Toon posts:

How to become a Dj... deel X Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.062 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
How to Become a DJ deel X
Introductie
Dames en heren, het is mij een eer en genoegen u van harte welkom te mogen heten bij de opening van het tiende deel van de How to Become a DJ legacy Slow Chat soap Database op GoT.

Een kleine introductie is op z'n plaats, voor wat historisch besef...
Op maandag 11 juni 2001, om 19:16, plaatste Timmey het onschuldig ogende topic How to become a Dj.... in het Audio, Video & HiFi Forum gedeelte van het GoT forum.

Dit groeide meteen uit tot een van de allergrootste draadjes die we ooit gezien heben op dit forum, met maarliefst 3144 reacties.

Het totaal aantal post, zonder mislukte of dubbele nieuwe topicstarts mee te nemen, is ondertussen de veertienduizend benaderd: 3.144 (I) + 2.004 (II) + 1.504 (III) + 2.000 (IV) + 2.005 (V) + 1.274 (VI) + 1.000 (VII) + 1.008 (VIII) + 1.000 (IX) = 14.939 posts.

Wat er van de originele topicstarter verder gekomen is is in de nevelen der tijd verloren gegaan, maar zijn wellicht onbedoelde nalatenschap leeft voort.

Wat doet een DJ nou eigenlijk :?
DJ staat al jarenlang voor disk jockey, een term die tegenwoordig extreem gehyped wordt, maar velen weten eigenlijk niet wat het vak nou precies inhoudt. DJ zijn kent twee aspecten: De techniek en de sfeer. Onder techniek wordt het mixen van plaatjes verstaan. Mixen is het gelijkzetten van tempo en beats, om vervolgens aan het einde van een nummer een soepele overgang te regelen. Dit klinkt heel simpel, maar dat is het zeker niet (in het begin al helemaal niet). Het mixen is een zeer nauwkeurig proces, waarbij de kleinste afwijking er al voor kan zorgen dat de boel na 10 seconden niet meer gelijk loopt. Dan kennen we nog het andere aspect, de sfeer. Als DJ op een feest ben jij verantwoordelijk voor de sfeer op de dansvloer. Nu zijn er een aantal factoren waarmee je de sfeer kan beïnvloeden, waarvan de belangrijkste bij uitstek de platenkeus is. Het neerzetten van een gevarieerde en goed opgebouwde set is alles behalve makkelijk. Daarnaast is de uitstraling van de DJ ook belangrijk. Een DJ die enthousiast bezig is, zal zonder twijfel betere resultaten halen dan een zak hooi die er ook niet voor de lol staat.

Wat is het verschil tussen een DJ en producer :?
Dat zijn twee termen die vaak door elkaar worden gehaald. Een DJ staat simpelweg voor platendraaier, een figuur op een feest of op de radio die plaatjes opzet. Een producer is degene die de plaatjes maakt. De reden waarom deze twee termen door elkaar worden gehaald, is omdat een producer meestal beide doet. Denk bijvoorbeeld aan DJ Tiësto, die bekend staat om zowel zijn producties als zijn DJ-kunsten. Een vaak gemaakte fout is echter dat een goede producer automatisch als volwaardig DJ wordt aangezien. Dit is lang niet altijd waar! Er zijn voorbeelden van mensen die geniaal produceren, maar er als DJ weinig van bakken.

Wat is beter, CD of vinyl :?
Dit is een discussieonderwerp die vaak zat is gehouden in de voorgaande delen. Uiteindelijk komt het erop neer dat er geen absolute winnaar is. Beide media hebben zo hun voordelen en nadelen. Bij vinyl heb voordelen zoals direct contact met het medium, absolute controle over de plaat en uitgebreid assortiment aan platen. CD's zijn compacter, beschadigen minder snel en zijn thuis te bakken.
Qua mixgenot zijn deze systemen niet met elkaar te vergelijken. Met vinyl werk je door direct met de hand de plaat te corrigeren, bij CD's doe je dat met behulp van een groot wiel en de pitch bend. De mixtechnieken verschillen zoveel, dat je geen concrete winnaar hebt. De voorkeur qua medium is bij iedere DJ anders. Om één heel groot misverstand uit de weg te ruimen: Met beide systemen valt perfect te mixen!

Ik wil graag DJ worden, welke apparatuur moet ik nemen :?
Je zult eerst een keuze moeten maken tussen de twee verschillende media. Als je vinyl wilt draaien, hou er dan rekening mee dat je toch echt een platenzaak in de buurt moet hebben. Als je CD's wilt draaien, dan zul je er rekening mee moeten houden dat er bijna geen extended mixen van nummers in de winkel zullen liggen! Daarom is het als CD DJ ontzettend moeilijk om de desbetreffende auteursrechten te betalen en de muziekindustrie te steunen, omdat er voor CD DJ's erg weinig CD's geschikt zijn.
Voor apparatuur raden wij je aan een kijkje bij New-Line te nemen, een zeer uitgebreide DJ-gear winkel met zowel professionele apparatuur als beginnersspullen. Voor draaitafels is er zelfs een uitgebreid topic aanwezig met aanbevelingen en afraders. Verder is het verstandig om de commentaar van shopbaas André serieus te nemen, omdat deze man bijzonder veel verstand van de apparatuur heeft! Let daarom vooral op de producten die genoteerd staan als "Drés Choice", en stel hem gewoon vragen als je iets niet weet.

Voor de rest algemene aanbevelingen in de volgende categorieën (over het algemeen is het aan te raden om apparatuur te kopen bóven het very low budget!):

Mixers (geen battlemixers)
Very low-budget: Gemini PMX-500
Low budget: Gemini PS-626i / JB-Systems MX4
Midrange budget: Gemini UMX-7 (uitverkocht) / American Audio Q-D5
High budget: Dateq XTC/Allen&Heath Xone:32/Vestax PCV-275
Clubmixers: Pioneer DJM-600/ Dateq LPM7.3-GPM8.3-Apollo / Rodec 180MKII

Draaitafels (S-arm voor het normale mixwerk)
Very low budget: Reloop RP-2000MKIII/JB-Systems Q-20/Akiyama DJ-2000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
Low budget: Reloop RP-4000MKIII/JB-Systems Q-30/Akiyama DJ-3000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
Midrange budget: Reloop RP-5000MKIII/Gemini PT-2100
High budget: Technics SL-1200MK2 of M3D/Gemini PDT-6000/Synq XTRM-1 en klonen daarvan
CD-spelers (enkel)
Low budget: Gemini CDJ-20
Midrange budget: American DJ PSX
High budget: Pioneer CDJ-800/Pioneer CDJ-1000MKII/Denon DN-S5000/Numark Axis-8

CD-spelers (dubbel)
Low budget: American DJ DCD-Pro 400
Midrange budget: DAP 900D/Numark CDN-36
High budget: Pioneer CMX-3000/Pioneer CMX-5000/Numark CDN-88/Numark CDN-90

Natuurlijk zijn er ook een zat andere goede producten in deze branche. Dit is slechts een kleine indicatie van wat een goede keuze zou zijn.

Zozo dat DJ spul is aardig prijzig zeg! Kan dat niet tweedehands :?
Tuurlijk! De grote sites Ebay en Marktplaats zullen vast wel DJ gear ergens tussen hebben, maar het is ook verstandig om op het tweedehands forum van het New-Line forum te kijken en het Vraag & Aanbod-forum van IDP (URL's onderin). Beginnersapparatuur wordt erg vaak te koop aangeboden omdat de mensen besluiten om de apparatuur te vervangen met spullen uit een hogere prijsklasse, dus als je wilt beginnen zul je altijd wel tweedehands beginnersspullen tegenkomen ergens.

Hoe kom ik aan de bak als DJ :?
DJ'en is een leuke bezigheid en moet vooral een hobby blijven, maar het liefst wil je natuurlijk je kunsten ook aan een publiek tonen. Dit is niet alleen goed voor een flinke kick (als iedereen op jouw plaatjes uit zijn dak gaat), maar ook erg leerzaam. Je leert namelijk om een soort interactie tussen jou en het publiek te voeren.
De vraag is natuurlijk: hoe kom ik dan voor een publiek terecht?
Zorg eerst dat je veel geoefend hebt, dat houdt in dat je zowiezo het beatmatchen onder de knie hebt (foutjes maken mag weleens). Laat eerst een aantal van je mixen eens horen aan wat vrienden en kennisen. Zodra je een goede mix op CD hebt staan, begint het netwerken. Maak eens een praatje met de plaatselijke DJ en laat dan een CD van je achter (uiteraard met naam, e-mail ed), ook mensen op school op de hoogte brengen van jouw draaikunsten kan helpen voor wat naamsbekendheid. Ga dan niet stilletjes zitten wachten, maar onderneem zelf actie. Stel voor om een keer te draaien op een schoolfeest of doe mee aan een DJ-contest.
Wanneer je al deze stappen uitvoerd ligt het niet meer in jouw handen. Maar wat er ook gebeurt probeer het plezier in het draaien te houden, ga dus niet ergens draaien waar je jezelf absoluut niet thuis voelt (ga als Techno-DJ niet in de plaatselijke kroeg skihut-hits draaien om toch maar aan de bak te komen).

