Toon posts:

How to become a Dj... deel IX Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.405 views sinds 30-01-2008

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 15:35
Dames en heren, het is mij een eer en genoegen u van harte welkom te mogen heten bij de opening van het achtste negende deel van de How to become a DJ legacy Slow Chat soap Database op GoT.

Een kleine introductie is op z'n plaats, voor wat historisch besef...

Op maandag 11 juni 2001, om 19:16, plaatste Timmey het onschuldig ogende topic How to become a Dj.... in het Audio, Video & HiFi Forum gedeelte van het GoT forum.

Dit groeide meteen uit tot een van de allergrootste draadjes die we ooit gezien heben op dit forum, met maarliefst 3144 reacties.

Het totaal aantal post, zonder mislukte of dubbele nieuwe topicstarts mee te nemen, is ondertussen de veertienduizend benaderd: 3.144 (I) + 2.004 (II) + 1.504 (III) + 2.000 (IV) + 2.005 (V) + 1.274 (VI) + 1.000 (VII) en 1.008 (VIII) = 13.939 posts.

Wat er van de originele topicstarter verder gekomen is is in de nevelen der tijd verloren gegaan, maar zijn wellicht onbedoelde nalatenschap leeft voort.

Zoals de ontstane traditie dicteert rest mij dan nog het schaamteloos kopieren van de openingspost uit het voorgaande deel, waarme het nieuwe Deel 9 officieel van start gaat, etc, blablabla, enzo :P

:? Wat doet een DJ nou eigenlijk?
DJ staat al jarenlang voor disk jockey, een term die tegenwoordig extreem gehyped wordt, maar velen weten eigenlijk niet wat het vak nou precies inhoudt. DJ zijn kent twee aspecten: De techniek en de sfeer. Onder techniek wordt het mixen van plaatjes verstaan. Mixen is het gelijkzetten van tempo en beats, om vervolgens aan het einde van een nummer een soepele overgang te regelen. Dit klinkt heel simpel, maar dat is het zeker niet (in het begin al helemaal niet). Het mixen is een zeer nauwkeurig proces, waarbij de kleinste afwijking er al voor kan zorgen dat de boel na 10 seconden niet meer gelijk loopt. Dan kennen we nog het andere aspect, de sfeer. Als DJ op een feest ben jij verantwoordelijk voor de sfeer op de dansvloer. Nu zijn er een aantal factoren waarmee je de sfeer kan beïnvloeden, waarvan de belangrijkste bij uitstek de platenkeus is. Het neerzetten van een gevarieerde en goed opgebouwde set is alles behalve makkelijk. Daarnaast is de uitstraling van de DJ ook belangrijk. Een DJ die enthousiast bezig is, zal zonder twijfel betere resultaten halen dan een zak hooi die er ook niet voor de lol staat.

:? Wat is het verschil tussen een DJ en producer?
Dat zijn twee termen die vaak door elkaar worden gehaald. Een DJ staat simpelweg voor platendraaier, een figuur op een feest of op de radio die plaatjes opzet. Een producer is degene die de plaatjes maakt. De reden waarom deze twee termen door elkaar worden gehaald, is omdat een producer meestal beide doet. Denk bijvoorbeeld aan DJ Tiësto, die bekend staat om zowel zijn producties als zijn DJ-kunsten. Een vaak gemaakte fout is echter dat een goede producer automatisch als volwaardig DJ wordt aangezien. Dit is lang niet altijd waar! Er zijn voorbeelden van mensen die geniaal produceren, maar er als DJ weinig van bakken.

:? Wat is beter, CD of vinyl?
Dit is een discussieonderwerp die vaak zat is gehouden in de voorgaande delen. Uiteindelijk komt het erop neer dat er geen absolute winnaar is. Beide media hebben zo hun voordelen en nadelen. Bij vinyl heb voordelen zoals direct contact met het medium, absolute controle over de plaat en uitgebreid assortiment aan platen. CD's zijn compacter, beschadigen minder snel en zijn thuis te bakken.
Qua mixgenot zijn deze systemen niet met elkaar te vergelijken. Met vinyl werk je door direct met de hand de plaat te corrigeren, bij CD's doe je dat met behulp van een groot wiel en de pitch bend. De mixtechnieken verschillen zoveel, dat je geen concrete winnaar hebt. De voorkeur qua medium is bij iedere DJ anders. Om één heel groot misverstand uit de weg te ruimen: Met beide systemen valt perfect te mixen!

:? Ik wil graag DJ worden, welke apparatuur moet ik nemen?
Je zult eerst een keuze moeten maken tussen de twee verschillende media. Als je vinyl wilt draaien, hou er dan rekening mee dat je toch echt een platenzaak in de buurt moet hebben. Als je CD's wilt draaien, dan zul je er rekening mee moeten houden dat er bijna geen extended mixen van nummers in de winkel zullen liggen! Daarom is het als CD DJ ontzettend moeilijk om de desbetreffende auteursrechten te betalen en de muziekindustrie te steunen, omdat er voor CD DJ's erg weinig CD's geschikt zijn.
Voor apparatuur raden wij je aan een kijkje bij New-Line te nemen, een zeer uitgebreide DJ-gear winkel met zowel professionele apparatuur als beginnersspullen. Voor draaitafels is er zelfs een uitgebreid topic aanwezig met aanbevelingen en afraders. Verder is het verstandig om de commentaar van shopbaas André serieus te nemen, omdat deze man bijzonder veel verstand van de apparatuur heeft! Let daarom vooral op de producten die genoteerd staan als "Drés Choice", en stel hem gewoon vragen als je iets niet weet.

Voor de rest algemene aanbevelingen in de volgende categorieën (over het algemeen is het aan te raden om apparatuur te kopen bóven het very low budget!):

Mixers (geen battlemixers)
Very low-budget: Gemini PMX-500
Low budget: Gemini PS-626i / JB-Systems MX4
Midrange budget: Gemini UMX-7 (uitverkocht) / American Audio Q-D5
High budget: Dateq XTC/Allen&Heath Xone:32/Vestax PCV-275
Clubmixers: Pioneer DJM-600/ Dateq LPM7.3-GPM8.3-Apollo / Rodec 180MKII

Draaitafels (S-arm voor het normale mixwerk)
Very low budget: Reloop RP-2000MKIII/JB-Systems Q-20/Akiyama DJ-2000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
Low budget: Reloop RP-4000MKIII/JB-Systems Q-30/Akiyama DJ-3000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
Midrange budget: Reloop RP-5000MKIII/Gemini PT-2100
High budget: Technics SL-1200MK2 of M3D/Gemini PDT-6000/Synq XTRM-1 en klonen daarvan
CD-spelers (enkel)
Low budget: Gemini CDJ-20
Midrange budget: American DJ PSX
High budget: Pioneer CDJ-800/Pioneer CDJ-1000MKII/Denon DN-S5000/Numark Axis-8

CD-spelers (dubbel)
Low budget: American DJ DCD-Pro 400
Midrange budget: DAP 900D/Numark CDN-36
High budget: Pioneer CMX-3000/Pioneer CMX-5000/Numark CDN-88/Numark CDN-90

Natuurlijk zijn er ook een zat andere goede producten in deze branche. Dit is slechts een kleine indicatie van wat een goede keuze zou zijn.

:? Zozo dat DJ spul is aardig prijzig zeg! Kan dat niet tweedehands?
Tuurlijk! De grote sites Ebay en Marktplaats zullen vast wel DJ gear ergens tussen hebben, maar het is ook verstandig om op het tweedehands forum van het New-Line forum te kijken en het Vraag & Aanbod-forum van IDP (URL's onderin). Beginnersapparatuur wordt erg vaak te koop aangeboden omdat de mensen besluiten om de apparatuur te vervangen met spullen uit een hogere prijsklasse, dus als je wilt beginnen zul je altijd wel tweedehands beginnersspullen tegenkomen ergens.

:? Hoe kom ik aan de bak als DJ
DJ'en is een leuke bezigheid en moet vooral een hobby blijven, maar het liefst wil je natuurlijk je kunsten ook aan een publiek tonen. Dit is niet alleen goed voor een flinke kick (als iedereen op jouw plaatjes uit zijn dak gaat), maar ook erg leerzaam. Je leert namelijk om een soort interactie tussen jou en het publiek te voeren.
De vraag is natuurlijk: hoe kom ik dan voor een publiek terecht?
Zorg eerst dat je veel geoefend hebt, dat houdt in dat je zowiezo het beatmatchen onder de knie hebt (foutjes maken mag weleens). Laat eerst een aantal van je mixen eens horen aan wat vrienden en kennisen. Zodra je een goede mix op CD hebt staan, begint het netwerken. Maak eens een praatje met de plaatselijke DJ en laat dan een CD van je achter (uiteraard met naam, e-mail ed), ook mensen op school op de hoogte brengen van jouw draaikunsten kan helpen voor wat naamsbekendheid. Ga dan niet stilletjes zitten wachten, maar onderneem zelf actie. Stel voor om een keer te draaien op een schoolfeest of doe mee aan een DJ-contest.
Wanneer je al deze stappen uitvoerd ligt het niet meer in jouw handen. Maar wat er ook gebeurt probeer het plezier in het draaien te houden, ga dus niet ergens draaien waar je jezelf absoluut niet thuis voelt (ga als Techno-DJ niet in de plaatselijke kroeg skihut-hits draaien om toch maar aan de bak te komen).

:? Waar kan ik muziek vinden?
In de platenzaak :). Onderaan dit topic vindt je een lijst met links.

