Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR
Welke 'ghey' discotheek?SeRRveR schreef op 18 september 2003 @ 11:56:
Ik mag volgende week mijn gig maken. Wel in een ghey discotheek maar het gaat om het idee
Ik ducktape eerst mijn middel helemaal dicht...
Je middel? Ik ben benieuwd naar je lichaamsopbouw
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Lijkt me wel wat eigelijk
Antranoe in arnhem.BtM909 schreef op 18 September 2003 @ 12:01:
[...]
Welke 'ghey' discotheek?
Je middel? Ik ben benieuwd naar je lichaamsopbouw
Nouja, het is eigenlijk niet echt een gig, eerder proefdraaien dinsdagmiddag

Anoniem: 8083
Wat moet je daar precies gaan draaien dan? Entre Nous ken ik overigens wel (kom zelf uit Arnhem).SeRRveR schreef op 18 September 2003 @ 12:16:
[...]
Antranoe in arnhem.
Nouja, het is eigenlijk niet echt een gig, eerder proefdraaien dinsdagmiddag.
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Ik draai groovy house met garage/2-step invloeden.Anoniem: 8083 schreef op 18 September 2003 @ 13:05:
[...]
Wat moet je daar precies gaan draaien dan? Entre Nous ken ik overigens wel (kom zelf uit Arnhem).
Had namelijk een paar weken terug een demo gegeven aan een res daar. Die ik tegen ben gekomen in URS daar. Volgens mijn moeder had hij gebeld en dat ik volgende week daar mag komen proefdraaien tussen 1 en 2 smiddags.
--Edit
Ok sorry, zal ik er een vraag aan koppelen bij deze:Moffin schreef op 18 September 2003 @ 13:08:
Ik wil niet irritant zijn maar dacht dat het niet de bedoeling was om opschepperige dingen te typen wat hebben wij er nou aan dat jij daar moet draaien>> het is niet persoonlijk bedoeld, maar meer aan de mensen die het leuk vonden om op mij te repleyen
Voor Sten: Waarom is er zo weinig op housegebied in arnhem of mis ik een heleboel hier. In ieder geval groovy house. Chillers is niet leuk volgens mijn moeder. (Kom er zelf niet in.) En de Level is, volgens mij, over het algemeen meer trance/hardhouse/hardstyle.
Is ook wel leuk, maar dat draai ik niet.
[ Voor 44% gewijzigd door Virgil op 18-09-2003 13:20 ]
Het is altijd leuk voor een beginnend DJ om zijn/haar eerste slot ergens te kunnen regelen. Spanning, zenuwen, opwinding enzovoorts. Iedereen weet hier waarschijnlijk nog het hoe en waar van zijn/haar eerste keer optreden voor publiek...Moffin schreef op 18 september 2003 @ 13:08:
Ik wil niet irritant zijn maar dacht dat het niet de bedoeling was om opschepperige dingen te typen wat hebben wij er nou aan dat jij daar moet draaien>> het is niet persoonlijk bedoeld, maar meer aan de mensen die het leuk vonden om op mij te repleyen
Ik weet wel dat, toen het bij mij zover was, ik met trillende klauwen stond te draaien, gierend van de zenuwen, temeer omdat ik ineens ter plekke gevraagd werd om het over te nemen omdat de resident DJ hondsverkouden/misselijk/met koppijn vroegtijdig af moest nokken.
Dat is iets heel anders dan dat je als nieuwkomer/buitenstaander meteen binnenkomt met materialistisch opscheppen je '1337' apperatuur...
[ Voor 3% gewijzigd door JumpStart op 18-09-2003 13:19 . Reden: typos ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ik denk dat niemand er een probleem mee heeft tijdens het mixen. Tis meer iets wat tussen de oren zit heb ik altijd het idee. Als je al bij voorbaat denkt dat er niet mee te mixen is dan zal dat je ook niet lukkenAnoniem: 65545 schreef op 18 September 2003 @ 11:22:
Ik vind die 0,2% stappen echt geen probleem hoor.
Als je ziet wat het scheelt met een CDJ-100
Het was ook niet opschepperig bedoeld maar als voorbeeld>>is lezen nou echt zo moelijk sorry hoor, maar zeker snap ik dat dat leuk is en dat het spannend is, maar zijn lullie nou echt van die gastjes die het leuk vinden om gewoon een nieuwkomer in de grond te trappenJumpStart schreef op 18 september 2003 @ 13:17:
[...]
Het is altijd leuk voor een beginnend DJ om zijn/haar eerste slot ergens te kunnen regelen. Spanning, zenuwen, opwinding enzovoorts. Iedereen weet hier waarschijnlijk nog het hoe en waar van zijn/haar eerste keer optreden voor publiek...
Ik weet wel dat, toen het bij mij zover was, ik met trillende klauwen stond te draaien, gierend van de zenuwen, temeer omdat ik ineens ter plekke gevraagd werd om het over te nemen omdat de resident DJ hondsverkouden/misselijk/met koppijn vroegtijdig af moest nokken.Maar dat het bij mij heel onverwacht uit de lucht kwam vallen voorkwam niet dat ik toch een grijns op m'n gezicht had
![]()
Dat is iets heel anders dan dat je als nieuwkomer/buitenstaander meteen binnenkomt met materialistisch opscheppen je '1337' apperatuur...

Ik had me -wijselijk- uit het geflame gehouden, want ik kan zelf soms ook te ver doorschieten in het bekvechten.Moffin schreef op 18 september 2003 @ 13:21:
[...]
Het was ook niet opschepperig bedoeld maar als voorbeeld>>is lezen nou echt zo moelijk sorry hoor, maar zeker snap ik dat dat leuk is en dat het spannend is, maar zijn lullie nou echt van die gastjes die het leuk vinden om gewoon een nieuwkomer in de grond te trappen. nou goed opgevoed dan
Het is nou eenmaal zo dat je eerste paar posts opschepperig overkwamen bij de 'regulars' van deze draad. Ok, dat was misschien niet je bedoelling, maar erhh, je intentie staat los van het effect dat je posts hadden. Hee, dat kan gebeuren, maar daar tillen we ook weer niet tè zwaar aan. Zand erover, goed?
[ Voor 2% gewijzigd door JumpStart op 18-09-2003 13:46 . Reden: typo ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
En... Je hebt natuurlijk 2 spelers staan die beiden pitch hebben. Dan kun je dus (als die andere wel in z'n 0.1% step range zit) die 2e even een tiende verplaatsen als je denkt dat het toch bij elkaar wegloopt.Reind schreef op 18 September 2003 @ 13:18:
[...]
Ik denk dat niemand er een probleem mee heeft tijdens het mixen. Tis meer iets wat tussen de oren zit heb ik altijd het idee. Als je al bij voorbaat denkt dat er niet mee te mixen is dan zal dat je ook niet lukken
Neemt niet weg dat ik zelf liever een 10% range gezien had met 0.1% stappen (en dan liefst met een 100mm schuif).
André Huisman (www.new-line.nl)
Life goes as it goes.
Euhh... wat is een beat equalizer?t3q schreef op 18 September 2003 @ 14:14:
Maatje van me zoekt een mengpaneel met een beat equilizer erop. Iemand ideeen?
Idd, of hij bedoelt een equalizer/toonregeling of hij bedoelt een beat indicator, maar van een beat equalizer heb ik nog nooit gehoord
Moest namelijk constant mijn koptelefoon uitlenen aan degene die het programma deed omdat zij die van zichzelf was vergeten. Daar komt nog is bij dat de monitor boxen daar echt van een ruk kwaliteit zijn. Alles kraakte als de pest.
Naja gelukkig heb ik mezelf vroeger ooit is aangeleerd om alleen over de koptelefoon te mixen en heb ik mezelf dat ook weer afgeleerd maar ben er nu wel achter gekomen dat het soms best handig is
Naja ff 2 pics
Keek niet echt vrolijk maar dat was ik ook allerminst op dat moment. Brak, moe, chagerijnig en vooral erg toe aan een goede nachtrust
Euhm Jadjong heb je die ene mix van mij nog online? Als die er nu is af gaat en deze er op
Die staat nogsteeds online, alleen internet ik nu tijdelijk via de buren dus bandbreedte is er ff niet. Wanneer ik mijn eigen verbinding weer terug heb kan je het uploaden.Reind schreef op 18 September 2003 @ 14:45:
Euhm Jadjong heb je die ene mix van mij nog online? Als die er nu is af gaat en deze er op(deze is volgens mij namelijk wel wat beter)
Deze plek is te koop.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dear Hooj person,
It is with deep regret that we have to inform you that Hooj Choons, as we know it, is no more. Following two years of fairly horrendous financial struggle, during which time we fought to trade our way out of mounting debt problems, we've had to call in the professionals to resolve matters once and for all.
Naturally, this has come about as a direct result of: Sept 11/ any middle eastern conflict you care to name/ downloading/ the slump in the global economy/ music industry/ dance music industry... No, the truth is that as distinguished labels, clubs and magazines shut down around us, we failed to react quickly or effectively enough to what was going on. We thought we'd seen this happen before, and could work our way out of it, but this was a different kind of slump.
It feels like we should write some kind of mini - obituary for Hooj at this point, but maybe everything that needs to be remembered about us is out there already: a hundred and thirty six releases spanning 13 years, all of them, for better or for worse, trying to live up to our original aim of remaining 'occasional providers of half decent house'.
(Key members of staff will be carrying on the work of hooj.com, one of the few beacons of hope amongst the gloom of recent times, under a new name and ownership. Please see separate Hooj.com statement for details at the top of the message board).
Its been a long, and until recently, enjoyable ride and we thank everyone for their support over the past twelve years.
Yours,
The Hooj Mob
was toch een van de betere labels
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dat kon ik op dat moment echt niet.KeeZ schreef op 18 September 2003 @ 17:00:
Leuke spot Reind... en je had inderdaad wel een beetje mogen lachen
Naja reen waarom dat niet kon staat al in dat stukje -> was echt slecht geregeld allemaal.
Anoniem: 54653
Maar ik heb die HD25 ook besteld en nu hopen dat die snel binnen is.
Anoniem: 65545
Vorige week heb ik proefgedraaid in dat danscafe'tje en morgen dus voor het eggie :]
Welliswaar alleen met cd's maar je moet toch wat! ik mag die tent eigenlijk niet eens binnen gezien mn leeftijd
[edit]
Een vriend van mij heeft trouwens een tijd geleden in the O gedraaid. Hij had toen een dj contest gewonnen.
Dat schijnt een best gave tent te zijn he ?
[/edit]
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 65545 op 18-09-2003 22:53 ]
Heb ik ook maar heb nog steeds niet de moeite genomen om m'n kabel ff te fixen. Die is namelijk overleden toen ik er op ging staan. Heb al een nieuwe kabel liggen (met krul en niet zo godsallejezus lang) maar die moet er nog ff aan gefixt worden.Anoniem: 54653 schreef op 18 September 2003 @ 22:34:
He Reind, ik d8 dat jij een HD25 had, maar dit is volgens mij echt een andere koptelefoon.
Maar ik heb die HD25 ook besteld en nu hopen dat die snel binnen is.
whoei egt vet dat je ff langs kwam!Het draaien ging wel aardig maar moest wel heel erg aan de apparatuur en de situatie wennen. Daardoor had ik toch wel wat minder tijd om egt lekker in mijn mixritme te komen. Helaas ook niet door naar de volgende ronde maar het commentaar van de jury was zeker niet slecht vergeleken met andere dj's (miertje in het bijzonder, leek net idols man!Ener-G schreef op 18 September 2003 @ 18:46:
vanavond weer dj contest in de P60, ik heb zelf de vorige voorronde de finale al behaald, nu ga ik ff kijken hoe onze tweaker dj Savale het ervanaf brengt
Of zijn jullie wat goedkoper begonnen? Zo ja, heb je daar spijt van gehad?
Ik zit nu ongeloofelijk te twijfelen of ik moet gaan voor bijv. een nieuw Gemini PS-626i mengpaneel met Gemini CDJ-20 cd-speler of bijv. voor tweedehands de Pioneer CDJ-100S met een beter mengpaneel, bijv. Behringer VMX-300, Vestax PCV-275, Dateq XTC (blijft duur 2e hands), Stanton SMX-401, ....
Deze plek is te koop.
ach ik woon op 5 min. met de bus van Amstelveen af, dus kleine moeite om ff te checken.. bovendien wou ik ff de fratsen van een vriend van mij (Milan/Nventif) checken, maar die bakte er helaas weinig vansavale schreef op 19 September 2003 @ 07:56:
[...]
whoei egt vet dat je ff langs kwam!Het draaien ging wel aardig maar moest wel heel erg aan de apparatuur en de situatie wennen. Daardoor had ik toch wel wat minder tijd om egt lekker in mijn mixritme te komen. Helaas ook niet door naar de volgende ronde maar het commentaar van de jury was zeker niet slecht vergeleken met andere dj's (miertje in het bijzonder, leek net idols man!)
Miertje was idd echt een raar kind.. uitstraling van een vrieskist, en al 9 jaar bezig zijn met zoiets.. brr moet er niet aan denken
ik vond het commentaar van Rossi trouwens wel erg hard 'je kan er maar beter niet mee doorgaan'
heb ongetwijfeld een paar vette foto's geschoten, morgen ben ik weer thuis en in staat om ze online te zetten
[ Voor 17% gewijzigd door Chiron op 19-09-2003 10:53 ]
ik ben begonnen met de plaatselijke gaargedraaidekoptelefoon en een setje (vaak zelfs nog geleende) platenCanard schreef op 19 September 2003 @ 09:20:
Met wat voor apparatuur zijn jullie eigenlijk begonnen? Hebben jullie meteen flink geinvesteerd en goed spul gekocht?
Ik zit nu ongeloofelijk te twijfelen of ik moet gaan voor bijv. een nieuw Gemini PS-626i mengpaneel met Gemini CDJ-20 cd-speler of bijv. voor tweedehands de Pioneer CDJ-100S met een beter mengpaneel, bijv. Behringer VMX-300, Vestax PCV-275, Dateq XTC (blijft duur 2e hands), Stanton SMX-401, ....
sinds een jaartje of 4 ben ik zelf wat serieuzer bezig met draaien, en heb uiteindelijk voor mezelf in de loop der jaren een sl1200, een behringer dx500 mengpaneeltje en een gemini xl500 draaitafel aangeschaft.. het draaien met cd's heb ik me buitenshuis verder volledig eigen gemaakt, dat begon jaren geleden op de middelbare school op een jb systems dubbeldeckje..
momenteel kan ik ook nog los op het PA systeem in Elf91, het jongerencentrum waar ik al een paar jaar vrijwilliger ben, daar heb ik 2x sl1210m3d, een master audio (dateq kloon) mengpaneel en een pioneer cmx-3000 cd dubbeldeck tot mijn beschikking
mijn laatste aanwinst wat mogelijk het beste is wat ik ooit gekocht heb: gehoorbeschermings oordopjes met filter van Alpine
Waren dat de mijne toevallig?SeRRveR schreef op 19 September 2003 @ 09:34:
Ik ben begonnen, en zit nog steeds met een Soundlab DLP 12-s, en ja, heb er veel spijt van. Want toen ik een keer mocht draaien op 2 direct drives was het zeer zeker wennen en pas na een uur of wat begon ik beter het gevoel van dd's onder de knie te krijgen.
Ik ben goed begonnen met een PT-2400 en een PS-540i (te koop voor hen die nog interesse hebben).
Naja ik denk dat ik nu me gear maar is een tijdje moet gaan houden en er wat andere shit bij moet gaan kopen -> 2 CDJ800's of de Tascam (maar denk toch de 800's) en een Ecler Sclat mixer. Dus dat word hard werken en veel sparen aankomende tijd
Er zijn ook gelukkig normale mensenJumpStart schreef op 18 September 2003 @ 13:46:
[...]
Ik had me -wijselijk- uit het geflame gehouden, want ik kan zelf soms ook te ver doorschieten in het bekvechten.
Het is nou eenmaal zo dat je eerste paar posts opschepperig overkwamen bij de 'regulars' van deze draad. Ok, dat was misschien niet je bedoelling, maar erhh, je intentie staat los van het effect dat je posts hadden. Hee, dat kan gebeuren, maar daar tillen we ook weer niet tè zwaar aan. Zand erover, goed?
Ik begon met twee soundlab kloon's (ja zelf dat kanCanard schreef op 19 september 2003 @ 09:20:
Met wat voor apparatuur zijn jullie eigenlijk begonnen? Hebben jullie meteen flink geinvesteerd en goed spul gekocht?

Na een jaar heb ik Technics en een Vestax PCV-275 gekocht.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Thuis heb ik als eerste een Gemini EM-300 koptelefoon gekocht en iets later een 626i mengpanneel welke ik gebruikte in combinatie met me bpm studio.
Daar kwam toen een 2e hands cdj20 bij en wat later een cd400x van Gemini.
1,5 maand geleden heb ik 2 JB systems Q30 tafeltjes gekocht en heb afgelopen week de HD25 koptelefoon van Sennheiser besteld welke ik hopelijk snel binnen krijg.
Mijn eerst komende gear zullen 2 pioneer cd spelers worden denk ik, cdj100 bv. Omdat dat toch fijner werkt als die van gemini(welke overigens echt niet slecht zijn). Misschien daarna een ander mengpanneel: dateq xtc ofzo, en daarna andere draaitafels. Maargoed voordat dat allemaal zover is zijn we alweer een tijdje verder.
Wat is er dan fijner aan de Pioneer?Anoniem: 54653 schreef op 19 september 2003 @ 13:35:
Mijn eerst komende gear zullen 2 pioneer cd spelers worden denk ik, cdj100 bv. Omdat dat toch fijner werkt als die van gemini(welke overigens echt niet slecht zijn).
Arnhem is doodSeRRveR schreef op 18 September 2003 @ 13:14:
[...]
Voor Sten: Waarom is er zo weinig op housegebied in arnhem of mis ik een heleboel hier. In ieder geval groovy house. Chillers is niet leuk volgens mijn moeder. (Kom er zelf niet in.) En de Level is, volgens mij, over het algemeen meer trance/hardhouse/hardstyle.
Is ook wel leuk, maar dat draai ik niet.
Je hebt Luthers en Chillers waar ze een beetje groove/2step-achtige dingen enzo draaien. Luthers is op zich dan wel een leuke tent.
Loyds en die tent van Ratelband junior is een aflopende zaak (drugs, etc.).
Door (onder andere) de Matrixx is de eau failliet gegaan. de Level zal hetzelfde lot te wachten staan. Concept v/d eau vond ik trouwens stukken beter.
Qua houseparties 'lijkt' het iets beter te gaan. De Rijnhal wordt eindelijk weer gebruikt voor evenementen; 11 oktober de derde editie van Intenze.
De gemeente geeft nu drie evenementvergunningen per jaar aan het gelredome wat resulteert in het tweede feest wat daar wordt gegeven; qlimax (november).
Werkt iets degelijker, jog werkt wat makkelijker, laadt sneller. Voor mij persoonlijk werk ik der beter nee iig, dit kan voor iemand anders natuurlijk weer helemaal anders zijn.
Eigen gevoel zal je daar het meest over kunnen vertellen... Je zal ze echt allemaal moeten proberen wil je daar een duidelijk beeld in krijgen... persoonlijk vind ik de numarks leuk, maar pioneer heeft zo mijn voorkeur.. een goeie gemini heb ik -helaas- nog niet mogen testen maar ja, dat zal ongetwijfeld ooit nog een keer komen...
Deze plek is te koop.
You don't need eyes to see, you need vision
axis-8 is hetzelfde als mijn axis-2 op enkele functies na, axis-9 heb ik nog niet mogen testen.... kom eens langs zou ik zeggenAnoniem: 54653 schreef op 19 September 2003 @ 15:44:
Numark heb ik nog nooit geprobeerd. Lijkt me wel wat om een x op de axis 8 of 9 te draaien, wat volgens mij erg leuke spelertjes zijn. Ook de prijs is bij die nog wel te doen.
Deze plek is te koop.
Dus, dingetjes zoals

(en nee, dit hoort niet in het producer-topic thuis
[ Voor 19% gewijzigd door Yoozer op 19-09-2003 16:26 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Vriend van mij heeft nu een maandelijkse residentie in de XO.. en die draait lekkere groovy funky housemuziekAnoniem: 8083 schreef op 19 september 2003 @ 14:02:
[...]
Arnhem is doodIk ga er zelfs nauwelijks meer stappen. Dit komt voornamelijk omdat Arnhem geen studentenstad is en omdat de horeca eigenaren op de korenmarkt absoluut geen initiatief tonen (ook de reden waarom het er lang niet meer zo druk is als voorheen).
Je hebt Luthers en Chillers waar ze een beetje groove/2step-achtige dingen enzo draaien. Luthers is op zich dan wel een leuke tent.
Loyds en die tent van Ratelband junior is een aflopende zaak (drugs, etc.).
Door (onder andere) de Matrixx is de eau failliet gegaan. de Level zal hetzelfde lot te wachten staan. Concept v/d eau vond ik trouwens stukken beter.
Qua houseparties 'lijkt' het iets beter te gaan. De Rijnhal wordt eindelijk weer gebruikt voor evenementen; 11 oktober de derde editie van Intenze.
De gemeente geeft nu drie evenementvergunningen per jaar aan het gelredome wat resulteert in het tweede feest wat daar wordt gegeven; qlimax (november).
Gebruik hem (nog) niet veel, uitzonderlijk ondersteunt hij eens een beat..
Anoniem: 46060
Gebruik hem best wel redelijk vaak, die effecten zijn goed te doen en echt super makkelijk aan te sturen door dat touch pad. Verder kun je er mee samplen maar dat is echt niet makkelijk te doen tijdens het draaien. Als je zo'n ding wil kopen dan de Kaoss Pad zeker een aanrader.
Een half miljoen en 3 knaak 50.Anoniem: 65545 schreef op 19 september 2003 @ 20:56:
Hoeveel krijgen jullie eigenlijk voor een uurtje of 4 draaien ?
Tegenwoordig regel ik zulke dingen aan het eind van de avond als ik weet dat ik van mensen op aan kan. Mensen die ik bij voorbaat al niet vertrouw mogen gewoon lekker van te voren betalen en das al een hele tijd niet meer gebeurd.
Draai tegenwoordig ook alleen nog maar voor mensen die ik ken e.d. FF een jaartje rustig aan doen.
Als je voor een agency draait worden dingen geregeld en hoef je alleen af en toe ff op je rekening tekijken of het genoeg is -> Vind je van niet dan ga je lekker bij hun zeiken. En als hun je niet goed genoeg vinden flikkeren ze je er dan uit of in een gunstiger geval gaan ze meer betalen.
Geen rooie cent.Anoniem: 65545 schreef op 19 September 2003 @ 20:56:
Deze plek is te koop.
Voor t gewone drive in werk, 50€. Netto, belasting enzo eraf dan. Gelukkig is t niet mijn eigen drive in en hoef ik het dus ook niet te investeren in apparatuur.Anoniem: 65545 schreef op 19 September 2003 @ 20:56:
Zoals sommige van jullie wel weten lag mijn UMX-9 al sinds maart bij het Gemini Service Center wegens een kapot VCA op het 2e kanaal. Na een halfjaar is het wel welletjes geweest, en Dré heeft met die mafketel daarzo een afspraak gemaakt dat ik een demo model kreeg die speciaal voor dit soort grapjes bedoeld waren?
Om te beginnen kwam dat ding niet op de afgesproken tijd. Toen heeft Dré weer naar die mafketel gebeld en die heeft beloofd om dat ding op te sturen. Nu ligt ie hier, maar dat ding is stoffig aan alle kanten, de doos is ontzettend ruw mee omgegaan (dus ook met de mixer?) en ALLE phono kanalen (ook waar niks op aangesloten zit) kraken als de tering! 3e draad zit er natuurlijk gewoon op!
Dus wat deed Vash toen? Uiteraard ging er een brief naar ze toe waarin ze schriftelijk in gebreke worden gesteld. Nu hebben ze 14 dagen om actie te ondernemen voordat ik de rechtsbijstandsverzekering erbij kan halen. Ik wens ze succes
En hoe heet die vriend?Anoniem: 65545 schreef op 18 september 2003 @ 22:45:
[edit]
Een vriend van mij heeft trouwens een tijd geleden in the O gedraaid. Hij had toen een dj contest gewonnen.
Dat schijnt een best gave tent te zijn he ?
[/edit]
Ligt eraan waar ik sta en op welk tijdstip;Anoniem: 65545 schreef op 19 September 2003 @ 20:56:
Club zaterdagavond 2-3 uurs set: €350
Bar/Dancing vrijdag en zondagavond 5 uurs set: €100
Kleine feestjes: €50 per uur
Ex. BTW
Noem een vergelijkbare mixer van rond de 300 euro? Anders had ik dat allang gedaanleffe_blond schreef op 20 September 2003 @ 13:39:
Vash, vraag gewoon je geld terug en koop een andere mixer....

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12588 niet veel duurder ook 3 chans, hij heeft ook nog wat extra features...
[ Voor 14% gewijzigd door Yalopa op 20-09-2003 16:30 ]
Maar die haalt het naar mijn mening echt niet bij een UMX. Ik hoop trouwens niet dat mijn UMX kapot gaat.leffe_blond schreef op 20 September 2003 @ 16:28:
tja, spaar nog ff door dannu heb je ook niets.
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12588 niet veel duurder ook 3 chans, hij heeft ook nog wat extra features...
En de cheapere Stanton mixers zijn net zulke rampenbakken als de behringers (op een paar uitzonderingen na dan). De duurdere daar integen zijn wel weer erg goed maar dan kosten ze weer teveel voor wat ze bieden.
Als ik jou was zou ik ff kijken naar een Ecler Smac of Mac. Betaalbaar en goed.
In de tussentijd heeft Dré mij aan een UMX-7 voorzien.leffe_blond schreef op 20 September 2003 @ 17:29:
Met alle respect voor jou UMX, maar als ik in Vash zn plek zou zijn zou ik dat ding niet meer willen, er mogen 100 mensen zeggen dat ie goed is, als je meemaakt wat hij meemaakt met zijn UMX dan zou ik dat ding nooit meer willen zien. Kun je mij trouwens vertellen waarom de umx beter zou zijn als de stanton? betere klank?? steviger?? aan de spec's zal het wel niet liggen denk ik...
Nou na een halfjaar tijd kan je genoeg features op noemen om te bedenken dat dit prima mixers zijn. Mijn oude UMX-9 was waarschijnlijk een maandagmorgen model, maar dit ding is volgens mij gewoon mishandeld. Dus daarom ga ik nu gewoon verder met strijden net zolang tot ik een goeie nieuwe UMX-9 heb (een oude die werkt vind ik ook goed, maar dan wil ik wel geld zien!).
[ Voor 11% gewijzigd door Flake op 20-09-2003 17:52 ]
Zat hey boy hey girl ook tussen -> Ook weer zo'n plaatje wat helemaal bij m'n nieuwe stijl past
Dat word de 17é is ff feest

Nu alleen maar ff bidden dat ik ook een publiek ga krijgen wat dit ( chemical brothers - plump dj's - drumatic twins e.d) gaat pikken
[ Voor 52% gewijzigd door R2D2 op 21-09-2003 01:08 ]
heel strakReind schreef op 21 September 2003 @ 01:05:
Zow ik heb vandaag een mazzeltje gehad -> Stuk of 25 platen (meeste chemical brothers) voor 75€.
Zat hey boy hey girl ook tussen -> Ook weer zo'n plaatje wat helemaal bij m'n nieuwe stijl past
Dat word de 17é is ff feest
[afbeelding][afbeelding]
Nu alleen maar ff bidden dat ik ook een publiek ga krijgen wat dit ( chemical brothers - plump dj's - drumatic twins e.d) gaat pikkenanders heb ik een probleem.
Deze plek is te koop.
Als Terborg nog een beetje in de buurt van Apeldoorn ligt wil ik wel ff een kijkje nemenKeeZ schreef op 21 september 2003 @ 01:53:
[...]
heel strakik help het je hopen
anders komen we met zn allen ff langs
om iedereen om te kopen tot dansen of om wat plaatjes te sponsoren?KeeZ schreef op 21 September 2003 @ 01:53:
[...]
heel strakik help het je hopen
anders komen we met zn allen ff langs
Wie ik?Vash schreef op 21 September 2003 @ 12:15:
Gewoon om jaloers van te worden, hoe makkelijk sommige mensen aan de bak komen
Naja ik heb de mazzel dat ik veel mensen "ken" en dat ze mij ook altijd wel weer weten te vinden. Ik ken zat mensen die beter als mij draaien maar die zelf niet echt goed durven om de grote stap te nemen.
Anoniem: 26318
moet je fatsoenlijke muziek gaan draaienVash schreef op 21 September 2003 @ 12:15:
Gewoon om jaloers van te worden, hoe makkelijk sommige mensen aan de bak komen
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 26318 op 21-09-2003 16:55 ]
Nou dat doorbreken hoeft nog niet van mij (dat zie ik dan wel weer), maar toch wat regelmatiger een plek hebben om je kunsten te laten zien is toch welkom.Ener-G schreef op 21 September 2003 @ 17:37:
ochja.. 'doorbreken' is niet echt een van mijn doelstellingen, ik heb nooit de ambitie gehad om een 2e tiesto of dj jean te worden... maar het draaien gewoon als 'hobby' begint nu toch wel behoorlijk uit de klauwen te lopen
Ondertussen met drive-in shows feesten doen is natuurlijk wel leuk om een beetje aan publiek te wennen. Nadeel hiervan is dat ik niet mijn eigen stijl kan draaien...
Een doelstelling voor mij is om op den duur op Ibiza gevraagd te worden zodat ik lekker goedkoop vakantie kan houden
Die vriend heet melvin, zn dj naam is mel tierra.
Ik vind dat niet de instelling om er te komen.Anoniem: 54653 schreef op 21 September 2003 @ 18:56:
Een vaste plek krijgen of bekend worden hoeft van mij nu ook nog niet, ik wil eerst mijn techniek verbeteren en dan pas gaan proberen ergens serieus aan de bak te komen.
Ondertussen met drive-in shows feesten doen is natuurlijk wel leuk om een beetje aan publiek te wennen. Nadeel hiervan is dat ik niet je eigen stijl kan draaien...
Een doelstelling voor mij is om op den duur op Ibiza gevraagd te worden zodat ik lekker goedkoop vakantie kan houden![]()
Ik draai nu namelijk iedere vrijdag middag in een danscafe'tje en daar leer ik super veel van. Ik kan ook niet op en top mixen maar ik heb toch geprobeerd om daar aan de bak te komen en nu mag ik er iedere week draaien. Dat lijkt me toch leuker dan dat je elke keer weer thuis achter je tt's staat. Als je platenkeus al goed is ben je volgens mij al een heel eind en hoeft je techniek niet op en top te zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 65545 op 22-09-2003 10:41 ]
* KeeZ vindt techniek toch belangrijker dan DJ-hoer (want dat ben je op deze manier) spelen.... Jij vraagt, wij schoppenAnoniem: 65545 schreef op 22 September 2003 @ 10:40:
[...]
Die vriend heet melvin, zn dj naam is mel tierra.
[...]
Ik vind dat niet de instelling om er te komen.
Ik draai nu namelijk iedere vrijdag middag in een danscafe'tje en daar leer ik super veel van. Ik kan ook niet op en top mixen maar ik heb toch geprobeerd om daar aan de bak te komen en nu mag ik er iedere week draaien. Dat lijkt me toch leuker dan dat je elke keer weer thuis achter je tt's staat. Als je platenkeus al goed is ben je volgens mij al een heel eind en hoeft je techniek niet op en top te zijn.
Deze plek is te koop.
30-40 minuten sturen (met een beetje het gas er opAnoniem: 46060 schreef op 21 September 2003 @ 08:36:
[...]
Als Terborg nog een beetje in de buurt van Apeldoorn ligt wil ik wel ff een kijkje nemen
eerlijk gezegd ben ik bijna geen "DJ-hoer" aan het spelen, 9 van de 10 platen die ik draai, draai gewoon omdat ik ze wil draaien en omdat ik vind dat ze bij mijn stijl passen, natuurlijk is het niet zo dat ik alleen maar kan draaien want ik cool vind maar ik denk dat je dat ook echt niet kan verwachten als beginnende dj.Anders is natuurlijk als je dat 4 jaar lang aan het doen bent.KeeZ schreef op 22 September 2003 @ 13:06:
* KeeZ vindt techniek toch belangrijker dan DJ-hoer (want dat ben je op deze manier) spelen.... Jij vraagt, wij schoppenDat wil je niet als DJ... Ik heb het natuurlijk ook gedaan (je mot ergens beginnen) maar ben er mee gestopt omdat je simpelweg je 'ding' niet mag doen... heel jammer IMO...
Mn ding doe ik trouwens sowieso al door 2 platen te mixen, dat vind ik al mooi zat
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 65545 op 22-09-2003 15:19 ]
Mjah oke... maar wat voor stijlen dan... ik bedoel nieuwe stijl heeft nou eenmaal nieuwe mixtechnieken nodig... maar de hele avond verschillende stijlen daar zou ik nou gek van worden...Anoniem: 65545 schreef op 22 September 2003 @ 15:17:
[...]
eerlijk gezegd ben ik bijna geen "DJ-hoer" aan het spelen, 9 van de 10 platen die ik draai, draai gewoon omdat ik ze wil draaien en omdat ik vind dat ze bij mijn stijl passen, natuurlijk is het niet zo dat ik alleen maar kan draaien want ik cool vind maar ik denk dat je dat ook echt niet kan verwachten als beginnende dj.Anders is natuurlijk als je dat 4 jaar lang aan het doen bent.
Mn ding doe ik trouwens sowieso al door 2 platen te mixen, dat vind ik al mooi zaten je techniek verbeter je eigenlijk alleen maar door veel te draaien, misschien leer je er juist wel meer van door al die stijlen aan elkaar te mixen dan door alleen maar 1 stijl te mixen.
En in een danscafe 9 van de 10 van je eigen platenkeus draaien... grote diversiteit aan smaak heb je zekerIk vind dat niet de instelling om er te komen.
Deze plek is te koop.
klopt :]KeeZ schreef op 22 September 2003 @ 15:52:
En in een danscafe 9 van de 10 van je eigen platenkeus draaien... grote diversiteit aan smaak heb je zeker
Mijn eigenlijke stijl is club maar ik vind hardhouse en soms wat trance ook niet erg om te draaien.
Naja, zoals ik al zei, ik ben al blij dat ik ergens mag draaien want ik ben pas 15.
Kijk, als ik daar nou over 2 jaar nog sta dan ga ik maar eens kijken wat ik daar aan kan veranderen
BTW: Deze vraag zal door jullie waarschijnlijk niet gerespecteerd worden maar ik vroeg me af, hoe nemen jullie nou eigenlijk een mix op via de pc ?
Je booth uitgang in de line-in van je soundcard?
Met welk programma nemen jullie op?
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 65545 op 22-09-2003 21:27 ]
onboard soundkard hangt aan een uitgang op mn mixer..
[ Voor 10% gewijzigd door Yalopa op 22-09-2003 21:59 ]
Ik was bang dat ik termen als UTFSM naar mn hoofd geslingerd zou krijgenleffe_blond schreef op 22 September 2003 @ 21:57:
Waarom zou je dat niet mogen vragen??
Ik heb audacity even gedownload en het ziet er iig erg overzichtelijk en logisch uit.
Nadeel is alleen dat ik nu mn pc naar beneden moet gaan slepen om daar een mix op te nemen.
waarom zal dit niet gerespecteerd worden?Anoniem: 65545 schreef op 22 September 2003 @ 21:25:
BTW: Deze vraag zal door jullie waarschijnlijk niet gerespecteerd worden maar ik vroeg me af, hoe nemen jullie nou eigenlijk een mix op via de pc ?
klopt.. ik heb zelf de master-out van m'n mengpaneel aan de line-in van mijn geluidskaart hangen (Terratec DMX 6fire 24/96) en vervolgens zend ik het uit via shoutcast of neem het op met Sound Forge (of allebei tegelijkJe booth uitgang in de line-in van je soundcard?
Messer is ook een leuk programma... direct to disk recording, eventueel direct naar MP3, scheelt weer een hoop conversietijd van WAV naar MP3...Anoniem: 65545 schreef op 22 September 2003 @ 21:25:
[...]
BTW: hoe nemen jullie nou eigenlijk een mix op via de pc ?
Inderdaad via de line-in...
Omdat je ook wel kan zoeken naar een mix-opneem-programmaEner-G schreef op 22 September 2003 @ 23:25:
waarom zal dit niet gerespecteerd worden?

Simpel, klein en ovezichtelijk programmaatje.
PSN: mug_8pm
Ach, wij zijn niet zulke flamers, wij zijn liev en beschaafdAnoniem: 65545 schreef op 23 September 2003 @ 08:54:
[...]
Omdat je ook wel kan zoeken naar een mix-opneem-programma
Dat soort vragen mag hier best, je bent -naar mijn weten- de eerste die er naar vraagt..Anoniem: 65545 schreef op 22 September 2003 @ 21:25:
[...]
Ik heb mn mengpaneel aan mn minidisc hangen, de minidisc naar de audigy van mn PC en van daaruit neem ik op met cooledit of een dergelijk progsel die de boel ook weer naar mp3 omzet..
Deze plek is te koop.
Anoniem: 1560
nu vraag ik mij wat af over die Gemini cdj20:
- kan je eventueel een back spin doen, aangezien dit ding geen plater heeft maar een jog dail
- kan dat ding sample tjes , loop, gedeelte van een nummer steeds herhalen of hoe je het wil noemen afspelen
thanks
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1560 op 23-09-2003 18:07 ]
Nee allebei niet, de jog gebruik je voor de grove pitch correcties en samplen/loopen kan allebei niet, cue'en daarentegen natuurlijk wel.Anoniem: 1560 schreef op 23 September 2003 @ 18:05:
nu vraag ik mij wat af over die Gemini cdj20:
- kan je eventueel een back spin doen, aangezien dit ding geen plater heeft maar een jog dail
- kan dat ding sample tjes , loop, gedeelte van een nummer steeds herhalen of hoe je het wil noemen afspelen
thanks
kan ik geen verkeerde knopjes indrukken
http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/cdj20.htm
Anoniem: 1560
Jammer, zijn dingen die ik eigenlijk wel wil, moet ook niet te veeleisend worden, denk dan dus dat je er een paar honderd euro bij kan tellen (CDJ800 van Pioneer oid)Anoniem: 65545 schreef op 23 September 2003 @ 18:10:
[...]
Nee allebei niet, de jog gebruik je voor de grove pitch correcties en samplen/loopen kan allebei niet, cue'en daarentegen natuurlijk wel.
Ach laat ik eerst maar eens dat beatmatchen onder de knie krijgen
En loop zit er niet op, dan moet je de cd400x hebben
Dit topic is gesloten.