Toon posts:

How to become a Dj... deel VIII Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.866 views sinds 30-01-2008

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Dames en heren, bij deze heet ik u van harte welkom bij de opening van het achtste deel van de How to become a DJ-legacy op GoT :) De openingspost is ivm grote tevredenheid O-) nauwelijks veranderd. Hieronder volgt een kleine F.A.Q.

:? Wat doet een DJ nou eigenlijk?
DJ staat al jarenlang voor disk jockey, een term die tegenwoordig extreem gehyped wordt, maar velen weten eigenlijk niet wat het vak nou precies inhoudt. DJ zijn kent twee aspecten: De techniek en de sfeer. Onder techniek wordt het mixen van plaatjes verstaan. Mixen is het gelijkzetten van tempo en beats, om vervolgens aan het einde van een nummer een soepele overgang te regelen. Dit klinkt heel simpel, maar dat is het zeker niet (in het begin al helemaal niet). Het mixen is een zeer nauwkeurig proces, waarbij de kleinste afwijking er al voor kan zorgen dat de boel na 10 seconden niet meer gelijk loopt. Dan kennen we nog het andere aspect, de sfeer. Als DJ op een feest ben jij verantwoordelijk voor de sfeer op de dansvloer. Nu zijn er een aantal factoren waarmee je de sfeer kan beïnvloeden, waarvan de belangrijkste bij uitstek de platenkeus is. Het neerzetten van een gevarieerde en goed opgebouwde set is alles behalve makkelijk. Daarnaast is de uitstraling van de DJ ook belangrijk. Een DJ die enthousiast bezig is, zal zonder twijfel betere resultaten halen dan een zak hooi die er ook niet voor de lol staat.

:? Wat is het verschil tussen een DJ en producer?
Dat zijn twee termen die vaak door elkaar worden gehaald. Een DJ staat simpelweg voor platendraaier, een figuur op een feest of op de radio die plaatjes opzet. Een producer is degene die de plaatjes maakt. De reden waarom deze twee termen door elkaar worden gehaald, is omdat een producer meestal beide doet. Denk bijvoorbeeld aan DJ Tiësto, die bekend staat om zowel zijn producties als zijn DJ-kunsten. Een vaak gemaakte fout is echter dat een goede producer automatisch als volwaardig DJ wordt aangezien. Dit is lang niet altijd waar! Er zijn voorbeelden van mensen die geniaal produceren, maar er als DJ weinig van bakken.

:? Wat is beter, CD of vinyl?
Dit is een discussieonderwerp die vaak zat is gehouden in de voorgaande delen. Uiteindelijk komt het erop neer dat er geen absolute winnaar is. Beide media hebben zo hun voordelen en nadelen. Bij vinyl heb voordelen zoals direct contact met het medium, absolute controle over de plaat en uitgebreid assortiment aan platen. CD's zijn compacter, beschadigen minder snel en zijn thuis te bakken.
Qua mixgenot zijn deze systemen niet met elkaar te vergelijken. Met vinyl werk je door direct met de hand de plaat te corrigeren, bij CD's doe je dat met behulp van een groot wiel en de pitch bend. De mixtechnieken verschillen zoveel, dat je geen concrete winnaar hebt. De voorkeur qua medium is bij iedere DJ anders. Om één heel groot misverstand uit de weg te ruimen: Met beide systemen valt perfect te mixen!

:? Ik wil graag DJ worden, welke apparatuur moet ik nemen?
Je zult eerst een keuze moeten maken tussen de twee verschillende media. Als je vinyl wilt draaien, hou er dan rekening mee dat je toch echt een platenzaak in de buurt moet hebben. Als je CD's wilt draaien, dan zul je er rekening mee moeten houden dat er bijna geen extended mixen van nummers in de winkel zullen liggen! Daarom is het als CD DJ ontzettend moeilijk om de desbetreffende auteursrechten te betalen en de muziekindustrie te steunen, omdat er voor CD DJ's erg weinig CD's geschikt zijn.
Voor apparatuur raden wij je aan een kijkje bij New-Line te nemen, een zeer uitgebreide DJ-gear winkel met zowel professionele apparatuur als beginnersspullen. Voor draaitafels is er zelfs een uitgebreid topic aanwezig met aanbevelingen en afraders. Verder is het verstandig om de commentaar van shopbaas André serieus te nemen, omdat deze man bijzonder veel verstand van de apparatuur heeft! Let daarom vooral op de producten die genoteerd staan als "Drés Choice", en stel hem gewoon vragen als je iets niet weet.

Voor de rest algemene aanbevelingen in de volgende categorieën (over het algemeen is het aan te raden om apparatuur te kopen bóven het very low budget!):

Mixers (geen battlemixers)
Very low-budget: Gemini PMX-500
Low budget: Gemini PS-626i
Midrange budget: Gemini UMX-7
High budget: Dateq XTC/Allen&Heath Xone:32/Vestax PCV-275

Draaitafels (S-arm voor het normale mixwerk)
Very low budget: Reloop RP-2000MKIII/JB-Systems Q-20/Akiyama DJ-2000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
Low budget: Reloop RP-4000MKIII/JB-Systems Q-30/Akiyama DJ-3000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
Midrange budget: Reloop RP-5000MKIII/Gemini PT-2100
High budget: Technics SL-1200MK2 of M3D/Gemini PDT-6000/Synq XTRM-1/Akiyama DJ-4000 (laatste twee tevens OEM-producten)

CD-spelers (enkel)
Low budget: Gemini CDJ-20
Midrange budget: American DJ PSX
High budget: Pioneer CDJ-800/Pioneer CDJ-1000MKII/Denon DN-S5000/Numark Axis-8

CD-spelers (dubbel)
Low budget: American DJ DCD-Pro 400
Midrange budget: DAP 900D/Numark CDN-36
High budget: Pioneer CMX-3000/Pioneer CMX-5000/Numark CDN-88/Numark CDN-90

Natuurlijk zijn er ook een zat andere goede producten in deze branche. Dit is slechts een kleine indicatie van wat een goede keuze zou zijn.

:? Zozo dat DJ spul is aardig prijzig zeg! Kan dat niet tweedehands?
Tuurlijk! De grote sites Ebay en Marktplaats zullen vast wel DJ gear ergens tussen hebben, maar het is ook verstandig om op het tweedehands forum van het New-Line forum te kijken en het Vraag & Aanbod-forum van IDP (URL's onderin). Beginnersapparatuur wordt erg vaak te koop aangeboden omdat de mensen besluiten om de apparatuur te vervangen met spullen uit een hogere prijsklasse, dus als je wilt beginnen zul je altijd wel tweedehands beginnersspullen tegenkomen ergens.

:? Hoe kom ik aan de bak als DJ
DJ'en is een leuke bezigheid en moet vooral een hobby blijven, maar het liefst wil je natuurlijk je kunsten ook aan een publiek tonen. Dit is niet alleen goed voor een flinke kick (als iedereen op jouw plaatjes uit zijn dak gaat), maar ook erg leerzaam. Je leert namelijk om een soort interactie tussen jou en het publiek te voeren.
De vraag is natuurlijk: hoe kom ik dan voor een publiek terecht?
Zorg eerst dat je veel geoefend hebt, dat houdt in dat je zowiezo het beatmatchen onder de knie hebt (foutjes maken mag weleens). Laat eerst een aantal van je mixen eens horen aan wat vrienden en kennisen. Zodra je een goede mix op CD hebt staan, begint het netwerken. Maak eens een praatje met de plaatselijke DJ en laat dan een CD van je achter (uiteraard met naam, e-mail ed), ook mensen op school op de hoogte brengen van jouw draaikunsten kan helpen voor wat naamsbekendheid. Ga dan niet stilletjes zitten wachten, maar onderneem zelf actie. Stel voor om een keer te draaien op een schoolfeest of doe mee aan een DJ-contest.
Wanneer je al deze stappen uitvoerd ligt het niet meer in jouw handen. Maar wat er ook gebeurt probeer het plezier in het draaien te houden, ga dus niet ergens draaien waar je jezelf absoluut niet thuis voelt (ga als Techno-DJ niet in de plaatselijke kroeg skihut-hits draaien om toch maar aan de bak te komen).

:? Waar kan ik muziek vinden?
In de platenzaak :). Onderaan dit topic vindt je een lijst met links.

:? En hebben deze überl33te mixmeisters ook een IRC kanaal?
Jazeker :*) Check daarvoor #GoTDJ op irc.tweakers.net

:+ Voorgaande topics en dochterdraadjes
How to become a Dj...
How to become a Dj... deel II
How to become a Dj... deel III
How to become a Dj... deel IV
How to become a Dj... deel V
How to become a Dj... deel VI
How to become a Dj... deel VII
How to become a Producer
How to become an LJ...