:? En hebben deze überl33te mixmeisters ook een IRC kanaal?
Jazeker :*) Check daarvoor #GoTDJ op irc.tweakers.net

:+ GoT DJ overzicht
DJ Stijlen
BtM909 :: BO the Man• 2Step / UK Garage
• Funky House
• R&B / Hip Hop

EmpathyVaak:
• Trance
• Hardtrance
• Hardhouse

Minder vaak:
• Hardstyle
• Techno

JaapvR• FunkTechno
• Clubstijl

MolshoopVerschillende soorten Techno
Keez :: DJ CC (Case Closed)• Jumpstyle Trance
• Uplifting Trance
• Hardstyle
• Hardtrance

TekDrum&Bass
Universal Creations• (Progressive)Trance (dus de wat meer kwaliteits Trance)
• Progressive
• Classics (Club, Trance en House)

Daarbuiten ook:
• ClubTrance
• Techno (meestal de wat hardere)
• Hard Trance
• DnB
• Groove
• House

Vash• Techno
• Trance

JasperT• Funky
• Groovy
• House
• Club
• Funky Techno

Arne_F :: DJ LysoProgressive, Trance en Techno

numlock• Hip Hop
• Beat-crossover
• turntabelism

Jimsterrr :: DJ Jim-E• Trance

Canard• Progressive Trance
• Hardtrance
• Hardstyle
• Techno

:+ Voorgaande topics en dochterdraadjes
How to become a Dj...
How to become a Dj... deel II
How to become a Dj... deel III
How to become a Dj... deel IV
How to become a Dj... deel V
How to become a Dj... deel VI
How to become a Dj... deel VII
How to become a Dj... deel VIII
How to become a Producer
How to become an LJ...

:+ Andere DJ fora/topics
DJ2DJ forum
New-Line forum
Mixmasters.tk forum
DeeJay Forum
TechHouse

:+ Platenzaken
Lijst platenzaken in Nederland en België
Dancegrooves (online NL)
Recess Records (online NL)
Only DJ's (online NL)
Rare Records (online NL)
Platenshop.nl (online NL)
Hard To Find Records (online UK)
DotVinyl (online UK)
vinylshop(online nl)

:+ DJ Gear
DJGear.com
J&H Prof Licht en Geluid
New Line licht en geluid

:+ Handige links
Mixmasters.tk
Technics Dutch dance charts
Advanced vinyl handling
New-Line licht & geluid
Afstellen van een draaitafel arm

[Voor 38% gewijzigd door Flake op 04-05-2004 12:42]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:13

Chiron

Moderator Tweakers Discord
miljaar deel 9 alweer! :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 09:52
Deel 9 harstikke mooi op naar de 1000 posts

Trouwens nog een aanvulling voor de openingspost:

Enkele CD speler
Pioneer CDJ100

Enkele Digital Multi Media Player/ MP3/ CD
Pioneer DMP-555

En voor zowel de DJ als VJ de revolutionaire Pioneer DVJ-X1
Deze speler kan zowel CDs als DVDs afspelen maar helaas geen MP3. De speler heeft verder dezelfde functies als de CDJ1000MKII
Deze speler heeft wel SVHS/BNC/RCA voor video
Fotootje:
http://www.pioneerdj.net/sections/image_bank/players/dvj-x1/preview/large/DVJ-X1_TOP_150.jpg

Ik zoek een stukje software waar je het EAN nummer van een cd in kan vullen en dat dan die informatie van de cd wordt gedownload, het betreft hier dus alleen de info geen muziek.
de info kom uit de freedb.org

Nog uit het vorige topic ik zoek eigenlijk de single van Ard und Jorn met 16 deze is beperkt gemaakt wie weet waar deze nog te krijgen is?

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Hi y'all! ik dacht een nieuw topic, een nieuw member :*)

Short intro: ik draai met CD's, momenteel het liefst progressive (incl. richting trance en club). heb alle supercommerciele muziek ook gedraaid (incl. 70s/80s, house classics, r&b, trance), maar daar hebben we het hier niet over.. en ja, ik wacht nog ff op mijn toegang tot [SG] :+

Misschien als toevoeging op DJ fora: Techhouse.nl (no spam intended!).

Timmert aardig aan de weg en is speciaal bedoeld voor techno DJ's / producers. Je zult mij er daarom ook niet zo vaak vinden :)

• Flake
Kijk nu overdrijft Pioneer alweer... De CDJ-800 is werelds (kheb er 2 :D), de 1000 ook maar dit gaat nooit wat worden.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

alweer een deel erbij :p

Die pioneers lijken mij erg leuk speelgoed voor VJ's, ik denk dat dat ook het doelpubliek is voor deze speler. Een DJ zal hier niet zoveel aan hebben, maar VJ'en is volgens mij de volgende markt waar iedereen zich kan op storten, Pioneer wil hier alvast voet aan de grond krijgen en als het ff kan mischien zelfs een standaard zetten, iets wat ze aardig kan lukken gezien hun positie op de CD'speler markt voor dj's

You don't need eyes to see, you need vision

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:09

Empathy

Extreme Audio

http://www.geminidj.com/images2/namm2004.jpg
Gemini continued to revolutionize the DJ industry by delivering technologically advanced professional DJ equipment at NAMM 2004. We proudly presented 17 exclusive quality DJ products for the year 2004. First we have the UMX SPECIAL EDITION, a VCA scratch mixer, then a 24-bit digital effects unit, the DSP-1. The MPX-3 is the world’s first fully functional Dual MP3 CD player with Digital MP3 Text, allowing the use of thousands of tracks with easy access. We also bring to the consumer 2 dual CD players with Digital Effects, the CFX-40 & CFX-50 along with 2 sleek CDJ units, the CDJ-01 & CDJ-02 & a standard dual CD player, the CDX-402. For your listening pleasure we designed, 2 new great headphones the DJX-1 & Eggphones. Not to mention our 5 DJ bags: SB-30, EB-70, EBT-70, PB-80, & PBT-80 designed for the vinyl enthusiast. Finally we have two innovative microphones; 1 handheld, the unbreakable DJM-2 and the DJM-1 an attachable gooseneck mixer microphone.
http://www.geminidj.com/images2/mp3x.jpg
MP3X

http://www.geminidj.com/images2/dsp1.jpg
DSP1

http://www.geminidj.com/images2/cdj2.jpg
CDJ02

Veel plastic als je het mij vraagt

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Mixers (geen battlemixers)
Very low-budget: Gemini PMX-500
Low budget: Gemini PS-626i
Midrange budget: Gemini UMX-7
High budget: Dateq XTC/Allen&Heath Xone:32/Vestax PCV-275
Bij het low en mid budget kunnen ook wat mixers van JB komen, ook deze komen hier vaak langs. De beat 4 bvb, een leuke beginner met best wat features voor zn geld

bij high budget kan/moet gewoon ook de Rodec 180 staan, het beste waar ik ooit op gedraaid heb en (in Belgie) al even standaard als een set SL1200's, Waarom de Pioneer mixers niet vermeld worden begrijp ik ook niet, hoewel de meningen verdeeld zijn is het een erg populaire mixer die je als DJ on the road zeker tegenkomt.

• Movinghead
Inderdaad de Rodec moet erbij staan evenals de Dateq Apollo

En als forum toch nog wel het deejayforum

http://www.deejayforum.nl

[Voor 39% gewijzigd door Movinghead op 01-02-2004 21:44]

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

Auchtahelweit!

* JumpStart slaps Vash...

Had je dit nou niet een beetje beter aan kunnen pakken, jij schaamteloze knip-en-plakkert ? :P

Iets als:
Dames en heren, het is mij een eer en genoegen u van harte welkom te mogen heten bij de opening van het achtste negende deel van de How to become a DJ legacy Slow Chat soap Database op GoT. :)

Een kleine introductie is op z'n plaats, voor wat historisch besef...

Op maandag 11 juni 2001, om 19:16, plaatste Timmey het onschuldig ogende topic How to become a Dj.... in het Audio, Video & HiFi Forum gedeelte van het GoT forum.

Dit groeide meteen uit tot een van de allergrootste draadjes die we ooit gezien heben op dit forum, met maarliefst 3144 reacties.

Het totaal aantal post, zonder mislukte of dubbele nieuwe topicstarts mee te nemen, is ondertussen de veertienduizend benaderd: 3.144 (I) + 2.004 (II) + 1.504 (III) + 2.000 (IV) + 2.005 (V) + 1.274 (VI) + 1.000 (VII) en 1.008 (VIII) = 13.939 posts.

Wat er van de originele topicstarter verder gekomen is is in de nevelen der tijd verloren gegaan, maar zijn wellicht onbedoelde nalatenschap leeft voort.

Zoals de ontstane traditie dicteert rest mij dan nog het schaamteloos kopieren van de openingspost uit het voorgaande deel, waarme het nieuwe Deel 9 officieel van start gaat [blah blah]...
:+ :D

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Flake
Zoals ik eerder heb vermeld: Clubmixers (180/Apollo) ga ik er niet bij zetten omdat die voor de meesten gewoon niet interessant zijn. Verder over de Pioneer: Deze heeft téveel slijtage voor een thuismixer. On the road kom je hem wel eens tegen, maar na fors gebruik houdt dat ding er vanzelf mee op.