Waar kan ik muziek vinden :?
In de platenzaak :). Onderaan dit topic vindt je een lijst met links.

En hebben deze überl33te mixmeisters ook een IRC kanaal :?
Jazeker :*) Check daarvoor #GoTDJ op irc.tweakers.net
GoT DJ overzicht :+

DJ Stijlen
BtM909 :: BO the Man• 2Step / UK Garage
• Funky House
• R&B / Hip Hop

EmpathyVaak:
• Trance
• Hardtrance
• Hardhouse

Minder vaak:
• Hardstyle
• Techno

JaapvR• FunkTechno
• Clubstijl

MolshoopVerschillende soorten Techno
Keez :: DJ CC (Case Closed)• Jumpstyle Trance
• Uplifting Trance
• Hardstyle
• Hardtrance

TekDrum&Bass
Universal Creations• (Progressive)Trance (dus de wat meer kwaliteits Trance)
• Progressive
• Classics (Club, Trance en House)

Daarbuiten ook:
• ClubTrance
• Techno (meestal de wat hardere)
• Hard Trance
• DnB
• Groove
• House

Vash• Techno
• Trance

JasperT• Funky
• Groovy
• House
• Club
• Funky Techno

Arne_F :: DJ LysoProgressive, Trance en Techno

numlock• Hip Hop
• Beat-crossover
• turntabelism

Jimsterrr :: DJ Jim-E• Trance

Canard• Progressive Trance
• Hardtrance
• Hardstyle
• Techno

DJ Reanimation• Trance
• Dance
• Hardstyle
• Techno

Hiddo :: Sunni• Techno
• Tech-house

BezurK :: Will M• Groovy Techno
• Minimal Techno

Gobbles, InQ.• Trance
• hardstyle
• Techno

DeNB3rt• Drum'n'bass

Steenvoorde :: Bor• Full-on Psytrance

Voorgaande delen en dochterdraadjes :+
How to become a Dj...
How to become a Dj... deel II
How to become a Dj... deel III
How to become a Dj... deel IV
How to become a Dj... deel V
How to become a Dj... deel VI
How to become a Dj... deel VII
How to become a Dj... deel VIII
How to become a Dj... deel IX
How to become a Producer
How to become an LJ...

Andere DJ fora :+
DJ2DJ forum
New-Line forum
Licht & Geluid forum
DeeJay Forum
TechHouse
ebeatz.nl

Platenzaken :+
Lijst platenzaken in Nederland en België
Dancegrooves (online NL)
Recess Records (online NL)
Only DJ's (online NL)
Rare Records (online NL)
Platenshop.nl (online NL)
Hard To Find Records (online UK)
DotVinyl (online UK)
vinylshop(online nl)

DJ Gear :+
DJGear.com
J&H Prof Licht en Geluid
New Line licht en geluid

Handige links :+
De DJ Info site van NL :P
Technics Dutch dance charts
Advanced vinyl handling

[Voor 52% gewijzigd door BtM909 op 10-09-2004 12:17]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-10-2022
Deel 10 al :) overigens wil je me even toevoegen bij de GoT DJ-Lijst (DJ Reanimation - Trance/Dance/Techno/Hardsyle)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 09:57
(jarig!)
Om nog even mijn post aan canard te herhalen :)
gomaster schreef op 05 juli 2004 @ 12:05:
[...]

Heb je ook een tracklist voor me? Voor zover ik er wat over kan zeggen (ben geen dj), vind ik het een goeie mix. vooral de muziekkeuze vind ik goed, af en toe wel wat harde overgangen, maar het kan er ook aan liggen dat ik meer van smooth gemixde dingen houd.

Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hiddo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 08:00
Reanimation schreef op 05 juli 2004 @ 13:55:
Deel 10 al :) overigens wil je me even toevoegen bij de GoT DJ-Lijst (DJ Reanimation - Trance/Dance/Techno/Hardsyle)
Je mag mij ook wel toevoegen: Sunni - Techno & Tech-house

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hiddo
Om ook maar even mijn post te herhalen uit deeltje 9:
Hiddo schreef op 05 juli 2004 @ 12:18:
Laat ik ook maar een keer hier reageren in plaats van alleen maar lezen :)
Heb vorige week een nieuw mixje opgenomen, stijl is techno.

Tracklist:
01. Dj Lucca - Moon And Stars Above (Davide Squillace vs Markantonio rmx)
02. Joris Voorn - Incident
03. Mhonolink - Southstation
04. Bryan Zentz - LQ
05. Kesho - The Stick Up
06. Devilfish & Alexander Koning - Esa Lola (Devilfish remix)
07. Mistress Barbera - In Da Mooda Da Nite
08. Pedro Delgado - Orbit
09. Michel de Hey - Do You Want Me
10. Kobbe - Chromosphere
11. Dj Electro One - Medellin
12. Patrick Skoog - 66

Vanaf mijn site te downloaden: http://www.djsunni.nl/music.php

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 21:16
Zijn er nog mensen naar Awakenings geweest afgelopen zaterdag? Jongejonge wat een gruwelijke editie weer! Jammer van de regen af en toe en de wind, had liever zonnetje gehad, maarja, mocht de pret niet echt drukken vind ik. Gaf opzich ook wel sfeertje iedereen de tenten in rennen haha ;)

* BezurK heeft het iig zwaaaaaaaaaaar naar z'n zin gehad :)

Wie weet eigenlijk met welk nummer Adam Beyer afsloot? Ik heb dat nummer vaker gehoord tijdens Awakenings, ik geloof dat Cari Lekebush 'm ook draaide maar ik weet het niet zeker. Ik heb helaas geen geluidsfragment (nog) maar ik wil zooooo graag de titel weten want dat nummer is gruwelijk!
Er zit een best zweverig melodietje in, wat een beetje klinkt als een melodie van een oud computerspelletje. Zeg maar beetje C64 (SID) achtig, maar dan met zware distortion eroverheen en dikke low-freq boost. Wie o wie kan mij helpen??

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hiddo
Was dat niet Alter Ego - Rocker?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 26318

http://www.wckd.nl/images/10junitease.jpg

Zaterdag 10 juli bezetten we voor de laatste keer dit seizoen de kleine zaal van 013. In tegenstelling tot de Engelse invasie van de vorige keer, komen de artiesten nu allemaal uit Nederland. Local hero "D-Flxz" is de headliner van de avond. Deze muzikale duizendpoot zal speciaal voor deze gelegenheid nog éénmaal zijn sublieme jungle/drum&bass geluid ten gehore brengen. 100% feest gegarandeerd! Natuurlijk ontbreken de fckn wckd* deejays niet. Vandervlies & Hartman (voorheen bekend als RevA00) zorgen voor de visuele ondersteuning en de vocale support komt van de jonge maar zeer getalenteerde MC JT!

Ook deze keer is er slechts een beperkt aantal kaarten te koop. Ongeveer 400 in plaats van de gebruikelijke 600-700. We raden je daarom ook aan een kaartje in de voorverkoop te halen, deze start zaterdag 19 juni! De voorverkoop loopt alleen via de 013 Boxoffice, welke doordeweeks geopend is. Meer info www.013web.nl

Mocht je na deze fckn wckd* nog meer drum&bass willen horen dan kan dat! Op zondag 11 juli (juist, één dag na fckn wckd*) draaien John en Kjeld op het Wheelerz Skatefestival in Oosterhout!
----------------

Ja ik ben Tek dus. Mochten er nog mensen in de buurt zijn, zeker komen checken!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Nog maar een keer vragen O-). Heb jij zo'n fckn wckd* sticker over? :>

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:13

Chiron

Moderator Tweakers Discord
BezurK schreef op 05 juli 2004 @ 15:41:
Zijn er nog mensen naar Awakenings geweest afgelopen zaterdag? Jongejonge wat een gruwelijke editie weer! Jammer van de regen af en toe en de wind, had liever zonnetje gehad, maarja, mocht de pret niet echt drukken vind ik. Gaf opzich ook wel sfeertje iedereen de tenten in rennen haha ;)

* BezurK heeft het iig zwaaaaaaaaaaar naar z'n zin gehad :)

Wie weet eigenlijk met welk nummer Adam Beyer afsloot? Ik heb dat nummer vaker gehoord tijdens Awakenings, ik geloof dat Cari Lekebush 'm ook draaide maar ik weet het niet zeker. Ik heb helaas geen geluidsfragment (nog) maar ik wil zooooo graag de titel weten want dat nummer is gruwelijk!
Er zit een best zweverig melodietje in, wat een beetje klinkt als een melodie van een oud computerspelletje. Zeg maar beetje C64 (SID) achtig, maar dan met zware distortion eroverheen en dikke low-freq boost. Wie o wie kan mij helpen??
Dat moet welhaast Alter Ego - Rocker zijn.. is de afgelopen maanden al helemaal grijs gedraaid in clubs en op festivals

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BezurK
Hiddo schreef op 05 juli 2004 @ 16:02:
Was dat niet Alter Ego - Rocker?
Chiron schreef op 05 juli 2004 @ 16:25:
[...]

