Toon posts:

How to Become a DJ... deel XII Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.347 views sinds 30-01-2008

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
How to Become a DJ deel XII
Introductie
Dames en heren, het is mij een eer en genoegen u van harte welkom te mogen heten bij de opening van het twaalfde deel van de How to Become a DJ legacy Slow Chat soap Database op GoT.

Een kleine introductie is op z'n plaats, voor wat historisch besef...
Op maandag 11 juni 2001, om 19:16, plaatste Timmey het onschuldig ogende topic How to become a Dj.... in het Audio, Video & HiFi Forum gedeelte van het GoT forum.

Dit groeide meteen uit tot een van de allergrootste draadjes die we ooit gezien heben op dit forum, met maarliefst 3144 reacties.

Het totaal aantal post, zonder mislukte of dubbele nieuwe topicstarts mee te nemen, is ruim de vijftienduizend gepasseerd: 3.144 (I) + 2.004 (II) + 1.504 (III) + 2.000 (IV) + 2.005 (V) + 1.274 (VI) + 1.000 (VII) + 1.008 (VIII) + 1.000 (IX) + 1.001 (X) + 1.002 (XI) = 16.942 posts.

Wat er van de originele topicstarter verder gekomen is is in de nevelen der tijd verloren gegaan, maar zijn wellicht onbedoelde nalatenschap leeft voort.

Wat doet een DJ nou eigenlijk :?
DJ staat al jarenlang voor disk jockey, een term die tegenwoordig extreem gehyped wordt, maar velen weten eigenlijk niet wat het vak nou precies inhoudt. DJ zijn kent twee aspecten: De techniek en de sfeer. Onder techniek wordt het mixen van plaatjes verstaan. Mixen is het gelijkzetten van tempo en beats, om vervolgens aan het einde van een nummer een soepele overgang te regelen. Dit klinkt heel simpel, maar dat is het zeker niet (in het begin al helemaal niet). Het mixen is een zeer nauwkeurig proces, waarbij de kleinste afwijking er al voor kan zorgen dat de boel na 10 seconden niet meer gelijk loopt. Dan kennen we nog het andere aspect, de sfeer. Als DJ op een feest ben jij verantwoordelijk voor de sfeer op de dansvloer. Nu zijn er een aantal factoren waarmee je de sfeer kan beïnvloeden, waarvan de belangrijkste bij uitstek de platenkeus is. Het neerzetten van een gevarieerde en goed opgebouwde set is alles behalve makkelijk. Daarnaast is de uitstraling van de DJ ook belangrijk. Een DJ die enthousiast bezig is, zal zonder twijfel betere resultaten halen dan een zak hooi die er ook niet voor de lol staat.

Wat is het verschil tussen een DJ en producer :?
Dat zijn twee termen die vaak door elkaar worden gehaald. Een DJ staat simpelweg voor platendraaier, een figuur op een feest of op de radio die plaatjes opzet. Een producer is degene die de plaatjes maakt. De reden waarom deze twee termen door elkaar worden gehaald, is omdat een producer meestal beide doet. Denk bijvoorbeeld aan DJ Tiësto, die bekend staat om zowel zijn producties als zijn DJ-kunsten. Een vaak gemaakte fout is echter dat een goede producer automatisch als volwaardig DJ wordt aangezien. Dit is lang niet altijd waar! Er zijn voorbeelden van mensen die geniaal produceren, maar er als DJ weinig van bakken.

Wat is beter, CD of vinyl :?
Dit is een discussieonderwerp die vaak zat is gehouden in de voorgaande delen. Uiteindelijk komt het erop neer dat er geen absolute winnaar is. Beide media hebben zo hun voordelen en nadelen. Bij vinyl heb voordelen zoals direct contact met het medium, absolute controle over de plaat en uitgebreid assortiment aan platen. CD's zijn compacter, beschadigen minder snel en zijn thuis te bakken.
Qua mixgenot zijn deze systemen niet met elkaar te vergelijken. Met vinyl werk je door direct met de hand de plaat te corrigeren, bij CD's doe je dat met behulp van een groot wiel en de pitch bend. De mixtechnieken verschillen zoveel, dat je geen concrete winnaar hebt. De voorkeur qua medium is bij iedere DJ anders. Om één heel groot misverstand uit de weg te ruimen: Met beide systemen valt perfect te mixen!

Ik wil graag DJ worden, welke apparatuur moet ik nemen :?
Je zult eerst een keuze moeten maken tussen de twee verschillende media. Als je vinyl wilt draaien, hou er dan rekening mee dat je toch echt een platenzaak in de buurt moet hebben. Als je CD's wilt draaien, dan zul je er rekening mee moeten houden dat er bijna geen extended mixen van nummers in de winkel zullen liggen! Daarom is het als CD DJ ontzettend moeilijk om de desbetreffende auteursrechten te betalen en de muziekindustrie te steunen, omdat er voor CD DJ's erg weinig CD's geschikt zijn.
Voor apparatuur raden wij je aan een kijkje bij New-Line te nemen, een zeer uitgebreide DJ-gear winkel met zowel professionele apparatuur als beginnersspullen. Voor draaitafels is er zelfs een uitgebreid topic aanwezig met aanbevelingen en afraders. Verder is het verstandig om de commentaar van shopbaas André serieus te nemen, omdat deze man bijzonder veel verstand van de apparatuur heeft! Let daarom vooral op de producten die genoteerd staan als "Drés Choice", en stel hem gewoon vragen als je iets niet weet.

Voor de rest algemene aanbevelingen in de volgende categorieën (over het algemeen is het aan te raden om apparatuur te kopen bóven het very low budget!):

Mixers (geen battlemixers)
Very low-budget: Gemini PMX-500
Low budget: Gemini PS-626i / JB-Systems MX4
Midrange budget: Gemini UMX-7 (uitverkocht) / American Audio Q-D5
High budget: Dateq XTC/Allen&Heath Xone:32/Vestax PCV-275
Clubmixers: Pioneer DJM-600/ Dateq LPM7.3-GPM8.3-Apollo / Rodec 180MKII

Draaitafels (S-arm voor het normale mixwerk)
Very low budget: Reloop RP-2000MKIII/JB-Systems Q-20/Akiyama DJ-2000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
Low budget: Reloop RP-4000MKIII/JB-Systems Q-30/Akiyama DJ-3000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
Midrange budget: Reloop RP-5000MKIII/Gemini PT-2100
High budget: Technics SL-1200MK2 of M3D/Gemini PDT-6000/Synq XTRM-1 en klonen daarvan
CD-spelers (enkel)
Low budget: Gemini CDJ-20
Midrange budget: American DJ PSX
High budget: Pioneer CDJ-800/Pioneer CDJ-1000MKII/Denon DN-S5000/Numark Axis-8

CD-spelers (dubbel)
Low budget: American DJ DCD-Pro 400
Midrange budget: DAP 900D/Numark CDN-36
High budget: Pioneer CMX-3000/Pioneer CMX-5000/Numark CDN-88/Numark CDN-90

Natuurlijk zijn er ook een zat andere goede producten in deze branche. Dit is slechts een kleine indicatie van wat een goede keuze zou zijn.