En JumpStart: Wat jij wil >:)

• Chiron

Chiron

DJ Wedstrijden

De Planet Plastic DJ Contest gaat van start! Planet Plastic gaat deze dj contest opzetten in samenwerking met DJ-Opportunity. Met onze contest willen we je de kans geven, behalve een prijs aan platen, ook een draaiplek op 'prime-time' te winnen op een van de volgende lokaties die daarvoor hun welwillende medewerking willen verlenen: Powerzone (Amsterdam), De Hemkade 48 (Zaandam), Lexion (Zaandam), Fresh FM (Zoetermeer). Ook zullen er tijdens enkele voorrondes en tijdens de finales, talentscouts rondlopen van enkele grote dj bookings buro's (Concept Bookings (UDC) en ID&T), op zoek naar nieuw talent!
Voor de jurering hebben enkele bekende Nederlandse top dj's hun medewerking toegezegd!

De eerste ronde zal op vrijdag 5 maart plaatsvinden in café de Trappist te Amsterdam. Inschrijven kan vanaf maandag 2 februari, kost € 10,- en kan alleen in de winkel.

De duur van de contest wordt eind februari bepaald aan de hand van het aantal inschrijvingen per categorie/genre maar let op: het aantal inshrijvingen zal in verband met de snelheid van de contest worden beperkt tot 50.
Per avond zullen 4 dj's de gelegenheid krijgen om te draaien, per maand vinden er twee rondes plaats. Tevens zijn deze avondjes ook bedoeld om je netwerk van dj vrienden uit te breiden en eens met anderen te kunnen kletsen over alles wat omn het dj zijn heen gebeurt.

Kom snel langs in de winkel voor meer informatie en inschrijven!
:)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Vash schreef op 03 februari 2004 @ 10:14:
Zoals ik eerder heb vermeld: Clubmixers (180/Apollo) ga ik er niet bij zetten omdat die voor de meesten gewoon niet interessant zijn. Verder over de Pioneer: Deze heeft téveel slijtage voor een thuismixer. On the road kom je hem wel eens tegen, maar na fors gebruik houdt dat ding er vanzelf mee op.

Hier kan ik het niet mee eens zijn, het gaat hier niet om jou mening maar om het verstrekken van informatie. Dergelijke populaire dingen kan je gewoon niet negeren.. afin...

• Reacher
  • Laatst online: 08:42

Reacher

oldschool

leffe_blond schreef op 03 februari 2004 @ 20:24:
[...]

Hier kan ik het niet mee eens zijn, het gaat hier niet om jou mening maar om het verstrekken van informatie. Dergelijke populaire dingen kan je gewoon niet negeren.. afin...
Eens, er mogen imo veel meer zaken in htbadj range objectiever bekeken worden.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Verder over de Pioneer: Deze heeft téveel slijtage voor een thuismixer. On the road kom je hem wel eens tegen, maar na fors gebruik houdt dat ding er vanzelf mee op.
heb je er zelf 1 ? of papagaaien we nu reind.....

• Movinghead

Pioneer slechte mixer?, hij is een van de meest gevraagde op het moment vanwege de functies. Dus zal dan wel niet zo slecht zijn als je mening is.

En van slijtage merk ik niet zoveel aangezien ik veel met deze dingen werk. tuurlijk er zijn ook dingen die kapot kunnen gaan maar dat is ook bij Dateq, Rodec etc etc.

Oja Vash nog even over Ard und Jorn met 16 uit het vorige DJ topic.

ik heb de hardball besteld en komt over 2 dagen binnen

[Voor 26% gewijzigd door Movinghead op 05-02-2004 00:13. Reden: aanvulling]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

He Vash... Kan mijn overzicht met stylen nog in de openingspost? O-)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Chiron

Chiron

Movinghead schreef op 04 februari 2004 @ 17:42:
[...]

Pioneer slechte mixer?, hij is een van de meest gevraagde op het moment vanwege de functies. Dus zal dan wel niet zo slecht zijn als je mening is.
de functies zijn leuk, makkelijk te bedienen maar inmiddels al super uitgekauwd, als een dj aan komt zetten met de zoveelste flanger, echo en delay in een set dan heb ik 't vaak al wel bekeken..
past gewoon in hetzelfde rijtje als de sl1200, sony mdr-v700 en de pioneer cdj1000.. er is voor minder geld kwalitatief al beter te krijgen (op die cdj1000 na misschien) maar iedereen wil alleen maar die bekende dingen hebben

voor de rest is de djm600 gewoon slechter qua duurzaamheid, geluidskwaliteit en robuustheid, maargoed ik spreek dan uit eigen ervaring met het ding, niet dat ik het een straf vind om er op eentje te draaien, maar er is beter, geloof me

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 11:17
watbetreft die pioneer > hij draait bij ons nog steeds zonder enige reparaties :D
en bij ons is P60 in amstelveen, waar dat ding vrij intensief gebruikt word

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
MR_WAZOO schreef op 04 februari 2004 @ 23:01:
watbetreft die pioneer > hij draait bij ons nog steeds zonder enige reparaties :D
en bij ons is P60 in amstelveen, waar dat ding vrij intensief gebruikt word
Ben jij 1 van de vette mazzelaars. :D

Ik had laatst ergens neer gezet hoeveel pioneer faders/potmeters ik vorig jaar heb vervangen bij vrienden/bekenden.
Was toch wel om je redelijk kapot van te schrikken (schrok er namelijk zelf ook van)

Maar binnenkort gaat ik naar de pioneer testcase dag en dan zullen we is zien of die nieuwe mixers wat zijn en of pioneer geleerd heeft van zijn fouten.

Cam en notebook gaan mee zodat ik alles mooi kan gaan noteren en niets vergeet. :)

iRacing profiel

• Chiron

Chiron

ehh ik kan me vergissen maar die Pioneer is wel degelijk een keer stuk gegaan MR_WAZOO O-)

• Flake
wibblemoo schreef op 04 februari 2004 @ 15:41:
[...]

heb je er zelf 1 ? of papagaaien we nu reind.....
Heh nee, gelukkig niet. Maar ik heb er tot nu toe al 2 aan de lijn gehad of er "even naar gekeken" kon worden (2 drive-in shows), dingen waren tot op de naat toe afgeragt.

Maar jullie je zin: Ik heb er een aantal clubmixers tussen gezet :). DJ overzichtje zit er ook in.

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

En als mijn stijl nu veranderd is?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Empathy schreef op 05 februari 2004 @ 13:20:
En als mijn stijl nu veranderd is?
Dan wordt dat aangepast :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 10:13
Ik draai nu zo'n 9 maanden. Daarvoor had ik nog nooit een draaitafel aangeraakt. Ik heb hier volgens mij nog niet echt van me laten horen, ik ben meer te vinden in de P&W kant van GoT.

Ik had even een paar vraagjes over het matchen van de platen. Ik heb wel redelijk vaak dat als een plaat gewoon goed gelijk heb lopen met de ander en ik de naald dan weer aan het begin van het nummer plaats, dat de snelheid dan ook ineens nier meer gelijk is. Het kan dan wel zijn dan ik de pitch weer een halve centimeter moet verplaatsen wil de snelheid weer kloppen. Nu vraag ik me af of dat komt de de niet al te duur kostende Reloop 4000MKIII TT's of dat dat wel redelijk normaal is en dat ik dat ook wel kan verwachten op andere draaitafels (ik heb namelijk nog nooit op een andere gedraait).

Verder lijkt het soms wel (ik weet dat het erg vreemd klinkt) dat de equalizer op mijn mengpaneel effect heeft op de snelheid van de plaat. Het lijkt wel soms dat als ik een plaat begin in te mixen dat hij gewoon perfect loopt, en op het moment dat ik de bass er in gooi, dat de plaat dan ineens weer wat minder snel draait. Ik weet wel dat platen niet voor de eeuwigheid gelijk blijven lopen, maar het is toch wel vreemd.

Verder nog even wat info dan. Ik draai eigenlijk alleen techno. Heb nu een collectie van 25 platen (:( niet echt veel dus maar dat komt nog wel). Heeft iemand trouwens een goede site waar je online platen kunt beluisteren en bestellen? Ik heb nu zoals gezegt 2 RP4000MKIII tt's en een gemini ps698i mixer, beetje low budget dus, maar ik ben wat geld aan het verzamelen voor wat betere apparatuur. Ik zat zelf te denken aan de Reloop 6000MKIII (staat overigens nog niet in het lijstje bij jullie, ook een OEM product en is hetzelfde als die Akiyama en Synq) met de dateq XTC als mixer.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 19:29
Michali schreef op 05 februari 2004 @ 15:56:
Ik draai nu zo'n 9 maanden. Daarvoor had ik nog nooit een draaitafel aangeraakt. Ik heb hier volgens mij nog niet echt van me laten horen, ik ben meer te vinden in de P&W kant van GoT.

Ik had even een paar vraagjes over het matchen van de platen. Ik heb wel redelijk vaak dat als een plaat gewoon goed gelijk heb lopen met de ander en ik de naald dan weer aan het begin van het nummer plaats, dat de snelheid dan ook ineens nier meer gelijk is. Het kan dan wel zijn dan ik de pitch weer een halve centimeter moet verplaatsen wil de snelheid weer kloppen. Nu vraag ik me af of dat komt de de niet al te duur kostende Reloop 4000MKIII TT's of dat dat wel redelijk normaal is en dat ik dat ook wel kan verwachten op andere draaitafels (ik heb namelijk nog nooit op een andere gedraait).

Verder lijkt het soms wel (ik weet dat het erg vreemd klinkt) dat de equalizer op mijn mengpaneel effect heeft op de snelheid van de plaat. Het lijkt wel soms dat als ik een plaat begin in te mixen dat hij gewoon perfect loopt, en op het moment dat ik de bass er in gooi, dat de plaat dan ineens weer wat minder snel draait. Ik weet wel dat platen niet voor de eeuwigheid gelijk blijven lopen, maar het is toch wel vreemd.