:+ Andere DJ fora/topics
IDP-DMC Holland forum
New-Line forum
Mixmasters.tk forum

:+ Platenzaken
Lijst platenzaken in Nederland en België
Dancegrooves (online NL)
Recess Records (online NL)
Only DJ's (online NL)
Rare Records (online NL)
Platenshop.nl (online NL)
Hard To Find Records (online UK)
DotVinyl (online UK)
vinylshop(online nl)

:+ DJ Gear
djgear.com
J&H Prof Licht en Geluid
Newline

:+ Handige links
Mixmasters.tk
Technics Dutch dance charts
Advanced vinyl handling
New-Line licht & geluid
Afstellen van een draaitafel arm

schaamteloos geript van het 7de deel :)

[Voor 3% gewijzigd door Raymond op 14-09-2003 19:06]

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 22:09
Holy alweer een nieuwe....

Anoniem: 46060

Die lijst van platenzaken mag ook wel een keer bijgewerkt worden, vooral het aantal online shops. :)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

Auchtahelweit!

Bijna jammer dat die flame nu gedoofd wordt })

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Raymond
  • Nu online
Daar wordt aan gewerkt :)

Anoniem: 54653

Mja, en misschien wel so fair om een aantal andere dj gear shops erbij te zetten. Dit is een beetje eenzijdige reclame....

• Raymond
  • Nu online
Zet maar op de mail

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

vind het jammer dat enkele tradities verloren zijn gegegaanonderweg .... (2000 posts en Start door een poster ipv een mod)

anyway patriXx heeft gelijk dat lijstje met platenzaken moet verbeterd worden, daarom stel ik voor dat iedereen ff kort de zaken beschrijft die hij regelmatig bezoekt... (adres + soort platen + algemene indruk)

Deze voeg ik alvast zelf toe:

Dr vinyl:
Braambergstraat 20 -8000 Brugge Belgie

Mijn favo plek: Ze hebben er zowat alle stijlen, en zullen zich niet focussen op 1 genre. rock pop house techno drumnbass hiphop reagea lounge en alle andere stuff is er op vinyl te vinden. Hij heeft ook een Uitgebreide 2dehands catalogus waar er soms echte hard to finds tussenzitten... Aangezien hij zich niet focussed op 1 stijl zal hij ook niet alles hebben uit die stijl, maar dan kan je natuurlijk nog altijd bestellen....
3 etages muziek

BC records:
Braambergstraat ?? 8000 Brugge Belgie

Duidelijk een technoshop, hebben zeer veel techno en aanverwanten, en een heel klein beetje house. Leuke shop, waar je als technofreak toch echt eens moet binnenwandelen..

Deze avond edit ik mn post en voeg in nog 3 shops in gent toe...

edit: krijg hier een idee: ik heb nog webspace waar ik niets mee doe, ik gooi al jullie posts ivbm shops daar op 1 mooie pagina, wordt aan gewerkt.... deze avond..

[Voor 9% gewijzigd door Yalopa op 14-09-2003 17:39]

You don't need eyes to see, you need vision

• Raymond
  • Nu online
2000 posts is gewoon te veel.

En ik kon zo snel geen online user vinden, dus heb ik hemzelf maar ff geopend :)

Platenzaak: Rhytm Import Utrecht,

Wordt in de lijst van platenzaken als slecht betiteld, echter ik heb er goede ervaringen mee. Ik ga er vooral heen voor funky en groovy house, wat zij veel in hun assortiment aanbieden. Wanneer ik wat wil luisteren krijg ik een stapel aangerijkt, welke onder het luisteren door de verkoper wordt aangevuld met plaatjes die hij tegen komt waarvan die denkt dat die interessant zijn voor mij.
Verder stijlen heb ik niet veel op gelet dus kan daar geen goede mening over geven.

Anoniem: 46060

Online bestellen doe ik altijd bij www.recess.nl goede service en betrouwbaar.
Als ik in de winkel platen koop dan bij Dance drugstore in Arnhem (Walstraat nmr?), persoonlijk vind ik dit echt een toppie zaak. Eigenlijk wel alle stijlen, veel hardcore, hardhouse, ambiemt acid. Techno valt een beetje , ze gaan daar meer voor het hardere beuk werk ;) Zaak is van Hennie V en Elke K, ik weet niet of jullie ze kennen, ze draaien vooral acid/ ambient.

Verder heb je in Arnhem ook in de Walstraat Ultimate Records zitten, dit was eerst Attalos rec. Echt een zeer mooie zaak, op zich wel leuke platen, alleen het personeel daar is echt kut. Nog nooit zo'n stelletje onbehouden boeren gezien ;)

In deventer heb je nog Walk-inn zitten in het centrum, adres weet ik zo niet meer. Daar staan ook twee bakken met platen, maar die toko stelt weinig voor.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 19:48

Eraser127

Nijkerk

voor de hardcore platenkoper: www.vinylshop.com verzorgd door Rige Entertainment. Heb hier al menig plaatje gekocht en altijd snelle en goede service.

My Discogs

• Raymond
  • Nu online
Als je het in de startpost wilt hebben, moet je me mailen :)

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ok ik ben bezig met een standaard layout voor die pag, ik voeg er dan meteen jullie bijdragen aan toe, check deze avond maar hier voor de url met de eerste shops, Lampje kan je mijn pag dan ook in de TS zetten? (ik zal je mailen)

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-06 18:47
Ik had even een vraagje.
Ik heb zelf grote liefde voor muziek daarom wil ik eerst even softwarematig bezig met mixen achter de pc voordat ik het echte spul ga kopen. Kortom wie weet een erg goed dj programma op voor de pc?

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 15:35
Xiqum schreef op 14 September 2003 @ 19:14:
Ik had even een vraagje.
Ik heb zelf grote liefde voor muziek daarom wil ik eerst even softwarematig bezig met mixen achter de pc voordat ik het echte spul ga kopen. Kortom wie weet een erg goed dj programma op voor de pc?
Tot nu toe nog geen tegengekomen. Jadjong echter kan aardig goed met BPM studio overweg...
Lampje schreef op 14 September 2003 @ 18:32:
Als je het in de startpost wilt hebben, moet je me mailen :)
Volgende keer doe ik dat dus weer :7 :P

[Voor 20% gewijzigd door Flake op 14-09-2003 19:18]

Toevallig iemand die de naam van deze sample weet?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:51
Vash schreef op 14 September 2003 @ 19:18:
[...]
Tot nu toe nog geen tegengekomen. Jadjong echter kan aardig goed met BPM studio overweg...
Ik voel me vereerd 8-)

BPM studio is, waneer je de toetsencombinaties gebruikt, vreselijk simpel en goed. Het werkt als een normale cd-speler en wanneer je gebruik maakt van een externe mixer mis je niks tegenover een echte cd-speler. Nadeel is wel dat je voor de prijs van BPM studio een leuke dubbele cd-speler kunt halen met een hele zooi bijbehorende cd's.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bad Habit Boys - Weekend

Dat was wel heel moeilijk hoor, als je de sample luistert dan hoor je het al. 8)7

• MM-
  • Laatst online: 18-05 10:21
leffe_blond schreef op 14 September 2003 @ 17:34:

Dr vinyl:
Braambergstraat 20 -8000 Brugge Belgie

Mijn favo plek: Ze hebben er zowat alle stijlen, en zullen zich niet focussen op 1 genre. rock pop house techno drumnbass hiphop reagea lounge en alle andere stuff is er op vinyl te vinden. Hij heeft ook een Uitgebreide 2dehands catalogus waar er soms echte hard to finds tussenzitten... Aangezien hij zich niet focussed op 1 stijl zal hij ook niet alles hebben uit die stijl, maar dan kan je natuurlijk nog altijd bestellen....
3 etages muziek
Ik ben hier vrijdag geweest, mn eerste plaatjes gekocht :) Wel een leuk zaakje inderdaad, al kom ik alleen op de begane grond want daaronder en daarboven is niet echt mijn muziek en ook wat te oud :)
Ik was op zoek naar wat groovy funky dingen maar heb niet echt wat gevonden, ik denk dat ik voortaan maar online moet kopen want ik ken nog geen een label en artiest enzo :)

• Xiqum
jadjong schreef op 14 september 2003 @ 19:43:
[...]