Zozo dat DJ spul is aardig prijzig zeg! Kan dat niet tweedehands :?
Tuurlijk! De grote sites Ebay en Marktplaats zullen vast wel DJ gear ergens tussen hebben, maar het is ook verstandig om op het tweedehands forum van het New-Line forum te kijken en het Vraag & Aanbod-forum van DJ2DJ (URI's onderin). Beginnersapparatuur wordt erg vaak te koop aangeboden omdat de mensen besluiten om de apparatuur te vervangen met spullen uit een hogere prijsklasse, dus als je wilt beginnen zul je altijd wel tweedehands beginnersspullen tegenkomen ergens.

Hoe kom ik aan de bak als DJ :?
DJ'en is een leuke bezigheid en moet vooral een hobby blijven, maar het liefst wil je natuurlijk je kunsten ook aan een publiek tonen. Dit is niet alleen goed voor een flinke kick (als iedereen op jouw plaatjes uit zijn dak gaat), maar ook erg leerzaam. Je leert namelijk om een soort interactie tussen jou en het publiek te voeren.
De vraag is natuurlijk: hoe kom ik dan voor een publiek terecht?
Zorg eerst dat je veel geoefend hebt, dat houdt in dat je zowiezo het beatmatchen onder de knie hebt (foutjes maken mag weleens). Laat eerst een aantal van je mixen eens horen aan wat vrienden en kennisen. Zodra je een goede mix op CD hebt staan, begint het netwerken. Maak eens een praatje met de plaatselijke DJ en laat dan een CD van je achter (uiteraard met naam, e-mail ed), ook mensen op school op de hoogte brengen van jouw draaikunsten kan helpen voor wat naamsbekendheid. Ga dan niet stilletjes zitten wachten, maar onderneem zelf actie. Stel voor om een keer te draaien op een schoolfeest of doe mee aan een DJ-contest.
Wanneer je al deze stappen uitvoerd ligt het niet meer in jouw handen. Maar wat er ook gebeurt probeer het plezier in het draaien te houden, ga dus niet ergens draaien waar je jezelf absoluut niet thuis voelt (ga als Techno-DJ niet in de plaatselijke kroeg skihut-hits draaien om toch maar aan de bak te komen).

Waar kan ik muziek vinden :?
In de platenzaak :). Onderaan dit topic vindt je een lijst met links.

En hebben deze überl33te mixmeisters ook een IRC kanaal :?
Jazeker :*) Check daarvoor #GoTDJ op irc.tweakers.net
GoT DJ overzicht :+

DJ Stijlen
momania• Techno
• Club

BtM909 :: BO the Man• 2Step / UK Garage
• Funky House
• R&B / Hip Hop / Urban

EmpathyVaak:
• Trance
• Hardtrance
• Hardhouse

Minder vaak:
• Hardstyle
• Techno

JaapvR• FunkTechno
• Clubstijl

MolshoopVerschillende soorten Techno
Keez :: DJ CC (Case Closed)• Jumpstyle Trance
• Uplifting Trance
• Hardstyle
• Hardtrance

TekDrum&Bass
Universal Creations• (Progressive)Trance (dus de wat meer kwaliteits Trance)
• Progressive
• Classics (Club, Trance en House)

Daarbuiten ook:
• ClubTrance
• Techno (meestal de wat hardere)
• Hard Trance
• DnB
• Groove
• House

Vash• Techno
• Trance

JasperT• Funky
• Groovy
• House
• Club
• Funky Techno

Arne_F :: DJ LysoProgressive, Trance en Techno

numlock• Hip Hop
• Beat-crossover
• turntabelism

Jimsterrr :: DJ Jim-E• Trance

Canard• Progressive Trance
• Hardtrance
• Hardstyle
• Techno

DJ Reanimation• Trance
• Dance
• Hardstyle
• Techno

Hiddo :: Sunni• Techno
• Tech-house

BezurK :: Will M• Groovy Techno
• Minimal Techno

Gobbles, InQ.• Trance
• hardstyle
• Techno

DeNB3rt• Drum'n'bass

Steenvoorde :: Bor• Full-on Psytrance

-ScuL-• Hardstyle
• Hardtrancy

OverSoft • Techno / Techhouse
• Club

UrinatinventuM• Hardstyle
• wat langzamere Hardcore

Voorgaande delen en dochterdraadjes :+
How to become a Dj...
How to become a Dj... deel II
How to become a Dj... deel III
How to become a Dj... deel IV
How to become a Dj... deel V
How to become a Dj... deel VI
How to become a Dj... deel VII
How to become a Dj... deel VIII
How to become a Dj... deel IX
How to become a Dj... deel X
How to Become a DJ... deel XI
How to become a Producer
How to become an LJ...

Andere DJ fora :+
DJ2DJ forum
New-Line forum
Licht & Geluid forum
DeeJay Forum
TechHouse
ebeatz.nl
Global Hardstyle Forum
AboutDJ Forum

Platenzaken :+
Offline ;)
Lijst platenzaken in Nederland en België

Online NL:
4 DJ's ONLY http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif
Dancegrooves
Recess Records
Rare Records
Platenshop.nl
vinylshop

Online UK
Hard To Find Records
DotVinyl
Defected Online store!

Online DE
Decks-Records online vinyl shop http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_on.gif
Important Records
DJ Gear :+
Tone Control
DJGear.com
J&H Prof Licht en Geluid
New Line licht en geluid

Handige links :+
About DJ - De DJ Info site van NL :P
Technics Dutch dance charts
Advanced Vinyl Handling
Discogs

Beginners guide:
Recess
Howto DJ: Skills, Attitudes and Basic Mixing Techniques
Introduction into DJing and Turntablism

Scratch this sh*t
The history of turntablism
The Ever :: evolving skratch tutorial

[Voor 34% gewijzigd door BtM909 op 12-01-2005 23:20]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

offtopic:
Jullie lopen achter op het grote HT topic :P

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
JT schreef op 08 november 2004 @ 20:44:
offtopic:
offtopic:
HT Topic :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:59
offtopic:
Misschien moet de Only-DJ's link nog uit de startpost?

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
2mb schreef op 08 november 2004 @ 20:52:
offtopic:
Misschien moet de Only-DJ's link nog uit de startpost?
Is de doorstart al zeker?

• JT
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:59
Is de doorstart al zeker?
Ik dacht vanaf het nieuwe jaar, http://forum.clubcharts.nl/topic/32174/1/20
Trouwens nog een handige link gevonden voor beginnende dj's (zoals ik :9):
http://www.recess.co.uk/

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken

Anoniem: 54653

Even terugkomend op de dj expo volgende week zondag: meeting doen van GoT of niet? Zo ja, 14.00 uur op een bepaalde plek afspreken?

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 15:35
Voor! Jullie mogen schreeuwen waar we gaan meeten :)

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 21:16
olé! Een nieuw topique :D

* BezurK is ook voor een meeting, lijkt me lache :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Ja, maar als iedereen hier gaat roepen: leuk meeting!! komt er nog niks van :) Vandaar: 14.00 uur, voor de stand van ....... ?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:29
wat waren ookalweer de gouden tips voor koptelefoons?
oorkussens schoonmaken met .... (vul in)
als je hem niet gebruikt inklappen of gewoon zo laten?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:13

Chiron

Moderator Tweakers Discord
na gebruik je kussens even met een vochtig doekje afnemen zodat het zout uit je zweet verwijdert wordt.. dat is namelijk funest voor het leer

en inklappen of zo laten maakt niet uit, al is het bij een sony mdr-v700 door de brakke ophanging niet verstandig om 'm rond zo'n glazen kop te klemmen.. dan gaat ie geheid stuk (als ie dat niet al voor die tijd gaat ;))

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Anoniem: 54991

Glazen kop :X
* Anoniem: 54991 houdt zich maar even stil :P

• ScuL
had al zoiets gezien hier maar kon het niet zo snel meer vinden :) thanks

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 12:14
euhm, 14:00 voor de stand van... PIONEER
denk ik
als die er is
euhm
ja, zie maar :P

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:46
Anoniem: 54653 schreef op 08 november 2004 @ 21:53:
Even terugkomend op de dj expo volgende week zondag: meeting doen van GoT of niet? Zo ja, 14.00 uur op een bepaalde plek afspreken?
ben zelf niet superactief hier maar ben wel @ dj expo. wie nog meer?

• BezurK
JT schreef op 08 november 2004 @ 20:44:
offtopic:
Ghehe, daarvan heb ik ooit deel 1 gepost :D *trots* *trots* :P

• Flake
OverSoft schreef op 09 november 2004 @ 00:20:
euhm, 14:00 voor de stand van... PIONEER
denk ik
als die er is
euhm
ja, zie maar :P
Die is er. Ik vind het prima :)

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:51
En Reind, kan je al iets verklappen over die CD-spelers?

Weet trouwens iemand of die Scratchbox voor de CDX van Synq iets is? Tis namelijk wel een goedkoop alternatief voor Finalscratch (als je de CDX hebt, dat wel natuurlijk), en erg makkelijk als de ene kant van je vinyl aan t spelen is, en je de andere kant wil draaien (die je wel op CD hebt)

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• Adion
  • Nu online
Ik heb zelf niet zo'n scratchbox, en zelfs niet zo'n cdx, maar heb wel gelezen dat die ScratchBox enkel relatief werkt (dus de snelheid en richting van de vinyl) en dus niet de positie.
Cue'en en verder/terugspoelen zal je dus nog steeds via de CDX moeten doen.

Vermits het positiebepalen het moeilijkste deel is aan deze technologie, verwacht ik verder wel dat het behoorlijk zal werken.

[Voor 6% gewijzigd door Adion op 09-11-2004 13:25]

VirtualDJ 2021 - Fast Image Resizer - Instagram

• Fewture
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fewture

Overclocker

savale schreef op 09 november 2004 @ 00:52:
[...]

ben zelf niet superactief hier maar ben wel @ dj expo. wie nog meer?
Kun je wat meer vertellen over die DJ Expo? Heb je een linkje oid?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Fewture schreef op 09 november 2004 @ 13:40:
[...]

Kun je wat meer vertellen over die DJ Expo? Heb je een linkje oid?
http://www.djexpo.nl/ :? ;)

• BezurK
Doet bij jullie de audioplayer op Vinylonline.nl het ook niet meer?
Hij deed het bij mij eerder wel gewoon :?

Flash 7 gebruik ik en ik heb het met Firefox 0.8/0.9/1.0-RC1 en 1.0 Final geprobeerd en ff met IE 6... zonder verschil :/
(verschil lijkt me ook niet logisch aangezien de animatie wordt doorgespeeld naar de Flash engine en die is voor alle browsers gelijk...)

• ScuL
Hier doet ie t gewoon

• BezurK
Vaag? Zou het dan komen doordat ik SP2 heb geïnstalleerd?
Want ik kom er net achter dat hij het op m'n laptop (Mac OS X 10.3.6) wel gewoon prima doet... Aan m'n netwerk oid (firewall) ligt het dus ook niet.

Enige wat ik qua ingrijpen gedaan heb op m'n PC is dus 3 dagen terug SP2 geïnstalleerd.... Ach, laat maar, ik zoek wel ff verder. Back on-topic ;)

• Fewture
  • Niet online

Fewture

Overclocker

• ScuL
Even iets praktisch om over na te denken.. kwam zomaar in me op

Is het technisch gezien niet mogelijk om als DJ een 'eenmanszaak' op papier te zetten zodat je BTW over je gekochte platen weer terug kunt vangen als zijnde middelen voor bedrijfsvoering? :P

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
-ScuL- schreef op 09 november 2004 @ 20:01:

Is het technisch gezien niet mogelijk om als DJ een 'eenmanszaak' op papier te zetten zodat je BTW over je gekochte platen weer terug kunt vangen als zijnde middelen voor bedrijfsvoering? :P
Dat is mogelijk, niet zo simpel als je het vertelt maar wel mogelijk.

• DJT
  • Laatst online: 05-06 16:27
-ScuL- schreef op 09 november 2004 @ 20:01:

In theorie wel...in praktijk zeggen ze bij mij dat ik eerst maar eens wat geld moet gaan verdienen voordat ik mijn BTW terugkrijg.

Quotes van de inspecteur:
"Wij zijn er niet om jouw hobby te sponsoren."
"Kun je die platentas ook als schooltas gebruiken?"
"Luister je ook weleens hobbymatig naar de muziek die je voor je bedrijfje koopt?"
"Wat doe je met de platen die je niet meer draait?"

Vandaag iets leuks gedaan:

Probleem: mijn Dateq XTC geeft een verschil in volume op kanaal 1 en 3 tussen het moment dat mijn crossfader in het midden staat of op het uiterste van het desbetreffende kanaal.
Ook was er een verschil van ongeveer 2db op kanaal 2 tussen de cue en het mastersignaal.
Volgens Dateq zit dit standaard op de XTC, begreep niet helemaal waarom maar het had met het sratchen te maken...
Goed, voor mij als thuis dj niet erg praktisch allemaal, vooral niet als je op kanaal 2 voor het inmixen de gain gelijk hebt staan en bij het inmixen ereachter komt dat je signaal veel harder klinkt. Tijd voor een modje dus.

De aanpak:
Nou ben ik zelf niet zo technisch ingesteld: een collega van mij gelukkig wel.
Van dateq hebben we de printplaat-schema's gehad, de XTC open gemaakt en het een en ander veranderd. Ik vertelde net dat ik niet zo technisch ben, dit is wat ik heb begrepen dat er is gedaan:
Van de fader 1 en 3 is er van de kabel tussen de vca en de fader 1 (van de 3) draadje losgeknipt, deze zijn samen gesoldeerd en samen met een verlengstukje vastgesoldeerd op een andere printplaat (iets met de 0).
Hierdoor kregen ze allemaal een even sterk signaal.
We hebben de XTC omgedraaid en met een cd-speler met daarin een continue 1khz toon de vca afgeregeld zodat elk kanaal waneer de faders voluit staan en de gain op 0db is afgesteld op 0db op de potmeter -> dit op cue en master gelijk.

Als laatste hebben we ook nog even het kabeltje van de crossfader eruit getrokken (dit laatste is voor iedereen die last heeft van dit ding een zeer makkelijke handeling en is zo weer terug te zetten als je hem wel nodig hebt).

Conclusie: al mijn kanalen hebben dezelfde sterkte, cue en master zijn gelijk en ik heb geen last meer van de crossfader.
Een optie was om een schakelaartje in te bakken waarmee je de crossfader aan en uit kan zetten, maar hier wacht ik nog maar even mee.
Alles werkt thuis ook zoals het moet werken en ben erg tevreden over het resultaat.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
DJT schreef op 09 november 2004 @ 20:10:
[...]