Verder nog even wat info dan. Ik draai eigenlijk alleen techno. Heb nu een collectie van 25 platen (:( niet echt veel dus maar dat komt nog wel). Heeft iemand trouwens een goede site waar je online platen kunt beluisteren en bestellen? Ik heb nu zoals gezegt 2 RP4000MKIII tt's en een gemini ps698i mixer, beetje low budget dus, maar ik ben wat geld aan het verzamelen voor wat betere apparatuur. Ik zat zelf te denken aan de Reloop 6000MKIII (staat overigens nog niet in het lijstje bij jullie, ook een OEM product en is hetzelfde als die Akiyama en Synq) met de dateq XTC als mixer.
sites om plaatjes te luisteren : www.only-djs.com , www.htfr.com
Om alleen te bestellen : www.rare-records.nl

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

X-Lars schreef op 01 februari 2004 @ 16:17:
Misschien als toevoeging op DJ fora: Techhouse.nl (no spam intended!).
@Vash: waarom zet je deze er niet even bij?

• Chiron

Chiron

ik weet niet wat de torque is van die reloops, maar geef je hem dan niet een te harde slinger als je hem 'inzet' ? moet je de pitch dan omhoog of omlaag gooien om te corrigeren?
dan liepen ze toch niet helemaal gelijk, de bass is vaak ook wat 'ronder' en minder scherp afgebakend als de midden en hoge tonen... bij het matchen op de midden en hoge tonen focussen dus :)
die synq/oem bakken zijn zeer goeie tafeltjes, en de XTC.. tja je moet ervan houden.. kwalitatief prima in orde, maar je betaalt er wel (flink) voor wat je krijgt.

Anoniem: 54325

mag ik ff een opmerking maken ivm de startpost... in het lijstje van platenzaken wordt hemmes nog genoemd. Helaas bestaat deze zaak niet meer.

Maar het personeel van hemmes hebben in dezelfde straat weer een winkel geopendt namelijk: De jongens van Hemmes. weet het nummer niet uit mijn hoofd maar zal het ff opzoeken.

edit: het adres is steenstilstraat 10 telefoonnummer: 050- 5891510

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 54325 op 05-02-2004 16:42]

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2018
De jongens van Hemmes - Steentilstraat 10 Groningen)-
en nog een leuke in groningen: Platenworm (http://www.platenworm.nl) - Steentilstraat 8 Groningen

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:01

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Ik had even een paar vraagjes over het matchen van de platen. Ik heb wel redelijk vaak dat als een plaat gewoon goed gelijk heb lopen met de ander en ik de naald dan weer aan het begin van het nummer plaats, dat de snelheid dan ook ineens nier meer gelijk is.
Het is niet bepaald onbekend dat veel vinyl bij het snijden een andere snelheid heeft aan het begin dan aan het einde. Daarom match je ook altijd dezelfde stukjes. Als je nog niet zo ervaren bent dan heb je veel tijd nodig voor het matchen (en zal het fenomeen je dus erg opvallen). Naarmate je meer ervaring opdoet heb je minder en minder tijd nodig om te matchen (en heb je dus minder en minder last van het fenomeen).

Het probleem zit dus in een hoek waar je het wellicht niet zou verwachten ;-)
Ik hoop dat je zelf ook snapt dat de mixer niet tegen de draaitafel gaat zeggen "hé, m'n bas gaat dicht, ga jij even langzamer draaien"... 8)7

Ook dit probleem heeft dus een andere oorzaak dan jij denkt. Het komt OF doordat je techniek nog niet optimaal is OF doordat het gewoon tussen je oren zit. ;)

André Huisman (www.new-line.nl)

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 10:13
Ik weet zelf ook wel dat het absoluut niet mogelijk is, maar het viel me toch eens op. Het zal wel komen omdat het toevallig een paar keer gebeurde omdat de snelheid van de plaat door de plaat zelf veranderde dat ik dat idee nu heb. Het maakt verder niet zo veel uit.

En van dat bijstellen van die plaat als ik hem in het begin in gooi. Vaak is die aan het begin wat langzamer, maar ook zo nu en dan wat sneller, dus het zal wel echt aan de plaat zelf liggen. Ik heb mezelf al aangeleerd om te matchen aan het begin van de plaat en niet ergens op een willekeurige plek zoals ik in het begin deed. Het gaat nu al een stuk beter iig en ik begin al een wat vertrouwder en relaxter gevoel achter de tafels te krijgen dus dat zal wel goed komen.

Ik moet uiteraard nog veel werken aan mijn techniek, maar als dat niet zo zou zijn geweest zou het ook geen uitdaging zijn natuurlijk en zou ik het waarschijnlijk een stuk minder leuk hebben gevonden. Ik moet wel zeggen dat ik door het mixen van de muziek er nu op een hele ander manier tegenaan kijk en dat als ik naar een mix van een ander luister ik veel dingen hoor waar ik eerst niet op lette of wat ik eerst gewoon weg niet hoorde. Dat vind ik wel erg leuk. Je maakt de muziek zo wel van een wat ander kant mee. Ik probeer nu zelf als in gedachte mee te mixen, waar ik ook wel weer van leer. Leuke hobby iig.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Anoniem: 54653

Michali schreef op 05 februari 2004 @ 23:04:
Ik moet wel zeggen dat ik door het mixen van de muziek er nu op een hele ander manier tegenaan kijk en dat als ik naar een mix van een ander luister ik veel dingen hoor waar ik eerst niet op lette of wat ik eerst gewoon weg niet hoorde. Dat vind ik wel erg leuk. Je maakt de muziek zo wel van een wat ander kant mee. Ik probeer nu zelf als in gedachte mee te mixen, waar ik ook wel weer van leer. Leuke hobby iig.
Dat kan heel irritant zijn. Vooral als je uitgaat en je hoort de dj een foutje maken waarvan je denk: oei! Verder kijkt er echter niemand op. Ik denk nu ook bij mezelf: das maar goed ook, en heb mezelf dan ook voorgenomen niet op kleine foutjes te letten.
Het hoort erbij, iedereen maakt ze! Anders kan je net zogoed een robot laten draaien.
Dit wil niet zeggen dat ik niet streef naar foutloos mixen en ooit hoop ik ook wel op dat punt belandt te zijn maar tot die tijd blijf ik gewoon lekker oefenen.

Verder heb ik ook weer eens iets opgenomen.

Tracklist:
1. Tomcraft on yello - the race 2003 (tomcraft on yello mix)
2. Carl Falk - Multitude EP
3. Silvio Ecomo - Uprising (mac zimms rmx)
4. Pedro Delgardo - The Funk
5. Antoine Clamaran - presents Univers EP Part 3
6. Don Diablo - Useless
7. Ferry Corsten - Rock Your Body Rock
8. Cave - Carima
9. Katana - Fancy Fair
10. Paul Mendez - 2nd Skin
11. Marco V - Godd

Te vinden op de FTP in het mapje Jasper T -> 05 - 02 - 2004

Anoniem: 20384

Ok lang niet meer gepost hierzo.. en nu post ik een keer en dan ga ik meteen lastig doen..

ik heb in de loop der tijd mijn style aangepast en verbeterd. Ik draai nu vooral Progressive, Trance met af en toe een techno plaatje.

dus nu wil ik vragen of mijn lijstje in de openings post veranderd kan worden.

er stond:

Vaak: Trance & Hardtrance

Minder vaak: Club & Techno

Weinig tot Nooit: Hardstyle

dit mag worden:

Progressive, Trance en Techno

alvast bedankt.

• Flake
X-Lars: Over het hoofd gezien, kheb t erbij gezet :). Arne_F: Updated :P
Verder als reactie op Michali: Het gebeurt nou eenmaal dat er kwalitatief rukplaten tussen zitten die niet keurig een strak BPM hebben. Hoe valt dit te verklaren? Heel simpel: De straal van de plaat is aan het begin natuurlijk veel hoger dan aan het einde. Bij een goeie pers wordt berekend hoe de plat moet worden ingedeeld aan de hand van de straal, maar bij een "rekenfoutje" zit je dus opgescheept met een plaat die niet regelmatig loopt. Jammer, maar dat gebeurt ook :P.

• Anoniem: 8083
  • Niet online
Anoniem: 54653 schreef op 05 februari 2004 @ 23:33:
[...]

Ben benieuwd, wat zijn de logingegevens van die ftp ook alweer?

thanx vash.

ik ben ook benieuwd naar de ftp gegevens. kunnen die niet naar alle users die in het dj lijstje staan gemaild worden ;)

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 09:57
(jarig!)
Anoniem: 54653 schreef op 05 februari 2004 @ 23:33:
[...]

Dat kan heel irritant zijn. Vooral als je uitgaat en je hoort de dj een foutje maken waarvan je denk: oei! Verder kijkt er echter niemand op. Ik denk nu ook bij mezelf: das maar goed ook, en heb mezelf dan ook voorgenomen niet op kleine foutjes te letten.
Het hoort erbij, iedereen maakt ze! Anders kan je net zogoed een robot laten draaien.
Dit wil niet zeggen dat ik niet streef naar foutloos mixen en ooit hoop ik ook wel op dat punt belandt te zijn maar tot die tijd blijf ik gewoon lekker oefenen.

Verder heb ik ook weer eens iets opgenomen.

Tracklist:
1. Tomcraft on yello - the race 2003 (tomcraft on yello mix)
2. Carl Falk - Multitude EP
3. Silvio Ecomo - Uprising (mac zimms rmx)
4. Pedro Delgardo - The Funk
5. Antoine Clamaran - presents Univers EP Part 3
6. Don Diablo - Useless
7. Ferry Corsten - Rock Your Body Rock
8. Cave - Carima
9. Katana - Fancy Fair
10. Paul Mendez - 2nd Skin
11. Marco V - Godd

Wat zijn de gegevens van je ftp? Ik wil ook wel graag mee luisteren. Post hier nooit maar lees altijd mee :)

Twitter

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Mjah lijkt mij ook wel eens wat, om eens wat te uploaden naar die ftp server... heb al een tijdje mijn eigen gecompileerde albumpje staan om te uppen ;)

Deze plek is te koop.

• Chiron

Chiron

gisteren nieuwe zaak 'verkend', Planet Plastic in Amstelveen

redelijk ruime sortering aan Techno, Progressive en Club/House en daarnaast nog een beetje Hardstyle en (hard) trance

volgende juweeltjes meegenomen:

deetron - miss suave
kiko - world cup 2.0
carl cox - the moroccan song
ramon tapia ep'tje met 4 tracks
soulshift a.k.a. southsoniks - blonde ep

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 11:17
KeeZ schreef op 10 februari 2004 @ 18:10:
Mjah lijkt mij ook wel eens wat, om eens wat te uploaden naar die ftp server... heb al een tijdje mijn eigen gecompileerde albumpje staan om te uppen ;)
up je dan ook gelijk een foto van je GF want die hebben we nog nie gezien :+

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

MR_WAZOO schreef op 11 februari 2004 @ 17:25:
[...]

up je dan ook gelijk een foto van je GF want die hebben we nog nie gezien :+
jij je zin :+
enne, dan heb je mij ook meteen gezien :D

[Voor 2% gewijzigd door KeeZ op 11-02-2004 23:41. Reden: url]

Deze plek is te koop.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-06 15:32
he Vash, wil je mij in het lijstje plaatsen? mijn draaistijl is: progressive trance, hardtrance, techno en hardstyle, thanx!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Canard schreef op 11 februari 2004 @ 23:48:
he Vash, wil je mij in het lijstje plaatsen? mijn draaistijl is: progressive trance, hardtrance, techno en hardstyle, thanx!
Misschien handig om dat even te mailen...

• Flake
Updated :) Mét een nieuwe set op de GotDJ FTP, Second Session.

Tracklist:
1 - Armin van Buuren - Burned With Desire (Rising star mix)
2 - Super8 - Alba
3 - Dirt Devils - Music is Life
4 - Bas van Veen - Lockdown
5 - Musix - Cyber Desire
6 - Ferry Corsten - Right of Way
7 - 4 Strings - Back to Basics
8 - Fictivision vs Phynn - Escape (Phynn mix)
9 - Re:Locate - Waterfall
10 - Carlo Resoort - Musica
11 - Rank 1 - Symsonic (Instrumental Dub)
12 - Benny Benassi - Love is gonna save us

• gomaster
(jarig!)
@vash Waar staat die mix, want ik zie er lekkere nummers in staan :).

Twitter

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Is er tegenwoordig zo weinig meer te melden over dj'ing en gear?... het topic gaat zo langzaam.... 't zal de winter wel zijn ;)

Maargoed, er zit eindelijk een meubel voor m'n gear aan te komen :)

[Voor 9% gewijzigd door Empathy op 15-02-2004 21:14]

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Mjah ach, iedereeen heeft het druk met zijn/haar ding ;) Ik heb op het moment even een dipje, ben aan het broeden op mijn stijlkeuze eigenlijk en aan het kijken wat de markt wil...

Deze plek is te koop.

• Chiron

Chiron

stijlkeuze? verklaar je nader :)

en 'wat de markt wil'?

ik zit momenteel ook nog steeds in een dip.. weet niet wat het is.. lijkt wel of er gewoon een rem op staat.. simpel demootje opnemen is al te lastig

Mja, ik heb net een laptop aangeschaft en moet weer even sparen alvorens weer platen aan te kunnen schaffen. Alhoewel.... laptop...bpm studio...kazaa.... :+ just kiddin.

2 Vash: setje klinkt lekker! Alhoewel ik geen echte trancer ben vindt ik dit best te pruimen en is het op een zondagavond best lekkere muziek om naar te luisteren. Moi compimentos.

Anoniem: 24301

Ja ik zit ook te dubben welke kant ik op wil gaan qua stijl.

Is vooral moeilijk als je begint, beetje je eigen stijl ontwikkelen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:23
Chiron schreef op 15 februari 2004 @ 23:12:
stijlkeuze? verklaar je nader :)

en 'wat de markt wil'?

ik zit momenteel ook nog steeds in een dip.. weet niet wat het is.. lijkt wel of er gewoon een rem op staat.. simpel demootje opnemen is al te lastig
Idd.. ken het.. en als ik een demootje op wil nemen dan gaat het zwaar klote, omdat ik dan weet dat ik geen fouten moet maken enzo. En dan maak ik juist fouten en daardoor ga ik nog meer fouten maken |:(
Alleen als ik met veel plezier achter de draaitafels sta dan gaat het goed (maar dat neem ik weer nooit op).

• marteltor
  • Laatst online: 08:38
ik wil graag leren mixen; alleen wil ik eerst kijken of ik het echt wat vind. En dan geef ik liever niet direct een hoop geld uit (ondanks de budget dingen die in de startpost staan kost het toch aardig wat geld nog). Dus weet iemand een plek waar je bijvoorbeeld een cursus kan volgen?

En verder zag ik in de startpost staan dat Dj Empathy vaak hardtrance en hardstyle draait. Maar wel minder vaak hardstyle. Maar hardtrance en hardstyle vallen toch onder de categorie hardstyle :?

• Canard
marteltor schreef op 16 februari 2004 @ 00:42:
En verder zag ik in de startpost staan dat Dj Empathy vaak hardtrance en hardstyle draait. Maar wel minder vaak hardstyle. Maar hardtrance en hardstyle vallen toch onder de categorie hardstyle :?
Ik vind dat je daar toch wel onderscheid in kunt maken... maar wat de een hardstyle vind, vind de ander misschien wel hardtrance...

• gomaster
(jarig!)
Ik lees hier steeds over de GoTftp. Mag ik daar ook opkomen? Dus de host/user/pass weten? Ik wil namelijk graag meeluisteren met de dingen die jullie maken :). Ik maak zaelf helaas niks. Op mijn traktro gepruts na :X
BVD :)

Twitter

• Chiron

Chiron

Jimsterrr schreef op 16 februari 2004 @ 00:30:
[...]

Idd.. ken het.. en als ik een demootje op wil nemen dan gaat het zwaar klote, omdat ik dan weet dat ik geen fouten moet maken enzo. En dan maak ik juist fouten en daardoor ga ik nog meer fouten maken |:(
Alleen als ik met veel plezier achter de draaitafels sta dan gaat het goed (maar dat neem ik weer nooit op).
true.. true.. alleen ik mis op het moment ook nog steeds de 'inspiratie' en de 'fun' van het mixen zelf.. zelfs nieuw vinyl hielp niet echt

Dan zou ik als ik jou was even een tijdje wat anders gaan doen.. Zonder fun lukt het allemaal toch minder dan dat je kan.. Ik zelf ben nog een hobby dj. en heb ook een tijd gehad dat het allemaal f*ck ging.. toen ffies gestopt ben na gaan denken over mijn stijlen en heb toen de knoop doorgehakt wat het zou gaan worden. Toen heb ik veel naar andere geluisterd en heb zo mijn huidige stijl ontwikkeld.. Progressive/trance met een vleugje techno.. Dit vind ik nu heel erg leuk om te draaien.. En de meest leuke dingen komen eruit nu ik er weer plezier in heb..

Over demo´s opnemen ik denk dat veel leden hierzo dat prolbleem hebben. Je moet presteren voor jezelf mag je geen fouten maken.. en dan lukt het niet.. ken helaas het probleem.

verder wil ik toch heel graag de ftp met username en pass weten.. ik hoop dat iemand me kan helpen..

voor de ftp, join het gotdj kanaal op irc.tweakers.net

Wat betreft stijlen. Ik draai wat ik leuk vindt, of dat nou club, house, techno of trance is. De behoefte om 1 stijl te hebben is er hier nog niet en omdat ik met vinyl toch niet buiten de deur draai luister ik gewoon nummers die ik goed vindt. Om platen te gaan kopen die ik niet leuk vindt, maar wel bij mijn stijl zouden passen vindt ik iets te veel van t goede.

• Glorix Jim
  • Laatst online: 13-05 19:29
Chiron schreef op 16 februari 2004 @ 10:05:
[...]

true.. true.. alleen ik mis op het moment ook nog steeds de 'inspiratie' en de 'fun' van het mixen zelf.. zelfs nieuw vinyl hielp niet echt
Misschien moet je het toch het ergens anders zoeken?
Zit je zelf niet in een dip waardoor je geen zin meer hebt om te draaien? Of moet je jezelf een nieuw doel stellen wat je met je draaien wil bereiken?
Ik ken het zelf namelijk ook al een beetje en ik raak steeds meer gemotiveerder als er een 'gig' aankomt of dat er wat leuks in t vooruitschiet ligt wat dj'en betreft.

• R2D2
  • Niet online
Ik heb het ook al zo vaak gehad -> Het niet kunnen/willen draaien.

Ligt een beetje aan de tijd van het jaar denk ik :P

Ik heb sinds vorige week de hele zooi maar weer is aangesloten nadat het dik een maand stof heeft staan vangen in de hoek van de nog in te richten dj kamer.

Had geen zin om te draaien e.d en op feestjes deed ik wat ik moest doen maar ook absoluut niets extra's.
Vorige week ook weer sinds lange tijd een keer in de platenzaak geweest en me eigen helemaal ziek gekocht aan platen (het was echt heeeeeeeeeeeeeeel erg veel) en die ga ik morgen allemaal is ff beluisteren en een beetje aan elkaar prutsen.

Ik denk zelf dat iedere dj dat wel is heeft en dat het helemaal niet zo erg is. Iedereen heeft tenslotte ook wel is de balen van het werk wat ie staat te doen maar gaat de volgende dag ook gewoon weer en de lol komt vanzelf wel weer terug :)
Ik heb nu zelf een half jaar heel weinig feesten gedaan en ben thuis ook niet echt bezig geweest met het draaien en ik had mezelf voorgenomen dat een jaar vol te houden maar begin nu wel weer jeuk te krijgen

En nu de lente er weer aan zit te komen ga ik mezelf ook weer beter voelen. Die verrekte koude donkere rotwinter vind ik echt helemaal niets. Ik wil zon zee en strand en een hoop lekkere wijven :) (ja heb last van de opspringende lente hormonen :P )

iRacing profiel

Anoniem: 92858

Wat betreft een dipje, daar kan ik ook af en toe wel mee inkomen, vooral als je demo's moet maken en je bakt er niks van, terwijl je een andere keer de set van je leven draait ( en de recorder niet aan heb staan ) :(

Waar ik nogal het meeste van baal, is dat je als hobby DJ langzamerhand echt in iemand's hol moet kruipen om ergens te mogen draaien. Ik weet dat DJ-en altijd een hobby zal blijven, maar ik ( en in denk ook de rest ) zal het ook wel eens strak vinden om voor publiek te draaien. Maar je komt gewoon niet aan de bak, Ik zelf draai dan progressive en Trance. Als je dan een demo stuurt dan krijg je negen van de tien keer altijd de reactie " Progressive leuk, maar het is wel een beetje langzaam om te dansen, en Trance, klinkt leuk maar het lijkt wel veel op Tiesto " daar word ik nou echt zo moe van. En dan als je dan misschien mag draaien, dan verwachten ze je ook nog dat je het gratis doet, onder het motto, maar wij geven je een kans. Begrijpelijk maar die gasten denken echt dat platen en de rest gratis is. 8)7

Daar baal ik gewoon van, ik weet dat het moeilijk is om door te komen en dat het past echt gaat lukken als je een achterdeurtje heb, maar mensen geven je bijna hier ook geen kans voor and that pisses me off :r

Later

Straydog

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Anoniem: 92858 schreef op 16 februari 2004 @ 17:42:
Wat betreft een dipje, daar kan ik ook af en toe wel mee inkomen, vooral als je demo's moet maken en je bakt er niks van, terwijl je een andere keer de set van je leven draait ( en de recorder niet aan heb staan ) :(

Waar ik nogal het meeste van baal, is dat je als hobby DJ langzamerhand echt in iemand's hol moet kruipen om ergens te mogen draaien. Ik weet dat DJ-en altijd een hobby zal blijven, maar ik ( en in denk ook de rest ) zal het ook wel eens strak vinden om voor publiek te draaien. Maar je komt gewoon niet aan de bak, Ik zelf draai dan progressive en Trance. Als je dan een demo stuurt dan krijg je negen van de tien keer altijd de reactie " Progressive leuk, maar het is wel een beetje langzaam om te dansen, en Trance, klinkt leuk maar het lijkt wel veel op Tiesto " daar word ik nou echt zo moe van. En dan als je dan misschien mag draaien, dan verwachten ze je ook nog dat je het gratis doet, onder het motto, maar wij geven je een kans. Begrijpelijk maar die gasten denken echt dat platen en de rest gratis is. 8)7

Daar baal ik gewoon van, ik weet dat het moeilijk is om door te komen en dat het past echt gaat lukken als je een achterdeurtje heb, maar mensen geven je bijna hier ook geen kans voor and that pisses me off :r

Later

Straydog
Ha Straydog, welkom op GoT :D

einde offtopic ;) Mjah... iedereen kent dat verhaal natuurlijk, maar goed... alleen de èchte doorzetters komen er uiteindelijk... daarom zit ik nu ook een beetje met mijn eigen stijl in de knoei, het wil gewoon even niet vlotten allemaal, ben me aan het focussen op zoveel verschillende soorten muziek dat het niet wil gewoon... van hardcore tot club aan toe, zelfs de stijl van roogs cd hardsoul draai ik af en toe... maar ik mis gewoon de 'feeling' die ik had bij de vorige hardstyle die iedereen nu een beetje te zwak begint te vinden... En ik ben er op 'uitgedraait' eigenlijk... De markt wil niet meer, dus ik kom er ook niet meer mee aan de bak...

Deze plek is te koop.

• Canard

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De markt wil niet meer, dus ik kom er ook niet meer mee aan de bak...
als je nu eens gewoon doet wat je zelf leuk vind en je aars veegt aan de markt, dan sta je er op het moment dat de markt klaar is voor wat jij doet. Met wat geluk wordt je dan opgemerkt... ondertussen: volhouden :p

* Yalopa draait de laatste tijd ook wat minder en net zoals Chiron al zei, verse platen helpen niet..

• Chiron

Chiron

'de markt' had ik sowieso al lak aan na een aantal jaar, je blijft maar platen kopen die je niet echt leuk vindt, en je na 3 maanden in de kast flikkert.. want zo'n 'hitje' is na een paar keer draaien al doodverklaard en 'uit'
zonde van je tijd, geld, vinyl, en humeur, of je moet geld teveel hebben en 'snel' de popie jopie uit willen hangen

Er zijn al teveel trance en hardstyle dj's op deze planeet, en ook techno begint zijn langste tijd te hebben, heb al menig umek/beyer kloon voorbij horen komen op contests en feesten.. als je het echt wil maken moet je stug doen waar je jezelf het lekkerst bij voelt, ook al is dat 'commercieel' hardstyle mixen.. (ik noem maar wat) heb je er plezier aan, dan straal je dat uit en dat pikken de mensen op
Offbeat, minimal, breakbeats, 'urban ecletic' en hiphop zijn dingen die je minder vaak tegenkomt in amateur dj-land, probeer voor de gein eens naar minder voor de hand liggende muziek te luisteren

Echt origineel zijn is een lastige, alles is al wel zo een keer gedaan, 3 deck mixen is tegenwoordig standaard, de effectenbak van de pioneer eveneens (en saai :z), na de 100e keer snappen we ook wel dat je heel goed met de delay om kan gaan (een van de redenen dat ik me ook niet echt aan de djm600 gewaagd heb, de keren dat ik op feesten stond was het 9 van de 10 keer toch wel een 'gewoon' mengpaneel met gewoon 2 decks, heel soms 3)
Ook al kan je scratchen als Dave Clarke, het is allemaal al een keer gedaan.. echt onderscheid maken doe je door sfeer neer weten te zetten, goeie opbouw van je platen en keuze van de platen zelf.. en dat is (voor mijn gevoel) een veelvoud moeilijker dan 2 plaatjes syncen en aanelkaar mixen

mensen 't gevoel geven van he dit klinkt eigenlijk toch best wel lekker :) dat is mijn visie tenminste na alle jaren dat ik draai, maargoed ik ben voor mijn gevoel toch meer een 'warming up' dj dan eentje die staat te pieken (in principe ook geen probleem hoor) ik weet niet hoe het met de rest van de mensen hier zit? Bouw je liever op, ben je liever aan het pieken of sluit je de boel knallend of juist weer rustiger af op een feest?

qua stijl was ik er al helemaal uit hoor.. ik kan het zelf niet echt omschrijven, het is een mengelmoes van progressive, funky techhouse en techno.. vooral melodieus, warm en met gevoel erin.. als ik platen ga luisteren om te kopen en ik voel er niks bij, laat ik 'm liggen, titels en artiesten/labels zeggen me niet zoveel eigenlijk, meestal lees ik de hoes pas als ik thuis nog een keer de muziek aan 't luisteren ben, en ik luister in de shop het liefst zoveel mogelijk volslagen onbekende labels en platen, daar zitten vaak de interessantste nieuwe dingen tussen die niet iedereen heeft of kent..
Het levert materiaal op waar je na een paar jaar ook nog wel mee weg komt (heb ook nu nog platen in mijn tas zitten die ik nog steeds draai, al 4 jaar in mijn bezit heb, en 't nog steeds goed doen)

maar zoals al eerder genoemd werd ik zit idd niet alleen wat draaien in een 'dip', thuissituatie is nogal ronduit kut en geen zin om er verder over uit te weiden.. Behalve het draaien op een laag pitje het afgelopen half jaar (heb in december nog wel aan een redelijk grote contest meegedaan en 2e geworden) heb ik eigenlijk weinig gedaan in 'mijn' stijl, simpelweg omdat er weinig kansen zijn om mijn ding te laten horen.. contests zijn wel een mooie gelegenheid, al hangt dat ook voor een groot deel van de organisatie, het soort tent en het publiek af

elke maand draai ik wel een paar keer op feestjes in het jongerencentrum waar ik (nog) werk maar dat is toch meestal top40, 70's, hiphop en een enkel drum 'n bass feestje, waar voor mijn gevoel weinig eer aan te behalen valt en ik de boel met 2 vingers in mijn neus aan elkaar mix.. echt blij word ik er niet van.. lastigste publiek van de wereld, en je kan nooit iedereen tevreden stellen

al is het ook wel een uitdaging om hiphop/r&b met 70's aanelkaar te mixen, dat is iets waar ik me vooral de laatste paar feestjes eigenlijk uit pure verveling maar aan gewaagd heb (lang leve de pioneer cmx-3000) en dat levert in combinatie met een fikse pot bier, wiet en een niet al te voor de hand liggende muziekverzameling nog wel eens hilarische momenten op (eigenlijk zou ik dat een keer op moeten nemen) gewoon de gouwe ouwe meezingers syncen met de nieuwste hiphop/r&b voorzover mogelijk

Voor de rest ben ik wat voorzichtige stapjes in de richting van zelf nummers produceren aan het nemen, maar dat is tot nu toe nog niet echt in resultaat geeindigd, het is meer een wandeltocht tussen de presets en knopjes van de synths en drumcomputers en effectenbakken (nog steeds volledig software hoor) en kijken hoe en wat voor geluiden er allemaal te creeeren zijn, voordat ik een track neer kan zetten waar ik ook echt 100% achter sta duurt het nog wel een paar maandjes

en zo zwoeg ende ploederde ik voort... momenteel beetje freewheelend en toch iets meer aan het oefenen met mixen.. want ik heb me voor de gein ingeschreven voor de planetplastic dj contest (info heb ik geloof ik al eerder in dit topic gepost), eens kijken wat ik daar van terecht bak en hoe de verhoudingen liggen met de concullega's in 'het vak'.. en een mooie kans om 'mijn' stijl muziek aan andere mensen te laten horen

wat is de ervaring van de overige GoTdj's met contests? ben ik wel benieuwd naar :)

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

marteltor schreef op 16 februari 2004 @ 00:42:

lees ff goed ;)
Vaak:
Trance
Hardtrance
Hardhouse
Hardtrance en hardhouse zijn zeker geen hardstyle :)

En over demo's opnemen, ik kreeg de tip om mixen altijd op te nemen. Dan wen je er vanzelf aan.

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Precies... altijd opnemen, dan komt er vanzelf 1 voorbij... je mixen altijd goed naluisteren en je op je eigen foutjes betrappen werkt meestal het beste, in mijn geval dan ;) hoe kritischer hoe beter ik werd en nog steeds word...

Deze plek is te koop.

• Flake
Canard schreef op 16 februari 2004 @ 18:54:
[...]

Het wachtwoord wordt niet geaccepteerd bij mij..
Hij is wel goed. Kan komen door mijn hordes fans die mijn setje aan het downloaden zijn (die heb ik allemaal naar de FTP doorverwezen terwijl er een userlimiet op zit :D).

Wat dipjes betreft: Ik dacht ook om naar hardstyle over te gaan omdat dat het meest gewild is, maar na een paar keer ASOT luisteren is het toch wel duidelijk dat het trance blijft O+

JasperT: Bedankt voor het compliment :D.

Anoniem: 37139

Ik heb ooit ook zo'n dip gehad.

Ik draaide toendertijd (een jaar of 3 geleden) de wat toegankelijkere trance, hardhouse, club, het maakte niet echt uit, wat gewoon lekker was. Voornamelijk trance we toendertijd, maar toch een beetje de hitjes. Ik werd dat na een tijdje zat, had geen zin meer in die platen en heb trance afgezworen. Ben toen op een avond in Nighttown in aanraking gekomen met iets dat ik nog nooit gehoord had, Max Graham draaide toen. Bleek later dat hij veel progressive en techhouse heeft gedraaid.

Ben me toen wat meer in progressive gaan verdiepen en daar ben ik nu al 3 jaar verliefd op 8)

Ondertussen ben ik me ook wel weer in trance gaan verdiepen en koop ik af en toe nog wel is een trance plaatje. Meestal de gene die ik gewoon echt heel erg goed vind. Helaas is het inderdaad zo bij dat soort stijlen (vooral trance / hardtrance / hardstyle) dat iedere vette plaat die uitkomt opgepikt wordt door grote DJs. Er bestaat simpelweg gewoon haast geen toegankelijk materiaal dat later niet als 'hitje' wordt bestempeld. Wat dat betreft kun je het het beste combineren met je eigen ding. Als ik is trance moet draaien, combineer ik dat met wat lekkere (uptempo) techhouse platen en wat stevige techtrance. Kan je toch je hele eigen draai aan een setje geven.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Mijn ervaring met contest..

Ik heb een tijdje mij ingeschreven voor elke contest die hier in de stad was, als ik al gevraagd werd moest ik altijd openen, iets wat ik haat, ik sluit liever. Mijn stijl (voornamelijk deep en andere relaxe house) leent zich ook niet tot het openen. Andere keren wordt ik niet uitgenodigd om live mijn ding te doen, ga je die contest dan checken zie je enkel kleine jonkies zonder eigen stijl, de umek en dave clarke clonen zoals Chiron al zei.. Om het hardst en totaal niets origineels. Tegenwoordig draai ik liever een avond in een Cafe, lekker een hele hoop platen mee en relax wat goeie muziek draaien, zonder dat je ook maar wat moet bewijzen.

Er gaat niets boven lange relaxe sets van enkele uren, voor een contest van een half uur sleep ik mijn bakken niet meer..

• Adion
  • Laatst online: 14:47
Mijn ervaring met een contest : http://games.telenet.be/f...ad.php?s=&threadid=179412

Ik ben dus gewonnen :)
Was wel geen live contest, maar 1 waar je gewoon een cd'tje moet naartoe sturen.
Nu het vinyl-mixen langzaam aan ook beter begint te gaan ben ik wel van plan van over een tijdje eens aan een echte contest mee te doen.

VirtualDJ 2021 - Fast Image Resizer - Instagram

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Proficiat Adion :Y)
offtopic:
Wat een verschrikkelijk taaltje daar op dat forum, ik als belg moet echt moeite doen om dat te ontcijferen
8)7

[Voor 4% gewijzigd door Yalopa op 17-02-2004 19:57]

• Chiron

Chiron

Adion schreef op 17 februari 2004 @ 19:47:
Mijn ervaring met een contest : http://games.telenet.be/f...ad.php?s=&threadid=179412

Ik ben dus gewonnen :)
Was wel geen live contest, maar 1 waar je gewoon een cd'tje moet naartoe sturen.
Nu het vinyl-mixen langzaam aan ook beter begint te gaan ben ik wel van plan van over een tijdje eens aan een echte contest mee te doen.
wow gefeliciteerd :)

wel apart, een mixcd contest, dat ben ik nog niet eerder tegengekomen :)

• Flake
Helaas heb ik een mailtje gekregen dat ik niet in de voorrondes zit van de MAG DJ contest :(
Tering daar baal ik van :(

Anoniem: 100698

Ben nu zo'n 3 jaar bezig als dj. Mijn stijl gaat van (disco)house tot garage.
Heb zopas deelgenomen aan de Atmoz (Club in België) dj contest, vorig jaar geraakte ik in de halve finale, hopelijl dit jaar even goed.

Hier is de demo die ik heb opgestuurd. 30 min, disco-house.
Let op, vrij trage server.

http://lefever.no-ip.info...nn%20-%20Atmoz%20demo.mp3

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Anoniem: 100698 schreef op 19 februari 2004 @ 10:38:
Ben nu zo'n 3 jaar bezig als dj. Mijn stijl gaat van (disco)house tot garage.
Heb zopas deelgenomen aan de Atmoz (Club in België) dj contest, vorig jaar geraakte ik in de halve finale, hopelijl dit jaar even goed.

Hier is de demo die ik heb opgestuurd. 30 min, disco-house.
Let op, vrij trage server.

http://lefever.no-ip.info...nn%20-%20Atmoz%20demo.mp3
Ook jij welkom :). Zit je nog in een bepaalde garage hoek (US <-> UK)?

Anoniem: 100698

US, maar die overgang naar garage is nog volop bezig. Draaide tot nu toe mee disco-house, Bob Sinclar style.

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 100698 schreef op 19 februari 2004 @ 10:46:
US, maar die overgang naar garage is nog volop bezig. Draaide tot nu toe mee disco-house, Bob Sinclar style.
Bob Sinclair maakt UK Garage dus je zit er al volop in dan :P

iRacing profiel

• Octagen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:46
Vash schreef op 15 februari 2004 @ 18:22:

9 - Re:Locate - Waterfall
toch leuk om je eigen nummers tegen te komen op de meest raaaare plaatsen! :D 8)

• Flake
Ey ben jij dat? Paultje? Cool :D
't Is een lekker nummer, mijn complimenten ! Galactive releases zijn über :P

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

reind gozer, vraagje: HOE overtuig je mensen dat technics niet de allerbeste draaitafels ter wereld zijn?
in mijn klas zitten ook een paar dj's en die houden hoog bij laag vol dat er geen betere tafel is dan de technics.
Qua mixers is het OF Dateq OF Pioneer, betere of alternatieven bestaan ook weer es niet :(
grrrr

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

pokeran schreef op 20 februari 2004 @ 15:15:
reind gozer, vraagje: HOE overtuig je mensen dat technics niet de allerbeste draaitafels ter wereld zijn?
in mijn klas zitten ook een paar dj's en die houden hoog bij laag vol dat er geen betere tafel is dan de technics.
Qua mixers is het OF Dateq OF Pioneer, betere of alternatieven bestaan ook weer es niet :(
grrrr
Gooi eens een Vestax in hun nek :?

Dan vallen ze er gegarandeerd voor :+

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2018
waarom altijd dat gelul over "dit is wel goed en dat niet!" vooral als mensen zelf nog nooit evaring hebben gehad met een ander merk draaitafel of mixer ..

Natuurlijk, je eigen spul wat je thuis hebt staan is 'altijd beter dan dat van een ander'

Het komt denk ik gewoon een beetje door dat je als je op een feestje moet draaien dj`s vragen om technics (en een mixer van een bekend merk) omdat je dat zeker weet dat je met wat goeds 'in handen' staat!)

• Chiron

Chiron

tja technics is wel 'de standaard' maar of het de beste is is een ander verhaal natuurlijk

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Idem dito met CD-spelers.. heb er al vele verschillenden mogen testen en mee mogen draaien... persoonlijk vind ik de pioneers nog niet eens zo geweldig...

Deze plek is te koop.

• Eraser127
  • Laatst online: 05-06 19:48

Eraser127

Nijkerk

ach, de SL is al zo'n 25 jaar aan de top en nu wordt ie bijhehouden/ingehaald, mooi toch. Al hoewel ik ook SL's heb koop ik als ik nieuwe TT's ga komen toch OEM bakken (de SL's kon ik voor niet te veel overkopen toen de OEM nog niet zo goed was).

My Discogs

• Flake
KeeZ schreef op 20 februari 2004 @ 18:04:
Idem dito met CD-spelers.. heb er al vele verschillenden mogen testen en mee mogen draaien... persoonlijk vind ik de pioneers nog niet eens zo geweldig...
Ik wel, ik kan er retestrak mee mixen. Da's alles wat je nodig hebt om een cd speler fijn te vinden lijkt me :P

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Vash schreef op 20 februari 2004 @ 18:44:
[...]
Ik wel, ik kan er retestrak mee mixen. Da's alles wat je nodig hebt om een cd speler fijn te vinden lijkt me :P
ohw ja nog zoiets uit mijn klas: alleen mensen die met vinyl draaien, zijn echte dj's. De rest niet. pfffffffffffffffffffff....

• Muggie
  • Laatst online: 05-06 18:40

Muggie

8 pm

pokeran schreef op 20 februari 2004 @ 19:15:
[...]

ohw ja nog zoiets uit mijn klas: alleen mensen die met vinyl draaien, zijn echte dj's. De rest niet. pfffffffffffffffffffff....
Haha, dat zijn de mensen met verstand ervan inderdaad :D

Ze vergeten dan alleen dat veel DJ's tegenwoordig ook met cd's draaien (al was het maar omdat ze stomweg een hele berg demo's op CDR krijgen ...)

PSN: mug_8pm

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Muggie schreef op 20 februari 2004 @ 20:29:
[...]

Haha, dat zijn de mensen met verstand ervan inderdaad :D

Ze vergeten dan alleen dat veel DJ's tegenwoordig ook met cd's draaien (al was het maar omdat ze stomweg een hele berg demo's op CDR krijgen ...)

Toch denk ik dat vinyl nog de hoofdmoot uimaakt. Het is geaccepteerd dat CD's erbij komen, maar ik heb nog niet veel DJ's een CD only set weten geven, in fact, ik kan me geen zo'n set herrinneren..

Zeg nu zelf zo'n vinyl waar je de naald op legt en ziet bewegen, de naald ziet opschuiven in de groeven, dat is toch heel wat mooier dan een cd die je in een apparaat stopt en wat nummertjes afleest?? * Yalopa koopt zelfs platen die niet voor het DJ werk bestemd zijn op plaat, ook een luisterplaat op vinyl hebben vind ik een meerwaarde...

//persoonlijke meening oc :)

• R2D2
  • Niet online
pokeran schreef op 20 februari 2004 @ 15:15:
grrrr
Kwestie van vol houden en mensen met termen om hun oren slingeren waar ze geen verstand van hebben. Daarna laat je het ze zelf zien en als ze dan nog niet willen luisteren gewoon heel hard slaan.

iRacing profiel

Anoniem: 92858

Vinyl or CD ? het zal altijd een goed discussie punt wezen. Ik ben nog niet in het bezit van cd spelers, maar ben er wel mee bezig om er twee aan te schaffen. Uiteraard gaat er niks boven vinyl, maar cd's gaan toch de toekomst krijgen in het tijdperk van de moderne DJ. Tegenwoordig worden de meest vette producties op een zolderkamertje gemaakt, en dan is het makkelijker om ff je track op een cd-r te knallen en zo te verspreiden. CD's spelers is tegenwoordig een hype. Pioneer kwam met modellen op de markt die bijna op het nivo van een SL1200 zaten, en tegenwoordig komt iedere fabrikant met een cd speler ( Denon en zelf Technicus )

Waar ik nog een beetje van sta te kijken is dat de trend ook aan het worden is om met een Laptop te dj-en. Gabriel & dresden laatst gezien en dan is het toch even raar kijken dat die knakkers even met een appel laptop even de set van hun leven te draaien _/-\o_

Wat ook een afweging voor mij is, om met cd-spelers te gaan beginnen is, dat je makkelijker aan tracks kan komen. Via vrienden of net kan je snel aan tracks komen die uitermate geschikt zijn, even op een cd branden en knallen maat ;). Uiteraard kan daar weer een discussie uit komen, van is dit wel de juiste manier om aan je tracks te komen, maar zolang ik nog een bedroom DJ ben en platen niet goedkoper worden ( 12 pleuro is tegenwoordig niks voor een 12" en dan zitten er nog maar twee tracks op laat staan over een dubbel 12" 8)7 ) maak ik wel een een back-up kopie-tje O-)

• Muggie
  • Laatst online: 05-06 18:40

Muggie

8 pm

PSN: mug_8pm

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-08-2021

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

pokeran schreef op 20 februari 2004 @ 19:15:

Dan daag ik ze uit met hun vinyl een set als ik gisteravond gehoord heb te maken. En die was CD only. Daar kunnen velen (ok het is een kwestie van smaak) een puntje aan zuigen.

It's not the kitchen who does the cooking, but the chef in it.

My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Chiron

Chiron

Anoniem: 92858 schreef op 20 februari 2004 @ 21:39:
Wat ook een afweging voor mij is, om met cd-spelers te gaan beginnen is, dat je makkelijker aan tracks kan komen. Via vrienden of net kan je snel aan tracks komen die uitermate geschikt zijn, even op een cd branden en knallen maat ;). Uiteraard kan daar weer een discussie uit komen, van is dit wel de juiste manier om aan je tracks te komen, maar zolang ik nog een bedroom DJ ben en platen niet goedkoper worden ( 12 pleuro is tegenwoordig niks voor een 12" en dan zitten er nog maar twee tracks op laat staan over een dubbel 12" 8)7 ) maak ik wel een een back-up kopie-tje O-)
tja beetje jammere instelling dat.. maar kan het als 'bedroom dj' wel begrijpen op zich.. 12 euro is trouwens vrij veel voor een plaat, ik betaal vaak zelfs 8 of 9 euro.. gemiddeld 10 euro

de dingen die ik zelf de moeite niet waard vind om te kopen (top40 meuk) brand ik zelf ook net zo hard op cd hoor O-)

de echt nieuwe dingen staan vaak ook niet online, daarvoor zal je nog steeds naar de shop moeten of op internet bestellen..

en als 't al online staat is het mp3 en vaak van belabberde geluidskwaliteit (dood aan xing :r) zodat het op een p.a. nooit tot zijn recht komt als je een keer buiten de deur draait

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

LangTall schreef op 21 februari 2004 @ 17:39:
[...]

Dan daag ik ze uit met hun vinyl een set als ik gisteravond gehoord heb te maken. En die was CD only. Daar kunnen velen (ok het is een kwestie van smaak) een puntje aan zuigen.

It's not the kitchen who does the cooking, but the chef in it.
True, true... Ben fan :P Maar nix ten onrechte, vinyl en cd kan beide erg goed klinken... hangt idd van diegene af die erachter staat...

Deze plek is te koop.

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ey jongens, wat zouden jullie nemen:
ik wil een battle mixer om zo nu en dan es te beetje te kloten met beatjuggling en scratchin'. Gewoon voor de lol.
maar voornamelijk om gewoon te mixen. (dnb zit ik nu in)

ik zit te twijfelen tussen de:
-stanton SK2F (299,-) http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11155
-American audio Q-D5 (269,-) http://www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=11197

Ik weet dre's mening/keuze al, die American Audio. Maarja, wat zouden jullie nemen?
(ik neem waarschijnlijk die american audio, al zou ik liever het labeltje stanton erop hebben staan, nu voel ik met net zo'n gastje uit mn klas :P)

ik wil eigenlijk weten of er mensen zijn die toch die stanton zouden nemen, en ook waarom?

[Voor 14% gewijzigd door randje op 21-02-2004 19:22]

• Flake
Stanton is alleen maar goed in het beweren dat ze goed zijn?
Overigens, als ik producten alleen maar vanwege het labeltje kocht, dan had ik nu toch zekers te weten geen PT-2400's gehad ;)

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

haha nou van stanton heb ik van gebruikers gelezen dat ze goed zijn :P.
EN voor zover ik weet, is de curve van de stanton net iets scherper dan die van american audio, maar is hij niet in te stellen wat bij american audio wel zo is.

plus ik vind de stanton gewoon mooier eruit zien :>
en tja het prijsverschil is maar 30 euro ofzo. Is voor een mixer nix vind ik.
dus het prijskaartje van beide laat ik even buiten beschouwing. Dat mag iig niet meespelen in de keuze.

edit:
OMG het bos wordt telkens dichtbegroeider. Ik zit er ook aan te dneken gewoon ff door te sparen tot een budget van ong 450-500 euro, en dan is mn keus een STUK groter
(ecler hak, vestax, stanton SA5 enz)
pfffffffffffff :(
dit is niet leuk

[Voor 47% gewijzigd door randje op 21-02-2004 20:05]

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee