:44:
Je moet er nog wel even de btw bij rekenen.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
-ScuL- schreef op 16 september 2004 @ 13:52:
Iemand nog een verklaring voor mijn vinyl storage opmerking?
Er staat toch nergens dat het 100% rechtop moet staan :? Het gaat erom dat je ze niet plat neerlegt, omdat ze dan (mede door het gewicht) gaan doorbuigen :)

Anoniem: 117735

algemeen bekend :+ (maar goed :) ) nog een link voor de startpost
http://www.discogs.com

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 11:52
BtM909 schreef op 16 september 2004 @ 14:00:
[...]

Er staat toch nergens dat het 100% rechtop moet staan :? Het gaat erom dat je ze niet plat neerlegt, omdat ze dan (mede door het gewicht) gaan doorbuigen :)
Dit is niet alleen tegen het buigen. Als er teveel gewicht op staat heb je ook kans dat de groeven geplet worden wat ten koste gaat van de geluidskwaliteit...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 11:52
Wat ik trouwens mis in de startpost (althans, kheb niets daarover kunnen vinden maar wellicht dat ik er overheen heb gekeken) is wat links mbt scratchen.

Suggestie's:
http://www.asisphonics.net/skratchtutorial.html

http://www.scratchdj.com/history.shtml

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• ScuL
Stel dat ze zo: Afbeeldingslocatie: http://www.mediashelves.com/pictures/vinyl/vinyl-record-rack.jpg in de bak staan.. dan buigt het niet door door het eigengewicht van de andere platen die er tegenaan drukken?
Allicht minder dan op elkaar leggen natuurlijk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 04-10-2004 13:08 . Reden: site had een referrercheck met ranzig plaatje... ]

• Flake
Reind schreef op 16 september 2004 @ 13:37:
[...]

En Vash, de arm was te lang in het begin. Die is inmiddels gecorrigeerd (ben er eigenlijk helemaal vergeten op te letten).
Kijk eens aan. Dat haalt knelpunt nummer 1 (bij overstek) weer weg (want een draaitafel met een te lange arm is een schijttafel).

• Empathy
  • Laatst online: 14-05 16:23

Empathy

Extreme Audio

Sorry dat ik het zeg, maar ik heb altijd een klein beetje het idee dat je Dré en Reind een beetje na loopt te praten... Heb je echt zoveel ervaring overal mee? 't is eigelijk net alsof je alle apparatuur in handen hebt gehad ;)

niet boos worden ;)

Anoniem: 48706

Zijn hier nog mensen die ook de vmx 300 van behringer hebben? Ik heb hem besteld en krijg hem als het goed is morgen binnen. Zat eerst nog beetje te twijfelen maar de gebruikerservaringen van new-line spraken voor zichzelf :*)

Anoniem: 66372

Vash schreef op 16 september 2004 @ 10:33:
Kan ik je ook wel vertellen. De arm is om te beginnen van een correct formaat (die van de TTX was d8 ik te lang). Armlagering is SL-gelijk, in tegenstelling tot de TTX waar voor een andere lagering is gekozen (valt niet af te stellen). Anti-skating met een fatsoenlijke schaal (helaas maar tot 3, maar dat is nog altijd beter dan de TTX waarbij je moet gokken).

Hm ik was net van plan een TTX aan te schaffen... Moet het toch maar niet doen denk ik.

Kunnen jullie mij een draaitafel aanraden tot ongeveer budget a la TTX? Ik wil er ook vynil mee gaan rippen, zodat ik deze weer op cd kan branden en afspelen met mijn MP-3000X. Ik heb namelijk alleen maar cd's die gemixed zijn en daar kun je heel erg lekker mee oefenen op snelheid van beatmatchen, maar mooie overgangen krijg je er niet mee!

De TTX heeft een S/PDIF uitgang, is dat noodzaak als je wil vynil rippen? Of is gewoon een line ook goed?

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:48
voor vinylrippen zou ik gewoon de phono uitgang pakken, ook al heb je een spdif uitgang erop zitten. waarom ? omdat vinyl toch al analoog is opgenomen, en je met AD converters alleen maar meer met het geluid gaat rommelen. gewoon de phono uitgang aan een goede voorversterker op de line-in van je pc.

• JT

JT

VETAK y0

Wie weet eigenlijk of het final scratch systeem een beetje werkt ? Misschien dan wel interessant 2e hands :) Nieuw is zo teringduur :/

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• Flake
Empathy schreef op 16 september 2004 @ 16:00:
Sorry dat ik het zeg, maar ik heb altijd een klein beetje het idee dat je Dré en Reind een beetje na loopt te praten... Heb je echt zoveel ervaring overal mee? 't is eigelijk net alsof je alle apparatuur in handen hebt gehad ;)

niet boos worden ;)
Kort gezegd: Ja :P.

Van die TTX moest ik zelfs nog noodgedwongen een keer mee optreden, heb ik nog wel foto's van. Ook nog met een Pioneer mixer (en die lullo had de TTX'jes ook nog eens als Line aangesloten, waardoor draaitafels VEEL lager uitvalden dan de CD spelers (en dat was toch lastig mixen...)).

Wat nalullen betreft: Ik heb beide heren nog nooit betrapt op een leugen, en zelf ben ik ook niet de figuur om over apparatuur te gaan liegen. Meestal ga je dingen niet kut vinden zonder reden he :P
Anoniem: 66372 schreef op 16 september 2004 @ 17:28:
[...]

Hm ik was net van plan een TTX aan te schaffen... Moet het toch maar niet doen denk ik.

Kunnen jullie mij een draaitafel aanraden tot ongeveer budget a la TTX? Ik wil er ook vynil mee gaan rippen, zodat ik deze weer op cd kan branden en afspelen met mijn MP-3000X. Ik heb namelijk alleen maar cd's die gemixed zijn en daar kun je heel erg lekker mee oefenen op snelheid van beatmatchen, maar mooie overgangen krijg je er niet mee!

De TTX heeft een S/PDIF uitgang, is dat noodzaak als je wil vynil rippen? Of is gewoon een line ook goed?
Neem de super OEM bak. Digital outs heb je eigenlijk niet nodig om te rippen, het kwaliteitsverschil met een RCA uitgang is vrijwel nul (mits je goeie kabels gebruikt natuurlijk) omdat een draaitafel nou niet bepaald hoogwaardig geluid produceert.

[ Voor 49% gewijzigd door Flake op 16-09-2004 17:45 ]

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 17:18

Quinie

.nl

BtM909 Had je die links van mij nog ? Heb er trouwens nog een aantal updates op :P

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
JT schreef op 16 september 2004 @ 17:40:
Wie weet eigenlijk of het final scratch systeem een beetje werkt ? Misschien dan wel interessant 2e hands :) Nieuw is zo teringduur :/
finalscratch is top :) er komt binnenkort versie 2.0 aan, dus wie weet gaat versie 1.0 goedkoper de deur uit.. mij lijkt het ook wel wat in ieder geval

en anders is er nog djdecks ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Vash schreef op 16 september 2004 @ 17:41:
Neem de super OEM bak. Digital outs heb je eigenlijk niet nodig om te rippen, het kwaliteitsverschil met een RCA uitgang is vrijwel nul (mits je goeie kabels gebruikt natuurlijk) omdat een draaitafel nou niet bepaald hoogwaardig geluid produceert.
Ik heb al een paar keer over de OEM gehoord, maar ik heb geen idee wat je daarmee bedoeld... Heb je een linkje voor me?

Bedankt voor de tip trwns, maar ik zat te denken, omdat een plaat al een lage geluidskwaliteit heeft ga je het nog lager maken door een line te gebruiken, maar dat scheelt dus niets! Gaaf :), kan ik een goedkopere kopen hahaha :)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 23:02
En nog steeds sta ik niet in het starttopic :p

Ik draai techno / techhouse met wat club erdoorheen.

Anyway, volgende week donderdag is het weer zo ver, ik moet weer es draaien op een feest van m'n studievereniging en vrijdag draaien op een flatfeest :P

Ik krijg het nog druk :D

Anoniem: 54653

Anoniem: 66372 schreef op 16 september 2004 @ 19:20:
[...]

Ik heb al een paar keer over de OEM gehoord, maar ik heb geen idee wat je daarmee bedoeld... Heb je een linkje voor me?

Bedankt voor de tip trwns, maar ik zat te denken, omdat een plaat al een lage geluidskwaliteit heeft ga je het nog lager maken door een line te gebruiken, maar dat scheelt dus niets! Gaaf :), kan ik een goedkopere kopen hahaha :)
http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=5221

• ScuL
Meer OEM:
Synq XTRM1
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/xtrm1.jpg
Omnitronic DD5250
Afbeeldingslocatie: http://www.acson.com/acson/2003/images/Fotos%20repreductores/dd5250.jpg
Akiama DJ4000 Acura
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/dj4000.jpg
AMDJ HTD4.5
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/htd4.5.jpg
Stanton STR8-150
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/str8-150.jpg
Citronic PD45
Afbeeldingslocatie: http://www.thawaxanorax.co.uk/tools/decks/images/citpd45.jpg
Reloop RP6000MK5
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/rp6000.jpg

• Flake
Anoniem: 66372 schreef op 16 september 2004 @ 19:20:
[...]

Kleine correctie: De super OEM ;). Er zijn namelijk meerdere OEM producten (dezelfde producten, ander merkje), waarvan de Super OEM bak (Synq X-TRM1 is een voorbeeld) toch wel de beste is.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Quinie schreef op 16 september 2004 @ 18:48:
BtM909 Had je die links van mij nog ? Heb er trouwens nog een aantal updates op :P
Mail maar ff, ik moet ze er nog steeds opzetten :P
OverSoft schreef op 16 september 2004 @ 19:30:

Anyway, volgende week donderdag is het weer zo ver, ik moet weer es draaien op een feest van m'n studievereniging en vrijdag draaien op een flatfeest :P

1. Ech wel :( O-)
2. Succes :Y)

• BezurK
OverSoft schreef op 16 september 2004 @ 19:30:

olee ben ik dus toch niet de enige die techno draait hier ;) :)

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

BezurK schreef op 16 september 2004 @ 20:30:
[...]

Welnee :Y)

• Flake
Fewture draaide ook techno... maar waar die is gebleven :?

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Vash schreef op 16 september 2004 @ 22:14:
Fewture draaide ook techno... maar waar die is gebleven :?
Zal wel te druk met OC'en zijn :+

Maar die draait idd techno. Draai veel met hem samen.
We zijn zelfs samen begonnen met draaien en hadden ook de eerste platenspelers samen gekocht :+

• Flake
Zeg m dan es dattie wat vaker langs moet komen! Zomaar uitstappen accepteren we niet! :P
(net zoals TripleM, die volgens mij nog een plaat uit heeft ook, Sex heet het nummer).

http://www.springbeat.se/dj2/ <-- Cute :*

Anoniem: 94711

* Anoniem: 94711 draait ook techno en hardstyle soms ook wel beetje Hardtrance.

Dus je bent ckr niet de enige die techno draait. ;)

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 66372 schreef op 16 september 2004 @ 17:28:
[...]
Kunnen jullie mij een draaitafel aanraden tot ongeveer budget a la TTX? Ik wil er ook vynil mee gaan rippen, zodat ik deze weer op cd kan branden en afspelen met mijn MP-3000X.
Stanton ST150 beschikt over een nette s-shaped arm en heeft ook een shitload aan features + alle positieve dingen van de super OEM bakken.
Eigenlijk is de ST150 de beste van het stel, hij is zwaarder, heeft meer features en is gewoon de mooiste van het hele stel (alleen had die deckplate wel in de kleur van de STR gemogen naar mijn mening en dan met grote letters Stanton er op net als bij de Synq)

Ik denk dat ik voor de Synq XTRM1 ga, ik heb m voor 384 euri bij www.djgear.nl gezien. Het zal nog wel even duren voordat ie in bestelling gaat, ik vind het wel een mooij kerstcadeautje eigenlijk haha :7!

• BezurK
als er meer mensen zijn die techno draaien, waarom kreeg ik dan geen reacties op mijn demo's die ik hier had gezet? Alleen maar "is niet mijn ding" reacties zag ik langskomen :) Ik trok toen dus maar de conclusie dat er geen techno'ers hier ronddwaalden :D

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
BezurK schreef op 16 september 2004 @ 23:15:
als er meer mensen zijn die techno draaien, waarom kreeg ik dan geen reacties op mijn demo's die ik hier had gezet? Alleen maar "is niet mijn ding" reacties zag ik langskomen :) Ik trok toen dus maar de conclusie dat er geen techno'ers hier ronddwaalden :D
Post eens een link... Ben niet de beroerdste om naar een mix te luisteren :>

Anoniem: 97917

momania schreef op 16 september 2004 @ 22:16:
[...]

Zal wel te druk met OC'en zijn :+
Vash schreef op 16 september 2004 @ 22:18:
Zeg m dan es dattie wat vaker langs moet komen! Zomaar uitstappen accepteren we niet! :P
offtopic:
Kijk nou even wat gaver is :+ , OC'en natuurlijk. Moet je ook eens aan beginnen Vash :o

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 97917 op 16-09-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Chiron schreef op 16 september 2004 @ 19:02:
[...]

finalscratch is top :) er komt binnenkort versie 2.0 aan, dus wie weet gaat versie 1.0 goedkoper de deur uit.. mij lijkt het ook wel wat in ieder geval

en anders is er nog djdecks ;)
Traktor vind ik wel cool om mee te mixen :) Ik wacht ff op 3, dan kan je elk kanaal op een andere output zetten: linkerkanaal op je front en rechter op je rear. Dan kan je echt met een mixer aan de gang :)

Maar ja, das het nog steeds niet helemaal. Platen zijn zo fucking duur, mixje in elkaar draaien kost je zo 40 tot 80 euro voor een mix. Ik wou eerst voor cd's gaan, gewoon mp3s erop fikken. Maar met cd's krijg je niet de vinyl feeling en dat kan met FS dus wel :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 66372 schreef op 16 september 2004 @ 22:55:
Ik denk dat ik voor de Synq XTRM1 ga, ik heb m voor 384 euri bij www.djgear.nl gezien. Het zal nog wel even duren voordat ie in bestelling gaat, ik vind het wel een mooij kerstcadeautje eigenlijk haha :7!
Jij ging hem ook voor opnemen gebruiken hé?

Gebruik dan niet je line out in plaats van phono, versterkers in mixers zijn vaak een stuk beter voor elkaar.

Trouwens niet om Dre te promoten maar hier is ie maar een paar € duurder, http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11708 en dan kun je voor een paar € speling weg laten halen. Ik weet niet of ze dat bij djgear ook kunnen. Ze zullen vast zeggen van wel maar dan draaien ze hem hoogstwaarschijnlijk te strak vast, dat heb ik namelijk al een paar keer zien gebeuren bij andere shops waarvan ik de naam maar niet zal noemen.

Als je namelijk gaat opnemen en je wilt een zo'n goed mogelijke geluids kwaliteit dan moet namelijk de speling ook uit de lagers zijn. Waarschijnlijk niet hoorbaar voor het normale oor maar buiten dat om is het ook iets wat gewoon gedaan moet worden bij de draaitafel omdat het de ...... op de I zet en de draaitafel het verdiend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Heb deze topics nooit zo intesief gevolgd, dus vandaar dat de links nooit opvielen denk ik.

Maar idd, post maar een linkje en ik luister wel wat, ben wel benieuwd. :)

* momania zal volgende week zelf ook maar weer eens een poging doen om wat op te nemen.

Zal even een oude mix zoeken zodat jullie die vast kunnen luisteren :)

[edit]
Deze is van vrijdag 25 juli 2003: linkie :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door momania op 17-09-2004 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
*bliep* ik heb ze dus gemist O-)
ik ga morgen ff luisteren, ga nou maar es naar bed, studentenavond is leuk, maar s'ochtends dan weer moeten werken om 8 uur is minder...

/edit

Ik was trouwens net in een tent hier in ehv, en daar draaiden ze een nummer dat best wel een lekker nummer was. Ik denk dat deze vraag hier sneller beantwoord wordt dan in het standaard "hoe heet dit nummer topic".

Ik weet de precieze text niet, maar hij ging iig zo ongeveer:
I'm in neeeeeeeeeeed, i'm in need.
(of I belieeeeeeeeeve, i believe)

Met een ontzettend goeie beat er door heen.
Iemand?

/endedit

[ Voor 31% gewijzigd door OverSoft op 17-09-2004 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
BezurK schreef op 19 augustus 2004 @ 19:41:
Ok mensen, ik heb voor de liefhebbers 'n nieuwe mix opgenomen vanmiddag :)
Hij is aardig representatief voor mijn huidige stijl en techniek, dus luister maar even als je geïnteresseerd bent :)

Zoals eerder in dit topic te lezen valt draai ik sinds mei dit jaar, en draai ik techno. Binnen de techno eigenlijk wel verschillende stromingen... Van funky tot schranz ;)

Download hier (50 min. MP3 - 69,3Mb)

Playlist:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
01 - Unknown - Unknown
02 - The Advent - 1 Up [PAIN026 - Tortured Records]
03 - Hardcell - The Play [ZYNC LP02a - Zync]
04 - The Advent - Nite Call [GEMA - Douala Trax]
05 - Graylock - Steaming! [First Impression]
06 - Dave Clarke - The Wiggle (12" Mix) [DEVILS004 - Skint Records]
07 - Eric Sneo vs Andy Düx - Entertainment (Andy Düx Remix) [Over150 - Overdrive]
08 - Michael Forzza - Exposure (Original Mix) [GOST 0004-6 - Ghoststyle]
09 - Adam Beyer & Henrik B - The eye that sees itself (B1 Remix) [ME01 - Mad Eye Recordings]
10 - Manu Kenton vs DJ HS - Metalica [Virtual003 - Virtual]
11 - Eric Sneo vs Andy Düx - Entertainment (Eric Sneo Remix) [Over150 - Overdrive]
12 - OR vs Craze Hacker - ASCII Code [RV01 - Reverse Vinyl]
13 - Robert Natus - Start & Stopbit [Systemcalls001 - Systemcalls]
dat is m'n laatste opgenomen mix :)
Alweer een maandje geleden, ben ondertussen alweer wat beter geworden vind ik zelf.... Maar toch, is best n nette mix en vooral aardig representatief qua stijl dat ik draai zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Vash schreef op 16 september 2004 @ 22:18:
(net zoals TripleM, die volgens mij nog een plaat uit heeft ook, Sex heet het nummer).

http://www.springbeat.se/dj2/ <-- Cute :*
Daar issie dan! :D

Ik had ook altijd het idee dat er niet echt techno liefhebbers zaten hier. En aangezien ik toch wat harder draai dan de meesten heb je niet echt gespreks stof.

Ik heb nog en mix van Momania en mij samen van 13-9-2004. Die zal ik wel even ergens dumpen vanavond. Ik heb gewoon de record knop ingedrukt ergens, dus hij begint zomaar ergens.

Voor delftenaren en omgeving, 15 oktober draai ik als afsluiter op Proton in Lorre. Flyer volgt.. (en ja het gaat los daar :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Fewture: harder=beter :Y) Schranz 0wn4g3

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 17-09-2004 10:36 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 07:28
Ik heb effe een vraagie :P :

Ik heb BPM Studio Pro & een Creative Audigy 2 ZS

Nu wil ik de Player A & B beide apart uitsturen naar 2 faders op mijn Pioneer DJM-600s. Is dat mogelijk met mijn geluidskaart?

Ik had dit al geprobeerd:

BPM Studio instellingen:
Player A: 1+2
Player B 3+4

Geluidskaart instellingen:
4 speakers
Minijack uitgang 1 = linksvoor / rechtsvoor
Minijack uitgang 2 = linksachter / rechtsachter

Maar dit werkt niet. Heeft iemand suggesties _/-\o_ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
BezurK schreef op 16 september 2004 @ 20:30:
[...]

zeer zeker niet...

Ik draai zelf funky space techno, beetje franse stijl, van (bijna) minimal tot techhouse met progressive invloeden tot aan het redelijk stevige beukwerk.. kan er niet echt een naam aan geven, heb in der loop der tijd wel m'n eigen stijl ontwikkeld denk ik.. moet binnenkort maar weer een mixje posten :)

Afgelopen zaterdag heb ik nog in de kleine zaal gedraaid op Heroes of Techno (en voordat het feest begon nog anderhalf uur in de grote 8-))

Zelf gisteren samen met een maat van me hele dag in de weer geweest op 3 decks (handig zo'n flightcase voor je sl) aan het oefenen voor de dj contest van P60 volgende week

[ Voor 8% gewijzigd door Chiron op 17-09-2004 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Anoniem: 5897 schreef op 17 september 2004 @ 10:32:
[...]
Ik heb nog en mix van Momania en mij samen van 13-9-2004. Die zal ik wel even ergens dumpen vanavond. Ik heb gewoon de record knop ingedrukt ergens, dus hij begint zomaar ergens.
Ja! Hebbuh hebbuh hebbuh! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65545

Wil iemand ff mijn house mixje checken ?
Hij is te vinden op http://www.frisowebdesign...the%20mix%20vol%203.1.mp3

Tracklist:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
1. J-Sonic ft Jon Fritz & Abgail Bailey - Release the pressure (original mix)
2. Aston Martinez - Seduction (original mix)
3. Dj john julius knight - Find a friend (audiowhores remix)
4. Hardsoul feat Ron Caroll - Back together (seamus haji dub mix)
5. Hi fashion feat Maria lawson - Watcha gonna do ? (club mix)
6. Portbella - Covered in punk (seamus haji remix)
7. Psycho radio - Sound is shocking (original mix)
8. Soul central - Strings of life (Martijn ten Velden & Mark Knight remix)
9. Michael Gray - The weekend (club mix)
10.Benjamin Bates - Whole (original mix)
11.Brick City vs Tito Puento - The Rhumba 
12.Harry Romero feat. Jessica Eve - What happened ? (original mix)

Achteraf gezien vind ik m een beetje zoetjes voor mijn doen, er komt binnenkort dus wat minder "toegankelijke" mix aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fewture & Momania:
http://www.fewture.net/13-9-2004.mp3

Tracklist is er niet helaas.

pas op, hard :P

laat even weten of de link werkt, kan hem hier op m'n werk niet testen

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 17-09-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

link doet het niet :/

pruster :+

Nu wel 8)

[ Voor 23% gewijzigd door momania op 17-09-2004 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gefixt, slet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Laatst online: 11-05 07:41
Goed ik heb een "probleem". Ik heb momenteel een pc (amd 1800, 512 ram 60gb hd) met 3 geluidskaarten (creative pci 128, hercules fortissmo 2 en de onboard), deze heb ik aan een gemini ps-850 gehangen. Ik gebruik nu alcatech BPM studio om het aan elkaar te mixen.

Dit gaat wel aardig. Alleen heb ik nog wat vraagjes:
- Is er een andere optie voor alcatech bpm studio, ik wil een softwarepakket gaan kopen maar weet nog niet welke. Alcatech kan ik me op zich goed mee vermaken, maar als er betere zijn...

- Beat gelijk houden; is dat constant met de pitch/tempo aan de schijf gaan? Ik hoor namelijk slecht welke beat sneller gaat dan de andere. Ik gebruik momemteel de pitch gelijk zet functie van bpm, en 9 van de 10 x gaat dit ook wel goed, alleen kan het wel een voorkomen dat deze beats niet synchroon lopen (wel hetzelfde tempo), hoe kun je deze synchroon laten lopen? Is dat ff kort de pauze knop aantikken of zit er meer achter?

- Zijn er nog truukjes, leer sessies bijvoorbeeld op de basis on de knie te krijgen, of is het gewoon aankloten totdat je een ons weegt?

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Anoniem: 5897 schreef op 17 september 2004 @ 13:53:
Fewture & Momania:
http://www.fewture.net/13-9-2004.mp3

Tracklist is er niet helaas.

pas op, hard :P

laat even weten of de link werkt, kan hem hier op m'n werk niet testen
Klinkt leuk, maar om nou te zeggen dat het hard is ? :o
elgringo schreef op 17 september 2004 @ 14:08:
- Is er een andere optie voor alcatech bpm studio, ik wil een softwarepakket gaan kopen maar weet nog niet welke. Alcatech kan ik me op zich goed mee vermaken, maar als er betere zijn...
Ik vind Traktor erg lekker werken, alleen die ondersteunt in 2 niet dat je 2 losse kanalen kan uitsturen als ik het goed heb, maar daar zou je ff achteraan moeten gaan.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JT schreef op 17 september 2004 @ 14:23:
[...]

Einde ook geluisterd? Dit is wel hard hoor. Het is nog altijd techno en geen hardcore (heb ik ook btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

JT schreef op 17 september 2004 @ 14:23:
[...]

Voor nomale techno is het best stevig hoor ;)

Maar jij had meer zoiets verwacht denk ik: http://www.momania.net/ruiger.mp3
(is een stukje geknipt uit een mix van me die voor de rest niet zo goed was :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- Beat gelijk houden; is dat constant met de pitch/tempo aan de schijf gaan? Ik hoor namelijk slecht welke beat sneller gaat dan de andere. Ik gebruik momemteel de pitch gelijk zet functie van bpm, en 9 van de 10 x gaat dit ook wel goed, alleen kan het wel een voorkomen dat deze beats niet synchroon lopen (wel hetzelfde tempo), hoe kun je deze synchroon laten lopen? Is dat ff kort de pauze knop aantikken of zit er meer achter?
Tja..dat zijn toch echt de basics die je mist dan. Horen welke sneller moet moet je leren en dat kost tijd. De een pakt het sneller op dan de ander. Sommigen doen het in een week en anderen leren het nooit.

Gewoon oefenen dus. Met de pauze knop gaat niet werken denk ik. In theorie wel, maar in de praktijk werkt het niet (te langzaam). Met de pitch kun je de andere plaat inhalen. Dat werkt. Alleen als je bij bent moet je dus de snelheid weer op het goede niveau zetten.
Vooral met draaitafels is dat echt de beste manier, maar ook meteen het moeilijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

momania schreef op 17 september 2004 @ 14:44:
[...]

Voor nomale techno is het best stevig hoor ;)

Maar jij had meer zoiets verwacht denk ik: http://www.momania.net/ruiger.mp3
(is een stukje geknipt uit een mix van me die voor de rest niet zo goed was :+ )
Zet hem ook ff in txt neer voor de proxy ;)

Edit:
Oeh vet..dubbelpost 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 17-09-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Anoniem: 5897 schreef op 17 september 2004 @ 14:47:
[...]

Zet hem ook ff in txt neer voor de proxy ;)
http://www.momania.net/ruiger.txt O-)

[edit]

En als het kraakt ligt het niet aan je speakers :P :+

[ Voor 15% gewijzigd door momania op 17-09-2004 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Chiron schreef op 17 september 2004 @ 11:20:
[...]

zeer zeker niet...

Ik draai zelf funky space techno, beetje franse stijl, van (bijna) minimal tot techhouse met progressive invloeden tot aan het redelijk stevige beukwerk.. kan er niet echt een naam aan geven, heb in der loop der tijd wel m'n eigen stijl ontwikkeld denk ik.. moet binnenkort maar weer een mixje posten :)

Afgelopen zaterdag heb ik nog in de kleine zaal gedraaid op Heroes of Techno (en voordat het feest begon nog anderhalf uur in de grote 8-))

Zelf gisteren samen met een maat van me hele dag in de weer geweest op 3 decks (handig zo'n flightcase voor je sl) aan het oefenen voor de dj contest van P60 volgende week
Vet zeg :)
Volgend jaar wil ik ook gaan beginnen met het meedoen aan DJ contests, lijkt me wel wat :D
succes ermee iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zo, na een aantal jaren prutsen @ computer, en een half jaartje invalbeurten @ feestcafe; heb ik nu eindelijk een appartement waar ruimte is voor spullen. Ik wil dus eindelijk wat spullen gaan kopen. Ik hoop van dat cafe hun oude cdj100's over te nemen voor een vriendelijk prijsje, want ze hebben net nieuw spul gekocht.
En dan nog een simpel mengpaneel en de output gewoon via m'n pc naar de boxen doen; en dan ben ik hopelijk voor een zacht prijsje klaar (ben namelijk behoorlijk blut met de verhuizing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

woei..
Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/poster.jpg

* Anoniem: 5897 = Sandor Vennink :)

zal em zo ff resizen

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 17-09-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erick81
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 16:49
>:) Feest = altijd leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukster
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Luukster

Holdrie de Gatsprie

Kort geleden heb ik de kans gekregen om in ons lokale danscafé te komen draaien, nu mag ik daar voor vast beginnen. Erg tof dus allemaal maar ik heb zelf nog geen gear. Nu ben ik dus opzoek naar dj cdspelers. Ik heb new-line en got al uitgebreid doorzocht (vooral deze how to become... topics zijn erg leuk!). Ik heb niet zo'n megabudget maar heb toch wat kunnen vinden. Op dit moment twijfel ik tussen de American dj psx en de Reloop rcd 900s. Over de laatste kan ik niet echt veel informatie vinden. Ik vroeg me dus af of er hier al iemand ervaring heeft met deze speler?

Ik draai trouwens clubmuziek en heb jarenlange ervaring op de computer :D
Maar goed, het overstappen naar echt mixen ging vrij soepel eigenlijk.

Dan witte nog nie wie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23679

Hallo,

Ik wil beginnen met draaien en kon nu van iemand het volgende over kopen

2x SoundLab DL-P1R (stanton naalden)
Numark DM1260X
+/-'s 25 Club/Trance platen

Alles nog werkend en ziet er nog goed uit voor 250,- overnemen, is dit een goeie prijs en iets goeds om mee te beginnen? Ik heb nog nooit zo'n ding aangeraakt maar lijkt me wel gaaf als je het kan dus ik dit een beetje goeie koop of zeggen jullie van NEE NIET DOEN? (me budget is maar max. 300,- voor nu...)

Tnx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Kan die gear niet terugvinden, voor die prijs moet je niet veel verwachten echter. Ik zou het van de platen laten afhangen... Je hebt een klein beginnersbudget magoed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
OverSoft schreef op 17 september 2004 @ 03:08:
[...]
Ik was trouwens net in een tent hier in ehv, en daar draaiden ze een nummer dat best wel een lekker nummer was. Ik denk dat deze vraag hier sneller beantwoord wordt dan in het standaard "hoe heet dit nummer topic".

Ik weet de precieze text niet, maar hij ging iig zo ongeveer:
I'm in neeeeeeeeeeed, i'm in need.
(of I belieeeeeeeeeve, i believe)

Met een ontzettend goeie beat er door heen.
Iemand?
Gevonden :D

eric prydz - call on me
(Het was dus Call on me :P)

Anoniem: 23679

Yalopa schreef op 17 september 2004 @ 22:19:
Kan die gear niet terugvinden, voor die prijs moet je niet veel verwachten echter. Ik zou het van de platen laten afhangen... Je hebt een klein beginnersbudget magoed..
Nee doe ik ook niet maar wil gewoon iets goedkoops om te beginnen dus kan iemand hier wel wat over zeggen, doen of ben ik dan superdom :?

• R2D2
  • Niet online
OverSoft schreef op 17 september 2004 @ 23:55:
eric prydz - call on me
(Het was dus Call on me :P)
Nummer is dus volgens mij al echt een eeuw oud. Ik herkende namelijk het nummer bij de eerste beat toen ik hem voor het eerst op de draaitafel gooide in de platenzaak.

En het is inderdaad een heerlijk nummer, ook een heerlijk nummer waar je lekker in kunt klooien met het echo effect zonder dat het irritant klinkt of mensen het uberhaupt merken.

Ik zal van de week is een keer een mix met wat effecten van de SMX1 gaan op nemen als ik er tijd voor heb.

• OverSoft
Reind schreef op 18 september 2004 @ 00:45:
[...]

Nummer is dus volgens mij al echt een eeuw oud. Ik herkende namelijk het nummer bij de eerste beat toen ik hem voor het eerst op de draaitafel gooide in de platenzaak.

En het is inderdaad een heerlijk nummer, ook een heerlijk nummer waar je lekker in kunt klooien met het echo effect zonder dat het irritant klinkt of mensen het uberhaupt merken.

Ik zal van de week is een keer een mix met wat effecten van de SMX1 gaan op nemen als ik er tijd voor heb.
oh, dat kan best dat die oud is
ik heb em inderdaad wel eens voorbij horen komen, maar wordt nu vol op gedraaid bij de thomas in ehv (niet mijn meest favoriete tent, maargoed)

wel een cool nummer, ga morgen maar weer es shoppen, de rare en de freaky ff binnenlopen

• R2D2
  • Niet online
Nou hot news wat zich razendsnel lijkt te verspreiden over alle dj gerelateerde site's dus laat ik er ook ff aan mee doen.

Of het nou om een hoax gaat of niet dat weet niemand zeker maar het is wel erg aannnemelijk dat het klopt -> http://www.aboutdj.nl/ind...n=content&task=view&id=44

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 00:14

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

JT schreef op 17 september 2004 @ 00:08:
Traktor vind ik wel cool om mee te mixen :) Ik wacht ff op 3, dan kan je elk kanaal op een andere output zetten: linkerkanaal op je front en rechter op je rear. Dan kan je echt met een mixer aan de gang :)
Huh? Die mag je me even uitleggen: Wij gaan Traktor (en dan bedoel ik de normale 2.5.3 versie) in de kroeg ook aan de mixer hangen (zodra dat Behringer kut ding gerepareerd is), deck A naar ingang 1 en deck B naar ingang 2... hebben we eindelijk een fysieke crossfader... dat kan nu al, dus ik snap niet helemaal wat je nog meer zoekt :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Reind schreef op 18 september 2004 @ 02:10:
Nou hot news wat zich razendsnel lijkt te verspreiden over alle dj gerelateerde site's dus laat ik er ook ff aan mee doen.

Of het nou om een hoax gaat of niet dat weet niemand zeker maar het is wel erg aannnemelijk dat het klopt -> http://www.aboutdj.nl/ind...n=content&task=view&id=44
we zullen zien... tot nu toe vind ik de speler die de 'vinyl feel' het dichtst benadert nog altijd de Numark CDX... daar kan zelfs de Technics cdj speler niet aan tippen

en ik vraag me af wanneer ze nou eindelijk eens een arm op zo'n ding monteren, zodat je op hetzelfde apparaat een plaat af kan spelen, en er een cd in kan douwen

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Idd kan je door de arm vast te pakken supersnel tussen tracks wisselen, deze naald rust op een draaiend vlak met display waarin de verschillende breaks / parts whatever van een cd getoont worden zodat je exact weet in welke richting je je arm moet gaan plaatsen om een stukje te selecteren. Deze display rust dan weer op een matje dat op zijn beurt op een stevige platter rust. Het display kan onafhankelijk van de platter met de hand gemanipuleeerd worden. Het ding kost ongeveer 3000 eur dan maar dan heb je wel de volledige digitale vinyl feel :p

Vergeef me mijn sarcasme maar als je dan toch de vinyl feel wil benaderen gaat niets boven the real thing. Denon zou beter ipv elke maand een nieuwe speler te onwikkelen beter eens lang nadenken over een goed en eenvoudig te bedienen ding, Toen ik begon met dj'en stond (naast SL's) haast overal een denon cd speler. Je gooide er een cd in en hij deed wat je verwachte, nu moet je haast een handleiding studeren om ermee overweg te kunnen (of je laat alle snufjes achterwege, maar dan gooi je veel geld tegen eeen eenvoudig spelertje)

->combi apparaten lijken me helemaal niets, als ie stuk is moet je 2 apparaten vervangen ipv 1

[ Voor 5% gewijzigd door Yalopa op 18-09-2004 09:27 ]

• Flake
Chiron schreef op 18 september 2004 @ 04:33:
[...]

we zullen zien... tot nu toe vind ik de speler die de 'vinyl feel' het dichtst benadert nog altijd de Numark CDX... daar kan zelfs de Technics cdj speler niet aan tippen

en ik vraag me af wanneer ze nou eindelijk eens een arm op zo'n ding monteren, zodat je op hetzelfde apparaat een plaat af kan spelen, en er een cd in kan douwen
Daar is de search en cue voor uitgevonden :)

Wel erg opvallend bij CUE'en op de CDX: Die motor is zo verschrikkelijk instant, dat is echt niet normaal...

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:25

boesOne

meuh

Goed ik heb een "probleem". Ik heb momenteel een pc (amd 1800, 512 ram 60gb hd) met 3 geluidskaarten (creative pci 128, hercules fortissmo 2 en de onboard), deze heb ik aan een gemini ps-850 gehangen. Ik gebruik nu alcatech BPM studio om het aan elkaar te mixen.

Traktor vinnik toch de ideale pjoeter mixer. Tis natuurlijk niet het 'echte' ding, maar werkt toch erg leuk. Vooral de loop functie is cool.
Traktor kan vrij goed stamp [4x4] muziek inschatten en synchen. Gewoon met het synch knopje. Lekker dom, maar daar mix je voor op de pjoeter.
Daarna is het een kwestie van op het juiste moment op play duwen.
[/quote]
- Zijn er nog truukjes, leer sessies bijvoorbeeld op de basis on de knie te krijgen, of is het gewoon aankloten totdat je een ons weegt?
Traktor kan als je extended mp3 tags aanzet in de prefs je loops onthouden.
Je zoekt goeie punten die lekker loopbaar zijn in een track en die kan je dan erg handy door andere tracks gooien.. Kan je goeie mashups mee maken.. soms zou je willen dat ie een 3de deck had.. :)

Nasty is wel dat traktor slechts 2 kanalen op 1 en dezelfde soundcard kan aansturen: 1 output en 1 voorluisteren. Je hebt dus een soundcard nodig met minimaal 2 stereo output [mijn terratec DMX fire voldoet prima]

Verder is de bpm counter nogal ongeschikt voor dub en breaks. Je kan um wel bijregelen [edit bij de bpm counter] ..

Volgende week ga ik es een electro setje draaien in nijmeegs' kraak kroeg..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.