Dat moet welhaast Alter Ego - Rocker zijn.. is de afgelopen maanden al helemaal grijs gedraaid in clubs en op festivals
Exact! Dat is'm! :D
Thanks gasten :)

Ik had'm idd ook al vaker gehoord, niet alleen op Awakenings, maar het drong nu pas eigenlijk tot mij door hoe vet dat nummer is ;)
Nu nog een vinylboer vinden die'm voor me heeft, want zowel Recess, Dancegrooves en Only-DJ's hebben'm niet :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-06 15:32
gomaster schreef op 05 juli 2004 @ 12:05:
[...]

Heb je ook een tracklist voor me? Voor zover ik er wat over kan zeggen (ben geen dj), vind ik het een goeie mix. vooral de muziekkeuze vind ik goed, af en toe wel wat harde overgangen, maar het kan er ook aan liggen dat ik meer van smooth gemixde dingen houd.
Tracklist komt eraan... :)

Voor de anderen, de mix is te downloaden op http://www.dancedomain.tk

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 83963

* Anoniem: 83963 wil graag ook een plaatsje in de SP (zie sig voor overzicht van DJ-set + vinyl-collectie).

draai voornamelijk trance/hardstyle/techno :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BezurK
Doe mij er dan ook maar meteen bij ;)

Will M is m'n naam, stijl is Groovy Techno & Minimal Techno

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
BezurK schreef op 05 juli 2004 @ 15:41:

Het nummer wat jij beschrijft is idd alter ego - rocker.

Maar was het laatste nummer niet aphex twin - windowlicker?
Of was dat het voorlaatste dan :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chiron

Chiron

BezurK schreef op 05 juli 2004 @ 18:09:
[...]

[...]

Exact! Dat is'm! :D
Thanks gasten :)

Ik had'm idd ook al vaker gehoord, niet alleen op Awakenings, maar het drong nu pas eigenlijk tot mij door hoe vet dat nummer is ;)
Nu nog een vinylboer vinden die'm voor me heeft, want zowel Recess, Dancegrooves en Only-DJ's hebben'm niet :(
ik denk dat ie al uitverkocht is.. of nog moet komen.. kijk eens of ze 'm bij je lokale platenboer kunnen bestellen?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kernflyer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-03 13:11
Zijn er nog mensen die naar E-Fect - the outdoor effect zijn geweest? EN wat zijn de meningen? Ik vond het te gek: open lucht podium met de beste hardstyle DJ's, oldskool en hardcore tenten, geluid van de mainstage om U tegen te zeggen.

Weer zat ook gigantisch mee, om 21:00 scheen de zon nog volop. En mijn favo DJ: Darkraver, heeft naar mijn mening buitengewoon goed gedraaid. Jammer alleen dat MC Joe zijn stem op een ander feestje kwijtgeraakt was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 11657

Thermo schreef op 05 juli 2004 @ 20:30:
[...]

Het nummer wat jij beschrijft is idd alter ego - rocker.

Maar was het laatste nummer niet aphex twin - windowlicker?
Of was dat het voorlaatste dan :?
Window Licker werd voorlaatste gedraaide.. jammer dat ik toen al weer in de auto zat want vorig jaar was t vuurwerk ook erg top!

Ik zal trouwens na dit topic al bijna 2 jaar gevolgd te hebben even een vraag stelen.

Ik heb zelf nu de volgende set thuis staan. http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11165 maar ik ben een beetje uitgekeken op mijn Gemini 626 I.

Ik ben dus van plan om deze vakantie een nieuwe mixer te kopen, maar ik zit dus te twijfelen tussen de Synq SMX-1 en de Pioneer DJM600. Ik wil dus duidelijk een mixer met effecten erop, maar heb eigenlijk weinig zin om bijna 1000 euro uit te geven hieraan.

Maar nu is mijn vraag dus doe ik er goed aan om voor de Syn1 SMX-1 te gaan. Want ik heb dus geen zin om er over een jaar achter te komen dat ik eigenlijk meer wil, en toch uiteindelijk een DJM600 of een andere vergelijkbare mixer ga kopen.

Dus als er iemand ervaring heeft met de Synq SMX-1 , graag.

[Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 11657 op 06-07-2004 16:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Anoniem: 11657 schreef op 06 juli 2004 @ 16:00:
[...]

Window Licker werd voorlaatste gedraaide.. jammer dat ik toen al weer in de auto zat want vorig jaar was t vuurwerk ook erg top!

Ik zal trouwens na dit topic al bijna 2 jaar gevolgd te hebben even een vraag stelen.

Ik heb zelf nu de volgende set thuis staan. http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11165 maar ik ben een beetje uitgekeken op mijn Gemini 626 I.

Ik ben dus van plan om deze vakantie een nieuwe mixer te kopen, maar ik zit dus te twijfelen tussen de Synq SMX-1 en de Pioneer DJM600. Ik wil dus duidelijk een mixer met effecten erop, maar heb eigenlijk weinig zin om bijna 1000 euro uit te geven hieraan.

Maar nu is mijn vraag dus doe ik er goed aan om voor de Syn1 SMX-1 te gaan. Want ik heb dus geen zin om er over een jaar achter te komen dat ik eigenlijk meer wil, en toch uiteindelijk een DJM600 of een andere vergelijkbare mixer ga kopen.

Dus als er iemand ervaring heeft met de Synq SMX-1 , graag.
tja alles hangt af van het budget denk ik.. als je geen zin hebt om 1000 euro uit te geven zou ik gewoon voor de synq gaan of een andere goedkopere mixer.. staar je vooral niet blind op de effectenbak..

wil je puur een effecten mengpaneel dan kan je haast niet om de djm600 heen, dat is nog steeds de top qua bedieningsgemak wat betreft effecten.. (de concurrentie van denon en tascam even buiten beschouwing gelaten, maar die kosten dan ook evenveel zo niet meer dan pioneer)

binnenkort schijnt er trouwens een Reloop aan te komen met dezelfde hardware van de djm600, voor een euro of 500, dus ik zou nog even de kat uit de boom kijken als ik jou was

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BezurK
Is het niet een ideetje om een Korg Kaospad te kopen? Heb je gigantisch veel effecten, enorm gebruiksgemak en ben je niet veel kwijt :)
Zit je wel alleen nog met je gemini maargoed met effecten erbij issie voorlopig nog wel even te doen gok ik :)

tenminste... dat zou ik doen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

Auchtahelweit!

* JumpStart --poster van de oude stempel, sinds deel 9 lurker-- meldt zich even om op te merken dat dit de beste start-post is sinds het bestaan van het HtbaDJ gebeuren...

_/-\o_

Nu weer verder lurken.

[Voor 18% gewijzigd door JumpStart op 06-07-2004 22:43]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
JumpStart schreef op 06 juli 2004 @ 22:32:
* JumpStart --poster van de oude stempel, sinds deel 9 lurker-- meldt zich even om op te merken dat dit de beste start-post is sinds het bestaan van het HtbaDJ gebeuren...

_/-\o_

Nu weer verder lurken.
:D, ik zoek alleen nog een leuk plaatje wat ons DJ's :+ beschrijft. Als iemand nog ideeen heeft. Ik zit zelf te denken aan een image van een deel van een draaitafel, mengpaneel en CD (en eventueel een PC ;)).

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-08-2021

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Ik zou zeggen, fabriek hier even een mengpaneel bij:

http://www.liebrand.com/grandmix/gm2000/gm2000cover.jpg

platter, cd en deel van harddisk. Tekst die er in staat weghalen is misschien ook niet onhandig. Als je het na wilt bouwen, volg de URL waar het plaatje staat, de losse elementen zijn daar ook te vinden.

My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 19:52
Heb vroeger altijd "radio" gespeelt met vrienden etc. 5 kanaals mengpaneel + keyboard + cd speler 2x + mic en beginnen maar :D

Daarna ben ik er niet echt mee verder gegaan, mix nu gewoon voor de fun op de pc waar je beetje de basis ziet en kan uitvoeren... lukt me best aardig maar vind niet lekker om met muis en keyboard een draaitafel te besturen :)
Wil het dus wat serieuser aanpakken!
Ben dus aan het kijken voor een dj set waar ik lekker mee kan klooien/hobby'en!
Voorkeur gaat naar Vinyl misschien later nog met een CD bak er tussen.
Ik kwam deze set tegen en lijkt me wel wat!

http://www.shop.licht-geluid.nl/Afbeeldingen/WW70048.jpg

JB Systems Set: 2 x T-2 Draaitafel + Premium mixer
Merk: JB Systems
Prijs: € 547,00

Heb geen ervaring met JB systems... misschien is dit een overkill aangezien ik wil beginnen?
Graag jullie mening :)

[Voor 5% gewijzigd door Shockers op 07-07-2004 12:56]

Anoniem: 11657

BezurK schreef op 06 juli 2004 @ 22:29:
Is het niet een ideetje om een Korg Kaospad te kopen? Heb je gigantisch veel effecten, enorm gebruiksgemak en ben je niet veel kwijt :)
Zit je wel alleen nog met je gemini maargoed met effecten erbij issie voorlopig nog wel even te doen gok ik :)

tenminste... dat zou ik doen...
Dit is ook al in mij opgekomen, maar ten 1e heeft mijn gemini geen send return, dus kan ik de koaspad maar aan 1 kanaal tegelijk toewijzen, en ten 2e kost die kaospad alleen al net zo veel als die Synq- SMX

• SideBuster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01 19:59

SideBuster

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!

Ook maar eens een mix gemaakt. Ik heb uitsluitend nummers gebruikt die op de Turn Up The Bass 21,22,23,24 en 25 stonden. Vandaar de naam Old SChool.
De mix is hier te downloaden.

Playlist:
01 - Sugar 'N' Spice - Beat My Jam
02 - BFI - Why Not Jazz (Remix)
03 - Sound Factory - Understand This Groove
04 - Mr. Jackson - Mo' Kassa
05 - Jenny Bee - Wanna Get Your Love (Deep Trip)
06 - The Shamen - Phorever People (Todd Terry Remix)
07 - The Reese Project - The Colour Of Love
08 - Turntable Terror - King Of Rock (Tribal)
09 - Soup - New York-London
10 - Glam - Hells Party

Hij is gemaakt met Traktor DJ Studio 2 en mijn Numark DM3000X mengpaneel.

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Chiron schreef op 06 juli 2004 @ 22:12:
[...]

tja alles hangt af van het budget denk ik.. als je geen zin hebt om 1000 euro uit te geven zou ik gewoon voor de synq gaan of een andere goedkopere mixer.. staar je vooral niet blind op de effectenbak..
En die is dus heel toevallig wel erg goed bij de Synq. Dingetje kan gewoon met de pioneers e.d mee op dat vlak.
wil je puur een effecten mengpaneel dan kan je haast niet om de djm600 heen, dat is nog steeds de top qua bedieningsgemak wat betreft effecten.. (de concurrentie van denon en tascam even buiten beschouwing gelaten, maar die kosten dan ook evenveel zo niet meer dan pioneer)
Opties zat. Wil je een DJM600 maar dan een stuk goedkoper dan neem je een Synq SMX1 die gewoon meer waar voor zijn geld geeft als iedere mixer die pioneer ooit gemaakt heeft.
Heb je een beetje budget dan laat je Tascam voor wat het is en ga je voor de Denon en de nieuwe Ecler Nuo5.
Tis nog even afwachten wat de nieuwe Numark gaat doen en over de effecten zal ik daar aardig gerust op zijn maar een stukje duurzaamheid is ook niet weg en de mixer komt pas in september dus nog ff wachten.
binnenkort schijnt er trouwens een Reloop aan te komen met dezelfde hardware van de djm600, voor een euro of 500, dus ik zou nog even de kat uit de boom kijken als ik jou was
Als kost ie 100€ dan hoefde ik nog geen pioneer. De hardware van de Pio is namelijk niet zo goed. Hij is opgebouwd uit budget "zooi" die je in een mixer tegen komt uit het middensegment maar die dingen horen niet in een mixer uit die prijsklasse.
Pioneer moet het lekker houden bij het bouwen van CD spelers want dat is waar ze goed in zijn (zoniet de beste) maar de koptelefoons en mixers zijn toch wel aanfluiters voor een bedrijf wat zo groot is.
Ben trouwens benieuwd waar je die info van die Reloop vandaan hebt.

Er is dus meer in de wereld als de pioneer en dat ie gebruiksvriendelijk is daar kan ik in komen want dat is inderdaad een erg sterk punt van de djm maar dan heb je het ook wel zo'n beetje gehad.

[Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 08-07-2004 12:50]

iRacing profiel

• Flake
  • Laatst online: 05-06 15:35
Heren, ik ben woedend. Misschien dat iemand me kan helpen of hiermee ervaring heeft.
Het zit zo: een aantal vrienden van me hebben een feest georganiseerd in een tent die de Luxor heet (in Deventer). Ze hebben twee tenten afgehuurd: De joffer (een kroeg met urban muziek) en de Luxor (klein discotheekje met dancemuziek). Line up bestond uit 5 man, waarvan ik de eerste was.

Ik kreeg netjes de kans om mijn set te beginnen en af te maken. Wat een gewéldig publiek trouwens, ik heb het echt heel erg naar mijn zin gehad daarzo (ook heel veel positieve feedback gehad, zelfs een groupie op me dak gehad :D). Daarna mocht een vriend van me, Milan, zijn ding doen.

Ik ben toen heel ff naar de Joffer geweest om uit te puffen van mijn set. Toen ik terugkwam was ik nog geen kwartier binnen of ik zie dat Milan hardhandig door de eigenaar achter de draaitafels wordt weggeplukt. Zijn stijl was zogenaamd niet goed genoeg, die greedy motherfucker wilde zoveel mogelijk mensen in de Luxor hebben en Milans stijl (groovy deephouse) was kennelijk niet goed genoeg. Hij stond erop dat er een halfuur zijn eigen dj neer kwam te staan (een commerciële amateur die alleen maar O-Zone en dat soort herrie kon draaien). Milan was uiteraard woedend omdat hij zomaar van zijn set was onderbroken (plus het pand was aan hem verhuurd, de Luxor heeft hier helemaal niks over te zeggen). Hij werd meegesleurd naar een hoekje wat alleen voor personeel was, en via de nooduitgang kon ik die eigenaar zó hard tekeer horen gaan dat was niet gezond meer. Plus heb ik Milan een paar keer om hulp horen schreeuwen. Toen heeft de eigenaar besloten de stekker eruit te trekken.

Nu kunnen jullie wel begrijpen dat ik net zo woedend ben als de rest. Het pand is verhuurd (met contract en al) plus er waren 3 andere geboekte mensen die voor niks op kwamen dagen. Plus de apparatuur en dergelijke die gehuurd is kan niet op tijd terug (nu heb ik gelukkig met Dré kunnen praten zodat de lasers later terug kunnen). De jongen heeft klappen gehad dus die is mishandeld. Nou heb ik van heb horen zeggen al begrepen dat die eigenaar een maand celstraf boven het hoofd hangt wegens mishandeling. Hoe kan zo'n man in de horeca terecht komen???

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vash schreef op 08 juli 2004 @ 12:51:
Heren, ik ben woedend. Misschien dat iemand me kan helpen of hiermee ervaring heeft.
Het zit zo: een aantal vrienden van me hebben een feest georganiseerd in een tent die de Luxor heet (in Deventer). Ze hebben twee tenten afgehuurd: De joffer (een kroeg met urban muziek) en de Luxor (klein discotheekje met dancemuziek). Line up bestond uit 5 man, waarvan ik de eerste was.

Ik kreeg netjes de kans om mijn set te beginnen en af te maken. Wat een gewéldig publiek trouwens, ik heb het echt heel erg naar mijn zin gehad daarzo (ook heel veel positieve feedback gehad, zelfs een groupie op me dak gehad :D). Daarna mocht een vriend van me, Milan, zijn ding doen.

Ik ben toen heel ff naar de Joffer geweest om uit te puffen van mijn set. Toen ik terugkwam was ik nog geen kwartier binnen of ik zie dat Milan hardhandig door de eigenaar achter de draaitafels wordt weggeplukt. Zijn stijl was zogenaamd niet goed genoeg, die greedy motherfucker wilde zoveel mogelijk mensen in de Luxor hebben en Milans stijl (groovy deephouse) was kennelijk niet goed genoeg. Hij stond erop dat er een halfuur zijn eigen dj neer kwam te staan (een commerciële amateur die alleen maar O-Zone en dat soort herrie kon draaien). Milan was uiteraard woedend omdat hij zomaar van zijn set was onderbroken (plus het pand was aan hem verhuurd, de Luxor heeft hier helemaal niks over te zeggen). Hij werd meegesleurd naar een hoekje wat alleen voor personeel was, en via de nooduitgang kon ik die eigenaar zó hard tekeer horen gaan dat was niet gezond meer. Plus heb ik Milan een paar keer om hulp horen schreeuwen. Toen heeft de eigenaar besloten de stekker eruit te trekken.

Nu kunnen jullie wel begrijpen dat ik net zo woedend ben als de rest. Het pand is verhuurd (met contract en al) plus er waren 3 andere geboekte mensen die voor niks op kwamen dagen. Plus de apparatuur en dergelijke die gehuurd is kan niet op tijd terug (nu heb ik gelukkig met Dré kunnen praten zodat de lasers later terug kunnen). De jongen heeft klappen gehad dus die is mishandeld. Nou heb ik van heb horen zeggen al begrepen dat die eigenaar een maand celstraf boven het hoofd hangt wegens mishandeling. Hoe kan zo'n man in de horeca terecht komen???
Ik neem aan dat jullie al aangifte hebben gedaan van oplichting, mishandeling etc...

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• Flake
Nog niet, we willen eerst de apparatuur in veiligheid hebben (er staat nog 1 CDJ-800 van mij, 2x TTX, 2x spooky en een botex besturing) en die moeten er echt weg (ook omdat er gehuurd spul van Dré tussen zit).

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:20
Hmm das dus mooi klote, ik zou zoiezo aangifte doen

Anoniem: 76342

Aangifte doen ja !! Valt er met die baas ook niks te praten verder ??
Misschien kun je een gedeelte van het geld terug krijgen etc. Is natuurlijk altijd mooi meegenomen !! :P

• DJT
  • Laatst online: 05-06 16:27
Bizar verhaal.. :/

Heeft die eigenaar een soort van 'naam' in Deventer?

Zorgen dat je zsm die apparatuur terugkrijgt, goedschiks of kwaadschiks. Daarna aangifte doen.

Je kunt ook de politie vragen of ze willen 'assisteren' bij het terughalen van de apparatuur. Als hij zegt dat het van hem is direct vragen om de aankoopfacturen.

Anoniem: 40772

Anoniem: 11657 schreef op 07 juli 2004 @ 13:24:
[...]

Dit is ook al in mij opgekomen, maar ten 1e heeft mijn gemini geen send return, dus kan ik de koaspad maar aan 1 kanaal tegelijk toewijzen, en ten 2e kost die kaospad alleen al net zo veel als die Synq- SMX
ik heb ipv de djm 600 voor een andere opstelling gekozen.
ik vind deze mixer te duur om alleen thuis te gebruiken. daarkomt nog eens bij dat deze mixer niet echt een kwalitatief goed product is. ( het is zeker een fijne mixer... daar niet van), maar voor dit bedrag verwacht je toch betere faders en potmeters.bovendien zijn audiotechnici niet erg over deze mixer te spreken.

oplossing voor mij was een 2e hands korg kaoss pad 2 . nu kan ik thuis ermee kloten, kan m ook voor cubase gebruiken, en meenemen als ik moet draaien.

aangezien ik een iemke roos IR7 (lees bijna 20 jaar oude mixer) had, was het tijd om dit te upgraden. ben op zoek gegaan naar een simpele mixer die sent en return per kanaal had.
ik kwam terecht bij de stageline 470. een mixertje van rond de 250 euro, ziet er gelikt uit, en is kwalitatief ook ok. (zeker niet beter als de pioneer, maar het is toch voor thuis).

totaal was ik iets van rond de 600 euro kwijt en heb nu een leuke setup.

ps.. nog een tip voor alternatieve send return.
neem je monitor uitgang van je mixer als sent en een aux ingang als return.

of als sent kan je ook een koptelefoon splitter kopen waarbij er eentje naar de kaospad gaat en de andere naar je koptelefoon.

• 0fbe
  • Laatst online: 16:20
Anoniem: 40772 schreef op 08 juli 2004 @ 13:43:
[...]

of als sent kan je ook een koptelefoon splitter kopen waarbij er eentje naar de kaospad gaat en de andere naar je koptelefoon.
Dan wil ik jouw nog wel eens een platen zien cue-en en tegelijk je effect aan hebben staan :Y)

• Chiron

Chiron

Reind schreef op 08 juli 2004 @ 12:49:
En die is dus heel toevallig wel erg goed bij de Synq. Dingetje kan gewoon met de pioneers e.d mee op dat vlak.
ja zoals ik al zei, ik heb geen ervaring met de Synq :) dus ik weet niet hoe het met het bedieningsgemak van de effectenbak daarvan zit
Opties zat. Wil je een DJM600 maar dan een stuk goedkoper dan neem je een Synq SMX1 die gewoon meer waar voor zijn geld geeft als iedere mixer die pioneer ooit gemaakt heeft.
gezien de prijs betaal je inderdaad veelteveel voor wat je krijgt bij Pioneer.. maarja zelfde geldt voor een SL1200mk2 nietwaar ;)
Heb je een beetje budget dan laat je Tascam voor wat het is en ga je voor de Denon en de nieuwe Ecler Nuo5.
Tis nog even afwachten wat de nieuwe Numark gaat doen en over de effecten zal ik daar aardig gerust op zijn maar een stukje duurzaamheid is ook niet weg en de mixer komt pas in september dus nog ff wachten.
Ik ben ook heel erg benieuwd naar de Ecler, je kan daar zelf je eigen effecten mee programmeren op de pc en 'inladen' in het mengpaneel :)
Tascam schijnt teveel ruis te hebben.. en de Denon zou een djm600 moeten zijn, maar dan wel met geluidskwalitatief goede componenten
Als kost ie 100€ dan hoefde ik nog geen pioneer. De hardware van de Pio is namelijk niet zo goed. Hij is opgebouwd uit budget "zooi" die je in een mixer tegen komt uit het middensegment maar die dingen horen niet in een mixer uit die prijsklasse.
Pioneer moet het lekker houden bij het bouwen van CD spelers want dat is waar ze goed in zijn (zoniet de beste) maar de koptelefoons en mixers zijn toch wel aanfluiters voor een bedrijf wat zo groot is.
Hey, je hoeft mij niet te vertellen hoe brak een Pioneer is qua geluidskwaliteit gezien de prijs.. als ik zelf het budget ervoor had kocht ik ook geen Pioneer maar gewoon een mixer die wel goed geluid levert, ongeacht of er effecten op zitten of niet (voor mij blijft dat eigenlijk nog altijd bijzaak en geen noodzaak.. ik zie het als leuk speelgoed, maar meer ook niet)
Ben trouwens benieuwd waar je die info van die Reloop vandaan hebt.
http://www.reloop.de/html/downloads/217053.jpg

En pioneer onderdelen of niet.. voor 500 euro wordt het ineens WEL een interessant verhaal..
Er is dus meer in de wereld als de pioneer en dat ie gebruiksvriendelijk is daar kan ik in komen want dat is inderdaad een erg sterk punt van de djm maar dan heb je het ook wel zo'n beetje gehad.
Inderdaad.. grootste nadeel is gewoon dat je veelteveel geld voor zo'n ding neer moet leggen.. denk dat Reloop met die dsp een aardige hit gaat scoren

• Flake
Je kunt ook de politie vragen of ze willen 'assisteren' bij het terughalen van de apparatuur. Als hij zegt dat het van hem is direct vragen om de aankoopfacturen.
Ook dat hebben we gevraagd, maar het schijnt het civiel recht te zijn van de eigenaar om de apparatuur voor een bepaalde tijd in beslag te nemen. Nouja, we hebben nu alles terug. Van wat ik heb begrepen wordt er zeker aangifte gedaan.

Mij zie je dus ook nooit meer een voet in die tent zetten als die asociaal nog steeds in charge is.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Bon, nieuwe nick zelfde persoon hier. irc mensen kennen deze nick vast :)

Vash: absolut aangifte doen, dit kan totaal niet. Het toont ook dat sommige mensen totaal geen respect hebben voor muziek, en enkel interesse hebben in de centen, alleen al daarom zou die gast een ........

Die reloop mixer ziet er wel ok uit voor het geld, we wachten nog wel ff op reviews. (hoewel ik mn huidige mixer haat zal er wel geen nieuwe inzitten voor mij)

offtopic:
zo deze staat weer in mn history, kan ik hem weer opvolgen

You don't need eyes to see, you need vision

Anoniem: 94711

Vash schreef op 08 juli 2004 @ 17:25:
[...]
Ook dat hebben we gevraagd, maar het schijnt het civiel recht te zijn van de eigenaar om de apparatuur voor een bepaalde tijd in beslag te nemen. Nouja, we hebben nu alles terug. Van wat ik heb begrepen wordt er zeker aangifte gedaan.

Mij zie je dus ook nooit meer een voet in die tent zetten als die asociaal nog steeds in charge is.
Zeker aangifte doen. zoals al meerdere keren is gezegt. En gewoon ook duidelijk vermelden dat je de zaal gehuurd heb en waarom die je er uit wou zetten.

offtopic:
Ben een keer een discotheek (in Almere voor mensen die daar komen een bekende jongeren discotheek aka puber hok) uit gezet omdat andere j*duh j*duh liepen te zingen. en kreeg daarna ook een knal voor me kop van zon uit smijter. Gelukkig niet hard. Maar dat neemt niet weg dat ik geen spijt heb dat ik toen geen aangifte had gedaan.
Ik kom daar BTW ook nooit meer. Mocht er eerder al een x niet in omdat ik een beetje boos op (inmiddels) mn ex was terwijl ik in de rij stond. En een keer net wel omdat ik sport schoenen aan had wat je amper kon zien omdat het zwarte nikes waren.

Mijn mening in sommige horeca gelegenheden word naar mijn idee vaak naar eigen regels geleefd. En de standaard horeca regels die bij elke deur hangen worden wel erg op eigen manier ingevuld. Nou moet ik wel zeggen elk verhaal heeft twee kanten maar sommige dingen kunnen echt niet.
Hopen dat door dit soort verhalen die horeca gelegenheden veel klanten (Eigenlijk moet je zeggen gasten) verliezen. Moeten ze maar niet van die stomme dingen uit halen.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:46
zozo weer even een berichtje van mij. Ik ga vanavond mee doen aan een dj contest in de p60 Amstelveen. Je kan het online bekijken. check even www.p60.nl en daar staat een link. je moet je wel even aanmelden. Misschien als iemand een beetje handig is: zou je het kunnen capturen met geluid voor mij?
Ik draai als laatst om 23:10 als het goed is.

Anoniem: 54653

Nou Savale, van harte gefeliciteerd hoor.
Moet zeggen dat je set niet geheel mijn stijl was, maar wat ik heb gehoord was verder wel ok gemixed.
Nou ben ik nog wel even benieuwd, was er veel publiek? En hoe was het je zelf bevallen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:46
Anoniem: 54653 schreef op 08 juli 2004 @ 23:28:
Nou Savale, van harte gefeliciteerd hoor.
Moet zeggen dat je set niet geheel mijn stijl was, maar wat ik heb gehoord was verder wel ok gemixed.
Nou ben ik nog wel even benieuwd, was er veel publiek? En hoe was het je zelf bevallen?
Egt veel publiek was er niet (30/40 man maar) maar ging wel lekker! Ik had wat problemen met mijn hoofdtelefoon / monitor speakers maar had op een gegeven moment de juiste draai wel. heb alleen mijn koptelefoon opgeblazen dus moet even iets vervangends / beters zoeken.

Heeft iemand toevallig de stream geript?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:49
Ik ben al tijden op zoek naar een nieuwe geluids installatie. Ik heb nog lang geen keuze kunnen maken, welk merk, wat voor speakers enz. Ik ben ook opzoek naar een draaitafel, om mijn vinyls te kunnen beluisteren.
Hebben jullie misschien een tip? Ik hoef er echt geen pro-dj dingen op te kunnen, zolang ie mn platen speelt en robuust is vind ik het prima :)
Ik heb gemerkt dat er wat goedkopere zijn, maar ook van >€1000. Wat zouden jullie aanraden voor +/- €100?
Ook wil ik er een klein mengpaneel bij kopen, hier heb ik me nog niet echt in verdiept, maar tips zijn natuurlijk ook welkom.

[Voor 13% gewijzigd door Spiller op 09-07-2004 01:08]

Ioniq 5 P45 | QuickNode.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
savale schreef op 09 juli 2004 @ 00:29:

Heeft iemand toevallig de stream geript?
Sowieso feli :)

Maar helaas niks geript, aangezien de stream redelijk rot was. Die site waar hij vandaan gestreamed werd, was trouwens wel stoer gemaakt :7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 15:09

Empathy

Extreme Audio

Spiller schreef op 09 juli 2004 @ 01:05:
Ik ben al tijden op zoek naar een nieuwe geluids installatie. Ik heb nog lang geen keuze kunnen maken, welk merk, wat voor speakers enz. Ik ben ook opzoek naar een draaitafel, om mijn vinyls te kunnen beluisteren.
Hebben jullie misschien een tip? Ik hoef er echt geen pro-dj dingen op te kunnen, zolang ie mn platen speelt en robuust is vind ik het prima :)
Ik heb gemerkt dat er wat goedkopere zijn, maar ook van >€1000. Wat zouden jullie aanraden voor +/- €100?
Ook wil ik er een klein mengpaneel bij kopen, hier heb ik me nog niet echt in verdiept, maar tips zijn natuurlijk ook welkom.
We hebben een hele mooie startpost hoor :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Nogmaals gefeliciteerd Savale :)

Lekker setje, al mag je iets zekerder achter de tafels staan zeker gezien het solide geluid wat je mixed.. mag best hoor ;) Je was zeker de strakste van de 3, en had volgens mij de meeste platen gedraaid in dat half uurtje (alhoewel 't veel langer leek?)

Wie weet komen we elkaar nog tegen op het podium in de finale, als ik 't door 'mijn' voorronde haal in september tenminste..

De avond was inderdaad erg rustig, maar dat heb je in principe altijd met dit soort contests

Btm909> Globalstage roelt idd :) alleen aan het beeld en geluid kan inderdaad nog veel verbeterd worden, maar dat zit 'm in de beperking van de bandbreedte en de mogelijkheden van flash mx

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SideBuster
  • Laatst online: 07-01 19:59

SideBuster

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!

Heeft er niemand op of aanmerkingen op mijn mix?

Ik heb hem net even in party mood (:)) geluisterd maar ik vond hem wel wat hebben.

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:59
Hiddo schreef op 05 juli 2004 @ 15:25:
Om ook maar even mijn post te herhalen uit deeltje 9:

[...]
Leuke mix heb je daar in elkaar gezet

Zijn er hier geen mensen die zélf muziek maken....

met reason 2.5 zie (hoor) ik m'n broertje wel eens bezig, en ik sta er af en toe van te kijken wat daar voor een geluiden uitkomen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Laatst online: 05-06 11:08
Die mensen zitten vast in het 'How to become a Producer'-topic :)

Trouwens, voor de startpost -> Is het misschien niet mogelijk om nog even bij het kopje 'wat doet een dj nou eigenlijk?' nog even iets toe te voegen, namelijk de scratch-dj's. Hoeft niet, zou kunnen natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-06 23:58

Reda

HA DO KEN

SideBuster schreef op 08 juli 2004 @ 11:43:
Ook maar eens een mix gemaakt.

[..].
Niet verkeerd kerel, alhoewel ik zelf de beats wat meer had opgebouwd..

maar ik heb met plezier naar je mix geluisterd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Dj Daniel schreef op 11 juli 2004 @ 12:07:
Trouwens, voor de startpost -> Is het misschien niet mogelijk om nog even bij het kopje 'wat doet een dj nou eigenlijk?' nog even iets toe te voegen, namelijk de scratch-dj's. Hoeft niet, zou kunnen natuurlijk.
Maak maar een leuke tekst, dan plak ik hem er wel bij :)

* BtM909 moet nog steeds een logo maken voor dit topic |:( O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 23:55
Woei!

Vanmiddag voor het eerst in 9 jaar weer achter de draaitafels gestaan... en het was te gek! Buurthuis waar ik lang geleden mijn houseplaten draaide bestond vandaag 25 jaar en ze hadden me gevraagd om wat old-skool house te draaien.

Maar na 9 jaar was ik wel erg bang dat ik de skills verleerd was, maar dat viel nog wel mee. In het begin ging het een paar keer bijna serieus fout door de vreemde mixer en de slechte monitor maar toen ik daar aan gewend was ging het echt superlekker!

Trouwens ook voor het eerst dat ik gebruik heb gemaakt van een computer voor sommige oude platen die ik niet meer op vinyl had. Wel heel erg wennen. Je mist de controle.

* RèLF denkt er weer serieus over na om een mooi setje aan te gaan schaffen

Misschien wel offtopic, maar ik wilde het gewoon effe kwijt hier! Te gek!

Obviously you're not a golfer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
RèLF schreef op 11 juli 2004 @ 23:50:
Woei!

Vanmiddag voor het eerst in 9 jaar weer achter de draaitafels gestaan... en het was te gek! Buurthuis waar ik lang geleden mijn houseplaten draaide bestond vandaag 25 jaar en ze hadden me gevraagd om wat old-skool house te draaien.

Maar na 9 jaar was ik wel erg bang dat ik de skills verleerd was, maar dat viel nog wel mee. In het begin ging het een paar keer bijna serieus fout door de vreemde mixer en de slechte monitor maar toen ik daar aan gewend was ging het echt superlekker!

Trouwens ook voor het eerst dat ik gebruik heb gemaakt van een computer voor sommige oude platen die ik niet meer op vinyl had. Wel heel erg wennen. Je mist de controle.

* RèLF denkt er weer serieus over na om een mooi setje aan te gaan schaffen

Misschien wel offtopic, maar ik wilde het gewoon effe kwijt hier! Te gek!
Stoer man!!! Wat voor software gebruikte je trouwens voor het mixen vanaf PC?

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 23:55
BtM909 schreef op 11 juli 2004 @ 23:52:
Stoer man!!! Wat voor software gebruikte je trouwens voor het mixen vanaf PC?
Traktor DJ Studio 2 of 2.5, mag ik effe kwijt zijn. Ik kende het programma al wel, maar nog nooit "live" gebruikt.

Was wel een beetje een brakke opstelling. PC met 1 geluidskaart, dus kon niet twee mp3's met elkaar mixen. Maar toch wel een goed programma.

Hmm, zit net op de site van Native Instruments te kijken... Final Scratch?

Obviously you're not a golfer

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:59
RèLF schreef op 12 juli 2004 @ 00:06:
Traktor DJ Studio 2 of 2.5, mag ik effe kwijt zijn. Ik kende het programma al wel, maar nog nooit "live" gebruikt.

Was wel een beetje een brakke opstelling. PC met 1 geluidskaart, dus kon niet twee mp3's met elkaar mixen. Maar toch wel een goed programma.

Hmm, zit net op de site van Native Instruments te kijken... Final Scratch?
Ik val misschien een beetje raar binnen in dit topic maar ben het al tijden aan het volgen. ;)
Maar wat jij zegt klopt volgens mij niet, met Traktor kun je toch wel 2 mp3's met elkaar mixen? Als je geluidkaart toch maar genoeg uitgangen heeft?

@SideBuster:

Je mix klinkt lekker. Rond 13:33 een iets minder soepele overgang maar je muziek is echt relaxed.

[Voor 10% gewijzigd door 2mb op 12-07-2004 21:28]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

waarschijnlijk was dat niet aanwezig in wat ie noemde een "brakke opstelling"?

* Yalopa heeft ondertussen ook een investering gedaan. Ik heb nu eindelijk een rek waarin ik mn platen kwijt kan, 7 curvers + nog een pak platen ergens anders begon toch wat op mn zenuwen te werken, eindelijk wat orde dus :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Yalopa schreef op 12 juli 2004 @ 21:55:
waarschijnlijk was dat niet aanwezig in wat ie noemde een "brakke opstelling"?

* Yalopa heeft ondertussen ook een investering gedaan. Ik heb nu eindelijk een rek waarin ik mn platen kwijt kan, 7 curvers + nog een pak platen ergens anders begon toch wat op mn zenuwen te werken, eindelijk wat orde dus :)
Pics B) :X

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

toch niet van een rek platen?? :p

als ik nog eens een digicam heb zal ik een kijken wat ik kan doen...

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Yalopa schreef op 13 juli 2004 @ 11:36:
toch niet van een rek platen?? :p

als ik nog eens een digicam heb zal ik een kijken wat ik kan doen...
Ik ben altijd nieuwsgierig hoe men z'n kamer (nofi) inricht tbv het DJ-gebeuren :)

• Flake
Damn, 7 curvers. Dat zijn veel platen :P (ik ben net aan de 3e toe)

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Heb al een langere weg afgelegd dan jij ook hé, en ik ga ook nog graag eens in 2de handszaken kijken, daar kan je soms leuke koopjes doen..

Maar er zitten hier vast wel wat mensen die mij overtreffen in aantal...

hoe houden julie een overzicht van wat je hebt? een soort database zeg maar? Ik ben nog op zoek naar een stukje software die dat voor mij kan regelen:

gratis, platformonafhankelijk en makkelijk zijn een beetje mijn eisen :p

[Voor 36% gewijzigd door Yalopa op 13-07-2004 22:23]

• Chiron

Chiron

Yalopa schreef op 13 juli 2004 @ 22:14:
Heb al een langere weg afgelegd dan jij ook hé, en ik ga ook nog graag eens in 2de handszaken kijken, daar kan je soms leuke koopjes doen..

hoe houden julie een overzicht van wat je hebt? een soort database zeg maar? Ik ben nog op zoek naar een stukje software die dat voor mij kan regelen:

gratis, platformonafhankelijk en makkelijk zijn een beetje mijn eisen :p
www.discogs.com ?

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2022

Ornathon

PSN: igorvertus

Zo :D
Een nieuwe DJ in het huis!
Ik 'produce' al een aantal jaren (8jr :S) op de hobbybobby stylo techno/industrial. Maar aangezien ik iets mis in mijn brouwsels heb ik besloten om wat plaatjes inelkaar te draaien in de hoop te vinden wat ik zoek :)

Daarom doe ik morgen bij de aardige Dré een setupje in de bestelling.
2 x Reloop RP-4000M3D s + Gemini PS-626i mixer

Keb deze week een halve Curver vol plaatjes gekocht. En nog een Curver van vroagoah uit de kast gehaald (oldskool)..en heb er echt veel zin in weer :D

Voor te geinteresseerden is mijn verdere setupje:
PC, amd2100+, 512ddr, 19" Philly Brialliance 190p20 etc etc :P
Reason 2.0, Cubase, Soundforge
Phonic mm1508x 14-kanaals mengtafeltje
Yamaha AN1x analog(soortvan) synth
Akai S2000 sampler
Naversterker Samson Servo 260
2x JBL 4206 Monitor
Sennheiser koptelefoon HD535

In ieder geval ben ik benieuwd hoe het gaat lopen allemaal (hier)... en wat voor moois ik van de week ga krijgen van Dre :D

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Leuk spul.. gefeliciteerd :) ;)

• R2D2
  • Niet online
Yalopa schreef op 13 juli 2004 @ 22:14:
Als je dat gevonden hebt kun je dat dan ook ff bij mij komen instaleren. :P

Heb er een stuk of 4000 liggen. (ja ik heb er laatst een heleboel weg gedaan/gegeven en dus is het aantal weer behoorlijk gezakt).

iRacing profiel

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Reind schreef op 14 juli 2004 @ 00:00:
[...]

Heb er een stuk of 4000 liggen. (ja ik heb er laatst een heleboel weg gedaan/gegeven en dus is het aantal weer behoorlijk gezakt).
WTF, je gaat toch niet zeggen dat je 2Step de deur uit hebt gedaan :(

en mij niet op de hoogte hebt gebracht :P

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Reind schreef op 14 juli 2004 @ 00:00:
[...]

Wat gevonden? Het rek/pic van rek of een goed stuk software?

• Anoniem: 8083
  • Niet online
Zo, lange tijd niets meer gepost hier (ik volg het nog allemaal wel hoor ;) Laatste tijd een beetje bezig geweest met het verbouwen van m'n studio en dj booth. Alles staat nu in een aparte kamer van zo'n 3 x 4,5 meter. Vooralsnog ziet het er zo uit :

http://www.djsten.nl/images_temp/studio1b.jpg

dj booth (dateq xtc met 2 x SL1210). De flightcases staan op platenkasten. Bedoeling is om een keer een zwevend meubel tegen de muur te maken. Verder moet ik m'n twee pioneer cdj 500's nog (schuin) tegen de muur monteren. Blacklight achter de booth zorgt voor leuke sfeereffecten ;)
Mixed trouwens wel lekker zo met die monitors op oorhoogte.

http://www.djsten.nl/images_temp/studio2b.jpg

Andere hoek v/d kamer waar m'n studio staat ingericht. Ook hier moet in de toekomst nog het een en ander aan gebeuren (ander studiomeubel, 2 x tft schermen).

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 19:48

Eraser127

Nijkerk

ziet er goed uit Sten

My Discogs

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

wat staat zoal in je studio aan spulletjes?

• Niet online
Thanks !

in mijn studio staat :

p4 1800 + RME Hammerfall 9632
Behringer DDX3216 digitale mengtafel (met ADAT expension)
steinberg midex8
2 x mackie hr824 (monitoring)
waldorf xt
waldorf pulse
clavia nordrack2
yamaha tx81z
roland d5
lexicon lxp1 (fx)
behringer composer (compressor)
dbx 166xl (compressor)

En natuurlijk een dosis plugins, vsti's, etc ;)

• Flake
Nice shit Sten :). Aangezien je wel es in de XX komt, betekent dat dat je ook in Nijmegen woont?

• Niet online
Bijna ;) Woon in Arnhem.

• ChojinZ
  • Laatst online: 17:16
Zijn er hier ook mensen die bezig zijn met scratchen/turntabelism ???
En zoja, waar letten jullie op bijhet aanschaffen van je platen?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

dat ze zo vlak als een biljard zijn (dit is serieus bedoeld ja). Verder kocht ik ze altijd in 2voud

• ChojinZ
  • Laatst online: 17:16
Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest, maar ik doelde meer op de 'sounds'. Koop je een plaat wanneer je de hele plaaat geweldig vind of gaat het jullie meer om de fragmenten die er opstaan?

In 2voud probeer ik ook wel maar dat is soms lastig. Zeker bij 2e hands....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

tja ik heb er een paar gekocht, en toen was dat toch voor de samples die erop stonden, volledige tracks zijn uitzonderingen op turtablism platen

• Flake
Voor degenen die het nog niet wisten (zojuist van Trance.nu vernomen)

Er is een legale dienst gekomen voor dancemuziek (eindelijk)! Te vinden op de site:
http://www.trackitdown.net

Er zijn een paar labels die al aangesloten zijn. Vanuit mijn perspectief is dit zwaar relaxed, vooral omdat er veel UK nummers in zitten en omdat je maar één nummer hoeft te kopen (dus de B-side kun je laten vallen als je dat wilt). Dat bespaart, zeg!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

offtopic:
Hahaha ! HT topic heeft jullie ingehaald qua posts :P 8)7

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 11:21
SideBuster schreef op 11 juli 2004 @ 07:04:
Heeft er niemand op of aanmerkingen op mijn mix?

Ik heb hem net even in party mood (:)) geluisterd maar ik vond hem wel wat hebben.
van mixen heb ik niet zoveel verstand, maar de platen die erin verwerkt zijn zijn erg leuk om weer een te horen. Leuke mix dus!

MickBenjamins.com | Twitter

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

JT schreef op 16 juli 2004 @ 23:50:
offtopic:
Hahaha ! HT topic heeft jullie ingehaald qua posts :P 8)7
offtopic:
ben je dat zeker? in het verleden ging dit topic tot 2000 posts, check de eerste delen maar 8)7 :+

• R2D2
  • Niet online
BtM909 schreef op 14 juli 2004 @ 00:13:
[...]

WTF, je gaat toch niet zeggen dat je 2Step de deur uit hebt gedaan :(

en mij niet op de hoogte hebt gebracht :P
Nee alleen maar zooi waarvoor ik me schaamde dat ik het in mijn bezit had :P

iRacing profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 94711

alle platen die ik tot nu toe in mijn bezit heb blijven leuk om naar te luisterem al zou ik ze niet meer zo 1 2 3 draaien op een feestje......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 11 juni 2001, om 19:16, plaatste Timmey het onschuldig ogende topic How to become a Dj.... in het Audio, Video & HiFi Forum gedeelte van het GoT forum.

Dit groeide meteen uit tot een van de allergrootste draadjes die we ooit gezien heben op dit forum, met maarliefst 3144 reacties.

Het totaal aantal post, zonder mislukte of dubbele nieuwe topicstarts mee te nemen, is ondertussen de veertienduizend benaderd: 3.144 (I) + 2.004 (II) + 1.504 (III) + 2.000 (IV) + 2.005 (V) + 1.274 (VI) + 1.000 (VII) + 1.008 (VIII) + 1.000 (IX) = 14.939 posts.

Wat er van de originele topicstarter verder gekomen is is in de nevelen der tijd verloren gegaan, maar zijn wellicht onbedoelde nalatenschap leeft voort.
Ik lees nog steeds mee hoor! :)
Alleen is er van mijn Dj skills nog maar weinig terecht gekomen. Desondanks volg ik 't wel meer dan toen ik dit topic opende. En dat ik deel 1 gestart heb, ben ik wel een beetje trots op :P ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Aangezien jullie verstand hebben van mengpanelen.

http://www.usblaster.com/pictures/artikelen/arf221.gif

Dit ding zou in de winkel 180 euro op moeten brengen, ik heb um echter voor 40 euro nieuw in de doos gekocht, is het wat of kan ik hem beter op marktplaats zetten en een goed ding kopen?

Ik wil gewoon een beetje gaan spelen met CD speler, draaitafels komen ooit nog wel.

http://www.usblaster.com/index.php/9,hid--126,sid--9
Het is het linker mengpaneel.

Alhoewel dit ook wel erg interessant was

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flake
US Blaster heb ik nog nooit van gehoord. Woon je in omgeving Nijmegen? Dan wil ik wel kijken of dit ding potentie biedt als dj mixer... Specificaties zeggen ja, maar zoals we gewend zijn van DJ gear liegen die dingen als de pest.

[Voor 26% gewijzigd door Flake op 18-07-2004 21:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 54653

Bierkameel schreef op 18 juli 2004 @ 20:58:
Aangezien jullie verstand hebben van mengpanelen.

[afbeelding]

Dit ding zou in de winkel 180 euro op moeten brengen, ik heb um echter voor 40 euro nieuw in de doos gekocht, is het wat of kan ik hem beter op marktplaats zetten en een goed ding kopen?

Ik wil gewoon een beetje gaan spelen met CD speler, draaitafels komen ooit nog wel.

http://www.usblaster.com/index.php/9,hid--126,sid--9
Het is het linker mengpaneel.

Alhoewel dit ook wel erg interessant was
Waarom zou het slecht zijn? Als die echt nieuw is kun je je voor 40 euro geen beter mengpanneel wensen denk ik. Heb er geen ervaring mee, maar zie geen reden waarom het niks zou zijn.

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ik denk erover om mijn 2 Gemini PT2100's in de verkoop te gooien. Anderhalf jaar oud. Hoeveel zou ik daar ongeveer voor moeten gaan vragen?

Bijna vergeten:

Ze zijn in zeer goede staat en ik wil ze dan zonder elementen verkopen.

[Voor 33% gewijzigd door Empathy op 20-07-2004 12:10]

• Flake
Een PT-2100 is nieuw zo'n 319 euro, een alternatief (RP-5000) heb je voor 300. Dan denk ik dat je er toch wel 250 á 275 voor moet kunnen vangen?

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

is dat niet een beetje te optimistisch?

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Aankoopprijs /2 lijkt me een correct bedrag

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Yalopa schreef op 19 juli 2004 @ 22:18:
Aankoopprijs /2 lijkt me een correct bedrag
Voor bijna nieuw spul... Lijkt me ook weer wat overdreven ;)

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Anderhalf jaar zou ik geen bijna nieuw spul noemen. Gooi ze anders op ebay en zie wat ze opbrengen :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Yalopa schreef op 19 juli 2004 @ 22:24:
Anderhalf jaar zou ik geen bijna nieuw spul noemen. Gooi ze anders op ebay en zie wat ze opbrengen :)
Hmmm... Las 1/2 jaar. Klein detail :P

• Flake
Empathy schreef op 19 juli 2004 @ 21:58:
is dat niet een beetje te optimistisch?
Dan zou je er nog 225 van kunnen maken. Dat lijkt mij een nette prijs.

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Nou, ik heb ze voor 475 euro op marktplaats gezet... Kijken wat er gebeurd..

• Niet online
Heeft er toevallig iemand hier een laptop met Ableton Live in zijn/haar dj setup staan?

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:49
Anoniem: 8083 schreef op 20 juli 2004 @ 15:35:
Heeft er toevallig iemand hier een laptop met Ableton Live in zijn/haar dj setup staan?
*meldt* tijdje mee gespeelt ja. alleen jammer dat ik geen mixer met midi heb/had.

• Niet online
wibblemoo schreef op 20 juli 2004 @ 17:04:
[...]

*meldt* tijdje mee gespeelt ja. alleen jammer dat ik geen mixer met midi heb/had.
Ik wil het gaan gebruiken naast m'n 2 sl's, dus als 3e geluidsdrager zeg maar.

• Flake
Koop een setje CD spelers :)
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee