How to become a Dj... deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.577 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:57
Ener-G schreef op 22 september 2003 @ 15:19:
Savale in actie vorige week donderdag op de voorronde van de P60 dj contest

[afbeelding]

meer pics
whoei vette pics! Egt wel beter dat je die ff hebt gemaakt! (is leuk voor me site) zou je van de foto's waar ik op sta de originelen naar me kunnen sturen? Ik kan heel wat mbtje in me meelbox hebben :) e-mail: savale@puredj.com

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:39

Chiron

Moderator Discord
savale schreef op 23 September 2003 @ 23:14:
[...]

whoei vette pics! Egt wel beter dat je die ff hebt gemaakt! (is leuk voor me site) zou je van de foto's waar ik op sta de originelen naar me kunnen sturen? Ik kan heel wat mbtje in me meelbox hebben :) e-mail: savale@puredj.com
komt eraan, ben vanmiddag weer thuis

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Mensennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.

FF een vraagje, Iemand toevallig met een beetje webspace over? Jadjong zit volgens mij nog steeds zonder een fatsoenlijke internet verbinding en moet ff mijn mix ergens kwijt zodat er ff wat mensen hun mening over kunnen geven. Dan weet ik meteen of dit nou wel of niet kan de 17é. Anders ga ik nog ff snel wat anders verzinnen. :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Anoniem: 54653

Hier helaas geen space....

Heb vandaag wel mijn HD25 van sennheiser binnen gehad. Ga hem zo maar is uittesten. Had hem al ff opgehad en volgens mij dempt die super... maar dat zal ik straks zelf wel horen.

• R2D2
  • Niet online
Hij dempt inderdaad als 1 van de besten ook al zou je dat absoluut niet verwachten van zo'n klein klote koptelefoontje.

Ik ben nu net de soldeerbout aan het opwarmen zodat er een nieuw snoer aan kan want ik begon hem toch wel ernstig te missen :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Reind schreef op 24 September 2003 @ 17:51:

FF een vraagje, Iemand toevallig met een beetje webspace over? Jadjong zit volgens mij nog steeds zonder een fatsoenlijke internet verbinding en moet ff mijn mix ergens kwijt zodat er ff wat mensen hun mening over kunnen geven. Dan weet ik meteen of dit nou wel of niet kan de 17é. Anders ga ik nog ff snel wat anders verzinnen. :)
Nee, sinds vanmorgen 11.43 heh ik weer een verbinding _/-\o_

Dus als het goed is kan je zometeen weer uppen op mijn ip.

HD25 bevalt toch best ok :) Nu nog testen in een luidruchtige omgeving maar hier thuis zit t wel snor.... Heerlijk geluid ook, heb toch die bass wel gemist met mijn em-300!
maargoed, bij die em-300 was ik in eerste instantie ook erg tevreden, echter na een half jaar ofzo werd t toch allemaal wat minder.
Hoop nu dat deze het wat langer volhoud.

Anoniem: 65545

Reind schreef op 24 september 2003 @ 17:51:

Ik heb nog wel wat space over op mijn planet accountje.
Is het nog nodig ?
[edit]
Hoeveel mb is het btw ?
[/edit]
Ik ben hard aan het twijfelen of ik morgen de behringer djx 700 ga bestellen :7

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 65545 op 24-09-2003 21:37 ]

Anoniem: 65545 schreef op 24 September 2003 @ 21:35:
[...]

Ik heb nog wel wat space over op mijn planet accountje.
Is het nog nodig ?
[edit]
Hoeveel mb is het btw ?
[/edit]
Ik ben hard aan het twijfelen of ik morgen de behringer djx 700 ga bestellen :7
Mja, denk dat je nog wel 2 maanden kan wachten dan voordat je hem hebt want hij is namelijk op bij de importeur en het duurt wel ff voordat die binnen is.
Wel jammer want voor die prijs is t volgens mij een best leuk dingetje

• R2D2
  • Niet online
Nah leuk dingetje valt wel mee.

Geen BPM gerelateerde effecten en nog net zo bagger van binnen als we van behringer gewend zijn.

• R2D2
  • Niet online
jadjong schreef op 24 september 2003 @ 19:09:
[...]

Nee, sinds vanmorgen 11.43 heh ik weer een verbinding _/-\o_

Dus als het goed is kan je zometeen weer uppen op mijn ip.
Beter :)

naja hij is aan het uppen -> rare_mixed_by_reind.mp3

• jadjong
  • Nu online
Reind schreef op 25 September 2003 @ 00:53:
[...]

Beter :)

naja hij is aan het uppen -> rare_mixed_by_reind.mp3
Hier te vinden.

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Reind schreef op 25 September 2003 @ 00:50:
Nah leuk dingetje valt wel mee.

Geen BPM gerelateerde effecten en nog net zo bagger van binnen als we van behringer gewend zijn.
geen bpm gerelateerde effecten :? er zat toch wel een bpm teller op?

en behringer is idd geen topkwaliteit, maar wat wil je voor het geld wat je ervoor neerlegt.. dan krijg je in principe toch nog een boel hoor

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Ik word heel blij van de 4 kanalen want ik kan geen andere mixer in die prijsklasse vinden die meer dan 3 kanalen heeft.

• R2D2
  • Niet online
Zitten wel wat foutjes in maarja hij was live bij Airpeace FM en volgens mij heb ik al geschreven hoe het er daar aan toe ging ;)
Mensen die een koptelefoon vergeten e.d en de mijne moeten lenen. En een monitorsysteem poeh hé dat heb waarschijnlijk wel 1 knaak 50 en een bos wortels gekost.

Maar op zich valt ie me nog wel mee :)

Alleen bij de 4é plaat zit ik er ff naast in het begin (en niet zo'n beetje ook) en afwerking is ook slecht :+. Naja volgens mij heb ik die ook zo zonder koptelefoon gedaan en op goed geluk. Gaat meestal wel goed :P

[ Voor 18% gewijzigd door R2D2 op 25-09-2003 12:13 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Reind schreef op 25 september 2003 @ 11:51:
[...]

Zitten wel wat foutjes in maarja hij was live bij Airpeace FM en volgens mij heb ik al geschreven hoe het er daar aan toe ging ;)
Mensen die een koptelefoon vergeten e.d en de mijne moeten lenen. En een monitorsysteem poeh hé dat heb waarschijnlijk wel 1 knaak 50 en een bos wortels gekost.

Maar op zich valt ie me nog wel mee :)

Alleen bij de 4é plaat zit ik er ff naast in het begin (en niet zo'n beetje ook) en afwerking is ook slecht :+. Naja volgens mij heb ik die ook zo zonder koptelefoon gedaan en op goed geluk. Gaat meestal wel goed :P
He waar blijft de tracklist :(

:+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• R2D2
  • Niet online
owke zo ff uit het hoofd.

1 Drumatic twins - Kinda strange
2 Plump DJ's - Here we go
3 Drumatic twins - Sippedy slide
4 Plump dj's -
5 Plump dj's - The gate
6 Drumatic twins - Sunset baby
7 Plump dj's - Higher state of consision
8 Plump dj's - The funk hits the fan
9 Chemical brothers - Hey girl hey boy
10 Molokko - Sing it back
11 Euhm das een goede weet ik niet :P

Heb ondertussen alweer veel meer van zulke zooi weten te bemachtigen (in deze mix zit een beetje veel plump dj's maar das omdat ik toen nog niets anders had :+ )

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Reind schreef op 25 September 2003 @ 12:56:

Had je deze al, of heb je deze pas bemachtigd.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• R2D2
  • Niet online
BtM909 schreef op 25 september 2003 @ 13:04:
[...]

Had je deze al, of heb je deze pas bemachtigd.
Alle 2 sinds vorige week. :)

Hahahaha ik zit net ff de mix te luisteren en je hoort in het 3é nummer dat ik een stofje onder de naald vandaag blaas :P

[ Voor 25% gewijzigd door R2D2 op 25-09-2003 13:10 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Reind schreef op 25 september 2003 @ 13:07:
[...]

Alle 2 sinds vorige week. :)
Waarvandaan :o

• R2D2
  • Niet online
Eerlijk gestolen uit de koffer van een vriend van me })

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 15:21

Eraser127

Nijkerk

Reind schreef op 25 September 2003 @ 12:56:

2 Plump DJ's - Here we go
3 Drumatic twins - Sippedy slide
4 Plump dj's -
5 Plump dj's - The gate
6 Drumatic twins - Sunset baby
7 Plump dj's - Higher state of consision
8 Plump dj's - The funk hits the fan
10 Molokko - Sing it back
11 Euhm das een goede weet ik niet :P

Heb ondertussen alweer veel meer van zulke zooi weten te bemachtigen (in deze mix zit een beetje veel plump dj's maar das omdat ik toen nog niets anders had :+ )
Heb em ff geluisterd en klinkt errug lekker. Lekker versie van Molokko trouwens.

My Discogs

• R2D2
  • Niet online
Hahahaha wel lache dit.

Iedereen vind um wel leuk maar niemand weet waar onder ik het moet plaatsen. Nah dan noemen we het de Reind spoort niet helemaal meer want dit slaat helemaal nergens op stroming :+

Zal mij benieuwen wat de reacties verder zijn.

Anoniem: 20384

Ik vind hem ook wel geinig.. gewoon om ffies te chillen. Dit is niet echt feest muziek.. maargoed ieder zijn smaak.

verder vind ik het wel koel dat jij gewoon iets neerzet wat bijna niemand anders doet. Klasse

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
hmmm als ik thuis ben vanavond ga ik ff downen.. ben benieuwd :)

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

* KeeZ is m nu aan het trekken en zal dan ff een zorgvuldig oordeel geven

Deze plek is te koop.

KeeZ schreef op 25 September 2003 @ 15:18:
Nou nou, dat hoeven wij ook niet te weten hoor...... :+ ;)

• jadjong
  • Nu online
KeeZ schreef op 25 September 2003 @ 15:18:
8)7

• R2D2
  • Niet online
Hahaha zo lekker is ie nou ook weer niet :P

Alhoewel bij RAUW liepen er laatst wel ontiegelijk mooie vrouwen toen dit soort muziek werd gedraaid dus als je dit nou glaat draaien dan komen er mischien mooie vrouwen die je in ruil voor wat goede muziek wel even willen euhmmmmmmmmmm een handje willen helpen :P

Naja dat was weer een zinloze theorie :P

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Zeg... als ik trekken bedoel dan heb ik het over downloaden (engels vink geen mooie taal :P) en niet over het handwerken van het andere geslacht hoor :P stelletje pubers :>

ontopic; Hijs wel lekker Reind :) moet zeggen dat je theorie niet werkt overigens, hoe hard ik de muziek ook zet :D

Deze plek is te koop.

• R2D2
  • Niet online
KeeZ schreef op 25 September 2003 @ 17:25:
ontopic; Hijs wel lekker Reind :) moet zeggen dat je theorie niet werkt overigens, hoe hard ik de muziek ook zet :D
Hé kut gaat die theorie ook al niet door. Hmmmmmmmmmm naja ga ik weer op zoek naar muziek waar ze wel op af komen. Net zoals vliegen op euhmmmmmmm..... :p

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Reind! fijne muziek!

ik zou dit eerder niet typeren als 'punk' maar als 'funk' !! en dat is als compliment bedoeld :) wat ik een beetje jammer vind is die chemical bros - hey boy hey girl ertussendoor, die 4kwarts house beat valt een beetje buiten de boot in de mix... wat vind je van Timo Maas als producer/remixer? daar zitten ook vaak van die 'funk' beats in

ga zo door zou ik zeggen :)

Ik heb je mixje even geluisterd, Reind alleen ik vind.. de platenkeus echt niks!
Veel te soft en te eentonig. Het spreekt niet echt aan vind ik.

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 65545 schreef op 25 September 2003 @ 22:32:
Ik heb je mixje even geluisterd, Reind alleen ik vind.. de platenkeus echt niks!
Veel te soft en te eentonig. Het spreekt niet echt aan vind ik.
Te soft?

Dit is hard voor mij man :P
En eentonig -> mwah kan ik een beetje inkomen aangezien deze mix vooral Plump DJ en Drumatic twins is. Maarja had krap aan 10 platen van zulke shit toen ik deze mix maakte dus tsja..............................
Naja nu al bijna een koffer vol dus gaat de goede kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:29

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Anoniem: 1560 schreef op 23 September 2003 @ 18:17:
[...]
Jammer, zijn dingen die ik eigenlijk wel wil, moet ook niet te veeleisend worden, denk dan dus dat je er een paar honderd euro bij kan tellen (CDJ800 van Pioneer oid)
Beetje overkill voor thuis (en, laten we wel wezen, zoveel meer kun je ook weer niet met de CDJ-800).

Er zijn een paar spelers die het bekijken toch wel waard zijn:

Reloop RC-600. Geen idee hoe het met de betrouwbaarheid zit (daarvoor heb ik er nog te weinig verkocht) MAAR het loopwerk is netjes (KSS-213c), de loop werkt prima, scratch is op randje van bruikbaar, net als de effectjes. Voor het geld zeker geen verkeerde speler (beetje "bleek" uiterlijk MAAR verder netjes).

American Audio PSX: Deze speler kan gewoon een aantal dingen die zelfs de CDJ-1000 niet kan! De scratch is op het randje van bruikbaar, effecten zijn redelijk. Waar zit het hem dan wel in? Die 3 flash buttons! Daar kun je een cue point onder zetten MAAR je kunt er ook een sample onder zetten EN je kunt, als je een loopje gemaakt hebt, zelfs dat loopje onder die 3 buttons zetten. Die sample/loop kun je dan onafhankelijk pitchen (via parameter) en benden (via bend buttons) en regelen qua volume (via parameter). Ook kun je de samples/loops/cue's opslaan in de speler.

Als ik een PSX demonstreer dan schrikken (vooral Vinyl) DJ's eigenlijk keer op keer wat er mogelijk is met een _betaalbare_ CD-speler!

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 14:25

Virgil

We're not alone

Vash schreef op 19 september 2003 @ 11:54:
[...]
Waren dat de mijne toevallig? :P

Ik ben goed begonnen met een PT-2400 en een PS-540i (te koop voor hen die nog interesse hebben).
Yep :)

En wat moet je ervoor hebben ? :) Zijn dd's toch ?

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
huisman schreef op 26 September 2003 @ 02:48:
[...]
American Audio PSX: Deze speler kan gewoon een aantal dingen die zelfs de CDJ-1000 niet kan! De scratch is op het randje van bruikbaar, effecten zijn redelijk. Waar zit het hem dan wel in? Die 3 flash buttons! Daar kun je een cue point onder zetten MAAR je kunt er ook een sample onder zetten EN je kunt, als je een loopje gemaakt hebt, zelfs dat loopje onder die 3 buttons zetten. Die sample/loop kun je dan onafhankelijk pitchen (via parameter) en benden (via bend buttons) en regelen qua volume (via parameter). Ook kun je de samples/loops/cue's opslaan in de speler.

Als ik een PSX demonstreer dan schrikken (vooral Vinyl) DJ's eigenlijk keer op keer wat er mogelijk is met een _betaalbare_ CD-speler!
hmm interressant.. maar wat kost dat ding dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

ca. 420 euro.

PS: De DJX-700 heeft weliswaar beatcounters MAAR de informatie daarvan wordt NIET gebruikt voor de effectsectie. De effectsectie heeft dus letterlijk geen weet van de snelheid van het nummer. Vandaar dat je een aantal effecten hebt in de smaak "80 BPM, 90 BPM, 100 BPM" etc. etc. Zie je nu het probleem van de effect sectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ahhh op die fiets.. dat is wel een groot gemis dan in vergelijking met een 'echte' djm600.. en verklaart ook meteen het grote prijsverschil..

al was ik persoonlijk nooit echt een fan van zulke fx toevoegingen, omdat echt _iedereen_ die fx bak tegenwoordig gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ener-G schreef op 26 September 2003 @ 10:48:
ahhh op die fiets.. dat is wel een groot gemis dan in vergelijking met een 'echte' djm600.. en verklaart ook meteen het grote prijsverschil..

al was ik persoonlijk nooit echt een fan van zulke fx toevoegingen, omdat echt _iedereen_ die fx bak tegenwoordig gebruikt
Mwah moet je hem is open trekken die 700. De DJM 600 is een euhmmmmmm pisbak maar de behringer is echt erg. Made in Korea want alles zit zo gods dicht op elkaar gepropt dat je er amper fatsoenlijk bij kan. Nee neem dan maar een DJM600 als je echt ingebouwde effecten wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
SeRRveR schreef op 26 September 2003 @ 08:06:
[...]

Yep :)

En wat moet je ervoor hebben ? :) Zijn dd's toch ?
De mixer, mafkees :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reind schreef op 26 september 2003 @ 11:11:
[...]

Mwah moet je hem is open trekken die 700. De DJM 600 is een euhmmmmmm pisbak maar de behringer is echt erg. Made in Korea want alles zit zo gods dicht op elkaar gepropt dat je er amper fatsoenlijk bij kan. Nee neem dan maar een DJM600 als je echt ingebouwde effecten wilt.
Het is wel de enige betaalbare mixer die zoveel kanalen heeft. Als ik m zou kopen dan zou ik m alleen al voor het aantal kanalen kopen.

Wat is trouwens je eigenlijke style Reind ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Erg leuk verhaaltje Dré :D en aangezien deze wél in mijn koffer past (en de Pioneers niet) plus het feit dat ze íets goedkoper (uhum) zijn misschien wel een des te beter alternatief....

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Anoniem: 65545 schreef op 26 September 2003 @ 13:37:
[...]

Het is wel de enige betaalbare mixer die zoveel kanalen heeft. Als ik m zou kopen dan zou ik m alleen al voor het aantal kanalen kopen.

Wat is trouwens je eigenlijke style Reind ?
Wat een lulargument man :P. Deze heeft ook veel kanalen, zou je die ook kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 19:18
* NightOwlNL wil zolang deze nog verkrijgbaar is de dx 1000 van behringer aanraden als je veel kanalen wil, ding kan nog steeds meer op bij mij en zit al aardig vol :D

even lijstje

TV
DVD
2 computers met line
2 cdspelers
tuner
2 platenspelers

en dan kan ik met de 3 uitgangen mijn pc's en mijn versterker van signaal voorzien

en der bromt absoluut niets :D:D

[ Voor 40% gewijzigd door NightOwlNL op 26-09-2003 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dx 1000 is nog steeds gewoon te koop hoor, wordt ook nog steeds geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vash schreef op 26 September 2003 @ 18:24:
[...]
Wat een lulargument man :P. Deze heeft ook veel kanalen, zou je die ook kopen?
ja das wel heel extreem..

Je snapt hopelijk wel wat ik bedoel he ?

MR_WAZOO schreef op 26 September 2003 @ 18:33:
* Anoniem: 65545 wil zolang deze nog verkrijgbaar is de dx 1000 van behringer aanraden als je veel kanalen wil, ding kan nog steeds meer op bij mij en zit al aardig vol :D

Als ik bij reviews op new-line kijk, zie ik toch aardig wat negatieve reactie's..

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 65545 op 26-09-2003 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wat moet je met al die kanalen in een mixer?? Je gebruikt er toch max 2 en sommigen 3 tegelijkertijd. Beter 3 kwaliteitskanalen dan 6 prulkanalen..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ligt eraan voor dj doeleinden is 3 wel zat evt. 4 of 5 (3 decks en 2 cd spelers)

als je aan het producen bent kan het echter aardig oplopen :+ maar dan gebruik je geen dj mixer meer neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:06
Even een vraagje:

Weet iemand de hoogteinstelling voor Concorde Nightclub-E naalden i.s.m een Gemini PT-2100? Of heeft iemand misschien tips hoe ik het kan bepalen? Door te kijken of het blokje van de naald parallel loopt met de plaat kwam ik op "3" uit, is dit realistisch?

Wil het gewoon even zeker weten, tis tensloote geen goedkoop spul allemaal :D

Nog een vraag:

Ik heb vandaag ook m'n Syrincs monitor speakers binnengekregen :) Nu ben ik best tevreden over de geluidskwaliteit (moet er wel bijzeggen dat ze in m'n redelijk kleine slaapkamer staan en ik geen expert ben op geluids gebied). Op dit moment heb ik een Magnedine-10 en nu vroeg ik me af of de geluidskwaliteit drastisch zal verbeteren als ik hiervoor b.v een Xone:32 in de plaats zet. Niet dat ik er momenteel geld voor vrij heb, maar ik denk graag vooruit :+

[ Voor 57% gewijzigd door FreakR op 26-09-2003 23:30 ]

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• NightOwlNL
die lui met hun negatieve reacties snappen t niet, die beatleds zijn geen beatleds, zijn eerder minivumeters
alstie gewoon lekker groen brand gaat t goed, istie uit is t stil en word t rode ledje aangestuurd, dan moet je gain dichter

:) voorderest, ik ben erg tevreden over mijn DX 1000 mixer :D

• wibblemoo
  • Laatst online: 19:12
Fr3aKER schreef op 26 September 2003 @ 23:03:
Even een vraagje:

Weet iemand de hoogteinstelling voor Concorde Nightclub-E naalden i.s.m een Gemini PT-2100? Of heeft iemand misschien tips hoe ik het kan bepalen? Door te kijken of het blokje van de naald parallel loopt met de plaat kwam ik op "3" uit, is dit realistisch?

Wil het gewoon even zeker weten, tis tensloote geen goedkoop spul allemaal :D

Nog een vraag:

Ik heb vandaag ook m'n Syrincs monitor speakers binnengekregen :) Nu ben ik best tevreden over de geluidskwaliteit (moet er wel bijzeggen dat ze in m'n redelijk kleine slaapkamer staan en ik geen expert ben op geluids gebied). Op dit moment heb ik een Magnedine-10 en nu vroeg ik me af of de geluidskwaliteit drastisch zal verbeteren als ik hiervoor b.v een Xone:32 in de plaats zet. Niet dat ik er momenteel geld voor vrij heb, maar ik denk graag vooruit :+
voor de geluidskwaliteit koop je geen goede (en dure) mixer. eerder voor betere functies en levensduur. van faders oa. die a&h heeft waarschijnlijk wat betere connectors en intern wat kwalitatiever, maar echt hoorbaar : nee.

en nooit zomaar je magnedine de deur uit doen, issie veel te netjes voor.

• wibblemoo
ow en nog iets. volgens mij waren een aantal van jullie opzoek naar een bepaalde midi controller van roland. de MCR 8. hij staat tekoop op synthforum :

http://www.synthforum.nl/...ead.php?s=&threadid=19227

handig voor PC-DJ's.

• FreakR
wibblemoo schreef op 27 September 2003 @ 01:52:
[...]

voor de geluidskwaliteit koop je geen goede (en dure) mixer. eerder voor betere functies en levensduur. van faders oa. die a&h heeft waarschijnlijk wat betere connectors en intern wat kwalitatiever, maar echt hoorbaar : nee.

en nooit zomaar je magnedine de deur uit doen, issie veel te netjes voor.
Bedankt :), dan zal ik maar wachten tot m'n Magnedine het begeeft :P (Wat hopelijk nog lang niet gaan gebeuren)

• HuismAndré

HuismAndré

Fr3aKER schreef op 26 September 2003 @ 23:03:
Even een vraagje:

De PT-2100 heeft een vrij dikke mat (dus 3mm zou best kunnen kloppen). Ook zit er altijd wat tolerantie in de arm MAAR ook in de de bevestiging tussen naald en element (kijk maar eens van heel dichtbij). Dus een vast getal is nooit te geven.

WEL is het zo dat je hem beter iets te laag kunt hebben dan iets te hoog (gok dus op ietsjes te laag). EN... Vergeet de armhoogte niet te LOCKEN na afstellen ;-)
Nog een vraag:

Er zal een verschil zijn in geluidskwaliteit MAAR die zal marginaal zijn (in ieder geval veel minder dan dat sommigen denken). Verder is de geluidskwaliteit van de Mag-10 meer dan zeer behoorlijk. Je zou nog kunnen overwegen de verbinding tussen Mag-10 (unbalanced) en de M3-220 (balanced in) via een "totem pole" configuratie te doen. Bij de "totem pole" haal je de Pin-1 verbinding aan de kant van de XLR weg en zet je de afscherming van het tulpsnoertje alleen vast aan Pin-3. Het centrumdraadje blijft gewoon vastzitten aan Pin-2. Op die manier voorkom je een eventueel aardlusprobleem (hoewel dat met de M3-220 op zich bijna niet mogelijk is aangezien het een Klasse-2 geïsoleerd apparaat is (dus zonder randaarde)).

Daarnaast de mixer netjes op 0dB afstellen en dan de "input sensitivity" regelaar van de M3-220 naar smaak afstellen. Op die manier hou je de S/N van de Mag-10 optimaal. Als je dus 's avonds rustig wilt luisteren dan laat je de mixer gewoon op 0dB werken en draai je de input sens. dicht.

EN natuurlijk goed tweaken met de plaatsing EN afstelling van de sub en tops (fase-stand, freefield/desk, sub niveau t.o.v. tops). En het beste is om toch te proberen de sub in hetzelfde vlak te hebben staan als de tops EN liefst de sub tussen de tops in.

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
wibblemoo schreef op 27 September 2003 @ 01:56:
ow en nog iets. volgens mij waren een aantal van jullie opzoek naar een bepaalde midi controller van roland. de MCR 8. hij staat tekoop op synthforum :

handig voor PC-DJ's.
hmm interessant.. maar ik ben zelf aan het sparen voor een Evolution UC-33 inmiddels

• FreakR
Bedankt voor de tips over hoe je het beste het juiste volume kan regelen. Dit scheelde enorm in de kwaliteit en zie nu pas echt wat de set in huis heeft! 8)
Dat stuk over die XLR aansluitingen begreep ik niet helemaal maar volgens mij hoeft er nu toch niks meer aan te gebeuren.

Als ik weer is wat nodig heb zal ik het zeker weer bij jou bestellen, dit keer was prijsverschil toch net wat te groot i.v.m Duitsland.

• wibblemoo
Ener-G schreef op 27 September 2003 @ 15:50:
[...]

hmm interessant.. maar ik ben zelf aan het sparen voor een Evolution UC-33 inmiddels
hey die heb ik ook. als je 'm met ableton gaat gebruiken, op evolution.co.uk kan je gratis een ableton skin voor 't apparaat bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
vet! gratis? mits je ableton officieel gekocht hebt neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Ener-G schreef op 28 September 2003 @ 15:40:
vet! gratis? mits je ableton officieel gekocht hebt neem ik aan ;)
nope. gewoon even in een emailtje schrijven dat je de UC-33 al een tijdje gebruikt icm met ableton en die skin wel handig vind. krijg je 'm gratis thuis gestuurd.

mocht je 'm niet krijgen heb ik er nog wel 1 voor je, heb nml laatst live gekocht met de UC-33 als bundel, zat ie al bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 06:34
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Tone Control (http://www.tonecontrol.nl)? Zo ja, hoe is de service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
wibblemoo schreef op 28 September 2003 @ 23:32:
[...]

nope. gewoon even in een emailtje schrijven dat je de UC-33 al een tijdje gebruikt icm met ableton en die skin wel handig vind. krijg je 'm gratis thuis gestuurd.

mocht je 'm niet krijgen heb ik er nog wel 1 voor je, heb nml laatst live gekocht met de UC-33 als bundel, zat ie al bij.
ah relaxed! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
http://www.tweakers.net/nieuws/28978

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1064876288.jpg

wat gaan we nou beleven! 249 euro voor een hardware controller met ingebouwde geluidskaart :)
zou 't wat zijn of valt dit onder de categorie 'my first kijkshop dj set' gezien de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

hier valt toch totaal niet mee te draaien... gedverdemme :r en het ziet er ook nog eens niet uit ook nog... mjah kijkshop.. juust !!

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
mja ik weet het nog zo net niet.. op zich zitten alle functies er wel op die je in principe nodig hebt... ben benieuwd naar de reviews van dit beestje

en 249 euro is niks vergeleken bij wat je neer moet leggen voor een BPM studio controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ener-G schreef op 30 September 2003 @ 11:45:
http://www.tweakers.net/nieuws/28978

[afbeelding]

wat gaan we nou beleven! 249 euro voor een hardware controller met ingebouwde geluidskaart :)
zou 't wat zijn of valt dit onder de categorie 'my first kijkshop dj set' gezien de prijs?
Ik vraag me af hoe snel hij start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
hoe ga je hier mee pitchen? toch niet met een draaiknop he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ik denk dat die verticale faders de pitchcontrollers zijn en dat je alleen kan mixen met die horizontale crossfader achtig iets.. op zich zou dat wel logisch zijn aangezien je maar 2 kanalen hebt

en hoe snel ie start? volgens mij is het een hardware controller en zitten er verder geen drives in, dus als je een beetje snelle pc hebt moet dat enkele ms zijn volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
hmm zou kunnen. maar als er een grote latency inzit is 't dng natuurlijk waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Ben erg benieuwd naar hoe dit werkt in de praktijk :) Wou eigenlijk een Gemini mixertje gaan halen om icm te gebruiken met Traktor, maar dit ziet er leuker uit ! Is ff afwachten.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

wibblemoo schreef op 30 September 2003 @ 14:17:
hmm zou kunnen. maar als er een grote latency inzit is 't dng natuurlijk waardeloos.
mhaw latency kan je ook aan wennen... behalve als de latency continu verschilt :/

enne... wat Ener-G ook zei... er zit een crossfader op, ik neem aan dat je daarmee dus ook gewoon het uitgaande geluidssignaal regelt en er dus uiteindelijk slechts 1 signaal uit dat 'ding' wegkomt... maar bindt me daar niet op vast...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nah tis van hercules en die zitten toch in de geluidskaarten/grafische kaarten e.d?

Vanaf wanneer is ie te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Reind schreef op 01 October 2003 @ 09:07:
Nah tis van hercules en die zitten toch in de geluidskaarten/grafische kaarten e.d?

Vanaf wanneer is ie te koop?
Quote van de FP:
De externe draagbare geluidskaart wordt geleverd met een softwaresuit, en zou in oktober dit jaar op de markt verschijnen met een geschatte retailprijs van 249 euro.
Nah, op zich, tis Hercules en die maakt altijd wel goede shit, dus mijn verwachting is dat dit ook wel redelijk in elkaar zit.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 10:19

Empathy

Extreme Audio

JT schreef op 01 October 2003 @ 12:56:
[...]

Quote van de FP:

[...]

Nah, op zich, tis Hercules en die maakt altijd wel goede shit, dus mijn verwachting is dat dit ook wel redelijk in elkaar zit.
Tsja... dat zegt natuurlijk nog helemaal nix.. Hercules heeft nog helemaal geen ervaring in DJ equipment (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
wibblemoo schreef op 27 september 2003 @ 01:56:

handig voor PC-DJ's.
Hmmm ben niet zoon studio mannetje, wat kan je allemaal met zoon dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
ongeveer hetzelfde als de bovenstaande pc-DJ van hercules. je software besturen. dus faders op het scherm niet bedienen met de muis maar met een controller over midi (of USB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:25
Jongens, ik ben zwaar aan het twijfelen.

Ik ben al drie jaar aan het draaien (alleen als hobby), vroeger wel eens op feestjes gedraaid, maar goed nu niet meer. Nu mijn verhaal.

Sinds ik samenwoon draai ik dus bijna niet meer.... Geen geld meer voor platen en ruimtegebrek zijn hier de voornaamste redenen van. Toch wil ik het heel graag weer oppakken. Nou kreeg ik net een foldertje in de bus met de volgende aanbieding;

2 x Numark AXIS-2 cd spelers
1 x Numark Matrix-2 mengpaneel

Prijs € 749,--

Dit lijkt me een zeer goeie prijs, maar.... omdat ik niet meer echt in het wereldtje zit, weet ik niet of je nou echt goed kunt draaien met cd-spelers en voornamelijk met deze spelers. Wie kan mij over de streep trekken of mij vertellen waarom ik dit niet moet doen??

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Empathy schreef op 01 October 2003 @ 14:20:
[...]

Tsja... dat zegt natuurlijk nog helemaal nix.. Hercules heeft nog helemaal geen ervaring in DJ equipment (toch?)
Nee, dat klopt ook helemaal, maar aangezien Hercules nooit echt troep op de markt heeft gebracht, ook niet in voor hun nieuwe productgebieden, ga ik er vanuit dat het iig geen troep is.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Masch schreef op 01 October 2003 @ 17:23:

Ik ben al drie jaar aan het draaien (alleen als hobby), vroeger wel eens op feestjes gedraaid, maar goed nu niet meer. Nu mijn verhaal.

Sinds ik samenwoon draai ik dus bijna niet meer.... Geen geld meer voor platen en ruimtegebrek zijn hier de voornaamste redenen van. Toch wil ik het heel graag weer oppakken. Nou kreeg ik net een foldertje in de bus met de volgende aanbieding;

Prijs € 749,--

Dit lijkt me een zeer goeie prijs, maar.... omdat ik niet meer echt in het wereldtje zit, weet ik niet of je nou echt goed kunt draaien met cd-spelers en voornamelijk met deze spelers. Wie kan mij over de streep trekken of mij vertellen waarom ik dit niet moet doen??
Scheelt je 235 euro als je die set los zou kopen, dus dit is een hele mooie aanbieding!
Met de spelers en de mixer heb ik geen ervaring, kan je alleen zeggen dat het merk numark zeker geen slecht merk is en je vast veel waar kijgt voor je geld.

Over het mixen met cd's: dat doe ik zelf ook, dus JA, je kunt prima mixen met cd's. Wat je fijner vind: cd's of tt's is voor persoonlijk, met beide producten is echter prima te mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Anoniem: 54653 schreef op 01 October 2003 @ 17:47:
[...]

Scheelt je 235 euro als je die set los zou kopen, dus dit is een hele mooie aanbieding!
Met de spelers en de mixer heb ik geen ervaring, kan je alleen zeggen dat het merk numark zeker geen slecht merk is en je vast veel waar kijgt voor je geld.

Over het mixen met cd's: dat doe ik zelf ook, dus JA, je kunt prima mixen met cd's. Wat je fijner vind: cd's of tt's is voor persoonlijk, met beide producten is echter prima te mixen.
Ik zat ff verder te zoeken en ik kwam dit ook tegen ,Gemini CDJ-20, op http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=142 Ik heb zelf geen idee welke beter is. Iemand daadwerkelijk ervaringen hiermee.

Over mixen met cd's --> Hoe zit het met die subtiele tikjes die je aan een plaat kunt geven? kan dat? en de starttijd?

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Nu online

Prijs € 749,--

Weer eentje met spam van de Bijenkorf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
idd >:) ;)

Lijkt me toch zeer zeker geen slechte deal... Maar ja het blijft € 749,--

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 10:19

Empathy

Extreme Audio

ahjoh... koop gewoon Technics sl1200 mk2's. Laat die cd-zooi toch liggen, vinyl mixen is het echte werk :)

grapje natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25
Okay heeft iemand een review van het numark Battlepack? Deze gaan morgen namelijk in de uitverkoop bij de bijenkorf. Iemand een idee of de draaitafels goed zijn? en de mixer die erbij zit, of die een beetje goed is. Ik heb google al gebruikt maar helaas niets gevonden.
Is wel een prachtset voor €499,- 2x TT1625 en 1x Dm950, plus naalden, koptelefoon, en slipknots ehh slipmats

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die cdj20 is een leuk ding hoor, denk alleen dat die net niet tips aan axis2, alhoewel het niet veel zal schelen.

Je bent alleen wel wat duurder uit: 2x cdj20= 490 + 284,05 matrix = meer dan dat andere setje. Als ik jou was zou ik iig voor die axis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Masch schreef op 01 October 2003 @ 18:17:
idd >:) ;)

Lijkt me toch zeer zeker geen slechte deal... Maar ja het blijft € 749,--
Ik heb 2 CDJ 20's voor mn drive in show, als je vroeger met vinyl gedraaid hebt dan zou ik 2 sl 1200's voor 900 euro in Duitsland kopen en dan nog een mooi mixer LIKE http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=246 kopen.

Het zit eigenlijk ver boven de 749 euro van de Bijenkorf maar dit kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Dj_Neo_Ziggy schreef op 01 October 2003 @ 18:32:
Okay heeft iemand een review van het numark Battlepack? Deze gaan morgen namelijk in de uitverkoop bij de bijenkorf. Iemand een idee of de draaitafels goed zijn? en de mixer die erbij zit, of die een beetje goed is. Ik heb google al gebruikt maar helaas niets gevonden.
Is wel een prachtset voor €499,- 2x TT1625 en 1x Dm950, plus naalden, koptelefoon, en slipknots ehh slipmats
Het zijn pisbakken eerste klas met een motor als een mietje en een arm die net niet tussen de lagers uit dondert vanwege de speling die er op zit. Absolute no no dus.
Mixertje is ook 3 keer niks (naja ontelbaar keer niks) en het is verre weg van een prachtset.

Kijk maar ff bij new-line bij de samengestelde setje's van Dre -> Mischien staat daar wat voor je tussen.

Wat ik vandaag mee maakte ->
Owke eerst maar even de reden dat ik hier een verhaal schrijf over Dateq. Ik voel me namelijk flink genaaid door de mensen daar.

Ik heb voor 5 maanden terug een hele oude LPM7.2 ter reparatie naar Dateq in Almere gebracht voor een algehele revisie.
Alles leuk en aardig daar tot dat ik de volgende dag een telefoontje kreeg dat de potmeters die vervangen moesten worden niet op voorraad waren en dat de levering daarvan 3 maanden ging duren.
Nou vond ik dat in eerste instantie al heel sterk want de desbetreffende potmeters zijn direct uit voorraad leverbaar bij Conrad maarja kan gebeuren. Verder ook niets aan de hand want ik kreeg een leen Apollo.

1 week later arriveerde de Apollo.
Bij het open maken van de doos schrok ik me helemaal de pleures. Er lang een Apollo in die te ranzig was om aan te pakken zo vies (heb de foto's nog en zal ze ff opzoeken) en na het aansluiten er van bleek ook nog is dat het ding kraakte aan alle kanten + de rest van de kleine mankementjes (faders die ik zelf maar ff goed vast moest schroeven e.d).
Nou ga je daar op zo'n moment niet over zeiken want je bent allang blij dat je weer wat terug hebt waar je tijdelijk mee uit de voeten kunt dus heb er verder ook maar mijn bek over dicht gehouden tot vandaag.

Ik ging dus vanochtend mijn oude LPM 7.2 ophalen en de Apollo terug brengen.
Toen ik de LPM7.2 in me handen gedrukt kreeg zag hij er werkelijkwaar weer als nieuw uit aan de buitenkant. Echt helemaal mooi weer geweldig.
Maar bij thuis komst schrok ik me dood. En wel om de volgende redenen.

Ik had mijn mixer weg gebracht omdat de PFL niet meer werkte op 2 kanalen. Na het aansluiten van de mixer kom ik tot mijn grote verbazing tot de ontdekking dat ze nu geen van allen meer werken. Oftewel ik ben nu de eigenaar van een PFL loze mixer.

Ook bracht ik de mixer weg omdat er van alles kraakte -> Nou dat doet het nog steeds en dat terwijl er op de rekening staat dat er in het totaal 19 potmeters en 2 faders zijn vervangen. Nou leuk en aardig maar waar zijn die dan in gegaan? Of kraken ze tegenwoordig al als ze er nieuw in gaan?

Bij een algehele revisie verwacht je dat versleten onderdelen vervangen worden maar boven op de prints van de kanalen zit een mixbar die deze met elkaar verbind en uiteindelijk naar de master leid -> Die zag er nog net zo verrot uit als toen ik hem bracht.

Ook een hele leuke is dat de ledjes boven de PFL knoppen ineens in 2 kleueren op de mixer zitten -> 2 rood/oranje en 5 groene en dat terwijlze echt allemaal rood waren toen de mixer die kant op ging. Kijk best dat je er nieuwe ledjes in zet maar doe ze dan allemaal en niet de helft want dit ziet er wel heeeeeeeeeeeeel erg slordig uit.

Ik denk dat iedereen wel kan begrijpen dat ik me nu dus wel heeeeeeeeel erg en gruwelijk genaaid voel door dateq en dat dit dus echt de laatste dateq is geweest die ik ooit heb gekocht. Je betaald namelijk alleen nog voor de service had ik eerder het idee want echt bijzonder zijn de mixers van dateq niet als je ze vergelijkt met de A&H en de Ecler's in dezelfde prijsklasse. Helemaal als je ziet dat er tegenwoordig faders in een apollo worden gedrukt die destijds ook terug te vinden waren in een Magnedine mixer. (en die was wel ff een heel stuk goedkoper).
Na vandaag ben ik er dus achter dat je op een betrouwbare service bij dateq ook niet hoeft te rekenen want ik had mijn LPM7.2 zelf niet beter kunnen verkloten eerlijk gezegd.

Naja de mixer is nu weer de kant van Dateq op en ze gaan hem nu weer na lopen (hopen dat ze het nu wel goed doen) en in orde maken mag ik hopen.
Ik zal iedereen op de hoogte houden wat betreft de stand van zaken want mischien dat je jezelf na zo'n verhaal nog is een keer achter de oren krabt voor je een dateq koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 08-06 10:27

DJT

Persoonlijk heb ik hele goede ervaring met de service van Dateq.

Op mijn werk hadden we vroeger versterkers, limiter en mengpaneel van Dateq, tegenwoordig alleen nog maar een mengpaneel (GPM8Ti). Eens per jaar deed ik alle Dateq apparatuur in de auto en reed naar Dateq (maakte vantevoren een afspraak) en daar werd alles even doorgemeten en (waar nodig) gerepareerd. Nooit problemen mee gehad. De monteur was altijd erg geneigd om iets op de garantie te gooien ondanks dat dat niet altijd terecht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik neem aan dat die mixer bij dateq heb gestaan en dat er een stagiar aan gewerkt heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

dat doet er niet toe, zelfs een stagair moet toch weten dat zoiets niet kan? trouwen stagaires worden normaal wel een beetje in gaten gehouden...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
MR_WAZOO schreef op 02 October 2003 @ 00:28:
ik neem aan dat die mixer bij dateq heb gestaan en dat er een stagiar aan gewerkt heeft
Volgens hun dus niet.

Naja dan word het tijd dat er goed personeel word aan genomen.

Hier onder een lijst met klachten die vanmiddag met mixer en al retour is gegaan naar dateq.

Algehele revisie Dateq LPM7.2?

Na telefonisch contact heb ik besloten de mixer terug te sturen nadat ik deze had opgehaald van een zogenaamde algehele revisie.
Ik betwijfel ten zeerste of de desbetreffende mixer überhaupt wel open is geweest en is gereviseerd. Ik heb eerder het idee dat de bovenplaat is opgepoetst en de mixer van binnen even is doorgespoten met perslucht en vervolgens er een bus contactspray tegen aan is gegaan.
De klachten zijn namelijk niet verholpen (zelfs erger als voorheen) en op de rekening staat toch echt dat de mixer is gereviseerd.

Klacht 1 – De PFL (pre fade listning) werkte eerder op alle kanalen behalve op kanaal 6 & 7 (aux & tape). Nu werkt deze op geen 1 van de kanalen meer.
Normaal gesproken druk je een PFL knop in en hoor je zonder de schuif open te hoeven gooien wat er over het desbetreffende “loopt”.
Dat is hier dus niet het geval. Ik kan drukken op knoppen wat ik wil maar een PFL signaal ho maar. In de verte hoor je iets over de koptelefoon maar dat is verre van een PFL signaal.
Pas bij het open “gooien” van de schuif begint de meter echt uit te slaan en hoor je ook echt pas iets. Dat is volgens mij niet de bedoeling van een PFL of jullie moeten daar een heel ander iets onder verstaan als de rest van alle mixer bouwers.

Klacht 2 – Krakende faders.
Op de rekening kom ik tegen -> 2* fader stereo ALPS 10 KA + connector.
Ik neem aan dat deze faders vervangen zijn vanwege het kraken. Fijn dat dat gebeurd is maar nu vraag ik me af waarom er nog steeds faders kraken in het eerste gedeelte bij het openschuiven van de fader.

Klacht 3 – Ledjes van de PFL
Voor zover ik weet is de mixer met gelijke kleuren leds (bij het indrukken van de PFL knop boven de fader gaat er een ledje branden) naar jullie toe gegaan. Nu vraag ik me af hoe het mogelijk is dat ik nu ineens 5 groene en 2 oranje/rode leds er tussen heb zitten.
Niet iets waar ik over zal gaan klagen als het zo blijft maar het lijkt mij dat men het verschil tussen groene en oranje leds wel kan zien en dat jullie die ook gewoon hebben liggen op voorraad. Ik vind dit gewoon een ronduit slordige afwerking.

Klacht 4 – Interne mixbar.
Op de verbinding tussen de diverse kanalen zit een mixbar die deze weer met elkaar door verbind naar het master gedeelte. Aan het eind van deze mixbar (aan de kant van het master gedeelte) is duidelijk te zien dat deze beschadigd is. Ik vraag me af waarom dat niet vervangen is bij een algehele revisie.

Klacht 5 – Potmeters.
Ik vraag me af of de potmeters die op de rekening staan ook wel degelijk vervangen zijn. Bij deze laat ik even in het midden of ze nou wel of niet vervangen zijn maar het lijkt me verstandig om in het vervolg de klant de oude onderdelen mee te geven die vervangen zijn.

Ik ben dus alles behalve tevreden over de revisie van deze mixer. En ik krijg eerder de indruk dat men er een bus perslucht door heen heeft gespoten om hem vervolgens even met contactspray onder handen te nemen dan dat er daadwerkelijk een zorgvuldige revisie heeft plaats gevonden. De klachten zijn ook schriftelijk bij de mixer gegaan toen ik hem bij jullie bracht dus het verhaal dat sommige klachten niet bekend waren vind ik alles behalve geloofwaardig.
Ik heb meer het idee dat er een stagiair met zijn prutshandjes in heeft gezeten en de mixer leuk heeft opgepoetst dan dat er ook echt een vakkundig iemand met de mixer is bezig geweest. Ik had hem zelf niet beter kunnen “verkloten” om het maar even in normaal begrijpelijk nederlands te zeggen.

Ik verwacht dus dat de LPM7.2 bij deze wel een algehele revisie krijgt en ik deze goed werkend binnen een korte termijn (met een maximum van 1 week na het dagtekening) terug gestuurd krijg.
De kosten van het verzenden e.d zullen voor jullie rekening zijn. Ik heb tenslotte niet gevraagd om half afgemaakt werk maar om een complete revisie van de mixer.
Eventuele bijkomende kosten zijn voor jullie rekening lijkt mij want als het in 1 keer goed was gedaan waren die er nu niet meer geweest.

Niet de mooiste netste brief maar ik was zo g*dsgruwelijk pislink dat ik in staat was de mixer zo bij Dateq door de ruiten heen te tyfen om hem vervolgens binnen op te pakken en zo door de volgende ruit heen te flikkeren.
Stelletje smerige (*&*&%^*^()(_&&$%%^#$$%#%$*&^^&#$&^*(, zulke geintjes flikken ze mij niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Okay, misschien een andere vraag, aangezien hier toch wel de mensen zijn met verstand van draaitafels. Ik ben op zoek naar een draaitafel die dus geen gekke dingen hoeft te doen, ik hoef niet op te treden, het is voor thuis. Ik heb nog een aantal plaaten van Jean Michel Jarre (oxygene 7-13, 180Grams) Ik wil dus een platenspeler die vol van geluid is en een goede constante traktie geeft, zodat ie niet gaat zwalken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Wil je d'r ook mee draaien of alleen mee luisteren?

Ook draaien: JB-Systems Q-30
HiFi: Een Dual of Thorens dinkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Prijs € 749,--

Gewoon doen !! Axis-2 is echt een goed ding om het mixen weer op te pakken... en subtiel je plaatjes een tikke geven kan je er ook goed mee doen....

Ervaring genoeg iig bij mij ;)

deze set heb ik namelijk

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reind schreef op 02 October 2003 @ 01:04:

Klacht 3 – Ledjes van de PFL

Niet iets waar ik over zal gaan klagen als het zo blijft maar het lijkt mij dat men het verschil tussen groene en oranje leds wel kan zien en dat jullie die ook gewoon hebben liggen op voorraad. Ik vind dit gewoon een ronduit slordige afwerking.

Waarom ga je hier dan niet over klagen ?
Stel dat jij dat ding ooit nog wil verkopen, dan kan je voor die verschillende ledjes echt wel geld van de verkoopprijs aftrekken. Waarom zou je dat zomaar pikken ? Ze WAREN toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 65545 schreef op 02 oktober 2003 @ 11:38:
[...]

Waarom ga je hier dan niet over klagen ?
Stel dat jij dat ding ooit nog wil verkopen, dan kan je voor die verschillende ledjes echt wel geld van de verkoopprijs aftrekken. Waarom zou je dat zomaar pikken ? Ze WAREN toch goed?
Heb ik ook gedaan.

Staat netjes in de klachtenlijst die mee retour is gegaan met de mixer naar Dateq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
even een briefje dat je 't deze service totaal niet van ze verwacht had en er op rekend dat alles weer goed komt. zal me niets verbazen als ze je een nieuwe geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Dj_Neo_Ziggy schreef op 01 October 2003 @ 18:32:
voor 'echt' gebruik bagger, misschien wel leuk voor in de slaapkamer maar je bent er na een half jaar echt wel op uitgekeken

heb er vorig jaar op gedraaid een hele zaterdag lang in de bijenkorf als demo dj, draaitafeltjes hebben een torque van niks (wel goed voor het trainen van de fluwelen vingertjes)

mengpaneeltje heeft slechts een 2toons kanaalregeling en dus onbruikbaar, en de meegeleverde koptelefoon is veel te zwak en fragiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Okay, ja ik ga dus niet voor show's draaien, maar plaat opzetten, en rustig er voor zitten en genieten van het warme geluid van de plaat. Dus geen tricks e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dj_Neo_Ziggy schreef op 02 oktober 2003 @ 12:28:
Okay, ja ik ga dus niet voor show's draaien, maar plaat opzetten, en rustig er voor zitten en genieten van het warme geluid van de plaat. Dus geen tricks e.d.
Dan zweren mensen toch vaak bij een belt-drive draaitafel? Of is dat een broodje aap verhaal...

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.