Ik voel me vereerd 8-)

BPM studio is, waneer je de toetsencombinaties gebruikt, vreselijk simpel en goed. Het werkt als een normale cd-speler en wanneer je gebruik maakt van een externe mixer mis je niks tegenover een echte cd-speler. Nadeel is wel dat je voor de prijs van BPM studio een leuke dubbele cd-speler kunt halen met een hele zooi bijbehorende cd's.
Wie heeft het over de prijs O-)

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ok ik heb een begin gemaakt, houd ik het zo? iig wil ik nu jullie shops hebben (met wat info) om hier het overzicht te houden kan je mailen naar mij (zie pag) ....

owja ik ben geen designheld dus het is nog wat kaal maar sugesties voor kleurtjes mogen altijd, anders kleur ik het zelf wel wat op...

http://users.skynet.be/wg/dj/shop.htm

MM- Ik was daar ook, mischien hebben we zelfs een praatje gemaakt :p ..

[Voor 65% gewijzigd door Yalopa op 14-09-2003 20:06]

• Xiqum
leffe_blond schreef op 14 September 2003 @ 20:01:
Ok ik heb een begin gemaakt, houd ik het zo? iig wil ik nu jullie shops hebben (met wat info) om hier het overzicht te houden kan je mailen naar mij (zie pag) ....

owja ik ben geen designheld dus het is nog wat kaal maar sugesties voor kleurtjes mogen altijd, anders kleur ik het zelf wel wat op...

http://users.skynet.be/wg/dj/shop.htm

MM- Ik was daar ook, mischien hebben we zelfs een praatje gemaakt :p ..
Gewoon beetje oefenen in fotoshop met dreamweaver mx, vergt wel veel werk misschien iets te veel.

• jadjong
  • Laatst online: 08:51
Xiqum schreef op 14 september 2003 @ 19:53:
[...]

Wie heeft het over de prijs O-)
Als jij me een link geeft waar ik een cd-speler kan downloaden dan hoeft het inderdaad niet veel te kosten.

• Xiqum
jadjong schreef op 14 September 2003 @ 20:14:
[...]

Als jij me een link geeft waar ik een cd-speler kan downloaden dan hoeft het inderdaad niet veel te kosten.
Ik had het over een software matige cd speler :Y)

• Glorix Jim
  • Laatst online: 13-05 19:29
Als er nog interesse is om naar mn mix te luisteren dan kan je m hier downloaden :)

De stijl zal ik omschrijven als house/techno/acid :)

Hier een review van Flat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[flat]: eej, ik heb je set vanochtend nog eens geluisterd, en hij's echt goed :)
[flat]: platenkeus: 7
[flat]: techniek: 8.5
[flat]: (zitten 2 kleine foutjes in, maar ach)
[flat]: opbouw: 7 (beetje moeilijk te beoordelen voor mij, maar iig zou ik 't niet anders doen)
[flat]: en normaal geef ik er nog wel 'n aantal tips bij, maar die kan ik nu eigenlijk geen bedenken
[Glorix]: o
[Glorix]: jmr
[flat]: mjah, vat dat maar op als een compliment hoor :D

• NightOwlNL
  • Laatst online: 30-04 11:17
goede toevoeging voor high end cdspeler > de tascam cd302

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Owja die was ik helemaal vergeten -> De tascam.

Das echt een je krijgt heel veel (en goeds) voor verrekte weinig geld. Echt een aanrader.

iRacing profiel

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Xiqum schreef op 14 september 2003 @ 20:07:
[...]

Gewoon beetje oefenen in fotoshop met dreamweaver mx, vergt wel veel werk misschien iets te veel.
LOL

Met alle respect voor webdesigners die halve films maken, maar ik houd het graag simpel :p ik ben helemaal geen webdesigner en heb noch de tijd of de zin om het te worden... :Y) maare, kom op met die shops..

Anoniem: 82443

De 2 beste softwarematige cd-spelers zijn PCDJ Red en BPM Studio Professional. Bij die 2 kun je allebei een externe controller gebruiken. Ik gebruik momenteel PCDJ Red en ben aan het twijfelen om BPM Studio Professional aan te schaffen alleen het enige wat me tegenhoudt is de prijs van BPM

[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 82443 op 15-09-2003 00:38]

quote: PatriXx
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Celica2004 schreef op 13 september 2003 @ 21:02:
[...]

Welke cd-spelers dan wel als ik dat mag vragen??

Bij mijn eerste keuze waren het de Numark CDN 90, de Denon DN-D9000 en de JB-Systems CD 700. Maar die JB-Systems is al afgevallen wegens naar mijn mening niet professioneel genoeg

--------------------------------------------------------------------------------

Niet dat ik JB wil promoten hoor, maar je beoordeelt hier een cd speler alleen vanwege zijn naam. Ik zou zeggen ga ze alle drie gewoon eens testen.
Bij mijne maat zijne JB-Systems CD 700 had hij al na 3 maanden problemen met een van de twee spelers. De speler had moeite om het begin van een liedje te beginnen afspelen. Wat niet wil zeggen dat het geen goede cd-speler is voor mensen met niet zoveel euro's als budget. Hij kost zo'n 750 euro t.o.v. bijna 1400 euro voor de Numark CDN 90. Hij is dus meer een laag budget speler en behoort dus niet tot de klasse van de Numark en de Denon die zich in de hoogste budget zone bevinden en dus naar mijn mening de "echt" professionele spelers zijn. Ik heb hem nooit slecht genoemd gewoon niet professioneel genoeg. Als jij 1500 euro hebt en je kunt kiezen tussen de Numark en de JB-Systems dan is jou keuze toch ook snel beslist en koop je de Numark. Heb je maar 750 euro ga je waarschijnlijk voor de JB-Systems of anders spaar je nog wat langer door

Ik weet uit eigen ondervinding dat JB-Systems vrij goed is. Ik heb namelijk een JB-Systems MX 6 (mengpaneel), een JB-Systems C2 650 (versterker), twee JB-Systems HQ 20D (platenspelers) en twee JB-Systems Pro 15 Live (speakers) in mijn bezit. Ik beoordeel die speler dus niet naar zijn naam. Het zal wel een goede speler zijn maar deze dubbele cd-speler gaat gebruikt worden in een soort van jeugdclubhuis & discotheek en we willen ineens een fatsoenlijke ter vervanging van 2 huiskamermodellen cd-spelers van Sony en we hebben een aardig budget ervoor.

En waar zou ik die 3 dan kunnen testen?? Ik ken maar weinig winkels in België waar ze zo'n professionele cd-spelers zomaar in hun toonzaal hebben staan

[Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 82443 op 15-09-2003 01:38]

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 16:46

Erikie

www.erikie.nl

Glorix Jim schreef op 14 September 2003 @ 20:35:
Als er nog interesse is om naar mn mix te luisteren dan kan je m hier downloaden :)

De stijl zal ik omschrijven als house/techno/acid :)

Hier een review van Flat:
code:
1
blaat
hmm. kun je een playlist posten?! zitten een paar goede platen tussen :) . persoonljik zou ik de nummers op een andere volgorde mixen, en niet al je mixen zijn superstrak .. kritisch he :P . maar ach, t is ook niet eenvoudig allemaal, en mij lukt het af en toe ook niet :) (wil niet zeggen dat dit verkeerd is ofzo.. ) .. ps, op 51:00 :) ach.. hoe lang mix je al?!

[Voor 25% gewijzigd door Erikie op 15-09-2003 07:18]

traktor scratch!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:20
Xiqum schreef op 14 September 2003 @ 19:14:
Ik had even een vraagje.
Ik hoop dat jullie het ondertussen niet te hard als spam bekijken, maar misschien kan je ook djDecks eens proberen.
De looks zijn nog niet echt goed, maar de functionaliteit is wel behoorlijk uitgebreid.
Je kan zelf je keyboard presets instellen hoe jij ze het gemakkelijkst vind, en binnenkort zal ook een externe DAC2 of DMC controller (die PCDJ ook gebruikt) ondersteund worden.

VirtualDJ 2021 - Fast Image Resizer - Instagram

• Glorix Jim
Erikie schreef op 15 September 2003 @ 07:17:
[...]

hmm. kun je een playlist posten?! zitten een paar goede platen tussen :) . persoonljik zou ik de nummers op een andere volgorde mixen, en niet al je mixen zijn superstrak .. kritisch he :P . maar ach, t is ook niet eenvoudig allemaal, en mij lukt het af en toe ook niet :) (wil niet zeggen dat dit verkeerd is ofzo.. ) .. ps, op 51:00 :) ach.. hoe lang mix je al?!
Ik mix nu zo'n 3 maanden ? En ja, ik weet dat er een paar mixfoutjes inzitten :) Maar ik ben pas net bezig en ik wilde gewoon weten wat jullie van de rest vonden (opbouw, platenkeuze,etc).

playlist:
Maw - Body ( Josh Wink acid interpretation )
Maw - Body (Josh Wnk Deep Journey Interpretation)
David Alvarado - Auburn
Tata Box Inhibitors - Plasmids (Force Mass Motion Mix)
Depeche Mode - Only When I Lose Myself (Lexicon Avenue remix)
Erick Morillo, Harry Romero, Jose Nunez - Dancin (2003 Remix)
Underworld - Two Months Off (King Unique Sunspots Vocal)
Wink - Superfreak
FC Kahuna - Machine Says Yes (Wink's acid dub interpretation)
Plastikman - Spastique
Robbie Riviera - Funk a Tron
Agoria - 11eme Marche

[Voor 8% gewijzigd door Glorix Jim op 15-09-2003 12:19]

• Adion
  • Laatst online: 18:20
Ik heb je mix net volledig beluisterd, en ik vind em wel al goed, zeker als je nog maar 3 maanden bezig bent.
Ik heb niet echt storende fouten gehoord, dus technisch vind ik het wel in orde.
Soms een paar mixen die misschien op een iets ander moment konden, of misschien een aantal nummers op een andere plaats, maar dat zijn slechts details.
Ik vind het in totaal een heel fijne mix.

Ik heb zelf ook enkele dagen geleden nog eens een mix gemaakt en heb em nu op de ftp geupload. Ik hoop dat jullie hem eens willen beluisteren.
Ik denk wel dat hij technisch minder in orde is dan die van Glorix Jim, maar het was ook weer een tijd geleden dat ik nog eens iets opgenomen heb.
Adion's Mix 12-09-03

VirtualDJ 2021 - Fast Image Resizer - Instagram

Anoniem: 65545

Ik ga ook maar eens mee proberen te discussieren in dit topic, ik lees al een tijdje mee maar kon nog nooit een moment vinden om een zinnige reactie te plaatsen :)

Ik vraag me nu alleen af, weet iemand in welke online shop je de behringer djx 700 kan kopen? bij new-line is hij iig uitverkocht of iets dergelijks en voor de rest kan ik m nergens vinden. Als iemand ervaring heeft met dat apparaat zou ik die ook graag horen want ik betwijfel het of je voor dat geld wel een goede mixer kan kopen met zoveel toeters en bellen.

• Glorix Jim
Adion schreef op 15 september 2003 @ 14:27:
Ik heb je mix net volledig beluisterd, en ik vind em wel al goed, zeker als je nog maar 3 maanden bezig bent.
Ik heb niet echt storende fouten gehoord, dus technisch vind ik het wel in orde.
Soms een paar mixen die misschien op een iets ander moment konden, of misschien een aantal nummers op een andere plaats, maar dat zijn slechts details.
Ik vind het in totaal een heel fijne mix.

Ik heb zelf ook enkele dagen geleden nog eens een mix gemaakt en heb em nu op de ftp geupload. Ik hoop dat jullie hem eens willen beluisteren.
Ik denk wel dat hij technisch minder in orde is dan die van Glorix Jim, maar het was ook weer een tijd geleden dat ik nog eens iets opgenomen heb.
Adion's Mix 12-09-03
thnx! Doet me goed om zulke reacties te lezen :D
btw ik ben nu ook jouw mix aan t downen

Anoniem: 65545 schreef op 15 September 2003 @ 16:20:

Ik vraag me nu alleen af, weet iemand in welke online shop je de behringer djx 700 kan kopen? bij new-line is hij iig uitverkocht of iets dergelijks en voor de rest kan ik m nergens vinden. Als iemand ervaring heeft met dat apparaat zou ik die ook graag horen want ik betwijfel het of je voor dat geld wel een goede mixer kan kopen met zoveel toeters en bellen.
Probeer deze is

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

En waar zou ik die 3 dan kunnen testen?? Ik ken maar weinig winkels in België waar ze zo'n professionele cd-spelers zomaar in hun toonzaal hebben staan
deltavox in brugge heeft heel wat in de toonzaal staan, van beginnersstuf tot hi-end club materiaal.. Informeer je echter reeds op voorhand een beetje want ik vind de verkopers niet altijd even aangenaam... (soms opdringerig) Proberen mag daar wel altijd, ook als je geen afspraak hebt...

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:01

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

De JB-Systems CD700 is identiek aan de DAP 1000D (zeg maar het luxere broertje van de 900D). Voor het geld vast niet verkeerd maar absoluut niet in een regel te noemen met de CDN-90/DN-D9000 etc.

Kiezen tussen de DN-D9000 en de CDN-90? Wat mij betreft zit er wat TE VEEL op de DN-D9000 (als er één speler is waar je in kunt verdwalen dan is het wel de D9000/S5000 ;-). Bij de CDN-90 valt dat verdwalen reuze mee EN er zit een (semi) cheat mode op (en lekker gebruiken als je daar zin in hebt ;-)

Als je bij de CDN-90 smart loop aanzet dan kloppen al je loops en restarts (en da's wel zo prettig als je loopjes wilt maken; bijvoorbeeld TIJDENS een overgang (probeer dat maar een zonder smart loop; zelfs als je al JAREN achter CD-spelers staat gaat dit gegarandeerd fout zonder de smart loop feature)).

Ik vind het altijd leuk om de CDN-90/Axis-8 (of 9; allemaal min of meer hetzelfde) te demonstreren met moeilijke overgangen, loopjes in loopjes tijdens overgangen, met een trigger eroverheen en een bakkie koffie in de andere hand ;-)

Cheaten? BFD! Waar het om gaat is het eindresultaat. Je doet nog steeds alles volledig zelf MAAR wordt een beetje geholpen door het apparaat (vergelijk dat maar met een straaljager die alleen in de lucht kan blijven doordat computers de koers duizenden keren per seconde bijstellen (de piloot moet nog steeds van goede huize komen om het onderste uit de kan te halen ;-))

André Huisman (www.new-line.nl)

• HuismAndré

HuismAndré

Jammer dat j&h nog steeds niet per product vermeld of hij het wel of niet heeft liggen. Zo moeilijk is dat toch niet te implementeren???

De DJX-700: Ga er maar vanuit (bij mij tenminste) dat alles wat binnenkomt direct alweer verkocht is. Als ik 10 uitgeleverd krijg heb ik 12 in backorder staan (oftewel zijn er nog steeds een paar mensen die moeten wachten). Jammer maar het is niet anders. Het is momenteel een hype en zelfs de A (en S) dealers krijgen het maar mondjesmaat binnen.

[Voor 1% gewijzigd door Raymond op 16-09-2003 13:04]

leffe_blond schreef op 15 September 2003 @ 19:55:
[...]

deltavox in brugge heeft heel wat in de toonzaal staan, van beginnersstuf tot hi-end club materiaal.. Informeer je echter reeds op voorhand een beetje want ik vind de verkopers niet altijd even aangenaam... (soms opdringerig) Proberen mag daar wel altijd, ook als je geen afspraak hebt...
Ik woon wel in de 2de bult van de provincie Antwerpen (Hoogstraten) dus voor mij is Brugge veel te wijd.

huisman schreef op 15 september 2003 @ 21:20:

De DJX-700: Ga er maar vanuit (bij mij tenminste) dat alles wat binnenkomt direct alweer verkocht is. Als ik 10 uitgeleverd krijg heb ik 12 in backorder staan (oftewel zijn er nog steeds een paar mensen die moeten wachten). Jammer maar het is niet anders. Het is momenteel een hype en zelfs de A (en S) dealers krijgen het maar mondjesmaat binnen.
Ik zie ook nergens reviews over de DJX 700.
Ga jij binnenkort wel een review schrijven ?
Ik weet namelijk niet helemaal wat ik van dat ding moet verwachten.

[edit]

Mn CDJ 20's zijn zonder schramen of krassen aangekomen, welliswaar wel 2 dagen te laat maar ik heb ze.

Nu ga ik ze maar es een paar dagen testen en dan een reviewtje posten bij userervaringen.
[/edit]

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 65545 op 16-09-2003 13:41]

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-06 15:32
Anoniem: 65545 schreef op 16 september 2003 @ 13:38:
[...]

Mn CDJ 20's zijn zonder schramen of krassen aangekomen, welliswaar wel 2 dagen te laat maar ik heb ze.

Nu ga ik ze maar es een paar dagen testen en dan een reviewtje posten bij userervaringen.
Ik ben benieuwd... ik wil nl. ook de CDJ-20's gaan kopen...