In theorie wel...in praktijk zeggen ze bij mij dat ik eerst maar eens wat geld moet gaan verdienen voordat ik mijn BTW terugkrijg.
Niet helemaal waar ;) Je mag als bedrijf rustig de eerste 3 jaar dik verlies maken, zolang er maar iets van omzet plaatsvind.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Wij hebben in totaal meer posts denk ik ;)

En we zijn alweer in een nieuw deel............
pimsaint schreef op 09 november 2004 @ 13:07:
En Reind, kan je al iets verklappen over die CD-spelers?
Ja ik heb zojuist de doosjes waar ze inzitten verplaatst op mijn buro. ;)

Nee ik ben er nog niet aan toe gekomen eerlijk gezegd, ben veel te druk met de voorbereidingen voor de verhuizing van mijn site naar een andere server.
Het zal dus nog wel tot volgende week maandag worden voordat de doos open gaat.

[Voor 45% gewijzigd door R2D2 op 10-11-2004 13:48]

iRacing profiel

• Fewture
  • Niet online

Fewture

Overclocker

Hey ik word net gebeld voor de Dutch Technics DJ Championship :D Die meldde dat ik zaterdag in de Tempel in Den Haag ingedeeld sta..

Enige nadeel is dat ik maar 12 min mag draaien..wat erg kort is imo. :/
===========================
Hey DJ

Zaterdag doe je mee aan de voorronde van Dutch Technics DJ Championship.
Deze voorronde is in de Tempel van Den Haag.
Jullie worden er rond acht uur verwacht, zodat we om negen uur kunnen soundchecken en om tien uur kunnen beginnen. Het ligt een beetje aan het aantal deelnemers, hoe laat de uitslag van deze voorronde zal plaats vinden.
Het idee is om twaalf uur klaar te zijne en meestal hebben we de uitslag vrijwel meteen na de wedstrijd.

In ieder geval krijgen zaterdag 12 minuten de kans om alles wat je kan te laten zien. Dus doe dit ook!! Wij letten heel erg op de technische kant van het draaien en je creativiteit en originaliteit!!! Ook uitstraling zal een rol spelen.

Dus doe je best, bereid je voor en succes!

Willen jullie mij nog even wat korte info sturen over jezelf.
Zoals je dj naam, genre, waar je gebruik van gaat maken dz of sl of vinyl of cd, en kort iets over je ervaring, bijvoorbeeld hoelang draai je al, ben je al professioneel bezig of meer als hobby????????

Alvast bedankt en tot zaterdag
Mocht je toch niet kunnen laat dit asjeblieft z.s.m. weten.

Groetjes Maloe
===========================

[Voor 76% gewijzigd door Fewture op 10-11-2004 14:03]

Anoniem: 21905

Hoe kun je nou in 12 min tijd je kunsten vertonen? Ik zou denken dat je dan min een half uur nodig hebt om echt te laten zien wat je kunt... 12 min... kun je net aan 3 nummers erin proppen (als je snel mixed :X).

http://home.planet.nl/~stingwcw/dawnofdance.JPG

:9 :P

• Fewture
  • Niet online

Fewture

Overclocker

Anoniem: 21905 schreef op 10 november 2004 @ 14:20:
Hoe kun je nou in 12 min tijd je kunsten vertonen? Ik zou denken dat je dan min een half uur nodig hebt om echt te laten zien wat je kunt... 12 min... kun je net aan 3 nummers erin proppen (als je snel mixed :X).
Nou.. 6 moet toch wel lukken. Ik ben niet echt een trick-dj. Zal dus echt m'n creativiteit moeten aanspreken. Het moet gewoon een impressie worden van m'n stijl..

Fewture schreef op 10 november 2004 @ 15:00:
[...]

Nou.. 6 moet toch wel lukken. Ik ben niet echt een trick-dj. Zal dus echt m'n creativiteit moeten aanspreken. Het moet gewoon een impressie worden van m'n stijl..
Bij mijn muziekstijl zijn de nummers ongeveer 6 a 7 min... Ik weet niet wat jij draait als je 6 nummers in 12 min weet te proppen :P

Ik ben iig wel een trick dj, naast het mixen wil ik het allemaal op frissen door scratches, backspins, crossfades etc :)

Ben nu wel bezig om beter met acapellas te werken :)

• ScuL
Aan 12 minuten heb ik echt niks. Als ik rustig begin met wat hardtrance heb ik platen die 7 minuten duren dan kan ik 1 overgang doen, schiet niet echt op :{

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16
-ScuL- schreef op 10 november 2004 @ 16:09:
Aan 12 minuten heb ik echt niks. Als ik rustig begin met wat hardtrance heb ik platen die 7 minuten duren dan kan ik 1 overgang doen, schiet niet echt op :{
Same here. Maar dat is ook afhankelijk van de stijl die je draait. Techno leent zich hier wat makkelijker voor dan bv minimal (click/micro-house)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• BezurK
Dat is dus net de grap. Als je goed genoeg bent en de boel lekker onder controle hebt en daarnaast de juiste nummers uitzoekt kan je makkelijk 8+ nummers in die 12 minuten stoppen hoor :)
Zelfs mij lukte met redelijk gemak 5 nummers en zo goed ben ik niet eens :)

Ben het met je eens dat 12 minuten erg kort is. Maar als je goed genoeg bent kan je zelfs in 12 minuten laten zien wat je kan... ;)
Sweeeeeeet :) :D

[Voor 13% gewijzigd door BezurK op 10-11-2004 18:17]

• Chiron

Chiron

valt mee.. ik zou er wel minimaal 7 in kunnen frotten, misschien nog wel meer als er 3 decks zouden staan.. maar je moet 't doen op 2 draaitafels, eventueel valt er met de cd spelers nog wel wat te kunstelen erbij tegelijkertijd..

mij hadden ze ook gemaild, maar het is een beetje te kort dag voor mij allemaal, dus Fewture succes :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

BezurK schreef op 10 november 2004 @ 18:16:
[...]

Dat is dus net de grap. Als je goed genoeg bent en de boel lekker onder controle hebt en daarnaast de juiste nummers uitzoekt kan je makkelijk 8+ nummers in die 12 minuten stoppen hoor :)
Zelfs mij lukte met redelijk gemak 5 nummers en zo goed ben ik niet eens :)

Ben het met je eens dat 12 minuten erg kort is. Maar als je goed genoeg bent kan je zelfs in 12 minuten laten zien wat je kan... ;)
5 nummers in 12 min ... nou met hardhouse zal dat iig no way lukken hoor. Dat kan gewoon nooit klinken, ik heb snelle mixes gehoord van bijv. Ed Real (die gast mixed SNEL :o ), en sneller dan dat is volgens mij echt onmogelijk bij hh :)

• BezurK
Anoniem: 21905 schreef op 10 november 2004 @ 19:03:
[...]

5 nummers in 12 min ... nou met hardhouse zal dat iig no way lukken hoor. Dat kan gewoon nooit klinken, ik heb snelle mixes gehoord van bijv. Ed Real (die gast mixed SNEL :o ), en sneller dan dat is volgens mij echt onmogelijk bij hh :)
Hoezo niet? Kan makkelijk. Zorgen dat je op de goede momenten inmixed. Het maakt niks uit of het publiek het hoort DAT je mixed, als het maar lekker klinkt en foutloos is dan kan het makkelijk goed klinken. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan sets van Krafty Kuts (breakbeat/urban, aanrader om eens naar te luisteren!) of Darkraver (oldskool), beiden draaien vaak snel nummers achter elkaar, en je hoort het direct wanneer het volgende nummer begint, maar tòch klinkt het vet omdat ze gewoon precies op het goeie moment het volgende nummer erin gooien... :)

Luister maar eens naar de liveset van Krafty Kuts live @ Radio One (Seb Fontaine) :)

Ik denk dat dit mogelijk moet zijn met alle dansbare muzieksoorten. Zelfs met trance, hardhouse, hardstyle (juist!), etc.

• Triple-D
  • Laatst online: 29-05 22:09
het gaat ook weer niet om de hoeveelhied platen die je erin gooit, maar om de sound die je kan creeren van jezelf in die 12 minuten.

• BezurK
Triple-D schreef op 10 november 2004 @ 21:55:
het gaat ook weer niet om de hoeveelhied platen die je erin gooit, maar om de sound die je kan creeren van jezelf in die 12 minuten.
Exact :D

• Flake
Ben benieuwd of ze mijn 3-deck style mixing zullen waarderen :P

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Vash schreef op 10 november 2004 @ 22:39:
Met 2 draaitafels :?

of ga je ook de CD-spelers gebruiken :P

• DJT
  • Laatst online: 05-06 16:27
Volgens mij hebben ze er maar twee. ;)

• Flake
Klopt. Sjah dan zal ik wel de CD spelers moeten gebruiken. Binnenkort maar es wat platen rippen (ik heb weinig materiaal op CD wat ik hiervoor zal gebruiken).

• Aars
  • Laatst online: 19:04
Wie helpt mij mee met de knoop door hakken?

Ik zit namelijk met het volgende: Ik draai al zo'n 4 jaar op de pc met Traktor gewoon voor de leuk en de mixjes die ik er wel eens mee maak gaan vaak naar de sportschool voor de fitnessruimte en worden daar zéér op prijs gesteld :P.
Natuurlijk wil ik het niet alleen bij de pc houden maar ook zelf eens wat aan gaan schaffen :). Al een week lang heb ik tijdens stage (is dat ook nog ergens goed voor..) reviews gelezen over de cdj-20, allemaal zeer lovend en dat ding kan mij ook geven wat ik eis.
Nu bedacht ik mij vandaag dat mijn neef (was redelijk bekend in de achterhoek; dj karman) ook nog 2 oude cdspelers had staan, cdj-500mkII ltd. Meteen ff geïnformeerd of hij ze af wil staan en ook belangrijk, voor hoeveel. Nadat hij ff nagedacht had kwam hij op 600 euro incl flightcase waar ik mijn nog aan te schaffen mengpaneel (3 kanaals) ook in kan plaatsen. Natuurlijk ook reviews en ervaringen van die speler opgezocht en zodoende erachter gekomen dat het 1 van de eerste cdj spelers waren en je toch beter verder kan zoeken als je de keus hebt.

Wat ik nu dus kan doen:
2x cdj-20 (weet dat ze bij new-line helaas uitverkocht zijn, op de site van djgear staat dat ze uit voorraad leverbaar zijn) met PS 626i voor zo'n €580,- (dat wat ik eerst in gedachten had, koptelefoon moet er nog bij)
2x cdj-500mkII ltd met flightcase voor €600 excl mengpaneel en koptelefoon

Uiteindelijk flink verhaal geworden maar zit er echt mee aangezien ik een arme student ben (standaard verhaal :P) en hierdoor geen overhaaste beslissing wil nemen.

-

Als je zeker weet dat je de hobby leuk gaat vinden: die cdj 500's nemen. Persoonlijk vind ik die een stuk fijner werken als een cdj20 ook al hebben ze bijna dezelfde functies.
En voor een mengpanneel gewoon los die 626i nemen + een koptelefoon erbij en je bent klaar.
Dus als je het budget ervoor hebt is mijn mening: doen

Ps. wat er gezegd wordt dat het een van de eerste cdj's zijn en dat je daarom beter iets anders kunt nemen is grote onzin, zijn in die tijd mega populaire dingen geweest en ze worden nog steeds aardig wat gebruikt volgens mij: ze hebben zichzelf echt wel bewezen!

• Flake
Aars schreef op 10 november 2004 @ 23:14:
Natuurlijk ook reviews en ervaringen van die speler opgezocht en zodoende erachter gekomen dat het 1 van de eerste cdj spelers waren en je toch beter verder kan zoeken als je de keus hebt.
Ho wacht ff, dat hangt er nog altijd vanaf wat voor prijs je ervoor betaalt. De CDJ-500 is kwalitatief een FLINKE prijsklasse hoger dan de CDJ-20. Als je moest kiezen tussen de CDJ-20's of deze, zou ik gewoon voor de bovenste gaan. Die zijn een stuk betrouwbaarder en redelijk road-proof, waardoor je ze ook weer gemakkelijk kwijt zult raken (de CDJ-20 is zeker een net spelertje, maar niet echt hufterproof (loopwerkje ligt bloot, CD klep zit geen vertraging in waardoor die een flinke klap krijgt, etc.).

• Aars
  • Laatst online: 19:04
Ik weet zeker dat ik de hobby leuk ga vinden, dat is het probleem niet.
De roadproof-heid ben ik het ook met je eens Vash. In dat wat ik gelezen heb is dat cd cdj-20's hele leuke dingen zijn voor op je slaapkamertje maar er verder niet echt mee moet gaan slepen. En de ervaringen van anderen waren misschien ook meer gebasseerd op "ik heb de keuze tussen pio cdj500 en pio cdj xxx, welke zal ik nemen?", deze vergelijking kan ik dus niet maken met de cdj20.

Dat de cdj-500 zijn dienst bewezen heeft geloof ik ook best :). Punt is alleen dat ik me in die tijd nog niet echt bezig hield met het daadwerkelijk aanschaffen van apparatuur en dit pas de laatste maanden is gebeurd en de cdj-20 zo erg in de picture was.

Zit nu dus al met 2 voor cdj500. Het budget is er, alleen wil je natuurlijk het goedkoopste van het goedkoopste :P. Maar ik zal er ondertussen al een keer van geleerd moeten hebben dat dat niet altijd de beste keuze is..

-

• Anoniem: 8083
  • Niet online
Anoniem: 54653 schreef op 09 november 2004 @ 20:55:
Vandaag iets leuks gedaan:

Probleem: mijn Dateq XTC geeft een verschil in volume op kanaal 1 en 3 tussen het moment dat mijn crossfader in het midden staat of op het uiterste van het desbetreffende kanaal.
Ook was er een verschil van ongeveer 2db op kanaal 2 tussen de cue en het mastersignaal.
Volgens Dateq zit dit standaard op de XTC, begreep niet helemaal waarom maar het had met het sratchen te maken...
Goed, voor mij als thuis dj niet erg praktisch allemaal, vooral niet als je op kanaal 2 voor het inmixen de gain gelijk hebt staan en bij het inmixen ereachter komt dat je signaal veel harder klinkt. Tijd voor een modje dus.

De aanpak:
Nou ben ik zelf niet zo technisch ingesteld: een collega van mij gelukkig wel.
Van dateq hebben we de printplaat-schema's gehad, de XTC open gemaakt en het een en ander veranderd. Ik vertelde net dat ik niet zo technisch ben, dit is wat ik heb begrepen dat er is gedaan:
Van de fader 1 en 3 is er van de kabel tussen de vca en de fader 1 (van de 3) draadje losgeknipt, deze zijn samen gesoldeerd en samen met een verlengstukje vastgesoldeerd op een andere printplaat (iets met de 0).
Hierdoor kregen ze allemaal een even sterk signaal.
We hebben de XTC omgedraaid en met een cd-speler met daarin een continue 1khz toon de vca afgeregeld zodat elk kanaal waneer de faders voluit staan en de gain op 0db is afgesteld op 0db op de potmeter -> dit op cue en master gelijk.

Als laatste hebben we ook nog even het kabeltje van de crossfader eruit getrokken (dit laatste is voor iedereen die last heeft van dit ding een zeer makkelijke handeling en is zo weer terug te zetten als je hem wel nodig hebt).

Conclusie: al mijn kanalen hebben dezelfde sterkte, cue en master zijn gelijk en ik heb geen last meer van de crossfader.
Een optie was om een schakelaartje in te bakken waarmee je de crossfader aan en uit kan zetten, maar hier wacht ik nog maar even mee.
Alles werkt thuis ook zoals het moet werken en ben erg tevreden over het resultaat.
Dat volumeverschil in de crossfader is idd standaard op een XTC. Heb daar enige tijd terug iets over gelezen. Het volume verschil tussen CUE en MASTER heb ik nooit begrepen. Ik denk dat ik deze mod ook maar eens uit ga voeren, want nu moet je met cue'en op letten dat je een paar db onder het master signaal zit. Erg frustrerend. Weet je zo nog welke v/d 3 kabels je moet samensolderen op dat 0 punt !? (en welk 0 punt ?)

Die crossfaderk kabel moet ik er ook maar eens uitrrekken :)

ps. waarom heb je het volumeverschil voor fader 2 ook niet gemod ?

• Niet online
Over de dj expo; ik wil in principe wel gaan. Zaterdag ga ik ook naar I Love Techno, dus het zal voor mij een latertje worden.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 23:39

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

DJT schreef op 09 november 2004 @ 20:10:
"Luister je ook weleens hobbymatig naar de muziek die je voor je bedrijfje koopt?"
:o dan heb je als inspecteur echt niks begrepen van het vak DJ zijn :) bizar zeg...

Ik snap het punt wel, maar je moet toch hobbymatig wel naar de muziek luisteren om er professioneel iets mee te kunnen doen?!

[Voor 4% gewijzigd door Acolyte57 op 11-11-2004 10:38]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Anoniem: 8083 schreef op 11 november 2004 @ 10:13:
[...]

Dit heb ik wel gedaan :) , het volume van al de 3 kanalen is nu gelijk. Ik heb ook een aantal foto's gemaakt, deze zijn nog op mijn werken, kzal ze morgen online gooie, dan kun je precies zien hoe ik het gedaan heb en welke kabel het is.

Anoniem: 94711

Anoniem: 8083 schreef op 11 november 2004 @ 10:13:
[...]

Dat volumeverschil in de crossfader is idd standaard op een XTC. Heb daar enige tijd terug iets over gelezen. Het volume verschil tussen CUE en MASTER heb ik nooit begrepen. Ik denk dat ik deze mod ook maar eens uit ga voeren, want nu moet je met cue'en op letten dat je een paar db onder het master signaal zit. Erg frustrerend. Weet je zo nog welke v/d 3 kabels je moet samensolderen op dat 0 punt !? (en welk 0 punt ?)

Die crossfaderk kabel moet ik er ook maar eens uitrrekken :)

Ik snap t wel heb zelf de apollo en daar is het als volgt. Als je met je schuif 0dB schuift en dan op je cue je gain naar 0dB regelt kom je op de master op 0dB ook precies op 0dB uit.

Maar aangezien iedereen altijd die fader vol open set klopt het dus niet meer en zit er een verschil tussen de cue en de master!

[EDIT] Er van uitgaande dat de toonregeling natuurlijk wel in de midden stand staat ;) 8)7

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 94711 op 11-11-2004 13:23]

BezurK schreef op 10 november 2004 @ 21:16:
[...]

Hoezo niet? Kan makkelijk. Zorgen dat je op de goede momenten inmixed. Het maakt niks uit of het publiek het hoort DAT je mixed, als het maar lekker klinkt en foutloos is dan kan het makkelijk goed klinken. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan sets van Krafty Kuts (breakbeat/urban, aanrader om eens naar te luisteren!) of Darkraver (oldskool), beiden draaien vaak snel nummers achter elkaar, en je hoort het direct wanneer het volgende nummer begint, maar tòch klinkt het vet omdat ze gewoon precies op het goeie moment het volgende nummer erin gooien... :)

Luister maar eens naar de liveset van Krafty Kuts live @ Radio One (Seb Fontaine) :)

Ik denk dat dit mogelijk moet zijn met alle dansbare muzieksoorten. Zelfs met trance, hardhouse, hardstyle (juist!), etc.
Bij UK hardhouse kan dat simpelweg NIET, Ik heb zo'n vermoeden dat jij totaal geen benul heb over welke hardhouse ik het nou bedoel, want je begint te vergelijken met breakbeat/urban en oldskool? Kom op zeg, die muziek stijlen lijken totaal NIET op UK HH. UK HH zit veel meer variatie in, door het lange opbouwen is het gewoon bijna onmogelijk om zoveel nummers in 12 min te proppen. Je kan het wel doen, maar je zal de nummers simpelweg helemaal verneuken. Ed Real is 1 van de weinige die het lef heeft om veel nummers heel snel achter mekaar te mixen bij UK HH, en het klinkt bij hem, maar zelfs hij zou geen 5 nummers binnen 12 min kunnen proppen omdat hij ook weet dat het niet zou klinken. Of je nou goed erin gooit of niet (dat moet je sowiesow doen maar goed, dat even terzijde he)
Triple-D schreef op 10 november 2004 @ 21:55:
Dat weet ik ook wel, alleen ik vroeg me gewoon af hoeveel platen die bepaalde dj van die post waarik op reageerde in die 12 min kon proppen :)

• BezurK
Anoniem: 21905 schreef op 11 november 2004 @ 15:00:
[...]

Bij UK hardhouse kan dat simpelweg NIET, Ik heb zo'n vermoeden dat jij totaal geen benul heb over welke hardhouse ik het nou bedoel, want je begint te vergelijken met breakbeat/urban en oldskool? Kom op zeg, die muziek stijlen lijken totaal NIET op UK HH. UK HH zit veel meer variatie in, door het lange opbouwen is het gewoon bijna onmogelijk om zoveel nummers in 12 min te proppen. Je kan het wel doen, maar je zal de nummers simpelweg helemaal verneuken. Ed Real is 1 van de weinige die het lef heeft om veel nummers heel snel achter mekaar te mixen bij UK HH, en het klinkt bij hem, maar zelfs hij zou geen 5 nummers binnen 12 min kunnen proppen omdat hij ook weet dat het niet zou klinken. Of je nou goed erin gooit of niet (dat moet je sowiesow doen maar goed, dat even terzijde he)

[...]

Dat weet ik ook wel, alleen ik vroeg me gewoon af hoeveel platen die bepaalde dj van die post waarik op reageerde in die 12 min kon proppen :)
Die vergelijking trok ik omdat die twee DJ's gewoon als eerste in mij opkwamen. Heel toevallig moet ik toegeven dat ik niet zoveel verstand heb van UK HH maar toch blijf ik erbij dat snel mixen bij ELKE dansbare muziek mogelijk is. Kwestie van goede nummers uitkiezen en op het juiste moment inmixen...

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 10:13
Even een vraagje. Tot hoe laat is de Metro Record Store open vanavond in utrecht. Ik weet dat het koopavond is, en ik zit hier op werk tot 18:00, maar ik wil er nog even langs. Geen website te vinden verder.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

BezurK schreef op 11 november 2004 @ 15:15:
[...]

Die vergelijking trok ik omdat die twee DJ's gewoon als eerste in mij opkwamen. Heel toevallig moet ik toegeven dat ik niet zoveel verstand heb van UK HH maar toch blijf ik erbij dat snel mixen bij ELKE dansbare muziek mogelijk is. Kwestie van goede nummers uitkiezen en op het juiste moment inmixen...
Tuurlijk, snel mixen is mogelijk met uk hh. Maar in 12 min op z'n MAX 4 a 5 nummers :)

Meer is simpelweg onmogelijk, er zitten beduidend minder break momenten in uk hh, bij techno oid zou dat makkelijker kunnen. En bij oldskool ook :)

• Chiron

Chiron

zie ik hier een uitdaging aan alle uk hardhouse gotdj's? :p

• BezurK
:D

• Niet online
Anoniem: 54653 schreef op 11 november 2004 @ 12:54:
[...]

Dit heb ik wel gedaan :) , het volume van al de 3 kanalen is nu gelijk. Ik heb ook een aantal foto's gemaakt, deze zijn nog op mijn werken, kzal ze morgen online gooie, dan kun je precies zien hoe ik het gedaan heb en welke kabel het is.
Perfect ! Mijn XTC kan wel een facelift gebruiken. Wacht de foto's af.
Binnenkort ook maar eens bij Dateq in Almere langs om m'n XTC te reinigen. Heb kleine storing ergens in de eq (een uitgang dempt af en toe een flink aantal db).

• Fewture
  • Niet online

Fewture

Overclocker

Anoniem: 21905 schreef op 11 november 2004 @ 20:31:
[...]

Tuurlijk, snel mixen is mogelijk met uk hh. Maar in 12 min op z'n MAX 4 a 5 nummers :)

Meer is simpelweg onmogelijk, er zitten beduidend minder break momenten in uk hh, bij techno oid zou dat makkelijker kunnen. En bij oldskool ook :)
Laat ik nou net techno draaien ;) Maar zelfs dan is 6 al veel. Tuurlijk kan het..ik krijg er wel meer in, maar das niet de bedoeling. Het is geen wedstrijd wie de meeste platen mixt al zullen ze er wel naar kijken..
Verder is mijn stijl dat ik lange mixen maak. Kort op elkaar mixen gaat heel erg tegen m'n gevoel in en ik raak er gestrest van. En daarnaast heb ik al 12min nodig om er lekker in te komen :/ Maar goed, dat probleem hebben de meesten denk ik.

Wat erg klote is, is dat ik vet weinig tijd heb. Eigenlijk kan ik alleen vanavond en morgen overdag wat doen en morgen avond moet ik al draaien. Magoed, ik ga er wel heen en ik zie het wel....

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Anoniem: 8083 schreef op 12 november 2004 @ 00:22:
[...]

Perfect ! Mijn XTC kan wel een facelift gebruiken. Wacht de foto's af.
Binnenkort ook maar eens bij Dateq in Almere langs om m'n XTC te reinigen. Heb kleine storing ergens in de eq (een uitgang dempt af en toe een flink aantal db).
Kan je ze niet meteen vragen om die volume-verschillen te fixen? ;)

• Fewture
  • Niet online

Fewture

Overclocker

Doe je mee dan?

• Flake
Jup. Einde van de maand in Rumours.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16
Fewture schreef op 12 november 2004 @ 09:08:
[...]

Laat ik nou net techno draaien ;) Maar zelfs dan is 6 al veel. Tuurlijk kan het..ik krijg er wel meer in, maar das niet de bedoeling. Het is geen wedstrijd wie de meeste platen mixt al zullen ze er wel naar kijken..
Verder is mijn stijl dat ik lange mixen maak. Kort op elkaar mixen gaat heel erg tegen m'n gevoel in en ik raak er gestrest van. En daarnaast heb ik al 12min nodig om er lekker in te komen :/ Maar goed, dat probleem hebben de meesten denk ik.

Wat erg klote is, is dat ik vet weinig tijd heb. Eigenlijk kan ik alleen vanavond en morgen overdag wat doen en morgen avond moet ik al draaien. Magoed, ik ga er wel heen en ik zie het wel....
Die contest, is die as zaterdag? Anders kom ik wel ff kijken. Ik woon namelijk tegenover de Tempel. BTW. stel je niet al te veel voor van het publiek. Voornamelijk 16-jarige breezah-kippie's.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:46
Wie gaat er zondag naar de dj expo? Is er iemand die uit de omgeving Adam/Utrecht komt? kan wel n lift gebruiken nml :)

• Chiron

Chiron

ik ga.. maar wel met de trein

• BezurK
jup ik dus ook, met n maat van me, ook met de trein... :/

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 23:39

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Bleh, ik kan niet meer :( ga het bestuur van m'n studentenvereniging in en heb dit weekend officiele stuff to do. Timing...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Kreeg vandaag het volgende mailtje (hoe ze aan mijn mailadres komen... zou het niet weten):
Good news though, As of the 12th November, www.4djsonly.com will go online, a completely new dj store with all the positive aspects the scene needs right now. With its headquarters and actual record store based in Zoetermeer, the Netherlands, it will ship the best dance music worldwide in a flash!

The store will be run by the best-kept secret of the trance scene, DJ Precision, also owner of the popular trance and progressive label Somatic
Sense,he now goes a step further and takes full control: to set up his own bigger and better record store. All to make sure dance music lovers all over the world can easily purchase quality music online!

Related links:

www.4djsonly.com

Ps: 4DJSONLY is not Only-DJS, any problems you may have experienced in the past with Only-DJ's are not a responsibility of 4DJSONLY
Na even gekeken te hebben blijkt het gebruikte webshop pakket identiek te zijn als die van only-djs. Vind ik jammer, aangezien ik het online beluisteren hiermee erg onprettig vind.
Misschien dat ze in hun aanbod erg spectaculair gaan worden anders snap ik niet waarom het hun wel zou lukken terwijl only-djs het niet redde.

Nou dat online luisteren gaat ontzettend rottig, niet fijn.
Aanbod is ook nog om te janken maar goed, dat zal binnen de kortste keren wel weer goed komen.
Iig ik ben er morgen, rond 9 uur ofzo in Eindhoven al :P

• Fewture
  • Niet online

Fewture

Overclocker

ChojinZ schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 10:57:
[...]

Die contest, is die as zaterdag? Anders kom ik wel ff kijken. Ik woon namelijk tegenover de Tempel. BTW. stel je niet al te veel voor van het publiek. Voornamelijk 16-jarige breezah-kippie's.
lol.. k dan :D

Net ff snel een setje geklust.. 6 platen.. Mjah..hij klinkt wel lekker iig :) Als ik meer platen draai klinkt het niet.. te gehaast zeg maar. Beetje korte voorbereiding maar goed.
Vash schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 09:54:
[...]
Jup. Einde van de maand in Rumours.
Vet. Welke stijl?

[Voor 16% gewijzigd door Fewture op 13-11-2004 12:40]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Anoniem: 54653 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 11:48:
Kreeg vandaag het volgende mailtje (hoe ze aan mijn mailadres komen... zou het niet weten):

[...]

Na even gekeken te hebben blijkt het gebruikte webshop pakket identiek te zijn als die van only-djs. Vind ik jammer, aangezien ik het online beluisteren hiermee erg onprettig vind.
Misschien dat ze in hun aanbod erg spectaculair gaan worden anders snap ik niet waarom het hun wel zou lukken terwijl only-djs het niet redde.
WEllicht net iets betere organisatie :? Ik zet hem iig in de TS :)

• pimsaint
Beter zou er wat nieuwe apparatuur opgenomen worden in de intro van HtBaDJ. De Xone 92 (steeds populairder) had ik wel verwacht bij de high-budget mixers, en "de" oem-bakken (Synq XTRM, Reloop 6000, Stanton 150) worden door steeds meer mensen gekocht, en aanbevolen!

Goed, voor diegenen die nog geinteresseerd zijn: morgen om 14.00 uur bij de stand van Pioneer verzamelen?

• pimsaint
Ik zal er zijn

• Fewture
  • Niet online

Fewture

Overclocker

Woei!!! Ik heb gewonnen!! :D :D Haha! 8)7

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Fewture schreef op zondag 14 november 2004 @ 00:29:
Woei!!! Ik heb gewonnen!! :D :D Haha! 8)7
Was de rest echt zo slecht? :P

• Fewture
  • Niet online

Fewture

Overclocker

jadjong schreef op zondag 14 november 2004 @ 00:37:
[...]

Was de rest echt zo slecht? :P
Grrrrrrrr :(

Toevallig ging het best goed ;) Over hoe goed de rest was laat ik me niet uit..dat zou lame zijn. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik zwaar onder de indruk was van 1 DJ.. Ik dacht dat hij zou winnen eigenlijk..

[Voor 18% gewijzigd door Fewture op 14-11-2004 01:26]

• OverSoft
euhm, nou, morgen begint de dj expo, 14:00 uur bij Pioneer stand gaat nog steeds door?

• Chiron

Chiron

ik zal er proberen te zijn als ik niet in een workshop zit...

• BezurK
omg wat is het vroeg voor een zondag :( :/

maaaarrrr, de dj expo begint zo en ik vertrek om 10u :D
Ben zo rond uurtje of 12 dus in eindhoven en om 14:00 bij de stand van pioneer :) Meet me there :)

• Flake
Ik ga er nu vandoor. FF aankleden e.d.

Er rijden geen treinen naar Den Bosch heb ik begrepen, dus ik hoop dat ik op tijd ben...

• OverSoft
Is toch handig dat ik in Nuenen woon :P (6 km onder Eindhoven) en dat ik in 5 minuutjes daar ben :D

• Flake
OK, tussen Eindhoven en den Bosch ook geen treinen. FF een vriend bellen of hij mee gaat, anders gaat dit feestje niet door voor mij en heb ik 11 euro voor niks uitgegeven :(

• Niet online
BtM909 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 09:09:
[...]

Kan je ze niet meteen vragen om die volume-verschillen te fixen? ;)
Is evt. ook een optie.

• OverSoft
Hmh, ik heb de meeting (als die er was) gemist, want ik zat bij rob papen - sounddesign workshop (wat overigens NIET de moeite waard was, damn, die vent moet cursussen: "hoe lul ik 30 minuten over 1 LFO instelling" gaan geven).

Meeting heb ik ook gemist, vond het overigens best tegenvallen, maar dat zal wel persoonlijk zijn.

Volgens mij was ik de enige die om 2 uur bij de Pioneer stand stond :)

Maar ik vond de expo juist hartstikke meevallen. Kon zien dat er veel aandacht aan was besteed, was erg veel te zien, heb wat leuke uitleg gehad (bv nieuwe ecler mixer, pioneer djv, etc). Wel veel onnuttig promo materiaal, maargoed, dat hoort erbij.
Ik heb de workshop gezien van de dj school maar dit sloeg nergens op, had verwacht/ gehoopt dat we zelf aan de gang mochten (wilde graag eens leren scratchen) maar dat viel tegen en we stonden met 15 min alweer buiten.

Toch ben ik er tevreden over en heb verder een leuke dag gehad.

• BezurK
* BezurK kon die hele pioneer stand niet vinden joh :/

alleen die van conijn-muziek (ofzo), maar die was officieel niet van Pioneer... ik zoeken zoeken zoeken, ja, tegen de tijd dat ik erachter kwam dat er dus geen stand van pioneer WAS was het alweer 14:30 en heb ik het maar opgegeven :P

maargoed, vond het wel een enerverende dag ;)
Heb eindelijk eens (20 minuten :P) met de Nuo5 gespeeld, nu weet ik het absoluut zéker! Dat wordt mijn volgende mixer... Wàt een ding zeg! :D

en ff met die pioneer DVD dingen gespeeld, ook erg leuk :)
verder vond ik het, sja, niet echt baanbrekend ofzo. Ik bedoel, er stond weinig wat echt nieuw oid was. Allemaal spul wat gewoon al lang te koop was. Ik mistte ook nogal wat fabrikanten zoals bijvoorbeeld Vestax, Denon, Pioneer :?
Blijkbaar zien ze het nut van zo'n expo niet echt in... best jammer

Ik stond bij de stand waar een hele grote vlag van pioneer hing.. idd naast die van conijn.
Die nuo 5 heb ik ook uitgeprobeerd en ff uitleg over gekregen: erg mooi apparaat, werkt erg fijn en overzichtelijk.
Idd miste ik ook denon, en numark (alhoewel ik dat wel hier en daar zag maar niet als aparte stand). Misschien dat een volgende expo nog uitgebreider is..

• Chiron

Chiron

OverSoft schreef op zondag 14 november 2004 @ 17:05:
Hmh, ik heb de meeting (als die er was) gemist, want ik zat bij rob papen - sounddesign workshop (wat overigens NIET de moeite waard was, damn, die vent moet cursussen: "hoe lul ik 30 minuten over 1 LFO instelling" gaan geven).
hee ik ook :D

en ik vond z'n workshop zeker wel erg uitgebreid, het is wel enorm veel stof wat je er in een uur tijd doorheen gejaagd krijgt, en ik had het idee dat de helft van de mensen die in de workshop zaten uberhaupt nog nooit van 'LFO' gehoord hadden.

verder ben ik JasperT nog tegengekomen tijdens de loterij, en daarna rond een uur of 4 de trein naar huis gepakt...

al met al was het me het dagje wel :)

• Flake
Ik kwam pas rond een uur of 4 daar aanzetten, daar weinig nieuwe gear gezien (die nieuwe pioneer uitgezonderd dan, grappig ding :D) en voor de rest 2 uurtjes rondgelopen en maar es naar huis gegaan.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Was er zoals de rest :P ook niet bij... Kwam om 15:00 uur aankakken... Heb einde van de dag nog wel ff met Reind gesproken en ben toen weer richting huis gegaan... Weinig goodies, maar wel een grappige beurs.

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee