How to Become a DJ... deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.886 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ScuL- schreef op 12 oktober 2004 @ 21:25:
Ben ook wel benieuwd. zij is de meest afgeschermde hardstyle artiest(e) om mee in contact te komen. Zo goed als onmogelijk tenzij je haar kent of iemand die haar goed kent
welke foto was het dan? was het misschien Lady Tom die hem had?
Een familielid van Dana woont hier om de hoek en daar komt ze nog wel eens, en laat ik die mensen nu toevallig goed kennen. Ik wist dit ook niet dat zij familie was tot een goede 2 maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Ik heb vandaag mijn eigen Pioneer CMX-3000 binnen gekregen, echt een super ding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Movinghead schreef op 12 oktober 2004 @ 22:01:
Ik heb vandaag mijn eigen Pioneer CMX-3000 binnen gekregen, echt een super ding :D
Ga je die nog in een 19" meubel doen? hier hebben ze hem ook in een cafe staan, rest heeft allemaal denon's of crap in de buurt. (Die denon's zijn nog best okee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:25

2mb

Erg mooie review, leuk om te lezen :)
offtopic:
Kleine dingetjes: +/_ 8% is de button aranje
niets anders als master tempo -> dan

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 22:05:
[...]

Ga je die nog in een 19" meubel doen? hier hebben ze hem ook in een cafe staan, rest heeft allemaal denon's of crap in de buurt. (Die denon's zijn nog best okee)
Hij hangt nu in mijn 19" rekje boven mijn EV versterker,

komt binnekort nog een aparte flightcase voor

en er moet nog een nieuwe mengtafel komen, denk een Pioneer DJM of iets anders (ideeen zijn welkom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
2mbcs schreef op 12 oktober 2004 @ 22:51:
[...]

Erg mooie review, leuk om te lezen :)
offtopic:
Kleine dingetjes: +/_ 8% is de button aranje
niets anders als master tempo -> dan
En ik maar denken dat ik alles er uit had gehaald ;-)

Nu is het ook lastig spel fouten zoeken in zo'n lap tekst en lees je snel ergens over heen, helemaal omdat ik niet de enige ben die hem gecontroleerd heb maar ook de fabrikant, importeur en een vriendin van me. Er glipt dus altijd wel wat tussendoor. Bedank iig en ze zijn verbeterd.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Movinghead schreef op 12 oktober 2004 @ 23:07:
[...]

Hij hangt nu in mijn 19" rekje boven mijn EV versterker,

komt binnekort nog een aparte flightcase voor

en er moet nog een nieuwe mengtafel komen, denk een Pioneer DJM of iets anders (ideeen zijn welkom)
Ik heb de DJM-600 zelf, ik vind het een verschrikkelijk fijne mixer, maar er zijn hier mensen die hem echt de grond in boren.
Zelf staat deze bij mij op 1 samen me tde Datex XTC, en dan komt de Nuo 5 ofzo, vond die niet zo lekker werken als de pioneer of dateq maar biedt ongeveer hetzelfde als de pioneer.
Ik zou zeggen die DJM doen! maar idd niet voor 1100E... ik meen dat er nu een kloon van een ander merk op de markt was, niet de Behringer want die is echt bagger, maar een andere, die haast niet onder doet voor de echte en met een prijs van 400E heel goed te doen was... (als ik nu zou moeten kiezen zou ik ook voor die gan en niet de Pioneer maar ik kon die Pioneer voor een leuk bedrag overkopen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 23:56:
[...]

Ik heb de DJM-600 zelf, ik vind het een verschrikkelijk fijne mixer, maar er zijn hier mensen die hem echt de grond in boren.
Zelf staat deze bij mij op 1 samen me tde Datex XTC, en dan komt de Nuo 5 ofzo, vond die niet zo lekker werken als de pioneer of dateq maar biedt ongeveer hetzelfde als de pioneer.
Ik zou zeggen die DJM doen! maar idd niet voor 1100E... ik meen dat er nu een kloon van een ander merk op de markt was, niet de Behringer want die is echt bagger, maar een andere, die haast niet onder doet voor de echte en met een prijs van 400E heel goed te doen was... (als ik nu zou moeten kiezen zou ik ook voor die gan en niet de Pioneer maar ik kon die Pioneer voor een leuk bedrag overkopen :))
Weet jij van wie die kloon is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kloon is van behringer, maar die schijnt wel snel te gaan kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 00:10:
Kloon is van behringer, maar die schijnt wel snel te gaan kraken.
Nee, er is een andere, die niet kraakt, van Reloop, de Reloop RMX-40 DSP.
Maar alle Behringers kraken, daar valt niet mee te werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.cddj.com/ppdj/products/djm600/djm600.jpg

Pioneer DJM-600

Afbeeldingslocatie: http://www.kellyindustries.com/dj/images/behringer_djx700_top.jpg

De Behringer kloon (DJX-700)

Afbeeldingslocatie: http://fr.audiofanzine.com/img/produits/normal/4/6/46666.jpg

De Reloop Kloon (RMX-40)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:27

Chiron

Moderator Discord
Die Behringer is niet echt een 'kloon'... eerder een zwaaaaaaaaaar slechte imitatie... die Reloop ziet er een stuk interessanter uit

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op 13 oktober 2004 @ 00:24:
Die Behringer is niet echt een 'kloon'... eerder een zwaaaaaaaaaar slechte imitatie... die Reloop ziet er een stuk interessanter uit
Ik heb die Reloop nog niet in mijn klauwen gehad, dus kan niet zeggen hoe ie draait, nergens staat ie hier nog.
Die Behringer wel, en binnen een maand gaan gewoon alle faders kraken, niet normaal.
die Behringer kost nu 279 hier, en dan kun je beter die 125E bijleggen voor die Reloop.
Wat dan het verschil is in de Reloop en de Pioneer weet ik niet, maar kwa faders zal het wel hetzelfde zijn, effecten denk ik ook wel, reloop heeft meestal wel goede producten, iig een erg goede geld-prestatie verhouding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
idd.. ik heb betere hoop dat die Reloop beter in de buurt komt van de Pioneer, volgens mij is ie te vergelijken met een djm-500... die Behringer komt qua effectenbank nog niet eens in de buurt van de schaduw van een Pioneer
Om over de krakende faders nog maar te zwijgen....

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik kan de Nuo 5 ook wel een aardige kloon noemen (enige verschil is de layout en knoppen voor de master). Enige verschil is dat de Nuo 5 wél kwaliteit is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://djservice.com/data/grafix/Produkte/Ecler/nuo5/nuo5_vertical_4.jpg

De Nuo 5, ik vind hem minder prettig dan de DJM-600, maar das ieder zijn keus.
Wel vind ik het rottig dat een aantal kanalen gekoppeld zijn, bij de Pioneer heb je daar een tweetal knoppen voor en hier niet :'(
Voor de rest wel toppie ding, vooral als je geen 2 draaitafels en cd decks tegelijk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Hoe bedoel je, kanalen gekoppeld? Die phono/line schakelaartjes bovenin? Die heeft vrijwel iedere mixer, niet meer dan normal. Gedeelde crossfader? Who cares, ik gebruik dat spul toch niet :D

Ik vind het een heerlijk ding, vooral de geluidskwaliteit is echt zalig en de effecten zijn veel uitgebreider dan de Pioneer. Dit is gewoon de ideale vierkanaals mixer voor mijn doen (2 decks, 2 CD's).

Wat de CMX betreft: volgens mij had die een firmwarefout waardoor je m af en toe wel es helemaal knettergek krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Flake op 13-10-2004 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Vash schreef op 13 oktober 2004 @ 10:39:
Hoe bedoel je, kanalen gekoppeld? Die phono/line schakelaartjes bovenin? Die heeft vrijwel iedere mixer, niet meer dan normal. Gedeelde crossfader? Who cares, ik gebruik dat spul toch niet :D

Ik vind het een heerlijk ding, vooral de geluidskwaliteit is echt zalig en de effecten zijn veel uitgebreider dan de Pioneer. Dit is gewoon de ideale vierkanaals mixer voor mijn doen (2 decks, 2 CD's).

Wat de CMX betreft: volgens mij had die een firmwarefout waardoor je m af en toe wel es helemaal knettergek krijgt.
Nog geen problemengehad met de CMX maar heb hem pas een dag, zit al wel de nieuwe firmware in :P

Weet iemand de prijzen de reloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Hier even een paar vraagjes van mij.

Ik wil beginnen met draaien, en daarvoor een niet te duur maar kwalitatief goed beginners
setje aanschaffen dat in princiepe voorlopig geschikt is voor thuis gebruik.

Mijn stijl : R&B/Hip hop. Ik hoorde dat draaitafels hier beter geschikt voor zijn dan CD spelers, is dit zo ?

Ik heb een beetje rond gekeken naar leuke starter sets .... en uiteinderlijk kwam ik toch op deze set uit :

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=8466

Is dit een goede set om mee te beginnen, of kan ik beter even doorsparen voor deze :

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11165

Alvast bedankt voor de hulp.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Voor die paar euro meer zou ik die duurdere set nemen, maar ik weet niet of je ook wilt gaan scratchen? In dat geval moet je even gaan kijken naar een andere mixer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
num-lock schreef op 12 oktober 2004 @ 15:08:
ja leuk disco ding.. :+ :z

misschien is het leuk om even een lijst te fixen van vids waar de dj in centraal staat, wat ik zelf heb:

- DJ Qbert's complete DO-IT-YOURSELF, Vol. 1 Skratching
- Scratch 2001
- Dmc Technics DJ Championship 2003

natuurlijk ben ik altijd op zoek naar meer.. O-)
Echte aanrader vindt ik zelf de Vestax turntable mechanic workshop by DjQbert. De workshop is niet alleen leerzaam maar ook errug grappig. De presentatie wordt gedaan ala Tell-Sell. Hoe ze er op komen weet ik niet maar het is zo funny.... :P

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Hmm lady dana afgeschermt? Nu heb ik helemaal geen verstand van de hardstyle 'scene' enzo maar een vriend van me heeft gewoon een tijd met haar lopen lullen op een parkeerplaats toen ze in Belgie moest optreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:45
O dat kan best.. maar als je als producer denkt van leuk ik wil haar een CD-tje sturen of een compliment mailen dan heb je weinig kans. Zitten allemaal anderen achter de boeking en fanmail adressen en zij krijgt persoonlijk dus nooit je post. CD-tje direct aan haar richten gaat ook niet, allemaal via labels etc. Mocht je dan net het geluk heb iemand te kennen die haar kent of haar tegen het lijf te lopen zonder een horde gillende breezerdames & bacoboys om je heen dan heb je een mazzeltje :)
In België is ze btw allicht minder bekend/populair

Met bijv. andere grote namen als Luna & Technboy is persoonlijk contact geen enkel probleem. Heb eens zitten mailen met Luna en 3 of 4 keer gekletst op een feest, super aardige gozer

[ Voor 21% gewijzigd door ScuL op 13-10-2004 16:01 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag eens geprobeerd wat orde aan te brengen in mijn platen collectie (rond de 120 stuks).

Rechtstreeks uit de platenbak
Afbeeldingslocatie: http://homepages.adc.fcj.hvu.nl/1121896/Platen_Sorteren_1.jpg

Na de eerste selectie

Afbeeldingslocatie: http://homepages.adc.fcj.hvu.nl/1121896/Platen_Sorteren_2.jpg

Uiteindelijk

Afbeeldingslocatie: http://homepages.adc.fcj.hvu.nl/1121896/Platen_Sorteren_3.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 17:49:
Vandaag eens geprobeerd wat orde aan te brengen in mijn platen collectie (rond de 160 stuks).

Rechtstreeks uit de platenbak
[afbeelding]

Na de eerste selectie

[afbeelding]
Het is er merkbaar beter op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
MM- schreef op 13 oktober 2004 @ 15:56:
Hmm lady dana afgeschermt? Nu heb ik helemaal geen verstand van de hardstyle 'scene' enzo maar een vriend van me heeft gewoon een tijd met haar lopen lullen op een parkeerplaats toen ze in Belgie moest optreden...
ben 2,5 jaar geleden nog met haar op de foto geweest, was ook totaal geen probleem :) Ze stond op dat moment nog wel te draaien :X

maargoed, dat was ook voordat de BrEeZaH-wereld haar ontdekt had ;)

[ Voor 15% gewijzigd door BezurK op 13-10-2004 18:53 ]

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

RTV Veluwezoom draait nu op dit moment mijn demo :)

Hier online te beluisteren (maar 6 personen tegelijk op de server mogelijk... :( )

edit:
en een pleur ruis op de zender :?

en nu alweer afgelopen :(

[ Voor 18% gewijzigd door Empathy op 13-10-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
CRiMiNaL schreef op 13 oktober 2004 @ 13:21:
Hier even een paar vraagjes van mij.

Ik wil beginnen met draaien, en daarvoor een niet te duur maar kwalitatief goed beginners
setje aanschaffen dat in princiepe voorlopig geschikt is voor thuis gebruik.

Mijn stijl : R&B/Hip hop. Ik hoorde dat draaitafels hier beter geschikt voor zijn dan CD spelers, is dit zo ?

Ik heb een beetje rond gekeken naar leuke starter sets .... en uiteinderlijk kwam ik toch op deze set uit :

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=8466

Is dit een goede set om mee te beginnen, of kan ik beter even doorsparen voor deze :

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11165

Alvast bedankt voor de hulp.
Draai zelf ook hiphop en mij lijkt de 'Reloop RP-4000 M3D' voldoende
en als mixer de 'Reloop Scratch 2' (199euro) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Net naar de FeestDJ meeting geweest van http://www.apresskinet.nl...
Vraag niet waarom, maar daar was ik dus (was in de Villa Fiesta in Tilburg).

Stonden ook 2 demo setupjes, 1 van Pioneer met hun DVD meuk dingetje (vond het zelf niet zo interessant, ik doe toch niets met DVD's) en een van Numark met hun CDXen. Even op staan draaien en dat zijn echt wel leuke dingetjes, jammer dat ze evenveel kosten als m'n auto (per stuk...) maar als ik het geld had, zeker :D

Verder was er niet echt veel bijzonders op de meeting, heb wel ff staan lullen met Nol van RTL shop :P (Ik heb nog steeds geen idee wat hij daar deed, maar ach...)
En met wat mensen van het Feest team en gebroeders Ko...

Gelukkig had ik wat techno cdtjes bij (echt HEEL erg toevallig, want ik heb normaal alles alleen maar op plaat), zodat ik me kon uitleven op die Numarkjes.

Anyways... Leuke (vrij zatte op dit moment) avond gehad, maarja, voor de muziek moet je het niet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

OMFG... apresskinet.nl :)

Hoe kom je erop...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
OverSoft schreef op 14 oktober 2004 @ 00:44:
(Ik heb nog steeds geen idee wat hij daar deed, maar ach...)
Wachten tot ie voor z'n ballen getrapt werd als straf voor die irritante bagger reclame's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Acolyte57 schreef op 14 oktober 2004 @ 01:26:
OMFG... apresskinet.nl :)

Hoe kom je erop...
Tsja... Een vriend van me is Feest DJ, bij de Kwieb in Weert en de Kwieb in Heeze en draait elke zomer op Kreta. Hij vroeg of ik mee ging, en ik had eigenlijk geen idee wat ik moest verwachten... Naja, et was op zich wel gezellig, maar toen ze vroegen of ik ook wou draaien, en zei dat ik alleen maar Techno bij had, stonden ze even raar te kijken. :P

Naja, bijna gratis bier is ook leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
Zoals ik een tijdje geleden al aangaf ben ik dus van plan als 2de draaitafel een Synq XTRM-1 te kopen. Dit vanwege z'n nog behoorlijke prijs en toch zeer goede prestaties.
De keuze op de sync en niet een andere OEM is voornamelijk omdat dit momenteel de enige lijkt met een line-out, wat toch ook een phono pre-amp uitspaart vermits ik 'm via de pc ga gebruiken.

Ik ga 'm waarschijnlijk bestellen via http://djservice.com omdat ie daar slechts 345 euro kost, en ik tot nog toe nog geen slechte ervaringen heb gehad met duitse online shops.

Het probleem waar ik nog mee zit is welke naald ik erbij ga kopen.
Ik zit iig te denken aan een Ortofon Concorde, en vermits ik voornamelijk voor geluidskwaliteit en gewoon beatmixen wil gaan (en dus niet zo veel scratchen, dat kan ik eventueel met m'n andere platenspeler doen dan) denk ik dus aan een elliptische naald.
Eerst dacht ik dat de Pro de elliptische variant van de Pro S was, maar blijkbaar is enkel het kleurtje hiervan verschillend.
Schieten dus nog over de 'DJ E' en de 'NightClub E'. Een setje DJ E kost 73, een setje NightClub E kost 94.
Op de ortofon site vind ik echter in de specificaties echter niet wat er dan wel beter is aan de nightclub om 20 euro duurder te zijn.
Het frequentiebereik van beiden gaat van 20-20000, recommended tracking force is van beiden 3g, ze hebben dezelfde channel seperation en zelfde tracking ability.

Waarom is de NightClub dus beter, en is het verschil de moeite in prijs?

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Zit 'm in de vorm van de naald. Alle ortofon elementen zijn hetzelfde, de naalden verschillen (dus kun je een nightclub e naald op een concorde pro knikkeren? jazeker!).

Over de precieze verschillen heb ik geen kaas gegeten, mss dré ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:22
Ik vroeg me zo eens af: kan ik ook gewoon direct bij astral lid worden en daar bestellen? Of kost dat veel geld als ik niet veel bestel? Weet iemand daar het fijne van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
volgens mij wel. Ik vraag me eigenlijk ook af of er ergens goede (Nederlandse) instructies zijn hoe te handelen als men een eigen label wil beginnen.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Iemand enig idee hoeveel Plastikman - Artifakts op dit moment nog waard is in bijna perfecte conditie? Heb em hier liggen, maar ti's mijn muziek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
OverSoft schreef op 17 oktober 2004 @ 15:20:
Iemand enig idee hoeveel Plastikman - Artifakts op dit moment nog waard is in bijna perfecte conditie? Heb em hier liggen, maar ti's mijn muziek niet.
Niet veel. De plaat is namelijk niet bijzonder. Er zijn er veel van geperst (worden nog steeds aangeboden op i-net voor zo'n 8 pond) en van de drie in deze serie (Sheet One ,Musik en Artifakts) is Artifakts het minst interessante album....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
-ScuL- schreef op 16 oktober 2004 @ 18:02:
volgens mij wel. Ik vraag me eigenlijk ook af of er ergens goede (Nederlandse) instructies zijn hoe te handelen als men een eigen label wil beginnen.. :?
B) 'De muziekanten gids' is een goed boek! (isbn 90-806507-1-4)
gaat niet alleen maar over een eigen label starten, maar er staan wel veel handige tips in en je krijgt wel een beeld hoe het in zijn werk gaat.

Op amazon staat o.a. het boek 'Start and Run Your Own Record Label, Revised and Expanded Edition by Daylle Deanna Schwartz (Paperback)'
maar als je de reviews daar leest schijnt dit (red. al die paperback onzin) een slecht boek te zijn..

In de muziek scene zijn er btw. geen howto achtige dingen, het handigste is om het aan mensen te vragen die in de muziek zitten en ervaring hebben met dit soort dingen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/offtopic
wat is het trouwens hier rustig de laaste dagen :P
/offtopic

hoeveel platen draaien jullie bij een 'normaal' setje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:47
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 15:03:
/offtopic
wat is het trouwens hier rustig de laaste dagen :P
/offtopic

hoeveel platen draaien jullie bij een 'normaal' setje ?
Ik moet zeggen: ik ben hier ook al ff een week of wat niet geweest :O
Ik draai trouwens een plaat of 15 per uur. Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan in welk deel ik van de mix zit. Stel ik draai 2 uur, dan draai ik het eerste uur minder platen per uur omdat ik dan nog wat rustiger alles inmix. Mijn stijl is trouwens progressive house

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb als ik met me pc opneem een soort van echo erin ofzo, iemand enig id hoe je dit kan fixe? Hier ff een geluidje als voorbeeld, eerst orgineel en daarna hoe het bij mij klinkt..

http://www.xs4all.nl/~lauwtje/troep/bla.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
savale schreef op 19 oktober 2004 @ 15:38:
[...]

Ik moet zeggen: ik ben hier ook al ff een week of wat niet geweest :O
Ik draai trouwens een plaat of 15 per uur. Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan in welk deel ik van de mix zit. Stel ik draai 2 uur, dan draai ik het eerste uur minder platen per uur omdat ik dan nog wat rustiger alles inmix. Mijn stijl is trouwens progressive house
wow dat wordt nog een clash van draaistijlen dan 10 december... ik heb ook de finale gehaald in P60 ;) wordt interessant :)

ik heb ook redelijk wat progressive house in m'n sets, maar tijdens de halve finale had ik 18 platen in een half uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Hoe is de algemene ervaring hier met Reloop mengpanelen? Ofja, reloop in het algemeen eigenlijk. Ik hoor van verschillende kanten dat ze te vergelijken zijn met gemini, van een ander hoor ik weer dat het vergelijkbaar is met Synq, omdat ook zei veel OEM producten maken. De reden waarom ik dit vraag is omdat de OEM artikelen van Reloop meestal een van de goedkoopste zijn, en ik de RMX-40 DSP (DJM rip) en RCD-900s wil gaan aanschaffen. Deze zijn echter nieuw, dus er zijn nog geen reviews

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Als ik een opname maak van een set zie ik in CoolEdit dat het rechterkanaal altijd zachter is dan het linker.. waar zou dat aan liggen? Aan de plaat/element/opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
-ScuL-> heb je toevallig een Behringer mengpaneel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Nee Numark DXM06 digitaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

-ScuL- schreef op 20 oktober 2004 @ 18:21:
Als ik een opname maak van een set zie ik in CoolEdit dat het rechterkanaal altijd zachter is dan het linker.. waar zou dat aan liggen? Aan de plaat/element/opstelling?
Wissel op verschillende punten de L/R kabels om en kijk of het meeverandert in cooledit.Op die manier kun je tracen waar de "fout" zit.Ik heb het ook gehad, bleek een brakke kabel te zijn :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Chiron schreef op 20 oktober 2004 @ 18:30:
-ScuL-> heb je toevallig een Behringer mengpaneel? ;)
Hehe ik zal straks es een ernstig voorbeeld uppen, "heel toevallig" O-) met een Behringer opgenomen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
mijn behringer heeft er namelijk ook een handje van om uit balans te zijn... is achteraf wel te corrigeren met soundforge, maar blijft irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Laatst online: 08-09 10:26
Chiron schreef op 19 oktober 2004 @ 18:00:
[...]

wow dat wordt nog een clash van draaistijlen dan 10 december... ik heb ook de finale gehaald in P60 ;) wordt interessant :)

ik heb ook redelijk wat progressive house in m'n sets, maar tijdens de halve finale had ik 18 platen in een half uur...
is dat ook opgenomen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Denk eigenlijk niet dat het aan kabels ofzo ligt want het verschilt per plaat. De ene plaat heeft een klein verschil maar er zijn platen waar het verschil zo 10% is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Glorix Jim schreef op 21 oktober 2004 @ 13:13:
[...]

is dat ook opgenomen? :)
nee helaas... met de finale hoop ik wel wat op te kunnen nemen.. moet sowieso eeecht weer een setje opnemen.. maar het ontbreekt me aan de tijd en concentratie om er een middagje aan te besteden momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ik heb een klein maar belangrijk vraagje. Vandaag m'n nieuwe draaitafel binnen gekregen van New-Line, en ben nu net bezig met het afstellen van de arm. Nu staat er bij stap 8 van de tutorial van aboutdj.nl 'Draai nu het complete contragewicht (tegen de klok in)'. In de handleiding bij de draaitafel staat juist met de klok mee. (clockwise)
Wat moet ik nu doen? Het maakt nogal uit, ik ga van 0 naar 3.5 en dat kan over een klein stukje of bijna het de hele ring.

Het is trouwens een RP-4000, dus hier zal vast wel iemand het weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:22
weet er iemand toevallig ook een programma wat een sampler kan nadoen. Dat ik dus mn pc als sampler aan mn mixertje kan hangen :). Ik zou het wel eens leuk vinden om er mee te klooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
2mbcs schreef op 21 oktober 2004 @ 16:04:
Ik heb een klein maar belangrijk vraagje. Vandaag m'n nieuwe draaitafel binnen gekregen van New-Line, en ben nu net bezig met het afstellen van de arm. Nu staat er bij stap 8 van de tutorial van aboutdj.nl 'Draai nu het complete contragewicht (tegen de klok in)'. In de handleiding bij de draaitafel staat juist met de klok mee. (clockwise)
Wat moet ik nu doen? Het maakt nogal uit, ik ga van 0 naar 3.5 en dat kan over een klein stukje of bijna het de hele ring.

Het is trouwens een RP-4000, dus hier zal vast wel iemand het weten ;)
je moet hem helemaal naar achteren draaien, zodanig dat je arm blijft 'zweven'. Dat is je nulpunt. Draai nu de ring op '0' zonder dat je het gewicht verdraait. Vervolgens draai je het gewicht weer terug en je zal zien dat de ring met de schaalverdeling meedraait.. en dan zet je hem op het juiste gewicht (meestal 2,5 tot 3 gram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Chiron schreef op 21 oktober 2004 @ 17:11:
[...]

je moet hem helemaal naar achteren draaien, zodanig dat je arm blijft 'zweven'. Dat is je nulpunt. Draai nu de ring op '0' zonder dat je het gewicht verdraait. Vervolgens draai je het gewicht weer terug en je zal zien dat de ring met de schaalverdeling meedraait.. en dan zet je hem op het juiste gewicht (meestal 2,5 tot 3 gram)
Dat had ik al gedaan, alleen je kunt twee kanten op draaien, via 0 naar 3.5 (.5 verschil) en van 0 naar 1 - 2 - 3.5 (3.5 verschil). Ik ben er al wel uit want als je tegen de klok in draait (direct van 0 naar 3.5) blijft de arm zweven, dus dat is niet zo handig. :) De handleiding was dus wel goed. Misschien dat Reinds tut een kleine aanpassing nodig heeft.

Edit: De tutorial is goed.

Nog een vraagje, is het echt nodig om de aarde aan te sluiten? Ik heb hier wel een aarddraad liggen dus het is niet echt een probleem maar daar zit ook al een pc op aangesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door 2mb op 22-10-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
2mbcs schreef op 21 oktober 2004 @ 17:21:
[...]

Dat had ik al gedaan, alleen je kunt twee kanten op draaien, via 0 naar 3.5 (.5 verschil) en van 0 naar 1 - 2 - 3.5 (3.5 verschil). Ik ben er al wel uit want als je tegen de klok in draait (direct van 0 naar 3.5) blijft de arm zweven, dus dat is niet zo handig. :) De handleiding was dus wel goed. Misschien dat Reinds tut een kleine aanpassing nodig heeft.

Nog een vraagje, is het echt nodig om de aarde aan te sluiten? Ik heb hier wel een aarddraad liggen dus het is niet echt een probleem maar daar zit ook al een pc op aangesloten.
Waarom aard jij een PC aan een mengpaneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

OverSoft schreef op 21 oktober 2004 @ 19:21:
[...]

Waarom aard jij een PC aan een mengpaneel?
PC is geaard aan de verwarmingsbuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Sowieso foute boel. Aarden doe je aan de aardingskabels in het stopcontact nergens anders.. :{ Platenspelers moeten geaard worden aan het mengpaneel ja

[ Voor 24% gewijzigd door ScuL op 21-10-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

-ScuL- schreef op 21 oktober 2004 @ 19:48:
Sowieso foute boel. Aarden doe je aan de aardingskabels in het stopcontact nergens anders.. :{
Het is niet netjes, maar het werkt. Als je eeecht echt echt aarde nodig hebt en het nergens kunt halen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ik weet het. Helaas is er nergens in ons huis op de 1e verdieping een geaard stopcontact. Dan maar zo.
Bedankt in ieder geval voor de reacties, ga zo m'n eerste eigen platen aanschaffen.
Nog tips? :9

[ Voor 5% gewijzigd door 2mb op 21-10-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Gewoon via de radiator aarden. Meeste radiatoren zijn verbonden met de aarde in je stopcontact (rare metalen blokjes zonder isolatie of wat dan ook aan sommige radiatoren in het huis).

Draaitafels UITERAARD via de mixer, tenzij je een line out hebt ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Flake op 21-10-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik ben als een dolle aan het zoeken naar de officiële GoT FAQ waarin staat dat je je PC absoluut niet aan de verwarming moet aarden maar kan hem zo gauw niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Kzou niet weten waarom niet... Geaard is goed, en als je je radiator onder spanning zet dan knikkert je aardlek eruit. Sim-pel :)

BTW wat doen jullie hier?? HEEL gauw naar Precision op ID&T luisteren jullie ;)
Hij heeft het btw officieel bevestigd: OD is failliet. Hij ging op 1 januari een ander project lanceren wat OD moet opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Niet gevonden wat ik zocht maar wel dit en dat zegt hetzelfde:
http://www.trinitycomputers.nl/n%20aarde.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Vash schreef op 21 oktober 2004 @ 22:38:
Kzou niet weten waarom niet... Geaard is goed, en als je je radiator onder spanning zet dan knikkert je aardlek eruit. Sim-pel :)

BTW wat doen jullie hier?? HEEL gauw naar Precision op ID&T luisteren jullie ;)
Hij heeft het btw officieel bevestigd: OD is failliet. Hij ging op 1 januari een ander project lanceren wat OD moet opvolgen.
http://gathering.tweakers...01268///aarden,verwarming
quote: Thorry
Waarom PC niet aarden aan de verwarming:
2 redenen
1 - soms zijn de aparte cv segmenten verbonden via kunstof/rubberen segment, dan is er dus geen sprake van aarding
2 - stel: je hebt boven een pc aan de verwarming gemaakt, geen probleem, beneden ook een pc aan de verwarming, ook prima. Maar dan knalt de pc beneden en geeft een stroomstoot via de verwarming, 2 problemen. Jij hebt de verwarming vast (op een ongeverft stukje) of jij wast je handen ofzo. Boem, jij dood. En anders knalt de pc boven ook want die krijgt ook een stroomschok via zijn aardelijntje, soms kan het geen kwaad maar meestal wel.
Gewoon ff zoeken, is zat op te vinden ;)

edit:
btje te lang gezocht miss... toen ik reageerde was er echt nog geen reactie geplaatst :X

[ Voor 43% gewijzigd door Waypoint op 21-10-2004 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
2mbcs schreef op 21 oktober 2004 @ 17:21:
[...]
De handleiding was dus wel goed. Misschien dat Reinds tut een kleine aanpassing nodig heeft.
Euhm ik weet niet wat voor klok jij thuis hebt hangen maar linksom is bij mij tegen de klok in.

Tutorial klopt dan dus gewoon voor zover mijn hersenen kunnen bedenken.

Afbeeldingslocatie: http://www.stantonmagnetics.com/dj_workshopV2/images/settings/stanton_settings_fig4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/images/stories/tutorials/afstel9.jpg

Linksom tegen de klok in is dus gewicht er op, Rechtsom met de klok mee is gewicht er af. (zie tekening)

Dussssssssss.................. als je het er mee eens bent laat ik het lekker zo staan oké? :>

[ Voor 24% gewijzigd door R2D2 op 22-10-2004 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Aangezien er dus schijnbaar nog steeds mensen zijn die de tutorial niet helemaal snappen................ word ie dus nog maar even iets verduidelijkt.

Iemand toevallig nog iets waarvan ie zegt; hey pik let daar is ff op want dat is niet helemaal duidelijk!!

Heb nu namelijk zulke duidelijke plaatjes dat als het je na de verbeterde tutorial nog niet lukt je beter een andere hobby kunt gaan zoeken want dan heb je echt het iq van een willekeurige tuinkabouter :>

Morgen gaat ie online :)

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 22-10-2004 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Voorzover ik zie zijn de gevaren met het aarden op een verwarmingsbuis voornamelijk voor derden (= arbeiders), en niet voor mij.

Lijkt me dus geen probleem >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
2 - stel: je hebt boven een pc aan de verwarming gemaakt, geen probleem, beneden ook een pc aan de verwarming, ook prima. Maar dan knalt de pc beneden en geeft een stroomstoot via de verwarming, 2 problemen. Jij hebt de verwarming vast (op een ongeverft stukje) of jij wast je handen ofzo. Boem, jij dood. En anders knalt de pc boven ook want die krijgt ook een stroomschok via zijn aardelijntje, soms kan het geen kwaad maar meestal wel.
Mag ik ff lachen? Dit is echt de grootste onzin ooit. Degene die dit heeft opgeschreven heeft nog nooit van een aardlekschakelaar gehoord... Als jij die verwarming vast houd op een ongeverft stukje voel je misschien een lichte tintel, want de aardlekschakelaar knalt eruit als het verschil tussen binnenkomend en uitgaand zo'n 40J is (en dat is erg weinig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
omg dit is echt DÉ eeuwige discussie op GoT .. doe eens een search op aarding, aarde, PC aarden oid en je krijgt echt 1000-en topics. er stond eerst ook een stuk over in de CME FAQ maar dat is kennelijk weer verdwenen..

eigenlijk wordt het eens tijd dat iemand een onderbouwde en correcte verklaring ergens in een FAQ plaatst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Reind schreef op 22 oktober 2004 @ 01:49:
[...]

Euhm ik weet niet wat voor klok jij thuis hebt hangen maar linksom is bij mij tegen de klok in.

Tutorial klopt dan dus gewoon voor zover mijn hersenen kunnen bedenken.

[afbeelding]

[afbeelding]

Linksom tegen de klok in is dus gewicht er op, Rechtsom met de klok mee is gewicht er af. (zie tekening)

Dussssssssss.................. als je het er mee eens bent laat ik het lekker zo staan oké? :>
ff over het clockwise/counterclockwise verhaal:
het ligt er maar net aan hoe je ertegenaan kijkt natuurlijk... Als je vóór de draaitafel staat (dus met je pens aan de kant van de headshell) dan is het idd counterclockwise zoals in je turorial staat. Maar zijn manual bedoelt het waarschijnlijk als je vanaf de andere kant kijkt, dat is namelijk zeg maar het uiteinde van de toonarm, daar draai je het gewicht erop en eraf en dus kijk je er ook van achter tegenaan is denk ik hun redenering geweest :)

allebei goed dus denk ik ;)
kwestie van logisch nadenken want het lijkt me logisch dat je naald wel òp de plaat moet en niet door het gewicht de lucht in geslingerd moet worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
BezurK schreef op 22 oktober 2004 @ 10:56:
[...]

ff over het clockwise/counterclockwise verhaal:
het ligt er maar net aan hoe je ertegenaan kijkt natuurlijk...
Als je naar het plaatje kijkt in de tutorial zie je dat dit vanaf de voorkant is bekeken, dus klopt de tutorial.

Tis inderdaad een kwestie van logisch na denken.

Heb zojuist de tutorial aangescherpt -> http://www.aboutdj.nl/ind...task=view&id=40&Itemid=41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Vash schreef op 22 oktober 2004 @ 09:31:
[...]
Mag ik ff lachen? Dit is echt de grootste onzin ooit. Degene die dit heeft opgeschreven heeft nog nooit van een aardlekschakelaar gehoord... Als jij die verwarming vast houd op een ongeverft stukje voel je misschien een lichte tintel, want de aardlekschakelaar knalt eruit als het verschil tussen binnenkomend en uitgaand zo'n 40J is (en dat is erg weinig).
En wat nou als je geen aardlekschakelaar hebt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Dan vraag ik me af of jouw elektriciteitsnet wel aan de wettelijke verplichtingen voldoet, aangezien aardlekschakelaars verplicht zijn.

Zojuist een triest moment ervaren: Afscheid genomen van mijn PT-2400's :'(. Byebye lieve decks, ik heb 2 jaar plezier gehad :)
Worden opgevolgd door de Acura's >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Vash schreef op 22 oktober 2004 @ 14:38:
Dan vraag ik me af of jouw elektriciteitsnet wel aan de wettelijke verplichtingen voldoet, aangezien aardlekschakelaars verplicht zijn.
Dan vraag ik me af of jouw elektriciteitsnet wel aan de wettelijke verplichtingen voldoet, aangezien een aardedraad naar elke wandcontactdoos verplicht is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Correctie: in nieuwbouwwoningen. Maar het is wel sterk aan te raden in oudere huizen. Zeker als je PC's en kostbaar DJ spul met elkaar gaat verbinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Reind schreef op 22 oktober 2004 @ 12:53:
[...]

Als je naar het plaatje kijkt in de tutorial zie je dat dit vanaf de voorkant is bekeken, dus klopt de tutorial.

Tis inderdaad een kwestie van logisch na denken.

Heb zojuist de tutorial aangescherpt -> http://www.aboutdj.nl/ind...task=view&id=40&Itemid=41
Jouw tutorial was toch wel goed ;)
Van de voorkant van draaitafel bekeken draai je inderdaad linksom, tegen de klok in dus om het gewicht in te stellen. De tutorial is wel duidelijker geworden met de nieuwe plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn wandcontact dozen heb ik allemaal geaard, toen het opgeleverd werd het huis in 88 hadden we alleen in de keuken en garage geaarde wandcontactdozen, nu in het hele huis dankzij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
2mbcs schreef op 22 oktober 2004 @ 16:04:
[...]
De tutorial is wel duidelijker geworden met de nieuwe plaatjes.
En aangevuld met een stukje aan het begin en einde van de tutorial.

Als iemand het nu nog presteerd om de tutorial verkeerd te interpeteren dan kan diegene beter een andere hobby gaan zoeken want beter als dit kan ik het niet voorkauwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

ChojinZ schreef op 22 oktober 2004 @ 13:00:
En wat nou als je geen aardlekschakelaar hebt???
Dan ga je sowieso jezelf binnenkort om zeep helpen, dus hoef je je nergens meer zorgen om te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
-ScuL- schreef op 22 oktober 2004 @ 16:00:
Correctie: in nieuwbouwwoningen. Maar het is wel sterk aan te raden in oudere huizen. Zeker als je PC's en kostbaar DJ spul met elkaar gaat verbinden!
Inderdaad. Hier hebben de bovenste verdiepingen geen randaarde. Beneden ook niet veel. Bij de praktijk van mijn ma hebben we zelfs een vrije leiding gebruikt om daar een stopcontact met randaarde in te knikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ScuL- schreef op 22 oktober 2004 @ 16:00:
zeker nog nooit last gehad van nadelige gevolgen van aarden.
namelijk de aard lussen die je maakt. dus ik aard altijd maar 1 van mn units.
Heb namelijk al vaak genoeg mee gemaakt dat je ineens last heb van een hele vervelende brom op je installatie doordat mn laptop, mengpaneel en mn versterker geaard waren. zo ook wel eens met mn PC. En dan maar zoeken waar de brom vandaan komt als je op locatie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Dan neem je een stekkerdoos, knip je de stekker eraf en zet je er eentje op zonder randaarde. Sim-pel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Of je zorgt dat alle devices in hetzelfde stopcontact zitten. Kun je ook geen aardlus krijgen.
Aardlussen ontstaan als meerdere apparaten over verschillende stopcontacten (of nog erger, fases) worden aangesloten

Ieder huis dat is gebouwd vanaf 2000 (geloof ik) is verplicht om overal randaarde te hebben

[ Voor 19% gewijzigd door ScuL op 23-10-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal, het is de eerste keer dat ik hier post (kheb al wat gelezen, maar het is ongeloofelijk veel om het bij te houden). En ik zou graag weten wat jullie vinden van de mixen op mijn webruimte, ze zijn met DJ Traktor Studio 2.5 gemaakt (computer programma), ik weet dat jullie dat als te gemakkelijk beschouwen etc., ma kzou toch willen wete wat jullie er van vinden omdat ik aan het overwegen ben om mij dj apparatuur aan te schaffen.
http://users.pandora.be/jaws/Muziek <-- hier staan de mixen dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik tot nu toe hoor is het overmixen nog niet zo geweldig, blijf daar op oefenen, ik beluister nu iig die happy hardcore mix.
De muziek keuze snap ik eralleen niet helemaal bij soms maar dat zal wel enigzins persoonlijke voorkeur zijn.
Verder probeer niet op een stiltepunt over te mixen maar nog wat vocals van het vorige nummer in het nieuwe nummer mee te nemen ofzo, dat klinkt veel professioneler.
Zal zo die techno cq hardstyle mix beluisteren.

En doe je vriendjes in planetia de groeten van (ex-)[DC]Iruja btw ;)

Helaas, ook de 2e mix kent dezelfde problemen, het lijkt wel of er zo wat aan elkaar geplakt is zeg maar.
Voor dat je just begun hoort, wat echt een klassieker is, kun je de aanloop uitstekend mixen, echt waar, en hier is hij zo ertegenaangeplakt als het zijnde, die tonen had je er gewoon langzaam met eventueel een effectje in moeten mixen.
Wat je met just begun probeert weet ik niet, maar het gaat iig niet helemaal goed samen.
Het slotnummer mag wel een klassieker zijn maar past er eveneens niet bij eigenlijk als ik eerlijk moet zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
En toen was het 1 gehele dag stil.... Waar hangt iedereen uit?

* BtM909 is net terug van vakantie 8)

Maar alle plannen die ik heb / had overstromen mij alweer, waardoor ik veel minder tijd heb om hier te reageren. Lurken gaat af en toe nog wel, maar veel reageren valt reuze tegen :(

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
BtM909 schreef op 26 oktober 2004 @ 09:08:
En toen was het 1 gehele dag stil.... Waar hangt iedereen uit?

* BtM909 is net terug van vakantie 8)

Maar alle plannen die ik heb / had overstromen mij alweer, waardoor ik veel minder tijd heb om hier te reageren. Lurken gaat af en toe nog wel, maar veel reageren valt reuze tegen :(
Tsja, drukdrukdruk...

Donderdag moet ik weer es draaien bij ons cafe van de studievereniging, werd weer es tijd, heeft al een maand geduurd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook vandaag terug gekomen van een weekje Turkije. Zat in een hotel dat ook een disco had, met turkse dj. Over de muziekkeus laat ik me even niet uit, behalve dat het vaak veel hetzelfde was, viel dat wel mee, alleen gebruikte deze beste 'dj' bij ELKE overgang het welke bekende flanger-effect op zijn DJM-600 -> zwaar irritant!! Ben dat effect dus nu echt even helemaal zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
kijk dat heb ik nu dus met alle effecten op dat ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Ik weet niet of het van belang is voor de mensen hier, maar ik post het toch maar:

De Apple iTunes Music Store is vandaag geopend in NL!

oftewel, nederlanders kunnen nu ook eindelijk legaal muziek downloaden :D
't is maar ff dat jullie het weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Nu nog ff op vinyl branden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snijden :P

Maar morgen is mijn nieuwe setje elementen plus naalden binnen en wat nieuwe platen \0/

laseren kan tegenwoordig ook btw, pas in Nijmegen ergens een proefopstelling gezien, schijn je nog fijnere groeven te kunnen maken? en vooral groeven die dichter op elkaar zitten.
Nou ja ik weet niet of ik me wat wijs heb laten maken en of dit werkelijk wel zo nieuw is maar het zag er machtig mooi uit.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
fijnere groeven zijn niet echt handig voor dj`s.. :+
Weet iemand hier een (nederlands) snij adres?

ken er wel één in duitsland.. die ik binnen kort eens ga probeeren
(met dank aan Trippel-D voor die qbert opname ;) :*) )

:+ gaat het weer over dj`s die (teveel) effecten gebruiken, beetje offtopic
iedere artiest zijn eigen manier van optreden? jah toch!
(die dj heeft wel elke avond wat te doen :P :z )

[ Voor 31% gewijzigd door num-lock op 26-10-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Laatst online: 08-09 10:26
Chiron schreef op 26 oktober 2004 @ 19:18:
kijk dat heb ik nu dus met alle effecten op dat ding ;)
Op zich vind ik het niet eens zo heel erg als het op zijn tijd eens wordt gebruikt (zeg 1 effect op 10 platen) maar als het bij elke overgang word gebruikt dan ga ik er me er idd ook heel erg aan ergeren. Of het moet gewoon niet hoorbaar wezen (loopje + delay ofsow) zodat je denkt dat het bij de plaat hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ja dat is dus de pest als je zelf ook dj'ed en naar feesten gaat.. dan hoor je zulke dingen veel eerder dan het 'gemiddelde' publiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn setje acura's verruild voor een setje M3D's en nee niet omdat ik ontevreden was over de acura's (ben nog steeds heel positief over die dingen) maar om het feit dat er binnenkort sleep duw en trek bakken van worden gemaakt en daar speel ik liever op 100% safe + ik wil het gezeik niet op mijn dak hebben met wat dj's in hun rider hebben staan e.d.

En ik was weer is toe aan wat nieuws dus......

En omdat ik weer toe was aan wat nieuws heb ik meteen mijn dj meubel knalle roze geschiliderd en het eindresultaat met het kleurtje roze vind ik zelf helemaal oké.
Ik heb nu een echte my little pony roze dj booth :>

Morgen ff de muur er achter opnieuw verven en dan komen de foto's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
offtopic:
Yo Reind... Kom eens online met msn, als u die in de buurt heeft :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-O-Z-E ????

Owkee, ik verplicht je nu tot het plaatsen van foto's :P dit moet ik zien :D
Wel lijkt het me leuk, snap niet wat de gemiddelde burger tegen roze heeft :/
En waarom het geassocieerd wordt met meisjes/vrouwen of homo's...
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.