• HuismAndré

HuismAndré

Anoniem: 65545 schreef op 16 September 2003 @ 13:38:
[...]
Ik zie ook nergens reviews over de DJX 700.
Er staan wel degelijk user reviews bij de DJX-700.
Ga jij binnenkort wel een review schrijven ?
Dan moet er eerst wel een keer een DJX-700 overblijven, net in het moment dat ik wat tijd over heb ;-)
Ik kan niet goed achterhalen wie je bent (vanuit dit scherm) dus ga ik er gevoegelijk maar vanuit dat je OF voor vooruit overmaken gekozen hebt (en dan hangt het maar net af van de snelheid van je bank) OF dat TPG een hikje vertoonde.

• R2D2
  • Niet online
Mensen vanavond ben ik rond een uur of 11 live op Airpeace FM met mijn nieuwe stijl dus als je zin hebt om vage muziek te horen :P

Mischien wel verstandig om eerst een vette joint te roken voor je gaat luisteren :P

iRacing profiel

Canard schreef op 16 september 2003 @ 14:17:
Ik ben benieuwd... ik wil nl. ook de CDJ-20's gaan kopen...
Ik heb er nu een paar uurtjes op gedraaid en het werkt.
Niets meer of niets minder.
Ik bedoel daarmee dat je geen cd speler moet verwachten die allerlei spectaculaire dingen kan.
Maar hetgeen want hij moet doet doet hij goed.
Om maar een voorbeeld te nemen, de instant start is ook werkelijk instant start. Dus hij is gewoon goed snel weg.

• Canard
Anoniem: 65545 schreef op 16 September 2003 @ 20:05:
[...]

Ik heb er nu een paar uurtjes op gedraaid en het werkt.
Niets meer of niets minder.
Ik bedoel daarmee dat je geen cd speler moet verwachten die allerlei spectaculaire dingen kan.
Maar hetgeen want hij moet doet doet hij goed.
Om maar een voorbeeld te nemen, de instant start is ook werkelijk instant start. Dus hij is gewoon goed snel weg.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de precisie van de pitch control... kun je daar iets over zeggen?

Ik heb nl op regelmatig op Pioneers CDJ-500MKII gedraaid en die pitch control is behoorlijk precies af te stellen...

Canard schreef op 16 September 2003 @ 22:11:

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de precisie van de pitch control... kun je daar iets over zeggen?

Ik heb nl op regelmatig op Pioneers CDJ-500MKII gedraaid en die pitch control is behoorlijk precies af te stellen...
Hmm..
Misschien noem je daar net een minpuntje.
De pitchschuif is nogal kort en daardoor soms niet op een 0,1 % precies te pitchen.
Het kan ook een foutje in de software zijn maar daar zal Dre misschien wel meer van weten ?

[edit]
Ik draai iedere week op een Pioneer CMX 3000 en ik vind die net zo fijn als die CDJ 20's
[/edit]
[edit 2]
Ik heb net nog even gekeken naar de precisie van de pitch control en nu blijkt dat de speler onder de -6% en boven de 6% met stappen van 0,2% pitched.
[/edit]

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 65545 op 16-09-2003 23:02. Reden: toevoeging]

• R2D2
  • Niet online
Klopt, onder de -6% en boven de 6% met stappen van 2 tiende.

En zelfs dan kun je nog retestrak mixen want je kunt er tenslotte altijd maar 1 tiende naast zitten en dat betekent 1 keer op je pitch bend drukken in een halve minuut ofzo dus.

Nee wat dat betreft heb je echt een heerlijk basic en goed spelertje met de CDJ20.
Heb ook een review op mijn site staan -> www.aboutdj.tk

iRacing profiel

• Canard
Reind schreef op 17 September 2003 @ 00:30:
Klopt, onder de -6% en boven de 6% met stappen van 2 tiende.

En zelfs dan kun je nog retestrak mixen want je kunt er tenslotte altijd maar 1 tiende naast zitten en dat betekent 1 keer op je pitch bend drukken in een halve minuut ofzo dus.
Mmmm.. dat vind ik dan toch jammer... ik ben aan het overwegen om voor een duurdere CD-speler te gaan maar dan 2e hands... Pioneer CDJ-100S of misschien een CDJ-500S

• R2D2
  • Niet online
Naja als je last hebt van die ene tiende die je er naast kunt zitten ben je best wel een flut dj want het is geen probleem om een retestrakke mix te maken. Waarschijnlijk zul je precies hetzelfde met de pioneer moeten doen omdat je er simpelweg via het luisteren een tiende naast zit.

Als je het bedoelt van -> Ik wil een betere kwaliteit in het algemeen -> Dan geef ik je groot gelijk.

iRacing profiel

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-05 12:44
Waarom wordt er nog niet gelult over het nieuwe Technics CD-Vinyll systeem? :?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Triple-D
Omdat ie nog nergens verkocht wordt? nog maar 2x gespot is etc etc

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 00:20
Als je nou eens begin met het sparen van een cd-speler, dan ga je vervolgens klein beginnen op feestjes, hiermee verdien je geld om je apparatuur te verbeteren en uit te breiden. Zo ga je steeds naar meer en beter appratuur, doordat je dan al snel 4-5 jaar verder ben heb je veel ervaring opgedaan met het draaien en mixen.
Nu kan je volgende stap zijn eens met een discotheek om de tafel te zitten.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Canard
Reind schreef op 17 september 2003 @ 12:35:

[ ... een heel verhaal ... :) ]

Als je het bedoelt van -> Ik wil een betere kwaliteit in het algemeen -> Dan geef ik je groot gelijk.
Inderdaad.. ik wil gewoon iets van goede kwaliteit waarmee ik een tijd vooruit kan en niet binnen één jaar spijt krijg van m'n aankoop...

Ik heb een tijd geleden een dubbele JB Systems cd-speler gehad en die was niet echt precies qua pitch control, maar daarmee is best te mixen... ik wil nu gewoon iets beters.

• Moffin
Ik ben trotse bezitter van een stageaccompany ppa 1200 http://www.stageaccompany...lifiers/power-series.html :D leuk maar zulke kosten maak je maar een keer, deze hoeft uiteraard nooit meer te worden vervangen, er kan er altijd een bij om bass mid high te scheiden, dit geld ook voor de cd spelers.
Koop als je er een beetje geld voor overhebt gewoon een goede, ben je hier niet toe bereid stop dan maar met de hobby want dan word het nooit iets>> denk bij cd spelers aan de cjd 600 van pioneer en mengpaneel djm 600 moeilijk 2de hands te krijgen maar zeer goed, let er op bij het kopen van 2de hands dat de pitch functie niet kapot is >>veel voorkomend probleem bij pioneer
Deze hobby kost veel geld/vrijetijd de keuze is aan jouw >:)

[Voor 7% gewijzigd door Moffin op 17-09-2003 13:28]

• Canard
Ongeveer 6 jaar geleden heb ik zelf fanatiek gemixed met CD's en bij een vriend met platen... (hij is nu nog steeds bezig met dj'en overigens) en op een gegeven moment heb ik m'n cd spelers verkocht omdat ik niet tevreden erover was. Toen ben ik gaan zoeken naar 2e hands SL12xx, maar ik vond ze te duur.... toen had ik dus niets meer om te draaien :)

Het dj'en heeft mij sinds die tijd altijd nog geprikkeld en nu ga ik dus weer beginnen! Puur als hobby... maar eventuele connecties voor serieus dj'ing heb ik al wel dus dat is mooi meegenomen. Mocht ik nog tijd over hebben en het mixen gaat goed, kan ik misschien eens ergens buiten huis gaan draaien.
Ik heb ook een eigen zaak en dat kost ook veel tijd, dus voor nu ga ik lekker ontspannen thuis mixen.

• Triple-D
Moffin schreef op 17 September 2003 @ 13:26:
Ik ben trotse bezitter van een stageaccompany ppa 1200 http://www.stageaccompany...lifiers/power-series.html :D leuk maar zulke kosten maak je maar een keer, deze hoeft uiteraard nooit meer te worden vervangen, er kan er altijd een bij om bass mid high te scheiden, dit geld ook voor de cd spelers.
Koop als je er een beetje geld voor overhebt gewoon een goede, ben je hier niet toe bereid stop dan maar met de hobby want dan word het nooit iets>> denk bij cd spelers aan de cjd 600 van pioneer en mengpaneel djm 600 moeilijk 2de hands te krijgen maar zeer goed, let er op bij het kopen van 2de hands dat de pitch functie niet kapot is >>veel voorkomend probleem bij pioneer
Deze hobby kost veel geld/vrijetijd de keuze is aan jouw >:)
Sorry hoor, maar deze reactie is verreweg onnozel.

Wat hebben wij hier aan een 2x 900w versterker?

En de cdj600 komt me ook niet bekend voor

En waarom zou iemand het niet op iets minders kunnen doen? Holy mikkie, je kunt toch alles rustig opbouwen.

• HuismAndré

HuismAndré

Anoniem: 65545 schreef op 16 September 2003 @ 22:21:
[...]
Hmm..
Misschien noem je daar net een minpuntje.
De pitchschuif is nogal kort en daardoor soms niet op een 0,1 % precies te pitchen.
Het kan ook een foutje in de software zijn maar daar zal Dre misschien wel meer van weten ?
Ik zal het nog even (ik heb gezien dat je het zelf ook al aangegeven hebt) zo duidelijk mogelijk opschrijven.

Van -6% tot +6% loopt de pitch in stappen van 0.1% (prima dus). Buiten die range (dus tot + en -16%) loopt de pitch in stappen van 0.2%. Jammer maar helaas. Liever had ik een 10% pitch range gezien die gewoon lineair was (dus 0.1% stappen over de gehele reeks).

Een alternatief voor de CDJ-20 is de RC-500 van Reloop. Op een paar puntjes is die leuker dan de CDJ-20 (electronisch klepslot, verstopt loopwerk), op andere puntjes is hij weer wat minder (zo heeft hij geen pitch bend buttons (wel bend op de jog natuurlijk)). Ook over hoe de speler het in de praktijk uithoudt is nog niet veel bekend (zijn er, bij mij tenminste, nog maar een paar van verkocht). Het loopwerk is overigens identiek aan die van de CDJ-20.

Een andere optie is de Gemini CD-400X. Die heeft een lineaire pitch range van 10% met 0.1% stappen (en loop, master tempo en wat fluteffectjes). Die is echter wel een stuk duurder EN komt qua prijs toch wel in de buurt van de American Audio PSX (die voor het geld gewoon belachelijk veel biedt). Een andere speler in de CD-400X prijsklasse is de Reloop RC-600. Da's het duurdere broertje van de RC-500 (dus zelfde loopwerk) met wat effectjes, loop, scratchfunctie EN pitch bend buttons.

Die Reloop spelers en de PSX hebben een afmeting die ongeveer gelijk is aan die van de CDJ-100 van Pioneer. De CDJ-20 en de CD-400X hebben een afmeting die ongeveer gelijk is aan die van de Pioneer CDJ-500s (die kleine dus).

Welke vind ik het leukst (onder de 500 euro) voor thuis? Absoluut de PSX. Daarna de RC-600 (alleen afwachten hoe hij zich bij gebruik houdt), dan de CD-400X, dan de RC-500 en dan de CDJ-20. Bij deze lijst laat ik de features iets zwaarder wegen dan de prijs.

• Canard
huisman schreef op 17 September 2003 @ 13:57:
[...]

een heel verduidelijkend verhaal!
Kun je ook iets zeggen over de Pioneer's? Met name de CDJ-100S en evt. 500S, 800S?

• Moffin
Triple-D schreef op 17 september 2003 @ 13:53:
[...]

En waarom zou iemand het niet op iets minders kunnen doen? Holy mikkie, je kunt toch alles rustig opbouwen.
Die versterker was een voorbeeld hoe het kan en uitbreiding op mijn eerste reply dus en met minder kan je leuk beginnen (zie ook eerste post)>>>

Als je cdj 600(500) of andere versies niet kent ben je een Noob qua audio betreft, deze zijn zeer bekend icm de bij behorende mixer, worden veel in discotheken gebruikt en door professionele dj's (2dehand leuk te betalen dus)

• Canard
Laten we iedereen rustig zijn mening geven zonder elkaar aan te vallen...

Wat Moffin waarschijnlijk bedoelt, zijn de Pioneer CDJ-500 CD-spelers en DJM-600 mixer....
1 cijfertje verschil, wat maakt dat nou uit ;)

• Moffin
Carnad je hebt gelijk het draaien gaat niet uit het blood:D ben 8 jaar gelden begonnen en ben een jaar geleden gestopt mis het telkens steeds meer, alleen al het aandacht van de vrouwen was al leuk. :D

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Moffin schreef op 17 September 2003 @ 14:16:
[...]
Als je cdj 600(500) of andere versies niet kent ben je een Noob qua audio betreft, deze zijn zeer bekend icm de bij behorende mixer, worden veel in discotheken gebruikt en door professionele dj's (2dehand leuk te betalen dus)
Ligt het aan mij, of komen er bij elk deel steeds figuren die maar wat roepen over anderen :?

Je mag btw hier eens aanwijzen welke CD speler jij bedoelt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Moffin
Nou oke ik zat er met de cijfers een beetje naast is ook al even eentijd geleden dat ik die dingen onder ogen heb gezien.>>> maar op een cijfer hoef je toch niet

te reageren>> hij had mijn eerdere post niet eens gelezen :(

Maar ik heb geen zin in gestijd dus zal maar zeggen dat de fout bij mij ligt (wat ook was) maar dat er niet zo dom hoeft gereageerd te worden.

[Voor 15% gewijzigd door Moffin op 17-09-2003 14:28]

CD400X is best een leuke speler. Effecten zijn grappig, loop werkt echter wel goed.
Enige nadeeltje is dat die iets langzamer start dan de CDJ20.
Ietsiepietsie maar, t viel alleen op.

• Triple-D
Moffin schreef op 17 september 2003 @ 14:16:
[...]

Denk dat de meesten hier wel weten dat ik niet bepaald een Noob ben qua audio.
En de 2e hands prijzen van pioneers liggen vrij hoog vind ik.
De cdj500 ken ik wel, vind m alleen niet mooi, en zie hem al helemaal niet vaak staan in een discotheek of kroeg. De cdj600 ken ik niet.

Ik hou me ook helemaal niet bezig met cd spelers, ik heb me er gewoonweg niet voor geinterreseerd. Het viel me alleen op dat jij de nieuwkomers hier in dit draadje, (en volgens mij ben jij ook een nieuwkomer hier) alleen de dure apperatuur aan wil praten.

Meestal ligt de leeftijd waarop iemand wil beginnen met wat mixen op zon 17 jaar. Hoe kun je nu als 17 jarige aan zon 100 euro komen? Dan liever eerst wat goedkopere dingen, waar je heel erg goed de princiepes op kan leren.

Deze post is niet gericht om je de grond in te trappen, maar meer om toch wat recht te zetten. Ik voel me aardig in de ass gekicked als iemand zegt dat ik een noob ben qua audio.

Edit: Ik was deze post aan het schrijven toen jij je nieuwe post neerzette, laten we er maar over op houden

[Voor 5% gewijzigd door Triple-D op 17-09-2003 14:31]

• Moffin
BTW als nieuwkomer wil niet zeggen dat ik er niks van weet, het is mijn hobby en het is lang geleden, leuk om er over te praten en nog leuker om mensen te helpen.

Maar bekijk mijn eerste post om ervaring op te doen moet je beginnen met goedkoop appratuur, ga voor kleine feestjes en partytjes spelen zo breng je een beetje geld in het laadje om voor je volgende inverstering te sparen.

• Triple-D
Moffin schreef op 17 September 2003 @ 14:45:
BTW als nieuwkomer wil niet zeggen dat ik er niks van weet, het is mijn hobby en het is lang geleden, leuk om er over te praten en nog leuker om mensen te helpen.

Maar bekijk mijn eerste post om ervaring op te doen moet je beginnen met goedkoop appratuur, ga voor kleine feestjes en partytjes spelen zo breng je een beetje geld in het laadje om voor je volgende inverstering te sparen.
Mag ik je vragen hoe lang het geleden is dat je er volop mee bezig was? ff nieuwsgierig, omdat je nu 18 bent volgens de gegevens in je lijstje.

• Moffin
toen ik 10 was ben ik er mee begonnen klopt vrij jong en ik ben nadat ik op een feestje was geweest en daar stond een disc jockey, gelijk was ik verkocht door de handelingen die hij uitvoerde (mixen genoemd), ging de eerst volgende keer dat ik 200 gulden had gespaard naar de winkel een mengpaneel halen. en tikte een paar chiepie cd spelers op de kop, ik was zo verkocht van mijn hobby dat ik van mijn 10 tot mijn 17 al mijn geld in mijn drive-in stopte waardoor ik minder leuke dingen deed dan anderen(scooter rijden geen geld>>kon ik mooi nieuwe cd speler van kopen) tot een jaar geleden dat degene waar ik mee draaide er meee wou stoppen ik vond het jammer maar ben toen ook gestopt.

Conclusie op jouw vraag:
Ik ben er vanaf het begin volop mee bezig geweest alleen naverhand dat ik ouder werd kreeg ik meer geld en kon ik meer inversteren.

Maar hoe oud ben jij dan? Neem aan dat je een stuk ouder bent >>>heb ook vernomen dus dat je er meer verstand dan mij van hebt (kan eveneens) maar waarom staat er dan bij je profile geen geboortedatum! 8)

[Voor 12% gewijzigd door Moffin op 17-09-2003 15:07]

• Triple-D
Moffin schreef op 17 September 2003 @ 14:59:
toen ik 10 was ben ik er mee begonnen klopt vrij jong en ik ben nadat ik op een feestje was geweest en daar stond een disc jockey, gelijk was ik verkocht door de handelingen die hij uitvoerde (mixen genoemd), ging de eerst volgende keer dat ik 200 gulden had gespaard naar de winkel een mengpaneel halen. en tikte een paar chiepie cd spelers op de kop, ik was zo verkocht van mijn hobby dat ik van mijn 10 tot mijn 17 al mijn geld in mijn drive-in stopte waardoor ik minder leuke dingen deed dan anderen(scooter rijden geen geld>>kon ik mooi nieuwe cd speler van kopen) tot een jaar geleden dat degene waar ik mee draaide er meee wou stoppen ik vond het jammer maar ben toen ook gestopt.

Conclusie op jouw vraag:
Ik ben er vanaf het begin volop mee bezig geweest alleen naverhand dat ik ouder werd kreeg ik meer geld en kon ik meer inversteren.

Maar hoe oud ben jij dan? Neem aan dat je een stuk ouder bent >>>heb ook vernomen dus dat je er meer verstand dan mij van hebt (kan eveneens) maar waarom staat er dan bij je profile geen geboortedatum! 8)
Ik weet niet of ik er meer verstand van heb dan jij.
Ik ben 21

Kom ff chatten op #gotdj op de irc server van tweakers, zo vervuilen we de draad wat

[Voor 5% gewijzigd door Triple-D op 17-09-2003 15:18]

• Moffin
als ik vanavond thuis ben voeg ik het adres toe

• Moffin
[b][message=18768393,noline]JasperT schreef op 17 September 2003 @ 14:27
Enige nadeeltje is dat die iets langzamer start dan de CDJ20.
Ietsiepietsie maar, t viel alleen op.
Ja klopt de goedkopere cd-spelers hebben een wat grotere vertraging in de loop functie, om het een beetje weg te moffelen moet je proberen zo kort mogelijk na de beat van het stuk geluid dat je knipt stoppen, zodat de tijd die de cd-speler er overdoet om op nieuw te beginnen met het geknipte stuk minder opvalt, het best werkt dit met een wat langzamere bass. (het werkt niet altijd, maar zou zeggen probeer het iig)
Mmmm is moeilijk uit te leggen moet ik zeggen.

• R2D2
  • Niet online
Moffin schreef op 17 september 2003 @ 13:26:
en mengpaneel djm 600 moeilijk 2de hands te krijgen maar zeer goed
Laat ik nu maar is een keer mijn bek dicht houden wat betreft de DJM600 en dat ie o zo goed is (NOT) verhaal :+

iRacing profiel

• Moffin
nou reind ik heb er dan blijkbaar andere ervaringen mee >>alleen de pitch is minder (heb ik al gepost) > maar je hoeft om het in jouw straatje te zeggen van mij je bek niet te houden hoor!

[Voor 5% gewijzigd door Moffin op 17-09-2003 15:58]

• Triple-D
waar zit de pitch op zon ding?

mixer met pitch?

edit: Reind kun je in sommige gevallen wel beter zijn mond dicht laten houden hoor :P

[Voor 48% gewijzigd door Triple-D op 17-09-2003 16:02]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

nog even een reactie op kosten enzo:

Ik ben samen met een vriend van mij in de brugklas begonnen met een drive in, draade toen samen zo nu en dan op feestjes van vrienden, was gewoon erg leuk om te doen.
Nu 4 a 5 jaar verder hebben we al heel wat meer spullen, setje scanners, voldoende power en sinds kort ook 2x cdj 20's. Bij elkaar gaat er gewoon veel tijd enzo inzitten, buiten het geld om. zelfs al zou je een € XXXXX,-- ervoor klaar hebben liggen, ben je alsnog veel tijd bezig met het maken van een discobar, alles goed ingepakt in cases enzo.
En t geld speelt dus ook een rol. je moet niet denken dat je er lekker mee verdient, want in die tijd dat ik het als hobby heb, en ik tegenwoordig 2 feesten in de maand heb heb ik er denk bruto nog geen € aan verdient, aleen ervaring en een goed gevoel. En dat is ook belangrijk :)
Als ik nu nog een nieuw mengpaneeltje heb en eventueel een nieuwe topset ben ik van plan om voorlopig geen grote uitgaven meer te doen. Dit mede omdat ik over een half jaar 18 word en dus graag me rijbewijs wil kunnen betalen ;) .

• Moffin
Sorry je hebt gelijk nu begin ik door al die verhalen en reacties door elkaar te LULLEN :P

• Moffin
dubbel post

[Voor 96% gewijzigd door Moffin op 17-09-2003 20:43]

• HuismAndré

HuismAndré

Canard schreef op 17 September 2003 @ 14:12:
[...]
Kun je ook iets zeggen over de Pioneer's? Met name de CDJ-100S en evt. 500S, 800S?
CDJ-100: Bij de introductie vond ik het helemaal NIKS. Zo'n slot in... Dat zou nooit goed gaan. Nou... Ik had het FOUT. Het slot in systeem heeft zich helemaal bewezen ;-) Verder vind ik de CDJ-100 een saai ding. Je kunt er mee mixen en "that's it". Geen loop en dat mis ik toch wel BEHOORLIJK. Had dan die effectjes er niet op gedaan (want die worden toch alleen maar MISBRUIKT in plaats van gebruikt).

CDJ-500: Antiek beestje (zelf jaaaren gebruikt) dat nu met pensioen is. Loop was super strak, loop adjust op de LTD versie was ideaal. Apparaat was wel HEEL erg gevoelig voor schokken en behoorlijk nukkig waar het om CD-R discjes ging.

CDJ-500s: Kleinere broertje van de CDJ-500. De fout die ze bij de CDJ-500 gemaakt hebben (geen oliegedempt loopwerk) hebben ze gelukkig niet op de 500s gemaakt (kan dus een stuk beter tegen schokken dan de CDJ-500 MAAR minder goed tegen schokken dan de CDJ-100 (en da's toch wel vreemd). De 500s mag van mij ook wel met pensioen.

CDJ-800: Super gewoon. Oliegedempt loopwerk met daarachter nog eens een ESP buffer. Autoloop (8,4,2,1) is ook ERG handig MITS de beatcounter het nummer in de gaten heeft (en aan het begin van een nummer wil dat nog wel eens NIET het geval zijn EN helaas kun je de beatcounter ook niet vertellen wat de snelheid WEL moet zijn). De beste master tempo implementatie tot nog toe MAAR ik heb hem nog steeds vrijwel altijd uit staan (want je hoort het toch, vooral bij sommige pitch settingen en sommige nummers). Jogje had van mij wel een slipmat mogen hebben. Nu moet je de gehele jog bewegen (en die heeft toch nogal wat massa). Koop hem ook niet voor die scratch optie, koop hem omdat het een lekker werkpaard is voor "op pad".

CDJ-1000: Sorry... Voor mij houdt het ergens een keer op qua wat ik uit wil geven aan een CD-speler. Ik vind de CDJ-1000 gewoon in een te hoge prijsklasse zitten. Vooral als je bedenkt dat je ze, omwille van betrouwbaarheid MAAR ook vanwege de verzekering, binnen 4 jaar toch weer de deur uit doet dan kom je toch wel op een ERG hoge afschrijving! Ik was zelfs zo ontstemd over de prijs dat ik hem nog nooit echt grondig getest heb!

• HuismAndré

HuismAndré

Moffin schreef op 17 september 2003 @ 14:45:
Zie een forum als een kroeg. Stap jij maar eens een voor jou totaal onbekende kroeg binnen, daarbij van alles schreeuwend... Wat dan ook nog eens fout blijt te zijn. Grote kans dat je bij kop en kont gepakt het pand weer verlaat.

Op een forum gebeurt zoiets op een Cybermanier ;-)

Verder heeft het zo verdomd weinig zin om gaan op te scheppen over eindtrappen (of wat ook maar). Er is altijd wel een pik die groter is dan die van jou. Zo is mijn pik (een aantal rackjes Lab.Gruppen FP-6400 (Lab 4000's) eindtrapjes van een slordige 4500 euro per versterker) vast en zeker een stukje langer dan die van jou (maar zie je nu hoe weinig nut dat heeft in een topic zoals dit???).

Je noemde de DJC (niet CDJ) 600 (niet 500). Je had dus ALLES in de naam fout. Ook roemde je de DJM-600 om z'n kwaliteit (terwijl deze mixer uitblinkt in FEATURES en NIET in kwaliteit!!!).

Goed... Genoeg roomser dan de paus gelul... Back to topic ;-)

Moffin schreef op 17 september 2003 @ 15:44:
[...]

Ja klopt de goedkopere cd-spelers hebben een wat grotere vertraging in de loop functie, om het een beetje weg te moffelen moet je proberen zo kort mogelijk na de beat van het stuk geluid dat je knipt stoppen, zodat de tijd die de cd-speler er overdoet om op nieuw te beginnen met het geknipte stuk minder opvalt, het best werkt dit met een wat langzamere bass. (het werkt niet altijd, maar zou zeggen probeer het iig)
Mmmm is moeilijk uit te leggen moet ik zeggen.
Ehm.. dat bedoelde ik niet. De loop werkt goed, start ook snel.
Ik had het over de normale startfunctie: play knop. Die is ietsie langzamer dan de cdj20

• Moffin
Nou sorry het is niet de bedoeling geweest om op te scheppen of wat dan ook, ik begon met het netjes proberen te helpen van iemand (1ste post) daarna begon iemand over dat hij/zij proffesioneler wou beginnen met draaien,daarop reageerde ik met wat optie's ofwel de cdj, djm serie, en dat ik dan wat denkfouten maak, omdat het eigenlijk al ietswat lang geleden is sorry maar hoe jullie mij willen behandelen moet je zelf weten, ik ga echt niet weg om een post waar ik word afgezeken, dat maakt me helemaal niks uit, en dat ik verbeterd word fijn, je bent nooit te oud om te leren. Maar om een post zoals triple-D doet ja dan verwacht je een reactie en dat ik dan een verkeerde tekst weg zet, ja dom.

• num-lock
  • Laatst online: 02-07-2018
mag ik ff ouwehoeren?

:o :r

[Voor 96% gewijzigd door num-lock op 18-09-2003 16:41. Reden: snert snapt or du nikos van]

• Raymond
  • Nu online
Er missen wat smilies in je post, num-lock :)

Gewoon negeren dus :P
(mij ook. Dus niet "owkee, we gaan hem negeren", dat schiet niet op :P )

• R2D2
  • Niet online
Hahahaha anders gaan we ff allemaal bijdehand tegen elkaar lopen doen. Ik dacht dat ik daar het alleen recht op had. :P

iRacing profiel

• Empathy
  • Laatst online: 15:09

Empathy

Extreme Audio

Goed begin van deel 8.. :P ;)

Zeg, hoe corrigeren jullie eigenlijk de platen tijdens het mixen?
Ik doe het altijd door de pitch iets omhoog of omlaag te doen en dan weer op de plek terug te zetten. Eerder deed ik het altijd met de hand, maar nu ik die PT2100's heb lukt dat niet fijn meer. Het bevalt me zo trouwens veel beter :) (alleen moet je wel goed kijken dat je de pitch weer op de goede plek terugzet :P)

Als die erg misloopt door platter af te remmen of plaat in t midden mee te draaien als die sneller moet.
Kleine aanpassingen met pitch, wanneer ik verbeter met de platter dan trekt die weer iets bij namelijk.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 54653 op 17-09-2003 21:59]

Anoniem: 26952

Hey gasten,

Ik ben weer (Gedeeltelijk) terug!
Sommige zijn er blij mee, andere minder blij ;)
Andere hebben me alweer op Mirc gezien :P

anyway, ik heb ff een pauze in het hele draaigebeuren ingelast wegens omstandigheden,
nou weet ik dat meer dat hier hebben gedaan en de draad weer opgepakt...
Maar het wil niet lukken kan me slecht concentreren op de platen etc... en heb geen idee wat ik nu moet?!
iemand hier misschien wat tips? heb zeker geen zin om het op te geven!!!

• Chiron
  • Laatst online: 14:13

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Empathy schreef op 17 september 2003 @ 21:47:
Goed begin van deel 8.. :P ;)

Zeg, hoe corrigeren jullie eigenlijk de platen tijdens het mixen?
Ik doe het altijd door de pitch iets omhoog of omlaag te doen en dan weer op de plek terug te zetten. Eerder deed ik het altijd met de hand, maar nu ik die PT2100's heb lukt dat niet fijn meer. Het bevalt me zo trouwens veel beter :) (alleen moet je wel goed kijken dat je de pitch weer op de goede plek terugzet :P)
net zoals jij doet, vrijwel uitsluitend met de pitch... heel zelden soms nog ff afremmen met een vingertje op de platter, en ik kijk niet eens meer op welke plek ie stond.. gaat gewoon op gevoel op de automatische piloot

DJ-Jumbo> wat jij hebt heb ik ook gehad.. neem een tijdje rust, probeer eens naar andere stijlen muziek te luisteren of te draaien, koop weer een setje nieuwe plaatjes.. je komt er wel weer bovenop ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik doe het altijd met de vinger, ofwel op de platter ofwel op de spindle... grotere (blijvende) correcties gaan met de pitch...

Jumbo, wat Ener-G zegt, probeer eens een totaal andere stijl als afwisseling.

• Flipke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05-2019

Flipke

Wie dit leest.. Zit te GoTten*

Weet niet of ze in andere delen van het topique al gepost zijn, maar ik wilde jullie deze toch niet onthouden:
http://www.eutechno.com/a/3/9/technics1.jpg
http://www.eutechno.com/a/3/9/technics2.jpg

Mijn toekomstige speeltjes, als het aan mij ligt >:)

*Zit je niet te gotten? Niet? Dan ben je verdwaald, scheer je weg, NepNerd :+

Wifi is going down the toillet:
Joost: "Ik tiep dit nu vanaf het toillet :P"
Nels: "No shit Sherlock" :)

Hmmmz, jij zal hier dus niet al te lang zitten..... Die technics is in t vorige draadje al uitgebreid aan bod gekomen.

• Flipke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05-2019

Flipke

Wie dit leest.. Zit te GoTten*

Anoniem: 54653 schreef op 18 September 2003 @ 08:25:
Hmmmz, jij zal hier dus niet al te lang zitten..... Die technics is in t vorige draadje al uitgebreid aan bod gekomen.
Lang genoeg, maar niet in de how to become a dj topics, want dat ben ik al ;)
Maar, mijn oprechte excuses alnog aangeboden :+

[Voor 8% gewijzigd door Flipke op 18-09-2003 08:43]

*Zit je niet te gotten? Niet? Dan ben je verdwaald, scheer je weg, NepNerd :+

Wifi is going down the toillet:
Joost: "Ik tiep dit nu vanaf het toillet :P"
Nels: "No shit Sherlock" :)

• Anoniem: 8083
  • Niet online
Anoniem: 26952 schreef op 17 September 2003 @ 22:32:
Hey gasten,

omstandigheden,
nou weet ik dat meer dat hier hebben gedaan en de draad weer opgepakt...
Maar het wil niet lukken kan me slecht concentreren op de platen etc... en heb
Succes man !
Hopelijk tot sprekens op irc binnenkort ofzow.

(ik heb zelf ook eens een periode v/e paar maanden gehad dat ik mijn TT's niet heb aangeraakt)

• Chiron
  • Laatst online: 14:13

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Flipke schreef op 18 September 2003 @ 08:23:
Weet niet of ze in andere delen van het topique al gepost zijn, maar ik wilde jullie deze toch niet onthouden:
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn toekomstige speeltjes, als het aan mij ligt >:)
spuit elf.. :7

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Canard
huisman schreef op 17 September 2003 @ 16:24:
[...]

CDJ-100: ....
CDJ-500: ...
CDJ-500s: ....
CDJ-800: ....
CDJ-1000: ...
En werken de pioneers wel met 0.1% precisie ? En niet zoals de Gemini CDJ-20 op 0.2% precisie boven 6% pitch?

Ik vind die 0,2% stappen echt geen probleem hoor.
Als je ziet wat het scheelt met een CDJ-100

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

pioneers houden gewoon de 0,1% net zoals de numarks...

Deze plek is te koop.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee