Ik heb zojuist mijn nieuwe speeltje binnengekregen:
Voor diegenen die hem nog niet kennen, dit is de Ecler Nuo 5.
Ik heb hem nog maar een paar uurtjes, maar dit zijn tot nu toe mijn bevindingen:
Equalizer:
-Als je alles wegdraait hoor je ook echt niks meer.
-De hi, mid, low klinken echt heel zuiver bijna als in een studio mixer.
-De grote knoppen zijn even een uurtje wennen, maar werken relaxed.
Faders:
-Ik moet echt nog wennen aan de faders, want geluidsverschil zit alleen in de eerste 2-3 centimeter aan de onderkant de andere 4 centimeter daar zit eigenlijk weinig verschil tussen. Voor mijn stijl niet echt een probleem maar ik kan me voorstellen dat mensen die Techno/Progressive ed draaien dit vervelend vinden.
EDIT:
Zit gewoon een knopje op om de curve van je faders lang smooth of sharp = kort
in te stellen
Ledjes:
-Signaal ledjes, boven je equalizer kun je zien wat er binnenkomt als een soort beatmatch ledje.
-Peak Ledjes, ook boven de equalizer. Zorg dat ze niet in het rood komen.
FX send:
-Elk kanaal heeft een aparte fx send, je kunt dus ook nog een externe fxprocessor of sampler aansluiten.
Inputs:
-Alle 4 de kanalen kunnen phono, maar alleen op kanaal 1 & 3 kun je CD-spelers op de zogenaamde hi-line aansluiten. Wat dus betekend dat je nuo5 als CD-LP-CD-LP in moet stellen. Klein minpuntje, maar valt te overleven.
Crossfader:
-Kanaal 2 & 3 staan vast. Dus als je fader naar links staat hoor je 3 niet en als hij naar rechts staat hoor je 2 niet. kanaal 1 & 4 zijn assignable op links, uit of op rechts.
-De crossfader is echt helemaal geweldig, super soepel en helemaal compleet instelbaar. Echt een millimeter om van uit naar aan te gaan, als je dat zo instelt of soepel met een x curve, wat je wil.
Effecten:
-Input volume is afstelbaar!
-Fader voor intensity
-Time kun je tappen
-Volledig instelbaar, normaal al en met pc helemaal.
-Geluidskwaliteit is super.
-Duurt 1 seconde voordat hij een effect geladen heeft, dus niet on the fly switchen.
Wat mis ik:
-Sampler
-Alle kanalen assignable op crossfader, alhoewel dat me eigenlijk niet zoveel boeit.
-4x hi-line
Dit is echt de lekkerste mixer waar ik ooit mee gedraaid heb.
[
Voor 3% gewijzigd door
Anoniem: 24762 op 23-11-2004 17:25
]